abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68224779
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:
In de tussentijd wil ik vooral internships lopen ( in Amerika en Engeland en heel eventueel Nederland maar heb echt geen flauw idee waar ik dat zou moeten doen in ons kikkerlandje )Maar met internships ben je niet gebonden aan al te veel regels en toch ietwat inside de boel een beetje bekijken. Heb jij overigens zelf ook internships gelopen? Zo ja, waar , en zo nee waarom niet?
Maar als je op de plek waar je nu zit heel wat informatie kan verzamelen dan kan je toch ook gewoon een beleggingsrekening hebben bij bijvoorbeeld Binck en dan alleen als je thuis bent daarmee handelen? Dan komt niemand erachter dat je aan het handelen bent, terwijl dat niet mag en kan je toch mooi die inside informatie gebruiken.
pi_68224807
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 00:13 schreef ruben3123 het volgende:

[..]

Maar als je op de plek waar je nu zit heel wat informatie kan verzamelen dan kan je toch ook gewoon een beleggingsrekening hebben bij bijvoorbeeld Binck en dan alleen als je thuis bent daarmee handelen? Dan komt niemand erachter dat je aan het handelen bent, terwijl dat niet mag en kan je toch mooi die inside informatie gebruiken.
Rekening openen op naam van je vriendin. Kan best inderdaad, en zal alleen worden opgepikt als je dom genoeg bent om in grote aantallen te gaan handelen.
pi_68224905
quote:
Reuters
Treasury does not yet have stress test results

Monday April 20, 9:52 am ET

WASHINGTON (Reuters) - The Treasury Department has not yet received the results of "stress tests" on the health of the nation's 19 top banks, spokesman Andrew Williams said on Monday, after a blog said it had obtained the test results and some U.S. bank shares moved lower.

Williams made the comments after banks added to losses before the market open following a "free speech" blog, called the Turner Radio Network, said 16 of the 19 are "technically insolvent." The post cited what it said was a U.S. government report.

"There is no basis for that report, we do not even have results yet," Williams said.

Bank stocks, already lower after Bank of America Corp (NYSE:BAC - News) reported its quarterly results, fell further. The Select Sector SPDR Financial ETF (Pacific:XLF - News) was down 4.3 percent.

The site, http://turnerradionetwork(...)ss-test-reults.html, is not related to Turner Broadcasting.

"It certainly did (move the market) for a while. It raised people's eyebrows. People had associated it with (Ted) Turner's broadcast network," said Lou Brien, market strategist with DRW Trading in Chicago.

The blog said "Of the 16 banks that are already technically insolvent, not even one can withstand any disruption of cash flow at all or any further deterioration in nonpaying loans."

"If any two of the 16 insolvent banks go under, they will totally wipe out all remaining FDIC insurance funding," the post added.

The blog was picked up by some third-party news services and cited by another trader for the drop in bank shares.

(Reporting by Corbett B. Daly and Chris Sanders; Editing by James Dalgleish)
http://biz.yahoo.com/rb/090420/business_us_usa_banks_stressresults.html?.v=1&.pf=insurance
  dinsdag 21 april 2009 @ 00:18:51 #34
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_68224920
quote:
linkje

One of the purposes of the G-20 summit in London earlier in April was to lend the political crisis in the United States a gloss of solidarity and togetherness, in the various contemporary senses of that word. The G-20 meeting ended with a completely fake commitment by the US and Britain to police adequately the tax havens they control for their illicit covert action and corporate money-laundering purposes. The other main decision was to resuscitate the International Monetary Fund (IMF) as imperialist enforcer, funding it with hundreds of billions in funny-money made up ad hoc by rich country central banks. The meeting in Port of Spain is unlikely to be as cosy and downright deceitful as the one in London.
quote:
linkje

Overall, alarm bells should be warning about reckless monetary and fiscal policies, but perverse market reaction was relief that’s wildly premature according to some like Roubini. Others see a protracted downturn, a prolonged winter, and if conditions deteriorate enough perhaps a nuclear one, unlike anything before seen. And why not?

World economies are plummeting at depression-level speed by all key measures: production, consumption, trade, profits, asset values, capital flows, and more;
Unemployment is soaring: in the U.S. close to 20% with all excluded and understated categories included;
Pensions have been lost along with benefits;
Homelessness is rising sharply, the result of over six million foreclosures; tent cities are appearing across the country;
Recent data shows soaring foreclosures up 24% in Q 1 2009; in March alone, 46% higher than a year earlier - alone providing clear evidence of serious trouble; and
Desperation is fueling anger and despair as conditions keep deteriorating absent sound policies to address them.
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
pi_68224997
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 00:13 schreef ruben3123 het volgende:

[..]

Dat niemand 'erachter' komen kan me een worst zijn. Als iets niet mag omdat ik een contract heb getekend dat ik dus niet kan beleggen vanwege inside informatie doe ik dat niet. Ze komen er toch altijd wel op 1 of andere manier achter en dan ben je je geld kwijt + aantal jaren in de bak.

Op de plek waar ik nu zit hoor ik voldoende iig.

@veekeend gooi je PM box eens aan!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_68225028
Braaf.
  dinsdag 21 april 2009 @ 00:27:43 #37
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_68225112
Goed.. Ik ga ook maar eens slapen.. Morgen weer om 8:00 op.

Een dag niet gewerkt is een dag niets verdient!

Waar gaan we heen over 4 maanden? Totale chaos en ontwrichting.. of een rustige daling naar beneden..
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
pi_68225240
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:57 schreef Dave7 het volgende:
Weet niet of dit bericht van een poster belangrijk is, maar las dat net op iex.nl:
[..]
http://www.iex.nl/forum/topic.asp?forum=23&topic=1205041&Page=1
Dat ging dus nergens over.
pi_68225292
quote:
quote:
De bank-verzekeraar bouwt aandelenbelangen af om minder kwetsbaar te zijn, zegt de woordvoerder. ‘Door de crisis en koersdalingen lopen we risico met onze beleggingen. Dat hebben we in deze schommelende markten willen verminderen.’ ING sluit niet uit dat later weer aandelen worden bijgekocht.
Dat zouden ze niet doen als ze een nieuwe bullmarket verwachten lijkt me zo. Of misschien werken ze via het principe: sell low, buy high...
pi_68225850
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 00:36 schreef Dave7 het volgende:
Dat zouden ze niet doen als ze een nieuwe bullmarket verwachten lijkt me zo. Of misschien werken ze via het principe: sell low, buy high...
Er kan natuurlijk ook sprake zijn van strategische belangen.
pi_68226257
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik wil zeer zeker mijn studie afronden + de daarbij behorende master. M'n basis wil ik toch wel goed houden. Met beleggen kan ik leuk doorgaan en ervaring blijven opdoen en eventueel wat leuke centen.

Die London banking tour klinkt wel aantrekkelijk. Ik zal hem iig. onthouden. Ik zat overigens ook zelf te denken aan de summerschool van LSE. Moet m'n zomervakantie wat indelen en dat lijkt me toch vrij aardig ( vraag is zinvol? )

Wat betreft die internships, die zijn vrij populair hier onder de studenten en het heeft het voordeel dat internships over het algemeen best oké betaald worden en je dus de mogelijkheid hebt om wat rond te snuffelen bij die bank en weer connecties op te doen. Ik denk namelijk dat ik nog wel wat ga werken in de zomervakantie maar heb geen zin om laf administratie werk te doen voor een paar luttele eu's per uur.

Wat betreft I-Banks in Nederland heb ik geen verstand van en ken er verder ook geen. Die I-Banks zullen wel met name in het westen zitten, utrecht/amsterdam enzo?

En om op het punt te komen van je moet wel weten waar je wil werken. Twijfel ik nog heel erg. Het enige wat me niet trekt is de accountant-tak . En om hypotheken te verkopen aan mensen lijkt me ook niks. Hetgeen wat Drive-R doet spreekt me opzich ook wel aan.
Als je kans hebt op een goede positie bij een I-bank vooral doen. In NL zijn die niet zo belangrijk, maar als je een internationale carriëre wilt, en hebt gewerkt bij een I-bank dan kun je overal terecht, zelfs bij GS als voorbeeld om maar te zeggen als je goed bent geweest in wat je doet.

Men wil liever traders met een exacte studieachtergrond dan een finance-achtergrond bij de meeste banken, reden is dat voor exacte mensen financiele dingen makkelijker leren dan andersom, dus als je de kans hebt ervaring op te doen bij een I-bank zeker over nadenken.

ik zou dus proberen sofware of wiskunde extra bijspijkeren want die skills zijn belangrijker dan het verschil weten tussen monetair en fiscaal beleid
pi_68226846
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:57 schreef Dave7 het volgende:
Weet niet of dit bericht van een poster belangrijk is, maar las dat net op iex.nl:
[..]

http://www.iex.nl/forum/topic.asp?forum=23&topic=1205041&Page=1
Ze hebben toch geen orgie in een bubbelbad gehad? Was dat de reden waarom berlusconi zo recalcitrant deed?

Ben benieuwd...maar even in de gaten houden donderdag.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_68227464
Hoe handelen jullie vaak met sprinters nu stop loss en stop limiet niet meer mag?
pi_68227526
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Is toch nog steeds met die debiele TAN-codes, die je via de SMS ofzo krijgt? Geef mij dan maar zo'n kastje, is veel sneller en veiliger.
Vind ik juist ideaal. Scheelt toch een apparaat extra, en een mobieltje heeft elke gek.
pi_68227568
quote:
Lekker moment om te verkopen !

Maar goed, al met al niet echt superslecht, ik denk dat de aandelenmarkt verder omlaag kan.
pi_68227570
USG People straks met zeer waarschijnlijk slechte cijfers.
pi_68227659
Schijtbedrijf dat USG, alsof er nu al uitzendkrachten bijkomen omdat er een economische recovery komt .
pi_68227882
Open!
pi_68228047
En we dalen, dus mijn shorts stijgen
pi_68228121
misschien wel interessant om met kpn long te gaan
pi_68228203
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_68228231
Deflatie in Duitsland houdt aan:
German PPI m/m Cijfer: -0.7% Verwacht: -0.3% Vorig cijfer: -0.5%
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_68228303
We gaan ineens weer hard omhoog.
pi_68228310
Kan iemand mij uitleggen waarom Randstad nu omhoog gaat terwijl USG met slechte cijfers gaat komen?
pi_68228321
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:23 schreef Anoniemos het volgende:
We gaan ineens weer hard omhoog.
We zullen zien of die het volhoudt, futures WS gaan ook weer richting de min. Maar het is nog vroeg, kan nog veel gebeuren
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:28:18 #57
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68228397
Ik heb mijn ss248 verkocht, 10% winst gepakt.
Be water my friend
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:36:37 #58
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_68228592
tvp hoelang gaat het duren voordat we weer in de min gaan?
pi_68228646
AEX shorts eruit op -0,3%, de daling in het begin sloeg echt nergens op ivm de stijgende futs op Waal Straat. Koersdoel S&P 825 is bijna gehaald.

Niet dat ik long ga .
pi_68229034
Gaan we nog wat groen zien vandaag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')