Het is ook geen excuus.quote:Op maandag 6 april 2009 18:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is geen enkel excuus om zo achterlijk te posten.
Dat kan wel kloppen ja. Komt door die apenmentaliteit bij een relatief groot deel van de jongens onder bepaalde bevolkingsgroepen in dit land..quote:Op maandag 6 april 2009 18:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Bij de supporters ja,bij spelers van amateurclubs heb ik het anders meegemaakt.
Autochtoon is geen nationaliteit.quote:Op maandag 6 april 2009 18:56 schreef Zienswijze het volgende:
Wat een trieste reacties weer. Als er wel 1 nationaliteit is die verantwoordelijk is voor al het voetbalgeweld in Nederland, dan zijn het de autochtonen wel.
Autochtonen pakken misschien hun aandeel wel wat voetbalgeweld. Maar als je artikel leest waarin scheidsrechters in elkaar gerost zijn of waarin voetballers andere voetballers en/of publiek in elkaar rossen, dan zijn het 9 van de 10 keer wel allochtone voetbal-verenigingen.quote:Marokkanen en Antilianen zijn oververtegenwoordigd in de straatcriminaliteit, autochtonen pakken hun aandeel in het voetbalgeweld. Niet dat ik het goedkeur, beide soorten geweld en overlast moeten keihard worden aangepakt.
Maar om bij voetbalgeweld meteen naar allochtonen te wijzen, slaat nergens op. Nederland is de weg kwijt geraakt..![]()
kan je beter tegen die allochtonen zeggen. ik daag je uit om 1 geval te zoeken waar ambulance, brandweer mannen of welke hulpverlener ook door autochtonen werden belaagd. wil niet zeggen dat ze er niet zijn maar het zijn toch echt voornamelijk allochtonen. dat is een feitquote:
Ach ja, tienermeisjes springen massaal voor een trein als er een boyband uit elkaar gaat. Zwakke labiele personen heb je overal, dus OOK onder voetbalsupporters.quote:Op maandag 6 april 2009 19:00 schreef Sapstengel het volgende:
Voetbal en de zogenaamde "fans". Die hele sport word voornamelijk gevolgd door een stel paupers die meer spieren dan hersenen hebben en voor wie voetbal hun leven is. Het is vermaak, daar houdt het op. Maar dat is vrij moeilijk te beseffen voor een stel tokkies merk ik.
Net als die paupers van Roda Jc/die andere club die willen gaan fuseren. Je zou denken dat het nu eindelijk tot hun doordringt dat een voetbalclub gewoon een bedrijf is. Als het slecht gaat zoek je oplossingen om te kunnen blijven bestaan, zoals fuseren. Maar nee, die gasten vallen elke dag jankend in slaap omdat "hun cluppie" straks niet meer bestaat.
Daar heb je gelijk in. Al heb ik het idee dat deze mensen bij voetbal wel oververtegenwoordigd zijn. Relativeren, iets waar voetbalsupporters niet heel goed in zijn.quote:Op maandag 6 april 2009 19:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach ja, tienermeisjes springen massaal voor een trein als er een boyband uit elkaar gaat. Zwakke labiele personen heb je overal, dus OOK onder voetbalsupporters.
Mierenneuker je weet best wat ik bedoelquote:Op maandag 6 april 2009 19:01 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Autochtoon is geen nationaliteit.
[..]
Autochtonen pakken misschien hun aandeel wel wat voetbalgeweld. Maar als je artikel leest waarin scheidsrechters in elkaar gerost zijn of waarin voetballers andere voetballers en/of publiek in elkaar rossen, dan zijn het 9 van de 10 keer wel allochtone voetbal-verenigingen.
Maar als je het simpel bekijkt, maakt het eigenlijk niet uit wie wat doet. Er moet gewoon ingegrepen worden als er wat gebeurd.
Euhm ja, 90% of meer.quote:
Ik geloof ook best dat het niet uit de lucht komt vallen. Maar het zal je verbazen hoeveel gedrag dat door een redelijk aan de maat zijnde groep mensen als 'ongewenst' wordt beschouwd niet uit de lucht komt vallen.quote:Op maandag 6 april 2009 18:53 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar na vele van dit soort berichten en zelf veel vervelende dingen met Marokkanen te hebben meegemaakt ga je er toch anders over denken en sneller oordelen dan dat je normaal zou doen.
De TC03 -feiten, dat moet je er wel even bij zeggen.quote:Op maandag 6 april 2009 19:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Euhm ja, 90% of meer.Zo liggen de feiten nou eenmaal.
Heb je ook wel gelijk in maargoed soms laat je je even gaan na een lange werkdag.quote:Op maandag 6 april 2009 19:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik geloof ook best dat het niet uit de lucht komt vallen. Maar het zal je verbazen hoeveel gedrag dat door een redelijk aan de maat zijnde groep mensen als 'ongewenst' wordt beschouwd niet uit de lucht komt vallen.
Juist daarom is het altijd raadzaam om afstand te (proberen te) nemen van de materie als je er een echte discussie over wil voeren of wil proberen te begrijpen waarom dingen gebeuren.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik de grote Zenmeester ben ofzo, laat daat duidelijk zijn
Voetbalsupporters worden juist keihard aangepakt. Er wordt gestrooid met onterechte stadionverboden en straffen, het aanwezig zijn in een groep is vaak al genoeg om gestraft te worden. Als je een stoeltje kapot maakt kom je met je gezicht Opsporing Verzocht. Bij 'normaal' vandalisme gebeurt dit nooit. Ik keur voetbalgeweld absoluut niet goed, maar voetbalvandalen worden harder aangepakt dan normale vandalen. Het grote probleem is gewoon dat als er 50 man staan te rellen je er nog geen 10 kan oppakken en de rest vrijuit gaat.quote:Op maandag 6 april 2009 19:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mierenneuker je weet best wat ik bedoel![]()
Maar voor de rest ben ik het wel eens met je post. Alleen het probleem is dat het voetbalgeweld niet goed wordt aangepakt door de politiek. Met fluwelen handschoentjes kan je geen apengedrag van de supporters en spelers corrigeren. Je moet ze gewoon keihard aanpakken, want zij verzieken de sfeer in de samenleving,
Je kan het ook op de PvdA, GL afreageren want die zijn verantwoordelijk met hun slappe daden voor het steeds groter wordende onbeschofte gedrag van een deel v/d mensen uit de samenlevingquote:Op maandag 6 april 2009 19:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Heb je ook wel gelijk in maargoed soms laat je je even gaan na een lange werkdag.
Als je nieuwsberichten ziet over geweld tegen ambulances en personeel in het OV betreft het nagenoeg nooit een autochtoon. 90% is misschien overdreven, maar relatief gezien zijn allochtonen veel vaker betrokken bij geweldsmisdrijven.quote:Op maandag 6 april 2009 19:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De TC03 -feiten, dat moet je er wel even bij zeggen.
Tja, vervang voetbalsupporters eens door Marokkanenquote:Op maandag 6 april 2009 19:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Al heb ik het idee dat deze mensen bij voetbal wel oververtegenwoordigd zijn. Relativeren, iets waar voetbalsupporters niet heel goed in zijn.
Misschien overdreven? Misschien?quote:Op maandag 6 april 2009 19:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als je nieuwsberichten ziet over geweld tegen ambulances en personeel in het OV betreft het nagenoeg nooit een autochtoon. 90% is misschien overdreven, maar relatief gezien zijn allochtonen veel vaker betrokken bij geweldsmisdrijven.
Geloof het of niet: in het echt ligt het ook genuanceerder. Genuanceerd is echt een klote woord in deze context, maar het is echt zo.quote:Op maandag 6 april 2009 19:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tja, vervang voetbalsupporters eens door Marokkanen. Dan ben jij opeens een rascist
.
Ik ben zelf fanatiek Ajax supporter, maar ik zou nooit en te nimmer (bijv) een f'noorder in elkaar rammen oid.
Ja klopt, zij zijn voor een heel groot deel verantwoordelijk voor deze rotzooi.quote:Op maandag 6 april 2009 19:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan het ook op de PvdA, GL afreageren want die zijn verantwoordelijk met hun slappe daden voor het steeds groter wordende onbeschofte gedrag van een deel v/d mensen uit de samenleving![]()
Maarja, dat is mijn mening...
Daar heb je een punt. Maar ik vind de manier hoe voetbalgeweld wordt aangepakt niet goed. Bijvoorbeeld het verbod van 5 (?) jaar voor uitsupporters bij wedstrijden Ajax-Feyenoord vind ik niet goed. Daarmee zijn "de goeden" ook de dupe. De rustige vader die met zn zoontje van 12 een leuke voetbalwedstrijd gaat kijken is dan de dupe. Je moet geen groepen straffen, je moet mensen individueel straffen op basis van de dingen die ze gedaan hebben..quote:Op maandag 6 april 2009 19:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
Voetbalsupporters worden juist keihard aangepakt. Er wordt gestrooid met onterechte stadionverboden en straffen, het aanwezig zijn in een groep is vaak al genoeg om gestraft te worden. Als je een stoeltje kapot maakt kom je met je gezicht Opsporing Verzocht. Bij 'normaal' vandalisme gebeurt dit nooit. Ik keur voetbalgeweld absoluut niet goed, maar voetbalvandalen worden harder aangepakt dan normale vandalen. Het grote probleem is gewoon dat als er 50 man staan te rellen je er nog geen 10 kan oppakken en de rest vrijuit gaat.
quote:Op maandag 6 april 2009 19:13 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja klopt, zij zijn voor een heel groot deel verantwoordelijk voor deze rotzooi.
Maar er ligt natuurlijk ook een groot deel bij deze kutjochies zelf en laten we hun ouders niet vergeten.
De PvdA en GL zijn verantwoordelijk door hun slappe daden?quote:Op maandag 6 april 2009 19:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan het ook op de PvdA, GL afreageren want die zijn verantwoordelijk met hun slappe daden voor het steeds groter wordende onbeschofte gedrag van een deel v/d mensen uit de samenleving![]()
Maarja, dat is mijn mening...
Wat is dan wel de waarheid volgens jou?quote:Op maandag 6 april 2009 19:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien overdreven? Misschien?Het is enorm overdreven, dergelijke overdrijvingen zorgen er voor dat discussies met betrekking tot de ware problematiek direct doodgeslagen worden. En dan achteraf janken dat men politiek correct is...
* Mutant01 probeert te achterhalen wanneer Groenlinks zoveel macht heeft gehad.quote:Op maandag 6 april 2009 19:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
De PvdA en GL zijn verantwoordelijk door hun slappe daden?
Fortune_Cookie probeert zich een beeld te vormen van hetgeen jij impliceert, maar het lukt hem niet! Kun JIJ hem helpen!?
PVDA wel.quote:Op maandag 6 april 2009 19:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
* Mutant01 probeert te achterhalen wanneer Groenlinks zoveel macht heeft gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |