Tja zo kom je ook niet echt verder, he?quote:Op woensdag 8 april 2009 00:14 schreef Argento het volgende:
[..]
Het lijkt me niet juist om iedere situatie in de samenleving die niet direct positief is als voorbeeld van slechte regelgeving te beschouwen. Dan zul je toch op het concrete besluit moeten wijzen en het verband tussen dat besluit en de slechte situatie aantonen. En ja, dat is lastig.
Hoezo niks bereikt? Je bent toch binnen? Heb jij het bereikt om insolventieadvocaat te worden bij De Brauw en partners? Wat is dat nu weer voor vreemde benadering van presteren?quote:Op woensdag 8 april 2009 00:18 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Maar als je aangenomen bent dan heb je toch nog niets bereikt
Eerst insolventieadvocaat worden, daarna kun je pas een succesvol insolventieadvocaat worden ja, dat snap ik ook nog wel, maar jij moet nu zo onderhand snappen dat dat 'document' een noodzakelijke voorwaarde is om ooit een succesvol insolventieadvocaat te worden. Dus jij laatdunkendheid ten aanzien van dat papiertje is misplaatst.quote:Je bent dan enkel aangenomen op het hebben van een document en een gesprek. Daarna komt het pas, ervaring opdoen en je bewijzen. Dat bepaald je succesfactor, niet je uitgangspositie, het diploma.
Wat is er dan zo boeiend aan die mensen in de fabriekshal? Ze zijn er alleen omdat er nog geen machine is uitgevonden die hun werk beter en goedkoper doet.quote:Ja, dat zeg ik omdat velen totaal niet meer weet wat er speelt op een werkvloer en bij mensen die dagelijks hun brood verdienen in een fabriekshal. Ze zitten in een ivoren toren en hoe kun je nu miljoenen mensen vertegenwoordigen als je niet weet wat ze voelen en/of denken of doen? Ga maar eens kijken hoeveel leden die politieke partijen nog hebben. 't Is bizar weinig.
Ik heb het niet over HBO (dat is overigens geen hoge opleiding) ik heb het over de vraag of je die 20 jaar ervaring op moet doen in de politiek of in het bedrijfsleven.quote:Natuurlijk moet hij gepokt en gemazeld zijn, maar dat wordt je door een jaar of 20 ervaringen op te doen, niet door een HBO opleiding. Wat is daar nu toch zo moeilijk aan?
Dat zijn allemaal stuk voor stuk beleidskeuzes. Misschien niet de keuzes die jij gemaakt zou hebben, maar zo kan iedere beleidskeuze rekenen op tegenstanders. Dat heeft op zichzelf niet zoveel te maken met slechte regelgeving.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:21 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Tja zo kom je ook niet echt verder, he?
voorbeelden:
-werkloosheid die ontstaat doordat te hoge lonen worden afgedwongen door overheid en vakbond.
-wachtlijsten in de zorg door een gebrek aan vrije marktwerking
-dure benzine door accijnzen
-een zeer matig functionerend politie/justitie apparaat. Je kunt daar over van mening verschillen, maar zeg nu zelf, vind jij dat het werkt? 15% oplossing en dan wordt een fors deel niet eens meer aangegeven door mensen.
-duur OV door een gebrek aan vrije marktwerking. Geef de taximarkt volledig vrij, de bus, trein en tram en je zult zien dat de prijzen dalen door concurrentie.
-een monster van een geld/bankensysteem. De crisis nu komt door fiatgeld, kredietexpansie enz.
-hoge huizenprijzen door subsidies, HRA, regelzuchtige gemeentes.
Natuurlijk hebben wij zelf eigen verantwoordelijkheid, maar laat de overheid die dan ook zsm terugbrengen, anders wordt hij ook niet genomen.
Tja en zo is het ook altijd wat, ach wat maakt het ook uit he?quote:Op woensdag 8 april 2009 00:25 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal stuk voor stuk beleidskeuzes. Misschien niet de keuzes die jij gemaakt zou hebben, maar zo kan iedere beleidskeuze rekenen op tegenstanders. Dat heeft op zichzelf niet zoveel te maken met slechte regelgeving.
Als je kunt lopen, kun je nog steeds geen marathon lopen.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:23 schreef Argento het volgende:
[..]
[quote]
Hoezo niks bereikt? Je bent toch binnen? Heb jij het bereikt om insolventieadvocaat te worden bij De Brauw en partners? Wat is dat nu weer voor vreemde benadering van presteren?
Ik zeg nergens dat een papiertje niet noodzakelijk en/of handig is, vooral in het bedrijfsleven niet. Maar sommigen hier sluiten mensen zonder papier simpelweg uit. En daar reageer ik op!quote:Eerst insolventieadvocaat worden, daarna kun je pas een succesvol insolventieadvocaat worden ja, dat snap ik ook nog wel, maar jij moet nu zo onderhand snappen dat dat 'document' een noodzakelijke voorwaarde is om ooit een succesvol insolventieadvocaat te worden. Dus jij laatdunkendheid ten aanzien van dat papiertje is misplaatst.
Ah, je ziet ze nauwelijks als mens maar als productiemiddel dus. Nou ja, als je er zo tegenover staat, dan begrijp ik je standpunten beter.quote:Wat is er dan zo boeiend aan die mensen in de fabriekshal? Ze zijn er alleen omdat er nog geen machine is uitgevonden die hun werk beter en goedkoper doet.
Ja, daar ga ik maar helemaal niet op in. Ook niet op het feit dat belasting niet de benzine duur hebben gemaakt maar dat fucking speculanten links en rechts op de wereld de zaak naar de tyfus helpen. Er rijd namelijk bijna geen auto minder, maar die prijzen zijn wel enorm gezaktquote:Op woensdag 8 april 2009 00:29 schreef ethiraseth het volgende:
Mensen aan de onderkant komen nu al amper rond en dan komt meneer Sneakypete wel even vertellen dat ze teveel verdienen en maar lekker 2 banen moeten nemen om rond te komen.
Mensen aan de onderkant, je bedoelt mensen die ongeschoold werk 'moeten' doen?quote:Op woensdag 8 april 2009 00:29 schreef ethiraseth het volgende:
Mensen aan de onderkant komen nu al amper rond en dan komt meneer Sneakypete wel even vertellen dat ze teveel verdienen en maar lekker 2 banen moeten nemen om rond te komen.
Nou, ik wel er best over discussieren (en ik heb volgens mij ook geen poging gedaan om iets recht te praten), maar dit is daar eenvoudigweg het topic niet voor.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:28 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Tja en zo is het ook altijd wat, ach wat maakt het ook uit he?
Niet te kritisch nadenken, gewoon slikken en als het je niet bevalt kun je emigreren enzo..
Jammer dat je niet meedenkt en enkel recht praat wat krom is, ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen
Houdoe.
Maar om die marathon te kunnen lopen, zul je toch eerst moeten kunnen lopen. Of zie ik dat verkeerd?quote:Op woensdag 8 april 2009 00:28 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Als je kunt lopen, kun je nog steeds geen marathon lopen.
Het is gewoon een feit dat in de huidige samenleving een diploma een keiharde voorwaarde is om hogerop te komen. Waarom denk je dat ik naast een fulltime baan in de avonduren een universitaire studie volg? Voor de lol?quote:Ik zeg nergens dat een papiertje niet noodzakelijk en/of handig is, vooral in het bedrijfsleven niet. Maar sommigen hier sluiten mensen zonder papier simpelweg uit. En daar reageer ik op!
Ik loop je wat te stangen. Natuurlijk zijn die mensen een produktiemiddel, maar op de eerste plaats een mens. De directeur moet dan ook de contacten met die mensen onderhouden. Niet omdat zij de wijsheid in pacht hebben en omdat zij op een of andere manier beter weten wat goed is voor het bedrijf, maar gewoon omdat ze collega's zijn van elkaar.quote:Ah, je ziet ze nauwelijks als mens maar als productiemiddel dus. Nou ja, als je er zo tegenover staat, dan begrijp ik je standpunten beter.
Je leeft in een schijnwereld, Argento.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:19 schreef Argento het volgende:
[..]
Vreemde vergelijking. Een Kamerlid moet net zo goed werken voor zn geld en zn baan staat iedere vier jaar op de toch. Ambtenaren die de boel verkloten, moeten net zo goed verantwoording afleggen. En als dat niet zo is, dan ligt dat niet aan het systeem, maar aan de superieur die weigert maatregelen te treffen tegen zn falende medewerker.
en dan leef ik in een schijnwereld??quote:Op woensdag 8 april 2009 00:40 schreef Lyrebird het volgende:
Een ambtenaar kan niet ontslagen worden.
Een volledig vrije taximarkt leidt tot chaos. Je leeft in de veronderstelling dat de consument wel bepaalt in welke taxi hij of zij mag stappen. Zo werkt het niet in de praktijk. Ja, jij kunt wel een aantal keer een grote bek geven tegen een taxichauffeur die je onheus bejegent, maar zeg nu zelf, een oud omaatje heeft daar het lef niet voor.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:21 schreef sneakypete het volgende:
-duur OV door een gebrek aan vrije marktwerking. Geef de taximarkt volledig vrij, de bus, trein en tram en je zult zien dat de prijzen dalen door concurrentie.
Zonder overheidsinmengting wordt de markt in de taxiwereld binnen no time overgenomen door een paar grote players, die onder 1 hoedje spelen. Exit hoogste kwaliteit tegen laagste prijzen.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een volledig vrije taximarkt leidt tot chaos. Je leeft in de veronderstelling dat de consument wel bepaalt in welke taxi hij of zij mag stappen. Zo werkt het niet in de praktijk. Ja, jij kunt wel een aantal keer een grote bek geven tegen een taxichauffeur die je onheus bejegent, maar zeg nu zelf, een oud omaatje heeft daar het lef niet voor.
Een overheid mag best regels stellen. Laat de rest aan de markt over.
En chaos leidt tot orde als je geen marktverstorende onzin invoert en slechts de rechtsorde handhaaft.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een volledig vrije taximarkt leidt tot chaos. Je leeft in de veronderstelling dat de consument wel bepaalt in welke taxi hij of zij mag stappen. Zo werkt het niet in de praktijk. Ja, jij kunt wel een aantal keer een grote bek geven tegen een taxichauffeur die je onheus bejegent, maar zeg nu zelf, een oud omaatje heeft daar het lef niet voor.
In de praktijk komt het er op neer dat het ambtenarenapparaat alleen maar groeit. Daarnaast hebben die lui zo'n rechtspositie opgebouwd dat het erg moeilijk is om ze kwijt te raken. Ooit gehoord van gedwongen ontslagen in de ambtenarij?quote:Op woensdag 8 april 2009 00:41 schreef Argento het volgende:
[..]
en dan leef ik in een schijnwereld??
De enige plaats in de Westerse Wereld waar ik geen slechte ervaring met een taxisysteem heb gehad, was NYC. Het vreemde is dat de taxi business daar tot op het bot gereguleerd is. En het werkt!quote:Op woensdag 8 april 2009 00:48 schreef sneakypete het volgende:
[..]
En chaos leidt tot orde als je geen marktverstorende onzin invoert en slechts de rechtsorde handhaaft.
Als een taxichauffeur fraudeert, oplicht, agressief is, mag van mij een agent hem terecht wijzen. Maar jij leeft juist in de waan dat mensen op een vrije markt zelf niet in staat zijn om dit te regelen. Denk bijv aan recensies voor taxibedrijven, keurmerken voor oma'tjes die niet afgezet willen worden en kwaliteit willen en het strafrecht slechts daar waar sprake is van agressie en frauduleuze bedrijfjes.
Bovendien, nu is de taximarkt enorm gereguleerd, neem vanacht eens een taxi vanaf Amsterdam Centraal en je ziet hoe chaotisch die regulering uitpakt.
Kleine nuance: je kunt ambtenaren wel ontslaan, maar het gebeurt zo weinig. Daar is een heel eenvoudige reden voor: de overheid kan niet failliet, dus er is geen noemenswaardige prikkel om efficient te werken.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In de praktijk komt het er op neer dat het ambtenarenapparaat alleen maar groeit. Daarnaast hebben die lui zo'n rechtspositie opgebouwd dat het erg moeilijk is om ze kwijt te raken. Ooit gehoord van gedwongen ontslagen in de ambtenarij?
Dat is juist nu het geval, open je ogen eens.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zonder overheidsinmengting wordt de markt in de taxiwereld binnen no time overgenomen door een paar grote players, die onder 1 hoedje spelen. Exit hoogste kwaliteit tegen laagste prijzen.
Niet als jij achter aan in de rij moet aansluiten en je concurrentie die slechte service verleent en hogere prijzen vraagt, net zo veel klanten als jij trekt. Het is daar gewoon een grote vakbond. Zie dat maar eens te veranderen.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:54 schreef sneakypete het volgende:
Hoe gaan ze dat klaarspelen op een vrije markt? Dat is onmogelijk. Als dat gebeurt begin ik morgen een concurrerend bedrijfje en trek ik rijen klandizie.
Jij zegt nogal stellig dat ambtenaren niet ontslagen kunnen worden. Dat is eenvoudigweg niet waar. Het is ook helemaal niet waar dat 'die lui' zon rechtspositie hebben dat het moeilijk is ze kwijt te raken. Ja, er gelden bijzondere regels voor ambtenaren, maar dat zijn regels die de overheid zichzelf heeft gesteld als werkgever, en dat betekent op zichzelf niet dat ambtenaren een ongerechtvaardigd betere rechtspositie hebben dan werknemers in het bedrijfsleven.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In de praktijk komt het er op neer dat het ambtenarenapparaat alleen maar groeit. Daarnaast hebben die lui zo'n rechtspositie opgebouwd dat het erg moeilijk is om ze kwijt te raken. Ooit gehoord van gedwongen ontslagen in de ambtenarij?
Jawel, en jij nu ook:quote:Ooit gehoord van gedwongen ontslagen in de ambtenarij?
quote:'Gedwongen ontslagen onder ambtenaren niet te vermijden'
Het voornemen van het nieuwe kabinet om structureel 750 miljoen euro te bezuinigen op de rijksoverheid, leidt tot een vermindering van 15 duizend ambtenaren. Gedwongen ontslagen zijn daarbij niet te vermijden, zo schrijven de hoogste ambtenaren van de ministeries in een brief aan minister-president Balkenende.
In totaal werken er 175 duizend ambtenaren bij de rijksoverheid en bij de verschillende zelfstandige bestuursorganen. Eventuele ontslagen zullen eenmalig een half miljard euro kosten. De vakbonden hebben afwijzend gereageerd op de bezuinigingsplannen. Abvakabo FNV noemt eventuele ontslagen onacceptabel.
Los van het regeerakkoord demonstreren dinsdag ambtenaren in Den Haag voor een betere cao. De vakbonden verwachten een opkomst van tien tot twaalfduizend ambtenaren uit het hele land. De landelijke manifestatie volgt op tientallen acties die al in het hele land hebben plaatsgevonden.
De kleine 2 procent loonsverhoging die minister Remkes biedt, doet volgens de bonden geen recht aan de huidige economische ontwikkeling. De bonden zijn ervan overtuigd dat hun eisen van 2,5 procent salaris, 100 euro compensatie voor de stijging van ziektekostenverzekering en het stapsgewijs opbouwen van de dertiende maand, realistisch en verantwoord zijn.
Ik denk dat je het twee weken volhoudt. Daarna ben jij je tanden kwijt en je taxi zn voor- en achterruit.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:54 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Dat is juist nu het geval, open je ogen eens.
Hoe gaan ze dat klaarspelen op een vrije markt? Dat is onmogelijk. Als dat gebeurt begin ik morgen een concurrerend bedrijfje en trek ik rijen klandizie.
En hoe veel ambtenaren zijn er daadwerkelijk ontslagen? Ik reken wachtgeld niet tot ontslag.quote:
Wat heeft de vertrekregeling er nou mee te maken? Ontslag is ontslag.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En hoe veel ambtenaren zijn er daadwerkelijk ontslagen? Ik reken wachtgeld niet tot ontslag.
Maar dat betekent toch juist dat er geen vrije markt is? Er zijn namelijk marktpartijen die zich niet aan de spelregels houden.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:58 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik denk dat je het twee weken volhoudt. Daarna ben jij je tanden kwijt en je taxi zn voor- en achterruit.
En dan stuur ik de politie op die eikels af natuurlijk.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:58 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik denk dat je het twee weken volhoudt. Daarna ben jij je tanden kwijt en je taxi zn voor- en achterruit.
Nou, als ik even het libertarisch standpunt verdedig, dan is de markt juist vrij ómdat er geen spelregels zijn.quote:Op woensdag 8 april 2009 01:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar dat betekent toch juist dat er geen vrije markt is? Er zijn namelijk marktpartijen die zich niet aan de spelregels houden.
Libertarisme gaat er vanuit dat actoren op de markt die afspraken zelf maken omdat ze daar baat bij hebben, niet dat iedereen ongecontroleerd zijn gang gaat, dat is een misvatting.quote:Op woensdag 8 april 2009 01:02 schreef Argento het volgende:
[..]
Nou, als ik even het libertarisch standpunt verdedig, dan is de markt juist vrij ómdat er geen spelregels zijn.
Dat is een misverstand. Libertariers hanteren wel degelijk spelregels, waarvan de belangrijkste wel is het niet initieren van geweld.quote:Op woensdag 8 april 2009 01:02 schreef Argento het volgende:
[..]
Nou, als ik even het libertarisch standpunt verdedig, dan is de markt juist vrij ómdat er geen spelregels zijn.
Ja, en het bestaat allemaal in een samenleving mét regelzuchtige overheid.quote:Op woensdag 8 april 2009 01:05 schreef sneakypete het volgende:
Zonder dat het wettelijk verplicht is, heb ik vandaag verantwoord gefrituurde frietjes gehaald in het dorp. Ik haal ze daar omdat de eigenaar een goede reputatie heeft en zijn waren vrijwillig laat controleren door een onafhankelijke organisatie. Het keurmerk hangt aan de deur zodat ik als consument vind wat ik zoek.
Zo zie ik vrije marktwerking.
Ik richt gelijk een taxi bedrijf op dat klachten serieus behandeld, dat transparant is, met een onafhankelijke geschillencommisie werkt, en met meters die door onafhankelijke partijen geijkt worden, dan wel voer ik vaste ritprijzen in, oh wacht, de overheid heeft al een keurmerk ingevoerdquote:Op woensdag 8 april 2009 00:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat keurmerk doet natuurlijk helemaal niets.quote:Op woensdag 8 april 2009 01:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik richt gelijk een taxi bedrijf op dat klachten serieus behandeld, dat transparant is, met een onafhankelijke geschillencommisie werkt, en met meters die door onafhankelijke partijen geijkt worden, dan wel voer ik vaste ritprijzen in, oh wacht, de overheid heeft al een keurmerk ingevoerd
Laat me raden:quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook tegen het principe van door de staat gesubsidieerd studeren.
Jups, het moet zijn "domme mensen". En die vind je onder laag en hoog opgeleiden. Het bewijs daarvan levert Wilders, getuige z'n aanhang.quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:46 schreef Badabingea het volgende:
Wilders gelijk vergelijken met lageropgeleiden.![]()
![]()
![]()
![]()
Om Geert nou hoogopgeleid te noemen...quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:52 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Jups, het moet zijn "domme mensen". En die vind je onder laag en hoog opgeleiden. Het bewijs daarvan levert Wilders, getuige z'n aanhang.
Niet elk links persoon is een marxist.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap eigenlijk helemaal niet waar de linkse huilies zich hier over beklagen. Dit is toch exact wat ze altijd wilden: De dictatuur van het proletariaat.
Gros zijn verschikkelijke links lullen rechts vullen types.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:03 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Niet elk links persoon is een marxist.
Wat een onzin, als je sociaal ingesteld bent wil dat niet zeggen dat je al je geld weg moet geven of dat je niet veel mag verdienen. Ik vind het nog wat vroeg voor een borrel Pietquote:Op zaterdag 11 april 2009 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gros zijn verschikkelijke links lullen rechts vullen types.
En dan Wilders vergelijken met vooroordelenquote:Op zaterdag 11 april 2009 13:52 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Jups, het moet zijn "domme mensen". En die vind je onder laag en hoog opgeleiden. Het bewijs daarvan levert Wilders, getuige z'n aanhang.
Welke verdommenis dan precies? Volgens mij doen we het historisch gezien lang niet gek hoorquote:Op zaterdag 11 april 2009 15:13 schreef JohnDope het volgende:
Door dit soort wereldvreemde lieden is ons land dus naar de verdommenis gegaan.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:45 schreef Dlocks het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.dag.nl/binnenland/wilders-scoort-opgeleide-kiezers-230683
Zijn inderdaad toch met name tokkies die WIlders stemmen.
Er stemmen minder tokkies op de PVV dan er tokkies(buitenlandse paria's e.d.) op de PvdA stemmen.quote:
Heb je daar cijfers van?quote:Op zaterdag 11 april 2009 16:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er stemmen minder tokkies op de PVV dan er tokkies(buitenlandse paria's e.d.) op de PvdA stemmen.
Doe geen moeite, JohnDope doet niet aan onderbouwing. Die zegt gewoon dat het "logisch" is en "algemeen bekend". Of dat de cijfers gemanipuleerd zijn door de linkse media. Alleen zijn eigen cijfers kloppen wonderbaarlijk genoeg wel altijd.quote:Op zaterdag 11 april 2009 16:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb je daar cijfers van?
Want als er meer mensen op de PVV stemmen dan op de PvdA én het merendeel van de PVV stemmers is tokkie, dan is de kans erg klein dat de PvdA méér tokkie-stemmers heeft.
Overigens bevestig jij de grafiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |