abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67597204
EG en Klopkoek zijn inmiddels voor het opsluiten en afschieten van topmannen. Wat moet ik er nog meer over zeggen…
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_67597274
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:16 schreef Klopkoek het volgende:
DS4, kun jij dan het tegendeel aantonen? dan zet je ons schaakmat
Ik heb al zo vaak het tegendeel aangetoond van EG's beweringen... maar feitelijk is het niet relevant. Ik wil geen mensen opsluiten. En daar heb je echt een reden voor nodig.
pi_67597313
quote:
Wat moet ik er nog meer over zeggen…
Dat het niet politiek correct is, met een mug op een olifant slaan, maar wel op zeker de problemen in het vervolg zal volkomen?

Beter idee is natuurlijk om te erkennen dat die mensen best talent hebben en hun een tweede kans te gunnen. Echter, je zou wel een halsband om hun nek moeten doen die onmiddelijk ontploft als er iets niet in de haak is.
pi_67597336
Afijn, EG en Klopkoek, dram lekker ongefundeerd verder.

Ik ga een paar dagen naar het buitenland! Toedeledokie!
pi_67597372
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb al zo vaak het tegendeel aangetoond van EG's beweringen... maar feitelijk is het niet relevant. Ik wil geen mensen opsluiten. En daar heb je echt een reden voor nodig.
We sluiten zoveel mensen op. Teveel. We hebben cellenoverschot. Kunnen wat topmannen ook nog wel bij.
pi_67597383
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:21 schreef DS4 het volgende:

Ik zit je een beetje te stangen
pi_67618648
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:18 schreef DS4 het volgende:
EG en Klopkoek zijn inmiddels voor het opsluiten en afschieten van topmannen. Wat moet ik er nog meer over zeggen…
Smakeloos en de discussie zwaar vervuilend.

Wat moet ik zeggen tegen iemand die alles bij elkaar liegt en voortdurend met nazivergelijkingen komt.......

Ik herhaal: ik heb nooit opgeroepen tot geweld tegen wie of wat dan ook!

[ Bericht 6% gewijzigd door EchtGaaf op 01-04-2009 17:40:03 ]
pi_67618996
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:21 schreef DS4 het volgende:

Ik denk dat dat even beter is dat je even afstand neemt (over radicalisatie gesproken door de waarheid geweld aan te doen) . Ik hoop dat als je terugkomt, dat je op eerlijke gronden discussie wilt aangaan ipv een smerig spel te spelen met oa nazivergelijkingen. Je weet dat het niet de eerste keer is dat ik bezwaar had gemaakt in jouw richting. Het bevreemd mij dat je het steeds weer probeert. temeer omdat ik dit niet verwacht van een advocaat, bij wie discussie een professie behoort te zijn. Het is immers een zwaktebod als je de discussie op deze lage manier gaat besmeuren, immers als je allleen zo kan en wilt winnen dan is dat op zijn zachts gezegd deerniswekkend. Dat laatste meen ik natuurlijk op recht.

Ik hoop bovendien dat je ook stopt met het plaatsen van verwijten aan mijn adres als het gaat om geweld. Nimmer heb ik opgeroepen tot geweld tegen wie of wat dan ook. Geweld is immers naar mijn opvatting nooit een oplossing voor een probleem. Ik pleit ook niet voor eigen richting. Ik hoop dat fde volkkswoede niet zal escaleren tot geweld tegen wie of wat dan ook.

En verder: als jij geen afstand neemt van die smakeloze nazi-vergelijkingen - of erger nog: er mee doorgaat, dan ben ik geen partij meer in deze discussie. Zelfs voor mij zijn er grenzen.

De keuze is dus aan jou.
pi_67619149
Even dacht ik trouwens dat DS4 met die nazivergelijknigen hoopte op de kast zou vliegen en dat de discussie daarmee zou stoppen (hij gaf eerder blijk geen zin meer te hebben in deze discussie) . Maar hij opende direct even vrolijk een nieuwe deel...... Wat hem daarim drijft met die nazivergelijkingen? Ik weet het niet.....Wat wil hij nu

Hij verwijt dan anderen weleens over radicalisatie. Hoe moet ik iemand plaatsen, die metgrote regelmaat van de klok niet schroomd om met die vergelijkingne te komen.
pi_67619187
quote:
Op woensdag 1 april 2009 17:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Even dacht ik trouwens dat DS4 met die nazivergelijknigen mij hoopte op de kast te krijgen en dat de discussie daarme zou stoppen. Maar hij opende even vrolijk een nieuwe deel. Wat hem daarim drijft met die nazivergelijkingen, ik weet het niet.....
Pot..ketel
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_67619248
quote:
Op woensdag 1 april 2009 17:43 schreef FJD het volgende:

[..]

Pot..ketel
Hoi lekker ding.
pi_67619286
quote:
Op woensdag 1 april 2009 17:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoi lekker ding.
Hoi poepie
pi_67619306
quote:
Op woensdag 1 april 2009 17:47 schreef FJD het volgende:

[..]

Hoi poepie
En toch hou ik van je.
pi_67619378
Maar FJD, ben jij het nu eens met de maatregelen die Bos neemt tegen die bonussen?
pi_67620954
Ik zie zo snel niet over welk nieuwsbericht je het hebt dus kan niet specifiek daarop reageren.

Int algemeen; bonussen blijven een afspraak tussen werknemer en werkgever daar heeft de overheid niets te zoeken, er wordt te snel over bonus gesproken ook bv. als het een laag uitgevallen variabel loon betreft, als de overheid een bedrijf opkoopt dan staat het haar vrij om bonussen te schrappen, als de overheid kredieten verstrekt dan kunnen ze proberen die afspraak te maken met het betreffende bedrijf.

Echter, bonussen verbieden is niet de holy grail voor het oplossen van de kredietcrisis aangezien de onderliggende mechanismen niet veranderen. Als het mogelijk blijft om op kredieten steeds weer te herverzekeren en weet ik wat voor meer gekke trucjes, dan zal de financiële wereld onherroepelijk weer de grens steeds ietsje oprekken tot het weer gigantisch fout gaat. Als overheid moet je daar dus wat aan gaan doen maar goed ik begrijp dat het meer stemmen op levert als je roept dat bankiers graaiers zijn en gecapped moet worden dan wanneer je het volk uit moet gaan leggen dat je de derivatenhandel oid wilt reguleren.

Politiek gaat tegenwoordig helaas niet meer over de beste oplossing (of uberhaupt een oplossing) maar over de vraag welke schijnoplossing je de meeste stemmen oplevert.
  woensdag 1 april 2009 @ 19:06:55 #16
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_67621745
quote:
Op woensdag 1 april 2009 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik hoop bovendien dat je ook stopt met het plaatsen van verwijten aan mijn adres als het gaat om geweld. Nimmer heb ik opgeroepen tot geweld tegen wie of wat dan ook. Geweld is immers naar mijn opvatting nooit een oplossing voor een probleem. Ik pleit ook niet voor eigen richting. Ik hoop dat fde volkkswoede niet zal escaleren tot geweld tegen wie of wat dan ook.
Ik heb toch geregeld gelezen dat je ze wilt opsluiten
pi_67628076
quote:
Op woensdag 1 april 2009 19:06 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Ik heb toch geregeld gelezen dat je ze wilt opsluiten
Geen geweld, maar als sanctie.

Uiteraard opgelegd door het bevoegd gezag en op basis van een gerechtelijke uitspraak gestoeld op wetgeving die dat mogelijk maakt.

Nogmaals, ik ben zeer tegen eigen richting. Ik wil immers geen bananenrepubliek.
pi_67628767
quote:
Op woensdag 1 april 2009 18:46 schreef FJD het volgende:
Ik zie zo snel niet over welk nieuwsbericht je het hebt dus kan niet specifiek daarop reageren.
Nou google maar eens op google.nieuws met "bos bonus". Het komt in het kort op neer dat Bod met bankiers een herenakkoord heeft afgesproken met o.m. de afspraak dat de salarissen aan de top niet meer harder mogen stijgen tov de rest. Waar ik al zo lang voor pleit.
quote:
Echter, bonussen verbieden is niet de holy grail voor het oplossen van de kredietcrisis aangezien de onderliggende mechanismen niet veranderen.

Als het mogelijk blijft om op kredieten steeds weer te herverzekeren en weet ik wat voor meer gekke trucjes, dan zal de financiële wereld onherroepelijk weer de grens steeds ietsje oprekken tot het weer gigantisch fout gaat. Als overheid moet je daar dus wat aan gaan doen maar goed ik begrijp dat het meer stemmen op levert als je roept dat bankiers graaiers zijn en gecapped moet worden dan wanneer je het volk uit moet gaan leggen dat je de derivatenhandel oid wilt reguleren.

Politiek gaat tegenwoordig helaas niet meer over de beste oplossing (of uberhaupt een oplossing) maar over de vraag welke schijnoplossing je de meeste stemmen oplevert.
Er is altijd een complex aan factoren die leiden tot een crisis als deze. Dat dit herverzekeren een rol heeft gespeeld zal best, maar je kan niet voorbij gaan aan het feit dat bankiers door een absurde beloningsprikkel gigantische risico's hebben genomen.
pi_67629031
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Er is altijd een complex aan factoren die leiden tot een crisis als deze. Dat dit herverzekeren een rol heeft gespeeld zal best, maar je kan niet voorbij gaan aan het feit dat bankiers door een absurde beloningsprikkel gigantische risico's hebben genomen.
Verbied de bonussen en ze doen het voor een plaats hoger in het management en een hoger salaris, verbied het hogere salaris en ze doen het voor de privileges, verbied de privileges en ze doen het voor de status. Een mens wil nu eenmaal meer, dat geeft niet, dat is juist de drijvende kracht achter de ontwikkeling van de Westerse wereld. Denken dat je risicozoekend gedrag een halt toe kan roepen is erg naïef en zelfs onwenselijk.

Probleem is dat jij de oorzaak niet wenst aan te pakken maar liever een trigger wenst aan te pakken. Daar wil ik niet in mee gaan omdat variabele beloning in heel veel gevallen juist een enorm goede trigger is. Ook in het bankwezen. Je gooit dus feitelijk het kind met het badwater weg. Pak gewoon het onderliggende mechanisme aan; de belachelijke financiële producten die men op kon tuigen.
  † In Memoriam † woensdag 1 april 2009 @ 23:19:12 #20
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67631393
Beloning topbestuurders duikelt naar beneden
quote:
AMSTERDAM - De beloning van topbestuurders is in 2008 met 21 procent geduikeld naar gemiddeld 3 miljoen euro. Door de recessie zagen niet alleen bankiers maar ook directeuren van andere ondernemingen hun inkomen dalen. Jeroen van der Veer van oliebedrijf Shell ontving met een bedrag van 8,7 miljoen euro vorig jaar het hoogste bedrag.

Dat blijkt uit een inventarisatie van de Volkskrant van 22 van de 25 bedrijven uit beursgraadmeter AEX.

De bestuurders ontvangen aanzienlijk minder inkomen, omdat de jaarbonussen en prestatieaandelen bij veel bedrijven aanzienlijk lager uitvallen. De jaarbonussen zijn vorig jaar met 32 procent gedaald naar gemiddeld 813 duizend euro. De winsten uit aandelen en opties daalden door de lage beurskoersen met 29 procent naar 969 duizend euro.

Geen trendbreuk
De inkomensduikeling is geen definitieve trendbreuk met de salarisstijgingen van de afgelopen jaren. Bedrijven hebben hun beloningsbeleid niet versoberd. Als de economie weer aantrekt hebben bestuurders weer de kans om meer geld op te strijken. Philips, KPN en Heineken verhogen bovendien de kans op een hogere bonus.

Zolang de recessie aanhoudt, zullen de bonussen echter laag uitvallen. Bij Aegon daalden de salariskosten in 2008 met maar liefst 80 procent. De nieuwe topman Alexander Wijnaendts verdient veel minder dan zijn voorganger en moest na de redding door de overheid bovendien zijn bonus inleveren. Bij Randstad zag topman Ben Noteboom door het wegvallen van optiewinsten zijn inkomen met 57 procent zakken.

Inkomenssprong
Feike Sijbesma van DSM wist in 2008 de grootste inkomenssprong te maken. Vooral door een hogere opbrengst uit opties en aandelen steeg zijn inkomen met 130 procent naar 2,5 miljoen.

Na Jeroen van der Veer, die met 8,7 miljoen euro iets minder verdiende dan in 2007, staat Ad Scheepbouwer van KPN met 7,8 miljoen euro op de tweede plaats van grootverdieners. Nancy McKinstry van Wolters Kluwer staat derde met een inkomen van 5,6 miljoen euro.

Van de 25 AEX-bedrijven hebben alleen TomTom, Boskalis en SBM Offshore de inkomens nog niet geopenbaard.
http://www.volkskrant.nl/(...)duikelt_naar_beneden
Carpe Libertatem
pi_67631467
Ik zal hem maar alvast posten, hoeft EG niet meer te tikken zo laat op de avond;

Nou met 3 miljoen hebben ze nog steeds niets te klagen!
  † In Memoriam † woensdag 1 april 2009 @ 23:30:13 #22
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67631805
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:21 schreef FJD het volgende:
Ik zal hem maar alvast posten, hoeft EG niet meer te tikken zo laat op de avond;

Nou met 3 miljoen hebben ze nog steeds niets te klagen!
EG is voor verhoudingen. De werkvloer 3% omhoog, de top 3% omhoog. DUS. De top 21% omlaag, de werkvloer 21% omlaag.
Carpe Libertatem
pi_67632672
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:
EG stopt veelverdieners in de gevangenis. Geen geweld, maar als sanctie.
quote:
Uiteraard opgelegd door het bevoegd gezag en op basis van een gerechtelijke uitspraak gestoeld op wetgeving die dat mogelijk maakt.
Uiteraard, anders zou het niet eerlijk zijn.
quote:
Nogmaals, ik ben zeer tegen eigen richting. Ik wil immers geen bananenrepubliek.
Bananenrepublieken worden doorgaans gekenmerkt door militaire junta's die iedereen die hen niet zint in de gevangenis stopt of uit vliegtuigen kiepert. Geen geweld uiteraard, maar als sanctie.
pi_67633070
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

met een mug op een olifant slaan
Ook al is dit muggen op laat water zoeken, vroeg of laat lopen ze toch wel tegen de mand.
  donderdag 2 april 2009 @ 02:01:57 #25
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_67634392
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

opsluiten is vrijheidsberoving en jij roept dus wel degelijk op tot geweld. Dat het uiteindelijk dmv een "opgelegd door het bevoegd gezag en op basis van een gerechtelijke uitspraak gestoeld op wetgeving " doet daar niets aan af. Is niet aan de orde nl.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')