Maar dat betekent toch juist dat er geen vrije markt is? Er zijn namelijk marktpartijen die zich niet aan de spelregels houden.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:58 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik denk dat je het twee weken volhoudt. Daarna ben jij je tanden kwijt en je taxi zn voor- en achterruit.
En dan stuur ik de politie op die eikels af natuurlijk.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:58 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik denk dat je het twee weken volhoudt. Daarna ben jij je tanden kwijt en je taxi zn voor- en achterruit.
Nou, als ik even het libertarisch standpunt verdedig, dan is de markt juist vrij ómdat er geen spelregels zijn.quote:Op woensdag 8 april 2009 01:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar dat betekent toch juist dat er geen vrije markt is? Er zijn namelijk marktpartijen die zich niet aan de spelregels houden.
Libertarisme gaat er vanuit dat actoren op de markt die afspraken zelf maken omdat ze daar baat bij hebben, niet dat iedereen ongecontroleerd zijn gang gaat, dat is een misvatting.quote:Op woensdag 8 april 2009 01:02 schreef Argento het volgende:
[..]
Nou, als ik even het libertarisch standpunt verdedig, dan is de markt juist vrij ómdat er geen spelregels zijn.
Dat is een misverstand. Libertariers hanteren wel degelijk spelregels, waarvan de belangrijkste wel is het niet initieren van geweld.quote:Op woensdag 8 april 2009 01:02 schreef Argento het volgende:
[..]
Nou, als ik even het libertarisch standpunt verdedig, dan is de markt juist vrij ómdat er geen spelregels zijn.
Ja, en het bestaat allemaal in een samenleving mét regelzuchtige overheid.quote:Op woensdag 8 april 2009 01:05 schreef sneakypete het volgende:
Zonder dat het wettelijk verplicht is, heb ik vandaag verantwoord gefrituurde frietjes gehaald in het dorp. Ik haal ze daar omdat de eigenaar een goede reputatie heeft en zijn waren vrijwillig laat controleren door een onafhankelijke organisatie. Het keurmerk hangt aan de deur zodat ik als consument vind wat ik zoek.
Zo zie ik vrije marktwerking.
Ik richt gelijk een taxi bedrijf op dat klachten serieus behandeld, dat transparant is, met een onafhankelijke geschillencommisie werkt, en met meters die door onafhankelijke partijen geijkt worden, dan wel voer ik vaste ritprijzen in, oh wacht, de overheid heeft al een keurmerk ingevoerdquote:Op woensdag 8 april 2009 00:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een volledig vrije taximarkt leidt tot chaos. Je leeft in de veronderstelling dat de consument wel bepaalt in welke taxi hij of zij mag stappen. Zo werkt het niet in de praktijk. Ja, jij kunt wel een aantal keer een grote bek geven tegen een taxichauffeur die je onheus bejegent, maar zeg nu zelf, een oud omaatje heeft daar het lef niet voor.
Een overheid mag best regels stellen. Laat de rest aan de markt over.
Dat keurmerk doet natuurlijk helemaal niets.quote:Op woensdag 8 april 2009 01:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik richt gelijk een taxi bedrijf op dat klachten serieus behandeld, dat transparant is, met een onafhankelijke geschillencommisie werkt, en met meters die door onafhankelijke partijen geijkt worden, dan wel voer ik vaste ritprijzen in, oh wacht, de overheid heeft al een keurmerk ingevoerd
Laat me raden:quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook tegen het principe van door de staat gesubsidieerd studeren.
Jups, het moet zijn "domme mensen". En die vind je onder laag en hoog opgeleiden. Het bewijs daarvan levert Wilders, getuige z'n aanhang.quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:46 schreef Badabingea het volgende:
Wilders gelijk vergelijken met lageropgeleiden.![]()
![]()
![]()
![]()
Om Geert nou hoogopgeleid te noemen...quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:52 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Jups, het moet zijn "domme mensen". En die vind je onder laag en hoog opgeleiden. Het bewijs daarvan levert Wilders, getuige z'n aanhang.
Niet elk links persoon is een marxist.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap eigenlijk helemaal niet waar de linkse huilies zich hier over beklagen. Dit is toch exact wat ze altijd wilden: De dictatuur van het proletariaat.
Gros zijn verschikkelijke links lullen rechts vullen types.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:03 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Niet elk links persoon is een marxist.
Wat een onzin, als je sociaal ingesteld bent wil dat niet zeggen dat je al je geld weg moet geven of dat je niet veel mag verdienen. Ik vind het nog wat vroeg voor een borrel Pietquote:Op zaterdag 11 april 2009 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gros zijn verschikkelijke links lullen rechts vullen types.
En dan Wilders vergelijken met vooroordelenquote:Op zaterdag 11 april 2009 13:52 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Jups, het moet zijn "domme mensen". En die vind je onder laag en hoog opgeleiden. Het bewijs daarvan levert Wilders, getuige z'n aanhang.
Welke verdommenis dan precies? Volgens mij doen we het historisch gezien lang niet gek hoorquote:Op zaterdag 11 april 2009 15:13 schreef JohnDope het volgende:
Door dit soort wereldvreemde lieden is ons land dus naar de verdommenis gegaan.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:45 schreef Dlocks het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.dag.nl/binnenland/wilders-scoort-opgeleide-kiezers-230683
Zijn inderdaad toch met name tokkies die WIlders stemmen.
Er stemmen minder tokkies op de PVV dan er tokkies(buitenlandse paria's e.d.) op de PvdA stemmen.quote:
Heb je daar cijfers van?quote:Op zaterdag 11 april 2009 16:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er stemmen minder tokkies op de PVV dan er tokkies(buitenlandse paria's e.d.) op de PvdA stemmen.
Doe geen moeite, JohnDope doet niet aan onderbouwing. Die zegt gewoon dat het "logisch" is en "algemeen bekend". Of dat de cijfers gemanipuleerd zijn door de linkse media. Alleen zijn eigen cijfers kloppen wonderbaarlijk genoeg wel altijd.quote:Op zaterdag 11 april 2009 16:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb je daar cijfers van?
Want als er meer mensen op de PVV stemmen dan op de PvdA én het merendeel van de PVV stemmers is tokkie, dan is de kans erg klein dat de PvdA méér tokkie-stemmers heeft.
Overigens bevestig jij de grafiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |