quote:KNVB stelt Feyenoord onder curatele
Emiel Schelvis meldt zojuist op radio Rijnmond dat de KNVB Feyenoord opnieuw heeft geplaatst in categorie 1, d.w.z. dat Feyenoord weer onder curatele staat en zonder toestemming geen uitgaven meer mag doen.
De reden: de schuld blijkt geen 21 miljoen te zijn maar veel meer.
De te betalen rente over de schulden is namelijk niet opgenomen in de som van 21 miljoen maar komt daar nog eens bovenop.
Er zal dus een plan van aanpak moeten komen om weer schuldenvrij te worden, net zoals bij Fortuna. Wat er gebeurd als dat plan ontbreekt.........zie Fortuna.
Er zijn veel te veel mensen die wat te vertellen hebben die dat niet laten gebeuren.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik denk dat Feyenoord binnenkort niet meer bestaat en dat we voortaan als sc Feyenoord door het leven gaan.
wat is trouwens de bron?quote:
Zou ook zeer schadelijk zijn als ze het toelaten.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:19 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Denk niet dat ze een van de grootste clubs van Nederland kwijt willen. Zou zeer schadelijk zijn voor het Nederlandse voetbal.
Je krijgt als Ajacied bijna de neiging om geld te storten die kant opquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:02 schreef RayMania het volgende:
Ik wist niet dat het zó dramatisch gesteld was met Feyenoord. 42 miljoen? Godskolere.
Laten we hopen dat het goed komt, want Feyenoord hoort natuurlijk bij het Nederlandse voetbal.
Klopt, maar Feyenoord heeft gewoon toekomst als club, miljoenen fans in Nederland, grote sponsoren en bovendien een enorme potentie. Veel meer dan AZ, Twente of PSV.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zou ook zeer schadelijk zijn als ze het toelaten.
anders gewoon 2 benefietwedstrijdjesquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:04 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je krijgt als Ajacied bijna de neiging om geld te storten die kant op. Zonder Feyenoord is het stuk minder deze hele competitie.
Dan mag er geen uitpubliek bij omdat sommige het Anno 2009 nog steeds leuk vinden om te rellen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:06 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
anders gewoon 2 benefietwedstrijdjes
Lijkt me een strak plan.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:06 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
anders gewoon 2 benefietwedstrijdjes
Laatste paar maal ging het 'redelijk'. Maar spreekkoren schijnen pijn te doen volgens burgemeestersquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan mag er geen uitpubliek bij omdat sommige het Anno 2009 nog steeds leuk vinden om te rellen.
Ze hebben niet door dat ze daarmee hun eigen club naar de tering helpen.
Die zochten een reden omdat het enorm veel geld kostte om die wedstrijden te organiseren. Het heeft jaren mogen etteren.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:10 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
Laatste paar maal ging het 'redelijk'. Maar spreekkoren schijnen pijn te doen volgens burgemeesters.
Maar nogmaals: ik ben geen boekhoudkundige, maar dan zou er toch een rente van 100 % moeten zijn?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:20 schreef Chadi het volgende:
[..]
Die zouden ze als eerste moeten ontslaan . 20 miljoen ergens vergeten te noteren
GVD flikker toch fijn op kneuzenquote:Tomasson en Makaay blijven bij Feyenoord
Ondanks de belabberde prestaties dit seizoen, denken Jon Dahl Tomasson en Roy Makaay niet aan een vertrek bij Feyenoord. Mede door de financiële situatie is het perspectief in de Kuip beperkt, maar beide aanvallers blijven de club trouw.
"Ik koos vorig jaar bewust voor Feyenoord", zegt Tomasson tegen FcUpdate.nl. "Ik wilde niet meer, zoals bij mijn vorige club Villarreal, voor elke wedstrijd een paar dagen in een trainingskamp zitten. Ik ben naar Feyenoord gekozen omdat ik meer tijd wilde vrijmaken voor mijn gezin en aan die situatie is niets veranderd. Ik wil graag mijn carrière afsluiten in de Kuip en denk absoluut niet aan een vertrek."
Ook aanvalspartner Roy Makaay laat zich niet afschrikken door de slechte resultaten. "Zo'n minder seizoen heeft geen invloed op mijn situatie. Ik ga er niet vandoor als prestaties tegenvallen. Sterker nog, ik ben juist extra gemotiveerd om volgend seizoen sportieve revanche te nemen. Dat verdient deze club", aldus de oud-international.
Net als Munsterman over Arnautovic en Scheringa over van Gaal zekerquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:28 schreef Kopbal het volgende:
Het wachten is op een reactie van Feyenoord. Waarschijnlijk ontkennen ze, maar toch...
Heh, hoewel Feyenoord blijkbaar niet goed is in terugbetalen, moet je eerder denken aan 6% over een jaar of 10. Net als toen bij de belastingschuld, enkele maanden terug. Die was inmiddels 2x zo hoog opgelopen wegens rente.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:27 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Maar nogmaals: ik ben geen boekhoudkundige, maar dan zou er toch een rente van 100 % moeten zijn?Of gaat het dan over 4 jaar lang 25 % rente ofzo die niet afgelost wordt?
Aan Makaay en JDT heb je tenminste nog wat. Landzaad (quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:27 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
GVD flikker toch fijn op kneuzenWe willen gewoon niet dat jullie blijven
Man, een mortuarium is er niks bij.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:38 schreef Suijk het volgende:
Hoeveel lijken zitten daar nog in de kast...
Praat voor jezelf, krotekoker.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:27 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
GVD flikker toch fijn op kneuzenWe willen gewoon niet dat jullie blijven
Waarom leveren ze geen salaris in als ze hart voor de club hebben ? Ze weten dat ze nergens anders aangenomen worden voor dat bedrag.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:49 schreef Happel het volgende:
[..]
Praat voor jezelf, krotekoker.
Gezien de financiële situatie zou het verstandig zijn om ze proberen te verkopen. Scheelt immers in salaris. Heb echter liever dat ze nog wat jaartjes blijven...
In een droomwereld zou dat gebeuren ja, in het echte leven niet. Doe je ogen eens open man!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waarom leveren ze geen salaris in als ze hart voor de club hebben ? Ze weten dat ze nergens anders aangenomen worden voor dat bedrag.
Dat weet niemand.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:08 schreef Ender_Wiggin het volgende:
Maar zijn het allemaal nieuwe schulden of zijn het de oude schulden uit het HCS tijdperk plus wat nieuwe schulden en is er dus gewoon nog nooit iets afgelost>?
John Lammers wordt dat toch?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:55 schreef methodmich het volgende:
Tussen alle financiële perikelen door is wel André Hoekstra aangesteld als nieuwe trainer van het gecombineerde Jong Feyenoord / Excelsior, dat komend seizoen gaat beginnen. Alex Pastoor zal bij Excelsior dus een andere assistent krijgen.
Is dat zo? Heb ik nog niks van gehoord of gezien, maar zou kunnen hoor.quote:
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Is dat zo? Heb ik nog niks van gehoord of gezien, maar zou kunnen hoor.
Bron ADquote:Pastoor wil Lammers als assistent
ROTTERDAM - De nieuwe Excelsior-trainer Alex Pastoor wil John Lammers meenemen als assistent. Beiden werken dit seizoen samen bij Jong Feyenoord.
Andre Hoekstra, de huidige assistent-trainer op Woudestein, krijgt het gezamenlijke beloftenelftal van Feyenoord en Excelsior onder zijn hoede.
Jij doet al maanden alsof Gudde een soort dictator is binnen Feyenoord en dat hij dus persoonlijk verantwoordelijk is voor het falen van het financiële beleid.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:27 schreef Ritmo het volgende:
Goh, iedereen hier wordt ook wakker wat betreft Gudde hoor. Jammer dat dit daar voor nodig was...
Duidelijk is in ieder geval dat er een competente directie moet komen die zich de komende jaren bezig zal moeten houden met het in leven houden van Feyenoord en het verminderen van de schuldenlast. Hopelijk kunnen we met behulp van externe financiers nog wat spelers aantrekken, en wellicht is het handig het nieuwe stadion "on hold" te zetten totdat er zekerheid is over de financiële situatie. Het heeft geen zin om over een grootschalig project als een stadion te praten als je niet eens zeker weet of de club over drie maanden nog wel bestaat, en daarnaast ligt de prioriteit nu op inkomsten op de korte termijn en niet op de lange termijn.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:30 schreef FrankyMcG het volgende:
Damn, we staan er dus nog slechter voor dan gedacht werd...
Hoe lang kan Feyenoord het nog uitzingen op deze manier? Als er geen investeerders komen gaan we dan niet richting een faillisement? Ik ben er zelf niet zo in thuis, maar het wordt wel een steeds beangstigende verhaal op deze manier!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |