Wat een smerige galbak is het toch ook. Lurlingquote:Lurling: Feyenoord was heel goed
Anthony Lurling heeft gevoel voor humor. De aanvaller van NAC Breda heeft Het Legioen van Feyenoord aardig van repliek gediend na de 4-0 overwinning op de Rotterdammers vanmiddag.
Na de eerste overwinning tegen Feyenoord (3-2) zei ex-Feyenoorder Lurling dat zijn voormalige club hem was tegengevallen. Prompt kreeg hij de wind van voren van beroepszeurpieten in de voetballerij en Rotterdamse fans. "Ik mocht dat kennelijk niet zeggen", zo grinnikte Lurling nog na vanmiddag. En hij heeft zijn lesje wel geleerd: "Wat ik nu van Feyenoord vond? Ik vond ze heel goed voetballen.."
De fanatieke aanhang van Rotterdam jouwde Lurling voortdurend uit. Zijn moeder zou een hoer zijn. Lurling: "Als je eindelijk een keer wint, kun je het maar beter ook meteen goed doen. Het had ook nog 0-5 of 0-6 kunnen zijn. Ik heb twee jaar in De Kuip gespeeld en altijd mijn stinkende best gedaan voor Feyenoord. Ik vind die spreekkoren over mijn moeder heel triest. Ik snap ook niet waarom ik steeds de pineut ben."
"Volgens mij klopt het ook niet wat ze over mijn moeder roepen. En als ze al een hoer zou zijn geweest, moet het wel een hele goeie zijn geweest. Want dan zaten er hier in De Kuip heel veel klanten van haar."
Naar mijn idee wel, maar kon het niet goed genoeg zien. Maar ik dacht te zien dat hij op zijn minst gehinderd werd, in welke mate weet ik dan weer niet.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:04 schreef Kopbal het volgende:
Was het trouwens een penalty, die overtreding op Biseswar?
Niet dat het wat uit had gemaakt trouwens
Ja.quote:
quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:20 schreef TC03 het volgende:
Overgens wordt Pastoor ook hoofdcoach bij Excelsior. Jong Feyenoord verandert dus gewoon van naam.![]()
Twee divisies lager volgens mij.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:23 schreef Ritmo het volgende:
[..]Idd, dacht ik ook al aan. Ik denk dat ze in de eerste divisie sneller volwassen worden dan in een jeugdcompetitie, dus goede zaak.
Barcelona b.v. heeft toch ook gewoon z'n b-elftal een divisie lager spelen?
quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:26 schreef Kopbal het volgende:
Denk dat ik volgend jaar maar een seizoenskaart neem voor Jong Feyenoord dan. Lekker zuipen op vrijdagavond, het voetbal gaat toch nergens over. Net als bij Feyenoord 1.
quote:Fans Excelsior laaiend op Feyenoord
ROTTERDAM - De hernieuwde en nogal innige samenwerking tussen Feyenoord en Excelsior valt volledig verkeerd bij de achterban van de eerstedivisieclub.
Een woordvoerder van de supportersvereniging van Excelsior sprak donderdag op Radio Rijnmond van een ,,regelrechte overname’’ door Feyenoord.
,,We houden zelf bij de betaalde tak vrijwel niets meer over, zelfs geen A1-elftal,’’ foeterde hij. ,,De ziel van onze club is door directeur Simon Kelder aan Feyenoord verkocht. Een zeer kwalijke en zeer te betreuren zaak waarin wij totaal niet zijn gekend door Kelder. Excelsior houdt in feite als profclub op met bestaan.’’
Feyenoord en Excelsior beginnen een gezamenlijke jeugdopleiding en een gezamenlijk beloftenteam, zo lieten beide clubs donderdag weten. Ook zal Feyenoord bij de stadgenoot spelers en trainers gaan stallen. Algemeen directeur Eric Gudde sloot daarbij niet uit dat over een jaar of drie een groot deel van de selectie bij Excelsior zal bestaan uit spelers van Feyenoord.
,,Ik kan me best voorstellen dat supporters van Excelsior in een primaire reactie spreken van een overname,’’ liet Gudde weten. ,,Maar zo is het natuurlijk niet. Excelsior blijft in eigen shirts en in het eigen stadion spelen. Met betere spelers van Feyenoord als het goed is. Dat heeft mijn collega Kelder ook duidelijk zo aangegeven.’’ (ANP)
briljante opmerking van lurling. vooral die laatste alineaquote:Op donderdag 21 mei 2009 19:15 schreef Breach het volgende:
[..]
Wat een smerige galbak is het toch ook. Lurling
Mwah... het komt al voor bij Twente/Heracles en Vitesse/AGOVV. Ze worden er niet profclub minder door en ze moeten wel, want anders zijn ze op lange termijn ten dode opgeschreven. Met al die Feyenoordtalenten krijgen ze nog een relatief goed elftal ook, dus ach...quote:
NAC? Sparta?quote:,,Excelsior wordt daar heel nadrukkelijk onderdeel van,’’ zegt Gudde. ,,En ik sluit niet uit dat ik er nog een andere club bij ga betrekken. Maar dat is redelijk prematuur.’’
True.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:12 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat zou logischer zijn, al is NAC of Sparta natuurlijk veel leuker.
quote:'Investeerders financierden Fernandez en voorcontract Sekou Cissé'
21 mei 2009 K
Volgens Radio Rijnmond analist Emile Schelvis was het de groep investeerders met wie Feyenoord de gesprekken heeft gestaakt die de komst van Dani Fernandez hebben gefinancierd. Zij zouden ook zorg hebben gedragen voor de financiering van Sekou Cissé met wie Mario Been al een voorcontract zou zijn overeengekomen.
quote:Investeerders hekelen beleid Feyenoord
21 mei 2009 K FCUpdate.nl
De groep investeerders heeft via een uitgegeven persbericht gereageerd op het staken van de gesprekken met Feyenoord. "Het probleem bij Feyenoord wordt niet opgelost door uitsluitend geld te vragen en door te gaan zoals het ging. De groep van investeerders is van mening, dat binnen een kostendekkend budget van 37 miljoen euro betaald voetbal aan de top, bij goed beleid, mogelijk is. Dat is dit jaar in de Nederlandse competitie ondubbelzinnig aangetoond", schrijft woordvoerder Karel Peters.
"De groep van investeerders, die overigens al voor zeer vele miljoenen aan de club bijgedragen heeft, is het veel waard dat het Feyenoord goed gaat. De groep was en is bereid in de club aanvullend te investeren doch is ervan overtuigd dat de huidige aanpak binnen de club niet tot het voor Feyenoord zo hoog nodige resultaat zal leiden. De groep van investeerders wenst Feyenoord het allerbeste en zal de gang van zaken met zorg blijven volgen."
Heeft Excelsior een achterban dan?quote:
Hmm, moeilijk kiezen. Investeerders die hun strepen al hebben verdiend of Gudde het ambtenaartje.quote:De groep was en is bereid in de club aanvullend te investeren doch is ervan overtuigd dat de huidige aanpak binnen de club niet tot het voor Feyenoord zo hoog nodige resultaat zal leiden. De groep van investeerders wenst Feyenoord het allerbeste en zal de gang van zaken met zorg blijven volgen."
Toon wat interesse in voetbal.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:19 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Heeft Excelsior een achterban dan?Dacht dat dat altijd Feyenoorders en Spartanen waren die zich op vrijdagavond verveelden.
Ik hoop dat het los staat van de gesprekken, zou het echter niet weten.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:20 schreef Sloggi het volgende:
Dus komt Dani Fernandez niet meer, of staat dat los van het afbreken van de gesprekken?
Dat is dus ook mijn punt. Nu vind ik die Perridon geen fijne kerel maar zakelijk gezien zal ie beter zijn dan de aapjes die er nu zitten. Dat een groep goede zakenmannen zo erg afgeschrikt wordt door het plan van de directie dat ze er meteen met z'n allen uitstappen is wel een reden om ons zorgen te maken.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:22 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Hmm, moeilijk kiezen. Investeerders die hun strepen al hebben verdiend of Gudde het ambtenaartje.
Hebben die Spartanen echt zo'n hekel aan Excelsior? Dacht altijd dat die meer gefocst waren op Feyenoord.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:23 schreef Happel het volgende:
[..]
Toon wat interesse in voetbal.![]()
Sparta vs Excelsior is als een mini Ajax vs Feyenoord.
Bron: www.voetbalzone.nlquote:'Liverpool onder indruk van hotshot Castaignos'
De verrichtingen van Luc Castaignos met Nederland onder 17 op het recente EK onder 17 in Duitsland zijn niet onopgemerkt gebleven. Volgens het doorgaans betrouwbare The Guardian staat de zestienjarige aanvaller van Feyenoord in de belangstelling van Liverpool. Een delegatie van The Reds bekeek Castaignos in diverse duels en leverde een positief rapport af aan manager Rafa Benítez. Castaignos, voormalig speler van Spartaan'20 en Excelsior'20, zette ruim een half jaar geleden in Rotterdam-Zuid zijn handtekening onder zijn eerste profcontract. De aanvaller van B1 verbond zich voor drie jaar aan Feyenoord, met een optie voor nog twee seizoenen. Gevraagd naar zijn ambities was Castaignos kort en bondig. "Het eerste halen. Dit is een heel mooie ervaring. Omdat het mijn eerste contract is."
Het jeugdproduct van Feyenoord werd net als de Duitser Lennart Thy met drie treffers topscorer van het eindtoernooi in Duitsland. Daarmee trad hij in de voetsporen van spelers als Bojan Krkic, Hatem Ben Arfa en Tomas Necid. Volgens The Guardian heeft hotshot Castaignos een prijskaartje van vier miljoen euro. Daarnaast zouden nog twee niet bij naam genoemde clubs uit Duitsland eveneens interesse hebben
maar 4 miljoenquote:
4 miljoen euroquote:
Volgens mij kunnen ze hem zelfs voor alleen jeugdkosten halen? Dan spreek je over een ton misschien.quote:
Hij heeft een 3-jarig profcontract, kan dus niet.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:10 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze hem zelfs voor alleen jeugdkosten halen? Dan spreek je over een ton misschien.
Als hij zich blijft door ontwikkelen is hij over 2 jaar namelijk 15 miljoen waard, zo niet meer. Vandaarquote:Op donderdag 21 mei 2009 20:59 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Voor een manneke van 16 uit de B-jeugd toch niet zo heel weinig?
Gewoon lekker naar Woudesteijn volgend jaar en 1 dag in de week met Mario Been mee laten trainen!quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:40 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Als hij zich blijft door ontwikkelen is hij over 2 jaar namelijk 15 miljoen waard, zo niet meer. Vandaarmaar dat is toekomstmuziek hehe.
Hij slaat wel de spijker op z'n kop helaas. Al is dat niet zo moeilijk.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:47 schreef Happel het volgende:
Perridon laat zich even gaan. Erg slim zoiets.
Opzouten hoor, straks kunnen we die 6 vaste punten tegen feyenoord niet meer aan het begin van het seizoen opschrijvenquote:Op donderdag 21 mei 2009 21:44 schreef Chadi het volgende:
Met een schuld van 21 miljoen euro stevent Feyenoord af op een faillissement, aldus Perridon. ‘Als er niets verandert, gaat Feyenoord Fortuna achterna en raakt het zijn licentie kwijt.’
Is het nou echt nodig om je woede te ventileren via een persbericht?quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:48 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hij slaat wel de spijker op z'n kop helaas. Al is dat niet zo moeilijk.
Hij heeft gewoon gelijk hoor.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:51 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Perridons woorden leg ik sowieso naast me neer. 99 % is toch bullshit, en alleen om aandacht bedoelt.
Wat moest ie dan doen? Niets meer laten horen en doen alsof het best redelijk gaat met Feyenoord? Hoe meer mensen tegen de directie en de manier van werken schoppen, hoe beter.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Is het nou echt nodig om je woede te ventileren via een persbericht?
Het is gewoon dom, dat snap je toch wel?quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:55 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wat moest ie dan doen? Niets meer laten horen en doen alsof het best redelijk gaat met Feyenoord?
Als 'ie het echt zo erg vindt moet hij gewoon z'n portomonnee opentrekken.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:55 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wat moest ie dan doen? Niets meer laten horen en doen alsof het best redelijk gaat met Feyenoord? Hoe meer mensen tegen de directie en de manier van werken schoppen, hoe beter.
Hoogstens wat onprofessioneel, maar niet ongunstig voor Feyenoord. Voer de druk op die klojo's maar op.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:56 schreef Happel het volgende:
[..]
Het is gewoon dom, dat snap je toch wel?
En dan? Zien hoe z'n geld verdwijnt aan weer 10 mislukkelingen? Zou jij je centen toevertrouwen aan de huidige mensen?quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:57 schreef Merkie het volgende:
[..]
Als 'ie het echt zo erg vindt moet hij gewoon z'n portomonnee opentrekken.
Welke investeerders? Niemand wist wie en hoeveel ze er zouden instoppen. En toch wouden ze inspraak.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:54 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk hoor.Leer eens dat een minder sympathiek iemand ook gewoon een keer gelijk kan hebben. Als Been letterlijk hetzelfde had gezegd was iedereen het voor 100 % met hem eens geweest.
Bekijk het nou eens van een afstandje.
Er is 20 miljoen verbrast aan transfersommen, miskopen en verkeerde inschattingen. Gudde etc. hebben eigenlijk geen enkel recht om nog iets te zeggen of bepalen. Feyenoord moet onder curatele, en dat had mooi gekund met de investeerders. So what dat ze macht wilden, alsof ze daar verkeerde bedoelingen mee hadden.
Ja, Gudde gaat over het transferbeleid inderdaad. Sjonge jonge....quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:58 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En dan? Zien hoe z'n geld verdwijnt aan weer 10 mislukkelingen? Zou jij je centen toevertrouwen aan de huidige mensen?
Nou, ik snap niet wat er op tegen zou zijn om Been & Beenhakker een speler uit te laten zoeken en dan met Perridon te overleggen of hij als externe financier op zou willen treden. Dan heb je niets met de directie te maken en kan je toch investeren. Als je echt wilt investeren kan het heus wel, alsof Feyenoord nee zegt tegen geld.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:58 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En dan? Zien hoe z'n geld verdwijnt aan weer 10 mislukkelingen? Zou jij je centen toevertrouwen aan de huidige mensen?
Dat zullen we waarschijnlijk nooit weten maar ik verwacht rond de 15-20 miljoen. En inspraak van mensen die hun sporen al verdient hebben en bovendien geen bijbedoelingen hebben kan toch nooit kwaad? Al moet je nooit zorgen dat ze de overhand krijgen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:59 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Welke investeerders? Niemand wist wie en hoeveel ze er zouden instoppen. En toch wouden ze inspraak.![]()
Ik heb al zo vaak gezegd dat hij niet overal schuld aan heeft, hoe vaak moet ik dat nog herhalen? De echte schuldigen zijn grotendeels al weg. Maar Gudde is duidelijk niet in staat om voor de ommekeer te zorgen, daarvoor is zijn beleid niet radicaal genoeg.quote:Gudde zit ook pas 1,5 jaar bij Feyenoord, maar van jou krijgt hij OVERAL de schuld van.Welk geld heeft hij verbrast?
Ze staarden zich blind op wat grote namen maar er zat geen gedachte achter. Alleen een vaag "jaa we halen wat oudere toppers, dan kunnen de jonkies zich daaraan optrekken".quote:En de verdere directie had inderdaad 2 jaar geleden moeten zeggen tegen Bosz en co:"Makaay, Gio, De Cler, Hofland? Betaald met geld van anderen...... nee, doe maar niet. Wij hebben Charisteas, Danny Buijs en al die andere mongolen al."
Ja. Echt een stelletje mongolen in de directie.
Nee, maar wel over de organisatie. De scouting b.v. had hij allang overhoop moeten gooien, daar is al 10 jaar niets uit gekomen. Ook niet toen er wel geld uit te geven was. Elke mafkees ziet toch dat die scouting niet functioneert?quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Ja, Gudde gaat over het transferbeleid inderdaad. Sjonge jonge....
Idd laat Been en Beenhakker een lijstje maken met een spits en een keeper en dat faxen naar Perridon. Dan hebben wij de spelers die ons moeten helpen terugkeren naar de top en krijgt Perridon samen met zijn maatjes de roem als we toch weer bovenin (top 3) eindigen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:01 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nou, ik snap niet wat er op tegen zou zijn om Been & Beenhakker een speler uit te laten zoeken en dan met Perridon te overleggen of hij als externe financier op zou willen treden. Dan heb je niets met de directie te maken en kan je toch investeren. Als je echt wilt investeren kan het heus wel, alsof Feyenoord nee zegt tegen geld.
Die mensen geven net als wij om de club, maar na de cijfers en de plannen gezien te hebben wilden ze er hun vingers niet aan branden, geen van allen. Dat moet jou toch ook wel aan het denken zetten?quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:01 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nou, ik snap niet wat er op tegen zou zijn om Been & Beenhakker een speler uit te laten zoeken en dan met Perridon te overleggen of hij als externe financier op zou willen treden. Dan heb je niets met de directie te maken en kan je toch investeren. Als je echt wilt investeren kan het heus wel, alsof Feyenoord nee zegt tegen geld.
Deze discussie kunnen we wel voor de 1000e keer gaan voeren, maar ze hebben gegokt en verloren, en voor die gok hadden ze de steun van alle Feyenoorders volgens mij.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:05 schreef Ritmo het volgende:
Ze staarden zich blind op wat grote namen maar er zat geen gedachte achter. Alleen een vaag "jaa we halen wat oudere toppers, dan kunnen de jonkies zich daaraan optrekken".
En Gudde en Jacobs lekker oprotten.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:08 schreef TC03 het volgende:
Perridon moet gewoon lekker zijn mond houden.
Van mij slecht deels. En nee, ik ben niet alwetend en had niet voorspeld dat het zo mis zou gaan maar wel dat er geen lijn in zat.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Deze discussie kunnen we wel voor de 1000e keer gaan voeren, maar ze hebben gegokt en verloren, en voor die gok hadden ze de steun van alle Feyenoorders volgens mij.
Laten we het beetje geld uitgeven aan de scoutafdeling ja.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:06 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, maar wel over de organisatie. De scouting b.v. had hij allang overhoop moeten gooien, daar is al 10 jaar niets uit gekomen. Ook niet toen er wel geld uit te geven was. Elke mafkees ziet toch dat die scouting niet functioneert?
Leg dan eens even uit wat de standpunten van beide heren zijn. Het enige wat ik Perridon zie doen is schreeuwen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:08 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wie geloof je nou meer? Ervaren zakenrotten of een ambtenaartje die nog niets bewezen heeft?
Waar heb je het over? Het gaat helemaal niet over geloven. Feyenoord heeft de gesprekken gestaakt, niet de investeerders. De investeerders wilden dus wel hun vangers er aan branden, maar willen een plaats in de RvC (als ik het goed begrijp) én ze willen een sluitende begroting.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:08 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Die mensen geven net als wij om de club, maar na de cijfers en de plannen gezien te hebben wilden ze er hun vingers niet aan branden, geen van allen. Dat moet jou toch ook wel aan het denken zetten?
Wie geloof je nou meer? Ervaren zakenrotten of een ambtenaartje die nog niets bewezen heeft?
Iedereen wist dat er ook jonge spelers naast die 30+'ers moesten komen hoor, niet alleen jij.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:10 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Van mij slecht deels. En nee, ik ben niet alwetend en had niet voorspeld dat het zo mis zou gaan maar wel dat er geen lijn in zat.
Arnautovic was goed gezien, maar kan ook net zo goed een toevalstreffer zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:10 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Laten we het beetje geld uitgeven aan de scoutafdeling ja.Er is echt niet zoveel mis met de scouting, bewijst ook weer Arnautovic aan het begin van het seizoen. In de behandeling van die talenten gaat het vaak echt mis.
Ja, net als Verbeek ingreep.quote:Verder kan Gudde dat niet even in zijn eentje bepalen. Als Been en Beenhakker zien dat dat niet functioneert, zullen ze daar wel op ingrijpen.
Iedereen die Feyenoord een beetje volgt kon dat al jaren zien.quote:Hij zit er ook pas 1,5 jaar, over die 3 aankopen in die tussentijd kan hij niet weten of de scouting faalt.
Vind je het echt een eerlijke vergelijking om een wat boerse trainer die net een paar weken bij Feyenoord werkte te vergelijken met een echte clubman zoals Been en een ervaren vakman als Beenhakker?quote:
Iedereen loopt elkaar maar achterna ja. Trouwens, al die doorbrekende jeugdspelers zijn ook gescout. Toeval zeker?quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:13 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Arnautovic was goed gezien, maar kan ook net zo goed een toevalstreffer zijn.
[..]
Ja, net als Verbeek ingreep.
[..]
Iedereen die Feyenoord een beetje volgt kon dat al jaren zien.
Die standpunten zijn niet duidelijk naar buiten gebracht maar je kunt er wel uit opmaken dat het om de koers die Feyenoord wil varen ging.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Leg dan eens even uit wat de standpunten van beide heren zijn. Het enige wat ik Perridon zie doen is schreeuwen.
De wissels waren niet kut. De wedstrijd was allang gespeeld en hij wilde Tiendalli en de Cler nog een laatste paar minuten in een Feyenoordshirt geven.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:48 schreef TJDoornbos het volgende:
Vlemmings bedankt, wat een kutopstelling weer. Kutwissels ook.
Timmer zijn beste wedstrijd van het jaar gekeept!
Meijer verdiende meer!
Beenhakker zie ik nog wel kwaad vertrekken na een tijdje.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
Vind je het echt een eerlijke vergelijking om een wat boerse trainer die net een paar weken bij Feyenoord werkte te vergelijken met een echte clubman zoals Been en een ervaren vakman als Beenhakker?
En als ze niet botsen? Dat zou dus betekenen dat ze tevreden over de directie zijn, zijn die twee dan ook incapabel?quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:21 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Beenhakker zie ik nog wel kwaad vertrekken na een tijdje.Van Been mag je niet verwachten dat ie de hele organisatie hard omver schopt. Maar nu zijn er in elk geval 2 mensen die samen wat meer macht hebben dan Verbeek op z'n eilandje, daar ben ik het mee eens.
Ik hoop eigenlijk stiekem een beetje dat Been gaat botsen met de directie, aangezien iedereen dan ziet dat het niet aan de trainer lag/ligt bij Feyenoord maar aan de directie.
Nee, dat zijn zij sowieso niet. Dan denk ik nog steeds dat de directie incapabel is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:24 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
En als ze niet botsen? Dat zou dus betekenen dat ze tevreden over de directie zijn, zijn die twee dan ook incapabel?
Tenenkrommend idd. Mensen die het op kunnen brengen om naar de play-offs te komen laten hun club zeker niet in de steek.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:39 schreef Kopbal het volgende:
Dat er nog mensen zijn die het 'en laat je club maar in de steek' uit hun strot krijgen.
Levenslang stadionverbod + nekschot voor die gasten.
Tenenkrommend? Het eens zo beruchte legioen wordt door die gasten die eerder vertrekken steeds verder afgebrokkeld. Het is echt helemaal niks meer bij feyenoord. Geen voetbal, geen geld, geen beleving. Wanneer kunnen we geroffel van trommen verwachten? Naar dat niveau is het legioen inmiddels afgegleden.quote:
Als ze promoveren gebeurt er niets. Je moet niet verwachten dat Excelsior 20 spelers van Feyenoord gaat "huren". Misschien vijf of zo.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Excelsior wordt dus Feyenoord B. Wat als ze promoveren naar de eredivisie?
Wel goed voor de talenten die eraan komen. Castaignos meteen daar stallen.
Je kunt volgens mij geen seizoenskaart en een clubkaart van 2 verschillende clubs hebben toch?
Aan jouw gebrabbel te zien ben jij geen ervaringsdeskundige of wel?quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:34 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Tenenkrommend? Het eens zo beruchte legioen wordt door die gasten die eerder vertrekken steeds verder afgebrokkeld. Het is echt helemaal niks meer bij feyenoord. Geen voetbal, geen geld, geen beleving. Wanneer kunnen we geroffel van trommen verwachten? Naar dat niveau is het legioen inmiddels afgegleden.
Of feyenoord wordt excelsior B, qua niveau ontloopt het elkaar niet veelquote:Op donderdag 21 mei 2009 22:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Excelsior wordt dus Feyenoord B.
Ik hoorde op RR dat de selectie van Excelsior voor 90% uit Feyenoord spelers moest gaan bestaan.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:35 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Als ze promoveren gebeurt er niets. Je moet niet verwachten dat Excelsior 20 spelers van Feyenoord gaat "huren". Misschien vijf of zo.
Bij Ajax of PSV was het stadion na een aantal van zulke seizoenen gewoon bijn leeg geweest. Dat er zoveel mensen nog kwamen kijken naar dit stel klootzakken is al een compliment waard. Dat ze eerder weggingen was logisch, die spelers verdienen dit niet.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:34 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Tenenkrommend? Het eens zo beruchte legioen wordt door die gasten die eerder vertrekken steeds verder afgebrokkeld. Het is echt helemaal niks meer bij feyenoord. Geen voetbal, geen geld, geen beleving. Wanneer kunnen we geroffel van trommen verwachten? Naar dat niveau is het legioen inmiddels afgegleden.
Iedereen was dramatisch.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Timmer was ook weer dramatisch vandaag zeg. Waarom constant die bal joekels hard naar voren knallen terwijl je weet dat je daardoor 9 van de 10 keer balverlies lijd?
Hoezo? Omdat het niet in je straatje past? Ik ben dus wel een ervaringsdeskundige en ik heb het legioen af zien zakken naar het nivea f-side. Waarom zou ik dat niet mogen melden als ik dat vind? Ik weet dat meer mensen het geen gebrabbel dan wel gebrabbel vinden.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Aan jij gebrabbel te zien ben jij geen ervaringsdeskundige of wel?
Heb je nu geen last meer van.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Timmer was ook weer dramatisch vandaag zeg. Waarom constant die bal joekels hard naar voren knallen terwijl je weet dat je daardoor 9 van de 10 keer balverlies lijd?
Dat ging volgens mij om Jong Feyenoord/Excelsior.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik hoorde op RR dat de selectie van Excelsior voor 90% uit Feyenoord spelers moest gaan bestaan.
Van Dijk en Darley/Mulder.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:39 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Het is de vraag wat er komend jaar staat.
Ik meende toch echt dat het om Excelsior ging maar ik kan het natuurlijk mis hebben.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:39 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Dat ging volgens mij om Jong Feyenoord/Excelsior.
Gast, ga ergens anders trollenquote:Op donderdag 21 mei 2009 22:42 schreef GGMM het volgende:
Maken jullie nu helemaal geen kans meer op Europees voetbal, of moeten jullie nog een ronde spelen?
Excelsior moet inderdaad voornamelijk uit (jong) Feyenoord spelers bestaan.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik meende toch echt dat het om Excelsior ging maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
Nonsens, de club wordt gevormd door de supporters. De spelers mogen voor een echte trouwe supporter nooit invloed hebben. Spelers zijn immers maar passanten. Je komt voor de club, als de situatie je niet bevalt ga je dat in het stadion duidelijk maken en ga je niet schitteren door afwezigheid als zogenaamd protestquote:Op donderdag 21 mei 2009 22:37 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Bij Ajax of PSV was het stadion na een aantal van zulke seizoenen gewoon bijn leeg geweest. Dat er zoveel mensen nog kwamen kijken naar dit stel klootzakken is al een compliment waard. Dat ze eerder weggingen was logisch, die spelers verdienen dit niet.
Zo, dat moet bijna net zo goed voelen als wanneer jullie vandaag wel hadden gewonnen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:49 schreef SimpelZat het volgende:
Wel grappig is dat feyenoorders in Breda slaag hebben gehad van Bredanaars en in de kuip door eigen volk en een grote bek vooraf haha. "Ben jij voor feyenoord" " Nee hoooj hoesow?" en wrap in de gracht
Nou, lachen joh.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:49 schreef SimpelZat het volgende:
Wel grappig is dat feyenoorders in Breda slaag hebben gehad van Bredanaars en in de kuip door eigen volk en een grote bek vooraf haha. "Ben jij voor feyenoord" " Nee hoooj hoesow?" en wrap in de gracht
Wel een grote salarispost minder.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:48 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als je Mulder daar neerzet had je Timmer net zo goed nog een jaar kunnen houden.
Wel gewaagd.quote:
Gelulquote:Op donderdag 21 mei 2009 22:48 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als je Mulder daar neerzet had je Timmer net zo goed nog een jaar kunnen houden.
-edit-quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:50 schreef GGMM het volgende:
[..]
Zo, dat moet bijna net zo goed voelen als wanneer jullie vandaag wel hadden gewonnen.
Sowieso snap ik niet dat je als Feyenoorder hoopt op de 3de keeper van Ajax.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:52 schreef sjimz het volgende:
[..]
Wel gewaagd.
Beide goede keepers maar al "eeuwen" geen reeks (top)wedstrijden achter elkaar gespeeld.
Want? Timmer is een middelmatige keeper, maar Mulder zal op dit moment nog niet veel beter zijn.quote:
Je kunt wel een goeie keeper hebben, maar als de rest rotzooi is en je hebt geen geld het in te wisselen voor wel wat fatsoenlijks? Wat dan?quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:55 schreef GGMM het volgende:
[..]
Sowieso snap ik niet dat je als Feyenoorder hoopt op de 3de keeper van Ajax.
En Dudek is moddervet geworden op de bank bij Real. Neem dan een jonge keeper.
Een jonge jongen de kans geven? Weer zo'n stokoude vrijwel seniele man aantrekken lost niks op. Dat lijkt me inmiddels wel duidelijk.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:57 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Je kunt wel een goeie keeper hebben, maar als de rest rotzooi is en je hebt geen geld het in te wisselen voor wel wat fatsoenlijks? Wat dan?
Ja, Feyenoord speelt volgend jaar geen Europees voetbal nee. De eerste Europe league. De cup die een harstikke leuke opzet heeft waar iedereen wel aan mee zou willen doen. Volgend jaar zal voor eeuwig de geschiedenisboeken ingaan, omdat het de eerste cup in deze mooie opzet is. En daar doet Feyenoord niet aan mee. We snappen het. Je hoeft het niet de hele tijd zo in te wrijven.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:58 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Dat moet je tegen europa zeggen niet tegen mij
Waar slaat dit nou op? Ik mag toch wel kritisch richting feyenoord zijn? Enige objectiviteit zou een admin van Fok! toch wel het liefst als capaciteit hebben? Niet zo op je teentjes als ik de vinger op de pijnlijke plekken van je cluppie leg.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
SimpelZat, ga eens normaal posten en kap eens met trollen.
Het lijkt me toch simpel zat wat BliksemSchigt zegt? Nokken jijquote:Op donderdag 21 mei 2009 23:02 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou op? Ik mag toch wel kritisch richting feyenoord zijn? Enige objectiviteit zou een admin van Fok! toch wel het liefst als capaciteit hebben? Niet zo op je teentjes als ik de vinger op de pijnlijke plekken van je cluppie leg.
Feyenoord is niet het cluppie van BS.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:02 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou op? Ik mag toch wel kritisch richting feyenoord zijn? Enige objectiviteit zou een admin van Fok! toch wel het liefst als capaciteit hebben? Niet zo op je teentjes als ik de vinger op de pijnlijke plekken van je cluppie leg.
Je zit gewoon op een hele kinderachtige manier te trollen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:02 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Kritisch zijn en trollen zijn twee verschillende dingen. Nu was je gewoon aan het trollen, met je 4-0 gewonnen post.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:02 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Ok, ok, get it!quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:01 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, Feyenoord speelt volgend jaar geen Europees voetbal nee. De eerste Europe league. De cup die een harstikke leuke opzet heeft waar iedereen wel aan mee zou willen doen. Volgend jaar zal voor eeuwig de geschiedenisboeken ingaan, omdat het de eerste cup in deze mooie opzet is. En daar doet Feyenoord niet aan mee. We snappen het. Je hoeft het niet de hele tijd zo in te wrijven.
Kijk, zo kan het dus ook.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:07 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Ok, ok, get it!![]()
Ik meen het -en ook serieus, 100%- misschien is het voor feyenoord wel goed een doorstart te maken. Dit wordt helemaal niks meer. Lijkt me in ieder geval zeer klote voor een supporter die zijn club op basis van het gemiddeld aantal winstpartijen uitkiest dat je club door heel het land wordt uitgelachen. Sterkte en dat meen ik. Tip: doorstart, van stront kun je geen goud maken, echt niet.
Als je nou gelijk had....quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:02 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Mulder is toch best een goede keeper?quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:48 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Een talent ja. Of het een goede keeper wordt moet nog blijken.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:20 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Mulder is toch best een goede keeper?
Uit het AD-verslag.quote:,,Zevende, zesde, zevende,’’ somt Eric Gudde droogjes op; de eindklasseringen van de laatste drie seizoenen. Feyenoord is al een tijdje geen topclub meer, weet de directeur. Hij zegt het niet letterlijk zo, maar ook de aanhang moet met die constatering leren leven.
Vanaf het ereterras ziet de nieuwe trainer Mario Been het gewicht van zijn opdracht onderstreept. Euro’s om te investeren zijn er niet en op het veld staat een vergrijsd elftal, zonder karakter en zonder kleur. Landzaat, Timmer, Van Bronckhorst, Makaay, De Cler, Tomasson; gerenommeerde namen, maar allemaal moeten zij terugkijken op een dramatisch seizoen.
Been zal het nooit hardop zeggen, maar de nederlaag tegen NAC komt hem op termijn niet heel slecht uit. Zonder drie Europese voorrondes kan de coach straks in alle rust zijn voorbereiding op het nieuwe seizoen doorlopen. Met de hoge verwachtingen zal het bovendien wel meevallen; niemand verwacht dat deze selectie komend seizoen opeens zal meespelen om de prijzen.
Dat er niettemin alweer 29.000 seizoenkaarten zijn verkocht, zegt alles over het karakter van de achterban. Altijd is er dat vleugje hoop. Nadat Feyenoord in het seizoen 2006/07 dramatisch was geëindigd en de financiële situatie net zo nijpend was, stond er toch weer een legertje geldschieters op om voor miljoenen nieuwe spelers te halen.
Ook na de vastgelopen besprekingen met een groep investeerders rondom Michel Perridon zijn er zakenmensen bereid te helpen. Niet met een bak vol miljoenen, wel door hier en daar bij te springen. De komst van rechtsback Dani Fernandez wordt al extern gefinancierd en Feyenoord hoopt zo meer spelers binnen te halen. Roda JC-aanvaller Sekou Cissé is daardoor wellicht tóch een optie, net als de keepers Jerzy Dudek of Dennis Gentenaar.
Pas na komend seizoen kan Feyenoord écht renoveren. Een aantal langlopende, dure contracten loopt dan af en de club klampt zich vast aan een uitstekende lichting A- en B-junioren. Dit seizoen waren de talenten Leroy Fer, Georginio Wijnaldum en Diego Biseswar al de drie vlaggen op het modderschip, samen met de vaak uitstekende André Bahia. Ook de jonkies kunnen het in de tweede play-off-wedstrijd tegen NAC niet meer brengen.
quote:
quote:Pas na komend seizoen kan Feyenoord écht renoveren. Een aantal langlopende, dure contracten loopt dan af en de club klampt zich vast aan een uitstekende lichting A- en B-junioren. Dit seizoen waren de talenten Leroy Fer, Georginio Wijnaldum en Diego Biseswar al de drie vlaggen op het modderschip, samen met de vaak uitstekende André Bahia. Ook de jonkies kunnen het in de tweede play-off-wedstrijd tegen NAC niet meer brengen.
Twente wil hem ook dus hij zal wel talenten hebben.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:27 schreef GGMM het volgende:
Snap niet wat jullie met Cissé moeten. Ik vind hem bij Roda al niet echt uitblinken.
ik wil welquote:Op donderdag 21 mei 2009 18:04 schreef Ritmo het volgende:
kun je net zo goed een Bonobo-aap achter dat bureau zetten.
Mwa. Op zich valt het wel mee. De dertigers wegsaneren, en je houdt opeens een hoop geld over elk jaar. Gewoon bouwen met een jong elftal, en zien waar het schip strandt. Misschien eindigen we volgend seizoen dan dertiende ofzo. Jammer, maar als je op nul begint kan de club over een jaar of vijf financieel best gezond zijn én Europees voetbal halen denk ik.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:42 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
ik wil wel
Ik zie het nu -voor het eerst- echt niet meer zitten. Wat moeten we volgend seizoen nou, er is nul geld.
Met deze selectie wordt het weer zo'n prutsseizoen of Been/Beenhakker moet wonderen verrichten en Slory/Bruins aan het ballen krijgen. Verder hebben we nog een nieuwe spits nodig en die zijn duuuur.
En wat nou nieuwe spits.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:42 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
ik wil wel
Ik zie het nu -voor het eerst- echt niet meer zitten. Wat moeten we volgend seizoen nou, er is nul geld.
Met deze selectie wordt het weer zo'n prutsseizoen of Been/Beenhakker moet wonderen verrichten en Slory/Bruins aan het ballen krijgen. Verder hebben we nog een nieuwe spits nodig en die zijn duuuur.
Column Van Nijnatten.quote:Stille types met geld en een Arabier in de Kuip
In de 70ste minuut gooide André Bahia de wedstrijdbal tegen de testikels van Kees Kwakman. Eindelijk een Feyenoorder die kwaad werd. Bahia, de speler die, samen met nog een paar anderen, het nieuwe Feyenoord belichaamt: dat van een club die standaard op zijn rug ligt. Die jongen had als enige het lef om kwaad te worden.
Tegen NAC nog wel, dat in de geschiedenis van het profvoetbal twee keer in de Kuip won; een bekerfinale van NEC en een nacompetitieduel van Excelsior. Feyenoord was altijd te sterk, had mazzel, had de scheidsrechter mee of werd gedragen door het Legioen. Gisteren won NAC eindelijk uit van Feyenoord; een schandvlek op het 100-jarige bestaan.
Feyenoord is in last. Al of niet berooide investeerders haakten af. Het valt op dat front misschien nog mee. Nieuwe investeerders staan klaar. Ze zijn gegroepeerd rond de man die het ook niet kan helpen dat zijn achternaam Sint Nicolaas luidt. Het zijn meer de stille types, anders dan Perridon en co.
Achter de schermen oriënteert zich een Arabier, het is echt waar, op de club. Daarnaast is het huidige management bezig de begroting op orde te krijgen, ook in het geval er geen hulp van buiten komt.
Maar met al dat werk wordt de schandalig slappe exercitie tegen NAC nooit weggepoetst. Het team van donderdagmiddag had genoeg talent om hoop op de toekomst te rechtvaardigen. Het herbergde bovendien voldoende routine om te durven dromen van een wederopstanding. Maar alles bij elkaar marcheerde die selectie vrijwel het volledige seizoen voor geen meter. Achteraf heeft verantwoordelijk technisch directeur Peter Bosz volledig terecht ontslag genomen.
Wat hier stond, was mijlen ver verwijderd van waar Feyenoord voor staat en wat het Legioen wil. Dit was nooit ‘hand in hand kameraden’. Het was ‘ieder voor zich en God voor ons allen.’
Ik bedoel een goede standin voor Makaay, nu Mols stopt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:56 schreef Juk het volgende:
[..]
En wat nou nieuwe spits.
Makaay staat op 16 in de competitie en Tomasson op 10? Dit elftal moet organisatorisch beter worden, automatismen moeten erin geslepen worden en dan worden de aanvallers vanzelf beter en vaker in stelling gebracht.
Feyenoord kon er niets aan doen dat Twente ineens terug krabbelde over Arnautovic.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:09 schreef Fortitudo het volgende:
feyenoord zou in de zomer zogenaamd krul en arnautovic halen
en wat doenze? ze halen een paar bejaarden tegen ene astronomisch salaris.
als arnautovic en krul gewoon waren gehaald, waar eerst sprake van zou zijn had je nog wat groeibriljantjes.
nu heb je ene stel bejaarden en een hele hoop jonge jongens die middelmatig qua potentie zijn (op een paar na)
Wow, bedankt voor dit nieuwe inzicht.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:09 schreef Fortitudo het volgende:
feyenoord zou in de zomer zogenaamd krul en arnautovic halen
en wat doenze? ze halen een paar bejaarden tegen ene astronomisch salaris.
als arnautovic en krul gewoon waren gehaald, waar eerst sprake van zou zijn had je nog wat groeibriljantjes.
nu heb je ene stel bejaarden en een hele hoop jonge jongens die middelmatig qua potentie zijn (op een paar na)
Twente heeft nooit teruggekrabbeld, maar het ontzettend fair gespeeld. Het bod van Feyenoord was geaccepteerd, maar hebben tegelijkertijd ook een nieuw contract aan Arnautovic aangeboden. Arnautovic kon zelf kiezen waar hij heen wilde en heeft er voor gekozen om bij Twente te blijven. Jammer maar helaas, maar hij heeft zelf gekozen voor die clubquote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:10 schreef sjimz het volgende:
[..]
Feyenoord kon er niets aan doen dat Twente ineens terug krabbelde over Arnautovic.
Hoe weet je dat? Volgens mij heeft Munsterman Feyenoord uiteindelijk toch de deur gewezen omdat McClaren Arnautovic wou behouden. Zelfs nadat Feyenoord voldeed aan de aanvankelijke vraagprijs.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:24 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Twente heeft nooit teruggekrabbeld, maar het ontzettend fair gespeeld. Het bod van Feyenoord was geaccepteerd, maar hebben tegelijkertijd ook een nieuw contract aan Arnautovic aangeboden. Arnautovic kon zelf kiezen waar hij heen wilde en heeft er voor gekozen om bij Twente te blijven. Jammer maar helaas, maar hij heeft zelf gekozen voor die club
Noem één persoon die op Gentenaar hoopt?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:31 schreef buddyb het volgende:
ik begrijp niet waarom zoveel mensen op gentenaar hopen--hij heeft in drie seizoenen 7 keer onder de lat gestaan en is nota bene derde keeper. dudek zie ik liever ook niet, omdat die ook al enige tijd niet op het hoogste niveau heeft gekeept, maar als ik moest kiezen tussen de twee dan maar dudek--van hem kun je nog zeggen dat hij op hoog niveau traint met casillas ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |