abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2009 @ 23:02:28 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68222249

Welkom op De Beursvloer! Dit is het [AEX]-topic waarin je de beurzen kunt volgen en over de laatste economische nieuws kunt discussiëren. Heb je een link die kan worden toegevoegd aan de OP? Post 'm in het Feedback-topic van AEX. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het zojuist gesloten topic toe, sla de pagina op en copy-paste het dan naar je nieuwe topic op FOK!

Het Financieele Dagblad
De Financiële Telegraaf
BNR Nieuwsradio
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
Bloomberg TV [2] (streaming TV)

AEX-fondsen
De Financiële Telegraaf - Streaming
Beurs.nl - Delayed

Intraday AEX-index

Europese Indices

FDAX Duitsland

CAC40 Frankrijk

BEL20 België

FTSE100 Verenigd Koninkrijk

RTS-index Rusland

Amerikaanse Indices
Yahoo! Dow Jones Indices - Streaming
Yahoo! S&P Indices - Streaming
Yahoo! Nasdaq Indices - Streaming
Google Finance - Real-time
MarketWatch - Real-time
IG-Index - Dow Jones-index (fair value) streaming (spread betting)

Amerikaanse Futures
ProFinance - Streaming S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
CNN Money - Delayed S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
US Markets - S&P- en Nasdaq-futures Semi-real-time

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Amerikaanse fondsen
Google Finance - Streaming
Google Finance (belangrijkste bankaandelen) - Streaming / Real-time
MarketWatch - Delayed

Intraday Dow Jones-index

Intraday S&P 500-index

Intraday Nasdaq Composite

Intraday Dow, S&P, Nasdaq (dagverschil in percentage)

Wereldwijde Indices

Yahoo! Azië - Streaming / Delayed
Yahoo! Brazilië, Mexico, Argentinië - Streaming / Delayed
AME Info (Midden-Oosten) - Delayed

Koersen
FXStreet - Streaming valuta
ProFinance - Streaming valuta en commodities
ProFinance - Streaming grafieken valuta, commodities, indices
Rohstoff Tool - Streaming commodities
CNBC - Streaming olie en goud
US Markets - Semi-real-time goud, zilver en olie

Intraday Euro-Dollar

Intraday grondstoffen

Bestens order - Een order om effecten te kopen of te verkopen zonder limiet, dus zonder maximumprijs voor een kooporder of zonder minimumprijs voor een verkooporder. Een bestens order wordt ook wel marktorder genoemd. Een bestens order kan altijd worden uitgevoerd.

Calloptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te kopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Commodities - Engelse term voor (bulk)goederen. Termijncontracten en opties op commodities worden onder andere verhandeld op de optiebeurs van Euronext.

Dividend - Een winstuitkering in de vorm van geld (cashdividend) of aandelen (stockdividend) aan de houder van een aandeel. De hoogte van de dividenduitkering is doorgaans gerelateerd aan de hoogte van de behaalde winst.

Expiratie - Het ophouden te bestaan,‘expireren’, van een optie of een future. Een optie heeft altijd een beperkte looptijd, na het bereiken van de einddatum (expiratiedatum) bestaat de optie niet meer.

FTI - De future op de AEX-index.

Future - Termijncontract. Er zijn futures op o.a. indices, aandelen, valuta en commodities. Anders dan bij opties hebben bij futures zowel de koper als de verkoper een verplichting en er is geen premiebetaling.

Hedgen - Engelse term voor afdekken. Hedging is het afdekken van risico’s door het aangaan van een andere positie. Een belegger die callopties schrijft, kan deze shortpositie afdekken door het kopen van de onderliggende waarde.

In-the-money optie - Een optie is in-the-money als deze intrinsieke waarde heeft. Callopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. Putopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde.

Koers-winstverhouding - Een cijfer waarmee de verhouding tussen de koers van een aandeel en de nettowinst per aandeel wordt uitgedrukt. Als de koers van een aandeel ¤ 100 bedraagt en de winst per aandeel bedraagt ¤ 5, dan is de koers-winstverhouding 20.

Limit order - Het bij een beursorder opgeven tegen welke maximale koers men wenst te kopen of tegen welke minimale koers men wenst te verkopen.

Liquideren - Het (gedwongen) afbouwen van een effectenpositie. Dit kan door een clearingorganisatie, bank of commissionair worden afgedwongen als een belegger bijvoorbeeld niet aan zijn margin-verplichtingen kan voldoen.

Longpositie - Een ander woord voor een kooppositie. Men krijgt een longpositie door het kopen van een effect.

Looptijd - Opties en futures hebben een beperkte levensduur, de zogeheten looptijd. De meeste optieklassen hebben een maximale looptijd van negen maanden, een aantal maximaal vijf jaar. Futures hebben een maximale looptijd van twaalf maanden.

Margin - De margin is een vereist geldbedrag dat als onderpand fungeert voor eventuele verliezen op de termijn- en optiemarkten.

Onderliggende waarde - Een product waarop een optie of een future wordt verhandeld, bijvoorbeeld aandelen, een index, valuta, (edel)metaal of een bulkgoed (commodity) zoals aardappelen, graan of goud.

Openingsveiling - Alle orders die 's morgens voor de opening zijn binnengekomen worden verzameld in het orderboek. Bij de opening is dus een verhoudingsgewijs grote liquiditeit voorhanden. Direct bij de opening vindt een veiling plaats waarbij orders daar waar mogelijk worden gekoppeld aan de in het orderboek aanwezige tegenorders en zo mogelijk uitgevoerd. Dit gebeurt in het NSC-systeem, het verloopt volgens vaste regels en is volledig geautomatiseerd.

Optiepremie - De prijs van een optie. De optiepremie bestaat uit de intrinsieke waarde plus de tijd- en verwachtingswaarde. De optiepremie is uiteraard variabel.

Out-of-the-money optie - Een optie zonder intrinsieke waarde wordt out-of-the-money genoemd. Een calloptie is out-of-the-money wanneer de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde. Een putoptie is out-of-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. De premie van een out-of-the-money optie bestaat alleen uit tijd- en verwachtingswaarde. Door een sterke koersbeweging kan een out-of-the-money optie intrinsieke waarde ontwikkelen en dus at-the-money of zelfs in-the-money worden.

Putoptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te verkopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Real-time - Koersen zijn (zo goed als) actueel. Je zult alleen moeten F5-en voor een nieuwe stand.

Scheefzitten - Een belegger zit ‘scheef’ als zijn effectenpositie op (een nog ongerealiseerd) verlies staat.

Schrijven - Het verkrijgen van een shortpositie in een optie door een openingsverkoop.

Shortpositie - Effectenbeurs: indien een belegger effecten heeft verkocht die hij op dat moment niet in bezit heeft. Optiebeurs: een positie aangegaan door een openingsverkoop waarbij schrijver de verplichting neemt de onderliggende waarde te leveren of af te nemen.

Slotveiling - Om de slotkoersen niet af te laten hangen van orders die toevallig de laatste zijn is er voor het slot een korte handelsonderbreking van 5 minuten. Gedurende deze tijd worden de orders verzameld waarna er een slotveiling plaats vindt die een breed gedragen slotkoers oplevert.

Spread - Het verschil tussen de bied- en laatprijs. Als de markt ¤ 22,50 biedt en ¤ 23 laat, dan is de spread dus ¤ 0,50.

Streaming - Koersen zijn actueel. Ze worden live op je scherm geüpdate.

Technische analyse - Een methode waarbij met behulp van koersgrafieken en rekenmodellen wordt getracht een trend op de beurs te voorspellen. Er wordt vooral gekeken naar de verhouding tussen kopers en verkopers. In feiten tracht men met technische analyse het (massa)gedrag van de beleggers te doorgronden om daaruit de mogelijke richting van de markt te voorspellen.

Tracker - Een tracker is feitelijk een aandeel op een index. Een tracker volgt nauwkeurig de koersontwikkeling van de index, inclusief de dividenduitkering.

Turbo - Een turbo (ook bekend als sprinter of speeder) is een beleggingsproduct dat beleggers de mogelijkheid geeft met een hefboom te beleggen in verschillende onderliggende waarden zoals aandelen, beursindices of valuta.

Volatility - Engels voor beweeglijkheid of volatiliteit. Met het begrip volatility wordt de beweeglijkheid van de koers van een effect aangeduid. Een hoge volatility betekent dat de koers van een fonds sterk stijgt en daalt binnen een relatief korte periode. Volatility is mede een indicator voor het risico dat een belegger loopt met een bepaald fonds. Volatility is een belangrijke factor bij de waardebepaling van een optie.

De Beursvloer #1: Beurzen duiken weer in het rood
De Beursvloer #2: Wall Street weer in achtbaan
De Beursvloer #3: Beurzen kelderen tot 10%
De Beursvloer #4: Could've been worse
De Beursvloer #5: Bloedbad Azië; trekt Europa mee
De Beursvloer #6: Wall Street maakt duikvlucht in laatste kwartier
De Beursvloer #7: Wall Street sluit 11% hoger
De Beursvloer #8: 5e grootste dagwinst ooit voor AEX
De Beursvloer #9: Waar de AEX weer omhoog gaat
De Beursvloer #10: Wall Street onderuit op recessienieuws
De Beursvloer #11: Beurzen onrustig na renteverlagingen
De Beursvloer #12: Stemming slaat om
De Beursvloer #13: Wall Street terug in achtbaan
De Beursvloer #14: Wall Street levert deel winst weer in
De Beursvloer #15: Mijn Aegon, wat doe je!
De Beursvloer #16: Wall Street bloedrood, nieuwe lows
De Beursvloer #17: Ook Europa zoekt nieuwe lows
De Beursvloer #18: Wall Street in vrije val
De Beursvloer #19: Europa begint week goed
De Beursvloer #20: AEX 10% hoger
De Beursvloer #21: Europa lager in afwachting van Wall Street
De Beursvloer #22: Beurzen beginnen week fors lager
De Beursvloer #23: Wall Street herstelt van kater
De Beursvloer #24: Beurzen omlaag na renteverlaging
De Beursvloer #25: Beurzen dieprood na banenrapport
De Beursvloer #26: AEX sluit ruim 8% hoger
De Beursvloer #27: Beurzen rustig omhoog
De Beursvloer #28: Beurzen duiken in het rood
De Beursvloer #29: Wall Street herpakt zich
De Beursvloer #30: AEX zoekt het iets hogerop
De Beursvloer #31: Europese beurzen proberen het nog eens
De Beursvloer #32: AEX start nieuwe jaar met 5% winst
De Beursvloer #33: AEX hardloper; door 270 punten
De Beursvloer #34: Europese beurzen openen in de min
De Beursvloer #35: Bouwers krijgen 'm wel omhoog
De Beursvloer #36: Europese beurzen verliezen 3%
De Beursvloer #37: Europese beurzen starten hoger
De Beursvloer #38: Banken zorgen voor onrust op Europese beurzen
De Beursvloer #39: Wall Street kleurt bloedrood op 'Obama Day'
De Beursvloer #40: AEX onder 230 tijdens downtime FOK!
De Beursvloer #41: AEX sluit 5,8% hoger, overheidsdeal ING
De Beursvloer #42: Europese beurzen leveren in
De Beursvloer #43: AEX licht groen op rustige handelsdag
De Beursvloer #44: rentevoet gehandhaafd op 2%
De Beursvloer #45: AEX sluit 4,3% lager na details plan
De Beursvloer #46: AEX start nieuwe week lager
De Beursvloer #47: Beurzen verder onderuit
De Beursvloer #48: AEX fors lager en richting 230pt grens
De Beursvloer #49: Willem voor 't laatst bij rtlz, AEX -2%
De Beursvloer #50: Willempies laatste shot op RTL Z
De Beursvloer #51: Wall Street dondert 3,5% omlaag
De Beursvloer #52: AEX verspeelt meeste winst weer
De Beursvloer #53: Dow Jones 2 % lager, AEX door 218?
De Beursvloer #54: AEX intraday op laagste niveau in 12 jaar
De Beursvloer #55: AEX zakt door 210, Dow door 7000
De Beursvloer #56: AEX zakt richting 200-puntengrens
De Beursvloer #57: Winst gisteren weer teniet gedaan
De Beursvloer #58: AEX zakt 5% tot net boven 200 pnt
De Beursvloer #59: AEX breekt intraday 200pt grens
De Beursvloer #60: AEX in nieuwe week <200
De Beursvloer #61: AEX sluit 5,6% hoger
De Beursvloer #62: De interne mail van miljarden
De Beursvloer #63: AEX opent onder de 210pt
De Beursvloer #64: AEX ruim in 't groen (+2%)
De Beursvloer #65: AEX in de min, CPB blijft bij -3,5%
De Beursvloer #66: AEX licht in 't groen rond de 210pt
De Beursvloer #67 - AEX rond 220 punten
De Beursvloer #68: AEX test 218 punten weer
De Beursvloer #69: Met een groene AEX
De Beursvloer #70: AEX fors lager; -3,5%
De Beursvloer #71 - AEX ziet duidelijk herstel na rode dag
De Beursvloer #72 - Faber's nieuwsbrief
De Beursvloer #73: Shorters worden uitgerookt
De Beursvloer #74. Waahaarheen leiheidt de weg?
De Beursvloer #75 - Wachten op cijfers Alcoa!
De Beursvloer #76 Snap jij het? Dan snap ik het
De Beursvloer #77: Waar de mark to fantasy regels geldden
De Beursvloer #78: Wachten met klamme handjes op opening
De Beursvloer #79: Wanneer gaat Aegon failliet?
De Beursvloer #80: AEX maakt een top
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_68222268
IK WAS LEKKER EERDER
  maandag 20 april 2009 @ 23:04:49 #3
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68222370
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:02 schreef Sloggi het volgende:
IK WAS LEKKER EERDER
Mijn OP is pakkender.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_68222390
Gefeli jongens
  maandag 20 april 2009 @ 23:06:03 #5
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_68222427
Aangezien het een vergelijking treft met de decandentie van bankiers en de gang van de markt en tevens naamgenoot van TS:

Ook too big to fail.. en toch ging het ten onder..

Riots in de US in aantocht volgens Gerald Celente (trends make future events)

http://www.dailymotion.co(...)t-world-riots-g_news
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
  maandag 20 april 2009 @ 23:09:05 #6
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68222571
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:06 schreef Neutrino het volgende:
Aangezien het een vergelijking treft met de decandentie van bankiers en de gang van de markt en tevens naamgenoot van TS:

Ook too big to fail.. en toch ging het ten onder..

Riots in de US in aantocht volgens Gerald Celente (trends make future events)

http://www.dailymotion.co(...)t-world-riots-g_news
Dank je wel. Je hebt me overtuigd. Al die financials kunnen in de stront zakken. Misschien toch maar AMG aanschaffen als die lekker laag staan.
  maandag 20 april 2009 @ 23:14:29 #7
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_68222799
Heb je gehoord wat CITI heeft gedaan ? Via CDS gespeculeerd op verslechtering van eigen kredietpositie om zo een winst in de boeken op te nemen. Maw.. hoe slechter ze het doen hoe meer geld ze verdienen.

De banken en hun cijfers zijn nep. De berichten over het mogelijke herstel en de goede cijfers van banken zouden private investors moeten overtuigen te investeren in de toxic assets. Dat is nu wel mislukt.
  maandag 20 april 2009 @ 23:16:40 #8
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68222893
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:14 schreef Neutrino het volgende:
Heb je gehoord wat CITI heeft gedaan ? Via CDS gespeculeerd op verlechtering van eigen kredietpositie om zo een winst in de boeken op te nemen. Maw.. hoe slechter ze het doen hoe meer geld ze verdienen.

De banken en hun cijfers zijn nep. De berichten over het mogelijke herstel en de goede cijfers van banken zouden private investors moeten overtuigen te investeren in de toxic assets. Dat is nu wel mislukt.
Dat ze maar gauw weer een pennystock mogen wezen, dat stelletje gajes .
pi_68223044
S&P morgen weer lager denk ik.
pi_68223186
Wat gaan de speculerende dag handelaren eigenlijk doen als de sprinters weer geld gaan kosten? Ik weet het zelf echt nog niet. Zo heb ik afgelopen vrijdag een stuk of 6 keer SS248 bijgekocht in slechts 5 minuten. Dat heb ik alleen maar gedaan omdat ik wist dat het toch geen flikker kostte, anders had ik het natuurlijk nooit gedaan.
quote:
Op maandag 20 april 2009 22:09 schreef veekeend het volgende:

[..]

Klopt, begin er niet aan. Ik heb werkelijk waar met zoveel insider regels te maken, dat fatsoenlijk beleggen al zo goed als onmogelijk is. Compliance van tegenwoordig gaat echt héél ver.
Ja, daar heb je gelijk in. Ik ben dan ook eigenlijk nog niet van plan om te gaan werken tot dat ik m'n master heb afgerond, en die hoop ik af te ronden op de leeftijd die jij nu hebt . Met ietwat geluk heb ik ook een leuk spaarcentje bij elkaar op m'n 24e zodat ik ook niet erge noodzaak heb van het moeten werken.

In de tussentijd wil ik vooral internships lopen ( in Amerika en Engeland en heel eventueel Nederland maar heb echt geen flauw idee waar ik dat zou moeten doen in ons kikkerlandje )Maar met internships ben je niet gebonden aan al te veel regels en toch ietwat inside de boel een beetje bekijken. Heb jij overigens zelf ook internships gelopen? Zo ja, waar , en zo nee waarom niet?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_68223213
Nog even over het internetbankieren: ik vind ING toch wel het gemakkelijkst, en ook gewoon veilig. Mijn wachtwoord heb ik in mijn hoofd zitten, daar komt niemand bij. Plus ik kan waar ook ter wereld geld overmaken, ook als ik bijvoorbeeld op vakantie ben. Of neem jij je randomreader mee op vakantie, Falco? En wat als je hem vergeet terwijl je in Japan zit...
  maandag 20 april 2009 @ 23:26:54 #12
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68223261
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:25 schreef Sloggi het volgende:
Nog even over het internetbankieren: ik vind ING toch wel het gemakkelijkst, en ook gewoon veilig. Mijn wachtwoord heb ik in mijn hoofd zitten, daar komt niemand bij. Plus ik kan waar ook ter wereld geld overmaken, ook als ik bijvoorbeeld op vakantie ben. Of neem jij je randomreader mee op vakantie, Falco? En wat als je hem vergeet terwijl je in Japan zit...
Ik zou hem net als mijn paspoort mee nemen op vakantie .
pi_68223382
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:26 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik zou hem net als mijn paspoort mee nemen op vakantie .
Tja. Voor mij weer een ding minder waar ik aan moet denken bij het inpakken.
pi_68223407
Welke cijfers krijgen we morgen? Ik gok dat we morgen weer keihard rood gaan.
  maandag 20 april 2009 @ 23:30:56 #15
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_68223416
slotje.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_68223429
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:30 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Tja. Voor mij weer een ding minder waar ik aan moet denken bij het inpakken.
Creditcards ftw!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 20 april 2009 @ 23:32:03 #17
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_68223464
Ik ben niet heel erg bekend met zaken zoals CDS en CVA en derivate contracts..
Daar vandaag even verder ingedoken. Zijn er nog leuke pagina's waar meer uitleg over dergelijke in mijn ogen exotische zaken staan?

De onderbouwing van mijn vorige post is: "Citi-reports-469-billion-in-fixed-income-trading"

Lees ook het commentaar.. Zeer verhelderend
pi_68223665
Stel je voor dat de TT uitkomt...
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_68223713
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat gaan de speculerende dag handelaren eigenlijk doen als de sprinters weer geld gaan kosten? Ik weet het zelf echt nog niet. Zo heb ik afgelopen vrijdag een stuk of 6 keer SS248 bijgekocht in slechts 5 minuten. Dat heb ik alleen maar gedaan omdat ik wist dat het toch geen flikker kostte, anders had ik het natuurlijk nooit gedaan.
[..]

Ja, daar heb je gelijk in. Ik ben dan ook eigenlijk nog niet van plan om te gaan werken tot dat ik m'n master heb afgerond, en die hoop ik af te ronden op de leeftijd die jij nu hebt . Met ietwat geluk heb ik ook een leuk spaarcentje bij elkaar op m'n 24e zodat ik ook niet erge noodzaak heb van het moeten werken.

In de tussentijd wil ik vooral internships lopen ( in Amerika en Engeland en heel eventueel Nederland maar heb echt geen flauw idee waar ik dat zou moeten doen in ons kikkerlandje )Maar met internships ben je niet gebonden aan al te veel regels en toch ietwat inside de boel een beetje bekijken. Heb jij overigens zelf ook internships gelopen? Zo ja, waar , en zo nee waarom niet?
Studie afronden is ten aller tijde waardevol, ook al gaat beleggen nog zo goed, Dat is mijn mening.

Internships zijn op zich altijd goed, zeker als je het eind van je studie zijn da natuurlijk ideale opmaten naar een vaste job. Je moet je wel goed bedenken waar je zou willen werken. Wellicht is deelname aan de LBT (door FSA organised) wel aardig.

Ik heb zelf geen stages gelopen. Altijd gewoonr relevante (lees: dik cashende) baantjes gehad icm veel commissie/bestuurs/vrijwilligerswerk e.d. En internationale ervaring. Kortom, breed CVm brede ontwikkeling en dat is voldoende geweest. Maar ik kwam nog aan de bak aan het eind van de goede tijd. Dus stages waren niet noodzakelijk voor me. Ik kon dezelfde werkervaring opdoen, alleen dan niet voor de magere stagevergoeding (hoewel die bij CF/ Ibanks al behoorlijk ruim is, kun je nagaan;))

In NL zijn er ook genoeg mooie firma's, absoluut. Ook I-banks met hier vestigingen.
pi_68223863
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Creditcards ftw!
Dat sowieso.
  maandag 20 april 2009 @ 23:46:08 #22
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_68223926
quote:
AMSTERDAM (Dow Jones)--International Business Machines Corp.'s (IBM) omzet in het eerste kwartaal van 2009 kwam uit onder verwachting van analisten. Het aandeel noteerde nabeurs meer dan 3% lager.

De omzet daalde in de afgelopen drie maanden 11% tot $21,7 miljard. Exclusief de invloed van de sterkere dollar bedroeg de afname 4%.

De nettowinst kwam uit op $2,3 miljard, 1% minder dan in dezelfde periode een jaar eerder. Per aandeel steeg de winst naar $1,70 van $1,64. Analisten geraadpleegd door Thomson Reuters rekenden gemiddeld op $1,66.

De brutomarge verbeterde tot 43,4% van 41,5% een jaar eerder.

Voor heel 2009 houdt IBM vast aan een verwachting voor de winst per aandeel van $9,20.
Als je alle factoren voor de toekomst neemt is het WPA te hoog.
(Ik zou meer in de range van 5 tot 7 zitten)

http://www.google.com/finance?client=ob&q=NYSE:IBM
pi_68223952
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:38 schreef Prutzenberg het volgende:
Stel je voor dat de TT uitkomt...
pi_68224015
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_68224280
Weet niet of dit bericht van een poster belangrijk is, maar las dat net op iex.nl:
quote:
Na aanleiding van een gesprek dat ik zojuist heb gevoerd met de N.O.S zijn er enkele berichten op teletekst verschenen.
De reden is dat er nog geen dagdraad op het forum staat. Verleden week heeft Voda heeft besloten de pen aan de wilgen te hangen en hiervoor heeft zich geen vervanger gemeld.
Op mijn herhaaldelijke oproepen heb ik bedroevend weinig respons gehad.
Daarom heb ik snel dit draadje in elkaar gesleuteld, dus geen tijd voor grappen en grollen.
Als we op korte termijn geen vaste poster voor iedere dag hebben, dan overweeg ik heel ernstig te stoppen met mijn wekelijkse column.
Er zou geen probleem zijn als iedereen die actief is in de dagdraadjes één bijdrage per jaar zou doen.
Dus nogmaals deze oproep, vaste posters en invallers gezocht!!!

Desondanks zal ik exclusief voor de koffiekamer in het draadje van a.s. donderdag een politiek schandaal aan de licht brengen, dat zijn weerga niet kent. Ontrouw, bedrog en wellust onder de leden van de G20 bedreigt de wereldeconomie. Hoewel hier nog niets van in de pers heeft gestaan, is het nieuws waarschijnlijk al uitgelekt. De AEX heeft vandaag namelijk een flinke veer gelaten en ook Amerika was flink in mineur. Het is spannend of deze dalende trend zich dinsdag voortzet, ik durf er niets zinnings over te zeggen.
http://www.iex.nl/forum/topic.asp?forum=23&topic=1205041&Page=1
pi_68224345
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:39 schreef veekeend het volgende:

[..]

Studie afronden is ten aller tijde waardevol, ook al gaat beleggen nog zo goed, Dat is mijn mening.

Internships zijn op zich altijd goed, zeker als je het eind van je studie zijn da natuurlijk ideale opmaten naar een vaste job. Je moet je wel goed bedenken waar je zou willen werken. Wellicht is deelname aan de LBT (door FSA organised) wel aardig.

Ik heb zelf geen stages gelopen. Altijd gewoonr relevante (lees: dik cashende) baantjes gehad icm veel commissie/bestuurs/vrijwilligerswerk e.d. En internationale ervaring. Kortom, breed CVm brede ontwikkeling en dat is voldoende geweest. Maar ik kwam nog aan de bak aan het eind van de goede tijd. Dus stages waren niet noodzakelijk voor me. Ik kon dezelfde werkervaring opdoen, alleen dan niet voor de magere stagevergoeding (hoewel die bij CF/ Ibanks al behoorlijk ruim is, kun je nagaan;))

In NL zijn er ook genoeg mooie firma's, absoluut. Ook I-banks met hier vestigingen.
Ik wil zeer zeker mijn studie afronden + de daarbij behorende master. M'n basis wil ik toch wel goed houden. Met beleggen kan ik leuk doorgaan en ervaring blijven opdoen en eventueel wat leuke centen.

Die London banking tour klinkt wel aantrekkelijk. Ik zal hem iig. onthouden. Ik zat overigens ook zelf te denken aan de summerschool van LSE. Moet m'n zomervakantie wat indelen en dat lijkt me toch vrij aardig ( vraag is zinvol? )

Wat betreft die internships, die zijn vrij populair hier onder de studenten en het heeft het voordeel dat internships over het algemeen best oké betaald worden en je dus de mogelijkheid hebt om wat rond te snuffelen bij die bank en weer connecties op te doen. Ik denk namelijk dat ik nog wel wat ga werken in de zomervakantie maar heb geen zin om laf administratie werk te doen voor een paar luttele eu's per uur.

Wat betreft I-Banks in Nederland heb ik geen verstand van en ken er verder ook geen. Die I-Banks zullen wel met name in het westen zitten, utrecht/amsterdam enzo?

En om op het punt te komen van je moet wel weten waar je wil werken. Twijfel ik nog heel erg. Het enige wat me niet trekt is de accountant-tak . En om hypotheken te verkopen aan mensen lijkt me ook niks. Hetgeen wat Drive-R doet spreekt me opzich ook wel aan.
pi_68224371
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:57 schreef Dave7 het volgende:
Weet niet of dit bericht van een poster belangrijk is, maar las dat net op iex.nl:
[..]

Sarkozy heeft met Berlusconi geneukt!

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2009 00:00:46 ]
pi_68224385
quote:
[..]

Ik vat dat bericht niet helemaal. Waar gaat het precies over?
pi_68224607
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 00:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]

Sarkozy heeft met Berlusconi geneukt!
Ja zoiets zou het goed kunnen zijn, dan is het gewoon onrust stoken....
pi_68224621
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik wil zeer zeker mijn studie afronden + de daarbij behorende master. M'n basis wil ik toch wel goed houden. Met beleggen kan ik leuk doorgaan en ervaring blijven opdoen en eventueel wat leuke centen.

Die London banking tour klinkt wel aantrekkelijk. Ik zal hem iig. onthouden. Ik zat overigens ook zelf te denken aan de summerschool van LSE. Moet m'n zomervakantie wat indelen en dat lijkt me toch vrij aardig ( vraag is zinvol? )

Wat betreft die internships, die zijn vrij populair hier onder de studenten en het heeft het voordeel dat internships over het algemeen best oké betaald worden en je dus de mogelijkheid hebt om wat rond te snuffelen bij die bank en weer connecties op te doen. Ik denk namelijk dat ik nog wel wat ga werken in de zomervakantie maar heb geen zin om laf administratie werk te doen voor een paar luttele eu's per uur.

Wat betreft I-Banks in Nederland heb ik geen verstand van en ken er verder ook geen. Die I-Banks zullen wel met name in het westen zitten, utrecht/amsterdam enzo?

En om op het punt te komen van je moet wel weten waar je wil werken. Twijfel ik nog heel erg. Het enige wat me niet trekt is de accountant-tak . En om hypotheken te verkopen aan mensen lijkt me ook niks. Hetgeen wat Drive-R doet spreekt me opzich ook wel aan.
Het mooie van de LBT is dat je in een week tijd iets van 10 van die I-banks te zien krijgt. Zie je gelijk de voornaamste (cultuur)verschillen. Je kan ook een summerinternship van 10 weken bij een bank overwegen. Verdien je leuk + goede ervaring en wat je zegt: connecties opbouwen.

In NL zit het meeste spul in A'dam, klein beetje in Utrecht en R'dam (CTA achtige dingen daar voornamelijk, zoals TransTrend).

De keuze om waar te beginnen is heel moeilijk. Ik heb dan ook heel wat van die studenten evenementen afgelopen, dat verbreedde mijn blik wel. Drive-r is ook begonnen bij een Amerikaanse I-bank volgens mij, dus ook eerst een iets andere opstap naar waar hij nu zit. Maar zo gaat het vaak met die dingen. Niet alles is te plannen.

Wil er best nog een keer met je van gedachten over wisselen, maar ga nu de pc hier uitzetten op werk. Morgen weer een lange dag
pi_68224779
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Maar als je op de plek waar je nu zit heel wat informatie kan verzamelen dan kan je toch ook gewoon een beleggingsrekening hebben bij bijvoorbeeld Binck en dan alleen als je thuis bent daarmee handelen? Dan komt niemand erachter dat je aan het handelen bent, terwijl dat niet mag en kan je toch mooi die inside informatie gebruiken.
pi_68224807
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 00:13 schreef ruben3123 het volgende:

[..]

Maar als je op de plek waar je nu zit heel wat informatie kan verzamelen dan kan je toch ook gewoon een beleggingsrekening hebben bij bijvoorbeeld Binck en dan alleen als je thuis bent daarmee handelen? Dan komt niemand erachter dat je aan het handelen bent, terwijl dat niet mag en kan je toch mooi die inside informatie gebruiken.
Rekening openen op naam van je vriendin. Kan best inderdaad, en zal alleen worden opgepikt als je dom genoeg bent om in grote aantallen te gaan handelen.
pi_68224905
quote:
Reuters
Treasury does not yet have stress test results

Monday April 20, 9:52 am ET

WASHINGTON (Reuters) - The Treasury Department has not yet received the results of "stress tests" on the health of the nation's 19 top banks, spokesman Andrew Williams said on Monday, after a blog said it had obtained the test results and some U.S. bank shares moved lower.

Williams made the comments after banks added to losses before the market open following a "free speech" blog, called the Turner Radio Network, said 16 of the 19 are "technically insolvent." The post cited what it said was a U.S. government report.

"There is no basis for that report, we do not even have results yet," Williams said.

Bank stocks, already lower after Bank of America Corp (NYSE:BAC - News) reported its quarterly results, fell further. The Select Sector SPDR Financial ETF (Pacific:XLF - News) was down 4.3 percent.

The site, http://turnerradionetwork(...)ss-test-reults.html, is not related to Turner Broadcasting.

"It certainly did (move the market) for a while. It raised people's eyebrows. People had associated it with (Ted) Turner's broadcast network," said Lou Brien, market strategist with DRW Trading in Chicago.

The blog said "Of the 16 banks that are already technically insolvent, not even one can withstand any disruption of cash flow at all or any further deterioration in nonpaying loans."

"If any two of the 16 insolvent banks go under, they will totally wipe out all remaining FDIC insurance funding," the post added.

The blog was picked up by some third-party news services and cited by another trader for the drop in bank shares.

(Reporting by Corbett B. Daly and Chris Sanders; Editing by James Dalgleish)
http://biz.yahoo.com/rb/090420/business_us_usa_banks_stressresults.html?.v=1&.pf=insurance
  dinsdag 21 april 2009 @ 00:18:51 #34
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_68224920
quote:
linkje

One of the purposes of the G-20 summit in London earlier in April was to lend the political crisis in the United States a gloss of solidarity and togetherness, in the various contemporary senses of that word. The G-20 meeting ended with a completely fake commitment by the US and Britain to police adequately the tax havens they control for their illicit covert action and corporate money-laundering purposes. The other main decision was to resuscitate the International Monetary Fund (IMF) as imperialist enforcer, funding it with hundreds of billions in funny-money made up ad hoc by rich country central banks. The meeting in Port of Spain is unlikely to be as cosy and downright deceitful as the one in London.
quote:
linkje

Overall, alarm bells should be warning about reckless monetary and fiscal policies, but perverse market reaction was relief that’s wildly premature according to some like Roubini. Others see a protracted downturn, a prolonged winter, and if conditions deteriorate enough perhaps a nuclear one, unlike anything before seen. And why not?

World economies are plummeting at depression-level speed by all key measures: production, consumption, trade, profits, asset values, capital flows, and more;
Unemployment is soaring: in the U.S. close to 20% with all excluded and understated categories included;
Pensions have been lost along with benefits;
Homelessness is rising sharply, the result of over six million foreclosures; tent cities are appearing across the country;
Recent data shows soaring foreclosures up 24% in Q 1 2009; in March alone, 46% higher than a year earlier - alone providing clear evidence of serious trouble; and
Desperation is fueling anger and despair as conditions keep deteriorating absent sound policies to address them.
pi_68224997
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 00:13 schreef ruben3123 het volgende:

[..]

Dat niemand 'erachter' komen kan me een worst zijn. Als iets niet mag omdat ik een contract heb getekend dat ik dus niet kan beleggen vanwege inside informatie doe ik dat niet. Ze komen er toch altijd wel op 1 of andere manier achter en dan ben je je geld kwijt + aantal jaren in de bak.

Op de plek waar ik nu zit hoor ik voldoende iig.

@veekeend gooi je PM box eens aan!
pi_68225028
Braaf.
  dinsdag 21 april 2009 @ 00:27:43 #37
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_68225112
Goed.. Ik ga ook maar eens slapen.. Morgen weer om 8:00 op.

Een dag niet gewerkt is een dag niets verdient!

Waar gaan we heen over 4 maanden? Totale chaos en ontwrichting.. of een rustige daling naar beneden..
pi_68225240
quote:
[..]
Dat ging dus nergens over.
pi_68225292
quote:
quote:
De bank-verzekeraar bouwt aandelenbelangen af om minder kwetsbaar te zijn, zegt de woordvoerder. ‘Door de crisis en koersdalingen lopen we risico met onze beleggingen. Dat hebben we in deze schommelende markten willen verminderen.’ ING sluit niet uit dat later weer aandelen worden bijgekocht.
Dat zouden ze niet doen als ze een nieuwe bullmarket verwachten lijkt me zo. Of misschien werken ze via het principe: sell low, buy high...
pi_68225850
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 00:36 schreef Dave7 het volgende:
Dat zouden ze niet doen als ze een nieuwe bullmarket verwachten lijkt me zo. Of misschien werken ze via het principe: sell low, buy high...
Er kan natuurlijk ook sprake zijn van strategische belangen.
pi_68226257
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als je kans hebt op een goede positie bij een I-bank vooral doen. In NL zijn die niet zo belangrijk, maar als je een internationale carriëre wilt, en hebt gewerkt bij een I-bank dan kun je overal terecht, zelfs bij GS als voorbeeld om maar te zeggen als je goed bent geweest in wat je doet.

Men wil liever traders met een exacte studieachtergrond dan een finance-achtergrond bij de meeste banken, reden is dat voor exacte mensen financiele dingen makkelijker leren dan andersom, dus als je de kans hebt ervaring op te doen bij een I-bank zeker over nadenken.

ik zou dus proberen sofware of wiskunde extra bijspijkeren want die skills zijn belangrijker dan het verschil weten tussen monetair en fiscaal beleid
pi_68226846
quote:
[..]

Ze hebben toch geen orgie in een bubbelbad gehad? Was dat de reden waarom berlusconi zo recalcitrant deed?

Ben benieuwd...maar even in de gaten houden donderdag.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_68227464
Hoe handelen jullie vaak met sprinters nu stop loss en stop limiet niet meer mag?
pi_68227526
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Is toch nog steeds met die debiele TAN-codes, die je via de SMS ofzo krijgt? Geef mij dan maar zo'n kastje, is veel sneller en veiliger.
Vind ik juist ideaal. Scheelt toch een apparaat extra, en een mobieltje heeft elke gek.
pi_68227568
quote:
Lekker moment om te verkopen !

Maar goed, al met al niet echt superslecht, ik denk dat de aandelenmarkt verder omlaag kan.
pi_68227570
USG People straks met zeer waarschijnlijk slechte cijfers.
pi_68227659
Schijtbedrijf dat USG, alsof er nu al uitzendkrachten bijkomen omdat er een economische recovery komt .
pi_68227882
Open!
pi_68228047
En we dalen, dus mijn shorts stijgen
pi_68228121
misschien wel interessant om met kpn long te gaan
pi_68228203
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_68228231
Deflatie in Duitsland houdt aan:
German PPI m/m Cijfer: -0.7% Verwacht: -0.3% Vorig cijfer: -0.5%
pi_68228303
We gaan ineens weer hard omhoog.
pi_68228310
Kan iemand mij uitleggen waarom Randstad nu omhoog gaat terwijl USG met slechte cijfers gaat komen?
pi_68228321
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:23 schreef Anoniemos het volgende:
We gaan ineens weer hard omhoog.
We zullen zien of die het volhoudt, futures WS gaan ook weer richting de min. Maar het is nog vroeg, kan nog veel gebeuren
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:28:18 #57
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68228397
Ik heb mijn ss248 verkocht, 10% winst gepakt.
Be water my friend
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:36:37 #58
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_68228592
tvp hoelang gaat het duren voordat we weer in de min gaan?
pi_68228646
AEX shorts eruit op -0,3%, de daling in het begin sloeg echt nergens op ivm de stijgende futs op Waal Straat. Koersdoel S&P 825 is bijna gehaald.

Niet dat ik long ga .
pi_68229034
Gaan we nog wat groen zien vandaag?
pi_68229044
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Gaan we nog wat groen zien vandaag?
Volgens mij zien we alweer bijna een half uur groen
pi_68229062
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:57 schreef Anoniemos het volgende:

[..]

Volgens mij zien we alweer bijna een half uur groen
Ik vind het nog niet echt groen
TIs een beetje lafjes
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:04:57 #63
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68229222
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
misschien wel interessant om met kpn long te gaan
Ja, want gaat naar 10,50 tot 11,00
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:06:44 #64
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_68229269
tvp
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_68229360
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja, want gaat naar 10,50 tot 11,00
Wel een erg saai fonds maar hij gaat naar 10+ ja.
pi_68229365
omhoog met die zooi
pi_68229366
Toch weer een negatieve opening gehad . We zien vanmiddag wel of we weer andere posities gaan in nemen.
pi_68229480
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
omhoog met die zooi
weerstand op 235
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:25:15 #69
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68229776
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:10 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Wel een erg saai fonds maar hij gaat naar 10+ ja.
ideaal voor naast het werk, kost niet zoveel tijd en stress.
En toch beter dan een spaarrekening.
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:25:47 #70
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68229789
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Toch weer een negatieve opening gehad . We zien vanmiddag wel of we weer andere posities gaan in nemen.
Dat wordt dus koffie betalen

Heb nadat ik mijn shorts heb verkocht trouwens een hele kleine long positie ingenomen.
Be water my friend
pi_68229878
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:25 schreef Charizma het volgende:

[..]

Dat wordt dus koffie betalen
Niks niet ik zat immers short gister voor slutingstijd die gewoon met winst s'ochtens de deur uit konden terwijl de rest long zat. En daar plukken zij nu de vruchten van, ik had het lef niet om direct op longs over te gaan vanochtend. Ik neem denk ik rond de lunch wel weer wat posities in.
pi_68229935
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Niks niet ik zat immers short gister voor slutingstijd die gewoon met winst s'ochtens de deur uit konden terwijl de rest long zat. En daar plukken zij nu de vruchten van, ik had het lef niet om direct op longs over te gaan vanochtend. Ik neem denk ik rond de lunch wel weer wat posities in.
Long of short?
pi_68229995
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:30 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Long of short?
Hoe kan hij nu al weten welke positie hij rond de lunch inneemt?
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_68230013
Futs
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:36:07 #75
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68230082
Zit alweer op 10% virtuele winst met mijn longs, had ik er nou maar meer gekocht
Be water my friend
pi_68231115
tvp
it's better to burn out than to fade away...
pi_68231490
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:30 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Long of short?
Het is nog even wachten op het nieuws van vandaag later in de middag. Niet geheel onbelangrijk nieuws en wat de beurs eventueel nog kan laten keren. Komt nog bij dat morgen ook genoeg belangrijk nieuws naar buiten komt om het nog een keer naar beneden te laten trekken.

Feit is alleen dat de beurs nu omhoog gaat door dat er gekocht wordt op elke dip in plaats van verkopen op elke dip. Dit maakt de steun natuurlijk erg sterk Laffe shit.
pi_68231531
Wow wat een klap opeens naar beneden
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:31:18 #79
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68231967
Ik heb mn longs de deur weer uit gedaan, 8% winst ongeveer. Had er maar 200.

Ben benieuwd wat de beurs dag ons verder gaat brengen.
Be water my friend
pi_68232032
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wow wat een klap opeens naar beneden
En nog een, vraag me echt af waar dit vandaan kwam, daar de DAX helemaal niets negatiefs doet.
pi_68232168
tvp
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_68232411
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:33 schreef Anoniemos het volgende:

[..]

En nog een, vraag me echt af waar dit vandaan kwam, daar de DAX helemaal niets negatiefs doet.
En nog een. Snap er geen hol van.
pi_68232747
Ik gooi er denk ik toch maar weer wat shorts tegenaan, de ss248
pi_68232961
gaan zo nog diep het rood in. Futures rennen terug, Dax daalt, AEX daalt.

Nu alleen weer -4% vandaag om wat winst mee te pakken met mijn shorts
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:01:36 #85
66186 foetre
pi_68233038
de aex weet ook niet wat het wil.
pi_68233119
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:01 schreef foetre het volgende:
de aex weet ook niet wat het wil.
ik ook niet...ik blijf even een beetje afwachten...zo mogelijk her en der een ritje proberen te maken.
pi_68233167
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:04 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

ik ook niet...ik blijf even een beetje afwachten...zo mogelijk her en der een ritje proberen te maken.
Wat een stijging weer ineens. in 5 minuten van -0,2% naar + 0,2%. Ik kan echt niet volgen waar dit vandaan komt
pi_68233174
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik gooi er denk ik toch maar weer wat shorts tegenaan, de ss248
based on?
pi_68233207
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:05 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

based on?
Dat vraag ik me ook af.
pi_68233253
En het schiet weer omhoog
pi_68233343
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
En het schiet weer omhoog
Inderdaad, het slaat echt alles. Eerst de onverklaarbare daling (wat op zich altijd kan natuurlijk), maar vervolgens ZO stijgen? Gewoon een lange lijn schuin naar boven.
pi_68233490
Vreemd dat de DAX om 11.00 daalde na de positieve ZEW-index. Schijnbaar geloven ze dat de stijging alleen op hoop is gebaseerd ofzo .
pi_68233551
Futures WS in de plus
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:16:15 #94
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68233563
And down again
Be water my friend
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:17:36 #95
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68233611
Het gaat maar om kleine stijgingen en dalingen hoor, gewoon gemorrel in de marge.
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:18:55 #96
66186 foetre
pi_68233657
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:17 schreef Lemans24 het volgende:
Het gaat maar om kleine stijgingen en dalingen hoor, gewoon gemorrel in de marge.
Daarom moet er gewoon richting gekozen worden en het liefst dan dik in de min.
pi_68233811
Ik zie ook niet echt iets bijzonders, het gaat amper 1,5 punt omhoog/omlaag elke keer.
Gisteren waren we op een gegeven momenten bijna 10 punten gedaald!
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:41:52 #98
137975 Twpk
We are muppets
pi_68234278
Hop, 24% winst op mijn SNS sprintertjes ^^, mijn verlies van gister is weer weggewerkt
pi_68234350
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:14 schreef pberends het volgende:
Vreemd dat de DAX om 11.00 daalde na de positieve ZEW-index. Schijnbaar geloven ze dat de stijging alleen op hoop is gebaseerd ofzo .
Ook weer een geweldige steekproef, 350 mensen die dit cijfer bepalen. Tot zover de validiteit van dit cijfer.(zoals zo vele cijfers) Als we positiviteit uit dit soort cijfers moeten halen dan is het einde zoek, is nagenoeg hetzelfde als de gefabriceerde bankcijfers.

The ZEW Indicator of Economic Sentiment is ascertained monthly. Up to 350 financial experts take part in the survey.

The ZEW Indicator of Economic Sentiment is calculated from the results of the ZEW Financial Market Survey. It is constructed as the difference between the percentage share of analysts that are optimistic and the share of analysts that are pessimistic for the German economy in six months. Example: If 30 per cent of participants expect the German economic situation to improve within the next six months, 30 per cent expect no change and 40 per cent expect the economic situation to deteriorate, the ZEW Indicator of Economic Sentiment would take a value of -10. Thus, a positive number means that the share of optimists outweighs the share of pessimists and vice versa.
pi_68234373
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:14 schreef pberends het volgende:

Zegt genoeg me dunkt
pi_68234543
0,7% de min in is wel erg veel als je kijkt naar de futures en de DAX.

Lijkt wel alsof de AEX een eigen leven lijdt en alle keuze's die ik maak zijn fout. Leuk dat beleggen

Paul
pi_68234561
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:45 schreef veekeend het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zegt genoeg me dunkt
Lol... die vooruitlopende indicator zegt dus weinig, die stond wel vaker dik positief terwijl de bodem nog niet bereikt was .
pi_68234579
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:45 schreef veekeend het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zegt genoeg me dunkt
Inderdaad ( gooi je pm box eens open btw )
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:17 schreef Lemans24 het volgende:
Inderdaad, ik ga vaak genoeg short voor slechts een tiental minuten en verkoop hem dan weer voor een winst van 4 a 5%. Winst is winst.
pi_68234627
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:51 schreef Anoniemos het volgende:
0,7% de min in is wel erg veel als je kijkt naar de futures en de DAX.

Lijkt wel alsof de AEX een eigen leven lijdt en alle keuze's die ik maak zijn fout. Leuk dat beleggen

Paul
De AEX lijdt ook een eigen leven. De AEX is niet te vergelijken met andere beurzen over de wereld omdat de sector verhouding in de AEX 3 werf ruk is.
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:55:11 #106
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68234639
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Inderdaad, ik ga vaak genoeg short voor slechts een tiental minuten en verkoop hem dan weer voor een winst van 4 a 5%. Winst is winst.
Same here
Zojuist weer even kort short gegaan en heb ze net weer verkocht.

Kan je bij binck ook ergens je portefeuille historie zien? Met het behaalde verlies of winst van je orders.
Be water my friend
pi_68234708
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:53 schreef pberends het volgende:
AEX wat doe je...
we gaan de goeie kant uit toch?
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_68234779
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Inderdaad ( gooi je pm box eens open btw )

Nu zit ik al vrij lang op FOK!, maar wat is een pm box?
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:01:21 #109
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68234826
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:59 schreef veekeend het volgende:

[..]

Personal messages
Be water my friend
pi_68234833
quote:

[..]

personal mail box recht bovenin kan je berichten sturen naar leden van forum
pi_68234874
quote:
Private message systeem. Helemaal rechtsboven in het scherm staat een envelopje, klik daar op en je komt in je eigen PM-inbox. Als je op het envelopje in de rij icoontjes (naast onder meer de quote knop) in post klikt kun je aan de schrijven van die post direct een PM sturen.
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:06:41 #112
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68234955
Nog even en het zijn weer louter Ahold, Heineken en KPN in het groen.
pi_68234982
Al mensen die posities hebben genomen?
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:07:54 #114
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68234985
Ik ga sporten, neem verder even geen posities in. doeg
Be water my friend
pi_68235179
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Al mensen die posities hebben genomen?
Beetje een tussenfase deze dag .

S&P kan vanaf het huidige niveau mogelijk weer opveren, maar ik zie liever eerst een terugval naar de 800 voordat het een topje eind april gaat maken.
pi_68235201
echt zo'n twijfelmoment
pi_68235265
Wel slim van Binck hoor, ING sprinters niet meer gratis en Turbo's het menu uit flikkeren zodat je nauwelijks meer weet welke turbo's er ook alweer waren .
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:18:41 #118
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68235329
Boycotten die sprinters, vanaf mei.

Alleen short gaan met turbo's en voor long gaan gewoon aandelen kopen.
pi_68235365
Wat moeten die sprinters vanaf mei gaan kosten?
pi_68235411
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:18 schreef Lemans24 het volgende:
Boycotten die sprinters, vanaf mei.

Alleen short gaan met turbo's en voor long gaan gewoon aandelen kopen.
Ik ga ook weer op turbo's, maar het is niet leuk zo.
pi_68235456
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Private message systeem. Helemaal rechtsboven in het scherm staat een envelopje, klik daar op en je komt in je eigen PM-inbox. Als je op het envelopje in de rij icoontjes (naast onder meer de quote knop) in post klikt kun je aan de schrijven van die post direct een PM sturen.
Haha oke dan. We hadden al telefoon/gsm/mailadressen/hyves/facebook/linkedin/post, maar nu ook deze dus. Ik zal het zo eens activeren
pi_68235495
pi_68235603
quote:
Hoeveel invloed heeft Spanje dan in de EU?
pi_68235703
quote:
Das al heel lang bekend hoor, al maandenoud dat er deflatie in Spanje is.
pi_68235711
Nee KPN wat doe je nu!
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:34:25 #128
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68235828
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:30 schreef UncleSam het volgende:
Nee KPN wat doe je nu!
Ja, DAT is pas een plotselinge daling.
En waarom!!!?
pi_68235845
Zo er koopt even iemand 100.000 TS247
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:35:17 #130
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_68235863
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:34 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja, DAT is pas een plotselinge daling.
En waarom!!!?
Winstwaarschuwing DT
pi_68235933
quote:
Bank of New York Mellon halveert winst in eerste kwartaal
21-04-2009 13:34:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Bank of New York Mellon Corp. heeft in het eerste kwartaal van 2009 de nettowinst met 51% zien dalen en stelt het kwartaaldividend te verlagen. De New Yorkse financiele dienstverlener rapporteerde dinsdag een nettowinst over het afgelopen kwartaal van $370 miljoen, vergeleken met een winst van $755 miljoen een jaar eerder.

Per aandeel daalde de winst, na uitbetaling van $47 miljoen aan preferent dividend, tot $0,28 van $0,65. Analisten gepolst door FactSet Research hadden gerekend op een winst per aandeel van $0,63.

Bank of New York Mellon stelt voor het kwartaaldividend te verlagen tot $0,09 per aandeel van $0,24 per aandeel.

Het aandeel Bank of New York Mellon noteert dinsdag in de voorbeurshandel zo'n 9% lager na publicatie van de kwartaalresultaten.
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:37:43 #133
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68235935
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:35 schreef veekeend het volgende:

[..]

Winstwaarschuwing DT
DT?
pi_68235937
Go MT go|!
pi_68236007
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:37 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

DT?
Deutsche Telecom, gok ik
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:39:46 #136
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_68236018
quote:

[..]

DT?
Deutsche Telecom?
Gokje. .
-
pi_68236044
quote:

[..]

DT?
Deutsche Telekom
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:45:27 #139
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68236176
Ach, als KPN laat weten dat zij veel beter gaan presteren dan de Duitsers, knallen we wel weer omhoog. Wel binnen no-time al m'n virtuele winst kwijt

Zou eigenlijk moeten bijkopen.
pi_68236198
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:44 schreef pberends het volgende:
Economic girlie mens...
pi_68236234
Zit long AEX met 25 euro woeij!!!!!!!!!!!!!
pi_68236329
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:47 schreef pberends het volgende:
Zit long AEX met 25 euro woeij!!!!!!!!!!!!!
jij verwacht een groene dag? Of verwacht je dat het iets omhoog gaat zometeen?
pi_68236372
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:49 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

jij verwacht een groene dag? Of verwacht je dat het iets omhoog gaat zometeen?
Ik heb 'm al verzilverd, 25 eurocent winst. Ik heb niet echt een idee waar het nu heen zou gaan op zeer korte termijn. Hopelijk tikt de S&P deze week nog de 805 ofzo aan, dan ga ik weer long met een bescheiden positie.
pi_68236453
ik dacht voor de pauze laat ik eens gek doen...SS248@2,11 gekocht...

kom net terug...2,48.

lang niet gek...toch het vermoeden van Sitting in Ad Nooten maar opgevolgd.
pi_68236553
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:53 schreef lammegiraf het volgende:

kom net terug...2,48.

Nu weer long?
pi_68236615
quote:

kom net terug...2,48.

had 'm ook op 2,11 gekocht
pi_68236630
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Nu weer long?
nope...wel shorts eruit gedaan maar ik heb zo de indruk dat we nog even blijven stuiteren tot WS opent.
pi_68236844
Eerste goede beslissing vandaag: KPN op zijn laagste punt long gegaan. Nu al 8% winst in 20 minuten. Houd ze nog wel even aan denk ik, verkoop ze wel als KPN weer in de plus staat.
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:04:21 #149
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68236884
KPN was toch een saai fonds?

Ik denk dat ie een beetje rond de 9,65 blijft hangen voorlopig, maar verder gewoon weer naar 10,5 gaat.
pi_68237015
hmm...shorts er toch weer te vroeg uitgegooid....

nou ja...winst is winst.
pi_68237050
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:04 schreef Lemans24 het volgende:
KPN was toch een saai fonds?

[ afbeelding ]

Ik denk dat ie een beetje rond de 9,65 blijft hangen voorlopig, maar verder gewoon weer naar 10,5 gaat.
Geen idee wat er met DT aan de hand is, maar ik zie KPN's cijfers echt niet slecht zijn.
pi_68237129
quote:

kom net terug...2,48.

Sitting in Ad Nooten?

Overigens heb ik mn shorts staan op 2.55 op dit moment en daar gooi ik ze voor uit.
pi_68237317
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Sitting in Ad Nooten?

Overigens heb ik mn shorts staan op 2.55 op dit moment en daar gooi ik ze voor uit.
Verwacht je geen verdere daling? Futs van WS staan namelijk allemaal rood
pi_68237466
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Sitting in Ad Nooten?

Ik ben er dus intussen achter wat PM is en hij staat aan
pi_68237517
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Verwacht je geen verdere daling? Futs van WS staan namelijk allemaal rood
Ik moet zo even 2 uur ergens anders naar toe en kom een half uur voor sluitingstijd wel weer terug. Ik verwacht overigens nog wel een verdere daling maar zoals ik al zei, des te rapper we weer naar beneden gaan zullen de groene borden eerder weer naar boven schieten want men koopt nog steeds op elke dip..
pi_68237710
Interessant artikel dit:
quote:
3 Stages of Bear Market Rally

By Andrew Mickey
20 April 2009 @ 08:23 pm EST

In just six weeks the S&P 500 has climbed about 30% and the broader, small-cap focused Russell 2000 has soared 40%. It's the steepest rally in more than 70 years. The bulls are off and running.

Despite it all, very few people believe this rally can last. And it's because there are still so very few people getting in on this rally, odds are it won't end very soon.

By this point, most commentators have declared this a bear market rally. The New York Times, Forbes, Bloomberg, and most every major media outlet have gotten on board.

Some of the world's leading investors agree. In early March we looked at Steven Leuthold's bold prediction:

“These comparisons people make with the Great Depression are totally out of touch with reality, and pretty stupid…We've been in much worse, much more panicked and more scary situations in the U.S.”

A pretty bold statement considering the Dow fell below 7,000 and was headed lower. But it's not just Leuthold. Hedge fund manager, philanthropist, philosopher, billionaire George Soros has been quite vocal about his suspicions in the sustainability of this rally. Soros said:

“It's a bear-market rally because we have not yet turned the economy around. This isn't a financial crisis like all the other financial crises that we have experienced in our lifetime.”

If you go out more than a few months, all signs point to Soros being spot on. There are just too many problems to work through and an unwillingness to accept the inevitable solutions.

Despite it all though, it's looking much more likely we'll see more upside in the short-term than the start of a downturn.

Why? Because we haven't run through all of the phases of a bear market rally.

Three Stages of a Bear Market Rally

Bear market rallies are unique events. They come when they're least expected. That can last a few days, weeks, or months. There's no telling exactly when they will end. But if you pay attention to the life-cycle of past market movements, you can get a good idea of when this one is going to end. That's why I closely watch the Three Stages of a Bear Market Rally:

Stage 1: “It's all over”

The first stage of a bear market rally starts when the markets react to bad news as if it was good news. Whether it's because bad news isn't as good as bad as expected or it's one of those “Green Shoots” which provide a glimmer of light perceived to be the end of the tunnel.

This happens when everyone thinks it will never turn around. It's when many investors throw in the towel and proclaim “it's all over.” We hit that point in early March. Since then the markets have been so beat up in such a short period of time that any bit of good news can get things rolling higher again.

Stage 2: Popular Declaration of Bear Market Rally

This is the stage where most commentators admit we're in a bear market rally. The upswing has just been too strong and has lasted so much longer than initially anticipated by most, it's obvious to everyone.

There are no fundamental drivers and the fundamentals matter very little in this stage. Dividend yields, P/E's, growth, and forward estimates aren't focused on very much. The prevailing “thesis” (i.e. stimulus spending will be great news for infrastructures stocks ) is much more important than the underlying fundamental situation – a.k.a. reality.

Most everyone goes on to warn this is a bear market rally and advise against buying too much of anything now. It's also a time when we hear things like “this is a trader's market.” Which any market should be a traders market, given the wide number of strategies which work in bull, bear, and flat markets.

Stage 3 – “All clear! Get in before it's too late.”

This is the final stage. It's when the bear market has been forgotten by most. Stocks move up, but the big upswings have disappeared.

This is when the very real risk of “panic buying” sets in. This is a result of the big money fearing 1) it has missed all the chances to buy low, 2) their performance will suffer, and 3) customers will take their money elsewhere.

To make up for lost time, they buy very aggressively. Many of them think short-term and want to deliver the numbers to keep pace with the competition in the money management industry . This is an extremely profitable stage for those who went against the grain and bought during the earlier stages of the rally.
You'll also see a general decline in the VIX. It currently sits at below 34 – well below its recent range of 50 to 90.

Yet when the big money runs out of cash to buy shares, watch out, the end of a bear market rally is near.

What to do Now

It looks like we're in Stage 2. There are just too many non-believers out there right now, too much money on the sidelines yet to come back into the market, and there has been no build up of false confidence which precedes most market declines.

Just think of what happened last fall. After a sharp downturn, the markets rallied sharply after the presidential election. The so-called Obama rally was a boon for stocks which were looked at as leading benefactors of the new administration's agenda.

Don't get me wrong, there are still a lot of problems. Commercial real estate debt, deflation (and the debasing of currencies to prevent it), rising unemployment, and increasing and changing regulation to consistently change the rules and keep entrepreneurs and investors from tackling new opportunities, will all be a drag on the economy, at every stage of a recovery.

But, as the markets have shown, a bear market rally is not something to bet against. As a result, I recommend searching out three types of opportunities .

One being the safe ways to play a market rally which go up with the markets, but don't go down nearly as fast (e.g. a covered call writing ETF ). Another one being the sectors which have fallen out of favor during this downturn. The final being speculative stocks which have been so beaten down there's only one way to go - up.

The old Wall Street saying is a rising tide lifts all boats is true. But when the tide is rising this fast, the most beaten up boats which were steadily sinking (think banks, homebuilders, commercial real estate, etc.) have been rising the fastest.
http://www.ibtimes.com/ar(...)r-market-rally_1.htm
pi_68238007
Vanmiddag veel cijfers in de VS?
pi_68238152
Ik had overigens weer shorts aangeschaft op 2.52 en die staan nu op 2.57. Gooi er even een order en ga er nu ff 2 uurtjes van tussen.

En veekeend zie PM
pi_68238581
Er gebeurt weinig. Het lijkt wachten op Amerika
pi_68238721
SS248 gaat lekker nu
pi_68238844
Heb voor 1k aan olie gekocht, ik ben iig verzekerd tegen een aanval op Iran .
  dinsdag 21 april 2009 @ 15:12:23 #163
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_68239013
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:06 schreef pberends het volgende:
Heb voor 1k aan olie gekocht, ik ben iig verzekerd tegen een aanval op Iran .
Grote opslagtank in huize Berends?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_68239022
Dat heeft trouwens wel lekker geholpen die turbo's uit het menu bij Binck, die 2 populairste sprinters hebben nu bij elkaar 5 miljoen aan volume.
pi_68239205
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:12 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Grote opslagtank in huize Berends?
1000 euro olie, dat zijn 26 vaatjes van 160 liter .

AAB Brent Oil Quanto open end Cert.
wel een aardige.

Ik vermoed dat deze nog wel verder omlaag gaat de komende tijd, maar hij komt sowieso wel hoger dan het huidige niveau de komende maanden.

[ Bericht 0% gewijzigd door pberends op 21-04-2009 15:26:23 ]
pi_68239850
en in no-time weer ruim 100 euri binnengeknald met een koppeltje longs....

wat een dag joh!
pi_68240156
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:37 schreef lammegiraf het volgende:
en in no-time weer ruim 100 euri binnengeknald met een koppeltje longs....

wat een dag joh!
Waarop had je ingezet?
pi_68240176
Hoezo is WS niet helemaal in t rood? Hebben ze goed nieuws gekregen?
pi_68240224
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:46 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Waarop had je ingezet?
1000 stukjes SL227@0,91...ook weer verkoch inmiddels.

geen richting momenteel
pi_68240563
Komt er nog nieuws vanuit Amerika?
pi_68241259

S&P bounced off vanaf de 825, volgens het kopschouderpatroon zouden we nu weer wat omhoog moeten .
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:18:47 #172
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68241371
Komt er ook nog nieuws van KPN? Is toch niet normaal dat er geen nieuws is, maar wel zo'n daling halverwege de dag! Van Deutsche Telekom heb ik ook nooit wat gelezen op Binck trouwens.
quote:
AMSTERDAM (Dow Jones)--Deutsche Telekom AG heeft dinsdag de winstverwachting voor 2009 verlaagd, als gevolg van de sterke afkoeling van de economie. Het Duitse telecombedrijf voorziet nu dat aangepaste winst voor belasting, rente, afschrijvingen en amortisatie (EBITDA) in 2009 2% tot 4% lager zal uitkomen dan in 2008, terwijl de vrije kasstroom ongeveer EUR6,4 miljard zal bedragen tegen $7,0 miljard in 2008.

In februari ging Deutsche Telekom voor 2009 nog uit van een onveranderde aangepaste EBITDA en een gelijke kasstroom ten opzichte van 2008. Het aandeel Deutsche Telekom zakt dinsdagmiddag in Frankfurt met bijna 10% tot EUR8,78.
pi_68242323
WS wil ook niet echt fanatiek omlaag...
pi_68242337
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:47 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Er is alleen maar slecht nieuws geweest. Geen idee waarom hij niet naar beneden gaat.
pi_68242367
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:47 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
lastig lastig...iig overnight niet al te grof inzetten lijkt me!
pi_68242399
Ik zou de boel niet shorten at this particular moment.
pi_68242423
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Er is alleen maar slecht nieuws geweest. Geen idee waarom hij niet naar beneden gaat.
Hebben we al eerder gezien hoor. Enkel slecht nieuws & WS dik in de plus.
pi_68242661
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:18 schreef Lemans24 het volgende:
Komt er ook nog nieuws van KPN? Is toch niet normaal dat er geen nieuws is, maar wel zo'n daling halverwege de dag! Van Deutsche Telekom heb ik ook nooit wat gelezen op Binck trouwens.
[..]

Specifieke dalingen op intraday basis gebeuren meestal door dat een wat grote groep op een verkoop knop drukt waar zij natuurlijk zelf geen aanleiding voor hoeven te hebben, maar die kans is natuurlijk wel aanwezig. Kleine particuliere beleggertjes oefenen natuurlijk geen pressie uit op de prijs een aandeel.

Overigens zie ik zelf niet in waar die interesse vandaan komt om in KPN te beleggen. Het is een ultra defensief aandeel waar je niet al teveel van hoeft te verwachten.
pi_68242818
Binck loopt weer te kutten met aandelen WS

En ook nog een ritje omhoog...
pi_68242875
We gaan "gewoon" groen eindigen vandaag... En waarop, vraag ik me dan af.
pi_68242933
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:02 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
We gaan "gewoon" groen eindigen vandaag... En waarop, vraag ik me dan af.
Nog steeds een hoop dip-buying, en mogelijk op zeer korte termijn ietsjes oversold na gister.
pi_68242940
Om een indicatie te geven hoe zo'n screen met nieuws er uit ziet via KPN en aangeeft of er een trend verandering aan de gang is.

dinsdag 21 april 2009 @ 17:06:01 #183
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68242992
Gaan we in de plus eindigen vandaag?
Be water my friend
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:08:07 #184
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68243054
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]
Overigens zie ik zelf niet in waar die interesse vandaan komt om in KPN te beleggen. Het is een ultra defensief aandeel waar je niet al teveel van hoeft te verwachten.
Vrij riscioloos 10% winst kunnen boeken.
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:08:51 #185
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_68243075
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Niet alle aandelen reageren op nieuws. Het kan ook zijn dat nieuws al ingeprijst is in de index.
Nieuw is altijd achteraf. Een gerucht is vaak vooraf. Daarom "Buy on a rumor sell on a fact ".
pi_68243180
Al mensen aan het kijken voor positie overnight?
pi_68243272
Kon nog wel eens een "behoorlijke" plus worden. IIG tov de day-low van vandaag...
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:19:02 #188
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68243405
Ben nu weer wat aan het spelen met longs, weet nog niet of ik met iets overnight ga.
Be water my friend
pi_68243619
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:12 schreef TheRoach het volgende:
Al mensen aan het kijken voor positie overnight?
Uiteraard we doen niet anders atm. Zij het dat er mede door de hoge day low-high er weer veel twijfelaars zijn. Ik zelf ga denk ik voor een 500 a 1000 stuks op long. Niet al te zwaar.
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:28:38 #190
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68243756
Same here, 750x SL227

Vandaag genoeg winst gemaakt om het gokje te wagen
Be water my friend
pi_68243907
ik doe mee.. 300x SL227
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:33:47 #192
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68243922
Gesloten:
Be water my friend
pi_68244092
Geen 17:35 eindveiling ?

Verbaasd me weer niets deze plus.
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:39:12 #194
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68244123
AEX is zwaaar rigged
pi_68244789
iets voor 5 uur SL227 gekocht...250 stukjes ook voor overnight. Nu al op +17%.

dan te bedenken dat ik vanmiddag 1000 stukjes kocht a 0,91....had ik niet weg moeten doen voor dat ene honderdje winst
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:07:06 #196
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68244895
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:03 schreef lammegiraf het volgende:
iets voor 5 uur SL227 gekocht...250 stukjes ook voor overnight. Nu al op +17%.

dan te bedenken dat ik vanmiddag 1000 stukjes kocht a 0,91....had ik niet weg moeten doen voor dat ene honderdje winst
Achteraf gepraat
Be water my friend
pi_68245292
quote:
IMF natuurlijk, Geithner is een politicus
pi_68245480
Goh, een Nederlandse analist heeft ook de quant fondsen en de verminderde liquiditeit ontdekt:
quote:
AMSTERDAM VANDAAG: Herstel AEX na positieve start Wall Street

21-04-2009 18:15:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amsterdamse beurs is dinsdag met winst gesloten, na de duikeling van maandag. De beurs herstelde van zijn aanvankelijke verliezen na een gematigd positieve start van Wall Street, waar wisselend werd gereageerd op bedrijfsresultaten van toonaangevende bedrijven zoals Caterpillar, DuPont en Merck.

De AEX-index sloot dinsdag 0,41% hoger op 234,72 punten, na een dieptepunt vlak boven 228 punten eerder op de dag.

De Midkap won 1,34% tot 331,66 punten en de Smallcap eindigde 0,73% hoger op 330,86 punten.

Volgens vermogensbeheerder Maurice Eeken van TE-Effecten heeft de "rare beweging" van de beurs op maandag - een abrupte daling van AEX-index met meer dan 4% - de 'bear market rally' van de afgelopen weken nog niet gebroken.

Hij noemt de bewegingen op de beurs momenteel "extreem", enerzijds door onzekerheid bij beleggers, en anderzijds door de lager dan normale liquiditeit. Grote partijen die normaal voor liquiditeit zorgen, zoals zakenbank Goldman Sachs en hedgefonds Renaissance hebben hun handelsactiviteiten teruggeschroefd. Door de lagere liquiditeit kunnen kleine transacties de aandelenmarkt bepalen "op een vreselijke manier", zegt Eeken.

Hoewel de 'bear market rally' nog voortduurt, hangt volgens Eeken het risico van een "fenomenale klap omlaag" boven de markt, als beleggers alsnog zouden besluiten om massaal uit te stappen, terwijl door de lage liquiditeit geen kopers zijn.

Eeken verwacht in ieder geval nog veel volatiliteit in de komende tijd. Daarbij wordt het sentiment volgens hem vooral bepaald door Amerikaanse bedrijfsresultaten, en niet zozeer van bedrijven in Amsterdam.

In de AEX was vastgoedfonds Corio de grootste verliezer met een daling van 9,8%, nadat het fonds ex-dividend ging. Exclusief dat effect waren de verliezen volgens een analist in lijn met de markt, waar ook andere vastgoedfondsen, zoals Unibail-Rodamco (-3,6%) rode cijfers schrijven, na sterke stijgingen in de voorgaande weken.

Unibail-Rodamco meldde dinsdagochtend omzetcijfers voor het eerste kwartaal, die volgens een analist niet erg veel informatie bevatten. "De vastgoedprijzen gaan een keer naar beneden en dat kan niet goed zijn voor de branche", zei Eeken.

Het aandeel ASM International was een van de sterkste stijgers met een winst van 9%, na een bericht kort voor sluiting van de beurs dat de activistische aandeelhouders Fursa en Hermes de Ondernemingskamer hebben verzocht een speciale commissaris te benoemen, met de exclusieve bevoegdheid om bestuurders en commissarissen van ASMI te benoemen en te ontslaan. Beleggers reageerden mogelijk positief omdat dit een uitweg uit de impasse rond het bedrijf zou kunnen forceren.

Op de lokale markt sloot uitzender DPA Flex Group 20,9% hoger, na de aankondiging van een aandelenplaatsing van EUR2,2 miljoen bij bestaande aandeelhouders. Met het geld wil het bedrijf de balans en liquiditeitspositie versterken.

De euro noteerde 0,4% hoger op $1,2969.
pi_68247013
nikkei opening -9%?
pi_68252315
Kijken of we de winst morgen kunnen doorzetten... Dat is natuurlijk nog maar de vraag
pi_68253244
Dat wordt weer centjes innen komende ochtend.
pi_68254333
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:20 schreef pberends het volgende:
Zo, Wall Street explodeert weer lekker.
luisteren die lui nou nog steeds serieus naar Geithner?
pi_68254760
quote:
Beleggersgoeroe Roubini: geen lichtpuntjes, alleen donkere wolken

Roubini ziet geen enkele reden voor optimisme. Waar andere analisten groene loten de grond zien uitschieten, ziet Roubini slechts onkruid.

Bearmarkt
De afgelopen anderhalve maand zijn de beurzen wereldwijd flink aangetrokken, maar volgens Nouril Roubini ziet het er allemaal nog slecht uit. We zitten volgens hem nog altijd in een bearmarkt. De rally van de afgelopen weken is lvolgens hem dus niet meer dan een bearmarketrally, oftewel een suckersrally.

Laagtepunten
Roubini denkt dat we de beurzen de lage niveaus van begin maart weer gaan opzoeken en wel op korte termijn. De AEX sloot toen even op 199,50 punten. Intraday stond de index zelfs even nog wat lager.

Herstel VS in 2010
Roubini denkt dat de Amerikaanse economie pas volgend jaar een voorzichtig herstel zal laten zien. De werkloosheid zal stijgen tot 11%. dat maakt, volgens Roubini, dat elk herstel op de beurs niet meer dan een herstel in een dalende trend zal zijn, oftewel een bearmarktrally.

Onvoldoende buffers
Hij denkt ook dat de problemen in de financiële sector nog zullen voortduren. Hij verwacht zelfs dat ze nog groter zullen worden. Roubini denkt dat stress tests van de 19 grootste banken zullen opleveren dat zij niet over voldoende buffers beschikken om verdere verliezen op slechte leningen op te vangen. “Het ziet er lelijk uit voor elk van die 19 grote banken, laat staan voor de kleinere banken. En als het er slecht uitziet voor de banken, ziet het er slecht uit voor het financiële systeem.'

Dr. Doom
Eind maart was Dr. Doom, zoals Nouriel Roubini ook wel wordt genoemd, ook al somber. Volgens sommigen is Roubini de somberste econoom van de wereld, maar hij is wél een van de weinigen die de economische crisis heeft voorspeld.
http://www.rtl.nl/(/finan(...)ini_ziet_onkruid.xml

Beleggingsgoeroe... ehmm...
quote:
"I see financial shocks in the months ahead. Some financial institutions are in so much trouble we may have to take them over," he told the audience.
http://uk.reuters.com/art(...)dUKHKG34354120090420

hmmm
pi_68254915
Van den Akker weer met een update:

http://www.rtl.nl/(/finan(...)_gevarendriehoek.xml

Van den Akker (ING): Gevarendriehoek: situatie is op op zijn minst alarmerend
pi_68255566
Technische analisten neem ik niet serieus, ze hebben uiteindelijk allemaal gelijk achteraf. Tostrams is een goed voorbeeld een draaikont eerste klas.
pi_68255809
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:46 schreef GeorgKacher het volgende:
Technische analisten neem ik niet serieus, ze hebben uiteindelijk allemaal gelijk achteraf. Tostrams is een goed voorbeeld een draaikont eerste klas.
Probleem is vaak ook dat je niet serieus wordt genomen als je nul verstand hebt van technische analyses, of je ze nu waardevol vind of 3 werf ruk.
  dinsdag 21 april 2009 @ 23:13:43 #209
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68256625
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoeveel long heb je gekocht?
Be water my friend
pi_68256783
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:32 schreef pberends het volgende:
Van den Akker weer met een update:

http://www.rtl.nl/(/finan(...)_gevarendriehoek.xml

Van den Akker (ING): Gevarendriehoek: situatie is op op zijn minst alarmerend
heel juiste benadering en het is gewoon eng om te zien hoe dit lijkt op 1929 - 1934
pi_68257309
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 23:13 schreef Charizma het volgende:

[..]

Hoeveel long heb je gekocht?
Zoals ik al zei zo rond de 500 tot 1000 stuks omdat ik niet erg zeker was. Zolang je een paar honderd eu, per dag kunt bijschrijven blijft het het wel waard om dit te doen.
pi_68257442
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 23:18 schreef henkway het volgende:

[..]

heel juiste benadering en het is gewoon eng om te zien hoe dit lijkt op 1929 - 1934
[ afbeelding ]
Grappig, vorig jaar ook een mooie top neergezet eind mei/begin juni, daarna een flinke daling..... Ik denk er nu weer hetzelfde over.. met een top in juni/juli en een flinke daling eind dit jaar.
pi_68257664
Huidig kanaaltje
pi_68258001
die een na laatste candlestick van je plaatje ziet er wel wat onheilspellend uit
pi_68258147
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:46 schreef GeorgKacher het volgende:
Het is als je er geen verstand van hebt natuurlijk al snel te bestempelen als onzin. Toch zou ik het niet zomaar in de kast zetten, omdat het mede een goed totaalbeeld kan vormen (icm fundamentele analyse bijvoorbeeld).
pi_68258154
Sommigen denken dat het verder omhoog gaat t/m de zomer, anderen dat we zeer binnenkort al flink gaan dalen. Lastig...
pi_68260001
quote:
Op woensdag 22 april 2009 00:10 schreef veekeend het volgende:

[..]

Het is als je er geen verstand van hebt natuurlijk al snel te bestempelen als onzin. Toch zou ik het niet zomaar in de kast zetten, omdat het mede een goed totaalbeeld kan vormen (icm fundamentele analyse bijvoorbeeld).
Het probleem met TA is, voor zover ik het in kan schatten natuurlijk, dat het allemaal achteraf gelul is. Een TA geeft heel mooi een trend weer over een bepaalde periode. De lijntjes zullen er dan ook heel anders uit gaan zien, al naar gelang de periode die je neemt. Allemaal heel logisch. Maar om hier mee de beurs van morgen te gaan voorspellen is een beetje kortzichtig imo.

Beurzen zijn veel te volatiel en gevoelig voor hypes om zich aan TA's te houden op korte termijn (dagen). Maar een langere termijn trend kun je er natuurlijk wel uit halen. Of dat zal helpen, ligt er natuurlijk aan of de trend draait of niet.

Hoe link het blind vertrouwen op TA's is, bewijst een vrouw uit de docu Slapend rijk: kleine beleggers voor en tijdens de crisis.
pi_68260307
quote:
Op woensdag 22 april 2009 00:10 schreef Dave7 het volgende:
Sommigen denken dat het verder omhoog gaat t/m de zomer, anderen dat we zeer binnenkort al flink gaan dalen. Lastig...
Precies zet 20 analisten in een ruimte en je hebt 20 verschillende antwoorden. De marketcomments waren gisteren wel grappig om te lezen. Allerlei analisten van banken die het zelf ook niet meer weten.
pi_68260595
zooow...futs in het rood
pi_68260672
quote:
Op woensdag 22 april 2009 07:56 schreef GeorgKacher het volgende:

[..]

Precies zet 20 analisten in een ruimte en je hebt 20 verschillende antwoorden. De marketcomments waren gisteren wel grappig om te lezen. Allerlei analisten van banken die het zelf ook niet meer weten.
Het zal sowieso tot 4 mei denk ik wat op en neer gezwabber worden met de beurzen. Dan worden de stress test results bekend gemaakt en dat zal wel significante impact hebben. Of misschien 24 april al, want dan wordt de methodiek bekend gemaakt.
pi_68260898
quote:
TomTom duikt 37 miljoen in het rood en trekt guidance in

22-04-2009 08:10:16

AMSTERDAM (Dow Jones) - De Nederlandse producent van navigatiesystemen TomTom heeft in het eerste kwartaal van 2009 een nettoverlies geleden van 37 miljoen euro. In dezelfde periode van 2008 boekte het bedrijf nog een nettowinst van 7 miljoen euro. TomTom geeft geen prognose meer voor het hele jaar.

De omzet kwam in het eerste kwartaal uit op 213 miljoen euro, een daling van 19 procent ten opzichte van het eerste kwartaal in 2008. Op pro forma basis daalde de omzet met 31 procent.

Het bedrijf stelt op schema te liggen om dit jaar ten minste 60 miljoen euro aan kostenbesparingen te realiseren.

De nettoschuld steeg licht, en bedroeg aan het eind van het kwartaal 1,159 miljard euro, tegen 1,109 miljard euro ultimo 2008. Het bestuur denkt dat het nog altijd mogelijk is om binnen de bankconvenanten te blijven.

Gegeven de voortgaande onzekere macro-economische omstandigheden blijft het zicht op toekomstige resultaten beperkt. TomTom geeft daarom geen update van zijn verwachtingen voor het hele jaar.
.
pi_68260918
de hype is over bij tomtom
pi_68260919
quote:
Op woensdag 22 april 2009 08:30 schreef veekeend het volgende:

[..]

Het zal sowieso tot 4 mei denk ik wat op en neer gezwabber worden met de beurzen. Dan worden de stress test results bekend gemaakt en dat zal wel significante impact hebben. Of misschien 24 april al, want dan wordt de methodiek bekend gemaakt.
Ik denk niet dat dat enorme impact zal hebben op de beurs, Geithner heeft al gezegd dat grote banken het zullen redden. Nu geloof ik dat ook best, op korte/middellange termijn althans.

Mei gaat imho sowieso geen beste maand worden waarbij er meer dan 10% wordt bijgetikt, omdat het historisch gezien een superslechte maand is. Pas in juni-juli weer verder up naar de S&P 1000 punten.
  woensdag 22 april 2009 @ 08:49:38 #224
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68261006
TomTom weer naar 2 dus
pi_68261217
quote:
Op woensdag 22 april 2009 08:45 schreef edwinh het volgende:
de hype is over bij tomtom
TomTom is pennystock soon

DSM is the future, leading innovator in China
pi_68261268
licht in de plus open, maar snel zullen we in het rood staan gok ik zo.

Paul

Ja hoor
  woensdag 22 april 2009 @ 09:12:46 #227
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_68261473
Godverdomme.

Wat een teringsite die binck. Ik kon mn longs gewoon niet verkopen gedurende de eerste 6 minuten. Kon mn longs op 1,37 kwijt en nu ineens voor 1,30.

Wat een trage klotezooi. Lekker hoor. Zal dat binck is mailen. Ongelooflijk dit.
  woensdag 22 april 2009 @ 09:13:07 #228
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68261483
Zo, lekkere duik in ene.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_68261529
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:12 schreef Oizno het volgende:
Godverdomme.

Wat een teringsite die binck. Ik kon mn longs gewoon niet verkopen gedurende de eerste 6 minuten. Kon mn longs op 1,37 kwijt en nu ineens voor 1,30.

Wat een trage klotezooi. Lekker hoor. Zal dat binck is mailen. Ongelooflijk dit.
Echt? Ik had nergens last van....
  woensdag 22 april 2009 @ 09:19:25 #230
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68261610
Gaat lekker. Zelfs de defensieve aandelen in de min.
Ik verwacht wel een omslag vanmiddag.
pi_68261649
quote:
Godverdomme.

Het is wel zo dat er in de eerste 5 minuten zoiezo geen handel plaatsvindt in sprinters he, dat weet je?
pi_68261652
quote:
Godverdomme.

De eerste 5 minuten is er geen handel in spinters. Pas vanaf 9:05 kun je handelen.

Maar de AEX een raar verloop zeg, eerst nog positief, nu weer dik naar beneden. Futures VS opeens dik negatief. Wat is het belangrijke nieuws?
  woensdag 22 april 2009 @ 09:23:03 #233
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_68261687
Ja i know. Ik bedoel ook van 9:05 tot 9:11.

De site was enorm traag. een minuut wachten als je ergens op klikt. En bij het fiatteren ging het 3 x mis. Heb internet vebrinding nog gechecked maar die was gewoon snel. :\
pi_68261700
quote:
Op woensdag 22 april 2009 08:49 schreef Lemans24 het volgende:
TomTom weer naar 2 dus
Mijn koersdoel is 2,50, dat zal de koers wel worden voor een aandelenemissie .
pi_68261724
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:23 schreef Oizno het volgende:

De site was enorm traag. een minuut wachten als je ergens op klikt. En bij het fiatteren ging het 3 x mis. Heb internet vebrinding nog gechecked maar die was gewoon snel. :\
Misschien moet je minder porno downloaden.
pi_68261871
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:23 schreef Oizno het volgende:

Hmm.. ok, ik heb alles er gewoon uit kunnen gooien rond die tijd zonder problemen. Ik vrees eerlijk gezegd dat ze weinig voor je kunnen doen.
pi_68262094
Consumentenvertrouwen maart was -34 - CBS 09:31:00
Consumentenvertrouwen stijgt in april - CBS 09:30:00
Consumentenvertrouwen april -28 - CBS

ik hoop dat ze dit beter meten als in VS?
pi_68262165
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:39 schreef edwinh het volgende:
Consumentenvertrouwen maart was -34 - CBS 09:31:00
Consumentenvertrouwen stijgt in april - CBS 09:30:00
Consumentenvertrouwen april -28 - CBS

ik hoop dat ze dit beter meten als in VS?
Dit zegt weinig, volgens mij is dat met name gebaseerd op het feit dat aandelenmarkten enorm zijn gestegen.
pi_68262209
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:43 schreef pberends het volgende:

[..]

Dit zegt weinig, volgens mij is dat met name gebaseerd op het feit dat aandelenmarkten enorm zijn gestegen.
hmm alles beter dan de methode in de states daar bellen ze gewoon 500 lui op en stellen paar vragen maurice de hond kan het 100x beter!
  woensdag 22 april 2009 @ 09:51:11 #240
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68262367
Godver, ik stond in de file waardoor ik mijn longs niet heb kunnen dumpen
Be water my friend
pi_68262372
Zullen de cijfers uit de UK enige impact hebben?
  woensdag 22 april 2009 @ 09:52:10 #242
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68262387
Waarom staat ING in de plus?
pi_68262407
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:52 schreef Lemans24 het volgende:
Waarom staat ING in de plus?
omdat er mee gehandeld wordt?
pi_68262446
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:51 schreef Charizma het volgende:
Godver, ik stond in de file waardoor ik mijn longs niet heb kunnen dumpen
Valt wel mee hoor, je kunt ze nu voor ongeveer dezelfde koers weer dumpen
pi_68262464
Zometeen weer groen?
  woensdag 22 april 2009 @ 09:56:48 #246
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_68262522
Heb maar longs 227 op 1,27 ingekocht. Zo maar weer even dumpen.

edit: en weer weg op 1,43

[ Bericht 51% gewijzigd door Oizno op 22-04-2009 10:01:56 ]
pi_68262630
De eigen financiele situatie in de komende twaalf maanden werd minder negatief beoordeeld dan in maart. Consumenten waren wel negatiever over de financiele situatie van het eigen huishouden in de afgelopen twaalf maanden.

Laat nou juist daar de meeste koopkracht vandaan moeten komen.
pi_68262656
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:51 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Zullen de cijfers uit de UK enige impact hebben?
ik denk het wel ja

ik verwacht dat we niet groen gaan eindigen vandaag, mjah tegenwoordig weet je het nooit.
pi_68262701
ik snap trouwens niet waarom mensen hier allemaal aex sprinters doen, MT is velen malen bewegelijker dan de aex
  woensdag 22 april 2009 @ 10:04:27 #250
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_68262729
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:03 schreef edwinh het volgende:
ik snap trouwens niet waarom mensen hier allemaal aex sprinters doen, MT is velen malen bewegelijker dan de aex
Dat is waar, volg het aandeel alleen niet zo erg. Staat nu op 0,8 in de plus. Verwachting van vandaag? short/long?
pi_68262805
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:44 schreef edwinh het volgende:

[..]

hmm alles beter dan de methode in de states daar bellen ze gewoon 500 lui op en stellen paar vragen maurice de hond kan het 100x beter!
ongeveer duizend huishoudens.....(CBS) exclusief de klusjesman

Als het deze week geregend had en er geen uitzicht op een korte week was geweest zou het cijfer er misschien heel anders uit hebben gezien. Ze raadplegen wel meer mensen dan bv ZEW cijfer van gisteren 375 of de consumentenindex in de VS, geloof dat dat er 350 ofzo waren.
pi_68262866
volgens mij hebben de MT sprinters niet zulke hoge hefbomen als die AEX toch?

En misschien laat de AEX zich iets beter voorspellen dan het aandeel MT?
pi_68263070
Tomtom net even in de plus, ongelofelijk

Ik had verder geen posities, maar die cijfers waren ongelofelijk slecht en dan van -8% naar 0 gaan:
pi_68263385
Stel: ik koop een sprinter long op de aex, vervolgens stijgt de aex voor langere periode. Kan ik die sprinter dan voor bijv. een jaar aanhouden? Of schiet dat niet op?
pi_68263465
22-04 JPY Trade Balance -0.10T -0.25T -0.07T

For March, the trade surplus nose-dived 99% on the year to 11 billion yen, with exports tumbling 45.6% to 4.18 trillion yen and imports dropping 36.7% to 4.17 trillion yen.(Nikkei.com)

voor wie wat te lezen wil: meeting minutes Bank Of England:

http://www.bankofengland.(...)pdf/2009/mpc0904.pdf

[ Bericht 11% gewijzigd door dramatiek op 22-04-2009 10:37:19 ]
pi_68263633
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:25 schreef Dave7 het volgende:
Stel: ik koop een sprinter long op de aex, vervolgens stijgt de aex voor langere periode. Kan ik die sprinter dan voor bijv. een jaar aanhouden? Of schiet dat niet op?
dat kan wel maar in deze tijden heb je grote kans dat de sprinters door de stop loss knallen.
pi_68263810
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:34 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

dat kan wel maar in deze tijden heb je grote kans dat de sprinters door de stop loss knallen.
Het kan wel, maar moet je sprinters met hoge stoploss nemen.....
pi_68263811
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:34 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
Ja, maar er is wel een sl150 aex. Dus mochten we nog onder de 200 komen, misschien interessant?
pi_68264029
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:40 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Ja, maar er is wel een sl150 aex. Dus mochten we nog onder de 200 komen, misschien interessant?
a 8,99!....

en als AEX over een jaar op 150 staat kun je ze weg doen voor 0,70!
pi_68264124
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:48 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
a 8,99!....
en als AEX over een jaar op 150 staat kun je ze weg doen voor 0,70!
Haha Ik zou die ook nu niet kopen, maar wellicht als we ineens onder de 200 zakken en dan voor langere tijd aan proberen te houden, met een trailing stop... het is maar een idee....
  woensdag 22 april 2009 @ 10:53:09 #261
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68264192
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:50 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Haha Ik zou die ook nu niet kopen, maar wellicht als we ineens onder de 200 zakken.
Hou er dan wel rekening mee dat het volume van een dergelijke sprinter erg laag zal zijn.
pi_68264481
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Fuck man we moeten ook wel onze best om die shit er weer direct stipt op opening uit te flikkeren. Maar t'was wel weer een groene opening, beetje jammer dat andere bedrijven de AEX weer zo onderuit moesten schoppen.
  woensdag 22 april 2009 @ 11:10:31 #263
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68264730
Zo, ondanks de file van vanmorgen toch mn longs nog met winst verkocht.

Helaas (ivm werk) vandaag geen tijd om verder posities in te nemen.
Be water my friend
pi_68265930
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:10 schreef Charizma het volgende:
Zo, ondanks de file van vanmorgen toch mn longs nog met winst verkocht.

Helaas (ivm werk) vandaag geen tijd om verder posities in te nemen.
ik twijfel sterk om juist longs te gaan kopen
  woensdag 22 april 2009 @ 11:47:10 #265
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68265973
wat een gekloot met KPN. Gaat vandaag veel trager omhoog dan verwacht.
  woensdag 22 april 2009 @ 11:48:53 #266
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_68266024
Heb een aantal long ritjes gemaakt van -0,40% tot aan 0%. Gaat goed. Heb net weer long gekocht op -0,30%. Twijfel alleen of ik ze langer zal houden of nu zal verkopen weer.
pi_68266064
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:47 schreef Lemans24 het volgende:
Idd en hij staat net weer te laag om bij te kopen.
pi_68266176
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:48 schreef Oizno het volgende:
Heb een aantal long ritjes gemaakt van -0,40% tot aan 0%. Gaat goed. Heb net weer long gekocht op -0,30%. Twijfel alleen of ik ze langer zal houden of nu zal verkopen weer.
die ritjes worden steeds korter...een reden om te gaan twijfelen of we niet definitief het groene gaan opzoeken.
  woensdag 22 april 2009 @ 11:54:07 #269
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68266211
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:46 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

ik twijfel sterk om juist longs te gaan kopen
Ik was ook aan het twijfelen om ze aan te houden, omdat ik niet genoeg tijd heb om het actief in de gaten te houden heb ik mn winst maar gepakt.
Be water my friend
  woensdag 22 april 2009 @ 11:58:06 #270
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_68266328
Toch maar besloten longs aan te houden. Hopen op positieve cijfers uit de VS (of manipulatie, ook goed ).
pi_68266651
Wat een verschrikkelijke saaie bout dag op de beurs. Geen actie
pi_68266797
quote:
Op woensdag 22 april 2009 12:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat een verschrikkelijke saaie bout dag op de beurs. Geen actie
Er komt nog een bunch met cijfers later vandaag, so don't worry
pi_68266829
de AEX vindt groen nog niet zo'n mooie kleur vandaag
  woensdag 22 april 2009 @ 12:24:10 #274
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68267200
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:49 schreef UncleSam het volgende:

[..]

Idd en hij staat net weer te laag om bij te kopen.
Hoe lager hoe beter in dat geval, toch?
Ik denk er wel over om er nog wat bij te kopen. Niet dat er nog veel cash op m'n Binck-account staat.
pi_68267380
haha....Fortis is er in mijn portefeuille er weer helemaal bovenop. Destijds op de gok gekocht a 1,72...precies waar ze dus nu weer staan.
pi_68267895
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Fuck man we moeten ook wel onze best om die shit er weer direct stipt op opening uit te flikkeren. Maar t'was wel weer een groene opening, beetje jammer dat andere bedrijven de AEX weer zo onderuit moesten schoppen.
AEX daalt alleen al 0,2% door Heineken .
pi_68268607
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:47 schreef Lemans24 het volgende:
Veel trager omhoog? Eerder lekker hard omlaag
pi_68268984
Tegelijkertijd daalde het aantal aanvragen voor nieuwe hypotheken, met 4,7% ten opzichte van een week eerder.

staat weer weg gewerkt maar is weer het belangrijste van de hypotheek aanvragen
pi_68269137
5000 SS248 met een winst van 350 euro, dat is 3.3% winst. Dat schiet niet op zo. Ik zou bijna bereid om er 10 of 15k tegen aan te gooien om er wat winst uit te trekken.
pi_68269186
'Doodsteek voor woningmarkt'

.

Ik sta toch elke keer weer te kijken van de compleet krankzinnige reacties van de woningmarkt-maffia. Waarom zou iemand een eigen huis moeten mogen kopen als men niet eens een startkapitaaltje daarvoor heeft? Dan kan men beter gaan huren. Het volledig financieren van een koopwoning met een hypotheek is niets anders dan een huis van de bank huren.
quote:
"Dit is de doodsteek voor de huizenmarkt en voor starters in het bijzonder." Ron Bavelaar, directeur van adviesketen Hypotheekshop: "Starters houden de woningmarkt aan de gang. Als dat deel van de markt stagneert, valt de markt voor doorstromers helemaal stil."
Ja, of juist niet. Een doodsteek voor de woningmarkt betekent dat huizenprijzen flink omlaag gaan ZODAT DAN starters eindelijk een keer voor een redelijke prijs een koopwoning kunnen kopen. Dit is de oplossing van het probleem, niet de oorzaak.
quote:
Dit betekent dat een huizenkoper altijd eigen geld mee moet brengen om de kosten van de koop te betalen, vaak zo’n 10 procent van de koopprijs. Vooral voor starters is dit amper op te brengen, omdat ze niet eerst een huis met winst hebben verkocht.
LOL. Men vergeet dat je een huis koopt om in te leven, niet om je rijk op te speculeren. Bij stijgende huizenprijzen is niemand gebaat, behalve bij mensen die al een huis hebben en in economische zeepbellen geloven.
  woensdag 22 april 2009 @ 13:37:19 #281
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68269220
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:34 schreef sitting_elfling het volgende:
5000 SS248 met een winst van 350 euro, dat is 3.3% winst. Dat schiet niet op zo. Ik zou bijna bereid om er 10 of 15k tegen aan te gooien om er wat winst uit te trekken.
waar haal jij zo'n buffer vandaan?
pi_68270073
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:37 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

studenten verdienen blijkbaar veel tegenwoordig!
pi_68270143
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:37 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

iets heel onnederlands doen waarschijnlijk... Het s-woord

ja, sparen
pi_68270283
Ik vind de cijfers van MS toch enigzins tegenvallen...
  woensdag 22 april 2009 @ 14:14:12 #286
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68270327
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:07 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

iets heel onnederlands doen waarschijnlijk... Het s-woord

ja, sparen
duh...
dat doe ik ook, en meer dan een gemiddelde Nederlander. Maar toen ik studeerde, spaarde ik om het uit te geven, toen creëerde ik nog geen buffer.
pi_68270397
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:14 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

duh...
dat doe ik ook, en meer dan een gemiddelde Nederlander. Maar toen ik studeerde, spaarde ik om het uit te geven, toen creëerde ik nog geen buffer.
Ik had zelf ook al zo'n 20 k spaareld aan eind van studie (en geen studieschuld). Verdiende dan ook erg goed met bijbanen en kon prima stappen/reizen e.d. Kwestie van hard werken gewoon.
  woensdag 22 april 2009 @ 14:17:40 #288
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_68270447
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:15 schreef veekeend het volgende:

[..]

Ik had zelf ook al zo'n 20 k spaareld aan eind van studie (en geen studieschuld). Verdiende dan ook erg goed met bijbanen en kon prima stappen/reizen e.d. Kwestie van hard werken gewoon.
20k spaargeld aan het eind vd studie? Handlanger van Holleeder zeker?
pi_68270501
quote:
Freddie Mac Acting CFO Found Dead In Vienna

VIENNA, Va. (WUSA) -- David Kellermann, Acting Chief Financial Officer and Senior Vice President of Freddie Mac, was found dead this morning.

Fairfax County Police officials tell 9NEWS NOW they responded to his home around 5 a.m. after his wife alerted them to his suicide.

Kellermann was 41 years old.

According to Freddie Mac's website, Kellerman was with Freddie Mac for more than 16 years and named Acting Chief Financial Officer in September.
Futs schieten ook flink het rood in.
  woensdag 22 april 2009 @ 14:20:26 #290
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68270535
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:15 schreef veekeend het volgende:

[..]

Juist door het reizen kwam ik nooit op zo'n bedrag. Het sparen sluit namelijk het uitgeven uit.
pi_68270538
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:17 schreef Oizno het volgende:

[..]

20k spaargeld aan het eind vd studie? Handlanger van Holleeder zeker?
De gedachte alleen al
Nee, altijd relevante bijbanen gehad (financiële functies) en veel tijd ook in gestopt. Als je dan soms meer dan 40 uur p/w werkt (bij piekmomenten), dan heb je ook gelijk geen tijd om het uit te geven. Snijdt het mes aan twee kanten
pi_68270739
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:12 schreef veekeend het volgende:
Ik vind de cijfers van MS toch enigzins tegenvallen...
Cijfers slecht idd..
  woensdag 22 april 2009 @ 14:29:52 #293
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68270809
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:20 schreef veekeend het volgende:

[..]

De gedachte alleen al
Nee, altijd relevante bijbanen gehad (financiële functies) en veel tijd ook in gestopt. Als je dan soms meer dan 40 uur p/w werkt (bij piekmomenten), dan heb je ook gelijk geen tijd om het uit te geven. Snijdt het mes aan twee kanten
Tsja, bij mij werd het niet echt op prijs gesteld als ik tijdens kantooruren zou gaan werken.
Dat deed ik alleen tijdens het werken aan mijn onderzoeksverslag. En dat was ook het moment dat ik serieus begon met het opbouwen van studievertraging
Wat hebben mensen die economie studeren het toch makkelijk... Geld als water en nog tijd zat ook.

Ik klaag overigens niet, heb me altijd vermaakt, kan met geld omgaan, kan sparen én durf uit te geven!
pi_68271111
http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=41861

LOL, Cees Smit gaat ook in op Martin Armstrong

Anno 1997
Ik vond het altijd een vreemd verhaal, want de man had jaren briljante voorspellingen over de indices en de olieprijs. Maar wat nog vreemder is dat hij al langer vast zit, dan de straf die je normaal voor dit vergrijp krijgt. Hij zit zelfs al langer vast dan onze Nederlandse maffia, maar die heeft vaak een slechte gezondheid.

Om het nog mooier te maken: Amstrong voorspelde de huidige problemen al in 1997 en gaf toen aan dat de bodem er pas is in 2011. Kortom, een man die leeswaardig is en dan is de tijd in de gevangenis alleen maar goed geweest om de zaken op een rijtje te zetten. Voor zijn laatste werk lijkt hij gebruik te maken van een typemachine.

In de gevangenis schijnt hij ook weinig vrienden te hebben, maar recent maakt hij ook buiten de gevangenis ook al geen vrienden door Goldman Sachs aan te pakken en dat is klaarblijkelijk erger dan wat de CIA doet. Ik werd overigens op deze man gewezen door een verhaal van Koen Hoefgeest op Beursplaza. Dit is ook leuk om te lezen.
pi_68271212
LOL
pi_68271375
Zozo Wessanen ineens 20% erbij in een half uurtje...
pi_68272405
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:04 schreef pberends het volgende:
Zo, wordt Iran aangevallen?
Dat was maandag
pi_68272488
De Nederlandse economie krimpt dit jaar met 4,8 procent en zal ook volgend jaar niet groeien --> IMF
  woensdag 22 april 2009 @ 15:26:43 #299
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68272740
quote:
Op woensdag 22 april 2009 15:19 schreef dramatiek het volgende:
De Nederlandse economie krimpt dit jaar met 4,8 procent en zal ook volgend jaar niet groeien --> IMF
En wat was de laatste raming van het CPB?
pi_68272845
Met de nieuwe voorspellingen schetst het IMF een nog somberder beeld van de Nederlandse economie dan het Centraal Planbureau (CPB).

Dat voorspelde vorige maand een economische achteruitgang van 3,5 procent dit jaar en een kwart procent volgend jaar. De door het IMF voorspelde krimp van 4,8 procent zou de sterkste zijn die ooit in Nederland in vredestijd werd gemeten

http://www.nu.nl/economie(...)landse-economie.html

Snap wel niet hoe de werkeloosheidscijfers met die teruggang volgens het IMF zo laag kunnen blijven.

Werkloosheid

De economen van het fonds zijn echter minder pessimistisch over de werkloosheid. Die loopt volgens hun berekeningen volgend jaar in Nederland op tot 5 procent van de beroepsbevolking, terwijl het CPB rekening houdt met een werkloosheidspercentage van ruim 8 procent in 2010.
pi_68273022
wat gebeurt er met mittal?
pi_68273581
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')