abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 mei 2009 @ 00:57:02 #1
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
  vrijdag 22 mei 2009 @ 01:00:32 #2
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_69279673
quote:
Stille types met geld en een Arabier in de Kuip
In de 70ste minuut gooide André Bahia de wedstrijdbal tegen de testikels van Kees Kwakman. Eindelijk een Feyenoorder die kwaad werd. Bahia, de speler die, samen met nog een paar anderen, het nieuwe Feyenoord belichaamt: dat van een club die standaard op zijn rug ligt. Die jongen had als enige het lef om kwaad te worden.

Tegen NAC nog wel, dat in de geschiedenis van het profvoetbal twee keer in de Kuip won; een bekerfinale van NEC en een nacompetitieduel van Excelsior. Feyenoord was altijd te sterk, had mazzel, had de scheidsrechter mee of werd gedragen door het Legioen. Gisteren won NAC eindelijk uit van Feyenoord; een schandvlek op het 100-jarige bestaan.

Feyenoord is in last. Al of niet berooide investeerders haakten af. Het valt op dat front misschien nog mee. Nieuwe investeerders staan klaar. Ze zijn gegroepeerd rond de man die het ook niet kan helpen dat zijn achternaam Sint Nicolaas luidt. Het zijn meer de stille types, anders dan Perridon en co.

Achter de schermen oriënteert zich een Arabier, het is echt waar, op de club. Daarnaast is het huidige management bezig de begroting op orde te krijgen, ook in het geval er geen hulp van buiten komt.

Maar met al dat werk wordt de schandalig slappe exercitie tegen NAC nooit weggepoetst. Het team van donderdagmiddag had genoeg talent om hoop op de toekomst te rechtvaardigen. Het herbergde bovendien voldoende routine om te durven dromen van een wederopstanding. Maar alles bij elkaar marcheerde die selectie vrijwel het volledige seizoen voor geen meter. Achteraf heeft verantwoordelijk technisch directeur Peter Bosz volledig terecht ontslag genomen.

Wat hier stond, was mijlen ver verwijderd van waar Feyenoord voor staat en wat het Legioen wil. Dit was nooit ‘hand in hand kameraden’. Het was ‘ieder voor zich en God voor ons allen.’
Column Van Nijnatten.

Ik ga nog liever in de JL spelen dan met een geldschieter uit Arabië om de titel. Blegh.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 01:03:14 #3
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_69279721
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 01:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Column Van Nijnatten.

Ik ga nog liever in de JL spelen dan met een geldschieter uit Arabië om de titel. Blegh.
Ik denk niet dat ze blij zijn in de JL met club die 21 miljoen euro schuld heeft. Bovendien hoort Feyenoord niet in de JL thuis. En ik wil komende jaren gewoon ieder jaar als bezoeker in de Kuip komen.
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_69279745
Kutwedstrijd vanmiddag.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_69280050
Het was om te janken vanmiddag, maar hopelijk kunnen we volgend seizoen gewoon <wel> weer de weg naar boven vinden. Er is genoeg talent en kwaliteit en met een wat lijkt degelijke rechtsback is een van de grootste achilleshielen weg. Ja, achilleshielen - stel je voor dat Makaay een paar maanden geblesseerd raakt ..
pi_69281745
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 01:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Column Van Nijnatten.

quote:
Gisteren won NAC eindelijk uit van Feyenoord; een schandvlek op het 100-jarige bestaan.
NAC supporter Van Nijnatten heeft het ook een beetje hoog in z'n bol gekregen
pi_69281817
pi_69281819
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 06:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[ afbeelding ]
.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 22 mei 2009 @ 07:42:27 #9
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69281968
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 23:31 schreef Ritmo het volgende:

[..]
Overigens vind ik dat 'vleugje hoop' eerder triest dan iets moois.
Gut, neem eens voor een keer niet alles serieus wat er in een column (EEN MENING) staat. 29.000 SCC-houders kopen niet een SCC, omdat ze een vleugje hoop hebben.

Dat jij het trouwens triest zou vinden, zegt i.m.o al veel over het persoontje Ritmo. Supporters zouden de club dus als een baksteen moeten laten vallen en ze de rug toekeren?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_69281997
And the story contiues.........
quote:
Perridon: "Feyenoord-bestuur moet vertrekken"
22 mei 2009

Het besluit van de Feyenoord-directie om niet in zee te gaan met de investeerders, is Michel Perridon, één van de mogelijke geldschieters, in het verkeerde keelgat geschoten. De Trust-directeur is van mening dat het bestuur moet opstappen. "We zijn als een stelletje kwajongens behandeld", brieste Perridon in de Vlokskrant. "De directie van Feyenoord moet de eer aan zichzelf houden en aftreden."

Woensdag zette directeur Eric Gudde de onderhandelingen tussen Feyenoord en de investeerders stop omdat deze geen concreet aanbod deden. "Ze konden geen garanties geven over de kapitaalinjectie. We wilden inderdaad geen zaken doen met mensen die de laatste jaren zo veel geld hebben verbrast."

Perridon zei ook dat de financiële malaise in de havenstad groter is dan men doet vermoeden. "De financiële situatie van Feyenoord is veel slechter dan de directie en de raad van commissarissen doen voorkomen. Maar de heren willen niet met de billen bloot. Ik ben verbijsterd dat ze nu hun reddingsboei weggooien, terwijl de club verdrinkt. Als er niets verandert, gaat Feyenoord Fortuna achterna en raakt het zijn licentie kwijt", waarschuwde Perridon ten slotte.

Feyenoord kampt momenteel met een schuldenlast van 21 miljoen euro.
bron

Zouden we ooit nog weer een rustige zomer en een goed seizoen krijgen???? Begin er zo onderhand flink de balen van te krijgen...... (ja nu pas) Kon het tot nu toe allemaal wel redelijk kroppen maar begint wel irritant te worden steeds weer die grappen aanhoren, steeds weer die verliezen, steeds weer die berichtgeving in de medi.....
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:09:26 #11
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_69282093
Ik ken niet alles wat er tussen Gudde en Perridon besproken is dus ik heb geen mening over het stuklopen!
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:19:21 #12
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69282155
Wanneer is er weer een jubileumjaar? Ik heb wel genoten van deze
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:23:10 #13
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_69282181
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 08:19 schreef Doopy-X- het volgende:
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:37:38 #14
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69282309
Begreep van een insider dat er vandaag nog een gesprek tussen investeerders en directie plaatsvind
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:38:23 #15
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_69282312
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 08:37 schreef Happel het volgende:
Begreep van een insider dat er vandaag nog een gesprek tussen investeerders en directie plaatsvind
Hoop dat het iets oplevert.
pi_69282934
Nog ietwat uitgebreidere verhaaltje uit De Telegraaf.
quote:
Zakenman Michel Perridon vreest voor voortbestaan Rotterdamse club: ’Feyenoord Fortuna achterna’

ROTTERDAM, vrijdag
Michel Perridon is uiterst bezorgd over de toekomst van Feyenoord. De zakenman, die als aanvoerder van het clubje Feyenoord-gezinde ondernemers fungeerde, vreest voor het voortbestaan van de club. „Na de periode Van den Herik heeft de huidige leiding er een grote klerezooi van gemaakt. Ze zijn alleen maar opportunistisch bezig geweest. Dit moet stoppen. Het gaat nu om continuïteit. Ik wil ook nog met mijn kleinkinderen naar Feyenoord kunnen. Als het zo doorgaat, gaat Feyenoord Fortuna achterna.”

Perridon is zeer teleurgesteld over de beslissing van Feyenoord om een punt te zetten achter de gesprekken. „Ik word neergezet als iemand die zijn keutel terugtrekt, maar het zijn de raad van commissarissen en de directie die hun keutel hebben teruggetrokken. Dat ze niet alle cijfers wilden geven, vind ik een zwaktebod. Ze zijn gewoon bang om dat te doen, omdat dan de fouten uit het verleden aan het licht komen.”

Perridon erkent dat hij inmiddels geen financiële injectie meer wilde geven, terwijl er aanvankelijk sprake was van hoge bedragen. „We zitten al voor vele miljoenen in Feyenoord. Bij de club hebben ze al heel wat van mijn geld verbrand. Het heeft geen zin om dat weer te doen als het beleid niet verandert. Ik heb ook het gevoel dat de schuld hoger is dan de 21 miljoen euro die Feyenoord opgeeft. Ik heb de cijfers laten bekijken door Gerard Bouwer van de KNVB en die is dezelfde mening toegedaan.”

Feyenoord zakt komend seizoen zes miljoen in begroting naar 39 miljoen euro. Perridon wilde tegen de zin van Feyenoord naar een begroting van 37 miljoen euro. „Is het zo gek om met een sluitende begroting te werken? Ze hebben de ernst van de situatie nog steeds niet door. Je moet alleen uitgeven wat je binnen kunt halen.

Perridon is nog altijd in gesprek met SC Feyenoord, de amateurtak van Feyenoord.

„Het plan is om SC Feyenoord geld te lenen, dat doorgeplaatst kan worden naar de bvo. Deze constructie hebben we bedacht, omdat de proftak van Feyenoord geen zekerheden kon geven en SC Feyenoord het stadion als onderliggende waarde heeft. Dit substantiële bedrag is bedoeld om de schulden van Feyenoord te verminderen en niet om gekke dingen mee te doen.”

Hoewel SC Feyenoordvoorzitter Aad van der Laan geen commentaar wil geven op de uitspraken van Perridon, bevestigt SC Feyenoordsecretaris Cees Ultee de besprekingen. „Hoewel de proftak er nu mee is gestopt, gaan wij ermee door. Als SC Feyenoord hebben we onze eigen verantwoordelijkheid en de gesprekken met Perridon verlopen plezierig.”
pi_69283719
Interessant verhaal in de Volkskrant. Gudde zal wel gaan verliezen.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:12:03 #18
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69283766
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:09 schreef SCH het volgende:
Interessant verhaal in de Volkskrant. Gudde zal wel gaan verliezen.
Duh, lukt het de investeerders niet, dan zullen het de supporters wel zijn die hem en Jacobs eruitschoppen.

Perridon heb ik het overigens ook niet zo op. Lijkt me net zo een figuur als de GKL.
Elite
Tegen TTIP
pi_69283904
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:12 schreef Happel het volgende:

[..]

Duh, lukt het de investeerders niet, dan zullen het de supporters wel zijn die hem en Jacobs eruitschoppen.

Perridon heb ik het overigens ook niet zo op. Lijkt me net zo een figuur als de GKL.
Jullie hebben heel hard een GKL nodig volgens mij. Is er geen heimwee naar Jorien?
pi_69284114
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:18 schreef SCH het volgende:
Is er geen heimwee naar Jorien?
Die van het forum? Nee.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_69284181
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:29 schreef RayMania het volgende:

Die van het forum? Nee.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:39:23 #22
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_69284318
"Een van de redenen voor Feyenoord om de besprekingen met een groep vermogende ondernemers te beëindigen is het ongeduld van andere potentiële geldschieters."

Dus..

Bron: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=79176
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:39:28 #23
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69284320
Naar beide geen heimwee.

Ik dacht trouwens dat Perridon en Sint Nicolaas tot dezelfde groep behoorde?
Elite
Tegen TTIP
pi_69284322
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 08:19 schreef Doopy-X- het volgende:
Moeite met rekenen?
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 09:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nog ietwat uitgebreidere verhaaltje uit De Telegraaf.
[..]
Dat die schuld hoger is dan 21 miljoen geloof ik wel ja
pi_69284353
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:39 schreef AartBakkebaard het volgende:
"Een van de redenen voor Feyenoord om de besprekingen met een groep vermogende ondernemers te beëindigen is het ongeduld van andere potentiële geldschieters."

Dus..

Bron: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=79176
Oh ja, ze staan in de rij.

vrijdag 22 mei 2009 @ 10:47:54 #26
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_69284472
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:41 schreef Ruud het volgende:

[..]

Zal wel weer gelul zijn van Gudde idd, 't wordt tijd dat ze die eppo eruit flikkeren.
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_69284527
quote:
[ afbeelding ]
Die moet standaard in de OP.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:51:08 #28
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_69284548
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:47 schreef AartBakkebaard het volgende:

[..]

Zal wel weer gelul zijn van Gudde idd, 't wordt tijd dat ze die eppo eruit flikkeren.
nu is idd de maat vol!
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:58:05 #29
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_69284706
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:41 schreef Ruud het volgende:

[..]

Red Bull Feyenoord
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:59:12 #30
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_69284742
quote:
[ afbeelding ]
Whehhe..
pi_69284755
Gisteren bij mij in de straat @ R'dam, een Feyenoorder die na de 4-0 nederlaag keihard een Feyenoord cd ging draaien. Is dat trouw zijn aan je club of puur voor lul staan?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:00:36 #32
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_69284772
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:59 schreef lighted het volgende:
Gisteren bij mij in de straat @ R'dam, een Feyenoorder die na de 4-0 nederlaag keihard een Feyenoord cd ging draaien. Is dat trouw zijn aan je club of puur voor lul staan?
rouwverwerking
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_69284878
quote:
Gudde, algemeen directeur van de Kuipbewoners, bevestigde dat de groep-Perridon te hoge eisen stelde. Bij een nog grotere inkrimping van de begroting verwacht de clubleiding dat Feyenoord de komende jaren afhaakt in de top én subtop. "Je kunt de begroting niet in één keer terugbrengen van 48 miljoen euro naar 37 miljoen, zoals zij wilden. Dan komt de bedrijfsvoering in gevaar. Moeten we dan de scouting afschaffen? En ik ga onze levensader, de jeugdopleiding, ook niet afsnijden."
Ik moet toegeven dat ie hier wel gelijk in heeft.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:04:57 #34
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69284917
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:59 schreef lighted het volgende:
een Feyenoorder, is dat puur voor lul staan?
Ja.
pi_69284938
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:04 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Van 48 miljoen naar 39 kan wel en naar 37 niet? Dan is de oplossing vrij simpel: exit Landzaat.
pi_69284973
De directie van Feyenoord moet aftreden wegens financieel wanbeleid, zegt een potentiële investeerder. Bent u het met hem eens?
84,3% Ja
15,7% Nee

Nou, duidelijke cijfers.
-
pi_69284993
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:05 schreef Ruud het volgende:

[..]

Van 48 miljoen naar 39 kan wel en naar 37 niet? Dan is de oplossing vrij simpel: exit Landzaat.
Waarschijnlijk was dat al meegenomen in de stap van 48 naar 39.
-
pi_69285079
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:08 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk was dat al meegenomen in de stap van 48 naar 39.
Laten we het hopen.
pi_69285179
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:47 schreef AartBakkebaard het volgende:

[..]

Precies, volgens mij probeert hij op deze manier gewoon de supporters een beetje rustig te houden. Over een maandje horen we: ja met deze mensen is het ook niet gelukt, jammer maar helaas..
pi_69285227
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:14 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Precies, volgens mij probeert hij op deze manier gewoon de supporters een beetje rustig te houden. Over een maandje horen we: ja met deze mensen is het ook niet gelukt, jammer maar helaas..
Idd, wat een lulverhaal dit.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:27:28 #41
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69285503
Een vermogende Arabier, ik geloof er ook helemaal niks van.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:29:29 #42
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69285564
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:39 schreef Happel het volgende:
Ik dacht trouwens dat Perridon en Sint Nicolaas tot dezelfde groep behoorde?
Dacht ik ook. Wellicht dat de sint is afgehaakt nadat Perridon zo heeft lopen schreeuwen in de media?
pi_69285898

pi_69287202
Ik begrijp wel dat Perridon eerst volledige openheid van zaken wil. Als je ergens geld in gaat pompen moet elk lijk de kast uit zijn.

Al lijkt het me wel een type die altijd wel ergens een excuus vandaan haalt om er niet in te stappen.
pi_69287427
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:18 schreef BertMaalderink het volgende:
Ik begrijp wel dat Perridon eerst volledige openheid van zaken wil. Als je ergens geld in gaat pompen moet elk lijk de kast uit zijn.

Al lijkt het me wel een type die altijd wel ergens een excuus vandaan haalt om er niet in te stappen.
Idd, ik denk dat zowel Feyenoord als Perridon fout zitten. Met als resultaat alleen maar verliezers.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 12:39:18 #46
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_69287891
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:04 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Het punt waar Perridon en Gudde fundamenteel over van mening verschillen is dat Perridon zegt dat het wel mogelijk is om al die zaken te behouden en toch de begroting te laten zakken naar 37 miljoen. Waarom kunnen AZ, Twente en Heerenveen met een veel lagere begroting ook topvoetbal spelen?

Aan de andere kant heeft Gudde wel gelijk, als je de begroting al omlaag brengt dan moet je natuurlijk niet nog eens gaan bezuinigen op de scouting en jeugdopleiding.

Persoonlijk ben ik van mening dat het een goede oplossing zou zijn als de investeerders nu per speler (à la Cissé en Fernandez) actief blijven, en dan over 12 maanden pas met de beloofde kapitaalinjectie komen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_69288031
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:39 schreef TC03 het volgende:

[..]

Het punt waar Perridon en Gudde fundamenteel over van mening verschillen is dat Perridon zegt dat het wel mogelijk is om al die zaken te behouden en toch de begroting te laten zakken naar 37 miljoen. Waarom kunnen AZ, Twente en Heerenveen met een veel lagere begroting ook topvoetbal spelen?
Omdat daar gestructueerd aan een gebalanceerde selectie is gewerkt, terwijl wij alleen blindelings en zonder enig goed plan wat grote namen hebben gehaald. Vrijwel elke basisspeler (op de backs na) van ons zou individueel gezien gewoon in de basis staan bij AZ of Twente.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 12:45:58 #48
53267 TC03
pi_69288123
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:43 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Omdat daar gestructueerd aan een gebalanceerde selectie is gewerkt, terwijl wij alleen blindelings en zonder enig goed plan wat grote namen hebben gehaald. Vrijwel elke basisspeler (op de backs na) van ons zou individueel gezien gewoon in de basis staan bij AZ of Twente.
Klopt. Daarom is het misschien van Perridon ook wat teveel gevraagd om de begroting nog verder terug te brengen, aangezien Feyenoord met flinke salariskosten zit en je die niet zo 1-2-3 kan wegsnijden.
pi_69288232
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:45 schreef TC03 het volgende:

[..]

Klopt. Daarom is het misschien van Perridon ook wat teveel gevraagd om de begroting nog verder terug te brengen, aangezien Feyenoord met flinke salariskosten zit en je die niet zo 1-2-3 kan wegsnijden.
Dat is iets wat ze wel moeten proberen. Gewoon duidelijk laten blijken dat vrijwel elke speler t.e.a.b te koop is, om mee te beginnen. Hofland die ruim een miljoen verdient kun je dan vervangen door b.v. Botteghin van Zwolle. Die is tevreden met 3 ton per jaar, is nog jong en bovendien zal ie niet minder presteren dan Hofland. En zo moet je elke oudere speler bekijken.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 12:50:18 #50
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69288282
Perridon was toch ook diegene die opperde dat de spelers maar 10% van hun salaris in moesten leveren? Populistisch geblaat van hem altijd . Hij zal vast wel kennis van zaken hebben, maar die "media statements" van hem zijn zo overtrokken.

Iets anders, is er ergens een begroting van Feyenoord van vorig jaar ofzo op internet te vinden? Ze hadden toch zo'n beleid van financiële transparantie, moet wel ergens te vinden zijn dan toch?
2000 light years from home
pi_69288387
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:39 schreef TC03 het volgende:

[..]

Aan de andere kant heeft Gudde wel gelijk, als je de begroting al omlaag brengt dan moet je natuurlijk niet nog eens gaan bezuinigen op de scouting en jeugdopleiding.

Persoonlijk ben ik van mening dat het een goede oplossing zou zijn als de investeerders nu per speler (à la Cissé en Fernandez) actief blijven, en dan over 12 maanden pas met de beloofde kapitaalinjectie komen.
Waarschijnljik omdat daar alles structureel beter geregeld is. Van de amateur- en jeugdtak tot stadionexploitatie en transfers aan toe. Vergeet niet dat Feyenoord niet 100% profiteer van de Kuip en dat de hele organisatorische structuur gewoon belachelijk is. Daarnaast verwachten spelers waarschijnlijk een dikker salaris bij Feyenoord dan bij Twente of AZ. Tja, dat is de prijs die je betaalt als je jezelf 'topclub' wilt blijven noemen.
pi_69288402
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:50 schreef Merkie het volgende:
Perridon was toch ook diegene die opperde dat de spelers maar 10% van hun salaris in moesten leveren? Populistisch geblaat van hem altijd . Hij zal vast wel kennis van zaken hebben, maar die "media statements" van hem zijn zo overtrokken.
De spelers zouden dat uit zichzelf moeten doen, puur uit fatsoen.

Dat je een keer de verwachtingen niet waar maakt kan gebeuren, maar dat spelers als Makaay of Gio na 2 jaar van zulke extreme wanprestaties nog vrolijk kunnen kijken naar de tonnen die maandelijks op hun bankafschrift verschijnen terwijl hun werkgever bijna kapot gaat kan ik niet geloven. Maar ze hebben blijkbaar geen enkel gevoel voor Feyenoord, wat ook op het veld blijkt.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 12:55:22 #53
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69288475
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:53 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Uit fatsoen vind ik ook dat de spelers dat zouden moeten doen.

Dat je een keer de verwachtingen niet waar maakt kan gebeuren, maar dat spelers als Makaay of Gio na 2 jaar van zulke extreme wanprestaties nog vrolijk kunnen kijken naar de tonnen die maandelijks op hun bankafschrift verschijnen kan ik niet geloven.
Ja, maar dat is een ander verhaal. Wat Perridon zegt kan niet. Spelers hebben contracten en die moet je respecteren. Het is de eigen schuld van Feyenoord dat ze salarissen besloten te betalen waar ze nu spijt van hebben.
pi_69288614
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:55 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ja, maar dat is een ander verhaal. Wat Perridon zegt kan niet. Spelers hebben contracten en die moet je respecteren.
Ja, net zoals spelers zelf altijd doen wanneer er een grote club langskomt.
quote:
Het is de eigen schuld van Feyenoord dat ze salarissen besloten te betalen waar ze nu spijt van hebben.
Klopt, maar de spelers zelf zijn ook debet aan de ellende. Als je op het veld positieve resultaten boekt, zal de sfeer rondom Feyenoord veel beter worden.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:03:12 #55
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69288736
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:59 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ja, net zoals spelers zelf altijd doen wanneer er een grote club langskomt.
Contracten kan je afkopen.
quote:
Klopt, maar de spelers zelf zijn ook debet aan de ellende. Als je op het veld positieve resultaten boekt, zal de sfeer rondom Feyenoord veel beter worden.
Sja, dat zou kunnen. Maar Landzaat zal ook denken dat hij het hele jaar geblesseerd is geweest en dus weinig schuld heeft aan de slechte prestaties. En zo zullen er wel meer zijn die het niet hun schuld vinden. Als je de salarissen niet kan betalen moet je spelers weg doen, maar niet praten over salarissen inhouden. Ook Feyenoord heeft bij hun volle verstand dat contract getekend.
pi_69288846
brabants dagblad:
quote:
'Directie Feyenoord moet aftreden'
ANP. vrijdag 22 mei 2009 | 08:55 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 22 mei 2009 | 11:52

Tekstgrootte

Feyenoord-directeur Eric Gudde maakte woensdag bekend dat de onderhandelingen met de investeerders zijn stopgezet omdat een concreet aanbod uitbleef (archieffoto 08-01-08). ANP

ROTTERDAM - Trust-directeur Michel Perridon is woedend na het besluit van de directie van Feyenoord om de besprekingen met de groep van investeerders af te breken. ,,We zijn als een stelletje kwajongens behandeld. De directie van Feyenoord moet de eer aan zichzelf houden en aftreden'', zegt hij vrijdag in de Volkskrant.

Feyenoord-directeur Eric Gudde maakte woensdag bekend dat de onderhandelingen met de investeerders zijn stopgezet omdat een concreet aanbod uitbleef. ,,We wilden inderdaad geen zaken doen met mensen die de laatste jaren zoveel geld verbrast hebben. De financiële situatie van Feyenoord is veel slechter dan de directie en de raad van commissarissen doen voorkomen. Maar de heren willen niet met de billen bloot. Ik ben verbijsterd dat ze nu hun reddingsboei weggooien terwijl de club verdrinkt.''

Perridon heeft zijn laatste hoop gevestigd op de sportclub Feyenoord. ,,We hebben met de sportclub Feyenoord concrete afspraken gemaakt over een kapitaalinjectie. De sportclub heeft de directie en raad van commissarissen van de BVO Feyenoord uitgenodigd voor een gesprek. Als ze maandag niet verschijnen, moeten alle verantwoordelijken zeker opstappen.''
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:07:07 #57
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69288880
Gewoon op de transferlijst zetten. Het zou onverstandig zijn van Feijenoord om ze te behouden voor de club, terwijl er nagenoeg geen middelen zijn om ze te betalen. Ook Van Bronckhorst die met zijn ¤2.1 miljoen per jaar te zwaar op de begroting drukt.
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:06 schreef Ender_Wiggin het volgende:
brabants dagblad:
[..]
versteegrobje
Elite
Tegen TTIP
pi_69289046
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:03 schreef Merkie het volgende:

[..]

Contracten kan je afkopen.
Ik bedoel meer dat zodra een club zich meldt, de meeste spelers opeens gaan stampvoeten en gaan dreigen met arbitrage-commissies als ze hun zin niet krijgen. Dan opeens is een contract een waardeloos papiertje.
quote:
Sja, dat zou kunnen. Maar Landzaat zal ook denken dat hij het hele jaar geblesseerd is geweest en dus weinig schuld heeft aan de slechte prestaties. En zo zullen er wel meer zijn die het niet hun schuld vinden. Als je de salarissen niet kan betalen moet je spelers weg doen, maar niet praten over salarissen inhouden. Ook Feyenoord heeft bij hun volle verstand dat contract getekend.
Te weinig zelfkritiek. Makaay zal denken: "ik krijg te weinig ballen", Hofland zal denken: "de sfeer is niet goed" en zo kun je wel doorgaan.

Zit wel een kern van waarheid in, maar dat betekend niet dat je dan maar zo mag falen. Het betekend eerder dat je b.v. eens wat meer mag oefenen op dode spel-momenten waardoor je de play-offs keihard verliest (Hofland, Bahia, Landzaat), je collega's moeten helpen met hoe ze zorgen dat je wél een bal krijgt (Makaay) kortom: niet direct 1 minuut na je training in de auto naar je gezin zitten.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:12:35 #59
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69289087
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:11 schreef Ritmo het volgende:

Zit wel een kern van waarheid in, maar dat betekend niet dat je dan maar zo mag falen. Het betekend eerder dat je b.v. eens wat meer mag oefenen op dode spel-momenten waardoor je de play-offs keihard verliest (Hofland, Bahia, Landzaat), je collega's moeten helpen met hoe ze zorgen dat je wél een bal krijgt (Makaay) kortom: niet direct 1 minuut na je training in de auto naar je gezin zitten.
Er staat nergens in het contract dat het niet mag.
pi_69289115
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:07 schreef Happel het volgende:
Gewoon op de transferlijst zetten. Het zou onverstandig zijn van Feijenoord om ze te behouden voor de club, terwijl er nagenoeg geen middelen zijn om ze te betalen. Ook Van Bronckhorst die met zijn ¤2.1 miljoen per jaar te zwaar op de begroting drukt.
Idd. 7e worden lukt ook wel als je de dure spelers vervangt door jongere spelers (Botteghin voor Hofland, zoals ik al zei). Verschil is dan alleen dat je toekomst in je selectie hebt en dat je zo'n 10 miljoen aan salarissen per jaar uitspaart.
-
pi_69289197
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:12 schreef Merkie het volgende:

[..]

Er staat nergens in het contract dat het niet mag.
Klopt, en dus vinden de genoemde spelers dat ze geen morele plichten richting hun club hebben, en aan zulke gasten heeft geen enkele club iets. Zonder medelijden wegtreiteren dus, als ze niet mee willen werken aan een transfer. Er staat ook nergens in het contract dat Landzaat niet, uitgelachen door supporters, een tijdje op Varkenoord door mag brengen.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:18:46 #62
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69289310
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:13 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Idd. 7e worden lukt ook wel als je de dure spelers vervangt door jongere spelers (Botteghin voor Hofland, zoals ik al zei). Verschil is dan alleen dat je toekomst in je selectie hebt en dat je zo'n 10 miljoen aan salarissen per jaar uitspaart.
Stuur Gudde een mailtje zou ik zeggen .
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:18:58 #63
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69289319
Feyenoord opnieuw onder curatele volgens Schelvis.
pi_69289388
Is er een bron die meld dat Bronckhorst dat verdient? 2,1 miljoen vind ik nogal aan hoge kant, ik meen dat een Snijder 1.2 miljoen per jaar verdiende bij Ajax en dat dat toen al exceptioneel hoog was voor nederland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:22:34 #65
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69289435
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:21 schreef raptorix het volgende:
Is er een bron die meld dat Bronckhorst dat verdient? 2,1 miljoen vind ik nogal aan hoge kant, ik meen dat een Snijder 1.2 miljoen per jaar verdiende bij Ajax en dat dat toen al exceptioneel hoog was voor nederland.
Bron is Sportweek een tijdje terug. En ik denk dat het wel waar is.
pi_69289539
Mjah zou kunnen, hij kon natuurlijk wel gratis opgehaald worden.
pi_69289573
Overigens werd ik op de Feyenoord forums een halfjaar terug nog keihard uitgelachen toen ik zei dat Arnoutovic een goeie is om te contracteren
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:27:14 #68
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69289618
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:26 schreef raptorix het volgende:
Overigens werd ik op de Feyenoord forums een halfjaar terug nog keihard uitgelachen toen ik zei dat Arnoutovic een goeie is om te contracteren
Niet op deze.
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:27:19 #69
53267 TC03
pi_69289620
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:21 schreef raptorix het volgende:
Stekelenburg verdient ¤2,2 miljoen per jaar.
pi_69289632
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:18 schreef Merkie het volgende:

[..]

Stuur Gudde een mailtje zou ik zeggen .
E.Gudde@feyenoord.nl?
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:28:05 #71
53267 TC03
pi_69289645
quote:
Kan het me niet voorstellen, aangezien een half jaar geleden iedereen het al over zijn kwaliteiten eens was.
pi_69289653
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:18 schreef Kopbal het volgende:

De positie van Gudde wordt nu wel onhoudbaar hoop ik.
-
pi_69289784
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:18 schreef Kopbal het volgende:
quote:
'Schuld Feyenoord wellicht twee keer zo groot'
Door pieter op 22-05-2009 om 12:47

De schuld van Feyenoord is flink hoger dan de leiding doet geloven. Gisteren kwam Perridon al met dit nieuws, RTV Rijnmond liet het vandaag ook horen uit mondde van analist Schelvis. Volgens hem is het zelfs mogelijk dat de schuld twee keer zo groot is.

Volgens Gudde en co bedraagt het negatief vermogen 21 miljoen. Schelvis laat weten dat de leiding in de resultaten echter niet de rente meeneemt over de schuld. Aangezien Feyenoord al langere tijd met financiële problemen kampt kan de rente wel eens een behoorlijk bedrag zijn. Perridon liet gisteren nog weten dat de clubleiding niet met de 'billen bloot' wil.
Serieus, de rente niet meetellen - hoe dom kan je zijn?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:33:40 #74
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69289851
quote:
'Schuld Feyenoord wellicht twee keer zo groot'

De schuld van Feyenoord is flink hoger dan de leiding doet geloven. Gisteren kwam Perridon al met dit nieuws, RTV Rijnmond liet het vandaag ook horen uit mondde van analist Schelvis. Volgens hem is het zelfs mogelijk dat de schuld twee keer zo groot is.

Volgens Gudde en co bedraagt het negatief vermogen 21 miljoen. Schelvis laat weten dat de leiding in de resultaten echter niet de rente meeneemt over de schuld. Aangezien Feyenoord al langere tijd met financiële problemen kampt kan de rente wel eens een behoorlijk bedrag zijn. Perridon liet gisteren nog weten dat de clubleiding niet met de 'billen bloot' wil.
Geen 21 miljoen, maar het dubbele. 42 miljoen.

Ik begin er goed de tering in te krijgen. Worden gewoon glashard voorgelogen als dit waar is. Schelvis is (in dit geval) helaas iemand die weet waar hij het over heeft...
Elite
Tegen TTIP
pi_69289922
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:33 schreef Happel het volgende:

[..]

Ik begin er goed de tering in te krijgen. Worden gewoon glashard voorgelogen als dit waar is. Schelvis is (in dit geval) helaas iemand die weet waar hij het over heeft...
Dat zou 100 % rente betekenen en dat lijkt me ook wel sterk?
Maar zie je nou wel dat Perridon blijkbaar tussen het schreeuwen door iets zei waar waarheid in zat?
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:38:13 #76
53267 TC03
pi_69290002
Ik ben benieuwd of Gudde er over twee weken nog zit.

Van Well moet toch ook goed ziek worden van dit gezeik.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:40:06 #77
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69290059
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Je begint bijna te hopen op een vermogende Arabier. Bijna.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:40:21 #78
123545 DatMeenJeNiet
pi_69290063
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:38 schreef TC03 het volgende:

Die is dan natuurlijk ook gewoon verantwoordelijk.
pi_69290080
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:38 schreef TC03 het volgende:

Van Wells kop zelf gaat er ook af als Gudde en Jacobs weg moeten. Tenzij ze hem tijdenlang compleet voorgelogen hebben. Maar ik denk dat het toch echt vanuit de supporters moet komen, wat niet gaat gebeuren.

Laat Perridon de macht maar grijpen, die lul heeft tenminste verstand van zaken. Alles beter dan deze lijers aan de macht.
-
pi_69290094
Een schuld van 40 miljoen is gewoon einde verhaal voor Feyenoord, zonder enige vorm van externe hulp.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:41:04 #81
121310 venomsnake
El Saltador
pi_69290095
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:33 schreef Happel het volgende:

[..]

Mijn god.. .
Wat een ellende..
Er moet echt een nieuw bestuur komen mocht dit waar zijn, is toch niet te geloven...

Wat nieuwe mensen lijkt me sowieso geen verkeerd plan. Als ik die Gudde weer op tv zie word je al somber van die kop.. Straalt één en al onbetrouwbaarheid uit.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_69290116
quote:
boh. Ik heb al 100 jaar geroepen dat dikke theo van vites naar Feyenoord moest gaan. Tering. Gewoon n middenvelder met n pass, n body en uitstraling. Gio mooi linksback. pfff
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_69290147
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:41 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

boh. Ik heb al 100 jaar geroepen dat dikke theo van vites naar Feyenoord moest gaan. Tering. Gewoon n middenvelder met n pass, n body en uitstraling. Gio mooi linksback. pfff
Theo Janssen had idd echt zo'n missende schakel ala Schaars kunnen zijn.
-
pi_69290259
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:40 schreef Kopbal het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Je begint bijna te hopen op een vermogende Arabier. Bijna.
dit dus.
Elk verhaal dat je leest is weer anders. Misschien moet inderdaad gewoon het hele bestuur inc RcV optyften (alleen al) vanwege het feit dat er zo bijzonder weinig transparantie is.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:46:13 #85
53267 TC03
pi_69290269
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:40 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Die is dan natuurlijk ook gewoon verantwoordelijk.
True.
pi_69290371
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:00:47 #87
123545 DatMeenJeNiet
pi_69290775

Ik snap niet waarom ze nu nog zo lang wachten met presenteren. Zouden ze zo vreselijk zijn?
Kutfilmpje ja
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:17:46 #88
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69291341
Ben trouwens heel benieuwd of de KNVB zich tegen Feyenoord net zo zou durven op te stellen als tegen een Fortuna Sittard indien deze problemen maar blijven aanhouden.
pi_69291398
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:17 schreef Prosac het volgende:
Ben trouwens heel benieuwd of de KNVB zich tegen Feyenoord net zo zou durven op te stellen als tegen een Fortuna Sittard indien deze problemen maar blijven aanhouden.
Denk niet dat ze een van de grootste clubs van Nederland kwijt willen. Zou zeer schadelijk zijn voor het Nederlandse voetbal.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:20:17 #90
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69291414
van Nijnatten had het in het AD over een arabier die Feyenoord over zou willen nemen?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:20:22 #91
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69291420
quote:
Verwacht dat de heren uit Zeist dan onder permanente bewaking zullen moeten worden gesteld.
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:20:53 #92
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69291435
quote:
Natuurlijk durven ze dat niet.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:21:08 #93
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69291446
Al gepost.
pi_69291450
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:20 schreef Prosac het volgende:
van Nijnatten had het in het AD over een arabier die Feyenoord over zou willen nemen?
Ja, de nieuwste wekelijkse leugen van Gudde.
-
pi_69291500
quote:
Hoewel Feyenoord de gesprekken met Perridon heeft gestaakt is de investeerder nog wel in gesprek met SC Feyenoord. "Het plan is om SC Feyenoord geld te lenen, dat doorgeplaatst kan worden naar de bvo. Deze constructie hebben we bedacht, omdat de proftak van Feyenoord geen zekerheden kon geven en SC Feyenoord het stadion als onderliggende waarde heeft. Dit substantiële bedrag is bedoeld om de schulden van Feyenoord te verminderen en niet om gekke dingen mee te doen."

SC Feyenoord-secretaris Cees Ultee bevestigt de besprekingen. "Hoewel de proftak er nu mee is gestopt, gaan wij ermee door. Als SC Feyenoord hebben we onze eigen verantwoordelijkheid en de gesprekken met Perridon verlopen plezierig."
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:24:32 #96
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69291553
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:22 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dus de investeerders willen wel meehelpen de schulden af te lossen?
pi_69291615
Blijkbaar. En via de media vervolgens de directie weg zien te krijgen. Best slim.
-
pi_69291986
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:26 schreef Ritmo het volgende:
Blijkbaar. En via de media vervolgens de directie weg zien te krijgen. Best slim.

Het is niet erg netjes, maar als dit de manier is om troep op te ruimen dan moet het maar. Ik ben echt benieuwd wat Gudde te zeggen heeft over de verhalen dat de schuld ruim twee keer zo veel is als hij beweert ..
pi_69291998
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:22 schreef Ritmo het volgende:

[..]
Ik vraag me af of ze bij Feyenoord door de bomen het bos nog wel zien met al die constructies van ze.
pi_69292032
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:36 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Het is niet erg netjes, maar als dit de manier is om troep op te ruimen dan moet het maar. Ik ben echt benieuwd wat Gudde te zeggen heeft over de verhalen dat de schuld ruim twee keer zo veel is als hij beweert ..
Kans dat er vanmiddag op de website staat dat het onzin is.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')