abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67780798
quote:
De kloof tussen hoog- en laagopgeleiden heeft de laatste decennia voor een nieuw soort klassenmaatschappij gezorgd. Doordat de politieke elite louter uit hoogopgeleiden bestaat, voelen laagopgeleiden zich niet langer vertegenwoordigd door traditionele politieke partijen zoals de PvdA, de VVD en het CDA.

Ons land wordt geregeerd door zeergeleerden. Vrijwel alle zestien ministers in het kabinet Balkenende IV hebben een academische achtergrond; meer dan eenderde is gepromoveerd en een kwart was eerder hoogleraar. Ook het parlement bestaat inmiddels vrijwel uitsluitend uit academici en hbo’ers.

Binnenhof
De dominantie van hogeropgeleiden blijft niet beperkt tot het Binnenhof. Ze geldt ook voor de politieke partijen en het maatschappelijk middenveld. Voorheen hadden grote volkspartijen, zoals de PvdA en de confessionele partijen, redelijk veel laaggeschoolde leden en boden ze hun scholing en toegang tot politieke ambten.

Tegenwoordig zijn het meestal partijen van en voor hoogopgeleide professionals. Massabewegingen die vanouds veel laaggeschoolden organiseerden en aan het woord lieten – vakbonden, boerenorganisaties en kerken – zagen hun ledenaantallen en invloed sterk teruglopen.

Belangengroepen
Daarvoor in de plaats kwamen lobbygroepen als Greenpeace, Beter Onderwijs Nederland, de Vereniging Eigen Huis, en de Novib. Ook deze belangengroepen worden geleid door hoogopgeleide professionals, en hun achterban bestaat in toenemende mate uit hoogopgeleiden.

Ook in de vele adviesorganen en inspraakbijeenkomsten maken vrijwel uitsluitend hoogopgeleiden de dienst uit.

Diplomademocratie
Daardoor zijn de afgelopen decennia lager- en ook veel middelbaaropgeleiden vrijwel volledig van het politieke toneel verdwenen. Nederland is een diplomademocratie geworden, geregeerd door de burgers met de hoogste diploma’s. Terwijl nog steeds niet meer dan eenderde van de kiezers hoog is opgeleid, worden vrijwel alle politieke arena’s gedomineerd door hoogopgeleiden.

Hogeropgeleiden
Een van de problemen hiervan is dat de hoog opgeleide politieke kaders en opinieleiders er andere voorkeuren op nahouden dan de grote meerderheid van laag- of middelbaaropgeleiden. Hogeropgeleiden maken zich bijvoorbeeld zorgen over (hoger) onderwijs, lager opgeleiden hebben vooral zorgen over criminaliteit, leefbaarheid en werkloosheid.

Omdat de hoger opgeleiden politiek veel actiever zijn, dringen hun opvattingen bovendien veel makkelijker door tot de politieke agenda. Daardoor spelen de ervaringen, wensen en voorkeuren van lageropgeleiden een ondergeschikte rol bij het maken beleid. Denk aan het slopen van wijken, het bebouwen van volkstuinen, of vernieuwingen in het beroepsonderwijs.

Multicultureel
De tegenstelling is het duidelijkst op het terrein van immigratie, integratie en internationalisering.

De recente peiling van TNS NIPO voor deze krant laat zien dat slechts 2 procent van de aanhang van Wilders academisch is geschooldHoogopgeleiden hebben een kosmopolitische oriëntatie en zijn veelal voorstander van ontwikkelingshulp, open grenzen en een multiculturele samenleving.

Laagopgeleiden zijn juist nationalistisch ingesteld en hebben een sterke behoefte aan een monoculturele aanpak waarin de Nederlandse identiteit en cultuur vooropstaat.

Hoogopgeleiden vinden dat immigratie ons land heeft verrijkt, lager opgeleiden ervaren die juist als een verarming. Hoger opgeleiden zijn veelal voorstander van verdere Europese eenwording, lager opgeleiden vinden dat die veel te ver is gegaan.

PvdA en problemen
Deze nieuwe tegenstelling stelt vooral de PvdA en de VVD voor grote problemen – zie het recente geworstel van de PvdA met de integratienota, en het gemor in de VDD over de koers.

In het afgelopen decennium zijn de oude volkspartijen, die vroeger op een brede steun van laagopgeleiden konden rekenen, de aansluiting met hun traditionele achterbannen vrijwel volledig kwijt geraakt.

SP en PVV
De lager opgeleide achterban herkent zich niet in de koers van het hoogopgeleide kader en stapt massaal over naar nieuwe volkspartijen als de SP en de PVV. De PVV is bij uitstek een partij van lager- en middelbaaropgeleiden.

De recente peiling van TNS NIPO voor deze krant laat zien dat slechts 2 procent van de aanhang van Wilders academisch is geschoold, al nam het aandeel hbo’ers toe tot 14 procent. Maar lager- en middelbaaropgeleiden vormen nog steeds de kern: 75 procent van de PVV aanhang heeft maximaal een mbo-diploma.

Afhaken
Een effect is dat grote delen van de bevolking politiek dreigen af te haken. Onder laagopgeleiden is het vertrouwen in regering, Tweede Kamer en de Europese Unie veel lager dan onder hoogopgeleiden en is het cynisme over politici en Kamerleden zeer veel hoger.

Je zou kunnen zeggen dat de traditionele volkspartijen het hedendaagse populisme zelf hebben opgeroepen. Jarenlang zijn de ongepolijste klachten van de bewoners van de ‘oude wijken’ als xenofoob en reactionair ter zijde geschoven door de goed opgeleide partijkaders, en inmiddels hebben deze kiezers elders onderdak gevonden.

Oplossingen
Om lager en middelbaar opgeleiden een stem te geven binnen de moderne politiek zijn diverse oplossingen denkbaar. De traditionele politieke partijen zouden moeten nadenken of professionele expertise altijd de doorslag moet geven bij vertegenwoordigende functies. Bij interactieve beleidsvorming en inspraakprocedures zou veel meer moeten worden gelet op een brede vertegenwoordiging van alle belangen.

Ook zou je kunnen denken aan een beperkte invoering van referenda, bijvoorbeeld als correctie op interactieve beleidsvorming en voor grote projecten. Zo kunnen alle inwoners rechtstreeks hun stem laten gelden, op voet van gelijkheid, zonder avonden te hoeven vergaderen.

Rechtstreeks
Ook een rechtstreekse verkiezing van bestuurders – ironisch genoeg het stokpaardje van D66, bij uitstek de partij van de academici – dwingt politici en partijen om veel meer rekening te houden met de stem van lageropgeleiden.

Moet professionele expertise wel altijd de doorslag geven?

Mark Bovens is hoogleraar aan de Universiteit Utrecht en Anchrit Wille is senior onderzoeker aan de Universiteit Leiden. Deze tekst is gebaseerd op hun NWO rapport Diploma Democracy, waarover zij morgenavond, 7 april, debatteren in De Balie in Amsterdam met onder anderen Eberhard van der Laan (minister van WWI): www.debalie.nl
Neen dus! Wat een verschrikkelijke redenering (je zou bijna gaan denken dat de schrijver zelf ook in aanmerking komt voor een van de gewogen stemmen zoals hieronder). Wilders wint dankzij de lageropgeleiden.

Zou het een idee zijn om een soort censuskiesrecht in te voeren? Ik had gedacht aan:

- WO telt voor 1
- HBO telt voor 0,05
- MBO en lager telt voor 0,1

Dat moet de populistisch gerichte stem danig neutraliseren, en het vergroot de invloed van degenen die bewezen hebben goed te kunnen nadenken over complexe vraagstukken, en aldus zou eenieder die voorstander is van een meer inhoudelijke politiek hier toch groot voorstander van moeten zijn.

Mee eens of niet (graag gemotiveerd!)?
pi_67780827
Waarom weegt een HBO'er minder dan een MBO'er?
pi_67780853
De mensen die 30 jaar geleden de PVDA en consorten aan de macht hielpen, worden afgedaan nu ze opeens niet braaf meer stemmen wat ze moeten stemmen.
De term stemvee lijkt me wel van toepassing..
  dinsdag 7 april 2009 @ 00:24:28 #4
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_67780859
Tvp voor morgen.

Dat puntensysteem van TS is natuurlijk belachelijk, maar dat terzijde.
Primum non nocere
pi_67780881
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:22 schreef Tja..1986 het volgende:
Omdat MBO'ers vaker lijden aan overgewicht.
Net als al die rijke advocaatjes
Extremistisch gematigd.
pi_67780882
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:22 schreef Tja..1986 het volgende:
Sorry, dat is een overblijfsel van de eerder geopende versie in KLB (ik had 'm afgestemd op'het niveau aldaar ). Maar doet er verder niet toe voor de discussie.
pi_67780891
Ben benieuwd hoeveel belastinggeld dit fantastische onafhankelijke rapport weer gekost heeft.
pi_67780901
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:25 schreef P8 het volgende:

[..]

Omdat MBO'ers vaker lijden aan overgewicht.
Net als al die rijke advocaatjes
Gladiool
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_67780922
Het lijkt me logischer om personen die het meeste bijdragen aan de financiering van de publieke sector er het meeste zeggenschap over te geven.

Dus als je toch een indeling wilt maken, dan zou ik zeggen stemrecht naar inkomen. En de netto ontvangers het stemrecht afnemen. Dat is een veel objectievere en rechtvaardigere maatstaf dan opleidingsniveau.

[ Bericht 14% gewijzigd door Picchia op 07-04-2009 00:39:31 ]
pi_67780942
Op zich is voor gewogen kiesrecht wel iets te zeggen, immers de WO'ers en de HBO'ers subsidieren per saldo de MBO'ers en de ongeschoolden.

Erger is dat de komst van Geert Wilders wel eens tot het vertrek van kennisbedrijven en massale emigratie van hoger opgeleiden kan gaan leiden, immers die hebben weinig meer te zoeken in Nederland als de Tokkies gaan regeren. Een immigratiestop voor kennismigranten is bijv. voor internationale bedrijven totaal onacceptabel en onwerkbaar.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_67780975
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:30 schreef FeestNummer het volgende:
Op zich is voor gewogen kiesrecht wel iets te zeggen, immers de WO'ers en de HBO'ers subsidieren per saldo de MBO'ers en de ongeschoolden.
En wie hebben de Nederlandse verzorgingsstaat op gang gezet? jawel...
quote:
immers die hebben weinig meer te zoeken in Nedelrand als de Tokkies gaan regeren.
_!
Mods met een x zijn tof.
pi_67780997
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:30 schreef FeestNummer het volgende:
Dat dacht ik dus niet! De "makers van Nederland" zijn in de meeste gevallen de laag opgeleiden. Die staan garant voor producten en omzet. De hoog opgeleiden voegen niets anders toe dan diensten aan die producten.
pi_67781017
Het is een vreemde gedachtengang. Het gaat natuurlijk al fout op het moment dat het feit dat praktische alle ministers uit dit kabinet academisch geschoold zijn, wordt gepresenteerd als een negatief gegeven.

Daarbij hoeft het kabinet geen afspiegeling van de bevolking te zijn. Daar is het kabinet niet voor bedoeld. De volksvertegenwoordiging wordt immers gevormd door de Tweede Kamer. En dan nog is het een denkfout om te veronderstellen dat die vertegenwoordingsfunctie met zich meebrengt dat de samenstelling van de Kamerleden zelf een afspiegeling is van het volk. De volksvertegenwoordiging zet zich in voor de belangen van haar achterban. Nergens staat geschreven dat ieder denkbaar particulier belang n de Kamer gepresenteerd moet worden. Het belang van een bevolkingsgroep die niet stemt, zal in de Kamer in beginsel niet behartigd worden en daar is ook niks mis mee.

Laat de timmerman timmeren, de bakker bakken en de politicus politiek bedrijven.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_67781030
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:34 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus niet! De "makers van Nederland" zijn de laag opgeleiden. Die staan garant voor producten en omzet. De hoog opgeleiden voegen niets anders toe dan diensten aan die producten.
Nee, die hoogopgeleiden zorgen ervoor dat de organisatie op orde is, want een goede organisatie staat garant voor een betere productie, die uiteindelijk geproduceerd wordt door de laagopgeleiden.

Face it, de hoogopgeleiden hebben de laagopgeleiden nodig en vice versa.
Mods met een x zijn tof.
pi_67781045
Enorm arrogante stelling trouwens van TS. Alsof boerenverstand er minder toe doet dan het op kunnen ratelen van een formule. Sterker nog, de hele meuk van deze kredietcrisis speelt zich voornamelijk af dankzij die hoog opgeleiden. Mensen met boerenverstand laten het niet zo ver komen
pi_67781050
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:34 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Dat dacht ik dus niet! De "makers van Nederland" zijn de laag opgeleiden. Die staan garant voor producten en omzet. De hoog opgeleiden voegen niets anders toe dan diensten aan die producten.
O ja, ik ben benieuwd hoe lang de productie bij Philips en Shell hier overeind blijft zonder ingenieurs.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_67781075
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:36 schreef Deoxyribonucleic het volgende:

[..]

Nee, die hoogopgeleiden zorgen ervoor dat de organisatie op orde is, want een goede organisatie staat garant voor een betere productie, die uiteindelijk geproduceerd wordt door de laagopgeleiden.

Nee, je hebt geen opgeleiden nodig. Je hebt mensen nodig met inzicht en normaal verstand. Vroeger doorliep iemand alle afdelingen binnen een bedrijf en groeide in z'n functie. Tegenwoordig kom zo'n HBO-er gelijk op een relevante functie en denkt de wijsheid in pacht te hebben. De gevolgen zijn vaak navenant.
pi_67781091
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:39 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Tegenwoordig kom zo'n HBO-er gelijk op een relevante functie en denkt de wijsheid in pacht te hebben.
HBO-ers zijn dan ook te laag opgeleid voor een functie in het kabinet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_67781094
quote:

[..]

Nee, je hebt geen opgeleiden nodig. Je hebt mensen nodig met inzicht en normaal verstand. Vroeger doorliep iemand alle afdelingen binnen een bedrijf en groeide in z'n functie. Tegenwoordig kom zo'n HBO-er gelijk op een relevante functie en denkt de wijsheid in pacht te hebben. De gevolgen zijn vaak navenant.
Komt ook omdat een vers opgeleide ook meestal goedkoper is dan iemand die bij wijze van al decennia in het bedrijf zit.

Of loop ik weer hopeloos achter?
Mods met een x zijn tof.
pi_67781104
quote:

[..]

Laat me raden; je bent lasser of bankwerker?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_67781114
Ik verbaas me altijd over de open deuren die menig onderzoek intrapt vervolgens vraag ik me af waarom ik dit soort rapporten niet schrijf voor een mooi uurloon maar dat even terzijde .

De uitkomsten van dit onderzoek zijn natuurlijk verre van opzienbarend. Laagopgeleiden staan vaker in dat deel van de maatschappij waar de veranderingen met betrekking tot multiculturalisme en massale migratie het beste zichtbaar zijn. Daar waar hoogopgeleiden vaker een idealistisch beeld van de werkelijkheid hebben omdat ze in bijv. de betere buurten wonen waar de problemen die laagopgeleiden hebben niet of nauwelijks zichtbaar zijn.

Het zou de kunst moeten zijn van de politieke elite om de laagopgeleiden aan zich te binden door de problemen van deze groep bespreekbaar te maken en te komen met oplossingen in plaats van te blijven hangen in utopische gedachten dat iedereen hand in hand vrolijk samenwoont en leeft.

Het is tijd voor positieve discriminatie in de politieke elite. Jan Peter eruit en Jan de bouwvakker erin. Het komt allemaal nogal opportunistisch over. Stemt de laagopgeleide op je partij is er niets aan de hand loopt hij over naar een "nieuwe" partij die de onderbuik beter bedient moet het ineens allemaal anders.
pi_67781117
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:36 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Op zich klopt dat, alleen zijn er in Nederland gezien ons prijsniveau procentueel te veel lager opgeleiden en te weinig hoger opgeleiden. Dat is de achilleshiel van de economie voor de komende tien jaar. En PVV en VVD maken met hun hetze tegen hoger opgeleiden (vooral als ze ook nog allochtoon zijn) dat probleem alleen nog maar groter.
pi_67781118
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:37 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

O ja, ik ben benieuwd hoe lang de productie bij Philips en Shell hier overeind blijft zonder ingenieurs.
In de meeste gevallen schreef ik
Trouwens Nederlandse bedrijven geven minimaal uit aan R&D. Daarnaast zitten de meeste hoog opgeleiden niet in het direct productieve bedrijfsleven (vermoed ik) maar in de dienstverlenende sector en bij de overheid? Zijn hier cijfers van?

Maar nog los van dat, het is enorm arrogant om te veronderstellen dat hoog opgeleide mensen meer inzicht hebben dan laag opgeleiden als het over "normale" zaken gaat die spelen in een samenleving. Het zou misschien wel eens andersom kunnen zijn!
pi_67781123
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:42 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat heeft dat er mee te maken? maakt dat zijn mening/woorden minder belangrijk?
Mods met een x zijn tof.
  dinsdag 7 april 2009 @ 00:43:12 #25
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_67781125
Is dat morgen, die presentatie? Interessant, misschien ga ik er wel heen. Ik heb best wat literatuur van Bovens gelezen, ik vind hem een interessante man.
  dinsdag 7 april 2009 @ 00:44:09 #26
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_67781137
Een van de redenen dat de lager opgeleiden xenofoob genoemd worden, is juist het feit dat ze veel meer "last" hebben van de slecht geïntegreerde medelanders.

Daarmee is de term xenofoob trouwens ook gelijk onterecht, immers: diegenen die we xenofoob noemen zijn niet onbekend met de groep waar ze angstig voor genoemd worden, maar dat terzijde.

De hoogopgeleidde "regeerders" van nederland wonen nu eenmaal niet in volksbuurten, zoals Pim Fortuin toch wel enigszins deed. Daardoor zijn ze niet echt op de hoogte van de integratieproblemen waar het plebs over roept. Natuurlijk hebben ze wel gehoord over vrouwen in Burka´s en mensen die hun schaap op de veranda slachten (ja, dat gebeurt echt), maar dat zijn (in hun beleving) slechts hele zeldzame gevallen.
Daar komt nog bij dat die enkele medelander die wel in de buurt van de hoogopgeleidde regeerder woont, zelf waarschijnlijk ook hoogopgeleid is. Met als gevolg dat zijn vrouw mischien wel een hoofddoek draagt, maar het bewuste echtpaar wel zeer eloquent is en zich waarschijnlijk ook de Nederlandse etiquette eigen heeft gemaakt.

Ik zou een ieder hier die het met de OP eens is, eens uit willen nodigen voor een excursie door de rotterdamse achterbuurten, op een doordeweekse avond. Uiteraard maken we dan wel gebruik van het openbaar vervoer, om écht contact te kunnen maken met "het volk" en eens te ervaren wat voor hen gewoon moet zijn.
Kunst zonder trein.
pi_67781143
quote:
Ik neem je inderdaad niet serieus.
  dinsdag 7 april 2009 @ 00:45:04 #28
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_67781153

Bron: http://www.dag.nl/binnenland/wilders-scoort-opgeleide-kiezers-230683
Zijn inderdaad toch met name tokkies die WIlders stemmen.
pi_67781158
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:42 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Op zich klopt dat, alleen zijn er in Nederland gezien ons prijsniveau procentueel te veel lager opgeleiden en te weinig hoger opgeleiden. Dat is de achilleshiel van de economie voor de komende tien jaar. En PVV en VVD maken met hun hetze tegen hoger opgeleiden (vooral als ze ook nog allochtoon zijn) dat probleem alleen nog maar groter.
Het buigt anders wel van de HBO-ers, vandaar ook dat ze maar weinig verdienen, er zijn er zat van. Als je doelt op universitair geschoolden, dan ben ik het wél met je eens!
  dinsdag 7 april 2009 @ 00:45:15 #30
64479 Omnifacer
Alles geven!11
  dinsdag 7 april 2009 @ 00:45:45 #31
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67781171
Als MBO'ers 'doorstuderen' naar het HBO, verliezen ze de helft van hun stem?

Hmmm. En daarbij, telt een PhD voor twee? En een prof voor 3?
--
En verder wat Argento zegt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_67781176
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:44 schreef Mr.Zed het volgende:

Ik zou een ieder hier die het met de OP eens is, eens uit willen nodigen voor een excursie door de rotterdamse achterbuurten, op een doordeweekse avond. Uiteraard maken we dan wel gebruik van het openbaar vervoer, om écht contact te kunnen maken met "het volk" en eens te ervaren wat voor hen gewoon moet zijn.
Ik ben eens door heel Groningen (stad) geweest op verschillende dagen, telt dat ook?
Mods met een x zijn tof.
pi_67781192
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:40 schreef Argento het volgende:

[..]

Alsof iemand die in het kabinet zit de dienst uitmaakt
Het beleid wordt toch echt gemaakt door ambtenaren
pi_67781201
Als je MBO'ers hun stemrecht wil afnemen krijg je van mij de vraag waarom zou iemand moeten betalen voor iets waar hij toch niets over te zeggen heeft? Dat is gewoon diefstal.

Dan moeten MBO'ers dienen als slaven voor de overheid van de hoogopgeleiden ofzo?

[ Bericht 12% gewijzigd door Picchia op 07-04-2009 00:53:56 ]
pi_67781213
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:24 schreef sneakypete het volgende:
De mensen die 30 jaar geleden de PVDA en consorten aan de macht hielpen, worden afgedaan nu ze opeens niet braaf meer stemmen wat ze moeten stemmen.
Ja vreemd inderdaad. Het lijkt me dat de PvdA maar eens principieel moet zijn: als je dergelijke onverantwoorde acties van het stemvee niet op prijs stelt, moet je de enig juiste conclusie trekken: censuskiesrecht.
pi_67781223
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:43 schreef Deoxyribonucleic het volgende:

[..]

Wat heeft dat er mee te maken? maakt dat zijn mening/woorden minder belangrijk?
Dat soort geluiden komt altijd van mensen af die zelf nog nooit hoger onderwijs hebben genoten.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_67781234
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:42 schreef cultheld het volgende:

[..]

pi_67781247
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:49 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat soort geluiden komt altijd van mensen af die zelf nog nooit hoger onderwijs hebben genoten.
Nah, dat geeft dus imo ogen exact aan waarom TS ongelijk heeft

[ Bericht 3% gewijzigd door Neemmijnietserieus op 07-04-2009 01:32:23 ]
pi_67781262
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:44 schreef Mr.Zed het volgende:
Een van de redenen dat de lager opgeleiden xenofoob genoemd worden, is juist het feit dat ze veel meer "last" hebben van de slecht geïntegreerde medelanders.
Het rare is echter dat juiste de rechtse politici waar de lager opgeleiden nu achteraan hollen zich steeds tegen goed geintegreerde allochtonen keren en de grenzen open zetten voor ongeschoolden. Een simpel voorbeeld: de VVD (met Verdonk en Wilders) besteedde in 2006 een half jaar om te voorkomen dat de keurig geintegreerde Taida Pasic naar de universiteit kon, maar diezelfde VVD (met Verdonk en Wilders) zette vervolgende twee maanden later wel de grenzen open voor 150.000 ongeschoolde Polen. Tja, daar praten de betrokkenen nu liever niet meer over.
  dinsdag 7 april 2009 @ 00:54:00 #40
39732 Mr.Zed
pi_67781273
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:45 schreef Deoxyribonucleic het volgende:

[..]

Ik ben eens door heel Groningen (stad) geweest op verschillende dagen, telt dat ook?
Geen idee, ik ben daar niet bekend, en weet dus niet hoe de situatie ter plekke is.
In Rotterdam-Zuid echter zijn de tekenen van bende-vorming naar Amerikaans voorbeeld al op straat (in de metro) waarneembaar. (bepaalde kleuren zakdoeken/tatoeages en wat dies meer zij)

Even ter verduidelijking: ik vind niet dat Jan-met-de-pet in het kabinet thuishoort (geef me dan toch maar iemand met wat meer geestelijke vermogens), maar vind wel dat een ieder evenveel stemrecht heeft, omdat een ieder in hetzelfde land vertoeft. Daarbij is de hoger opgeleidde toch wel beter af, want die kan met zijn hogere inkomen toch wel verkassen als het hem ergens (iets) niet bevalt.
Kunst zonder trein.
pi_67781274
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:47 schreef Picchia het volgende:
Als je MBO'ers hun stemrecht wil afnemen krijg je van mij de vraag waarom zou iemand moeten betalen voor iets waar hij toch niets over te zeggen heeft? Dat is gewoon diefstal.
No taxation without representation?

In Nederland is het in de regel al zo dat de lageropgeleiden in veel gevallen netto ontvangers zijn. Die betalen dus niet werkelijk.
pi_67781287
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:54 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Jep.
quote:
In Nederland is het in de regel al zo dat de lageropgeleiden in veel gevallen netto ontvangers zijn. Die betalen dus niet werkelijk.
Bijna alle personen uit de quote 500 zijn laag opgeleid. Dat gaat dus niet helemaal op. En gezien je dit argument gebruikt zie ik al helemaal niet meer in waarom je voor een verdeling op basis van opleiding zou kiezen boven een verdeling op basis van inkomen.
  dinsdag 7 april 2009 @ 00:55:59 #43
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_67781290
Overigens jammer dat een potentieel interessante discussie over de spanning tussen meritocratie en democratie gegijzeld wordt door meteen Wilders erbij te halen. Waar komt die preoccupatie met hem toch vandaan, bij iedereen die zich verdiept in maatschappelijke debatten?
  dinsdag 7 april 2009 @ 00:56:21 #44
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_67781298
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:52 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Het rare is echter dat juiste de rechtse politici waar de lager opgeleiden nu achteraan hollen zich steeds tegen goed geintegreerde allochtonen keren en de grenzen open zetten voor ongeschoolden. Een simpel voorbeeld: de VVD (met Verdonk en Wilders) besteedde in 2006 een half jaar om te voorkomen dat de keurig geintegreerde Taida Pasic naar de universiteit kon, maar diezelfde VVD (met Verdonk en Wilders) zette vervolgende twee maanden later wel de grenzen open voor 150.000 ongeschoolde Polen. Tja, daar praten de betrokkenen nu liever niet meer over.
Ja hoor, rechts keert zich massaal tegen goed geïntegreerde partijen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_67781302
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:52 schreef FeestNummer het volgende:

[..]
maar diezelfde VVD (met Verdonk en Wilders) zette vervolgende twee maanden later wel de grenzen open voor 150.000 ongeschoolde Polen. Tja, daar praten de betrokkenen nu liever niet meer over.
En dat is pas echt funest. Immers bedrijven worden door instroom goedkope krachten niet gedwongen om inventief te zijn en/of te moderniseren. Goedkope arbeidskrachten is de dood in de pot voor ontwikkeling. Armzalige industrie krijgt hierdoor zelfs de kans om te groeien

Reden: korte termijn denken. Veel rendement op korte termijn, op lange termijn problemen vanwege achterstanden. Bedacht door heren met een flinke opleiding overigens
pi_67781311
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:54 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Bron?
pi_67781312
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:40 schreef Argento het volgende:

[..]

Waarom? Alsof (gepromoveerde) WO'ers een garantie zijn voor succesvol kabinetsbeleid.
Politicus zijn is vaak niet meer dan een vlotte babbel hebben en de moeite kunnen opbrengen om dagen te praten over punten en komma's. Misschien spreekt het theoretische karakter van de politiek WO'ers meer aan dan praktijk gerichte mensen. Maar maakt dat praktijk gerichte mensen per definitie ongeschikter in een kabinet?
pi_67781314
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:55 schreef Picchia het volgende:

[..]

Bijna alle personen uit de quote 500 zijn laag opgeleid.
Een deel ja en dat is heel fijn, maar ik moet er niet aan denken dat die patjepeeërs in Den Haag de dienst uitmaken.
pi_67781316
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:42 schreef MrX1982 het volgende:
Ik verbaas me altijd over de open deuren die menig onderzoek intrapt vervolgens vraag ik me af waarom ik dit soort rapporten niet schrijf voor een mooi uurloon maar dat even terzijde .

De uitkomsten van dit onderzoek zijn natuurlijk verre van opzienbarend. Laagopgeleiden staan vaker in dat deel van de maatschappij waar de veranderingen met betrekking tot multiculturalisme en massale migratie het beste zichtbaar zijn. Daar waar hoogopgeleiden vaker een idealistisch beeld van de werkelijkheid hebben omdat ze in bijv. de betere buurten wonen waar de problemen die laagopgeleiden hebben niet of nauwelijks zichtbaar zijn.

Het zou de kunst moeten zijn van de politieke elite om de laagopgeleiden aan zich te binden door de problemen van deze groep bespreekbaar te maken en te komen met oplossingen in plaats van te blijven hangen in utopische gedachten dat iedereen hand in hand vrolijk samenwoont en leeft.

Het is tijd voor positieve discriminatie in de politieke elite. Jan Peter eruit en Jan de bouwvakker erin. Het komt allemaal nogal opportunistisch over. Stemt de laagopgeleide op je partij is er niets aan de hand loopt hij over naar een "nieuwe" partij die de onderbuik beter bedient moet het ineens allemaal anders.
De PvdA heeft met het afschudden van de ideologische veren natuurlijk evident gekozen voor opportunisme. Het wordt tijd dat die partij zich weer gaat herbronnen. Als ze nu werkelijk kiezen voor wat ze al enige jaren uitdragen, zouden ze groot voorstander moeten zijn van mijn censuskiesrechtidee. Is er een fokker met connecties bij de PvdA die dit topic onder hun aandacht kan brengen?
  dinsdag 7 april 2009 @ 00:58:39 #50
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_67781320
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:57 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Waarom? Alsof (gepromoveerde) WO'ers een garantie zijn voor succesvol kabinetsbeleid.
Politicus zijn is vaak niet meer dan een vlotte babbel hebben en de moeite kunnen opbrengen om dagen te praten over punten en komma's. Misschien spreekt het theoretische karakter van de politiek WO'ers meer aan dan praktijk gerichte mensen. Maar maakt dat praktijk gerichte mensen per definitie ongeschikter in een kabinet?
Eens. Bovendien is de inhoud maar een deel van het spel. Het gaat ook steeds meer om representatie, soundbites, etc. De knapste kop is dus niet per definitie de beste politicus.
pi_67781331
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:56 schreef TC03 het volgende:
Ja hoor, rechts keert zich massaal tegen goed geïntegreerde partijen.
De beschreven feiten liegen niet, of je het leuk vind of niet.
pi_67781339
Ik moet altijd wel lachen om hoog opgeleiden. Ze denken meer te zijn maar dat gaat tegenvallen.
Het barst ervan.
***** Kraak.....
pi_67781343
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:55 schreef Omnifacer het volgende:
Overigens jammer dat een potentieel interessante discussie over de spanning tussen meritocratie en democratie gegijzeld wordt door meteen Wilders erbij te halen. Waar komt die preoccupatie met hem toch vandaan, bij iedereen die zich verdiept in maatschappelijke debatten?
Het geciteerde artikel in de OP noemt Wilders. Maar het is niet zo relevant, de discussie gaat ergens anders over. Als je je stoort aan het Wildersgehalte, negeer dat dan en ga in op de discussie omtrent de wenselijkheid van een meer meritocratisch karakter van het stemrecht.
pi_67781345
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:58 schreef Omnifacer het volgende:
Eens. Bovendien is de inhoud maar een deel van het spel. Het gaat ook steeds meer om representatie, soundbites, etc. De knapste kop is dus niet per definitie de beste politicus.
En de meest popie-jopie politicus is meestal ook niet de beste bestuurder.
  dinsdag 7 april 2009 @ 01:01:19 #55
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_67781351
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:00 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het geciteerde artikel in de OP noemt Wilders. Maar het is niet zo relevant, de discussie gaat ergens anders over. Als je je stoort aan het Wildersgehalte, negeer dat dan en ga in op de discussie omtrent de wenselijkheid van een meer meritocratisch karakter van het stemrecht.
Dat betracht ik ook, al ben ik zuinig met mijn bijdragen: het niveau ligt vrij hoog. Ik wilde het slechts even noemen.
quote:
Nee, tuurlijk niet.
pi_67781368
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:00 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Nee dan kunnen we de hele 2e kamer incl regering beter gelijk opdoeken.
Een bestuurder die in bedrijfsleven gewild is zie je zelden in de politiek.
***** Kraak.....
pi_67781375
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:57 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Bron?
CBS/belastingwetgeving/overheidsuitgaven voor minvermogenden (huur/zorgtoeslag; allerhande subsidies/uitkeringen).
pi_67781390
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Een deel ja en dat is heel fijn, maar ik moet er niet aan denken dat die patjepeeërs in Den Haag de dienst uitmaken.
Het gaat er niet om wat je wilt, maar in hoeverre jij de publieke sector mogelijk maakt. In hoeverre het eigenlijk jouw eigendom zou moeten zijn en zodoende in hoeverre jij je vertegenwoordiging kan rechtvaardigen.
pi_67781391
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:57 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

De PvdA heeft met het afschudden van de ideologische veren natuurlijk evident gekozen voor opportunisme. Het wordt tijd dat die partij zich weer gaat herbronnen. Als ze nu werkelijk kiezen voor wat ze al enige jaren uitdragen, zouden ze groot voorstander moeten zijn van mijn censuskiesrechtidee. Is er een fokker met connecties bij de PvdA die dit topic onder hun aandacht kan brengen?
Je voert stiekem campagne voor de SP en Wilders door het censuskiesrechtidee te laten uitdragen door de PvdA .
pi_67781393
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:03 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Nee dan kunnen we de hele 2e kamer incl regering beter gelijk opdoeken.
Een bestuurder die in bedrijfsleven gewild is zie je zelden in de politiek.
Een minister verdient doorgaans veel minder dan zegmaar een topbestuurder van - ik noem maar wat - Shell.

Als ik in die persoon zijn schoenen stond, had ik ook eieren voor mijn geld gekozen.
Mods met een x zijn tof.
pi_67781416
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je voert stiekem campagne voor de SP en Wilders door het censuskiesrechtidee te laten uitdragen door de PvdA .
Je hebt me door!

pi_67781419
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:05 schreef Deoxyribonucleic het volgende:

[..]

Een minister verdient doorgaans veel minder dan zegmaar een topbestuurder van - ik noem maar wat - Shell.

Als ik in die persoon zijn schoenen stond, had ik ook eieren voor mijn geld gekozen.
Zo werkt dat en zie je terug, wat heeft Balkenende voor functies gehad? Bos nog iets maar ook niet veel.
***** Kraak.....
pi_67781421
One man, one vote! Simpel zat. Als je dan zo hoop opgeleid bent en niet in staat om je ideeën ook bij minder begaafde landgenoten goed over het voetlicht te brengen, dan ben je überhaupt niet geschikt als politicus. En dat zijn er dan ook veel niet, ze komen er enkel door netwerken, "ons kent ons"
pi_67781437
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:05 schreef Picchia het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat je wilt, maar in hoeverre jij de publieke sector mogelijk maakt. In hoeverre het eigenlijk jouw eigendom zou moeten zijn en zodoende in hoeverre jij je vertegenwoordiging kan rechtvaardigen.
Dat klopt, maar als proleten zich actief met justitie, milieu, internationale betrekkingen en OC&W gaan bemoeien, dan is het einde zoek.
pi_67781446
Kortom de kansen om lager opgeleid in de 2e kamer te komen worden steeds groter.
Alhoewel door die kredietcrisis weer wat extra concurentie komt van gestuuurde nitwits.
***** Kraak.....
pi_67781450
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:08 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
One man, one vote! Simpel zat. Als je dan zo hoop opgeleid bent en niet in staat om je ideeën ook bij minder begaafde landgenoten goed over het voetlicht te brengen, dan ben je überhaupt niet geschikt als politicus. En dat zijn er dan ook veel niet, ze komen er enkel door netwerken, "ons kent ons"
Je kunt als politicus nooit een heel land voor je winnen, dus er zullen altijd boze burgers blijven die SP/PVV stemmen; zelfs als je over meer charisma dan Obama beschikt.
pi_67781453
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:11 schreef kraaksandaal het volgende:
Kortom de kansen om lager opgeleid in de 2e kamer te komen worden steeds groter.
Alhoewel door die kredietcrisis weer wat extra concurentie komt van gestuurde nitwits.
***** Kraak.....
pi_67781461
Interessante literatuur. Goede zaak om de onderbuikgevoelens van de zwijgende meerderheid te blijven onderdrukken. Vooral geen aandacht besteden aan wat Jan met de Pet denkt, want de "kosmopolieten" weten het toch beter. Me reet. Ga eens een avondje kosmopoliteren in een Rotterdamse achterbuurt. Daar leren de heren en dames doctorandus meer dan in Londen, Parijs of Tokyo. O, en als je de onderbuikgevoelens maar lang genoeg negeert, dan klapt het zaakje op een gegeven moment vanzelf uit elkaar. Probleem opgelost. Duitsers hebben daar ervaring mee.

Wat de schrijver overigens vergeet is dat onze politici bijna zonder uitzondering uit de ambtenarij komen, en totaal geen idee hebben wat er zich afspeelt in de echte wereld. Zwarte cijfers schrijven, concurrentie, wasda? Dat ze ook een hoge opleiding hebben speelt MI een mindere rol, alhoewel je altijd op moet passen voor promovendi / PhDs op de werkvloer, omdat die lui bijna altijd twee linkse handen hebben.

Je zou er voor kunnen pleiten dat politici een aantal jaren in het bedrijfsleven moeten hebben gewerkt, voordat ze in aanmerking komen voor een plekje in onze volksvertegenwoordiging.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 7 april 2009 @ 01:13:23 #69
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_67781466
Alsof een titel ''hoogopgeleid'' iets zegt. Genoeg hoogopgeleide mensen tegengekomen die echt achterlijke zijn. Met een beetje discipline kan je al ver komen. Maar dat veel laagopgeleiden op Wilders stemmen verbaast me niets.
pi_67781470
Ik zit op de universiteit en stem Wilders (vorige verkiezingen al).
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  dinsdag 7 april 2009 @ 01:14:49 #71
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_67781479
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:59 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

De beschreven feiten liegen niet, of je het leuk vind of niet.
De feiten liegen niet, maar om nou de ideologie van heel rechts (wist niet dat die verenigd waren, trouwens) te baseren op één uitzonderlijk geval. Dat geval gebruik jij vervolgens om te stellen dat 'rechts' goed geïntegreerde allochtonen (structureel?) tegenwerkt. De schaal van jouw redenatie klopt niet helemaal.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 7 april 2009 @ 01:14:49 #72
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_67781480
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:14 schreef MoneyTalks het volgende:
Precies wat ik met mijn post bedoelde.
pi_67781481
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:12 schreef Lyrebird het volgende:
Interessante literatuur. Goede zaak om de onderbuikgevoelens van de zwijgende meerderheid te blijven onderdrukken. Vooral geen aandacht besteden aan wat Jan met de Pet denkt, want de "kosmopolieten" weten het toch beter. Me reet. Ga eens een avondje kosmopoliteren in een Rotterdamse achterbuurt. Daar leren de heren en dames doctorandus meer dan in Londen, Parijs of Tokyo. O, en als je de onderbuikgevoelens maar lang genoeg negeert, dan klapt het zaakje op een gegeven moment vanzelf uit elkaar. Probleem opgelost. Duitsers hebben daar ervaring mee.

Wat de schrijver overigens vergeet is dat onze politici bijna zonder uitzondering uit de ambtenarij komen, en totaal geen idee hebben wat er zich afspeelt in de echte wereld. Zwarte cijfers schrijven, concurrentie, wasda? Dat ze ook een hoge opleiding hebben speelt MI een mindere rol, alhoewel je altijd op moet passen voor promovendi / PhDs op de werkvloer, omdat die lui bijna altijd twee linkse handen hebben.

Je zou er voor kunnen pleiten dat politici een aantal jaren in het bedrijfsleven moeten hebben gewerkt, voordat ze in aanmerking komen voor een plekje in onze volksvertegenwoordiging.

Dat is nog eens een waardevolle aanvulling, ben alaaeen bang dat er niets met gebeurt verder.
***** Kraak.....
pi_67781500
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:11 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je kunt als politicus nooit een heel land voor je winnen, dus er zullen altijd boze burgers blijven die SP/PVV stemmen; zelfs als je over meer charisma dan Obama beschikt.
Dat geldt evenzeer voor hoog opgeleiden. Daar vind je er nogal wat van bij de SP trouwens. Zo als ook bij Wilders de aanhang van hoog opgeleiden fors groeiende is.

Het gaat er wel om waar je vandaan komt. De SP is bijvoorbeeld echt geworteld in de samenleving en van daaruit bedrijft men politiek, dan heb je sowieso meer draagvlak en werkt de communicatie beter dan bij gevestigde partijen die een enorme afstand gecreëerd hebben. Wat TS wil zal alleen de afstand maar vergroten!
pi_67781521
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:09 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat klopt, maar als proleten zich actief met justitie, milieu, internationale betrekkingen en OC&W gaan bemoeien, dan is het einde zoek.
Ja hoor, the captains of industry en the heart of the economy zijn proleten. Mensen met een inkomen houden dit land juist draaiende. Politici verzinnen enkel een paar regeltjes eromheen. Alsof dit land draaiende gehouden wordt door Balkenende en Bos.

Bovendien denk ik niet dat ze er een zooitje van zouden maken. Juist werkende mensen hebben baat bij een stabiel land. En de Nederlandse gemeenschap leent zich sowieso wel voor stabiliteit.

[ Bericht 4% gewijzigd door Picchia op 07-04-2009 02:26:43 ]
pi_67781539
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:18 schreef Picchia het volgende:

[..]

Ja hoor, the captains of industry en the booming heart of the economy zijn proleten. Mensen met een inkomen houden dit land juist draaiende. Politici verzinnen enkel een paar regeltjes eromheen. Alsof dit land draaiende gehouden wordt door Balkenende en Bos.
Je hebt gelijk, probleem was eerst wat bouwperikelen en nu zijn het bankiers.
***** Kraak.....
  dinsdag 7 april 2009 @ 01:20:59 #77
39732 Mr.Zed
pi_67781540
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:14 schreef MoneyTalks het volgende:
Ja, maar jij bent nog schoolgaand en zal dus waarschijnlijk niet in een financieel bevoorrechtte positie verkeren.

Wie maakt er even een poll?
Ik ben benieuwd naar de combinatie (wat stem je-waar woon je).

Maar nu ga ik naar bed.
Kunst zonder trein.
pi_67781552
quote:

[..]

Ja hoor, the captains of industry en the booming heart of the economy zijn proleten. Mensen met een inkomen houden dit land juist draaiende. Politici verzinnen enkel een paar regeltjes eromheen. Alsof dit land draaiende gehouden wordt door Balkenende en Bos.

Bovendien denk ik niet dat ze er een zooitje van zouden maken. Juist werkende mensen hebben baat bij een stabiel land.
Ook mensen zonder inkomen (vrijwilligers, opvoeders) of met een laag inkomen houden dit land in stand. We hebben elkaar allemaal nodig om de toko draaiend te houden. De één is écht niet belangrijker dan de ander.
pi_67781555
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:20 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, probleem was eerst wat bouwperikelen en nu zijn het bankiers.
Bankiers zijn geen probleem. Waar heb je het over?
pi_67781677
quote:

[..]

Bovendien denk ik niet dat ze er een zooitje van zouden maken. Juist werkende mensen hebben baat bij een stabiel land. En de Nederlandse gemeenschap leent zich sowieso wel voor stabiliteit.
Volgens mij heb ik het niet over de 'captains of industry'. Wel over de pandjesbazen en Hennie van der Mosten van deze wereld die het lager opgeleide deel van de Quote 500 vertegenwoordigen; prima voor de economie hoor, maar ze hebben geen enkele affiniteit met essentiële onderdelen van de politiek. Ik zie dan ook niet in waarom zij zich daar beter thuis zouden voelen dan een Balkenende of Bos.
pi_67781699
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:38 schreef cultheld het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik het niet over de 'captains of industry'. Wel over de pandjesbazen en Hennie van der Mosten van deze wereld die het lager opgeleide deel van de Quote 500 vertegenwoordigen; prima voor de economie hoor,
Ik beperkte me in mijn redenatie dan ook niet tot 500 personen. Ik had het over zeggenschap op basis van inkomen. Dus over hogere inkomens in het algemeen. Die 500 personen hebben heus niet voldoende middelen om dan het land over te nemen. Al verdient iemand 100 keer modaal, dan is zijn aandeel in Nederland nog steeds marginaal. Dus ik plaatste het in een groter perspectief.
quote:
maar ze hebben geen enkele affiniteit met essentiële onderdelen van de politiek. Ik zie dan ook niet in waarom zij zich daar beter thuis zouden voelen dan een Balkenende of Bos.
Maar het is helemaal niet relevant of iemand affiniteit met politiek heeft. Het eigendomsrecht is absoluut. En hij is de baas over zijn eigen eigendommen. Als hij de publieke sector heeft gefinancierd, dan heerst hij daarover. Als jij liever meer zeggenschap hebt, om vervolgens Bos aan het roer te zetten, dan moet je zijn geld niet afpersen, maar de publieke sector zelf betalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Picchia op 07-04-2009 02:13:55 ]
pi_67781857
Ik ben nou eenmaal geen plutocraat.
pi_67781883
Nee, je bent een slavendrijver.

Van mij hoeven de rijken ook niet te regeren hoor. Maar als je eigendommen afpakt en investeert dan mogen zij daarover meepraten.
pi_67782012
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:23 schreef Picchia het volgende:

[..]

Bankiers zijn geen probleem. Waar heb je het over?
In London denken ze er anders over.
***** Kraak.....
  dinsdag 7 april 2009 @ 08:08:58 #85
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_67782964
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:37 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Mensen met boerenverstand laten het niet zo ver komen
Klopt, kijk maar naar de Rabobank.
pi_67782977
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 08:08 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Klopt, kijk maar naar de Rabobank.
Die vallen per filiaal om.
***** Kraak.....
pi_67783687
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:16 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Dat geldt evenzeer voor hoog opgeleiden. Daar vind je er nogal wat van bij de SP trouwens. Zo als ook bij Wilders de aanhang van hoog opgeleiden fors groeiende is.

Het gaat er wel om waar je vandaan komt. De SP is bijvoorbeeld echt geworteld in de samenleving en van daaruit bedrijft men politiek, dan heb je sowieso meer draagvlak en werkt de communicatie beter dan bij gevestigde partijen die een enorme afstand gecreëerd hebben. Wat TS wil zal alleen de afstand maar vergroten!
Ik pleit alleen maar voor verstandiger keuzes. Wat kan daar nu tegen zijn?
  dinsdag 7 april 2009 @ 08:59:57 #88
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_67783722
Ik ben voor!, technocratie en democratie verenigd!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_67785053
Ik stem ook Wilders en heb toch gestudeerd en netjes m'n master gehaald.

Het zijn vooral mensen die zich intellectueel voor doen door Wilders te bashen en daarom lijkt het alsof hoogopgeleiden eerder CDA, VVD stemmen. In werkelijkheid stemmen veel hoogopgeleiden just op Wilders.
pi_67785436
Waarom zou ik in godsnaam iemand aan de macht willen hebben die lager is opgeleid dan ik zelf ben?
pi_67785834
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:12 schreef Lyrebird het volgende:
Interessante literatuur. Goede zaak om de onderbuikgevoelens van de zwijgende meerderheid te blijven onderdrukken. Vooral geen aandacht besteden aan wat Jan met de Pet denkt, want de "kosmopolieten" weten het toch beter. Me reet. Ga eens een avondje kosmopoliteren in een Rotterdamse achterbuurt. Daar leren de heren en dames doctorandus meer dan in Londen, Parijs of Tokyo.
Daar heb ik toch zo genoeg van he, die zelfverklaarde morele superioriteit van Jan met de Pet.

Jan met de Pet is laagopgeleid en dat heeft vaak een reden. Dat Jan met de Pet de problemen aan de lijve ondervindt, wil nog niet zeggen dat hij bij machte is om de oplossing te formuleren, laat staan die oplossing in politiek en bestuurlijk beleid om te zetten.

Natuurlijk moet de politiek naar Jan met de Pet luisteren, maar waarom zou dat meteen moeten betekenen dat Jan met de Pet iets te zoeken heeft in diezelfde politiek? Marijnissen is een mooi voorbeeld van een Jan met de Pet die in de politieke arena uitstekend uit de verf kwam (los van de vraag of je het met zijn standpunten eens bent) maar dat lijkt me toch vooral een uitzondering.
pi_67785884
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:50 schreef kakner het volgende:

Het zijn vooral mensen die zich intellectueel voor doen door Wilders te bashen en daarom lijkt het alsof hoogopgeleiden eerder CDA, VVD stemmen. In werkelijkheid stemmen veel hoogopgeleiden just op Wilders.
Dat zijn dan allemaal mensen die of zijn verkiezingsprogramma niet gelezen hebben of niet begrijpen wat de implicaties van zijn programmapunten zijn als ze in beleid zouden worden omgezet. In beide gevallen heb je niet het excuus dat lageropgeleiden wel hebben, dus je maakt je titel te schande. Zo simpel is het.
pi_67785985
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:02 schreef Provinciaal het volgende:
Waarom zou ik in godsnaam iemand aan de macht willen hebben die lager is opgeleid dan ik zelf ben?
Alleen beter opgeleiden kunnen zulk een zware taak aan.
***** Kraak.....
pi_67786015
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:16 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat zijn dan allemaal mensen die of zijn verkiezingsprogramma niet gelezen hebben of niet begrijpen wat de implicaties van zijn programmapunten zijn als ze in beleid zouden worden omgezet. In beide gevallen heb je niet het excuus dat lageropgeleiden wel hebben, dus je maakt je titel te schande. Zo simpel is het.
Precies wat ik bedoel, bedankt voor de bevestiging!
pi_67786106
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:19 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Alleen beter opgeleiden kunnen zulk een zware taak aan.
Ik denk wel dat die over het algemeen de taak beter zullen aankunnen ja.
pi_67786952
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 08:58 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik pleit alleen maar voor verstandiger keuzes. Wat kan daar nu tegen zijn?
Los van het feit dat dat wat jij wil al jaren min of meer praktijk is vanwege een lagere opkomst bij het stemmen door minder tot zeer laag geschoolden, niemand kan tegen verstandiger keuzes zijn.

Ik ben er alleen op tegen dat je zegt dat "Jan met de Pet" zo dom is dat hij per definitie geen verstandige keus kan maken en daarom zijn stem maar voor een tiende mag tellen (alsof tien "Jan met de Petten" bij elkaar dan wel één verstandige stem vormen )

Het lijkt mij trouwens ook in strijd met "De universele rechten van de mens" en je tast het grondbeginsel van de democratie aan, voor zover er nog sprake is van democratie in dit land. Dat laatste dan weer veroorzaakt door heren met schijnbare kennis (en invloed) die elkaar zeer goed weten te vinden achter de schermen.
pi_67787045
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:23 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ik denk wel dat die over het algemeen de taak beter zullen aankunnen ja.
Vooral blijven denken en als je niet zeker bent erover vergaderen. Kom je er dan nog niet uit is er altijd nog wel een stuurgroepje mogelijk.
***** Kraak.....
pi_67787497
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:14 schreef Argento het volgende:

[..]

Daar heb ik toch zo genoeg van he, die zelfverklaarde morele superioriteit van Jan met de Pet.

Jan met de Pet is laagopgeleid en dat heeft vaak een reden. Dat Jan met de Pet de problemen aan de lijve ondervindt, wil nog niet zeggen dat hij bij machte is om de oplossing te formuleren, laat staan die oplossing in politiek en bestuurlijk beleid om te zetten.
Maar je haalt hier twee zaken door elkaar. Natuurlijk zal het voor "Jan met de Pet" lastiger zijn om een oplossing te formuleren, maar dat wil absoluut niet zeggen dat hij geen goede oplossingsrichting zou kennen of weten en daarom z'n stem minder waard zou zijn. Juist omdat hij dagelijks met z'n poten in de blubber staat zou er best wat vaker geluisterd mogen worden en zou z'n stem zeker niet minder waard mogen worden.

Als je bijvoorbeeld naar naar zorg-, mobiliteits- en/of immigratievraagstukken kijkt, dan hebben mensen met de door TS gewenste en zogenaamde kennis decennia lang redelijk gefaald, ik begrijp het signaal van "Jan met de Pet" dan wel.

Feit is echter dat de politici redelijk met de rug naar de samenleving staan (goede uitzonderingen daargelaten) en nauwelijks een idee hebben waar mensen zich mee geconfronteerd weten of voelen. Ze zijn veel en vaak bezig met zichzelf staande te houden in het dicht getimmerde Den Haag.
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:10:54 #99
18159 Dlocks
pi_67787585
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:50 schreef kakner het volgende:

Dan ben ik benieuwd wat jouw defenitie van veel is:

Bron: http://www.dag.nl/binnenl(...)leide-kiezers-230683

Ondanks dat sommige WO'ers zoals kakner ons anders willen doen geloven is het toch echt een feit dat in werkelijkheid WO'ers eerder NIET op Wilders stemmen dan wel. Het blijven toch echt met name de lager opgeleiden die verhoudingsgewijs veel eerder op WIlders stemmen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dlocks op 07-04-2009 11:20:25 ]
pi_67787871
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:10 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Ondanks dat sommige WO'ers zoals kakner ons willen doen geloven is het toch echt een feit dat in werkelijkheid WO'ers eerder NIET op Wilders stemmen dan wel. Het blijven toch echt met name de lager opgeleiden die verhoudingsgewijs veel eerder op WIlders stemmen.
Toch zie je bij die laatste peiling dat de echt laag opgeleiden procentueel minder worden en het percentage beter en goed opgeleiden wel degelijk groeiende is. Jammerlijk, maar ik reken dat vooral de zittende kliek politici aan!
pi_67787951
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:19 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Toch zie je bij die laatste peiling dat de echt laag opgeleiden procentueel minder worden en het percentage beter en goed opgeleiden wel degelijk groeiende is. Jammerlijk, maar ik reken dat vooral de zittende kliek politici aan!
We krijgen een probleem met teveel hoog opgeleiden, een vuilnisbak leegmaken kunnen ze niet.
***** Kraak.....
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:23:43 #102
18159 Dlocks
pi_67787999
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:19 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Op de site van dag.nl die de onjuiste en misleidende titel "Wilders scoort bij hoog opgeleide kiezers" gebruikte boven het artikel reageerde iemand daarop als volgt:
quote:
De kop van uw artikel is fout, en zeer storend suggestief. Als ik de grafieken bekijk, doet Wilders het juist disproportioneel slecht bij hoog opgeleid. 11% van de Nederlanders heeft WO, slechts 2% van de Wilders-aanhang heeft dat. Ook onder HBO’ers is de aanhang van Wilders disproportioneel slecht vertegenwoordigd. Het feit dat die aanhang wat toegenomen is doet daar niets aan af; het blijft zo dat hoog opgeleid bij Wilders relatief ondervertegenwoordigd is.
Het enige dat je dus kunt zeggen is dat de aanhang van Wilders onder hoger opgeleid toegenomen is: van zeer slecht vertegenwoordigd naar slecht vertegenwoordigd. En daar zet u dan de kop boven “Wilders scoort bij hoog opgeleide kiezer”. Foutieve berichtgeving dus.
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:27:26 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_67788146
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:22 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

We krijgen een probleem met teveel hoog opgeleiden, een vuilnisbak leegmaken kunnen ze niet.
Oh jawel hoor

Hoger opgeleiden kunnen alles dat lager opgeleiden kunnen ook. Alleen kost tijd nu eenmaal geld.
pi_67788185
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oh jawel hoor

Hoger opgeleiden kunnen alles dat lager opgeleiden kunnen ook. Alleen kost tijd nu eenmaal geld.
Jah en dat is op.
***** Kraak.....
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:36:03 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_67788470
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:28 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Jah en dat is op.
Dan treed de marktwerking in waarbij de tijd van hoger opgeleiden devalueert tot een opnieuw betaalbare prijs
pi_67788650
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan treed de marktwerking in waarbij de tijd van hoger opgeleiden devalueert tot een opnieuw betaalbare prijs
En de echte vakmannen meer verdienen dan de hoog opgeleide
Dat is al een paar jaren aan de gang. Een goede en handige zzp-er komt met een ton bruto per jaar thuis
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:42:57 #107
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_67788697
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oh jawel hoor

Hoeft niet per definitie hoor.. een goed vakman (timmerman, etc) wordt je niet 1 2 3. En dat soort beroepen zijn ook gewoon onmisbaar in de samenleving.
Huilen dan.
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:51:18 #108
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_67788937
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:41 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

En de echte vakmannen meer verdienen dan de hoog opgeleide
Dat is al een paar jaren aan de gang. Een goede en handige zzp-er komt met een ton bruto per jaar thuis
De meeste zzp-ers vallen echt niet onder het kopje laagopgeleiden hoor. Wat is dit nou voor een onzin.

Dat er zzp-ers zijn die geen universitiare graad hebben, ok, maar ze zijn over het algemeen weldegelijk goed opgeleid in hun vakgebied. Welke dat ook mag zijn....
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_67789177
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:51 schreef Semisane het volgende:

[..]

De meeste zzp-ers vallen echt niet onder het kopje laagopgeleiden hoor. Wat is dit nou voor een onzin.

Dat er zzp-ers zijn die geen universitiare graad hebben, ok, maar ze zijn over het algemeen weldegelijk goed opgeleid in hun vakgebied. Welke dat ook mag zijn....
Ik vind de vroegere LTS of Mavo nu niet echt vallen onder de hogere opleidingen. Dat geldt ook voor het huidige VMBO-MBO en binnen die categorie vind je toch de meeste zzp-ers dacht ik?

Ze zijn vakkundig, slim en handig
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:59:46 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_67789191
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hoeft niet per definitie hoor.. een goed vakman (timmerman, etc) wordt je niet 1 2 3. En dat soort beroepen zijn ook gewoon onmisbaar in de samenleving.
Nee maar ik ken genoeg hoger opgeleiden die het prima zouden kunnen als ze er voor hadden gekozen. Net als er ook een boel lager opgeleiden zijn die eigenlijk helemaal niks kunnen.

Dat is niet omgekeerd evenredig met elkaar al is dat niet politiek correct om te zeggen.
pi_67789235
Kortom opleiding zegt niets over het latere succesvol worden.
***** Kraak.....
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:01:36 #112
18159 Dlocks
pi_67789239
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Plus dat een beetje schilder, timmerman, stucadoor, dakdekker e.d tegenwoordig ook gewoon tussen de 40 en de 60 euro per uur rekent. Uiteraard gaat een groot gedeelte ook nog eens zwart. Tegenwoordig verdienen veel van dit soort lager opgeleiden mensen evenveel als -en regelmatig zelfs meer dan- hoger opgeleiden.

Je kan beter een WO'er je huis laten schilderen. Dan ben je goedkoper uit
pi_67789271
OOk al denken er hier boel sukkels van wel.
***** Kraak.....
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:05:52 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_67789391
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:01 schreef kraaksandaal het volgende:
Ja dat zeggen vooral mensen zonder diploma

Het is echter wel verrekte handig met het vinden van een baan en ook om in een dergelijk netwerk te komen.

Kijk naar de top van Nederland en zie overwegend mensen die een goede studie hebben gevolgt. Het is dus zeer bevorderlijk voor je kansen om hier tussen te komen.
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:12:48 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_67789587
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:01 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Plus dat een beetje schilder, timmerman, stucadoor, dakdekker e.d tegenwoordig ook gewoon tussen de 40 en de 60 euro per uur rekent. Uiteraard gaat een groot gedeelte ook nog eens zwart. Tegenwoordig verdienen veel van dit soort lager opgeleiden mensen evenveel als -en regelmatig zelfs meer dan- hoger opgeleiden.

Je kan beter een WO'er je huis laten schilderen. Dan ben je goedkoper uit
Die worden ook niet echt als lager opgeleiden gezien. Om vakman te worden moet je over het algemeen naar de vakschool of een leertraject doorlopen en als je daar doorheen bent ben je middelbaar opgeleid.

Lager opgeleiden zijn lui die op zijn hoogst een VMBO diploma hebben, en dan ben e geen vakman, maar er worden ook de totale dropouts bijgerekend.
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:13:11 #116
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_67789597
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Ik vind de vroegere LTS of Mavo nu niet echt vallen onder de hogere opleidingen. Dat geldt ook voor het huidige VMBO-MBO en binnen die categorie vind je toch de meeste zzp-ers dacht ik?
On-zin! De meeste zzp-ers komen toch echt uit het bachelors/masters milieu. ICT/mediators/managers enz in dat soort beroepsgebieden zijn veelal zzp-er te vinden. Freelancer noemen ze zich ook wel, maar ja dat komt min of meer op het zelfde neer

En de zzp-er die een VMBO opleiding heeft gedaan, zal zich over het algemeen via opleidingen verder specialiseren in het desbetreffende vakgebied. Deze vallen zeker niet onder het gros van de VMBO/MBO opgeleide werknemers, die grotendeels in loondienst werken.
quote:
Ze zijn vakkundig, slim en handig
Dat klopt ja, maar dat soort mensen vallen echt niet onder dat kopje laagopgeleiden. Deze mensen blijven over het algemeen doorleren in hun vakgebied mbt nieuwe technieken enz, daar als ze dat niet doen ze als zzp-er al snel voorbij worden gelopen door vakgenoten die dat wel doen.

Je zegt het zelf al, ze zijn vakkundig, slim en handig, dit is toch niet het naieve, slecht opgeleide volk wat over het algemeen gezien wordt als laagopgeleid?

Ik denk dat mijn zwager valt onder de zzp-ers die jij bedoelt, hij is timmerman, maar dan gespecialiseerd in het maken van boten, waarin hij dan weer gespecialiseerd is in het restaureren van Riva's en hij schijnt zeer bekwaam te zijn in het inbouwen van interieur van boten.

En ja, qua opleidingen zal hij ook niet verder zijn gekomen dan MBO, maar daarnaast heeft hij toch echt wel specialistische opleidingen gedaan.

Dat zie je de gemiddelde lopende band werker met VMBO toch echt niet doen...
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_67789670
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja dat zeggen vooral mensen zonder diploma

Het is echter wel verrekte handig met het vinden van een baan en ook om in een dergelijk netwerk te komen.

Kijk naar de top van Nederland en zie overwegend mensen die een goede studie hebben gevolgt. Het is dus zeer bevorderlijk voor je kansen om hier tussen te komen.
Ja geweldig is dat zo een dikke baan, toevallig geef ik meer om een netwerk wat gewoon van mezelf is is en niet via een baas waar je ook zo weer buitenstaat mocht het toch niet zo geweldig blijken.
***** Kraak.....
pi_67789752
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die worden ook niet echt als lager opgeleiden gezien. Om vakman te worden moet je over het algemeen naar de vakschool of een leertraject doorlopen en als je daar doorheen bent ben je middelbaar opgeleid.

Om vakman te worden heb je vooral ervaring nodig en daardoor kun je al die net afgestudeerde sukkeltjes alles wijsmaken.
***** Kraak.....
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:20:15 #119
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_67789801
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:01 schreef kraaksandaal het volgende:
Opzich niet nee, maar het is toch wel zo dat mensen met een masters over het algemeen wat succesvoller zijn dan mensen met een VMBO opleiding.

Dat er heel slimme, handige en goede vakmensen zijn met enkel een VMBO, die zeer succesvol zijn, omdat ze gewoon weg niet goed waren op school, maar in hun vakgebied zeer bekwaam zijn, neem niet weg dat de meeste laag opgeleide mensen een loondienst werken en veelal niet veel meer verdienen dan het minimumloon.

Daar is allemaal niks op tegen verder, want je hebt al die mensen broodnodig, dus het is geen waarde oordeel van mij, althans dat is niet de bedoeling.

Overigens bestaat er ook een vooroordeel tegenover "hoog opgeleide" mensen, veelal wordt namelijk gedacht dat deze mensen geen gespecialiseerde vakmensen zijn, maar dat is uiteraard zeer onjuist. Master opleidingen zijn over het algemeen zeer gespecialiseerd, alleen kan het onderwerp van de opleiding wellicht wat minder tot de verbeelding spreken.
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:21:50 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_67789841
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:15 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Ja geweldig is dat zo een dikke baan, toevallig geef ik meer om een netwerk wat gewoon van mezelf is is en niet via een baas waar je ook zo weer buitenstaat mocht het toch niet zo geweldig blijken.
Ik heb het over het "old-boys"-netwerk dat iedere slimme student opbouwt. Dat wisselt niet met je baan.
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:24:17 #121
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_67789899
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:18 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Om vakman te worden heb je vooral ervaring nodig en daardoor kun je al die net afgestudeerde sukkeltjes alles wijsmaken.
Dat is dus gewoon onzin! Tuurlijk is ervaring zeer belangrijk, om mijn zwager er maar weer bij te betrekken, hij had de helft niet gekunt zonder zeer veel ervaring, maar het feit dat hij zeer succesvol is als zzp-er en zich kan toeleggen op echt gespecialiseerde botenbouw/ -restauraties komt onder meer omdat hij daar ook de juiste opleidingen voor heeft gevolgd.

Echt specialisme is veelal niet te bereiken door ervaring alleen, daar zal je toch echt voor moeten worden opgeleid.

Jij doet echt alsof elke afgestudeerd persoon totaal waardeloos is, maar dat is echt een lachwekkend zielige opvatting.
pi_67790063
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:24 schreef Semisane het volgende:

[..]

Jij doet echt alsof elke afgestudeerd persoon totaal waardeloos is, maar dat is echt een lachwekkend zielige opvatting.
Nou ja, de insteek van dit topic is nu juist dat laag geschoolden minder gewicht in de schaal zouden moeten leggen.
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:42:24 #123
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_67790345
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:31 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Nou ja, de insteek van dit topic is nu juist dat laag geschoolden minder gewicht in de schaal zouden moeten leggen.
Ja en? Wat de insteek ook is de stelling dat hooggeschoolde mensen om die reden waardeloos zijn tegenover laaggeschoolde mensen blijft onjuist.
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:51:41 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_67790609
quote:

[..]

Laat ik even voorop stellen dat ik het voorstel van de TS prut vind. Democratie is er voor iedereen.
pi_67790741
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:42 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ja en? Wat de insteek ook is de stelling dat hooggeschoolde mensen om die reden waardeloos zijn tegenover laaggeschoolde mensen blijft onjuist.
Maar dat schrijft toch ook niemand, althans, niet in die bewoordingen
pi_67790819
Op basis waarvan zouden ze dit willen doen? Ik heb slechts Havo, maar doe werk op HBO niveau, telt mijn stem dan in 1 keer minder?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_67790986
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:24 schreef sneakypete het volgende:
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:08:10 #128
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_67791044
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:55 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Maar dat schrijft toch ook niemand, althans, niet in die bewoordingen
Nou ja de opmerkingen van kraaksandaal komen daar toch wel dicht bij in de buurt, maar wellicht begrijp ik hem verkeerd.
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:27:01 #129
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67791662
Dit heb ik jaren geleden al eens voorgesteld, zij het in een iets ander jasje. Zie De stemverdubbelaar , destijds uit overdreven politieke correctheid gesloten.
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:50 schreef Lemmeb het volgende:
Geïnspireerd door T-Mobiles 'SMS Verdubbelaar', kwam ik laatst op een manier om de oprukkende macht van de domheid in de politiek te beperken, namelijk de 'stemverdubbelaar'. Ieder Nederlands staatsburger krijgt sowieso één stem bij de verkiezingen. Het gewicht van zo'n stem kan echter vermenigvuldigd worden met factoren van twee naarmate men over meer kenmerken beschikt die aantonen dat men intelligent genoeg is, zoals daar bijvoorbeeld zijn:

• man
  • autochtoon
  • hoogopgeleid
  • werkend

Op die wijze telt de stem van een autochtone, hoogopgeleide, werkende man (2x2x2x2=) 16 keer zo zwaar als de stem van een allochtone, laagopgeleide, werkloze vrouw. Dat lijkt mij namelijk wel zo eerlijk, maar wat vinden jullie ervan?
  • Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
    "I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
    pi_67791834
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:27 schreef Lemmeb het volgende:
    Dit heb ik jaren geleden al eens voorgesteld, zij het in een iets ander jasje. Zie De stemverdubbelaar , destijds uit overdreven politieke correctheid gesloten.
    [..]

Ik denk echt dat ze mensen die met dat soort voorstellen komen onmiddellijk het stemrecht moeten ontnemen vanwege vergaande domheid
      dinsdag 7 april 2009 @ 13:34:15 #131
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_67791893
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:32 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Ik denk echt dat ze mensen die met dat soort voorstellen komen onmiddellijk het stemrecht moeten ontnemen vanwege vergaande domheid
    Kun je dat ook onderbouwen? Of is dit weer een typisch geval van de dombo die het hardste schreeuwt dat anderen dom zijn, om maar te verhullen dat zijn of haar eigen intelligentie te wensen overlaat?
    Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
    pi_67791936
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:34 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kun je dat ook onderbouwen?
    Lees het draadje nog maar een keer door
      dinsdag 7 april 2009 @ 13:40:29 #133
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_67792136
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:34 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kun je dat ook onderbouwen? Of is dit weer een typisch geval van de dombo die het hardste schreeuwt dat anderen dom zijn, om maar te verhullen dat zijn of haar eigen intelligentie te wensen overlaat?
    Simpelweg doordat je een racist en een seksist bent door jouw systeem te steunen.
      dinsdag 7 april 2009 @ 13:40:56 #134
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_67792153
    quote:
    "Hoogopgeleiden vinden dat immigratie ons land heeft verrijkt"
    Ik weet niet waar deze man dit vandaan haalt. Maar ik ken toch bijzonder veel universitair geschoolden die dit helemaal niet vinden.
      dinsdag 7 april 2009 @ 13:41:35 #135
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_67792172
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Simpelweg doordat je een racist en een seksist bent door jouw systeem te steunen.
    Neehoor. Iedereen heeft een stem.
    pi_67792202
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik weet niet waar deze man dit vandaan haalt. Maar ik ken toch bijzonder veel universitair geschoolden die dit helemaal niet vinden.
    Hou toch op kerel, je kent helemaal niet veel universitair geschoolden noch ben je er zelf 1.
    pi_67792242
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Die man heeft natuurlijk wel gelijk. Nederland bestaat bij de gratie van immigratie. We zijn min of meer allemaal immigranten, vanaf de Batavieren gerekend. En het heeft ons geen windeieren gebracht. Het punt is alleen dat daar waar "té" voor staat, in dit geval "teveel binnen een te korte tijd" de samenleving het maar moeizaam kan absorberen.
      dinsdag 7 april 2009 @ 13:44:41 #138
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_67792270
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:41 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja maar je stem is minder waard door vrouw of allochtoon te zijn, iets waar niemand iets aan kan doen en iets dat in principe niet relevant is voor hoe iemand is. Als slechts dat een reden is om iemand anders te behandelen is dat niets anders dan discriminatie op zowel geslacht (seksisme) als afkomst (Racisme).
      dinsdag 7 april 2009 @ 13:45:15 #139
    160834 Florian_
    Anatomy is destiny
    pi_67792285
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:41 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hoogopgeleid en werk kan ik nog inkomen. Allochtoon en vrouw daarentegen niet.
    Primum non nocere
      dinsdag 7 april 2009 @ 13:45:29 #140
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_67792291
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja maar je stem is minder waard door vrouw of allochtoon te zijn
    Neehoor. Elke stem is evenveel waard.
      dinsdag 7 april 2009 @ 13:47:00 #141
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_67792342
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Hou toch op kerel, je kent helemaal niet veel universitair geschoolden noch ben je er zelf 1.
    Oeh, wat zou ik jou graag eens op een meet willen ontmoeten. Dan zou je met eigen ogen kunnen zien hoe intelligent, welbespraakt en hoogontwikkeld ik werkelijk ben.
      dinsdag 7 april 2009 @ 13:47:37 #142
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_67792355
    Ik krijg steeds vaker het gevoel hier op het forum dat de hedendaagse hoogopgeleiden eigenlijk niet zo'n hele hoge opleiding hebben gehad.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 7 april 2009 @ 13:48:11 #143
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_67792373
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:47 schreef popolon het volgende:
    Ik krijg steeds vaker het gevoel hier op het forum dat de hedendaagse hoogopgeleiden eigenlijk niet zo'n hele hoge opleiding hebben gehad.
    Dat gevoel heb ik al jaren. Sinds 1992 zo ongeveer.
      dinsdag 7 april 2009 @ 13:48:15 #144
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_67792378
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:45 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Neehoor. Elke stem is evenveel waard.
    Er staat wel degelijk in je voorstel dat bij het zin van man en autochtoon je stem eenmaal verdubbeld wordt.

Dan ben je dus aan het discrimineren op afkomst en geslacht
    pi_67792386
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 12:02 schreef kraaksandaal het volgende:
    OOk al denken er hier boel sukkels van wel.
    Het zit je wel hoog he? Schaam je je een beetje voor je gebrek aan opleiding misschien?
      dinsdag 7 april 2009 @ 13:50:55 #146
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_67792466
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:48 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik al jaren. Sinds 1992 zo ongeveer.
    Of 80% die het zegt te zijn doet zich alleen zo voor. Ik weet 't niet.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 7 april 2009 @ 13:51:35 #147
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_67792495
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er staat wel degelijk in je voorstel dat bij het zin van man en autochtoon je stem eenmaal verdubbeld wordt.
    Nuja, het gewicht verdubbelt. Niet de waarde. Mijn buurman is ook niet meer waard dan ik omdat hij 2x zoveel weegt.
    quote:
    Dan ben je dus aan het discrimineren op afkomst en geslacht
    Neehoor. De discriminatie zit in jouw hoofd.
      dinsdag 7 april 2009 @ 13:52:40 #148
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_67792533
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:50 schreef popolon het volgende:

[..]

Of 80% die het zegt te zijn doet zich alleen zo voor. Ik weet 't niet.
    Dat kan ook. Meestal komt zoiets voort uit een minderwaardigheidscomplex.
    pi_67792581
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:47 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Oeh, wat zou ik jou graag eens op een meet willen ontmoeten. Dan zou je met eigen ogen kunnen zien hoe intelligent, welbespraakt en hoogontwikkeld ik werkelijk ben.
    Sorry, maar iemand met jouw denkbeelden is alles behalve intelligent en hoogontwikkeld. Verder weet ik dat je allerhande flauwekul zit te vertellen, dus het boeit me ook niet echt.
      dinsdag 7 april 2009 @ 13:55:13 #150
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_67792612
    gelly wil je niet van die moelijke woorden gebruiken, ik begrijp er niks van.
    pi_67792680
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:54 schreef gelly het volgende:

[..]

Sorry, maar iemand met jouw denkbeelden is alles behalve intelligent en hoogontwikkeld. Verder weet ik dat je allerhande flauwekul zit te vertellen, dus het boeit me ook niet echt.
    Je kunt alleen hoogopgeleid zijn als je net zo links als Gelly bent?
      dinsdag 7 april 2009 @ 13:57:01 #152
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_67792683
    quote:
    Verder weet ik dat je allerhande flauwekul zit te vertellen, dus het boeit me ook niet echt.
    Waarom begin je er dan over?
      dinsdag 7 april 2009 @ 13:59:38 #153
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_67792781
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:56 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Je kunt alleen hoogopgeleid zijn als je net zo links als Gelly bent?
    Jij snapt hem.

Maar gelly is nog nooit uit z'n eigen provincie (Drenthe) geweest en ziet dus ook niet dat 'rechts' in west-Nederland onder hoger opgeleiden sterk in opmars is.

Trouwens, nu we het er toch over hebben, is er in Drenthe eigenlijk wel een HBO of universiteit?
      dinsdag 7 april 2009 @ 14:02:45 #154
    174018 AryaMehr
    By any means necessary
    pi_67792896
    quote:

[..]

Precies. Pseudo-intellectuelen.
      dinsdag 7 april 2009 @ 14:03:56 #155
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_67792957
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:51 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nuja, het gewicht verdubbelt. Niet de waarde. Mijn buurman is ook niet meer waard dan ik omdat hij 2x zoveel weegt.

Verschil stemgewicht op basis van Afkomst of geslacht = Discriminatie, Of je er nou voor bent of niet

Als je dat niet begrijpt dan kunnen we inderdaad eens gaan twijfelen aan je mate van opleiding
      dinsdag 7 april 2009 @ 14:04:56 #156
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_67792991
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 14:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Verschil stemgewicht op basis van Afkomst of geslacht = Discriminatie, Of je er nou voor bent of niet

Als je dat niet begrijpt dan kunnen we inderdaad eens gaan twijfelen aan je mate van opleiding
    Ik begrijp het wel, maar ben het er niet mee eens.
    pi_67793096
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:59 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Trouwens, nu we het er toch over hebben, is er in Drenthe eigenlijk wel een HBO of universiteit?
    De wijzen komen uit het oosten, daar hoeven ze geen HBO o.i.d., ze hebben de kennis bij geboorte. Kom daar maar eens om in het westen
    pi_67793565
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:32 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Zo vreemd is het niet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Censuskiesrecht

"No representation without taxation"
    pi_67793786
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 14:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zo vreemd is het niet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Censuskiesrecht

"No representation without taxation"
    Ah, jij wil terug naar de negentiende eeuw, nee, dan begrijp ik het wel
    Gewoon ook weer kasteelheren, ridders te paard, slaven en zulks
    pi_67793913
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 14:25 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Ah, jij wil terug naar de negentiende eeuw, nee, dan begrijp ik het wel
    Gewoon ook weer kasteelheren, ridders te paard, slaven en zulks
    Neu maar ik vind wel dat als je meer betaald dat je ook meer te zeggen mag hebben.
    pi_67794242
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 14:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Neu maar ik vind wel dat als je meer betaald dat je ook meer te zeggen mag hebben.
    Zo gemakkelijk is dat. Alsof je al die kennis niet hebt opgedaan door gebruik te maken van algemene middelen, ook en vooral opgebracht door laag betaalden (daar waren/zijn er immers de meesten van)

Alsof je als hoog opgeleide niet beter voer kunt kopen, gemakkelijker je werk kunt doen en als gevolg daarvan ook nog eens ouder wordt en dus een grotere kostenpost bent op latere leeftijd

Zet eerst maar eens op papier wie het meest gekost en/of opgebracht heeft, kom dan maar eens terug (nog los van het feit dat je jezelf gelukkig mag prijzen met een goed stel hersens en dat iemand die dat niet of minder heeft daar niets aan kan doen)
    pi_67795167
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 01:08 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
    Dat dus.
    pi_67795435
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 14:37 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Zo gemakkelijk is dat. Alsof je al die kennis niet hebt opgedaan door gebruik te maken van algemene middelen, ook en vooral opgebracht door laag betaalden (daar waren/zijn er immers de meesten van)

Alsof je als hoog opgeleide niet beter voer kunt kopen, gemakkelijker je werk kunt doen en als gevolg daarvan ook nog eens ouder wordt en dus een grotere kostenpost bent op latere leeftijd

Zet eerst maar eens op papier wie het meest gekost en/of opgebracht heeft, kom dan maar eens terug (nog los van het feit dat je jezelf gelukkig mag prijzen met een goed stel hersens en dat iemand die dat niet of minder heeft daar niets aan kan doen)
    Daarom ben ik ook tegen het principe van door de staat gesubsidieerd studeren.
      dinsdag 7 april 2009 @ 15:10:20 #164
    173465 MoneyTalks
    You listen.
    pi_67795450
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
    pi_67798501
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:47 schreef popolon het volgende:
    90% van de Fokkers heeft HBO-opleiding voltooid, getrouwd, 2 kinderen, heeft 3 autos, een riante woning, verdient 7000 netto per maand en heeft een vakantiehuis in Spanje.

Kom op, dat weer toch iedereen.
    Mods met een x zijn tof.
    pi_67798719
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 16:35 schreef Deoxyribonucleic het volgende:

[..]

90% van de Fokkers heeft HBO-opleiding voltooid, getrouwd, 2 kinderen, heeft 3 autos, een riante woning, verdient 7000 netto per maand en heeft een vakantiehuis in Spanje.

Kom op, dat weer toch iedereen.
    En 148 met de nationale iq test
    pi_67798962
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 16:35 schreef Deoxyribonucleic het volgende:

[..]

Spanje vind ik wel héél erg gewoontjes
    pi_67798977
    Waarom zien ze nou niet eens eindelijk in waarom zoveel mensen op Wilders (gaan) stemmen.

Omdat Nederland het zat is, en niet alleen de lageropgeleiden.
    KLAAS JAN HUNTELAAR
      dinsdag 7 april 2009 @ 17:12:27 #169
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_67799823
    Ik ben ook een onderdeel van Nederland en vind van niet
    pi_67799863
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 17:12 schreef Hexagon het volgende:
    Ik ben ook een onderdeel van Nederland en vind van niet
    Ben jij het niet zat nee?
    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_67799869
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 17:13 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Ben jij het niet zat nee? Komt nog wel
    KLAAS JAN HUNTELAAR
      dinsdag 7 april 2009 @ 17:13:31 #172
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_67799874
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 16:48 schreef Badabingea het volgende:
    Waarom zien ze nou niet eens eindelijk in waarom zoveel mensen op Wilders (gaan) stemmen.

Omdat Nederland het zat is, en niet alleen de lageropgeleiden. dommer wordt.
    Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
    pi_67799941
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 17:13 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het zijn de politieke partijen die falen om de mensen te vertegenwoordigen. Vandaar dat Wilders als uiting van die onvrede zo groot wordt. Maar nee hoor, daar ligt niet aan...de mensen zijn dom boehoe
      dinsdag 7 april 2009 @ 17:15:20 #174
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_67799944
    er stemmen meer hoogopgeleide mensen op wilders dan er mensen op groen links stemmen.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      dinsdag 7 april 2009 @ 17:21:23 #175
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_67800128
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 17:13 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Ben jij het niet zat nee?
    Nee hoor ik zie niet waar ik me zo ontzettend druk over moet maken. Ik heb het hier prima naar mijn zin ondanks dat ik in een van de oude stadswijken van Eindhoven woon.

Die 1000 mocro-kutjochies zijn natuurlijk wel vervelend maar zeker niet zo'n ramp voor als sommige mensen het hier voordoen. Ik denk dan ook niet dat de maatregelen van Geert ergens goed voor zijn of ook maar enige verbetering teweeg brengen. Meer zie meer in voorstellen van andere partijen die zich er inmiddels ook mee bezig houden.

Eveneens vind ik dit kabinet 3x niks maar geen haar op mijn hoofd die het nodig vind om voor de PVV te gaan.
    pi_67806006
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:59 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jij snapt hem.

Maar gelly is nog nooit uit z'n eigen provincie (Drenthe) geweest en ziet dus ook niet dat 'rechts' in west-Nederland onder hoger opgeleiden sterk in opmars is.

Neen (HBO reken ik sowieso onder laag opgeleid).
    pi_67806081
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
    er stemmen meer hoogopgeleide mensen op wilders dan er mensen op groen links stemmen.
    Dat is niet gek, GroenLinks is een op een vergelijkbaar met de NSDAP, en die trok ook vooral paupers aan.
    pi_67806173
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 10:50 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Los van het feit dat dat wat jij wil al jaren min of meer praktijk is vanwege een lagere opkomst bij het stemmen door minder tot zeer laag geschoolden, niemand kan tegen verstandiger keuzes zijn.
    Nou mooi toch. Maar ik pleit voor degelijke uitbreiding van dit gebruik.
    quote:
    Ik ben er alleen op tegen dat je zegt dat "Jan met de Pet" zo dom is dat hij per definitie geen verstandige keus kan maken en daarom zijn stem maar voor een tiende mag tellen (alsof tien "Jan met de Petten" bij elkaar dan wel één verstandige stem vormen )
    Ik wil ze niet volledig hun stem ontzeggen, maar inderdaad: ik denk dat 10 Jan met de Petten nog altijd niet een verstandige stem kunnen formuleren.
    quote:
    Het lijkt mij trouwens ook in strijd met "De universele rechten van de mens" en je tast het grondbeginsel van de democratie aan, voor zover er nog sprake is van democratie in dit land. Dat laatste dan weer veroorzaakt door heren met schijnbare kennis (en invloed) die elkaar zeer goed weten te vinden achter de schermen.
    Hoezo? We discrimineren op relevante punten: nl kennis en kunde. Het is toch ook niet discriminerend om opleidingseisen aan je medewerkers te stellen? Nou dan.
      dinsdag 7 april 2009 @ 22:24:30 #179
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_67810704
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 20:19 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is niet gek, GroenLinks is een op een vergelijkbaar met de NSDAP, en die trok ook vooral paupers aan.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
    pi_67813549
    quote:

[..]

Ligt eraan welke schaal je bedoelt. Als het gaat om het nemen van besluiten in bestuurlijk en politiek opzicht, dan is een opleiding van een zeker niveau wat mij betreft een keiharde voorwaarde. Is dat zo vreemd?
    pi_67813769
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 23:32 schreef Argento het volgende:

[..]

Ligt eraan welke schaal je bedoelt. Als het gaat om het nemen van besluiten in bestuurlijk en politiek opzicht, dan is een opleiding van een zeker niveau wat mij betreft een keiharde voorwaarde. Is dat zo vreemd?
    Het ging hier over het toekennen van stemmen, beter gezegd, het wegen van stemmen.

En ja, je argument dat je opleiding van een zeker niveau moet zijn is inderdaad vreemd. Er zijn wel ongeschoolden die tien keer beter een goed besluit kunnen nemen dan iemand met een uni opleiding. Kwaliteit komt vanzelf bovendrijven, geschoold en ongeschoold.
      dinsdag 7 april 2009 @ 23:39:32 #182
    182269 sneakypete
    On the edge
    pi_67813808
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 23:32 schreef Argento het volgende:

[..]

Maar die mensen worden dan weer gekozen door laagopgeleiden (in elk geval voor een aanzienlijk deel). Als die mensen niet in staat zijn goed te kiezen, waarom dan wel hun vertegenwoordigers? Die zouden wel enorme zwendel moeten bedrijven (hun kiezers stelselmatig bedriegen voor eigen bestwil) om het land draaiende te houden, niet waar?

Nu doen politici dat ook nog al eens natuurlijk, maar dat zegt dan toch wel iets over de (schijn)werking van een democratie.
    Ik begrijp de reacties dat het op zich verwerpelijk is om mensen macht te geven puur doordat ze een opleiding gevolgd hebben, maar anderzijds is iedereen het er ook over eens dat een kort gesprek met een gemiddelde kiezer nog altijd een goed argument tegen algemeen kiesrecht vormt.

Vergelijk de vraag rondom opleidingsniveau eens met de volgende:
    Mag een dertienjarige stemmen?
    Nee, en waarom niet? Omdat een kind niet in staat geacht wordt over voldoende kennis te kunnen beschikken om mee te beslissen. Maar iemand van achttien wel? Hoeveel achttienjarigen lezen veelvuldig de krant, verdiepen zich in historie, economie, politicologie enz? Een zeer klein aantal.

Democratie is niet zoveel anders dan brood en spelen, een middel om juist de macht te houden (ipv aan het volk te geven) en een illusie in stand te houden. Toegegeven, het werkt vaak best goed en houdt mensen makkelijker tevreden dan een elitair bestuur of dictatuur. Maar worden er ook goede besluiten genomen? Dat is imo niet het geval en het gevaar is dus altijd dat een democratie langzaamaan de afgrond in rijdt, doordat men stelselmatig kiest zonder over voldoende kennis te beschikken, waar politici dan juist weer gretig ge(mis)bruik van maken.
    Omgekeerd zorgt een elite van wijze mannetjes weer voor onrust, men voelt zich onderdrukt, een eeuwig dillema voor alle politici en overheden dus.

[ Bericht 42% gewijzigd door sneakypete op 07-04-2009 23:44:37 ]
    pi_67814058
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 23:38 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
    Er zijn wel ongeschoolden die tien keer beter een goed besluit kunnen nemen dan iemand met een uni opleiding.
    Ja, ik blijf dat maar van je lezen, maar ik zeg je nogmaals, mensen zijn ongeschoold voor een reden. Kon je vroeger nog wel je weg vinden zonder diploma, vandaag de dag lukt dat echt niet meer. Een propedeuse rechten brengt je helemaal niks. Als je denkt dat je ongeschoold nog iets kunt bereiken, ben je of dom (en dus met recht ongeschoold) of naief. In beide gevallen vind ik zo iemand niet geschikt om mijn volksvertegenwoordiger te zijn.
      dinsdag 7 april 2009 @ 23:51:14 #184
    182269 sneakypete
    On the edge
    pi_67814216
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 23:47 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja, ik blijf dat maar van je lezen, maar ik zeg je nogmaals, mensen zijn ongeschoold voor een reden. Kon je vroeger nog wel je weg vinden zonder diploma, vandaag de dag lukt dat echt niet meer. Een propedeuse rechten brengt je helemaal niks. Als je denkt dat je ongeschoold nog iets kunt bereiken, ben je of dom (en dus met recht ongeschoold) of naief. In beide gevallen vind ik zo iemand niet geschikt om mijn volksvertegenwoordiger te zijn.
    Ongeschoold en wel heb ik sinds gisteren 4% loonsverhoging en krijg ik dit jaar een MBO aangeboden van de baas, met daarna mogelijkheden om door te stromen naar hogere opleidingen/functies (MBO-2-3-4-HBO)
    Ik ben het dus niet met je eens, uiteindelijk moet je eraan met opleidingen, maar het is onzin dat je kansen verkeken zijn als drop-out. Wel moet je daarna sneller volwassen worden en tijdig alsnog beginnen met werken aan je toekomst, maar hart voor de zaak loont nog altijd.

Daarnaast is dit overigens imo een probleem dat mede veroorzaakt is door vakbonden en overheden. Oude werknemers zijn duur en hebben (teveel) afgedwongen rechten, alleen de hoog opgeleiden en zeer ervaren gevallen komen na hun veertigste makkelijk aan een vaste baan. Dat komt echter voornamelijk dus door de te hoge (afgedwongen) lonen ea bepalingen in CAO's. Op een vrije arbeidsmarkt zou het niet of nauwelijks aan de orde zijn.
    pi_67814432
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 23:47 schreef Argento het volgende:

[..]

Ongeschoold zijn zegt dus echt geen moer over het hebben van inzicht en IQ-EQ of bijvoorbeeld belezen zijn. Jan Marijnessen van de SP vond ik bijvoorbeeld één van de betere politici.

Jij denkt echt dat een diploma je er zal brengen? Nou, vergeet het maar. Praktijk is tien keer meer waard dan enig diploma waarvan de kennis na een x aantal jaar later het papiertje totaal niet meer dekt. Het zegt enkel iets over je vermogen, en dat vermogen kun je net zo goed vinden bij mensen zonder papier.
    pi_67814490
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 23:39 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Maar die mensen worden dan weer gekozen door laagopgeleiden (in elk geval voor een aanzienlijk deel). Als die mensen niet in staat zijn goed te kiezen, waarom dan wel hun vertegenwoordigers? Die zouden wel enorme zwendel moeten bedrijven (hun kiezers stelselmatig bedriegen voor eigen bestwil) om het land draaiende te houden, niet waar?
    Ik ben ook helemaal geen voorstander van vrije verkiezingen. Althans, ik vind niet dat vrije verkiezingen een geschikt middel zijn om een kwalitatief goede volksvertegenwoordiging te krijgen. Een beter alternatief heb ik echter even niet.
    quote:
    Vergelijk de vraag rondom opleidingsniveau eens met de volgende:
    Mag een dertienjarige stemmen?
    Nee, en waarom niet? Omdat een kind niet in staat geacht wordt over voldoende kennis te kunnen beschikken om mee te beslissen. Maar iemand van achttien wel? Hoeveel achttienjarigen lezen veelvuldig de krant, verdiepen zich in historie, economie, politicologie enz? Een zeer klein aantal.
    Nou, een 13jarige kan al niet eens voor zichzelf onaantastbare rechtshandelingen verrichten, laat staan een volksvertegenwoordiger kiezen. Maar inderdaad, de grens lijkt wat arbitrair. Overigens zijn er ook heel veel 18plussers die niet geintresseerd zijn in het nieuws en aanverwante onderwerpen die net even complexer zijn dan de gemiddelde TVgids.

Ik vind het gewoon vreemd dat je voor iedere flutbaan in dit land iets van een proeve van bekwaamheid moet afleggen alvorens je geschikt wordt bevonden en de baan krijgt, maar dat dat dan weer niet geldt voor de banen die veruit de meeste macht met zich meebrengen, zoals het Kamerlidmaatschap. En als we daar dan wel functievereisten voor zouden formuleren, wie moet dan bepalen of een kandidaat aan die vereisten voldoet? Het zou in ieder geval het einde betekenen van vrije verkiezingen, tenzij de vrije verkiezingen gaan zien op het kiezen van de persoon of de personen die beslissen over de kandidatuur van aspirant-Kamerleden.
    quote:
    Democratie is niet zoveel anders dan brood en spelen, een middel om juist de macht te houden (ipv aan het volk te geven) en een illusie in stand te houden. Toegegeven, het werkt vaak best goed en houdt mensen makkelijker tevreden dan een elitair bestuur of dictatuur. Maar worden er ook goede besluiten genomen? Dat is imo niet het geval en het gevaar is dus altijd dat een democratie langzaamaan de afgrond in rijdt, doordat men stelselmatig kiest zonder over voldoende kennis te beschikken, waar politici dan juist weer gretig ge(mis)bruik van maken.
    Ik geloof er niet in dat politici er voor hun eigen belang zijn en slechts een 'illusie' in stand houden. Er wordt in Den Haag hard gewerkt en er wordt integer gewerkt. Dat mag ook wel ns gezegd worden. Betekent dat dat er altijd goede besluiten worden genomen? Nee, maar wat is de maatstaf voor een goed besluit? Ieder besluit heeft nu eenmaal voor- en tegenstanders. Een besluit is in ieder geval slecht als er in de besluitvorming evidente fouten worden gemaakt die leiden tot een besluit dat anders van inhoud is dan indien die fouten niet waren gemaakt. Maar heel veel voorbeelden kan ik niet verzinnen hoor. Misschien de Betuwelijn?

Waar ik meer mee zit is Kamerleden die vragen stellen over de verkiezing van het TVmoment van het jaar en die een delegatie naar de Antillen domweg saboteren omdat het maar ns (herhaaldelijk) gezegd moet worden dat het daar zon boevenbende is. Je (vaak ongeinformeerde) achterban zal fanatiek instemmend knikken, maar aan het einde van de dag moet je je toch afvragen wat je politieke winst is geweest. In dit geval 0,0. Zo maar wat voorbeelden van Kamerleden die zelf nauwelijks opleiding hebben genoten.
    pi_67814555
    Ongeacht de opleiding zou het een vereiste moeten zijn dat een kamerlid een tijdje in de 'echte' wereld heeft gewerkt. Er zijn MI te veel kamerleden die gerecruteerd zijn uit het ambtenarenapparaat. Die leven in een schijnwereld.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_67814714
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 23:56 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Ongeschoold zijn zegt dus echt geen moer over het hebben van inzicht en IQ-EQ of bijvoorbeeld belezen zijn. Jan Marijnessen van de SP vond ik bijvoorbeeld één van de betere politici.
    Marijnissen (spel op zn minst zn naam goed) is een uitzondering op de regel. Ongeschoolde mensen zijn in de regel ongeschoold omdat ze niet het vermogen bezitten een (hoge) opleiding met goed gevolg af te ronden. Prima, maakt allemaal niet uit. Ook voor die mensen bestaan er mogelijkheden om in hun bestaan te voorzien, maar niet in de politiek.
    quote:
    Jij denkt echt dat een diploma je er zal brengen? Nou, vergeet het maar. Praktijk is tien keer meer waard dan enig diploma waarvan de kennis na een x aantal jaar later het papiertje totaal niet meer dekt.
    Weet je wat? Zeg dat maar tegen De Brauw Blackstone en Westbroek als je daar sollicteert naar de functie van insolventieadvocaat en men vraagt naar je bul. Of als je bij het AMC probeert de functie van chirurg te verkrijgen en men vraagt waar je medicijnen hebt gestudeerd.

Ik weet niet wat jij onder 'diploma' verstaat maar als je denkt dat je vandaag de dag kunt volstaan met praktijk, dan heb je het gierend bij het verkeerde eind.

Het zegt enkel iets over je vermogen, en dat vermogen kun je net zo goed vinden bij mensen zonder papier.
    [/quote]
    pi_67814726
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:00 schreef Lyrebird het volgende:
    Ongeacht de opleiding zou het een vereiste moeten zijn dat een kamerlid een tijdje in de 'echte' wereld heeft gewerkt. Er zijn MI te veel kamerleden die gerecruteerd zijn uit het ambtenarenapparaat. Die leven in een schijnwereld.
    Kijk, dat is mijns inziens ook tien keer belangrijker dan een diploma. Ik erger mij ook groen en geel aan dat feit.
    pi_67814737
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:00 schreef Lyrebird het volgende:
    Nou, vertel het maar, wat is de echte wereld en wat is de schijnwereld en waarom is dat zo en waarom weet jij dat zo goed?
    pi_67814805
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 23:51 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Ongeschoold en wel heb ik sinds gisteren 4% loonsverhoging en krijg ik dit jaar een MBO aangeboden van de baas, met daarna mogelijkheden om door te stromen naar hogere opleidingen/functies (MBO-2-3-4-HBO)
    Ik ben het dus niet met je eens, uiteindelijk moet je eraan met opleidingen, maar het is onzin dat je kansen verkeken zijn als drop-out. Wel moet je daarna sneller volwassen worden en tijdig alsnog beginnen met werken aan je toekomst, maar hart voor de zaak loont nog altijd.
    Je bewijst nu toch gewoon mijn punt? Je baas biedt je een opleiding aan. En wat krijg je na het voltooien van je opleiding? Precies, een diploma. Die 4% schaar ik niet onder de noemer 'iets bereiken' en jij ook niet hoop ik.
    pi_67814815
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:04 schreef Argento het volgende:

[..]
    Weet je wat? Zeg dat maar tegen De Brauw Blackstone en Westbroek als je daar sollicteert naar de functie van insolventieadvocaat en men vraagt naar je bul. Of als je bij het AMC probeert de functie van chirurg te verkrijgen en men vraagt waar je medicijnen hebt gestudeerd.

Ik weet niet wat jij onder 'diploma' verstaat maar als je denkt dat je vandaag de dag kunt volstaan met praktijk, dan heb je het gierend bij het verkeerde eind.
    Wat zit je dat toch dom te vergelijken! Bedrijfsleven en politiek bedrijven zijn twee afzonderlijke grootheden waarvoor je verschillende skills nodig hebt.

En iemand die in fysica een bull heeft gehaald zetten ze ook niet aan het mes. Allemaal appels en peren hier
      woensdag 8 april 2009 @ 00:11:07 #193
    182269 sneakypete
    On the edge
    pi_67814946
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 23:58 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik ben ook helemaal geen voorstander van vrije verkiezingen. Althans, ik vind niet dat vrije verkiezingen een geschikt middel zijn om een kwalitatief goede volksvertegenwoordiging te krijgen. Een beter alternatief heb ik echter even niet.
    Libertariërs wel
    Maar ik denk dat het idd lastig blijft. Uitgaande van een altijd aanwezige overheid-het geen overheid scenario hebben we al vaker besproken dus dat doen we vandaag even niet-, denk ik dat de beste manier om uitgroei tot een monster te voorkomen, een duidelijke grondwet is. Een grondwet die in feite zorgt dat er enkel over zaken gestemd kan worden die de overheid niet doen vergroten. Maar ook dan is het natuurlijk goed mogelijk dat het misgaat. Macht corrumpeert.
    quote:
    Nou, een 13jarige kan al niet eens voor zichzelf onaantastbare rechtshandelingen verrichten, laat staan een volksvertegenwoordiger kiezen. Maar inderdaad, de grens lijkt wat arbitrair. Overigens zijn er ook heel veel 18plussers die niet geintresseerd zijn in het nieuws en aanverwante onderwerpen die net even complexer zijn dan de gemiddelde TVgids.
    Je snapte mijn punt toch wel hoop ik?
    quote:
    Ik vind het gewoon vreemd dat je voor iedere flutbaan in dit land iets van een proeve van bekwaamheid moet afleggen alvorens je geschikt wordt bevonden en de baan krijgt, maar dat dat dan weer niet geldt voor de banen die veruit de meeste macht met zich meebrengen, zoals het Kamerlidmaatschap. En als we daar dan wel functievereisten voor zouden formuleren, wie moet dan bepalen of een kandidaat aan die vereisten voldoet? Het zou in ieder geval het einde betekenen van vrije verkiezingen, tenzij de vrije verkiezingen gaan zien op het kiezen van de persoon of de personen die beslissen over de kandidatuur van aspirant-Kamerleden.
    Welkom in de democratie.
    quote:
    Ik geloof er niet in dat politici er voor hun eigen belang zijn en slechts een 'illusie' in stand houden. Er wordt in Den Haag hard gewerkt en er wordt integer gewerkt. Dat mag ook wel ns gezegd worden. Betekent dat dat er altijd goede besluiten worden genomen? Nee, maar wat is de maatstaf voor een goed besluit? Ieder besluit heeft nu eenmaal voor- en tegenstanders. Een besluit is in ieder geval slecht als er in de besluitvorming evidente fouten worden gemaakt die leiden tot een besluit dat anders van inhoud is dan indien die fouten niet waren gemaakt. Maar heel veel voorbeelden kan ik niet verzinnen hoor. Misschien de Betuwelijn?
    Wachtlijsten in de zorg, falende politiediensten (slecht oplossingspercentage, weinig aangiftes, weinig respect voor burger en vice versa), mislukte militaire missies, slechte leraren in het onderwijs, nog even doorgaan? Dure energie, economische crisis (ja, het was de overheid, of beter de centrale bank), werkloosheid (door minimumloon en CAO's), allemaal gevolgen van een door de overheid verstoord prijsmechanisme.
    quote:
    Waar ik meer mee zit is Kamerleden die vragen stellen over de verkiezing van het TVmoment van het jaar en die een delegatie naar de Antillen domweg saboteren omdat het maar ns (herhaaldelijk) gezegd moet worden dat het daar zon boevenbende is. Je (vaak ongeinformeerde) achterban zal fanatiek instemmend knikken, maar aan het einde van de dag moet je je toch afvragen wat je politieke winst is geweest. In dit geval 0,0. Zo maar wat voorbeelden van Kamerleden die zelf nauwelijks opleiding hebben genoten.
    Opgeleid of niet, ze zijn gekozen. Stem je in met democratie? Dan moet je dit ook maar slikken.
    Het gevaar van een dictatuur is duidelijk en een aristocratie is onhoudbaar want er zal onrust ontstaan.
    Daarom dat ik (en andere libertariërs op FOK) filosoferen over mogelijke alternatieven; manieren om de overheid zo klein mogelijk te krijgen/houden (grondwettelijk, afschaffen belastingen), of zelfs ooit op een dag af te schaffen
    pi_67814955
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:07 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Wat zit je dat toch dom te vergelijken! Bedrijfsleven en politiek bedrijven zijn twee afzonderlijke grootheden waarvoor je verschillende skills nodig hebt.

En iemand die in fysica een bull heeft gehaald zetten ze ook niet aan het mes. Allemaal appels en peren hier
    Ik reageer op jouw stelling dat een diploma niks waard is en dat je met ervaring 'tien keer' meer bereikt. Onzin stelling en dat heb ik denk ik redelijk effectief aangetoond. Als je het niet geloof, morgen gewoon even bellen met De Brauw.

En dan zie ik je even hierboven fanatiek instemmen met de suggestie dat politici eerst maar ns 'in de echte wereld' moeten werken (waarmee kennelijk het bedrijfsleven wordt bedoeld) terwijl je nu weer roept dat bedrijfsleven en politiek bedrijven twee verschillende dingen zijn.

Is het dan niet beter dat de politicus gepokt en gemazeld is in één van die twee grootheden, namelijk de politiek?
      woensdag 8 april 2009 @ 00:12:40 #195
    182269 sneakypete
    On the edge
    pi_67814992
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:07 schreef Argento het volgende:

[..]

Je bewijst nu toch gewoon mijn punt? Je baas biedt je een opleiding aan. En wat krijg je na het voltooien van je opleiding? Precies, een diploma. Die 4% schaar ik niet onder de noemer 'iets bereiken' en jij ook niet hoop ik.
    Wat ik bedoel is dat het dus onzin is te denken dat alle kansen verkeken zijn voor een dropout; als je wilt, kun je later alsnog carriere maken ondanks je achterstand.
    Ja, uiteindelijk zul je papieren moeten halen, da's niet zo vreemd.
    pi_67815031
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:05 schreef Argento het volgende:

[..]

Nou, vertel het maar, wat is de echte wereld en wat is de schijnwereld en waarom is dat zo en waarom weet jij dat zo goed?
    De echte wereld is een wereld waarin je meer geld moet verdienen dan je uit kunt geven. Niet een wereld waarin je jarenlang een financieringstekort kunt aanhouden.

De echte wereld is een wereld waarin je direct wordt afgerekend op je daden. Als je verzaakt, dan gaat je bedrijf naar de klote. In de schijnwereld van de ambtenarij verkloot je de boel, en krijg je meer geld. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan het Nederlandse opsporingsapparaat ("wij hebben andere prioriteiten"), dater ieder jaar meer geld bij krijgt voor "meer blauw op straat". Heeft het iets geholpen?

Ik weet dat zo goed, omdat ik nu zelf voor een semi-overheidsinstelling werk, terwijl ik jarenlang in het bedrijfsleven heb gewerkt.
    pi_67815049
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:11 schreef sneakypete het volgende:
    Wachtlijsten in de zorg, falende politiediensten (slecht oplossingspercentage, weinig aangiftes, weinig respect voor burger en vice versa), mislukte militaire missies, slechte leraren in het onderwijs, nog even doorgaan? Dure energie, economische crisis (ja, het was de overheid, of beter de centrale bank), werkloosheid (door minimumloon en CAO's), allemaal gevolgen van een door de overheid verstoord prijsmechanisme.
    Het lijkt me niet juist om iedere situatie in de samenleving die niet direct positief is als voorbeeld van slechte regelgeving te beschouwen. Dan zul je toch op het concrete besluit moeten wijzen en het verband tussen dat besluit en de slechte situatie aantonen. En ja, dat is lastig.
    quote:
    Opgeleid of niet, ze zijn gekozen. Stem je in met democratie?
    Mij is niks gevraagd, maar ik stem in met democratie voorzover dat inhoudt dat een volksvertegenwoordiging namens het volk de besluiten neemt. Een democratie die ziet op vóór het volk en dus niet dóór het volk. Ik ben tegen vrije verkiezingen.
    pi_67815114
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:12 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat het dus onzin is te denken dat alle kansen verkeken zijn voor een dropout; als je wilt, kun je later alsnog carriere maken ondanks je achterstand.
    Ja, uiteindelijk zul je papieren moeten halen, da's niet zo vreemd.
    Ik heb het woord dropout ook niet genoemd. Iemand die met school gestopt is of om wat voor reden dan ook ongeschoold is gebleven, is wat mij betreft geen dropout als ie later zich alsnog inzet om relevante diploma's te behalen. Integendeel zelfs. Die mensen hebben meer karakter dan studieballen die op een mix van alcohol, wiet en tabak in 7 jaar door een rechtenstudie voltooien.
    pi_67815161
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:11 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik reageer op jouw stelling dat een diploma niks waard is en dat je met ervaring 'tien keer' meer bereikt. Onzin stelling en dat heb ik denk ik redelijk effectief aangetoond. Als je het niet geloof, morgen gewoon even bellen met De Brauw.
    Maar als je aangenomen bent dan heb je toch nog niets bereikt Je bent dan enkel aangenomen op het hebben van een document en een gesprek. Daarna komt het pas, ervaring opdoen en je bewijzen. Dat bepaald je succesfactor, niet je uitgangspositie, het diploma.
    quote:
    En dan zie ik je even hierboven fanatiek instemmen met de suggestie dat politici eerst maar ns 'in de echte wereld' moeten werken (waarmee kennelijk het bedrijfsleven wordt bedoeld) terwijl je nu weer roept dat bedrijfsleven en politiek bedrijven twee verschillende dingen zijn.
    Ja, dat zeg ik omdat velen totaal niet meer weet wat er speelt op een werkvloer en bij mensen die dagelijks hun brood verdienen in een fabriekshal. Ze zitten in een ivoren toren en hoe kun je nu miljoenen mensen vertegenwoordigen als je niet weet wat ze voelen en/of denken of doen? Ga maar eens kijken hoeveel leden die politieke partijen nog hebben. 't Is bizar weinig.
    quote:
    Is het dan niet beter dat de politicus gepokt en gemazeld is in één van die twee grootheden, namelijk de politiek?
    Natuurlijk moet hij gepokt en gemazeld zijn, maar dat wordt je door een jaar of 20 ervaringen op te doen, niet door een HBO opleiding. Wat is daar nu toch zo moeilijk aan?
    pi_67815172
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De echte wereld is een wereld waarin je meer geld moet verdienen dan je uit kunt geven. Niet een wereld waarin je jarenlang een financieringstekort kunt aanhouden.

De echte wereld is een wereld waarin je direct wordt afgerekend op je daden. Als je verzaakt, dan gaat je bedrijf naar de klote. In de schijnwereld van de ambtenarij verkloot je de boel, en krijg je meer geld. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan het Nederlandse opsporingsapparaat ("wij hebben andere prioriteiten"), dater ieder jaar meer geld bij krijgt voor "meer blauw op straat". Heeft het iets geholpen?

Ik weet dat zo goed, omdat ik nu zelf voor een semi-overheidsinstelling werk, terwijl ik jarenlang in het bedrijfsleven heb gewerkt.
    Vreemde vergelijking. Een Kamerlid moet net zo goed werken voor zn geld en zn baan staat iedere vier jaar op de toch. Ambtenaren die de boel verkloten, moeten net zo goed verantwoording afleggen. En als dat niet zo is, dan ligt dat niet aan het systeem, maar aan de superieur die weigert maatregelen te treffen tegen zn falende medewerker.
      woensdag 8 april 2009 @ 00:21:40 #201
    182269 sneakypete
    On the edge
    pi_67815242
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:14 schreef Argento het volgende:

[..]

Het lijkt me niet juist om iedere situatie in de samenleving die niet direct positief is als voorbeeld van slechte regelgeving te beschouwen. Dan zul je toch op het concrete besluit moeten wijzen en het verband tussen dat besluit en de slechte situatie aantonen. En ja, dat is lastig.
    Tja zo kom je ook niet echt verder, he?
    voorbeelden:
    -werkloosheid die ontstaat doordat te hoge lonen worden afgedwongen door overheid en vakbond.
    -wachtlijsten in de zorg door een gebrek aan vrije marktwerking
    -dure benzine door accijnzen
    -een zeer matig functionerend politie/justitie apparaat. Je kunt daar over van mening verschillen, maar zeg nu zelf, vind jij dat het werkt? 15% oplossing en dan wordt een fors deel niet eens meer aangegeven door mensen.
    -duur OV door een gebrek aan vrije marktwerking. Geef de taximarkt volledig vrij, de bus, trein en tram en je zult zien dat de prijzen dalen door concurrentie.
    -een monster van een geld/bankensysteem. De crisis nu komt door fiatgeld, kredietexpansie enz.
    -hoge huizenprijzen door subsidies, HRA, regelzuchtige gemeentes.

Natuurlijk hebben wij zelf eigen verantwoordelijkheid, maar laat de overheid die dan ook zsm terugbrengen, anders wordt hij ook niet genomen.
    pi_67815291
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:18 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
    Maar als je aangenomen bent dan heb je toch nog niets bereikt
    Hoezo niks bereikt? Je bent toch binnen? Heb jij het bereikt om insolventieadvocaat te worden bij De Brauw en partners? Wat is dat nu weer voor vreemde benadering van presteren?
    quote:
    Je bent dan enkel aangenomen op het hebben van een document en een gesprek. Daarna komt het pas, ervaring opdoen en je bewijzen. Dat bepaald je succesfactor, niet je uitgangspositie, het diploma.
    Eerst insolventieadvocaat worden, daarna kun je pas een succesvol insolventieadvocaat worden ja, dat snap ik ook nog wel, maar jij moet nu zo onderhand snappen dat dat 'document' een noodzakelijke voorwaarde is om ooit een succesvol insolventieadvocaat te worden. Dus jij laatdunkendheid ten aanzien van dat papiertje is misplaatst.
    quote:
    Ja, dat zeg ik omdat velen totaal niet meer weet wat er speelt op een werkvloer en bij mensen die dagelijks hun brood verdienen in een fabriekshal. Ze zitten in een ivoren toren en hoe kun je nu miljoenen mensen vertegenwoordigen als je niet weet wat ze voelen en/of denken of doen? Ga maar eens kijken hoeveel leden die politieke partijen nog hebben. 't Is bizar weinig.
    Wat is er dan zo boeiend aan die mensen in de fabriekshal? Ze zijn er alleen omdat er nog geen machine is uitgevonden die hun werk beter en goedkoper doet.
    quote:
    Natuurlijk moet hij gepokt en gemazeld zijn, maar dat wordt je door een jaar of 20 ervaringen op te doen, niet door een HBO opleiding. Wat is daar nu toch zo moeilijk aan?
    Ik heb het niet over HBO (dat is overigens geen hoge opleiding) ik heb het over de vraag of je die 20 jaar ervaring op moet doen in de politiek of in het bedrijfsleven.
    pi_67815328
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:21 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Tja zo kom je ook niet echt verder, he?
    voorbeelden:
    -werkloosheid die ontstaat doordat te hoge lonen worden afgedwongen door overheid en vakbond.
    -wachtlijsten in de zorg door een gebrek aan vrije marktwerking
    -dure benzine door accijnzen
    -een zeer matig functionerend politie/justitie apparaat. Je kunt daar over van mening verschillen, maar zeg nu zelf, vind jij dat het werkt? 15% oplossing en dan wordt een fors deel niet eens meer aangegeven door mensen.
    -duur OV door een gebrek aan vrije marktwerking. Geef de taximarkt volledig vrij, de bus, trein en tram en je zult zien dat de prijzen dalen door concurrentie.
    -een monster van een geld/bankensysteem. De crisis nu komt door fiatgeld, kredietexpansie enz.
    -hoge huizenprijzen door subsidies, HRA, regelzuchtige gemeentes.

Natuurlijk hebben wij zelf eigen verantwoordelijkheid, maar laat de overheid die dan ook zsm terugbrengen, anders wordt hij ook niet genomen.
    Dat zijn allemaal stuk voor stuk beleidskeuzes. Misschien niet de keuzes die jij gemaakt zou hebben, maar zo kan iedere beleidskeuze rekenen op tegenstanders. Dat heeft op zichzelf niet zoveel te maken met slechte regelgeving.
      woensdag 8 april 2009 @ 00:28:26 #204
    182269 sneakypete
    On the edge
    pi_67815413
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:25 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal stuk voor stuk beleidskeuzes. Misschien niet de keuzes die jij gemaakt zou hebben, maar zo kan iedere beleidskeuze rekenen op tegenstanders. Dat heeft op zichzelf niet zoveel te maken met slechte regelgeving.
    Tja en zo is het ook altijd wat, ach wat maakt het ook uit he?
    Niet te kritisch nadenken, gewoon slikken en als het je niet bevalt kun je emigreren enzo..

Jammer dat je niet meedenkt en enkel recht praat wat krom is, ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen
    Houdoe.
    pi_67815422
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:23 schreef Argento het volgende:

[..]
    [quote]
    Hoezo niks bereikt? Je bent toch binnen? Heb jij het bereikt om insolventieadvocaat te worden bij De Brauw en partners? Wat is dat nu weer voor vreemde benadering van presteren?
    Als je kunt lopen, kun je nog steeds geen marathon lopen.
    quote:
    Eerst insolventieadvocaat worden, daarna kun je pas een succesvol insolventieadvocaat worden ja, dat snap ik ook nog wel, maar jij moet nu zo onderhand snappen dat dat 'document' een noodzakelijke voorwaarde is om ooit een succesvol insolventieadvocaat te worden. Dus jij laatdunkendheid ten aanzien van dat papiertje is misplaatst.
    Ik zeg nergens dat een papiertje niet noodzakelijk en/of handig is, vooral in het bedrijfsleven niet. Maar sommigen hier sluiten mensen zonder papier simpelweg uit. En daar reageer ik op!
    quote:
    Wat is er dan zo boeiend aan die mensen in de fabriekshal? Ze zijn er alleen omdat er nog geen machine is uitgevonden die hun werk beter en goedkoper doet.
    Ah, je ziet ze nauwelijks als mens maar als productiemiddel dus. Nou ja, als je er zo tegenover staat, dan begrijp ik je standpunten beter.
      woensdag 8 april 2009 @ 00:29:47 #206
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_67815439
    Mensen aan de onderkant komen nu al amper rond en dan komt meneer Sneakypete wel even vertellen dat ze teveel verdienen en maar lekker 2 banen moeten nemen om rond te komen.
    pi_67815471
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:29 schreef ethiraseth het volgende:
    Mensen aan de onderkant komen nu al amper rond en dan komt meneer Sneakypete wel even vertellen dat ze teveel verdienen en maar lekker 2 banen moeten nemen om rond te komen.
    Ja, daar ga ik maar helemaal niet op in. Ook niet op het feit dat belasting niet de benzine duur hebben gemaakt maar dat fucking speculanten links en rechts op de wereld de zaak naar de tyfus helpen. Er rijd namelijk bijna geen auto minder, maar die prijzen zijn wel enorm gezakt
      woensdag 8 april 2009 @ 00:33:40 #208
    182269 sneakypete
    On the edge
    pi_67815517
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:29 schreef ethiraseth het volgende:
    Mensen aan de onderkant, je bedoelt mensen die ongeschoold werk 'moeten' doen?
    Mensen als ik dus.
    Ik kan overigens prima rondkomen, heb een spaarrekening en mijn pensioen volledig geregeld, en dat ondanks dat ik gruwelijk wordt uitgebuit door het grootkapitaal, al zou het natuurlijk schelen wanneer een groot deel van mijn inkomen niet door de overheid wordt weggegraaid en we geen geldsysteem hadden dat sparen doelbewust onaantrekkelijk maakt.

Maar jij weet als hoger opgeleide salonsocialist vast en zeker veel beter wat goed is voor mij.
    pi_67815546
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:28 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Tja en zo is het ook altijd wat, ach wat maakt het ook uit he?
    Niet te kritisch nadenken, gewoon slikken en als het je niet bevalt kun je emigreren enzo..

Jammer dat je niet meedenkt en enkel recht praat wat krom is, ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen
    Houdoe.
    Nou, ik wel er best over discussieren (en ik heb volgens mij ook geen poging gedaan om iets recht te praten), maar dit is daar eenvoudigweg het topic niet voor.

Tot ziens.
    pi_67815617
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:28 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Als je kunt lopen, kun je nog steeds geen marathon lopen.
    Maar om die marathon te kunnen lopen, zul je toch eerst moeten kunnen lopen. Of zie ik dat verkeerd?
    quote:
    Ik zeg nergens dat een papiertje niet noodzakelijk en/of handig is, vooral in het bedrijfsleven niet. Maar sommigen hier sluiten mensen zonder papier simpelweg uit. En daar reageer ik op!
    Het is gewoon een feit dat in de huidige samenleving een diploma een keiharde voorwaarde is om hogerop te komen. Waarom denk je dat ik naast een fulltime baan in de avonduren een universitaire studie volg? Voor de lol?
    quote:
    Ah, je ziet ze nauwelijks als mens maar als productiemiddel dus. Nou ja, als je er zo tegenover staat, dan begrijp ik je standpunten beter.
    Ik loop je wat te stangen. Natuurlijk zijn die mensen een produktiemiddel, maar op de eerste plaats een mens. De directeur moet dan ook de contacten met die mensen onderhouden. Niet omdat zij de wijsheid in pacht hebben en omdat zij op een of andere manier beter weten wat goed is voor het bedrijf, maar gewoon omdat ze collega's zijn van elkaar.
    pi_67815657
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:19 schreef Argento het volgende:

[..]

Vreemde vergelijking. Een Kamerlid moet net zo goed werken voor zn geld en zn baan staat iedere vier jaar op de toch. Ambtenaren die de boel verkloten, moeten net zo goed verantwoording afleggen. En als dat niet zo is, dan ligt dat niet aan het systeem, maar aan de superieur die weigert maatregelen te treffen tegen zn falende medewerker.
    Je leeft in een schijnwereld, Argento.

Een ambtenaar kan niet ontslagen worden. Dat leidt per definitie tot een klimaat waar de kantjes eraf lopen de norm is.

Het gros van onze politici komt uit de ambtenarij. Dat zou je toch aan het denken moeten zetten.
    pi_67815675
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:40 schreef Lyrebird het volgende:
    Een ambtenaar kan niet ontslagen worden.
    en dan leef ik in een schijnwereld??
    pi_67815705
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:21 schreef sneakypete het volgende:
    Een volledig vrije taximarkt leidt tot chaos. Je leeft in de veronderstelling dat de consument wel bepaalt in welke taxi hij of zij mag stappen. Zo werkt het niet in de praktijk. Ja, jij kunt wel een aantal keer een grote bek geven tegen een taxichauffeur die je onheus bejegent, maar zeg nu zelf, een oud omaatje heeft daar het lef niet voor.

Een overheid mag best regels stellen. Laat de rest aan de markt over.
    pi_67815774
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:43 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een volledig vrije taximarkt leidt tot chaos. Je leeft in de veronderstelling dat de consument wel bepaalt in welke taxi hij of zij mag stappen. Zo werkt het niet in de praktijk. Ja, jij kunt wel een aantal keer een grote bek geven tegen een taxichauffeur die je onheus bejegent, maar zeg nu zelf, een oud omaatje heeft daar het lef niet voor.

Zonder overheidsinmengting wordt de markt in de taxiwereld binnen no time overgenomen door een paar grote players, die onder 1 hoedje spelen. Exit hoogste kwaliteit tegen laagste prijzen.
    I´m back.
      woensdag 8 april 2009 @ 00:48:34 #215
    182269 sneakypete
    On the edge
    pi_67815783
    quote:

[..]

En chaos leidt tot orde als je geen marktverstorende onzin invoert en slechts de rechtsorde handhaaft.
    Als een taxichauffeur fraudeert, oplicht, agressief is, mag van mij een agent hem terecht wijzen. Maar jij leeft juist in de waan dat mensen op een vrije markt zelf niet in staat zijn om dit te regelen. Denk bijv aan recensies voor taxibedrijven, keurmerken voor oma'tjes die niet afgezet willen worden en kwaliteit willen en het strafrecht slechts daar waar sprake is van agressie en frauduleuze bedrijfjes.

Bovendien, nu is de taximarkt enorm gereguleerd, neem vanacht eens een taxi vanaf Amsterdam Centraal en je ziet hoe chaotisch die regulering uitpakt.
    pi_67815788
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:41 schreef Argento het volgende:

[..]

en dan leef ik in een schijnwereld??
    In de praktijk komt het er op neer dat het ambtenarenapparaat alleen maar groeit. Daarnaast hebben die lui zo'n rechtspositie opgebouwd dat het erg moeilijk is om ze kwijt te raken. Ooit gehoord van gedwongen ontslagen in de ambtenarij?
    pi_67815808
    Je kunt geen advocaat worden zonder diploma (dat is nl een wettelijke verplichting ).
    pi_67815815
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:48 schreef sneakypete het volgende:

[..]

En chaos leidt tot orde als je geen marktverstorende onzin invoert en slechts de rechtsorde handhaaft.
    Als een taxichauffeur fraudeert, oplicht, agressief is, mag van mij een agent hem terecht wijzen. Maar jij leeft juist in de waan dat mensen op een vrije markt zelf niet in staat zijn om dit te regelen. Denk bijv aan recensies voor taxibedrijven, keurmerken voor oma'tjes die niet afgezet willen worden en kwaliteit willen en het strafrecht slechts daar waar sprake is van agressie en frauduleuze bedrijfjes.

Bovendien, nu is de taximarkt enorm gereguleerd, neem vanacht eens een taxi vanaf Amsterdam Centraal en je ziet hoe chaotisch die regulering uitpakt.
    De enige plaats in de Westerse Wereld waar ik geen slechte ervaring met een taxisysteem heb gehad, was NYC. Het vreemde is dat de taxi business daar tot op het bot gereguleerd is. En het werkt!

In Nederland kan ik ook wel een goede taxi vinden, als ik ze bel. Maar zodra je op een station aankomt, of op een vliegveld, is het chaos troef. Ja, ik zou ook willen dat de politie vaker ingreep (in Eindhoven gebeurde dat blijkbaar afgelopen weekend), maar zoals je weet hebben die andere prioriteiten.
    pi_67815838
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

In de praktijk komt het er op neer dat het ambtenarenapparaat alleen maar groeit. Daarnaast hebben die lui zo'n rechtspositie opgebouwd dat het erg moeilijk is om ze kwijt te raken. Ooit gehoord van gedwongen ontslagen in de ambtenarij?
    Kleine nuance: je kunt ambtenaren wel ontslaan, maar het gebeurt zo weinig. Daar is een heel eenvoudige reden voor: de overheid kan niet failliet, dus er is geen noemenswaardige prikkel om efficient te werken.
      woensdag 8 april 2009 @ 00:54:20 #220
    182269 sneakypete
    On the edge
    pi_67815842
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zonder overheidsinmengting wordt de markt in de taxiwereld binnen no time overgenomen door een paar grote players, die onder 1 hoedje spelen. Exit hoogste kwaliteit tegen laagste prijzen.
    Dat is juist nu het geval, open je ogen eens.
    Hoe gaan ze dat klaarspelen op een vrije markt? Dat is onmogelijk. Als dat gebeurt begin ik morgen een concurrerend bedrijfje en trek ik rijen klandizie.
    pi_67815869
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:54 schreef sneakypete het volgende:
    Hoe gaan ze dat klaarspelen op een vrije markt? Dat is onmogelijk. Als dat gebeurt begin ik morgen een concurrerend bedrijfje en trek ik rijen klandizie.
    Niet als jij achter aan in de rij moet aansluiten en je concurrentie die slechte service verleent en hogere prijzen vraagt, net zo veel klanten als jij trekt. Het is daar gewoon een grote vakbond. Zie dat maar eens te veranderen.
    pi_67815875
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Jij zegt nogal stellig dat ambtenaren niet ontslagen kunnen worden. Dat is eenvoudigweg niet waar. Het is ook helemaal niet waar dat 'die lui' zon rechtspositie hebben dat het moeilijk is ze kwijt te raken. Ja, er gelden bijzondere regels voor ambtenaren, maar dat zijn regels die de overheid zichzelf heeft gesteld als werkgever, en dat betekent op zichzelf niet dat ambtenaren een ongerechtvaardigd betere rechtspositie hebben dan werknemers in het bedrijfsleven.
    quote:
    Ooit gehoord van gedwongen ontslagen in de ambtenarij?
    Jawel, en jij nu ook:
    quote:
    'Gedwongen ontslagen onder ambtenaren niet te vermijden'

Het voornemen van het nieuwe kabinet om structureel 750 miljoen euro te bezuinigen op de rijksoverheid, leidt tot een vermindering van 15 duizend ambtenaren. Gedwongen ontslagen zijn daarbij niet te vermijden, zo schrijven de hoogste ambtenaren van de ministeries in een brief aan minister-president Balkenende.

In totaal werken er 175 duizend ambtenaren bij de rijksoverheid en bij de verschillende zelfstandige bestuursorganen. Eventuele ontslagen zullen eenmalig een half miljard euro kosten. De vakbonden hebben afwijzend gereageerd op de bezuinigingsplannen. Abvakabo FNV noemt eventuele ontslagen onacceptabel.

Los van het regeerakkoord demonstreren dinsdag ambtenaren in Den Haag voor een betere cao. De vakbonden verwachten een opkomst van tien tot twaalfduizend ambtenaren uit het hele land. De landelijke manifestatie volgt op tientallen acties die al in het hele land hebben plaatsgevonden.

De kleine 2 procent loonsverhoging die minister Remkes biedt, doet volgens de bonden geen recht aan de huidige economische ontwikkeling. De bonden zijn ervan overtuigd dat hun eisen van 2,5 procent salaris, 100 euro compensatie voor de stijging van ziektekostenverzekering en het stapsgewijs opbouwen van de dertiende maand, realistisch en verantwoord zijn.
    pi_67815889
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:54 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Dat is juist nu het geval, open je ogen eens.
    Ik denk dat je het twee weken volhoudt. Daarna ben jij je tanden kwijt en je taxi zn voor- en achterruit.
    pi_67815892
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:57 schreef Argento het volgende:
    Jawel, en jij nu ook:
    [..]
    En hoe veel ambtenaren zijn er daadwerkelijk ontslagen? Ik reken wachtgeld niet tot ontslag.
    pi_67815912
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

En hoe veel ambtenaren zijn er daadwerkelijk ontslagen? Ik reken wachtgeld niet tot ontslag.
    Wat heeft de vertrekregeling er nou mee te maken? Ontslag is ontslag.
    pi_67815915
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:58 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik denk dat je het twee weken volhoudt. Daarna ben jij je tanden kwijt en je taxi zn voor- en achterruit.
    Maar dat betekent toch juist dat er geen vrije markt is? Er zijn namelijk marktpartijen die zich niet aan de spelregels houden.
      woensdag 8 april 2009 @ 01:02:53 #227
    182269 sneakypete
    On the edge
    pi_67815943
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 00:58 schreef Argento het volgende:

[..]

En dan stuur ik de politie op die eikels af natuurlijk.
    Als de overheid faalt in het handhaven van de rechtsorde is dat een totaal ander verhaal natuurlijk.
    Private beveiliging van private taxibedrijven!

@LB: Nooit in NYC geweest, maar geloof je op je woord. Maar dat slechts één voorbeeld vind ik toch wel wat karig
    Ook wordt er hier aan voorbij gegaan dat op een vrije markt ook regels kunnen zijn voor taxi's, als daar vraag naar is. Een overkoepelende organisatie kan de kwaliteit checken, het keurmerk heeft daarna een meerwaarde waardoor bedrijven zich graag laten keuren om zo meer klanten te trekken. Dat kan prima.
    Juist de huidige situatie leidt tot kartelvorming en daarop volgende slechte service, criminalisering, een zwarte oncontroleerbare taxiwereld en torenhoge prijzen voor mensen die wél een goedgemanierde man aan het stuur wensen.
    pi_67815945
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 01:00 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Maar dat betekent toch juist dat er geen vrije markt is? Er zijn namelijk marktpartijen die zich niet aan de spelregels houden.
    Nou, als ik even het libertarisch standpunt verdedig, dan is de markt juist vrij ómdat er geen spelregels zijn.
      woensdag 8 april 2009 @ 01:05:54 #229
    182269 sneakypete
    On the edge
    pi_67815976
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 01:02 schreef Argento het volgende:

[..]

Nou, als ik even het libertarisch standpunt verdedig, dan is de markt juist vrij ómdat er geen spelregels zijn.
    Libertarisme gaat er vanuit dat actoren op de markt die afspraken zelf maken omdat ze daar baat bij hebben, niet dat iedereen ongecontroleerd zijn gang gaat, dat is een misvatting.
    Zonder dat het wettelijk verplicht is, heb ik vandaag verantwoord gefrituurde frietjes gehaald in het dorp. Ik haal ze daar omdat de eigenaar een goede reputatie heeft en zijn waren vrijwillig laat controleren door een onafhankelijke organisatie. Het keurmerk hangt aan de deur zodat ik als consument vind wat ik zoek.
    Zo zie ik vrije marktwerking.

Nu maar echt eens slapen, welterusten
    pi_67815979
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 01:02 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat is een misverstand. Libertariers hanteren wel degelijk spelregels, waarvan de belangrijkste wel is het niet initieren van geweld.
    pi_67815996
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 01:05 schreef sneakypete het volgende:
    Zonder dat het wettelijk verplicht is, heb ik vandaag verantwoord gefrituurde frietjes gehaald in het dorp. Ik haal ze daar omdat de eigenaar een goede reputatie heeft en zijn waren vrijwillig laat controleren door een onafhankelijke organisatie. Het keurmerk hangt aan de deur zodat ik als consument vind wat ik zoek.
    Zo zie ik vrije marktwerking.
    Ja, en het bestaat allemaal in een samenleving mét regelzuchtige overheid.
    pi_67816035
    quote:

[..]

Ik richt gelijk een taxi bedrijf op dat klachten serieus behandeld, dat transparant is, met een onafhankelijke geschillencommisie werkt, en met meters die door onafhankelijke partijen geijkt worden, dan wel voer ik vaste ritprijzen in, oh wacht, de overheid heeft al een keurmerk ingevoerd
    pi_67816206
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 01:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik richt gelijk een taxi bedrijf op dat klachten serieus behandeld, dat transparant is, met een onafhankelijke geschillencommisie werkt, en met meters die door onafhankelijke partijen geijkt worden, dan wel voer ik vaste ritprijzen in, oh wacht, de overheid heeft al een keurmerk ingevoerd
    Dat keurmerk doet natuurlijk helemaal niets.

Anecdote.

Na een jaar niet in Nederland te zijn geweest, arriveer ik op het treinstation in Eindhoven. Er staan twee taxis in twee rijen te wachten. Ik loop op de taxi af die wel een bordje met taxi op z'n dak heeft vastgeplakt. Die chauffeur zit echter met z'n smoel vol shoarma en zegt tegen me dat ik toch echt beter de andere taxi kan pakken. Als ik opmerk dat die taxi niet te identificeren is als een taxi, word ik uitgelachen.Ik ben zelfs gecertificeerd, roept de taxichauffeur. Nu lees ik kranten, dus begreep ik dat een taxi een blauwe kentekenplaat moet hebben. Dat had de taxi.

Ik stap in en geef aan waar ik naar toe wil. Of ik kan uitleggen hoe meneer daar het beste naar toe kan rijden, want hij heeft er nog nooit van gehoord. Met snelheden over de 100 km/uur rijden scheuren we door de straten van Eindhoven, terwijl een aantal rode stoplichten worden genegeerd. Daar moet ik dus in een libertarische wereld iets van zeggen, maar ik heb er net een dag van meer dan 24 uur opzitten. Welkom thuis Lyrebird!
    pi_67816222
    Om even wederom op de OP te reageren, for the sake of discussion, de reden waarom laag opgeleiden stemrecht hebben is niet omdat zij juiste beleidskeuzes maken. Het is juist de bedoeling dat zij hun wensen kunnen aangeven, om zichzelf tegen de overheid of de elite te kunnen beschermen. Ze kunnen voorkomen dat de overheid excessief (onnodig) beleid gaat voeren. Ze kunnen over hun eigen vrijheden waken. In principe zal hier afbreuk aan gedaan worden als je mensen hun stemrecht afneemt. In principe verwerp je de democratie met het voorstel. Ten bate van efficiency? Vind je het voeren van efficiënt beleid belangrijker dan vrijheid en democratie?

[ Bericht 5% gewijzigd door Picchia op 08-04-2009 01:57:30 ]
    pi_67816393
    Als efficiency niet ten grondslag ligt aan je voorstel, maar bijvoorbeeld de wens onze vrijheden te waarborgen, dan kun je stellen dat juist de laag opgeleiden vrijheden willen inperken. Dat een democratie er juist toe leidt dat onze vrijheden opgeven worden. En dat juist een kleine elite vereist is om onze vrijheden te waarborgen. Dat is mogelijk, maar dat lijkt mij weer onwaarschijnlijk. Ik kan mij namelijk geen voorbeeld bedenken van een vrij land waarbij slechts een elite invloed op het beleid kan uitoefenen. En is een land eigenlijk wel vrij als het bestuurd wordt door een elite?

[ Bericht 6% gewijzigd door Picchia op 08-04-2009 01:55:15 ]
      zaterdag 11 april 2009 @ 13:15:17 #236
    39732 Mr.Zed
    pi_67922142
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 15:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook tegen het principe van door de staat gesubsidieerd studeren.
    Laat me raden:
    Jij bent zeker wel vóór het kaste-stelsel?
    Kunst zonder trein.
    pi_67922692
    Wilders gelijk vergelijken met lageropgeleiden.
    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_67922799
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 13:46 schreef Badabingea het volgende:
    Wilders gelijk vergelijken met lageropgeleiden.
    Jups, het moet zijn "domme mensen". En die vind je onder laag en hoog opgeleiden. Het bewijs daarvan levert Wilders, getuige z'n aanhang.
    pi_67923211
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 13:52 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Jups, het moet zijn "domme mensen". En die vind je onder laag en hoog opgeleiden. Het bewijs daarvan levert Wilders, getuige z'n aanhang.
    Om Geert nou hoogopgeleid te noemen...
      zaterdag 11 april 2009 @ 15:00:48 #240
    45206 Pietverdriet
    pi_67924298
    Ik snap eigenlijk helemaal niet waar de linkse huilies zich hier over beklagen. Dit is toch exact wat ze altijd wilden: De dictatuur van het proletariaat.
      zaterdag 11 april 2009 @ 15:03:55 #241
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_67924366
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:
    Ik snap eigenlijk helemaal niet waar de linkse huilies zich hier over beklagen. Dit is toch exact wat ze altijd wilden: De dictatuur van het proletariaat.
    Niet elk links persoon is een marxist.
      zaterdag 11 april 2009 @ 15:05:36 #242
    45206 Pietverdriet
    pi_67924403
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 15:03 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Niet elk links persoon is een marxist.
    Gros zijn verschikkelijke links lullen rechts vullen types.
    pi_67924512
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gros zijn verschikkelijke links lullen rechts vullen types.
    Wat een onzin, als je sociaal ingesteld bent wil dat niet zeggen dat je al je geld weg moet geven of dat je niet veel mag verdienen. Ik vind het nog wat vroeg voor een borrel Piet
    pi_67924568
    TS denkt dat hij alle wijsheid in pacht heeft omdat hij even een studie heeft gedaan.

Door dit soort wereldvreemde lieden is ons land dus naar de verdommenis gegaan.
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
    pi_67925927
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 13:52 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

En dan Wilders vergelijken met vooroordelen
    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_67926024
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 15:13 schreef JohnDope het volgende:
    Door dit soort wereldvreemde lieden is ons land dus naar de verdommenis gegaan.
    Welke verdommenis dan precies? Volgens mij doen we het historisch gezien lang niet gek hoor
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_67926264
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 00:45 schreef Dlocks het volgende:
    [ afbeelding ]
    Bron: http://www.dag.nl/binnenland/wilders-scoort-opgeleide-kiezers-230683
    Zijn inderdaad toch met name tokkies die WIlders stemmen.
    Inderdaad.
    Verbaast me niets.
    pi_67926461
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 16:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Inderdaad.
    Verbaast me niets.
    Er stemmen minder tokkies op de PVV dan er tokkies(buitenlandse paria's e.d.) op de PvdA stemmen.
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
    pi_67926572
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 16:41 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Er stemmen minder tokkies op de PVV dan er tokkies(buitenlandse paria's e.d.) op de PvdA stemmen.
    Heb je daar cijfers van?
    Want als er meer mensen op de PVV stemmen dan op de PvdA én het merendeel van de PVV stemmers is tokkie, dan is de kans erg klein dat de PvdA méér tokkie-stemmers heeft.

Overigens bevestig jij de grafiek.
      zaterdag 11 april 2009 @ 16:47:53 #250
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_67926601
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 16:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heb je daar cijfers van?
    Want als er meer mensen op de PVV stemmen dan op de PvdA én het merendeel van de PVV stemmers is tokkie, dan is de kans erg klein dat de PvdA méér tokkie-stemmers heeft.

Doe geen moeite, JohnDope doet niet aan onderbouwing. Die zegt gewoon dat het "logisch" is en "algemeen bekend". Of dat de cijfers gemanipuleerd zijn door de linkse media. Alleen zijn eigen cijfers kloppen wonderbaarlijk genoeg wel altijd.
    pi_67926612
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 16:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heb je daar cijfers van?

Buitenlandse paria's zijn op dit moment erger dan de zogenaamde hollandse tokkies.

Overigens ben ik hoogopgeleid.
      zaterdag 11 april 2009 @ 16:50:16 #252
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_67926662
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 16:48 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Butienlandse paria's zijn erger dan tokkies.

Dat in jouw omgeving nou niemand de lagere school heeft afgerond maakt jou nog niet automatisch hoog opgeleid hè.
    pi_67926688
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 16:48 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Buitenlandse paria's zijn op dit moment erger dan de zogenaamde hollandse tokkies.

Wat versta jij onder buitenlandse paria's?
    Hoe groot is die groep?
    pi_67926690
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 16:50 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat in jouw omgeving nou niemand de lagere school heeft afgerond maakt jou nog niet automatisch hoog opgeleid hè.
    Ik heb een studie afgerond.
    Tevens volg ik nu ook twee parttime studies (de 1 is gerelateerd aan sport de ander is gerelateerd aan computer beveiliging) die ik gewoon op mijn eigen tempo doe.
    pi_67926733
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 16:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Tevens volg ik nu ook twee parttime studies (sport gerelateerd en computer beveiliging gerelateerd) die ik gewoon op mijn eigen tempo doe.
    Voer dat tempo eens wat op!
    pi_67926751
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 16:53 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Voer dat tempo eens wat op!
      zaterdag 11 april 2009 @ 16:55:24 #257
    45206 Pietverdriet
    pi_67926789
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 16:50 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Neerkijken op blanke mensen met een lage opleiding, goh wat een links ideaal wordt hier gerealiseerd.
    pi_67926844
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neerkijken op blanke mensen met een lage opleiding, goh wat een links ideaal wordt hier gerealiseerd.
    Neerkijken op gekleurde mensen met een lage opleiding, goh wat een rechts ideaal wordt hier gerealiseerd
      zaterdag 11 april 2009 @ 16:58:28 #259
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_67926867
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is erg moeilijk hè? Ik kijk neer op JohnDope, maar ik snap dat het voor Wilders-aanhangers moeilijk is om iets wat geen groepsbelediging is te snappen.
    pi_67926888
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 16:53 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hey, waar is die "ene hand op je rug" en dat "ik vouw je op" gebleven
      zaterdag 11 april 2009 @ 16:59:06 #261
    45206 Pietverdriet
    pi_67926890
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 16:57 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Neerkijken op gekleurde mensen met een lage opleiding, goh wat een rechts ideaal wordt hier gerealiseerd
    Waar kijk ik neer op gekleurde mensen, al dan niet met een lage opleiding?
    pi_67926909
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 16:58 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik kijk neer op JohnDope
    Pure afgunst.
    pi_67926915
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 16:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar kijk ik neer op gekleurde mensen, al dan niet met een lage opleiding?
    Waar kijk ik neer op blanke mensen, al dan niet met een lage opleiding
      zaterdag 11 april 2009 @ 17:01:01 #264
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_67926947
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 16:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Tevens volg ik nu ook twee parttime studies (de 1 is gerelateerd aan sport de ander is gerelateerd aan computer beveiliging) die ik gewoon op mijn eigen tempo doe.

Een studie afgerond zegt niks. Als je een EHBO-cursus hebt gehaald heb je ook een studie afgerond. Spelen met semantiek de gekste.
    pi_67926968
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:01 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Een studie afgerond zegt niks. Als je een EHBO-cursus hebt gehaald heb je ook een studie afgerond. Spelen met semantiek de gekste.
    Een studie afronden zegt helemaal niks, maar dat geldt ook voor WO studies.
      zaterdag 11 april 2009 @ 17:02:16 #266
    45206 Pietverdriet
    pi_67926973
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 16:58 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is erg moeilijk hè? Ik kijk neer op JohnDope, maar ik snap dat het voor Wilders-aanhangers moeilijk is om iets wat geen groepsbelediging is te snappen.
    Nee, ik begrijp je prima, je bent een zelfingenomen stuk vreten, dat neerkijkt op laagopgeleide mensen, en als iemand daar kritiek op heeft, zoals ik, gelijk voor een Wildersaanhanger uitmaakt.
    Als er iemand een probleem heeft met lezen ben jij het, als je dat namelijk kon had je gezien dat ik nog nooit pro wilders gepost heb, in tegendeel.
      zaterdag 11 april 2009 @ 17:02:35 #267
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_67926983
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 16:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Pure afgunst.
    Nee, ik heb gewoon geen hoge pet op van relklonen op fora. Je bent wel erg vermakelijk en speelt je rol goed, dat moet ik je nageven.
      zaterdag 11 april 2009 @ 17:03:43 #268
    45206 Pietverdriet
    pi_67927016
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:00 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Waar kijk ik neer op blanke mensen, al dan niet met een lage opleiding
    Heb ik je dat verweten dan?
    pi_67927031
    Ooit bij stil gestaan dat het juist die zogenaamde tokkies zijn die het meeste last hebben van de niet geintegreerde overlastveroorzakende medelanders?

Zouden alle zogenaamde straatterroristen in villawijken worden ondergebracht, dan zouden de WO-ers ineens fanatieke Wilders-aanhangers worden waarschijnlijk.
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_67927034
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:02 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Nee, ik heb gewoon geen hoge pet op van relklonen op fora. Je bent wel erg vermakelijk en speelt je rol goed, dat moet ik je nageven.
    Ik heb geen hoge pet op van mensen die mij onderschatten, want ik weet uit ervaring dat die mensen kortzichtig en bekrompen zijn.
      zaterdag 11 april 2009 @ 17:05:49 #271
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_67927082
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, ik begrijp je prima, je bent een zelfingenomen stuk vreten, dat neerkijkt op laagopgeleide mensen, en als iemand daar kritiek op heeft, zoals ik, gelijk voor een Wildersaanhanger uitmaakt.
    Als er iemand een probleem heeft met lezen ben jij het, als je dat namelijk kon had je gezien dat ik nog nooit pro wilders gepost heb, in tegendeel.
    Je bent gewoon jaloers op linkse mensen omdat die vrolijk en zonnig in het leven staan. Ik snap ok wel dat rechtse mensen altijd zo chagrijnig overal over zijn, ze hebben nu eenmaal een genetische aanleg tot depressie en somberheid en door hun ideologie zien ze ook nog eens overal enge vijanden die ze achtervolgen en hun baan/huis/vrouw/hond komen inpikken. Daar zou ik ook een heel chagrijnig stuk vreten van worden.
      zaterdag 11 april 2009 @ 17:06:24 #272
    45206 Pietverdriet
    pi_67927096
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:
    Ooit bij stil gestaan dat het juist die zogenaamde tokkies zijn die het meeste last hebben van de niet geintegreerde overlastveroorzakende medelanders?

Zouden alle zogenaamde straatterroristen in villawijken worden ondergebracht, dan zouden de WO-ers ineens fanatieke Wilders-aanhangers worden waarschijnlijk.
    Tja, de marokkaanse en turkse jongens waar ik mee te maken heb zijn hardwerkende aardige collegas waar ik veel lol mee heb
      zaterdag 11 april 2009 @ 17:06:35 #273
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_67927099
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Ik heb toch echt meer last van die tokkies dan van die mensen waar tokkies blijkbaar last van hebben.
    pi_67927103
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:05 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Je bent gewoon jaloers op linkse mensen omdat die vrolijk en zonnig in het leven staan. Ik snap ok wel dat rechtse mensen altijd zo chagrijnig overal over zijn, ze hebben nu eenmaal een genetische aanleg tot depressie en somberheid en door hun ideologie zien ze ook nog eens overal enge vijanden die ze achtervolgen en hun baan/huis/vrouw/hond komen inpikken. Daar zou ik ook een heel chagrijnig stuk vreten van worden.
    Voor mijn baan hoef ik niet te vrezen, want die lui hebben daar toch niet de intelligentie voor

En dat linkse mensen zogenaamd vrolijk en zonnig in het leven staan is een hoax.
      zaterdag 11 april 2009 @ 17:07:28 #275
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_67927131
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:04 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik heb geen hoge pet op van mensen die mij onderschatten, want ik weet uit ervaring dat die mensen kortzichtig en bekrompen zijn.
    "Mensen die mij niet aardig vinden zijn stom en dom". Zo dacht ik op de basisschool ook.
      zaterdag 11 april 2009 @ 17:07:40 #276
    45206 Pietverdriet
    pi_67927140
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:05 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ben jij een kloon van SCH?
    pi_67927145
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:07 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

"Mensen die mij niet aardig vinden zijn stom en dom". Zo dacht ik op de basisschool ook.
    Gast ik weet het uit eigen ervaring.

Als ik een kansloze mafkees was geweest, had ik mijn CV langer dan een uur op monsterboard kunnen laten staan.
    Na een paar minuten monsterboard bellen ze me helemaal leip. Amerikanen, Engelsmannen, alles heb ik aan de lijn gehad.
    pi_67927179
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:06 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik heb toch echt meer last van die tokkies dan van die mensen waar tokkies blijkbaar last van hebben.
    Het gaat er hier toch om waarom lageropgeleiden een groot deel van Wilders' achterban uitmaken?
    pi_67927194
    pi_67927208
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, de marokkaanse en turkse jongens waar ik mee te maken heb zijn hardwerkende aardige collegas waar ik veel lol mee heb
    Misschien dat ik jouw reactie niet goed volg, maar ik heb het dus alleen over de zogenaamde straatterroristen. Ik zeg niet dat alle buitenlanders zich niet gedragen. Integendeel.
      zaterdag 11 april 2009 @ 17:10:32 #281
    45206 Pietverdriet
    pi_67927223
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Het gaat er hier toch om waarom lageropgeleiden een groot deel van Wilders' achterban uitmaken?
    Zou dat komen omdat mensen als ethiraseth zo neerkijken op die mensen.
      zaterdag 11 april 2009 @ 17:11:11 #282
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_67927237
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als ik een kansloze mafkees was geweest, had ik mijn CV langer dan een uur op monsterboard kunnen laten staan.
    Na een paar minuten monsterboard bellen ze me helemaal leip. Amerikanen, Engelsmannen, alles heb ik aan de lijn gehad.
    Jeuj, carriere, so what. Ik heb 6 playmates hier rondlopen die me op commando pijpen.
    pi_67927258
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:11 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Jeuj, carriere, so what. Ik heb 6 playmates hier rondlopen die me op commando pijpen.
    Ik heb er aan 1 genoeg.
    pi_67927280
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je kan wel van alles beweren. Dat is het leuke van een forum.
    Vandaag ben je een bekende voetballer, morgen manager van een groot bedrijf.

Echt, mensen die zeggen dat ze wat betekenen in het echte leven, op een anoniem forum...
      zaterdag 11 april 2009 @ 17:13:18 #285
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_67927290
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zou dat komen omdat mensen als ethiraseth zo neerkijken op die mensen.
    Laagopgeleiden zijn ook om op neer te kijken. Dat zijn de zwakkeren en het rechtse gedachtegoed leert ons dat de zwakkeren er zijn om te mis-gebruiken en uit te buiten. Hadden ze maar slimmer moeten zijn om voor zichzelf op te komen hè. martkwerking noemen ze dat, de zwakkeren gewoon keihard wegconcurreren en geen kansen geven.
      zaterdag 11 april 2009 @ 17:13:44 #286
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_67927308
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik heb er aan 1 genoeg.
    Duidelijk geen echte vent. Sorry, kom maar terug als je wat mannelijker bent geworden. Misschien zodra je ballen gezakt zijn bijvoorbeeld.
      zaterdag 11 april 2009 @ 17:14:01 #287
    45206 Pietverdriet
    pi_67927325
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Misschien dat ik jouw reactie niet goed volg, maar ik heb het dus alleen over de zogenaamde straatterroristen. Ik zeg niet dat alle buitenlanders zich niet gedragen. Integendeel.
    Dat begrijp ik, en geef je min of meer gelijk, als iemand met een WO achtergrond die in een goede wijk woont kom je vooral in contact met de migranten die ook gewoon werken, al dan niet met een hogere opleiding. De straatterroristen terroriseren vooral hun eigen buurten.
    pi_67927336
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je kan wel van alles beweren. Dat is het leuke van een forum.
    Vandaag ben je een bekende voetballer, morgen manager van een groot bedrijf.

Echt, mensen die zeggen dat ze wat betekenen in het echte leven, op een anoniem forum...
    Dat is allemaal makkelijk te verzinnen. Verzinnen dat je maar een uur je CV op monsterboard kan laten staan omdat je telefoon dan zowat vast loopt van al die telefoontjes, verzin je niet.

Daarom zeg ik ook mensen.... Die economische crisis bestaat enkel en alleen op de televisie.
      zaterdag 11 april 2009 @ 17:15:00 #289
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_67927344
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is allemaal makkelijk te verzinnen. Verzinnen dat je maar een uur je CV op monsterboard kan laten staan omdat je telefoon dan zowat vast loopt van al die telefoontjes, verzin je niet.
    "Je kan van alles verzinnen, maar wat IK verzin, dat verzin je niet"
    pi_67927367
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:13 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Laagopgeleiden zijn ook om op neer te kijken. Dat zijn de zwakkeren en het rechtse gedachtegoed leert ons dat de zwakkeren er zijn om te mis-gebruiken en uit te buiten. Hadden ze maar slimmer moeten zijn om voor zichzelf op te komen hè. martkwerking noemen ze dat, de zwakkeren gewoon keihard wegconcurreren en geen kansen geven.
    Ja dat is een duurzame oplossing voor de toekomst van onze samenleving en die van de wereld

Heel intelligent hoor
      zaterdag 11 april 2009 @ 17:16:14 #291
    45206 Pietverdriet
    pi_67927385
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:13 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wie heeft er nu een depressieve negatieve blik op het leven?
      zaterdag 11 april 2009 @ 17:16:46 #292
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_67927400
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ja dat is een duurzame oplossing voor de toekomst van onze samenleving en die van de wereld

Heel intelligent hoor
    Het blijft moeilijk om posts op hun werkelijke waarde in te schatten hè.
    pi_67927405
    quote:

[..]

Daarom zeg ik ook mensen.... Die economische crisis bestaat enkel en alleen op de televisie.
    Ach, je verzint zoveel op dit forum dus waarom dit niet?

Nee, cijfers verzinnen... Dat lukt je maar niet... Je doet nooit moeite om je te onderbouwen met cijfers... Komt ook omdat de cijfers je niet onderbouwen...
    pi_67927419
    quote:

[..]

Ja want in Amerika worden helemaal geen mensen uit hun huis getrapt! En de werkloosheid gaat helemaal niet omhoog de komende twee jaar! Allemaal een complot van de linksen die niet willen dat er mensen zijn die buitensporig meer verdienen! Linkse jaloezie!
      zaterdag 11 april 2009 @ 17:17:39 #295
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_67927420
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wie heeft er nu een depressieve negatieve blik op het leven?
    Ah, je geeft zelf dus toe dat de rechtse visie op martk en arbeid leidt tot een depressieve en negatieve blik op het leven? Dankjewel.
      zaterdag 11 april 2009 @ 17:18:21 #296
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_67927444
    quote:
    inderdaad. Ik heb tenslotte geen kanker, dus ik zeg het je mensen, kanker bestaat niet. Dat bestaat enkel en alleen op televisie.
    pi_67927450
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ach, je verzint zoveel op dit forum dus waarom dit niet?
    Wat verzin ik dan nog meer
    quote:
    Nee, cijfers verzinnen... Dat lukt je maar niet... Je doet nooit moeite om je te onderbouwen met cijfers... Komt ook omdat de cijfers je niet onderbouwen...
    Jij weet ook wel dat er nergens zo makkelijk mee valt te frauderen als met statistiek.
    pi_67927465
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:16 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het blijft moeilijk om posts op hun werkelijke waarde in te schatten hè.
    De waarde vd post die ik quotte leidde ik af vanuit jouw vorige posts en de manier waarop jij jezelf profileert in dit topic. Ik zag dat je je opmerking met een korreltje zout maakte, maar ik heb toch echt heb idee dat je er stiekem echt zo over denkt.
    pi_67927491
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ja want in Amerika worden helemaal geen mensen uit hun huis getrapt! En de werkloosheid gaat helemaal niet omhoog de komende twee jaar!
    In Darfur worden er door moslims ook dagelijks mensen vermoord, verminkt en verkracht, maar dat wil nog niet zeggen dat het hier ook gebeurt.

met de PvdA is dat overigens wel een kwestie van tijd, maar dat terzijde
      zaterdag 11 april 2009 @ 17:20:51 #300
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_67927503
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 17:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

De waarde vd post die ik quotte leidde ik af vanuit jouw vorige posts en de manier waarop jij jezelf profileert in dit topic. Ik zag dat je je opmerking met een korreltje zout maakte, maar ik heb toch echt heb idee dat je er stiekem echt zo over denkt.
    Vrijwel niks van wat ik op dit forum post meen ik. Vooral POL is een grote speeltuin om mensen op de kast te jagen omdat alles hier zo verdomde stereotype is.
    pi_67927525
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 16:47 schreef ethiraseth het volgende:
    Of dat de cijfers gemanipuleerd zijn door de linkse media. Alleen zijn eigen cijfers kloppen wonderbaarlijk genoeg wel altijd.
    Die heeft hij dan ook geleerd op de 4e verdieping van de plaatselijke LTS.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')