quote:Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:
- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet) - Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging - Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant - Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest - Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door - Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree - Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal - PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking) - 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer - Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM
Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
ziet er goed uit die foto'squote:Op woensdag 8 april 2009 21:53 schreef NegaSado het volgende:
Link naar mijn foto's in de OP is dood.
Dit is de juiste link: http://www.sadocles.nl/Sa(...)ew%20York/index.html
In het najaar, moesten wij ook alle controles doorstaan. En bij ons, (wij zijn via Phildelphia gevlogen) kreeg iedereen een interview...quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:24 schreef Nesle het volgende:
Die controle waar je het over hebt.. iedereen moet een irisscan maken + vingerafdrukken maken. De ondervragingen worden niet bij iedereen gedaan. Maar daar hebben ze dus wél tijd voor, en bij mij duurde het verdomde lang voordat ik een keertje door de douane heen was.
Eerste keer in NY? Dan zou ik wel een keer met de hop on hop off gaan, maar ik zou het niet als vervoersmiddel gebruiken. Je ziet weliswaar veel van de stad terwijl je van A naar B gaat, het is leuk voor een dag of 2, maar het is tergend langzaam dus je bent er veel tijd mee kwijt.quote:Op zaterdag 11 april 2009 23:12 schreef Bryan181 het volgende:
denken jullie dat het de moeite is om een weekabbonement te nemen voor de hop on hop off bus? Metro zie je natuurlijk niks? Kan iemand ervaringen vertellen over deze bus?
quote:Op zondag 12 april 2009 00:42 schreef Cee het volgende:
[..]
Eerste keer in NY? Dan zou ik wel een keer met de hop on hop off gaan, maar ik zou het niet als vervoersmiddel gebruiken. Je ziet weliswaar veel van de stad terwijl je van A naar B gaat, het is leuk voor een dag of 2, maar het is tergend langzaam dus je bent er veel tijd mee kwijt.
Tijdens de rit wordt je het een en ander uitgelegd door je tourguide, die komt met wat leuke weetjes over de verschillende gebouwen en parken en plaatsjes waar je langs rijdt.
Ik zou doorgaans, als je een middel zoekt om je in de stad te vervoeren, toch voor de metro gaan, in de tweede helft van je vakantie in NY bijvoorbeeld, wanneer je wat beter je weg kan vinden in de stad en je wat doelgerichter die dingen kan gaan bezoeken die je graag wil zien.
Ik ben de eerste twee keer dat ik in New York was, vaak met de hop on hop off gegaan maar ga nu veel liever lopen (ik verkijk me telkens op de afstanden en kom met zere poten terug op het hotel) of koop een metro-kaartje voor 2 dollar en sjees onder de grond door. Alhoewel dat laatste me toch wel een tijdje heeft geduurd voordat ik het systeem snapte maar het blijkt toch heel eenvoudig te zijn.
Tevens is dit m'n tvp want ik ga in september weer, voor de vijfde keer.In combinatie met Boston.
Trouwens, voor degene die naar de afstand van DC naar NY vroeg: ik heb 'm een keer met de auto afgelegd en was 4,5 uur onderweg. En dat was midden in de nacht zonder files. Ik reed trouwens niet zelf en lag half te slapen achterin dus het kan zijn dat we onderweg een paar keer verkeerd zijn gereden en daardoor langer onderweg waren.
Bedankt voor je reactie. Dan neem ik denk kik gewoon 3 - 4 dagen abbo.
vorig jaar ook die steden aangedaan en was genieten... nu wil ik toch ook maar eens naar NYCquote:Op donderdag 9 april 2009 12:21 schreef Patje1987 het volgende:
TVP, ben in san francisco, LA en las vegas geweest. Wil dit jaar naar New York
Het is te doen, maar het hangt van de show af. Ik wilde heel graag naar Jersey Boys en heb dat online betaald vanuit m'n hotel, kostte me 100 dollar voor een kaartje.quote:Op maandag 13 april 2009 15:41 schreef The_stranger het volgende:
Iemand ervaring met het kopen van een kaartje voor een willekeurige musical aldaar? Is het te doen, of zijn ze al lang uitverkocht of gruwelijk duur? En hoe is het gesteld met de informatie aldaar voor toeristen qua ideeen, of hoe ergens te komen (staten island ferry/ ellis island etc etc).
Thanksquote:Op maandag 13 april 2009 15:52 schreef Cee het volgende:
[..]
Het is te doen, maar het hangt van de show af. Ik wilde heel graag naar Jersey Boys en heb dat online betaald vanuit m'n hotel, kostte me 100 dollar voor een kaartje.Maar er zijn ook genoeg shows die op de dag van de show zelf via TKTS kaartjes voor soms de helft van de prijs verkopen. Ik heb een keer Hairspray gezien voor 50 dollar (pre-financiële crisis, dat dan wel).
Dan is er ook de zogenaamde 'Lotto', altijd spannend om te doen, je gooit een briefje met je naam en die van je partner in een bak en dan worden er een aantal briefjes getrokken en die personen mogen, wanneer ze 25 dollar in cash per persoon kunnen betalen, een kaartje voor rij 1 of 2 in ontvangst nemen.
Heb 3 keer aan zoiets meegedaan (voor Wicked), nooit gewonnen, dus het is geen zekerheid en je moet dus midden op de dag wel even een uurtje of zo ervoor uittrekken. En niet alle musicals doen mee aan zo'n Lotto.
Informatie komt vanzelf op je pad, je zal heus niet verloren lopen in de stad, je afvragende waar je in hemelsnaam naar toe moet en op welke manier. Er is een tourist information center op/bij Times Square.
Have fun!
Is dat echt een handige tip? Want die prijs is niet echt laag, voor drie dagen met z'n tweeen ben je (met korting) 238 dollar kwijt, ik vraag me af of ik dat in die 21/2 dag (de aankomst is rond 17:00 lokaal, vertrek op dag 4 ook rond die tijd.) wel "er uit haal", of scheelt het echt enorm in de wachtijden (tijd is geldquote:Op maandag 13 april 2009 16:04 schreef Cee het volgende:Ik zou zo'n New York City pass trouwens aanschaffen, dat scheelt weer een hoop wachttijd bij de kassa's!
Ook ik ben hier benieuwd naar, metro wordt door een paar sites afgeraden i.v.m. gesleur van koffers, etc. Terwijl andere sites zeggen dat het prima kan. Maar wat zeggen mensen van hier daarover? Taxi's zijn afaik vaste prijs voor naar manhattan, maar nog steeds wel 50 dollar zover ik begreep.quote:Op maandag 13 april 2009 15:41 schreef The_stranger het volgende:
Ik zit qua hotel op broadway, neem aan dat een taxi de makkelijkste manier is om van JFK daar te komen, of kan ik ook met het openbaar vervoer zonder twee uur oncomfortabel te moeten staan en 45 keer over te moeten stappen?
Tsja, als ik in hartje Amsterdam moest zijn als toerist zou ik, wetende wat ik nu weet, gewoon de trein pakken richting CS en dan desnoods een taxi nemen, maar niet vanaf Schiphol al in de taxi stappen. Echter een taxi rit door NY heeft dan ook wel weer watquote:Op maandag 13 april 2009 20:26 schreef PoisonouS het volgende:
[..]
Ook ik ben hier benieuwd naar, metro wordt door een paar sites afgeraden i.v.m. gesleur van koffers, etc. Terwijl andere sites zeggen dat het prima kan. Maar wat zeggen mensen van hier daarover? Taxi's zijn afaik vaste prijs voor naar manhattan, maar nog steeds wel 50 dollar zover ik begreep.
yup dat kan.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:35 schreef Lexie het volgende:
Kun je in een taxi eigenlijk ook met je cc betalen.
Online inchecken een idee? In ieder geval veel plezier.quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:34 schreef Demarest het volgende:
Morgenochtend om 9:15 uur vertrekt m'n vliegtuig richting de regio New York. Inchecken moet 3 uur van tevoren plaatsvinden, en aangezien de reistijd Helmond - Schiphol toch wel 1.5 uur is, gaat vannacht rond 3:00 uur de wekker. Welnu, ik ga maar eens pogen te pitten. Tot ziens!
Dat is echt ideaal, toen ik voor het eerst vloog had ik ook geen idee en had het op schiphol gedaan, daarna in hilton hotel LA stond zon apparaat waar je dat kon doen. Meteen goede plaats gekozenquote:Op vrijdag 17 april 2009 20:46 schreef bassieVL het volgende:
[..]
Online inchecken een idee? In ieder geval veel plezier.
Via welke site heb je geboekt?quote:Op woensdag 22 april 2009 15:45 schreef soares het volgende:
Wij hebben via internet alles geboekt...
Vliegen met air berlin DUS-JFK..
2 hotels.. 1 in Manhattan andere in Brooklyn.
Ik kan voor goedkope tickets adiviseren www.connections.bequote:Op woensdag 22 april 2009 11:28 schreef PiperMaru het volgende:
Wij (vriendin en ik) zijn van plan om in september naar NY te gaan, het liefst een dag of 6.
Iemand enig idee wat het slimste is qua prijs? Nu boeken of wachten tot last minute? En wat goedkoper is: pakketreis of vlucht en hotel los. Als ik me zo een beetje oriënteer, zijn pakketreizen over het algemeen goedkoper, maar ms heeft iemand een gouden tip?
Dat vraag ik me dus ook af. Ben etn terug uit New York en als je goed uit je dak gaat in winkels zoals century21, of een goede uitverkoop tegenkomt van bekende merken, dan zit je qua geld zo aan de 430 euro, maar als je dezelfde kleren in Nederland koopt, ben je veel meer kwijt...quote:Op donderdag 23 april 2009 15:41 schreef HanSchwulo het volgende:
ik las op de site van de douane dat ik voor ¤ 430 aan spullen mag importeren naar Nederland (kleding etc.). Is dat dan het dollarequivalent van ¤ 430, of de waarde van de spullen zoals die in Nederland zou zijn? hoe bewijs je dat? door bonnetjes te bewaren?
Hoe bevalt het Hotel? Wisselende dingen over gehoord.quote:Op donderdag 23 april 2009 17:34 schreef rondarts het volgende:
Ben nu in New York, Pennsylvania hotel. (perfecte ligging; tegenover madison square garden, en dichtbij time square).
Wat een super stad! Zeker de moeite waar voor eens te bezoeken.
10 dollar las ik pas in een reisverslag.quote:Op donderdag 23 april 2009 19:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik ga morgen, ik vraag me alleen af, zijn sigaretten in NY duurder? Anders koop ik morgen even wat in bij de kiosk in Amersfoort.
Koop ze tax free op het vliegveld...quote:Op donderdag 23 april 2009 19:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik ga morgen, ik vraag me alleen af, zijn sigaretten in NY duurder? Anders koop ik morgen even wat in bij de kiosk in Amersfoort.
ik ookquote:Op donderdag 23 april 2009 22:27 schreef soares het volgende:
morgen ochtend 7 uur gaan we rijden!!!![]()
4 uur NYC tijd zijn we daar!!![]()
tot ziens mensen
Ik vind het een goed Hotel. Snelle check-in/out. De kamers worden iedere dag verschoond en zien er netjes uit. Enige minpuntje is het ontbijt... je hebt de keuze uit een paar vage, niet heel lekkere broodjes, en thats it.quote:Op donderdag 23 april 2009 18:23 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Hoe bevalt het Hotel? Wisselende dingen over gehoord.
Inderdaad, New York is een fascinerende stad. Shoppen kwam echter niet in mijn activiteitenlijst voor, ik richtte me meer op de architectuur van de stad. Vooral de hoogbouw met neo-gothische karakter uit de eerste decennia van de 20e eeuw oogt werkelijk prachtig, met als toppunt het Woolworth Building (bouwjaren 1910-1913, dik 240 meter hoog). Het Empire State Building heb ik bezocht op zondag 19 april, toen het weerbeeld nog gunstig was. In de dagen daarna was de bewolking inderdaad veelal overheersend.quote:Op zaterdag 25 april 2009 17:08 schreef The_stranger het volgende:
Lap tekst
Tsja, het shoppen was ook niet mijn voorstelquote:Op zaterdag 25 april 2009 17:39 schreef Demarest het volgende:
[..]
Inderdaad, New York is een fascinerende stad. Shoppen kwam echter niet in mijn activiteitenlijst voor, ik richtte me meer op de architectuur van de stad. Vooral de hoogbouw met neo-gothische karakter uit de eerste decennia van de 20e eeuw oogt werkelijk prachtig, met als toppunt het Woolworth Building (bouwjaren 1910-1913, dik 240 meter hoog). Het Empire State Building heb ik bezocht op zondag 19 april, toen het weerbeeld nog gunstig was. In de dagen daarna was de bewolking inderdaad veelal overheersend.
Diverse malen heb ik o.a 's avonds een wandeling gemaakt door Manhattan, weliswaar bezuiden Central Park. De omstandigheden waren opvallend veilig voor zo'n enorme stad, waarschijnlijk mede door de vrijwel permanente aanwezigheid van politie.
De benedenmaatse klantvriendelijkheid bij de paspoortcontrole kan ik beamen; desinteresse leek de boventoon te voeren. Groot voordeel was dat ik geen significante bagage meehad.
Er is geen dé stad. Het feit dat de stad 1 van de grootste van de wereld is, raak je natuurlijk onder de indruk. Grote steden hebben natuurlijk een opwindende uitstraling. Er is immers elk moment van de dag wel wat aan de gang en je hoeft je er nooit te vervelen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 20:22 schreef Cee het volgende:
Wat vind jij dan dé stad?
Ik weet niet of NY dé stad is want daarvoor moet ik alle steden van de wereld hebben gezien en da gaoi mooi nie lukken nie. Maar dat NY een van de meest indrukwekkende, opwindendste steden is die ik heb bezocht, is een feit.
Ik zou zeker de metro pakken naar Brooklyn en dan terug lopen over de Brooklyn Bridge naar Manhattan. Ge-wel-dig!quote:Op zondag 26 april 2009 11:15 schreef Rory78 het volgende:
Nog één weekje en dan gaat een jarenlange droom in vervulling..
Nou lijkt het dus vanaf volgende week niet zo'n heel mooi weer te worden; maar ja het zal de pret wel niet drukken, denk ik.
We komen op zondagnamiddag aan en hebben een transfer geregeld naar het hotel (Park 79 op West 79th); wat raden jullie ons de eerste avond aan? Times Square? En waar te eten voor een goede eerste indruk?
Vervolgens verblijven we drie volledige dagen, waarvoor we al een New York Pass hebben besteld, dus de diverse skyscrapers, museums en andere 'attracties' zullen bezocht worden. Op donderdagnamiddag vliegen we jammer genoeg alweer terug, dus dan misschien 's ochtends nog even lekker Central Park inwippen voor een laatste groet aan Manhattan.
We zijn er dus op 5 dagen, maar in feite ongeveer 96 uur; hoe werken de metro-abonnementen? Op uurbasis of op datumbasis?
Nog allerlaatste tips? Waar liggen op het moment de leukste kroegen (type muziek-pub)? Zijn er tussen 3 en 7 mei nog leuke concertjes, parades, evenementen?
Het moge duidelijk zijn; ik heb er zin in!
Ik ben jaren en jaren geleden (toen ik nog een kleine Tonio was) eens naar NY geweest , ook naar een harlemse kerk. De (zwarte) priester begon toen echter een tirade tegen het blanke volk die zijn 'broeders al honderden jaren onderdrukken'. Was niet erg leukquote:Op zondag 26 april 2009 12:30 schreef Frosting het volgende:
Ik ga 1 mei naar de Big Apple. Graag wil ik op zondag een kerk bezoeken in Harlem. Heeft iemand ervaring hier mee? Op internet wordt er niet veel wijzer val. Anyone?
Toffe foto'squote:Op zondag 26 april 2009 23:12 schreef NegaSado het volgende:
Voor de liefhebbers, hier de foto's van afgelopen week!
Goede foto's manquote:Op zondag 26 april 2009 23:12 schreef NegaSado het volgende:
Nou inderdaad.. ik wil echt dolgraag naar New York, maar ik wacht nog even met boeken!quote:Op maandag 27 april 2009 08:28 schreef Lexie het volgende:
Ik hoop dat die stomme varkensgriep geen serieuze vormen aan gaat nemen. Als ze net als in Mexico alle openbare gelegenheden gaan sluiten zou dat wel echt balen zijn.
Wat een gave foto's!!!!! Zo krijg je echt een goed beeld van NY! Je hebt zo te zien ook een goede camera..!quote:Op zondag 26 april 2009 23:12 schreef NegaSado het volgende:
quote:Op maandag 27 april 2009 16:01 schreef Lexie het volgende:
Griep verspreidt, EU: 'Blijf weg uit Mexico, VS':-Blijf-weg-uit-Mexico,-VS.html
Gvd, het ge-eikel is begonnen.
Hopen dat het binnen 1 á 2 weekjes overwaait, ik wil gewoon op vakantie.
17-25 mei was de bedoeling...quote:Op maandag 27 april 2009 16:05 schreef Starlie het volgende:
[..]
Nou ja.. wij willen pas eind augustus gaan.... dus we hebben nog even. Wanneer wil jij gaan dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |