Darkwing_Duck | zaterdag 18 april 2009 @ 09:37 |
Hier alweer deel 157 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in. ![]() Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! [ Bericht 49% gewijzigd door Darkwing_Duck op 18-04-2009 09:46:27 ] | |
vosss | zaterdag 18 april 2009 @ 09:38 |
Ga een trein koppen, faalhaas ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 18 april 2009 @ 09:42 |
wat gebeurd er met die mat'64 treinen die op apeldoorn enschede reden? | |
ghizzer | zaterdag 18 april 2009 @ 09:44 |
Tvp | |
vosss | zaterdag 18 april 2009 @ 09:47 |
Ow, ik neem mijn eerdere post terug. De OP staat er inmiddels :"+ | |
dennistd | zaterdag 18 april 2009 @ 09:49 |
quote:dat hangt er vanaf welke stellen het zijn: er gaat een heel aantal stellen buiten dienst, en de andere stellen vangen deze diensten weer op | |
Wadloper | zaterdag 18 april 2009 @ 09:58 |
http://www.telegraaf.nl/b(...)ronken_op_bok__.html | |
Darkwing_Duck | zaterdag 18 april 2009 @ 10:17 |
Goed er zijn 3 topics inmiddels waar 2 eerder geopend dan deze, wat nu :| | |
Guppy | zaterdag 18 april 2009 @ 10:34 |
Ik gok op deze ![]() | |
bork | zaterdag 18 april 2009 @ 10:44 |
![]() | |
LangeJan | zaterdag 18 april 2009 @ 11:06 |
Heb niet zoveel met treinen, maar moet toch ff zeggen dat ik het een hele nette OP vind ![]() | |
Guard | zaterdag 18 april 2009 @ 11:53 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 18 april 2009 @ 12:07 |
quote:Hee is dat niet in Kraków Glówny? ![]() | |
bork | zaterdag 18 april 2009 @ 12:17 |
quote:Helaas u valt af voor de Volgende ronde, het Warsawa Centralna | |
Alexxxxx | zaterdag 18 april 2009 @ 12:25 |
deze blijft open, want deze heeft posts ![]() | |
vosss | zaterdag 18 april 2009 @ 12:30 |
quote:EN een goeie FiPo ![]() | |
Geerd | zaterdag 18 april 2009 @ 12:45 |
tvp | |
#ANONIEM | zaterdag 18 april 2009 @ 12:49 |
quote:Gaan daar niet heel weinig treinen voor een centraal station van een hoofdstad? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 18 april 2009 @ 12:56 |
quote:Zie? Ik moet HOOG NODIG weer eens naar Polen ![]() | |
knars | zaterdag 18 april 2009 @ 13:20 |
Elke mogelijkheid om Stadskanaal te ontwijken is natuurlijk fantastisch, maar voor die STAR machines is het wel jammer. Het is het enige positieve aan Oost-Groningen. | |
SpeedyRich | zaterdag 18 april 2009 @ 13:31 |
Is de ICK nu defi. weg ? | |
dennistd | zaterdag 18 april 2009 @ 14:01 |
quote:Ik weet niet of het ook in het weekend rijdt normaal gesproken, maar vanaf 20 april is het einde iig. | |
Boschkabouter | zaterdag 18 april 2009 @ 14:01 |
Gisteren mijn laatste ritje in ICK gemaakt tussen Deventer en Amsterdam. Ook voor het eerst in een SLeT en de Pimpel gereden. En naar afloop nog wat biertjes gedronken bij het café met dit uithangbord. ![]() | |
dennistd | zaterdag 18 april 2009 @ 14:11 |
quote:Ik vrees dat je laatste ritje ICK dan al eerder was, aangezien er tussen Deventer en Amsterdam ICL rijdt en geen ICK. | |
Quyxz_ | zaterdag 18 april 2009 @ 14:26 |
Er staat in de Quest van mei een mooie fotoreportage over de oude Hidjazspoorlijn. (hier wat pics) | |
Thetallguy | zaterdag 18 april 2009 @ 14:27 |
ICK ![]() | |
bork | zaterdag 18 april 2009 @ 14:40 |
quote:Mwaah, het werkt daar toch anders dan hier, Nederlandse sporen worden als de drukste ter wereld beschouwd, Warschau heeft 3 grote stations, West, Oost en Centraal. Op centraal stoppen internationale treinen en express (intercity)treinen Centralna. Op Oost Wschodnia en West Zachodnia ook wel en vanuit die stations gaan de treinen vooral de kant op waar hun naam betekenis aan geeft/heeft. Op de overige stations stoppen weer de treinen voor het lokaal treinverkeer -> http://en.wikipedia.org/wiki/Warszawska_Kolej_Dojazdowa Het oorspronkelijke Warschau Centraal "Warszawa Główna" bestaat trouwens niet meer, Główna (spreek uit gwoef-ni) is de Poolse equivalent voor Centraal. | |
Ofyles2 | zaterdag 18 april 2009 @ 14:41 |
quote:En alle stations uit het hoofd leren. ![]() | |
Geerd | zaterdag 18 april 2009 @ 15:17 |
Heeft iemand een afbeelding voor mij van een (sein)nummer?? | |
Boschkabouter | zaterdag 18 april 2009 @ 15:26 |
quote:Ah, verdulle. Ik vond ze al verdacht strak in de verf staan. | |
its_me_ | zaterdag 18 april 2009 @ 15:27 |
quote:Was inderdaad een leuk stukje. Wat fotos voor een indruk. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 18 april 2009 @ 15:37 |
quote:Waar heb je het voor nodig? Zijn de plaatjes in het Seinenboek niet genoeg, moet het een foto zijn? ![]() ![]() Hoe dan ook, dit is wat ik kan bieden. | |
Geerd | zaterdag 18 april 2009 @ 15:42 |
Wel vet. | |
James1988 | zaterdag 18 april 2009 @ 16:06 |
En ik ben in Parijs aangekomen. Thalysje is liev. | |
Socios | zaterdag 18 april 2009 @ 16:09 |
Atb. ![]() | |
Lemjur | zaterdag 18 april 2009 @ 16:13 |
quote:Kraków heeft digitale aanwijsborden tegenwoordig, en er gaat geen rechtstreekse trein naar Moskou vandaan ![]() | |
Lemjur | zaterdag 18 april 2009 @ 16:13 |
quote:Have fun James! | |
dennistd | zaterdag 18 april 2009 @ 16:31 |
quote: ![]() Tevens direct de vraag: waar staat dit sein? | |
Peterselieman | zaterdag 18 april 2009 @ 17:33 |
quote:Een VIRM VI mag met 1 HC op pad | |
dennistd | zaterdag 18 april 2009 @ 17:42 |
En weer even wat fotootjes, dit keer van 1 april (nee, het is geen grap ![]() ![]() SLT 2604 Sprinter naarUtrecht, te Gouda Goverwelle ![]() SLT 2604 Cabine Uitzicht vanuit de cabine ![]() SLT 2604 Cabine Linkergedeelte ![]() SLT 2604 Cabine Rechtergedeelte ![]() ICM 4208 Te Enschede ![]() 16/17/1800 locs 1747 Met de trein naar Berlijn, te Almelo ![]() ICM 4085 Intercity naar Enschede, te Utrecht De rest staat weer op trein.dennistd.nl | |
Cerbie | zaterdag 18 april 2009 @ 18:14 |
quote:Station Tiel? | |
dennistd | zaterdag 18 april 2009 @ 18:19 |
quote:En we hebben een winnaar! Je krijgt een geheel onverzorgde reis naar Enschede De Eschmarke aangeboden, om zo dit station niet meer onderaan de lijst met in- en uitstappers per dag te laten staan. Station Geerdijk zat in 2005 nog 3 hoger, in 2006 was dit er maar meer 1. Volledig overzicht met in- en uitstapper staat op http://www.ovwereld.nl/ke(...)s_per_station_(2006) | |
Brembo | zaterdag 18 april 2009 @ 19:02 |
quote:Het vreemde is zelfs dat er een trein om 0.40 uit Rsd aankomt in Ah. En een trein uit Zp om 0:50 aankomt in Ah. Die van Zp gaat weer terug naar Zp (leeg mat) en die van Rsd gaat naar het rangeerterrein van Ah. Als ze die van Rsd dan gewoon als stoptrein en vertrekken om 0:53 dan is het toch allemaal opgelost ![]() Ik snap nog steeds niet dat op vrijdag en zaterdag een andere tijd is dan doordeweeks... | |
Socios | zaterdag 18 april 2009 @ 19:31 |
Wegens werkzaamheden aan het spoor. ![]() | |
Brembo | zaterdag 18 april 2009 @ 19:36 |
quote:Ja klopt die starten inderdaad altijd om 01:00, maar doe die werkzaamheden dan van ma - do, dan is de vraag toch naar laat vervoer minder. | |
RealZeus | zaterdag 18 april 2009 @ 20:01 |
![]() Tering. Is dat nou een hand die ik zie? Rechtsboven die man met baard. ![]() | |
dennistd | zaterdag 18 april 2009 @ 20:14 |
26 april komt de DE-III weer terug in het spoorwegmuseum:quote:Gisteren stond het stel trouwens naast de werkplaats in Tilburg: ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door dennistd op 18-04-2009 20:21:33 ] | |
Ofyles2 | zaterdag 18 april 2009 @ 20:20 |
quote: ![]() | |
RealZeus | zaterdag 18 april 2009 @ 20:31 |
quote:Treinbotsing Schiedam 1976 | |
Ireyon | zaterdag 18 april 2009 @ 20:45 |
quote:Die staat daar al een maand of 2.. alleen tot afgelopen week nog een stukje verder afgelegen ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 18 april 2009 @ 20:49 |
quote:Was dat niet stel 2008, waarvoor later een nieuwe bak gebouwd is? | |
Nightshadow | zaterdag 18 april 2009 @ 20:59 |
quote:Jup.. Tenminste, volgens de website van feijenoordsemeesters wel... | |
Christiaan | zaterdag 18 april 2009 @ 21:39 |
quote:Die in/uitstappers, per wat is dat? Toch niet per dag? | |
Ofyles2 | zaterdag 18 april 2009 @ 21:39 |
Per dag. | |
Dr_Flash | zaterdag 18 april 2009 @ 22:00 |
quote:Ja klopt, eigenlijk al heel lang ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 18 april 2009 @ 22:02 |
quote:Wel per dag. Wat dacht je anders? ![]() ![]() | |
Christiaan | zaterdag 18 april 2009 @ 22:04 |
quote:Geen idee, vond het me alleen moeilijk voor te stellen dat er 150.000 mensen op A'dam Centraal zijn elke dag. En 2000 op Oisterwijk ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 18 april 2009 @ 22:09 |
quote:Ze moeten wel, want op dat traject is naast de IC's geen ruimte voor een stoptrein. Ik heb er eens mee zitten puzzelen. Als je de dienstregeling er speciaal voor aanpast kan het misschien net, maar de stoptrein moet dan wel in Wolfheze 5 minuten wachten om door de IC ingehaald te worden. [ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2009 22:11:44 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 18 april 2009 @ 22:11 |
quote:En dat leidt nog weleens tot bizarre reisadviezen ![]() ![]() SPOILER | |
Socios | zaterdag 18 april 2009 @ 22:12 |
Neem maar de helft van de som van alle in- en uitstappers en je komt op het ruime miljoen aantal mensen dat iedere dag met de trein gaat. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 18 april 2009 @ 22:16 |
quote:De DB-planner is dan toch slimmer: ![]() (Met de trein zou het E-Dellwig - Oberhausen - E-West - E-Dellwig Ost worden, reistijd 0:58) [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2009 22:17:44 ] | |
Peterselieman | zaterdag 18 april 2009 @ 22:16 |
quote:Je zit ook met de cargo's op dat traject | |
Socios | zaterdag 18 april 2009 @ 22:20 |
HSL Oost erbij. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 18 april 2009 @ 22:21 |
quote:Whehe ![]() ![]() ![]() Zeebrugge-Dorp - Zeebrugge-Strand, ook zoiets. Liggen een paar honderd meter uit elkaar, net na een vork. En sja, als de een bediend wordt, dan DUS de andere niet ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 18 april 2009 @ 22:21 |
quote:Die schaffen we af natuurlijk he. Zug-Chef heeft nu wel genoeg foto's van die lastpakken. | |
Nightshadow | zaterdag 18 april 2009 @ 22:23 |
quote:Dat puzzelen is best lastig, heb het eens geprobeerd voor een spitstrein zutphen-hengelo, gewoon om te kijken of het mogelijk zou zijn... Maar na een kwartier had ik de moed al opgegeven ![]() | |
Hr-Flip | zaterdag 18 april 2009 @ 22:43 |
Tuurlijk kan syntus wel in Hengelo blijven staan. Gewoon afrangeren naar de opstelsporen bij de werkplaats. | |
ReisT | zaterdag 18 april 2009 @ 23:09 |
quote:Wat de spitsstoptrein tot een paar jaar terug dus ook deed. Dat die trein nu naar V'daal C gaat ipv Arnhem is hier het probleem. quote:Vraag daar maar eens een reisje van Veenendaal C naar De Klomp dan. | |
Dr_Flash | zaterdag 18 april 2009 @ 23:10 |
quote:Dat is lopend ook nog wel best een eind hoor ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 18 april 2009 @ 23:48 |
Vanmiddag in Amsterdam:![]() De Leeuwarden-2 (Op zaterdag rijdende ACTS containertrein Leeuwarden-Amsterdam) had vandaag last van werkzaamheden rondom Amsterdam Sloterdijk en moest daarom via de Amsterdam Westhaven rijden. Die voorziene blik had men bij ACTS in Amersfoort al, waardoor aldaar de 7108 achterop is geplaatst. Na aankomst in de Amsterdam Westhaven is de 7108 opgestart en wordt het laatste stuk naar de USA-Terminal in de Houtrakpolder afgelegd. ![]() Omdat de machinist alleen was, werd besloten de 7108 voorop te laten zitten en niet kop te maken op het emplacement van de Houtrakpolder, maar door te rijden naar de USA terminal. Zo komt de 7108 met een nagenoeg vol beladen trein 50067 in deze prachtige havensetting voorbij. Achterop loopt vrijwel onzichtbaar de 561-4 van ACTS mee. | |
Ofyles2 | zaterdag 18 april 2009 @ 23:58 |
quote:Worden de reizigers uniek geteld of word je geturfd als je meermaals op een station af- en opstapt? | |
Dr_Flash | zondag 19 april 2009 @ 00:02 |
quote:Ben jij OOIT geturfd? Werd dat niet eens tijd? ![]() | |
Dichterbijer | zondag 19 april 2009 @ 00:09 |
Mijn nieuwe collega's vinden mij nu al een treinfreak ![]() | |
Ofyles2 | zondag 19 april 2009 @ 00:10 |
quote:Je hebt inderdaad soms peilers in rode jasjes rondlopen, alleen ben ik de naam van het bedrijf vergeten. | |
Ofyles2 | zondag 19 april 2009 @ 00:11 |
quote:Ik ben een algehele OV-freak. | |
Dr_Flash | zondag 19 april 2009 @ 00:11 |
quote:Vriend van me werkt voor dat bedrijf ![]() | |
Peterselieman | zondag 19 april 2009 @ 00:20 |
quote:Dezelfde genen aan wie ik weiger mijn vervoersbewijs te laten zien ![]() | |
Ofyles2 | zondag 19 april 2009 @ 00:21 |
quote:Daar is ook een stevige discussie over. | |
Dr_Flash | zondag 19 april 2009 @ 00:21 |
quote:Gut, en wat BEN je dan stoer he ![]() | |
Peterselieman | zondag 19 april 2009 @ 00:33 |
Ik vind het tijdverspilling, meer niet ![]() | |
Dr_Flash | zondag 19 april 2009 @ 00:36 |
quote:Okee. Volgende keer ga ik bij jou in de trein zitten als er geteld wordt. Want als jij dan de kaarten op zak houdt, is de trein sneller aan de overkant begrijp ik ![]() Waarom doen we dat niet veel vaker? ![]() | |
Peterselieman | zondag 19 april 2009 @ 00:44 |
sneller niet, gemakkelijker (voor mij dan) wel ![]() | |
Dr_Flash | zondag 19 april 2009 @ 01:07 |
quote:Wauw. Respect ![]() | |
Dr_Flash | zondag 19 april 2009 @ 01:51 |
En blijkbaar heeft het aanbesteden uiteindelijk ook nog voordelen ![]() ![]() | |
Sj0rSz | zondag 19 april 2009 @ 02:31 |
quote:Dat trucje hadden ze een paar jaar geleden in Boxtel ook. Zat je in de stopper naar Eindhoven en dan moest je in Boxtel tien minuten wachten op de IC ofzo. En op de terugwas was het dan hetzelfde liedje, alleen was de wachttijd dan vijf minuten. | |
Socios | zondag 19 april 2009 @ 03:07 |
In Geldermalsen ook. ![]() | |
Guppy | zondag 19 april 2009 @ 07:48 |
quote: ![]() | |
von_Preussen | zondag 19 april 2009 @ 09:42 |
quote:Gelijk heb je, ik word ook zo strontziek van die lui dat ik steeds weer mijn werkzaamheden moet onderbreken, mijn vervoersbewijs uit mijn portomonnee moet pulken, wachten, en alles vervolgens dan weer moet opruimen. ![]() Overigens vraag ik me af wat ze doen als je zegt "geen vervoersbewijs" te hebben, is daar ook een speciale scannercode voor? ![]() | |
Boschkabouter | zondag 19 april 2009 @ 10:07 |
quote:Lijkt me wel. Zouden ze ook aparte codes hebben voor week-OV met een overgangskaart 2-1 met korting en een voordeelurenkaart? | |
Brammie1 | zondag 19 april 2009 @ 10:28 |
quote:ja | |
Duvel | zondag 19 april 2009 @ 11:06 |
![]() | |
Ireyon | zondag 19 april 2009 @ 12:27 |
quote:Hoe weten die mensen nou wáár ik uit ga stappen of ben ingestapt, laat staan dat ik op een bepaald station aan het overstappen ben? ![]() | |
Palmboom313 | zondag 19 april 2009 @ 13:18 |
quote:30 Minuten wachten op Arnhem ![]() | |
James1988 | zondag 19 april 2009 @ 13:46 |
Laatste dag ICK ![]() | |
Sj0rSz | zondag 19 april 2009 @ 13:52 |
quote:Sommige mensen in dit topic zullen er minder blij mee zijn. | |
Peterselieman | zondag 19 april 2009 @ 13:53 |
Idd ICK rules ![]() | |
knars | zondag 19 april 2009 @ 14:02 |
Het is nog altijd vele malen beter dan DD-AR/DDM en gereviseerde Plan T ![]() | |
Dr_Flash | zondag 19 april 2009 @ 15:36 |
quote:In het weekend reden ze allang niet meer hoor ![]() | |
Geerd | zondag 19 april 2009 @ 15:46 |
quote:Nou mooi spul hoor niks mis mee vooral plan t/v ![]() | |
kebabkever | zondag 19 april 2009 @ 16:25 |
quote:Ze rijden er in zwolle nog mee.. kom net van het station ![]() | |
Dr_Flash | zondag 19 april 2009 @ 16:27 |
quote:ICK in Zwolle? ![]() Nou, kratje van niet? ![]() | |
Duvel | zondag 19 april 2009 @ 16:30 |
Jij wil nog een dag koppijn? | |
Dr_Flash | zondag 19 april 2009 @ 16:31 |
quote:Nee, met deze doe ik een week ![]() | |
Geerd | zondag 19 april 2009 @ 16:34 |
Lijkt er idd wel wat op ja waarmee we naar roosendaal gaan vanaf zwolle maar cker geen ick | |
dennistd | zondag 19 april 2009 @ 16:38 |
De enige overeenkomst tussen ICK en ICRm is volgens mij dat beiden blauw-gele rijtuigen zijn ![]() | |
dennistd | zondag 19 april 2009 @ 16:40 |
Ik heb trouwens vanmiddag even zitten te prutsen op een extra trein van Zutphen naar Hengelo, en daarbij ook meteen een stoptrein naar Bentheim, met nieuw station in De Lutte. Resultaat: het kan, zie hieronder de uitwerking:![]() Dlt is de verkorting voor De Lutte en de nummers onderaan zijn spoornummers in Oldenzaal (daar zaten wat knelpunten namelijk) | |
Geerd | zondag 19 april 2009 @ 16:41 |
quote:icrm toch ook altijd maar 7 bakken toch terwijl ick er soms wel meer heeft of niet? | |
Geerd | zondag 19 april 2009 @ 16:42 |
HEY niet stoppen in LC kan niet hey hoofdstad van de wereld (A) | |
dennistd | zondag 19 april 2009 @ 16:44 |
quote:ICRm heeft tussen Zwolle en Roosendaal zeven bakken ja: twee BAB-stammetjes en een BDs Tussen Den Haag en Venlo wordt er wel met tien of elf gereden quote:Sorry, maar anders kwam ik niet uit met de kruisingen in Eefde en Markelo | |
Geerd | zondag 19 april 2009 @ 16:48 |
![]() | |
Duvel | zondag 19 april 2009 @ 16:51 |
quote:Zet 't eens uit in een tijd-weg diagram? Da's ook leuk nl. | |
Dr_Flash | zondag 19 april 2009 @ 16:56 |
quote:Volgens mij hebben ze ook even veel assen ![]() | |
Socios | zondag 19 april 2009 @ 17:32 |
Er wordt ICK gestald in de tuin van Weert. ![]() | |
dennistd | zondag 19 april 2009 @ 17:34 |
quote:Daar staat al wel wat ja, maar het overgrote deel gaat naar Nijmegen: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=188 | |
Dr_Flash | zondag 19 april 2009 @ 17:37 |
Blijkbaar hebben ze de Dijksgracht ergens anders voor nodig of zo? ![]() | |
ReisT | zondag 19 april 2009 @ 17:39 |
De oogst van een uurtje in Driebergen-Rijsenburg, naast natuurlijk een hele hoop virm en sgmm kwam gelukkig Railion ook een paar keer voorbij gereden.![]() Wat heeft die nou weer voor raars op z'n neus? ![]() 189'ers in dubbeltractie, lekker veel vermogen voor het vervoer van helemaal niks. ![]() Materieeloverbrengingsrit met SGMm, alleen vreemd genoeg onderweg richting Utrecht en niet naar het oosten waar NS deze treintjes belooft heeft. ![]() En als toetje nog een mooie ICE. | |
Peterselieman | zondag 19 april 2009 @ 17:40 |
De V'tjes die allemaal in de komende tijd buiten dienst gaan denk ik. Dat zijn ook veel bakken. Naast het ICL wat terzijde wordt gesteld. En misschien komen er dan ook nog wel stellen in Onnen te staan. | |
dennistd | zondag 19 april 2009 @ 17:50 |
quote:Nouja, de Dijksgracht staat al overvol op dit moment volgens mij. En als je dan toch ICK op Nijmegen neerzet, waarom dan niet meteen alles als er toch genoeg plek is. De wadlopers gaan ook nog wel snel weg denk ik, dus dan is er weer genoeg ruimte voor V'tjes. | |
Dr_Flash | zondag 19 april 2009 @ 17:56 |
quote:Internet in de trein. Heeft de Thalys ook. | |
dennistd | zondag 19 april 2009 @ 18:03 |
quote: SPOILER | |
De_Hertog | zondag 19 april 2009 @ 18:04 |
quote:Is dat niet zo'n ontvanger voor radiografische besturing? | |
Dr_Flash | zondag 19 april 2009 @ 18:06 |
quote:Ja ![]() | |
De_Hertog | zondag 19 april 2009 @ 18:12 |
quote:Ja, dat het niet echt om internet ging had ik ook wel door hoor ![]() | |
James1988 | zondag 19 april 2009 @ 18:26 |
CTA's voor de RER, grappig dat de treinen namen hebben...![]() ![]() En voor de bordjesfappers (de meeste gemaakt door een bekraste ruit heen): ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 19 april 2009 @ 18:34 |
quote:Dit is goed voor de globalisering van onze sport ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 19 april 2009 @ 18:37 |
quote:Ik ben nog steeds voor scohtends heenkarren met de eerste thalys Dan de hele RER afknallen. ( Met de laatste halte Disneyland en daar een bakje koffie drinken ) En savonds weer een thalys terug. Zal ik eens achter de tekentafel zitten? | |
Dr_Flash | zondag 19 april 2009 @ 18:38 |
Mja, kan natuurlijk wel een keertje ![]() ![]() | |
Guppy | zondag 19 april 2009 @ 18:40 |
Ik heb ook een bord ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 19 april 2009 @ 18:41 |
Wel geinig dat er gewoon dubbeldekstreinen op de RER rijden. Ze deden me denken aan VIRM: ook wiebelen, en ook een irritante fluittoon bij het optrekken. | |
Dr_Flash | zondag 19 april 2009 @ 18:43 |
quote:heh vet ![]() ![]() ![]() | |
Guppy | zondag 19 april 2009 @ 18:46 |
quote:ja, maar daar is natuurlijk heul niks aan ![]() we hebben de hele weg naast dit bord op het balkon gezeten, vond dus best dat ik m mee mocht nemen ![]() | |
dennistd | zondag 19 april 2009 @ 18:50 |
Ik vond vrijdag de GTW tussen Venlo en Nijmegen trouwens erger schommelen dan een VIRM tussen Utrecht en Leiden... | |
Darkwing_Duck | zondag 19 april 2009 @ 18:57 |
quote:Het deed me aan de binnenkant vooral aan een toffe versie van DDAR denken ![]() | |
Dr_Flash | zondag 19 april 2009 @ 18:57 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Guppy | zondag 19 april 2009 @ 19:01 |
quote:JA ![]() wat natuurlijk ook weer onzin is, magoed. het is wel een leuk aandenken ![]() | |
Ofyles2 | zondag 19 april 2009 @ 19:06 |
quote:Ja hoor, dit is weer een verkapte Veolia-is-een-kutbedrijf-post. Kudos daarvoor. Dat die Fransozen zo snel mogelijk kaputt gaan. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 19 april 2009 @ 19:58 |
quote: | |
dennistd | zondag 19 april 2009 @ 20:07 |
quote: ![]() | |
Charango | zondag 19 april 2009 @ 21:17 |
Scheur je op deze manier ook niet voorbij Delden en Hengelo-Oost? Die lijn is weinig horizontaal daar... | |
dennistd | zondag 19 april 2009 @ 21:22 |
quote:Nouja, een haltering staat niet van minuut zoveel tot minuut zoveel, maar op één bepaalde minuut. Daardoor heb je geen bepaalde stop-tijd. | |
Socios | zondag 19 april 2009 @ 21:53 |
Ik maak ook weleens dienstregelingen. Heb bijvoorbeeld een keer een dienstregelingvoorstel voor de Inselzug (Leer (D) - Harlingen Haven v.v.) naar Arriva gestuurd. Helaas hebben ze er niets meegedaan. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 19 april 2009 @ 21:56 |
quote:Ben jij soms ook die idioot achter die spitsbussen Gorinchem - Nijmegen iedere 10 minuten? ![]() | |
Guard | zondag 19 april 2009 @ 21:59 |
quote:Ja zo heb ik er ook een.... ![]() ![]() En deze kostte me niets ![]() Geloof dat de DB er een beetje genoeg van had dat deze bordjes verdwenen, dit was een van de weinige bordjes aan boord die nog van kunststof was en niet van papier/karton. | |
Nightshadow | zondag 19 april 2009 @ 22:05 |
Zouden ze morgen tot half 11 nog in Hengelo staan om ontbijt uit te delen? Kan wel wat extra energie gebruiken voor mijn tentamens.. ![]() | |
dennistd | zondag 19 april 2009 @ 22:08 |
quote: quote: | |
#ANONIEM | zondag 19 april 2009 @ 22:11 |
quote:En dan ben ik al op school ![]() Maar ik probeer wel een SGMm te pakken! Denk heen en terugweg ![]() | |
knars | zondag 19 april 2009 @ 22:25 |
Het mooie op die CTA's voor de RER is dat er ook op staat aangegeven of het treintje kort of lang is. Hebben de CTA"s van de RET en het GVB overigens ook, zou misschien wel een leuke verbetering zijn voor de NS. | |
Dr_Flash | zondag 19 april 2009 @ 22:37 |
Ik wou zeggen dat is niet zo bijzonder. Maar ja ik heb al eens eerder met een NSR mcn ruzie lopen maken over dat hij niet ver genoeg doorreed etc ![]() | |
dennistd | zondag 19 april 2009 @ 22:48 |
quote:Ze kunnen nog geen bestemming er goed op krijgen, laat staan de lengte van de trein... | |
knars | zondag 19 april 2009 @ 23:57 |
Tuurlijk wel. Als ze in een trein zoals de SGMm ook de volgende stops met de aankomsttijden kunnen vermelden, dan... ...oh wacht, die zijn ook niet realtime en worden bij vertraging ook niet tijdens de rit geupdate ![]() En toch moet het geen probleem zijn om te vertellen of de VIRM die de NS mij voor wil gaan schotelen met 4, 6, 8, 10 of 12 bakken rijdt. Helpt mij wel bij het ontwijken van het gedrom en toch een zitplaats vinden. | |
James1988 | maandag 20 april 2009 @ 00:07 |
quote:Ik heb 's ochtends altijd een VIRM-VI, en ga ook bij het < 6 >-bordje staan. Toch reed afgelopen week een Mcn keurig door naar het <10>-bordje zodat ik ineens halverwege de trein zat ipv vooraan ![]() | |
NikkelCobalt | maandag 20 april 2009 @ 02:39 |
quote:Want toen stapte je in een ABvz bak en dat is niet handig als je misselijk word? | |
#ANONIEM | maandag 20 april 2009 @ 07:38 |
Wel apart gezicht, dat er een SGMm rijdt tussen (apeldoorn-) Almelo de riet - Enschede. Zal vanmiddag wel paar foto's plaatsen ![]() [ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2009 08:25:38 ] | |
Duvel | maandag 20 april 2009 @ 08:19 |
Zit momenteel achter mijn bureau. Ongeveer de 1.550e keer dat ik hier zit. Het is niet te filmen, dus geen video, geen foto's. Helaas is het hier wel stil. Waar ik normaal vijf collega's heb, zit ik nu nog alleen. Wel lekker goed werken zo. Aan het eind van de middag ga ik weer naar huis. | |
De_Hertog | maandag 20 april 2009 @ 08:44 |
quote:Maar verder heb je nog wel lol in je werk? | |
Duvel | maandag 20 april 2009 @ 09:16 |
quote:Ik wel! Het is jammer dat de Almeloër zonder humor zijn post heeft aangepast. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 20 april 2009 @ 09:17 |
quote: ![]() | |
von_Preussen | maandag 20 april 2009 @ 10:38 |
Kut, die SGMm'tjes rijden hier nu wel. Eens even kijken of ik zo de stoptrein kan horen, dat geluid van die Plan V's iig altijd erg goed. | |
dennistd | maandag 20 april 2009 @ 10:51 |
quote:Het is heel wat minder geluid, een optrekkende V kon je altijd goed horen op Enschede, maar de SGMm net was een stuk zachter Ook is het geluid minder mooi ![]() | |
Duvel | maandag 20 april 2009 @ 10:53 |
Welkom in de 21e eeuw. | |
Dr_Flash | maandag 20 april 2009 @ 10:57 |
Tsjoeke tsjoeke puffe TUUT TUUUUUUT ![]() | |
knars | maandag 20 april 2009 @ 11:01 |
Of zoals ik met mijn kroost zing op de wijs van een liedje van Het Zandkasteel: "ik ben een stoomtrein, tsjoek-tsjoek Ik ben een stoomtrein tsjoeke-tsjoek tsjoeke-tsjoeke, tsjoeke-tsjoeke tsjoeke-tsjoeke-tsjoeke-tsjoeke ik ben een stoomtrein tsjoek-tsjoek FUUUUUT!" doet het altijd goed ![]() | |
Sj0rSz | maandag 20 april 2009 @ 11:12 |
quote:Ik kan voorlopig nog wel even van dat geluid genieten ![]() ![]() | |
De_Hertog | maandag 20 april 2009 @ 11:28 |
Voor als iemand nog een leuk kado voor kinderen of neefjes of zo zoekt:quote:http://www.nu.nl/opmerkel(...)rein-met-wagons.html | |
Dr_Flash | maandag 20 april 2009 @ 11:31 |
quote:WTF volgens mij ken ik die gast van HGBTF ![]() | |
Duvel | maandag 20 april 2009 @ 11:38 |
quote:Filmen en op YouTube ermee! ![]() | |
von_Preussen | maandag 20 april 2009 @ 12:19 |
quote:Het geluid van SGMm doet me eerder denken aan een stofzuiger, dan aan een trein. Maar je hebt gelijkt, Plan V kon ik altijd goed op mijn kamer horen, de SGMm bijna niet. Dus ben ik net maar gaan kijken, en het is echt zo, die krengen rijden hier. Toch wel rare gewaarwording om materieel, wat je eigenlijk alleen maar uit een stedelijke omgeving kent, hier op het land te zien. | |
Duvel | maandag 20 april 2009 @ 13:07 |
Grappig om te zien dat het zoveel losmaakt. | |
Sj0rSz | maandag 20 april 2009 @ 13:16 |
Jeej, springer in Oisterwijk. Hij pakte de VIRM van Venlo naar Den Haag CS, die om 12:54 in Tilburg zou vertrekken. Vier spoorwegovergangen geblokkeerd en ik heb dadelijk een sollicitatie. Lekker druk dus ![]() -edit- Net weer thuis van de solli. Zag de VIRM vanaf de snelweg richting Tilburg rijden. Hij had wel een slakkengang. [ Bericht 18% gewijzigd door Sj0rSz op 20-04-2009 14:53:42 ] | |
Geerd | maandag 20 april 2009 @ 16:03 |
quote:En dat met dit mooie weer. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 20 april 2009 @ 16:36 |
quote:inderdaad, heel apart om zoiets te zien hier. Zat vanochtend ook in een SGMm, en dan zo'n computerstem: Het volgende station is Hengelo ![]() | |
De_Hertog | maandag 20 april 2009 @ 16:40 |
quote:Goed gegaan? Het schijnt overigens dat mensen in de lente juist het depressiefst zijn.. | |
Peterselieman | maandag 20 april 2009 @ 16:41 |
quote:Het volgende station in Hengelo. U kunt hier overstappen op de treinen naar Enschede en Hengelo en diverse buslijnen ![]() | |
Ofyles2 | maandag 20 april 2009 @ 16:42 |
quote:Soms moet je ook uitkijken dat de stations pas afgeroepen worden zodra ze gepasseerd worden. Dat is wanneer de mcn niets aan de boordcomputer sleutelt. | |
Palmboom313 | maandag 20 april 2009 @ 16:57 |
De eerste 2 stellen ICK staan op Nijmegen hoor ![]() ![]() | |
Geerd | maandag 20 april 2009 @ 16:59 |
quote:Ohw nouja zal dan wel ![]() ![]() | |
Ofyles2 | maandag 20 april 2009 @ 16:59 |
quote:Ze heten stammen, geen stellen! ![]() | |
Peterselieman | maandag 20 april 2009 @ 16:59 |
Veel bakken. Alles uit Maastricht en Amsterdam komt er te staan, naast wat er tot voor kort nog rondreed ![]() In Weert zal ook nog wat blijven staan. | |
Ofyles2 | maandag 20 april 2009 @ 17:00 |
quote:En de jarige Job wordt straks ook machinist. | |
Palmboom313 | maandag 20 april 2009 @ 17:02 |
quote: ![]() ![]() | |
PimBorne | maandag 20 april 2009 @ 17:14 |
Dat ging mooi vandaag in de SGMm vanmorgen naar Enschede, stuk stiller dan die oude treinen ![]() | |
Ofyles2 | maandag 20 april 2009 @ 17:27 |
quote:Ja, dat is wel een voordeel. Ik vind de SLT net iets stiller. | |
Zug-Chef | maandag 20 april 2009 @ 17:46 |
Gisteren:![]() Tijdelijk in dienst van ERS is de geelgrijze van MRCE Dispolok gehuurde 189 203. Op de zonnige zondag 19 april 2009 is deze afwijkende 189'er met class66 6617 in opzending en omgeleide containertrein 41783 onderweg van de Waalhaven Zuid naar het Duitse Neuss, hier op de Betuweroute ter hoogte van Angeren. Vanaf Emmerich brengt de 6617 de trein verder Duitsland in en gaat de 189 203 met een andere ERS-containertrein terug over de Betuweroute naar de Waalhaven. Vandaag: ![]() Het vervoer van sigaretten vanuit de vestiging van Philip Morris te Bergen op Zoom, is sinds ruim een jaar in handen van de Duitse vervoerder HGK. Vrijwel elke maandag rijdt de vol beladen trein richting Venlo waarna de lok terugkeert met de lege tegentrein. Op maandag 20 april passeert de DE83 met een flinke sleep schuifwandwagens van de Italiaanse Spoorwegen (FS) hier ter hoogte van Griendtsveen op weg naar Venlo. ![]() Vandaag mocht KombiVerkehr weer met de Kanarie lok over de Betuweroute. Ter hoogte van Vuren / Leerdam passeert de 189 205 met een vrij goed beladen trein 41761 op weg van de Waalhaven Zuid naar Duisburg. Het prachtige koolzaad op de voorgrond is nu op zijn mooist en maakt dit lentebeeld compleet. | |
dennistd | maandag 20 april 2009 @ 17:46 |
quote:zeker op hogere snelheid (120 km/h ofzo) is de SLT een stuk sneller dan die rammelende SGMm's | |
Peterselieman | maandag 20 april 2009 @ 17:53 |
Mooie platen Zug-Chef ![]() | |
Duvel | maandag 20 april 2009 @ 17:56 |
quote:Ik denk, gezien algemene natuurwetten e.d., dat een SLT bij 120km/h even snel is als een SGMm die 120km/h rijdt. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 20 april 2009 @ 17:58 |
![]() SGMm te Almelo de Riet ![]() De 1774 en de 1747 te Hengelo Sorry dat de kwaliteit niet al te best is, de foto is gemaakt met me mobiel [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2009 18:20:37 ] | |
Nightshadow | maandag 20 april 2009 @ 18:03 |
Ik zag nog een spotter een overweg tussen Enschede Drienerlo en Hengelo. Denk niet iemand van hier, was een man van in de 40 schat ik. Maar toch wel lekker rustig buiten de spits die SGMm.. Ze waren trouwens nog wel wat aan het uitdelen in de stoptrein van 10:31 te Enschede. Ik zag twee NS'ers met 2 dozen vol zakjes. Ik had vandaag twee keer een kleine afwijking in de sporen/route. Op de heenweg ging de Syntus richting Oldenzaal bij Markelo het 'andere spoortje', zonder dat er een andere trein in de buurt was. Op de terugweg was helemaal raar. In Zutphen. Zal het even uittekenen. De rode route reed hij nu, de groene is normaal. Vervolgens staat er op de CTA: Let op omroepberichten. De gele is dat rare in Markelo. Waarom doen ze dit? Normaal werken ze toch met ARI's? ![]() | |
Peterselieman | maandag 20 april 2009 @ 18:05 |
Roestrijden misschien? | |
Nightshadow | maandag 20 april 2009 @ 18:07 |
quote:Heef toch geen zin bij ATB-NG? Die werken met bakens? | |
Zug-Chef | maandag 20 april 2009 @ 18:11 |
quote:Anders verklein je je foto even tot een acceptabele grootte ![]() | |
Peterselieman | maandag 20 april 2009 @ 18:14 |
quote:Elk wissel moet minimaal eenmaal per 24 uur bereden worden, anders werkt het mogelijk niet goed meer ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 april 2009 @ 19:06 |
Dus ik zit net in de virm van Ede naar Utrecht, dop me een halve liter. Zegt die gast die tegenover me zit "Daar breng je me op een heel goed idee!" Gaat meteen z'n maat bellen "Ja ik ben er over een half uurtje, haal nog ff een sixpackje. Ja Hertog Jan doe maar!" ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 april 2009 @ 19:26 |
Mooi man, zo'n wijzigingsblad ![]() Met NS vooruit in de tijd, Plan V vervangen door SGMm ![]() Met connexxion daarentegen TERUG in de tijd, Protos vervangen door... Plan V ![]() Nothing's changed...... really ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 april 2009 @ 19:35 |
fucking scheve platen wel ![]() | |
Charango | maandag 20 april 2009 @ 19:50 |
SGMm in Twente, past wel. Vooral op het gedeelte Wierden-Enschede is de naam StadsGewestelijkMaterieel wel toepasselijk.![]() żQué es? Een Belgische ICE of zo? | |
Dr_Flash | maandag 20 april 2009 @ 19:54 |
quote:SAPSAN, de Velaro RUS. Mij evengoed een raadsel waarom juist DIE plaat erbij moest, maar okee ![]() | |
Ofyles2 | maandag 20 april 2009 @ 20:28 |
quote:Die is momenteel actief van Moskou naar Sint Petersburg en Nizny Novgorod als ik het goed heb. | |
Dr_Flash | maandag 20 april 2009 @ 20:36 |
Klopt ja, die rijdt het in 4:30. De gewone nachttreinen doen er 8:30 over ongeveer.. | |
Ofyles2 | maandag 20 april 2009 @ 20:37 |
De Sapsan kan momenteel slechts 250 km/h, met een upgrade zou dat zomaar 300 km/h kunnen worden (of iets hoger). | |
Brembo | maandag 20 april 2009 @ 20:41 |
quote:De NS rijdt ook weer met mat '64 tussen Zp - Nm, voor uit ![]() Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen... | |
dennistd | maandag 20 april 2009 @ 20:44 |
quote:Misschien is er niet genoeg SGMm-III beschikbaar, bijvoorbeeld omdat de instroom van SLT nog niet zo hard gaat als gehoopt. quote:Het is niet handig om een eilandbedrijfje mat'64 of SGMm-II's te hebben, daarom rijden er toch SGMm-III's. De lijn Ede=Wageningen-Arnhem zie ik trouwens nog wel een keer overgaan naar Connexxion, doorgetrokken vanuit Amersfoort. | |
Dr_Flash | maandag 20 april 2009 @ 20:50 |
quote:Technisch kunnen ze dus 330 zonder probleem. Maar nou het spoor nog ![]() | |
#ANONIEM | maandag 20 april 2009 @ 20:58 |
Heeft er iemand een lijst met afkortingen van de bakken? Zoals Bk enz...Ik zal niet weten wat het betekend ![]() | |
dennistd | maandag 20 april 2009 @ 20:59 |
quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Bak_(trein) | |
#ANONIEM | maandag 20 april 2009 @ 21:03 |
quote:Merci | |
Nightshadow | maandag 20 april 2009 @ 21:33 |
quote:Er rijden zelfs een paar slagen VIRM-4 quote:Ah op | |
Brembo | maandag 20 april 2009 @ 21:58 |
quote:Ja klopt, waar wordt SGMm dan onderhouden in Amsterdam of zo? Maar het meest logische zou zijn doortrekking van de treinverbinding Amf - Ah en deze uitlaten voeren door Connexxion. | |
dennistd | maandag 20 april 2009 @ 22:01 |
SGMm wordt dacht ik onderhouden in Leidschendam | |
Duvel | maandag 20 april 2009 @ 22:06 |
quote:Dat bier hč. ![]() Oh wacht. | |
Dr_Flash | maandag 20 april 2009 @ 22:10 |
quote:Nou valt wel mee hoor. Eerder reden er altijd 4 bakken. V+V of zelfs T. quote:Dat moest toen nog komen jah | |
Dr_Flash | maandag 20 april 2009 @ 22:11 |
quote:Alsjeblieft zeg, nog meer gekluns op een hoofdlijn. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 21 april 2009 @ 00:04 |
quote:11 toch? | |
Ofyles2 | dinsdag 21 april 2009 @ 00:06 |
quote:Dat gaat nog al wat moeilijk, technisch maar vooral financieel. | |
Socios | dinsdag 21 april 2009 @ 01:45 |
!vooraankondiging Morgen even met het toestel op pad voor een reportage. ![]() | |
RubenK | dinsdag 21 april 2009 @ 07:22 |
iemand plat tussen alkmaar en uitgeest ![]() | |
Guppy | dinsdag 21 april 2009 @ 09:42 |
en n wisselstoring tussen utrecht en tiel ![]() | |
RubenK | dinsdag 21 april 2009 @ 09:53 |
Zit nu in de intercity naar den bosch, eens kijken hoeveel last ik daar van zal hebben ![]() het zit niet echt mee vandaag ![]() | |
Novus | dinsdag 21 april 2009 @ 10:13 |
Trein 8030 schijnt een ongelukje te hebben gehad in Zwolle.. .weer een emmer V naar z'n gallemiezen. ;o | |
RubenK | dinsdag 21 april 2009 @ 10:30 |
zat vorige week in de icl, wat een comfortabele trein is dat toch ![]() ![]() ICL op station Deventer ![]() Gangpad in de 1e klas ![]() 1e klas interieur Moest ook ontzettend naar de wc ineens, zat achteraan en nadat ik klaar was keek ik even uit de achterdeur en tot mijn grote verbazing zag ik allemaal bruine vlekken op de loc zitten, die verdacht veel weg hadden van mijn poep qua kleur ![]() ![]() 1800-loc met bruine poep vlekken | |
Duvel | dinsdag 21 april 2009 @ 10:30 |
quote:Doe eens resizen. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 april 2009 @ 11:17 |
mijn modem, wat DOE je? ![]() en die poepvlekken staan misschien op een andere foto? ![]() | |
ReisT | dinsdag 21 april 2009 @ 11:20 |
Ligt het nou aan mij of is er eigenlijk praktisch geen verschil tussen 1e en 2e klas in ICL? Nou ja beter een tweede klas die sprekend lijkt op eerste klas dan andersom zoals in stoptreintjes. Maar in beide gevallen heeft het weinig zin een 1e-klaskaartje te kopen. | |
RubenK | dinsdag 21 april 2009 @ 12:05 |
De stoelen in de 1e klas zijn harder, breder en er zijn 5 zitplaatsen in de coupe's ipv 6 ![]() En het zijn niet heel veel vlekken, kleine klei-achtige dingetjes linksonder ergens ![]() foto's zijn gemaakt met mobiel, zal ze vanmiddag resizen (zit nu bij een bushalte) | |
ReisT | dinsdag 21 april 2009 @ 12:06 |
2e klas ICL heeft ook 5 zitplaatsen per coupé, dat is het 'm nou juist. ![]() | |
Geerd | dinsdag 21 april 2009 @ 13:25 |
quote:Oh wat was er gebeurt dan? | |
Guppy | dinsdag 21 april 2009 @ 13:59 |
quote:de 2de klas compartimenten hebben toch gewoon 6 stoelen? | |
Peterselieman | dinsdag 21 april 2009 @ 14:03 |
In het ICL is dat niet het geval. Dat zijn er echt maar 5 | |
MetalMike | dinsdag 21 april 2009 @ 14:17 |
Fotootje als bewijs![]() | |
Mathijz | dinsdag 21 april 2009 @ 14:26 |
quote:Naar horen zeggen heeft iemand geprobeerd bij castricum tussen de spoorbomen te gaan, weer eens wat anders dan bij Heiloo | |
Guppy | dinsdag 21 april 2009 @ 14:35 |
quote:oh ja ![]() ik heb niks gezegd ik heb ook al te lang niet meer in een ICL gezeten... | |
ReisT | dinsdag 21 april 2009 @ 15:39 |
ICL is voor mij ook alweer een tijdje geleden hoor, maar zo'n markante indeling vergeet ik gewoon niet snel. Die treintjes waren wel nog veel leuker toen ze al die verschillende kleurtjes hadden. ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 21 april 2009 @ 15:44 |
Die heb ik ook als een van de custom header ingesteld: http://dennistd.nl/fok/headers/icl.jpg | |
Guard | dinsdag 21 april 2009 @ 16:06 |
quote:Heel logisch ook als je er over nadenkt, door die drie/twee opstelling zit je niet zo snel met de knieeen tegen elkaar, zoals in een (volle) ICK nog wel eens het geval kon zijn, voornamelijk lange mensen, of mensen zoals ik die standaard een relaxte houding aannemen (andere mensen noemen dat onderuitgezakt ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 21 april 2009 @ 16:12 |
quote:Logisch qua indeling wel ja, maar de ruimtebenutting gaat er niet echt op vooruit. ICK was al erg met zes stoelen per raam, maar dat is nog erger. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 april 2009 @ 16:21 |
Wat is eigenlijk verschil Tussen ICK (Bm235 ) en ICL (Aimz261, Bimz264 en Bimdz268.) De bakken hebben alleen een andere indeling, en technisch wat anders? [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2009 16:24:22 ] | |
Guard | dinsdag 21 april 2009 @ 16:22 |
quote:Je raakt wel weer zitplaatsen kwijt ja, dat dan weer wel. Trade-off: meer ruimte, minder stoelen, of juist andersom... | |
ReisT | dinsdag 21 april 2009 @ 16:39 |
Het kost wel best veel zitplaatsen. Een 2e klasrijtuig heeft bij: ICL: 60 ziplaatsen ICK: 72 zitplaatsen ICRm: 80 zitplaatsen De reiziger heeft het liefst natuurlijk veel ruimte, NS propt het liefs zoveel mogelijk stoelen in een trein. Tegenstrijdige belangen dus. quote:Het zal 'm vooral in de indeling zitten, technisch zijn het allemaal varianten van hetzelfde type http://nl.wikipedia.org/wiki/UIC-X-rijtuigen_van_de_DB ICL heeft wel altijd "im" in de afkorting zitten, dat zijn dus rijtuigen die in de jaren '80 zijn verbouwd tot InterRegio. De bakken die wij ICK noemen hebben niet zo'n verbouwing gehad. [ Bericht 10% gewijzigd door ReisT op 21-04-2009 16:52:45 ] | |
Ofyles2 | dinsdag 21 april 2009 @ 18:11 |
quote:Dat zou verboden moeten worden! | |
Ofyles2 | dinsdag 21 april 2009 @ 18:12 |
Vanaf deze week Oranjeretours verkrijgbaar op alle stations, dé handige kaartjes waarmee je naast de trein ook gebruik kunt maken van GVB volgende week donderdag. | |
Socios | dinsdag 21 april 2009 @ 18:17 |
VOORTGANGSREPORTAGE (Zeekering)werkzaamheden Harlingen Haven (Hlge/ Hlga - Hlgh) ![]() Een klein stuk (dubbel)spoor met oud stootblok waar al een tijd geen trein meer rijdt. Even voorbij station Harlingen Centraal. ![]() De laatste spoorwegovergang voor Harlingen Haven met hekwerk dat de doorgang verspert. ![]() Het spoor bij diverse werkzaamheden. ![]() Zand erbij. ![]() ![]() Het spoor nadert Harlingen Haven. Op de achtergrond de veerboot naar het waddeneiland Terschelling. ![]() Abrupt einde spoorweg. ![]() Een zandkuil waar ooit station Harlingen Haven was. ![]() Niets meer van te zien. | |
Peterselieman | dinsdag 21 april 2009 @ 18:19 |
Dat viel me laatst op ja dat er van station Harlingen Haven niets meer overgebleven was. Best wel geinig om te zien. | |
Socios | dinsdag 21 april 2009 @ 19:02 |
Wel mooi dat we er volgend jaar een 4-sporig overdekt kopstation voor terug krijgen. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 april 2009 @ 19:09 |
quote:Waarvoor dat nou weer?? ![]() ![]() | |
Fixers | dinsdag 21 april 2009 @ 19:13 |
En weer wat Benelux materieel naar de gallemiezen. Naar wat ik opving van de machinist hebben de batterijen van de stuurstand (die voor mijn treintje stond) het vanmorgen even voor Antwerpen begeven. Eerst half uurtje stilgestaan daarna teruggekacheld naar Kapellen, alwaar ik met de NMBS verder kon. Resultaat: +110 | |
Ofyles2 | dinsdag 21 april 2009 @ 19:14 |
quote:Kunnen ze de Harlingerlijn niet meteen verdubbelen ofzo? | |
Peterselieman | dinsdag 21 april 2009 @ 19:18 |
quote:Dat gaat ook gebeuren en het stuk wordt ook meteen geëlektrificeerd. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 april 2009 @ 19:18 |
quote:Ja En electrificeren En met 25 kV En ERTMS Want dat is nodig. Ergens voor. Of zo. | |
Ofyles2 | dinsdag 21 april 2009 @ 19:20 |
Meteen ook een verbinding tussen de lijn Heerenveen - Leeuwarden en de Harlingerlijn? | |
Socios | dinsdag 21 april 2009 @ 19:23 |
Ja, in plaats van de twee buslijnen van nu. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 april 2009 @ 19:55 |
quote:De Deinumse Spitsboog ![]() HARD nodig zeg ik je. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 april 2009 @ 19:57 |
Met een ongelijkvloerse kruising met het spoor naar Sneek ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 21 april 2009 @ 19:57 |
quote:Ik zit zelf ook te denken aan een spoorverbinding tussen Den Helder en Texel. Over natte dromen gesproken. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 april 2009 @ 20:00 |
quote:Oh ja ook nog idd. Nee dan weet ik wat beters ![]() ![]() En wie geeft er NU zure melk huh? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 april 2009 @ 20:00 |
Dat kan niet. Dan moet de trein vanaf Deinum wel een hele scherpe bocht maken. Dat lukt niet. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 april 2009 @ 20:01 |
quote:dan vanaf Franeker, kan best | |
Peterselieman | dinsdag 21 april 2009 @ 20:03 |
Dronrijp kan ook wel. Dan haalt ie het ook ![]() Krijg je ook nog een mooi spoorwegviaduct over de N359 naar Bolsward ![]() | |
Sj0rSz | dinsdag 21 april 2009 @ 21:20 |
quote: | |
RubenK | dinsdag 21 april 2009 @ 21:22 |
ik zag m van de week staan ja ![]() zit nu in de stoptrein van den bosch naar utrecht (voorin), hoor steeds belletjes en dan remt ie af als een gek elke keer weer ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 april 2009 @ 21:22 |
Jammer dat het geen algehele technische revisie is geweest | |
Sj0rSz | dinsdag 21 april 2009 @ 21:23 |
quote:Kan kloppen. De laatste weken stond ie ook regelmatig buiten. | |
RubenK | dinsdag 21 april 2009 @ 21:26 |
koppelden net ZO hard op geldermalsen dat kan niet goed zijn (vloog bijna uit mn stoel bij wijze van spreken) | |
Peterselieman | dinsdag 21 april 2009 @ 21:30 |
DD-AR zeker. Dat moet met redelijk wat snelheid, omdat het spul anders niet wil koppelen. | |
Ofyles2 | dinsdag 21 april 2009 @ 21:30 |
quote:Bij een snelheid hoger dan 3 km/h? | |
Dr_Flash | dinsdag 21 april 2009 @ 21:32 |
quote:DD-AR moet je gewoon zo snel en zo hard mogelijk kort rijden ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 21 april 2009 @ 21:35 |
quote:Ik ben blij dat je geen machinist geworden bent. ![]() | |
thats-me | dinsdag 21 april 2009 @ 21:43 |
Bedacht mij vanavond ineens, heb nog helemaal geen SGMmtjes in Twente op de plaat voor bij zien komen, dus ik ben er even op uit getrokken om er wat vast te leggen, de winst is mager, want er reed ook wat ICM in de 7000 serie, maar dat mag de pret niet drukken, de foto's zijn gemaakt rondom Wierden. Internationale trein onderweg naar Schiphol ICMm 4029 onderweg als stoptrein naar Enschede SGMmtje onderweg naar Apeldoorn als stoptrein Intercity onderweg naar Enschede Intercity onderweg naar Den Haag Intercity onderweg naar Enschede ICM onderweg als stoptrein naar Apeldoorn SGMmtje onderweg als stoptrein naar Almelo 3x DM'90 onderweg als stopttrein naar Zwolle Stoptrein naar Enschede Internationale intercity onderweg naar BadBentheim | |
Charango | dinsdag 21 april 2009 @ 21:48 |
"Station Den Burg, na Den Burg zal deze trein doorrijden als stoptrein en zal nog stoppen te De Cocksdorp, Oost-Vlieland, Terschelling-West, Nes, Schiermonnikoog en heeft als eindbestemming Rottumerplaat" Even later: "Station Rottumerplaat, u wordt allen verzorgd hier uit of over te stappen. Houdt u bij het uitstappen alstublieft rekening met eventueel eb of vloed" | |
Socios | dinsdag 21 april 2009 @ 21:52 |
Midsland intercitystation imo. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 april 2009 @ 21:57 |
quote:Faal. Wat dacht je van Wangerooge Aansluiting? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 april 2009 @ 22:19 |
En daarvandaan kan je gewoon doorhoppen naar Westerland (Sylt) ![]() | |
Socios | dinsdag 21 april 2009 @ 22:24 |
Juist, ja. ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 21 april 2009 @ 22:24 |
![]() Ziet er leuk uit, dat Wangerooge. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 april 2009 @ 22:29 |
ja toch? ![]() | |
Socios | dinsdag 21 april 2009 @ 22:32 |
Heb een keertje in de trein op Borkum gezeten, ook wel lachen. ![]() | |
RealZeus | woensdag 22 april 2009 @ 01:34 |
Wat een inzet vandaag op de Flevolijn. Toen ik van Lelystad naar Amsterdam reed kwam ik bij Almere een VIRM tegen en toen ik rochting Amersfoort reed draaide er vanaf Amsterdam een SGMm de boog naar de Flevolijn op. Niet eens DDR-AR ![]() | |
NikkelCobalt | woensdag 22 april 2009 @ 01:36 |
quote:DDR-AR ![]() | |
James1988 | woensdag 22 april 2009 @ 01:46 |
"Dames en heren, welkom in deze Intercity. Wij gaan voor u nog stoppen te Etten-Leur, Breda, Tilburg, 's-Hertogenbosch, Oss, Nijmegen, Nijmegen-Lent, Elst, Amsterdam-Zuid, Arnhem, *kuchkuch* Arnhem-Zuid, en Arnhem." Vanavond gehoord in de 3600 vlak na vertrek uit Rsd. Ja, ik ben weer in Nederland. Ik heb nog wel een tijdje rondgehangen op Gare du Nord en wat Franse treinen op de foto gezet, die ga ik hier nog wel delen. | |
RealZeus | woensdag 22 april 2009 @ 01:48 |
quote:Ja, het zou prima materiaal voor in de DDR zijn. ![]() | |
NikkelCobalt | woensdag 22 april 2009 @ 01:49 |
quote:Altijd beter dan de VIRM naar Pyongyang ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 22 april 2009 @ 02:46 |
quote:Dat gaat nog al moeilijk in Noord-Korea, met al die onderstations die van ondeugdelijke kwaliteit zijn. | |
RealZeus | woensdag 22 april 2009 @ 02:56 |
quote:Ombouwen tot diesel ![]() | |
TommyGun | woensdag 22 april 2009 @ 08:15 |
quote: ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 april 2009 @ 08:23 |
quote:Probeer bij de 2e foto achter dat zwarte hekje te staan, dat hek staat nu erg in de weg. En je hebt bijj de 4e foto een deel van een viaduct erop staan. Heel irritant! Helaas de 2 laatste foto's wat te donker! Ik wil je niet afkraken met de foto's. Maar misschien tips voor de volgende keer! | |
Duvel | woensdag 22 april 2009 @ 08:31 |
Also sprach der Meister. | |
Dr_Flash | woensdag 22 april 2009 @ 08:56 |
Gatverdamme ik heb ineens ZOOOO'N kriebel aan m'n viaduct, bah. Echt heel irritant ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 april 2009 @ 08:56 |
quote: ![]() | |
James1988 | woensdag 22 april 2009 @ 09:03 |
Dup-ta-da-dap... | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 april 2009 @ 10:23 |
Gisteren een actie gehad, dat sloeg nergens op. Ik stond al zo een 25 minuten e wachten op station Horst-Sevenum. Trein komt eraan met een plastic zak ofzo in de stroom afnemert van de loc gewaaid, en vonken enzo. Dus ik denk: "Kom DD, doe je goede daad en zeg het even tegen de machinist." Dus in plaats van de eerste deur van ICMm in te gaan loop ik naar de machinist en zeg wat er aan de hand is, stroomafnemer blalbla. hij keek even vanaf het perron, kreeg iets terug van waar bemoei jij je mee. Ik loop naar de deur die al dichtging ![]() Zal godverredomme nog eens wat zeggen he... ![]() Dat ie zijn hele loc technisch naar de klote mag rijden ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 22 april 2009 @ 10:32 |
quote:Goede reden voor een briefje naar NS dat ze hun personeel eens op communicatiecursus moeten sturen. Vermeld tijd, treinnummer en zo. Met een beetje mazzel krijg je een dagkaart 1e klasse cadeau. Wat een kutstreek trouwens, goede reden om pissig te zijn. | |
Dr_Flash | woensdag 22 april 2009 @ 10:33 |
quote:Klachtenbrief schrijven en geld eisen ![]() | |
TommyGun | woensdag 22 april 2009 @ 11:07 |
quote:Dit dus. Klote streek zeg ![]() | |
Sj0rSz | woensdag 22 april 2009 @ 11:08 |
quote:Hmm, in het vervolg gewoon niet meer behulpzaam zijn ![]() | |
James1988 | woensdag 22 april 2009 @ 11:13 |
Klachtenbrief schrijven ja. | |
Dr_Flash | woensdag 22 april 2009 @ 11:14 |
quote:Dit snap ik alleen niet helemaal. | |
dennistd | woensdag 22 april 2009 @ 11:50 |
Ik denk ICRm | |
sander89 | woensdag 22 april 2009 @ 12:06 |
Doet mij denken aan dit filmpje nu we het over vonkende pantografen hebben Lekker geluidje. ![]() | |
Duvel | woensdag 22 april 2009 @ 12:15 |
quote:Onbereden draad in de winter, gaat lekker! | |
TeringHenkie | woensdag 22 april 2009 @ 14:31 |
Voor beiden een nekschot stel ik voor | |
Duvel | woensdag 22 april 2009 @ 14:33 |
Doodverwensing, ban. | |
Duvel | woensdag 22 april 2009 @ 14:33 |
Banaanvraag, ban. |