abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67781539
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:18 schreef Picchia het volgende:

[..]

Ja hoor, the captains of industry en the booming heart of the economy zijn proleten. Mensen met een inkomen houden dit land juist draaiende. Politici verzinnen enkel een paar regeltjes eromheen. Alsof dit land draaiende gehouden wordt door Balkenende en Bos.
Je hebt gelijk, probleem was eerst wat bouwperikelen en nu zijn het bankiers.
***** Kraak.....
  dinsdag 7 april 2009 @ 01:20:59 #77
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_67781540
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:14 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik zit op de universiteit en stem Wilders (vorige verkiezingen al).
Ja, maar jij bent nog schoolgaand en zal dus waarschijnlijk niet in een financieel bevoorrechtte positie verkeren.

Wie maakt er even een poll?
Ik ben benieuwd naar de combinatie (wat stem je-waar woon je).

Maar nu ga ik naar bed.
Kunst zonder trein.
pi_67781552
quote:

[..]

Ja hoor, the captains of industry en the booming heart of the economy zijn proleten. Mensen met een inkomen houden dit land juist draaiende. Politici verzinnen enkel een paar regeltjes eromheen. Alsof dit land draaiende gehouden wordt door Balkenende en Bos.

Bovendien denk ik niet dat ze er een zooitje van zouden maken. Juist werkende mensen hebben baat bij een stabiel land.
Ook mensen zonder inkomen (vrijwilligers, opvoeders) of met een laag inkomen houden dit land in stand. We hebben elkaar allemaal nodig om de toko draaiend te houden. De één is écht niet belangrijker dan de ander.
pi_67781555
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:20 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, probleem was eerst wat bouwperikelen en nu zijn het bankiers.
Bankiers zijn geen probleem. Waar heb je het over?
pi_67781677
quote:

[..]

Bovendien denk ik niet dat ze er een zooitje van zouden maken. Juist werkende mensen hebben baat bij een stabiel land. En de Nederlandse gemeenschap leent zich sowieso wel voor stabiliteit.
Volgens mij heb ik het niet over de 'captains of industry'. Wel over de pandjesbazen en Hennie van der Mosten van deze wereld die het lager opgeleide deel van de Quote 500 vertegenwoordigen; prima voor de economie hoor, maar ze hebben geen enkele affiniteit met essentiële onderdelen van de politiek. Ik zie dan ook niet in waarom zij zich daar beter thuis zouden voelen dan een Balkenende of Bos.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_67781699
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:38 schreef cultheld het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik het niet over de 'captains of industry'. Wel over de pandjesbazen en Hennie van der Mosten van deze wereld die het lager opgeleide deel van de Quote 500 vertegenwoordigen; prima voor de economie hoor,
Ik beperkte me in mijn redenatie dan ook niet tot 500 personen. Ik had het over zeggenschap op basis van inkomen. Dus over hogere inkomens in het algemeen. Die 500 personen hebben heus niet voldoende middelen om dan het land over te nemen. Al verdient iemand 100 keer modaal, dan is zijn aandeel in Nederland nog steeds marginaal. Dus ik plaatste het in een groter perspectief.
quote:
maar ze hebben geen enkele affiniteit met essentiële onderdelen van de politiek. Ik zie dan ook niet in waarom zij zich daar beter thuis zouden voelen dan een Balkenende of Bos.
Maar het is helemaal niet relevant of iemand affiniteit met politiek heeft. Het eigendomsrecht is absoluut. En hij is de baas over zijn eigen eigendommen. Als hij de publieke sector heeft gefinancierd, dan heerst hij daarover. Als jij liever meer zeggenschap hebt, om vervolgens Bos aan het roer te zetten, dan moet je zijn geld niet afpersen, maar de publieke sector zelf betalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Picchia op 07-04-2009 02:13:55 ]
pi_67781857
Ik ben nou eenmaal geen plutocraat.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_67781883
Nee, je bent een slavendrijver.

Van mij hoeven de rijken ook niet te regeren hoor. Maar als je eigendommen afpakt en investeert dan mogen zij daarover meepraten.
pi_67782012
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:23 schreef Picchia het volgende:

[..]

Bankiers zijn geen probleem. Waar heb je het over?
In London denken ze er anders over.
***** Kraak.....
  dinsdag 7 april 2009 @ 08:08:58 #85
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_67782964
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:37 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Mensen met boerenverstand laten het niet zo ver komen
Klopt, kijk maar naar de Rabobank.
pi_67782977
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 08:08 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Klopt, kijk maar naar de Rabobank.
Die vallen per filiaal om.
***** Kraak.....
pi_67783687
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:16 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Dat geldt evenzeer voor hoog opgeleiden. Daar vind je er nogal wat van bij de SP trouwens. Zo als ook bij Wilders de aanhang van hoog opgeleiden fors groeiende is.

Het gaat er wel om waar je vandaan komt. De SP is bijvoorbeeld echt geworteld in de samenleving en van daaruit bedrijft men politiek, dan heb je sowieso meer draagvlak en werkt de communicatie beter dan bij gevestigde partijen die een enorme afstand gecreëerd hebben. Wat TS wil zal alleen de afstand maar vergroten!
Ik pleit alleen maar voor verstandiger keuzes. Wat kan daar nu tegen zijn?
  dinsdag 7 april 2009 @ 08:59:57 #88
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_67783722
Ik ben voor!, technocratie en democratie verenigd!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_67785053
Ik stem ook Wilders en heb toch gestudeerd en netjes m'n master gehaald.

Het zijn vooral mensen die zich intellectueel voor doen door Wilders te bashen en daarom lijkt het alsof hoogopgeleiden eerder CDA, VVD stemmen. In werkelijkheid stemmen veel hoogopgeleiden just op Wilders.
pi_67785436
Waarom zou ik in godsnaam iemand aan de macht willen hebben die lager is opgeleid dan ik zelf ben?
pi_67785834
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:12 schreef Lyrebird het volgende:
Interessante literatuur. Goede zaak om de onderbuikgevoelens van de zwijgende meerderheid te blijven onderdrukken. Vooral geen aandacht besteden aan wat Jan met de Pet denkt, want de "kosmopolieten" weten het toch beter. Me reet. Ga eens een avondje kosmopoliteren in een Rotterdamse achterbuurt. Daar leren de heren en dames doctorandus meer dan in Londen, Parijs of Tokyo.
Daar heb ik toch zo genoeg van he, die zelfverklaarde morele superioriteit van Jan met de Pet.

Jan met de Pet is laagopgeleid en dat heeft vaak een reden. Dat Jan met de Pet de problemen aan de lijve ondervindt, wil nog niet zeggen dat hij bij machte is om de oplossing te formuleren, laat staan die oplossing in politiek en bestuurlijk beleid om te zetten.

Natuurlijk moet de politiek naar Jan met de Pet luisteren, maar waarom zou dat meteen moeten betekenen dat Jan met de Pet iets te zoeken heeft in diezelfde politiek? Marijnissen is een mooi voorbeeld van een Jan met de Pet die in de politieke arena uitstekend uit de verf kwam (los van de vraag of je het met zijn standpunten eens bent) maar dat lijkt me toch vooral een uitzondering.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_67785884
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:50 schreef kakner het volgende:

Het zijn vooral mensen die zich intellectueel voor doen door Wilders te bashen en daarom lijkt het alsof hoogopgeleiden eerder CDA, VVD stemmen. In werkelijkheid stemmen veel hoogopgeleiden just op Wilders.
Dat zijn dan allemaal mensen die of zijn verkiezingsprogramma niet gelezen hebben of niet begrijpen wat de implicaties van zijn programmapunten zijn als ze in beleid zouden worden omgezet. In beide gevallen heb je niet het excuus dat lageropgeleiden wel hebben, dus je maakt je titel te schande. Zo simpel is het.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_67785985
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:02 schreef Provinciaal het volgende:
Waarom zou ik in godsnaam iemand aan de macht willen hebben die lager is opgeleid dan ik zelf ben?
Alleen beter opgeleiden kunnen zulk een zware taak aan.
***** Kraak.....
pi_67786015
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:16 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat zijn dan allemaal mensen die of zijn verkiezingsprogramma niet gelezen hebben of niet begrijpen wat de implicaties van zijn programmapunten zijn als ze in beleid zouden worden omgezet. In beide gevallen heb je niet het excuus dat lageropgeleiden wel hebben, dus je maakt je titel te schande. Zo simpel is het.
Precies wat ik bedoel, bedankt voor de bevestiging!
pi_67786106
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:19 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Alleen beter opgeleiden kunnen zulk een zware taak aan.
Ik denk wel dat die over het algemeen de taak beter zullen aankunnen ja.
pi_67786952
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 08:58 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik pleit alleen maar voor verstandiger keuzes. Wat kan daar nu tegen zijn?
Los van het feit dat dat wat jij wil al jaren min of meer praktijk is vanwege een lagere opkomst bij het stemmen door minder tot zeer laag geschoolden, niemand kan tegen verstandiger keuzes zijn.

Ik ben er alleen op tegen dat je zegt dat "Jan met de Pet" zo dom is dat hij per definitie geen verstandige keus kan maken en daarom zijn stem maar voor een tiende mag tellen (alsof tien "Jan met de Petten" bij elkaar dan wel één verstandige stem vormen )

Het lijkt mij trouwens ook in strijd met "De universele rechten van de mens" en je tast het grondbeginsel van de democratie aan, voor zover er nog sprake is van democratie in dit land. Dat laatste dan weer veroorzaakt door heren met schijnbare kennis (en invloed) die elkaar zeer goed weten te vinden achter de schermen.
pi_67787045
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:23 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ik denk wel dat die over het algemeen de taak beter zullen aankunnen ja.
Vooral blijven denken en als je niet zeker bent erover vergaderen. Kom je er dan nog niet uit is er altijd nog wel een stuurgroepje mogelijk.
***** Kraak.....
pi_67787497
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:14 schreef Argento het volgende:

[..]

Daar heb ik toch zo genoeg van he, die zelfverklaarde morele superioriteit van Jan met de Pet.

Jan met de Pet is laagopgeleid en dat heeft vaak een reden. Dat Jan met de Pet de problemen aan de lijve ondervindt, wil nog niet zeggen dat hij bij machte is om de oplossing te formuleren, laat staan die oplossing in politiek en bestuurlijk beleid om te zetten.
Maar je haalt hier twee zaken door elkaar. Natuurlijk zal het voor "Jan met de Pet" lastiger zijn om een oplossing te formuleren, maar dat wil absoluut niet zeggen dat hij geen goede oplossingsrichting zou kennen of weten en daarom z'n stem minder waard zou zijn. Juist omdat hij dagelijks met z'n poten in de blubber staat zou er best wat vaker geluisterd mogen worden en zou z'n stem zeker niet minder waard mogen worden.

Als je bijvoorbeeld naar naar zorg-, mobiliteits- en/of immigratievraagstukken kijkt, dan hebben mensen met de door TS gewenste en zogenaamde kennis decennia lang redelijk gefaald, ik begrijp het signaal van "Jan met de Pet" dan wel.

Feit is echter dat de politici redelijk met de rug naar de samenleving staan (goede uitzonderingen daargelaten) en nauwelijks een idee hebben waar mensen zich mee geconfronteerd weten of voelen. Ze zijn veel en vaak bezig met zichzelf staande te houden in het dicht getimmerde Den Haag.
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:10:54 #99
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_67787585
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:50 schreef kakner het volgende:

Dan ben ik benieuwd wat jouw defenitie van veel is:

Bron: http://www.dag.nl/binnenl(...)leide-kiezers-230683

Ondanks dat sommige WO'ers zoals kakner ons anders willen doen geloven is het toch echt een feit dat in werkelijkheid WO'ers eerder NIET op Wilders stemmen dan wel. Het blijven toch echt met name de lager opgeleiden die verhoudingsgewijs veel eerder op WIlders stemmen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dlocks op 07-04-2009 11:20:25 ]
pi_67787871
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:10 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Ondanks dat sommige WO'ers zoals kakner ons willen doen geloven is het toch echt een feit dat in werkelijkheid WO'ers eerder NIET op Wilders stemmen dan wel. Het blijven toch echt met name de lager opgeleiden die verhoudingsgewijs veel eerder op WIlders stemmen.
Toch zie je bij die laatste peiling dat de echt laag opgeleiden procentueel minder worden en het percentage beter en goed opgeleiden wel degelijk groeiende is. Jammerlijk, maar ik reken dat vooral de zittende kliek politici aan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')