Ik heb al zo vaak het tegendeel aangetoond van EG's beweringen... maar feitelijk is het niet relevant. Ik wil geen mensen opsluiten. En daar heb je echt een reden voor nodig.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:16 schreef Klopkoek het volgende:
DS4, kun jij dan het tegendeel aantonen? dan zet je ons schaakmat
Dat het niet politiek correct is, met een mug op een olifant slaan, maar wel op zeker de problemen in het vervolg zal volkomen?quote:Wat moet ik er nog meer over zeggen…
We sluiten zoveel mensen op. Teveel. We hebben cellenoverschot. Kunnen wat topmannen ook nog wel bij.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb al zo vaak het tegendeel aangetoond van EG's beweringen... maar feitelijk is het niet relevant. Ik wil geen mensen opsluiten. En daar heb je echt een reden voor nodig.
Ik zit je een beetje te stangenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:21 schreef DS4 het volgende:
Afijn, EG en Klopkoek, dram lekker ongefundeerd verder.
Ik ga een paar dagen naar het buitenland! Toedeledokie!
Smakeloos en de discussie zwaar vervuilend.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:18 schreef DS4 het volgende:
EG en Klopkoek zijn inmiddels voor het opsluiten en afschieten van topmannen. Wat moet ik er nog meer over zeggen…
Ik denk dat dat even beter is dat je even afstand neemt (over radicalisatie gesproken door de waarheid geweld aan te doen) . Ik hoop dat als je terugkomt, dat je op eerlijke gronden discussie wilt aangaan ipv een smerig spel te spelen met oa nazivergelijkingen. Je weet dat het niet de eerste keer is dat ik bezwaar had gemaakt in jouw richting. Het bevreemd mij dat je het steeds weer probeert. temeer omdat ik dit niet verwacht van een advocaat, bij wie discussie een professie behoort te zijn. Het is immers een zwaktebod als je de discussie op deze lage manier gaat besmeuren, immers als je allleen zo kan en wilt winnen dan is dat op zijn zachts gezegd deerniswekkend. Dat laatste meen ik natuurlijk op recht.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:21 schreef DS4 het volgende:
Afijn, EG en Klopkoek, dram lekker ongefundeerd verder.
Ik ga een paar dagen naar het buitenland! Toedeledokie!
Pot..ketelquote:Op woensdag 1 april 2009 17:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Even dacht ik trouwens dat DS4 met die nazivergelijknigen mij hoopte op de kast te krijgen en dat de discussie daarme zou stoppen. Maar hij opende even vrolijk een nieuwe deel. Wat hem daarim drijft met die nazivergelijkingen, ik weet het niet.....
Hoi poepiequote:
Ik heb toch geregeld gelezen dat je ze wilt opsluitenquote:Op woensdag 1 april 2009 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik hoop bovendien dat je ook stopt met het plaatsen van verwijten aan mijn adres als het gaat om geweld. Nimmer heb ik opgeroepen tot geweld tegen wie of wat dan ook. Geweld is immers naar mijn opvatting nooit een oplossing voor een probleem. Ik pleit ook niet voor eigen richting. Ik hoop dat fde volkkswoede niet zal escaleren tot geweld tegen wie of wat dan ook.
Geen geweld, maar als sanctie.quote:Op woensdag 1 april 2009 19:06 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Ik heb toch geregeld gelezen dat je ze wilt opsluiten
Nou google maar eens op google.nieuws met "bos bonus". Het komt in het kort op neer dat Bod met bankiers een herenakkoord heeft afgesproken met o.m. de afspraak dat de salarissen aan de top niet meer harder mogen stijgen tov de rest. Waar ik al zo lang voor pleit.quote:Op woensdag 1 april 2009 18:46 schreef FJD het volgende:
Ik zie zo snel niet over welk nieuwsbericht je het hebt dus kan niet specifiek daarop reageren.
Er is altijd een complex aan factoren die leiden tot een crisis als deze. Dat dit herverzekeren een rol heeft gespeeld zal best, maar je kan niet voorbij gaan aan het feit dat bankiers door een absurde beloningsprikkel gigantische risico's hebben genomen.quote:Echter, bonussen verbieden is niet de holy grail voor het oplossen van de kredietcrisis aangezien de onderliggende mechanismen niet veranderen.
Als het mogelijk blijft om op kredieten steeds weer te herverzekeren en weet ik wat voor meer gekke trucjes, dan zal de financiële wereld onherroepelijk weer de grens steeds ietsje oprekken tot het weer gigantisch fout gaat. Als overheid moet je daar dus wat aan gaan doen maar goed ik begrijp dat het meer stemmen op levert als je roept dat bankiers graaiers zijn en gecapped moet worden dan wanneer je het volk uit moet gaan leggen dat je de derivatenhandel oid wilt reguleren.
Politiek gaat tegenwoordig helaas niet meer over de beste oplossing (of uberhaupt een oplossing) maar over de vraag welke schijnoplossing je de meeste stemmen oplevert.
Verbied de bonussen en ze doen het voor een plaats hoger in het management en een hoger salaris, verbied het hogere salaris en ze doen het voor de privileges, verbied de privileges en ze doen het voor de status. Een mens wil nu eenmaal meer, dat geeft niet, dat is juist de drijvende kracht achter de ontwikkeling van de Westerse wereld. Denken dat je risicozoekend gedrag een halt toe kan roepen is erg naïef en zelfs onwenselijk.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Er is altijd een complex aan factoren die leiden tot een crisis als deze. Dat dit herverzekeren een rol heeft gespeeld zal best, maar je kan niet voorbij gaan aan het feit dat bankiers door een absurde beloningsprikkel gigantische risico's hebben genomen.
http://www.volkskrant.nl/(...)duikelt_naar_benedenquote:AMSTERDAM - De beloning van topbestuurders is in 2008 met 21 procent geduikeld naar gemiddeld 3 miljoen euro. Door de recessie zagen niet alleen bankiers maar ook directeuren van andere ondernemingen hun inkomen dalen. Jeroen van der Veer van oliebedrijf Shell ontving met een bedrag van 8,7 miljoen euro vorig jaar het hoogste bedrag.
Dat blijkt uit een inventarisatie van de Volkskrant van 22 van de 25 bedrijven uit beursgraadmeter AEX.
De bestuurders ontvangen aanzienlijk minder inkomen, omdat de jaarbonussen en prestatieaandelen bij veel bedrijven aanzienlijk lager uitvallen. De jaarbonussen zijn vorig jaar met 32 procent gedaald naar gemiddeld 813 duizend euro. De winsten uit aandelen en opties daalden door de lage beurskoersen met 29 procent naar 969 duizend euro.
Geen trendbreuk
De inkomensduikeling is geen definitieve trendbreuk met de salarisstijgingen van de afgelopen jaren. Bedrijven hebben hun beloningsbeleid niet versoberd. Als de economie weer aantrekt hebben bestuurders weer de kans om meer geld op te strijken. Philips, KPN en Heineken verhogen bovendien de kans op een hogere bonus.
Zolang de recessie aanhoudt, zullen de bonussen echter laag uitvallen. Bij Aegon daalden de salariskosten in 2008 met maar liefst 80 procent. De nieuwe topman Alexander Wijnaendts verdient veel minder dan zijn voorganger en moest na de redding door de overheid bovendien zijn bonus inleveren. Bij Randstad zag topman Ben Noteboom door het wegvallen van optiewinsten zijn inkomen met 57 procent zakken.
Inkomenssprong
Feike Sijbesma van DSM wist in 2008 de grootste inkomenssprong te maken. Vooral door een hogere opbrengst uit opties en aandelen steeg zijn inkomen met 130 procent naar 2,5 miljoen.
Na Jeroen van der Veer, die met 8,7 miljoen euro iets minder verdiende dan in 2007, staat Ad Scheepbouwer van KPN met 7,8 miljoen euro op de tweede plaats van grootverdieners. Nancy McKinstry van Wolters Kluwer staat derde met een inkomen van 5,6 miljoen euro.
Van de 25 AEX-bedrijven hebben alleen TomTom, Boskalis en SBM Offshore de inkomens nog niet geopenbaard.
EG is voor verhoudingen. De werkvloer 3% omhoog, de top 3% omhoog. DUS. De top 21% omlaag, de werkvloer 21% omlaag.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:21 schreef FJD het volgende:
Ik zal hem maar alvast posten, hoeft EG niet meer te tikken zo laat op de avond;
Nou met 3 miljoen hebben ze nog steeds niets te klagen!
EG stopt veelverdieners in de gevangenis. Geen geweld, maar als sanctie.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Geen geweld, maar als sanctie.
Uiteraard, anders zou het niet eerlijk zijn.quote:Uiteraard opgelegd door het bevoegd gezag en op basis van een gerechtelijke uitspraak gestoeld op wetgeving die dat mogelijk maakt.
Bananenrepublieken worden doorgaans gekenmerkt door militaire junta's die iedereen die hen niet zint in de gevangenis stopt of uit vliegtuigen kiepert. Geen geweld uiteraard, maar als sanctie.quote:Nogmaals, ik ben zeer tegen eigen richting. Ik wil immers geen bananenrepubliek.
quote:Op woensdag 1 april 2009 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Uiteraard opgelegd door het bevoegd gezag en op basis van een gerechtelijke uitspraak gestoeld op wetgeving die dat mogelijk maakt.
Nogmaals, ik ben zeer tegen eigen richting. Ik wil immers geen bananenrepubliek.
Het is lachwekkend dat je claimt niet te hebben opgeroepen met geweld. Vrijheidsberoving is een ernstige vorm van geweld! En daar heb jij heel vaak toe opgeroepen.quote:
quote:Op donderdag 2 april 2009 02:01 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
![]()
opsluiten is vrijheidsberoving en jij roept dus wel degelijk op tot geweld. Dat het uiteindelijk dmv een "opgelegd door het bevoegd gezag en op basis van een gerechtelijke uitspraak gestoeld op wetgeving " doet daar niets aan af. Is niet aan de orde nl.
........om vervolgesn als een raket nog harder te stijgen als het straks weer iets beter gaat. De geschiedenis leert dat ons namelijk.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:19 schreef Boze_Appel het volgende:
Beloning topbestuurders duikelt naar beneden
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)duikelt_naar_beneden
Sterker nog, jaar in jaar uit kregen ze tientallen procenten erbij. Het is dus nog steeds veel te veel wat ze krijgen.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:21 schreef FJD het volgende:
Ik zal hem maar alvast posten, hoeft EG niet meer te tikken zo laat op de avond;
Nou met 3 miljoen hebben ze nog steeds niets te klagen!
Nee samen uit , samen thuis.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
EG is voor verhoudingen. De werkvloer 3% omhoog, de top 3% omhoog. DUS. De top 21% omlaag, de werkvloer 21% omlaag.
Dat is logisch, maar doet niets af aan de trend dat door de jaren heen de salarissen aan de top gewoon veel harder stijgen tov de rest. Dat is mijn punt.quote:Op donderdag 2 april 2009 10:51 schreef Boze_Appel het volgende:
Als het slecht gaat krijgen ze minder, als het goed gaat meer. Lijkt mij vrij logisch.
Laten we daarom eerst met scherpere wetgeving komen als blijkt dat de heren zich nog steeds niets aantrekken en doorgaan met de zelfverrijking.quote:Op donderdag 2 april 2009 02:13 schreef thettes het volgende:
Het lijkt mij nogal stug om topmannen te veroordelen op basis van nieuwe wetgeving die ten tijde van hun bonussen nog helemaal niet bestond.
Overigens ligt mijn mening naast het begrijpelijke, maar oneerlijke en onuitvoerbare opsluitverhaal, wel meer in de richting van EG en KK denk ik.
Je geeft impliciet toe dat je de overeenkomsten niet kunt ontkennen?quote:
Lees je 'ns in over geweldsmonopolie en vrijheidsberoving.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Overigens ken ik geen land ter wereld die gevangenistraf opgelegd als sanctie voor een delict dat ziet als een vorm van geweld. Vooropgesteld dat straf is opgelegd middels een eerlijk proces en de wetten tot stand zijn gekomen dmv een democratisch proces..
Laat staan dat ik landen ken, die mensen die zich aan zware vergrijpen hebben blootgesteld, vrij rond laten lopen.
Klopt. Mensen toen waren boos. Mensen zijn nu ook boos.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:19 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Je geeft impliciet toe dat je de overeenkomsten niet kunt ontkennen?
Dan klaag je weer eens over de verkeerden en kan ik je alleen maar aanraden om eens te kijken bij bedrijven zonder cao, mijn ervaring bij verschillende bedrijven is namelijk dat de bonus en beloningsstructuur bij bedrijven zonder cao een stuk beter is en procentueel vergelijkbaar is met die van de zogenaamde topbestuurders. Het enige nadeel kan zijn dat als je niet zo goed gefunctioneerd hebt je geen bonus en salarisverhoging krijgt in tegenstelling tot een cao.quote:Op donderdag 2 april 2009 10:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is logisch, maar doet niets af aan de trend dat door de jaren heen de salarissen aan de top gewoon veel harder stijgen tov de rest. Dat is mijn punt.
De rest van je post heb ik maar weggelaten, je maakt jezelf er niet geloofwaardiger op.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klopt. Mensen toen waren boos. Mensen zijn nu ook boos.
Reageren op een constatering dat een mens ademt en een kat toevallig ook?quote:Op donderdag 2 april 2009 11:35 schreef Xtreem het volgende:
[..]
De rest van je post heb ik maar weggelaten, je maakt jezelf er niet geloofwaardiger op.
Nu je de overneenkomsten erkent, kun je dan ook inhoudelijk verder reageren op DS4s analyse?
Doe je nou niet dommer voor dan je bent....quote:Op donderdag 2 april 2009 11:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Reageren op een constatering dat een mens ademt en een kat toevallig ook?
Beste Xtreem,quote:Op donderdag 2 april 2009 11:44 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Doe je nou niet dommer voor dan je bent....
Was het maar zo mooi. Bij ABN-Amro kregen mensen extreme bonussen in 2008, het jaar dat het schip door de overheid moest worden gered.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:34 schreef Chewie het volgende:
[..]
. Het enige nadeel kan zijn dat als je niet zo goed gefunctioneerd hebt je geen bonus en salarisverhoging krijgt in tegenstelling tot een cao.
Alleen voor de top of ook personeel? Want daar had ik het namelijk over, zelf enkele jaren bij een grote belegger in Rotterdam meegemaakt dat we na de grootste reorganisatie uit hun geschiedenis, top en personeel de hoogste bonus uit de geschiedenis kregen. Krom? Ja maar wel krom voor iedereen.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Was het maar zo mooi. Bij ABN-Amro kregen mensen extreme bonussen in 2008, het jaar dat het schip door de overheid moest worden gered.
Kortom geef de aandeelhouders meer macht, de enige partij die recht heeft om hier wat over te zeggen. Maar dan is iedereen opeens weer bang voor zogenaamde hedgefunds e.d.quote:Het probleem is dat relatie tussen belonen en presteren volstrekt zoek is.
Nogmaals pleit dan voor meer macht bij de aandeelhouder i.p.v. verlangen dat een partij die er helemaal niks mee nodig heeft in te laten grijpen.quote:Wat al helemaal fout is dat het systeem van bonussen maar 1 kant op werkt. Er ontbreekt nl een malus voor het geval dat het fout gaat. Met zo'n volledig mechanisme worden de kansen op onverantwoorde risico's gedempt.
ABN werd niet gered. Fortis werd gered.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Was het maar zo mooi. Bij ABN-Amro kregen mensen extreme bonussen in 2008, het jaar dat het schip door de overheid moest worden gered.
Omdat die niet vast isquote:Op donderdag 2 april 2009 12:06 schreef Klopkoek het volgende:
Maar waarom noemen ze het dan een 'bonus' als het eigenlijk een vast salaris is?
Op de keper beschouwd is dat ook zo.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:59 schreef FJD het volgende:
Je vergeet dat tegenwoordig alles als bonus wordt aangemerkt als bij een salaris van 100k de helft variabel is en de man krijgt bij een slechte prestatie 25k ipv 50k variabel dan komt het alsnog in de media als dat hij een bonus van 25k heeft gekregen. Als het zo moet...
Fijn dat je m'n mening over de media daarover iig deelt. Verder krijgen ze dat variabele deel niet extra, sterker nog ze worden in mijn voorbeeld zelfs gekort op hun salaris.quote:Op donderdag 2 april 2009 21:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Op de keper beschouwd is dat ook zo.
Vandale:
bo·nus de; m -sen iets dat men extra krijgt
Het coping mechanisme zal niet uit te roeien zijn onder de hardcore managers. Het probleem wat je beschrijft heb ik ook eerder beaamd. Ratterigheid is nou eenmaal niet uit te roeien.. Helaas.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:22 schreef FJD het volgende:
[..]
Verbied de bonussen en ze doen het voor een plaats hoger in het management en een hoger salaris, verbied het hogere salaris en ze doen het voor de privileges, verbied de privileges en ze doen het voor de status. Een mens wil nu eenmaal meer, dat geeft niet, dat is juist de drijvende kracht achter de ontwikkeling van de Westerse wereld. Denken dat je risicozoekend gedrag een halt toe kan roepen is erg naïef en zelfs onwenselijk.
Het toezicht heeft dan ook gefaald. Maar de mensen waren wel degelijk bewust dat ze niet wisten wat ze kochten. Tegelijkertijd werden ze als katten op het spek gebonden, immers grote bonus in het vooruitzicht. Maar kregen geen malus voor het geval dat mis ging. En daar zit feitelijk de grootste fout. Dat het beloningssysteem maar 1 kant werkt...quote:Probleem is dat jij de oorzaak niet wenst aan te pakken maar liever een trigger wenst aan te pakken. Daar wil ik niet in mee gaan omdat variabele beloning in heel veel gevallen juist een enorm goede trigger is. Ook in het bankwezen. Je gooit dus feitelijk het kind met het badwater weg. Pak gewoon het onderliggende mechanisme aan; de belachelijke financiële producten die men op kon tuigen.
Die zogenaamde "ratterigheid" is de enige reden dat jij nu met een lampje op je PCtje een berichtje op internet kunt posten.quote:Op donderdag 2 april 2009 21:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Het coping mechanisme zal niet uit te roeien zijn onder de hardcore managers. Het probleem wat je beschrijft heb ik ook eerder beaamd. Ratterigheid is nou eenmaal niet uit te roeien.. Helaas.
Gezien de onzekerheid die er bestond over of giftige leningen allemaal waren weggespoeld en de onzekerheid die er was over de liquiditeit van financiele instellingen kun je die bewering nooit hard maken. Als men immers wist in hoeverre men veels te risicovolle leningen aan was gegaan dan was het in een dag mogelijk geweest om alle slechte leningen van de balans te schrappen, het verlies te nemen en door te gaan. Dat die onzekerheid zo groot en wijdverspreid was is in direct tegenspraak met je stelling.quote:Maar de mensen waren wel degelijk bewust dat ze niet wisten wat ze kochten.
Als je variabele beloning hardnekkig als extratje blijft zien en niets als een bonus/malus dan heb je een punt. Dat je hiermee de waarheid geweld aan doet is natuurlijk veel minder belangrijk.quote:Tegelijkertijd werden ze als katten op het spek gebonden, immers grote bonus in het vooruitzicht. Maar kregen geen malus voor het geval dat mis ging. En daar zit feitelijk de grootste fout. Dat het beloningssysteem maar 1 kant werkt...
Dat ligt eraan. Misschien dat werkgever een verwachtingswaarde aan die bonus koppelde, bijvoorbeeld met een kans van 50 %. Dan zeg ik: 50% van de bonus is dan eigenlijk het vaste deel. En die moet natuurlijk niet worden afgenomen.quote:Op donderdag 2 april 2009 21:20 schreef FJD het volgende:
[..]
Fijn dat je m'n mening over de media daarover iig deelt. Verder krijgen ze dat variabele deel niet extra, sterker nog ze worden in mijn voorbeeld zelfs gekort op hun salaris.
Nee, dat is onzin erg suggestief bovendien.quote:Op donderdag 2 april 2009 21:22 schreef FJD het volgende:
[..]
Die zogenaamde "ratterigheid" is de enige reden dat jij nu met een lampje op je PCtje een berichtje op internet kunt posten.
Reken maar als ze staan te stuiteren als ik de tuinman opsluit omdat ik vind dat die een plukje onkruid vergeten is.quote:Op donderdag 2 april 2009 10:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En toch is geen politieke partij die een beroep doet op mensenrechten als het gaat om detentie iha.
Ah krijgen, er hoeft dus helemaal geen prestatie tegenover te staanquote:Op donderdag 2 april 2009 21:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Op de keper beschouwd is dat ook zo.
Vandale:
bo·nus de; m -sen iets dat men extra krijgt
Nee de Westerse wereld is gebouwd door risicomijdende mensen zonder eigen initiatiefquote:Op donderdag 2 april 2009 21:26 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, dat is onzin erg suggestief bovendien.
Zie boven. Als jij elke bonus als extratje blijft zien ipv als een variabele beloning die naar boven of naar beneden vna het gemiddelde uit kan vallen dan doe je niet alleen de waarheid geweld aan maar is discussie ook volkomen zinloos.quote:Maar waarom ga je niet in op mijn voorstel om naast een bonus een malusdeel op te nemen? Want dat vermindert imo het nemen van onverantwoorde risico's.
En terecht natuurlijk. Net zoals ik zijn die fatsoenlijke partijen nu eenmaal tegen eigenrichting. Ze geloven net zoals ik in een rechtstaat.quote:Op donderdag 2 april 2009 21:27 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Reken maar als ze staan te stuiteren als ik de tuinman opsluit omdat ik vind dat die een plukje onkruid vergeten is.
[..]
Dan is het geen beloning meer, maar een cadeautje. En ja, daar hebben DS4 en ik het vaker over gehad.quote:Ah krijgen, er hoeft dus helemaal geen prestatie tegenover te staan
Erg zwart-wit. Maar ik sluit niet uit of we nu wel op dezelfde golflengte zitten. De zin die je gaf vond ik nogal cryptisch nl.quote:Op donderdag 2 april 2009 21:29 schreef FJD het volgende:
[..]
Nee de Westerse wereld is gebouwd door risicomijdende mensen zonder eigen initiatief
[..]
Nee, je leest weer niet.quote:Zie boven. Als jij elke bonus als extratje blijft zien ipv als een variabele beloning die naar boven of naar beneden vna het gemiddelde uit kan vallen dan doe je niet alleen de waarheid geweld aan maar is discussie ook volkomen zinloos.
Het verschil tussen de maximale uitkering en verwachtingswaarde is de bonus, verschil tussen de verwachtingswaarde en de minimale uitkering is de malus.quote:Op donderdag 2 april 2009 21:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Het verschil van de maximale bonus en verwachtingswaarde is nog steeds extra.
Maar ondertussen roep je er wel toe op met je "opsluiten!!".quote:Op donderdag 2 april 2009 21:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En terecht natuurlijk. Net zoals ik zijn die fatsoenlijke partijen nu eenmaal tegen eigenrichting. Ze geloven net zoals ik in een rechtstaat.
Sorry, ik zal dat niet meer doen.quote:Op donderdag 2 april 2009 21:41 schreef FJD het volgende:
[..]
Het verschil tussen de maximale uitkering en verwachtingswaarde is de bonus, verschil tussen de verwachtingswaarde en de minimale uitkering is de malus.
ZIjn we er toch?
Dat denigrerende toontje van je is overigens enorm storend. Als je daar wat beter op let dan weet ik zeker dat je punt ook beter over komt![]()
De nullijn is het vaste + variabele deel wat staat voor gemiddeld functioneren. Bij slecht presteren daalt het variabele deel onder het niveau van gemiddeld functioneren en acteert dus als malus, bij goed presteren stijgt het variabele deel boven het niveau van gemiddeld functioneren en acteert dan als bonus.quote:Op donderdag 2 april 2009 21:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Weet je, FJD, het is een definitiekwestie. Waar leg je de nullijn?
Maar nooit als resultaat van eigenrichting, want dat zou pas eng zijn......Nogmaals, het bevoegd gezag kan alleen tot dergelijk , en ja draconische maatregel overgaan. Ik verduidelijk het maar: dit is een soort laatste middel. Om maar weer eens de woorden van een CDA-politicus te zeggen: als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan (wijlen drs. Jan de Koning, oud-minister van sociale zaken en werkgelegenheid)quote:Op donderdag 2 april 2009 21:45 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Maar ondertussen roep je er wel toe op met je "opsluiten!!".
Ik kan met iedereen vrijwillige overeenkomsten aangaan. Doorgaans doen drugrunners dat ook met hun opdrachtgevers, echter zij handelen in strijd van de wet en riskeren een forse gevangenisstraf. En dat alles om dat de maatschappij dergelijke overeenkomsten en daaruit voortvloeiende acties als uitwerking van de drugs als onwenselijk beschouwt...quote:Voor de rest vind ik het verwonderlijk dat je écht iemand in de bak wilt gooien die een vrijwillig overeenkomst met iemand heeft en waar jij niks mee te maken heeft. Puur op wat onderbuikgevoelens...
eng...
Een economisch delict vaak bv. fraude. lijkt me hier niet aan de orde. En als je dat wel vindt; toon aan. En waarom moet er iets aan gedaan worden? Het is de aandeelhouder die z'n eigen geld weggeeft, lijkt me dan ook het probleem van de aandeelhouder.quote:Op donderdag 2 april 2009 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar nooit als resultaat van eigenrichting, want dat zou pas eng zijn......Nogmaals, het bevoegd gezag kan alleen tot dergelijk , en ja draconische maatregel overgaan. Ik verduidelijk het maar: dit is een soort laatste middel. Om maar weer eens de woorden van een CDA-politicus te zeggen: als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan (wijlen drs. Jan de Koning, oud-minister van sociale zaken en werkgelegenheid)
Het zou alleen kunnen als de politiek zou beslissen dat extreme zelfverrijking aan de top als een delict wordt gekenmerkt. Alleen in dat geval zal er een wet kunnen komen. Ik acht het in beginsel wel voor mogelijk (ik geloof dat je voor een economisch delict ook de bak kan indraaien.) Of het echt kan, is aan de juristen....
"Maatschappij het niet langer dult" dat zijn pure onderbuikgevoelens en het zou toch tamelijk eng zijn als daar de wetgeving op aangepast wordt.quote:Ik kan met iedereen vrijwillige overeenkomsten aangaan. Doorgaans doen drugrunners dat ook met hun opdrachtgevers, echter zij handelen in strijd van de wet en riskeren een forse gevangenisstraf. En dat alles om dat de maatschappij dergelijke overeenkomsten en daaruit voortvloeiende acties als uitwerking van de drugs als onwenselijk beschouwt...
Op enig moment zou dat ook kunnen met de zelfverrijking aan de top. Dat maatschappij het niet langer meer dult en de politiek zich geroepen voelt om er echt iets aan te doen, door bijvoorbeeld wetgeving op dit punt in te voeren. En ja, bij overtreding hoort nu eenmaal een sanctie. Een boete helpt meestal niet bij dergelijk lui, en dan komen vrijheidsstraffen in beeld.
Van der Hoeven heeft fraude gepleegd , wat gewoon een misdrijf is. Dat is compleet iets anders dan alleen maar veel verdienen.quote:En oja, of dat allemaal echt zo raar is: kreeg Van der Hoeven (ex Ahold) in eerste aanleg een (voorwaarde) gevangenisstraf opgelegd? Dat zit er aardig dichtbij.
Dus Amnesty is een zeikorganisatie? Dictaturen zijn hiermee goedgepraat?quote:Op donderdag 2 april 2009 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Nogmaals, het bevoegd gezag kan alleen tot dergelijk , en ja draconische maatregel overgaan.
Los van de morele verwerpelijkheid is er geen praktische haalbaarheid voor z'n plannen. Het is dan ook niets meer dan symboolpolitiek.quote:Op vrijdag 3 april 2009 08:47 schreef Klopkoek het volgende:
EchtGaaf heeft gewoon gelijk, er moet krachtdadig worden opgetreden en die sukkels moeten zich niet meer verschuilen achter de eigen organisatie of regeltjes.
Waarom moet er precies daadkrachtig opgetreden worden tegen afspraken die op vrijwillige basis gemaakt zijn?quote:Op vrijdag 3 april 2009 08:47 schreef Klopkoek het volgende:
EchtGaaf heeft gewoon gelijk, er moet krachtdadig worden opgetreden en die sukkels moeten zich niet meer verschuilen achter de eigen organisatie of regeltjes.
Omdat vrije wil iets engs en onberekenbaars is. Alles moet in regeltjes en procedures afgevangen worden zodat de autistjes er vat op kunnen krijgenquote:Op vrijdag 3 april 2009 09:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom moet er precies daadkrachtig opgetreden worden tegen afspraken die op vrijwillige basis gemaakt zijn?
Je argumentatie is iig weer op niveauquote:Op vrijdag 3 april 2009 09:01 schreef Klopkoek het volgende:
Zolang er mensen zoals jou op de aardbol bestaan zal het niet gebeuren nee. Dan zal het beschouwen van een bedrijf als peuterzandbak gewoon doorgaan.
www.besteadvocaat.nlquote:Op vrijdag 3 april 2009 09:19 schreef Klopkoek het volgende:
Afspraken die gemaakt worden door criminelen tellen niet.
En dat gaat de salarissen van Scheepsbouwer, Bennink en Moberg in toom houden? Knap!quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:23 schreef Klopkoek het volgende:
Goede maatregel: geldkraan als overheid dichtdraaien. Ruim zelf de rommel maar op.
Al dat gesmijt van geld wordt niemand beter van behalve de elite.
Ja, zul je versteld van staan. Zal op zeker gebeuren als ze niet meer kunnen knabbellen van de staatsbuidel.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:24 schreef FJD het volgende:
[..]
En dat gaat de salarissen van Scheepsbouwer, Bennink en Moberg in toom houden? Knap!
Waar hebben die bedrijven precies staatsteun gekregen? Of ga je nu roepen dat de belasting voor bedrijven omhoog moet als ze beloningen niet aan banden leggen?quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:26 schreef Klopkoek het volgende:
Ja, zul je versteld van staan. Zal op zeker gebeuren als ze niet meer kunnen knabbellen van de staatsbuidel.
Als het criminelen zijn kunnen ze met het huidige strafrecht aangepakt worden, anders kan je wellicht beter je onterechte beschuldigingen voor je houden.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:19 schreef Klopkoek het volgende:
Afspraken die gemaakt worden door criminelen tellen niet.
Het Molotov_ribbentrop pact was ook al zo'n vrijwillige afspraak nietwaar
Soms begin ik echt te twijfelen aan jouw competenties. Hoe jij hier soms conclusies trekt...quote:
Ik geloof dat jij nu erg reageert vanuit de emotie., ik vind je kwaliteit nogal afzakken de laatste tijd.quote:Dictaturen zijn hiermee goedgepraat?
Echt, je bent van het padje af...
Liberaliseren die volledige markt; probleem opgelost.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)eloond__.html?p=10,1
Knettergek gewoon. En wij betalen ons blauw aan die maandsalarissen.
Euh, echte vrije markt voorstanders zijn dan ook tegen overheidshulp in dezen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:23 schreef Klopkoek het volgende:
Goede maatregel: geldkraan als overheid dichtdraaien. Ruim zelf de rommel maar op.
Al dat gesmijt van geld wordt niemand beter van behalve de elite.
Als er een Kamermeerderheid voor te winnen is, dan is wetgeving in principe gewoon mogelijk. Geen novum wat dat betreft. Er zijn geen grondwetswijzigingen oid voor nodig.quote:Op vrijdag 3 april 2009 08:58 schreef FJD het volgende:
[..]
Los van de morele verwerpelijkheid is er geen praktische haalbaarheid voor z'n plannen. Het is dan ook niets meer dan symboolpolitiek.
Het blijft een kat en muis spel. Ook dat is niet nieuw, zeker als het gaat om fiscale aangelegenheden. Overheid heeft vaker met het bijltje gehakt. Dus dat is wmb geen reden om er niets aan te doen.quote:Ik ben iig benieuwd naar maatregelen die niet te ontlopen zijn door of het bedrijf te verhuizen naar een ander land, of de topman in een ander land in dienst te laten zijn of de topman via z'n BV uit te betalen.
Die salarissen worden links- of rechtsom betaald. Is het niet door de burger dan door de klant. Die laatste kan dan wel naar de ander vluchten, maar wat heeft die eraan als ze elkaar allemaal nadoen?quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)eloond__.html?p=10,1
Knettergek gewoon. En wij betalen ons blauw aan die maandsalarissen.
Er is nogal een verschil tussen geld afdwingen bij burgers of burgers die vrijwllig een product of dienst uit de vrije markt halen. Dat is niet links of rechtsom, maar dat is met of zonder geweld.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die salarissen worden links- of rechtsom betaald. Is het niet door de burger dan door de klant. Die laatste kan dan wel naar de ander vluchten, maar wat heeft die eraan als ze elkaar allemaal nadoen?
Maar de wet willen aanpassen volgens de EG moraal is je anders niet vreemd.quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Soms begin ik echt te twijfelen aan jouw competenties. Hoe jij hier soms conclusies trekt...![]()
Ik juich hun werk toe. Het is hard nodig.
[..]
Ik geloof dat jij nu erg reageert vanuit de emotie., ik vind je kwaliteit nogal afzakken de laatste tijd.Ik snap werkelijk niet hoe jij steeds weer tot de vreemdste conclusies komt. Ik heb steeds gezegd dat de wetten hoe dan ook dmv een democratisch proces tot stand moeten komen. Ik heb steeds gezegd dat de rechtsgang eerlijk en controleerbaar dient te zijn..... Precies hoe het nu in NL er aan toegaat: het goed functioneren van een democratische rechtstaat. Ik ben dus niet bezig om de democratische rechtstaat uit te hollen. Geen millimeter!
Ik ken bovendien geen democratisch functionerende dictaturen.
Heren, heren.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:58 schreef SchoppenKoning het volgende:
[..]
Maar de wet willen aanpassen volgens de EG moraal is je anders niet vreemd.
Voor jouw als libertarier is elke vorm van overheidsbemoeienis een vorm van geweld.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen geld afdwingen bij burgers of burgers die vrijwllig een product of dienst uit de vrije markt halen. Dat is niet links of rechtsom, maar dat is met of zonder geweld.
In ieder geval de loonbelasting van de CEO, als die niet inbindt.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:29 schreef FJD het volgende:
[..]
Waar hebben die bedrijven precies staatsteun gekregen? Of ga je nu roepen dat de belasting voor bedrijven omhoog moet als ze beloningen niet aan banden leggen?
Ja, maar jij als etatist moet toegeven dat er bij een overheid geen keuze is en bij de vrije markt wel, even los van of het één wel of niet goed is.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Voor jouw als libertarier is elke vorm van overheidsbemoeienis een vorm van geweld.
Dat klopt. Maar jij gaat te gemakkelijk voor bij aan blokvorming bij marktpartijen en monopolies.quote:Op vrijdag 3 april 2009 23:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, maar jij als etatist moet toegeven dat er bij een overheid geen keuze is en bij de vrije markt wel, even los van of het één wel of niet goed is.
52% loonbelasting, 30% winstbelasting. Jij denkt echt dat die topmannen loon laten uitbetalen? Dat gaat allemaal via een BV in hoor. Zeker als je die loonbelasting naar 70% of hoger wilt trekken. Nog los van de mogelijkheden om je via het buitenland uit te laten betalen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:22 schreef EchtGaaf het volgende:
In ieder geval de loonbelasting van de CEO, als die niet inbindt.
Moet je wel beseffen dat de overheid het er bewust naar gemaakt heeft.quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:44 schreef FJD het volgende:
[..]
52% loonbelasting, 30% winstbelasting. Jij denkt echt dat die topmannen loon laten uitbetalen? Dat gaat allemaal via een BV in hoor. Zeker als je die loonbelasting naar 70% of hoger wilt trekken. Nog los van de mogelijkheden om je via het buitenland uit te laten betalen.
Symboolpolitiek dus.
Die volg ik even niet?quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:45 schreef Klopkoek het volgende:
Moet je wel beseffen dat de overheid het er bewust naar gemaakt heeft.
Ik onderken het probleem van de kat en de muis. Rest dan weinig anders om maatregelen in de strafrechtelijke sfeer te zoeken... Tja, dat moet je wel als de heren zich niet inbinden. Ze doen het zelf!quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:44 schreef FJD het volgende:
[..]
52% loonbelasting, 30% winstbelasting. Jij denkt echt dat die topmannen loon laten uitbetalen? Dat gaat allemaal via een BV in hoor. Zeker als je die loonbelasting naar 70% of hoger wilt trekken. Nog los van de mogelijkheden om je via het buitenland uit te laten betalen.
Symboolpolitiek dus.
Je begrijpt dat een discussie een uiteenzetting van duidelijk onderbouwde punten hoort te zijn?quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:54 schreef Klopkoek het volgende:
Je kunt het makkelijk tegengaan.
Je begrijpt dat een discussie een uiteenzetting van duidelijk onderbouwde punten hoort te zijn?quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:58 schreef Klopkoek het volgende:
Je kunt bijv. een eis aan werknemers instellen.
Het punt wat jij makkelijk over het hoofd ziet is dat men indertijd bij het verbieden van drugs wel een sluitend verhaal had over de schadelijkheid van drugs. Itt jouw bonusverhaal...quote:Op donderdag 2 april 2009 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:
En dat alles om dat de maatschappij dergelijke overeenkomsten en daaruit voortvloeiende acties als uitwerking van de drugs als onwenselijk beschouwt...
Jij roept hier dat mensenrechten met voeten getreden mogen worden als het maar democratisch besloten wordt. Ik meen mij te herinneren dat Amnesty echt een probleem had met Guantanamo Bay, terwijl Bush zonder meer democratisch gekozen was en de VS echt een democratisch land is.quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Soms begin ik echt te twijfelen aan jouw competenties. Hoe jij hier soms conclusies trekt...![]()
Ik juich hun werk toe. Het is hard nodig.
Als je voor de strafrechtelijke insteek kiest en vervolgens ook na vele verzoeken niet komt met een onderbouwing van die insteek, gewoon helemaal niets presteert behalve een beetje onderbuikgeneuzel, dan zou je beter eerst aan je eigen verhaal kunnen werken voordat je mij iets verwijt.quote:ik vind je kwaliteit nogal afzakken de laatste tijd.
Je wil mensenrechten aan de kant zetten. Dat is per definitie het uithollen van de rechtstaat.quote:Ik heb steeds gezegd dat de wetten hoe dan ook dmv een democratisch proces tot stand moeten komen. Ik heb steeds gezegd dat de rechtsgang eerlijk en controleerbaar dient te zijn..... Precies hoe het nu in NL er aan toegaat: het goed functioneren van een democratische rechtstaat. Ik ben dus niet bezig om de democratische rechtstaat uit te hollen. Geen millimeter!
Democratie kan natuurlijk ook dictatuur van de meerderheid worden. Het recht vereist dat met iedereen rekening gehouden wordt, dus ook met de minderheid. Ook al wil het klootjesvolk dus dat de rijken achter slot en grendel gaan, dan nog is dat niet toegestaan.quote:Ik ken bovendien geen democratisch functionerende dictaturen.
Zoek eens op wat men bedoelt met het geweldsmonopoly van de staat.... Geweld is geweld.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Uiteraard opgelegd door het bevoegd gezag en op basis van een gerechtelijke uitspraak gestoeld op wetgeving die dat mogelijk maakt.
Ik ben kennelijk niet de enige die hier iets vaststelt.quote:
Mag ik je vragen waarom jij een volslagen idiote crosspost maakt? Het ging de ander in dat draadje helemaal niet om hitlervergelijkingen en voorts merk ik op dat je WEER niet in gaat op mijn argumenten, maar slechts in een hoekje gaat kniezen.quote:Op maandag 6 april 2009 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben kennelijk niet de enige die hier iets vaststelt.
Ik vind het betreurenswaardig dat je die nazivergelijkingen niet terug neemt. Je kent mijn standpunt in deze over mijn bereidheid om met je in discussie te gaan.
Jij trok ze naar dat draadje om er mee terug te komen hier in een context die ze daar niet hadden. Over misselijk gesproken...quote:Op maandag 6 april 2009 12:58 schreef EchtGaaf het volgende:
De misplaatste vergelijkingen zijn hier gemaakt.
Blokvorming en monopolies zijn toch verboden? Wel vreemd dat ondanks jouw prachtige overheid er toch allerlei monopolies bestaan, veelal door de overheid georganiseerd (omdat het goed is!).quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar jij gaat te gemakkelijk voor bij aan blokvorming bij marktpartijen en monopolies.
Ja.quote:Op maandag 6 april 2009 14:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Blokvorming en monopolies zijn toch verboden?
Dat laatste is regelrechte onzin, omdat je het zelf zegt dat dezelfde overheid het verbiedt.quote:Wel vreemd dat ondanks jouw prachtige overheid er toch allerlei monopolies bestaan, veelal door de overheid georganiseerd (omdat het goed is!).
Twee woorden: Holland - Casino.quote:
Telefoon, Post, Energie, Zorg om maar even wat zaken te noemen waar een overheid een monopolie in had/heeft.quote:Op maandag 6 april 2009 17:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Dat laatste is regelrechte onzin, omdat je het zelf zegt dat dezelfde overheid het verbiedt.
Benzines? Prijzen die gigadicht bij elkaar liggen? Schuld overheid?quote:Op maandag 6 april 2009 17:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Telefoon, Post, Energie, Zorg om maar even wat zaken te noemen waar een overheid een monopolie in had/heeft.
Wederom geen reactie...quote:Op maandag 6 april 2009 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Benzines? Prijzen die gigadicht bij elkaar liggen? Schuld overheid?
Een retorische. Het voorbeeldje is alles zeggend. Ik heb misschien ietwat teveel vertrouwen in overheden, hij teveel in de markt. Het voorbeeldje toont dat klip en klaar aan.quote:
Als DS4 zijn misplaatste uitspraken intrekt en verontschuldigingen heeft aangeboden.quote:En wanneer reageer je op het Mugabe verhaal?
De overheid ziet toch toe op dit soort praktijken? Waarom pakken ze het dan niet aan?quote:Op maandag 6 april 2009 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Benzines? Prijzen die gigadicht bij elkaar liggen? Schuld overheid?
Prima, dan mag je in deze post het hele verhaal mbt Mugabe denken. Dan zeg ik het, ipv DS4.quote:Op maandag 6 april 2009 17:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een retorische. Het voorbeeldje is alles zeggend. Ik heb misschien ietwat teveel vertrouwen in overheden, hij teveel in de markt. Het voorbeeldje toont dat klip en klaar aan.
[..]
Als DS4 zijn misplaatste uitspraken intrekt en verontschuldigingen heeft aangeboden.
Je gaat voorbij aan mijn punt: waar o waar is de overheid hier schuldig aan het genoemde fenomeen bij benzines?quote:Op maandag 6 april 2009 17:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
De overheid ziet toch toe op dit soort praktijken? Waarom pakken ze het dan niet aan?
Het is al jarenlang bekend dat er prijsafspraken worden gemaakt door benzinemaatschappijen, de overheid is toch degene die hier op toe moet zien volgens jou? Waarom zou ik ze anders betalen?quote:Op maandag 6 april 2009 17:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan mijn punt: waar o waar is de overheid hier schuldig aan het genoemde fenomeen bij benzines?
Ik ben daar een beetje besodemieterd! Ik heb onderbouwd aangegeven waarom ik tot die uitspraken kom. Als je excuses wil dan moet je aantonen dat ik fout zit.quote:Op maandag 6 april 2009 17:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Als DS4 zijn misplaatste uitspraken intrekt en verontschuldigingen heeft aangeboden.
Zelfs, zelfs..... als zou de vergelijking enigszins opgaan (wat ik overigens ten zeerste bestrijd) , was die smerigheid dan wel zo nodig? Heb je geen smaak? Er zijn voor mij nu eenmaal grenzen, en die had ik eerder duidelijk bij je aangegeven....quote:Op maandag 6 april 2009 17:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben daar een beetje besodemieterd! Ik heb onderbouwd aangegeven waarom ik tot die uitspraken kom. Als je excuses wil dan moet je aantonen dat ik fout zit.
Het lijkt er echter meer op dat je geen verweer hebt en met een smoesje jezelf er vanaf wil maken.
En ook die van mij.quote:Op maandag 6 april 2009 21:49 schreef Klopkoek het volgende:
Leuk staatje
[ afbeelding ]
Bevestigd weer mijn weerzin tegen VVD'ers
Blijkbaar is het nodig om een extremer voorbeeld erbij te pakken om het een en ander duidelijk te maken, aangezien het in 40 topics nog niet gelukt is door die ontwijkende antwoorden van jou kant.quote:Op maandag 6 april 2009 22:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zelfs, zelfs..... als zou de vergelijking enigszins opgaan (wat ik overigens ten zeerste bestrijd) , was die smerigheid dan wel zo nodig? Heb je geen smaak? Er zijn voor mij nu eenmaal grenzen, en die had ik eerder duidelijk bij je aangegeven....
Ik had eerder fel bezwaar gemaakt en je opgeroepen dit niet meer te doen. Nooit was je tot een excuus geneigd. Nee, je probeert het gewoon nog een keer, gewoon er nog een keer met de zelfde shit erover heen walsen Dat getuigt van geen enkel je respect bij je.
Felle meningsverschillen: geen probleem. Daar voeren we een debat voor. Dat houdt voor mij op, als er geen basisrespect meer kan worden opbracht.
Het bevestigt weer mijn beeld over de domheid van vragenstellers. Onverantwoord met spaargeld omgaan... Wat is dat nu weer voor een vage vraag...?quote:Op maandag 6 april 2009 21:49 schreef Klopkoek het volgende:
Leuk staatje
[ afbeelding ]
Bevestigd weer mijn weerzin tegen VVD'ers
Ik heb mijn vergelijking onderbouwd. Daar mag jij het oneens mee zijn. Als je mij daar van weet te overtuigen krijg je zelfs een excuus. Maar ik meen oprecht terecht die vergelijking te trekken.quote:Op maandag 6 april 2009 22:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat houdt voor mij op, als er geen basisrespect meer kan worden opbracht.
Inderdaad, daarnaast mensen zetten toch vrijwillig hun geld op dat soort banken, alsof dit jaar pas bekend werd dat er onverantwoord mee omgegaan werd, maarjah een beetje kritisch zijn is de mensen vreemd. Ik zou liever zien dat de AFM vervolgt wordt, wegens het niet informeren van burgers.quote:Op maandag 6 april 2009 23:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het bevestigt weer mijn beeld over de domheid van vragenstellers. Onverantwoord met spaargeld omgaan... Wat is dat nu weer voor een vage vraag...?
Deel ik niet met je. Ik vind Echtgaaf tot nu toe overtuigender met zijn punt dat het de spuigaten is uitgelopen met die topsalarissen.quote:Op maandag 6 april 2009 23:25 schreef SchoppenKoning het volgende:
[..]
Blijkbaar is het nodig om een extremer voorbeeld erbij te pakken om het een en ander duidelijk te maken, aangezien het in 40 topics nog niet gelukt is door die ontwijkende antwoorden van jou kant.
Ik geef hem volstrekt gelijk dat hij DS4 boycot. Het getuigt niet echt van smaak als je een discussie met nazivergelijkingen moet winnen. Als advocaat moet je dan toch achter je oren gaan krabben.quote:Het jammere alleen, is dat dit jou nu weer het excuus geeft om verontwaardigd te reageren op de vorm van de post en waardoor je het uiteindelijke onderwerp weer kunt negeren.
Er zullen genoeg mensen zijn die alles eerlijk willen delen met iedereen die meer heeft dan hun. Dat maakt het nog niet sociaal, moreel of een goed idee.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:05 schreef poepa het volgende:
Ik geloof oprecht dat hij met zijn mening een groot deel van de bevolking achter zich heeft.
Ga toch weg. EG zelf schuwt ook de nazivergelijkingen ook niet als het er op aan komt, dus het is gewoon een gevalletje pot-ketel.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:05 schreef poepa het volgende:
[..]
Deel ik niet met je. Ik vind Echtgaaf tot nu toe overtuigender met zijn punt dat het de spuigaten is uitgelopen met die topsalarissen.
Ik geloof oprecht dat hij met zijn mening een groot deel van de bevolking achter zich heeft.
[..]
Ik geef hem volstrekt gelijk dat hij DS4 boycot. Het getuigt niet echt van smaak als je een discussie met nazivergelijkingen moet winnen. Als advocaat moet je dan toch achter je oren gaan krabben.
Ja en? Niemand dwingt je in zee te gaan met bedrijven die zo handelen, dat is toch gewoon lekker de vrije keus die je zelf hebt?quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:05 schreef poepa het volgende:
Deel ik niet met je. Ik vind Echtgaaf tot nu toe overtuigender met zijn punt dat het de spuigaten is uitgelopen met die topsalarissen.
Doe eens onderbouwen. EG weigert dat al 40 afleveringen nl.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:05 schreef poepa het volgende:
Ik vind Echtgaaf tot nu toe overtuigender met zijn punt dat het de spuigaten is uitgelopen met die topsalarissen.
Want? Omdat jij dat ook vindt?quote:Ik geloof oprecht dat hij met zijn mening een groot deel van de bevolking achter zich heeft.
Het punt is alleen dat ik geen Nazivergelijking heb gemaakt. EG claimde dat een volkswoede per definitie de schuld moet zijn van degene op wie de woede zich richt. Daarop heb ik als duidelijk voorbeeld van een situatie waarbij dat niet het geval is (en een duidelijk voorbeeld is per definitie iets in de geschiedenis met een zeer vervelende achtergrond, maar dat doet niets af aan het voorbeeld) het antisemitisme in de crisisjaren en ook de aanwakkering daarvan door de Nazi's, die de Jodenhaat gewoon hebben gebruikt voor hun politieke doelen, met als voorlopig dieptepunt de kristallnach (waar een deel van de bevolking vrijwillig aan meedeed), genoemd.quote:Het getuigt niet echt van smaak als je een discussie met nazivergelijkingen moet winnen.
Zou het een kloon van EG zijn denk je?quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:59 schreef DS4 het volgende:
PS
Poepa, ben jij familie van EG? Dat draadje over CDA-VVD-PVV... als ik jouw naam er niet voor had zien staan zou ik zweren dat EG het geschreven had.
Familie van/ kloon van....DS4?quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:14 schreef raptorix het volgende:
Ik sluit me helemaal aan bij DS4, het is natuurlijk ook heel makkelijk te verkopen dat topbankiers met hun enorme bonussen de schuld zijn van de crisis, beetje zelfde mensen die de wapenindustrie de schuld geven als een peuter zich door het hoofd schiet met een rondslingerend pistool.
Taalgebruik, onderwerpkeuze, mening... er kan zo "EchtGaaf" voor staan.quote:
Onderbouw dat eens.quote:
Daarin staat geen onderbouwing van jouw stelling.quote:
Naziquote:Op dinsdag 7 april 2009 15:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daarin staat geen onderbouwing van jouw stelling.
Sterkquote:Op dinsdag 7 april 2009 17:16 schreef Klopkoek het volgende:
Alsof je naar TV van gisteren loopt te kijken
Spijkerman is een held. De laatste keer dat de VARA haar sociaal-democratische achtergrond liet spreken in een programma dat bovendien zeer succesvol was.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:22 schreef FJD het volgende:
Kopspijkers. Over hypocriete graaiers gesproken
quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:28 schreef Klopkoek het volgende:
Spijkerman is een held.
Dan is het nog een sukkel ook.quote:Dat hij later naar Talpa ging was jammer maar hij verdiende daar nog geen 1/10e van Moberg.
Apetijtelijk hoe rechtsen zoals jij het sociaal-democratische gedachtegoed verdraaienquote:Op dinsdag 7 april 2009 17:34 schreef FJD het volgende:
[..]!
Iemand die jarenlang overal tegenaan schopt waar geld in zit om voor een sloot geld opeens al zijn principes te verloochenen![]()
Jack is een hele integere manquote:Op dinsdag 7 april 2009 17:37 schreef Klopkoek het volgende:
Apetijtelijk hoe rechtsen zoals jij het sociaal-democratische gedachtegoed verdraaien
Wat betreft inkomenskwesties wel. Wat betreft commercialisering en het werken voor John de Mol niet. Dáár heeft hij constant tegenaan geschopt.quote:
Om vervolgens bij diezelfde de Mol in dienst te gaanquote:Op dinsdag 7 april 2009 17:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat betreft inkomenskwesties wel. Wat betreft commercialisering en het werken voor John de Mol niet. Dáár heeft hij constant tegenaan geschopt.
Toon aan dat dat nu niet zo is.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:24 schreef EchtGaaf het volgende:
een integer, zuiver systeem waar voor iedereen een plaats is en iedereen gewoon eerlijk krijgt wat die verdient.
Dat is best veel voor iemand met minder dan 1% van het talent dat Moberg in zijn kleine teen heeft, vind je niet?quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:28 schreef Klopkoek het volgende:
Dat hij later naar Talpa ging was jammer maar hij verdiende daar nog geen 1/10e van Moberg.
Dat integere systeem wat dus door jouw sociaal kapitalisten is opgezet, of dacht je dat de bankdirecteuren zelf bepalen hoeveel geld er gecreeerd wordt? Snap je uberhaupt wel iets over de manier waarop banken werken?quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Sterk![]()
Toen ik het keek, kon ik werkelijk niet geloven dat het stukje al vijf jaar oud was. Het lijkt wel op het heden te zijn geschreven. Zo actueel en zo waar als het maar kan zijn.
Er verandert gewoon geen donder. Het wordt tijd dat het graai/casino kapitalisme wordt omgetrapt c.q wordt gezuiverd. En plaats maakt voor een integer, zuiver systeem waar voor iedereen een plaats is en iedereen gewoon eerlijk krijgt wat die verdient. Dat is wat anders dan de verderfelijke aristocratie die vandaag de dag regeert.
Het is voor jou net zo lastig om aantonen dat het systeem goed werkt als voor Echtgaaf dat het systeem niet goed werkt.quote:
Als ik de status en de excessen van het kapitalisme vergelijk met die van het socialisme dan weet ik wel wat ik zou kiezen hoorquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:09 schreef poepa het volgende:
Het is voor jou net zo lastig om aantonen dat het systeem goed werkt als voor Echtgaaf dat het systeem niet goed werkt.
Dus een beetje onmogelijke vraag.
Dat wilde ik hiermee niet zeggen. Ik had het over de onmogelijkheid van de vraag van DS4.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:10 schreef FJD het volgende:
[..]
Als ik de status en de excessen van het kapitalisme vergelijk met die van het socialisme dan weet ik wel wat ik zou kiezen hoor
Hoezo? Ik zie dat iedereen in NL het goed heeft. Dak boven het hoofd, eten op tafel, scholing, gezondheidszorg, enz. enz.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:09 schreef poepa het volgende:
Het is voor jou net zo lastig om aantonen dat het systeem goed werkt als voor Echtgaaf dat het systeem niet goed werkt.
Aftoppen, bonussen verbieden, 100% belastingen op bonussen, etc. is bestwel socialisme. Het arme klootjesvolk wil alles eerlijk delen met de rijken. Heel sociaal.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:13 schreef poepa het volgende:
Ik ken ook de afloop van het socialisme. Ik zou daar ook niet voor kiezen.
Maar dat doet toch niet af van het punt dat Echtgaaf hier opvoert, nl. excessen mbt topbeloningen? Het ene is toch niet per definitie strijdig met het anderequote:Op dinsdag 7 april 2009 22:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik zie dat iedereen in NL het goed heeft. Dak boven het hoofd, eten op tafel, scholing, gezondheidszorg, enz. enz.
Als dat geen bewijs is dat het systeem geweldig werkt!
Als het aan EG ligt zou hij elke 13e maand verbieden voor iedereen die meer verdient dan hem.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:17 schreef poepa het volgende:
Maar dat doet toch niet af van het punt dat Echtgaaf hier opvoert, nl. excessen mbt topbeloningen? Het ene is toch niet per definitie strijdig met het andere
Dat vind ik ook niet sociaal. Ik zou het zelf liever niet zwart wilt willen zien. Kijk, als het echt te gek wordt, dan vind ik ook dat er best maatregelen mogen komen. Maar dan niet zo dat je het kind met het badwater weggooit.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Aftoppen, bonussen verbieden, 100% belastingen op bonussen, etc. is bestwel socialisme. Het arme klootjesvolk wil alles eerlijk delen met de rijken. Heel sociaal.
Als dat zo is, dan zou ik dat erg hypocriet vinden.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als het aan EG ligt zou hij elke 13e maand verbieden voor iedereen die meer verdient dan hem.
Ok, waar ligt de grens van "te gek"?quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:20 schreef poepa het volgende:
Kijk, als het echt te gek wordt, dan vind ik ook dat er best maatregelen mogen komen.
Als banken het zelf eens zijn dat het wel wat minder kan. Kijk vanavond maar naar P&W. Zal best duidelijk worden.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ok, waar ligt de grens van "te gek"?
EG claimt dat het systeem niet werkt. Dat is dus onzin.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:17 schreef poepa het volgende:
Maar dat doet toch niet af van het punt dat Echtgaaf hier opvoert, nl. excessen mbt topbeloningen? Het ene is toch niet per definitie strijdig met het andere
Wat natuurlijk gelul van de bovenste plank is. Een bedrijf wat niet naar de eigenaar maar naar de klant gaat luisterenquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:29 schreef poepa het volgende:
Banken schijnen nu weer de klant gaan bedienen in plaats van de bankiers.
Het is natuurlijk ook niet zwart-witquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:20 schreef poepa het volgende:
[..]
Dat vind ik ook niet sociaal. Ik zou het zelf liever niet zwart wilt willen zien. Kijk, als het echt te gek wordt, dan vind ik ook dat er best maatregelen mogen komen. Maar dan niet zo dat je het kind met het badwater weggooit.
Ok, die moet je me ff uitleggen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:31 schreef FJD het volgende:
[..]
Wat natuurlijk gelul van de bovenste plank is. Een bedrijf wat niet naar de eigenaar maar naar de klant gaat luisterenEr klopt zoveel niet aan die gedachtegang dat je er een essay over kunt schrijven.
Dat is natuurlijk voor de bühne.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:29 schreef poepa het volgende:
Als banken het zelf eens zijn dat het wel wat minder kan. Kijk vanavond maar naar P&W. Zal best duidelijk worden.
1. Die twee bijten elkaar helemaal niet in een vrije markt. Die gedachtegang slaat dus al nergens op.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:32 schreef SchoppenKoning het volgende:
Ok, die moet je me ff uitleggen.
Wat een krom gelul weer...quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Spijkerman is een held. De laatste keer dat de VARA haar sociaal-democratische achtergrond liet spreken in een programma dat bovendien zeer succesvol was.
Dat hij later naar Talpa ging was jammer maar hij verdiende daar nog geen 1/10e van Moberg.
Daarnaast betaalde Spijkerman, in tegenstelling tot Paul de Leeuw, netjes zijn belasting.
Een onderneming heeft per definitie winst maken als prioriteit.quote:
Ik weet niet of hij dat zo stellig heeft beweerd. Ik vind dat het systeem gewoon werkt. Ik vind wel dat de scherpe kantjes er af mogen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
EG claimt dat het systeem niet werkt. Dat is dus onzin.
Zo op het eerste gezicht kan ik daar in mee, maar ik vraag me wel af of je kunt stellen of er echt geen derden worden geraakt. De maatschappij raakt toch verder den alleen 1 op 1 contracten? Want ik ben het daar met EG wel eens dat je verder moet kijken dan je neus lang is.quote:Zijn verhaal over topbeloningen is onzinnig, daar het geen derden raakt. De mensen die het raakt zijn er wel tevreden mee, dus er is geen probleem.
Als hem dat om wat voor reden dan niet lukt, dan kan jij toch aantonen dat hij ongelijk heeft?quote:En daar bij aangekomen: iemand die claimt dat er een probleem is, dient dat aan te tonen.
ok op die fietsquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:34 schreef FJD het volgende:
[..]
1. Die twee bijten elkaar helemaal niet in een vrije markt. Die gedachtegang slaat dus al nergens op.
2. De klant is helemaal geen partij in het bepalen v/d strategie van een bedrijf, dat is altijd de eigenaar. Als de klant het niet zint dan gaan ze naar een ander.
Het ene kan toch hand in hand gaan met het andere? Een bedrijf dat haar klanten niet (goed) bedient, houdt het uiteindelijk niet vol. Hebben de eigenaren ook niet veel aan.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:31 schreef FJD het volgende:
[..]
Wat natuurlijk gelul van de bovenste plank is. Een bedrijf wat niet naar de eigenaar maar naar de klant gaat luisterenEr klopt zoveel niet aan die gedachtegang dat je er een essay over kunt schrijven.
Zie m'n uitleg en dat wat DS4 zegtquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:37 schreef poepa het volgende:
Het ene kan toch hand in hand gaan met het andere? Een bedrijf dat haar klanten niet (goed) bedient, houdt het uiteindelijk niet vol. Hebben de eigenaren ook niet veel aan.
Ik mag het niet hopen dat het een kunstje was die ze opvoeren......quote:
Welke scherpe kantjes? En waarom zouden die er af moeten?quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:35 schreef poepa het volgende:
Ik weet niet of hij dat zo stellig heeft beweerd. Ik vind dat het systeem gewoon werkt. Ik vind wel dat de scherpe kantjes er af mogen.
Het is heel simpel: de CEO wordt betaald door de aandeelhouders. Het gaat van hun winst af. Dat gaat dan vaak om een cent per 100 aandelen. Als de winst per aandeel door een CEO met 10 ct. stijgt hebben ze dus een perfecte deal.quote:Zo op het eerste gezicht kan ik daar in mee, maar ik vraag me wel af of je kunt stellen of er echt geen derden worden geraakt. De maatschappij raakt toch verder den alleen 1 op 1 contracten? Want ik ben het daar met EG wel eens dat je verder moet kijken dan je neus lang is.
Toon eens aan dat het niet zo is dat er net een olifant bij jou door de straat liep.quote:Als hem dat om wat voor reden dan niet lukt, dan kan jij toch aantonen dat hij ongelijk heeft?
Bewijzen dat een niet bestaand probleem er niet is, is duivels bewijs. Net zoals die olifant... We weten wel dat het niet waar is, maar aantonen...quote:Dat gaat je ook niet lukken, daar is je vraag onmogelijk is. Of niet?
Ga er gerust vanuit dat het puur een kunstje is. Voor de buhne dus.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik mag het niet hopen dat het een kunstje was die ze opvoeren......
Ik deel (gedeeltelijk) je vrees dat het symbool politiek is.
Mjah het blijft natuurlijk een lastig verhaal. Vooral bij TNT heb ik altijd een wrange nasmaak. Toen ik zag wat ik als aanbod kreeg voor een bepaalde functie toen net die rel over t salaris van de topman de kop opstak, toen kreeg ik toch wel een "waar gaat dit over" gevoel. Nu ook weer, de salarissen met 10/15% omlaag en over een jaar of wat komt er weer een rel over de bonussen v/d top.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:35 schreef poepa het volgende:
Zo op het eerste gezicht kan ik daar in mee, maar ik vraag me wel af of je kunt stellen of er echt geen derden worden geraakt. De maatschappij raakt toch verder den alleen 1 op 1 contracten? Want ik ben het daar met EG wel eens dat je verder moet kijken dan je neus lang is.
Als de politiek en de maatschappij al staat te juichen als je zulke dingen roept dan zou je wel gek zijn om dat niet te roepenquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:45 schreef poepa het volgende:
Ga er gerust vanuit dat het puur een kunstje is. Voor de buhne dus.
Ik kijk geen tv, maar het is geen beantwoording van mijn vraag. Ik vroeg niet wat bankiers voor bedrijfsstrategie hebben, of althans naar buiten brengen, maar waar die grens van "te gek" ligt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:29 schreef poepa het volgende:
[..]
Als banken het zelf eens zijn dat het wel wat minder kan. Kijk vanavond maar naar P&W. Zal best duidelijk worden.
Van alles wat minder. Er is ook zo iets als welzijn.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Welke scherpe kantjes? En waarom zouden die er af moeten?
[..]
Er is veel jaloezie. Maar dat het enige argument is van de volksboosheid, waag ik mij eerlijk gezegd op zijn minst aan te twijfelen.quote:De klacht van EG, dat derden dat niet pikken, is idioot. Dat is pure jaloezie. Zoiets als een probleem hebben met een mooie auto die ergens geparkeerd staat. Overigens ook doodnormaal in NL, gelet op de vele fluimen, maar ook gewoon vernielingen die ik helaas moet constateren op en aan mijn auto...
[..]
Je kan hooguit aantonen dat ie er net wel liep.quote:Toon eens aan dat het niet zo is dat er net een olifant bij jou door de straat liep.
[..]
Het voorbeeldje snijdt niet echt hout. Jjj stelt dat het systeem wel goed werkt. Dat kan je toch makkelijker aantonen dan het aantonen dat iets niet goed werktquote:Bewijzen dat een niet bestaand probleem er niet is, is duivels bewijs. Net zoals die olifant... We weten wel dat het niet waar is, maar aantonen...
Het systeem is er wel en doet het goed volgens jou. het bewijs moet dan een eitje zijn.quote:Als die olifant er wel liep is dat nog wel aan te tonen door dat vast te leggen.
Op dat laatste kan je zeker wachtenquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:49 schreef FJD het volgende:
[..]
Mjah het blijft natuurlijk een lastig verhaal. Vooral bij TNT heb ik altijd een wrange nasmaak. Toen ik zag wat ik als aanbod kreeg voor een bepaalde functie toen net die rel over t salaris van de topman de kop opstak, toen kreeg ik toch wel een "waar gaat dit over" gevoel. Nu ook weer, de salarissen met 10/15% omlaag en over een jaar of wat komt er weer een rel over de bonussen v/d top.
Ik geloof dat je met dat laatste precies de kern van deze discussiereeks te pakken hebt.quote:Aan de ene kant kun je zeggen dat dat nergens op slaat maar aan de andere kant kun je ook zeggen dat op de lange termijn het bedrijf ermee gebaad is. Ik geloof nog steeds in het laatste maar ik weet ook dat ik voor dat soort bedragen nooit bij TNT in dienst zal treden. So be it, als TNT zich nu niet klaar maakt voor echt concurrentie dan zul je zien dat ze op lange termijn zullen eindigen als een General Motors.
Rationeel en economisch gezien klopt het allemaal maar emotioneel gezien blijf je af en toe twijfelen.
[..]
Het gepeupel laat zich gemakkelijk voor de gek houden. Ik zie dat ook weer met de opkomst van de PVV.quote:Als de politiek en de maatschappij al staat te juichen als je zulke dingen roept dan zou je wel gek zijn om dat niet te roepenIk geef ze groot gelijk.
Ik vroeg concreet welke scherpe kantjes. En welzijn in NL is prima op orde. NL-ers zijn heel gelukkig.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:52 schreef poepa het volgende:
Van alles wat minder. Er is ook zo iets als welzijn.
Onbegrip speelt ook mee. Het feit blijft dat juist degene die betaalt in staat is om te beoordelen of iemand het geld waard is.quote:Er is veel jaloezie. Maar dat het enige argument is van de volksboosheid, waag ik mij eerlijk gezegd op zijn minst aan te twijfelen.
Exact.quote:Je kan hooguit aantonen dat ie er net wel liep.
Dat het systeem werkt heb ik inmiddels onderbouwd. Voor zover het niet zou werken dient dat ook aan te tonen te zijn en makkelijker ook.quote:Het voorbeeldje snijdt niet echt hout. Jjj stelt dat het systeem wel goed werkt. Dat kan je toch makkelijker aantonen dan het aantonen dat iets niet goed werkt![]()
Daar loopt EG op stuk. Hij wil iets aantonen (probleem) wat niet bestaat.quote:Hetzelfde als toch met die olifant? Want aantonen dat die er niet is, is lastiger of onmogelijk.
Zie boven.quote:Het systeem is er wel en doet het goed volgens jou. het bewijs moet dan een eitje zijn.
Precies. Het is alleen maar emotie. En die moet je uit zien te schakelen. Emotionele beslissingen werken niet.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:56 schreef poepa het volgende:
Ik geloof dat je met dat laatste precies de kern van deze discussiereeks te pakken hebt.
Behalve dan in topsportquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:58 schreef DS4 het volgende:
Precies. Het is alleen maar emotie. En die moet je uit zien te schakelen. Emotionele beslissingen werken niet.
quote:Rapport Commissie-Maas: mentaliteitsverandering bankiers nodig
07-04-2009 13:50 • ANP/NVB
Er is een fundamentele mentaliteitswijziging en heroriëntatie nodig in het bankwezen. Banken moeten zich weer primair gaan richten op de belangen van de klant en minder op die van aandeelhouders. Het beloningsbeleid bij financiële instellingen moet op de schop en het toezicht op deze bedrijven moet worden verbeterd. Dat zijn de belangrijkste aanbevelingen van de zogenoemde Commissie-Maas, die vandaag zijn gepresenteerd.
De commissie wijst nadrukkelijk op de eigen verantwoordelijkheid van de banken. De aanbevelingen zijn bedoeld om het vertrouwen in de banken te herstellen. Met name het vertrouwen in de maatschappelijke rol die banken vervullen, is volgens de commissie aangetast. Als het gaat om toezicht, stelt de commissie vast dat toezichthouders de bevoegdheid hebben om aan een bank extra kapitaaleisen op te leggen. Maar in de praktijk gebeurde dat bijna niet. Volgens de commissie is het duidelijk dat bij zulke bevoegdheden ook een hoge mate van professionele kennis en inzicht wordt vereist. De Commissie-Maas vindt dat de bonus van een bankier nooit meer mag bedragen dan het jaarsalaris dat hij verdient. Verder moet het beloningsbeleid van financiële bedrijven in de zakenwereld ‘trendvolgend’ in plaats van ‘trendsettend’ zijn.
De aanbevelingen in het rapport zijn voor het merendeel praktische adviezen aan banken in Nederland. In hoofdstuk 1 worden aanbevelingen gedaan die ten doel hebben de governance structuur en het risicomanagement binnen banken te versterken. De aanbevelingen worden gedaan over de rol en de positie van de Raad van Commissarissen, van de Raad van Bestuur en van de externe accountant. Hoofdstuk 2 bevat aanbevelingen over het beloningsbeleid. Ook komt in dit hoofdstuk de positie van de aandeelhouders aan de orde vanuit het perspectief van de maatschappelijke functie van banken. De aanbevelingen uit de eerste twee hoofdstukken zijn naar het oordeel van de Adviescommissie dwingend van aard. Hier geldt het ‘comply or explain’-principe. Banken moeten de aanbevelingen uitvoeren. Zo niet, dan moeten zij uitleggen waarom niet. In hoofdstuk 3 worden aanbevelingen gedaan om het toezicht in Nederland op banken te versterken. Over het depositogarantiestelsel en de Europese toezichtstructuur worden aanbevelingen gedaan voor de Nederlandse opstelling in de Europese discussie. In hoofdstuk 4 tenslotte worden de uitgangspunten geschetst en aanbevelingen gedaan voor de structuur van het Nederlandse bankwezen in de komende jaren.
De Adviescommissie Toekomst Banken, bestaande uit Cees Maas (voorzitter), Sylvester Eijffinger, Wim van den Goorbergh en Tom de Swaan, is in november 2008 door de banken gevraagd lessen uit de kredietcrisis te trekken en aanbevelingen te doen aan de sector.
Ook niet. Waarom denk je dat topspelers een pingel missen op het moment supreme?quote:
kuchquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies. Het is alleen maar emotie. En die moet je uit zien te schakelen. Emotionele beslissingen werken niet.
quote:Veel mensen denken dat emoties zoveel mogelijk uitgeschakeld moeten worden als men een beslissing neemt. Beslissingen moeten rationeel overwogen worden en gevoel staat daarbij in de weg. Tasler, Monday & Su hebben recentelijk een uitvoerig onderzoek gedaan naar besluitvorming. Ze hebben 716 leidinggevenden in verschillende organisaties, zoals banken, casino’s en kerken, getest op hum emotionele intelligentie (EQ) en de mate waarin hun beslissingen goed of fout waren. Hieruit bleek dat 70% van de leiders die een hoog EQ hebben als de meest vaardige beslissers naar voren kwamen. Het algemene beeld dat beslissingen puur rationeel moeten zijn en dat emoties een zo’n klein mogelijke rol dienen te spelen kan wel eens onjuist zijn.
Een hoog EQ hebben zegt niets over het al dan niet emotioneel nemen van beslissingen. Het is rationeel verstandig om te bezien wat de gevolgen zijn van jouw beslissing en daar helpt EQ bij. Dus als je een verandering wil doorvoeren in een onderneming, helpt het als je in kan schatten hoe je dat zo kan doen dat het bedrijf daar soepel mee om zal gaan. Het blijft dan een rationele beslissing.quote:
Extreme winst door uitbuiting van het personeel is wel degelijk mogelijk.quote:Op woensdag 8 april 2009 01:07 schreef raptorix het volgende:
Och ja, kijk naar de bedrijven die het meeste winst maken, dat zijn bedrijven waar de werknemers over algemeen meest behoorlijk worden behandeld, en waar de klanten het meest tevreden over zijn. Het is typisch socialistisch om te denken dat het maken van winst ten koste van klanten en personeel gaat.
Je weet dat slavenarbeid verboden is toch? Je kunt je contract gewoon teruggeven.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Extreme winst door uitbuiting van het personeel is wel degelijk mogelijk.
Ja, maar waar ligt de grens dan? Dat is het probleem bij dat verbod.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:55 schreef FJD het volgende:
[..]
Je weet dat slavenarbeid verboden is toch?
Niet iedereen heeft zo'n florissante arbeidsmarktpositie als jij die wrs op de eerste rang van de arbeidsmarkt mag zitten.quote:Je kunt je contract gewoon teruggeven.
Nee!quote:Op woensdag 8 april 2009 10:00 schreef FJD het volgende:
Intuitie drijft op ratio, je suggestie klopt niet.
Op een beperkte groep na heeft iedereen het zelf in handen hoe je je positioneert op de arbeidsmarkt.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Niet iedereen heeft zo'n florissante arbeidsmarktpositie als jij die wrs op de eerste rang van de arbeidsmarkt mag zitten.
Dan moet je beter je best doen. M'n zusje heeft bij lange na niet de intellectuele capaciteiten die ik wel heb maar door haar werkethos mag ze op elke plek waar ze stage heeft gelopen direct terugkomen. Dat zijn ondertussen iets van een zestal werkgevers die aan haar trekken puur op basis van haar arbeidsethos (plus natuurlijk opleiding maar als je ziet wat voor tuig dezelfde opleiding afrondt dan zit 95% in haar werkhouding).quote:Op woensdag 8 april 2009 09:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Niet iedereen heeft zo'n florissante arbeidsmarktpositie als jij die wrs op de eerste rang van de arbeidsmarkt mag zitten.
Een hoog EQ hebben betekent niet dat je je beslissingen op emotionele gronden neemt. Het betekent o.a. wel dat je begrijpt welke invloed je emoties op een bepaald moment op je besluitvorming hebben. En wat denk ik nog belangrijker is, dat je beter in staat bent met mensen om te gaan en naar ze te luisteren. Dat betekent dat je bij een belangrijke beslissing input vraagt aan de mensen die voor je werken (een CEO kan niet alles weten) en daadwerkelijk wat met die input doet. Iemand met een lager EQ zal misschien eerder in de verdediging schieten als mensen het niet met hem/haar eens zijn. Iemand die luistert naar anderen (niet tot in den treure natuurlijk) en daarna een overwogen beslissing neemt zal gemiddeld tot betere resultaten komen dan iemand die in zijn eentje alle beslissingen neemt.quote:Op woensdag 8 april 2009 08:37 schreef Fajarowicz het volgende:
Veel mensen denken dat emoties zoveel mogelijk uitgeschakeld moeten worden als men een beslissing neemt. Beslissingen moeten rationeel overwogen worden en gevoel staat daarbij in de weg. Tasler, Monday & Su hebben recentelijk een uitvoerig onderzoek gedaan naar besluitvorming. Ze hebben 716 leidinggevenden in verschillende organisaties, zoals banken, casino’s en kerken, getest op hum emotionele intelligentie (EQ) en de mate waarin hun beslissingen goed of fout waren. Hieruit bleek dat 70% van de leiders die een hoog EQ hebben als de meest vaardige beslissers naar voren kwamen. Het algemene beeld dat beslissingen puur rationeel moeten zijn en dat emoties een zo’n klein mogelijke rol dienen te spelen kan wel eens onjuist zijn.
Dat doe ik ook nietquote:Op woensdag 8 april 2009 10:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Het zijn wel degelijk 2 verschillende processen. Je mag die 2 niet zomaar op een hoop gooien.
Dat gevoel krijg je op basis van onderliggende ratio. Als ik op intuitie een beslissing moet nemen in een ziekenhuis dan heb ik binnen een dag 5 doden op m'n geweten. Terwijl een chirurg tijdens een operatie op basis van z'n intuitie het leven van een patient kan redden maar dat doet hij/zij door in een split second zoveel mogelijk kennis aan te spreken en op basis daarvan een afweging te maken. Dat noem je intuitie maar dat wordt enorm gedreven door ratio.quote:Intuïtie is juist helemaal niet nadenken! Gewoon je gevoel laten spreken.
Ik suggereer ook niet dat jouw eerste rang (want tel je zegeningen) puur te danken is aan je intellectuele vermogens. Het is een scala aan vermogens.quote:Op woensdag 8 april 2009 10:04 schreef FJD het volgende:
[..]
Dan moet je beter je best doen. M'n zusje heeft bij lange na niet de intellectuele capaciteiten die ik wel heb maar door haar werkethos mag ze op elke plek waar ze stage heeft gelopen direct terugkomen. Dat zijn ondertussen iets van een zestal werkgevers die aan haar trekken puur op basis van haar arbeidsethos (plus natuurlijk opleiding maar als je ziet wat voor tuig dezelfde opleiding afrondt dan zit 95% in haar werkhouding).
De wereld is niet zo zwart als je denkt
Ik denk alleen dat je intuitie ook niet op een hoop moet gooien met emotie... Ik ken zat mensen in de exacte wetenschappen die soms heel intuitief tot de juiste oplossing komen van bepaalde problemen, maar om dat nou een emotionele oplossing te noemen.quote:Op woensdag 8 april 2009 10:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee!
Het zijn wel degelijk 2 verschillende processen. Je mag die 2 niet zomaar op een hoop gooien.
Intuïtie is juist helemaal niet nadenken! Gewoon je gevoel laten spreken.
Maar in deze Westerse maatschappij hebben we dat totaal verleerd. Want in deze maatschappij werken we teveel met ons hoofd. Helaas, we kunnen van poezen nog veel leren.
Interessant.quote:Op woensdag 8 april 2009 10:11 schreef Waterhouse het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat je intuitie ook niet op een hoop moet gooien met emotie... Ik ken zat mensen in de exacte wetenschappen die soms heel intuitief tot de juiste oplossing komen van bepaalde problemen, maar om dat nou een emotionele oplossing te noemen.
Zie ook onderstaande link (ik weet het, wikipedia) over hoe Jung naar intuitie keek tov emotie; hij zet intuitie niet tegenover ratio.
http://en.wikipedia.org/wiki/Psychological_Types
Je gaat steeds aan 1 ding voorbij: je moet het ook kunnen.quote:Op woensdag 8 april 2009 10:12 schreef FJD het volgende:
Motivatie brengt je voor minstens 50% op weg en dat is een capaciteit die iedereen op zou moeten kunnen brengen.
Definieer 'talent'. Als je een stel hersens hebt, of hard kan werken kom je al een heel eind tegenwoordig.quote:Op woensdag 8 april 2009 10:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je gaat steeds aan 1 ding voorbij: je moet het ook kunnen.
Kan jij op 1 been de marathon lopen?
Ik ken genoeg mensen die uiterst gemotiveerd zijn en waren en toch geen kans kregen op de arbeidsmarkt en afgebrand thuis zitten.
Gewoon omdat het systeem talent niet weet in te zetten. Het is een gewoon een lomp systeem dat puur gedreven wordt door geld op de eerste plaats.
Een veel te kleine buurtsuper met een zeer beperkt assortiment. De specialiteiten slager is met een piepklein lantaarntje te vinden. Allemaal dezelfde snit.
Oh, gaan we nu weer het riedeltje krijgen dat iedereen artiest of formule 1 coureur moet kunnen worden?quote:Op woensdag 8 april 2009 10:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is dan ook een oneerlijk en bovenal een achterlijk systeem, Een systeem dat een berg aan talent wegspoelt. Ik heb dat vaak genoeg gezien en meegemaakt.
Het is echt niet alleen hard tjakkaa roepen.![]()
De grens ligt bij je zelf. JIJ als verkoper van arbeid bent degene die alles bepaald NIET een werkgever, of moet ik nou voor de 700e keer de analogie van de eierverkopen in je strot douwen?quote:Op woensdag 8 april 2009 09:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, maar waar ligt de grens dan? Dat is het probleem bij dat verbod.
[..]
Bij vrijwillige aanvaarding door beide partijen.quote:
http://www.spitsnieuws.nl(...)indt_baas_gijze.htmlquote:Bijna de helft van alle Fransen vindt dat het acceptabel is om als werknemer de baas op te sluiten als er ontslagen vallen, volgens een opiniepeiling.
Opvallend genoeg keurde slechts 50% van de mensen de actie af in een poll van het Parijse dagblad, 45% van de mensen noemde het acceptabel.
Ontslagvergoeding
Werknemers van Franse fabrieken van Sony, 3M en Catepillar hebben hun managers een nacht in de fabriek opgesloten. In alledrie de gevallen eiste de gijzelnemers betere ontslagvergoedingen. Directieleden durven zich niet meer in de buurt van de fabrieken te tonen en onderhandelen vanuit de andere kant van het land.
Dat zijn geen emotionele beslissingen.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Niet zelden geeft intuïtie juist de beste beslissingen. Velen echte leiders gaan wel degelijk op hun gevoel af en meestal niet zonder resultaat.
En vervolgens jezelf afvragen waarom een CEO zoveel meer krijgt dan jij...quote:Op woensdag 8 april 2009 10:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Intuïtie is juist helemaal niet nadenken!
Zoals we allemaal weten doet de Westerse wereld het ook veel slechter dan... o, wacht even...quote:Op woensdag 8 april 2009 10:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar in deze Westerse maatschappij hebben we dat totaal verleerd. Want in deze maatschappij werken we teveel met ons hoofd.
Bron?quote:Op woensdag 8 april 2009 19:00 schreef raptorix het volgende:
Laat ze lullen DS4, de grap is dat alleen mensen die zelf onderaan de ladder staan er dit soort meningen op na houden, en dat ze deze mening ook spontaan niet meer hebben als ze zelf wat meer verdienen.
quote:Op woensdag 8 april 2009 18:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
En vervolgens jezelf afvragen waarom een CEO zoveel meer krijgt dan jij...
quote:intuïtie is een onbewuste, holistische manier van informatieverwerking waarbij een oordeel wordt gevormd zonder zich bewust te zijn van de regels of kennis waarop dit gebaseerd is, en wat aanvoelt alsof het juist is zonder dat men kan verwoorden waarom dat zo is (Shapiro en Spence, 1997).
Volgens mij haalt EG intuitie en instinct door elkaar.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:38 schreef DS4 het volgende:
Intuïtie wordt soms ook omschreven als een andere vorm van denken of handelen, waarbij het gevoel mede bepalend is voor het verloop. Gevoelens hebben te maken met het onderbewustzijn, en zijn vaak niet direct aan te spreken (op te roepen).
Zo, weer een andere mening.
Intuïtie wordt natuurlijk weldegelijk gevormd door kennis. Zo zal een topvoetballer intuïtief de juiste keuze maken in het veld en jij presteert er geen donder. Gewoon op basis van training kun je intuïtief het juiste doen en dat is weldegelijk een vorm van redenatie, alleen een redenatie die veel sneller gaat en waar minder grip op is en minder kan worden verklaard. Ook door de persoon die intuïtief handelde.
Zo kun je ook leren om in de auto intuïtief juist te handelen als je in een slip geraakt... Wederom: training.
Het is dus inderdaad onbewust, maar daarmee niet niet op ratio gebaseerd. Het is een ratio die je hebt voorgeprogrammeerd.
Het was onze linkdumper waar ik op reageerde. Maar ik sluit niet uit dat EG er ook last van heeft.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:43 schreef Boze_Appel het volgende:
Volgens mij haalt EG intuitie en instinct door elkaar.
Beslissingen genomen met intuïtie zijn bijna altijd de meest juiste blijkt uit onderzoek. Niet per se door de ervaring/training ingegoten kennis maar omdat het onbewuste 200 duizend keer meer informatie kan verwerken dan het bewuste.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:38 schreef DS4 het volgende:
Intuïtie wordt soms ook omschreven als een andere vorm van denken of handelen, waarbij het gevoel mede bepalend is voor het verloop. Gevoelens hebben te maken met het onderbewustzijn, en zijn vaak niet direct aan te spreken (op te roepen).
Zo, weer een andere mening.
Intuïtie wordt natuurlijk weldegelijk gevormd door kennis. Zo zal een topvoetballer intuïtief de juiste keuze maken in het veld en jij presteert er geen donder. Gewoon op basis van training kun je intuïtief het juiste doen en dat is weldegelijk een vorm van redenatie, alleen een redenatie die veel sneller gaat en waar minder grip op is en minder kan worden verklaard. Ook door de persoon die intuïtief handelde.
Zo kun je ook leren om in de auto intuïtief juist te handelen als je in een slip geraakt... Wederom: training.
Het is dus inderdaad onbewust, maar daarmee niet niet op ratio gebaseerd. Het is een ratio die je hebt voorgeprogrammeerd.
Bron?quote:Op donderdag 9 april 2009 19:08 schreef Fajarowicz het volgende:
Beslissingen genomen met intuïtie zijn bijna altijd de meest juiste blijkt uit onderzoek.
Dat zou wel heel gek zijn als dat niet meespeelt. Dat is zoiets als claimen dat trainen niet helpt om vaardigheden te krijgen...quote:Niet per se door de ervaring/training ingegoten kennis
Bron?quote:maar omdat het onbewuste 200 duizend keer meer informatie kan verwerken dan het bewuste.
"De kracht van je intuïtie" door de Duitse cognitief-psycholoog Gerd Gigerenzer.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bron?
[..]
Dat zou wel heel gek zijn als dat niet meespeelt. Dat is zoiets als claimen dat trainen niet helpt om vaardigheden te krijgen...
[..]
Bron?
Een waar baseert hij die mening op?quote:Op donderdag 9 april 2009 19:18 schreef Fajarowicz het volgende:
"De kracht van je intuïtie" door de Duitse cognitief-psycholoog Gerd Gigerenzer.
quote:Op donderdag 9 april 2009 19:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een waar baseert hij die mening op?
Overigens, wat daarvan ook moge zijn: daarmee is het nog steeds niet gelijk te stellen met emotie, integendeel!
Als intuïtie geen emotie oproept bestaat er ook geen noodzaak tot beslissen of tot het overgaan tot actie. Waarmee emotie inderdaad niet hetzelfde is als intuïtie maar kan gezien worden als het kompas van de intuïtie, zodat je weet welke richting je op dient te kiezen.quote:Een emotie wordt vaak omgeschreven als een innerlijke beleving of gevoel van bijvoorbeeld vreugde, angst, boosheid, verdriet dat door een bepaalde situatie wordt opgeroepen of spontaan kan optreden. In een meer algemene of biologische zin kan men een emotie echter ook definiëren als een reactie van onze hersenen op een positieve of negatieve gebeurtenis.
Wat een onzin... Echt, je bent weer eens een domme opmerking aan het goed lullen en dat gaat je niet bepaald goed af.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:38 schreef Fajarowicz het volgende:
Als intuïtie geen emotie oproept bestaat er ook geen noodzaak tot beslissen of tot het overgaan tot actie.
Waarom vind jij dat onzin?quote:Op donderdag 9 april 2009 21:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een onzin... Echt, je bent weer eens een domme opmerking aan het goed lullen en dat gaat je niet bepaald goed af.
Omdat intuïtie niet onlosmakelijk verbonden is aan een emotionele opwelling en het voorts nog steeds niet ter verdediging van de eerdere stelling kan worden gebruikt.quote:
Wederom doet dit niet af aan wat ik schreef. Natuurlijk is een mens geen computer, maar dat is iets anders dan dat beslissingen emotioneel zijn. Een emotionele beslissing is een beslissing die in overwegende mate op basis van emotie is genomen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:41 schreef EchtGaaf het volgende:
http://home.planet.nl/~homme247/Essay%20Aedes.pdf
Beslissen op pure ratio is pure bullshit. Echt waar.
Je wekte wel duidelijk de suggestie dat jij puur op ratio beslissingen neemt....quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wederom doet dit niet af aan wat ik schreef. Natuurlijk is een mens geen computer, maar dat is iets anders dan dat beslissingen emotioneel zijn. Een emotionele beslissing is een beslissing die in overwegende mate op basis van emotie is genomen.
Overigens, de voorbeeld (huis kopen, vakantie kiezen) vind ik bepaaldelijk niet sterk in dezen.
Heb ik gezegd dat ik een robot ben? Dacht het niet. Je trekt het weer in het absolute en in het absolute is alleen nog maar onwaarheid te vinden.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Je wekte wel duidelijk de suggestie dat jij puur op ratio beslissingen neemt....
Je zei het niet met zoveel woorden, toch kreeg ik het even koud toen je wel het beeld opriep dat je puur op ratio zou beslissingen. Nou gelukkig dat dit kennelijk niet bij je het geval is.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat ik een robot ben? Dacht het niet. Je trekt het weer in het absolute en in het absolute is alleen nog maar onwaarheid te vinden.
Nooit een discrepantie gemerkt tussen gevoel en verstand?quote:Maar ik ben wel iemand die op ratio beslissingen neemt als professional.
Kan ik mij absoluut niets bij voorstellen.......Zet je dan bijkans letterlijk een knop om? Leef jij echt zo geprogrammeerd?quote:Privé werkt dat compleet anders.
Hoe weet je dat? Als ik vooraf aldaar naar de wc stap weet ik meestal al genoeg of ik daar moet gaan eten.quote:Als ik een hapje ga eten ga ik niet bepalen wat ik wil eten op basis van rationele overwegingen.
Wij hebben geleerd, en vooral in deze Westerse maatschappij, vooral de ratio aan te spreken. En het gevoel weg te stoppen.quote:Als jurist, maar ook als bestuurder moet ik echter wel feitelijk blijven en rationeel. Ik moet ook objectief mijn keuze kunnen staven. Als ik kies voor optie A omdat ik mij daar wel lekker bij voelde sta ik snel genoeg de straatkrant te verkopen... nou ja, leven van een uitkering natuurlijk, maar die straatkrant bekt lekkerder...
Als ik niet genoeg distance heb zal ik iemand doorverwijzen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Nooit een discrepantie gemerkt tussen gevoel en verstand?
Ja. Dat heb ik ook wel geleerd hoor, het uitschakelen van bepaalde zaken. Heel handig.quote:Kan ik mij absoluut niets bij voorstellen.......Zet je dan bijkans letterlijk een knop om? Leef jij echt zo geprogrammeerd?
Wat, niet waar....quote:Hoe weet je dat? Als ik vooraf aldaar naar de wc stap weet ik meestal al genoeg of ik daar moet gaan eten.
En dat heeft ons ver gebracht.quote:Wij hebben geleerd, en vooral in deze Westerse maatschappij, vooral de ratio aan te spreken. En het gevoel weg te stoppen.
Dat is wat anders. Natuurlijk kan je je werk als advocaat alleen goed doen als je emotioneel afstand kan houden.quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als ik niet genoeg distance heb zal ik iemand doorverwijzen.
[..]
In jouw werk kan ik mij dat best voorstellen.quote:Ja. Dat heb ik ook wel geleerd hoor, het uitschakelen van bepaalde zaken. Heel handig.
[..]
Dat ontken ik ook niet. Maar ook hier is weer een grens. Een samenleving met een mensheid zonder een gevoel is killing...quote:En dat heeft ons ver gebracht.
Nog steeds: WAT ik ga eten.quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
De WC is een goede graadmeter of je ergens wel of niet moet eten.
Ja, vreselijk inderdaad. Geef mij ook maar de betere restaurants voor die enkele keer.quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nog steeds: WAT ik ga eten.
En de tenten waar ik pleeg te komen hebben geen controle nodig van een SBS imbeciel.
Voor een communist hou je wel veel van luxe.quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, vreselijk inderdaad. Geef mij ook maar de betere restaurants voor die enkele keer.
Communisten houden natuurlijk ook van luxe. Die zagen vroeger net zo goed dat anderen luxe hadden en hun ideaal werd derhalve dat die luxe moest worden gedeeld...quote:Op zaterdag 11 april 2009 09:10 schreef Boze_Appel het volgende:
Voor een communist hou je wel veel van luxe.
Ik zal de dag prijzen als jij ooit eens een keer gaat inzien dat ik niet voor een communisme ben.quote:Op zaterdag 11 april 2009 09:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Voor een communist hou je wel veel van luxe.
Ben je ook voor een malus als de topman blundert?quote:Op zaterdag 11 april 2009 08:43 schreef draaijer het volgende:
Ik ben van mening dat wanneer je basissalaris niet marktconform is, maar je wel een top functie hebt, je enorme bonussen mag opstrijken als het erg goed gaat met de resultaten van het bedrijf (winst maakt).
Als die persoon daardoor ENORM veel geld binnen harkt. PRIMAGaat ook enorm veel geld de belasting pot in
En daarom wijs ik dat systeem net zo goed af.quote:Op zaterdag 11 april 2009 09:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Communisten houden natuurlijk ook van luxe. Die zagen vroeger net zo goed dat anderen luxe hadden en hun ideaal werd derhalve dat die luxe moest worden gedeeld...
Sim-pel.
Dan maar op je magere basis salaris teren.quote:Op zaterdag 11 april 2009 12:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ben je ook voor een malus als de topman blundert?
OK.quote:Op zaterdag 11 april 2009 12:26 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dan maar op je magere basis salaris teren.
Als je niet de winst doelstellingen weet te halen, dan geen bonus
Ben jij voor een malus als normale werknemers blunderen?quote:Op zaterdag 11 april 2009 12:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Ben je ook voor een malus als de topman blundert?
Hoera! Je bent het eindelijk met mij eens dat het systeem wat we hebben goed is en dat het alleen maar bijsturing nodig heeft...quote:
In zijn algemeenheid onwaar, sommigen krijgen incl. bonus maar een paar ton... Er is veel verschil in dezen.quote:Op zaterdag 11 april 2009 12:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar ja, het probleem is dat ze juist een enorm basissalaris hebben en een enorme bonus in het vooruitzicht.
Ze eten eigenlijk van drie wallen, want als het mislukt krijgen ze ook nog een forse vertrekpremie. Waar of niet?
Dat klopt. Maar dat is geen nieuws, want dat vond ik altijd al.quote:Op zaterdag 11 april 2009 12:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoera! Je bent het eindelijk met mij eens dat het systeem wat we hebben goed is en dat het alleen maar bijsturing nodig heeft...
Als ze relatief gezien dezelfde extreme bonussen en vast salaris krijgen, dan is mijn antwoord : ja!quote:Op zaterdag 11 april 2009 12:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ben jij voor een malus als normale werknemers blunderen?
Volksopstanden en eigen rechter spelen, waar jij toe opriep, noem ik niet 'bijsturen'.......quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat is geen nieuws, want dat vond ik altijd al.
...is een gevolg van excessen. Dus geen oorzaak.quote:
Waar heb ik opgeroepen tot eigen rechter te spelen? Hooguit dat ik ieder het recht gun om een eigen mening te hebben. Verder heb ik steeds eigenrichting totaal afgekeurd. Laat staan opgeroepen.quote:en eigen rechter spelen, waar jij toe opriep, noem ik niet 'bijsturen'.......
Ik heb vaak zat dit gesteld en je bent er keer op keer tegenin gegaan...quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat klopt. Maar dat is geen nieuws, want dat vond ik altijd al.
Nee, het is een gevolg van volksmennerij. Dat is overigens in 9 vd 10 gevallen zo.quote:
Demagogie? Kom op!quote:Op zondag 12 april 2009 09:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, het is een gevolg van volksmennerij. Dat is overigens in 9 vd 10 gevallen zo.
Waar had ik dan gepleit tegen een goede balans binnen het systeem van twee uitersten?quote:Op zondag 12 april 2009 09:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb vaak zat dit gesteld en je bent er keer op keer tegenin gegaan...
Ik heb meermaals gezegd dat we een goed systeem hebben, welke alleen wat bijsturing nodig heeft. Daar ben jij gewoon tegenin gegaan.quote:Op zondag 12 april 2009 20:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Waar had ik dan gepleit tegen een goede balans binnen het systeem van twee uitersten?
Nu we het toch over volksmennerij hebben.... Er staat nog een stuk mbt Mugabe te wachten op een reactie van jou....quote:
Klopt. Vraag jij eerst DS4 om een excuus in mijn richting?quote:Op maandag 13 april 2009 12:54 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Nu we het toch over volksmennerij hebben.... Er staat nog een stuk mbt Mugabe te wachten op een reactie van jou....
Misschien is het beter om te zeggen dat we het minst slechte systeem hebben. De balans slaat imo te ver door naar het kapitalisme. Als we het over bijsturing hebben, dan zeg ik iets meer overheid en minder kapitalisme.quote:Op maandag 13 april 2009 09:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb meermaals gezegd dat we een goed systeem hebben, welke alleen wat bijsturing nodig heeft. Daar ben jij gewoon tegenin gegaan.
Ik weet wel bijna zeker dat wij met andere "oplossingen" komen, maar zo weet ik ook zeker dat ik mijn "oplossingen" kan onderbouwen en dat lijkt mij bij jou niet het geval...quote:Op maandag 13 april 2009 22:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik geloof niet dat jij die bijsturing bedoelde; daar zit vast de mismatch.
Eenrichtingsverkeer? Alleen meer markt mogelijkquote:Op maandag 13 april 2009 22:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet wel bijna zeker dat wij met andere "oplossingen" komen, maar zo weet ik ook zeker dat ik mijn "oplossingen" kan onderbouwen en dat lijkt mij bij jou niet het geval...
Lees nog eens wat er staat...quote:Op maandag 13 april 2009 22:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Eenrichtingsverkeer? Alleen meer markt mogelijk
Twee weken al. Maar ik heb in het verleden geloof ik de enkele dag wel eens gered, maar toch zeker 2 a 3 dagen.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Het topic loopt altijd veel harder en beter als ik zelf hem open.![]()
EG, zelfs dit soort eenvoudige feitjes gaan je boven de pet. Ik stel voor dat je de schermen van de lezers schoon mag maken tegen WML.quote:DS4: als topicmanager vol doe je niet. Ontslagen.
Grof schandaal natuurlijk. Iemand te kijk willen zetten bij zijn afscheid. Een politicus onwaardig!quote:Op woensdag 15 april 2009 22:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Reden: Van de Laan zou het gaan hebben over de gewraakte bonus
Inderdaad, maar daar worden dan geen kamervragen over gesteld.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Grof schandaal natuurlijk. Iemand te kijk willen zetten bij zijn afscheid. Een politicus onwaardig!
Ik eis gewoon dat je toppresteert. Ook hier.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Twee weken al. Maar ik heb in het verleden geloof ik de enkele dag wel eens gered, maar toch zeker 2 a 3 dagen.
Nou, dat is toch ook niet gek met 40 topics? Maar jij kan toch ook met nieuwe dingen komen waar je mij om de oren slaat?quote:Punt is dat jij nergens meer mee komt. Herhalen van hetzelfde... Dan houdt het op natuurlijk.
[..]
Wanneer mag ik jouw beeldscherm schoonmaken bij je thuis?quote:EG, zelfs dit soort eenvoudige feitjes gaan je boven de pet. Ik stel voor dat je de schermen van de lezers schoon mag maken tegen WML.
quote:Op woensdag 15 april 2009 22:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Grof schandaal natuurlijk. Iemand te kijk willen zetten bij zijn afscheid. Een politicus onwaardig!
Ik vind het een topprestatie, gelet op de onwilligheid van ene heer EchtGaaf, die weigert met onderbouwingen te komen.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik eis gewoon dat je toppresteert. Ook hier.![]()
Mijn rol in dezen is al compleet met "in hoofdlijnen laten zoals het is". Ik constateerde al veel eerder dat het onderwerp misschien wel eens afgerond kan worden.quote:Maar jij kan toch ook met nieuwe dingen komen waar je mij om de oren slaat?
Momenteel heb ik een enorm lekkere Roemeense daarvoor in dienst. Naast dat ze enorm lekker is, is ze ook nog aangenaam gezelschap EN werkt ze hard, goed en voor een goede prijs.quote:Wanneer mag ik jouw beeldscherm schoonmaken bij je thuis?
Dat zou leuk zijn. Bij je op de koffie en dan ook nog eens voor betaald worden![]()
Als je keer op keer morele normen aan de inwoners van dit land wil opleggen en de mond vol hebt van normen en waarden, dan is het toch wel erg vreemd indien je zelf toont geen enkel moreel kompas ter zake te hebben.quote:
Ik geloof dat ik in topic 1 al heb geroepen dat de eigenaren dat maar moeten beslissen. Fijn dat je daar nu ook blij mee bentquote:Op vrijdag 17 april 2009 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja, als zelfs de eigenaren vinden dat het de spuigaten is uitgelopen...
http://www.nos.nl/nosjour(...)60409_veb_bonus.html
Ach nu net weer. Zelfs eigenaren van bedrijven vinden dat het bonusjaar 2008 te gek voor woorden was.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind het een topprestatie, gelet op de onwilligheid van ene heer EchtGaaf, die weigert met onderbouwingen te komen.
[..]
Volgens mij zitten we nog midden in een crisis, die deels veroorzaakt is door een verwerpelijk bonusbeleid. Zie opvatting VEB.quote:Mijn rol in dezen is al compleet met "in hoofdlijnen laten zoals het is". Ik constateerde al veel eerder dat het onderwerp misschien wel eens afgerond kan worden.
[..]
Voor het WML?quote:Momenteel heb ik een enorm lekkere Roemeense daarvoor in dienst. Naast dat ze enorm lekker is, is ze ook nog aangenaam gezelschap EN werkt ze hard, goed en voor een goede prijs.
Dat is een goede. Iig niet poetsen. Mijn USP: het stellen van de meest confronterende kutvragen.quote:Ik ben wel heel erg benieuwd welk USP jij naar voren wil brengen voor die functie...
Daar ben ik ook blij mee.quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:54 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik in topic 1 al heb geroepen dat de eigenaren dat maar moeten beslissen. Fijn dat je daar nu ook blij mee bent
Ik ben een en al moraliteit, mijn beste. Fatsoen moet je doen.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je keer op keer morele normen aan de inwoners van dit land wil opleggen en de mond vol hebt van normen en waarden, dan is het toch wel erg vreemd indien je zelf toont geen enkel moreel kompas ter zake te hebben.
Het is buitengewoon onfatsoenlijk. Dit kan gewoon niet.
Het is leuk dat jij nu ook in ziet dat ik gelijk had met de stelling dat de eigenaren het moeten bepalen... Overigens vertegenwoordigt de VEB maar een deel van de eigenaren. Dus of de meerderheid dit ook vindt is een tweede.quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Ach nu net weer. Zelfs eigenaren van bedrijven vinden dat het bonusjaar 2008 te gek voor woorden was.
Allemaal mening, nooit onderbouwingen.quote:Volgens mij zitten we nog midden in een crisis, die deels veroorzaakt is door een verwerpelijk bonusbeleid. Zie opvatting VEB.
Ja.quote:Voor het WML?![]()
Ik kies voor Monica. Sorry.quote:Mijn USP: het stellen van de meest confronterende kutvragen.
Dat is dan wel in tegenspraak met jouw stelling eerder.quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben een en al moraliteit, mijn beste. Fatsoen moet je doen.
Het is toch wel erg opvallend, dat moet je toch toegeven.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is leuk dat jij nu ook in ziet dat ik gelijk had met de stelling dat de eigenaren het moeten bepalen... Overigens vertegenwoordigt de VEB maar een deel van de eigenaren. Dus of de meerderheid dit ook vindt is een tweede.
[..]
De eigenaren hebben altijd gelijk. Zelfs als ze dat in het uiterste geval niet hebben.quote:Allemaal mening, nooit onderbouwingen.
[..]
Een vermogen voor haar thuisland. Voor Nederlandse werknemers gewoon kansloos. Dat zit het geneuk met die buitenlandse krachten. En daarom ben ik zo tegen.quote:Ja.
[..]
Ik gun Monica alle goeds. Het was beter dat ze in Roemenië betaald werk doet. Voor het loon dat daar klopt met de prijzen.quote:Ik kies voor Monica. Sorry.
Met Fatsoen moet je Doen?quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is dan wel in tegenspraak met jouw stelling eerder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |