abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67667235
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom moet er precies daadkrachtig opgetreden worden tegen afspraken die op vrijwillige basis gemaakt zijn?
Omdat vrije wil iets engs en onberekenbaars is. Alles moet in regeltjes en procedures afgevangen worden zodat de autistjes er vat op kunnen krijgen
pi_67667253
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:01 schreef Klopkoek het volgende:
Zolang er mensen zoals jou op de aardbol bestaan zal het niet gebeuren nee. Dan zal het beschouwen van een bedrijf als peuterzandbak gewoon doorgaan.
Je argumentatie is iig weer op niveau

Kom eens met een goede maatregel dan ipv een hoop gescheeeuw.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_67667280
Goede maatregel: geldkraan als overheid dichtdraaien. Ruim zelf de rommel maar op.

Al dat gesmijt van geld wordt niemand beter van behalve de elite.
pi_67667284
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:19 schreef Klopkoek het volgende:
Afspraken die gemaakt worden door criminelen tellen niet.
www.besteadvocaat.nl

Laat je het resultaat even weten?
pi_67667314
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:23 schreef Klopkoek het volgende:
Goede maatregel: geldkraan als overheid dichtdraaien. Ruim zelf de rommel maar op.

En dat gaat de salarissen van Scheepsbouwer, Bennink en Moberg in toom houden? Knap!
pi_67667350
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:24 schreef FJD het volgende:

[..]

En dat gaat de salarissen van Scheepsbouwer, Bennink en Moberg in toom houden? Knap!
Ja, zul je versteld van staan. Zal op zeker gebeuren als ze niet meer kunnen knabbellen van de staatsbuidel.
pi_67667432
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:26 schreef Klopkoek het volgende:
Ja, zul je versteld van staan. Zal op zeker gebeuren als ze niet meer kunnen knabbellen van de staatsbuidel.
Waar hebben die bedrijven precies staatsteun gekregen? Of ga je nu roepen dat de belasting voor bedrijven omhoog moet als ze beloningen niet aan banden leggen?
  † In Memoriam † vrijdag 3 april 2009 @ 09:30:24 #83
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67667445
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:19 schreef Klopkoek het volgende:
Afspraken die gemaakt worden door criminelen tellen niet.

Het Molotov_ribbentrop pact was ook al zo'n vrijwillige afspraak nietwaar
Als het criminelen zijn kunnen ze met het huidige strafrecht aangepakt worden, anders kan je wellicht beter je onterechte beschuldigingen voor je houden.
Carpe Libertatem
pi_67669692
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 08:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus Amnesty is een zeikorganisatie?
Soms begin ik echt te twijfelen aan jouw competenties. Hoe jij hier soms conclusies trekt...

Ik juich hun werk toe. Het is hard nodig.
quote:
Dictaturen zijn hiermee goedgepraat?

Echt, je bent van het padje af...
Ik geloof dat jij nu erg reageert vanuit de emotie., ik vind je kwaliteit nogal afzakken de laatste tijd. Ik snap werkelijk niet hoe jij steeds weer tot de vreemdste conclusies komt. Ik heb steeds gezegd dat de wetten hoe dan ook dmv een democratisch proces tot stand moeten komen. Ik heb steeds gezegd dat de rechtsgang eerlijk en controleerbaar dient te zijn..... Precies hoe het nu in NL er aan toegaat: het goed functioneren van een democratische rechtstaat. Ik ben dus niet bezig om de democratische rechtstaat uit te hollen. Geen millimeter!

Ik ken bovendien geen democratisch functionerende dictaturen.

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 03-04-2009 11:05:56 ]
pi_67670094
http://www.telegraaf.nl/d(...)eloond__.html?p=10,1

Knettergek gewoon. En wij betalen ons blauw aan die maandsalarissen.
  † In Memoriam † vrijdag 3 april 2009 @ 11:07:19 #86
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67670235
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:

Liberaliseren die volledige markt; probleem opgelost.
Carpe Libertatem
pi_67670837
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:23 schreef Klopkoek het volgende:

Euh, echte vrije markt voorstanders zijn dan ook tegen overheidshulp in dezen.

Bedrijven moeten failliet kunnen gaan, ze zijn schijnbaar niet efficient genoeg en hebben dus geen waarde in de markt. Het is het zelfreinigend mechanisme van de vrije markt.

En voor de rest, wat niet-overheidsbedrijven doen met hun centen zal mij een zorg zijn, of het salarissen zijn van 500,000 of 50,000,000.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_67670862
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 08:58 schreef FJD het volgende:

[..]

Los van de morele verwerpelijkheid is er geen praktische haalbaarheid voor z'n plannen. Het is dan ook niets meer dan symboolpolitiek.
Als er een Kamermeerderheid voor te winnen is, dan is wetgeving in principe gewoon mogelijk. Geen novum wat dat betreft. Er zijn geen grondwetswijzigingen oid voor nodig.
quote:
Ik ben iig benieuwd naar maatregelen die niet te ontlopen zijn door of het bedrijf te verhuizen naar een ander land, of de topman in een ander land in dienst te laten zijn of de topman via z'n BV uit te betalen.
Het blijft een kat en muis spel. Ook dat is niet nieuw, zeker als het gaat om fiscale aangelegenheden. Overheid heeft vaker met het bijltje gehakt. Dus dat is wmb geen reden om er niets aan te doen.
pi_67671036
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:

Die salarissen worden links- of rechtsom betaald. Is het niet door de burger dan door de klant. Die laatste kan dan wel naar de ander vluchten, maar wat heeft die eraan als ze elkaar allemaal nadoen?
  † In Memoriam † vrijdag 3 april 2009 @ 11:40:28 #90
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67671368
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die salarissen worden links- of rechtsom betaald. Is het niet door de burger dan door de klant. Die laatste kan dan wel naar de ander vluchten, maar wat heeft die eraan als ze elkaar allemaal nadoen?
Er is nogal een verschil tussen geld afdwingen bij burgers of burgers die vrijwllig een product of dienst uit de vrije markt halen. Dat is niet links of rechtsom, maar dat is met of zonder geweld.
Carpe Libertatem
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:58:02 #91
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_67688349
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Soms begin ik echt te twijfelen aan jouw competenties. Hoe jij hier soms conclusies trekt...

Ik juich hun werk toe. Het is hard nodig.
[..]

Ik geloof dat jij nu erg reageert vanuit de emotie., ik vind je kwaliteit nogal afzakken de laatste tijd. Ik snap werkelijk niet hoe jij steeds weer tot de vreemdste conclusies komt. Ik heb steeds gezegd dat de wetten hoe dan ook dmv een democratisch proces tot stand moeten komen. Ik heb steeds gezegd dat de rechtsgang eerlijk en controleerbaar dient te zijn..... Precies hoe het nu in NL er aan toegaat: het goed functioneren van een democratische rechtstaat. Ik ben dus niet bezig om de democratische rechtstaat uit te hollen. Geen millimeter!

Ik ken bovendien geen democratisch functionerende dictaturen.
Maar de wet willen aanpassen volgens de EG moraal is je anders niet vreemd.
pi_67688458
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:58 schreef SchoppenKoning het volgende:

[..]

Maar de wet willen aanpassen volgens de EG moraal is je anders niet vreemd.
Heren, heren.

Wanneer gaan jullie nou eens goed lezen Ik constateer dat er beroerd wordt gelezen. Hoe komt dat?

Ik schreef duidelijk dat voor een wet een Kamermeerderheid moet zijn. Dat is wat anders wat je nu suggereert.

Gewoon een democratisch proces. Niks meer of minder.
pi_67688554
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:40 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen geld afdwingen bij burgers of burgers die vrijwllig een product of dienst uit de vrije markt halen. Dat is niet links of rechtsom, maar dat is met of zonder geweld.
Voor jouw als libertarier is elke vorm van overheidsbemoeienis een vorm van geweld.

Tja.
pi_67691681
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:29 schreef FJD het volgende:

[..]

Waar hebben die bedrijven precies staatsteun gekregen? Of ga je nu roepen dat de belasting voor bedrijven omhoog moet als ze beloningen niet aan banden leggen?
In ieder geval de loonbelasting van de CEO, als die niet inbindt.
  † In Memoriam † vrijdag 3 april 2009 @ 23:18:18 #95
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67693489
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Voor jouw als libertarier is elke vorm van overheidsbemoeienis een vorm van geweld.
Ja, maar jij als etatist moet toegeven dat er bij een overheid geen keuze is en bij de vrije markt wel, even los van of het één wel of niet goed is.
Carpe Libertatem
pi_67700991
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 23:18 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, maar jij als etatist moet toegeven dat er bij een overheid geen keuze is en bij de vrije markt wel, even los van of het één wel of niet goed is.
Dat klopt. Maar jij gaat te gemakkelijk voor bij aan blokvorming bij marktpartijen en monopolies.
pi_67701332
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:22 schreef EchtGaaf het volgende:
In ieder geval de loonbelasting van de CEO, als die niet inbindt.
52% loonbelasting, 30% winstbelasting. Jij denkt echt dat die topmannen loon laten uitbetalen? Dat gaat allemaal via een BV in hoor. Zeker als je die loonbelasting naar 70% of hoger wilt trekken. Nog los van de mogelijkheden om je via het buitenland uit te laten betalen.

Symboolpolitiek dus.
pi_67701357
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 12:44 schreef FJD het volgende:

[..]

52% loonbelasting, 30% winstbelasting. Jij denkt echt dat die topmannen loon laten uitbetalen? Dat gaat allemaal via een BV in hoor. Zeker als je die loonbelasting naar 70% of hoger wilt trekken. Nog los van de mogelijkheden om je via het buitenland uit te laten betalen.

Symboolpolitiek dus.
Moet je wel beseffen dat de overheid het er bewust naar gemaakt heeft.
pi_67701380
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 12:45 schreef Klopkoek het volgende:
Moet je wel beseffen dat de overheid het er bewust naar gemaakt heeft.
Die volg ik even niet?
pi_67701487
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 12:44 schreef FJD het volgende:

[..]

Symboolpolitiek dus.
Ik onderken het probleem van de kat en de muis. Rest dan weinig anders om maatregelen in de strafrechtelijke sfeer te zoeken... Tja, dat moet je wel als de heren zich niet inbinden. Ze doen het zelf!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')