Het is lachwekkend dat je claimt niet te hebben opgeroepen met geweld. Vrijheidsberoving is een ernstige vorm van geweld! En daar heb jij heel vaak toe opgeroepen.quote:
quote:Op donderdag 2 april 2009 02:01 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
![]()
opsluiten is vrijheidsberoving en jij roept dus wel degelijk op tot geweld. Dat het uiteindelijk dmv een "opgelegd door het bevoegd gezag en op basis van een gerechtelijke uitspraak gestoeld op wetgeving " doet daar niets aan af. Is niet aan de orde nl.
........om vervolgesn als een raket nog harder te stijgen als het straks weer iets beter gaat. De geschiedenis leert dat ons namelijk.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:19 schreef Boze_Appel het volgende:
Beloning topbestuurders duikelt naar beneden
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)duikelt_naar_beneden
Sterker nog, jaar in jaar uit kregen ze tientallen procenten erbij. Het is dus nog steeds veel te veel wat ze krijgen.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:21 schreef FJD het volgende:
Ik zal hem maar alvast posten, hoeft EG niet meer te tikken zo laat op de avond;
Nou met 3 miljoen hebben ze nog steeds niets te klagen!
Nee samen uit , samen thuis.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
EG is voor verhoudingen. De werkvloer 3% omhoog, de top 3% omhoog. DUS. De top 21% omlaag, de werkvloer 21% omlaag.
Dat is logisch, maar doet niets af aan de trend dat door de jaren heen de salarissen aan de top gewoon veel harder stijgen tov de rest. Dat is mijn punt.quote:Op donderdag 2 april 2009 10:51 schreef Boze_Appel het volgende:
Als het slecht gaat krijgen ze minder, als het goed gaat meer. Lijkt mij vrij logisch.
Laten we daarom eerst met scherpere wetgeving komen als blijkt dat de heren zich nog steeds niets aantrekken en doorgaan met de zelfverrijking.quote:Op donderdag 2 april 2009 02:13 schreef thettes het volgende:
Het lijkt mij nogal stug om topmannen te veroordelen op basis van nieuwe wetgeving die ten tijde van hun bonussen nog helemaal niet bestond.
Overigens ligt mijn mening naast het begrijpelijke, maar oneerlijke en onuitvoerbare opsluitverhaal, wel meer in de richting van EG en KK denk ik.
Je geeft impliciet toe dat je de overeenkomsten niet kunt ontkennen?quote:
Lees je 'ns in over geweldsmonopolie en vrijheidsberoving.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Overigens ken ik geen land ter wereld die gevangenistraf opgelegd als sanctie voor een delict dat ziet als een vorm van geweld. Vooropgesteld dat straf is opgelegd middels een eerlijk proces en de wetten tot stand zijn gekomen dmv een democratisch proces..
Laat staan dat ik landen ken, die mensen die zich aan zware vergrijpen hebben blootgesteld, vrij rond laten lopen.
Klopt. Mensen toen waren boos. Mensen zijn nu ook boos.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:19 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Je geeft impliciet toe dat je de overeenkomsten niet kunt ontkennen?
Dan klaag je weer eens over de verkeerden en kan ik je alleen maar aanraden om eens te kijken bij bedrijven zonder cao, mijn ervaring bij verschillende bedrijven is namelijk dat de bonus en beloningsstructuur bij bedrijven zonder cao een stuk beter is en procentueel vergelijkbaar is met die van de zogenaamde topbestuurders. Het enige nadeel kan zijn dat als je niet zo goed gefunctioneerd hebt je geen bonus en salarisverhoging krijgt in tegenstelling tot een cao.quote:Op donderdag 2 april 2009 10:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is logisch, maar doet niets af aan de trend dat door de jaren heen de salarissen aan de top gewoon veel harder stijgen tov de rest. Dat is mijn punt.
De rest van je post heb ik maar weggelaten, je maakt jezelf er niet geloofwaardiger op.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klopt. Mensen toen waren boos. Mensen zijn nu ook boos.
Reageren op een constatering dat een mens ademt en een kat toevallig ook?quote:Op donderdag 2 april 2009 11:35 schreef Xtreem het volgende:
[..]
De rest van je post heb ik maar weggelaten, je maakt jezelf er niet geloofwaardiger op.
Nu je de overneenkomsten erkent, kun je dan ook inhoudelijk verder reageren op DS4s analyse?
Doe je nou niet dommer voor dan je bent....quote:Op donderdag 2 april 2009 11:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Reageren op een constatering dat een mens ademt en een kat toevallig ook?
Beste Xtreem,quote:Op donderdag 2 april 2009 11:44 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Doe je nou niet dommer voor dan je bent....
Was het maar zo mooi. Bij ABN-Amro kregen mensen extreme bonussen in 2008, het jaar dat het schip door de overheid moest worden gered.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:34 schreef Chewie het volgende:
[..]
. Het enige nadeel kan zijn dat als je niet zo goed gefunctioneerd hebt je geen bonus en salarisverhoging krijgt in tegenstelling tot een cao.
Alleen voor de top of ook personeel? Want daar had ik het namelijk over, zelf enkele jaren bij een grote belegger in Rotterdam meegemaakt dat we na de grootste reorganisatie uit hun geschiedenis, top en personeel de hoogste bonus uit de geschiedenis kregen. Krom? Ja maar wel krom voor iedereen.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Was het maar zo mooi. Bij ABN-Amro kregen mensen extreme bonussen in 2008, het jaar dat het schip door de overheid moest worden gered.
Kortom geef de aandeelhouders meer macht, de enige partij die recht heeft om hier wat over te zeggen. Maar dan is iedereen opeens weer bang voor zogenaamde hedgefunds e.d.quote:Het probleem is dat relatie tussen belonen en presteren volstrekt zoek is.
Nogmaals pleit dan voor meer macht bij de aandeelhouder i.p.v. verlangen dat een partij die er helemaal niks mee nodig heeft in te laten grijpen.quote:Wat al helemaal fout is dat het systeem van bonussen maar 1 kant op werkt. Er ontbreekt nl een malus voor het geval dat het fout gaat. Met zo'n volledig mechanisme worden de kansen op onverantwoorde risico's gedempt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |