abonnement Unibet Coolblue
pi_67827408
The Capital of the World:


Midtown Manhattan in 1 dag


Lower Manhattan in 1 dag


Uptown & Central Park in 1 dag


Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag


(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC
Hotel Carter
http://www.carterhotel.com/
Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker
http://www.newyorkerhotel.com/
Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania
http://www.hotelpenn.com/
Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza
http://www.milfordplaza.com
Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel
Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.
Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel
http://www.novotel.com/novotel/index.html
Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.
Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan
Webster Hall Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan.
19 to Enter
21 to drink.
Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com
quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:
- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet) - Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging - Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant - Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest - Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door - Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree - Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal - PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking) - 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer - Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM
Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).

Korting
New York City Pass Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:
1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165
Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting
Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting
Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:
Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo). Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden
Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

    Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

    Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

    Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

    Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)
    Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

    Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
    Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.
    Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

    Vervoer
    Subway
    Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
    1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
    7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

    Taxi
    En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
    Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30 Each 1 minute idle.......$0.20 Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am) Additional riders........FREE

    Luchthavens in New York
    Manieren om er te komen: JFK Newark La Guardia
    de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

    Vliegtickets van en naar New York
    www.skybreakers.nl
    www.ebookers.nl
    www.dreizen.nl
    www.cheaptickets.nl
    www.americanairlines.com
    www.klm.nl www.expedia.nl
    www.vliegwinkel.nl
    www.continental.com
    www.delta.com
    www.unitedairlines.nl
    vliegtickets.pagina.nl

    Foto's New York van FOK users!
    MaxMark
    Kre$J Jaguarized
    Keijs mr.Marcus
    Cidex
    renz0r WooZ
    mechatronics
    jakkeluchtgitaar
    Dennisskyscrapers 1
    Dennisskyscrapers 2
    Dennisskyscrapers 3
    Dennisskyscrapers 4
    Dr_Evil
    Dr_Evil 2
    Dr_Evil 3
    miss_sly edsuit
    Max-Westerman
    NegaSado

    Reviews van hotels in New York
    www.tripadvisor.com

    Vorige NYC topic
    New York City Part I
    New York City Part II
    New York City Part III
    New York City Part IV
    New York City Part V
    New York City Part VI
    New York City Part VII
    New York City Part VIII
    New York City Part IX
    New York City Part XV
    New York City Part XVI
    New York City Part XIX
    New York City Part XX
    New York City Part XXI
    New York City Part XXII
    New York City Part XXIII
    New York City Part XXIV
    New York City Part XXV
    New York City Part XXVI
    New York City Part XXVII
    New York City Part XXVIII
    New York City Part XXIX
    New York City Part XXX
    New York City Part XXXII
    New York City Part XXXIII
    New York City Part XXXIV
    New York City part XXXV
    New York City part XXIX
    New York City part XL
    New York City Part XLI
    New York City Part XLII
    New York City Part XLIII
    New York City Part XLIV

    Deze OP is hier te vinden

    [ Bericht 0% gewijzigd door cw2cu op 08-04-2009 22:50:38 ]
  • pi_67831759
    I miss NY!
    pi_67844591
    Link naar mijn foto's in de OP is dood.

    Dit is de juiste link: http://www.sadocles.nl/Sa(...)ew%20York/index.html
    pi_67857202
    17 mei is de dag .
      donderdag 9 april 2009 @ 11:45:59 #5
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_67858201
    Wil terug
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      donderdag 9 april 2009 @ 12:21:56 #6
    141104 Patje1987
    Madre me quiero un frikandel.
    pi_67859450
    TVP, ben in san francisco, LA en las vegas geweest. Wil dit jaar naar New York
    Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
    Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
    Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
    Aan ons de victorie aan RKC!
    pi_67866081
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 21:53 schreef NegaSado het volgende:
    Link naar mijn foto's in de OP is dood.

    Dit is de juiste link: http://www.sadocles.nl/Sa(...)ew%20York/index.html
    ziet er goed uit die foto's
    pi_67866329
    begin juli erheen.
    "Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
    pi_67868575
    OP is weer gefixed.

    Ik ga trouwens over 9 dagen weer! Een weekje. Heb voor de gelegenheid nieuwe camera gekocht; New York is wel mooi oefenterrein.
    pi_67882271
    Wil er weer heen, baal nog steeds dat ik niet op de foto sta met de naked cowboy!
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_67897088
    Als ik iop ticketmaster.com n mei kijk voor redelijk geprijsde (<50 dollar) kaartjes voor de Yankees, dan vind ik geen enkele plaats. Zijn die krengen zo populair? En is het mogelijk om op de dag zelf of een paar dagen van tevoren in New York nog kaartjes te scoren?
      vrijdag 10 april 2009 @ 16:43:13 #12
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_67899730
    Ze zitten nu in het nieuwe stadion he? Daar heb ik nog geen ervaring mee.
    Bij het oude kon je gewoon aan het stadion kaartjes kopen. En anders gewoon proberen om in de Bleachers te komen, dat zijn de goedkoopste kaartjes.
    pi_67901590
    ik ben elke keer dit topic kwijt... of mijn post word weg gehaald...

    vandaag onze dag planning afgemaakt
    en nog een to do listje gemaakt...
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_67923248
    Nog drie weken...
      zaterdag 11 april 2009 @ 14:35:33 #15
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_67923715
    Nog een kleine week alvorens de trip naar New York aanvangt. Ik hoor nogal wat verhalen over irisscans, vingerafdrukken, ondervragingen, etc. Alhoewel het mij stug lijkt dat de grensbewakers aldaar überhaupt tijd hebben om elke binnenkomende persoon afzonderlijk aan zo'n rigide controle te onderwerpen.

    Wel heb ik een vaag vermoeden dat ik me verkeken heb op een dagexcursie per bus naar Washington DC. In mijn omgeving werdt gezegd dat een bustrip van New York naar Washington DC in 2 uur gepiept is. Echter, middels Google Earth heb ik ontdekt dat de afstand tussen beide steden hemelsbreed ruim 300 km is, en met een maximale snelheid van 90 km/u lijkt het me sterk dat we d'r 2 uur over doen. Daarnaast zal de ring van Baltimore wellicht ook een enigzins vertragend effect hebben ...
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
    pi_67929240
    Die controle waar je het over hebt.. iedereen moet een irisscan maken + vingerafdrukken maken. De ondervragingen worden niet bij iedereen gedaan. Maar daar hebben ze dus wél tijd voor, en bij mij duurde het verdomde lang voordat ik een keertje door de douane heen was.
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_67929572
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 18:24 schreef Nesle het volgende:
    Die controle waar je het over hebt.. iedereen moet een irisscan maken + vingerafdrukken maken. De ondervragingen worden niet bij iedereen gedaan. Maar daar hebben ze dus wél tijd voor, en bij mij duurde het verdomde lang voordat ik een keertje door de douane heen was.
    In het najaar, moesten wij ook alle controles doorstaan. En bij ons, (wij zijn via Phildelphia gevlogen) kreeg iedereen een interview...
    pi_67937472
    denken jullie dat het de moeite is om een weekabbonement te nemen voor de hop on hop off bus? Metro zie je natuurlijk niks? Kan iemand ervaringen vertellen over deze bus?
      ESF Reporter zondag 12 april 2009 @ 00:42:09 #19
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_67939807
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 23:12 schreef Bryan181 het volgende:
    denken jullie dat het de moeite is om een weekabbonement te nemen voor de hop on hop off bus? Metro zie je natuurlijk niks? Kan iemand ervaringen vertellen over deze bus?
    Eerste keer in NY? Dan zou ik wel een keer met de hop on hop off gaan, maar ik zou het niet als vervoersmiddel gebruiken. Je ziet weliswaar veel van de stad terwijl je van A naar B gaat, het is leuk voor een dag of 2, maar het is tergend langzaam dus je bent er veel tijd mee kwijt.
    Tijdens de rit wordt je het een en ander uitgelegd door je tourguide, die komt met wat leuke weetjes over de verschillende gebouwen en parken en plaatsjes waar je langs rijdt.

    Ik zou doorgaans, als je een middel zoekt om je in de stad te vervoeren, toch voor de metro gaan, in de tweede helft van je vakantie in NY bijvoorbeeld, wanneer je wat beter je weg kan vinden in de stad en je wat doelgerichter die dingen kan gaan bezoeken die je graag wil zien.

    Ik ben de eerste twee keer dat ik in New York was, vaak met de hop on hop off gegaan maar ga nu veel liever lopen (ik verkijk me telkens op de afstanden en kom met zere poten terug op het hotel ) of koop een metro-kaartje voor 2 dollar en sjees onder de grond door. Alhoewel dat laatste me toch wel een tijdje heeft geduurd voordat ik het systeem snapte maar het blijkt toch heel eenvoudig te zijn.

    Tevens is dit m'n tvp want ik ga in september weer, voor de vijfde keer. In combinatie met Boston.

    Trouwens, voor degene die naar de afstand van DC naar NY vroeg: ik heb 'm een keer met de auto afgelegd en was 4,5 uur onderweg. En dat was midden in de nacht zonder files. Ik reed trouwens niet zelf en lag half te slapen achterin dus het kan zijn dat we onderweg een paar keer verkeerd zijn gereden en daardoor langer onderweg waren.
    pi_67941033
    Ik ben een week geleden voor het eerst in New York geweest en vond het geweldig. De inwoners van New York vond ik erg aardig. Ze willen je graag helpen. De dag na aankomst heb ik NY op de fiets verkend. Een geweldige ervaring! We hadden er ook nog 2 van die superenthousiaste gidsen bij. Veel bezienswaardigheden kun je al wel van je lijstje vinken, want je fietst er al langs. Een echte aanrader. Meer info: bikethebigapple.com.

    Ik lees net het verhaal over die check bij binnenkomst van de USA. Dat valt wel mee. Ik had ook de ergste verhalen gehoord. Je moet inderdaad vingerafdrukken geven en een irisscan maken, maar de dame die bij mij achter de balie zat wat erg vriendelijk en maakte nog een grapje. Ik had verwacht dat ze erg serieus zouden zijn. Ze vragen je wel erg veel. Ik vond het wel vervelend dat je bij de douane je schoenen ook uit moet doen. In het vervolg neem ik instappers in plaats van bergschoenen.

    We hebben in NY ook meerdere keren in zo'n supermarkt/restaurant gegeten. Geen idee of dit typisch NY is, maar wel erg lekker. Ze maken ter plekke lunch voor je klaar en je kan langs een lopend buffet lopen en je bakje vullen. Dit rekenen ze af naar gewicht. Vervolgens kun je achterin of bovenin de zaak je gekochte waar opeten. Erg lekker. Er zat zo'n tentje bij Wallstreet (vlakbij subway station Bowling Green) en op Times Square.

    O ja, die fietstaxies zijn afzetters. We kregen een Yellow Cab niet tot stoppen de eerste keer, dus zijn we met de fietstaxi geweest. Die man vroeg 30 dollar voor een ritje van 10 minuutjes voor 4 personen. Later toen we wel een Yellow Cab wisten te bemachtigen moesten we 7 dollar betalen voor ongeveer hetzelfde stuk en 3 personen. Het was een stuk van ongeveer 4 blocks.

    Ik kan hier wel een hele pagina typen over mijn ervaring met NY... Ik vond het erg leuk daar en ga zeker nog een keer. Dan ga ik wel naar de Apple Store, want die kon ik deze keer niet vinden (terwijl ik er vlakbij was). Hij zit schuintegenover Central Park. Trouwens ook erg schattig, al die eekhoorn in Central Park. Er lopen er wel heel veel van rond.

    Nog 1 tip dan. Het hotel waar wij zaten kan ik iedereen wel aanraden namelijk. Het zit in Queens op 2 minuutjes lopen van het metrostation Beebe Av - 39 Av. Dit hotel is splinternieuw (geopend in jan 09) en je bent met de metro in tien minuutjes/ kwartier op times square. Eten zou ik alleen niet in het restaurant doen, da's veel goedkoper in NY zelf. Het is een wel bekende Holiday Inn hotel. Deze heet L.I. CITY-MANHATTAN VIEW. Als je aan de goede kant zit op de bovenste verdieping heb je een heel mooi uitzicht over Manhattan. De prijzen weet ik niet exact, maar ik dacht dat het 50-60 dollar per nacht is. Website: http://www.ichotelsgroup.com/h/d/hi/1/en/hotel/lgali.
    The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
    pi_67944323
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 00:42 schreef Cee het volgende:

    [..]

    Eerste keer in NY? Dan zou ik wel een keer met de hop on hop off gaan, maar ik zou het niet als vervoersmiddel gebruiken. Je ziet weliswaar veel van de stad terwijl je van A naar B gaat, het is leuk voor een dag of 2, maar het is tergend langzaam dus je bent er veel tijd mee kwijt.
    Tijdens de rit wordt je het een en ander uitgelegd door je tourguide, die komt met wat leuke weetjes over de verschillende gebouwen en parken en plaatsjes waar je langs rijdt.

    Ik zou doorgaans, als je een middel zoekt om je in de stad te vervoeren, toch voor de metro gaan, in de tweede helft van je vakantie in NY bijvoorbeeld, wanneer je wat beter je weg kan vinden in de stad en je wat doelgerichter die dingen kan gaan bezoeken die je graag wil zien.

    Ik ben de eerste twee keer dat ik in New York was, vaak met de hop on hop off gegaan maar ga nu veel liever lopen (ik verkijk me telkens op de afstanden en kom met zere poten terug op het hotel ) of koop een metro-kaartje voor 2 dollar en sjees onder de grond door. Alhoewel dat laatste me toch wel een tijdje heeft geduurd voordat ik het systeem snapte maar het blijkt toch heel eenvoudig te zijn.

    Tevens is dit m'n tvp want ik ga in september weer, voor de vijfde keer. In combinatie met Boston.

    Trouwens, voor degene die naar de afstand van DC naar NY vroeg: ik heb 'm een keer met de auto afgelegd en was 4,5 uur onderweg. En dat was midden in de nacht zonder files. Ik reed trouwens niet zelf en lag half te slapen achterin dus het kan zijn dat we onderweg een paar keer verkeerd zijn gereden en daardoor langer onderweg waren.

    Bedankt voor je reactie. Dan neem ik denk kik gewoon 3 - 4 dagen abbo.
      zondag 12 april 2009 @ 19:36:12 #22
    31240 Sacrem
    Like Nothing Else
    pi_67957246
    quote:
    Op donderdag 9 april 2009 12:21 schreef Patje1987 het volgende:
    TVP, ben in san francisco, LA en las vegas geweest. Wil dit jaar naar New York
    vorig jaar ook die steden aangedaan en was genieten... nu wil ik toch ook maar eens naar NYC
    pi_67977783
    Ik ga deze zaterdag (kind of last minute) voor 4 daagjes richting NY, nog snelle tips? Er is zo verschrikkelijk veel te doen, maar nog erger, zo enorm veel info beschikbaar dat je door de bomen het central park niet meer ziet.

    Ik zit qua hotel op broadway, neem aan dat een taxi de makkelijkste manier is om van JFK daar te komen, of kan ik ook met het openbaar vervoer zonder twee uur oncomfortabel te moeten staan en 45 keer over te moeten stappen?
    Iemand ervaring met het kopen van een kaartje voor een willekeurige musical aldaar? Is het te doen, of zijn ze al lang uitverkocht of gruwelijk duur? En hoe is het gesteld met de informatie aldaar voor toeristen qua ideeen, of hoe ergens te komen (staten island ferry/ ellis island etc etc).
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
      ESF Reporter maandag 13 april 2009 @ 15:52:21 #24
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_67978023
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 15:41 schreef The_stranger het volgende:
    Iemand ervaring met het kopen van een kaartje voor een willekeurige musical aldaar? Is het te doen, of zijn ze al lang uitverkocht of gruwelijk duur? En hoe is het gesteld met de informatie aldaar voor toeristen qua ideeen, of hoe ergens te komen (staten island ferry/ ellis island etc etc).
    Het is te doen, maar het hangt van de show af. Ik wilde heel graag naar Jersey Boys en heb dat online betaald vanuit m'n hotel, kostte me 100 dollar voor een kaartje. Maar er zijn ook genoeg shows die op de dag van de show zelf via TKTS kaartjes voor soms de helft van de prijs verkopen. Ik heb een keer Hairspray gezien voor 50 dollar (pre-financiële crisis, dat dan wel).

    Dan is er ook de zogenaamde 'Lotto', altijd spannend om te doen, je gooit een briefje met je naam en die van je partner in een bak en dan worden er een aantal briefjes getrokken en die personen mogen, wanneer ze 25 dollar in cash per persoon kunnen betalen, een kaartje voor rij 1 of 2 in ontvangst nemen.
    Heb 3 keer aan zoiets meegedaan (voor Wicked), nooit gewonnen, dus het is geen zekerheid en je moet dus midden op de dag wel even een uurtje of zo ervoor uittrekken. En niet alle musicals doen mee aan zo'n Lotto.

    Informatie komt vanzelf op je pad, je zal heus niet verloren lopen in de stad, je afvragende waar je in hemelsnaam naar toe moet en op welke manier. Er is een tourist information center op/bij Times Square.

    Have fun!
    pi_67978123
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 15:52 schreef Cee het volgende:

    [..]

    Het is te doen, maar het hangt van de show af. Ik wilde heel graag naar Jersey Boys en heb dat online betaald vanuit m'n hotel, kostte me 100 dollar voor een kaartje. Maar er zijn ook genoeg shows die op de dag van de show zelf via TKTS kaartjes voor soms de helft van de prijs verkopen. Ik heb een keer Hairspray gezien voor 50 dollar (pre-financiële crisis, dat dan wel).

    Dan is er ook de zogenaamde 'Lotto', altijd spannend om te doen, je gooit een briefje met je naam en die van je partner in een bak en dan worden er een aantal briefjes getrokken en die personen mogen, wanneer ze 25 dollar in cash per persoon kunnen betalen, een kaartje voor rij 1 of 2 in ontvangst nemen.
    Heb 3 keer aan zoiets meegedaan (voor Wicked), nooit gewonnen, dus het is geen zekerheid en je moet dus midden op de dag wel even een uurtje of zo ervoor uittrekken. En niet alle musicals doen mee aan zo'n Lotto.

    Informatie komt vanzelf op je pad, je zal heus niet verloren lopen in de stad, je afvragende waar je in hemelsnaam naar toe moet en op welke manier. Er is een tourist information center op/bij Times Square.

    Have fun!
    Thanks

    Nog nooit een stedentrip gedaan, ben meer van "we pakken een auto en we zien wel waar we eindigen", dus ben nog wat onwennig. Maar fun zal ik zeker hebben, nu al jammer dat het maar 4 daagjes zijn, maar goed, komen we gewoon nog ene keer terug...
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
      ESF Reporter maandag 13 april 2009 @ 16:04:01 #26
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_67978264
    4 daagjes is genoeg voor de eerste keer, New York komt op je af als een bulldozer en je zal in het begin even zoiets hebben van "woahhhhh...druk hier." Een mooie oriëntatie-tijd waarin je kan proeven van de bekendste bezienswaardigheden die NYC te bieden heeft. Om vervolgens lichtelijk verslaafd te raken en bij thuiskomst de volgende trip te plannen om alle dingen te doen die je in de 4 dagen niet hebt kunnen doen.

    Ik zou zo'n New York City pass trouwens aanschaffen, dat scheelt weer een hoop wachttijd bij de kassa's!
    pi_67978511
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 16:04 schreef Cee het volgende:Ik zou zo'n New York City pass trouwens aanschaffen, dat scheelt weer een hoop wachttijd bij de kassa's!
    Is dat echt een handige tip? Want die prijs is niet echt laag, voor drie dagen met z'n tweeen ben je (met korting) 238 dollar kwijt, ik vraag me af of ik dat in die 21/2 dag (de aankomst is rond 17:00 lokaal, vertrek op dag 4 ook rond die tijd.) wel "er uit haal", of scheelt het echt enorm in de wachtijden (tijd is geld )
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
      ESF Reporter maandag 13 april 2009 @ 16:34:05 #28
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_67978943
    Hmm, in dat geval is het misschien handiger om het op de gewone manier te doen. Het is geen hoogseizoen dus je zal geen topdrukte hebben, voor alleen het vermijden van wachtrijen hoef je het niet te doen. Het scheelt een beetje maar geen zeeën van tijd. Ik vond het vooral handig omdat je zo binnen en buiten kan lopen wanneer je wil. Vorig jaar was een Superhero-tentoonstelling in het MET, het MET had ik al een keer gezien maar voor die tentoonstelling ben ik toch binnengeweest (Dark Knight Batmanpak gezien ), dat zou ik anders niet hebben gedaan als ik speciaal een kaartje voor 20 dollar zou moeten kopen.
    pi_67979474
    Sander (341)
    vandaag, 16:05
    Er staat wel zeker wat gepland.



    Donderdag 30 April vanaf 7:30 @ Mars 2112 op 51st & B'way (zoals boven aangekondigd door gabrielle) verwachten we weer 900+ mensen, net als vorig jaar!

    Zie
    http://www.flickr.com/photos/nlborrels/sets/72157614384785466/

    We hebben al meer dan een maand technische problemen met de site* dus we hebben maar (langszaam) een nieuwe gebouwd die heeeel erg snel de luch in gaat (een dezer dagen, misschien zelfs vannacht).

    Kaartverkoop start Woensdag a.s.

    Sander t Borrelmenneke


    kreeg ik via de NY hyves....

    we hebben er zin in
    And It Hurts With Every HeartBeat
      maandag 13 april 2009 @ 17:16:08 #30
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_67980029
    Ik wil absoluut nog een keer een reisje naar New York doen, ik ben namelijk ook aan het oriënteren voor een internship aldaar, maar wil de stad graag eerst eens gezien hebben.

    Dit najaar zou het er best eens van kunnen gaan komen.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_67984890
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 15:41 schreef The_stranger het volgende:
    Ik zit qua hotel op broadway, neem aan dat een taxi de makkelijkste manier is om van JFK daar te komen, of kan ik ook met het openbaar vervoer zonder twee uur oncomfortabel te moeten staan en 45 keer over te moeten stappen?
    Ook ik ben hier benieuwd naar, metro wordt door een paar sites afgeraden i.v.m. gesleur van koffers, etc. Terwijl andere sites zeggen dat het prima kan. Maar wat zeggen mensen van hier daarover? Taxi's zijn afaik vaste prijs voor naar manhattan, maar nog steeds wel 50 dollar zover ik begreep.
    pi_67996354
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 20:26 schreef PoisonouS het volgende:

    [..]

    Ook ik ben hier benieuwd naar, metro wordt door een paar sites afgeraden i.v.m. gesleur van koffers, etc. Terwijl andere sites zeggen dat het prima kan. Maar wat zeggen mensen van hier daarover? Taxi's zijn afaik vaste prijs voor naar manhattan, maar nog steeds wel 50 dollar zover ik begreep.
    Tsja, als ik in hartje Amsterdam moest zijn als toerist zou ik, wetende wat ik nu weet, gewoon de trein pakken richting CS en dan desnoods een taxi nemen, maar niet vanaf Schiphol al in de taxi stappen. Echter een taxi rit door NY heeft dan ook wel weer wat En 50 dollar vind ik nog wel meevallen, mits die prijs klopt.
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
      dinsdag 14 april 2009 @ 11:15:32 #33
    31240 Sacrem
    Like Nothing Else
    pi_67999321
    29 juni voor de eerste keer dus naar NYC en dan op 4 juli doorvliegen naar Toronto... heb d'r zin in!
    pi_68012425
    Kun je in een taxi eigenlijk ook met je cc betalen .
    pi_68045204
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 17:35 schreef Lexie het volgende:
    Kun je in een taxi eigenlijk ook met je cc betalen .
    yup dat kan.
    The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
    pi_68049415
    Ik moet mijn vakantie afzeggen met vrienden in de zomer omdat ze mijn uitzending vervroegd hebben..

    en zo goed is de reisverzekering van mij ook weer niet dat die mijn vrienden hun vakantie ook vergoed zodat we eerder kunnen gaan..
    pi_68071148
    Net terug uit New York. Wat een gave stad. We hadden vanuit onze hotelkamer uitzicht op het Empire State Building, deze lag er recht tegenover. Hilton Garden Inn 35th Street, geboekt via www.travelzoo.com

    Nu eventjes bijslapen.
    Stop rockin' the boat.
    pi_68073947
    Ik ga laatste week Juni. 6 dagen. 5 nachten.

    Wie weet een goed hotel (met evt. ontbijt) voor een stelletje voor een prijs van +/- 150,- euro per nacht incl. taxes? Misschien iemand een website die nu interessante aanbiedingen heeft?
    Onder goed versta ik, schoon, ruim, netjes. Hoeft niet super de luxe te zijn.
    Liefst in de buurt van Central Park ivm hardlopen in de ochtenduren.
    pi_68075979
    Probeer www.travelzoo.com en www.hotwire.com eens. Die hebben meestal leuke aanbiedingen.
    Stop rockin' the boat.
    pi_68091048
    Misschien in het najaar weer
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
    pi_68101431
    Wie wilt er nou vrijwillig in het Carter Hotel slapen?
    pi_68102822
    Iemand ervaringen met 'Hotel East Houston'??
    Een eindje vanaf de highlights maar erg goedkoop en goede beoordelingen op zowel Tripadvisor als Booking.com

    http://tinyurl.com/chv935
    (Hier komt nog wel 7 x 13,50 bij & 14.25 % belasting.
    pi_68112242
    Hoi Luitjes,

    Ik ga 1 mei naar New York. Heb via de ESTA mij aangebeld. Maar iedereen zegt nog dat ik een visum nodig heb. Het invullen bij de ESTA site is toch voldoende. Ik hoor het graag!
    Look at Krull's necklace. It's got more ice than Liberace, don't you?
    Andie: Oh, it's just a little frosting. Frosting? Frosting!
    pi_68114560
    Op de ESTA site staat welke landen een visum nodig hebben. Met een Nederlands paspoort heb je geen visum nodig. Aan boord van het vliegtuig vul je nog zo een groen papiertje in.
    Stop rockin' the boat.
      vrijdag 17 april 2009 @ 20:34:07 #45
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_68120804
    Morgenochtend om 9:15 uur vertrekt m'n vliegtuig richting de regio New York. Inchecken moet 3 uur van tevoren plaatsvinden, en aangezien de reistijd Helmond - Schiphol toch wel 1.5 uur is, gaat vannacht rond 3:00 uur de wekker. Welnu, ik ga maar eens pogen te pitten. Tot ziens!
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
    pi_68120840
    Ik wil weeeeeer.
    pi_68121271
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 20:34 schreef Demarest het volgende:
    Morgenochtend om 9:15 uur vertrekt m'n vliegtuig richting de regio New York. Inchecken moet 3 uur van tevoren plaatsvinden, en aangezien de reistijd Helmond - Schiphol toch wel 1.5 uur is, gaat vannacht rond 3:00 uur de wekker. Welnu, ik ga maar eens pogen te pitten. Tot ziens!
    Online inchecken een idee? In ieder geval veel plezier.
    Stop rockin' the boat.
      vrijdag 17 april 2009 @ 22:39:54 #48
    141104 Patje1987
    Madre me quiero un frikandel.
    pi_68126434
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 20:46 schreef bassieVL het volgende:

    [..]

    Online inchecken een idee? In ieder geval veel plezier.
    Dat is echt ideaal, toen ik voor het eerst vloog had ik ook geen idee en had het op schiphol gedaan, daarna in hilton hotel LA stond zon apparaat waar je dat kon doen. Meteen goede plaats gekozen
    Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
    Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
    Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
    Aan ons de victorie aan RKC!
    pi_68131569
    Er wordt me toch maar aangeraden om voordat ik er ga wonen eens even een bezoekje aan NY ga brengen. Waarschijnlijk van 5 - 8 mei in het Trump International Hotel & Tower New York en voor een retourtje New York vliegen zit ik op 280 euro. (kuwait airways)
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_68134094
    Zijn er nog fokkers in NYC?
    PARIS - my life is as 500 days of summer -
    pi_68165312
    Vanaf a.s. donderdag, de 23e april, weer. Voor 5 dagen.
    pi_68199345
    Wij hebben als tour een soundwalk genomen.
    Dit is een tour die je volgt via je Ipod of MP3 speler. Het zijn tours ingesproken door locals, en je krijgt een heel ander beeld van de buurt.

    We hebben gekozen voor een grafitti tour door de bronx, en een tour door chinatown. Lijkt me echt heel erg leuk, en het kost maar 12 dollar per tour.

    www.soundwalk.com
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_68265345
    Wij (vriendin en ik) zijn van plan om in september naar NY te gaan, het liefst een dag of 6.

    Iemand enig idee wat het slimste is qua prijs? Nu boeken of wachten tot last minute? En wat goedkoper is: pakketreis of vlucht en hotel los. Als ik me zo een beetje oriënteer, zijn pakketreizen over het algemeen goedkoper, maar ms heeft iemand een gouden tip?
    pi_68268580
    Ik vraag me ook af waar jullie boeken.
    pi_68272588
    Wij gaan via Askja Reizen (maar dat is eigenlijk een IJsland specialist); vertrek 1 mei!!!
      woensdag 22 april 2009 @ 15:32:31 #56
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_68272901
    24 augustus
    pi_68273346
    Wij hebben via internet alles geboekt...

    Vliegen met air berlin DUS-JFK..
    2 hotels.. 1 in Manhattan andere in Brooklyn.
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_68273364
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 15:45 schreef soares het volgende:
    Wij hebben via internet alles geboekt...

    Vliegen met air berlin DUS-JFK..
    2 hotels.. 1 in Manhattan andere in Brooklyn.
    Via welke site heb je geboekt?
      woensdag 22 april 2009 @ 17:29:50 #59
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_68276820
    Al weken is het niet echt goed weer in New York, maar maandag als ik aankom wordt het 29°C .
    2000 light years from home
    pi_68278517
    vliegreis gewoon via www.airberlin.com
    en het ene hotel via hun website: the new york loft hostel
    en de andere via www.venere,com
    totaal zijn we 800 euro kwijt voor 12 dagen
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_68279960
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 11:28 schreef PiperMaru het volgende:
    Wij (vriendin en ik) zijn van plan om in september naar NY te gaan, het liefst een dag of 6.

    Iemand enig idee wat het slimste is qua prijs? Nu boeken of wachten tot last minute? En wat goedkoper is: pakketreis of vlucht en hotel los. Als ik me zo een beetje oriënteer, zijn pakketreizen over het algemeen goedkoper, maar ms heeft iemand een gouden tip?
    Ik kan voor goedkope tickets adiviseren www.connections.be
    een groot en goed belgisch reisbureau (online en met echte winkels).
    Vliegen vanuit Brussel is vaak voordelig!

    Als je vragen hebt PM me maar
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_68287537
    Ik ga eind december waarschijnlijk!
    Vliegen kan met British Airways dan voor 350 euro!! (1 overstap op HRW)
    pi_68306478
    ik las op de site van de douane dat ik voor ¤ 430 aan spullen mag importeren naar Nederland (kleding etc.). Is dat dan het dollarequivalent van ¤ 430, of de waarde van de spullen zoals die in Nederland zou zijn? hoe bewijs je dat? door bonnetjes te bewaren?
    pi_68308250
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 15:41 schreef HanSchwulo het volgende:
    ik las op de site van de douane dat ik voor ¤ 430 aan spullen mag importeren naar Nederland (kleding etc.). Is dat dan het dollarequivalent van ¤ 430, of de waarde van de spullen zoals die in Nederland zou zijn? hoe bewijs je dat? door bonnetjes te bewaren?
    Dat vraag ik me dus ook af. Ben etn terug uit New York en als je goed uit je dak gaat in winkels zoals century21, of een goede uitverkoop tegenkomt van bekende merken, dan zit je qua geld zo aan de 430 euro, maar als je dezelfde kleren in Nederland koopt, ben je veel meer kwijt...

    Zelf heb ik alle bonnen bewaard, maar men liet mij gewoon door bij de douane vanochtend, dat scheelde weer gezeur over het exacte antwoord op je vraag
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_68309965
    Ben nu in New York, Pennsylvania hotel. (perfecte ligging; tegenover madison square garden, en dichtbij time square ).

    Wat een super stad! Zeker de moeite waar voor eens te bezoeken.
    Soms is het niet erg iets moois te verliezen. Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
    pi_68311333
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 17:34 schreef rondarts het volgende:
    Ben nu in New York, Pennsylvania hotel. (perfecte ligging; tegenover madison square garden, en dichtbij time square ).

    Wat een super stad! Zeker de moeite waar voor eens te bezoeken.
    Hoe bevalt het Hotel? Wisselende dingen over gehoord.
      donderdag 23 april 2009 @ 18:28:20 #67
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_68311442
    Ziezo, vanmorgen teruggekeerd uit de regio New York. Opvallend; ondanks de enorme omvang van New York lijkt de situatie in Manhattan grosso modo relatief veilig. We verbleven in het Latham Hotel, 4 East 28th Street (400 meter ten zuiden van het Empire State Building en circa 200 meter benoorden Madison Square Garden). Ik ben vastbesloten op termijn een nieuwe trip naar New York te plannen.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      donderdag 23 april 2009 @ 19:10:01 #68
    108371 sinterklaaskapoentje
    Wie komt er alle jaren...
    pi_68312687
    Ik ga morgen, ik vraag me alleen af, zijn sigaretten in NY duurder? Anders koop ik morgen even wat in bij de kiosk in Amersfoort.
    :')
    pi_68313312
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 19:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
    Ik ga morgen, ik vraag me alleen af, zijn sigaretten in NY duurder? Anders koop ik morgen even wat in bij de kiosk in Amersfoort.
    10 dollar las ik pas in een reisverslag.
    pi_68313687
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 19:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
    Ik ga morgen, ik vraag me alleen af, zijn sigaretten in NY duurder? Anders koop ik morgen even wat in bij de kiosk in Amersfoort.
    Koop ze tax free op het vliegveld...
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_68320411
    morgen ochtend 7 uur gaan we rijden!!!

    4 uur NYC tijd zijn we daar!!

    tot ziens mensen
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_68324113
    TVPeetje
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      vrijdag 24 april 2009 @ 00:24:22 #73
    108371 sinterklaaskapoentje
    Wie komt er alle jaren...
    pi_68324242
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 22:27 schreef soares het volgende:
    morgen ochtend 7 uur gaan we rijden!!!

    4 uur NYC tijd zijn we daar!!

    tot ziens mensen
    ik ook Ik hoop dat ik een beetje kan slapen in het vliegtuig
    :')
    pi_68339643
    Ik moet nog 4,5 maandjes wachten... Wij vliegen pas op 9 september!
    pi_68369442
    Ben nu alweer 2 dagen terug en ik moet zeggen dat New York me nog beter bevallen is dan gedacht. Normaal ben ik niet zo'n stadsmens, maar dit is nu de eerste keer dat ik graag zo snel weer terug wil.

    Wij hebben zowel heen als terug een taxi genomen van en naar het vliegveld, voor ons toch de beste (makkelijkste) manier. Ben je wat meer bekend met het metro/trein systeem van NY, dan schijnt het ook een eitje te zijn, maar wij namen het zekere voor het onzekere, plus het is wel makkelijk voor de deur afgezet te worden, terwijl je je bagage niet steeds achter je aan hoeft te zeulen. En de prijs viel ook wel mee, 45 dollar flat rate, plus toll (5 dollar). En na het drama van de security-rijen een welkome verademing om even rustig te kunnen zitten en alles bekijken...

    Eenmaal aangekomen waren we best wel overdonderd door alles. Er is zoveel te doen, te zien en te beleven, maar gelukkig kon ik, terwijl mijn vriendin los ging en persoonlijk de economische crisis in New York oploste, even op mijn gratis, bij de receptie verkrijgbare kaart, bekijken wat te doen en te zien. Omdat we vrij laat in het hotel aankwamen (5 uur) hebben we die avond weinig gedaan behalve times square bekeken en de top of the rock gedaan.
    De dagen erna, naast nog meer winkelen (century21 , bloomingdale's , macy's, victoria's secret, toys 'r us, inclusief reuzerad en tientallen kleinere winkels), de staten island ferry gedaan (tip) china town (top) little italy (meeh) Soho (wel grappig) doorgewandeld, tientallen keren toch maar weer bij starbucks wat te drinken halen, de WTC bouwput bekeken, central park gedaan, andere parken gezien etc etc... We zijn zaterdagmiddag aangekomen en woensdag middag weer weg, 1 dag langer dan origineel geplanned, maar We hadden nog niet alles gezien en gedaan wat we wilden

    Helaas qua weer niet meer op het empire statebuilding geweest (zicht door de wolken/mist te slecht voor die 20 dollar), en pas op de laatste avond zag ik dat B.B. King bluesclub ook in NY zat, helaas pas na het diner

    Mocht je een shopaholic zijn, dan zit je nu goed, elke winkel heeft wel een sale, plus bij veel grotere winkels (macy's, bloomingdale's) krijg je op een eventuele sale korting ook nog eens 11% korting vanwege het feit dat je niet in NY woont/buitenlander bent. Zo kon mijn vriendin twee ralph lauren spijkerbroeken voor nog geen 80 dollar totaal bemachtingen, terwijl ze niet afgeprijsd meer dan 80 dollar 't stuk kostten, wat nog een koppje is vergeleken met ons land.

    De luchthaven vind ik niet zo positief, nu is het binnenkomen in de VS altijd al een ramp met die vingerafdrukken e.d., maar ook vertrekkend was het een drama. Je moet je koffer zelf wegbrengen na het inchecken naar een security post, en bij gratie gods mocht de koffer op slot, maar dan moesten we wel ter plekke wachten tot hij gescreened was, voor het geval hij weer open moest. Wilden we niet wachten, dan mocht hij niet op slot (of je moet een speciaal TSA approved slot hebben). Gelukkig ging de paspoort controle erna wel redelijk soepel, maar klantvriendelijkheid was ver te zoeken, handtas moest in een bak door de xray, een trolley, die niet veel groter was, absoluut niet, werd er naar me geschreeuwd...
    Ook het personeel achter de checkin verstonden hun vak nauwelijks, blijkbaar mag je daar prive bellen en smsm-en terwijl je mensen helpt, is een rij slechts een suggestie qua volgorde (al hadden wij daar enorm veel voordeel van) en is het niet nodig om koppels naast elkaar te laten zitten aan boord, we hebben 45 minuten vertraging gehad omdat praktisch geen enkele familie bij elkaar zat, kinderen geheel alleen, twee of drie mensen met dezelfde stoel etc etc...

    Maar al dat gedoe is het gelukkig wel waard om eenmaal in New York aan te komen, wat een stad...
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_68369700
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 18:23 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Hoe bevalt het Hotel? Wisselende dingen over gehoord.
    Ik vind het een goed Hotel. Snelle check-in/out. De kamers worden iedere dag verschoond en zien er netjes uit. Enige minpuntje is het ontbijt... je hebt de keuze uit een paar vage, niet heel lekkere broodjes, en thats it.

    Ben nu terug in NL, maar heb een super tijd gehad in NYC!
    Soms is het niet erg iets moois te verliezen. Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
      zaterdag 25 april 2009 @ 17:39:39 #77
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_68370196
    quote:
    Op zaterdag 25 april 2009 17:08 schreef The_stranger het volgende:
    Lap tekst
    Inderdaad, New York is een fascinerende stad. Shoppen kwam echter niet in mijn activiteitenlijst voor, ik richtte me meer op de architectuur van de stad. Vooral de hoogbouw met neo-gothische karakter uit de eerste decennia van de 20e eeuw oogt werkelijk prachtig, met als toppunt het Woolworth Building (bouwjaren 1910-1913, dik 240 meter hoog). Het Empire State Building heb ik bezocht op zondag 19 april, toen het weerbeeld nog gunstig was. In de dagen daarna was de bewolking inderdaad veelal overheersend.

    Diverse malen heb ik o.a 's avonds een wandeling gemaakt door Manhattan, weliswaar bezuiden Central Park. De omstandigheden waren opvallend veilig voor zo'n enorme stad, waarschijnlijk mede door de vrijwel permanente aanwezigheid van politie.

    De benedenmaatse klantvriendelijkheid bij de paspoortcontrole kan ik beamen; desinteresse leek de boventoon te voeren. Groot voordeel was dat ik geen significante bagage meehad.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      ESF Reporter zaterdag 25 april 2009 @ 19:18:50 #78
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_68372639
    Leuk de reports te lezen van de nieuwbakken NYC-gangers!

    Ik krijg weer helemaal zin maar moet nog tot september wachten. Ook ik ben van plan eigenhandig de economische crisis te laten verdwijnen. Century21 kwam ik vorig jaar bij toeval tegen (ik wist helemaal niet dat 't bestond maar achteraf gezien realiseerde ik me dat ik al wel ooit had gehoord van een warenhuis naast Ground Zero om de koopkracht in die regio aan te trekken). Heb er voor twee tientjes een Esprit zonnebril, een kitscherig Ralph Lauren tasje en een designer -onbekende naam- shirt gekocht dat heeeeeeeeerlijk zit. Wat een puinhoop daar trouwens zeg, qua ambiance is het de C&A op een Uitverkoop-dag.

    Ben trouwens van plan om dit keer een fiets te huren en door Central Park te wielen, iemand dat ooit gedaan? Lijkt me wel geinig.
    pi_68372912
    quote:
    Op zaterdag 25 april 2009 17:39 schreef Demarest het volgende:

    [..]

    Inderdaad, New York is een fascinerende stad. Shoppen kwam echter niet in mijn activiteitenlijst voor, ik richtte me meer op de architectuur van de stad. Vooral de hoogbouw met neo-gothische karakter uit de eerste decennia van de 20e eeuw oogt werkelijk prachtig, met als toppunt het Woolworth Building (bouwjaren 1910-1913, dik 240 meter hoog). Het Empire State Building heb ik bezocht op zondag 19 april, toen het weerbeeld nog gunstig was. In de dagen daarna was de bewolking inderdaad veelal overheersend.

    Diverse malen heb ik o.a 's avonds een wandeling gemaakt door Manhattan, weliswaar bezuiden Central Park. De omstandigheden waren opvallend veilig voor zo'n enorme stad, waarschijnlijk mede door de vrijwel permanente aanwezigheid van politie.

    De benedenmaatse klantvriendelijkheid bij de paspoortcontrole kan ik beamen; desinteresse leek de boventoon te voeren. Groot voordeel was dat ik geen significante bagage meehad.
    Tsja, het shoppen was ook niet mijn voorstel Afgezien van een geurtje heb ik zelf ook niets aangeschaft. Maar ja, je moet toch wat rekening houden met je vriendin, het blijft een vrouw he? Vaak was zij ook aan het winkelen en was ik de omgeving aan het bekijken/fotograferen...

    Ik had ook nooit een onveilig gevoel, maar mogelijk komt dat ook, naast de aanwezigheid van genoeg blauw op straat, dat het ten zuiden van central park eigenlijk nooit ergens uitgestorven is, er loopt altijd wel een groepje mensen...
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_68374324
    Als je de verhalen hier zo leest heb je het idee dat er werelden open gaan. Net of NY dé stad is.
    Maarja, als je New York vergelijkt met heerhugodam zou ik ook van m'n stoel vallen
    Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
    Winston Churchill
      ESF Reporter zaterdag 25 april 2009 @ 20:22:26 #81
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_68374656
    Wat vind jij dan dé stad?
    Ik weet niet of NY dé stad is want daarvoor moet ik alle steden van de wereld hebben gezien en da gaoi mooi nie lukken nie. Maar dat NY een van de meest indrukwekkende, opwindendste steden is die ik heb bezocht, is een feit.
    pi_68376014
    quote:
    Op zaterdag 25 april 2009 20:22 schreef Cee het volgende:
    Wat vind jij dan dé stad?
    Ik weet niet of NY dé stad is want daarvoor moet ik alle steden van de wereld hebben gezien en da gaoi mooi nie lukken nie. Maar dat NY een van de meest indrukwekkende, opwindendste steden is die ik heb bezocht, is een feit.
    Er is geen dé stad. Het feit dat de stad 1 van de grootste van de wereld is, raak je natuurlijk onder de indruk. Grote steden hebben natuurlijk een opwindende uitstraling. Er is immers elk moment van de dag wel wat aan de gang en je hoeft je er nooit te vervelen.

    Wat betreft grote steden vallen Tokio, Sjanghai en LA ook wel mooi in het rijtje van New York.

    Alleen als je er gaat wonen ga je dit toch écht in een ander ogenschouw nemen. Om elke dag de lady te zien op het moment dat je weggaat van huis en als je weer terug komt heeft wel wat maar op een gegeven moment gaat dat besef weg. Ik heb persoonlijk het idee als mensen in New York komen ze zich zelf al helemaal zien dat ze er wonen, leuk baantje hebben en lekker elke dag shoppen.
    Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
    Winston Churchill
      ESF Reporter zaterdag 25 april 2009 @ 21:11:04 #83
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_68376324
    Ik zou er niet willen wonen, ik zou helemaal gek worden. Er is een groot verschil tussen het beleven van een stad in vakantie-sferen, je bent vrij en kan gaan en staan waar je wil. Als je er woont heb je verplichtingen, zijn er dagen aan een stuk dat je je huis uit gaat, de zelfde rit naar het werk neemt, dan weer die zelfde rit terug naar huis neemt en verder niks ziet van de stad behalve de deli op de hoek. Dan heb ik liever wat meer groen en minder lawaai om me heen.

    LA is een grote stad maar bestaat eigenlijk uit grote steden en is zo immens groot, dat ik er geen chocola van kan maken, 't is geen gezellig rondwandelen daar in ieder geval.
      zaterdag 25 april 2009 @ 22:12:45 #84
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_68378112
    Ik heb even een practische vraag... (weet niet of deze vraag al eens gesteld is, maar ik ga niet alles terug lezen )

    Wij willen eind aug. naar New York, stel dat we nu via bijv. Arke.nl boeken, dan neem ik aan dat wij vanaf het vliegveld zelf voor vervoer richting ons hotel moeten zorgen?? Klopt dit?!
    pi_68379815
    Hoeft niet, je kan ook gelijk transfer erbij boeken!

    Wij hebben ook geboekt bij Arke, en kregen ook deze mogelijkheid
      zaterdag 25 april 2009 @ 23:21:19 #86
    36326 Freezor
    Cold as stone
    pi_68380018
    tvp.

    Vorig jaar zomer naar NYC geweest. Ben benieuwd naar de verhalen van andere users.
    Something for your mind, your body and your soul.
    pi_68385923
    Nog één weekje en dan gaat een jarenlange droom in vervulling..
    Nou lijkt het dus vanaf volgende week niet zo'n heel mooi weer te worden; maar ja het zal de pret wel niet drukken, denk ik.
    We komen op zondagnamiddag aan en hebben een transfer geregeld naar het hotel (Park 79 op West 79th); wat raden jullie ons de eerste avond aan? Times Square? En waar te eten voor een goede eerste indruk?
    Vervolgens verblijven we drie volledige dagen, waarvoor we al een New York Pass hebben besteld, dus de diverse skyscrapers, museums en andere 'attracties' zullen bezocht worden. Op donderdagnamiddag vliegen we jammer genoeg alweer terug, dus dan misschien 's ochtends nog even lekker Central Park inwippen voor een laatste groet aan Manhattan.
    We zijn er dus op 5 dagen, maar in feite ongeveer 96 uur; hoe werken de metro-abonnementen? Op uurbasis of op datumbasis?
    Nog allerlaatste tips? Waar liggen op het moment de leukste kroegen (type muziek-pub)? Zijn er tussen 3 en 7 mei nog leuke concertjes, parades, evenementen?
    Het moge duidelijk zijn; ik heb er zin in!
    pi_68387670
    quote:
    Op zondag 26 april 2009 11:15 schreef Rory78 het volgende:
    Nog één weekje en dan gaat een jarenlange droom in vervulling..
    Nou lijkt het dus vanaf volgende week niet zo'n heel mooi weer te worden; maar ja het zal de pret wel niet drukken, denk ik.
    We komen op zondagnamiddag aan en hebben een transfer geregeld naar het hotel (Park 79 op West 79th); wat raden jullie ons de eerste avond aan? Times Square? En waar te eten voor een goede eerste indruk?
    Vervolgens verblijven we drie volledige dagen, waarvoor we al een New York Pass hebben besteld, dus de diverse skyscrapers, museums en andere 'attracties' zullen bezocht worden. Op donderdagnamiddag vliegen we jammer genoeg alweer terug, dus dan misschien 's ochtends nog even lekker Central Park inwippen voor een laatste groet aan Manhattan.
    We zijn er dus op 5 dagen, maar in feite ongeveer 96 uur; hoe werken de metro-abonnementen? Op uurbasis of op datumbasis?
    Nog allerlaatste tips? Waar liggen op het moment de leukste kroegen (type muziek-pub)? Zijn er tussen 3 en 7 mei nog leuke concertjes, parades, evenementen?
    Het moge duidelijk zijn; ik heb er zin in!
    Ik zou zeker de metro pakken naar Brooklyn en dan terug lopen over de Brooklyn Bridge naar Manhattan. Ge-wel-dig!
    Look at Krull's necklace. It's got more ice than Liberace, don't you?
    Andie: Oh, it's just a little frosting. Frosting? Frosting!
    pi_68387700
    Ik ga 1 mei naar de Big Apple. Graag wil ik op zondag een kerk bezoeken in Harlem. Heeft iemand ervaring hier mee? Op internet wordt er niet veel wijzer val. Anyone?
    Look at Krull's necklace. It's got more ice than Liberace, don't you?
    Andie: Oh, it's just a little frosting. Frosting? Frosting!
    pi_68394339
    Morgen naar New York!

    *heeft er heel erg veel zin in!*
    pi_68398601
    quote:
    Op zondag 26 april 2009 12:30 schreef Frosting het volgende:
    Ik ga 1 mei naar de Big Apple. Graag wil ik op zondag een kerk bezoeken in Harlem. Heeft iemand ervaring hier mee? Op internet wordt er niet veel wijzer val. Anyone?
    Ik ben jaren en jaren geleden (toen ik nog een kleine Tonio was) eens naar NY geweest , ook naar een harlemse kerk. De (zwarte) priester begon toen echter een tirade tegen het blanke volk die zijn 'broeders al honderden jaren onderdrukken'. Was niet erg leuk
    pi_68408757
    Voor de liefhebbers, hier de foto's van afgelopen week!
      zondag 26 april 2009 @ 23:38:18 #93
    36326 Freezor
    Cold as stone
    pi_68409685
    quote:
    Op zondag 26 april 2009 23:12 schreef NegaSado het volgende:
    Voor de liefhebbers, hier de foto's van afgelopen week!
    Toffe foto's

    Geeft echt een goed beeld hoe NYC is.
    Something for your mind, your body and your soul.
    pi_68413542
    Ik hoop dat die stomme varkensgriep geen serieuze vormen aan gaat nemen. Als ze net als in Mexico alle openbare gelegenheden gaan sluiten zou dat wel echt balen zijn .
    pi_68413567
    quote:
    Op zondag 26 april 2009 23:12 schreef NegaSado het volgende:
    Voor de liefhebbers, hier de foto's van afgelopen week!
    Goede foto's man . Hoe heb je die midden op straat geschoten? Even wachten met oversteken?
      maandag 27 april 2009 @ 09:17:57 #96
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_68414189
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 08:28 schreef Lexie het volgende:
    Ik hoop dat die stomme varkensgriep geen serieuze vormen aan gaat nemen. Als ze net als in Mexico alle openbare gelegenheden gaan sluiten zou dat wel echt balen zijn .
    Nou inderdaad.. ik wil echt dolgraag naar New York, maar ik wacht nog even met boeken!
      maandag 27 april 2009 @ 09:20:45 #97
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_68414248
    quote:
    Op zondag 26 april 2009 23:12 schreef NegaSado het volgende:
    Voor de liefhebbers, hier de foto's van afgelopen week!
    Wat een gave foto's!!!!! Zo krijg je echt een goed beeld van NY! Je hebt zo te zien ook een goede camera..!
    pi_68426398
    Griep verspreidt, EU: 'Blijf weg uit Mexico, VS':-Blijf-weg-uit-Mexico,-VS.html

    Gvd, het ge-eikel is begonnen .

    Hopen dat het binnen 1 á 2 weekjes overwaait, ik wil gewoon op vakantie .
      maandag 27 april 2009 @ 16:05:02 #99
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_68426540
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 16:01 schreef Lexie het volgende:
    Griep verspreidt, EU: 'Blijf weg uit Mexico, VS':-Blijf-weg-uit-Mexico,-VS.html

    Gvd, het ge-eikel is begonnen .

    Hopen dat het binnen 1 á 2 weekjes overwaait, ik wil gewoon op vakantie .
    Nou ja.. wij willen pas eind augustus gaan.... dus we hebben nog even. Wanneer wil jij gaan dan?
    pi_68426687
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 16:05 schreef Starlie het volgende:

    [..]

    Nou ja.. wij willen pas eind augustus gaan.... dus we hebben nog even. Wanneer wil jij gaan dan?
    17-25 mei was de bedoeling...

    Ik ben in ieder geval blij dat ik (voor het eerst in mijn leven) een annuleringsverzekering heb afgesloten. Maar dan nog, vanaf januari, toen ik geboekt heb, ben ik al helemaal hyped .
      maandag 27 april 2009 @ 16:11:44 #101
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_68426800
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 16:09 schreef Lexie het volgende:

    [..]

    17-25 mei was de bedoeling...

    Ik ben in ieder geval blij dat ik (voor het eerst in mijn leven) een annuleringsverzekering heb afgesloten. Maar dan nog, vanaf januari, toen ik geboekt heb, ben ik al helemaal hyped .
    Ooo wat zul jij balen zeg!! Hopelijk "waait" het een beetje over zeg maar, zodat je alsnog onbezorgd kunt gaan genieten van al het moois in NY! Kan me voorstellen dat je vanaf januari al helemaal hyper bent! Daarom hebben wij nog niet geboekt anders zou ik nu al nerveus en ook hyper zijn voor augustus

    Zal voor je duimen dat het goedkomt!
    pi_68427058
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 16:11 schreef Starlie het volgende:

    [..]

    Ooo wat zul jij balen zeg!! Hopelijk "waait" het een beetje over zeg maar, zodat je alsnog onbezorgd kunt gaan genieten van al het moois in NY! Kan me voorstellen dat je vanaf januari al helemaal hyper bent! Daarom hebben wij nog niet geboekt anders zou ik nu al nerveus en ook hyper zijn voor augustus

    Zal voor je duimen dat het goedkomt!
    Thnx

    Aan de andere kant lijkt het erop dat het virus zich al wereldwijd verspreid heeft. En als je hier in Nederland net zo goed ziek wordt als in Amerika, dan kun ik net zo goed toch gaan .
    pi_68441514
    Ik ga zondag, maak me in principe niet heel druk. Het is meer dat de media er zoveel aandacht aan geeft dat je dit wel begint te doen. Duik je er even op in. zijn de kansen vrij klein. Ook de behandeling is goed. NY is een grote stad. Je hoeft maar een taxi te stoppen en te schreeuwen dat je naar een ziekenhuis wilt, en je bent er zo. Daar maar ik me dus niet echt druk om.

    Het is dus meer alle aandacht die er omheen is, die je enthousiasme wegneemt, dan echte angst. En net zoals Lexie al zegt, je bent in principe nergens "veilig".
    pi_68501947
    OEW morgen naar NYC vliegen. Was overgeplaatst van DL naar een KLM vlucht. Ben benieuwd...
    Slaap in het Hampton Inn hotel aan 8th avenue. Krijgt op tripadvisor goede recensies.

    Heb toch stiekum wel een beetje rekening gehouden met de varkensgriep. Heb namelijk wat FFP2 maskers en wat ontsmetting middel gehaald. onder het mom van You Never Now en Just to be shure.
      woensdag 29 april 2009 @ 17:07:35 #105
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_68504225
    Ik ben nu in NY en aan de drukte op Tines Square te zien maakt niemand hier zich druk om de griep. Wel Aziaten met mondkapjes gespot .
    2000 light years from home
    pi_68504357
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 17:07 schreef Merkie het volgende:
    Wel Aziaten met mondkapjes gespot .
    Maar die zie je altijd... (is ook meer om ons te beschermen dan hunzelf)
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_68507478
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 16:32 schreef The_stranger het volgende:
    Dat vraag ik me dus ook af. Ben etn terug uit New York en als je goed uit je dak gaat in winkels zoals century21, of een goede uitverkoop tegenkomt van bekende merken, dan zit je qua geld zo aan de 430 euro, maar als je dezelfde kleren in Nederland koopt, ben je veel meer kwijt...
    De wisselkoers van die dag wordt gebruikt. 1 euro is nu zo'n 1,30 dollar, dus 430 euro is 560 US dollar aan waarde. Om een paar euro meer of minder gaat het hier niet.

    In het geval van kleding is het niet zo lastig te ontwijken. Je haalt de prijskaartjes uit je nieuwe kleding en je zegt dat je die kleding al in bezit had en meegenomen naar de VS (als er al naar wordt gevraagd). Met drank en sigaretten wordt het lastiger :-)
    pi_68508830
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 18:57 schreef jaco het volgende:

    [..]

    De wisselkoers van die dag wordt gebruikt. 1 euro is nu zo'n 1,30 dollar, dus 430 euro is 560 US dollar aan waarde. Om een paar euro meer of minder gaat het hier niet.
    Dat snap ik, maar gaat het om wat voor waarde een broek in de States heeft, of hier in Nederland. Een Hilfiger broek heeft in de states nu eenmaal een lagere waarde (goedkoper) dan hier. Dus wordt er gekeken naar wat je letterlijk hebt uitgegeven (omgerekend in euro's) of wat die kleding hier in de winkel moeten kosten. Of met een ander voorbeeld, een iphone kost in de States maximaal 400 dollar, terwijl je hier minimaal 600 euro moet betalen, omdat elektronica daar per definitie nu eenmaal goedkoper is (fictieve bedragen). Zit je als je die iphone voor 400 dollar koopt nu over die limiet van 430 euro of niet?

    Persoonlijk zou ik nee zeggen, maar de Dick Mols van de douane zouden zomaar een andere mening kunnen hebben..
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_68509016
    Ben de laatste tijd een fikse LP collectie aan het aanleggen; waar liggen de 'betere' platenzaken? (ben voornamelijk op zoek naar authentieke exemplaren rock uit de seventies)
    pi_68509837
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 16:05 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
    OEW morgen naar NYC vliegen. Was overgeplaatst van DL naar een KLM vlucht. Ben benieuwd...
    Slaap in het Hampton Inn hotel aan 8th avenue. Krijgt op tripadvisor goede recensies.

    Heb toch stiekum wel een beetje rekening gehouden met de varkensgriep. Heb namelijk wat FFP2 maskers en wat ontsmetting middel gehaald. onder het mom van You Never Now en Just to be shure.
    Grappig, daar zit ik ook vanaf zondag Mede ook door de recensies. Hoe ga jij erheen? Wij pakken denk ik een taxi, wel zo handig.
    pi_68517804
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 19:46 schreef The_stranger het volgende:
    [..]
    Dat snap ik, maar gaat het om wat voor waarde een broek in de States heeft, of hier in Nederland. Een Hilfiger broek heeft in de states nu eenmaal een lagere waarde (goedkoper) dan hier. Dus wordt er gekeken naar wat je letterlijk hebt uitgegeven (omgerekend in euro's) of wat die kleding hier in de winkel moeten kosten.
    Er wordt gekeken naar wat je letterlijk hebt uitgegeven. Dus de kassabon is het uitgangspunt. Hierover wordt een percentage aan invoerrechten en btw (meestal 19%) berekend.

    Als je boven de 430 euro maar onder de 700 euro zit, is er trouwens een gereduceerd tarief. Hier kun je een en ander napluizen: http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage.html
    pi_68521508
    Morgen om 9.00 uur vliegen van AMS naar Newark
    pi_68521659
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 19:52 schreef Rory78 het volgende:
    Ben de laatste tijd een fikse LP collectie aan het aanleggen; waar liggen de 'betere' platenzaken? (ben voornamelijk op zoek naar authentieke exemplaren rock uit de seventies)
    Als ik me niet vergis zitten er aardig wat leuke, kleine, independent platenzaken in NoHo.
    Stop rockin' the boat.
    pi_68521746
    Thnx, Bassie!
    pi_68529058
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 00:12 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Er wordt gekeken naar wat je letterlijk hebt uitgegeven. Dus de kassabon is het uitgangspunt. Hierover wordt een percentage aan invoerrechten en btw (meestal 19%) berekend.
    Dat dacht/hoopte ik al en is ook wel zo makkelijk, bedankt.
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_68596038
    ik hou van deze stad... we zitten hier nu 8 dagen, en ik vind het heerlijk!!

    het enige is mijn kilo's
    daar zit ik echt zwaar overheen. ik heb al mijn gekochte schoenen al gedragen, kledeing kaartjes eraf, en tussen de vuile was, en de kadootje hou ik gewoon zoals ze zijn...

    dinsdag alweer naar huis
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_68597279
    quote:
    Op zaterdag 2 mei 2009 18:39 schreef soares het volgende:
    ik hou van deze stad... we zitten hier nu 8 dagen, en ik vind het heerlijk!!

    het enige is mijn kilo's
    daar zit ik echt zwaar overheen. ik heb al mijn gekochte schoenen al gedragen, kledeing kaartjes eraf, en tussen de vuile was, en de kadootje hou ik gewoon zoals ze zijn...

    dinsdag alweer naar huis
    Maak je niet teveel zorgen over die controles, zo moeilijk doen ze echt niet over wat kleding en schoenen. Het zijn items als dure electronica en golfspullen ofzo die de aandacht eerder trekken. Kleding boeit ze nooit echt.

    Gewoon door blijven kopen dus, en de baliemedewerkster lief aankijken bij het inchecken.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_68597561
    two-piece concept:
    Het two-piece concept geldt op vluchten van en naar de VS en van en naar Canada. Hiervoor zijn in de Economy Class per persoon in principe twee stukken bagage met elk een gewicht van 23 kg toegestaan, in de Business Class twee stukken bagage met elk een gewicht van 32 kg. De som van de hoogte, lengte en breedte mag max. 158 cm bedragen. Voor kinderen jonger dan twee jaar wordt één stuk bagage (max. 23 kg, som van hoogte, lengte en breedte: max. 115 cm) en een buggy vervoerd.

    van de air berlin site...

    dat betekent toch dat ik gewoon2 koffers mag inchecken? want dan koop ik gewoon een koffer
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_68603727
    Jups, je mag twee koffers meenemen. Vrij normaal als je naar USA vliegt.
    Stop rockin' the boat.
    pi_68617264
    Nog 5 uur voor mijn vlucht vanuit Reykjavik...
    ...kan niet wachten!
      zondag 3 mei 2009 @ 13:59:27 #121
    96720 stevengerrard
    stevengerrard
    pi_68617370
    Begin september willen we voor de 2x richting NY!!

    Nu zit ik een beetje in dubio en hopelijk heeft iemand goed advies.

    1) Wanneer zou ik het beste een vliegticket kopen. Met de "krediet crisis" rijzen de last minutes / kortingen / acties de spreekwoordelijke pan uit maar is het wijs om daarop te wachten. Of kan ik beter gewoon nu een ticket kopen en dan hopen dat de prijs over 3 mnd niet vet lager is!

    2) Wie weet een goed/ goedkoop hostel / hotel, beetje aan de onderkant van Central park of richting Chinatown / Italian wijk. Vorige keer zaten we rond de East 97 street en dat was nou niet een buurt om 'savonds nog even lekker rond te lopen. Althans zo deed het zich over
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_68622463
    Dag 3 in NYC vandaag, de toeristische "must see's" zijn achter de rug Vandaag chillen in Central Park enzo (hopelijk dat net als gisteren de zon nog doorkomt), en morgen door naar Las Vegas
    pi_68624520
    quote:
    Wie weet een goed/ goedkoop hostel / hotel, beetje aan de onderkant van Central park of richting Chinatown / Italian wijk.
    www.thepodhotel.com ?
      zondag 3 mei 2009 @ 20:48:29 #124
    96720 stevengerrard
    stevengerrard
    pi_68633335
    pod hotel lijkt me zelf niks en is veel duurder dan andere.

    Zit nu te kijken naar Hotel Chelsea en/of Hotel Carter..Maar zoektocht gaat verder
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
      zondag 3 mei 2009 @ 21:19:23 #125
    47513 StrikerZeljko
    Hala Madrid!
    pi_68634560
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 13:59 schreef stevengerrard het volgende:
    Begin september willen we voor de 2x richting NY!!

    Nu zit ik een beetje in dubio en hopelijk heeft iemand goed advies.

    1) Wanneer zou ik het beste een vliegticket kopen. Met de "krediet crisis" rijzen de last minutes / kortingen / acties de spreekwoordelijke pan uit maar is het wijs om daarop te wachten. Of kan ik beter gewoon nu een ticket kopen en dan hopen dat de prijs over 3 mnd niet vet lager is!

    2) Wie weet een goed/ goedkoop hostel / hotel, beetje aan de onderkant van Central park of richting Chinatown / Italian wijk. Vorige keer zaten we rond de East 97 street en dat was nou niet een buurt om 'savonds nog even lekker rond te lopen. Althans zo deed het zich over
    Heb vanmorgen mn ticket geboekt voor September.. je kan wel blijven wachten maar ik heb het gevoel dat ik een goeie deal heb, daar gaat het om..
    De keus wordt er ook niet beter op namelijk.

    Vlieg rechtstreeks met Delta van Brussel naar JFK voor 380 ongeveer, mij hoor je niet klagen! blijft gewoon goedkoop ookal zakt die prijs nog 100 euro (wat ik niet verwacht).
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      zondag 3 mei 2009 @ 21:20:46 #126
    96720 stevengerrard
    stevengerrard
    pi_68634629
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 20:46 schreef bassieVL het volgende:

    [..]

    Online inchecken een idee? In ieder geval veel plezier.
    Kan je bij elke vliegmaatschappij tegenwoordig online inchecken??
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
      zondag 3 mei 2009 @ 21:22:22 #127
    96720 stevengerrard
    stevengerrard
    pi_68634699
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 21:19 schreef StrikerZeljko het volgende:

    [..]

    Heb vanmorgen mn ticket geboekt voor September.. je kan wel blijven wachten maar ik heb het gevoel dat ik

    Vlieg rechtstreeks met Delta van Brussel naar JFK voor 380 ongeveer, mij hoor je niet klagen! blijft gewoon goedkoop ookal zakt die prijs nog 100 euro (wat ik niet verwacht).
    welke periode vlieg jij??? Wij kijken voor 2 sept heen en 11 sept terug bijv en ik kom niet goedkoper dan +- 470 p.p directe vlucht
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_68634734
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 20:48 schreef stevengerrard het volgende:
    pod hotel lijkt me zelf niks en is veel duurder dan andere.

    Zit nu te kijken naar Hotel Chelsea en/of Hotel Carter..Maar zoektocht gaat verder
    Hotel Carter? Dat schijnt echt een verschrikking te zijn.
      zondag 3 mei 2009 @ 21:39:22 #129
    47513 StrikerZeljko
    Hala Madrid!
    pi_68635441
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 21:22 schreef stevengerrard het volgende:

    [..]

    welke periode vlieg jij??? Wij kijken voor 2 sept heen en 11 sept terug bijv en ik kom niet goedkoper dan +- 470 p.p directe vlucht
    9/11
    zal wel een leuke combi opleveren ja

    In die periode kun je voor mijn prijs vliegen, kijk maar op www.connections.be
    hier een wel bekend reisbureau, is belgisch, hebben ook echte kantoren.

    Met Delta, rechtstreekse vluchten
    Connections is eigenlijk ALTIJD de goedkoopste, ook goedkoper dan boeken bij Delta zelf
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      maandag 4 mei 2009 @ 09:27:25 #130
    96720 stevengerrard
    stevengerrard
    pi_68646032
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 21:22 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Hotel Carter? Dat schijnt echt een verschrikking te zijn.
    Vorig jaar hebben we in Morning Inn gezeten en dat was zeker niet om naar huis te schrijven! Al kregen we de laatste 3 dagen wel een super appartement met koelkast, bad etc etc voor de prijs van een 1 persoonskamer. Zal de reden achterwege laten

    Maar net ff op tripadvisor over Carter gelezen en dat word hem dus niet ...Dan maar iets meer betalen dan 500 dollar p/p voor 9 nachten!

    [ Bericht 16% gewijzigd door stevengerrard op 04-05-2009 09:43:54 ]
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
      maandag 4 mei 2009 @ 09:33:20 #131
    96720 stevengerrard
    stevengerrard
    pi_68646132
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 21:39 schreef StrikerZeljko het volgende:

    [..]

    9/11
    zal wel een leuke combi opleveren ja

    In die periode kun je voor mijn prijs vliegen, kijk maar op www.connections.be
    hier een wel bekend reisbureau, is belgisch, hebben ook echte kantoren.

    Met Delta, rechtstreekse vluchten
    Connections is eigenlijk ALTIJD de goedkoopste, ook goedkoper dan boeken bij Delta zelf
    weten nog niet zeker of het ook die datums worden hoor ... Ik zie inderdaad dat ook voor die datum het 380 p/p is. Delta is beetje vergelijkbaar met continental ofzo??? En kan je dan ook online inchecken of moet je dan weer 3 uur van te voren aanwezig zijn??
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
      maandag 4 mei 2009 @ 10:29:46 #132
    47513 StrikerZeljko
    Hala Madrid!
    pi_68647367
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 09:33 schreef stevengerrard het volgende:

    [..]

    weten nog niet zeker of het ook die datums worden hoor ... Ik zie inderdaad dat ook voor die datum het 380 p/p is. Delta is beetje vergelijkbaar met continental ofzo??? En kan je dan ook online inchecken of moet je dan weer 3 uur van te voren aanwezig zijn??
    Delta is heel betrouwbaar en een goede maatschappij (niet te posh maar gewoon degelijk, en de prijs is dan ook goed).
    Ze werken zoals alle maatschappijen tegenwoordig met E-ticket, alleen online inchecken weet ik zo niet, dat zou iemand anders je hier wel kunnen vertellen lijkt me..
    Online inchecken is zowiezo lastig lijkt me omdat je koffers af moet gooien?
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_68648418
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 10:29 schreef StrikerZeljko het volgende:

    [..]
    Online inchecken is zowiezo lastig lijkt me omdat je koffers af moet gooien?
    Online inchecken en je koffers afgeven bij de "Baggage drop off". Scheelt je weer wat tijd in de rij.

    En bij Delta kun je ook online inchecken: https://www.delta.com/tra(...)in/options/index.jsp
    Stop rockin' the boat.
    pi_68648590
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 09:33 schreef stevengerrard het volgende:

    [..]

    weten nog niet zeker of het ook die datums worden hoor ... Ik zie inderdaad dat ook voor die datum het 380 p/p is. Delta is beetje vergelijkbaar met continental ofzo??? En kan je dan ook online inchecken of moet je dan weer 3 uur van te voren aanwezig zijn??
    Delta is vergelijkbaar met Continental. Je moet een beetje geluk hebben dat je in een nieuw vliegtuig komt.

    Je kunt bij Delta online inchecken, maar dan moet je nog steeds 3 uur van te voren aanwezig zijn. Met het online inchecken bespaar je niet veel tijd; het gaat er meer om dat je je stoel hebt geclaimed en veel mensen zitten graag bij raam of gangpad.
    pi_68648985
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 13:59 schreef stevengerrard het volgende:
    1) Wanneer zou ik het beste een vliegticket kopen. Met de "krediet crisis" rijzen de last minutes / kortingen / acties de spreekwoordelijke pan uit maar is het wijs om daarop te wachten. Of kan ik beter gewoon nu een ticket kopen en dan hopen dat de prijs over 3 mnd niet vet lager is!
    Toeslaan zodra je een goede deal ziet. De crisis betekent niet dat de ticketprijzen per definitie gaan zakken. Het kan goed zijn dat er maatschappijen failliet gaan of dat er vluchten gecancelled worden, waardoor het aanbod lager wordt en dus de prijs juist stijgt.
    quote:
    2) Wie weet een goed/ goedkoop hostel / hotel, beetje aan de onderkant van Central park of richting Chinatown / Italian wijk. Vorige keer zaten we rond de East 97 street en dat was nou niet een buurt om 'savonds nog even lekker rond te lopen. Althans zo deed het zich over
    Dat was in East Harlem en dat is inderdaad een wijk om enigszins te vermijden hoewel Manhattan op zich zeer veilig is. Ik heb in New York gewoond dus ik heb geen ervaring met hotels, maar je zou in principe alles lager dan 92nd street aan East Side en lager dan 125th street aan de West Side kunnen overwegen. Dan zit je qua veiligheid van de buurt goed.
    pi_68649553
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 11:08 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Delta is vergelijkbaar met Continental. Je moet een beetje geluk hebben dat je in een nieuw vliegtuig komt.

    Je kunt bij Delta online inchecken, maar dan moet je nog steeds 3 uur van te voren aanwezig zijn. Met het online inchecken bespaar je niet veel tijd; het gaat er meer om dat je je stoel hebt geclaimed en veel mensen zitten graag bij raam of gangpad.
    Geen idee waar die 3 uur van te voren aanwezig zijn vandaan komt.
    Je kunt je bagage meestal tot 60 minuten van te voren afgeven, mits je online check-in hebt gebruikt. Check even de website van je airline. Houd natuurlijk wel rekening met eventuele drukte bij de paspoort controle.
    Stop rockin' the boat.
      maandag 4 mei 2009 @ 11:52:51 #137
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_68650228
    Jaco, weet jij toevallig of je bij Britisch Airways ook online kunt inchecken?
    pi_68652516
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 11:52 schreef Omnifacer het volgende:
    Jaco, weet jij toevallig of je bij Britisch Airways ook online kunt inchecken?
    Ja, dat kan ook bij BA op Schiphol.
    pi_68652869
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 11:35 schreef bassieVL het volgende:

    [..]

    Geen idee waar die 3 uur van te voren aanwezig zijn vandaan komt.
    Die 3 uur is het advies van Schiphol zelf, dat ook door luchtvaartmaatschappijen wordt overgenomen. Zie ook http://www.schiphol.nl/Vluchtinfo/Inchecken.htm

    De 3 uur is ruim genomen, zodat reizigers die zich daarop richten niet onmiddelijk in problemen raken als de trein wordt gemist of de taxi niet komt opdagen.

    Als je in de buurt van Schiphol woont, dan kun je ook wel 2,5 uur aanhouden, maar ik neem zelf nooit minder. Er kan onderweg iets gebeuren of er kunnen lange rijen staan bij zowel de bagage drop-off als ook bij de paspoortkontrole.
    pi_68653279
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 13:08 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Die 3 uur is het advies van Schiphol zelf, dat ook door luchtvaartmaatschappijen wordt overgenomen. Zie ook http://www.schiphol.nl/Vluchtinfo/Inchecken.htm
    Dat klopt wel, maar iedereen heeft het altijd over 'moeten'. En als je vaak vliegt, dan wil je echt niet elke keer 3 uur van te voren op een luchthaven rondhangen.
    Stop rockin' the boat.
    pi_68661004
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 13:21 schreef bassieVL het volgende:

    [..]

    Dat klopt wel, maar iedereen heeft het altijd over 'moeten'. En als je vaak vliegt, dan wil je echt niet elke keer 3 uur van te voren op een luchthaven rondhangen.
    Klopt. Ik vlieg nu al een paar jaar wekelijks naar bestemmingen in West-Europa en ben er inmiddels wel aan gewend. Meestal arriveer in maximaal 60 minuten van tevoren, maar afhankelijk van de luchthaven kan dit teruglopen naar 20 minuten (da's op Rotterdam Airport of Brussels nog te doen, moet je wel doorlopen).

    Lange vluchten voor vakantie zal ik iets ruimer plannen, maar meer dan 90 minuten is eigenlijk nooit nodig.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      dinsdag 5 mei 2009 @ 13:56:19 #142
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_68691013
    tvp
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_68714352
    Heb het comfort inn manhattan geboekt, iemand daar een keer verbleven?
    pi_68735084
    Whoohoo, we hebben kaartjes voor The Daily Show op 18 mei .
    pi_68766891
    Hoe zit het met het metro systeem in New York? Is dat een beetje vergelijkbaar met die van Parijs?
    pi_68771889
    Stel ik zit in New York, en ga ook een paar dagen naar Washington en/of Boston..
    Waar kan ik dan het best mijn lege koffer vullen met nieuwe kleding..
    Midden in Manhattan zal ik niet veel outlets vinden neem ik aan
    Iets wat een toch nog een beetje centraal ligt en goed bereikbaar is?
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_68779285
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 12:14 schreef labbit het volgende:
    Hoe zit het met het metro systeem in New York? Is dat een beetje vergelijkbaar met die van Parijs?
    Ik weet niet hoe het in Parijs werkt maar in New York werkt het als volgt:
    Bij de Subway stations koop je zon Regular Card of zo'n week pas, ligt er aan hoe lang je er verblijft natuurlijk. Verder is het handig als je zon mapje bij je hebt van Manhattan, daar staan de kleuren op en de letters van de lijn die je moet hebben. Het werkt heel makkelijk als je een keer op en neer bent geweest, gewoon kijken naar de kleur en de letter die boven de trap staan als je naar de Subway gaat en het kan niet misgaan.
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_68784915
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 17:44 schreef Nesle het volgende:

    [..]

    Ik weet niet hoe het in Parijs werkt maar in New York werkt het als volgt:
    Bij de Subway stations koop je zon Regular Card of zo'n week pas, ligt er aan hoe lang je er verblijft natuurlijk. Verder is het handig als je zon mapje bij je hebt van Manhattan, daar staan de kleuren op en de letters van de lijn die je moet hebben. Het werkt heel makkelijk als je een keer op en neer bent geweest, gewoon kijken naar de kleur en de letter die boven de trap staan als je naar de Subway gaat en het kan niet misgaan.
    Hetzelfde dus alleen het kaartjes systeem klinkt anders maar daar kom ik vast wel uit.

    EDIT:
    http://subway.umka.org/maps/new-york.gif dus als ik vanaf JFK de blauwe lijn neem rij je zo manhatten in zonder over te stappen? rijden er ook metro's van en naar newark? (die zie ik niet op de kaart )
    pi_68785925
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 20:26 schreef labbit het volgende:

    [..]

    Hetzelfde dus alleen het kaartjes systeem klinkt anders maar daar kom ik vast wel uit.

    EDIT:
    http://subway.umka.org/maps/new-york.gif dus als ik vanaf JFK de blauwe lijn neem rij je zo manhatten in zonder over te stappen? rijden er ook metro's van en naar newark? (die zie ik niet op de kaart )

    Eerst via de Airtrain. maar het lijkt me geen pretje om met een grote koffer door het metro systeem te worstelen. Als je een beetje pech hebt kom je van die wazige poortjes tegen waar je koffer niet doorheen kunnen
    pi_68786077
    TVP

    26 juni naar New York (tweede keer, maar eerste keer was voor zaken en ik heb toen niets van de stad gezien).
    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
      donderdag 7 mei 2009 @ 21:15:24 #151
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_68786872
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 20:26 schreef labbit het volgende:

    [..]

    Hetzelfde dus alleen het kaartjes systeem klinkt anders maar daar kom ik vast wel uit.

    EDIT:
    http://subway.umka.org/maps/new-york.gif dus als ik vanaf JFK de blauwe lijn neem rij je zo manhatten in zonder over te stappen? rijden er ook metro's van en naar newark? (die zie ik niet op de kaart )
    Vanaf het vliegveld kan je het best met de taxi gaan vind ik, het metronetwerk in NYC is erg groot en je zit wel minstens een uur in de metro vanaf JFK gok ik . Taxi is flat-fee van $45 (excl. toll wat op kan lopen tot $5 volgens mij), 10% fooi erbij en je zit op $55. Als je met meerdere mensen bent is dat heel goed te doen. Newark rijden helemaal geen metro's naartoe.
    2000 light years from home
    pi_68788817
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 20:51 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:

    [..]

    Eerst via de Airtrain. maar het lijkt me geen pretje om met een grote koffer door het metro systeem te worstelen. Als je een beetje pech hebt kom je van die wazige poortjes tegen waar je koffer niet doorheen kunnen
    Ik neem alleen een rugzak mee dus dat moet wel goed komen
      vrijdag 8 mei 2009 @ 19:18:17 #153
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_68819489
    Newark Airport heeft inderdaad geen metro-aansluiting. De afstand Newark Airport - Manhattan legden we af middels de monorail op het vliegveld en nadien een reguliere trein. Kosten: $20,- per persoon.

    Eenmaal in New York hebben we de verschillende vervoersmogelijkheden getest; we begonnen met een taxirit van 28th Street (nabij het Flatiron Building) naar Battery Park in het uiterste zuiden van stadsdeel Manhattan. De prijs was circa $12,- inclusief fooi, maar de rijstijl van de chauffeur was aan de lompe kant. Dezelfde afstand kon middels de metro voor slechts $2 p.p afgelegd worden. Wat betreft New York zeg ik: metro ftw!
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      vrijdag 8 mei 2009 @ 21:24:54 #154
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_68824063
    2000 light years from home
    pi_68824478
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 21:24 schreef Merkie het volgende:
    Kroon van het Vrijheidsbeeld weer toegankelijk

    Ben net terug, verdomme .
    4 juni ga ik bijna weg
    pi_68824511
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 21:35 schreef labbit het volgende:

    [..]

    4 juni ga ik bijna weg
    4 juli he.
    pi_68839342
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 20:26 schreef labbit het volgende:

    http://subway.umka.org/maps/new-york.gif dus als ik vanaf JFK de blauwe lijn neem rij je zo manhatten in zonder over te stappen? rijden er ook metro's van en naar newark? (die zie ik niet op de kaart )
    Eerst de airtrain, dan overstappen op de PATH trein. Die stopt op veel plaatsen in de stad (en New Jersey), met als ik me niet vergis 33rd Street als noordelijkste punt. Je kunt hier gewoon gebruik van maken met je MetroCard.
    pi_68839456
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 21:36 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    4 juli he.
    potverdrie
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 12:58 schreef Roy_T het volgende:

    [..]

    Eerst de airtrain, dan overstappen op de PATH trein. Die stopt op veel plaatsen in de stad (en New Jersey), met als ik me niet vergis 33rd Street als noordelijkste punt. Je kunt hier gewoon gebruik van maken met je MetroCard.
    PATH trein is gewoon een trein en geen metro?
    pi_68840415
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 13:01 schreef labbit het volgende:

    PATH trein is gewoon een trein en geen metro?
    Het zijn dezelfde treinstellen als van de metro, maar het is een apart net speciaal voor het woon-/werk/-toeristenverkeer vanuit New Jersey (Port Authority Trans-Hudson, onder de Hudson door Manhattan in dus). Zie ook http://www.panynj.gov/CommutingTravel/path/html/. Het gaat net als de metro voornamelijk ondergronds, en je hebt veel overstapmogelijkheden. Penn Station (die in NYC, er is er ook eentje in New Jersey) is een mooie locatie hiervoor. Vanaf daar kun je op de metro overstappen, Amtrak, etc.

    Tip: Er zijn in NYC weinig tot geen bagagekluisjes. Als je echter een treinkaartje koopt om vanaf Penn naar Newark te reizen, dan kun je op die dag voor $4,50 per koffer per dag deze stallen in het depot bij spoor 5!

    Het is de enige manier om snel met het OV in Manhattan (of Jersey City) te komen vanaf Newark voor zover ik weet.
    pi_68840759
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 12:58 schreef Roy_T het volgende:

    [..]

    Eerst de airtrain, dan overstappen op de PATH trein. Die stopt op veel plaatsen in de stad (en New Jersey), met als ik me niet vergis 33rd Street als noordelijkste punt. Je kunt hier gewoon gebruik van maken met je MetroCard.
    Bovenstaande informatie klopt niet.

    De PATH is een metro tussen New York City en enkele kleinere plaatsen in New Jersey. Je kunt de metrocard er niet voor gebruiken. De PATH sluit niet aan op de airtrain van JFK (en ook niet op die van Newark Airport).

    Om van JFK naar Manhattan te komen, kun je vanaf de terminal de Airtrain nemen naar het metro station Howard Beach (USD $5)en daar op een van de blauwe lijnen stappen (USD $2) zoals een vorige poster al aan gaf.

    Je kunt ook de Airtrain nemen naar het Station Jamaica. Daar kun je de E J of Z metro nemen zoals het kaartje al aangeeft. Maar nog prettiger is de LIRR trein te pakken (staat niet op het kaartje, maar rijdt regelmatig). Deze kost usd $5 en het is iets minder hectisch dan de metro, vooral prettig als je veel bagage hebt. De LIRR brengt je naar Penn Station.
    pi_68840947
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 13:50 schreef jaco het volgende:

    Bovenstaande informatie klopt niet.

    De PATH is een metro tussen New York City en enkele kleinere plaatsen in New Jersey. Je kunt de metrocard er niet voor gebruiken. De PATH sluit niet aan op de airtrain van JFK (en ook niet op die van Newark Airport).
    Ik ging er inderdaad per abuis vanuit dat de PATH tot Newark Airport rijdt, dat is inderdaad niet zo. Geen idee hoe ik daar opeens bij kom. Wél werkt de MetroCard er gewoon. Ik heb vorige week niets anders gebruikt om dagelijks van Hoboken naar Manhattan te gaan.

    Als je kunt kiezen tussen Newark en JFK, dan zou ik overigens Newark kiezen. Maar da's persoonlijke voorkeur.
    pi_68841337
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 13:58 schreef Roy_T het volgende:

    [..]

    Ik ging er inderdaad per abuis vanuit dat de PATH tot Newark Airport rijdt, dat is inderdaad niet zo.
    Vergissing kan gebeuren. Maar de originele vraagsteller wil vanaf JFK airport naar Manhattan, niet vanaf Newark. Daar lag de verwarring.
    quote:
    Wél werkt de MetroCard er gewoon. Ik heb vorige week niets anders gebruikt om dagelijks van Hoboken naar Manhattan te gaan.
    Ik gebruikte de PATH 2 jaar geleden wel eens en toen moesten er nog ouderwetse muntjes in. Daarom was ik verbaasd, ook omdat de MTA geen eigenaar is van de PATH lijn.

    Ik zie op die website dat ze nu kaarten gebruiken. Maar van de MTA wordt alleen de Metrocard pay per ride card geaccepteerd, dus niet de weekkaarten.
    pi_68871877
    Hier wat zelf geschoten panorama's...







    ...fantastische reis gehad (ben nu nog gekker van NYC); hopelijk een volgende keer wel wat beter weer.

      dinsdag 12 mei 2009 @ 03:16:14 #164
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_68927820
    NYC
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_68927828
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 21:24 schreef Merkie het volgende:
    Kroon van het Vrijheidsbeeld weer toegankelijk

    Ben net terug, verdomme .
    Kun je Manhattan zien liggen - kun je van het pontje naar Staten Island ook. Vrijheidsbeeld excursie = weggegooid geld, IMHO.
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 12 mei 2009 @ 03:29:32 #166
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_68927850
    mooie foto's Rory78
    En dat kan zomaar.....?
      dinsdag 12 mei 2009 @ 03:33:16 #167
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_68927859
    Ik heb trouwens ook nog een vraagje...we willen graag een wedstrijd bijwonen van de New York Yankees.
    Maar nu heb ik ergens gelezen dat ze een nieuw stadion hebben, en dat dit nieuwe stadion nu ook niet meer zo in de buurt ligt?!?
    Wat zijn ongeveer de kosten voor een kaartje? En welke dag/tijdstip kun je het beste gaan om zo goed mogelijk de sfeer te kunnen proeven, en wat zijn redelijk betaalbare plaatsen waar je iets kunt zien zonder een kapitaal aan een kaartje kwijt te zijn.
    En waar kan ik het beste kaartjes reserveren?
    Zouden jullie het de moeite waard vinden om een wedstrijd bij te wonen?
    En dat kan zomaar.....?
    pi_68929055
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 03:33 schreef Lienzz het volgende:
    Ik heb trouwens ook nog een vraagje...we willen graag een wedstrijd bijwonen van de New York Yankees.
    Maar nu heb ik ergens gelezen dat ze een nieuw stadion hebben, en dat dit nieuwe stadion nu ook niet meer zo in de buurt ligt?!?
    Wat zijn ongeveer de kosten voor een kaartje? En welke dag/tijdstip kun je het beste gaan om zo goed mogelijk de sfeer te kunnen proeven, en wat zijn redelijk betaalbare plaatsen waar je iets kunt zien zonder een kapitaal aan een kaartje kwijt te zijn.
    En waar kan ik het beste kaartjes reserveren?
    Zouden jullie het de moeite waard vinden om een wedstrijd bij te wonen?
    New York Yankee's, iemand al eens bezocht?

    pi_68929425
    Ik ben nu bijna een week terug, en wij hebben vorige week maandag de yankees bezocht...
    Het stadion is te bereiken met een express 4 trein, deze trein is snel, en stopt niet overal, hij stopt ook op grand central terminal, en je kunt dus makkelijk overstappen.

    Yankees tegen Red Sox, was wel echt heel kick. Het gerucht ging dat ze bijna waren uitverkocht, dus we zijn naar de yankee winkel op Times square gegaan, en gewoon daar kaarten gekocht. 3 dagen van te voren. Wij zaten voor 48 dollar p.p. op redelijk goede plaatsten. 308 geloof ik.

    De sfeer is echt geweldig om mee te maken. Totaal geen geweld meegemaakt. Het enige dat jammer was, was dat er rain delay was. Het was 21.30 voor ze begonnen terwijl dat 19.00 moest zijn. Erg koud en nat waren wij dus.

    Maar had het zeker niet willen missen!!
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_68930876
    quote:
    Yup. Vind zelf baseball alleen echter behoorlijk saai, maar in de zomer zit je er heerlijk in het zonnetje en is het gewoon een middagje chill in de zon wat biertje drinken met vrienden. Allemaal vrij relaxed. Opmerking hierboven over geweld begreep ik niet, het is niet alsof baseball ook maar iets van hooligans kent. Dat heb je gewoon eigenlijk niet, simpel. Zou zelf niet veel betalen voor een kaartje en er zeker geen 2.5 uur in de regen voor wachten, maar goed, dat ligt aan het feit dat de sport me niet boeit...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      dinsdag 12 mei 2009 @ 10:47:25 #171
    47513 StrikerZeljko
    Hala Madrid!
    pi_68932036
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 03:33 schreef Lienzz het volgende:
    Ik heb trouwens ook nog een vraagje...we willen graag een wedstrijd bijwonen van de New York Yankees.
    Maar nu heb ik ergens gelezen dat ze een nieuw stadion hebben, en dat dit nieuwe stadion nu ook niet meer zo in de buurt ligt?!?
    Wat zijn ongeveer de kosten voor een kaartje? En welke dag/tijdstip kun je het beste gaan om zo goed mogelijk de sfeer te kunnen proeven, en wat zijn redelijk betaalbare plaatsen waar je iets kunt zien zonder een kapitaal aan een kaartje kwijt te zijn.
    En waar kan ik het beste kaartjes reserveren?
    Zouden jullie het de moeite waard vinden om een wedstrijd bij te wonen?
    Ik ga liever naar de Mets
    Yankees, de jews van de MLB

    Kaartjes kan je gewoon via StubHub (http://www.stubhub.com/) kopen en zijn er al vanaf heel weinig!
    Zou zeggen kijk even op hun site, daar staat alles met plattegrond etc.

    Ik ga naar een match van de NY Mets tegen de Tampa Bay Rays in September, maar ga ook naar de NY Giants in de derby tegen de Washington Redskins
    En DAAR ga ik speciaal voor naar NY!

    NFL
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_68932644
    IB-Groep meevaller

    =

    New York
    pi_68939152
    tvp, binnenkort ook weer even heen
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_68940359
    Hoe lang sta je normaliter in de rij voor het Empire State Building? Ik ben er op een dag geweest met "zero visibility" (vraag even door, in dit geval was dat alsnog 2 kilometer, t/m het water ongeveer), en schrok toen van de enorme (gelukkig lege) wachtrijen.

    Tip als je langs Manhattan en het Vrijheidsbeeld wilt varen: besteed er geen drie uur aan maar doe hetzelfde in 30 min. op "The Beast" (2 x 2600 PK). Eén van de hoogtepunten van mijn trip!
    pi_68940838
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 03:17 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Kun je Manhattan zien liggen - kun je van het pontje naar Staten Island ook. Vrijheidsbeeld excursie = weggegooid geld, IMHO.
    Helemaal mee eens. Toen ik er aankwam dacht ik ook echt: 'okee, dat is dus het SoL, foto maken en snel weg hier.
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 03:33 schreef Lienzz het volgende:
    Ik heb trouwens ook nog een vraagje...we willen graag een wedstrijd bijwonen van de New York Yankees.
    Maar nu heb ik ergens gelezen dat ze een nieuw stadion hebben, en dat dit nieuwe stadion nu ook niet meer zo in de buurt ligt?!?
    Wat zijn ongeveer de kosten voor een kaartje? En welke dag/tijdstip kun je het beste gaan om zo goed mogelijk de sfeer te kunnen proeven, en wat zijn redelijk betaalbare plaatsen waar je iets kunt zien zonder een kapitaal aan een kaartje kwijt te zijn.
    En waar kan ik het beste kaartjes reserveren?
    Zouden jullie het de moeite waard vinden om een wedstrijd bij te wonen?
    Ik weet niet waar je gelezen hebt dat het opeens niet meer in de buurt ligt, maar het nieuwe stadion ligt naast het oude.
    Ik meen iets van 50/60 dollar kwijt te zijn geweest voor een kaartje, hadden erg goede plekken zeiden ze bij de receptie van het hotel waar ik de tickets heb gehaald. Echter, we zaten op de eerste ring, terwijl ik achteraf misschien liever op de tweede had gezeten (oude stadion).
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 14:49 schreef Roy_T het volgende:
    Hoe lang sta je normaliter in de rij voor het Empire State Building? Ik ben er op een dag geweest met "zero visibility" (vraag even door, in dit geval was dat alsnog 2 kilometer, t/m het water ongeveer), en schrok toen van de enorme (gelukkig lege) wachtrijen.

    Tip als je langs Manhattan en het Vrijheidsbeeld wilt varen: besteed er geen drie uur aan maar doe hetzelfde in 30 min. op "The Beast" (2 x 2600 PK). Eén van de hoogtepunten van mijn trip!
    Kon bij het ESB gewoon doorlopen, terwijl er wel gewoon een goed uitzicht was (geen mist of zo).
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
    pi_68941107
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 15:02 schreef Gordon_Shumway het volgende:

    Kon bij het ESB gewoon doorlopen, terwijl er wel gewoon een goed uitzicht was (geen mist of zo).
    Ik was er een dag eerder toen het 20 graden en zonnig was, en toen stond het vol tot bijna aan de roltrappen
    pi_68942134
    Bij het Empire heb ik denk een half uurtje moeten wachten, nadat we in de lift waren geweest trouwens. Dus dan sta je mieters hoog maar kun je alsnog geen drol zien omdat ze van die plakkaten op de ramen hebben geplakt Maar het was midden Februari en het uitzicht was formidabel:
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_68946311
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 14:49 schreef Roy_T het volgende:
    Hoe lang sta je normaliter in de rij voor het Empire State Building? Ik ben er op een dag geweest met "zero visibility" (vraag even door, in dit geval was dat alsnog 2 kilometer, t/m het water ongeveer), en schrok toen van de enorme (gelukkig lege) wachtrijen.

    Tip als je langs Manhattan en het Vrijheidsbeeld wilt varen: besteed er geen drie uur aan maar doe hetzelfde in 30 min. op "The Beast" (2 x 2600 PK). Eén van de hoogtepunten van mijn trip!
    Dat van The Beast klinkt aantrekkelijk. Is het noodzakelijk dat vantevoren te reserveren?
    pi_68946421
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 14:49 schreef Roy_T het volgende:
    Hoe lang sta je normaliter in de rij voor het Empire State Building? Ik ben er op een dag geweest met "zero visibility" (vraag even door, in dit geval was dat alsnog 2 kilometer, t/m het water ongeveer), en schrok toen van de enorme (gelukkig lege) wachtrijen.

    Tip als je langs Manhattan en het Vrijheidsbeeld wilt varen: besteed er geen drie uur aan maar doe hetzelfde in 30 min. op "The Beast" (2 x 2600 PK). Eén van de hoogtepunten van mijn trip!
    Je moet 's avonds gaan een half uurtje voor sluitingstijd, nog steeds een mooi uitzicht en je kan in één keer door naar boven
    (de spotlight die vanuit gz komt is erg gaaf)
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_68946821
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 17:23 schreef Fargo het volgende:

    Dat van The Beast klinkt aantrekkelijk. Is het noodzakelijk dat vantevoren te reserveren?
    Geen idee. Ik was er op 2 mei en dat was de eerste vaart van het seizoen (1 mei openen ze, maar toen was het slecht weer) en toen was er een bezetting op die boot van 20%. Ik heb geen idee hoe het normaliter is. Sorry
    pi_68947028
    Net terug (gister vertrokken, vanochtend geland, klote tijdsverschil).

    Leuke stad, en zou ook zo weer heen willen. Mede door een conferentie waar mijn vriendin heen moest hebben we ons niet als goede toeristen gedragen: we hebben niet alle toeristische zaken volbracht ;-)

    Vanuit JFK de Taxi gepakt, dit is prima geregeld, en met 3 personen koste ons dat 55 dollar naar het hotel. Erg handig dus die flat fare van 45 dollar, mede doordat het zeker een dik uur rijden was (zowel heen als terug). Met de metro had een optie geweest als je minder bagage heeft, maar met koffers de metro in zie ik absoluut niet zitten. Wel waren er erg veel mensen aan het "trekken" aan je, voor taxi's. De dikke auto's dus die misschien leuk zijn, maar ook een stuk duurder. Lekker genegeerd dus en zo'n geel monster gepakt.

    Eerste paar dagen ontiegelijk slecht weer, veel regen, hierdoor pak je toch wat minder mee, ESB was constant slecht zicht, dus vonden we het weggegooid geld. Rockerfeller wel gedaan, puur omdat die heel dicht bij het hotel lag. Eerste keer was het zicht ook slecht dat ze niet eens mensen omhoog lieten gaan. Wel kortingsbonnen gekregen voor andere dag. Scheelde toch weer 2 dollar pp. paar dagen later wel omhoog geweest, 's avonds laat dus mooi lichtjes kijken. Ook leuk om dat Times Square van boven te zien als één grote lichtbak.

    Vrijheidsbeeld zijn we wel heen geweest, hier waren we nog wat slaperig en hadden de metro gepakt naar de South Ferry, als domme kippen achter de mensen aangehobbeld, en zo stonden we dus ook op de boot naar staten island ;-) Ach even heen en weer, je had mooi uitzicht dus dat scheelde wel. Ook dat het gratis is, is altijd mooi meegenomen. Later wel een andere boot gepakt naar het vrijheidsbeeld, uiteraard konden we er niet meer in, maar dat had ik ook niet verwacht. Wat wel erg dom was, dat de boot opeens niet meer naar Ellis island ging. Jammer want dat leek me nog wel interessant. Ook qua tijd had het nog prima gekunt, de echte reden waarom er geen boot meer heen ging weet ik echter nog steeds niet...

    Rondritje met de bus ('s avonds) was ook leuk, met wat leuke kleine feitjes. Doordat het in het begin zulk slecht weer was, dit pas op de een na laatste dag gedaan. Hierdoor ontdekten we wat nieuwe plekjes die we eerder hadden gemist. Wel zou ik een ieder willen aanraden dit één van de eerste dagen te doen en niet pas op het laatst. Nu weten we wat we hebben gemist, en dat is toch wel erg jammer.

    Verder vond ik China town niet echt leuk. Ten eerste is het veel te groot, en is alles hetzelfde. Door de drukte ben je er ook niet zo 1 2 3 weer weg. Ook jammer dat door China town, Lilttle Italy bijna weggedrukt is. SoHo is leuk om rond te lopen, en mijn vriendin heeft haar CC flink gebruikt, dus die was ook weer blij.

    Zeker voor herhaling vatbaar, alleen dan wel zonder een conferentie die vrij veel van onze tijd heeft weggesnoept. Hierdoor hebben we toch minder kunnen zien dan we wouden. Volgende keer wel graag beter weer,
    pi_68948083
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 17:44 schreef PoisonouS het volgende:
    Verder vond ik China town niet echt leuk. Ten eerste is het veel te groot, en is alles hetzelfde. Door de drukte ben je er ook niet zo 1 2 3 weer weg.
    De enige reden om naar China Town te gaan is om er goed te eten tegen een lage prijs. Verder is er niets aan.
    pi_68949229
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 18:20 schreef jaco het volgende:

    [..]

    De enige reden om naar China Town te gaan is om er goed te eten tegen een lage prijs. Verder is er niets aan.
    Ben ik niet helemaal met je eens. Ik ben sowieso altijd wel een fan van China Town, ben er hier in Londen ook vaak te vinden. In NY ging ik er vaker heen, beetje slenteren en om me heen kijken. Talloze maffe winkeltjes en gekke restaurantjes, geweldig! Net zoals Korea Town trouwens, hoewel dat inderdaad wel weer meer voor het eten (en karaoke!) was. Little Italy is leuk, maar da's me dan weer iets te toeristisch eigenlijk.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_68950541
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 18:48 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Ben ik niet helemaal met je eens. Ik ben sowieso altijd wel een fan van China Town, ben er hier in Londen ook vaak te vinden. In NY ging ik er vaker heen, beetje slenteren en om me heen kijken. Talloze maffe winkeltjes en gekke restaurantjes, geweldig! Net zoals Korea Town trouwens, hoewel dat inderdaad wel weer meer voor het eten (en karaoke!) was. Little Italy is leuk, maar da's me dan weer iets te toeristisch eigenlijk.
    Ben het er helemaal mee eens, behalve dat ik Little Italy helemaal niet leuk vond, maar misschien heb ik die dag iets cruciaals gemist....
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
      dinsdag 12 mei 2009 @ 19:35:05 #185
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_68950760
    China Town (en dan met name Canal Street) vond ik vies tegenvallen. Erg opdringerige verkopers, enorm druk, allemaal hetzelfde .
    2000 light years from home
      dinsdag 12 mei 2009 @ 19:53:21 #186
    65886 Mackenzie
    Dramaqueen
    pi_68951389
    Heeel misschien gaat dan toch eindelijk mijn grote droom uitkomen en ga ik met mijn vriend eind september een weekje naar New York.
    Nu willen we het alleen zo goedkoop mogelijk houden, en zitten we te denken om de reis last minute te boeken. Maar scheelt dit erg veel in vergelijking met nu boeken? En hoe groot is het risico van last minute? Het zou natuurlijk wel erg kut zijn als we er de hele zomer op rekenen en uiteindelijk het hele feest niet door gaat.
    Alvast bedankt voor de hulp, en dit topic; echt leuk om al die reisverslagen te lezen!
    pi_68951747
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 19:35 schreef Merkie het volgende:
    China Town (en dan met name Canal Street) vond ik vies tegenvallen. Erg opdringerige verkopers, enorm druk, allemaal hetzelfde .
    Dat was idd ook ons probleem. Allemaal hetzelfde, allemaal "Rolex Rolex Rolex" kereltjes, etc. Leuk maar doe dat niet in mijn weg Canal Street vanaf toen ook gemeden. Één keer ff kijken kan wel, daarna hoeft het niet meer wat ons betreft Waren nogal blij want we hadden eerst een ander hotel op het oog (holiday inn) die vlakbij/in China Town lag. Dat had ik zeker niet relaxt gevonden
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 19:53 schreef Mackenzie het volgende:
    Heeel misschien gaat dan toch eindelijk mijn grote droom uitkomen en ga ik met mijn vriend eind september een weekje naar New York.
    Nu willen we het alleen zo goedkoop mogelijk houden, en zitten we te denken om de reis last minute te boeken. Maar scheelt dit erg veel in vergelijking met nu boeken? En hoe groot is het risico van last minute? Het zou natuurlijk wel erg kut zijn als we er de hele zomer op rekenen en uiteindelijk het hele feest niet door gaat.
    Alvast bedankt voor de hulp, en dit topic; echt leuk om al die reisverslagen te lezen!
    Hoeveel wil je uitgeven? Houdt er echt rekening mee dat je gewoon heel makkelijk geld uitgeeft op vakantie, en zeker in NY. Koffietje hier, etentje daar en je bent zo weer paar tientjes kwijt.

    Zelf kies ik er iig altijd voor om op tijd te boeken, maar ook weer geen half jaar van tevoren. Daarnaast zijn mijn vriendin en ik zeikerds en hebben geen zin in een hostel of een pauperig hotel. Daarom gekozen voor een wat duurder hotel, maar wel met ontbijt + internet erbij in. Kost ietsje meer, maar dan is je "basis" voor de vakantie al goed. Zit je in een slecht hotel irriteert je dit alleen maar mateloos en kun je niet optimaal genieten van je vakantie.
      dinsdag 12 mei 2009 @ 20:39:00 #188
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_68952671
    Bij Canal Street werd ook de hele tijd "fake id" in ons oor gefluisterd .
    2000 light years from home
    pi_68954140
    Aanradertje is Holiday Inn Express vlakbij Times Square, is wel wat duurder maar echt perfect!
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_68960840
    Wil je veel goedkoper dan in Manhattan zitten, maar wel op een goede afstand: Doubletree Suites (merk van Hilton) in Jersey City. Op 5 minuten lopen van PATH station "Hoboken" en één stop van Manhattan (je kunt direct door naar 33rd Street (noordelijkste stop, eerste stop is Christopher Street) of de lijn naar WTC nemen).

    Ik betaalde daar 90 euro per nacht voor een zeer ruime en nieuwe kamer, incl. alle belastingen, toeslagen en kosten (oftewel, wat je op de boeksites tegenkomt voor 75 euro). In de lobby gratis en snel draadloos internet Ook heel comfortabel om naartoe te reizen vanaf Newark.

    NB: Een "last minute" boek je niet online, ondanks dat die term te pas en te onpas gebruikt wordt. Last minute is naar het vliegveld gaan en daar informeren voor welke vlucht er nog stoelen vrij zijn (die voor een goede prijs weg kunnen), niet een week van tevoren boeken Over het algemeen heb je meer aan vroegboekkorting, en daarbij kun je zelf je hotel kiezen (ipv die ene die ze niet vol krijgen en dus als "last minute" dumpen).

    Betaalbare tickets: www.continental.com. Zonder tussenstop vanaf Amsterdam op en neer voor 600 euri met aan boord prima service, entertainment (zo'n console in de stoel voor je), redelijk eten (voor een vliegtuig) en vaak gratis frisdrank/water

    [ Bericht 4% gewijzigd door Roy_T op 12-05-2009 23:27:44 ]
    pi_68961444
    Als je betaalbaar wil moet je gewoon niet van AMS vliegen.
    Net een ticket geboekt, vanaf dusseldorf voor 340e
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
      dinsdag 12 mei 2009 @ 23:37:40 #192
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_68961578
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 23:21 schreef Roy_T het volgende:
    Betaalbare tickets: www.continental.com. Zonder tussenstop vanaf Amsterdam op en neer voor 600 euri met aan boord prima service, entertainment (zo'n console in de stoel voor je), redelijk eten (voor een vliegtuig) en vaak gratis frisdrank/water
    Volgens mij is dat allemaal vrij standaard.
    Ten percent faster with a sturdier frame
      dinsdag 12 mei 2009 @ 23:38:38 #193
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_68961626
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 23:34 schreef Jesse_ het volgende:
    Als je betaalbaar wil moet je gewoon niet van AMS vliegen.
    Net een ticket geboekt, vanaf dusseldorf voor 340e
    Vanaf AMS vloog ik voor ¤360 . Wel overstappen .
    2000 light years from home
      woensdag 13 mei 2009 @ 00:16:39 #194
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_68963069
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 23:34 schreef Jesse_ het volgende:
    Als je betaalbaar wil moet je gewoon niet van AMS vliegen.
    Net een ticket geboekt, vanaf dusseldorf voor 340e
    Wij voor dat geld vanaf Amsterdam
    pi_68965256
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 23:37 schreef TC03 het volgende:

    Volgens mij is dat allemaal vrij standaard.
    Dat zou het moeten zijn ja, maar helaas heb ik het vaak veel slechter meegemaakt dan recentelijk met Continental Just my two cents
    pi_68965265
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 23:34 schreef Jesse_ het volgende:
    Als je betaalbaar wil moet je gewoon niet van AMS vliegen.
    Net een ticket geboekt, vanaf dusseldorf voor 340e
    Zonder overstappen? Welke maatschappij?
      woensdag 13 mei 2009 @ 10:41:58 #197
    65886 Mackenzie
    Dramaqueen
    pi_68970821
    quote:
    Hoeveel wil je uitgeven? Houdt er echt rekening mee dat je gewoon heel makkelijk geld uitgeeft op vakantie, en zeker in NY. Koffietje hier, etentje daar en je bent zo weer paar tientjes kwijt.
    I know, daarom wil ik juist zoveel mogelijk besparen op de reis, dan houd ik mooi wat spending money over!
    pi_68970941
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 00:16 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Wij voor dat geld vanaf Amsterdam
    Ik voor 200 minder van Amsterdam met de KLM of Delta
    pi_68972380
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 10:45 schreef labbit het volgende:

    [..]

    Ik voor 200 minder van Amsterdam met de KLM of Delta
    In September?
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_68972423
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 11:27 schreef StrikerZeljko het volgende:

    [..]

    In September?

    Nee in juni
      woensdag 13 mei 2009 @ 11:31:22 #201
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_68972525
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 10:45 schreef labbit het volgende:

    [..]

    Ik voor 200 minder van Amsterdam met de KLM of Delta
    bij het landingsgestel ofzo?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_68974209
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 11:31 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    bij het landingsgestel ofzo?
    Nope misschien zelfs business class als de econonmy class vol zit dat mag als je een familie lid hebt die bij de KLM werkt
      woensdag 13 mei 2009 @ 12:25:12 #203
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_68974438
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 12:18 schreef labbit het volgende:
    Nope misschien zelfs business class als de econonmy class vol zit dat mag als je een familie lid hebt die bij de KLM werkt
    pi_68974794
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 12:18 schreef labbit het volgende:

    [..]

    Nope misschien zelfs business class als de econonmy class vol zit dat mag als je een familie lid hebt die bij de KLM werkt
    Eh dat is toch juist economy als de business vol zit?
    De laatste keren dat ik zo vloog wel iig
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
      woensdag 13 mei 2009 @ 12:48:52 #205
    178710 Colonia
    Viva Colonia !!
    pi_68975227
    Mijn vriendin en ik zijn vorig jaar in NY geweest, echt een super ervaring. We waren ook enthousiast over het hotel: Astor on the Park: het hotel ligt in de Westside ter hoogte van 106th street, maar pal tegenover een ingang van Central Park. Heerlijk om elke ochtend direct vanuit het hotel een wandeling in Central Park te maken. Het hotel had verder niet echt grote kamers, maar wel eigen badkamer, en het werd elke dag goed schoon gemaakt. De prijs was ook zeer goed.

    Verder een tip als je het Empire State Building op wilt. Koop van te voren (kan zelfs een uur van te voren) een kaartje via de internet-site. Dit kaartje kun je (mits je een creditcard hebt) gewoon uitprinten, en je hoeft dan in 1 rij minder te staan in het Empire State Building. Scheelt toch weer wat weachttijd.

    En deze zomer gaan we 3 weken naar California + Nevada! Kan niet wachten...
    pi_68975420
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 10:45 schreef labbit het volgende:

    [..]

    Ik voor 200 minder van Amsterdam met de KLM of Delta
    IPB-er zeker. Inderdaad erg fijn reizen, vorige zomer voor 180 euro retour naar Michigan gevlogen. Heen economy, maar terug business, erg prettig!
    Groot nadeel is echter wel dat je jezelf staat op te vreten als je vertrekt want de kans is er altijd dat het vliegtuig gewoon vol zit en je niet mee kan, das mooi kut dan als je je er op hebt verheugt!
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
      woensdag 13 mei 2009 @ 13:02:33 #207
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_68975779
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 12:48 schreef Colonia het volgende:
    Verder een tip als je het Empire State Building op wilt. Koop van te voren (kan zelfs een uur van te voren) een kaartje via de internet-site. Dit kaartje kun je (mits je een creditcard hebt) gewoon uitprinten, en je hoeft dan in 1 rij minder te staan in het Empire State Building. Scheelt toch weer wat weachttijd.
    Nog betere tip: skip ESB en ga gewoon naar Rockefeller Center, geen wachttijden en een mooier uitzicht .
    2000 light years from home
    pi_68977746
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 12:53 schreef Nesle het volgende:

    [..]

    IPB-er zeker. Inderdaad erg fijn reizen, vorige zomer voor 180 euro retour naar Michigan gevlogen. Heen economy, maar terug business, erg prettig!
    Groot nadeel is echter wel dat je jezelf staat op te vreten als je vertrekt want de kans is er altijd dat het vliegtuig gewoon vol zit en je niet mee kan, das mooi kut dan als je je er op hebt verheugt!
    Ach er gaan meerdere vluchten per dag en afgelopen weken waren er op elke vlucht gemiddeld zo'n 20 stoelen vrij dus maak me daar niet echt zorgen over.
    pi_68982367
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 13:58 schreef labbit het volgende:

    [..]

    Ach er gaan meerdere vluchten per dag en afgelopen weken waren er op elke vlucht gemiddeld zo'n 20 stoelen vrij dus maak me daar niet echt zorgen over.
    Toen ik ging half april was elke vlucht heen en terug, plus de vlucht ervoor en erna praktisch 100% vol. Kwestie van een verlaagd nummer gebruiken (mits je dat kan) en desnoods op de klapbank over de oceaan... (al werden wij ge-upgrade op de heenweg )
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_68984594
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 16:10 schreef The_stranger het volgende:

    [..]

    Toen ik ging half april was elke vlucht heen en terug, plus de vlucht ervoor en erna praktisch 100% vol. Kwestie van een verlaagd nummer gebruiken (mits je dat kan) en desnoods op de klapbank over de oceaan... (al werden wij ge-upgrade op de heenweg )
    Wij worden zowieso boven alle andere IPB-ers geplaast dus komt wel goed en anders idd op de jumpseats is ook best te doen.
    pi_69006926
    geen zin om alle topics door te spitten, en ik heb al op tripadvisor gekeken, maar toch zou ik willen vragen of mensen hier ervaring hebben met het chelsea star hotel ?! onze vlucht is al geboekt maar we zijn nog opzoek naar een hotel.
    ...and that's the way the cookie crumbles.
      zondag 17 mei 2009 @ 21:21:47 #212
    65886 Mackenzie
    Dramaqueen
    pi_69131418
    Yay, onze vlucht is ook geboekt! 19-26 september.
    Nu nog op zoek naar een beetje een acceptabel hostel in Manhattan... iemand nog aanraders?
    pi_69134142
    wij verbleven in het Latham hotel 4 east 28th street. Bij 5th av en tussen het ESB en Flatironbuilding

    Het hotel is deels een womens shelter, dus veel vrouwen met kinderen. Er is 24uurs bewaking, wat ons een fijn gevoel gaf.
    Wij hebben in totaal 3 verschillende kamers gezien ( komt omdat we eigenlijk 2 hotels geboekt hadden, maar kozen om in het latham hotel te blijven IVM perfecte lokatie! )

    908 was een heeerlijke kamer, twee eenpersoonsbedden koelkast tv kast en badkamer op de gang
    1103 was een kingsize bed en een eenpersoonsbed. ook koelkast en eigen badkamer, (met type horror film) bad met douchegordijn... (hahahaha)
    911 was een queensizebed ( vrij klein dus) zonder koelkast en badkamer aan de overkant.(lawaai)

    alles met airco

    Wij vonden het een prima hotel kijkend naar de prijs en de service die wij ontvangen hebben, en we gaan ook zeker terug naar kamer 908 de volgende keer dat we in NYC zijn
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_69135619
    Wij slapen in december waarschijnlijk in het Hilton Millenium hotel. Prachtig gebouw natuurlijk, tegenover Ground Zero. Nu heb ik zelf geen probleem met de metro's in NY maar vinden jullie het voor de bezienswaardigheden te ver?
      zondag 17 mei 2009 @ 23:11:37 #215
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_69135813
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 23:07 schreef Tonio-mcdo het volgende:
    Wij slapen in december waarschijnlijk in het Hilton Millenium hotel. Prachtig gebouw natuurlijk, tegenover Ground Zero. Nu heb ik zelf geen probleem met de metro's in NY maar vinden jullie het voor de bezienswaardigheden te ver?
    Als je vlakbij de metro zit is niks te ver.
    2000 light years from home
      zondag 17 mei 2009 @ 23:14:21 #216
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_69135955
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 23:07 schreef Tonio-mcdo het volgende:
    Wij slapen in december waarschijnlijk in het Hilton Millenium hotel. Prachtig gebouw natuurlijk, tegenover Ground Zero. Nu heb ik zelf geen probleem met de metro's in NY maar vinden jullie het voor de bezienswaardigheden te ver?
    Nee. Sowieso, Manhattan is te groot om alles te voet te doen. Je zal hoe dan ook gebruik moeten maken van de metro of taxi.
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_69136224
    Inderdaad.
    pi_69137553
    ok!

    We vliegen 29 december met KLM naar JFK, slapen 7 nachen in het Hilton millenium en vliegen dan 5 januari weer terug met KLM (dit keer uitgevoerd door North West) vanaf JFK. 1200 euro per persoon, lijkt me best netjes?(2 personen)
    pi_69143549
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 00:03 schreef Tonio-mcdo het volgende:
    ok!

    We vliegen 29 december met KLM naar JFK, slapen 7 nachen in het Hilton millenium en vliegen dan 5 januari weer terug met KLM (dit keer uitgevoerd door North West) vanaf JFK. 1200 euro per persoon, lijkt me best netjes?(2 personen)
    1200 per persoon is aan de dure kant, voor 2 personen is het een goede prijs. Maar goed, wat maakt het uit als je het kunt missen voor deze reis.

    Rond nieuwjaar kan het sneeuwen en waarschijnlijk is het behoorlijk wat kouder dan in Nederland. Richt je planning dus zoveel mogelijk op binnenactiviteiten. Kaartjes voor sportevenementen of broadway shows ruim op tijd aanschaffen.
      maandag 18 mei 2009 @ 10:45:17 #220
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_69143703
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 10:39 schreef jaco het volgende:

    [..]

    1200 per persoon is aan de dure kant, voor 2 personen is het een goede prijs. Maar goed, wat maakt het uit als je het kunt missen voor deze reis.

    Rond nieuwjaar kan het sneeuwen en waarschijnlijk is het behoorlijk wat kouder dan in Nederland. Richt je planning dus zoveel mogelijk op binnenactiviteiten. Kaartjes voor sportevenementen of broadway shows ruim op tijd aanschaffen.
    Welnee! Buiten is het juist prachtig. Central Park in de sneeuw , Alle gebouwen mooi verlicht (Rockefeller)
    Kan wel koud zijn inderdaad, die wind is snijdend tussen al die wolkenkrabbers door.
    Kaartjes voor evenementen via Stubhub.com Kun je afhalen bij Times Square. Ideaal.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_69144621
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 10:45 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Welnee! Buiten is het juist prachtig. Central Park in de sneeuw , Alle gebouwen mooi verlicht (Rockefeller)
    Kan wel koud zijn inderdaad, die wind is snijdend tussen al die wolkenkrabbers door.
    Kaartjes voor evenementen via Stubhub.com Kun je afhalen bij Times Square. Ideaal.
    Dit dus. Gewoon goeie winterjas meenemen en handschoenen, etc... Ik vind NY in de winter juist leuk, maar dat ben ik dan...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      maandag 18 mei 2009 @ 11:23:46 #222
    74484 flyguy
    Full of Dutch Courage
    pi_69144845
    Ook tickets voor NY binnen. 23 december tot 2 januari met nog 3 vrienden Heb er zo'n zin in!
    The more debt, the better
    pi_69145458
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 10:39 schreef jaco het volgende:

    [..]

    1200 per persoon is aan de dure kant, voor 2 personen is het een goede prijs. Maar goed, wat maakt het uit als je het kunt missen voor deze reis.

    Rond nieuwjaar kan het sneeuwen en waarschijnlijk is het behoorlijk wat kouder dan in Nederland. Richt je planning dus zoveel mogelijk op binnenactiviteiten. Kaartjes voor sportevenementen of broadway shows ruim op tijd aanschaffen.
    Hmm, weet je het zeker?
    Als ik een vlucht apart zoek ligt het rond de 500 euro, en de hotels zijn mede door de dure dagen 30&31 december rond de 1200 euro...
    pi_69145858
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 10:39 schreef jaco het volgende:

    1200 per persoon is aan de dure kant, voor 2 personen is het een goede prijs. Maar goed, wat maakt het uit als je het kunt missen voor deze reis.
    600 euro per persoon een goede prijs incl. vlucht en fatsoenlijk hotel rond kerst/jaarwisseling? Hebben we het over hetzelfde NYC?
      maandag 18 mei 2009 @ 13:33:25 #225
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_69149081
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 11:52 schreef Roy_T het volgende:

    [..]

    600 euro per persoon een goede prijs incl. vlucht en fatsoenlijk hotel rond kerst/jaarwisseling? Hebben we het over hetzelfde NYC?
    ik vind dit ook wel erg goedkoop voor 9 dagen (vlucht en hotel) 600 euro....dan heb ik toch denk ik iets verkeerd gedaan.

    Ik ben bijna het dubbele bedrag kwijt voor vlucht en hotel in september (10dagen)
    En dat kan zomaar.....?
    pi_69149179
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 13:33 schreef Lienzz het volgende:

    [..]

    ik vind dit ook wel erg goedkoop voor 9 dagen (vlucht en hotel) 600 euro....dan heb ik toch denk ik iets verkeerd gedaan.

    Ik ben bijna het dubbele bedrag kwijt voor vlucht en hotel in september (10dagen)
    Ik ga voor 840 euro 10 dagen vanaf Brussel op 24 aug
    pi_69154373
    Iemand ervaringen met New Yorker Hotel? Willen in de eerste week van Augustus gaan (dag of 9). Is het dan een beetje te doen qua weer?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_69154968
    Wat denk je zelf? Kijk maar eens naar de gemiddelde temperaturen. En in NYC voelt alles nog eens 10x zo verstikkend aan als in een gemiddelde stad. Hoop voor je dat 't meevalt..
    pi_69155201
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 16:27 schreef jmac het volgende:
    Wat denk je zelf? Kijk maar eens naar de gemiddelde temperaturen. En in NYC voelt alles nog eens 10x zo verstikkend aan als in een gemiddelde stad. Hoop voor je dat 't meevalt..
    Het is wel te doen, heb er ooit een hele zomer gezeten. Maar inderdaad, het is warm en af en toe vrij benauwd. Maar ik heb er geen trauma's aan overgehouden...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_69158036
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 13:33 schreef Lienzz het volgende:

    [..]

    ik vind dit ook wel erg goedkoop voor 9 dagen (vlucht en hotel) 600 euro....dan heb ik toch denk ik iets verkeerd gedaan.

    Ik ben bijna het dubbele bedrag kwijt voor vlucht en hotel in september (10dagen)
    Ik ga ook niet voor 600 euro hoor, dat maakte één van de quoters ervan. Wij zitten 7 nachten in het hilton voor 1200 euro per persoon.
      maandag 18 mei 2009 @ 19:39:11 #231
    65886 Mackenzie
    Dramaqueen
    pi_69161183
    Heb je voor het online boeken van een hotel/hostel in NYC sowieso een creditcard nodig eigenlijk? Anders moet ik die nog ff zien te regelen...
    pi_69161263
    Nee, er zijn ook sites waar je met iDeal kan betalen. Maar als je bij 'hotel zelf (in us) boekt heb je vanzelfsprekend een cc nodig.
    pi_69163989
    dubbel..
    pi_69163999
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 19:39 schreef Mackenzie het volgende:
    Heb je voor het online boeken van een hotel/hostel in NYC sowieso een creditcard nodig eigenlijk? Anders moet ik die nog ff zien te regelen...
    Ja, 99% van de hotels haalt je CC even door hun machine. Mocht er wat kapot gaat, of mocht je gebruik maken van pay per view, etc. dan halen ze dit van je CC. Ook is het een soort garantie (voor hun).

    CC kost je bijna niks, en voor het betalen in NY zit je er soms aan vast. Wij zijn namelijk twee winkels tegen gekomen waar je alleen met CC kon betalen.
    pi_69165014
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 17:57 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Ik ga ook niet voor 600 euro hoor, dat maakte één van de quoters ervan. Wij zitten 7 nachten in het hilton voor 1200 euro per persoon.
    Dan betaal je dus ongeveer 1600 euro / 2160 dollar voor de kamer (aangenomen dat een vlucht ongeveer 400 euro kost en je de kamer met 2 personen bezet). Ik denk dat ik voor dat geld toch zou proberen en andere hotel te vinden. Hilton is vrij standaard, als ik dat soort bedragen betaal zit ik liever in een wat kleiner boutique hotel. Maar goed, da's voor iedereen natuurlijk anders, sommige mensen vinden het Hilton wellicht weer geweldig
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_69171791
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 17:57 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Ik ga ook niet voor 600 euro hoor, dat maakte één van de quoters ervan. Wij zitten 7 nachten in het hilton voor 1200 euro per persoon.
    Je schreef ...
    quote:
    We vliegen 29 december met KLM naar JFK, slapen 7 nachen in het Hilton millenium en vliegen dan 5 januari weer terug met KLM (dit keer uitgevoerd door North West) vanaf JFK. 1200 euro per persoon, lijkt me best netjes?(2 personen)
    Dus eerst zeg je 'per persoon' en dan '(2 personen)' hetgeen onduidelijk is, zodat ik mijn antwoord op beide mogelijkheden richtte.

    Ook blijkt het nu onduidelijk of je de 1200 per persoon voor de vlucht betaald, voor het hotel of voor een combinatie van beiden.
    pi_69174772
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 23:02 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Je schreef ...
    [..]

    Dus eerst zeg je 'per persoon' en dan '(2 personen)' hetgeen onduidelijk is, zodat ik mijn antwoord op beide mogelijkheden richtte.

    Ook blijkt het nu onduidelijk of je de 1200 per persoon voor de vlucht betaald, voor het hotel of voor een combinatie van beiden.
    1200 per persoon, met een reisgezelschap van 2.
    pi_69184023
    Mij was het wel duidelijk in elk geval en ik vind het een mooie prijs.

    Ik betaal voor 10 dagen NY in september 1500 euro, maar dat is inclusief rechtstreekse vlucht, XL-seats in het vliegtuig, hotelovernachtingen, kaartjes voor de Yankees en een gereserveerde parkeerplek bij het vliegveld in Dusseldorf. Ik regel mijn vakanties graag zelf, maar bij dit soort tripjes geef ik graag de voorkeur aan een reisbureau die me bij sommige dingen kan helpen. En daar betaal ik dan ook graag wat extra's voor.
    pi_69225735
    Heb nu een zeer mooie aanbieding op het oog via Expedia.nl: 10 dagen, vliegen vanaf Brussel, voor 1000 euro p.p inclusief vliegreis, hotel en reis/annuleringsverzekering. Mijn vraag is, als je op Expedia via CreditCard betaald, komen daar dan nog extra kosten bij? Ik heb namelijk zojuist mijn CreditCard aangevraagd bij de Rabobank, ben nog student en hoop niet dat dit zo is.

    Alvast bedankt
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      woensdag 20 mei 2009 @ 18:32:52 #240
    65886 Mackenzie
    Dramaqueen
    pi_69234282
    Heb gisteren via expedia hotel Murray Hill Inn geboekt voor 19-26 september. Yay, kan ik nu lekker rustig mn reis gaan uitstippelen!
    pi_69234853
    quote:
    Op woensdag 20 mei 2009 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
    Mijn vraag is, als je op Expedia via CreditCard betaald, komen daar dan nog extra kosten bij? Ik heb namelijk zojuist mijn CreditCard aangevraagd bij de Rabobank, ben nog student en hoop niet dat dit zo is.
    Nee, geen extra kosten. Sterker nog: je kunt alleen maar met Credit Card betalen. De vraag is meer of de Rabobank creditcards verstrekt aan studenten en of die aanbieding er straks nog is.
    pi_69235271
    quote:
    Op woensdag 20 mei 2009 18:49 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Nee, geen extra kosten. Sterker nog: je kunt alleen maar met Credit Card betalen. De vraag is meer of de Rabobank creditcards verstrekt aan studenten en of die aanbieding er straks nog is.
    1. Ja ze verstrekken aan studenten, 12 euro per jaar voor een CC
    2. Die aanbieding zal er best nog wel zijn, heb verschillende opties
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_69251866
    tvp
    what you see, is what you get!
    pi_69262577
    Hoort hier misschien niet echt thuis, maar ik probeerde net het ESTA formulier in te vullen, toen ik dit gedaan had werd ik direct teruggegooit naar de beginpagina, betekend dit nu dat het op de een of andere manier fout gegaan is? Ik heb ook geen applicationnummer gekregen.
    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
      donderdag 21 mei 2009 @ 17:23:04 #245
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_69265595
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 15:51 schreef LordLynx het volgende:
    Hoort hier misschien niet echt thuis, maar ik probeerde net het ESTA formulier in te vullen, toen ik dit gedaan had werd ik direct teruggegooit naar de beginpagina, betekend dit nu dat het op de een of andere manier fout gegaan is? Ik heb ook geen applicationnummer gekregen.
    dit betekent dat je ooit iets crimineels in het verleden hebt gedaan en dat je dus eigenlijk helemaal niet Amerika in mag.

    Grapje neej ik zou t niet weten...ik moet het ook nog invullen
    En dat kan zomaar.....?
    pi_69267534
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 15:51 schreef LordLynx het volgende:
    Hoort hier misschien niet echt thuis, maar ik probeerde net het ESTA formulier in te vullen, toen ik dit gedaan had werd ik direct teruggegooit naar de beginpagina, betekend dit nu dat het op de een of andere manier fout gegaan is? Ik heb ook geen applicationnummer gekregen.
    Lijkt mij niet de bedoeling. Nog een keer proberen?
    pi_69267706
    Een jaar of wat geleden ben ik op een site met een B&B in NY gekomen, volgens mij via iemand hier op FOK.
    Het was een beetje een trendy tentje en niet zo een suffe bedoening.
    Ze hadden meen ik alllerlei thema kamers in verschillende stijlen.

    Nu heb ik al uren gezocht op FOK maar ik kan het niet meer terug vinden in al die topics..
    Wie heeft een idee wat ik bedoel? Ik zoek feitelijk een goede, leuke B&B (het liefst in/rond Manhattan/Central Park).

    Thanks!
    Ook zoek ik leuke kleding shop tips (voor mannen kleding), het liefst met veel Abercrombie (en ja ik ken de flagship store, maar hoe meer en goedkoper hoe beter!).
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_69270019
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 18:30 schreef StrikerZeljko het volgende:
    Een jaar of wat geleden ben ik op een site met een B&B in NY gekomen, volgens mij via iemand hier op FOK.
    Het was een beetje een trendy tentje en niet zo een suffe bedoening.
    Ze hadden meen ik alllerlei thema kamers in verschillende stijlen.

    Nu heb ik al uren gezocht op FOK maar ik kan het niet meer terug vinden in al die topics..
    Wie heeft een idee wat ik bedoel? Ik zoek feitelijk een goede, leuke B&B (het liefst in/rond Manhattan/Central Park).

    Thanks!
    Ook zoek ik leuke kleding shop tips (voor mannen kleding), het liefst met veel Abercrombie (en ja ik ken de flagship store, maar hoe meer en goedkoper hoe beter!).
    Er zit ook nog een Abercrombie shop in het zuiden van Manhattan. Verder ga je dat heus niet in een van die vele pauperoutlets vinden. En zo ja, zal het het een hele kleine collectie zijn.
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
    pi_69270472
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 19:49 schreef Gordon_Shumway het volgende:

    [..]

    Er zit ook nog een Abercrombie shop in het zuiden van Manhattan. Verder ga je dat heus niet in een van die vele pauperoutlets vinden. En zo ja, zal het het een hele kleine collectie zijn.
    Dat weet ik dus niet.. ik begon er aan te denken vanwege het feit dat ze schijnbaar wel in de Jersey Gardens zitten...

    Die andere in Manhattan moet ik natuurlijk ook bezoeken
    Thanks for the tip!
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      donderdag 21 mei 2009 @ 20:21:44 #250
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_69271115
    Gordon, elke keer als ik een post van jou zie moet ik aan dat POW!-shirt denken
    pi_69271492
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 18:30 schreef StrikerZeljko het volgende:
    Een jaar of wat geleden ben ik op een site met een B&B in NY gekomen, volgens mij via iemand hier op FOK.
    Het was een beetje een trendy tentje en niet zo een suffe bedoening.
    Ze hadden meen ik alllerlei thema kamers in verschillende stijlen.

    Nu heb ik al uren gezocht op FOK maar ik kan het niet meer terug vinden in al die topics..
    Wie heeft een idee wat ik bedoel? Ik zoek feitelijk een goede, leuke B&B (het liefst in/rond Manhattan/Central Park).

    Thanks!
    Ook zoek ik leuke kleding shop tips (voor mannen kleding), het liefst met veel Abercrombie (en ja ik ken de flagship store, maar hoe meer en goedkoper hoe beter!).
    Het Carlton Arms hotel?
    pi_69272001
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 20:33 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Het Carlton Arms hotel?
    Nee dat was hem niet... wel een grappige trouwens!
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      donderdag 21 mei 2009 @ 20:58:40 #253
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_69272219
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 17:23 schreef Lienzz het volgende:

    [..]

    dit betekent dat je ooit iets crimineels in het verleden hebt gedaan en dat je dus eigenlijk helemaal niet Amerika in mag.

    Grapje neej ik zou t niet weten...ik moet het ook nog invullen
    Wij moesten hem bij de douane op JFK nog een keer invullen
    Dus volgens mij maakt t allemaal niet zoveel uit.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_69277344
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 20:58 schreef Damzkieee het volgende:

    Wij moesten hem bij de douane op JFK nog een keer invullen
    Dus volgens mij maakt t allemaal niet zoveel uit.
    Voor de douane vul je een wit formulier in, dat heeft niets te maken met je ESTA (een groen formulier). Die laatste is voor de immigratiedienst, niet voor de douane.

    Neemt niet weg dat de luchtvaartmaatschappij je in het vliegtuig alsnog een ESTA form in laat vullen, ook al heb je het al online gedaan Nodig ook, want alleen daar doet de immigratiedienst iets mee afaik (bij akkoord in je paspoort nieten, en bij vertrek moet je 'm weer inleveren).
      vrijdag 22 mei 2009 @ 07:37:07 #255
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_69281945
    Ja precies.
    En aangezien ik die blijkbaar niet volledig genoeg had ingevuld, kon ik dat nog een keer doen
    Kreeg dat ding idd ook in het paspoort geniet.
    Maar ik kan me geen verschillen herinneren tussen het formulier dat je online moest invullen en het green form wat ik ter plekke moest invullen..
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_69283567
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 07:37 schreef Damzkieee het volgende:

    Maar ik kan me geen verschillen herinneren tussen het formulier dat je online moest invullen en het green form wat ik ter plekke moest invullen.
    DIe zijn inderdaad 100% identiek.
      vrijdag 22 mei 2009 @ 12:41:45 #257
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_69287973
    Waarom is die ESTA er dan?
    2000 light years from home
    pi_69288036
    met de ESTA kunnen ze je van te voren al weigeren...
    en als je daar staat, en je mag er niej in, jaaaa dan ben je de sjaak!!
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_69288881
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 12:43 schreef soares het volgende:
    met de ESTA kunnen ze je van te voren al weigeren...
    en als je daar staat, en je mag er niej in, jaaaa dan ben je de sjaak!!
    Er staat heel expliciet op dat die ESTA geen enkele waarborg geeft of je wel of niet het land in mag. Dus ja, ze kunnen je vooraf weigeren, maar ook altijd aan de deur. Het blijft een idioot systeem dat een land met zoveel interne en externe problemen zoveel moeite doet om de toeristen zoveel mogelijk te schofferen bij binnenkomst
    pi_69319589
    ESTA is nog niet overal goed doorgevoerd. Daarom moet je naast ESTA ook nog de papieren groene versie invullen. Ze zijn er wel mee bezig dat die groene eruit gaat, maar de invoering van het laten invullen door de mensen loopt voor op het gebruik maken van die data. Wel zeiden ze me in het vliegtuig de esta zeker in te vullen, ook al is het eigenlijk niet helemaal in gebruik.

    Trouwens ESTA is volgens mij voor een jaar, de groene papiertjes voor maximaal 3 maand!
      zaterdag 23 mei 2009 @ 15:05:26 #261
    178718 Travelmonkey
    online reisgids
    pi_69325176
    ok trip NY geboekt.. marathon lopen en de toerist uithangen!

    http://newyorkmarathon.reismee.nl
    pi_69325387
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 10:53 schreef PoisonouS het volgende:

    Trouwens ESTA is volgens mij voor een jaar, de groene papiertjes voor maximaal 3 maand!
    ESTA is voor 2 jaar, of tot je paspoort is verlopen (als dat binnen die twee jaar is).
      maandag 25 mei 2009 @ 10:43:46 #263
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_69375614
    Even een vraagje voor de mensen die net uit New York komen...

    Merken jullie daar veel van de Varkensgriep?? Voorzover deze nog actief is...
    pi_69376530
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 10:43 schreef Starlie het volgende:
    Even een vraagje voor de mensen die net uit New York komen...

    Merken jullie daar veel van de Varkensgriep?? Voorzover deze nog actief is...
    Helemaal niets, afgezien van aziaten met mondkapjes op het vliegveld
      maandag 25 mei 2009 @ 12:11:49 #265
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_69378213
    tvp voor de stad waar ik vanaf augustus woonachtig ben.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      maandag 25 mei 2009 @ 12:13:52 #266
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_69378254
    Vet!
    pi_69378789
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 12:11 schreef sitting_elfling het volgende:
    tvp voor de stad waar ik vanaf augustus woonachtig ben.
    Wat ga je daar doen naast wonen?
      maandag 25 mei 2009 @ 12:42:01 #268
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_69379012
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 12:34 schreef labbit het volgende:

    [..]

    Wat ga je daar doen naast wonen?
    studeren + werken + reizen + eten + slapen
    Ben vorig jaar verhuisd naar Londen om daar te studeren en eventueel te gaan werken en dergelijke, maar dat had ik na een jaartje toch wel weer gezien, dus ga nu door naar NY.

    [ Bericht 14% gewijzigd door sitting_elfling op 25-05-2009 12:47:25 ]
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      dinsdag 26 mei 2009 @ 03:51:01 #269
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_69406330
    Panorama-foto van mijn reis naar NY van vorige maand die ik jullie niet wilde onthouden:


    De "Brooklyn Bridge"-walk in het donker doen is trouwens een grote aanrader. Heel erg rustig (stond met statief midden op het fietspad) en heel mooi.
    2000 light years from home
      dinsdag 26 mei 2009 @ 08:44:49 #270
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_69408127
    Mooie foto zeg
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      dinsdag 26 mei 2009 @ 09:03:18 #271
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_69408427
    Wauw mooie foto zeg! Ik wil dit weekend toch wel gaan boeken voor een weekje NY!!! Zoveel zin in... ga dan alleen wel een wat betere camera aanschaffen denk ik! Heb nu een Sony Cybershot maar die zoomt niet zo ver in...
      dinsdag 26 mei 2009 @ 10:48:00 #272
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_69410992
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 03:51 schreef Merkie het volgende:
    Panorama-foto van mijn reis naar NY van vorige maand die ik jullie niet wilde onthouden:
    [ afbeelding ]

    De "Brooklyn Bridge"-walk in het donker doen is trouwens een grote aanrader. Heel erg rustig (stond met statief midden op het fietspad) en heel mooi.
    Wow! Toffe foto! Dat kan nog leuk worden.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      dinsdag 26 mei 2009 @ 15:38:53 #273
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_69420075
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 09:03 schreef Starlie het volgende:
    Wauw mooie foto zeg! Ik wil dit weekend toch wel gaan boeken voor een weekje NY!!! Zoveel zin in... ga dan alleen wel een wat betere camera aanschaffen denk ik! Heb nu een Sony Cybershot maar die zoomt niet zo ver in...
    Niks mis met een Sony Cybershot, die panorama hierboven heb ik ook met een Sony Cybershot gemaakt. Zoom heb je niet zoveel aan, gewoon zorgen dat je de camera goed stilhoudt voor goede foto's. Verder moet je voor nachtfoto's (als je die wilt maken) leren met de instellingen van het toestel om te gaan en een statief meenemen .
    2000 light years from home
      dinsdag 26 mei 2009 @ 15:47:05 #274
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_69420311
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 15:38 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Niks mis met een Sony Cybershot, die panorama hierboven heb ik ook met een Sony Cybershot gemaakt. Zoom heb je niet zoveel aan, gewoon zorgen dat je de camera goed stilhoudt voor goede foto's. Verder moet je voor nachtfoto's (als je die wilt maken) leren met de instellingen van het toestel om te gaan en een statief meenemen .
    Nou goed dat je het zegt!!! Scheelt me weer geld uitgeven
    pi_69420979
    Wie kan me uit eigen ervaring wat tips geven voor een schoon en goed hotel in Midtown voor 9 nachten, 2 personen met een prijscategorie 800 - 1100 euro totaal? Vertrek? Vanaf 29 Juli tot uiterlijk 3 Augustus.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_69422636
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:
    Wie kan me uit eigen ervaring wat tips geven voor een schoon en goed hotel in Midtown voor 9 nachten, 2 personen met een prijscategorie 800 - 1100 euro totaal? Vertrek? Vanaf 29 Juli tot uiterlijk 3 Augustus.
    Ik heb zelf voor ongeveer die prijs in het Hotel Pennsylvania gezeten een paar jaar geleden. Het was 'schoon' in de zin dat het aan de hygienische normen voldeed. Het was 'goed' omdat de lokatie zeer centraal is: min of meer perfect als uitvalsbasis. Maar verder is het niet zo best; lees de reviews maar.

    Voor een goed hotel, is het budget dat je noemt helaas te laag voor Midtown. Ik raad je aan om je budget te verhogen of om het hotel in een minder gewilde lokatie te zoeken. Via de booking.com (zie link) en expedia.com krijg je een redelijke indruk van wat er mogelijk is.
    pi_69423624
    Ik heb nog wel een tip, maar dit geldt meer over het algemeen .

    Er bestaat zoiets als Priceline, hier noem je je eigen prijs voor een hotelkamer, in een bepaalde sterklasse. Zo kun je vaak ongelooflijk goede deals scoren! Zoals een midtown manhattan hotel, 4 sterren voor 110 dollar per nacht! Hier een link met meer uitleg:
    http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=15284

    Als iemand meer wil weten vraag maar, ik heb het zelf inmiddels vier keer met succes gebruikt .
    pi_69423757
    Ben afgelopen maar in NYC geweest voor 9 dagen

    En ik moet terug heb nog lang niet alles gezien.
    pi_69427832
    Ik wil ook weer terug! Eerst maar eens hard sparen!
    pi_69428672
    Weet iemand nog clubs, disco`s waar je wel normaal binnenkomt?
    Of nog leuke bars met popmuziek/house?
    Ik ga 30 juni voor de 6de keer naar NYC, het is mijn stad, ik ga bijna ieder jaar!!!
    pi_69429057
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 19:41 schreef RichiNYC het volgende:
    Weet iemand nog clubs, disco`s waar je wel normaal binnenkomt?
    Of nog leuke bars met popmuziek/house?
    Ik ga 30 juni voor de 6de keer naar NYC, het is mijn stad, ik ga bijna ieder jaar!!!
    Wat bedoel je met "normaal" binnenkomen?
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_69429082
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 19:41 schreef RichiNYC het volgende:
    Weet iemand nog clubs, disco`s waar je wel normaal binnenkomt?
    Of nog leuke bars met popmuziek/house?
    Ik ga 30 juni voor de 6de keer naar NYC, het is mijn stad, ik ga bijna ieder jaar!!!
    Pacha.
    Gewoon iets vroeger gaan, dan kom je er zeker in.
    pi_69429769
    Bij heel veel clubs moet je zo ongeveer een vip met een superbabe aan je zijde zijn om binnen te komen of op de"lijst"staan!!!
    pi_69429826
    Ik ken wel een pacha in Keulen,is een bordeel
    pi_69430023
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 20:07 schreef RichiNYC het volgende:
    Bij heel veel clubs moet je zo ongeveer een vip met een superbabe aan je zijde zijn om binnen te komen of op de"lijst"staan!!!
    Dat valt wel mee. Gewoon van tevoren je naam op de gastenlijst laten zetten (wat meestal slechts kwestie van een telefoontje is) en niet tijdens spitsuur aankomen. Anders kan je altijd nog gewoon een tafeltje nemen of inderdaad zorgen dat je wat dames bij je hebt. VIP zijn helpt natuurlijk altijd, maar is niet nodig
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_69432309
    "Probleem" is dat ik alleen ga na mijn scheiding vorig jaar.
    Dus "any suggestions" ???
    pi_69434220
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 21:04 schreef RichiNYC het volgende:
    "Probleem" is dat ik alleen ga na mijn scheiding vorig jaar.
    Dus "any suggestions" ???
    In je eentje is het vaak ook niet zo'n probleem. Anders duw je de uitsmijter wat dollars in de hand, ben je ook klaar.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      dinsdag 26 mei 2009 @ 23:21:29 #288
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_69437834
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 21:51 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    In je eentje is het vaak ook niet zo'n probleem. Anders duw je de uitsmijter wat dollars in de hand, ben je ook klaar.
    Is dat uit eigen ervaring of werkt dat écht? Ik heb namelijk nooit een goed idee hoeveel poen ik zo'n bouncer / uitsmijter moet geven ( geld overigens ook voor de hippe Londense clubs )
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_69458063
    Heeft er iemand ervaring met zo'n limousine transfer van het vliegveld? Het lijkt me leuk om mijn vriendin na een toch redelijk lange vlucht te verrassen met de luxe en het gemak van een comfortabele limousine die ons van het vliegveld naar het hotel brengt. Iemand dit al eens gedaan? De moeite waard of is het weggegooid geld en zijn er veel leukere verrassingen denkbaar?
    pi_69462201
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 16:15 schreef Fargo het volgende:
    Heeft er iemand ervaring met zo'n limousine transfer van het vliegveld? Het lijkt me leuk om mijn vriendin na een toch redelijk lange vlucht te verrassen met de luxe en het gemak van een comfortabele limousine die ons van het vliegveld naar het hotel brengt. Iemand dit al eens gedaan? De moeite waard of is het weggegooid geld en zijn er veel leukere verrassingen denkbaar?
    Ik heb het nooit gedaan, maar wel vaak deze service aangeboden gekregen op JFK en Newark Airport. Het is 3 a 4 maal zo duur als een taxi. Houd er rekening mee dat je de chauffeur zo'n 20% fooi geeft en dat je mogelijk parkeer- en tolgeld moet betalen. Het woord 'limousine' heeft hier een luxe-klank, maar is in de VS meer een algemene term geworden. Stel je van de auto dus niet al te veel voor (wel beter dan een taxi) of maak vooraf afspraken over het merk/model.

    Het is zonder meer een prettige service, maar het prijsverschil met een taxi is mij te groot. Ik zou persoonlijk een taxi nemen en dan in het hotel een fles champagne laten komen
    pi_69463163
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 16:15 schreef Fargo het volgende:
    Heeft er iemand ervaring met zo'n limousine transfer van het vliegveld? Het lijkt me leuk om mijn vriendin na een toch redelijk lange vlucht te verrassen met de luxe en het gemak van een comfortabele limousine die ons van het vliegveld naar het hotel brengt. Iemand dit al eens gedaan? De moeite waard of is het weggegooid geld en zijn er veel leukere verrassingen denkbaar?
    Gewoon een taxi nemen en een helicoptervlucht boeken een dag later, veel indrukwekkender lijkt mij.
    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
    pi_69463165
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 21:04 schreef RichiNYC het volgende:
    "Probleem" is dat ik alleen ga na mijn scheiding vorig jaar.
    Dus "any suggestions" ???
    Dit kan inderdaad een probleem zijn. Toen ik in New York woonde, kwam ik zo nu en dan in de Fat Black Pussycat lounge. Dit is een studenten discotheek/bar/lounge, ontspannen en niet vreselijk hip. Je hoeft de bouncers niets te geven, maar ze laten alleen gezelschappen binnen met minimaal 1 vrouw. Ik heb dit in andere clubs ook zo meegemaakt.

    Het deurbeleid van dergelijke clubs is vooral gericht op het buitenhouden van 'troublemakers'. Als je sportschoenen en jeans vermijdt en je netjes kleedt, zie je er al snel beter uit als de gemiddelde Amerikaan en maak je de beste kans.
    pi_69469592
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 23:21 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Is dat uit eigen ervaring of werkt dat écht? Ik heb namelijk nooit een goed idee hoeveel poen ik zo'n bouncer / uitsmijter moet geven ( geld overigens ook voor de hippe Londense clubs )
    Ik doe het zelf nooit, maar had vrienden die het zo regelden. Meestal waren we toch met een groep, inclusief dames en boekten we een tafel. Dan wordt het makkelijk. Maar als je alleen bent moet je een beetje bluffen en er gewoon netjes uit zien...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      woensdag 27 mei 2009 @ 21:44:48 #294
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_69469752
    Fargo, wat ben je toch een heer
    pi_69472272
    Waar boek je zo'n helikopter vlucht dan?

    Ik verbaas me overigens over de losse hotelprijzen bij Hotels.com. In vergelijking met Expedia en Ebookers zijn ze namelijk veel goedkoper daar (ook als je de belastingen e.d. er bij telt). We hebben toch maar besloten een rechtstreekse vlucht van Amsterdam te doen, is vertrouwd en niet zo omslachtig. Tickets kosten dan rond de 650 - 700 ¤ p.p. Die 150¤ p.p. meer vind ik het wel waard om een rechtstreekse vlucht te hebben van het dichtstbijzijnde vliegveld.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      woensdag 27 mei 2009 @ 22:43:54 #296
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_69472884
    Wow, duur hoor. Ik ging voor ¤360, wel met overstappen, maar toch .
    2000 light years from home
    pi_69473182
    Ja maar als ik nu wil boeken voor periode 3 - 12 Augustus, dan zijn de prijzen nou eenmaal zo duur. Het is niet anders
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_69480707
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 21:44 schreef Omnifacer het volgende:
    Fargo, wat ben je toch een heer
    That's me!

    Tsja, alleen het beste voor mijn meisje... Maar wat is in hemelsnaam het beste in NYC? Wat ook nog eens past binnen mijn budget. Ik heb me wel goed ingelezen, aanbieders genoeg van een dergelijke service. Het is exact drie keer zo duur als een taxi, inclusief tol, drankjes en fooi en ze halen je dan na de customs and immigration op met een bordje met je naam en zit dan in een 6-persoons Lincoln limousine

    Je hebt ook 'gewoon' een luxe Towncar Sedan, erg sjiek, maar je zit dan eigenlijk gewoon op een achterbank, waardoor het limousine gevoel een beetje naar de achtergrond verdwijnt. Daar betaal je dan wel 'slechts' 88 dollar voor, opnieuw inclusief fooi, drankjes en tol.
    pi_69481057
    ik zou de limo ook laten zitten, gewoon een taxi pakken, en genieten van het feit dat je in een yellow cab de meest geweldige stad ter wereld inrijd.

    Laat een fles champange bezorgen op je hotel kamer. Kijk of er een Godiva bezorg service is.
    ( Er zit er 1 naast top of the rocks.)
    Ga sjiek high tea'en in Bergdorf and Goodman.
    Doe een helicoptervlucht.
    Ga romantisch s'avonds in het ferris wheel op coney island. Of neem een Paardrijruig ritje door Central Park
    Laat haar wat uitzoeken bij Tiffany's
    Er is genoeg te doen in the city that never sleeps!!
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_69485323
    Thnx voor de tips, soares!

    Iets laten bezorgen op de hotelkamer, daar voel ik wel wat voor. Champagne is geen optie, we drinken allebei niet. Chocola wellicht, daar zal ik nog eens goed over nadenken. Toch blijf ik sterk neigen naar de limousine. Waar het me met name om gaat is het 'verrassingseffect'. Dat valt wel weg bij een ritje met paardenkoets door Central Park of een helicoptervlucht. Laat staan wanneer ik haar meeneem naar Tiffany's, haar uit laat leggen dat ze wat mag uitzoeken, maar haar vervolgens wel naar het schap met de goedkoopste sieraden moet duwen

    Ze zal het geweldig vinden als we straks na een lange vlucht op het vliegveld worden opgewacht, niet met de koffers hoeven te slepen naar de treinen en de metro's, maar naar het hotel worden gereden in een echte limousine. De vakantie 'begint' dan meteen geweldig! Bij zoiets is het verrassingseffect groter, zoals dat ook bij het aantreffen van bijvoorbeeld een fles champagne op de hotelkamer het geval is.

    Ik heb er trouwens best 145 dollar voor over om mijn meisje op deze manier te verrassen. Maar ik blijf openstaan voor leuke tips en suggesties, omdat het voor mij ook allemaal nieuw is wat New York betreft!
    pi_69504122
    tvp
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')