Zolang er een debat gevoerd wordt over welke cultuur superieur is, en waarom de Islam een negatieve entiteit vormt binnen dit land of zelfs de wereld, noem ik het niet vreedzaam. Het hoeft natuurlijk niet te gaan over vechtpartijen ed. Daar staan we voor het grootste deel gelukkig wel boven.quote:
Ctrl + F op alle aan het allochtonenprobleem gerelateerde onderwerpen op de frontpage en hier op het forum, en kennelijk zul jij een openbaring meemaken. Voor een hoop mensen, zeker hier op FOK! staat het begrip allochtoon, gelijk aan een randgroep Marokkaan of Antilliaan. Ik ben deze discussie in dit topic ook weer ingestapt met een opmerking om een dergelijk idee te corrigeren.quote:Euhm, niemand heeft het over 'de allochtonen' hoor. Er zijn twee grote probleemgroepen: Marokkanen en Antillianen. Daarin wordt duidelijk onderscheid gemaakt.
Tsja, hier werd ik wel even stil van. Niet dat je zo'n sterk argument neerzet, maar omdat ik even moest omschakelen, omdat je dit zo anders beleeft als ik. Je kunt moeilijk ontkennen dat allochtonen vaak onderwerp van debat zijn, en dat allochtonen in dit debat als de negatieve entiteit zijn. Toch lijk jij dit te doen. Ik heb het zelf meerdere malen meegemaakt dat vrienden van mij gelijk werden gesteld met randgroepallochtonen, terwijl het ging om een Hindoestaan en Indo. Veel 'Hollanders' zijn geneigd dit probleem te nuanceren, omdat zij er zelf niet mee geconfronteerd worden. Maar ik kan niet anders dan te concluderen dat de meeste 'Hollanders' gewoon een ernstig gebrek aan kennis hebben in deze.quote:Ik vind het maar een vaag verhaal waar je mij nu op trakteert. Je stelt dus dat er in Suriname minder spanningen zijn omdat men elkaar beter kent? De spanningen in Nederland worden niet veroorzaakt door een gebrek aan kennis, maar door een gebrek aan beschaafdheid en opvoeding van (even generaliserend) vooral jongere Marokkanen en Antillianen. Het gebrek aan kennis is irrelevant, iedereen weet dat er ook moslims zijn die wel de normen en waarden van Nederland accepteren en daar naar leven. Het probleem is juist dat er een hele grote groep is die dit niet zo makkelijk doet, en dit uit zich in sociale spanningen. Ik snap niet hoe dit opgelost zou kunnen worden door 'de Hollander bij te scholen'. Alsof men dan stopt met oma's beroven op het Kanaleneiland.
Dit zijn 2 amateurclubjes. De spelers plegen zware mishandeling op en supporter.quote:Op maandag 6 april 2009 12:50 schreef Ylse het volgende:
Precies. Alsof er alleen maar voetbalgeweld is rondom allochtone ploegen. Ik moet zeggen dat ik van dat fenomeen niet echt heb gehoord, maar kan me nog wel herinneren dat er heel wat arrestaties waren rondom een wedstrijd van FEYENOORD-AJAX.. Kwam vast door die allochtonen...................
En die spelen in wedstrijdverband tegen elkaar? Bekijk die teamfoto van sportingmaroc is, en herzie je mening dan nog maar eens. Je ziet zo wie daar de tikken uitdelen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:51 schreef maartena het volgende:
[..]
In de harde kern aan "supporters" van grote clubs als Ajax, Feyenoord, PSV, FC Utrecht, ADO, etc.... zitten maar HEEL weinig allochtonen. Het is ongelofelijk, maar echt waar..... echt Hollandsche jongens die een binnenstad kunnen slopen.
Wie had dat nu kunnen denken.
nou nee, dat was even later ... google even op treinkaping en ga van daaruit verder .. misschien leer je nog eens watquote:Op maandag 6 april 2009 23:34 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja joh. Want vroeger terroriseerden hordes Indo's de straten, beroofden ze oude omaatjes en staken ze willekeurige voorbijgangers neer, gewoon omdat het kon. Ja vroeger, in de jaren '50 en '60, toen ging het er bijzonder ruig aan toe op straat.!!!!
Die situatie lag toch heel anders? Die mensen werden hierheen gehaald en vervolgens opgesloten en mensonwaardig behandeld. Dat is heel iets anders dan de huidige Maroc(problematiek).quote:Op dinsdag 7 april 2009 02:21 schreef moussie het volgende:
[..]
nou nee, dat was even later ... google even op treinkaping en ga van daaruit verder .. misschien leer je nog eens wat
Leer eerst maar eens zelf onderscheid te maken tussen Indo's en Molukkersquote:Op dinsdag 7 april 2009 02:21 schreef moussie het volgende:
[..]
nou nee, dat was even later ... google even op treinkaping en ga van daaruit verder .. misschien leer je nog eens wat
Ik wou net zeggen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 02:30 schreef cultheld het volgende:
[..]
Leer eerst maar eens zelf onderscheid te maken tussen Indo's en Molukkers,
Leer nou zelf eens onderscheid te maken tussen moslims en extremistenquote:Op dinsdag 7 april 2009 02:30 schreef cultheld het volgende:
[..]
Leer eerst maar eens zelf onderscheid te maken tussen Indo's en Molukkers
Was dat van hetzelfde laken een pak toen Robbie Delahaye van MVV tegen John de Wolf (toen VVV) in een duel letterlijk zei:quote:Op maandag 6 april 2009 23:01 schreef tong80 het volgende:
Ik speelde tegen een Moluks zaalvoetbal elftal om het kampioenschap.
Als ik nog een keer zou scoren zouden ze een revolver tegen mijn slaap zetten na afloop.
Wat een geweldige post!quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:31 schreef cultheld het volgende:
Second, natuurlijk mag je mensen niet vergelijken met een kankergezwel voor zover dat al ergens op slaat. Maar voor rellende voetbalsupporters maak ik een uitzonderingquote:
Euhm.. Nee.quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:51 schreef maartena het volgende:
[..]
In de harde kern aan "supporters" van grote clubs als Ajax, Feyenoord, PSV, FC Utrecht, ADO, etc.... zitten maar HEEL weinig allochtonen. Het is ongelofelijk, maar echt waar..... echt Hollandsche jongens die een binnenstad kunnen slopen.
Welnee. Ook de harde kern van dit soort clubs bestaat tegenwoordig voor een groot deel uit allochtonen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Volgens mij niet alleen "tegenwoordig" maar "vroeger" ook al gewoon hoorquote:Op dinsdag 7 april 2009 13:19 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Welnee. Ook de harde kern van dit soort clubs bestaat tegenwoordig voor een groot deel uit allochtonen.
In de tijd van Picornie in elk geval al wel, inderdaad. Zou me niks verbazen als dat één van de eerste moorden was die de hyena's op hun geweten hadden.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:20 schreef Keltie het volgende:
[..]
Volgens mij niet alleen "tegenwoordig" maar "vroeger" ook al gewoon hoor
Omg dus dat is een goed excuus voor Marokkanen om ook te mogen slopenquote:Op dinsdag 7 april 2009 02:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze vergeet alleen even het verschil tussen die 2 groepen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:23 schreef Slappy het volgende:
[..]
Omg dus dat is een goed excuus voor Marokkanen om ook te mogen slopen
Marokkanen zijn gewoon goed in slachtoffer ruil kruipen dat moet je ze gewoon eerlijk toegeven daar zijn nummer 1 in net als die Palestijnenquote:Op dinsdag 7 april 2009 13:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ze vergeet alleen even het verschil tussen die 2 groepen.
Mwah, "die Palestijnen" vallen nog wel mee vergeleken bij de Israëlieten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:26 schreef Slappy het volgende:
[..]
Marokkanen zijn gewoon goed in slachtoffer ruil kruipen dat moet je ze gewoon eerlijk toegeven daar zijn nummer 1 in net als die Palestijnen
Ik vergeleek niet zo zeer mensen met een kankergezwel, maar meer de ontwikkeling die je gaat krijgen zodra dit soort tuig zich voortplant.quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Second, natuurlijk mag je mensen niet vergelijken met een kankergezwel voor zover dat al ergens op slaat. Maar voor rellende voetbalsupporters maak ik een uitzondering
Je punt is me duidelijk, toch kun je de kinderen niet verantwoordelijk houden voor de daden van de vader. Hopelijk gaat de kwaliteit van het onderwijs omhoog en kunnen zij het primitieve niveau van hun ouders ontstijgen. Ik vond de moderatie ook maar onzinnig gefrutselquote:Op dinsdag 7 april 2009 17:59 schreef cultheld het volgende:
Ik vergeleek niet zo zeer mensen met een kankergezwel, maar meer de ontwikkeling die je gaat krijgen zodra dit soort tuig zich voortplant.
Wat moet er terecht komen van ventjes die vroeger mensen molesteerden? Hoe kunnen die nou ooit goede vaders worden? Ik zie overigens niet in waarom mijn post geëdit is; in de Engelse taal worden zat 'like a cancer' vergelijkingen gemaakt en niemand die er bezwaar tegen heeft.
Hij bedoelt zeker dat als die misbaksels straks kinderen hebben dat zij hun kinderen dezelfde apenmentaliteit leren als zijzelf hebben. Dát is het probleem. En dan kan je wel HOPEN (dus het is niet zeker of enigzins in de buurt van zekerheid) dat de kwaliteit van het onderwijs omhoog gaat, maar feit is dat die misbaksels zélf moeten worden aangepakt voordat zij kinderen krijgen. Anders breidt die apen- en hyenamentaliteit zich steeds verder uitquote:Op dinsdag 7 april 2009 18:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je punt is me duidelijk, toch kun je de kinderen niet verantwoordelijk houden voor de daden van de vader. Hopelijk gaat de kwaliteit van het onderwijs omhoog en kunnen zij het primitieve niveau van hun ouders ontstijgen. Ik vond de moderatie ook maar onzinnig gefrutsel
Okee, laat ik het anders formuleren, laten we hopen dat de maatschappij het binnenkort toestaat werk kampen in te richten voor dit soort criminelen. Langer en zwaarder straffen voor dit soort vergrijpen, desnoods de strafmaat aanpassen aan de culturele achtergrond. Rekenschap houden met de culthuurquote:Op dinsdag 7 april 2009 18:56 schreef Zienswijze het volgende:
Anders breidt die apen- en hyenamentaliteit zich steeds verder uit
Nee, de supporters van Ajax en Feyenoord spreken met elkaar af op een veldje bij Beverwijk, om elkaar de hersens in te slaan met een dode als gevolg.... of waren we dat voor de grap alweer vergeten?quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:59 schreef tho_Omas het volgende:
En die spelen in wedstrijdverband tegen elkaar? Bekijk die teamfoto van sportingmaroc is, en herzie je mening dan nog maar eens. Je ziet zo wie daar de tikken uitdelen.
Ik ben niet voor aparte straffen a.d.v. culturele achtergrond hoor. Dat komt neer op discriminatie.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Okee, laat ik het anders formuleren, laten we hopen dat de maatschappij het binnenkort toestaat werk kampen in te richten voor dit soort criminelen. Langer en zwaarder straffen voor dit soort vergrijpen, desnoods de strafmaat aanpassen aan de culturele achtergrond. Rekenschap houden met de culthuur
Idd voetbalhooligans, waarvan er meer autochtonen zijn in Nederland, kennen geen beschaafdheid. Ze horen in de dierentuin thuis in een apart hok. Kan de rest van de beschaafde wereld ze komen bekijken tegen het kopen van een toegangskaartje. Daarmee stimuleer je tevens de economie en zal het BBP van Nederland stijgen. Prima maatregel om de kredietcrisis enigzins te lijf te gaan.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, de supporters van Ajax en Feyenoord spreken met elkaar af op een veldje bij Beverwijk, om elkaar de hersens in te slaan met een dode als gevolg.... of waren we dat voor de grap alweer vergeten?
[ afbeelding ]
En er zijn er hier die beweren dat die harde kern de "F-Side" etc, tegenwoordig ook uit allochtonen zou bestaan.....quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:00 schreef Zienswijze het volgende:
Idd voetbalhooligans, waarvan er meer autochtonen zijn in Nederland, kennen geen beschaafdheid. Ze horen in de dierentuin thuis in een apart hok. Kan de rest van de beschaafde wereld ze komen bekijken tegen het kopen van een toegangskaartje. Daarmee stimuleer je tevens de economie en zal het BBP van Nederland stijgen. Prima maatregel om de kredietcrisis enigzins te lijf te gaan.
Volgens jou, maar jij hebt het fout.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:50 schreef maartena het volgende:
[..]
En er zijn er hier die beweren dat die harde kern de "F-Side" etc, tegenwoordig ook uit allochtonen zou bestaan.....
Volgens mij zijn het voornamelijk dit soort lui:
Feyenoord Rotterdam:
[ afbeelding ]
En de F-Side bij Ajax:
[ afbeelding ]
En sowieso is het van de zotte om te gaan beweren dat alle rasechte Nederlanders allemaal hele zoete en brave voetbalsupportertjes zijn....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |