abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:29:18 #176
228921 poepa
Nergens vies van
pi_67810942
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:26 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ok, waar ligt de grens van "te gek"?
Als banken het zelf eens zijn dat het wel wat minder kan. Kijk vanavond maar naar P&W. Zal best duidelijk worden.

Banken schijnen nu weer de klant gaan bedienen in plaats van de bankiers.
Daar sta je dan.
pi_67810950
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:17 schreef poepa het volgende:

Maar dat doet toch niet af van het punt dat Echtgaaf hier opvoert, nl. excessen mbt topbeloningen? Het ene is toch niet per definitie strijdig met het andere
EG claimt dat het systeem niet werkt. Dat is dus onzin.

Zijn verhaal over topbeloningen is onzinnig, daar het geen derden raakt. De mensen die het raakt zijn er wel tevreden mee, dus er is geen probleem.

En daar bij aangekomen: iemand die claimt dat er een probleem is, dient dat aan te tonen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_67811076
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:29 schreef poepa het volgende:
Wat natuurlijk gelul van de bovenste plank is. Een bedrijf wat niet naar de eigenaar maar naar de klant gaat luisteren Er klopt zoveel niet aan die gedachtegang dat je er een essay over kunt schrijven.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:31:37 #179
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_67811095
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:20 schreef poepa het volgende:

[..]

Dat vind ik ook niet sociaal. Ik zou het zelf liever niet zwart wilt willen zien. Kijk, als het echt te gek wordt, dan vind ik ook dat er best maatregelen mogen komen. Maar dan niet zo dat je het kind met het badwater weggooit.
Het is natuurlijk ook niet zwart-wit
Maar de hamvragen zijn:
- Wat is een behoorlijk bedrag? Wat is exorbitant? Wie gaat de maatstaf bepalen en op basis van wat?

Vind je het verder terecht dat derden invloed gaan hebben op een afspraak die tussen twee partijen is gemaakt, en dan vooral op het moment dat de 'exorbitante' uitbetaling verzilverd wordt.
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:32:57 #180
207527 SchoppenKoning
pi_67811163
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:31 schreef FJD het volgende:

[..]

Wat natuurlijk gelul van de bovenste plank is. Een bedrijf wat niet naar de eigenaar maar naar de klant gaat luisteren Er klopt zoveel niet aan die gedachtegang dat je er een essay over kunt schrijven.
Ok, die moet je me ff uitleggen.
pi_67811189
quote:

Als banken het zelf eens zijn dat het wel wat minder kan. Kijk vanavond maar naar P&W. Zal best duidelijk worden.

Dat is natuurlijk voor de bühne.

Ik snap sowieso het probleem niet. Een klant die meent dat hij niet goed geholpen wordt kan ook naar een ander... En er waren best banken die persoonlijke service verleenden.

Dat er mensen klagen over de grote banken begrijp ik best. Als ik geen private bankers had die ik kon bellen als ik wat wil zou ik ook gestoord worden. En dan gewoon naar een bank waar ik niet eerst door een stom menu heen moet om een nietszeggend antwoord op een vraag die ik eigenlijk niet had gesteld te krijgen.
pi_67811236
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:32 schreef SchoppenKoning het volgende:
1. Die twee bijten elkaar helemaal niet in een vrije markt. Die gedachtegang slaat dus al nergens op.
2. De klant is helemaal geen partij in het bepalen v/d strategie van een bedrijf, dat is altijd de eigenaar. Als de klant het niet zint dan gaan ze naar een ander.
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:34:53 #183
207527 SchoppenKoning
pi_67811256
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Spijkerman is een held. De laatste keer dat de VARA haar sociaal-democratische achtergrond liet spreken in een programma dat bovendien zeer succesvol was.

Dat hij later naar Talpa ging was jammer maar hij verdiende daar nog geen 1/10e van Moberg.

Daarnaast betaalde Spijkerman, in tegenstelling tot Paul de Leeuw, netjes zijn belasting.
Wat een krom gelul weer...

Als het een held van je is, boeit het blijkbaar niet hoeveel iemand verdient in vergelijking met de normale man.
Maar als een of andere directeur de Balkenende norm overschrijdt is de wereld te klein.
pi_67811280
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:32 schreef SchoppenKoning het volgende:

Een onderneming heeft per definitie winst maken als prioriteit.

De klant behagen is gewoon een manier om de winst te maximaliseren. Als dat niet nodig is, dan doe je het niet, want kosten enzo...
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:35:51 #185
228921 poepa
Nergens vies van
pi_67811313
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

EG claimt dat het systeem niet werkt. Dat is dus onzin.
Ik weet niet of hij dat zo stellig heeft beweerd. Ik vind dat het systeem gewoon werkt. Ik vind wel dat de scherpe kantjes er af mogen.
quote:
Zijn verhaal over topbeloningen is onzinnig, daar het geen derden raakt. De mensen die het raakt zijn er wel tevreden mee, dus er is geen probleem.
Zo op het eerste gezicht kan ik daar in mee, maar ik vraag me wel af of je kunt stellen of er echt geen derden worden geraakt. De maatschappij raakt toch verder den alleen 1 op 1 contracten? Want ik ben het daar met EG wel eens dat je verder moet kijken dan je neus lang is.
quote:
En daar bij aangekomen: iemand die claimt dat er een probleem is, dient dat aan te tonen.
Als hem dat om wat voor reden dan niet lukt, dan kan jij toch aantonen dat hij ongelijk heeft?

Dat gaat je ook niet lukken, daar is je vraag onmogelijk is. Of niet?
Daar sta je dan.
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:36:33 #186
207527 SchoppenKoning
pi_67811353
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:34 schreef FJD het volgende:

[..]

1. Die twee bijten elkaar helemaal niet in een vrije markt. Die gedachtegang slaat dus al nergens op.
2. De klant is helemaal geen partij in het bepalen v/d strategie van een bedrijf, dat is altijd de eigenaar. Als de klant het niet zint dan gaan ze naar een ander.
ok op die fiets
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:37:59 #187
228921 poepa
Nergens vies van
pi_67811436
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:31 schreef FJD het volgende:

[..]

Het ene kan toch hand in hand gaan met het andere? Een bedrijf dat haar klanten niet (goed) bedient, houdt het uiteindelijk niet vol. Hebben de eigenaren ook niet veel aan.
Daar sta je dan.
pi_67811473
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:37 schreef poepa het volgende:
Het ene kan toch hand in hand gaan met het andere? Een bedrijf dat haar klanten niet (goed) bedient, houdt het uiteindelijk niet vol. Hebben de eigenaren ook niet veel aan.
Zie m'n uitleg en dat wat DS4 zegt
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:39:31 #189
228921 poepa
Nergens vies van
pi_67811508
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk voor de bühne.
Ik denk het ook.
Daar sta je dan.
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:40:02 #190
228921 poepa
Nergens vies van
pi_67811528
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:38 schreef FJD het volgende:

[..]

Zie m'n uitleg en dat wat DS4 zegt
Ik zat even in een ander topic en miste je bericht. Sorry.
Daar sta je dan.
pi_67811662
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:39 schreef poepa het volgende:

[..]

Ik denk het ook.
Ik mag het niet hopen dat het een kunstje was die ze opvoeren......

Ik deel (gedeeltelijk) je vrees dat het symbool politiek is.
pi_67811669
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:35 schreef poepa het volgende:

Ik weet niet of hij dat zo stellig heeft beweerd. Ik vind dat het systeem gewoon werkt. Ik vind wel dat de scherpe kantjes er af mogen.
Welke scherpe kantjes? En waarom zouden die er af moeten?
quote:
Zo op het eerste gezicht kan ik daar in mee, maar ik vraag me wel af of je kunt stellen of er echt geen derden worden geraakt. De maatschappij raakt toch verder den alleen 1 op 1 contracten? Want ik ben het daar met EG wel eens dat je verder moet kijken dan je neus lang is.
Het is heel simpel: de CEO wordt betaald door de aandeelhouders. Het gaat van hun winst af. Dat gaat dan vaak om een cent per 100 aandelen. Als de winst per aandeel door een CEO met 10 ct. stijgt hebben ze dus een perfecte deal.

Zijn daar anderen bij betrokken? Nee.

De klacht van EG, dat derden dat niet pikken, is idioot. Dat is pure jaloezie. Zoiets als een probleem hebben met een mooie auto die ergens geparkeerd staat. Overigens ook doodnormaal in NL, gelet op de vele fluimen, maar ook gewoon vernielingen die ik helaas moet constateren op en aan mijn auto...
quote:
Als hem dat om wat voor reden dan niet lukt, dan kan jij toch aantonen dat hij ongelijk heeft?
Toon eens aan dat het niet zo is dat er net een olifant bij jou door de straat liep.
quote:
Dat gaat je ook niet lukken, daar is je vraag onmogelijk is. Of niet?
Bewijzen dat een niet bestaand probleem er niet is, is duivels bewijs. Net zoals die olifant... We weten wel dat het niet waar is, maar aantonen...

Als die olifant er wel liep is dat nog wel aan te tonen door dat vast te leggen.
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:45:24 #193
228921 poepa
Nergens vies van
pi_67811784
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik mag het niet hopen dat het een kunstje was die ze opvoeren......

Ik deel (gedeeltelijk) je vrees dat het symbool politiek is.
Ga er gerust vanuit dat het puur een kunstje is. Voor de buhne dus.
Daar sta je dan.
pi_67811941
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:35 schreef poepa het volgende:
Mjah het blijft natuurlijk een lastig verhaal. Vooral bij TNT heb ik altijd een wrange nasmaak. Toen ik zag wat ik als aanbod kreeg voor een bepaalde functie toen net die rel over t salaris van de topman de kop opstak, toen kreeg ik toch wel een "waar gaat dit over" gevoel. Nu ook weer, de salarissen met 10/15% omlaag en over een jaar of wat komt er weer een rel over de bonussen v/d top.

Aan de ene kant kun je zeggen dat dat nergens op slaat maar aan de andere kant kun je ook zeggen dat op de lange termijn het bedrijf ermee gebaad is. Ik geloof nog steeds in het laatste maar ik weet ook dat ik voor dat soort bedragen nooit bij TNT in dienst zal treden. So be it, als TNT zich nu niet klaar maakt voor echt concurrentie dan zul je zien dat ze op lange termijn zullen eindigen als een General Motors.

Rationeel en economisch gezien klopt het allemaal maar emotioneel gezien blijf je af en toe twijfelen.
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:45 schreef poepa het volgende:
Ga er gerust vanuit dat het puur een kunstje is. Voor de buhne dus.
Als de politiek en de maatschappij al staat te juichen als je zulke dingen roept dan zou je wel gek zijn om dat niet te roepen Ik geef ze groot gelijk.
  † In Memoriam † dinsdag 7 april 2009 @ 22:50:22 #195
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67811993
quote:

[..]

Ik kijk geen tv, maar het is geen beantwoording van mijn vraag. Ik vroeg niet wat bankiers voor bedrijfsstrategie hebben, of althans naar buiten brengen, maar waar die grens van "te gek" ligt.
Carpe Libertatem
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:52:05 #196
228921 poepa
Nergens vies van
pi_67812086
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Welke scherpe kantjes? En waarom zouden die er af moeten?
[..]
Van alles wat minder. Er is ook zo iets als welzijn.
quote:
De klacht van EG, dat derden dat niet pikken, is idioot. Dat is pure jaloezie. Zoiets als een probleem hebben met een mooie auto die ergens geparkeerd staat. Overigens ook doodnormaal in NL, gelet op de vele fluimen, maar ook gewoon vernielingen die ik helaas moet constateren op en aan mijn auto...
[..]
Er is veel jaloezie. Maar dat het enige argument is van de volksboosheid, waag ik mij eerlijk gezegd op zijn minst aan te twijfelen.
quote:
Toon eens aan dat het niet zo is dat er net een olifant bij jou door de straat liep.
[..]
Je kan hooguit aantonen dat ie er net wel liep.
quote:
Bewijzen dat een niet bestaand probleem er niet is, is duivels bewijs. Net zoals die olifant... We weten wel dat het niet waar is, maar aantonen...
Het voorbeeldje snijdt niet echt hout. Jjj stelt dat het systeem wel goed werkt. Dat kan je toch makkelijker aantonen dan het aantonen dat iets niet goed werkt

Hetzelfde als toch met die olifant? Want aantonen dat die er niet is, is lastiger of onmogelijk.
quote:
Als die olifant er wel liep is dat nog wel aan te tonen door dat vast te leggen.
Het systeem is er wel en doet het goed volgens jou. het bewijs moet dan een eitje zijn.
Daar sta je dan.
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:56:56 #197
228921 poepa
Nergens vies van
pi_67812300
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:49 schreef FJD het volgende:

[..]

Mjah het blijft natuurlijk een lastig verhaal. Vooral bij TNT heb ik altijd een wrange nasmaak. Toen ik zag wat ik als aanbod kreeg voor een bepaalde functie toen net die rel over t salaris van de topman de kop opstak, toen kreeg ik toch wel een "waar gaat dit over" gevoel. Nu ook weer, de salarissen met 10/15% omlaag en over een jaar of wat komt er weer een rel over de bonussen v/d top.
Op dat laatste kan je zeker wachten
quote:
Aan de ene kant kun je zeggen dat dat nergens op slaat maar aan de andere kant kun je ook zeggen dat op de lange termijn het bedrijf ermee gebaad is. Ik geloof nog steeds in het laatste maar ik weet ook dat ik voor dat soort bedragen nooit bij TNT in dienst zal treden. So be it, als TNT zich nu niet klaar maakt voor echt concurrentie dan zul je zien dat ze op lange termijn zullen eindigen als een General Motors.

Rationeel en economisch gezien klopt het allemaal maar emotioneel gezien blijf je af en toe twijfelen.
[..]
Ik geloof dat je met dat laatste precies de kern van deze discussiereeks te pakken hebt.
quote:
Als de politiek en de maatschappij al staat te juichen als je zulke dingen roept dan zou je wel gek zijn om dat niet te roepen Ik geef ze groot gelijk.
Het gepeupel laat zich gemakkelijk voor de gek houden. Ik zie dat ook weer met de opkomst van de PVV.
Daar sta je dan.
pi_67812327
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:52 schreef poepa het volgende:

Van alles wat minder. Er is ook zo iets als welzijn.
Ik vroeg concreet welke scherpe kantjes. En welzijn in NL is prima op orde. NL-ers zijn heel gelukkig.
quote:
Er is veel jaloezie. Maar dat het enige argument is van de volksboosheid, waag ik mij eerlijk gezegd op zijn minst aan te twijfelen.
Onbegrip speelt ook mee. Het feit blijft dat juist degene die betaalt in staat is om te beoordelen of iemand het geld waard is.
quote:
Je kan hooguit aantonen dat ie er net wel liep.
Exact.
quote:
Het voorbeeldje snijdt niet echt hout. Jjj stelt dat het systeem wel goed werkt. Dat kan je toch makkelijker aantonen dan het aantonen dat iets niet goed werkt
Dat het systeem werkt heb ik inmiddels onderbouwd. Voor zover het niet zou werken dient dat ook aan te tonen te zijn en makkelijker ook.

Een defect aan een auto is makkelijker aan te tonen dan dat een auto helemaal zonder defecten is...
quote:
Hetzelfde als toch met die olifant? Want aantonen dat die er niet is, is lastiger of onmogelijk.
Daar loopt EG op stuk. Hij wil iets aantonen (probleem) wat niet bestaat.
quote:
Het systeem is er wel en doet het goed volgens jou. het bewijs moet dan een eitje zijn.
Zie boven.
pi_67812380
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:56 schreef poepa het volgende:

Ik geloof dat je met dat laatste precies de kern van deze discussiereeks te pakken hebt.

Precies. Het is alleen maar emotie. En die moet je uit zien te schakelen. Emotionele beslissingen werken niet.
pi_67812662
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:58 schreef DS4 het volgende:
Precies. Het is alleen maar emotie. En die moet je uit zien te schakelen. Emotionele beslissingen werken niet.
Behalve dan in topsport
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')