abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67778538
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh, niet jij in het bijzonder. Excuus als ik dat opgeschreven heb (alcohol...).
Maar meer de Islam gemeenschap hier in NL.
Ik denk dat het een erg scheef beeld is van de werkelijkheid. Meer gebaseerd op incidenten uit de media met vlaggenzwaaiende en scheldende tieners die zich zoals elke tiener proberen af te zetten tegen de gevestigde orde.
Allah Al Watan Al Malik
  Trouwste user 2022 maandag 6 april 2009 @ 23:01:06 #152
7889 tong80
Spleenheup
pi_67778615
Ik speelde tegen een Moluks zaalvoetbal elftal om het kampioenschap.

Als ik nog een keer zou scoren zouden ze een revolver tegen mijn slaap zetten na afloop.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 6 april 2009 @ 23:03:54 #153
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67778727
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:01 schreef tong80 het volgende:
Ik speelde tegen een Moluks zaalvoetbal elftal om het kampioenschap.

Als ik nog een keer zou scoren zouden ze een revolver tegen mijn slaap zetten na afloop.
Kun je nagaan, dit waren dan nog Molukkers...

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  maandag 6 april 2009 @ 23:06:28 #154
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_67778805
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:44 schreef pisnicht het volgende:

[..]

ik ken diverse mensen binnen justitie en als iets duidelijk is, is het wel dat allochtonen dus zwaar oververtegenwoordigd zijn bij geweldsmisdrijven en andere kleine misdaad. Daarnaast is het juist NIET onderling gericht maar mijdt men juist allochtonen en richten ze zich juist op de autochtone bevolking.
Ik vind het zo stompzinnig om het iedere keer maar het hebben over allochtonen. Er leven zoveel verschillende soorten allochtonen in Nederland. Waarom de allochtone groepen die helemaal geen probleem groep vormen meetrekken in redenaties over Anti's en Marocs?
pi_67778981
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:55 schreef capricia het volgende:
Maar het is toch vreemd dat jij je als NL-Mar jezelf meer associeert met de Palestijnse belangen dan met die van NL?
tja .. wat verwacht je anders als je 'hun' blijft vertellen dat ze maar te gast zijn ..
ik heb het begin daarvan gezien, halverwege 70er/begin 80er jaren dat ik opvangmoeder was op school, kleine kinderen die jankend bij mij kwamen omdat hun werd verteld dat ze op moesten rotten, hun vader stal het werk van een echte Nederlander .. 't is weinig verbeterd sindsdien ..

Ik bedoel maar, het bouwen van een gebedshuis is geen gunst, dat is een wettelijk vastgelegd recht, zo gek is het dus niet als je je op je teentjes getrapt voelt als dat recht ineens gepresenteerd wordt als een gunst waarvoor jij dan dankbaar zou moeten zijn .. om maar 1 ding te noemen ..

oftewel, de basis was er al, voeg de retoriek van Wilders bij de mix en een flinke handvol gefrustreerde pubers ..
pleased to meet you
pi_67779024
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:11 schreef moussie het volgende:

[..]

tja .. wat verwacht je anders als je 'hun' blijft vertellen dat ze maar te gast zijn ..
ik heb het begin daarvan gezien, halverwege 70er/begin 80er jaren dat ik opvangmoeder was op school, kleine kinderen die jankend bij mij kwamen omdat hun werd verteld dat ze op moesten rotten, hun vader stal het werk van een echte Nederlander .. 't is weinig verbeterd sindsdien ..

Ik bedoel maar, het bouwen van een gebedshuis is geen gunst, dat is een wettelijk vastgelegd recht, zo gek is het dus niet als je je op je teentjes getrapt voelt als dat recht ineens gepresenteerd wordt als een gunst waarvoor jij dan dankbaar zou moeten zijn .. om maar 1 ding te noemen ..

oftewel, de basis was er al, voeg de retoriek van Wilders bij de mix en een flinke handvol gefrustreerde pubers ..
Dus als ik het goed begrijp vind jij het alleen de schuld van Nederland?
  maandag 6 april 2009 @ 23:14:14 #157
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_67779068
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:06 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Ik vind het zo stompzinnig om het iedere keer maar het hebben over allochtonen. Er leven zoveel verschillende soorten allochtonen in Nederland. Waarom de allochtone groepen die helemaal geen probleem groep vormen meetrekken in redenaties over Anti's en Marocs?
de enige allochtonen die vrijwel niet voor dit soort problemen zorgen zijn de chinezen.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_67779154
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:14 schreef pisnicht het volgende:

[..]

de enige allochtonen die vrijwel niet voor dit soort problemen zorgen zijn de chinezen.
Surinamers heb ik over het algemeen ook geen last van, Antillianen daarintegen...
  maandag 6 april 2009 @ 23:17:07 #159
219097 Keepertje8
Postmodernist
pi_67779171
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:06 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Waarom alle Anti's en Marocs meenemen? Waarom alle jeugdige Anti's en Maroc's meenemen? Omdat het lekker makkelijk is om te denken.
  maandag 6 april 2009 @ 23:22:57 #160
138914 Slappy
ambtenaar
pi_67779356
quote:

[..]

Indo's heb ik ook nooit last van oh wacht ik ben zelf ook een beetje Indo Chinezen En Surinamers ook puike lui
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_67779406
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:22 schreef Slappy het volgende:

[..]

Indo's heb ik ook nooit last van oh wacht ik ben zelf ook een beetje Indo Chinezen En Surinamers ook puike lui
Oja Indo's zijn vaak idd wel cool.
  maandag 6 april 2009 @ 23:29:41 #162
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67779572
Zat goede allochtonen in Nederland!

Alleen moet daarbij wel gezegd worden dat die opvallend vaak geen islamitische achtergrond hebben, maar bijvoorbeeld een hindoestaanse.
pi_67779612
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:13 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp vind jij het alleen de schuld van Nederland?
alleen zeg ik niet, leg me geen woorden in de mond
ik zeg dat als je iemand die hier geboren is een gast blijft noemen, en van een wettelijk vastgelegd recht een gunst maakt waarvoor je dankbaar zou moeten zijn, je op z'n minst een aardig steentje bijdraagt aan het verkeerde gedrag van die groep, en bij pubers, kort en grof, ja, dan vraag je erom ..
pleased to meet you
  maandag 6 april 2009 @ 23:30:55 #164
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_67779623
quote:

[..]

Chinezen zijn in deze (allochtonen redenatie, wat zijn de 'goeie') een voorbeeld van 'wat we niet zien, gebeurt niet en/of boeit ons niet'.
Chinezen zijn misschien wel de meest criminele allochtonen. Alleen gaat het hier niet om om roof ed, maar voornamelijk witteboordencriminaliteit en (vaak georganiseerde) criminaliteit tegen het eigen volk. Daarbij zijn het de slechtst geïntegreerde allochtonen, en een typisch voorbeeld van een groep die zich beter acht dan andere groepen. Ze gaan dan ook vaak voornamelijk om met andere Chinezen.
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:22 schreef Slappy het volgende:

[..]

Surinamers zijn niet als één volk te omschrijven. Je hebt de Creolen, bosnegers, Hindoestanen, Javanen, Chinezen, blanken en Joden (belachelijk genoeg weten veel autochtonen dit niet eens). En die verschillen ook van elkaar. Statistieken over Surinamers gaan over al deze mensen en zeggen derhalve niets over de Surinaamse etniciteit, voorzover die überhaupt bestaat.
pi_67779648
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Oja Indo's zijn vaak idd wel cool.
tegenwoordig wel ja .. dat was vroeger wel anders
pleased to meet you
pi_67779683
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:30 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Chinezen zijn in deze (allochtonen redenatie, wat zijn de 'goeie') een voorbeeld van 'wat we niet zien, gebeurt niet en/of boeit ons niet'.
Chinezen zijn misschien wel de meest criminele allochtonen. Alleen gaat het hier niet om om roof ed, maar voornamelijk witteboordencriminaliteit en (vaak georganiseerde) criminaliteit tegen het eigen volk. Daarbij zijn het de slechtst geïntegreerde allochtonen, en een typisch voorbeeld van een groep die zich beter acht dan andere groepen. Ze gaan dan ook vaak voornamelijk om met andere Chinezen.
[..]

Surinamers zijn niet als één volk te omschrijven. Je hebt de Creolen, bosnegers, Hindoestanen, Javanen, Chinezen, blanken en Joden (belachelijk genoeg weten veel autochtonen dit niet eens). En die verschillen ook van elkaar. Statistieken over Surinamers gaan over al deze mensen en zeggen derhalve niets over de Surinaamse etniciteit, voorzover die überhaupt bestaat.
In Suriname is de multi-culturele samenleving wel een succes vraag me af hoe het kan dat het daar wel goed gaat.
pi_67779693
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Al heb ik dat nooit meegemaakt, was voor mijn tijd.
  maandag 6 april 2009 @ 23:34:58 #168
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67779721
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja joh. Want vroeger terroriseerden hordes Indo's de straten, beroofden ze oude omaatjes en staken ze willekeurige voorbijgangers neer, gewoon omdat het kon. Ja vroeger, in de jaren '50 en '60, toen ging het er bijzonder ruig aan toe op straat.

!!!!
  maandag 6 april 2009 @ 23:59:23 #169
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_67780426
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:33 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

In Suriname is de multi-culturele samenleving wel een succes vraag me af hoe het kan dat het daar wel goed gaat.
Mwah, inmiddels gaat het inderdaad beter. Maar als ik mijn vrienden moet geloven (twee Hindoestanen) was dat vroeger wel anders. De Creolen hadden een beetje het niveau van de Marokkanen hier in de maatschappij. Waren ook minder succesvol, en gingen ook over tot het vertonen van crimineel gedrag. En Hindoestanen, Chinezen en Javanen waren dan ook niet bepaald dol op negers. Hindoetanen waren vaak rijke rijstboeren en hadden veel te verliezen (door berooft te worden). Daardoor ontstonden ook echt Hindoestaanse wijken. Later is dit minder geworden. Heel Suriname werd arm, dus was er voor de randgroep-mensen weinig meer te stelen.

Wat overigens wel zo is, is dat het geloof (àlle wereldreligies leven in Suriname door en naast elkaar) zo belangrijk werd gevonden in redenaties over elkaar, als het was: Als helemaal nièt belangrijk dus. Dit komt ook doordat men daar elkaar ook daadwerkelijk meemaakt, waar de gemiddelde Hollander die zichzelf nuchter noemt en zogenaamd zijn kennis van de maatschappij heeft en zichzelf maatschappelijk geëngageerd vind wanneer hij dènkt te weten (9 van de 10 'Indiërs' in Nederland zijn Surinaams) dat een Hindoestaan die hij ziet, uit India komt, geen enkele niet-blanke kent of zelfs geen enkele allochtoon.

Wat dit betreft ben ik blij dat ik toch aardig wat allochtonen heb in mijn vriendengroep en familie, en dat zij ook hun invloed op mij en elkaar hebben.

Met de anti-allochtonen-redenatie die in Nederland zo sterk leeft kiezen veel Suri's echter de kant van niet-de autochtonen (dus niet specifiek voor de randgroep-allochtone groepen). Ze zijn immers allochtoon, en als ze tòch tot dezelfde groep als de randgroep Marokkanen worden gerekend door zoveel mensen, sluiten ze zich af, en ontwikkelen zich eerder op een manier die niet-Westers is. En daar vinden veel Suri-etniciteiten elkaar wèl weer.
Dit is overigens een logische ontwikkeling. Het is een ontwikkeling die we internationaal ook zien bij bijv. de Aziatische landen die momenteel een groeispurt meemaken in economisch en technologisch opzicht.

Overigens is er wel een moslimafkeer die veel Hindoes in Nederland hebben. Maar de grondslag hiervan ligt in het gegeven dat veel moslimgroepen zichzelf superieur achten aan anderen, terwijl de Hindoes juist erg stoïcijns ingesteld zijn kwa zich uit te spreken over de eigen religie. Ze worden een beetje weggedrukt, alsof ze niet bestaan waar er van alles wordt gedaan voor moslims. Ze voelen ook dat ze met het probleem van het 'anti-Marokkanisme' te maken krijgen, aangezien veel mensen het verschil niet kunnen maken tussen de verschillende etniciteiten, terwijl ze totaal dergelijk gedrag vertonen en als groep (cultuur, ontwikkeling, afkomst, reden voor komst (van hun ouders), etc.) totaal niet te vergelijken zijn met Marokkanen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Xaobotnik op 07-04-2009 00:12:53 ]
  dinsdag 7 april 2009 @ 00:01:41 #170
138914 Slappy
ambtenaar
pi_67780488
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:34 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja joh. Want vroeger terroriseerden hordes Indo's de straten, beroofden ze oude omaatjes en staken ze willekeurige voorbijgangers neer, gewoon omdat het kon. Ja vroeger, in de jaren '50 en '60, toen ging het er bijzonder ruig aan toe op straat.

!!!!
Maak die troll nou niet wakker
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_67780503
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:33 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat land behoort gewoon tot de land der Indianen.
pi_67780544
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:02 schreef D-Flying het volgende:

[..]

pi_67780582
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:29 schreef Lemmeb het volgende:
Zat goede allochtonen in Nederland!

Alleen moet daarbij wel gezegd worden dat die opvallend vaak geen islamitische achtergrond hebben, maar bijvoorbeeld een hindoestaanse.
de spijker op zijn kop, echt dat zweer ik... maar dat mag ik zo niet zeggen want dan discrimineer ik
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 7 april 2009 @ 00:16:58 #174
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_67780747
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:02 schreef D-Flying het volgende:

[..]

land der Indianen? En een land dat tot een ander land behoort? Of bedoel je gewoon dat het gebied aan de Indianen toekomt?
Tsja, de Indianen zijn wel de oorspronkelijke bewoners van dat gebied. Maar het bestaan van Suriname in de huidige vorm mag je dus onze voorouders de schuld van geven .
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:06 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

de spijker op zijn kop, echt dat zweer ik... maar dat mag ik zo niet zeggen want dan discrimineer ik
Ja, want dat is kortzichtig. Ten eerste klopt de terminologie niet. 'Hindoestaans' zegt niets over de religie die die persoon heeft. Er zijn Hindoeïstische en Christelijke Hindoestanen, maar ook...let op, daar komt ie:.......Islamitische Hindoestanen.

Ok, Hindoestanen worden vergeleken met de moslim-groepen in Nederland. Oneerlijke vergelijking voor een deel. De eerste zaken die in mij opkomen:

- De Hindoestanen die in Nederland wonen, komen voornamelijk uit Suriname. De voortaal daar is Nederlands. Er is dus een duidelijk taalvoordeel.

- De mensen uit de moslimlanden komen voor het grootste deel uit Turkije en Marokko. Dit waren puur arbeiders die hier kwamen voor het 'lagere' werk. Dit terwijl de Hindoestanen vaak middenstanders waren, ondernemers (en van vooral boeren), en sowieso mensen met een beleidsmatig idee, aangezien het grootste deel van hem hier is gekomen omdat men geen vertrouwen had in het toekomstige politieke bestel. Mensen met dergelijke ideeën denken dus na, en zijn in de meeste gevallen dus geen simpele volgers zonder eigen ideeën.

- Islamitisch broedergevoel. Veel moslimgroepen (mn. Marokkanen en Turken) hangen erg aan hun geloof, en zoeken elkaar ook op. De Hindoestanen zitten zo niet inelkaar. Sterker nog, ik heb vaak zelfs het idee dat ze juist erg kritisch zijn op elkaar (een idee van 'er is maar plaats voor één Hindoestaan in deze groep). Die twee vrienden van mij ken ik al sinds mijn begin-tienerjaren. Vroeger mocht de een de ander niet zonder dat daar een reden voor was. Die andere heeft altijd wel wat rustiger in het leven gestaan dus die 'afkeer' was niet wederzijds. Nu ze wat ouder zijn, vinden ze elkaar op wat meer vlakken doordat duidelijk wordt dat ze aardig wat overeenkomsten hebben (in hun maatschappelijke positie. Voor een deel zou dit niet zo zijn als het anti-allochtonisme niet zo nadrukkelijk zou leven in Nederland, denk ik). Terug naar het broederschap: De moslims hoouden elkaar achter. Ze kunnen zich niet onafhankelijk ontwikkelen, en moeten vaak voor de community kiezen. Als de één randgroep is, trekt deze de ander naar beneden. Ook hebben ze het idee dat ze het altijd voor elkaar moeten opnemen. Tevens is het omgaan met elkaar ook een bron van 'redenatieingebedheid'; men wordt minder geconfronteerd met andere inzichten van mensen die heel anders zijn en dus ervoor kunnen zorgen dat je je ontwikkelt, zowel sociaal als maatschappelijk.

Drie belangrijke verschillen die de ene groep helpt te integreren en presteren, waar de andere groep juist een achterstand heeft in deze.

[ Bericht 68% gewijzigd door Xaobotnik op 07-04-2009 00:32:43 ]
pi_67780953
*knip*

[ Bericht 97% gewijzigd door Frutsel op 07-04-2009 11:38:18 (doe eens gewoon man) ]
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')