abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67781331
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:56 schreef TC03 het volgende:
Ja hoor, rechts keert zich massaal tegen goed geïntegreerde partijen.
De beschreven feiten liegen niet, of je het leuk vind of niet.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_67781339
Ik moet altijd wel lachen om hoog opgeleiden. Ze denken meer te zijn maar dat gaat tegenvallen.
Het barst ervan.
***** Kraak.....
pi_67781343
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:55 schreef Omnifacer het volgende:
Overigens jammer dat een potentieel interessante discussie over de spanning tussen meritocratie en democratie gegijzeld wordt door meteen Wilders erbij te halen. Waar komt die preoccupatie met hem toch vandaan, bij iedereen die zich verdiept in maatschappelijke debatten?
Het geciteerde artikel in de OP noemt Wilders. Maar het is niet zo relevant, de discussie gaat ergens anders over. Als je je stoort aan het Wildersgehalte, negeer dat dan en ga in op de discussie omtrent de wenselijkheid van een meer meritocratisch karakter van het stemrecht.
pi_67781345
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:58 schreef Omnifacer het volgende:
Eens. Bovendien is de inhoud maar een deel van het spel. Het gaat ook steeds meer om representatie, soundbites, etc. De knapste kop is dus niet per definitie de beste politicus.
En de meest popie-jopie politicus is meestal ook niet de beste bestuurder.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  dinsdag 7 april 2009 @ 01:01:19 #55
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_67781351
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:00 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het geciteerde artikel in de OP noemt Wilders. Maar het is niet zo relevant, de discussie gaat ergens anders over. Als je je stoort aan het Wildersgehalte, negeer dat dan en ga in op de discussie omtrent de wenselijkheid van een meer meritocratisch karakter van het stemrecht.
Dat betracht ik ook, al ben ik zuinig met mijn bijdragen: het niveau ligt vrij hoog. Ik wilde het slechts even noemen.
quote:
Nee, tuurlijk niet.
pi_67781368
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:00 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Nee dan kunnen we de hele 2e kamer incl regering beter gelijk opdoeken.
Een bestuurder die in bedrijfsleven gewild is zie je zelden in de politiek.
***** Kraak.....
pi_67781375
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:57 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Bron?
CBS/belastingwetgeving/overheidsuitgaven voor minvermogenden (huur/zorgtoeslag; allerhande subsidies/uitkeringen).
pi_67781390
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Een deel ja en dat is heel fijn, maar ik moet er niet aan denken dat die patjepeeërs in Den Haag de dienst uitmaken.
Het gaat er niet om wat je wilt, maar in hoeverre jij de publieke sector mogelijk maakt. In hoeverre het eigenlijk jouw eigendom zou moeten zijn en zodoende in hoeverre jij je vertegenwoordiging kan rechtvaardigen.
pi_67781391
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:57 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

De PvdA heeft met het afschudden van de ideologische veren natuurlijk evident gekozen voor opportunisme. Het wordt tijd dat die partij zich weer gaat herbronnen. Als ze nu werkelijk kiezen voor wat ze al enige jaren uitdragen, zouden ze groot voorstander moeten zijn van mijn censuskiesrechtidee. Is er een fokker met connecties bij de PvdA die dit topic onder hun aandacht kan brengen?
Je voert stiekem campagne voor de SP en Wilders door het censuskiesrechtidee te laten uitdragen door de PvdA .
pi_67781393
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:03 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Nee dan kunnen we de hele 2e kamer incl regering beter gelijk opdoeken.
Een bestuurder die in bedrijfsleven gewild is zie je zelden in de politiek.
Een minister verdient doorgaans veel minder dan zegmaar een topbestuurder van - ik noem maar wat - Shell.

Als ik in die persoon zijn schoenen stond, had ik ook eieren voor mijn geld gekozen.
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_67781416
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je voert stiekem campagne voor de SP en Wilders door het censuskiesrechtidee te laten uitdragen door de PvdA .
Je hebt me door!

pi_67781419
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:05 schreef Deoxyribonucleic het volgende:

[..]

Een minister verdient doorgaans veel minder dan zegmaar een topbestuurder van - ik noem maar wat - Shell.

Als ik in die persoon zijn schoenen stond, had ik ook eieren voor mijn geld gekozen.
Zo werkt dat en zie je terug, wat heeft Balkenende voor functies gehad? Bos nog iets maar ook niet veel.
***** Kraak.....
pi_67781421
One man, one vote! Simpel zat. Als je dan zo hoop opgeleid bent en niet in staat om je ideeën ook bij minder begaafde landgenoten goed over het voetlicht te brengen, dan ben je überhaupt niet geschikt als politicus. En dat zijn er dan ook veel niet, ze komen er enkel door netwerken, "ons kent ons"
pi_67781437
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:05 schreef Picchia het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat je wilt, maar in hoeverre jij de publieke sector mogelijk maakt. In hoeverre het eigenlijk jouw eigendom zou moeten zijn en zodoende in hoeverre jij je vertegenwoordiging kan rechtvaardigen.
Dat klopt, maar als proleten zich actief met justitie, milieu, internationale betrekkingen en OC&W gaan bemoeien, dan is het einde zoek.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_67781446
Kortom de kansen om lager opgeleid in de 2e kamer te komen worden steeds groter.
Alhoewel door die kredietcrisis weer wat extra concurentie komt van gestuuurde nitwits.
***** Kraak.....
pi_67781450
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:08 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
One man, one vote! Simpel zat. Als je dan zo hoop opgeleid bent en niet in staat om je ideeën ook bij minder begaafde landgenoten goed over het voetlicht te brengen, dan ben je überhaupt niet geschikt als politicus. En dat zijn er dan ook veel niet, ze komen er enkel door netwerken, "ons kent ons"
Je kunt als politicus nooit een heel land voor je winnen, dus er zullen altijd boze burgers blijven die SP/PVV stemmen; zelfs als je over meer charisma dan Obama beschikt.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_67781453
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:11 schreef kraaksandaal het volgende:
Kortom de kansen om lager opgeleid in de 2e kamer te komen worden steeds groter.
Alhoewel door die kredietcrisis weer wat extra concurentie komt van gestuurde nitwits.
***** Kraak.....
pi_67781461
Interessante literatuur. Goede zaak om de onderbuikgevoelens van de zwijgende meerderheid te blijven onderdrukken. Vooral geen aandacht besteden aan wat Jan met de Pet denkt, want de "kosmopolieten" weten het toch beter. Me reet. Ga eens een avondje kosmopoliteren in een Rotterdamse achterbuurt. Daar leren de heren en dames doctorandus meer dan in Londen, Parijs of Tokyo. O, en als je de onderbuikgevoelens maar lang genoeg negeert, dan klapt het zaakje op een gegeven moment vanzelf uit elkaar. Probleem opgelost. Duitsers hebben daar ervaring mee.

Wat de schrijver overigens vergeet is dat onze politici bijna zonder uitzondering uit de ambtenarij komen, en totaal geen idee hebben wat er zich afspeelt in de echte wereld. Zwarte cijfers schrijven, concurrentie, wasda? Dat ze ook een hoge opleiding hebben speelt MI een mindere rol, alhoewel je altijd op moet passen voor promovendi / PhDs op de werkvloer, omdat die lui bijna altijd twee linkse handen hebben.

Je zou er voor kunnen pleiten dat politici een aantal jaren in het bedrijfsleven moeten hebben gewerkt, voordat ze in aanmerking komen voor een plekje in onze volksvertegenwoordiging.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 7 april 2009 @ 01:13:23 #69
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_67781466
Alsof een titel ''hoogopgeleid'' iets zegt. Genoeg hoogopgeleide mensen tegengekomen die echt achterlijke zijn. Met een beetje discipline kan je al ver komen. Maar dat veel laagopgeleiden op Wilders stemmen verbaast me niets.
pi_67781470
Ik zit op de universiteit en stem Wilders (vorige verkiezingen al).
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  dinsdag 7 april 2009 @ 01:14:49 #71
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_67781479
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:59 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

De beschreven feiten liegen niet, of je het leuk vind of niet.
De feiten liegen niet, maar om nou de ideologie van heel rechts (wist niet dat die verenigd waren, trouwens) te baseren op één uitzonderlijk geval. Dat geval gebruik jij vervolgens om te stellen dat 'rechts' goed geïntegreerde allochtonen (structureel?) tegenwerkt. De schaal van jouw redenatie klopt niet helemaal.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 7 april 2009 @ 01:14:49 #72
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_67781480
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:14 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik zit op de universiteit en stem Wilders (vorige verkiezingen al).
Precies wat ik met mijn post bedoelde.
pi_67781481
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:12 schreef Lyrebird het volgende:
Interessante literatuur. Goede zaak om de onderbuikgevoelens van de zwijgende meerderheid te blijven onderdrukken. Vooral geen aandacht besteden aan wat Jan met de Pet denkt, want de "kosmopolieten" weten het toch beter. Me reet. Ga eens een avondje kosmopoliteren in een Rotterdamse achterbuurt. Daar leren de heren en dames doctorandus meer dan in Londen, Parijs of Tokyo. O, en als je de onderbuikgevoelens maar lang genoeg negeert, dan klapt het zaakje op een gegeven moment vanzelf uit elkaar. Probleem opgelost. Duitsers hebben daar ervaring mee.

Wat de schrijver overigens vergeet is dat onze politici bijna zonder uitzondering uit de ambtenarij komen, en totaal geen idee hebben wat er zich afspeelt in de echte wereld. Zwarte cijfers schrijven, concurrentie, wasda? Dat ze ook een hoge opleiding hebben speelt MI een mindere rol, alhoewel je altijd op moet passen voor promovendi / PhDs op de werkvloer, omdat die lui bijna altijd twee linkse handen hebben.

Je zou er voor kunnen pleiten dat politici een aantal jaren in het bedrijfsleven moeten hebben gewerkt, voordat ze in aanmerking komen voor een plekje in onze volksvertegenwoordiging.

Dat is nog eens een waardevolle aanvulling, ben alaaeen bang dat er niets met gebeurt verder.
***** Kraak.....
pi_67781500
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:11 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je kunt als politicus nooit een heel land voor je winnen, dus er zullen altijd boze burgers blijven die SP/PVV stemmen; zelfs als je over meer charisma dan Obama beschikt.
Dat geldt evenzeer voor hoog opgeleiden. Daar vind je er nogal wat van bij de SP trouwens. Zo als ook bij Wilders de aanhang van hoog opgeleiden fors groeiende is.

Het gaat er wel om waar je vandaan komt. De SP is bijvoorbeeld echt geworteld in de samenleving en van daaruit bedrijft men politiek, dan heb je sowieso meer draagvlak en werkt de communicatie beter dan bij gevestigde partijen die een enorme afstand gecreëerd hebben. Wat TS wil zal alleen de afstand maar vergroten!
pi_67781521
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:09 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat klopt, maar als proleten zich actief met justitie, milieu, internationale betrekkingen en OC&W gaan bemoeien, dan is het einde zoek.
Ja hoor, the captains of industry en the heart of the economy zijn proleten. Mensen met een inkomen houden dit land juist draaiende. Politici verzinnen enkel een paar regeltjes eromheen. Alsof dit land draaiende gehouden wordt door Balkenende en Bos.

Bovendien denk ik niet dat ze er een zooitje van zouden maken. Juist werkende mensen hebben baat bij een stabiel land. En de Nederlandse gemeenschap leent zich sowieso wel voor stabiliteit.

[ Bericht 4% gewijzigd door Picchia op 07-04-2009 02:26:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')