abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2009 @ 23:02:28 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68222249

Welkom op De Beursvloer! Dit is het [AEX]-topic waarin je de beurzen kunt volgen en over de laatste economische nieuws kunt discussiëren. Heb je een link die kan worden toegevoegd aan de OP? Post 'm in het Feedback-topic van AEX. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het zojuist gesloten topic toe, sla de pagina op en copy-paste het dan naar je nieuwe topic op FOK!

Het Financieele Dagblad
De Financiële Telegraaf
BNR Nieuwsradio
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
Bloomberg TV [2] (streaming TV)

AEX-fondsen
De Financiële Telegraaf - Streaming
Beurs.nl - Delayed

Intraday AEX-index

Europese Indices

FDAX Duitsland

CAC40 Frankrijk

BEL20 België

FTSE100 Verenigd Koninkrijk

RTS-index Rusland

Amerikaanse Indices
Yahoo! Dow Jones Indices - Streaming
Yahoo! S&P Indices - Streaming
Yahoo! Nasdaq Indices - Streaming
Google Finance - Real-time
MarketWatch - Real-time
IG-Index - Dow Jones-index (fair value) streaming (spread betting)

Amerikaanse Futures
ProFinance - Streaming S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
CNN Money - Delayed S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
US Markets - S&P- en Nasdaq-futures Semi-real-time

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Amerikaanse fondsen
Google Finance - Streaming
Google Finance (belangrijkste bankaandelen) - Streaming / Real-time
MarketWatch - Delayed

Intraday Dow Jones-index

Intraday S&P 500-index

Intraday Nasdaq Composite

Intraday Dow, S&P, Nasdaq (dagverschil in percentage)

Wereldwijde Indices

Yahoo! Azië - Streaming / Delayed
Yahoo! Brazilië, Mexico, Argentinië - Streaming / Delayed
AME Info (Midden-Oosten) - Delayed

Koersen
FXStreet - Streaming valuta
ProFinance - Streaming valuta en commodities
ProFinance - Streaming grafieken valuta, commodities, indices
Rohstoff Tool - Streaming commodities
CNBC - Streaming olie en goud
US Markets - Semi-real-time goud, zilver en olie

Intraday Euro-Dollar

Intraday grondstoffen

Bestens order - Een order om effecten te kopen of te verkopen zonder limiet, dus zonder maximumprijs voor een kooporder of zonder minimumprijs voor een verkooporder. Een bestens order wordt ook wel marktorder genoemd. Een bestens order kan altijd worden uitgevoerd.

Calloptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te kopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Commodities - Engelse term voor (bulk)goederen. Termijncontracten en opties op commodities worden onder andere verhandeld op de optiebeurs van Euronext.

Dividend - Een winstuitkering in de vorm van geld (cashdividend) of aandelen (stockdividend) aan de houder van een aandeel. De hoogte van de dividenduitkering is doorgaans gerelateerd aan de hoogte van de behaalde winst.

Expiratie - Het ophouden te bestaan,‘expireren’, van een optie of een future. Een optie heeft altijd een beperkte looptijd, na het bereiken van de einddatum (expiratiedatum) bestaat de optie niet meer.

FTI - De future op de AEX-index.

Future - Termijncontract. Er zijn futures op o.a. indices, aandelen, valuta en commodities. Anders dan bij opties hebben bij futures zowel de koper als de verkoper een verplichting en er is geen premiebetaling.

Hedgen - Engelse term voor afdekken. Hedging is het afdekken van risico’s door het aangaan van een andere positie. Een belegger die callopties schrijft, kan deze shortpositie afdekken door het kopen van de onderliggende waarde.

In-the-money optie - Een optie is in-the-money als deze intrinsieke waarde heeft. Callopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. Putopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde.

Koers-winstverhouding - Een cijfer waarmee de verhouding tussen de koers van een aandeel en de nettowinst per aandeel wordt uitgedrukt. Als de koers van een aandeel ¤ 100 bedraagt en de winst per aandeel bedraagt ¤ 5, dan is de koers-winstverhouding 20.

Limit order - Het bij een beursorder opgeven tegen welke maximale koers men wenst te kopen of tegen welke minimale koers men wenst te verkopen.

Liquideren - Het (gedwongen) afbouwen van een effectenpositie. Dit kan door een clearingorganisatie, bank of commissionair worden afgedwongen als een belegger bijvoorbeeld niet aan zijn margin-verplichtingen kan voldoen.

Longpositie - Een ander woord voor een kooppositie. Men krijgt een longpositie door het kopen van een effect.

Looptijd - Opties en futures hebben een beperkte levensduur, de zogeheten looptijd. De meeste optieklassen hebben een maximale looptijd van negen maanden, een aantal maximaal vijf jaar. Futures hebben een maximale looptijd van twaalf maanden.

Margin - De margin is een vereist geldbedrag dat als onderpand fungeert voor eventuele verliezen op de termijn- en optiemarkten.

Onderliggende waarde - Een product waarop een optie of een future wordt verhandeld, bijvoorbeeld aandelen, een index, valuta, (edel)metaal of een bulkgoed (commodity) zoals aardappelen, graan of goud.

Openingsveiling - Alle orders die 's morgens voor de opening zijn binnengekomen worden verzameld in het orderboek. Bij de opening is dus een verhoudingsgewijs grote liquiditeit voorhanden. Direct bij de opening vindt een veiling plaats waarbij orders daar waar mogelijk worden gekoppeld aan de in het orderboek aanwezige tegenorders en zo mogelijk uitgevoerd. Dit gebeurt in het NSC-systeem, het verloopt volgens vaste regels en is volledig geautomatiseerd.

Optiepremie - De prijs van een optie. De optiepremie bestaat uit de intrinsieke waarde plus de tijd- en verwachtingswaarde. De optiepremie is uiteraard variabel.

Out-of-the-money optie - Een optie zonder intrinsieke waarde wordt out-of-the-money genoemd. Een calloptie is out-of-the-money wanneer de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde. Een putoptie is out-of-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. De premie van een out-of-the-money optie bestaat alleen uit tijd- en verwachtingswaarde. Door een sterke koersbeweging kan een out-of-the-money optie intrinsieke waarde ontwikkelen en dus at-the-money of zelfs in-the-money worden.

Putoptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te verkopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Real-time - Koersen zijn (zo goed als) actueel. Je zult alleen moeten F5-en voor een nieuwe stand.

Scheefzitten - Een belegger zit ‘scheef’ als zijn effectenpositie op (een nog ongerealiseerd) verlies staat.

Schrijven - Het verkrijgen van een shortpositie in een optie door een openingsverkoop.

Shortpositie - Effectenbeurs: indien een belegger effecten heeft verkocht die hij op dat moment niet in bezit heeft. Optiebeurs: een positie aangegaan door een openingsverkoop waarbij schrijver de verplichting neemt de onderliggende waarde te leveren of af te nemen.

Slotveiling - Om de slotkoersen niet af te laten hangen van orders die toevallig de laatste zijn is er voor het slot een korte handelsonderbreking van 5 minuten. Gedurende deze tijd worden de orders verzameld waarna er een slotveiling plaats vindt die een breed gedragen slotkoers oplevert.

Spread - Het verschil tussen de bied- en laatprijs. Als de markt ¤ 22,50 biedt en ¤ 23 laat, dan is de spread dus ¤ 0,50.

Streaming - Koersen zijn actueel. Ze worden live op je scherm geüpdate.

Technische analyse - Een methode waarbij met behulp van koersgrafieken en rekenmodellen wordt getracht een trend op de beurs te voorspellen. Er wordt vooral gekeken naar de verhouding tussen kopers en verkopers. In feiten tracht men met technische analyse het (massa)gedrag van de beleggers te doorgronden om daaruit de mogelijke richting van de markt te voorspellen.

Tracker - Een tracker is feitelijk een aandeel op een index. Een tracker volgt nauwkeurig de koersontwikkeling van de index, inclusief de dividenduitkering.

Turbo - Een turbo (ook bekend als sprinter of speeder) is een beleggingsproduct dat beleggers de mogelijkheid geeft met een hefboom te beleggen in verschillende onderliggende waarden zoals aandelen, beursindices of valuta.

Volatility - Engels voor beweeglijkheid of volatiliteit. Met het begrip volatility wordt de beweeglijkheid van de koers van een effect aangeduid. Een hoge volatility betekent dat de koers van een fonds sterk stijgt en daalt binnen een relatief korte periode. Volatility is mede een indicator voor het risico dat een belegger loopt met een bepaald fonds. Volatility is een belangrijke factor bij de waardebepaling van een optie.

De Beursvloer #1: Beurzen duiken weer in het rood
De Beursvloer #2: Wall Street weer in achtbaan
De Beursvloer #3: Beurzen kelderen tot 10%
De Beursvloer #4: Could've been worse
De Beursvloer #5: Bloedbad Azië; trekt Europa mee
De Beursvloer #6: Wall Street maakt duikvlucht in laatste kwartier
De Beursvloer #7: Wall Street sluit 11% hoger
De Beursvloer #8: 5e grootste dagwinst ooit voor AEX
De Beursvloer #9: Waar de AEX weer omhoog gaat
De Beursvloer #10: Wall Street onderuit op recessienieuws
De Beursvloer #11: Beurzen onrustig na renteverlagingen
De Beursvloer #12: Stemming slaat om
De Beursvloer #13: Wall Street terug in achtbaan
De Beursvloer #14: Wall Street levert deel winst weer in
De Beursvloer #15: Mijn Aegon, wat doe je!
De Beursvloer #16: Wall Street bloedrood, nieuwe lows
De Beursvloer #17: Ook Europa zoekt nieuwe lows
De Beursvloer #18: Wall Street in vrije val
De Beursvloer #19: Europa begint week goed
De Beursvloer #20: AEX 10% hoger
De Beursvloer #21: Europa lager in afwachting van Wall Street
De Beursvloer #22: Beurzen beginnen week fors lager
De Beursvloer #23: Wall Street herstelt van kater
De Beursvloer #24: Beurzen omlaag na renteverlaging
De Beursvloer #25: Beurzen dieprood na banenrapport
De Beursvloer #26: AEX sluit ruim 8% hoger
De Beursvloer #27: Beurzen rustig omhoog
De Beursvloer #28: Beurzen duiken in het rood
De Beursvloer #29: Wall Street herpakt zich
De Beursvloer #30: AEX zoekt het iets hogerop
De Beursvloer #31: Europese beurzen proberen het nog eens
De Beursvloer #32: AEX start nieuwe jaar met 5% winst
De Beursvloer #33: AEX hardloper; door 270 punten
De Beursvloer #34: Europese beurzen openen in de min
De Beursvloer #35: Bouwers krijgen 'm wel omhoog
De Beursvloer #36: Europese beurzen verliezen 3%
De Beursvloer #37: Europese beurzen starten hoger
De Beursvloer #38: Banken zorgen voor onrust op Europese beurzen
De Beursvloer #39: Wall Street kleurt bloedrood op 'Obama Day'
De Beursvloer #40: AEX onder 230 tijdens downtime FOK!
De Beursvloer #41: AEX sluit 5,8% hoger, overheidsdeal ING
De Beursvloer #42: Europese beurzen leveren in
De Beursvloer #43: AEX licht groen op rustige handelsdag
De Beursvloer #44: rentevoet gehandhaafd op 2%
De Beursvloer #45: AEX sluit 4,3% lager na details plan
De Beursvloer #46: AEX start nieuwe week lager
De Beursvloer #47: Beurzen verder onderuit
De Beursvloer #48: AEX fors lager en richting 230pt grens
De Beursvloer #49: Willem voor 't laatst bij rtlz, AEX -2%
De Beursvloer #50: Willempies laatste shot op RTL Z
De Beursvloer #51: Wall Street dondert 3,5% omlaag
De Beursvloer #52: AEX verspeelt meeste winst weer
De Beursvloer #53: Dow Jones 2 % lager, AEX door 218?
De Beursvloer #54: AEX intraday op laagste niveau in 12 jaar
De Beursvloer #55: AEX zakt door 210, Dow door 7000
De Beursvloer #56: AEX zakt richting 200-puntengrens
De Beursvloer #57: Winst gisteren weer teniet gedaan
De Beursvloer #58: AEX zakt 5% tot net boven 200 pnt
De Beursvloer #59: AEX breekt intraday 200pt grens
De Beursvloer #60: AEX in nieuwe week <200
De Beursvloer #61: AEX sluit 5,6% hoger
De Beursvloer #62: De interne mail van miljarden
De Beursvloer #63: AEX opent onder de 210pt
De Beursvloer #64: AEX ruim in 't groen (+2%)
De Beursvloer #65: AEX in de min, CPB blijft bij -3,5%
De Beursvloer #66: AEX licht in 't groen rond de 210pt
De Beursvloer #67 - AEX rond 220 punten
De Beursvloer #68: AEX test 218 punten weer
De Beursvloer #69: Met een groene AEX
De Beursvloer #70: AEX fors lager; -3,5%
De Beursvloer #71 - AEX ziet duidelijk herstel na rode dag
De Beursvloer #72 - Faber's nieuwsbrief
De Beursvloer #73: Shorters worden uitgerookt
De Beursvloer #74. Waahaarheen leiheidt de weg?
De Beursvloer #75 - Wachten op cijfers Alcoa!
De Beursvloer #76 Snap jij het? Dan snap ik het
De Beursvloer #77: Waar de mark to fantasy regels geldden
De Beursvloer #78: Wachten met klamme handjes op opening
De Beursvloer #79: Wanneer gaat Aegon failliet?
De Beursvloer #80: AEX maakt een top
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_68222268
IK WAS LEKKER EERDER
  maandag 20 april 2009 @ 23:04:49 #3
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68222370
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:02 schreef Sloggi het volgende:
IK WAS LEKKER EERDER
Mijn OP is pakkender.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_68222390
Gefeli jongens
  maandag 20 april 2009 @ 23:06:03 #5
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_68222427
Aangezien het een vergelijking treft met de decandentie van bankiers en de gang van de markt en tevens naamgenoot van TS:

Ook too big to fail.. en toch ging het ten onder..

Riots in de US in aantocht volgens Gerald Celente (trends make future events)

http://www.dailymotion.co(...)t-world-riots-g_news
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
  maandag 20 april 2009 @ 23:09:05 #6
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68222571
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:06 schreef Neutrino het volgende:
Aangezien het een vergelijking treft met de decandentie van bankiers en de gang van de markt en tevens naamgenoot van TS:

Ook too big to fail.. en toch ging het ten onder..

Riots in de US in aantocht volgens Gerald Celente (trends make future events)

http://www.dailymotion.co(...)t-world-riots-g_news
Dank je wel. Je hebt me overtuigd. Al die financials kunnen in de stront zakken. Misschien toch maar AMG aanschaffen als die lekker laag staan.
  maandag 20 april 2009 @ 23:14:29 #7
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_68222799
Heb je gehoord wat CITI heeft gedaan ? Via CDS gespeculeerd op verslechtering van eigen kredietpositie om zo een winst in de boeken op te nemen. Maw.. hoe slechter ze het doen hoe meer geld ze verdienen.

De banken en hun cijfers zijn nep. De berichten over het mogelijke herstel en de goede cijfers van banken zouden private investors moeten overtuigen te investeren in de toxic assets. Dat is nu wel mislukt.
  maandag 20 april 2009 @ 23:16:40 #8
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68222893
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:14 schreef Neutrino het volgende:
Heb je gehoord wat CITI heeft gedaan ? Via CDS gespeculeerd op verlechtering van eigen kredietpositie om zo een winst in de boeken op te nemen. Maw.. hoe slechter ze het doen hoe meer geld ze verdienen.

De banken en hun cijfers zijn nep. De berichten over het mogelijke herstel en de goede cijfers van banken zouden private investors moeten overtuigen te investeren in de toxic assets. Dat is nu wel mislukt.
Dat ze maar gauw weer een pennystock mogen wezen, dat stelletje gajes .
pi_68223044
S&P morgen weer lager denk ik.
pi_68223186
Wat gaan de speculerende dag handelaren eigenlijk doen als de sprinters weer geld gaan kosten? Ik weet het zelf echt nog niet. Zo heb ik afgelopen vrijdag een stuk of 6 keer SS248 bijgekocht in slechts 5 minuten. Dat heb ik alleen maar gedaan omdat ik wist dat het toch geen flikker kostte, anders had ik het natuurlijk nooit gedaan.
quote:
Op maandag 20 april 2009 22:09 schreef veekeend het volgende:

[..]

Klopt, begin er niet aan. Ik heb werkelijk waar met zoveel insider regels te maken, dat fatsoenlijk beleggen al zo goed als onmogelijk is. Compliance van tegenwoordig gaat echt héél ver.
Ja, daar heb je gelijk in. Ik ben dan ook eigenlijk nog niet van plan om te gaan werken tot dat ik m'n master heb afgerond, en die hoop ik af te ronden op de leeftijd die jij nu hebt . Met ietwat geluk heb ik ook een leuk spaarcentje bij elkaar op m'n 24e zodat ik ook niet erge noodzaak heb van het moeten werken.

In de tussentijd wil ik vooral internships lopen ( in Amerika en Engeland en heel eventueel Nederland maar heb echt geen flauw idee waar ik dat zou moeten doen in ons kikkerlandje )Maar met internships ben je niet gebonden aan al te veel regels en toch ietwat inside de boel een beetje bekijken. Heb jij overigens zelf ook internships gelopen? Zo ja, waar , en zo nee waarom niet?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_68223213
Nog even over het internetbankieren: ik vind ING toch wel het gemakkelijkst, en ook gewoon veilig. Mijn wachtwoord heb ik in mijn hoofd zitten, daar komt niemand bij. Plus ik kan waar ook ter wereld geld overmaken, ook als ik bijvoorbeeld op vakantie ben. Of neem jij je randomreader mee op vakantie, Falco? En wat als je hem vergeet terwijl je in Japan zit...
  maandag 20 april 2009 @ 23:26:54 #12
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68223261
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:25 schreef Sloggi het volgende:
Nog even over het internetbankieren: ik vind ING toch wel het gemakkelijkst, en ook gewoon veilig. Mijn wachtwoord heb ik in mijn hoofd zitten, daar komt niemand bij. Plus ik kan waar ook ter wereld geld overmaken, ook als ik bijvoorbeeld op vakantie ben. Of neem jij je randomreader mee op vakantie, Falco? En wat als je hem vergeet terwijl je in Japan zit...
Ik zou hem net als mijn paspoort mee nemen op vakantie .
pi_68223382
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:26 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik zou hem net als mijn paspoort mee nemen op vakantie .
Tja. Voor mij weer een ding minder waar ik aan moet denken bij het inpakken.
pi_68223407
Welke cijfers krijgen we morgen? Ik gok dat we morgen weer keihard rood gaan.
  maandag 20 april 2009 @ 23:30:56 #15
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_68223416
slotje.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_68223429
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:30 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Tja. Voor mij weer een ding minder waar ik aan moet denken bij het inpakken.
Creditcards ftw!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 20 april 2009 @ 23:32:03 #17
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_68223464
Ik ben niet heel erg bekend met zaken zoals CDS en CVA en derivate contracts..
Daar vandaag even verder ingedoken. Zijn er nog leuke pagina's waar meer uitleg over dergelijke in mijn ogen exotische zaken staan?

De onderbouwing van mijn vorige post is: "Citi-reports-469-billion-in-fixed-income-trading"

Lees ook het commentaar.. Zeer verhelderend
pi_68223665
Stel je voor dat de TT uitkomt...
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_68223713
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat gaan de speculerende dag handelaren eigenlijk doen als de sprinters weer geld gaan kosten? Ik weet het zelf echt nog niet. Zo heb ik afgelopen vrijdag een stuk of 6 keer SS248 bijgekocht in slechts 5 minuten. Dat heb ik alleen maar gedaan omdat ik wist dat het toch geen flikker kostte, anders had ik het natuurlijk nooit gedaan.
[..]

Ja, daar heb je gelijk in. Ik ben dan ook eigenlijk nog niet van plan om te gaan werken tot dat ik m'n master heb afgerond, en die hoop ik af te ronden op de leeftijd die jij nu hebt . Met ietwat geluk heb ik ook een leuk spaarcentje bij elkaar op m'n 24e zodat ik ook niet erge noodzaak heb van het moeten werken.

In de tussentijd wil ik vooral internships lopen ( in Amerika en Engeland en heel eventueel Nederland maar heb echt geen flauw idee waar ik dat zou moeten doen in ons kikkerlandje )Maar met internships ben je niet gebonden aan al te veel regels en toch ietwat inside de boel een beetje bekijken. Heb jij overigens zelf ook internships gelopen? Zo ja, waar , en zo nee waarom niet?
Studie afronden is ten aller tijde waardevol, ook al gaat beleggen nog zo goed, Dat is mijn mening.

Internships zijn op zich altijd goed, zeker als je het eind van je studie zijn da natuurlijk ideale opmaten naar een vaste job. Je moet je wel goed bedenken waar je zou willen werken. Wellicht is deelname aan de LBT (door FSA organised) wel aardig.

Ik heb zelf geen stages gelopen. Altijd gewoonr relevante (lees: dik cashende) baantjes gehad icm veel commissie/bestuurs/vrijwilligerswerk e.d. En internationale ervaring. Kortom, breed CVm brede ontwikkeling en dat is voldoende geweest. Maar ik kwam nog aan de bak aan het eind van de goede tijd. Dus stages waren niet noodzakelijk voor me. Ik kon dezelfde werkervaring opdoen, alleen dan niet voor de magere stagevergoeding (hoewel die bij CF/ Ibanks al behoorlijk ruim is, kun je nagaan;))

In NL zijn er ook genoeg mooie firma's, absoluut. Ook I-banks met hier vestigingen.
pi_68223863
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Creditcards ftw!
Dat sowieso.
  maandag 20 april 2009 @ 23:46:08 #22
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_68223926
quote:
AMSTERDAM (Dow Jones)--International Business Machines Corp.'s (IBM) omzet in het eerste kwartaal van 2009 kwam uit onder verwachting van analisten. Het aandeel noteerde nabeurs meer dan 3% lager.

De omzet daalde in de afgelopen drie maanden 11% tot $21,7 miljard. Exclusief de invloed van de sterkere dollar bedroeg de afname 4%.

De nettowinst kwam uit op $2,3 miljard, 1% minder dan in dezelfde periode een jaar eerder. Per aandeel steeg de winst naar $1,70 van $1,64. Analisten geraadpleegd door Thomson Reuters rekenden gemiddeld op $1,66.

De brutomarge verbeterde tot 43,4% van 41,5% een jaar eerder.

Voor heel 2009 houdt IBM vast aan een verwachting voor de winst per aandeel van $9,20.
Als je alle factoren voor de toekomst neemt is het WPA te hoog.
(Ik zou meer in de range van 5 tot 7 zitten)

http://www.google.com/finance?client=ob&q=NYSE:IBM
pi_68223952
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:38 schreef Prutzenberg het volgende:
Stel je voor dat de TT uitkomt...
pi_68224015
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_68224280
Weet niet of dit bericht van een poster belangrijk is, maar las dat net op iex.nl:
quote:
Na aanleiding van een gesprek dat ik zojuist heb gevoerd met de N.O.S zijn er enkele berichten op teletekst verschenen.
De reden is dat er nog geen dagdraad op het forum staat. Verleden week heeft Voda heeft besloten de pen aan de wilgen te hangen en hiervoor heeft zich geen vervanger gemeld.
Op mijn herhaaldelijke oproepen heb ik bedroevend weinig respons gehad.
Daarom heb ik snel dit draadje in elkaar gesleuteld, dus geen tijd voor grappen en grollen.
Als we op korte termijn geen vaste poster voor iedere dag hebben, dan overweeg ik heel ernstig te stoppen met mijn wekelijkse column.
Er zou geen probleem zijn als iedereen die actief is in de dagdraadjes één bijdrage per jaar zou doen.
Dus nogmaals deze oproep, vaste posters en invallers gezocht!!!

Desondanks zal ik exclusief voor de koffiekamer in het draadje van a.s. donderdag een politiek schandaal aan de licht brengen, dat zijn weerga niet kent. Ontrouw, bedrog en wellust onder de leden van de G20 bedreigt de wereldeconomie. Hoewel hier nog niets van in de pers heeft gestaan, is het nieuws waarschijnlijk al uitgelekt. De AEX heeft vandaag namelijk een flinke veer gelaten en ook Amerika was flink in mineur. Het is spannend of deze dalende trend zich dinsdag voortzet, ik durf er niets zinnings over te zeggen.
http://www.iex.nl/forum/topic.asp?forum=23&topic=1205041&Page=1
pi_68224345
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:39 schreef veekeend het volgende:

[..]

Studie afronden is ten aller tijde waardevol, ook al gaat beleggen nog zo goed, Dat is mijn mening.

Internships zijn op zich altijd goed, zeker als je het eind van je studie zijn da natuurlijk ideale opmaten naar een vaste job. Je moet je wel goed bedenken waar je zou willen werken. Wellicht is deelname aan de LBT (door FSA organised) wel aardig.

Ik heb zelf geen stages gelopen. Altijd gewoonr relevante (lees: dik cashende) baantjes gehad icm veel commissie/bestuurs/vrijwilligerswerk e.d. En internationale ervaring. Kortom, breed CVm brede ontwikkeling en dat is voldoende geweest. Maar ik kwam nog aan de bak aan het eind van de goede tijd. Dus stages waren niet noodzakelijk voor me. Ik kon dezelfde werkervaring opdoen, alleen dan niet voor de magere stagevergoeding (hoewel die bij CF/ Ibanks al behoorlijk ruim is, kun je nagaan;))

In NL zijn er ook genoeg mooie firma's, absoluut. Ook I-banks met hier vestigingen.
Ik wil zeer zeker mijn studie afronden + de daarbij behorende master. M'n basis wil ik toch wel goed houden. Met beleggen kan ik leuk doorgaan en ervaring blijven opdoen en eventueel wat leuke centen.

Die London banking tour klinkt wel aantrekkelijk. Ik zal hem iig. onthouden. Ik zat overigens ook zelf te denken aan de summerschool van LSE. Moet m'n zomervakantie wat indelen en dat lijkt me toch vrij aardig ( vraag is zinvol? )

Wat betreft die internships, die zijn vrij populair hier onder de studenten en het heeft het voordeel dat internships over het algemeen best oké betaald worden en je dus de mogelijkheid hebt om wat rond te snuffelen bij die bank en weer connecties op te doen. Ik denk namelijk dat ik nog wel wat ga werken in de zomervakantie maar heb geen zin om laf administratie werk te doen voor een paar luttele eu's per uur.

Wat betreft I-Banks in Nederland heb ik geen verstand van en ken er verder ook geen. Die I-Banks zullen wel met name in het westen zitten, utrecht/amsterdam enzo?

En om op het punt te komen van je moet wel weten waar je wil werken. Twijfel ik nog heel erg. Het enige wat me niet trekt is de accountant-tak . En om hypotheken te verkopen aan mensen lijkt me ook niks. Hetgeen wat Drive-R doet spreekt me opzich ook wel aan.
pi_68224371
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:57 schreef Dave7 het volgende:
Weet niet of dit bericht van een poster belangrijk is, maar las dat net op iex.nl:
[..]

Sarkozy heeft met Berlusconi geneukt!

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2009 00:00:46 ]
pi_68224385
quote:
[..]

Ik vat dat bericht niet helemaal. Waar gaat het precies over?
pi_68224607
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 00:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]

Sarkozy heeft met Berlusconi geneukt!
Ja zoiets zou het goed kunnen zijn, dan is het gewoon onrust stoken....
pi_68224621
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik wil zeer zeker mijn studie afronden + de daarbij behorende master. M'n basis wil ik toch wel goed houden. Met beleggen kan ik leuk doorgaan en ervaring blijven opdoen en eventueel wat leuke centen.

Die London banking tour klinkt wel aantrekkelijk. Ik zal hem iig. onthouden. Ik zat overigens ook zelf te denken aan de summerschool van LSE. Moet m'n zomervakantie wat indelen en dat lijkt me toch vrij aardig ( vraag is zinvol? )

Wat betreft die internships, die zijn vrij populair hier onder de studenten en het heeft het voordeel dat internships over het algemeen best oké betaald worden en je dus de mogelijkheid hebt om wat rond te snuffelen bij die bank en weer connecties op te doen. Ik denk namelijk dat ik nog wel wat ga werken in de zomervakantie maar heb geen zin om laf administratie werk te doen voor een paar luttele eu's per uur.

Wat betreft I-Banks in Nederland heb ik geen verstand van en ken er verder ook geen. Die I-Banks zullen wel met name in het westen zitten, utrecht/amsterdam enzo?

En om op het punt te komen van je moet wel weten waar je wil werken. Twijfel ik nog heel erg. Het enige wat me niet trekt is de accountant-tak . En om hypotheken te verkopen aan mensen lijkt me ook niks. Hetgeen wat Drive-R doet spreekt me opzich ook wel aan.
Het mooie van de LBT is dat je in een week tijd iets van 10 van die I-banks te zien krijgt. Zie je gelijk de voornaamste (cultuur)verschillen. Je kan ook een summerinternship van 10 weken bij een bank overwegen. Verdien je leuk + goede ervaring en wat je zegt: connecties opbouwen.

In NL zit het meeste spul in A'dam, klein beetje in Utrecht en R'dam (CTA achtige dingen daar voornamelijk, zoals TransTrend).

De keuze om waar te beginnen is heel moeilijk. Ik heb dan ook heel wat van die studenten evenementen afgelopen, dat verbreedde mijn blik wel. Drive-r is ook begonnen bij een Amerikaanse I-bank volgens mij, dus ook eerst een iets andere opstap naar waar hij nu zit. Maar zo gaat het vaak met die dingen. Niet alles is te plannen.

Wil er best nog een keer met je van gedachten over wisselen, maar ga nu de pc hier uitzetten op werk. Morgen weer een lange dag
pi_68224779
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Maar als je op de plek waar je nu zit heel wat informatie kan verzamelen dan kan je toch ook gewoon een beleggingsrekening hebben bij bijvoorbeeld Binck en dan alleen als je thuis bent daarmee handelen? Dan komt niemand erachter dat je aan het handelen bent, terwijl dat niet mag en kan je toch mooi die inside informatie gebruiken.
pi_68224807
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 00:13 schreef ruben3123 het volgende:

[..]

Maar als je op de plek waar je nu zit heel wat informatie kan verzamelen dan kan je toch ook gewoon een beleggingsrekening hebben bij bijvoorbeeld Binck en dan alleen als je thuis bent daarmee handelen? Dan komt niemand erachter dat je aan het handelen bent, terwijl dat niet mag en kan je toch mooi die inside informatie gebruiken.
Rekening openen op naam van je vriendin. Kan best inderdaad, en zal alleen worden opgepikt als je dom genoeg bent om in grote aantallen te gaan handelen.
pi_68224905
quote:
Reuters
Treasury does not yet have stress test results

Monday April 20, 9:52 am ET

WASHINGTON (Reuters) - The Treasury Department has not yet received the results of "stress tests" on the health of the nation's 19 top banks, spokesman Andrew Williams said on Monday, after a blog said it had obtained the test results and some U.S. bank shares moved lower.

Williams made the comments after banks added to losses before the market open following a "free speech" blog, called the Turner Radio Network, said 16 of the 19 are "technically insolvent." The post cited what it said was a U.S. government report.

"There is no basis for that report, we do not even have results yet," Williams said.

Bank stocks, already lower after Bank of America Corp (NYSE:BAC - News) reported its quarterly results, fell further. The Select Sector SPDR Financial ETF (Pacific:XLF - News) was down 4.3 percent.

The site, http://turnerradionetwork(...)ss-test-reults.html, is not related to Turner Broadcasting.

"It certainly did (move the market) for a while. It raised people's eyebrows. People had associated it with (Ted) Turner's broadcast network," said Lou Brien, market strategist with DRW Trading in Chicago.

The blog said "Of the 16 banks that are already technically insolvent, not even one can withstand any disruption of cash flow at all or any further deterioration in nonpaying loans."

"If any two of the 16 insolvent banks go under, they will totally wipe out all remaining FDIC insurance funding," the post added.

The blog was picked up by some third-party news services and cited by another trader for the drop in bank shares.

(Reporting by Corbett B. Daly and Chris Sanders; Editing by James Dalgleish)
http://biz.yahoo.com/rb/090420/business_us_usa_banks_stressresults.html?.v=1&.pf=insurance
  dinsdag 21 april 2009 @ 00:18:51 #34
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_68224920
quote:
linkje

One of the purposes of the G-20 summit in London earlier in April was to lend the political crisis in the United States a gloss of solidarity and togetherness, in the various contemporary senses of that word. The G-20 meeting ended with a completely fake commitment by the US and Britain to police adequately the tax havens they control for their illicit covert action and corporate money-laundering purposes. The other main decision was to resuscitate the International Monetary Fund (IMF) as imperialist enforcer, funding it with hundreds of billions in funny-money made up ad hoc by rich country central banks. The meeting in Port of Spain is unlikely to be as cosy and downright deceitful as the one in London.
quote:
linkje

Overall, alarm bells should be warning about reckless monetary and fiscal policies, but perverse market reaction was relief that’s wildly premature according to some like Roubini. Others see a protracted downturn, a prolonged winter, and if conditions deteriorate enough perhaps a nuclear one, unlike anything before seen. And why not?

World economies are plummeting at depression-level speed by all key measures: production, consumption, trade, profits, asset values, capital flows, and more;
Unemployment is soaring: in the U.S. close to 20% with all excluded and understated categories included;
Pensions have been lost along with benefits;
Homelessness is rising sharply, the result of over six million foreclosures; tent cities are appearing across the country;
Recent data shows soaring foreclosures up 24% in Q 1 2009; in March alone, 46% higher than a year earlier - alone providing clear evidence of serious trouble; and
Desperation is fueling anger and despair as conditions keep deteriorating absent sound policies to address them.
pi_68224997
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 00:13 schreef ruben3123 het volgende:

[..]

Dat niemand 'erachter' komen kan me een worst zijn. Als iets niet mag omdat ik een contract heb getekend dat ik dus niet kan beleggen vanwege inside informatie doe ik dat niet. Ze komen er toch altijd wel op 1 of andere manier achter en dan ben je je geld kwijt + aantal jaren in de bak.

Op de plek waar ik nu zit hoor ik voldoende iig.

@veekeend gooi je PM box eens aan!
pi_68225028
Braaf.
  dinsdag 21 april 2009 @ 00:27:43 #37
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_68225112
Goed.. Ik ga ook maar eens slapen.. Morgen weer om 8:00 op.

Een dag niet gewerkt is een dag niets verdient!

Waar gaan we heen over 4 maanden? Totale chaos en ontwrichting.. of een rustige daling naar beneden..
pi_68225240
quote:
[..]
Dat ging dus nergens over.
pi_68225292
quote:
quote:
De bank-verzekeraar bouwt aandelenbelangen af om minder kwetsbaar te zijn, zegt de woordvoerder. ‘Door de crisis en koersdalingen lopen we risico met onze beleggingen. Dat hebben we in deze schommelende markten willen verminderen.’ ING sluit niet uit dat later weer aandelen worden bijgekocht.
Dat zouden ze niet doen als ze een nieuwe bullmarket verwachten lijkt me zo. Of misschien werken ze via het principe: sell low, buy high...
pi_68225850
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 00:36 schreef Dave7 het volgende:
Dat zouden ze niet doen als ze een nieuwe bullmarket verwachten lijkt me zo. Of misschien werken ze via het principe: sell low, buy high...
Er kan natuurlijk ook sprake zijn van strategische belangen.
pi_68226257
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als je kans hebt op een goede positie bij een I-bank vooral doen. In NL zijn die niet zo belangrijk, maar als je een internationale carriëre wilt, en hebt gewerkt bij een I-bank dan kun je overal terecht, zelfs bij GS als voorbeeld om maar te zeggen als je goed bent geweest in wat je doet.

Men wil liever traders met een exacte studieachtergrond dan een finance-achtergrond bij de meeste banken, reden is dat voor exacte mensen financiele dingen makkelijker leren dan andersom, dus als je de kans hebt ervaring op te doen bij een I-bank zeker over nadenken.

ik zou dus proberen sofware of wiskunde extra bijspijkeren want die skills zijn belangrijker dan het verschil weten tussen monetair en fiscaal beleid
pi_68226846
quote:
[..]

Ze hebben toch geen orgie in een bubbelbad gehad? Was dat de reden waarom berlusconi zo recalcitrant deed?

Ben benieuwd...maar even in de gaten houden donderdag.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_68227464
Hoe handelen jullie vaak met sprinters nu stop loss en stop limiet niet meer mag?
pi_68227526
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Is toch nog steeds met die debiele TAN-codes, die je via de SMS ofzo krijgt? Geef mij dan maar zo'n kastje, is veel sneller en veiliger.
Vind ik juist ideaal. Scheelt toch een apparaat extra, en een mobieltje heeft elke gek.
pi_68227568
quote:
Lekker moment om te verkopen !

Maar goed, al met al niet echt superslecht, ik denk dat de aandelenmarkt verder omlaag kan.
pi_68227570
USG People straks met zeer waarschijnlijk slechte cijfers.
pi_68227659
Schijtbedrijf dat USG, alsof er nu al uitzendkrachten bijkomen omdat er een economische recovery komt .
pi_68227882
Open!
pi_68228047
En we dalen, dus mijn shorts stijgen
pi_68228121
misschien wel interessant om met kpn long te gaan
pi_68228203
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_68228231
Deflatie in Duitsland houdt aan:
German PPI m/m Cijfer: -0.7% Verwacht: -0.3% Vorig cijfer: -0.5%
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_68228303
We gaan ineens weer hard omhoog.
pi_68228310
Kan iemand mij uitleggen waarom Randstad nu omhoog gaat terwijl USG met slechte cijfers gaat komen?
pi_68228321
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:23 schreef Anoniemos het volgende:
We gaan ineens weer hard omhoog.
We zullen zien of die het volhoudt, futures WS gaan ook weer richting de min. Maar het is nog vroeg, kan nog veel gebeuren
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:28:18 #57
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68228397
Ik heb mijn ss248 verkocht, 10% winst gepakt.
Be water my friend
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:36:37 #58
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_68228592
tvp hoelang gaat het duren voordat we weer in de min gaan?
pi_68228646
AEX shorts eruit op -0,3%, de daling in het begin sloeg echt nergens op ivm de stijgende futs op Waal Straat. Koersdoel S&P 825 is bijna gehaald.

Niet dat ik long ga .
pi_68229034
Gaan we nog wat groen zien vandaag?
pi_68229044
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Gaan we nog wat groen zien vandaag?
Volgens mij zien we alweer bijna een half uur groen
pi_68229062
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:57 schreef Anoniemos het volgende:

[..]

Volgens mij zien we alweer bijna een half uur groen
Ik vind het nog niet echt groen
TIs een beetje lafjes
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:04:57 #63
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68229222
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
misschien wel interessant om met kpn long te gaan
Ja, want gaat naar 10,50 tot 11,00
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:06:44 #64
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_68229269
tvp
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_68229360
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja, want gaat naar 10,50 tot 11,00
Wel een erg saai fonds maar hij gaat naar 10+ ja.
pi_68229365
omhoog met die zooi
pi_68229366
Toch weer een negatieve opening gehad . We zien vanmiddag wel of we weer andere posities gaan in nemen.
pi_68229480
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
omhoog met die zooi
weerstand op 235
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:25:15 #69
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68229776
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:10 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Wel een erg saai fonds maar hij gaat naar 10+ ja.
ideaal voor naast het werk, kost niet zoveel tijd en stress.
En toch beter dan een spaarrekening.
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:25:47 #70
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68229789
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Toch weer een negatieve opening gehad . We zien vanmiddag wel of we weer andere posities gaan in nemen.
Dat wordt dus koffie betalen

Heb nadat ik mijn shorts heb verkocht trouwens een hele kleine long positie ingenomen.
Be water my friend
pi_68229878
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:25 schreef Charizma het volgende:

[..]

Dat wordt dus koffie betalen
Niks niet ik zat immers short gister voor slutingstijd die gewoon met winst s'ochtens de deur uit konden terwijl de rest long zat. En daar plukken zij nu de vruchten van, ik had het lef niet om direct op longs over te gaan vanochtend. Ik neem denk ik rond de lunch wel weer wat posities in.
pi_68229935
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Niks niet ik zat immers short gister voor slutingstijd die gewoon met winst s'ochtens de deur uit konden terwijl de rest long zat. En daar plukken zij nu de vruchten van, ik had het lef niet om direct op longs over te gaan vanochtend. Ik neem denk ik rond de lunch wel weer wat posities in.
Long of short?
pi_68229995
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:30 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Long of short?
Hoe kan hij nu al weten welke positie hij rond de lunch inneemt?
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_68230013
Futs
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:36:07 #75
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68230082
Zit alweer op 10% virtuele winst met mijn longs, had ik er nou maar meer gekocht
Be water my friend
pi_68231115
tvp
it's better to burn out than to fade away...
pi_68231490
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:30 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Long of short?
Het is nog even wachten op het nieuws van vandaag later in de middag. Niet geheel onbelangrijk nieuws en wat de beurs eventueel nog kan laten keren. Komt nog bij dat morgen ook genoeg belangrijk nieuws naar buiten komt om het nog een keer naar beneden te laten trekken.

Feit is alleen dat de beurs nu omhoog gaat door dat er gekocht wordt op elke dip in plaats van verkopen op elke dip. Dit maakt de steun natuurlijk erg sterk Laffe shit.
pi_68231531
Wow wat een klap opeens naar beneden
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:31:18 #79
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68231967
Ik heb mn longs de deur weer uit gedaan, 8% winst ongeveer. Had er maar 200.

Ben benieuwd wat de beurs dag ons verder gaat brengen.
Be water my friend
pi_68232032
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wow wat een klap opeens naar beneden
En nog een, vraag me echt af waar dit vandaan kwam, daar de DAX helemaal niets negatiefs doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')