Mijn OP is pakkender.quote:
Dank je wel. Je hebt me overtuigd. Al die financials kunnen in de stront zakken. Misschien toch maar AMG aanschaffen als die lekker laag staan.quote:Op maandag 20 april 2009 23:06 schreef Neutrino het volgende:
Aangezien het een vergelijking treft met de decandentie van bankiers en de gang van de markt en tevens naamgenoot van TS:
Ook too big to fail.. en toch ging het ten onder..
Riots in de US in aantocht volgens Gerald Celente (trends make future events)
http://www.dailymotion.co(...)t-world-riots-g_news
Dat ze maar gauw weer een pennystock mogen wezen, dat stelletje gajesquote:Op maandag 20 april 2009 23:14 schreef Neutrino het volgende:
Heb je gehoord wat CITI heeft gedaan ? Via CDS gespeculeerd op verlechtering van eigen kredietpositie om zo een winst in de boeken op te nemen. Maw.. hoe slechter ze het doen hoe meer geld ze verdienen.
De banken en hun cijfers zijn nep. De berichten over het mogelijke herstel en de goede cijfers van banken zouden private investors moeten overtuigen te investeren in de toxic assets. Dat is nu wel mislukt.
Ja, daar heb je gelijk in. Ik ben dan ook eigenlijk nog niet van plan om te gaan werken tot dat ik m'n master heb afgerond, en die hoop ik af te ronden op de leeftijd die jij nu hebtquote:Op maandag 20 april 2009 22:09 schreef veekeend het volgende:
[..]
Klopt, begin er niet aan. Ik heb werkelijk waar met zoveel insider regels te maken, dat fatsoenlijk beleggen al zo goed als onmogelijk is. Compliance van tegenwoordig gaat echt héél ver.
Ik zou hem net als mijn paspoort mee nemen op vakantiequote:Op maandag 20 april 2009 23:25 schreef Sloggi het volgende:
Nog even over het internetbankieren: ik vind ING toch wel het gemakkelijkst, en ook gewoon veilig. Mijn wachtwoord heb ik in mijn hoofd zitten, daar komt niemand bij. Plus ik kan waar ook ter wereld geld overmaken, ook als ik bijvoorbeeld op vakantie ben. Of neem jij je randomreader mee op vakantie, Falco? En wat als je hem vergeet terwijl je in Japan zit...
Tja. Voor mij weer een ding minder waar ik aan moet denken bij het inpakken.quote:Op maandag 20 april 2009 23:26 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik zou hem net als mijn paspoort mee nemen op vakantie.
Creditcards ftw!quote:Op maandag 20 april 2009 23:30 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tja. Voor mij weer een ding minder waar ik aan moet denken bij het inpakken.
Studie afronden is ten aller tijde waardevol, ook al gaat beleggen nog zo goed, Dat is mijn mening.quote:Op maandag 20 april 2009 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat gaan de speculerende dag handelaren eigenlijk doen als de sprinters weer geld gaan kosten? Ik weet het zelf echt nog niet. Zo heb ik afgelopen vrijdag een stuk of 6 keer SS248 bijgekocht in slechts 5 minuten. Dat heb ik alleen maar gedaan omdat ik wist dat het toch geen flikker kostte, anders had ik het natuurlijk nooit gedaan.
[..]
Ja, daar heb je gelijk in. Ik ben dan ook eigenlijk nog niet van plan om te gaan werken tot dat ik m'n master heb afgerond, en die hoop ik af te ronden op de leeftijd die jij nu hebt. Met ietwat geluk heb ik ook een leuk spaarcentje bij elkaar op m'n 24e zodat ik ook niet erge noodzaak heb van het moeten werken.
In de tussentijd wil ik vooral internships lopen ( in Amerika en Engeland en heel eventueel Nederland maar heb echt geen flauw idee waar ik dat zou moeten doen in ons kikkerlandje )Maar met internships ben je niet gebonden aan al te veel regels en toch ietwat inside de boel een beetje bekijken. Heb jij overigens zelf ook internships gelopen? Zo ja, waar, en zo nee waarom niet?
Als je alle factoren voor de toekomst neemt is het WPA te hoog.quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--International Business Machines Corp.'s (IBM) omzet in het eerste kwartaal van 2009 kwam uit onder verwachting van analisten. Het aandeel noteerde nabeurs meer dan 3% lager.
De omzet daalde in de afgelopen drie maanden 11% tot $21,7 miljard. Exclusief de invloed van de sterkere dollar bedroeg de afname 4%.
De nettowinst kwam uit op $2,3 miljard, 1% minder dan in dezelfde periode een jaar eerder. Per aandeel steeg de winst naar $1,70 van $1,64. Analisten geraadpleegd door Thomson Reuters rekenden gemiddeld op $1,66.
De brutomarge verbeterde tot 43,4% van 41,5% een jaar eerder.
Voor heel 2009 houdt IBM vast aan een verwachting voor de winst per aandeel van $9,20.
http://www.iex.nl/forum/topic.asp?forum=23&topic=1205041&Page=1quote:Na aanleiding van een gesprek dat ik zojuist heb gevoerd met de N.O.S zijn er enkele berichten op teletekst verschenen.
De reden is dat er nog geen dagdraad op het forum staat. Verleden week heeft Voda heeft besloten de pen aan de wilgen te hangen en hiervoor heeft zich geen vervanger gemeld.
Op mijn herhaaldelijke oproepen heb ik bedroevend weinig respons gehad.
Daarom heb ik snel dit draadje in elkaar gesleuteld, dus geen tijd voor grappen en grollen.
Als we op korte termijn geen vaste poster voor iedere dag hebben, dan overweeg ik heel ernstig te stoppen met mijn wekelijkse column.
Er zou geen probleem zijn als iedereen die actief is in de dagdraadjes één bijdrage per jaar zou doen.
Dus nogmaals deze oproep, vaste posters en invallers gezocht!!!
Desondanks zal ik exclusief voor de koffiekamer in het draadje van a.s. donderdag een politiek schandaal aan de licht brengen, dat zijn weerga niet kent. Ontrouw, bedrog en wellust onder de leden van de G20 bedreigt de wereldeconomie. Hoewel hier nog niets van in de pers heeft gestaan, is het nieuws waarschijnlijk al uitgelekt. De AEX heeft vandaag namelijk een flinke veer gelaten en ook Amerika was flink in mineur. Het is spannend of deze dalende trend zich dinsdag voortzet, ik durf er niets zinnings over te zeggen.
Ik wil zeer zeker mijn studie afronden + de daarbij behorende master. M'n basis wil ik toch wel goed houden. Met beleggen kan ik leuk doorgaan en ervaring blijven opdoen en eventueel wat leuke centen.quote:Op maandag 20 april 2009 23:39 schreef veekeend het volgende:
[..]
Studie afronden is ten aller tijde waardevol, ook al gaat beleggen nog zo goed, Dat is mijn mening.
Internships zijn op zich altijd goed, zeker als je het eind van je studie zijn da natuurlijk ideale opmaten naar een vaste job. Je moet je wel goed bedenken waar je zou willen werken. Wellicht is deelname aan de LBT (door FSA organised) wel aardig.
Ik heb zelf geen stages gelopen. Altijd gewoonr relevante (lees: dik cashende) baantjes gehad icm veel commissie/bestuurs/vrijwilligerswerk e.d. En internationale ervaring. Kortom, breed CVm brede ontwikkeling en dat is voldoende geweest. Maar ik kwam nog aan de bak aan het eind van de goede tijd. Dus stages waren niet noodzakelijk voor me. Ik kon dezelfde werkervaring opdoen, alleen dan niet voor de magere stagevergoeding (hoewel die bij CF/ Ibanks al behoorlijk ruim is, kun je nagaan;))
In NL zijn er ook genoeg mooie firma's, absoluut. Ook I-banks met hier vestigingen.
quote:Op maandag 20 april 2009 23:57 schreef Dave7 het volgende:
Weet niet of dit bericht van een poster belangrijk is, maar las dat net op iex.nl:
[..]
http://www.iex.nl/forum/topic.asp?forum=23&topic=1205041&Page=1
Ik vat dat bericht niet helemaal. Waar gaat het precies over?quote:Op maandag 20 april 2009 23:57 schreef Dave7 het volgende:
Weet niet of dit bericht van een poster belangrijk is, maar las dat net op iex.nl:
[..]
Ja zoiets zou het goed kunnen zijn, dan is het gewoon onrust stoken....quote:Op dinsdag 21 april 2009 00:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Sarkozy heeft met Berlusconi geneukt!
Het mooie van de LBT is dat je in een week tijd iets van 10 van die I-banks te zien krijgt. Zie je gelijk de voornaamste (cultuur)verschillen. Je kan ook een summerinternship van 10 weken bij een bank overwegen. Verdien je leuk + goede ervaring en wat je zegt: connecties opbouwen.quote:Op maandag 20 april 2009 23:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik wil zeer zeker mijn studie afronden + de daarbij behorende master. M'n basis wil ik toch wel goed houden. Met beleggen kan ik leuk doorgaan en ervaring blijven opdoen en eventueel wat leuke centen.
Die London banking tour klinkt wel aantrekkelijk. Ik zal hem iig. onthouden. Ik zat overigens ook zelf te denken aan de summerschool van LSE. Moet m'n zomervakantie wat indelen en dat lijkt me toch vrij aardig ( vraag is zinvol? )
Wat betreft die internships, die zijn vrij populair hier onder de studenten en het heeft het voordeel dat internships over het algemeen best oké betaald worden en je dus de mogelijkheid hebt om wat rond te snuffelen bij die bank en weer connecties op te doen. Ik denk namelijk dat ik nog wel wat ga werken in de zomervakantie maar heb geen zinom laf administratie werk te doen voor een paar luttele eu's per uur.
Wat betreft I-Banks in Nederland heb ik geen verstand van en ken er verder ook geen. Die I-Banks zullen wel met name in het westen zitten, utrecht/amsterdam enzo?
En om op het punt te komen van je moet wel weten waar je wil werken. Twijfel ik nog heel erg. Het enige wat me niet trekt is de accountant-tak. En om hypotheken te verkopen aan mensen lijkt me ook niks. Hetgeen wat Drive-R doet spreekt me opzich ook wel aan.
Maar als je op de plek waar je nu zit heel wat informatie kan verzamelen dan kan je toch ook gewoon een beleggingsrekening hebben bij bijvoorbeeld Binck en dan alleen als je thuis bent daarmee handelen? Dan komt niemand erachter dat je aan het handelen bent, terwijl dat niet mag en kan je toch mooi die inside informatie gebruiken.quote:Op maandag 20 april 2009 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:
In de tussentijd wil ik vooral internships lopen ( in Amerika en Engeland en heel eventueel Nederland maar heb echt geen flauw idee waar ik dat zou moeten doen in ons kikkerlandje )Maar met internships ben je niet gebonden aan al te veel regels en toch ietwat inside de boel een beetje bekijken. Heb jij overigens zelf ook internships gelopen? Zo ja, waar, en zo nee waarom niet?
Rekening openen op naam van je vriendin. Kan best inderdaad, en zal alleen worden opgepikt als je dom genoeg bent om in grote aantallen te gaan handelen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 00:13 schreef ruben3123 het volgende:
[..]
Maar als je op de plek waar je nu zit heel wat informatie kan verzamelen dan kan je toch ook gewoon een beleggingsrekening hebben bij bijvoorbeeld Binck en dan alleen als je thuis bent daarmee handelen? Dan komt niemand erachter dat je aan het handelen bent, terwijl dat niet mag en kan je toch mooi die inside informatie gebruiken.
http://biz.yahoo.com/rb/090420/business_us_usa_banks_stressresults.html?.v=1&.pf=insurancequote:Reuters
Treasury does not yet have stress test results
Monday April 20, 9:52 am ET
WASHINGTON (Reuters) - The Treasury Department has not yet received the results of "stress tests" on the health of the nation's 19 top banks, spokesman Andrew Williams said on Monday, after a blog said it had obtained the test results and some U.S. bank shares moved lower.
Williams made the comments after banks added to losses before the market open following a "free speech" blog, called the Turner Radio Network, said 16 of the 19 are "technically insolvent." The post cited what it said was a U.S. government report.
"There is no basis for that report, we do not even have results yet," Williams said.
Bank stocks, already lower after Bank of America Corp (NYSE:BAC - News) reported its quarterly results, fell further. The Select Sector SPDR Financial ETF (Pacific:XLF - News) was down 4.3 percent.
The site, http://turnerradionetwork(...)ss-test-reults.html, is not related to Turner Broadcasting.
"It certainly did (move the market) for a while. It raised people's eyebrows. People had associated it with (Ted) Turner's broadcast network," said Lou Brien, market strategist with DRW Trading in Chicago.
The blog said "Of the 16 banks that are already technically insolvent, not even one can withstand any disruption of cash flow at all or any further deterioration in nonpaying loans."
"If any two of the 16 insolvent banks go under, they will totally wipe out all remaining FDIC insurance funding," the post added.
The blog was picked up by some third-party news services and cited by another trader for the drop in bank shares.
(Reporting by Corbett B. Daly and Chris Sanders; Editing by James Dalgleish)
quote:linkje
One of the purposes of the G-20 summit in London earlier in April was to lend the political crisis in the United States a gloss of solidarity and togetherness, in the various contemporary senses of that word. The G-20 meeting ended with a completely fake commitment by the US and Britain to police adequately the tax havens they control for their illicit covert action and corporate money-laundering purposes. The other main decision was to resuscitate the International Monetary Fund (IMF) as imperialist enforcer, funding it with hundreds of billions in funny-money made up ad hoc by rich country central banks. The meeting in Port of Spain is unlikely to be as cosy and downright deceitful as the one in London.
quote:linkje
Overall, alarm bells should be warning about reckless monetary and fiscal policies, but perverse market reaction was relief that’s wildly premature according to some like Roubini. Others see a protracted downturn, a prolonged winter, and if conditions deteriorate enough perhaps a nuclear one, unlike anything before seen. And why not?
World economies are plummeting at depression-level speed by all key measures: production, consumption, trade, profits, asset values, capital flows, and more;
Unemployment is soaring: in the U.S. close to 20% with all excluded and understated categories included;
Pensions have been lost along with benefits;
Homelessness is rising sharply, the result of over six million foreclosures; tent cities are appearing across the country;
Recent data shows soaring foreclosures up 24% in Q 1 2009; in March alone, 46% higher than a year earlier - alone providing clear evidence of serious trouble; and
Desperation is fueling anger and despair as conditions keep deteriorating absent sound policies to address them.
Dat niemand 'erachter' komen kan me een worst zijn. Als iets niet mag omdat ik een contract heb getekend dat ik dus niet kan beleggen vanwege inside informatie doe ik dat niet. Ze komen er toch altijd wel op 1 of andere manier achter en dan ben je je geld kwijt + aantal jaren in de bak.quote:Op dinsdag 21 april 2009 00:13 schreef ruben3123 het volgende:
[..]
Maar als je op de plek waar je nu zit heel wat informatie kan verzamelen dan kan je toch ook gewoon een beleggingsrekening hebben bij bijvoorbeeld Binck en dan alleen als je thuis bent daarmee handelen? Dan komt niemand erachter dat je aan het handelen bent, terwijl dat niet mag en kan je toch mooi die inside informatie gebruiken.
Dat ging dus nergens over.quote:Op maandag 20 april 2009 23:57 schreef Dave7 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 april 2009 00:27 schreef Sloggi het volgende:
Dit al gepost?
http://www.volkskrant.nl/(...)ederlandse_bedrijven
Dat zouden ze niet doen als ze een nieuwe bullmarket verwachten lijkt me zo. Of misschien werken ze via het principe: sell low, buy high...quote:De bank-verzekeraar bouwt aandelenbelangen af om minder kwetsbaar te zijn, zegt de woordvoerder. ‘Door de crisis en koersdalingen lopen we risico met onze beleggingen. Dat hebben we in deze schommelende markten willen verminderen.’ ING sluit niet uit dat later weer aandelen worden bijgekocht.
Er kan natuurlijk ook sprake zijn van strategische belangen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 00:36 schreef Dave7 het volgende:
Dat zouden ze niet doen als ze een nieuwe bullmarket verwachten lijkt me zo. Of misschien werken ze via het principe: sell low, buy high...
Als je kans hebt op een goede positie bij een I-bank vooral doen. In NL zijn die niet zo belangrijk, maar als je een internationale carriëre wilt, en hebt gewerkt bij een I-bank dan kun je overal terecht, zelfs bij GS als voorbeeld om maar te zeggen als je goed bent geweest in wat je doet.quote:Op maandag 20 april 2009 23:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik wil zeer zeker mijn studie afronden + de daarbij behorende master. M'n basis wil ik toch wel goed houden. Met beleggen kan ik leuk doorgaan en ervaring blijven opdoen en eventueel wat leuke centen.
Die London banking tour klinkt wel aantrekkelijk. Ik zal hem iig. onthouden. Ik zat overigens ook zelf te denken aan de summerschool van LSE. Moet m'n zomervakantie wat indelen en dat lijkt me toch vrij aardig ( vraag is zinvol? )
Wat betreft die internships, die zijn vrij populair hier onder de studenten en het heeft het voordeel dat internships over het algemeen best oké betaald worden en je dus de mogelijkheid hebt om wat rond te snuffelen bij die bank en weer connecties op te doen. Ik denk namelijk dat ik nog wel wat ga werken in de zomervakantie maar heb geen zinom laf administratie werk te doen voor een paar luttele eu's per uur.
Wat betreft I-Banks in Nederland heb ik geen verstand van en ken er verder ook geen. Die I-Banks zullen wel met name in het westen zitten, utrecht/amsterdam enzo?
En om op het punt te komen van je moet wel weten waar je wil werken. Twijfel ik nog heel erg. Het enige wat me niet trekt is de accountant-tak. En om hypotheken te verkopen aan mensen lijkt me ook niks. Hetgeen wat Drive-R doet spreekt me opzich ook wel aan.
Ze hebben toch geen orgie in een bubbelbad gehad? Was dat de reden waarom berlusconi zo recalcitrant deed?quote:Op maandag 20 april 2009 23:57 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Vind ik juist ideaal. Scheelt toch een apparaat extra, en een mobieltje heeft elke gek.quote:Op maandag 20 april 2009 23:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Is toch nog steeds met die debiele TAN-codes, die je via de SMS ofzo krijgt? Geef mij dan maar zo'n kastje, is veel sneller en veiliger.
Lekker moment om te verkopenquote:Op dinsdag 21 april 2009 00:27 schreef Sloggi het volgende:
Dit al gepost?
http://www.volkskrant.nl/(...)ederlandse_bedrijven
We zullen zien of die het volhoudt, futures WS gaan ook weer richting de min. Maar het is nog vroeg, kan nog veel gebeurenquote:
Ik vind het nog niet echt groenquote:Op dinsdag 21 april 2009 09:57 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Volgens mij zien we alweer bijna een half uur groen
Ja, want gaat naar 10,50 tot 11,00quote:Op dinsdag 21 april 2009 09:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
misschien wel interessant om met kpn long te gaan
ideaal voor naast het werk, kost niet zoveel tijd en stress.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:10 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Wel een erg saai fondsmaar hij gaat naar 10+ ja.
Dat wordt dus koffie betalenquote:Op dinsdag 21 april 2009 10:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Toch weer een negatieve opening gehad. We zien vanmiddag wel of we weer andere posities gaan in nemen.
Niks nietquote:
Long of short?quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niks nietik zat immers short gister voor slutingstijd die gewoon met winst s'ochtens de deur uit konden terwijl de rest long zat. En daar plukken zij nu de vruchten van, ik had het lef niet om direct op longs over te gaan vanochtend. Ik neem denk ik rond de lunch wel weer wat posities in.
Hoe kan hij nu al weten welke positie hij rond de lunch inneemt?quote:
Het is nog even wachten op het nieuws van vandaag later in de middag. Niet geheel onbelangrijk nieuws en wat de beurs eventueel nog kan laten keren. Komt nog bij dat morgen ook genoeg belangrijk nieuws naar buiten komt om het nog een keer naar beneden te laten trekken.quote:
En nog een, vraag me echt af waar dit vandaan kwam, daar de DAX helemaal niets negatiefs doet.quote:
En nog een. Snap er geen hol van.quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:33 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
En nog een, vraag me echt af waar dit vandaan kwam, daar de DAX helemaal niets negatiefs doet.
ik ook niet...ik blijf even een beetje afwachten...zo mogelijk her en der een ritje proberen te maken.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:01 schreef foetre het volgende:
de aex weet ook niet wat het wil.
Wat een stijging weer ineens. in 5 minuten van -0,2% naar + 0,2%. Ik kan echt niet volgen waar dit vandaan komtquote:Op dinsdag 21 april 2009 12:04 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
ik ook niet...ik blijf even een beetje afwachten...zo mogelijk her en der een ritje proberen te maken.
based on?quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik gooi er denk ik toch maar weer wat shorts tegenaan, de ss248
Inderdaad, het slaat echt alles. Eerst de onverklaarbare daling (wat op zich altijd kan natuurlijk), maar vervolgens ZO stijgen? Gewoon een lange lijn schuin naar boven.quote:
Daarom moet er gewoon richting gekozen worden en het liefst dan dik in de min.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:17 schreef Lemans24 het volgende:
Het gaat maar om kleine stijgingen en dalingen hoor, gewoon gemorrel in de marge.
Ook weer een geweldige steekproef, 350 mensen die dit cijfer bepalen. Tot zover de validiteit van dit cijfer.(zoals zo vele cijfers) Als we positiviteit uit dit soort cijfers moeten halen dan is het einde zoek, is nagenoeg hetzelfde als de gefabriceerde bankcijfers.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:14 schreef pberends het volgende:
Vreemd dat de DAX om 11.00 daalde na de positieve ZEW-index. Schijnbaar geloven ze dat de stijging alleen op hoop is gebaseerd ofzo.
quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:14 schreef pberends het volgende:
Vreemd dat de DAX om 11.00 daalde na de positieve ZEW-index. Schijnbaar geloven ze dat de stijging alleen op hoop is gebaseerd ofzo.
Lol... die vooruitlopende indicator zegt dus weinig, die stond wel vaker dik positief terwijl de bodem nog niet bereikt wasquote:
Inderdaadquote:
Inderdaad, ik ga vaak genoeg short voor slechts een tiental minuten en verkoop hem dan weer voor een winst van 4 a 5%. Winst is winst.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:17 schreef Lemans24 het volgende:
Het gaat maar om kleine stijgingen en dalingen hoor, gewoon gemorrel in de marge.
De AEX lijdt ook een eigen leven. De AEX is niet te vergelijken met andere beurzen over de wereld omdat de sector verhouding in de AEX 3 werf ruk is.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:51 schreef Anoniemos het volgende:
0,7% de min in is wel erg veel als je kijkt naar de futures en de DAX.
Lijkt wel alsof de AEX een eigen leven lijdt en alle keuze's die ik maak zijn fout. Leuk dat beleggen![]()
![]()
Paul
Same herequote:Op dinsdag 21 april 2009 12:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Inderdaad, ik ga vaak genoeg short voor slechts een tiental minuten en verkoop hem dan weer voor een winst van 4 a 5%. Winst is winst.
we gaan de goeie kant uit toch?quote:
Nu zit ik al vrij lang op FOK!, maar wat is een pm box?quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Inderdaad( gooi je pm box eens open btw
)
quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:59 schreef veekeend het volgende:
[..]
Nu zit ik al vrij lang op FOK!, maar wat is een pm box?
personal mail box recht bovenin kan je berichten sturen naar leden van forumquote:Op dinsdag 21 april 2009 12:59 schreef veekeend het volgende:
[..]
Private message systeem. Helemaal rechtsboven in het scherm staat een envelopje, klik daar op en je komt in je eigen PM-inbox. Als je op het envelopje in de rij icoontjes (naast onder meer de quote knop) in post klikt kun je aan de schrijven van die post direct een PM sturen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:59 schreef veekeend het volgende:
Beetje een tussenfase deze dagquote:Op dinsdag 21 april 2009 13:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Al mensen die posities hebben genomen?
Ik ga ook weer op turbo's, maar het is niet leuk zo.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:18 schreef Lemans24 het volgende:
Boycotten die sprinters, vanaf mei.
Alleen short gaan met turbo's en voor long gaan gewoon aandelen kopen.
Haha oke dan. We hadden al telefoon/gsm/mailadressen/hyves/facebook/linkedin/post, maar nu ook deze dus.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Private message systeem. Helemaal rechtsboven in het scherm staat een envelopje, klik daar op en je komt in je eigen PM-inbox. Als je op het envelopje in de rij icoontjes (naast onder meer de quote knop) in post klikt kun je aan de schrijven van die post direct een PM sturen.
Hoeveel invloed heeft Spanje dan in de EU?quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:23 schreef edwinh het volgende:
weet niet of al gepost is.
http://www.nytimes.com/2009/04/21/business/global/21deflate.html?_r=3&hp
Das al heel lang bekend hoor, al maandenoud dat er deflatie in Spanje is.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:23 schreef edwinh het volgende:
weet niet of al gepost is.
http://www.nytimes.com/2009/04/21/business/global/21deflate.html?_r=3&hp
Winstwaarschuwing DTquote:Op dinsdag 21 april 2009 13:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, DAT is pas een plotselinge daling.
En waarom!!!?
quote:Bank of New York Mellon halveert winst in eerste kwartaal
21-04-2009 13:34:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Bank of New York Mellon Corp. heeft in het eerste kwartaal van 2009 de nettowinst met 51% zien dalen en stelt het kwartaaldividend te verlagen. De New Yorkse financiele dienstverlener rapporteerde dinsdag een nettowinst over het afgelopen kwartaal van $370 miljoen, vergeleken met een winst van $755 miljoen een jaar eerder.
Per aandeel daalde de winst, na uitbetaling van $47 miljoen aan preferent dividend, tot $0,28 van $0,65. Analisten gepolst door FactSet Research hadden gerekend op een winst per aandeel van $0,63.
Bank of New York Mellon stelt voor het kwartaaldividend te verlagen tot $0,09 per aandeel van $0,24 per aandeel.
Het aandeel Bank of New York Mellon noteert dinsdag in de voorbeurshandel zo'n 9% lager na publicatie van de kwartaalresultaten.
jij verwacht een groene dag? Of verwacht je dat het iets omhoog gaat zometeen?quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:47 schreef pberends het volgende:
Zit long AEX met 25 euro woeij!!!!!!!!!!!!!
Ik heb 'm al verzilverd, 25 eurocent winst. Ik heb niet echt een idee waar het nu heen zou gaan op zeer korte termijn. Hopelijk tikt de S&P deze week nog de 805 ofzo aan, dan ga ik weer long met een bescheiden positie.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:49 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
jij verwacht een groene dag? Of verwacht je dat het iets omhoog gaat zometeen?
Nu weer long?quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:53 schreef lammegiraf het volgende:
ik dacht voor de pauze laat ik eens gek doen...SS248@2,11 gekocht...
kom net terug...2,48.
lang niet gek...toch het vermoeden van Sitting in Ad Nooten maar opgevolgd.
had 'm ook op 2,11 gekochtquote:Op dinsdag 21 april 2009 13:53 schreef lammegiraf het volgende:
kom net terug...2,48.
nope...wel shorts eruit gedaan maar ik heb zo de indruk dat we nog even blijven stuiteren tot WS opent.quote:
Geen idee wat er met DT aan de hand is, maar ik zie KPN's cijfers echt niet slecht zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:04 schreef Lemans24 het volgende:
KPN was toch een saai fonds?
[ afbeelding ]
Ik denk dat ie een beetje rond de 9,65 blijft hangen voorlopig, maar verder gewoon weer naar 10,5 gaat.
Sitting in Ad Nooten?quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:53 schreef lammegiraf het volgende:
kom net terug...2,48.
Verwacht je geen verdere daling? Futs van WS staan namelijk allemaal roodquote:Op dinsdag 21 april 2009 14:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sitting in Ad Nooten?![]()
Overigens heb ik mn shorts staan op 2.55 op dit moment en daar gooi ik ze voor uit.
Ik ben er dus intussen achter wat PM is en hij staat aanquote:Op dinsdag 21 april 2009 14:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sitting in Ad Nooten?![]()
Overigens heb ik mn shorts staan op 2.55 op dit moment en daar gooi ik ze voor uit.
Ik moet zo even 2 uur ergens anders naar toe en kom een half uur voor sluitingstijd wel weer terug. Ik verwacht overigens nog wel een verdere daling maar zoals ik al zei, des te rapper we weer naar beneden gaan zullen de groene borden eerder weer naar boven schieten want men koopt nog steeds op elke dip..quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Verwacht je geen verdere daling? Futs van WS staan namelijk allemaal rood
http://www.ibtimes.com/ar(...)r-market-rally_1.htmquote:3 Stages of Bear Market Rally
By Andrew Mickey
20 April 2009 @ 08:23 pm EST
In just six weeks the S&P 500 has climbed about 30% and the broader, small-cap focused Russell 2000 has soared 40%. It's the steepest rally in more than 70 years. The bulls are off and running.
Despite it all, very few people believe this rally can last. And it's because there are still so very few people getting in on this rally, odds are it won't end very soon.
By this point, most commentators have declared this a bear market rally. The New York Times, Forbes, Bloomberg, and most every major media outlet have gotten on board.
Some of the world's leading investors agree. In early March we looked at Steven Leuthold's bold prediction:
“These comparisons people make with the Great Depression are totally out of touch with reality, and pretty stupid…We've been in much worse, much more panicked and more scary situations in the U.S.”
A pretty bold statement considering the Dow fell below 7,000 and was headed lower. But it's not just Leuthold. Hedge fund manager, philanthropist, philosopher, billionaire George Soros has been quite vocal about his suspicions in the sustainability of this rally. Soros said:
“It's a bear-market rally because we have not yet turned the economy around. This isn't a financial crisis like all the other financial crises that we have experienced in our lifetime.”
If you go out more than a few months, all signs point to Soros being spot on. There are just too many problems to work through and an unwillingness to accept the inevitable solutions.
Despite it all though, it's looking much more likely we'll see more upside in the short-term than the start of a downturn.
Why? Because we haven't run through all of the phases of a bear market rally.
Three Stages of a Bear Market Rally
Bear market rallies are unique events. They come when they're least expected. That can last a few days, weeks, or months. There's no telling exactly when they will end. But if you pay attention to the life-cycle of past market movements, you can get a good idea of when this one is going to end. That's why I closely watch the Three Stages of a Bear Market Rally:
Stage 1: “It's all over”
The first stage of a bear market rally starts when the markets react to bad news as if it was good news. Whether it's because bad news isn't as good as bad as expected or it's one of those “Green Shoots” which provide a glimmer of light perceived to be the end of the tunnel.
This happens when everyone thinks it will never turn around. It's when many investors throw in the towel and proclaim “it's all over.” We hit that point in early March. Since then the markets have been so beat up in such a short period of time that any bit of good news can get things rolling higher again.
Stage 2: Popular Declaration of Bear Market Rally
This is the stage where most commentators admit we're in a bear market rally. The upswing has just been too strong and has lasted so much longer than initially anticipated by most, it's obvious to everyone.
There are no fundamental drivers and the fundamentals matter very little in this stage. Dividend yields, P/E's, growth, and forward estimates aren't focused on very much. The prevailing “thesis” (i.e. stimulus spending will be great news for infrastructures stocks ) is much more important than the underlying fundamental situation – a.k.a. reality.
Most everyone goes on to warn this is a bear market rally and advise against buying too much of anything now. It's also a time when we hear things like “this is a trader's market.” Which any market should be a traders market, given the wide number of strategies which work in bull, bear, and flat markets.
Stage 3 – “All clear! Get in before it's too late.”
This is the final stage. It's when the bear market has been forgotten by most. Stocks move up, but the big upswings have disappeared.
This is when the very real risk of “panic buying” sets in. This is a result of the big money fearing 1) it has missed all the chances to buy low, 2) their performance will suffer, and 3) customers will take their money elsewhere.
To make up for lost time, they buy very aggressively. Many of them think short-term and want to deliver the numbers to keep pace with the competition in the money management industry . This is an extremely profitable stage for those who went against the grain and bought during the earlier stages of the rally. You'll also see a general decline in the VIX. It currently sits at below 34 – well below its recent range of 50 to 90.
Yet when the big money runs out of cash to buy shares, watch out, the end of a bear market rally is near.
What to do Now
It looks like we're in Stage 2. There are just too many non-believers out there right now, too much money on the sidelines yet to come back into the market, and there has been no build up of false confidence which precedes most market declines.
Just think of what happened last fall. After a sharp downturn, the markets rallied sharply after the presidential election. The so-called Obama rally was a boon for stocks which were looked at as leading benefactors of the new administration's agenda.
Don't get me wrong, there are still a lot of problems. Commercial real estate debt, deflation (and the debasing of currencies to prevent it), rising unemployment, and increasing and changing regulation to consistently change the rules and keep entrepreneurs and investors from tackling new opportunities, will all be a drag on the economy, at every stage of a recovery.
But, as the markets have shown, a bear market rally is not something to bet against. As a result, I recommend searching out three types of opportunities .
One being the safe ways to play a market rally which go up with the markets, but don't go down nearly as fast (e.g. a covered call writing ETF ). Another one being the sectors which have fallen out of favor during this downturn. The final being speculative stocks which have been so beaten down there's only one way to go - up.
The old Wall Street saying is a rising tide lifts all boats is true. But when the tide is rising this fast, the most beaten up boats which were steadily sinking (think banks, homebuilders, commercial real estate, etc.) have been rising the fastest.
Grote opslagtank in huize Berends?quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:06 schreef pberends het volgende:
Heb voor 1k aan olie gekocht, ik ben iig verzekerd tegen een aanval op Iran.
1000 euro olie, dat zijn 26 vaatjes van 160 literquote:Op dinsdag 21 april 2009 15:12 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Grote opslagtank in huize Berends?
Waarop had je ingezet?quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:37 schreef lammegiraf het volgende:
en in no-time weer ruim 100 euri binnengeknald met een koppeltje longs....
wat een dag joh!
1000 stukjes SL227@0,91...ook weer verkoch inmiddels.quote:
quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--Deutsche Telekom AG heeft dinsdag de winstverwachting voor 2009 verlaagd, als gevolg van de sterke afkoeling van de economie. Het Duitse telecombedrijf voorziet nu dat aangepaste winst voor belasting, rente, afschrijvingen en amortisatie (EBITDA) in 2009 2% tot 4% lager zal uitkomen dan in 2008, terwijl de vrije kasstroom ongeveer EUR6,4 miljard zal bedragen tegen $7,0 miljard in 2008.
In februari ging Deutsche Telekom voor 2009 nog uit van een onveranderde aangepaste EBITDA en een gelijke kasstroom ten opzichte van 2008. Het aandeel Deutsche Telekom zakt dinsdagmiddag in Frankfurt met bijna 10% tot EUR8,78.
Er is alleen maar slecht nieuws geweest. Geen idee waarom hij niet naar beneden gaat.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:47 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
WS wil ook niet echt fanatiek omlaag...
lastig lastig...iig overnight niet al te grof inzetten lijkt me!quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:47 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
WS wil ook niet echt fanatiek omlaag...
Hebben we al eerder gezien hoor. Enkel slecht nieuws & WS dik in de plus.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Er is alleen maar slecht nieuws geweest. Geen idee waarom hij niet naar beneden gaat.
Specifieke dalingen op intraday basis gebeuren meestal door dat een wat grote groep op een verkoop knop drukt waar zij natuurlijk zelf geen aanleiding voor hoeven te hebben, maar die kans is natuurlijk wel aanwezig. Kleine particuliere beleggertjes oefenen natuurlijk geen pressie uit op de prijs een aandeel.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:18 schreef Lemans24 het volgende:
Komt er ook nog nieuws van KPN? Is toch niet normaal dat er geen nieuws is, maar wel zo'n daling halverwege de dag! Van Deutsche Telekom heb ik ook nooit wat gelezen op Binck trouwens.
[..]
Nog steeds een hoop dip-buying, en mogelijk op zeer korte termijn ietsjes oversold na gister.quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:02 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
We gaan "gewoon" groen eindigen vandaag... En waarop, vraag ik me dan af.
Vrij riscioloos 10% winst kunnen boeken.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Overigens zie ik zelf niet in waar die interesse vandaan komt om in KPN te beleggen. Het is een ultra defensief aandeel waar je niet al teveel van hoeft te verwachten.
Niet alle aandelen reageren op nieuws. Het kan ook zijn dat nieuws al ingeprijst is in de index.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Er is alleen maar slecht nieuws geweest. Geen idee waarom hij niet naar beneden gaat.
Uiteraard we doen niet anders atm. Zij het dat er mede door de hoge day low-high er weer veel twijfelaars zijn. Ik zelf ga denk ik voor een 500 a 1000 stuks op long. Niet al te zwaar.quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:12 schreef TheRoach het volgende:
Al mensen aan het kijken voor positie overnight?
Achteraf gepraatquote:Op dinsdag 21 april 2009 18:03 schreef lammegiraf het volgende:
iets voor 5 uur SL227 gekocht...250 stukjes ook voor overnight. Nu al op +17%.
dan te bedenken dat ik vanmiddag 1000 stukjes kocht a 0,91....had ik niet weg moeten doen voor dat ene honderdje winst
IMF natuurlijk, Geithner is een politicusquote:Op dinsdag 21 april 2009 18:17 schreef pberends het volgende:
IMF: banken nog niet uit problemen
Geithner: banken hebben genoeg kapitaal
Wie heeft gelijk?
quote:AMSTERDAM VANDAAG: Herstel AEX na positieve start Wall Street
21-04-2009 18:15:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amsterdamse beurs is dinsdag met winst gesloten, na de duikeling van maandag. De beurs herstelde van zijn aanvankelijke verliezen na een gematigd positieve start van Wall Street, waar wisselend werd gereageerd op bedrijfsresultaten van toonaangevende bedrijven zoals Caterpillar, DuPont en Merck.
De AEX-index sloot dinsdag 0,41% hoger op 234,72 punten, na een dieptepunt vlak boven 228 punten eerder op de dag.
De Midkap won 1,34% tot 331,66 punten en de Smallcap eindigde 0,73% hoger op 330,86 punten.
Volgens vermogensbeheerder Maurice Eeken van TE-Effecten heeft de "rare beweging" van de beurs op maandag - een abrupte daling van AEX-index met meer dan 4% - de 'bear market rally' van de afgelopen weken nog niet gebroken.
Hij noemt de bewegingen op de beurs momenteel "extreem", enerzijds door onzekerheid bij beleggers, en anderzijds door de lager dan normale liquiditeit. Grote partijen die normaal voor liquiditeit zorgen, zoals zakenbank Goldman Sachs en hedgefonds Renaissance hebben hun handelsactiviteiten teruggeschroefd. Door de lagere liquiditeit kunnen kleine transacties de aandelenmarkt bepalen "op een vreselijke manier", zegt Eeken.
Hoewel de 'bear market rally' nog voortduurt, hangt volgens Eeken het risico van een "fenomenale klap omlaag" boven de markt, als beleggers alsnog zouden besluiten om massaal uit te stappen, terwijl door de lage liquiditeit geen kopers zijn.
Eeken verwacht in ieder geval nog veel volatiliteit in de komende tijd. Daarbij wordt het sentiment volgens hem vooral bepaald door Amerikaanse bedrijfsresultaten, en niet zozeer van bedrijven in Amsterdam.
In de AEX was vastgoedfonds Corio de grootste verliezer met een daling van 9,8%, nadat het fonds ex-dividend ging. Exclusief dat effect waren de verliezen volgens een analist in lijn met de markt, waar ook andere vastgoedfondsen, zoals Unibail-Rodamco (-3,6%) rode cijfers schrijven, na sterke stijgingen in de voorgaande weken.
Unibail-Rodamco meldde dinsdagochtend omzetcijfers voor het eerste kwartaal, die volgens een analist niet erg veel informatie bevatten. "De vastgoedprijzen gaan een keer naar beneden en dat kan niet goed zijn voor de branche", zei Eeken.
Het aandeel ASM International was een van de sterkste stijgers met een winst van 9%, na een bericht kort voor sluiting van de beurs dat de activistische aandeelhouders Fursa en Hermes de Ondernemingskamer hebben verzocht een speciale commissaris te benoemen, met de exclusieve bevoegdheid om bestuurders en commissarissen van ASMI te benoemen en te ontslaan. Beleggers reageerden mogelijk positief omdat dit een uitweg uit de impasse rond het bedrijf zou kunnen forceren.
Op de lokale markt sloot uitzender DPA Flex Group 20,9% hoger, na de aankondiging van een aandelenplaatsing van EUR2,2 miljoen bij bestaande aandeelhouders. Met het geld wil het bedrijf de balans en liquiditeitspositie versterken.
De euro noteerde 0,4% hoger op $1,2969.
luisteren die lui nou nog steeds serieus naar Geithner?quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:20 schreef pberends het volgende:
Zo, Wall Street explodeert weer lekker.
http://www.rtl.nl/(/finan(...)ini_ziet_onkruid.xmlquote:Beleggersgoeroe Roubini: geen lichtpuntjes, alleen donkere wolken
Roubini ziet geen enkele reden voor optimisme. Waar andere analisten groene loten de grond zien uitschieten, ziet Roubini slechts onkruid.
Bearmarkt
De afgelopen anderhalve maand zijn de beurzen wereldwijd flink aangetrokken, maar volgens Nouril Roubini ziet het er allemaal nog slecht uit. We zitten volgens hem nog altijd in een bearmarkt. De rally van de afgelopen weken is lvolgens hem dus niet meer dan een bearmarketrally, oftewel een suckersrally.
Laagtepunten
Roubini denkt dat we de beurzen de lage niveaus van begin maart weer gaan opzoeken en wel op korte termijn. De AEX sloot toen even op 199,50 punten. Intraday stond de index zelfs even nog wat lager.
Herstel VS in 2010
Roubini denkt dat de Amerikaanse economie pas volgend jaar een voorzichtig herstel zal laten zien. De werkloosheid zal stijgen tot 11%. dat maakt, volgens Roubini, dat elk herstel op de beurs niet meer dan een herstel in een dalende trend zal zijn, oftewel een bearmarktrally.
Onvoldoende buffers
Hij denkt ook dat de problemen in de financiële sector nog zullen voortduren. Hij verwacht zelfs dat ze nog groter zullen worden. Roubini denkt dat stress tests van de 19 grootste banken zullen opleveren dat zij niet over voldoende buffers beschikken om verdere verliezen op slechte leningen op te vangen. “Het ziet er lelijk uit voor elk van die 19 grote banken, laat staan voor de kleinere banken. En als het er slecht uitziet voor de banken, ziet het er slecht uit voor het financiële systeem.'
Dr. Doom
Eind maart was Dr. Doom, zoals Nouriel Roubini ook wel wordt genoemd, ook al somber. Volgens sommigen is Roubini de somberste econoom van de wereld, maar hij is wél een van de weinigen die de economische crisis heeft voorspeld.
http://uk.reuters.com/art(...)dUKHKG34354120090420quote:"I see financial shocks in the months ahead. Some financial institutions are in so much trouble we may have to take them over," he told the audience.
Probleem is vaak ook dat je niet serieus wordt genomen als je nul verstand hebt van technische analyses, of je ze nu waardevol vind of 3 werf ruk.quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:46 schreef GeorgKacher het volgende:
Technische analisten neem ik niet serieus, ze hebben uiteindelijk allemaal gelijk achteraf. Tostrams is een goed voorbeeld een draaikont eerste klas.
Hoeveel long heb je gekocht?quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat wordt weer centjes innen komende ochtend.
heel juiste benadering en het is gewoon eng om te zien hoe dit lijkt op 1929 - 1934quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:32 schreef pberends het volgende:
Van den Akker weer met een update:
http://www.rtl.nl/(/finan(...)_gevarendriehoek.xml
Van den Akker (ING): Gevarendriehoek: situatie is op op zijn minst alarmerend
Zoals ik al zei zo rond de 500 tot 1000 stuks omdat ik niet erg zeker was. Zolang je een paar honderd eu, per dag kunt bijschrijven blijft het het wel waard om dit te doen.quote:
Grappig, vorig jaar ook een mooie top neergezet eind mei/begin juni, daarna een flinke daling..... Ik denk er nu weer hetzelfde over.. met een top in juni/juli en een flinke daling eind dit jaar.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:18 schreef henkway het volgende:
[..]
heel juiste benadering en het is gewoon eng om te zien hoe dit lijkt op 1929 - 1934
[ afbeelding ]
Het is als je er geen verstand van hebt natuurlijk al snel te bestempelen als onzin. Toch zou ik het niet zomaar in de kast zetten, omdat het mede een goed totaalbeeld kan vormen (icm fundamentele analyse bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:46 schreef GeorgKacher het volgende:
Technische analisten neem ik niet serieus, ze hebben uiteindelijk allemaal gelijk achteraf. Tostrams is een goed voorbeeld een draaikont eerste klas.
Het probleem met TA is, voor zover ik het in kan schatten natuurlijk, dat het allemaal achteraf gelul is. Een TA geeft heel mooi een trend weer over een bepaalde periode. De lijntjes zullen er dan ook heel anders uit gaan zien, al naar gelang de periode die je neemt. Allemaal heel logisch. Maar om hier mee de beurs van morgen te gaan voorspellen is een beetje kortzichtig imo.quote:Op woensdag 22 april 2009 00:10 schreef veekeend het volgende:
[..]
Het is als je er geen verstand van hebt natuurlijk al snel te bestempelen als onzin. Toch zou ik het niet zomaar in de kast zetten, omdat het mede een goed totaalbeeld kan vormen (icm fundamentele analyse bijvoorbeeld).
Precies zet 20 analisten in een ruimte en je hebt 20 verschillende antwoorden. De marketcomments waren gisteren wel grappig om te lezen. Allerlei analisten van banken die het zelf ook niet meer weten.quote:Op woensdag 22 april 2009 00:10 schreef Dave7 het volgende:
Sommigen denken dat het verder omhoog gaat t/m de zomer, anderen dat we zeer binnenkort al flink gaan dalen. Lastig...![]()
Het zal sowieso tot 4 mei denk ik wat op en neer gezwabber worden met de beurzen. Dan worden de stress test results bekend gemaakt en dat zal wel significante impact hebben. Of misschien 24 april al, want dan wordt de methodiek bekend gemaakt.quote:Op woensdag 22 april 2009 07:56 schreef GeorgKacher het volgende:
[..]
Precies zet 20 analisten in een ruimte en je hebt 20 verschillende antwoorden. De marketcomments waren gisteren wel grappig om te lezen. Allerlei analisten van banken die het zelf ook niet meer weten.
quote:TomTom duikt 37 miljoen in het rood en trekt guidance in
22-04-2009 08:10:16
AMSTERDAM (Dow Jones) - De Nederlandse producent van navigatiesystemen TomTom heeft in het eerste kwartaal van 2009 een nettoverlies geleden van 37 miljoen euro. In dezelfde periode van 2008 boekte het bedrijf nog een nettowinst van 7 miljoen euro. TomTom geeft geen prognose meer voor het hele jaar.
De omzet kwam in het eerste kwartaal uit op 213 miljoen euro, een daling van 19 procent ten opzichte van het eerste kwartaal in 2008. Op pro forma basis daalde de omzet met 31 procent.
Het bedrijf stelt op schema te liggen om dit jaar ten minste 60 miljoen euro aan kostenbesparingen te realiseren.
De nettoschuld steeg licht, en bedroeg aan het eind van het kwartaal 1,159 miljard euro, tegen 1,109 miljard euro ultimo 2008. Het bestuur denkt dat het nog altijd mogelijk is om binnen de bankconvenanten te blijven.
Gegeven de voortgaande onzekere macro-economische omstandigheden blijft het zicht op toekomstige resultaten beperkt. TomTom geeft daarom geen update van zijn verwachtingen voor het hele jaar.
Ik denk niet dat dat enorme impact zal hebben op de beurs, Geithner heeft al gezegd dat grote banken het zullen redden. Nu geloof ik dat ook best, op korte/middellange termijn althans.quote:Op woensdag 22 april 2009 08:30 schreef veekeend het volgende:
[..]
Het zal sowieso tot 4 mei denk ik wat op en neer gezwabber worden met de beurzen. Dan worden de stress test results bekend gemaakt en dat zal wel significante impact hebben. Of misschien 24 april al, want dan wordt de methodiek bekend gemaakt.
TomTom is pennystock soonquote:Op woensdag 22 april 2009 08:45 schreef edwinh het volgende:
de hype is over bij tomtom
Echt? Ik had nergens last van....quote:Op woensdag 22 april 2009 09:12 schreef Oizno het volgende:
Godverdomme.
Wat een teringsite die binck. Ik kon mn longs gewoon niet verkopen gedurende de eerste 6 minuten. Kon mn longs op 1,37 kwijt en nu ineens voor 1,30.
Wat een trage klotezooi. Lekker hoor. Zal dat binck is mailen. Ongelooflijk dit.
Het is wel zo dat er in de eerste 5 minuten zoiezo geen handel plaatsvindt in sprinters he, dat weet je?quote:Op woensdag 22 april 2009 09:12 schreef Oizno het volgende:
Godverdomme.
Wat een teringsite die binck. Ik kon mn longs gewoon niet verkopen gedurende de eerste 6 minuten. Kon mn longs op 1,37 kwijt en nu ineens voor 1,30.
Wat een trage klotezooi. Lekker hoor. Zal dat binck is mailen. Ongelooflijk dit.
De eerste 5 minuten is er geen handel in spinters. Pas vanaf 9:05 kun je handelen.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:12 schreef Oizno het volgende:
Godverdomme.
Mijn koersdoel is 2,50, dat zal de koers wel worden voor een aandelenemissiequote:
Misschien moet je minder porno downloaden.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:23 schreef Oizno het volgende:
Ja i know. Ik bedoel ook van 9:05 tot 9:11.
De site was enorm traag. een minuut wachten als je ergens op klikt. En bij het fiatteren ging het 3 x mis. Heb internet vebrinding nog gechecked maar die was gewoon snel. :\
Hmm.. ok, ik heb alles er gewoon uit kunnen gooien rond die tijd zonder problemen. Ik vrees eerlijk gezegd dat ze weinig voor je kunnen doen.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:23 schreef Oizno het volgende:
Ja i know. Ik bedoel ook van 9:05 tot 9:11.
De site was enorm traag. een minuut wachten als je ergens op klikt. En bij het fiatteren ging het 3 x mis. Heb internet vebrinding nog gechecked maar die was gewoon snel. :\
Dit zegt weinig, volgens mij is dat met name gebaseerd op het feit dat aandelenmarkten enorm zijn gestegen.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:39 schreef edwinh het volgende:
Consumentenvertrouwen maart was -34 - CBS 09:31:00
Consumentenvertrouwen stijgt in april - CBS 09:30:00
Consumentenvertrouwen april -28 - CBS
ik hoop dat ze dit beter meten als in VS?
hmm alles beter dan de methode in de states daar bellen ze gewoon 500 lui op en stellen paar vragen maurice de hond kan het 100x beter!quote:Op woensdag 22 april 2009 09:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Dit zegt weinig, volgens mij is dat met name gebaseerd op het feit dat aandelenmarkten enorm zijn gestegen.
omdat er mee gehandeld wordt?quote:
Valt wel mee hoor, je kunt ze nu voor ongeveer dezelfde koers weer dumpenquote:Op woensdag 22 april 2009 09:51 schreef Charizma het volgende:
Godver, ik stond in de file waardoor ik mijn longs niet heb kunnen dumpen
ik denk het wel jaquote:Op woensdag 22 april 2009 09:51 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Zullen de cijfers uit de UK enige impact hebben?
Dat is waar, volg het aandeel alleen niet zo erg. Staat nu op 0,8 in de plus. Verwachting van vandaag? short/long?quote:Op woensdag 22 april 2009 10:03 schreef edwinh het volgende:
ik snap trouwens niet waarom mensen hier allemaal aex sprinters doen, MT is velen malen bewegelijker dan de aex
ongeveer duizend huishoudens.....(CBS) exclusief de klusjesmanquote:Op woensdag 22 april 2009 09:44 schreef edwinh het volgende:
[..]
hmm alles beter dan de methode in de states daar bellen ze gewoon 500 lui op en stellen paar vragen maurice de hond kan het 100x beter!
dat kan wel maar in deze tijden heb je grote kans dat de sprinters door de stop loss knallen.quote:Op woensdag 22 april 2009 10:25 schreef Dave7 het volgende:
Stel: ik koop een sprinter long op de aex, vervolgens stijgt de aex voor langere periode. Kan ik die sprinter dan voor bijv. een jaar aanhouden? Of schiet dat niet op?
Het kan wel, maar moet je sprinters met hoge stoploss nemen.....quote:Op woensdag 22 april 2009 10:34 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
dat kan wel maar in deze tijden heb je grote kans dat de sprinters door de stop loss knallen.
Ja, maar er is wel een sl150 aex. Dus mochten we nog onder de 200 komen, misschien interessant?quote:Op woensdag 22 april 2009 10:34 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
dat kan wel maar in deze tijden heb je grote kans dat de sprinters door de stop loss knallen.
a 8,99!....quote:Op woensdag 22 april 2009 10:40 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ja, maar er is wel een sl150 aex. Dus mochten we nog onder de 200 komen, misschien interessant?
Hahaquote:Op woensdag 22 april 2009 10:48 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
a 8,99!....
en als AEX over een jaar op 150 staat kun je ze weg doen voor 0,70!
Hou er dan wel rekening mee dat het volume van een dergelijke sprinter erg laag zal zijn.quote:Op woensdag 22 april 2009 10:50 schreef Dave7 het volgende:
[..]
HahaIk zou die ook nu niet kopen, maar wellicht als we ineens onder de 200 zakken.
Fuck man we moeten ook wel onze best om die shit er weer direct stipt op opening uit te flikkeren. Maar t'was wel weer een groene opening, beetje jammer dat andere bedrijven de AEX weer zo onderuit moesten schoppen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat wordt weer centjes innen komende ochtend.
ik twijfel sterk om juist longs te gaan kopenquote:Op woensdag 22 april 2009 11:10 schreef Charizma het volgende:
Zo, ondanks de file van vanmorgen toch mn longs nog met winst verkocht.
Helaas (ivm werk) vandaag geen tijd om verder posities in te nemen.
Idd en hij staat net weer te laag om bij te kopen.quote:Op woensdag 22 april 2009 11:47 schreef Lemans24 het volgende:
wat een gekloot met KPN. Gaat vandaag veel trager omhoog dan verwacht.
die ritjes worden steeds korter...een reden om te gaan twijfelen of we niet definitief het groene gaan opzoeken.quote:Op woensdag 22 april 2009 11:48 schreef Oizno het volgende:
Heb een aantal long ritjes gemaakt van -0,40% tot aan 0%. Gaat goed. Heb net weer long gekocht op -0,30%. Twijfel alleen of ik ze langer zal houden of nu zal verkopen weer.
Ik was ook aan het twijfelen om ze aan te houden, omdat ik niet genoeg tijd heb om het actief in de gaten te houden heb ik mn winst maar gepakt.quote:Op woensdag 22 april 2009 11:46 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
ik twijfel sterk om juist longs te gaan kopen
Er komt nog een bunch met cijfers later vandaag, so don't worryquote:Op woensdag 22 april 2009 12:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat een verschrikkelijke saaie bout dag op de beurs. Geen actie
Hoe lager hoe beter in dat geval, toch?quote:Op woensdag 22 april 2009 11:49 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Idd en hij staat net weer te laag om bij te kopen.
AEX daalt alleen al 0,2% door Heinekenquote:Op woensdag 22 april 2009 11:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Fuck man we moeten ook wel onze best om die shit er weer direct stipt op opening uit te flikkeren. Maar t'was wel weer een groene opening, beetje jammer dat andere bedrijven de AEX weer zo onderuit moesten schoppen.
Veel trager omhoog? Eerder lekker hard omlaagquote:Op woensdag 22 april 2009 11:47 schreef Lemans24 het volgende:
wat een gekloot met KPN. Gaat vandaag veel trager omhoog dan verwacht.
Ja, of juist niet. Een doodsteek voor de woningmarkt betekent dat huizenprijzen flink omlaag gaan ZODAT DAN starters eindelijk een keer voor een redelijke prijs een koopwoning kunnen kopen. Dit is de oplossing van het probleem, niet de oorzaak.quote:"Dit is de doodsteek voor de huizenmarkt en voor starters in het bijzonder." Ron Bavelaar, directeur van adviesketen Hypotheekshop: "Starters houden de woningmarkt aan de gang. Als dat deel van de markt stagneert, valt de markt voor doorstromers helemaal stil."
LOL. Men vergeet dat je een huis koopt om in te leven, niet om je rijk op te speculeren. Bij stijgende huizenprijzen is niemand gebaat, behalve bij mensen die al een huis hebben en in economische zeepbellen geloven.quote:Dit betekent dat een huizenkoper altijd eigen geld mee moet brengen om de kosten van de koop te betalen, vaak zo’n 10 procent van de koopprijs. Vooral voor starters is dit amper op te brengen, omdat ze niet eerst een huis met winst hebben verkocht.
waar haal jij zo'n buffer vandaan?quote:Op woensdag 22 april 2009 13:34 schreef sitting_elfling het volgende:
5000 SS248 met een winst van 350 euro, dat is 3.3% winst. Dat schiet niet op zo. Ik zou bijna bereid om er 10 of 15k tegen aan te gooien om er wat winst uit te trekken.
studenten verdienen blijkbaar veel tegenwoordig!quote:Op woensdag 22 april 2009 13:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
waar haal jij zo'n buffer vandaan?
iets heel onnederlands doen waarschijnlijk... Het s-woordquote:Op woensdag 22 april 2009 13:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
waar haal jij zo'n buffer vandaan?
duh...quote:Op woensdag 22 april 2009 14:07 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
iets heel onnederlands doen waarschijnlijk... Het s-woord
ja, sparen
Ik had zelf ook al zo'n 20 k spaareld aan eind van studie (en geen studieschuld). Verdiende dan ook erg goed met bijbanen en kon prima stappen/reizen e.d. Kwestie van hard werken gewoon.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
duh...
dat doe ik ook, en meer dan een gemiddelde Nederlander. Maar toen ik studeerde, spaarde ik om het uit te geven, toen creëerde ik nog geen buffer.
20k spaargeld aan het eind vd studie? Handlanger van Holleeder zeker?quote:Op woensdag 22 april 2009 14:15 schreef veekeend het volgende:
[..]
Ik had zelf ook al zo'n 20 k spaareld aan eind van studie (en geen studieschuld). Verdiende dan ook erg goed met bijbanen en kon prima stappen/reizen e.d. Kwestie van hard werken gewoon.
Futs schieten ook flink het rood in.quote:Freddie Mac Acting CFO Found Dead In Vienna
VIENNA, Va. (WUSA) -- David Kellermann, Acting Chief Financial Officer and Senior Vice President of Freddie Mac, was found dead this morning.
Fairfax County Police officials tell 9NEWS NOW they responded to his home around 5 a.m. after his wife alerted them to his suicide.
Kellermann was 41 years old.
According to Freddie Mac's website, Kellerman was with Freddie Mac for more than 16 years and named Acting Chief Financial Officer in September.
Juist door het reizen kwam ik nooit op zo'n bedrag. Het sparen sluit namelijk het uitgeven uit.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:15 schreef veekeend het volgende:
[..]
Ik had zelf ook al zo'n 20 k spaareld aan eind van studie (en geen studieschuld). Verdiende dan ook erg goed met bijbanen en kon prima stappen/reizen e.d. Kwestie van hard werken gewoon.
De gedachte alleen alquote:Op woensdag 22 april 2009 14:17 schreef Oizno het volgende:
[..]
20k spaargeld aan het eind vd studie? Handlanger van Holleeder zeker?
Cijfers slecht idd..quote:Op woensdag 22 april 2009 14:12 schreef veekeend het volgende:
Ik vind de cijfers van MS toch enigzins tegenvallen...
Tsja, bij mij werd het niet echt op prijs gesteld als ik tijdens kantooruren zou gaan werken.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:20 schreef veekeend het volgende:
[..]
De gedachte alleen al
Nee, altijd relevante bijbanen gehad (financiële functies) en veel tijd ook in gestopt. Als je dan soms meer dan 40 uur p/w werkt (bij piekmomenten), dan heb je ook gelijk geen tijd om het uit te geven. Snijdt het mes aan twee kanten
En wat was de laatste raming van het CPB?quote:Op woensdag 22 april 2009 15:19 schreef dramatiek het volgende:
De Nederlandse economie krimpt dit jaar met 4,8 procent en zal ook volgend jaar niet groeien --> IMF
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |