Ach, het is een hoog ANWB gehalte daar zal ik maar zeggen... Dus ik vind het niet opvallend.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is toch wel erg opvallend, dat moet je toch toegeven.
Indirect heeft vrijwel iedereen aandelen. De VEB vertegenwoordigt van die miljoenen mensen er ongeveer 40.000. Nog geen procent dus. Ach...quote:De eigenaren hebben altijd gelijk.
Monica krijgt meer dan het WML, dit even voor de goede orde. Feitelijk kon ik niet kiezen uit Nederlandse werkzoekenden, want die willen dit werk meestal niet doen. Ik heb twee keer een Nederlandse gehad en inmiddels 5 MOE-landers. De top zeven eindigt vwb kwaliteit met de twee Nederlandse dames. En Monica is veruit de beste.quote:Een vermogen voor haar thuisland. Voor Nederlandse werknemers gewoon kansloos. Dat zit het geneuk met die buitenlandse krachten. En daarom ben ik zo tegen.
Ik had liever gehad dat je een Nederlandse werkzoekende zou helpen. Voor een goed salaris dat meer is dan het WML.![]()
Monica zal haar redenen wel hebben, mijn redenen ken je.quote:Ik gun Monica alle goeds. Het was beter dat ze in Roemenië betaald werk doet. Voor het loon dat daar klopt met de prijzen.
Roemenië heeft haar ingezeten hard nodig om het land op te bouwen. Dat gebeurt nu veel minder.![]()
Nog geen procent van de eigenaren en dan ga ik er vanuit dat iedereen die lid is van de VEB het eens is met dat standpunt, wat wel heel toevallig zou zijn.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Zelfs eigenaren van concerns (VEB) zien nu in dat het volstrekt de spuigaten is uitgelopen met de topbeloningen.
Ach, het is mij alleen wat waard als het niet bij woorden blijft.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ach, het is een hoog ANWB gehalte daar zal ik maar zeggen... Dus ik vind het niet opvallend.
[..]
Heb jij dan redenen om te veronderstellen dat het niet representatief kan zijnquote:Indirect heeft vrijwel iedereen aandelen. De VEB vertegenwoordigt van die miljoenen mensen er ongeveer 40.000. Nog geen procent dus. Ach...
[..]
Dat is mooi. Ik hoop en vertrouw er op dat je haar erg goed behandeld als werkgever.quote:Monica krijgt meer dan het WML, dit even voor de goede orde.
Tja, als je de Nederlandse relatief vel minder betaald dan de MOE-landers, dan is dat natuurlijk niet gek. Nogmaals Monica verdient een vermogen met poetsen. Als je de Nederlandse relatief net zo hard kietelt.....quote:Feitelijk kon ik niet kiezen uit Nederlandse werkzoekenden, want die willen dit werk meestal niet doen. Ik heb twee keer een Nederlandse gehad en inmiddels 5 MOE-landers. De top zeven eindigt vwb kwaliteit met de twee Nederlandse dames. En Monica is veruit de beste.
[..]
Natuurlijk is het leuk dat Monica helpt en zij jouw. Ik gun het haar echt wel.quote:Monica zal haar redenen wel hebben, mijn redenen ken je.
Demogogisch!quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:38 schreef FJD het volgende:
Als de eigenaren de mening van EG niet delen dan moet de overheid ingrijpen, als de eigenaren de mening van EG wel delen dan hebben ze opeens altijd gelijk...
Heerlijk!
Kortom, de eigenaren hebben altijd gelijk tot jij vindt dat ze ongelijk hebben en dan moet de overheid ingrijpen. Kortom, het gaat om wat jij goed vindt en niet wat de eigenaren vinden.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Demogogisch!
Ik heb altijd gezegd dat ik vind dat partijen eerst zelf problemen moeten oplossen. Als ze dat niet doen, dan overheid pas aan zet.
Ja, de VEB heeft wel vaker een mening waar hartelijk om gelachen wordt door overige aandeelhouders, met name de aandeelhouders die wel een significant belang hebben.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Heb jij dan redenen om te veronderstellen dat het niet representatief kan zijn![]()
Daar hoef je niet aan te twijfelen.quote:Dat is mooi. Ik hoop en vertrouw er op dat je haar erg goed behandeld als werkgever.En dat ze met geluk en voldoening haar werk kan doen.
Monica woont gewoon in NL, haalt haar boodschappen hier, rijdt hier auto, heeft hier een woning...quote:Tja, als je de Nederlandse relatief vel minder betaald dan de MOE-landers, dan is dat natuurlijk niet gek. Nogmaals Monica verdient een vermogen met poetsen. Als je de Nederlandse relatief net zo hard kietelt.....
En dat is het punt. Schoonmaakwerk wordt zwaar onderbetaalt voor Nederlandse werknemers.
Dat vind jij.quote:Bepaald werk wordt zwaar onderggewaardeerd; andere weer overgewaardeerd.
Monica heeft uiteraard een man en twee kinderen. Het hele gezin woont hier, haar man heeft gewoon een baan hier en beide kinderen zijn hier geboren en gaan hier naar school. Ze gaan ook niet terug. Echt niet. Ze bouwen hun leven hier op. En gelijk hebben ze.quote:Natuurlijk is het leuk dat Monica helpt en zij jouw. Ik gun het haar echt wel.
Maar ik vraag me af hoe leuk het nu echt is om huis en haard te verlaten om in ene ver land je kost te verdienen? Heeft Monica geen kindertjes en een man? wie verzorgd die kindertjes dan?
Ik hoop dat je ook de schaduwkanten wil zien....
Exact...quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:54 schreef FJD het volgende:
Kortom, de eigenaren hebben altijd gelijk tot jij vindt dat ze ongelijk hebben en dan moet de overheid ingrijpen. Kortom, het gaat om wat jij goed vindt en niet wat de eigenaren vinden.
Niks, exact. Jullie moeten de zaak niet verdraaien. Dit topic is ontstaan, juist omdat dergelijke figuren geen maat weten en de aandeelhouders veel te laks of zelfs niet reageerden. Dankzij de commotie lijkt dat nu eindelijk eens een keer te gebeuren.....quote:
Ze moeten laten zien dat ze een voorbeeld zijn. Ze hebben echt geen enkel belang om quatsch te roepen. Ik hoop dat ze een precedent scheppen voor de rest. Er is hoop.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, de VEB heeft wel vaker een mening waar hartelijk om gelachen wordt door overige aandeelhouders, met name de aandeelhouders die wel een significant belang hebben.
[..]
Dan is het goed.quote:Daar hoef je niet aan te twijfelen.
[..]
Nou dat scheelt dan weer. Neemt niet weg dat velen weer wel anders is. ik ben ook tegen de export van kinderbijslag naar landen waar het bedrag een vermogen is. Te gek voor woorden...quote:Monica woont gewoon in NL, haalt haar boodschappen hier, rijdt hier auto, heeft hier een woning...
1:1 dus.
[..]
Het is fysiek zwaar en ondankbaar werk. Ik vind he niet raar dat velen niet er voor te porren zijn. niet voor het WML e.d.quote:Dat vind jij.
[..]
Dat zou ik ook niet doen. Ik zou het beter vinden dat mensen hun eigen land opbouwen. En dat we banen aan de onderkant gewoon eens fatsoenlijk worden beloond.quote:Monica heeft uiteraard een man en twee kinderen. Het hele gezin woont hier, haar man heeft gewoon een baan hier en beide kinderen zijn hier geboren en gaan hier naar school. Ze gaan ook niet terug. Echt niet. Ze bouwen hun leven hier op. En gelijk hebben ze.
Nee, hij constateert terecht dat jij thans stelt dat aandeelhouders altijd gelijk hebben, maar toen ze het niet met je eens waren moest de overheid ingrijpen.quote:
Niet dat het zo goed gaat met NXP, maar het ontslaan van werknemers vind ik geen maatstaf, ontslagen kunnen ook duiden op een verhoging van de arbeidsproductiviteit als de omzet gelijk blijft of stijgt, en dat is zeer welkom.quote:Op vrijdag 17 april 2009 21:37 schreef EchtGaaf het volgende:
En dan dit: NXP heeft niet minder dan voor 14 mijloen aan bonnusen uitgekeerd aan vier topbestuurders. tegelijkertijd verloren honderden, zo niet duizneden hun baan. Je moet toch veel lef in donder hebben om daarme nog in het reine te kunnen komen.
Kortom....jouw morele kompas ziet een probleem en als partijen geen oplossing vinden dat jouw morele kompas tevreden stelt dan moet er ingegrepen worden. Dan kun je wel heel blij gaan roepen dat je marktpartijen hun gang wil laten gaan maar dat is complete onzin. Sterker nog, je hebt meer dan eens geroepen dat de overheid direct een belasting van 100% in moet voeren voor hogere inkomens. Dat is op geen enkele manier te rijmen met je idee dat partijen het lekker zelf uit moeten zoeken. Je geeft ze immers geen enkele speelruimte.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik heb altijd gezegd dat ik vind dat partijen eerst zelf problemen moeten oplossen. Als ze dat niet doen, dan overheid pas aan zet.
Net gezien idd.quote:Op zaterdag 18 april 2009 00:50 schreef DS4 het volgende:
EG, je moet eens even kijken naar P&W van vandaag (gisteren strikt genomen), alwaar Heleen Mees de vloer aanveegt met Kant.
Misschien herken je wat argumenten...
Heeft niets met CEO's te maken, maar wel met het vraagstuk van eerlijke beloningen en het nadeel aan wat jij en Kant voorstaan. Hetgeen leidt tot het afschrijven van maar liefst 2 miljoen mensen in NL.
En dat is precies wat EG hier keer op keer verkondigt... Ik weet nog een dame die werkloos was en uit vijf verschillende banen mocht kiezen. Dat vond EG schandalig, want er werd te weinig rekening gehouden met wat zij wilde.quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:09 schreef SchoppenKoning het volgende:
Het hebben over 'pulp-baantjes' getuigt trouwens ook niet bepaald van respect voor de minder bedeelden. En dat noemt zich dan een sociale partij. Blijkbaar is het pas goed genoeg als je in de arbeidsmarkt kunt stappen met minimaal een modaal salaris.
Je kan nog lang wachten aangezien er nog redelijk wat werkloze 60+'ers je voor zijn. En die hebben ook allemaal rijbewijs B in het bezit!quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
En dat is precies wat EG hier keer op keer verkondigt... Ik weet nog een dame die werkloos was en uit vijf verschillende banen mocht kiezen. Dat vond EG schandalig, want er werd te weinig rekening gehouden met wat zij wilde.
Ja, zo leek mij de F1 wel wat, maar bij het CWI bleek dat het niet in de kaartenbak zat. Met de norm van EG mag ik nu dus wachten tot er een stoeltje vrij komt.
Racelicentie heb je nodig... Superlicentie zelfs en die heb ik ook niet. Maar daar is vast een werk-leer traject voor. Jaartje DTM vink ook wel geinig.quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:34 schreef SchoppenKoning het volgende:
En die hebben ook allemaal rijbewijs B in het bezit!
Volgens mij eerst 3 gradaties racelicenties voor je in aanmerking komt voor de super licentie. Maar ik ging er een beetje vanuit dat dit onderdeel maakte van het gesubsidieerde leertraject.quote:Op zaterdag 18 april 2009 19:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Racelicentie heb je nodig... Superlicentie zelfs en die heb ik ook niet. Maar daar is vast een werk-leer traject voor. Jaartje DTM vink ook wel geinig.
En Kant de vloer aanveegde met die Mark Rutte adept(e). Een misplaatst optimistisch verhaal dat gelukkig door Kant goed werd gerelativeerd.quote:Op zaterdag 18 april 2009 00:50 schreef DS4 het volgende:
EG, je moet eens even kijken naar P&W van vandaag (gisteren strikt genomen), alwaar Heleen Mees de vloer aanveegt met Kant.
Liever 2 miljoen werkende armen? Het probleem van de werkende armen importeren uit the USA?quote:Misschien herken je wat argumenten...
Heeft niets met CEO's te maken, maar wel met het vraagstuk van eerlijke beloningen en het nadeel aan wat jij en Kant voorstaan. Hetgeen leidt tot het afschrijven van maar liefst 2 miljoen mensen in NL.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |