De beschreven feiten liegen niet, of je het leuk vind of niet.quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:56 schreef TC03 het volgende:
Ja hoor, rechts keert zich massaal tegen goed geïntegreerde partijen.![]()
Het geciteerde artikel in de OP noemt Wilders. Maar het is niet zo relevant, de discussie gaat ergens anders over. Als je je stoort aan het Wildersgehalte, negeer dat dan en ga in op de discussie omtrent de wenselijkheid van een meer meritocratisch karakter van het stemrecht.quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:55 schreef Omnifacer het volgende:
Overigens jammer dat een potentieel interessante discussie over de spanning tussen meritocratie en democratie gegijzeld wordt door meteen Wilders erbij te halen. Waar komt die preoccupatie met hem toch vandaan, bij iedereen die zich verdiept in maatschappelijke debatten?
En de meest popie-jopie politicus is meestal ook niet de beste bestuurder.quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:58 schreef Omnifacer het volgende:
Eens. Bovendien is de inhoud maar een deel van het spel. Het gaat ook steeds meer om representatie, soundbites, etc. De knapste kop is dus niet per definitie de beste politicus.
Dat betracht ik ook, al ben ik zuinig met mijn bijdragen: het niveau ligt vrij hoog. Ik wilde het slechts even noemen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het geciteerde artikel in de OP noemt Wilders. Maar het is niet zo relevant, de discussie gaat ergens anders over. Als je je stoort aan het Wildersgehalte, negeer dat dan en ga in op de discussie omtrent de wenselijkheid van een meer meritocratisch karakter van het stemrecht.
Nee, tuurlijk niet.quote:En de meest popie-jopie politicus is meestal ook niet de beste bestuurder.
Nee dan kunnen we de hele 2e kamer incl regering beter gelijk opdoeken.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:00 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
En de meest popie-jopie politicus is meestal ook niet de beste bestuurder.
CBS/belastingwetgeving/overheidsuitgaven voor minvermogenden (huur/zorgtoeslag; allerhande subsidies/uitkeringen).quote:
Het gaat er niet om wat je wilt, maar in hoeverre jij de publieke sector mogelijk maakt. In hoeverre het eigenlijk jouw eigendom zou moeten zijn en zodoende in hoeverre jij je vertegenwoordiging kan rechtvaardigen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Een deel ja en dat is heel fijn, maar ik moet er niet aan denken dat die patjepeeërs in Den Haag de dienst uitmaken.
Je voert stiekem campagne voor de SP en Wilders door het censuskiesrechtidee te laten uitdragen door de PvdAquote:Op dinsdag 7 april 2009 00:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De PvdA heeft met het afschudden van de ideologische veren natuurlijk evident gekozen voor opportunisme. Het wordt tijd dat die partij zich weer gaat herbronnen. Als ze nu werkelijk kiezen voor wat ze al enige jaren uitdragen, zouden ze groot voorstander moeten zijn van mijn censuskiesrechtidee. Is er een fokker met connecties bij de PvdA die dit topic onder hun aandacht kan brengen?
Een minister verdient doorgaans veel minder dan zegmaar een topbestuurder van - ik noem maar wat - Shell.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:03 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Nee dan kunnen we de hele 2e kamer incl regering beter gelijk opdoeken.
Een bestuurder die in bedrijfsleven gewild is zie je zelden in de politiek.
Je hebt me door!quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je voert stiekem campagne voor de SP en Wilders door het censuskiesrechtidee te laten uitdragen door de PvdA.
Zo werkt dat en zie je terug, wat heeft Balkenende voor functies gehad? Bos nog iets maar ook niet veel.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:05 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
Een minister verdient doorgaans veel minder dan zegmaar een topbestuurder van - ik noem maar wat - Shell.
Als ik in die persoon zijn schoenen stond, had ik ook eieren voor mijn geld gekozen.
Dat klopt, maar als proleten zich actief met justitie, milieu, internationale betrekkingen en OC&W gaan bemoeien, dan is het einde zoek.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:05 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat je wilt, maar in hoeverre jij de publieke sector mogelijk maakt. In hoeverre het eigenlijk jouw eigendom zou moeten zijn en zodoende in hoeverre jij je vertegenwoordiging kan rechtvaardigen.
Je kunt als politicus nooit een heel land voor je winnen, dus er zullen altijd boze burgers blijven die SP/PVV stemmen; zelfs als je over meer charisma dan Obama beschikt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:08 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
One man, one vote! Simpel zat. Als je dan zo hoop opgeleid bent en niet in staat om je ideeën ook bij minder begaafde landgenoten goed over het voetlicht te brengen, dan ben je überhaupt niet geschikt als politicus. En dat zijn er dan ook veel niet, ze komen er enkel door netwerken, "ons kent ons"
quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:11 schreef kraaksandaal het volgende:
Kortom de kansen om lager opgeleid in de 2e kamer te komen worden steeds groter.
Alhoewel door die kredietcrisis weer wat extra concurentie komt van gestuurde nitwits.
De feiten liegen niet, maar om nou de ideologie van heel rechts (wist niet dat die verenigd waren, trouwens) te baseren op één uitzonderlijk geval. Dat geval gebruik jij vervolgens om te stellen dat 'rechts' goed geïntegreerde allochtonen (structureel?) tegenwerkt. De schaal van jouw redenatie klopt niet helemaal.quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:59 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
De beschreven feiten liegen niet, of je het leuk vind of niet.
Precies wat ik met mijn post bedoelde.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:14 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik zit op de universiteit en stem Wilders (vorige verkiezingen al).
quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:12 schreef Lyrebird het volgende:
Interessante literatuur. Goede zaak om de onderbuikgevoelens van de zwijgende meerderheid te blijven onderdrukken. Vooral geen aandacht besteden aan wat Jan met de Pet denkt, want de "kosmopolieten" weten het toch beter. Me reet. Ga eens een avondje kosmopoliteren in een Rotterdamse achterbuurt. Daar leren de heren en dames doctorandus meer dan in Londen, Parijs of Tokyo. O, en als je de onderbuikgevoelens maar lang genoeg negeert, dan klapt het zaakje op een gegeven moment vanzelf uit elkaar. Probleem opgelost. Duitsers hebben daar ervaring mee.
Wat de schrijver overigens vergeet is dat onze politici bijna zonder uitzondering uit de ambtenarij komen, en totaal geen idee hebben wat er zich afspeelt in de echte wereld. Zwarte cijfers schrijven, concurrentie, wasda? Dat ze ook een hoge opleiding hebben speelt MI een mindere rol, alhoewel je altijd op moet passen voor promovendi / PhDs op de werkvloer, omdat die lui bijna altijd twee linkse handen hebben.![]()
Je zou er voor kunnen pleiten dat politici een aantal jaren in het bedrijfsleven moeten hebben gewerkt, voordat ze in aanmerking komen voor een plekje in onze volksvertegenwoordiging.
Dat geldt evenzeer voor hoog opgeleiden. Daar vind je er nogal wat van bij de SP trouwens. Zo als ook bij Wilders de aanhang van hoog opgeleiden fors groeiende is.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:11 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je kunt als politicus nooit een heel land voor je winnen, dus er zullen altijd boze burgers blijven die SP/PVV stemmen; zelfs als je over meer charisma dan Obama beschikt.
Ja hoor, the captains of industry en the heart of the economy zijn proleten. Mensen met een inkomen houden dit land juist draaiende. Politici verzinnen enkel een paar regeltjes eromheen. Alsof dit land draaiende gehouden wordt door Balkenende en Bos.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:09 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als proleten zich actief met justitie, milieu, internationale betrekkingen en OC&W gaan bemoeien, dan is het einde zoek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |