Je hebt gelijk, probleem was eerst wat bouwperikelen en nu zijn het bankiers.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:18 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ja hoor, the captains of industry en the booming heart of the economy zijn proleten. Mensen met een inkomen houden dit land juist draaiende. Politici verzinnen enkel een paar regeltjes eromheen. Alsof dit land draaiende gehouden wordt door Balkenende en Bos.
Ja, maar jij bent nog schoolgaand en zal dus waarschijnlijk niet in een financieel bevoorrechtte positie verkeren.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:14 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik zit op de universiteit en stem Wilders (vorige verkiezingen al).
Ook mensen zonder inkomen (vrijwilligers, opvoeders) of met een laag inkomen houden dit land in stand. We hebben elkaar allemaal nodig om de toko draaiend te houden. De één is écht niet belangrijker dan de ander.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:18 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ja hoor, the captains of industry en the booming heart of the economy zijn proleten. Mensen met een inkomen houden dit land juist draaiende. Politici verzinnen enkel een paar regeltjes eromheen. Alsof dit land draaiende gehouden wordt door Balkenende en Bos.
Bovendien denk ik niet dat ze er een zooitje van zouden maken. Juist werkende mensen hebben baat bij een stabiel land.
Bankiers zijn geen probleem. Waar heb je het over?quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:20 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, probleem was eerst wat bouwperikelen en nu zijn het bankiers.
Volgens mij heb ik het niet over de 'captains of industry'. Wel over de pandjesbazen en Hennie van der Mosten van deze wereld die het lager opgeleide deel van de Quote 500 vertegenwoordigen; prima voor de economie hoor, maar ze hebben geen enkele affiniteit met essentiële onderdelen van de politiek. Ik zie dan ook niet in waarom zij zich daar beter thuis zouden voelen dan een Balkenende of Bos.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:18 schreef Picchia het volgende:
[..]
Bovendien denk ik niet dat ze er een zooitje van zouden maken. Juist werkende mensen hebben baat bij een stabiel land. En de Nederlandse gemeenschap leent zich sowieso wel voor stabiliteit.
Ik beperkte me in mijn redenatie dan ook niet tot 500 personen. Ik had het over zeggenschap op basis van inkomen. Dus over hogere inkomens in het algemeen. Die 500 personen hebben heus niet voldoende middelen om dan het land over te nemen. Al verdient iemand 100 keer modaal, dan is zijn aandeel in Nederland nog steeds marginaal. Dus ik plaatste het in een groter perspectief.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:38 schreef cultheld het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik het niet over de 'captains of industry'. Wel over de pandjesbazen en Hennie van der Mosten van deze wereld die het lager opgeleide deel van de Quote 500 vertegenwoordigen; prima voor de economie hoor,
Maar het is helemaal niet relevant of iemand affiniteit met politiek heeft. Het eigendomsrecht is absoluut. En hij is de baas over zijn eigen eigendommen. Als hij de publieke sector heeft gefinancierd, dan heerst hij daarover. Als jij liever meer zeggenschap hebt, om vervolgens Bos aan het roer te zetten, dan moet je zijn geld niet afpersen, maar de publieke sector zelf betalen.quote:maar ze hebben geen enkele affiniteit met essentiële onderdelen van de politiek. Ik zie dan ook niet in waarom zij zich daar beter thuis zouden voelen dan een Balkenende of Bos.
In London denken ze er anders over.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:23 schreef Picchia het volgende:
[..]
Bankiers zijn geen probleem. Waar heb je het over?
Klopt, kijk maar naar de Rabobank.quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:37 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Mensen met boerenverstand laten het niet zo ver komen
Die vallen per filiaal om.quote:Op dinsdag 7 april 2009 08:08 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Klopt, kijk maar naar de Rabobank.
Ik pleit alleen maar voor verstandiger keuzes. Wat kan daar nu tegen zijn?quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:16 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Dat geldt evenzeer voor hoog opgeleiden. Daar vind je er nogal wat van bij de SP trouwens. Zo als ook bij Wilders de aanhang van hoog opgeleiden fors groeiende is.
Het gaat er wel om waar je vandaan komt. De SP is bijvoorbeeld echt geworteld in de samenleving en van daaruit bedrijft men politiek, dan heb je sowieso meer draagvlak en werkt de communicatie beter dan bij gevestigde partijen die een enorme afstand gecreëerd hebben. Wat TS wil zal alleen de afstand maar vergroten!
Daar heb ik toch zo genoeg van he, die zelfverklaarde morele superioriteit van Jan met de Pet.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:12 schreef Lyrebird het volgende:
Interessante literatuur. Goede zaak om de onderbuikgevoelens van de zwijgende meerderheid te blijven onderdrukken. Vooral geen aandacht besteden aan wat Jan met de Pet denkt, want de "kosmopolieten" weten het toch beter. Me reet. Ga eens een avondje kosmopoliteren in een Rotterdamse achterbuurt. Daar leren de heren en dames doctorandus meer dan in Londen, Parijs of Tokyo.
Dat zijn dan allemaal mensen die of zijn verkiezingsprogramma niet gelezen hebben of niet begrijpen wat de implicaties van zijn programmapunten zijn als ze in beleid zouden worden omgezet. In beide gevallen heb je niet het excuus dat lageropgeleiden wel hebben, dus je maakt je titel te schande. Zo simpel is het.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:50 schreef kakner het volgende:
Ik stem ook Wilders en heb toch gestudeerd en netjes m'n master gehaald.
Het zijn vooral mensen die zich intellectueel voor doen door Wilders te bashen en daarom lijkt het alsof hoogopgeleiden eerder CDA, VVD stemmen. In werkelijkheid stemmen veel hoogopgeleiden just op Wilders.
Alleen beter opgeleiden kunnen zulk een zware taak aan.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:02 schreef Provinciaal het volgende:
Waarom zou ik in godsnaam iemand aan de macht willen hebben die lager is opgeleid dan ik zelf ben?
Precies wat ik bedoel, bedankt voor de bevestiging!quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:16 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat zijn dan allemaal mensen die of zijn verkiezingsprogramma niet gelezen hebben of niet begrijpen wat de implicaties van zijn programmapunten zijn als ze in beleid zouden worden omgezet. In beide gevallen heb je niet het excuus dat lageropgeleiden wel hebben, dus je maakt je titel te schande. Zo simpel is het.
Ik denk wel dat die over het algemeen de taak beter zullen aankunnen ja.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:19 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Alleen beter opgeleiden kunnen zulk een zware taak aan.
Los van het feit dat dat wat jij wil al jaren min of meer praktijk is vanwege een lagere opkomst bij het stemmen door minder tot zeer laag geschoolden, niemand kan tegen verstandiger keuzes zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2009 08:58 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik pleit alleen maar voor verstandiger keuzes. Wat kan daar nu tegen zijn?
Vooral blijven denken en als je niet zeker bent erover vergaderen. Kom je er dan nog niet uit is er altijd nog wel een stuurgroepje mogelijk.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:23 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ik denk wel dat die over het algemeen de taak beter zullen aankunnen ja.
Maar je haalt hier twee zaken door elkaar. Natuurlijk zal het voor "Jan met de Pet" lastiger zijn om een oplossing te formuleren, maar dat wil absoluut niet zeggen dat hij geen goede oplossingsrichting zou kennen of weten en daarom z'n stem minder waard zou zijn. Juist omdat hij dagelijks met z'n poten in de blubber staat zou er best wat vaker geluisterd mogen worden en zou z'n stem zeker niet minder waard mogen worden.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:14 schreef Argento het volgende:
[..]
Daar heb ik toch zo genoeg van he, die zelfverklaarde morele superioriteit van Jan met de Pet.
Jan met de Pet is laagopgeleid en dat heeft vaak een reden. Dat Jan met de Pet de problemen aan de lijve ondervindt, wil nog niet zeggen dat hij bij machte is om de oplossing te formuleren, laat staan die oplossing in politiek en bestuurlijk beleid om te zetten.
Dan ben ik benieuwd wat jouw defenitie van veel is:quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:50 schreef kakner het volgende:
Ik stem ook Wilders en heb toch gestudeerd en netjes m'n master gehaald.
Het zijn vooral mensen die zich intellectueel voor doen door Wilders te bashen en daarom lijkt het alsof hoogopgeleiden eerder CDA, VVD stemmen. In werkelijkheid stemmen veel hoogopgeleiden just op Wilders.
Toch zie je bij die laatste peiling dat de echt laag opgeleiden procentueel minder worden en het percentage beter en goed opgeleiden wel degelijk groeiende is. Jammerlijk, maar ik reken dat vooral de zittende kliek politici aan!quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:10 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ondanks dat sommige WO'ers zoals kakner ons willen doen geloven is het toch echt een feit dat in werkelijkheid WO'ers eerder NIET op Wilders stemmen dan wel. Het blijven toch echt met name de lager opgeleiden die verhoudingsgewijs veel eerder op WIlders stemmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |