Toch verbazend dat het hier om een allochtonenploeg gaat... Wie had dat nu kunnen denken.quote:SINT-NIKLAAS/SINAAI - Een fan van een liefhebbersvoetbalploeg ligt met twee gebroken oogkassen in het ziekenhuis nadat spelers van de andere ploeg hem aanvielen.
Een voetbalwedstrijd voor het Wase liefhebbersverbond Walivo in Sinaai (Sint-Niklaas) is zaterdag ontaard in een schandelijke vechtpartij tussen spelers en supporters, waarbij zelfs een zwaargewonde viel. Het slachtoffer, Ivan V. (38) uit Sint-Niklaas, ligt nog altijd op intensieve verzorging en moet worden geopereerd. 'Totaal onverantwoord. De betrokken voetbalploeg is meteen levenslang uit het verbond geschorst', reageert Walivo-voorzitter Hans Troch.
De voetbalwedstrijd zaterdagmiddag ging tussen FC Atlas en FC Karree. FC Atlas is een allochtone voetbalclub en FC Karree een autochtone ploeg. Beide teams spelen al geruime tijd voor Walivo.
Atlas stond met 2-1 voor, tot Karree gelijk maakte. Vlak voor affluiten stond het uiteindelijk 3-2 voor Karree na een beslissing van de scheidsrechter die opwinding veroorzaakte bij de spelers en de supporters van FC Atlas. Een van de spelers trapte woedend de bal in een gracht.
'Toen een supporter van Karree de bal wou terughalen, werd hij aangevallen en geslagen door supporters van FC Atlas', vertelt voorzitter Troch. 'Ook de spelers van die ploeg snelden massaal naar de zijlijn, waarna een grote vechtpartij uitbrak. Wellicht heeft één van de supporters van FC Atlas de gemoederen opgehitst. We hadden die man eerder al verboden te komen kijken naar de wedstrijden omdat hij voor problemen zorgde, maar wettelijk hebben we wat dat betreft niets te vertellen.'
In totaal vielen er drie lichtgewonden en een zwaargewonde. 'De supporter van FC Karree, Ivan V. uit Sint-Niklaas, is werkelijk bont en blauw geslagen, ook door de spelers van FC Atlas. Het is een echte schande. Daarom besloten we ook de ploeg meteen voorgoed te schorsen. We hadden er al eerder problemen mee, maar dit tart werkelijk alle verbeelding en kunnen we niet langer tolereren', zegt voorzitter Troch nog.
Het is niet de eerste keer dat een wedstrijd tussen liefhebbersploegen ontaardt in geweld. 'We zijn al zeer streng als verbond. Maar toch moeten we tot onze spijt vaststellen dat dit een aantal agressieve voetbalspelers nog niet genoeg afschrikt', besluit Hans Troch. (dbs)
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=U428M1QE
quote:We hadden die man eerder al verboden te komen kijken naar de wedstrijden omdat hij voor problemen zorgde
Dat is juist een teken van integratie. De regelmatige kijker van CSI / NCSI en andere crimeseries weet dat geweldsdaders en moordenaars hun slachtoffers kiezen in een etnische groep waarmee ze bekend zijn of waaruit ze vandaan komen. Goed geïntegreerd dus!quote:Op maandag 6 april 2009 11:52 schreef zagevent het volgende:
Toch verbazend dat het hier om een allochtonenploeg gaat... Wie had dat nu kunnen denken.
Mensen (als je ze zo mag noemenquote:Op maandag 6 april 2009 12:00 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat is juist een teken van integratie. De regelmatige kijker van CSI / NCSI en andere crimeseries weet dat geweldsdaders en moordenaars hun slachtoffers kiezen in een etnische groep waarmee ze bekend zijn of waaruit ze vandaan komen. Goed geïntegreerd dus!
dat gebeurd wel vaker. ze gooien het dan gewoon op racisme. dat heb ik ook al een keer mee gemaakt.quote:Op maandag 6 april 2009 11:52 schreef zagevent het volgende:
[..]
Toch verbazend dat het hier om een allochtonenploeg gaat... Wie had dat nu kunnen denken.
Als dat niet het geval was geweest, had je het topic dan ook geopend?quote:Op maandag 6 april 2009 11:52 schreef zagevent het volgende:
[..]
Originele bericht heeft die tekst ookquote:
Allochtonen clubs ook in Allochtonen competities stoppen, ik speel regelmatig tegen dit soort clubs en het is uitzonderingen daargelaten altijd bonje.quote:Op maandag 6 april 2009 13:10 schreef Ylse het volgende:
Allochtonen moeten we dus maar dumpen? A la Wilders? Ik vind het echt heeeel erg naief om alleen maar te wijzen naar anderen.
Toch raar... zo gauw het gaat om allochtonen in het voetbal, moet je ze in dezelfde competitie stoppen omdat het altijd hommeles is, zo gauw het gaat om woonwijken, moet je 'zwarte wijken' voorkomen dus allochtonen niet bij allochtonen neerzetten, omdat het altijd hommeles is?quote:Op maandag 6 april 2009 14:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Allochtonen clubs ook in Allochtonen competities stoppen, ik speel regelmatig tegen dit soort clubs en het is uitzonderingen daargelaten altijd bonje.
quote:Op maandag 6 april 2009 14:27 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Toch raar... zo gauw het gaat om allochtonen in het voetbal, moet je ze in dezelfde competitie stoppen omdat het altijd hommeles is, zo gauw het gaat om woonwijken, moet je 'zwarte wijken' voorkomen dus allochtonen niet bij allochtonen neerzetten, omdat het altijd hommeles is?
Nouja, ik absoluut geen racist ofzo, er zijn idd allochtonenclubs waar het wel goed gaat (Turkiyemsport, Real Srananing), maar er zijn ook clubs waar het keer op keer misgaat, ik heb zelf een keer Kismet moeten fluiten, nou alle vooroordelen kon ik binnen 2 minuten bevestigt zien.quote:Op maandag 6 april 2009 14:27 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Toch raar... zo gauw het gaat om allochtonen in het voetbal, moet je ze in dezelfde competitie stoppen omdat het altijd hommeles is, zo gauw het gaat om woonwijken, moet je 'zwarte wijken' voorkomen dus allochtonen niet bij allochtonen neerzetten, omdat het altijd hommeles is?
Dat kan gewoon, bij dit soort ernstige delicten is het gewoon kwestie van aangifte doen, bij onze club is in het verleden iemand tot een jaar cel veroordeeld nadat ie iemand in ze gezicht getrapt had.quote:Op maandag 6 april 2009 14:49 schreef isogram het volgende:
Europese landen hebben massaal betere wetgeving nodig op dit terrein. Daders van dit soort geweld moeten veel harder worden aangepakt dan alleen een levenslange voetbalschorsing.
quote:Op maandag 6 april 2009 11:52 schreef zagevent het volgende:
[..]
je verwart racisme met realisme.quote:Op maandag 6 april 2009 15:24 schreef Ylse het volgende:
Je bent niet rascistisch, maar je hebt wel vooroordelen? Over hoe lief allochtonen zijn? Gok het niet. Toch een beetje de rascistische kant op dan?
Autochtonen kunnen er ook best wat van hoor. Dit onderwerp is wellicht niet de beste keuze als je de allochtonen wil wegzetten als crimineel.quote:Op maandag 6 april 2009 15:58 schreef Lemmeb het volgende:
Allochtonen en voetbal, wat is dat toch ook een geweldige combinatie.
Afijn, Geert, kom er maar maar in!
Het valt me op dat het bij allochtonen altijd gaat om een hele groep allochtonen tegen één autochtoon. Typisch hyenagedrag dat je wel vaker ziet bij dit soort lui. Autochtonen starten tenminste nog een hele veldslag van twee grote groepen tegenover elkaar.quote:Op maandag 6 april 2009 16:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Autochtonen kunnen er ook best wat van hoor. Dit onderwerp is wellicht niet de beste keuze als je de allochtonen wil wegzetten als crimineel.
Zucht, ben je van zo een knuffelclub ofzo? Ik zou zeggen, fluit zelf eens wat wedstrijdjes van laten we zeggen Kismet of Chabab, zien of je nog zo praat, is dat een afspraak?quote:Op maandag 6 april 2009 15:24 schreef Ylse het volgende:
Je bent niet rascistisch, maar je hebt wel vooroordelen? Over hoe lief allochtonen zijn? Gok het niet. Toch een beetje de rascistische kant op dan?
Wordt ook steeds minder.quote:Op maandag 6 april 2009 16:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het valt me op dat het bij allochtonen altijd gaat om een hele groep allochtonen tegen één autochtoon. Typisch hyenagedrag dat je wel vaker ziet bij dit soort lui. Autochtonen starten tenminste nog een hele veldslag van twee grote groepen tegenover elkaar.
Grimmig duel Zeeburgia-Sporting Maroc gestaaktquote:Op maandag 6 april 2009 14:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nouja, ik absoluut geen racist ofzo, er zijn idd allochtonenclubs waar het wel goed gaat (Turkiyemsport, Real Srananing), maar er zijn ook clubs waar het keer op keer misgaat, ik heb zelf een keer Kismet moeten fluiten, nou alle vooroordelen kon ik binnen 2 minuten bevestigt zien.
Ik heb juist het idee dat het steeds erger wordt. Nu ook al in het openbaar vervoer en tegen ambulancepersoneel. En zelfs de politie is tegenwoordig niet veilig meer om door groepjes allochtonen te worden belaagd.quote:
Alleen allochtonen??????? DOE NORMAAL!quote:Op maandag 6 april 2009 16:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat het steeds erger wordt. Nu ook al in het openbaar vervoer en tegen ambulancepersoneel. En zelfs de politie is tegenwoordig niet veilig meer om door groepjes allochtonen te worden belaagd.
Moet trouwens zeggen dat Zeeburgia ook geen hele lekkere club is.quote:Op maandag 6 april 2009 16:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Grimmig duel Zeeburgia-Sporting Maroc gestaakt
Nee, het zijn ook kaboutertjes die het doen. Nou goed?quote:
Genaamd autochtonen? Ik weet niet hoe je je landgenoten noemt of hoe groot je zelf bent?quote:Op maandag 6 april 2009 17:00 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, het zijn ook kaboutertjes die het doen. Nou goed?
Oh, en hebben de Feyenoordspelers daar de Ajaxsupporters daar in elkaar getrapt? Of andersom?quote:Op maandag 6 april 2009 12:50 schreef Ylse het volgende:
Precies. Alsof er alleen maar voetbalgeweld is rondom allochtone ploegen. Ik moet zeggen dat ik van dat fenomeen niet echt heb gehoord, maar kan me nog wel herinneren dat er heel wat arrestaties waren rondom een wedstrijd van FEYENOORD-AJAX.. Kwam vast door die allochtonen...................
Ik denk eerder dat jij naief bent, 10 jaar geleden was er al atijd gezeik tegen allochtonen teams en toen waren het jochies van 13.quote:Op maandag 6 april 2009 13:10 schreef Ylse het volgende:
Allochtonen moeten we dus maar dumpen? A la Wilders? Ik vind het echt heeeel erg naief om alleen maar te wijzen naar anderen.
Dat bedoelde ik ook nietquote:Op maandag 6 april 2009 16:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat het steeds erger wordt. Nu ook al in het openbaar vervoer en tegen ambulancepersoneel. En zelfs de politie is tegenwoordig niet veilig meer om door groepjes allochtonen te worden belaagd.
Ik denk eerder dat jij een naar racistisch wicht bent dat de feiten toch wel bij haar eigen mening zoekt, wat er ook gebeurt.quote:Op maandag 6 april 2009 18:13 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat jij naief bent, 10 jaar geleden was er al atijd gezeik tegen allochtonen teams en toen waren het jochies van 13.
Je mag mij een racistisch wicht vinden, maarre doe je nu niet precies hetzelfde als mij?quote:Op maandag 6 april 2009 18:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat jij een naar racistisch wicht bent dat de feiten toch wel bij haar eigen mening zoekt, wat er ook gebeurt.
Maar ik kan het verkeerd hebben. Zeg alleen wat ik denk.
Ik zeg ook niet dat dat niet mag.quote:Op maandag 6 april 2009 18:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Je mag mij een racistisch wicht vinden, maarre doe je nu nier precies hetzelfde als mij?
Zeggen wat je denkt dus.
Ik stond ook altijd open voor argumenten, en ik moet bekennen dat is minder en minder geworden.quote:Op maandag 6 april 2009 18:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat dat niet mag.
En nee, ik doe niet hetzelfde als jij. Ik sta open voor argumenten, of ze mijn huidige mening nu versterken of afzwakken.
Dat idee kreeg ik al (in ieder geval het laatste, het eerste zou ik echt niet weten).quote:Op maandag 6 april 2009 18:47 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik stond ook altijd open voor argumenten, en ik moet bekennen dat is minder en minder geworden.
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar na vele van dit soort berichten en zelf veel vervelende dingen met Marokkanen te hebben meegemaakt ga je er toch anders over denken en sneller oordelen dan dat je normaal zou doen.quote:Op maandag 6 april 2009 18:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat idee kreeg ik al (in ieder geval het laatste, het eerste zou ik echt niet weten).
Toch is het raadzaam niet te snel aannames te doen, hoe gegrond ze soms ook mogen lijken. De wereld is complexer dan effe snel keihard de problemen aanpakken.
Helaas.
Dat is geen enkel excuus om zo achterlijk te posten.quote:Op maandag 6 april 2009 18:53 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar na vele van dit soort berichten en zelf veel vervelende dingen met Marokkanen te hebben meegemaakt ga je er toch anders over denken en sneller oordelen dan dat je normaal zou doen.
Ja leuk voor je. Maar bij het voetbalgeweld in Nederland moet je toch echt vaak bij de autochtonen zijn.quote:Op maandag 6 april 2009 18:53 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar na vele van dit soort berichten en zelf veel vervelende dingen met Marokkanen te hebben meegemaakt ga je er toch anders over denken en sneller oordelen dan dat je normaal zou doen.
Bij de supporters ja,bij spelers van amateurclubs heb ik het anders meegemaakt.quote:Op maandag 6 april 2009 18:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja leuk voor je. Maar bij het voetbalgeweld in Nederland moet je toch echt vaak bij de autochtonen zijn.
Jij hebt alles anders meegemaakt. Dat is het sleutelwoord.quote:Op maandag 6 april 2009 18:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Bij de supporters ja,bij spelers van amateurclubs heb ik het anders meegemaakt.
Het is ook geen excuus.quote:Op maandag 6 april 2009 18:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is geen enkel excuus om zo achterlijk te posten.
Dat kan wel kloppen ja. Komt door die apenmentaliteit bij een relatief groot deel van de jongens onder bepaalde bevolkingsgroepen in dit land..quote:Op maandag 6 april 2009 18:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Autochtoon is geen nationaliteit.quote:Op maandag 6 april 2009 18:56 schreef Zienswijze het volgende:
Wat een trieste reacties weer. Als er wel 1 nationaliteit is die verantwoordelijk is voor al het voetbalgeweld in Nederland, dan zijn het de autochtonen wel.
Autochtonen pakken misschien hun aandeel wel wat voetbalgeweld. Maar als je artikel leest waarin scheidsrechters in elkaar gerost zijn of waarin voetballers andere voetballers en/of publiek in elkaar rossen, dan zijn het 9 van de 10 keer wel allochtone voetbal-verenigingen.quote:Marokkanen en Antilianen zijn oververtegenwoordigd in de straatcriminaliteit, autochtonen pakken hun aandeel in het voetbalgeweld. Niet dat ik het goedkeur, beide soorten geweld en overlast moeten keihard worden aangepakt.
Maar om bij voetbalgeweld meteen naar allochtonen te wijzen, slaat nergens op. Nederland is de weg kwijt geraakt..![]()
kan je beter tegen die allochtonen zeggen. ik daag je uit om 1 geval te zoeken waar ambulance, brandweer mannen of welke hulpverlener ook door autochtonen werden belaagd. wil niet zeggen dat ze er niet zijn maar het zijn toch echt voornamelijk allochtonen. dat is een feitquote:
Ach ja, tienermeisjes springen massaal voor een trein als er een boyband uit elkaar gaat. Zwakke labiele personen heb je overal, dus OOK onder voetbalsupporters.quote:Op maandag 6 april 2009 19:00 schreef Sapstengel het volgende:
Voetbal en de zogenaamde "fans". Die hele sport word voornamelijk gevolgd door een stel paupers die meer spieren dan hersenen hebben en voor wie voetbal hun leven is. Het is vermaak, daar houdt het op. Maar dat is vrij moeilijk te beseffen voor een stel tokkies merk ik.
Net als die paupers van Roda Jc/die andere club die willen gaan fuseren. Je zou denken dat het nu eindelijk tot hun doordringt dat een voetbalclub gewoon een bedrijf is. Als het slecht gaat zoek je oplossingen om te kunnen blijven bestaan, zoals fuseren. Maar nee, die gasten vallen elke dag jankend in slaap omdat "hun cluppie" straks niet meer bestaat.
Daar heb je gelijk in. Al heb ik het idee dat deze mensen bij voetbal wel oververtegenwoordigd zijn. Relativeren, iets waar voetbalsupporters niet heel goed in zijn.quote:Op maandag 6 april 2009 19:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach ja, tienermeisjes springen massaal voor een trein als er een boyband uit elkaar gaat. Zwakke labiele personen heb je overal, dus OOK onder voetbalsupporters.
Mierenneuker je weet best wat ik bedoelquote:Op maandag 6 april 2009 19:01 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Autochtoon is geen nationaliteit.
[..]
Autochtonen pakken misschien hun aandeel wel wat voetbalgeweld. Maar als je artikel leest waarin scheidsrechters in elkaar gerost zijn of waarin voetballers andere voetballers en/of publiek in elkaar rossen, dan zijn het 9 van de 10 keer wel allochtone voetbal-verenigingen.
Maar als je het simpel bekijkt, maakt het eigenlijk niet uit wie wat doet. Er moet gewoon ingegrepen worden als er wat gebeurd.
Euhm ja, 90% of meer.quote:
Ik geloof ook best dat het niet uit de lucht komt vallen. Maar het zal je verbazen hoeveel gedrag dat door een redelijk aan de maat zijnde groep mensen als 'ongewenst' wordt beschouwd niet uit de lucht komt vallen.quote:Op maandag 6 april 2009 18:53 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
De TC03 -feiten, dat moet je er wel even bij zeggen.quote:Op maandag 6 april 2009 19:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Euhm ja, 90% of meer.Zo liggen de feiten nou eenmaal.
Heb je ook wel gelijk in maargoed soms laat je je even gaan na een lange werkdag.quote:Op maandag 6 april 2009 19:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik geloof ook best dat het niet uit de lucht komt vallen. Maar het zal je verbazen hoeveel gedrag dat door een redelijk aan de maat zijnde groep mensen als 'ongewenst' wordt beschouwd niet uit de lucht komt vallen.
Juist daarom is het altijd raadzaam om afstand te (proberen te) nemen van de materie als je er een echte discussie over wil voeren of wil proberen te begrijpen waarom dingen gebeuren.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik de grote Zenmeester ben ofzo, laat daat duidelijk zijn
Voetbalsupporters worden juist keihard aangepakt. Er wordt gestrooid met onterechte stadionverboden en straffen, het aanwezig zijn in een groep is vaak al genoeg om gestraft te worden. Als je een stoeltje kapot maakt kom je met je gezicht Opsporing Verzocht. Bij 'normaal' vandalisme gebeurt dit nooit. Ik keur voetbalgeweld absoluut niet goed, maar voetbalvandalen worden harder aangepakt dan normale vandalen. Het grote probleem is gewoon dat als er 50 man staan te rellen je er nog geen 10 kan oppakken en de rest vrijuit gaat.quote:Op maandag 6 april 2009 19:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mierenneuker je weet best wat ik bedoel![]()
Maar voor de rest ben ik het wel eens met je post. Alleen het probleem is dat het voetbalgeweld niet goed wordt aangepakt door de politiek. Met fluwelen handschoentjes kan je geen apengedrag van de supporters en spelers corrigeren. Je moet ze gewoon keihard aanpakken, want zij verzieken de sfeer in de samenleving,
Je kan het ook op de PvdA, GL afreageren want die zijn verantwoordelijk met hun slappe daden voor het steeds groter wordende onbeschofte gedrag van een deel v/d mensen uit de samenlevingquote:Op maandag 6 april 2009 19:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Heb je ook wel gelijk in maargoed soms laat je je even gaan na een lange werkdag.
Als je nieuwsberichten ziet over geweld tegen ambulances en personeel in het OV betreft het nagenoeg nooit een autochtoon. 90% is misschien overdreven, maar relatief gezien zijn allochtonen veel vaker betrokken bij geweldsmisdrijven.quote:Op maandag 6 april 2009 19:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De TC03 -feiten, dat moet je er wel even bij zeggen.
Tja, vervang voetbalsupporters eens door Marokkanenquote:Op maandag 6 april 2009 19:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Al heb ik het idee dat deze mensen bij voetbal wel oververtegenwoordigd zijn. Relativeren, iets waar voetbalsupporters niet heel goed in zijn.
Misschien overdreven? Misschien?quote:Op maandag 6 april 2009 19:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als je nieuwsberichten ziet over geweld tegen ambulances en personeel in het OV betreft het nagenoeg nooit een autochtoon. 90% is misschien overdreven, maar relatief gezien zijn allochtonen veel vaker betrokken bij geweldsmisdrijven.
Geloof het of niet: in het echt ligt het ook genuanceerder. Genuanceerd is echt een klote woord in deze context, maar het is echt zo.quote:Op maandag 6 april 2009 19:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tja, vervang voetbalsupporters eens door Marokkanen. Dan ben jij opeens een rascist
.
Ik ben zelf fanatiek Ajax supporter, maar ik zou nooit en te nimmer (bijv) een f'noorder in elkaar rammen oid.
Ja klopt, zij zijn voor een heel groot deel verantwoordelijk voor deze rotzooi.quote:Op maandag 6 april 2009 19:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan het ook op de PvdA, GL afreageren want die zijn verantwoordelijk met hun slappe daden voor het steeds groter wordende onbeschofte gedrag van een deel v/d mensen uit de samenleving![]()
Maarja, dat is mijn mening...
Daar heb je een punt. Maar ik vind de manier hoe voetbalgeweld wordt aangepakt niet goed. Bijvoorbeeld het verbod van 5 (?) jaar voor uitsupporters bij wedstrijden Ajax-Feyenoord vind ik niet goed. Daarmee zijn "de goeden" ook de dupe. De rustige vader die met zn zoontje van 12 een leuke voetbalwedstrijd gaat kijken is dan de dupe. Je moet geen groepen straffen, je moet mensen individueel straffen op basis van de dingen die ze gedaan hebben..quote:Op maandag 6 april 2009 19:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
Voetbalsupporters worden juist keihard aangepakt. Er wordt gestrooid met onterechte stadionverboden en straffen, het aanwezig zijn in een groep is vaak al genoeg om gestraft te worden. Als je een stoeltje kapot maakt kom je met je gezicht Opsporing Verzocht. Bij 'normaal' vandalisme gebeurt dit nooit. Ik keur voetbalgeweld absoluut niet goed, maar voetbalvandalen worden harder aangepakt dan normale vandalen. Het grote probleem is gewoon dat als er 50 man staan te rellen je er nog geen 10 kan oppakken en de rest vrijuit gaat.
quote:Op maandag 6 april 2009 19:13 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja klopt, zij zijn voor een heel groot deel verantwoordelijk voor deze rotzooi.
Maar er ligt natuurlijk ook een groot deel bij deze kutjochies zelf en laten we hun ouders niet vergeten.
De PvdA en GL zijn verantwoordelijk door hun slappe daden?quote:Op maandag 6 april 2009 19:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan het ook op de PvdA, GL afreageren want die zijn verantwoordelijk met hun slappe daden voor het steeds groter wordende onbeschofte gedrag van een deel v/d mensen uit de samenleving![]()
Maarja, dat is mijn mening...
Wat is dan wel de waarheid volgens jou?quote:Op maandag 6 april 2009 19:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien overdreven? Misschien?Het is enorm overdreven, dergelijke overdrijvingen zorgen er voor dat discussies met betrekking tot de ware problematiek direct doodgeslagen worden. En dan achteraf janken dat men politiek correct is...
* Mutant01 probeert te achterhalen wanneer Groenlinks zoveel macht heeft gehad.quote:Op maandag 6 april 2009 19:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
De PvdA en GL zijn verantwoordelijk door hun slappe daden?
Fortune_Cookie probeert zich een beeld te vormen van hetgeen jij impliceert, maar het lukt hem niet! Kun JIJ hem helpen!?
PVDA wel.quote:Op maandag 6 april 2009 19:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
* Mutant01 probeert te achterhalen wanneer Groenlinks zoveel macht heeft gehad.
Ja ga jij even, wanneer een groep van 1000 man een stad in puin slaat, van iedereen individueel onthouden wat ze allemaal hebben gedaanquote:Op maandag 6 april 2009 19:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Maar ik vind de manier hoe voetbalgeweld wordt aangepakt niet goed. Bijvoorbeeld het verbod van 5 (?) jaar voor uitsupporters bij wedstrijden Ajax-Feyenoord vind ik niet goed. Daarmee zijn "de goeden" ook de dupe. De rustige vader die met zn zoontje van 12 een leuke voetbalwedstrijd gaat kijken is dan de dupe. Je moet geen groepen straffen, je moet mensen individueel straffen op basis van de dingen die ze gedaan hebben..
Nou in ieder geval niet dat 90% van de geweldsmisdrijven door allochtonen plaatsvinden, zelfs niet 50%. Wel denk ik dat allochtonen relatief gezien vaker betrokken zijn bij geweldsmisdrijven, vaker is dat ook onderling gericht geweld. Derhalve is het ook goed mogelijk dat allochtonen vaker slachtoffer zijn van geweldsmisdrijven. Dat er een bepaald probleem is, dat is duidelijk - maar door zulke overdrijvingen te gaan maken, laat je je eigen punt (dat je probeert te maken) ondersneeuwen.quote:
Sorry, ik kon het niet laten...quote:Op maandag 6 april 2009 19:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mierenneuker je weet best wat ik bedoel![]()
Keihard aanpakken en ervoor zorgen dat als mensen naar voetbal willen gaan kijken, dat mensen die niets met voetbal hebben er geen last van hebben.quote:Maar voor de rest ben ik het wel eens met je post. Alleen het probleem is dat het voetbalgeweld niet goed wordt aangepakt door de politiek. Met fluwelen handschoentjes kan je geen apengedrag van de supporters en spelers corrigeren. Je moet ze gewoon keihard aanpakken, want zij verzieken de sfeer in de samenleving,
Alleen al als het gaat om vernieling van de openbare orde zijn Marokkanen vier maal vaker verdacht dan autochtonen (bron). Dat vind ik nog steeds veel vaker dan autochtonen. Ik heb nooit beweerd dat 90% van de criminaliteit komt door autochtonen, wel gok ik dat de 'mode misdrijven' (OV-personeel bedreigen, ambulances bekogelen) voor een heel groot deel (>> 50%) voor de rekening van allochtonen genomen kan worden. Als je de nieuwsberichten leest kan je niet tot een andere conclusie komen en het zou me niks verbazen als de 90% behaald wordt. Ok, het zijn geen feiten, maar mijn stelling is niet geheel bezijden de waarheid.quote:Op maandag 6 april 2009 19:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou in ieder geval niet dat 90% van de geweldsmisdrijven door allochtonen plaatsvinden, zelfs niet 50%. Wel denk ik dat allochtonen relatief gezien vaker betrokken zijn bij geweldsmisdrijven, vaker is dat ook onderling gericht geweld. Derhalve is het ook goed mogelijk dat allochtonen vaker slachtoffer zijn van geweldsmisdrijven. Dat er een bepaald probleem is, dat is duidelijk - maar door zulke overdrijvingen te gaan maken, laat je je eigen punt (dat je probeert te maken) ondersneeuwen.
Ja straatcoaches inzetten bijvoorbeeld. Bijvoorbeeld in Amsterdam worden Marokkaanse straatcoaches ingezet om Marokkaanse jongens die voor overlast zorgen, te wijzen op hun onbeschofte gedrag. Het probleem is dat die jongens zich wel kunnen gedragen, alleen ze hebben er gewoon geen zin in om zich gewoon normaal te gedragen. Als een Marokkaanse straatcoaches ze wijst op hun overlastgevende gedrag, dan luisteren ze meestal wel. Echter, als een Nederlandse voorbijganger / politieman etc. ze wijst op hun gedrag, dan wordt er vaak een grote bek tegen hen gegeven en gaan ze vaak gewoon verder met hun onbeschofte gedrag op straat.quote:Op maandag 6 april 2009 19:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
De PvdA en GL zijn verantwoordelijk door hun slappe daden?
Fortune_Cookie probeert zich een beeld te vormen van hetgeen jij impliceert, maar het lukt hem niet! Kun JIJ hem helpen!?
Je daar heb je gelijk in, daar is het heel moeilijk om ze individueel te beoordelen. Maar ik bedoelde met mijn post het verbod op uitsupporters. Dat op die manier straffen ik het niet goede vind, omdat de goeden er ook onder lijden.quote:Op maandag 6 april 2009 19:18 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja ga jij even, wanneer een groep van 1000 man een stad in puin slaat, van iedereen individueel onthouden wat ze allemaal hebben gedaan. Op een gegeven moment moet je maar gewoon harde maatregelen stellen, dat is de enige manier waarop het misschien helpt. Wat mij betreft knuppelen ze die gasten elk weekend het ziekenhuis in, leren ze het snel genoeg af.
Tja, en 15 jaar geleden hebben wij ook wel eens na een uitwedstrijd onder politiebegeleiding het terrein moeten verlaten onder begeleiding van de politie (en daar stonden gewoon blanke boeren te wachten geen medelander te bekennen). Voetbal is oorlog, je weet.quote:Op maandag 6 april 2009 18:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja wij ook, en het was een wijventeamquote:Op maandag 6 april 2009 19:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tja, en 15 jaar geleden hebben wij ook wel eens na een uitwedstrijd onder politiebegeleiding het terrein moeten verlaten onder begeleiding van de politie (en daar stonden gewoon blanke boeren te wachten geen medelander te bekennen). Voetbal is oorlog, je weet.
Het meeste geweld rond de voetbalvelden gebeurt onder invloed van alcohol.quote:Op maandag 6 april 2009 19:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Al heb ik het idee dat deze mensen bij voetbal wel oververtegenwoordigd zijn. Relativeren, iets waar voetbalsupporters niet heel goed in zijn.
Bedankt voor de uitleg.quote:Op maandag 6 april 2009 19:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja straatcoaches inzetten bijvoorbeeld. Bijvoorbeeld in Amsterdam worden Marokkaanse straatcoaches ingezet om Marokkaanse jongens die voor overlast zorgen, te wijzen op hun onbeschofte gedrag. Het probleem is dat die jongens zich wel kunnen gedragen, alleen ze hebben er geen zin in om zich gewoon goed te gedragen. Als een Marokkaanse straatcoaches ze wijst op hun overlastgevende gedrag, dan luisteren ze meestal wel. Echter, als een Nederlandse voorbijganger / politieman etc. ze wijst op hun gedrag, dan wordt er vaak een grote bek tegen hen gegeven en gaan ze vaak gewoon verder met hun onbeschofte gedrag op straat.
Wat is het probleem? Dat soort jongens hebben geen respect voor de autoriteiten en de gezaghebbers. Ze kunnen alleen nog wat respect hebben als het gezag komt van "hun eigen soort".
enk je dat veel Marokkaanse jongens thuis zich ook als onbeschoften gedragen? Nee hoor. Thuis zijn dit soort jongens meestal poeslief als hun vader ze wat zegt. Maar eenmaal buiten veranderen dit soort jongens meteen in apen en gaan ze dat apen- en hyenagedrag vertonen op straat.
En dat los je niet op met straatcoaches. Dat los je op door de mentaliteit van de jongeren te veranderenzodat ze voortaan respect hebben voor elk gezag, ongeacht afkomst. Zij het in een "opvoedingsinstituut" of iets dergelijk waar ze respect, discipline, verantwoordelijk etc. leren.
Ps. het woord Marokkaan kan ook ingevuld worden door het woord Antiliaan.
Als ik soms hoor wat er bij de F-jes door de ouders aan de lijn geroepen wordt, dan is het niet vreemd dat zulke kinderen later agressieve trekjes beginnen te vertonen, want sportief is het. En dat zijn meestal blankenquote:Op maandag 6 april 2009 19:33 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja wij ook, en het was een wijventeamDat maakt het helemaal Tokkie.
Maargoed wat ik al zei zag ik het vaak bij kleine jochies al dat het wel erg vaak fout ging tegen een team dat voor het meerendeel uit Marokkanen bestond.
Nu misschien wel, toen ik nog voetbalde (haha pot)quote:Op maandag 6 april 2009 19:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als ik soms hoor wat er bij de F-jes door de ouders aan de lijn geroepen wordt, dan is het niet vreemd dat zulke kinderen later agressieve trekjes beginnen te vertonen, want sportief is het. En dat zijn meestal blanken
Heb je gelijk in. Daar zette ik opvoedingsinstituut ook tussen haakjes.quote:Op maandag 6 april 2009 19:35 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg.
Wat ik me altijd afvraag is waar mensen vandaan halen dat een opvoedingsinstituut
1. Per definitie goed is. Veel internaten e.d. zijn broeinesten van latere criminelen, en de goeden worden vaak meegetrokken. Van wat ik uit m'n omgeving van vroeger weet, was het een keiharde strijd daarbinnen tussen de jongeren onderling.
Nog steeds niet het gezag wat je (denk ik) zoekt.
2. Iemand opeens tot een modelburger maakt. Ik ben ook geen modelburger en ik zou eerder sterven dan in een opvoedingsinstituut te geraken, omdat ik van nature het idee heb dat men mij daar zou proberen ideeen in te prenten die simpelweg niet de mijne zijn.
Dat heb je heel mooi gezegd: het gevoel van onkwetsbaarheid dient te worden afgenomen.quote:Daarnaast is mijn persoonlijke ervaring dat alle lastige groepen die proberen zichzelf overeind te houden afhankelijk zijn van nieuwe aanwas. En die nieuwe aanwas, die is doorgaans nog te redden, op de echte criminal minds na.
Maar niet door ze door een mangel te halen, maar door ze uit de buurt te halen van die groep en ze alternatieven te bieden. En door het gevoel van onkwetsbaarheid af te nemen door hen op te pakken wanneer mogelijk en in te spelen op de angst die er de eerste keer nog wel is.
De jongens die al veel verder zijn, die moet je keihard aanpakken, kapot maken. En zorgen dat de voetsoldaatjes in wording de hete adem in hun nek voelen en bang zijn.
Een groep moet je ook als zodanig aanpakken, ik ben er heilig van overtuigd dat dit alleen werkt door ze als groep te treffen. Geef ze niet de kans samen sterk te staan, of het idee te hebben dat ze samen sterk staan.
Het zijn geen feiten zoals je zelf al zegt, maar puur subjectieve stellingen die je hier deponeert. Dat een Marokkaan vaker verdacht is dan een autochtoon, zegt feitelijk helemaal niets. Immers eenieder kan verdachte zijn, ongeacht hij of zij iets geflikt heeft. We zitten niet in de "je was erbij, dus je bent erbij" cultuur, thank god (hoewel sommige mensen daar anders over denken). Vervolgens ga je uit van de nieuwsberichten, dat is natuurlijk geheel begrijpelijk dat je dat doet, maar het is schrikbarend als je weet hoeveel selectieve informatie we krijgen en hoe de mens daarmee om gaat. Het is leuk om daar eens een paar boeken die gaan over de psychologie te lezen. Het enige punt wat je probeert te maken hier, is hetzelfde punt als wat ik al reeds heb gemaakt. Alleen hang jij daar aannames en onterechte conclusies aan, terwijl ik het gewoon in een keer genuanceerd zeg.quote:Op maandag 6 april 2009 19:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Alleen al als het gaat om vernieling van de openbare orde zijn Marokkanen vier maal vaker verdacht dan autochtonen (bron). Dat vind ik nog steeds veel vaker dan autochtonen. Ik heb nooit beweerd dat 90% van de criminaliteit komt door autochtonen, wel gok ik dat de 'mode misdrijven' (OV-personeel bedreigen, ambulances bekogelen) voor een heel groot deel (>> 50%) voor de rekening van allochtonen genomen kan worden. Als je de nieuwsberichten leest kan je niet tot een andere conclusie komen en het zou me niks verbazen als de 90% behaald wordt. Ok, het zijn geen feiten, maar mijn stelling is niet geheel bezijden de waarheid.
Het zegt 'helemaal niks' volgens jou? Natuurlijk staat verdacht niet gelijk aan schuldig, maar datzelfde geldt voor autochtonen. Het zegt wel degelijk iets, namelijk dat voor elke autochtone verdachte er vier Marokkaanse verdachten zijn. Welke conclusie je daaraan verbindt moet jezelf weten, maar ik denk dat het veilig is om te stellen dat Marokkanen véél vaker bij criminele activiteiten betrokken zijn dan autochtonen.quote:Op maandag 6 april 2009 19:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zijn geen feiten zoals je zelf al zegt, maar puur subjectieve stellingen die je hier deponeert. Dat een Marokkaan vaker verdacht is dan een autochtoon, zegt feitelijk helemaal niets. Immers eenieder kan verdachte zijn, ongeacht hij of zij iets geflikt heeft. We zitten niet in de "je was erbij, dus je bent erbij" cultuur, thank god (hoewel sommige mensen daar anders over denken).
Ik geloof best dat we selectieve informatie krijgt, alleen als ik vooraf klik op berichten als 'buschauffeur mishandeld' dan wéét je gewoon 299 van de 300 keer dat het niet om Sybke de Vries uit Ljouwert gaat. Het is frustrerend dat er over dit soort zaken geen duidelijke cijfers beschikbaar zijn omdat de 'onderbuikgevoelens' hierdoor nooit enige bevestiging of ontkrachting zullen vinden.quote:Op maandag 6 april 2009 19:47 schreef Mutant01 het volgende:
Vervolgens ga je uit van de nieuwsberichten, dat is natuurlijk geheel begrijpelijk dat je dat doet, maar het is schrikbarend als je weet hoeveel selectieve informatie we krijgen en hoe de mens daarmee om gaat.
Tja, ik redeneer wat dit betreft als jurist, dus ja het zegt helemaal niks. De conclusie die je dan ook trekt, aan de hand van het "vaker" verdacht, zijn is juridisch gezien erg onlogisch. Zelfs statistisch gezien, omdat de ene doelgroep (verdachten) niets te maken heeft met daadwerkelijk gepleegde criminaliteit - er is dus geen verband. Marokkaanse jongeren lopen bijvoorbeeld ook vaker rond in grote groepen, derhalve meer risico dat je als groep verdacht wordt.quote:Op maandag 6 april 2009 19:58 schreef TC03 het volgende:
Het zegt 'helemaal niks' volgens jou? Natuurlijk staat verdacht niet gelijk aan schuldig, maar datzelfde geldt voor autochtonen. Het zegt wel degelijk iets, namelijk dat voor elke autochtone verdachte er vier Marokkaanse verdachten zijn. Welke conclusie je daaraan verbindt moet jezelf weten, maar ik denk dat het veilig is om te stellen dat Marokkanen véél vaker bij criminele activiteiten betrokken zijn dan autochtonen.
Jij weet dat, althans - je denkt het te weten. Maar dat is - misschien omdat het me wel aangeleerd is door de Uni - mijns inziens nogal achterlijk. Iedereen weet altijd met zijn of haar oordeel klaar te staan, of het nou ging om de moord op Fortuyn (dat moest en zou een moslim zijn geweest, als we diverse fora moesten geloven) - de MP3 zaak in België (zeker weten Marokkanen!) of al die andere zaken waarbij achteraf bleek dat het toch net even wat anders zat. Zo werkt het menselijk brein nu eenmaal, dat weet ik ook wel, maar het is enorm jammer om te zien dat er zulke scheve verbanden worden gelegd.quote:Ik geloof best dat we selectieve informatie krijgt, alleen als ik vooraf klik op berichten als 'buschauffeur mishandeld' dan wéét je gewoon 299 van de 300 keer dat het niet om Sybke de Vries uit Ljouwert gaat. Het is frustrerend dat er over dit soort zaken geen duidelijke cijfers beschikbaar zijn omdat de 'onderbuikgevoelens' hierdoor nooit enige bevestiging of ontkrachting zullen vinden.
Klopt. Als ik in Rotterdam naar een beetje de forse rellen kijk worden die vaak gestart door autochtonen die uit het stadion komen. De allochtonen komen vanuit de stad rotzooi trappen.quote:Op maandag 6 april 2009 18:56 schreef Zienswijze het volgende:
Wat een trieste reacties weer. Als er wel 1 nationaliteit is die verantwoordelijk is voor al het voetbalgeweld in Nederland, dan zijn het de autochtonen wel.
Marokkanen en Antilianen zijn oververtegenwoordigd in de straatcriminaliteit, autochtonen pakken hun aandeel in het voetbalgeweld. Niet dat ik het goedkeur, beide soorten geweld en overlast moeten keihard worden aangepakt.
Maar om bij voetbalgeweld meteen naar allochtonen te wijzen, slaat nergens op. Nederland is de weg kwijt geraakt..![]()
Dit waren dan ook uitzonderlijke gevallen waar het een keer niet ging om daders van Noord Afrikaanse afkomst en dat weet jij ook dondersgoed.quote:Op maandag 6 april 2009 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
Jij weet dat, althans - je denkt het te weten. Maar dat is - misschien omdat het me wel aangeleerd is door de Uni - mijns inziens nogal achterlijk. Iedereen weet altijd met zijn of haar oordeel klaar te staan, of het nou ging om de moord op Fortuyn (dat moest en zou een moslim zijn geweest, als we diverse fora moesten geloven) - de MP3 zaak in België (zeker weten Marokkanen!) of al die andere zaken waarbij achteraf bleek dat het toch net even wat anders zat. Zo werkt het menselijk brein nu eenmaal, dat weet ik ook wel, maar het is enorm jammer om te zien dat er zulke scheve verbanden worden gelegd.
Waarom schaar je de mensen die dit doen onder de goeden? Zijn het je vriendjes ofzo?quote:Op maandag 6 april 2009 20:24 schreef LXIV het volgende:
Ach, zoals gebruikelijk is het altijd de meerderheid die het verpest voor de 5% goeien.
Het zijn slechts de gevallen die bekend zijn in de media, dat zegt dus niets over hoe vaak dit voorkomt. Het is opmerkelijk dat men dan wel durft te spreken over incidenten, is het niet?quote:Op maandag 6 april 2009 20:29 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit waren dan ook uitzonderlijke gevallen waar het een keer niet ging om daders van Noord Afrikaanse afkomst en dat weet jij ook dondersgoed.
Tja daar is het probleem nog erger dan hier. Zolang de politiek dit soort dingen niet goed aanpakt, zullen dit soort taferelen steeds meer toenemen. Van de SP tot aan de VVD doet niemand er iets aan naar mijn mening. Alleen de PVV zegt hard te willen optreden, maarja PVV dubieus partijtjequote:Op maandag 6 april 2009 20:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Oja om even terug te komen op mijn vooroordelen, off-topic maargoed:
http://www.dumpert.nl/med(...)_een_franse_bus.html
Hier kan ik me zo kwaad om maken, en ja als het iedere keer dezelfde groepen zijn ga je vanzelf een hekel krijgen aan alles wat er op lijkt. Ik weet dat het slecht is maar zo gaan mensen gewoon denken.
Als het nou een kleine groep was maar dat is helaas niet meer het geval...
Ja maar hier gebeuren dit soort dingen ook en iedereen staat er bij en kijkt er naar.quote:Op maandag 6 april 2009 20:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tja daar is het probleem nog erger dan hier. Zolang de politiek dit soort dingen niet goed aanpakt, zullen dit soort taferelen steeds meer toenemen. Van de SP tot aan de VVD doet niemand er iets aan naar mijn mening. Alleen de PVV zegt hard te willen optreden, maarja PVV dubieus partijtje
Probeer je nou nog steeds een excuus te vinden om racistische onzin te spuien?quote:Op maandag 6 april 2009 20:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Oja om even terug te komen op mijn vooroordelen, off-topic maargoed:
Hier kan ik me zo kwaad om maken, en ja als het iedere keer dezelfde groepen zijn ga je vanzelf een hekel krijgen aan alles wat er op lijkt. Ik weet dat het slecht is maar zo gaan mensen gewoon denken.
Als het nou een kleine groep was maar dat is helaas niet meer het geval...
Is waar. Maar weinig mensen durven zelf in te grijpen omdat de kans gewoon bestaat dat de agressie zich dan op jou gaat richten. De politiek moet hier wat doen!! Maar dat laten de traditionele partijen keer op keer na..quote:Op maandag 6 april 2009 20:53 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja maar hier gebeuren dit soort dingen ook en iedereen staat er bij en kijkt er naar.
Kijk maar naar de reacties onder het filmpje, het is gewoon een feit dat veel mensen zo denken. (dus nee lang niet alle)quote:Op maandag 6 april 2009 20:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Probeer je nou nog steeds een excuus te vinden om racistische onzin te spuien?
Ok.quote:Op maandag 6 april 2009 21:02 schreef Frutsel het volgende:
Kunnen we het nu gewoon weer over de OP hebben, anders eindigt dit topic weer in een algemeen anti-marokkanen-topic en daar hebben we geen zin meer in.
Het andere topic is al op slot en deze gaat er zo achteraan.
En nee, tis geen censuur, maar laten we ons richten op de OP's... dat het gewoon te zot voor woorden is dat dit soort dingen gebeuren.
Als ik naar stormfront ga, zal ik ook mensen vinden die zo denken. Who cares. Als ik naar een website ga met alleen moslimextremisten, zullen ze allemaal zeggen dat jij een ongelovige hoer bent. Oh, iemand zegt zus en zo, dus zal het wel zo zijn.quote:Op maandag 6 april 2009 21:02 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Kijk maar naar de reacties onder het filmpje, het is gewoon een feit dat veel mensen zo denken. (dus nee lang niet alle)
Tja Frutsel je kan niet verwachten dat een topic waarin MevrouwHopjes83 aanwezig is, eens niet gaat over Marokkanen. Het is een feit dat NWS mede dankzij haar enorm achteruit is gegaan in kwaliteit.quote:
Kan zo zijn, maar de trend hier is duidelijk. Er lopen ook twee topics, daarom houd ik er één open om te hopen dat het nog normaal kanquote:Op maandag 6 april 2009 21:06 schreef capricia het volgende:
Toch gaat de OP wel over " een allochtonenploeg "...staat letterlijk zo genoemd in de OP.
Dus dan is het toch niet vreemd dat mensen gaan discusseren over allochtonen?
Is niet zo gek he. Op stormfront zitten gewoon die hard racisten en van die vieze neo nazis die ik kan missen als kiespijn. En de islam is gewoon intolerant tegen het ongeloof, niet zo gek dat bepaalde aanhangers onder die religie dan zo gaan denken.quote:Op maandag 6 april 2009 21:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ik naar stormfront ga, zal ik ook mensen vinden die zo denken. Who cares. Als ik naar een website ga met alleen moslimextremisten, zullen ze allemaal zeggen dat jij een ongelovige hoer bent. Oh, iemand zegt zus en zo, dus zal het wel zo zijn.![]()
Nee, de Islam is een zeer tolerant geloof. Jij vindt dat anders, maar dat moet je zelf weten. Mijns insziens ben je overigens niet veel anders dan een Wilders. Maar dan zo eentje die gebruik maakt van zijn allochtoon zijn, om zo te doen alsof hij weet waar hij over praat.quote:Op maandag 6 april 2009 21:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Is niet zo gek he. Op stormfront zitten gewoon die hard racisten en van die vieze neo nazis die ik kan missen als kiespijn. En de islam is gewoon intolerant tegen het ongeloof, niet zo gek dat bepaalde aanhangers onder die religie dan zo gaan denken.
Maar goed, ik houd hier over op.
Toch zijn er genoeg moslims die wel degelijk agressief en intolerant zijn.quote:Op maandag 6 april 2009 21:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, de Islam is een zeer tolerant geloof. [..]
Die kwalificeer ik als agressieve en intolerante moslims.quote:Op maandag 6 april 2009 21:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Toch zijn er genoeg moslims die wel degelijk agressief en intolerant zijn.
Hoe kwalificieer jij die dan? Zijn dat geen islamieten?
Goh, dus de Islam is zeer tolerant. En een aantal moslims is zeer intolerant.quote:Op maandag 6 april 2009 21:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die kwalificeer ik als agressieve en intolerante moslims.
Jouw bierniveau heeft er vast helemaal niets mee te makenquote:Op maandag 6 april 2009 12:55 schreef Bullebak het volgende:
TT![]()
Maar goed, ik voetbal ook al wat jaartjes gewoon op bierniveau. Mijn ervaring is simpelweg wel dat als er grote problemen komen op het veld, knokken op toernooitjes etc dat er 9 van de 10 keer een allochtonenteam direct bij betrokken is. Zal vast niet gelden voor heel Nederland of voor iedereen, maar voor mij wel![]()
Waarom zou daar discrepantie tussen zitten? De Islam is geen absoluut iets, net als de moslim dat niet is. Derhalve zijn ze niet altijd inherent aan elkaar verbonden.quote:Op maandag 6 april 2009 21:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Goh, dus de Islam is zeer tolerant. En een aantal moslims is zeer intolerant.
Zijn dat dan wel moslims dan? Want ergens zit hier toch een discrepantie...
Ah, dus de Islam is dus niet 100% tolerant, want het is geen absoluut iets... Dank je.quote:Op maandag 6 april 2009 21:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou daar discrepantie tussen zitten? De Islam is geen absoluut iets, net als de moslim dat niet is. Derhalve zijn ze niet altijd inherent aan elkaar verbonden.
nou .. ik werd er pas geleden attent op gemaakt dat Christenen die van die verschrikkelijke dingen deden als de kruistochten, inquisitie ed het niet helemaal goed hadden begrepen .. zou dat ook hier het geval kunnen zijn ?quote:Op maandag 6 april 2009 21:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Goh, dus de Islam is zeer tolerant. En een aantal moslims is zeer intolerant.
Zijn dat dan wel moslims dan? Want ergens zit hier toch een discrepantie...
Natuurlijk zou dat het geval kunnen zijn.quote:Op maandag 6 april 2009 21:28 schreef moussie het volgende:
[..]
nou .. ik werd er pas geleden attent op gemaakt dat Christenen die van die verschrikkelijke dingen deden als de kruistochten, inquisitie ed het niet helemaal goed hadden begrepen .. zou dat ook hier het geval kunnen zijn ?
Niet meteen gaan wijzen naar christenen. Het christendom en islam zijn beide intolerante geloven. Wilders mag dan wel zo leuk over zijn poep christelijke waarden komen praten, feit is dat hetzelfde christendom ervoor gezorgd heeft dat er nauwelijks iets over is van de pre-christelijke godsdiensten in Europa. De oorspronkelijke religies van Europa zijn weggevaagd door aanhangers van christendom.quote:Op maandag 6 april 2009 21:28 schreef moussie het volgende:
[..]
nou .. ik werd er pas geleden attent op gemaakt dat Christenen die van die verschrikkelijke dingen deden als de kruistochten, inquisitie ed het niet helemaal goed hadden begrepen .. zou dat ook hier het geval kunnen zijn ?
De Islam is een ideologie - en heeft geen specifieke wil. Die is afhankelijk van de aanhangers, de moslim. De islam is mijns insziens 100% tolerant. Dat komt door mijn visie van de Islam. Derhalve is het net zo subjectief als iemand die zegt dat het niet tolerant is.quote:Op maandag 6 april 2009 21:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, dus de Islam is dus niet 100% tolerant, want het is geen absoluut iets... Dank je.
Ja joh altijd naar anderen wijzen zeker met pap lepel ingegoten,Maar zij begonnenquote:Op maandag 6 april 2009 21:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik ben voor iedere ideologie die vrede en naastenliefde predikt, zonder onderscheid tussen de verschillende mensen!quote:Op maandag 6 april 2009 21:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Islam is een ideologie - en heeft geen specifieke wil. Die is afhankelijk van de aanhangers, de moslim. De islam is mijns insziens 100% tolerant. Dat komt door mijn visie van de Islam. Derhalve is het net zo subjectief als iemand die zegt dat het niet tolerant is.
Ik wil je niet aanvallenquote:Op maandag 6 april 2009 22:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben voor iedere ideologie die vrede en naastenliefde predikt, zonder onderscheid tussen de verschillende mensen!
Ik zie alleen dat de Islam gebruikt (en wellicht misbruikt) wordt door allerlei kampen: Zij die gewelddadige en intolerante bedoelingen hebben, en zij die vreedzaam zijn.
Wil de ware Moslim opstaan?![]()
(geldt natuurlijk ook voor het Christendom)
Als 'men' het zelfvertrouwen niet verliest .. natuurlijk wel .. ik vind het al lang belachelijk dat een groot deel van de bevolking zich zo onzeker laat maken dat ze denken dat dat een reële optie is ..quote:Op maandag 6 april 2009 21:35 schreef Zienswijze het volgende:
Nederland heeft het christendom overwonnen..nu de Islam nog of niet?
Dit incident heeft niet echt te maken met geloof, maar meer met Berberse inteelt. Zou me niks verbazen als ze allemaal van dezelfde kameel afstammen.quote:Op maandag 6 april 2009 22:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben voor iedere ideologie die vrede en naastenliefde predikt, zonder onderscheid tussen de verschillende mensen!
Ik zie alleen dat de Islam gebruikt (en wellicht misbruikt) wordt door allerlei kampen: Zij die gewelddadige en intolerante bedoelingen hebben, en zij die vreedzaam zijn.
Het gaat mij ook niet zo om de machthebbers, maar meer om de volgelingen...de paus roept ook van alles, maar mooi niet dat wij ons daar iets van aantrekken hier.quote:Op maandag 6 april 2009 22:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Vrijwel alle godsdiensten op de wereld zijn flink misbruikt door machtshebbers en worden nog steeds misbruikt. Zie je bij die andere godsdiensten ook zoveel intolerantie en geweld in naam van hun geloof? Nee.
En je bent voor ideologie die geen onderscheid maakt tussen verschillende mensen. De 3 Abraham geloven (christendom, islam en jodendom) maken wél onderscheid tussen mensen. Zij gaan naar de hemel mits goed gedrag, terwijl de ongelovigen en andere gelovigen in de hel zullen branden. Dit alleen al is een vorm van intolerantie.
Er bestaat geen ware moslim, er bestaan diverse moslims. Elke ideologie kan op allerlei wijzen misbruikt worden, of het nu een politieke ideologie is of religie. Of het nu het Hindoeisme is of het Boedhisme (Zie Nepal/India/Tibet/China) of enig andere ideologie, de discrepantie waar Zienswijze zogenaamd op probeert te wijzen, is er dan ook helemaal niet. De conflicten in die regio tonen dat aan.quote:Op maandag 6 april 2009 22:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Van dit soort lui hebben ze er dus in Frankrijk veel te veel, en in Nederland helaas ook steeds meer. De doodstraf is eigenlijk nog te mild voor dit soort gasten.quote:Op maandag 6 april 2009 21:32 schreef Chooselife het volgende:
Hier hebben we het momenteel over.
Treffender kan niet dan dit filmpje. Zo gaat men te werk in die contreien.
Ja wij trekken ons niks aan van de paus, maar in andere delen van de wereld doen ze dat wel. Christenen buiten Europa zijn echt niet zo verlicht als hier. De Bijbel wordt als het letterlijke woord van God gezien en daarin staat dat het christendom verspreid moet worden. Dat doen christenen buiten Europa dus ook met als gevolg dat ze in conflict komen met de aanhangers van de lokale religies daar.quote:Op maandag 6 april 2009 22:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat mij ook niet zo om de machthebbers, maar meer om de volgelingen...de paus roept ook van alles, maar mooi niet dat wij ons daar iets van aantrekken hier.![]()
Ik ben dan ook helemaal voor het boeddhisme...maar helaas wijst de geschiedenis uit dat de geloven met de grootste expansiedrift icm een eeuwige ziel en hemel/hel het over het algemeen winnen. Het heeft natuurlijk ook iets met 'marketing' te maken wil je als geloof groot worden.
Hoewel ik nu natuurlijk nogal afdwaal van de OP.
EPIC FAIL. Dat zijn Kabyle. Die zijn ongelovig.quote:Op maandag 6 april 2009 21:32 schreef Chooselife het volgende:
Hier hebben we het momenteel over.
Treffender kan niet dan dit filmpje. Zo gaat men te werk in die contreien.
Ruik je dat door je monitor heen ofzo?quote:Op maandag 6 april 2009 22:38 schreef D-Flying het volgende:
[..]
EPIC FAIL. Dat zijn Kabyle. Die zijn ongelovig.
En ze zijn allemaal hetzelfde volgens jou?quote:Op maandag 6 april 2009 22:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ruik je dat door je monitor heen ofzo?
Afijn, het boeit me niet wat ze precies zijn en waar ze in geloven. Het zijn naffers en aan naffertuig hebben we hier niks.
Neuh. Maar je hebt er verbazingwekkend veel rotte appels tussen zitten. Minstens een derde.quote:Op maandag 6 april 2009 22:42 schreef capricia het volgende:
[..]
En ze zijn allemaal hetzelfde volgens jou?
Heel simpel, het gaat dan niet zozeer om religieuze verwantschap, alswel om cultureel verwantschap. Bovendien is er de visie dat Palestina het front tegen de USA is - waarbij Israël uiteraard gezien wordt als een deelstaat van de VS. Niet geheel onlogisch als je het mij vraagt - en of de haat jegens de VS terecht is moet je maar zelf oordelen.quote:Op maandag 6 april 2009 22:36 schreef capricia het volgende:
Dus er is niet 1 moslim geloof...maar iedere moslim neemt wat hij/zij goed vindt uit de Koran?
Dan heb ik nog een vraag/opmerking (alsof jij de alleswetende bent...maar ik wil serieus je mening!):
Vaak merk ik dat moslims toch gewoon partij kiezen voor moslims.
Ongeacht of ze dezelfde leer aanhangen, ongeacht of ze hetzelfde geloven/ hun geloof hetzelfde interpreteren.
Ik trek hieruit de conclusie dat moslim zijn belangrijker is dan de invulling daarvan.
Denk bijv. aan brandhaarden zoals in het Midden-Oosten, Israel - Palestina etc.
Er worden daar vanuit beide partijen de meest gruwelijke dingen gedaan (dus ook vanuit de Palestijnen), en toch kiezen moslims in Nederland automatisch de kant van de Palestijnen...terwijl die heel anders in hun geloof staan dan bijv. jij (die in verdraagzaamheid en tolerantie gelooft).
Hoe denk jij daar over dan?
Dat kan ja, net als dat ik mijzelf Hindoe kan noemen en een moskee in loop om hem vervolgens op te blazen.quote:Ik kan mezelf ook wel moslim noemen en ondertussen de meest gruwelijke dingen doen...
Nee dat is duidelijk te zien. Ik hoef het niet eens te ruiken. Terug naar Algerije lijkt me.quote:Op maandag 6 april 2009 22:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ruik je dat door je monitor heen ofzo?
Afijn, het boeit me niet wat ze precies zijn en waar ze in geloven. Het zijn naffers en aan naffertuig hebben we hier niks.
ik ken diverse mensen binnen justitie en als iets duidelijk is, is het wel dat allochtonen dus zwaar oververtegenwoordigd zijn bij geweldsmisdrijven en andere kleine misdaad. Daarnaast is het juist NIET onderling gericht maar mijdt men juist allochtonen en richten ze zich juist op de autochtone bevolking.quote:Op maandag 6 april 2009 19:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou in ieder geval niet dat 90% van de geweldsmisdrijven door allochtonen plaatsvinden, zelfs niet 50%. Wel denk ik dat allochtonen relatief gezien vaker betrokken zijn bij geweldsmisdrijven, vaker is dat ook onderling gericht geweld. Derhalve is het ook goed mogelijk dat allochtonen vaker slachtoffer zijn van geweldsmisdrijven. Dat er een bepaald probleem is, dat is duidelijk - maar door zulke overdrijvingen te gaan maken, laat je je eigen punt (dat je probeert te maken) ondersneeuwen.
Even een stelling: Je familie komt van origine uit Marokko, je familiie woont al minimaal 3 generaties in Nederland, en toch voel je jezelf (als jongere/ 3e generatie) cultureel meer verwant aan de Palestijnen dan aan de NLers?quote:Op maandag 6 april 2009 22:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heel simpel, het gaat dan niet zozeer om religieuze verwantschap, alswel om cultureel verwantschap. Bovendien is er de visie dat Palestina het front tegen de USA is - waarbij Israël uiteraard gezien wordt als een deelstaat van de VS. Niet geheel onlogisch als je het mij vraagt - en of de haat jegens de VS terecht is moet je maar zelf oordelen.
[..]
Dat kan ja, net als dat ik mijzelf Hindoe kan noemen en een moskee in loop om hem vervolgens op te blazen.
Geweldsmisdrijven zijn weldegelijk vaak intern gericht - let op het verschil met de kleine criminaliteit waar de autochtoon weer vaker het slachtoffer is. En ja, ik ken ook heel veel mensen binnen justitie. Geweldsmisdrijven vallen dus niet onder kleine misdaad, dat moeten die diverse mensen die jij kent je nog eens even goed uitleggen.quote:Op maandag 6 april 2009 22:44 schreef pisnicht het volgende:
[..]
ik ken diverse mensen binnen justitie en als iets duidelijk is, is het wel dat allochtonen dus zwaar oververtegenwoordigd zijn bij geweldsmisdrijven en andere kleine misdaad. Daarnaast is het juist NIET onderling gericht maar mijdt men juist allochtonen en richten ze zich juist op de autochtone bevolking.
3 generaties?quote:Op maandag 6 april 2009 22:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Even een stelling: Je familie komt van origine uit Marokko, je familiie woont al minimaal 3 generaties in Nederland, en toch voel je jezelf (als jongere/ 3e generatie) cultureel meer verwant aan de Palestijnen dan aan de NLers?
Dan heb ik het gevoel dat we als Nederland zijnde de boot gewoon gemist hebben...Want ik snap dat niet.
Inderdaad. In een roeiboot.quote:Op maandag 6 april 2009 22:44 schreef D-Flying het volgende:
[..]
Nee dat is duidelijk te zien. Ik hoef het niet eens te ruiken. Terug naar Algerije lijkt me.
Ik ben in Marokko geweest, heb daar een rondreis gehad. Weet wel dat mensen daar anders zijn dan veel Marokkanen hier. En ik weet ook dat de meerderheid van de bevolking daar ook wel iets anders aan zijn hoofd heeft. Bovendien is ook in grote steden daar de sociale controle meer aanwezig dan hier. Hier, waar alles mag binnen bepaalde grenzen. Het maakt kennelijk dat veel NL-Mar de weg kwijt raken. Daar wordt wel geregeerd met hardere hand dan hier...iets wat ik niet wenselijk acht.quote:Op maandag 6 april 2009 22:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
3 generaties?Ik ben van de 2e generatie, dit betekend dus dat zowel mams als paps niet van origine uit NL komen. Maar daar heeft het niets mee te maken, want daar spreek ik nooit mee als het gaat om Palestina of enig ander conflict. Net zoals dat het in Marokko in sociale aangelegenheden amper ter sprake komt, een voetbalwedstrijd is er belangrijker.
Wie zegt dat ik mij meer associeer met de Palestijnse belangen dan met die van NL.quote:Op maandag 6 april 2009 22:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben in Marokko geweest, heb daar een rondreis gehad. Weet wel dat mensen daar anders zijn dan veel Marokkanen hier. En ik weet ook dat de meerderheid van de bevolking daar ook wel iets anders aan zijn hoofd heeft. Bovendien is ook in grote steden daar de sociale controle meer aanwezig dan hier, waar alles mag binnen bepaalde grenzen.
Maar het is toch vreemd dat jij je als NL-Mar jezelf meer associeert met de Palestijnse belangen dan met die van NL?
Oh, niet jij in het bijzonder. Excuus als ik dat opgeschreven heb (alcohol...).quote:Op maandag 6 april 2009 22:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik mij meer associeer met de Palestijnse belangen dan met die van NL.
De enige geweldsmisdrijven die zich onder allochtonen beperkt zijn zaken als eerwraak maar dat komt sowieso vrijwel nooit voor bij autochtonen. Als jij overigens zo je mensen kent binnen justitie, zou je zelf ook als geen ander weten dat de feiten nogal tegen je spreken en vind ik je posts maar hypocriet.quote:Op maandag 6 april 2009 22:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geweldsmisdrijven zijn weldegelijk vaak intern gericht - let op het verschil met de kleine criminaliteit waar de autochtoon weer vaker het slachtoffer is. En ja, ik ken ook heel veel mensen binnen justitie. Geweldsmisdrijven vallen dus niet onder kleine misdaad, dat moeten die diverse mensen die jij kent je nog eens even goed uitleggen.
Neehoor, dat is niet vreemd. Dat heeft enkel en alleen met z'n islamitische achtergrond te maken. Al zal Mutant01 dat uiteraard ontkennen, zoals moslims alles ontkennen wat hun slecht uitkomt (Taqiyya).quote:Op maandag 6 april 2009 22:55 schreef capricia het volgende:
Maar het is toch vreemd dat jij je als NL-Mar jezelf meer associeert met de Palestijnse belangen dan met die van NL?
Ik denk dat het een erg scheef beeld is van de werkelijkheid. Meer gebaseerd op incidenten uit de media met vlaggenzwaaiende en scheldende tieners die zich zoals elke tiener proberen af te zetten tegen de gevestigde orde.quote:Op maandag 6 april 2009 22:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, niet jij in het bijzonder. Excuus als ik dat opgeschreven heb (alcohol...).
Maar meer de Islam gemeenschap hier in NL.
Kun je nagaan, dit waren dan nog Molukkers...quote:Op maandag 6 april 2009 23:01 schreef tong80 het volgende:
Ik speelde tegen een Moluks zaalvoetbal elftal om het kampioenschap.
Als ik nog een keer zou scoren zouden ze een revolver tegen mijn slaap zetten na afloop.
Ik vind het zo stompzinnig om het iedere keer maar het hebben over allochtonen. Er leven zoveel verschillende soorten allochtonen in Nederland. Waarom de allochtone groepen die helemaal geen probleem groep vormen meetrekken in redenaties over Anti's en Marocs?quote:Op maandag 6 april 2009 22:44 schreef pisnicht het volgende:
[..]
ik ken diverse mensen binnen justitie en als iets duidelijk is, is het wel dat allochtonen dus zwaar oververtegenwoordigd zijn bij geweldsmisdrijven en andere kleine misdaad. Daarnaast is het juist NIET onderling gericht maar mijdt men juist allochtonen en richten ze zich juist op de autochtone bevolking.
tja .. wat verwacht je anders als je 'hun' blijft vertellen dat ze maar te gast zijn ..quote:Op maandag 6 april 2009 22:55 schreef capricia het volgende:
Dus als ik het goed begrijp vind jij het alleen de schuld van Nederland?quote:Op maandag 6 april 2009 23:11 schreef moussie het volgende:
[..]
tja .. wat verwacht je anders als je 'hun' blijft vertellen dat ze maar te gast zijn ..
ik heb het begin daarvan gezien, halverwege 70er/begin 80er jaren dat ik opvangmoeder was op school, kleine kinderen die jankend bij mij kwamen omdat hun werd verteld dat ze op moesten rotten, hun vader stal het werk van een echte Nederlander .. 't is weinig verbeterd sindsdien ..
Ik bedoel maar, het bouwen van een gebedshuis is geen gunst, dat is een wettelijk vastgelegd recht, zo gek is het dus niet als je je op je teentjes getrapt voelt als dat recht ineens gepresenteerd wordt als een gunst waarvoor jij dan dankbaar zou moeten zijn .. om maar 1 ding te noemen ..
oftewel, de basis was er al, voeg de retoriek van Wilders bij de mix en een flinke handvol gefrustreerde pubers ..
de enige allochtonen die vrijwel niet voor dit soort problemen zorgen zijn de chinezen.quote:Op maandag 6 april 2009 23:06 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik vind het zo stompzinnig om het iedere keer maar het hebben over allochtonen. Er leven zoveel verschillende soorten allochtonen in Nederland. Waarom de allochtone groepen die helemaal geen probleem groep vormen meetrekken in redenaties over Anti's en Marocs?
Surinamers heb ik over het algemeen ook geen last van, Antillianen daarintegen...quote:Op maandag 6 april 2009 23:14 schreef pisnicht het volgende:
[..]
de enige allochtonen die vrijwel niet voor dit soort problemen zorgen zijn de chinezen.
Waarom alle Anti's en Marocs meenemen? Waarom alle jeugdige Anti's en Maroc's meenemen? Omdat het lekker makkelijk is om te denken.quote:Op maandag 6 april 2009 23:06 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik vind het zo stompzinnig om het iedere keer maar het hebben over allochtonen. Er leven zoveel verschillende soorten allochtonen in Nederland. Waarom de allochtone groepen die helemaal geen probleem groep vormen meetrekken in redenaties over Anti's en Marocs?
Indo's heb ik ook nooit last van oh wacht ik ben zelf ook een beetje Indoquote:Op maandag 6 april 2009 23:14 schreef pisnicht het volgende:
[..]
de enige allochtonen die vrijwel niet voor dit soort problemen zorgen zijn de chinezen.
Oja Indo's zijn vaak idd wel cool.quote:Op maandag 6 april 2009 23:22 schreef Slappy het volgende:
[..]
Indo's heb ik ook nooit last van oh wacht ik ben zelf ook een beetje IndoChinezen
En Surinamers ook puike lui
alleen zeg ik niet, leg me geen woorden in de mondquote:Op maandag 6 april 2009 23:13 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp vind jij het alleen de schuld van Nederland?
Chinezen zijn in deze (allochtonen redenatie, wat zijn de 'goeie') een voorbeeld van 'wat we niet zien, gebeurt niet en/of boeit ons niet'.quote:Op maandag 6 april 2009 23:14 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Surinamers zijn niet als één volk te omschrijven. Je hebt de Creolen, bosnegers, Hindoestanen, Javanen, Chinezen, blanken en Joden (belachelijk genoeg weten veel autochtonen dit niet eens). En die verschillen ook van elkaar. Statistieken over Surinamers gaan over al deze mensen en zeggen derhalve niets over de Surinaamse etniciteit, voorzover die überhaupt bestaat.quote:Op maandag 6 april 2009 23:22 schreef Slappy het volgende:
[..]
Indo's heb ik ook nooit last van oh wacht ik ben zelf ook een beetje IndoChinezen
En Surinamers ook puike lui
tegenwoordig wel ja .. dat was vroeger wel andersquote:Op maandag 6 april 2009 23:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Oja Indo's zijn vaak idd wel cool.
In Suriname is de multi-culturele samenleving wel een succes vraag me af hoe het kan dat het daar wel goed gaat.quote:Op maandag 6 april 2009 23:30 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Chinezen zijn in deze (allochtonen redenatie, wat zijn de 'goeie') een voorbeeld van 'wat we niet zien, gebeurt niet en/of boeit ons niet'.
Chinezen zijn misschien wel de meest criminele allochtonen. Alleen gaat het hier niet om om roof ed, maar voornamelijk witteboordencriminaliteit en (vaak georganiseerde) criminaliteit tegen het eigen volk. Daarbij zijn het de slechtst geïntegreerde allochtonen, en een typisch voorbeeld van een groep die zich beter acht dan andere groepen. Ze gaan dan ook vaak voornamelijk om met andere Chinezen.
[..]
Surinamers zijn niet als één volk te omschrijven. Je hebt de Creolen, bosnegers, Hindoestanen, Javanen, Chinezen, blanken en Joden (belachelijk genoeg weten veel autochtonen dit niet eens). En die verschillen ook van elkaar. Statistieken over Surinamers gaan over al deze mensen en zeggen derhalve niets over de Surinaamse etniciteit, voorzover die überhaupt bestaat.
quote:Op maandag 6 april 2009 23:32 schreef moussie het volgende:
[..]
tegenwoordig wel ja .. dat was vroeger wel anders
Ja joh. Want vroeger terroriseerden hordes Indo's de straten, beroofden ze oude omaatjes en staken ze willekeurige voorbijgangers neer, gewoon omdat het kon. Ja vroeger, in de jaren '50 en '60, toen ging het er bijzonder ruig aan toe op straat.quote:Op maandag 6 april 2009 23:32 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah, inmiddels gaat het inderdaad beter. Maar als ik mijn vrienden moet geloven (twee Hindoestanen) was dat vroeger wel anders. De Creolen hadden een beetje het niveau van de Marokkanen hier in de maatschappij. Waren ook minder succesvol, en gingen ook over tot het vertonen van crimineel gedrag. En Hindoestanen, Chinezen en Javanen waren dan ook niet bepaald dol op negers. Hindoetanen waren vaak rijke rijstboeren en hadden veel te verliezen (door berooft te worden). Daardoor ontstonden ook echt Hindoestaanse wijken. Later is dit minder geworden. Heel Suriname werd arm, dus was er voor de randgroep-mensen weinig meer te stelen.quote:Op maandag 6 april 2009 23:33 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
In Suriname is de multi-culturele samenleving wel een succes vraag me af hoe het kan dat het daar wel goed gaat.
Maak die troll nou niet wakkerquote:Op maandag 6 april 2009 23:34 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja joh. Want vroeger terroriseerden hordes Indo's de straten, beroofden ze oude omaatjes en staken ze willekeurige voorbijgangers neer, gewoon omdat het kon. Ja vroeger, in de jaren '50 en '60, toen ging het er bijzonder ruig aan toe op straat.!!!!
Dat land behoort gewoon tot de land der Indianen.quote:Op maandag 6 april 2009 23:33 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
In Suriname is de multi-culturele samenleving wel een succes vraag me af hoe het kan dat het daar wel goed gaat.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:02 schreef D-Flying het volgende:
[..]
Dat land behoort gewoon tot de land der Indianen.
de spijker op zijn kop, echt dat zweer ik... maar dat mag ik zo niet zeggen want dan discrimineer ikquote:Op maandag 6 april 2009 23:29 schreef Lemmeb het volgende:
Zat goede allochtonen in Nederland!
Alleen moet daarbij wel gezegd worden dat die opvallend vaak geen islamitische achtergrond hebben, maar bijvoorbeeld een hindoestaanse.
Dè land der Indianen? En een land dat tot een ander land behoort? Of bedoel je gewoon dat het gebied aan de Indianen toekomt?quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:02 schreef D-Flying het volgende:
[..]
Dat land behoort gewoon tot de land der Indianen.
Ja, want dat is kortzichtig. Ten eerste klopt de terminologie niet. 'Hindoestaans' zegt niets over de religie die die persoon heeft. Er zijn Hindoeïstische en Christelijke Hindoestanen, maar ook...let op, daar komt ie:.......Islamitische Hindoestanen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:06 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
de spijker op zijn kop, echt dat zweer ik... maar dat mag ik zo niet zeggen want dan discrimineer ik
Die werden ook ingesloten in kazerne's, en kregen een heel andere behandeling met dito aanzien.quote:Op maandag 6 april 2009 23:32 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik hoor het al, het ligt allemaal aan de bekrompen arrogante Hollander.quote:Op maandag 6 april 2009 23:59 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Wat overigens wel zo is, is dat het geloof (àlle wereldreligies leven in Suriname door en naast elkaar) zo belangrijk werd gevonden in redenaties over elkaar, als het was: Als helemaal nièt belangrijk dus. Dit komt ook doordat men daar elkaar ook daadwerkelijk meemaakt, waar de gemiddelde Hollander die zichzelf nuchter noemt en zogenaamd zijn kennis van de maatschappij heeft en zichzelf maatschappelijk geëngageerd vind wanneer hij dènkt te weten (9 van de 10 'Indiërs' in Nederland zijn Surinaams) dat een Hindoestaan die hij ziet, uit India komt, geen enkele niet-blanke kent of zelfs geen enkele allochtoon.
In de harde kern aan "supporters" van grote clubs als Ajax, Feyenoord, PSV, FC Utrecht, ADO, etc.... zitten maar HEEL weinig allochtonen. Het is ongelofelijk, maar echt waar..... echt Hollandsche jongens die een binnenstad kunnen slopen.quote:Op maandag 6 april 2009 11:52 schreef zagevent het volgende:
Ehh, vreedzaam? Is niet een van de meest dominante geluiden in het maatschappelijke debat niet het anti-Islam of anti-allochtonen blablabla? Daar gaat het steeds over, terwijl dat niet belangrijk is (en ook niet terecht). En dat ligt inderdaad aan het gegeven dat de meeste Nederlanders niet bekend zijn met verschillende allochtonen. Maar ondertussen heb je wel een grote groep mensen die menen hoe het een en ander in elkaar zit met 'allochtonen' (zonder daadwerkelijk een goed beeld te hebben over wat deze groep inhoud).quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:34 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik hoor het al, het ligt allemaal aan de bekrompen arrogante Hollander.Sjongejonge man.
In Nederland leven ook alle religies vreedzaam naast elkaar hoor. Ok, in 2004 en 2005 zijn er wat moskeeën in de brand gevlogen, maar gaan de verschillende religies met elkaar op de vuist? Helemaal niet. In Nederland zijn alleen problemen met de integratie van een bepaalde bevolkingsgroep, en hun sterk conservatieve cultuur hangt samen met hun religie.
Ja, vreeddzaam. De integratie en de rol van de islam in Nederland liggen gevoelig, maar er is nog steeds vrijheid van religie en er worden nog steeds moskeeën gebouwd. Je moet wel relativeren. Natuurlijk heb je er nitwits tussen zitten die denken dat iedereen met een kleurtje vliegtuigen kaapt, maar dat houd je altijd.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:04 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ehh, vreedzaam? Is niet een van de meest dominante geluiden in het maatschappelijke debat niet het anti-Islam of anti-allochtonen blablabla? Daar gaat het steeds over, terwijl dat niet belangrijk is (en ook niet terecht). En dat ligt inderdaad aan het gegeven dat de meeste Nederlanders niet bekend zijn met verschillende allochtonen. Maar ondertussen heb je wel een grote groep mensen die menen hoe het een en ander in elkaar zit met 'allochtonen' (zonder daadwerkelijk een goed beeld te hebben over wat deze groep inhoud).
Euhm, niemand heeft het over 'de allochtonen' hoor. Er zijn twee grote probleemgroepen: Marokkanen en Antillianen. Daarin wordt duidelijk onderscheid gemaakt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:04 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Wat de conservatieve inslag van de cultuur van bepaalde allochtone groepen betreft, heb je wel gelijk. Maar dat gaat dan over diè groepen en niet over andere allochtone groepen. Toch heeft de genoemde groep 'Hollanders' het over 'allochtonen', alsof het één groep is. En wanneer men spreekt over moslims is er sprake van eenzelfde soort tekort. Immers zijn ook niet alle Islamitische allochtone groepen met elkaar te vergelijken.
Ik vind het maar een vaag verhaal waar je mij nu op trakteert. Je stelt dus dat er in Suriname minder spanningen zijn omdat men elkaar beter kent? De spanningen in Nederland worden niet veroorzaakt door een gebrek aan kennis, maar door een gebrek aan beschaafdheid en opvoeding van (even generaliserend) vooral jongere Marokkanen en Antillianen. Het gebrek aan kennis is irrelevant, iedereen weet dat er ook moslims zijn die wel de normen en waarden van Nederland accepteren en daar naar leven. Het probleem is juist dat er een hele grote groep is die dit niet zo makkelijk doet, en dit uit zich in sociale spanningen. Ik snap niet hoe dit opgelost zou kunnen worden door 'de Hollander bij te scholen'. Alsof men dan stopt met oma's beroven op het Kanaleneiland.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:04 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
In Suriname kennen die verschillende groepen elkaar wèl en dus weet men in het algemeen ook wat de verschillen en overeenkomsten zijn en op welke vlakken. Uit eigen ervaring dus. En niet uit wat gekanker dat men in de media hoort, of in het nieuws waar men zelf naar gezocht heeft, en dus erg gekleurd is. Dit laatste is de laatste jaren erg makkelijk geworden door internet, waardoor mensen de laatste jaren een bepaald idee krijgen dat gevormd wordt door dat waar men naar zoekt. Lees je de hele tijd over allochtonen-problemen op sites waar men per definitie altijd negatief is, krijg je een vertekend beeld van de werkelijkheid. Zeker aangezien de meeste mensen hier, i.t.t. de mensen in Suriname, niet een cultuur heeft waarin men al die andere etnische groepen uit eerste hand meegemaakt heeft, zodat het eea voor de Hollander moeilijker in context te plaatsen is.
Zolang er een debat gevoerd wordt over welke cultuur superieur is, en waarom de Islam een negatieve entiteit vormt binnen dit land of zelfs de wereld, noem ik het niet vreedzaam. Het hoeft natuurlijk niet te gaan over vechtpartijen ed. Daar staan we voor het grootste deel gelukkig wel boven.quote:
Ctrl + F op alle aan het allochtonenprobleem gerelateerde onderwerpen op de frontpage en hier op het forum, en kennelijk zul jij een openbaring meemaken. Voor een hoop mensen, zeker hier op FOK! staat het begrip allochtoon, gelijk aan een randgroep Marokkaan of Antilliaan. Ik ben deze discussie in dit topic ook weer ingestapt met een opmerking om een dergelijk idee te corrigeren.quote:Euhm, niemand heeft het over 'de allochtonen' hoor. Er zijn twee grote probleemgroepen: Marokkanen en Antillianen. Daarin wordt duidelijk onderscheid gemaakt.
Tsja, hier werd ik wel even stil van. Niet dat je zo'n sterk argument neerzet, maar omdat ik even moest omschakelen, omdat je dit zo anders beleeft als ik. Je kunt moeilijk ontkennen dat allochtonen vaak onderwerp van debat zijn, en dat allochtonen in dit debat als de negatieve entiteit zijn. Toch lijk jij dit te doen. Ik heb het zelf meerdere malen meegemaakt dat vrienden van mij gelijk werden gesteld met randgroepallochtonen, terwijl het ging om een Hindoestaan en Indo. Veel 'Hollanders' zijn geneigd dit probleem te nuanceren, omdat zij er zelf niet mee geconfronteerd worden. Maar ik kan niet anders dan te concluderen dat de meeste 'Hollanders' gewoon een ernstig gebrek aan kennis hebben in deze.quote:Ik vind het maar een vaag verhaal waar je mij nu op trakteert. Je stelt dus dat er in Suriname minder spanningen zijn omdat men elkaar beter kent? De spanningen in Nederland worden niet veroorzaakt door een gebrek aan kennis, maar door een gebrek aan beschaafdheid en opvoeding van (even generaliserend) vooral jongere Marokkanen en Antillianen. Het gebrek aan kennis is irrelevant, iedereen weet dat er ook moslims zijn die wel de normen en waarden van Nederland accepteren en daar naar leven. Het probleem is juist dat er een hele grote groep is die dit niet zo makkelijk doet, en dit uit zich in sociale spanningen. Ik snap niet hoe dit opgelost zou kunnen worden door 'de Hollander bij te scholen'. Alsof men dan stopt met oma's beroven op het Kanaleneiland.
Dit zijn 2 amateurclubjes. De spelers plegen zware mishandeling op en supporter.quote:Op maandag 6 april 2009 12:50 schreef Ylse het volgende:
Precies. Alsof er alleen maar voetbalgeweld is rondom allochtone ploegen. Ik moet zeggen dat ik van dat fenomeen niet echt heb gehoord, maar kan me nog wel herinneren dat er heel wat arrestaties waren rondom een wedstrijd van FEYENOORD-AJAX.. Kwam vast door die allochtonen...................
En die spelen in wedstrijdverband tegen elkaar? Bekijk die teamfoto van sportingmaroc is, en herzie je mening dan nog maar eens. Je ziet zo wie daar de tikken uitdelen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:51 schreef maartena het volgende:
[..]
In de harde kern aan "supporters" van grote clubs als Ajax, Feyenoord, PSV, FC Utrecht, ADO, etc.... zitten maar HEEL weinig allochtonen. Het is ongelofelijk, maar echt waar..... echt Hollandsche jongens die een binnenstad kunnen slopen.
Wie had dat nu kunnen denken.
nou nee, dat was even later ... google even op treinkaping en ga van daaruit verder .. misschien leer je nog eens watquote:Op maandag 6 april 2009 23:34 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja joh. Want vroeger terroriseerden hordes Indo's de straten, beroofden ze oude omaatjes en staken ze willekeurige voorbijgangers neer, gewoon omdat het kon. Ja vroeger, in de jaren '50 en '60, toen ging het er bijzonder ruig aan toe op straat.!!!!
Die situatie lag toch heel anders? Die mensen werden hierheen gehaald en vervolgens opgesloten en mensonwaardig behandeld. Dat is heel iets anders dan de huidige Maroc(problematiek).quote:Op dinsdag 7 april 2009 02:21 schreef moussie het volgende:
[..]
nou nee, dat was even later ... google even op treinkaping en ga van daaruit verder .. misschien leer je nog eens wat
Leer eerst maar eens zelf onderscheid te maken tussen Indo's en Molukkersquote:Op dinsdag 7 april 2009 02:21 schreef moussie het volgende:
[..]
nou nee, dat was even later ... google even op treinkaping en ga van daaruit verder .. misschien leer je nog eens wat
Ik wou net zeggen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 02:30 schreef cultheld het volgende:
[..]
Leer eerst maar eens zelf onderscheid te maken tussen Indo's en Molukkers,
Leer nou zelf eens onderscheid te maken tussen moslims en extremistenquote:Op dinsdag 7 april 2009 02:30 schreef cultheld het volgende:
[..]
Leer eerst maar eens zelf onderscheid te maken tussen Indo's en Molukkers
Was dat van hetzelfde laken een pak toen Robbie Delahaye van MVV tegen John de Wolf (toen VVV) in een duel letterlijk zei:quote:Op maandag 6 april 2009 23:01 schreef tong80 het volgende:
Ik speelde tegen een Moluks zaalvoetbal elftal om het kampioenschap.
Als ik nog een keer zou scoren zouden ze een revolver tegen mijn slaap zetten na afloop.
Wat een geweldige post!quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:31 schreef cultheld het volgende:
Second, natuurlijk mag je mensen niet vergelijken met een kankergezwel voor zover dat al ergens op slaat. Maar voor rellende voetbalsupporters maak ik een uitzonderingquote:
Euhm.. Nee.quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:51 schreef maartena het volgende:
[..]
In de harde kern aan "supporters" van grote clubs als Ajax, Feyenoord, PSV, FC Utrecht, ADO, etc.... zitten maar HEEL weinig allochtonen. Het is ongelofelijk, maar echt waar..... echt Hollandsche jongens die een binnenstad kunnen slopen.
Welnee. Ook de harde kern van dit soort clubs bestaat tegenwoordig voor een groot deel uit allochtonen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Volgens mij niet alleen "tegenwoordig" maar "vroeger" ook al gewoon hoorquote:Op dinsdag 7 april 2009 13:19 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Welnee. Ook de harde kern van dit soort clubs bestaat tegenwoordig voor een groot deel uit allochtonen.
In de tijd van Picornie in elk geval al wel, inderdaad. Zou me niks verbazen als dat één van de eerste moorden was die de hyena's op hun geweten hadden.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:20 schreef Keltie het volgende:
[..]
Volgens mij niet alleen "tegenwoordig" maar "vroeger" ook al gewoon hoor
Omg dus dat is een goed excuus voor Marokkanen om ook te mogen slopenquote:Op dinsdag 7 april 2009 02:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze vergeet alleen even het verschil tussen die 2 groepen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:23 schreef Slappy het volgende:
[..]
Omg dus dat is een goed excuus voor Marokkanen om ook te mogen slopen
Marokkanen zijn gewoon goed in slachtoffer ruil kruipen dat moet je ze gewoon eerlijk toegeven daar zijn nummer 1 in net als die Palestijnenquote:Op dinsdag 7 april 2009 13:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ze vergeet alleen even het verschil tussen die 2 groepen.
Mwah, "die Palestijnen" vallen nog wel mee vergeleken bij de Israëlieten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:26 schreef Slappy het volgende:
[..]
Marokkanen zijn gewoon goed in slachtoffer ruil kruipen dat moet je ze gewoon eerlijk toegeven daar zijn nummer 1 in net als die Palestijnen
Ik vergeleek niet zo zeer mensen met een kankergezwel, maar meer de ontwikkeling die je gaat krijgen zodra dit soort tuig zich voortplant.quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Second, natuurlijk mag je mensen niet vergelijken met een kankergezwel voor zover dat al ergens op slaat. Maar voor rellende voetbalsupporters maak ik een uitzondering
Je punt is me duidelijk, toch kun je de kinderen niet verantwoordelijk houden voor de daden van de vader. Hopelijk gaat de kwaliteit van het onderwijs omhoog en kunnen zij het primitieve niveau van hun ouders ontstijgen. Ik vond de moderatie ook maar onzinnig gefrutselquote:Op dinsdag 7 april 2009 17:59 schreef cultheld het volgende:
Ik vergeleek niet zo zeer mensen met een kankergezwel, maar meer de ontwikkeling die je gaat krijgen zodra dit soort tuig zich voortplant.
Wat moet er terecht komen van ventjes die vroeger mensen molesteerden? Hoe kunnen die nou ooit goede vaders worden? Ik zie overigens niet in waarom mijn post geëdit is; in de Engelse taal worden zat 'like a cancer' vergelijkingen gemaakt en niemand die er bezwaar tegen heeft.
Hij bedoelt zeker dat als die misbaksels straks kinderen hebben dat zij hun kinderen dezelfde apenmentaliteit leren als zijzelf hebben. Dát is het probleem. En dan kan je wel HOPEN (dus het is niet zeker of enigzins in de buurt van zekerheid) dat de kwaliteit van het onderwijs omhoog gaat, maar feit is dat die misbaksels zélf moeten worden aangepakt voordat zij kinderen krijgen. Anders breidt die apen- en hyenamentaliteit zich steeds verder uitquote:Op dinsdag 7 april 2009 18:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je punt is me duidelijk, toch kun je de kinderen niet verantwoordelijk houden voor de daden van de vader. Hopelijk gaat de kwaliteit van het onderwijs omhoog en kunnen zij het primitieve niveau van hun ouders ontstijgen. Ik vond de moderatie ook maar onzinnig gefrutsel
Okee, laat ik het anders formuleren, laten we hopen dat de maatschappij het binnenkort toestaat werk kampen in te richten voor dit soort criminelen. Langer en zwaarder straffen voor dit soort vergrijpen, desnoods de strafmaat aanpassen aan de culturele achtergrond. Rekenschap houden met de culthuurquote:Op dinsdag 7 april 2009 18:56 schreef Zienswijze het volgende:
Anders breidt die apen- en hyenamentaliteit zich steeds verder uit
Nee, de supporters van Ajax en Feyenoord spreken met elkaar af op een veldje bij Beverwijk, om elkaar de hersens in te slaan met een dode als gevolg.... of waren we dat voor de grap alweer vergeten?quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:59 schreef tho_Omas het volgende:
En die spelen in wedstrijdverband tegen elkaar? Bekijk die teamfoto van sportingmaroc is, en herzie je mening dan nog maar eens. Je ziet zo wie daar de tikken uitdelen.
Ik ben niet voor aparte straffen a.d.v. culturele achtergrond hoor. Dat komt neer op discriminatie.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Okee, laat ik het anders formuleren, laten we hopen dat de maatschappij het binnenkort toestaat werk kampen in te richten voor dit soort criminelen. Langer en zwaarder straffen voor dit soort vergrijpen, desnoods de strafmaat aanpassen aan de culturele achtergrond. Rekenschap houden met de culthuur
Idd voetbalhooligans, waarvan er meer autochtonen zijn in Nederland, kennen geen beschaafdheid. Ze horen in de dierentuin thuis in een apart hok. Kan de rest van de beschaafde wereld ze komen bekijken tegen het kopen van een toegangskaartje. Daarmee stimuleer je tevens de economie en zal het BBP van Nederland stijgen. Prima maatregel om de kredietcrisis enigzins te lijf te gaan.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, de supporters van Ajax en Feyenoord spreken met elkaar af op een veldje bij Beverwijk, om elkaar de hersens in te slaan met een dode als gevolg.... of waren we dat voor de grap alweer vergeten?
[ afbeelding ]
En er zijn er hier die beweren dat die harde kern de "F-Side" etc, tegenwoordig ook uit allochtonen zou bestaan.....quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:00 schreef Zienswijze het volgende:
Idd voetbalhooligans, waarvan er meer autochtonen zijn in Nederland, kennen geen beschaafdheid. Ze horen in de dierentuin thuis in een apart hok. Kan de rest van de beschaafde wereld ze komen bekijken tegen het kopen van een toegangskaartje. Daarmee stimuleer je tevens de economie en zal het BBP van Nederland stijgen. Prima maatregel om de kredietcrisis enigzins te lijf te gaan.
Volgens jou, maar jij hebt het fout.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:50 schreef maartena het volgende:
[..]
En er zijn er hier die beweren dat die harde kern de "F-Side" etc, tegenwoordig ook uit allochtonen zou bestaan.....
Volgens mij zijn het voornamelijk dit soort lui:
Feyenoord Rotterdam:
[ afbeelding ]
En de F-Side bij Ajax:
[ afbeelding ]
En sowieso is het van de zotte om te gaan beweren dat alle rasechte Nederlanders allemaal hele zoete en brave voetbalsupportertjes zijn....
het woord alleen alquote:een allochtonenploeg
Dat was vroeger zo, 15 jaar geleden, maar dat is niet meer. Niet zo gek ook natuurlijk: er wonen (op wat grachtengordelvolk na) nog amper autochtonen in die steden.quote:[b]Op dinsdag 7 april 2009 21:50 schreef maartena het volgende:
[..]
En er zijn er hier die beweren dat die harde kern de "F-Side" etc, tegenwoordig ook uit allochtonen zou bestaan.....
Feyenoord Rotterdam:
[ afbeelding ]
En de F-Side bij Ajax:
[ afbeelding ]
En sowieso is het van de zotte om te gaan beweren dat alle rasechte Nederlanders allemaal hele zoete en brave voetbalsupportertjes zijn....
Gast, hij heeft gewoon gelijkquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:57 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat was vroeger zo, 15 jaar geleden, maar dat is niet meer. Niet zo gek ook natuurlijk: er wonen (op wat grachtengordelvolk na) nog amper autochtonen in die steden.
Hoe lang ben jij eigenlijk al niet meer in Nederland geweest? Je komt nou niet echt over alsof je nog weet wat zich hier allemaal afspeelt.
Maar die vallen toch helemaal geen argeloze, onschuldige burgers lastig? Laat staan dat ze massaal iemand de tering slaan.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Feyenoord Rotterdam:
[ afbeelding ]
En de F-Side bij Ajax:
[ afbeelding ]
Je mag met onderbouwing komen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:51 schreef TC03 het volgende:
Volgens jou, maar jij hebt het fout.
Ja joh, alleen allochtone supporters slaan elkaar de hersens in zeg.quote:
Je was de slag bij Beverwijk vergeten?quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:28 schreef Chooselife het volgende:
Maar die vallen toch helemaal geen argeloze, onschuldige burgers lastig? Laat staan dat ze massaal iemand de tering slaan.
Dus ik zie de vergelijking nergens.
Je moet denk ik toch eens wat beter opletten. De F-Side, Bunnik side, etc, zitten echt niet bomvol met allochtonen. En lees de artikelen eens die ik hierboven heb gepost.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:57 schreef Lemmeb het volgende:
Dat was vroeger zo, 15 jaar geleden, maar dat is niet meer. Niet zo gek ook natuurlijk: er wonen (op wat grachtengordelvolk na) nog amper autochtonen in die steden.
En als ik hetzelfde argument zou gebruiken met betrekking tot de Verenigde Staten, dan geld dat natuurlijk niet, want een Nederlander kan zich natuurlijk prima op de hoogte stellen wat er gebeurd in de internationale politiek.quote:Hoe lang ben jij eigenlijk al niet meer in Nederland geweest? Je komt nou niet echt over alsof je nog weet wat zich hier allemaal afspeelt.
Ja, want op teevee, bij de publieke omroep, krijg je een prima beeld van wat er momenteel allemaal speelt in Nederland.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:13 schreef maartena het volgende:
Vriend, ik kijk nog steeds regelmatig naar het journaal (handig zo'n MediaCenter met Uitzendinggemist achter de afstandsbediening) en andere Nederlandse televisie, lees Nederlandse nieuwsberichten, en hou me goed op de hoogte van de Nederlandse politiek.
Mooi stuk geschreven. Je hebt idd volkomen gelijk. Wat ik gister al zei: Antilianen en Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de straatcriminaliteit, de autochtonen nemen hun aandeel in het voetbal hooligan geweld. Beide groepen dequote:Op dinsdag 7 april 2009 23:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Je was de slag bij Beverwijk vergeten?
En zijn we dit ook alweer vergeten? Postbode in Zaamslag na zware mishandeling overleden
Of een groep die vader en zoon op weg naar een wedstrijd een auto aan de kant zetten om ze eens eens goed de waarheid te vertellen over een Cambuur vaantje in de auto?
En uiteraard zal dit ook wel weer door een "allochtoon" gedaan zijn.....
Deze zwitserse IJshockey fans die een Nederlandse familie in elkaar trapten zijn inderdaad buitenlanders.... ze komen immers uit Zwitserland. Kutzwitsers ook altijd weer
En ach.... deze Nederlander heeft spijt van het molesteren van een grensrechter. Vergeven dan maar?
Uiteraard zijn onze Oranje Supporters ook allemaal erg braaf, en vroeg die conducteur gewoon om klappen.... Of zouden het wellicht goed geintegreerde Marokkanen zijn die ons landsteam steunen?
De kleine clubjes in Nederland doen het natuurlijk ook altijd goed. Daar wordt nooit gevochten....
Er moet toch echt opgehouden worden met het vingertjewijzen naar buitenlanders, en Nederlanders gewoon braafjes behandelen alsof er niets aan de hand is. De Nederlandse jeugd (en niet alleen de jeugd blijkbaar) veroorzaakt net zo goed problemen.
Het is alleen niet zo interressant voor de FOK!FP als er niet minstens 1 Marokkaan bij betrokken is.....
En Hart van Nederland en RTL Journaal zijn betere bronnen?quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:16 schreef Lemmeb het volgende:
Ja, want op teevee, bij de publieke omroep, krijg je een prima beeld van wat er momenteel allemaal speelt in Nederland.
Precies. Marokkanen zijn enorme probleemmakers op straat, zie de supermarkt in Gouda.... maar om te beweren dat Nederlandse jeugd echt braaf is, nou vergeet het maar. En dat komt inderdaad voornamelijk naar voren in de voetbalwereld, en echt niet alleen bij de grote clubs, ook de kleine clubs kennen een flinke hoeveelheid problemen rondom wedstrijden, en daarbuiten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:20 schreef Zienswijze het volgende:
Antilianen en Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de straatcriminaliteit, de autochtonen nemen hun aandeel in het voetbal hooligan geweld. Beide groepen deerover Geert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |