abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67825478
Dan nog wat, in deze discussie wordt er altijd het hardst geroepen dat degene onderaan de ladder de lul zijn, en dat ze niet de keuze hebben om voor hun rechten op te laten komen. Echter het blijkt keer op keer dat bij de bedrijven waar de meeste winst word gemaakt, deze mensen het beste af zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 8 april 2009 @ 18:08:18 #228
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_67836494
quote:
Bijna de helft van alle Fransen vindt dat het acceptabel is om als werknemer de baas op te sluiten als er ontslagen vallen, volgens een opiniepeiling.

Opvallend genoeg keurde slechts 50% van de mensen de actie af in een poll van het Parijse dagblad, 45% van de mensen noemde het acceptabel.

Ontslagvergoeding

Werknemers van Franse fabrieken van Sony, 3M en Catepillar hebben hun managers een nacht in de fabriek opgesloten. In alledrie de gevallen eiste de gijzelnemers betere ontslagvergoedingen. Directieleden durven zich niet meer in de buurt van de fabrieken te tonen en onderhandelen vanuit de andere kant van het land.
http://www.spitsnieuws.nl(...)indt_baas_gijze.html

Volgend jaar gevarengeld voor de managers
pi_67836635
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Niet zelden geeft intuïtie juist de beste beslissingen. Velen echte leiders gaan wel degelijk op hun gevoel af en meestal niet zonder resultaat.

Dat zijn geen emotionele beslissingen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_67836664
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:03 schreef EchtGaaf het volgende:

Intuïtie is juist helemaal niet nadenken!
En vervolgens jezelf afvragen waarom een CEO zoveel meer krijgt dan jij...
pi_67836770
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:03 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar in deze Westerse maatschappij hebben we dat totaal verleerd. Want in deze maatschappij werken we teveel met ons hoofd.
Zoals we allemaal weten doet de Westerse wereld het ook veel slechter dan... o, wacht even...
pi_67837973
Laat ze lullen DS4, de grap is dat alleen mensen die zelf onderaan de ladder staan er dit soort meningen op na houden, en dat ze deze mening ook spontaan niet meer hebben als ze zelf wat meer verdienen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 9 april 2009 @ 18:24:00 #233
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_67871640
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:00 schreef raptorix het volgende:
Laat ze lullen DS4, de grap is dat alleen mensen die zelf onderaan de ladder staan er dit soort meningen op na houden, en dat ze deze mening ook spontaan niet meer hebben als ze zelf wat meer verdienen.
Bron?
  donderdag 9 april 2009 @ 18:25:40 #234
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_67871685
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

En vervolgens jezelf afvragen waarom een CEO zoveel meer krijgt dan jij...
quote:
intuïtie is een onbewuste, holistische manier van informatieverwerking waarbij een oordeel wordt gevormd zonder zich bewust te zijn van de regels of kennis waarop dit gebaseerd is, en wat aanvoelt alsof het juist is zonder dat men kan verwoorden waarom dat zo is (Shapiro en Spence, 1997).
pi_67872052
Intuïtie wordt soms ook omschreven als een andere vorm van denken of handelen, waarbij het gevoel mede bepalend is voor het verloop. Gevoelens hebben te maken met het onderbewustzijn, en zijn vaak niet direct aan te spreken (op te roepen).

Zo, weer een andere mening.

Intuïtie wordt natuurlijk weldegelijk gevormd door kennis. Zo zal een topvoetballer intuïtief de juiste keuze maken in het veld en jij presteert er geen donder. Gewoon op basis van training kun je intuïtief het juiste doen en dat is weldegelijk een vorm van redenatie, alleen een redenatie die veel sneller gaat en waar minder grip op is en minder kan worden verklaard. Ook door de persoon die intuïtief handelde.

Zo kun je ook leren om in de auto intuïtief juist te handelen als je in een slip geraakt... Wederom: training.

Het is dus inderdaad onbewust, maar daarmee niet niet op ratio gebaseerd. Het is een ratio die je hebt voorgeprogrammeerd.
  † In Memoriam † donderdag 9 april 2009 @ 18:43:23 #236
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67872200
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:38 schreef DS4 het volgende:
Intuïtie wordt soms ook omschreven als een andere vorm van denken of handelen, waarbij het gevoel mede bepalend is voor het verloop. Gevoelens hebben te maken met het onderbewustzijn, en zijn vaak niet direct aan te spreken (op te roepen).

Intuïtie wordt natuurlijk weldegelijk gevormd door kennis. Zo zal een topvoetballer intuïtief de juiste keuze maken in het veld en jij presteert er geen donder. Gewoon op basis van training kun je intuïtief het juiste doen en dat is weldegelijk een vorm van redenatie, alleen een redenatie die veel sneller gaat en waar minder grip op is en minder kan worden verklaard. Ook door de persoon die intuïtief handelde.

Zo kun je ook leren om in de auto intuïtief juist te handelen als je in een slip geraakt... Wederom: training.

Het is dus inderdaad onbewust, maar daarmee niet niet op ratio gebaseerd. Het is een ratio die je hebt voorgeprogrammeerd.
Volgens mij haalt EG intuitie en instinct door elkaar.
Carpe Libertatem
pi_67872391
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:43 schreef Boze_Appel het volgende:

Volgens mij haalt EG intuitie en instinct door elkaar.
Het was onze linkdumper waar ik op reageerde. Maar ik sluit niet uit dat EG er ook last van heeft.
  donderdag 9 april 2009 @ 19:08:00 #238
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_67873016
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:38 schreef DS4 het volgende:

Beslissingen genomen met intuïtie zijn bijna altijd de meest juiste blijkt uit onderzoek. Niet per se door de ervaring/training ingegoten kennis maar omdat het onbewuste 200 duizend keer meer informatie kan verwerken dan het bewuste.
pi_67873215
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:08 schreef Fajarowicz het volgende:

Beslissingen genomen met intuïtie zijn bijna altijd de meest juiste blijkt uit onderzoek.
Bron?
quote:
Niet per se door de ervaring/training ingegoten kennis
Dat zou wel heel gek zijn als dat niet meespeelt. Dat is zoiets als claimen dat trainen niet helpt om vaardigheden te krijgen...
quote:
maar omdat het onbewuste 200 duizend keer meer informatie kan verwerken dan het bewuste.
Bron?
  donderdag 9 april 2009 @ 19:18:14 #240
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_67873354
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bron?
[..]

Dat zou wel heel gek zijn als dat niet meespeelt. Dat is zoiets als claimen dat trainen niet helpt om vaardigheden te krijgen...
[..]

Bron?
"De kracht van je intuïtie" door de Duitse cognitief-psycholoog Gerd Gigerenzer.
pi_67873502
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:18 schreef Fajarowicz het volgende:

"De kracht van je intuïtie" door de Duitse cognitief-psycholoog Gerd Gigerenzer.
Een waar baseert hij die mening op?

Overigens, wat daarvan ook moge zijn: daarmee is het nog steeds niet gelijk te stellen met emotie, integendeel!
  donderdag 9 april 2009 @ 19:38:30 #242
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_67874031
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Een waar baseert hij die mening op?

Overigens, wat daarvan ook moge zijn: daarmee is het nog steeds niet gelijk te stellen met emotie, integendeel!
quote:
Een emotie wordt vaak omgeschreven als een innerlijke beleving of gevoel van bijvoorbeeld vreugde, angst, boosheid, verdriet dat door een bepaalde situatie wordt opgeroepen of spontaan kan optreden. In een meer algemene of biologische zin kan men een emotie echter ook definiëren als een reactie van onze hersenen op een positieve of negatieve gebeurtenis.
Als intuïtie geen emotie oproept bestaat er ook geen noodzaak tot beslissen of tot het overgaan tot actie. Waarmee emotie inderdaad niet hetzelfde is als intuïtie maar kan gezien worden als het kompas van de intuïtie, zodat je weet welke richting je op dient te kiezen.
pi_67877661
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:38 schreef Fajarowicz het volgende:

Als intuïtie geen emotie oproept bestaat er ook geen noodzaak tot beslissen of tot het overgaan tot actie.
Wat een onzin... Echt, je bent weer eens een domme opmerking aan het goed lullen en dat gaat je niet bepaald goed af.
  vrijdag 10 april 2009 @ 00:06:24 #244
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_67882707
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat een onzin... Echt, je bent weer eens een domme opmerking aan het goed lullen en dat gaat je niet bepaald goed af.
Waarom vind jij dat onzin?
pi_67885557
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 00:06 schreef Fajarowicz het volgende:

Waarom vind jij dat onzin?
Omdat intuïtie niet onlosmakelijk verbonden is aan een emotionele opwelling en het voorts nog steeds niet ter verdediging van de eerdere stelling kan worden gebruikt.
pi_67891170
http://home.planet.nl/~homme247/Essay%20Aedes.pdf

Beslissen op pure ratio is pure bullshit. Echt waar.
pi_67891290
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:41 schreef EchtGaaf het volgende:
http://home.planet.nl/~homme247/Essay%20Aedes.pdf

Beslissen op pure ratio is pure bullshit. Echt waar.
Wederom doet dit niet af aan wat ik schreef. Natuurlijk is een mens geen computer, maar dat is iets anders dan dat beslissingen emotioneel zijn. Een emotionele beslissing is een beslissing die in overwegende mate op basis van emotie is genomen.

Overigens, de voorbeeld (huis kopen, vakantie kiezen) vind ik bepaaldelijk niet sterk in dezen.
pi_67891338
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wederom doet dit niet af aan wat ik schreef. Natuurlijk is een mens geen computer, maar dat is iets anders dan dat beslissingen emotioneel zijn. Een emotionele beslissing is een beslissing die in overwegende mate op basis van emotie is genomen.

Overigens, de voorbeeld (huis kopen, vakantie kiezen) vind ik bepaaldelijk niet sterk in dezen.
Je wekte wel duidelijk de suggestie dat jij puur op ratio beslissingen neemt....
pi_67891513
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:47 schreef EchtGaaf het volgende:

Je wekte wel duidelijk de suggestie dat jij puur op ratio beslissingen neemt....
Heb ik gezegd dat ik een robot ben? Dacht het niet. Je trekt het weer in het absolute en in het absolute is alleen nog maar onwaarheid te vinden.

Maar ik ben wel iemand die op ratio beslissingen neemt als professional. Privé werkt dat compleet anders. Als ik een hapje ga eten ga ik niet bepalen wat ik wil eten op basis van rationele overwegingen.

Als jurist, maar ook als bestuurder moet ik echter wel feitelijk blijven en rationeel. Ik moet ook objectief mijn keuze kunnen staven. Als ik kies voor optie A omdat ik mij daar wel lekker bij voelde sta ik snel genoeg de straatkrant te verkopen... nou ja, leven van een uitkering natuurlijk, maar die straatkrant bekt lekkerder...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')