Toch verbazend dat het hier om een allochtonenploeg gaat... Wie had dat nu kunnen denken.quote:SINT-NIKLAAS/SINAAI - Een fan van een liefhebbersvoetbalploeg ligt met twee gebroken oogkassen in het ziekenhuis nadat spelers van de andere ploeg hem aanvielen.
Een voetbalwedstrijd voor het Wase liefhebbersverbond Walivo in Sinaai (Sint-Niklaas) is zaterdag ontaard in een schandelijke vechtpartij tussen spelers en supporters, waarbij zelfs een zwaargewonde viel. Het slachtoffer, Ivan V. (38) uit Sint-Niklaas, ligt nog altijd op intensieve verzorging en moet worden geopereerd. 'Totaal onverantwoord. De betrokken voetbalploeg is meteen levenslang uit het verbond geschorst', reageert Walivo-voorzitter Hans Troch.
De voetbalwedstrijd zaterdagmiddag ging tussen FC Atlas en FC Karree. FC Atlas is een allochtone voetbalclub en FC Karree een autochtone ploeg. Beide teams spelen al geruime tijd voor Walivo.
Atlas stond met 2-1 voor, tot Karree gelijk maakte. Vlak voor affluiten stond het uiteindelijk 3-2 voor Karree na een beslissing van de scheidsrechter die opwinding veroorzaakte bij de spelers en de supporters van FC Atlas. Een van de spelers trapte woedend de bal in een gracht.
'Toen een supporter van Karree de bal wou terughalen, werd hij aangevallen en geslagen door supporters van FC Atlas', vertelt voorzitter Troch. 'Ook de spelers van die ploeg snelden massaal naar de zijlijn, waarna een grote vechtpartij uitbrak. Wellicht heeft één van de supporters van FC Atlas de gemoederen opgehitst. We hadden die man eerder al verboden te komen kijken naar de wedstrijden omdat hij voor problemen zorgde, maar wettelijk hebben we wat dat betreft niets te vertellen.'
In totaal vielen er drie lichtgewonden en een zwaargewonde. 'De supporter van FC Karree, Ivan V. uit Sint-Niklaas, is werkelijk bont en blauw geslagen, ook door de spelers van FC Atlas. Het is een echte schande. Daarom besloten we ook de ploeg meteen voorgoed te schorsen. We hadden er al eerder problemen mee, maar dit tart werkelijk alle verbeelding en kunnen we niet langer tolereren', zegt voorzitter Troch nog.
Het is niet de eerste keer dat een wedstrijd tussen liefhebbersploegen ontaardt in geweld. 'We zijn al zeer streng als verbond. Maar toch moeten we tot onze spijt vaststellen dat dit een aantal agressieve voetbalspelers nog niet genoeg afschrikt', besluit Hans Troch. (dbs)
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=U428M1QE
quote:We hadden die man eerder al verboden te komen kijken naar de wedstrijden omdat hij voor problemen zorgde
Dat is juist een teken van integratie. De regelmatige kijker van CSI / NCSI en andere crimeseries weet dat geweldsdaders en moordenaars hun slachtoffers kiezen in een etnische groep waarmee ze bekend zijn of waaruit ze vandaan komen. Goed geïntegreerd dus!quote:Op maandag 6 april 2009 11:52 schreef zagevent het volgende:
Toch verbazend dat het hier om een allochtonenploeg gaat... Wie had dat nu kunnen denken.
Mensen (als je ze zo mag noemenquote:Op maandag 6 april 2009 12:00 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat is juist een teken van integratie. De regelmatige kijker van CSI / NCSI en andere crimeseries weet dat geweldsdaders en moordenaars hun slachtoffers kiezen in een etnische groep waarmee ze bekend zijn of waaruit ze vandaan komen. Goed geïntegreerd dus!
dat gebeurd wel vaker. ze gooien het dan gewoon op racisme. dat heb ik ook al een keer mee gemaakt.quote:Op maandag 6 april 2009 11:52 schreef zagevent het volgende:
[..]
Toch verbazend dat het hier om een allochtonenploeg gaat... Wie had dat nu kunnen denken.
Als dat niet het geval was geweest, had je het topic dan ook geopend?quote:Op maandag 6 april 2009 11:52 schreef zagevent het volgende:
[..]
Originele bericht heeft die tekst ookquote:
Allochtonen clubs ook in Allochtonen competities stoppen, ik speel regelmatig tegen dit soort clubs en het is uitzonderingen daargelaten altijd bonje.quote:Op maandag 6 april 2009 13:10 schreef Ylse het volgende:
Allochtonen moeten we dus maar dumpen? A la Wilders? Ik vind het echt heeeel erg naief om alleen maar te wijzen naar anderen.
Toch raar... zo gauw het gaat om allochtonen in het voetbal, moet je ze in dezelfde competitie stoppen omdat het altijd hommeles is, zo gauw het gaat om woonwijken, moet je 'zwarte wijken' voorkomen dus allochtonen niet bij allochtonen neerzetten, omdat het altijd hommeles is?quote:Op maandag 6 april 2009 14:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Allochtonen clubs ook in Allochtonen competities stoppen, ik speel regelmatig tegen dit soort clubs en het is uitzonderingen daargelaten altijd bonje.
quote:Op maandag 6 april 2009 14:27 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Toch raar... zo gauw het gaat om allochtonen in het voetbal, moet je ze in dezelfde competitie stoppen omdat het altijd hommeles is, zo gauw het gaat om woonwijken, moet je 'zwarte wijken' voorkomen dus allochtonen niet bij allochtonen neerzetten, omdat het altijd hommeles is?
Nouja, ik absoluut geen racist ofzo, er zijn idd allochtonenclubs waar het wel goed gaat (Turkiyemsport, Real Srananing), maar er zijn ook clubs waar het keer op keer misgaat, ik heb zelf een keer Kismet moeten fluiten, nou alle vooroordelen kon ik binnen 2 minuten bevestigt zien.quote:Op maandag 6 april 2009 14:27 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Toch raar... zo gauw het gaat om allochtonen in het voetbal, moet je ze in dezelfde competitie stoppen omdat het altijd hommeles is, zo gauw het gaat om woonwijken, moet je 'zwarte wijken' voorkomen dus allochtonen niet bij allochtonen neerzetten, omdat het altijd hommeles is?
Dat kan gewoon, bij dit soort ernstige delicten is het gewoon kwestie van aangifte doen, bij onze club is in het verleden iemand tot een jaar cel veroordeeld nadat ie iemand in ze gezicht getrapt had.quote:Op maandag 6 april 2009 14:49 schreef isogram het volgende:
Europese landen hebben massaal betere wetgeving nodig op dit terrein. Daders van dit soort geweld moeten veel harder worden aangepakt dan alleen een levenslange voetbalschorsing.
quote:Op maandag 6 april 2009 11:52 schreef zagevent het volgende:
[..]
je verwart racisme met realisme.quote:Op maandag 6 april 2009 15:24 schreef Ylse het volgende:
Je bent niet rascistisch, maar je hebt wel vooroordelen? Over hoe lief allochtonen zijn? Gok het niet. Toch een beetje de rascistische kant op dan?
Autochtonen kunnen er ook best wat van hoor. Dit onderwerp is wellicht niet de beste keuze als je de allochtonen wil wegzetten als crimineel.quote:Op maandag 6 april 2009 15:58 schreef Lemmeb het volgende:
Allochtonen en voetbal, wat is dat toch ook een geweldige combinatie.
Afijn, Geert, kom er maar maar in!
Het valt me op dat het bij allochtonen altijd gaat om een hele groep allochtonen tegen één autochtoon. Typisch hyenagedrag dat je wel vaker ziet bij dit soort lui. Autochtonen starten tenminste nog een hele veldslag van twee grote groepen tegenover elkaar.quote:Op maandag 6 april 2009 16:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Autochtonen kunnen er ook best wat van hoor. Dit onderwerp is wellicht niet de beste keuze als je de allochtonen wil wegzetten als crimineel.
Zucht, ben je van zo een knuffelclub ofzo? Ik zou zeggen, fluit zelf eens wat wedstrijdjes van laten we zeggen Kismet of Chabab, zien of je nog zo praat, is dat een afspraak?quote:Op maandag 6 april 2009 15:24 schreef Ylse het volgende:
Je bent niet rascistisch, maar je hebt wel vooroordelen? Over hoe lief allochtonen zijn? Gok het niet. Toch een beetje de rascistische kant op dan?
Wordt ook steeds minder.quote:Op maandag 6 april 2009 16:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het valt me op dat het bij allochtonen altijd gaat om een hele groep allochtonen tegen één autochtoon. Typisch hyenagedrag dat je wel vaker ziet bij dit soort lui. Autochtonen starten tenminste nog een hele veldslag van twee grote groepen tegenover elkaar.
Grimmig duel Zeeburgia-Sporting Maroc gestaaktquote:Op maandag 6 april 2009 14:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nouja, ik absoluut geen racist ofzo, er zijn idd allochtonenclubs waar het wel goed gaat (Turkiyemsport, Real Srananing), maar er zijn ook clubs waar het keer op keer misgaat, ik heb zelf een keer Kismet moeten fluiten, nou alle vooroordelen kon ik binnen 2 minuten bevestigt zien.
Ik heb juist het idee dat het steeds erger wordt. Nu ook al in het openbaar vervoer en tegen ambulancepersoneel. En zelfs de politie is tegenwoordig niet veilig meer om door groepjes allochtonen te worden belaagd.quote:
Alleen allochtonen??????? DOE NORMAAL!quote:Op maandag 6 april 2009 16:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat het steeds erger wordt. Nu ook al in het openbaar vervoer en tegen ambulancepersoneel. En zelfs de politie is tegenwoordig niet veilig meer om door groepjes allochtonen te worden belaagd.
Moet trouwens zeggen dat Zeeburgia ook geen hele lekkere club is.quote:Op maandag 6 april 2009 16:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Grimmig duel Zeeburgia-Sporting Maroc gestaakt
Nee, het zijn ook kaboutertjes die het doen. Nou goed?quote:
Genaamd autochtonen? Ik weet niet hoe je je landgenoten noemt of hoe groot je zelf bent?quote:Op maandag 6 april 2009 17:00 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, het zijn ook kaboutertjes die het doen. Nou goed?
Oh, en hebben de Feyenoordspelers daar de Ajaxsupporters daar in elkaar getrapt? Of andersom?quote:Op maandag 6 april 2009 12:50 schreef Ylse het volgende:
Precies. Alsof er alleen maar voetbalgeweld is rondom allochtone ploegen. Ik moet zeggen dat ik van dat fenomeen niet echt heb gehoord, maar kan me nog wel herinneren dat er heel wat arrestaties waren rondom een wedstrijd van FEYENOORD-AJAX.. Kwam vast door die allochtonen...................
Ik denk eerder dat jij naief bent, 10 jaar geleden was er al atijd gezeik tegen allochtonen teams en toen waren het jochies van 13.quote:Op maandag 6 april 2009 13:10 schreef Ylse het volgende:
Allochtonen moeten we dus maar dumpen? A la Wilders? Ik vind het echt heeeel erg naief om alleen maar te wijzen naar anderen.
Dat bedoelde ik ook nietquote:Op maandag 6 april 2009 16:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat het steeds erger wordt. Nu ook al in het openbaar vervoer en tegen ambulancepersoneel. En zelfs de politie is tegenwoordig niet veilig meer om door groepjes allochtonen te worden belaagd.
Ik denk eerder dat jij een naar racistisch wicht bent dat de feiten toch wel bij haar eigen mening zoekt, wat er ook gebeurt.quote:Op maandag 6 april 2009 18:13 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat jij naief bent, 10 jaar geleden was er al atijd gezeik tegen allochtonen teams en toen waren het jochies van 13.
Je mag mij een racistisch wicht vinden, maarre doe je nu niet precies hetzelfde als mij?quote:Op maandag 6 april 2009 18:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat jij een naar racistisch wicht bent dat de feiten toch wel bij haar eigen mening zoekt, wat er ook gebeurt.
Maar ik kan het verkeerd hebben. Zeg alleen wat ik denk.
Ik zeg ook niet dat dat niet mag.quote:Op maandag 6 april 2009 18:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Je mag mij een racistisch wicht vinden, maarre doe je nu nier precies hetzelfde als mij?
Zeggen wat je denkt dus.
Ik stond ook altijd open voor argumenten, en ik moet bekennen dat is minder en minder geworden.quote:Op maandag 6 april 2009 18:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat dat niet mag.
En nee, ik doe niet hetzelfde als jij. Ik sta open voor argumenten, of ze mijn huidige mening nu versterken of afzwakken.
Dat idee kreeg ik al (in ieder geval het laatste, het eerste zou ik echt niet weten).quote:Op maandag 6 april 2009 18:47 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik stond ook altijd open voor argumenten, en ik moet bekennen dat is minder en minder geworden.
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar na vele van dit soort berichten en zelf veel vervelende dingen met Marokkanen te hebben meegemaakt ga je er toch anders over denken en sneller oordelen dan dat je normaal zou doen.quote:Op maandag 6 april 2009 18:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat idee kreeg ik al (in ieder geval het laatste, het eerste zou ik echt niet weten).
Toch is het raadzaam niet te snel aannames te doen, hoe gegrond ze soms ook mogen lijken. De wereld is complexer dan effe snel keihard de problemen aanpakken.
Helaas.
Dat is geen enkel excuus om zo achterlijk te posten.quote:Op maandag 6 april 2009 18:53 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar na vele van dit soort berichten en zelf veel vervelende dingen met Marokkanen te hebben meegemaakt ga je er toch anders over denken en sneller oordelen dan dat je normaal zou doen.
Ja leuk voor je. Maar bij het voetbalgeweld in Nederland moet je toch echt vaak bij de autochtonen zijn.quote:Op maandag 6 april 2009 18:53 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar na vele van dit soort berichten en zelf veel vervelende dingen met Marokkanen te hebben meegemaakt ga je er toch anders over denken en sneller oordelen dan dat je normaal zou doen.
Bij de supporters ja,bij spelers van amateurclubs heb ik het anders meegemaakt.quote:Op maandag 6 april 2009 18:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja leuk voor je. Maar bij het voetbalgeweld in Nederland moet je toch echt vaak bij de autochtonen zijn.
Jij hebt alles anders meegemaakt. Dat is het sleutelwoord.quote:Op maandag 6 april 2009 18:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Bij de supporters ja,bij spelers van amateurclubs heb ik het anders meegemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |