abonnement Unibet Coolblue
pi_67564248
Ik werk parttime bij een bakkerij af en toe. Nou zitten we wel eens met een overschot aan brood. Zondag ochtend moeten we dan zorgen dat we dat kwijtraken en zit het iig niet meer in de weg. Nou heb ik toen met een collega een twee pallets meergranenbrood met noten en rozijnen ingeladen ( Brood wat normaal best duur is) in de auto en die zou ze afleveren bij de voedselbank. Tsja, anders zou het spul weggegooit dus waarom ook niet had m'n chef gezegd.

Vandaag kom ik terug in de expeditie en zie ik dezelfde twee pallets in een hoekje staan met elk een dikke 'RETOUR' sticker erop.
Ik dus even nader bekijken om te kijken of het echt de twee pallets zijn die we gisteren erin hebben gegooid en ja, nummer kwam overeen. Later vroeg ik aan een collega waarom die retour zijn gezonden.

Ja, ze hebben het teruggestuurd omdat het niet gesneden is. Ik op dat moment natuurlijk tering verbaast. Even aan m'n chef gevraagd en die zei hetzelfde, we gaan ook niet meer aan hun leveren volgens hem. Dit was dus de eerste en laatste keer dat we shit naar die mongolen opsturen. on-ge-loof-lijk zeg!
  maandag 30 maart 2009 @ 23:48:14 #2
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_67564360
-edit-

Die one-liners mag je laten. Begint te vervelen.

[ Bericht 91% gewijzigd door Biogarde op 30-03-2009 23:51:25 ]
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  maandag 30 maart 2009 @ 23:50:57 #3
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_67564419
Da's echt treurig

Omdat het niet gesneden is, wtf
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  maandag 30 maart 2009 @ 23:52:02 #4
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_67564450
Hadden wij een tijd terug ook bij mijn vereniging. dezelfde dag gesneden vleeswaren. wij kregen het niet op en het was niet uit de koelkast geweest. Lag voor nog ongeveer 400 euro aan vlees.... We dachten laten we het even weg brengen naar de voedselbank..... Wilden ze niet. Was niet in normale verpakking......

Of

Introductieweek. 500 herofruit toetjes over nog 2 weken houdbaar volgens de verpakking. Man aan de telefoon.
Ja breng maar langs, je krijgt een bedank brief etc etc. Dat vondt ik dus niet nodig.
Komen we aan op locatie. Laden de zooi uit staat daar een droplul ooh is het zoveel. Dat had ik niet verwacht... ik weer niet of ik het wel kwijt kan misschien moeten jullie nog wat meenemen.......
Na een snelle 'rekensom' van mijn kant bleek dat die toetjes binnen twee dagen allemaal de deur uit zouden zijn...... Maar hij wilde ons toch nog de helft mee terug geven.....
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_67564456
beverton, kom er maar in.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_67564481
wtf,.. ben best wel geshockeerd door de OP.
pi_67564503
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:53 schreef DurumDoner het volgende:
wtf,.. ben best wel geshockeerd door de OP.
Je zou tenminste verwachten dat ze ook de korstjes voor je er afhalen hè?

Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_67564510
WTF dat is wel heel treurig.
  maandag 30 maart 2009 @ 23:55:39 #9
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_67564522
Vreemd zeg, kan me voorstellen dat voor de man met de krappe beurs dergelijk voedsel meer dan welkom is.
Waarom een voedselbank dan zoiets doet weigeren?
Qui habet aures audiendi audiat
pi_67564554
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:55 schreef tisauch het volgende:
Vreemd zeg, kan me voorstellen dat voor de man met de krappe beurs dergelijk voedsel meer dan welkom is.
Waarom een voedselbank dan zoiets doet weigeren?
Omdat er misschien wél voldoende voedsel is om uit te kiezen? Klanten van de voedselbank zijn geen holbewoners om ze simpelweg af te schepen met een klomp brood.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_67564566
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:55 schreef tisauch het volgende:
Vreemd zeg, kan me voorstellen dat voor de man met de krappe beurs dergelijk voedsel meer dan welkom is.
Waarom een voedselbank dan zoiets doet weigeren?
Al sla je me dood, k zou het niet weten. M'n chef was ook in vol verbazing. Maargoed, we hadden tijd over en deden het. Genoeg andere dingen te doen op werk dus iig geen voedselbank meer.
pi_67564591
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:57 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Omdat er misschien wél voldoende voedsel is om uit te kiezen? Klanten van de voedselbank zijn geen holbewoners om ze simpelweg af te schepen met een klomp brood.
Die klomp brood kost anders wel 3.50 per stuk in de winkel, speciaal gemaakt voor pasen. Zitten meer rozijnen en noten in dan brood.
pi_67564613
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:58 schreef Detecheda het volgende:

[..]

Die klomp brood kost anders wel 3.50 per stuk in de winkel, speciaal gemaakt voor pasen.
Brood is brood.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_67564623
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:57 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Omdat er misschien wél voldoende voedsel is om uit te kiezen? Klanten van de voedselbank zijn geen holbewoners om ze simpelweg af te schepen met een klomp brood.
Wees blij met wat je krijgt. Je bent niet in de positie om te gaan eisen.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_67564632
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:59 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Brood is brood.
Zeg dat maar tegen de voedselbank, je spreekt jezelf nu tegen.
pi_67564696
De voedselbank mag best eisen stellen en je hoort maar te gehoorzamen. regels zijn regels wat een kut topic
pi_67564712
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:00 schreef Detecheda het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen de voedselbank, je spreekt jezelf nu tegen.
Ten eerste, de voedselbank heeft vele meerdere leveranciers. Ten tweede, wat heb je aan ongesneden brood? Het is wel een beetje armoedig om de ene dag wel gesneden brood weg te geven en de andere dag niet.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_67564718
nouja zeg, wat ondankbaar, belachelijk
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67564730
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:05 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ten eerste, de voedselbank heeft vele meerdere leveranciers. Ten tweede, wat heb je aan ongesneden brood? Het is wel een beetje armoedig om de ene dag wel gesneden brood weg te geven en de andere dag niet.
alsof ongesneden brood niet te vreten is, gutver, ze kunnen toch wel een mes hanteren, of wat?
er is totaal niks mis met ongesneden brood, het gaat toch niet naar tehuizen voor zwaar gehandicapte mensen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 31 maart 2009 @ 00:06:46 #20
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_67564742
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:57 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Omdat er misschien wél voldoende voedsel is om uit te kiezen? Klanten van de voedselbank zijn geen holbewoners om ze simpelweg af te schepen met een klomp brood.
Dat heb je niemand ook horen beweren, maar als jij het zo wel ervaart.
Zie er geen bezwaar in om thuis je brood te snijden.
Qui habet aures audiendi audiat
pi_67564745
ik wilde ze van de week eieren brengen, daar vroegen ze om ivm pasen, maar ik weet niet of ik daar nu nog zo om sta te springen, stel je voor, kom ik aan met een doos bruine eieren, word ik weggestuurd, omdat ze liever wiite hebben.

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67564749
Belachelijk van de voedselbank...

Volgende keer aan het Leger des Heils schenken. Die waren destijds enorm blij met de kilo's barbecue vlees, brood en kruidenboter die wij over hadden van een barbecue van een man of 120.
pi_67564762
Ondankbare honden. Ik zou ze niets meer geven.
pi_67564763
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:57 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Omdat er misschien wél voldoende voedsel is om uit te kiezen? Klanten van de voedselbank zijn geen holbewoners om ze simpelweg af te schepen met een klomp brood.
ongesneden brood/holbewoners?
srsly, hoe kom je daar bij
alsof ze gedwongen worden dat brood in stukken te scheuren en op de grond, zittende op een laagje stro tudssen de kippen op te vreten, al dopend in varkensbloed
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67564766
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:06 schreef Mirjam het volgende:

[..]

alsof ongesneden brood niet te vreten is, gutver, ze kunnen toch wel een mes hanteren, of wat?
er is totaal niks mis met ongesneden brood, het gaat toch niet naar tehuizen voor zwaar gehandicapte mensen
Het is niet heel tof voor de voedselbank klanten om duidelijk te zien dat je restanten meekrijgt. Straks krijgen ze door dat ze in armoede leven. Dat heeft alle gevolgen van dien.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_67564788
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:08 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Het is niet heel tof voor de voedselbank klanten om duidelijk te zien dat je restanten meekrijgt. Straks krijgen ze door dat ze in armoede leven. Dat heeft alle gevolgen van dien.
dude....jij slaat de plank zo hard mis he
pi_67564789
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:08 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ongesneden brood/holbewoners?
srsly, hoe kom je daar bij
Er wordt een beeld geschetst dat voedselbanken en haar klanten afhankelijk zijn van alle kleine beetjes voedsel die binnen komt. Dat is niet zo.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_67564796
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:08 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Het is niet heel tof voor de voedselbank klanten om duidelijk te zien dat je restanten meekrijgt. Straks krijgen ze door dat ze in armoede leven. Dat heeft alle gevolgen van dien.
wat is er in godsvredesnaam nou mis met ongesneden brood ?!
er zijn zát mensen die hin brood zo bij de bakker kopen, volgens mij blijft het zo nog langer vers ook.

en hey, ze lopen niet voor niks bij de voedselbank, als ze verwachten daar kaviaar te krijgen, hebben ze een klap voor de neus nodig.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67564820
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:09 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Er wordt een beeld geschetst dat voedselbanken en haar klanten afhankelijk zijn van alle kleine beetjes voedsel die binnen komt. Dat is niet zo.
nou, ik geloof dat dat wel mee valt.
als een bakker zó onwijs veel brood over heeft, is dat een logische stap, heb je het nieuws de laatste tijd niet gevolgd ofzo?
jij slaat echt de plank mis.

en zoals ik al zei, bij de voedselbank moet je niet rekenen op verse steaks en kaviaar, zo werkt het niet.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67564842
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:10 schreef Mirjam het volgende:
en hey, ze lopen niet voor niks bij de voedselbank, als ze verwachten daar kaviaar te krijgen, hebben ze een klap voor de neus nodig.
Voedselbanken bestaan vanwege liefdadigheid. Als je mensen afscheept met voedselrestanten is dat niet zo liefdadig meer.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_67564849
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:08 schreef Mendeljev het volgende:
Het is niet heel tof voor de voedselbank klanten om duidelijk te zien dat je restanten meekrijgt. Straks krijgen ze door dat ze in armoede leven. Dat heeft alle gevolgen van dien.
Inderdaad, schandalig van onze TS dat hij zo brutaal is geweest om daar zijn overgebleven ongesneden brood te droppen. Ik walg van dit soort schijnbetrokkenheid en gelukkig werd het dan ook meteen kordaat aangepakt.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 00:13:12 #32
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_67564852
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:08 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Het is niet heel tof voor de voedselbank klanten om duidelijk te zien dat je restanten meekrijgt. Straks krijgen ze door dat ze in armoede leven. Dat heeft alle gevolgen van dien.
WTF?

Afhankelijk zijn van de voedselbank zal niemand zijn voorkeur hebben maar doorkrijgen dat men in armoede leeft? Waarom denk je dat die mensen bij de voedselbank aankloppen?
Qui habet aures audiendi audiat
pi_67564868
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:12 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Voedselbanken bestaan vanwege liefdadigheid. Als je mensen afscheept met voedselrestanten is dat niet zo liefdadig meer.
! ik hou op gast......
pi_67564886
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:12 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Voedselbanken bestaan vanwege liefdadigheid. Als je mensen afscheept met voedselrestanten is dat niet zo liefdadig meer.
achm, hou toch op, je doet alsof ze afgekloven botten toegeworpen krijgen, je weet zelf ook wel dat dat niet zo is, sterker nog, iedereen weet dat het meeste inderdáád restpartijen zijn.
niks mis mee toch?
als het nog een paar weken houdbaar is, kan de super het niet meer verkopen, maar worden de voedselbank klanten er enorm blij mee gemaakt.

en die laatste zin van je, srsly, ga op een eiland zitten ofzo
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67564887
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:08 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Het is niet heel tof voor de voedselbank klanten om duidelijk te zien dat je restanten meekrijgt. Straks krijgen ze door dat ze in armoede leven. Dat heeft alle gevolgen van dien.
Doh ze weten dat ze in armoede leven. Dat zou toch een boost moeten geven om er uit te komen.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_67564900
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:13 schreef Emimich het volgende:

[..]

Inderdaad, schandalig van onze TS dat hij zo brutaal is geweest om daar zijn overgebleven ongesneden brood te droppen. Ik walg van dit soort schijnbetrokkenheid en gelukkig werd het dan ook meteen kordaat aangepakt.
Precies. Hij had ten minste kunnen informeren naar de gebruikelijke gang van zaken daar. Ongesneden brood is voor paupers.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_67564914
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:15 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Precies. Hij had ten minste kunnen informeren naar de gebruikelijke gang van zaken daar. Ongesneden brood is voor paupers.
en zo is het cirkeltje weer rond
TS heeft gelijk, en jij bent een zeiksnor
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67564930
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:14 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

Doh ze weten dat ze in armoede leven. Dat zou toch een boost moeten geven om er uit te komen.
Als je die mensen te veel pusht raken ze in een sociaal isolement. Dat is veel te barbaars.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_67564938
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:16 schreef Mirjam het volgende:

[..]

en zo is het cirkeltje weer rond
TS heeft gelijk, en jij bent een zeiksnor
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_67564944
Belachelijk zeg ! En dan maar zielig doen allemaal
  dinsdag 31 maart 2009 @ 00:19:26 #41
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_67564973
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:12 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Voedselbanken bestaan vanwege liefdadigheid. Als je mensen afscheept met voedselrestanten is dat niet zo liefdadig meer.
Het zijn geen restanten. Dat zou het zijn nadat ik er zelf een paar stevige happen heb uit genomen.

Maar ik zou al mijn collega bedrijven er op aan spreken om vooral niets meer te leveren aan de voedselbank.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 00:22:34 #42
3185 Adelante
To let it go now
pi_67565028
Volgende keer gewoon aan de eendjes voeren in het park, hoewel twee pallets misschien wat veel is voor die beestjes
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_67565042
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:22 schreef Adelante het volgende:
Volgende keer gewoon aan de eendjes voeren in het park, hoewel twee pallets misschien wat veel is voor die beestjes
gewoon doordouwen, en dan die volgestuwde eenden aan de voedselbank doneren, ze moeten alleen nog even zelf de lever eruit snijden
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67565082
De hele intentie van TS klopt ook niet, ik citeer: "ik werk parttime bij een bakkerij af en toe. Nou zitten we wel eens met een overschot aan brood. Zondag ochtend moeten we dan zorgen dat we dat kwijtraken en zit het iig niet meer in de weg."

Oftewel, het doel van TS en de zijnen is om het restproduct weg te moffelen en denkt dan zijn geweten te kunnen oppoetsen door de voedselbank op te zadelen met wanstaltige producten. Alsof de voedselbank een vuilnisbelt is en de bezoekers daarvan ratten die alles eten, die houding die louter minachting uitstraalt, werd in deze vakkundig afgestraft. Driewerf hulde voor de chef import van de desbetreffende voedselbank, een lintje zeg ik je.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 00:26:36 #45
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_67565093
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:23 schreef Mirjam het volgende:

[..]

gewoon doordouwen, en dan die volgestuwde eenden aan de voedselbank doneren, ze moeten alleen nog even zelf de lever eruit snijden
Dan krijg je al die eenden weer terug om het niet voorgesneden is.
Qui habet aures audiendi audiat
pi_67565101
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:22 schreef Adelante het volgende:
Volgende keer gewoon aan de eendjes voeren in het park, hoewel twee pallets misschien wat veel is voor die beestjes
Zie je opeens zo'n gans met een heel homp brood in zijn nek.
pi_67565134
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:26 schreef Emimich het volgende:
De hele intentie van TS klopt ook niet, ik citeer: "ik werk parttime bij een bakkerij af en toe. Nou zitten we wel eens met een overschot aan brood. Zondag ochtend moeten we dan zorgen dat we dat kwijtraken en zit het iig niet meer in de weg."

Oftewel, het doel van TS en de zijnen is om het restproduct weg te moffelen en denkt dan zijn geweten te kunnen oppoetsen door de voedselbank op te zadelen met wanstaltige producten. Alsof de voedselbank een vuilnisbelt is en de bezoekers daarvan ratten die alles eten, die houding die louter minachting uitstraalt, werd in deze vakkundig afgestraft. Driewerf hulde voor de chef import van de desbetreffende voedselbank, een lintje zeg ik je.
Als het brood nog goed te eten is zou het toch ontzettend zonde zijn om het zomaar weg te gooien?
Bij de voedselbank help je er nog mensen mee (in dit geval even niet maar toch).

Zou jij het liever de vuilnisbak in gooien?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 00:30:27 #48
3185 Adelante
To let it go now
pi_67565160
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:26 schreef Emimich het volgende:

[..]

Zie je opeens zo'n gans met een heel homp brood in zijn nek.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_67565205
Ik vind ongesneden brood juist ideaal! Lekker je eigen dikke plakken snijden

Echt te belachelijk voor woorden dat de voedselbank dat niet aanneemt. Wat iemand hierboven al zei: het gaat niet naar gehandicapten die zelf geen brood kunnen snijden
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 31 maart 2009 @ 00:36:59 #50
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_67565258
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:26 schreef Emimich het volgende:
De hele intentie van TS klopt ook niet, ik citeer: "ik werk parttime bij een bakkerij af en toe. Nou zitten we wel eens met een overschot aan brood. Zondag ochtend moeten we dan zorgen dat we dat kwijtraken en zit het iig niet meer in de weg."

Oftewel, het doel van TS en de zijnen is om het restproduct weg te moffelen en denkt dan zijn geweten te kunnen oppoetsen door de voedselbank op te zadelen met wanstaltige producten. Alsof de voedselbank een vuilnisbelt is en de bezoekers daarvan ratten die alles eten, die houding die louter minachting uitstraalt, werd in deze vakkundig afgestraft. Driewerf hulde voor de chef import van de desbetreffende voedselbank, een lintje zeg ik je.
Slagers, supermarkten etc etc gooien wekelijks meer weg dan wij met z'n allen eten in een jaar. Ook dergelijke partijen doen niets met 'goede doelen'. Puur omdat de regels erg streng zijn en weggooien goedkoper is.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 00:43:07 #51
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_67565344
Uitstekend trollwerk weer jongens!
pi_67565353
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:28 schreef Breathtaking het volgende:
Als het brood nog goed te eten is zou het toch ontzettend zonde zijn om het zomaar weg te gooien?
Bij de voedselbank help je er nog mensen mee (in dit geval even niet maar toch).

Zou jij het liever de vuilnisbak in gooien?
Om eerlijk te zijn is dit een belachelijke situatie waarin, ervan uitgaande dat de TS de waarheid spreekt, de voedselbank een bijzonder dubieuze rol speelt. Al is het natuurlijk altijd wel vermakelijk om even het tegendeel te beweren.
pi_67565359
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:26 schreef Emimich het volgende:
De hele intentie van TS klopt ook niet, ik citeer: "ik werk parttime bij een bakkerij af en toe. Nou zitten we wel eens met een overschot aan brood. Zondag ochtend moeten we dan zorgen dat we dat kwijtraken en zit het iig niet meer in de weg."

Oftewel, het doel van TS en de zijnen is om het restproduct weg te moffelen en denkt dan zijn geweten te kunnen oppoetsen door de voedselbank op te zadelen met wanstaltige producten. Alsof de voedselbank een vuilnisbelt is en de bezoekers daarvan ratten die alles eten, die houding die louter minachting uitstraalt, werd in deze vakkundig afgestraft. Driewerf hulde voor de chef import van de desbetreffende voedselbank, een lintje zeg ik je.
Hou a.u.b. op zeg, tering het transporteren heebben wij zelfs betaald in afspraak met het transport bedrijf. Ik had die twee pallets ook in de container kunnen flikkeren. 30 min werk en kon eerder naar huis. Wat een kortzichtig gastje ben jij zeg. Het spul was zelfs vrijdag gemaakt en meteen de vriezer in dus verser dan wat jij bij de supermarkt koopt gast. woorden schieten me echt tekort bij zulke reacties...
pi_67565466
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:44 schreef Detecheda het volgende:
Hou a.u.b. op zeg, tering het transporteren heebben wij zelfs betaald in afspraak met het transport bedrijf. Ik had die twee pallets ook in de container kunnen flikkeren. 30 min werk en kon eerder naar huis. Wat een kortzichtig gastje ben jij zeg. Het spul was zelfs vrijdag gemaakt en meteen de vriezer in dus verser dan wat jij bij de supermarkt koopt gast. woorden schieten me echt tekort bij zulke reacties...
Ladies and gentlemen, mission accomplished.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 00:53:14 #55
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_67565473
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:52 schreef Emimich het volgende:

[..]

Ladies and gentlemen, mission accomplished.
Slaap je nu weer lekker?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_67565479
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:43 schreef JanusAnus het volgende:
Uitstekend trollwerk weer jongens!
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_67565525
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:53 schreef Biogarde het volgende:
Slaap je nu weer lekker?
Het houdt in ieder geval het volk scherp. Niets mis mee met wat tegengas zo af en toe.
pi_67565624
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:52 schreef Emimich het volgende:

[..]

Ladies and gentlemen, mission accomplished.
Ik wilde het net zeggen ..
pi_67565847
Ach, zie het als een KLB-ontgroening. Een waardevolle ervaring die uiteindelijk zal leiden tot een volwaardig bestaan door de donkere, drassige onderwereld die FOK eigenlijk blijkt te zijn.

Over het onderwerp zelf: terechte klacht.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 01:21:07 #60
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_67565902
Gevalletje voor geenstijl, lijkt me Wat een mongolen joh

[ Bericht 44% gewijzigd door star_gazer op 31-03-2009 01:34:13 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 01:44:19 #61
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_67566168
Was toch laatst op het nieuws dat sommige voedselbanken een tekort hebben aan spul om weg te geven. Ze hadden nog wel een hele voorraad dop erwten ofzo Beetje apart dat ze dit nu doen dan.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 01:48:36 #62
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_67566221
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:28 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Als het brood nog goed te eten is zou het toch ontzettend zonde zijn om het zomaar weg te gooien?
Bij de voedselbank help je er nog mensen mee (in dit geval even niet maar toch).

Zou jij het liever de vuilnisbak in gooien?
tuurlijk, want principe (of zoiets, of weet hij veel, of het klinkt zo leuk, of ..) is vele malen belangrijker !

niet dat die gast waarschijnlijk zelf ook maar ooit iets heeft voortgebracht, maar dat uiteraard terzijde
zonnig Brasil
pi_67566229
Als je ook ziet wat er soms in die voedelbankpakketten zit dan ben je bijna verbaast dat ze kwalitatief lekker en goed brood weigeren omdat het niet is gesneden
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:17:17 #64
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67568431
Ik lees dan ook steeds meer argumenten om die voedselbanken maar gewoon op te heffen. Ze zijn overbodig en houden de armoede alleen in stand.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:19:53 #65
3185 Adelante
To let it go now
pi_67568490
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 01:49 schreef Isabeau het volgende:
Als je ook ziet wat er soms in die voedelbankpakketten zit dan ben je bijna verbaast dat ze kwalitatief lekker en goed brood weigeren omdat het niet is gesneden


Ze krijgen wel de chips die nu nergens meer te koop is
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_67570203
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 01:21 schreef star_gazer het volgende:
Gevalletje voor geenstijl, lijkt me Wat een mongolen joh
http://www.geenstijl.nl/m(...)eft_geen_ongesn.html

Kennelijk zijn ze het met je eens.

OT:
Dat dit kan. Duur brood weigeren omdat het niet gesneden is.
Dat ze in die positie staan joh.
pi_67570389
Misschien kunnen ze die lui in plaats van een flatscreen een broodsnijmachine geven.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_67570426
Maar ja, die steuntrekkende moslims bij de voedselbank weigeren wel meer wat niet gesneden is.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_67570577
Gefeliciteerd, je staat op Geenstijl.
pi_67570603
Voedselbanken kennen wij hier niet...waarom wel in nederland eigenlijk?
nothing will change without a rebel
pi_67570652
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:57 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Omdat er misschien wél voldoende voedsel is om uit te kiezen? Klanten van de voedselbank zijn geen holbewoners om ze simpelweg af te schepen met een klomp brood.
ik hoopte echt dat je opmerking sarcastisch was bedoeld, maar kennelijk meen je het nog serieus

als het geen holbewoners zijn, kunnen ze ook werken voor hun geld misschien???

dit land gaat juist kapot aan die voedselbanken, zelfredzaamheid???
pi_67570720
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:12 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Voedselbanken bestaan vanwege liefdadigheid. Als je mensen afscheept met voedselrestanten is dat niet zo liefdadig meer.
my fucking god, je reacties klinken heel sarcastisch, maar het lijkt echt alsof je het meent
pi_67571103
gefeliciteerd met je geenstijl vermelding
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_67571165
wat een zeikerds
  dinsdag 31 maart 2009 @ 10:47:41 #75
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67571172
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 10:29 schreef bendk het volgende:
Voedselbanken kennen wij hier niet...waarom wel in nederland eigenlijk?
Omdat wij denken dat we daar mensen mee helpen, terwijl we eigenlijk de armoede in stand houden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 31 maart 2009 @ 10:48:57 #76
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67571215
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:15 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Precies. Hij had ten minste kunnen informeren naar de gebruikelijke gang van zaken daar. Ongesneden brood is voor paupers.
maar daar bestaat de klantenkring van de voedselbank juist uit
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 31 maart 2009 @ 10:49:27 #77
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67571235
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 31 maart 2009 @ 10:53:54 #78
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67571368
quote:
Aaaarrrghhhh elke keer als ik die stomme doos zie krijg ik weer moordneigingen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_67571572
quote:
Ik heb dit onderwerp met stijgende verbazing bekeken, het is gewoon een markt die bewerkt wordt. Iets van: waarom zou jij je druk om iets, je kunt het gewoon halen zonder daarvoor een prestatie te leveren.

Volgende keer: blijft u maar thuis hoor, wij komen het wel brengen, wat wilt u vandaag eten ?

Het is te gek voor woorden....
nothing will change without a rebel
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:00:40 #80
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_67571585
Geenstijl waardig topic
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:04:59 #81
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67571726
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:00 schreef bendk het volgende:

[..]

Ik heb dit onderwerp met stijgende verbazing bekeken, het is gewoon een markt die bewerkt wordt. Iets van: waarom zou jij je druk om iets, je kunt het gewoon halen zonder daarvoor een prestatie te leveren.

Volgende keer: blijft u maar thuis hoor, wij komen het wel brengen, wat wilt u vandaag eten ?

Het is te gek voor woorden....
Nederland is nu eenmaal zeer betuttelend en verzorgend en dan krijg je dit soort uitwassen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_67571782
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:15 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Precies. Hij had ten minste kunnen informeren naar de gebruikelijke gang van zaken daar. Ongesneden brood is voor paupers.
Als je even onder je rots uitkomt, zou je weten dat ongesneden brood langer vers blijft. En ik heb uit betrouwbare brond dat zelfs arme mensen over een mes beschikken...
Er is een reden voor waarom dit soort broden ongesneden wordt verkocht.
pi_67572004
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
SMILE je staat op geenstijl

http://www.geenstijl.nl/m(...)eft_geen_ongesn.html


Het verhaal kwam me al bekend voor, klik de link aan en tadaaa weer terug op Fok!
MOKUM XXX RATED
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:16:00 #85
215628 woid
let's get Friendly
pi_67572079
ik word maar holbewoner geloof ik...

mag ik het brood nu hebben?
pi_67572162
absurde kutmentaliteit
wel zeiken dat ze te weinig krijgen, maar je moet het wel in het juiste format aanleveren anders wordt het niet gewaardeerd
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:22:13 #87
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_67572299
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:05 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ten eerste, de voedselbank heeft vele meerdere leveranciers. Ten tweede, wat heb je aan ongesneden brood? Het is wel een beetje armoedig om de ene dag wel gesneden brood weg te geven en de andere dag niet.
Ik gok dat de meeste mensen wel gewoon een mes hebben hoor
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:22:39 #88
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_67572311
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:19 schreef Adelante het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ze krijgen wel de chips die nu nergens meer te koop is
Ze krijgen nog Smiths met flippo's?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_67572317
Droppen jullie dat brood de volgende keer bij mij? Ik houd wel van een stevig ongesneden brood
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:24:36 #90
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67572394
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:18 schreef Misan het volgende:
absurde kutmentaliteit
wel zeiken dat ze te weinig krijgen, maar je moet het wel in het juiste format aanleveren anders wordt het niet gewaardeerd
Beweren arm te zijn en dan ook nog eisen stellen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:26:53 #91
58560 Oksel
Gezellig.
pi_67572469
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:28:49 #92
215628 woid
let's get Friendly
pi_67572539
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:26 schreef Oksel het volgende:
wat is? is het brood niet lekker?
pi_67572551
Iets met een gegeven paard enzo.
pi_67572747
Ik kom binnenkort even uit Indonesie over voor vakantie, zal eens langs gaan om wat gratis vreten te halen, dit aangezien ik geen werk heb en ook geen eigen dak boven mijn hoofd heb in Nederland... Kom maar op met dat vreten, wel een beetje vers graag, en het brood in drie puntjes gesneden met roomboter uit van die kleine kuipjes.
pi_67573025
Ik ken een vrouw in nederland, die zo'n 25 jaar al een uitkering heeft. Haar eigen huis is nu hypotheekvrij deelde ze trots mede.

Conclusie: steekt geen poot uit, betaalde hypotheek via uitkering, verkoopt straks haar huis en steekt zo'n 250.000 euro in haar zak.....

Wel werken jullie hoor fokkers, luie donders, anders:
nothing will change without a rebel
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:44:00 #96
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67573110
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:41 schreef bendk het volgende:
Ik ken een vrouw in nederland, die zo'n 25 jaar al een uitkering heeft. Haar eigen huis is nu hypotheekvrij deelde ze trots mede.

Conclusie: steekt geen poot uit, betaalde hypotheek via uitkering, verkoopt straks haar huis en steekt zo'n 250.000 euro in haar zak.....

Wel werken jullie hoor fokkers, luie donders, anders:
25 jaar een uitkering Dat soort tuig moeten ze echt hard aanpakken. En bij verkoop van het huis de winst natuurlijk weer terugstorten aan de overheid, je hebt er lang genoeg van geprofiteerd.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_67573141
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:41 schreef bendk het volgende:
Ik ken een vrouw in nederland, die zo'n 25 jaar al een uitkering heeft. Haar eigen huis is nu hypotheekvrij deelde ze trots mede.

Conclusie: steekt geen poot uit, betaalde hypotheek via uitkering, verkoopt straks haar huis en steekt zo'n 250.000 euro in haar zak.....

Wel werken jullie hoor fokkers, luie donders, anders:
wtf
een uitkering krijgen en wel in een koophuis wonen?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:46:21 #98
3185 Adelante
To let it go now
pi_67573191
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:41 schreef bendk het volgende:
Ik ken een vrouw in nederland, die zo'n 25 jaar al een uitkering heeft. Haar eigen huis is nu hypotheekvrij deelde ze trots mede.

Conclusie: steekt geen poot uit, betaalde hypotheek via uitkering, verkoopt straks haar huis en steekt zo'n 250.000 euro in haar zak.....

Wel werken jullie hoor fokkers, luie donders, anders:
Huis vrij is keurig, ze kan beter een nieuw en duurder huis kopen en dan ook nog de hypotheekrente aftrekken
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_67573266
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:46 schreef Adelante het volgende:

[..]

Huis vrij is keurig, ze kan beter een nieuw en duurder huis kopen en dan ook nog de hypotheekrente aftrekken
je kunt alleen belasting aftrekken als je belasting betaalt
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:49:59 #100
3185 Adelante
To let it go now
pi_67573330
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:48 schreef Misan het volgende:

[..]

je kunt alleen belasting aftrekken als je belasting betaalt
Ook over een uitkering betaal je toch belasting?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:53:05 #101
215628 woid
let's get Friendly
pi_67573433
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:49 schreef Adelante het volgende:

[..]

Ook over een uitkering betaal je toch belasting?
natuurlijk, anders is het ongesneden... dan kan je het weigeren
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:53:38 #102
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_67573453
Ondankbare honden inderdaad. Alsof de Afrikanen massaal broeken terugsturen met de klacht dat er teveel gaten in zitten.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:10:35 #103
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_67574028
Triest
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:16:36 #104
182020 FixYou
Call 911 NOW!!!
pi_67574214
quote:
Wat een ongelofelijk dom wijf.

Dom wijf = *
Interviewster= ^

* Televisie heb ik gekregen, dvd-speler die erop staat.....alles is gekregen
^ Andere landen in Afrika, heeft u daarmee te doen?
* Sorry hoor, maar dat is ver van mijn bed, en als mensen daar geld aan geven, nee, die mensen zijn niet eens goed bezig.
^ Waarom niet?
*Omdat, zoals ik al zeg, in Nederland is nog best veel armoede.

ya te encontrara siempre te va buscando la verdad
un día entenderá lo poco que va quedando en su lugar
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:21:38 #105
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67574386
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:53 schreef AryaMehr het volgende:
Ondankbare honden inderdaad. Alsof de Afrikanen massaal broeken terugsturen met de klacht dat er teveel gaten in zitten. dat het geen replay broeken van de zomercollectie 2009 zijn.
zo voelt het een beetje bij die voedselbanken momenteel
die dozen eieren die ik wilde komen brengen, kunnen ze nu mooi op hun buik schrijven
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:30:20 #106
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_67574683
quote:
Daar staat wel een beertender op de achtergrond?
Ook zeker gekregen.

Pica:

Qui habet aures audiendi audiat
pi_67574759
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:16 schreef FixYou het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijk dom wijf.

Dom wijf = *
Interviewster= ^

* Televisie heb ik gekregen, dvd-speler die erop staat.....alles is gekregen
^ Andere landen in Afrika, heeft u daarmee te doen?
* Sorry hoor, maar dat is ver van mijn bed, en als mensen daar geld aan geven, nee, die mensen zijn niet eens goed bezig.
^ Waarom niet?
*Omdat, zoals ik al zeg, in Nederland is nog best veel armoede.

Ze heb een auto, dus het valt allemeaal nog wel mee met die armoede, iig bij haar.
Ik heb niet eens een auto, doe mij er es een geven meneer regering.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:36:49 #108
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_67574926
quote:
Ah daar hebben we peggy weer
Zelfs in china hadden ze het over haar.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:39:08 #109
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67575001
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:36 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Ah daar hebben we peggy weer
Zelfs in china hadden ze het over haar.
Ik krijg accuut moordneigingen als ik die muts zie.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:42:33 #110
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_67575099
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:39 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik krijg accuut moordneigingen als ik die muts zie.
Ik ook, heb je haar ook gezien in die speciale linda voor de voedselbank? Daar vertelde ze haar levensverhaal en kreeg ze gratis een hele dure outfit.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:48:06 #111
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_67575261
Wat een arogante klootzakken zijn het daar ook... het is niet gesneden. Is het voor die paupers ook al teveel moeite om een broodmes te hanteren?

Een mooi nederlands spreekwoord is: Je kijkt een gegeven paard niet in de bek.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:49:35 #112
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_67575302
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:32 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ze heb een auto, dus het valt allemeaal nog wel mee met die armoede, iig bij haar.
Ik heb niet eens een auto, doe mij er es een geven meneer regering.
Ja maar die auto heeft ze niet zomaar, ze heeft een straatfobie
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:01:18 #113
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67575688
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:42 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Ik ook, heb je haar ook gezien in die speciale linda voor de voedselbank? Daar vertelde ze haar levensverhaal en kreeg ze gratis een hele dure outfit.
Ik lees Linda niet, maar in dit geval is dat maar goed ook. Dat soort mensen moeten ze echt aanpakken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:01:58 #114
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67575712
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:49 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Ja maar die auto heeft ze niet zomaar, ze heeft een straatfobie
Ja dat was het beste van allemaal. Als je echt een straatfobie hebt ga je ook niet in een auto de straat op.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_67576207
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:49 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Ja maar die auto heeft ze niet zomaar, ze heeft een straatfobie
Ik heb een maatschappij fobie. Doe mij es in een bliksemtempo geld geven!
pi_67576285
Opmerkelijk van Geenstijl dat ze zo'n bericht plaatsen, nota bene uit KLB, zonder eerst te checken. Komkommertijd in het post-Powned-ledenverzameltijdperk?
pi_67576309
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:18 schreef McKillem het volgende:
Ik heb een maatschappij fobie. Doe mij es in een bliksemtempo geld geven!
Je hebt wel gelijk over dat eerste.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:23:03 #118
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:24:04 #119
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67576354
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:21 schreef Emimich het volgende:
Opmerkelijk van Geenstijl dat ze zo'n bericht plaatsen, nota bene uit KLB, zonder eerst te checken. Komkommertijd in het post-Powned-ledenverzameltijdperk?
Doen ze wel vaker... overigens zijn dit soort verhalen toch vrijwel altijd waar.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_67576624
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:24 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Doen ze wel vaker... overigens zijn dit soort verhalen toch vrijwel altijd waar.
Dat vind ik nogal een gedrufde bewering t.b.h. staat toch wel regelmatig onzin tussen.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:33:59 #121
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67576705
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:31 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat vind ik nogal een gedrufde bewering t.b.h. staat toch wel regelmatig onzin tussen.
als er iets is wat me de afgelopen jaren is opgevallen is dat een bepaald soort volk gebruikt maakt van de voedselbank. Deze beeldvorming is gekweekt door programma's als die van de wereldomroep maar ook bijvoorbeeld een serie genaamd Op Zwart Zaad. Vrijwel elke voedselbank klant in die programma's rookt, heeft een auto en weet ik veel wat voor troep allemaal...

Daarnaast is dit niet de eerste keer dat dergelijke verhalen over geweigerde producten de media bereiken
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_67576773
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:30 schreef tisauch het volgende:

[..]

Daar staat wel een beertender op de achtergrond?
Ook zeker gekregen.

Pica:

[ afbeelding ]


Gut wat een armoede.
pi_67576824
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:33 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

als er iets is wat me de afgelopen jaren is opgevallen is dat een bepaald soort volk gebruikt maakt van de voedselbank. Deze beeldvorming is gekweekt door programma's als die van de wereldomroep maar ook bijvoorbeeld een serie genaamd Op Zwart Zaad. Vrijwel elke voedselbank klant in die programma's rookt, heeft een auto en weet ik veel wat voor troep allemaal...

Daarnaast is dit niet de eerste keer dat dergelijke verhalen over geweigerde producten de media bereiken
Oh dit specifiek geloof ik wel.
Maar wat er over het algemeen in KLB gepost word.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:45:10 #124
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67577061
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:37 schreef McKillem het volgende:

[..]

Oh dit specifiek geloof ik wel.
Maar wat er over het algemeen in KLB gepost word.
nja ik doelde mee rop plukken van fok. Ze hadden ooit ook een item nav de topics hier over de funda foto's
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:49:27 #125
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67577199
Was toch al eens op TV geweest dat De Voedselbank soms wel behoorlijk strenge regels hanteert betreffende goederen. Maar niet gesneden, jezus...
AFC AJAX
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:57:34 #126
30837 r00t3d
Carpe Noctem
pi_67577459
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:19 schreef Adelante het volgende:Ze krijgen wel de chips die nu nergens meer te koop is
Ik heb afgelopen weekend nog een paar zakken gekocht. Dus 'nergens'?
pi_67578287
Triestheid ten top. Als de voedselbank legio leveranciers voor het uitzoeken heeft en ze omkomen in de giften (wat niet het geval is als je hun eigen acties mag geloven) dan kan ik voorstellen dat ze bepaalde secundaire eisen gaan stellen. Maar kom op, een luxe paasbrood is toch een hele mooie toevoeging aan zo'n voetselpakket?Genoeg mensen die juist ongesneden brood bij de bakker vragen en elk normaal functionerend mens kan een broodmes hanteren. Ik denk dat een gemiddeld persoon het erg leuk zou vinden om zo'n luxe brood gratis te krijgen, maar voor de armsten is het schijnbaar niet goed genoeg. Idem voor huismerken volgens Geenstijl. Goed stukje reclame weer voor de voedselbank.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:24:23 #128
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67578316
Gewoon opheffen die voedselbank, zijn we overal vanaf.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:27:12 #129
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67578407
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:24 schreef karr-1 het volgende:
Gewoon opheffen die voedselbank, zijn we overal vanaf.
voedselbanken zijn gewoon private ondernemingen, heeft de gemeente verder weinig over te zeggen verder...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:27:35 #130
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_67578422
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:24 schreef karr-1 het volgende:
Gewoon opheffen die voedselbank, zijn we overal vanaf.
Dat vind ik dan ook weer overdreven, er zijn ook wel mensen die het echt nodig hebben. Niet iedereen zit daar puur en alleen door de eigen schuld. Het gaat er bij mij ook niet in dat ieder voedselbankklant een shagrokende autorijder is met een dikke wehkampschuld.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:30:03 #131
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67578498
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:27 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Dat vind ik dan ook weer overdreven, er zijn ook wel mensen die het echt nodig hebben. Niet iedereen zit daar puur en alleen door de eigen schuld. Het gaat er bij mij ook niet in dat ieder voedselbankklant een shagrokende autorijder is met een dikke wehkampschuld.
Tuurlijk er zullen best mensen zijn die het echt nodig hebben en die gun ik het ook van harte. Maar er is ook een groot deel wat het gewoon niet nodig heeft en het wel makkelijk vind op deze manier. De controle zou gewoon een stuk strenger moeten zijn.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_67579121
Ik heb het hier aan enkele Deense vrienden en collega's laten zien. De een dacht ik em in de maling zat te nemen, de ander snapt niet dat er voedselbanken zijn in nederland en ......nou ja...ze vinden het intens triest dat er zulke mensen bestaan en ook nog de hand boven het hoofd wordt gehouden.

PS Als je hier geen werk hebt dan zorgt de gemeente oa dat je wel werk krijgt, werk je ze tegen, dan wordt je gekort en/of mag je flessen sorteren bij de stort, schoffelen, ouderen verzorgen en meer.

Ik schrijf dit laatste om een moraliteitskwestie aan de orde te stellen enw aar dat tot toe leidt.
nothing will change without a rebel
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:49:28 #133
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67579141
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:48 schreef bendk het volgende:
Ik heb het hier aan enkele Deense vrienden en collega's laten zien. De een dacht ik em in de maling zat te nemen, de ander snapt niet dat er voedselbanken zijn in nederland en ......nou ja...ze vinden het intens triest dat er zulke mensen bestaan en ook nog de hand boven het hoofd wordt gehouden.

PS Als je hier geen werk hebt dan zorgt de gemeente oa dat je wel werk krijgt, werk je ze tegen, dan wordt je gekort en/of mag je flessen sorteren bij de stort, schoffelen, ouderen verzorgen en meer.

Ik schrijf dit laatste om een moraliteitskwestie aan de orde te stellen enw aar dat tot toe leidt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_67579335
Het zijn voor het meerendeel mensen die diep in problematische schulden zitten, maar niet in een schuldhulp0verleningstraject zitten. De schuldhulpverlening laat je echt niet omkomen van de honger.

Het is voor 95% echte eigen schuld, dikke bult.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:57:35 #135
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67579406
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:55 schreef teknomist het volgende:
Het zijn voor het meerendeel mensen die diep in problematische schulden zitten, maar niet in een schuldhulp0verleningstraject zitten. De schuldhulpverlening laat je echt niet omkomen van de honger.

Het is voor 95% echte eigen schuld, dikke bult.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_67580029
Wat heb ik me geirriteerd aan Mendeljev in dit Topic, het is pas sneu als je ze gesneden brood geeft, straks denken ze nog dat de voedselbank denkt dat de mensen die bij de voedselbank eten halen geen messen hebben. :D
Roken is lekker
  dinsdag 31 maart 2009 @ 15:29:58 #137
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_67580404
Smile, je staat op geenstijl

Oh wacht, ik loop al uren achter
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 15:37:12 #138
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_67580681
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:05 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ten eerste, de voedselbank heeft vele meerdere leveranciers. Ten tweede, wat heb je aan ongesneden brood? Het is wel een beetje armoedig om de ene dag wel gesneden brood weg te geven en de andere dag niet.
Oh is dat een beetje armoedig?
Volgens mij is dat een beetje het hele verhaal van de voedselbank dus ik zie het probleem niet.
Dat ze dingen wegsturen als ze teveel hebben kan ik begrijpen. Maar ik hoop dat zij dan ook begrijpen dat ze niet ooit nog eens aan hoeven te komen met dat ze tekortkomen.
pi_67580749
tja, de voedselbank
C'est magnifique, mais ce n'est pas la guerre.
-
  dinsdag 31 maart 2009 @ 15:43:42 #140
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_67580907
TS, zou je misschien wat specifieker kunnen zijn? Om welke voedselbank gaat het? Wellicht dat Rutger er een kijkje wil komen nemen
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_67581215
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 15:43 schreef star_gazer het volgende:
TS, zou je misschien wat specifieker kunnen zijn? Om welke voedselbank gaat het? Wellicht dat Rutger er een kijkje wil komen nemen
tering man, k ben bekend , mijn topic heeft een veel groter impact dan ik had voorspelt, damn! ik zal het eerst met mijn chef moeten overleggen. Bedrijfsafspraken jeweets, ik kan shit aan m'n kop krijgen als ik ons bedrijf in een slecht daglicht zet met de voedselbank. We willen geen gezeur van die lui daar aan ons hoofd weetje, ik ben ook maar een werknemer...iig niet te gloven dit zeg

[ Bericht 0% gewijzigd door Detecheda op 31-03-2009 16:01:14 ]
  dinsdag 31 maart 2009 @ 16:36:28 #142
250518 Rifaap
Aap uit het Rifgebergte
pi_67582820
Wat een stelletje ondankbare honden!

Als ik een stokbrood in de oven leg, weet ik ook dat ik dat ding eerst open moet snijden voordat ik 'm kan beleggen. En mn vlees kan ik ook al niet in een keertje opeten; moet ik net als de rest van mn eten ook in stukken snijden.
pi_67583628
Ik vind het idioot. Waarom zouden mensen niet zelf een gratis gekregen brood snijden? Als je zelf een brood bakt snij je het ook zelf, dat is echt niet zo'n moeite. Het is leuk en aardig dat die Voedselbank steeds in de media schreeuwt dat ze hulp nodig hebben en dat er te weinig wordt gegeven.. Maar als je om te beginnen al geen huismerken accepteert, terwijl je doelgroep juist alle eten kan gebruiken, dan ben je al best onhandig bezig. En nu wordt een goeiige bakker ook de deur uit gejaagd. Het is godgeklaagd. Zo help je de goodwill van leveranciers wel om zeep ja.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 17:00:08 #144
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67583660
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:59 schreef Patches het volgende:
Zo help je de goodwill van leveranciers wel om zeep ja.
en particulieren, mijn doosjes eieren kunnen ze wel vergeten
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67584334
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 15:53 schreef Detecheda het volgende:

[..]

tering man, k ben bekend , mijn topic heeft een veel groter impact dan ik had voorspelt, damn! ik zal het eerst met mijn chef moeten overleggen. Bedrijfsafspraken jeweets, ik kan shit aan m'n kop krijgen als ik ons bedrijf in een slecht daglicht zet met de voedselbank. We willen geen gezeur van die lui daar aan ons hoofd weetje, ik ben ook maar een werknemer...iig niet te gloven dit zeg
TS is zijn baan kwijt door alle "onschuldige" ophef
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  dinsdag 31 maart 2009 @ 17:32:54 #146
3185 Adelante
To let it go now
pi_67584831
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:18 schreef Adolecens het volgende:

[..]

TS is zijn baan kwijt door alle "onschuldige" ophef
Ach, heeft ie altijd nog wel een adresje waar ie aan brood kan komen .
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_67584959
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:44 schreef Misan het volgende:

[..]

wtf
een uitkering krijgen en wel in een koophuis wonen?
Als je een koophuis hebt dan wordt alle overwaarde in een aparte hypotheek gestopt waar dan de uitkering van betaald wordt.
pi_67584972
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 15:53 schreef Detecheda het volgende:
tering man, k ben bekend , mijn topic heeft een veel groter impact dan ik had voorspelt, damn! ik zal het eerst met mijn chef moeten overleggen. Bedrijfsafspraken jeweets, ik kan shit aan m'n kop krijgen als ik ons bedrijf in een slecht daglicht zet met de voedselbank. We willen geen gezeur van die lui daar aan ons hoofd weetje, ik ben ook maar een werknemer...iig niet te gloven dit zeg
Je moet het spel slim spelen man. Of die ondankbare honden van de voedselbank zijn sneller bij jouw baas en dan ben jij de sjaak of je kiest ervoor om het spel slim te spelen en Geenstijl geheel te informeren zodat er een mooie reportage van Rutger c.s. uitkomt en je op FOK een onsterfelijke status zal bereiken. Ik zou het wel weten.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 17:44:15 #149
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_67585171
Grappig, ik kom in dit topic via GS
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_67585216
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:36 schreef AyrtonSenna het volgende:

[..]

Als je een koophuis hebt dan wordt alle overwaarde in een aparte hypotheek gestopt waar dan de uitkering van betaald wordt.
En als je dan eenmaal je huis hypotheekvrij hebt dan heb je ineens vermogen dat je mag opeten ipv uitkering te krijgen? Of werkt het zo niet?
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  dinsdag 31 maart 2009 @ 18:11:09 #151
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
  dinsdag 31 maart 2009 @ 18:14:24 #152
3185 Adelante
To let it go now
pi_67585910
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:44 schreef Stefan het volgende:
Grappig, ik kom in dit topic via GS
En jij werkt voor de frontpage
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 31 maart 2009 @ 18:14:52 #153
3185 Adelante
To let it go now
pi_67585923
quote:
Beter laat dan nooit
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 31 maart 2009 @ 18:16:39 #154
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_67585972
goed topic!
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_67586003
quote:
Zo zet je jezelf natuurlijk weer eens geweldig voor schut.

Is Geenstijl toevallig het ANP voor de frontpage geworden?
pi_67586176
[quote]Op dinsdag 31 maart 2009 00:12 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Voedselbanken bestaan vanwege liefdadigheid. Als je mensen afscheept met voedselrestanten is dat niet zo liefdadig meer.
____________________________________________________________________________________

Liefdadigheid ja.
Maar iets weigeren wat eigenlijk voor anderen bedoeld is?
ongesneden brood weigeren snap ik niet. (misschien heeft niet iedere huishouding een fatsoenlijk mes om het te snijden)
Met producten met een korte houdbaarheids datum (1a2 dagen) begrijp ik wel.
Bij de meeste voedselbanken kan je maar op 1 dag in week je spullen ophalen.
pi_67586272
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:15 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Precies. Hij had ten minste kunnen informeren naar de gebruikelijke gang van zaken daar. Ongesneden brood is voor paupers.
Nou, de voedselbank is juist voor paupers dus TS deed het precies goed.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 18:29:27 #158
123287 error32
Trotse Zeeuw
pi_67586305
Beetje laat pas op de FP
Knip het topic af bij de stippellijn.
----------------------&gt;8--------------------------------------&gt;8---------------------------------------&gt;8--------------------------------------&gt;8----------
pi_67586309
Waar kan ik dat brood afhalen ?
We houden hier wel van lekker brood en ik ben dol op noten.
Ja, dat waldkorn is erg duur.
De schuldregeling is er hier nog niet door.
Zijn al bijna 2 jaar bezig. Maar 5500 euro.
Een foutje gemaakt met de belastingendienst.
Bijna 3 jaar lang verzwegen dat we (ineens) geen recht meer hadden op de kinderkorting.
Waarom niet is ons nog steeds onduidelijk.
De belastingdienst kommuniceert niet.
Je kunt alleen maar opgeven.
Valt weinig op te geven van een bijstandsuitkering.
Ook daar betaalden we aan terug.
Nog 300 euro terug betalen per maand werd ineens wel erg veel van het goede.

Het mooiste is dat zij terug kunnen vragen tot 5 jaar.
Maar de korting kon maar 1 jaar.
En ja, als je al een jaar met de schuldhulp van diezelfde Sociale Dienst aan het regelen bent.
Nog steeds niks geregeld en kan zomaar nog 5 jaar duren.
Tot de laatste cent alles terug betalen.
Zonder dat je weet wat je fout hebt gedaan.
A fool knows everything and nothing-Always look on da bright side of life;Een dag niet gelachen is een dag niet gebeefd.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 18:29:34 #160
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_67586474
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:30 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Tuurlijk er zullen best mensen zijn die het echt nodig hebben en die gun ik het ook van harte. Maar er is ook een groot deel wat het gewoon niet nodig heeft en het wel makkelijk vind op deze manier. De controle zou gewoon een stuk strenger moeten zijn.
2 people, 1 thought.
pi_67586557
Zolang je niet buiten in een doos woont (geen luxe doos wel te verstaan), niet kan bewegen van de honger, dan ben je gewoon niet arm.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 18:48:36 #164
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67586766
quote:
die in leiden hoeft in ieder geval niet op mijn eieren te rekenen.
beetje flauw van mij misschien, maar dit soort dingen zijn te belachelijk voor woorden, laat ze eerst maar eens hun zaakjes goed krijgen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 31 maart 2009 @ 18:53:46 #165
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67587315
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:48 schreef Mirjam het volgende:

[..]

die in leiden hoeft in ieder geval niet op mijn eieren te rekenen.
beetje flauw van mij misschien, maar dit soort dingen zijn te belachelijk voor woorden, laat ze eerst maar eens hun zaakjes goed krijgen.
Ik ben verbaasd.
AKQ
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:09:47 #167
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67587359
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:08 schreef Dumpelke het volgende:

[..]

Ik ben verbaasd.
care to explain?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67587471
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:09 schreef Mirjam het volgende:

[..]

care to explain?
Je wilde eieren geven aan een goeie doel als de voedselbank en omdat een anonieme persoon met een verhaal aankomt wat niet waar hoeft te zijn, laat je het maar zitten.

Ik ben verbaasd hoe snel en makkelijk jouw beeld van de voedselbank veranderd is.
AKQ
pi_67587740
Wij haalden eerst ook altijd groente bij een bedrijf waar altijd een pallet of wat klaar stond voor de voedselbank. Als wij het makkelijk op konden voeren aan de dieren namen wij het mee .
Ze vonden ons ook vriendelijker dan de lui van de voedsel bank. Een bedankje van hun was uniek volgens de medewerkers van het bedrijf.
hihi haha :D
pi_67587855
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:53 schreef Yurithemaster het volgende:
Goh welke dag zal het morgen zijn?

Goh welke dag is het vandaag.

[ Bericht 1% gewijzigd door MrBadGuy op 31-03-2009 19:40:18 ]
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:33:19 #171
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_67588227
Jezusmina, wat een arrogantie in dit topic zeg .

Waarom lijkt iedereen het feit over het hoofd te zien dat de medewerkers van de voedselbank het brood hebben geweigerd? Het is niet alsof de bezoekende mensen de betreffende jongen in z'n gezicht hebben uitgelachen dat 'ie het lef had om met een ongesneden brood aan te komen hoor . Natuurlijk is het zorgelijk dat aan de ene kant in het nieuws is dat de voedselbank eten tekort komt en er aan de andere kant dit soort dingen gebeuren. Maar is het bij iemand opgekomen dat er toevallig wél een overschot aan brood zou kunnen zijn? Iets wat me heel erg logisch lijkt, aangezien brood erg snel over datum gaat en er vaak teveel wordt geproduceerd. Moeten ze dan maar alles aannemen, zelfs al kunnen ze het niet kwijt bij hun bezoekers?

En echt, die voorbeelden over uitkeringstrekkende mensen met auto's en hypotheken. Mijn god, ga eens even ergens anders zeiken. Ik wil jou wel spreken als je een keer gebruik wilt maken van de Nederlandse verzorgingsstaat .
pi_67588364
In navolging van de voedselbanken heeft men ook verzamelloodsen voor meubels. Het gaat hier niet om een kringloopwinkel waar spullen worden verkocht, nee het gaat hier om een of andere instantie die de meubels weer weggeeft aan mensen die het nodig hebben.
Probeer daar eens de altijd net onderhouden, schone, onbeschadigde eiken meubelen van oma te brengen. Je kan rechtsomkeer omdat dat toch echt niet meer kan, dat is ouderwets.

Ik zie juist de mensen voor me die een woning toegewezen hebben gekregen en op een kratje moeten zitten, die je helpt om de boel op te starten. Nee, de woning moet netjes ingericht worden, geheel volgens de trend, al zou dat een jaar, misschien wel twee jaar achter mogen lopen.

Het verhaal in de OP is niet op zichzelf staand. Mensen die bij de voedselbank komen klagen, sterker nog die zonder reden de VWA inschakelen omdat het product wat ze gekregen hebben tegen de uiterste verkoopdatum aanzat. Raar? Nee hoor, het is heel normaal.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 31 maart 2009 @ 20:15:04 #173
74056 crew  ToT
pi_67589686
Ik heb alleen de eerste pagina aan reacties gelezen, maar misschien is RSI ook een factor die mee zou kunnen spelen?
De medewerkers van de voedselbank zouden teveel snijbewegingen moeten maken om al die broden te snijden of zo?

Verder vind ik persoonlijk dat ze gewoon niet moeten zeiken; het is toch mooi dat je dat brood krijgt?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 20:16:04 #174
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67589730
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:15 schreef ToT het volgende:
Ik heb alleen de eerste pagina aan reacties gelezen, maar misschien is RSI ook een factor die mee zou kunnen spelen?
De medewerkers van de voedselbank zouden teveel snijbewegingen moeten maken om al die broden te snijden of zo?

Verder vind ik persoonlijk dat ze gewoon niet moeten zeiken; het is toch mooi dat je dat brood krijgt?
ze kunnen die broden gewoon ongesneden uitdelen hoor. Iedereen heeft wele en mes in huis waar ze vervolgens thuis het brood mee kunnen snijden
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 31 maart 2009 @ 20:21:47 #175
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67589926
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:15 schreef ToT het volgende:
Ik heb alleen de eerste pagina aan reacties gelezen, maar misschien is RSI ook een factor die mee zou kunnen spelen?
De medewerkers van de voedselbank zouden teveel snijbewegingen moeten maken om al die broden te snijden of zo?

Verder vind ik persoonlijk dat ze gewoon niet moeten zeiken; het is toch mooi dat je dat brood krijgt?
je denkt toch niet serieus dat die gasten eerst dat brood zoudfen gaan snijden voordat ze het in zo'n krat gooien?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 31 maart 2009 @ 20:22:13 #176
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_67589938
Ik ben zo benieuwd naar de achterliggende reden
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_67589989
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:22 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben zo benieuwd naar de achterliggende reden
Eh... geen honger?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 20:24:17 #178
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_67590009
welke voedselbank was het eigenlijk?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 20:26:53 #179
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67590108
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:22 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben zo benieuwd naar de achterliggende reden
omdat het niet gesneden was.
of bedoel je nóg een achterliggende reden?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67590337
Geef mij dat brood maar hoor.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 20:34:44 #181
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_67590376
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:26 schreef Mirjam het volgende:
het niet gesneden was.
of bedoel je nóg een achterliggende reden?
Dat dus: wat is het probleem met ongesneden brood?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_67590475
WTF je staat op geenstijl
pi_67590528
quote:
Vorig jaar weigerde de Voedselbank ook al huismerken.
Dit vind ik trouwens helemaal bizar.
pi_67590711
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:37 schreef Salsaneck het volgende:
WTF je staat op geenstijl
Nee, dat meen je niet. Heb je een link?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 20:47:25 #185
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67590895
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:34 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat dus: wat is het probleem met ongesneden brood?
al sla je me dood
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 31 maart 2009 @ 20:48:08 #186
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67590923
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:38 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Dit vind ik trouwens helemaal bizar.
en verschrikkelijk arrogant.
en wel maar roepen dat ze 't zo moeilijk hebben
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67590953
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:37 schreef Salsaneck het volgende:
WTF je staat op geenstijl
OMG waar dat? Ik kan het echt niet vinden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 31 maart 2009 @ 20:58:49 #188
74056 crew  ToT
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:00:45 #189
67379 Mirjam
ermahgerd
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:07:41 #190
219078 Rbnn
Schitterend van Roem
pi_67591641
Zéér terechte klacht lijkt me.
Kanker paupers.
...
pi_67591696
quote:
Dankje, ik moest er echt naar zoeken. He, ik ben net een voedselbankbezoeker, ik ben liever lui dan moe.
pi_67592186
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 15:18 schreef Mr.Cooper het volgende:
Wat heb ik me geirriteerd aan Mendeljev in dit Topic
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_67592552
quote:
Alleen de A-merken mogen naar de Voedselbank. De Voedselbank wil geen huismerken hebben, dat noemen ze conurrentievervalsing. (...) Deze mensen krijgen dus een pakket met uitlsuitend A-merken en daarmee hebben ze het vaak beter dan de doorsnee Nederlander.
Ah, waarschijnlijk gaan die lui meteen ruzie maken als de ene Nutella krijgt en de ander Euroshopper chocopasta. Dus krijgt iedereen maar luxe.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:39:16 #194
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_67592916
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 15:18 schreef Mr.Cooper het volgende:
Wat heb ik me geirriteerd aan Mendeljev in dit Topic,
Ik 'irriteer' me aan mensen die zeggen dat ze zich ergens aan irriteren, i.p.v. dat ze zich ergens aan ergeren.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:41:01 #195
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67592993
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:48 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

OMG waar dat? Ik kan het echt niet vinden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
AFC AJAX
  Forum Admin dinsdag 31 maart 2009 @ 21:42:17 #196
232445 crew  Specularium
pi_67593056
Heeft Mevr. Froger al gereageerd?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:56:51 #197
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_67593664
Hebben de Voedselbanken al gereageerd? Die lui moeten echt iets aan hun PR doen, dit soort verhalen doet ze geen goed.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 31 maart 2009 @ 22:02:59 #198
74056 crew  ToT
pi_67593943
Inderdaad ja, zat ik ook al aan te denken.

Als het sowieso al geen vervroegde 1 April grap is, is het verstandig dat er geen plaatsnaam vermeld is.
TS is trouwens pas 6 dagen lid...

Geen hoax?
pi_67594011
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:42 schreef Specularium het volgende:
Heeft Mevr. Froger al gereageerd?


pi_67594696
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:02 schreef ToT het volgende:
Inderdaad ja, zat ik ook al aan te denken.

Als het sowieso al geen vervroegde 1 April grap is, is het verstandig dat er geen plaatsnaam vermeld is.
TS is trouwens pas 6 dagen lid...

Geen hoax?
Ok, hier moet ik even ertussen komen. Ik ben een kloon, van usert ''Dibble''. Was genoodzaakt deze aan te maken maar daar gaat het niet om. Mijn topics zijn uiterst geloofwaardig, ik heb al eerder duistere praktijken/organisaties opgedoekt op Fok!...zie---> Annswa. Ik kan je vertellen dat het brood in 101% goede staat was en we hebben dit als enig reden ( dat het niet gesneden is) van de VB waarom het retour is gezonden.

Excuze moi maar ik ga nu werken. Morgen zal meer navraag doen bij m'n chef aangezien er zoveel animo is voor dit onderwerp.
pi_67594991
Om welke voedselbank gaat het precies? Weet in ieder geval iedereen waar hij zijn spul NIET heen moet brengen...
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:32:03 #202
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_67595249
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:04 schreef FANN het volgende:

[..]



[ afbeelding ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_67595368
Wat een tuig .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_67595424
En morgen staat hier ÉÉN APRIL!!!!!EINZ!!

Of ben ik te achterdochtig?
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_67595935
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:37 schreef Dirkh het volgende:
In navolging van de voedselbanken heeft men ook verzamelloodsen voor meubels. Het gaat hier niet om een kringloopwinkel waar spullen worden verkocht, nee het gaat hier om een of andere instantie die de meubels weer weggeeft aan mensen die het nodig hebben.
Probeer daar eens de altijd net onderhouden, schone, onbeschadigde eiken meubelen van oma te brengen. Je kan rechtsomkeer omdat dat toch echt niet meer kan, dat is ouderwets.

Ik zie juist de mensen voor me die een woning toegewezen hebben gekregen en op een kratje moeten zitten, die je helpt om de boel op te starten. Nee, de woning moet netjes ingericht worden, geheel volgens de trend, al zou dat een jaar, misschien wel twee jaar achter mogen lopen.

Het verhaal in de OP is niet op zichzelf staand. Mensen die bij de voedselbank komen klagen, sterker nog die zonder reden de VWA inschakelen omdat het product wat ze gekregen hebben tegen de uiterste verkoopdatum aanzat. Raar? Nee hoor, het is heel normaal.
Bah. Is Nederland zo socialistisch geworden? Moet kotsen van zo'n verhalen
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_67596535
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:07 schreef Mirjam het volgende:
ik wilde ze van de week eieren brengen, daar vroegen ze om ivm pasen, maar ik weet niet of ik daar nu nog zo om sta te springen, stel je voor, kom ik aan met een doos bruine eieren, word ik weggestuurd, omdat ze liever wiite hebben.
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:21 schreef Mirjam het volgende:
die dozen eieren die ik wilde komen brengen, kunnen ze nu mooi op hun buik schrijven
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:00 schreef Mirjam het volgende:
mijn doosjes eieren kunnen ze wel vergeten
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:48 schreef Mirjam het volgende:
die in leiden hoeft in ieder geval niet op mijn eieren te rekenen.
Mocht iemand het gemist hebben. Weet je overigens dat elke voedselbank zelfstandig is en er geen overkoepelend beleid is?

[ Bericht 0% gewijzigd door Kikkerdrilpudding op 31-03-2009 23:06:55 ]
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:24:21 #207
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_67597474
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:01 schreef Kikkerdrilpudding het volgende:
Mocht iemand het gemist hebben. Weet je overigens dat elke voedselbank zelfstandig is en er geen overkoepelend beleid is?
Franchise!!!!!!!!
pi_67597500
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:26 schreef Emimich het volgende:
De hele intentie van TS klopt ook niet, ik citeer: "ik werk parttime bij een bakkerij af en toe. Nou zitten we wel eens met een overschot aan brood. Zondag ochtend moeten we dan zorgen dat we dat kwijtraken en zit het iig niet meer in de weg."

Oftewel, het doel van TS en de zijnen is om het restproduct weg te moffelen en denkt dan zijn geweten te kunnen oppoetsen door de voedselbank op te zadelen met wanstaltige producten. Alsof de voedselbank een vuilnisbelt is en de bezoekers daarvan ratten die alles eten, die houding die louter minachting uitstraalt, werd in deze vakkundig afgestraft. Driewerf hulde voor de chef import van de desbetreffende voedselbank, een lintje zeg ik je.
- Rijke man is zat van zijn materialistische bezittingen en wil het echte leven opzoeken, 'hier heb je m'n ferrari' zegt de man tegen een zwerver en geeft hem de sleutels.
- Zwerver: 'nee dankje! ik wil geen afdankertjes '

Mijn god, onverkocht kwaliteitsbrood nog steeds goed + voedselbank is gewoon 1+1=2 normaal gesproken... dat jij er weer eens zo'n hatelijk stukje van weet te maken.... dude

edit; ik hap te makkelijk deze week
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:30:00 #209
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67597689
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:01 schreef Kikkerdrilpudding het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]

Mocht iemand het gemist hebben. Weet je overigens dat elke voedselbank zelfstandig is en er geen overkoepelend beleid is?
ja, ik weet dat ik 't 4 keer gepost heb
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67597741
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:36 schreef sinadO het volgende:
En morgen staat hier ÉÉN APRIL!!!!!EINZ!!

Of ben ik te achterdochtig?
Onthou dat ik 't zei als het morgen uitkomt!
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:32:04 #211
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67597766
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:31 schreef sinadO het volgende:

[..]

Onthou dat ik 't zei als het morgen uitkomt!
als dat zo is, breng ik 10 dozen eieren naar de voedselbank
en niet van die laffe doosjes met 6 eieren
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:34:43 #212
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_67597879
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:32 schreef Mirjam het volgende:

[..]

als dat zo is, breng ik 10 dozen eieren naar de voedselbank
en niet van die laffe doosjes met 6 eieren
Hoezo makkelijk beinvloedbaar
Krekker is de bom!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:35:34 #213
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67597902
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:34 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Hoezo makkelijk beinvloedbaar
nee hoor, als het echt een flauwe kutgrap blijkt te zijn, zou ik dat sneu vinden.
ik verwacht hetr niet ook.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67597986
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:35 schreef Mirjam het volgende:
nee hoor, als het echt een flauwe kutgrap blijkt te zijn, zou ik dat sneu vinden.
ik verwacht hetr niet ook.
Je laat van dit topic afhangen hoeveel dozen eieren je naar je lokale voedselbank gaat brengen en dan reageer je ontkennend op de constatering dat je makkelijk beïnvloedbaar bent..?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:42:20 #215
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_67598129
quote:
Welkom op Voedselbanken.nl

De eerste Voedselbank in Europa ontstond in 1984 in Frankrijk. Inmiddels zijn 17 landen aangesloten bij de Europese Federatie van Voedselbanken ( www.eurofoodbank.org ). De Nederlandse Voedselbank bestaat sinds 2002 en is sinds 2004 aangesloten bij de Eurofoodbank. Het concept Voedselbank kent enkele grondregels:

Hoofddoelstellingen zijn:
Tegengaan van verspilling van levensmiddelen
Tegengaan van armoede
Geen mensen in loondienst, 100% vrijwilligers
Er worden geen levensmiddelen ingekocht/verkocht!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:43:48 #216
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_67598174
WTF
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:44:36 #217
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67598191
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:38 schreef Emimich het volgende:

[..]

Je laat van dit topic afhangen hoeveel dozen eieren je naar je lokale voedselbank gaat brengen en dan reageer je ontkennend op de constatering dat je makkelijk beïnvloedbaar bent..?
vooralsnog krijgen ze helemaal niks, omdat ik het belachelijk vind dat ze zich zo opstellen.
zeker omdat 1 van hun motto's 'het tegengaan van verspilling van levensmiddelen' is.

mocht echter blijken dat TS uit z';n nek lult, en dit allemaal een flauwe grap was, okay, dan gun ik ze het voordeel van de twijfel, en een beetje meer, omdat het bijna pasen is.
simple as that.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67598226
die eieren van mirjam kunnen ze vergeten dat weet ik wel.
La to None
pi_67598457
Dit bewijst maar weer dat armoe in NL niet bestaat. Arrogante klootzakken, opheffen die voedselbanken en auto afpakken van zogenaamde 'arme' mensen.
Allah u akbar
pi_67598543
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:19 schreef Detecheda het volgende:

[..]

Ok, hier moet ik even ertussen komen. Ik ben een kloon, van usert ''Dibble''. Was genoodzaakt deze aan te maken maar daar gaat het niet om. Mijn topics zijn uiterst geloofwaardig, ik heb al eerder duistere praktijken/organisaties opgedoekt op Fok!...zie---> Annswa. Ik kan je vertellen dat het brood in 101% goede staat was en we hebben dit als enig reden ( dat het niet gesneden is) van de VB waarom het retour is gezonden.

Excuze moi maar ik ga nu werken. Morgen zal meer navraag doen bij m'n chef aangezien er zoveel animo is voor dit onderwerp.
Oja natuurlijk, Dibble was bakker.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:54:51 #221
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67598565
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:54 schreef Salsaneck het volgende:

[..]

Oja natuurlijk, Dibble was bakker.
en dat had 'ie dan ook beter niet kunnen zeggen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:55:34 #222
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_67598591
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:33 schreef BlaatschaaP het volgende:
Maar is het bij iemand opgekomen dat er toevallig wél een overschot aan brood zou kunnen zijn? Iets wat me heel erg logisch lijkt, aangezien brood erg snel over datum gaat en er vaak teveel wordt geproduceerd.
Moeten ze dan maar alles aannemen, zelfs al kunnen ze het niet kwijt bij hun bezoekers?
Oh nee, de voedselbankers krijgen een keer wat extra brood, een luxe paasbrood, mee. De wereld vergaat!
pi_67598855
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:44 schreef Mirjam het volgende:
vooralsnog krijgen ze helemaal niks, omdat ik het belachelijk vind dat ze zich zo opstellen.
zeker omdat 1 van hun motto's 'het tegengaan van verspilling van levensmiddelen' is.

mocht echter blijken dat TS uit z';n nek lult, en dit allemaal een flauwe grap was, okay, dan gun ik ze het voordeel van de twijfel, en een beetje meer, omdat het bijna pasen is.
simple as that.
Wat had je gedaan als je dit topic nooit gelezen had?
  woensdag 1 april 2009 @ 00:04:57 #224
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67598895
quote:
Op woensdag 1 april 2009 00:03 schreef Emimich het volgende:

[..]

Wat had je gedaan als je dit topic nooit gelezen had?
een (1) grote doos eieren gebracht
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67598932
Was laatst ook bij man bijt hond of iets dergelijks..

Waren ze bij een voedselbank op bezoek, en kregen ze daar een man van de keuringsdienst van waren (oid) op bezoek, omdat er klachten waren binnengekomen van een man die een pak met bedorven melk had gekregen.

Jezus, als je uberhaupt er al over durft te klagen, bel dan even naar de voedselbank zelf, je gaat toch niet naar de KDVW bellen!? Om vervolgens de hele voedselbank te laten onderzoeken? Dan spoor je dus ook echt niet.

In dit geval, niets mis met de VB, maar wel met de mentaliteit van de mensen die er gebruik van maken.
Nee.
  woensdag 1 april 2009 @ 00:06:34 #226
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_67598944
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:31 schreef sinadO het volgende:

[..]

Onthou dat ik 't zei als het morgen uitkomt!
Wie
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_67599629
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:26 schreef Emimich het volgende:
De hele intentie van TS klopt ook niet, ik citeer: "ik werk parttime bij een bakkerij af en toe. Nou zitten we wel eens met een overschot aan brood. Zondag ochtend moeten we dan zorgen dat we dat kwijtraken en zit het iig niet meer in de weg."

Oftewel, het doel van TS en de zijnen is om het restproduct weg te moffelen en denkt dan zijn geweten te kunnen oppoetsen door de voedselbank op te zadelen met wanstaltige producten. Alsof de voedselbank een vuilnisbelt is en de bezoekers daarvan ratten die alles eten, die houding die louter minachting uitstraalt, werd in deze vakkundig afgestraft. Driewerf hulde voor de chef import van de desbetreffende voedselbank, een lintje zeg ik je.
Eens !!

Voedselbank
Nothing to see here, carry on
  woensdag 1 april 2009 @ 00:36:48 #228
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_67599722
Het zou wel een hele foute 1 april-grap zijn.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_67600125
Ook al kan ik prima een brood betalen als ik gratis brood aangeboden kreeg zou ik geen nee zeggen. Kan niet zeggen dat ik me te goed voel om gratis brood uit te delen laat staan dat een voedselbank zo'n standpunt zou moeten hebben. Hetzelfde geldt voor de eerder genoemde meubels. Wat kan mij het nou schelen dat ze niet in zijn als student zou ik blij zijn dat ik een kast, een tafel en een bank in mijn huis heb staan.

Ik ben voor het bestaan van dit soort initiatieven en hoop dat dit slechts een incident is en niet de norm.
  woensdag 1 april 2009 @ 01:08:42 #230
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_67600199
Kindertjes in afrika bouwen 100 bierblikrobotjes voor zo'n stuk brood, eten is eten en niet zeuren mang.
  woensdag 1 april 2009 @ 01:49:25 #231
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_67600521
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:08 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Het is niet heel tof voor de voedselbank klanten om duidelijk te zien dat je restanten meekrijgt. Straks krijgen ze door dat ze in armoede leven. Dat heeft alle gevolgen van dien.
95% van europa snijdt het brood thuis en laat het niet door de bakker/supermarkt doen, hoe kun je nou een goed product terugsturen als aan de andere kant er enorme tekorten zijn? en die mensen mogen best IETS doen ipv lijdzaam te gaan zitten toezien; je zou bijna hopen dat deze arrogantie van de voedselbank uiteindelijk het hele concept de das om doet, lost het probleem zich vanzelf op.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 1 april 2009 @ 01:50:38 #232
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_67600529
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:12 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Voedselbanken bestaan vanwege liefdadigheid. Als je mensen afscheept met voedselrestanten is dat niet zo liefdadig meer.
dus liever honger lijden met je 'trots' op zak dan een gevulde maag? hou toch op met die idioterie.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 1 april 2009 @ 01:59:55 #233
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_67600588
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:49 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Ja maar die auto heeft ze niet zomaar, ze heeft een straatfobie
vast 't verhaal waarmee die doos, samen met een paar hongerafrikaantjes, d'r hele leven alles bij elkaar schooit; en ze heeft het zo erg, 'zelfs een weekendje weg zit er niet in' (en ondertussen weer door gaan googlen via d'r breedband lijn).

wat een misselijkmakend filmpje; die kinderen lopen er ook maar als een aanhangsel bij, ze waren in Afrika waarschijnlijk beter af met alle verwachtingen voor later die ze in duigen zien opgaan met zo'n heks als moeder.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_67600663
Vreemd hoor, die voedselbank, gesneden brood wordt veel sneller oud dan ongesneden brood dus ik zou er juist blij mee zijn.
pi_67600668
quote:
Op woensdag 1 april 2009 01:59 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

vast 't verhaal waarmee die doos, samen met een paar hongerafrikaantjes, d'r hele leven alles bij elkaar schooit; en ze heeft het zo erg, 'zelfs een weekendje weg zit er niet in' (en ondertussen weer door gaan googlen via d'r breedband lijn).

wat een misselijkmakend filmpje; die kinderen lopen er ook maar als een aanhangsel bij, ze waren in Afrika waarschijnlijk beter af met alle verwachtingen voor later die ze in duigen zien opgaan met zo'n heks als moeder.
Dat zijn de vruchten van de Nederlandse verzorgingsstaat. Volgens allerlei linksen moet je daar juist trots op zijn.
pi_67601090
Het zal zo wel zitten. De voedselbanken hebben in het verleden klachten gehad van hun vaste klanten. Deze zeiden tegen de leiding dat ze geen ongesneden brood meer moesten aannemen.

De vaste klanten hadden teveel moeite met het doorverkopen daarvan....
nothing will change without a rebel
pi_67601207
quote:
Op woensdag 1 april 2009 00:06 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Wie
IK!
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  woensdag 1 april 2009 @ 08:46:49 #238
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_67602092
quote:
Op woensdag 1 april 2009 02:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
Vreemd hoor, die voedselbank, gesneden brood wordt veel sneller oud dan ongesneden brood dus ik zou er juist blij mee zijn.
En van ongesneden brood kun je van die heerlijke dikke plakken afsnijden . Ik koop regelmatig ongesneden brood .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_67602118
quote:
Op woensdag 1 april 2009 08:46 schreef DaMook het volgende:

[..]

En van ongesneden brood kun je van die heerlijke dikke plakken afsnijden . Ik koop regelmatig ongesneden brood .
Hier in DK is meer ongesneden dan gesneden in de verkoop, supermarkt alswel de bakker
nothing will change without a rebel
  woensdag 1 april 2009 @ 09:01:14 #240
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_67602376
quote:
Op woensdag 1 april 2009 08:46 schreef DaMook het volgende:

[..]

En van ongesneden brood kun je van die heerlijke dikke plakken afsnijden . Ik koop regelmatig ongesneden brood .
Met roomboter, dikke laag
  woensdag 1 april 2009 @ 09:09:31 #241
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_67602533
quote:
Op woensdag 1 april 2009 09:01 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Met roomboter, dikke laag
Wel van een A-merk hè, anders is het concurrentievervalsing.
  woensdag 1 april 2009 @ 11:21:22 #242
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_67606005
Trieste zaak.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  woensdag 1 april 2009 @ 12:05:35 #243
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_67607584
quote:
Op woensdag 1 april 2009 09:09 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wel van een A-merk hè, anders is het concurrentievervalsing.
pi_67607788
Nou TS kom d'r maar in, zeg maar 'EEN APRIL!!'.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  woensdag 1 april 2009 @ 12:46:25 #245
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67608939
quote:
Op woensdag 1 april 2009 12:12 schreef sinadO het volgende:
Nou TS kom d'r maar in, zeg maar 'EEN APRIL!!'.
TS kan voorlopig even niet reageren
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67609301
Ik heb persoonlijk sowieso al een enorme hekel aan die voedselbank. Zat eens in het publiek bij P&W toen de oprichtster van de voedselbank daar was, wat een onbeschoft en ondankbaar wijf was dat zeg ! Verder lost de voedselbank de problemen helemaal niet op natuurlijk.

En dan ook nog dit soort misplaatste arrogantie, kom dan maar lekker om van de honger ...
pi_67610110
quote:
Op woensdag 1 april 2009 12:12 schreef sinadO het volgende:
Nou TS kom d'r maar in, zeg maar 'EEN APRIL!!'.
Ik zie niet echt in wat de grap er van zou zijn (los van het feit dat dit topic gisteren is geopend en dus niks met 1 april te maken heeft).
  woensdag 1 april 2009 @ 13:44:30 #248
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_67610779
Gene 1 april dus
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 1 april 2009 @ 14:19:27 #249
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_67611826
quote:
Op woensdag 1 april 2009 12:46 schreef Mirjam het volgende:

[..]

TS kan voorlopig even niet reageren
Wrom?
pi_67620279
Seriously, ik heb het topic niet eens uitgelezen maar wat een shitload kortzichtige reacties zeg.. En op geenstijl (uiteraard) nog 10 keer erger.


Willen jullie nou allemaal van 100 meter afstand kunnen ruiken dat iemand in de bijstand leeft? Dat iemand in zn vierdubbel bijgenaaide, versleten drollenvanger en met de 4 peuterende kids 3 km naar de supermarkt moet lopen allen uitgerust met 10 kg boodschappen op de tere nekjes?

Is het nou echt nodig om jaloers te gaan zijn op minimagezinnen die we voor een halve stuiver een A-merk boodschappenpakket kunnen leveren? Een pakket dat bestaat uit producten die anders weggepleurd zouden worden omdat wij 'vrome burgers' zo decadent zijn dat we het niet in de supermarkt willen zien liggen cq dat we zoveel wasten dat er truckladingen overblijven?
Vinden jullie nou echt dat iemand die van een uitkering leeft het gelijk ook maar kut moet hebben? God mag bedanken dat we hen nog in leven houden?
Dat een gezin met kinderen savonds met de kachel uit bij kaarslicht kiezeltjes moet gaan zitten tellen omdat er niets beters te betalen is?

Zo komt het wel over namelijk, en als je elk minimagezin zo wilt korten dan moet je ook niet gaan zeiken als de kids later crimineel of sociopathisch worden, of van die leuke militante clans gaan vormen...
Komop hee, als de bijstand zon pretpakket was weet ik zeker dat meer dan 50% van jullie niet zo ethisch zou zijn om hard te werken voor een kutter leven.
pi_67620479
quote:
Op woensdag 1 april 2009 18:25 schreef synthesix het volgende:

-lang verhaal-
Zo komt het helemaal niet over. Het feit dat mensen die in de bijstand zitten klaarblijkelijk nog te lui zijn om een brood te snijden is waar het over gaat. Alhoewel het de voedselbank is en niet de mensen zelf die het afwijzen, maar toch. Je overdrijft verder enorm, want zo slecht en zielig als jij het hier voor laat komen hebben mensen in de bijstand het totaal niet. En tuurlijk moet de bijstand niet al te aantrekkelijk worden gemaakt, wie gaat het anders allemaal betalen?
pi_67621027
quote:
Op woensdag 1 april 2009 18:32 schreef Rucebo het volgende:

[..]

Zo komt het helemaal niet over. Het feit dat mensen die in de bijstand zitten klaarblijkelijk nog te lui zijn om een brood te snijden is waar het over gaat. Alhoewel het de voedselbank is en niet de mensen zelf die het afwijzen, maar toch. Je overdrijft verder enorm, want zo slecht en zielig als jij het hier voor laat komen hebben mensen in de bijstand het totaal niet. En tuurlijk moet de bijstand niet al te aantrekkelijk worden gemaakt, wie gaat het anders allemaal betalen?
Het was een overdrijving obviously.. En je moet die lui op geenstijl eens lezen, goddamnit, maargoed dat is geenstijl, ik laat me te erg opnaaien
De bijstand moet ook niet té aantrekkelijk gemaakt worden uiteraard, maar sorry hoor: Als mensen gaan zeuren dat je in de bijstand geen auto mag hebben, geen a-merkvoer mag krijgen terwijl het de belastingbetaler geen hol kost. Dan ben je echt aan het zeiken imo.
Als je mensen alleen de meest basic levensbehoeften gunt, pak je niet alleen 'luxe' af, maar ook sociale participatie.

Ik denk ook niet dat je zo makkelijk kan zeggen dat die mensen zichzelf kunnen redden door minder lui te zijn.
Ik heb serieus medelijden met de werkgever die dat achterlijke wijf uit het filmpje op pagina 1 zou moeten aannemen
pi_67621983
quote:
Op woensdag 1 april 2009 18:25 schreef synthesix het volgende:
Seriously, ik heb het topic niet eens uitgelezen maar wat een shitload kortzichtige reacties zeg.. En op geenstijl (uiteraard) nog 10 keer erger.


Willen jullie nou allemaal van 100 meter afstand kunnen ruiken dat iemand in de bijstand leeft? Dat iemand in zn vierdubbel bijgenaaide, versleten drollenvanger en met de 4 peuterende kids 3 km naar de supermarkt moet lopen allen uitgerust met 10 kg boodschappen op de tere nekjes?

Is het nou echt nodig om jaloers te gaan zijn op minimagezinnen die we voor een halve stuiver een A-merk boodschappenpakket kunnen leveren? Een pakket dat bestaat uit producten die anders weggepleurd zouden worden omdat wij 'vrome burgers' zo decadent zijn dat we het niet in de supermarkt willen zien liggen cq dat we zoveel wasten dat er truckladingen overblijven?
Vinden jullie nou echt dat iemand die van een uitkering leeft het gelijk ook maar kut moet hebben? God mag bedanken dat we hen nog in leven houden?
Dat een gezin met kinderen savonds met de kachel uit bij kaarslicht kiezeltjes moet gaan zitten tellen omdat er niets beters te betalen is?

Zo komt het wel over namelijk, en als je elk minimagezin zo wilt korten dan moet je ook niet gaan zeiken als de kids later crimineel of sociopathisch worden, of van die leuke militante clans gaan vormen...
Komop hee, als de bijstand zon pretpakket was weet ik zeker dat meer dan 50% van jullie niet zo ethisch zou zijn om hard te werken voor een kutter leven.
De getallen dan maar:

er zijn 2.500.000 mensen die thans een uitkering hebben, daar komen -volgens verwachtingen eind 2010- nog eens 600.000 mensen bij, dat is dus 3.100.000. uitkeringen.

Wordt betaald door ?
nothing will change without a rebel
  woensdag 1 april 2009 @ 19:19:40 #254
3185 Adelante
To let it go now
pi_67622220
quote:
Op woensdag 1 april 2009 19:13 schreef bendk het volgende:

[..]

De getallen dan maar:

er zijn 2.500.000 mensen die thans een uitkering hebben, daar komen -volgens verwachtingen eind 2010- nog eens 600.000 mensen bij, dat is dus 3.100.000. uitkeringen.

Wordt betaald door ?
2,5 miljoen uitkeringen? wtf op 16,5 miljoen mensen, da's 15% van de bevolking en 30% van de beroepsbevolking

Dat kan toch niet?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_67622706
quote:
Op woensdag 1 april 2009 19:19 schreef Adelante het volgende:

[..]

2,5 miljoen uitkeringen? wtf op 16,5 miljoen mensen, da's 15% van de bevolking en 30% van de beroepsbevolking

Dat kan toch niet?
ok, nog meer getallen:

Er zijn thans 5.000.000 uitkeringsgerechtigden (van wao t/m aow en alles wat er tussen in zit)
Er zijn 4.500.000 FT werkenden en 2.800.000 pt werkenden gem 15 uur p.week

In die FT en PT werkenden zitten 1.150.000 ambtenaren, die pdf geen economische prestatie leveren

Zie verder de verschuiving van werkenden naar niet werkenden eind 2010, mijn vorige posting
nothing will change without a rebel
  woensdag 1 april 2009 @ 19:36:11 #256
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_67622843
Heb je ook nog een bron voor deze cijfers?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_67623333
quote:
Op woensdag 1 april 2009 19:36 schreef livelink het volgende:
Heb je ook nog een bron voor deze cijfers?
gelezen: een maand of wat terug (ik dacht het FD) en CBS nagetrokken

De meeste mensen zijn -stom-verbaasd over deze cijfers, ik denk dat de reden daarvan is, dat de politiek en den haag meneren en mevrouwen angstvallig zwijgen daarover.

Maar er bestaat al een hele lange tijd de uitdrukking: de een werkt voor de ander !

Doe je de groeten aan de buurman aan de overkant van je

ps hier waar ik woon V-Jylland is het ww% plm 1.6% en beroepswerkelozen mogen hier flessen sorteren, ouderen pamperen, schoffelen en meer. Geen zin? Dat mag hoor....korting uitkering. Klaar
nothing will change without a rebel
  woensdag 1 april 2009 @ 20:00:05 #258
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_67623672
quote:
Op woensdag 1 april 2009 18:25 schreef synthesix het volgende:
Seriously, ik heb het topic niet eens uitgelezen maar wat een shitload kortzichtige reacties zeg.. En op geenstijl (uiteraard) nog 10 keer erger.

etcetera
Misschien doe je er verstandig aan om tóch het topic te lezen, dan kom je ook niet met deze nonsens op de proppen.
pi_67626902
"gelezen: een maand of wat terug (ik dacht het FD) en CBS nagetrokken"

Goeie bron.
AKQ
pi_67626975
Wat is FD?
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_67627366
quote:
Op woensdag 1 april 2009 21:32 schreef sinadO het volgende:
Wat is FD?
Financieel Dagblad maar kan ook de Telegraaf geweest zijn....
nothing will change without a rebel
  woensdag 1 april 2009 @ 21:47:31 #262
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67627529
quote:
Op woensdag 1 april 2009 21:42 schreef bendk het volgende:

[..]

Financieel Dagblad maar kan ook de Telegraaf geweest zijn....
is bijna hetzelfde
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67628537
quote:
Op woensdag 1 april 2009 21:42 schreef bendk het volgende:

[..]

Financieel Dagblad maar kan ook de Telegraaf geweest zijn....
Je cijfers kloppen niet.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  woensdag 1 april 2009 @ 22:37:48 #264
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_67629715
quote:
Op woensdag 1 april 2009 21:47 schreef Mirjam het volgende:

[..]

is bijna hetzelfde
pi_67629813
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:37 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]


Als deze cijfers uit de Telegraaf komen snap ik wel hoe het komt maar als dit uit het FD zou komen zouden ze zich de ogen uit de kop moeten schamen.

Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  donderdag 2 april 2009 @ 00:40:11 #266
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_67633748
Godver! Een lekker broodje gemist!
Goedenmiddag, u kunt wel gaan
  donderdag 2 april 2009 @ 02:21:35 #267
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_67634453
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:40 schreef sinadO het volgende:

[..]

Als deze cijfers uit de Telegraaf komen snap ik wel hoe het komt maar als dit uit het FD zou komen zouden ze zich de ogen uit de kop moeten schamen.


Telegraaf is zo'n standaard 3x overdreven. Dan zouden de cijfers aardig kloppen. Als de cijfers al uit het FD komen dan is het waarschijnlijk uit een artikel gekomen over de eventuele toekomst mocht deze crisis nog een jaar of 4 doorzetten.
pi_67634832
Gemiddelden over 2008 (bron www.cbs.nl en niet de Telegraaf of FD)

(alle getallen x1000)
Arbeidsongeschiktheidsuitkeringen totaal: 842,1 (verdeeld in: 580,0 / 172,4 / 40,7 / 11,1 / 37,8)
WW uitkeringen: 174,6
Bijstandsuitkeringen totaal: 299,3 (verdeeld in 267,0 / 6,0 / 1,6 waarbij aannemelijk is dat het restant is aanvullende bijstand voor 65+)

842,1 + 174,6 + 299,3 = 1316,00

Volksverzekeringen:
AOW: 2 695,6
Anw: 119,7
AKW: 1 934,3

(Schrijffouten voorbehouden)

Mocht iemand het nóg beter weten, shoot!
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_67635133
quote:
Op donderdag 2 april 2009 02:21 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Telegraaf is zo'n standaard 3x overdreven. Dan zouden de cijfers aardig kloppen. Als de cijfers al uit het FD komen dan is het waarschijnlijk uit een artikel gekomen over de eventuele toekomst mocht deze crisis nog een jaar of 4 doorzetten.
In een interview werd aan Joop den Uijl, destijds voorzitter van de PvdA, gevraagd hoe het kwam dat hij zo'n succes had, bijvoorbeeld dat de PvdA zo'n 55 zetels had.
Het antwoord was dat zijn aanhang allemaal dezelfde gedachte had, dezelfde antwoorden op alle vragen.
Maar vroeg de interviewer er is toch altijd wel iemand die een eigen mening heeft.

Zijn antwoord was, dan leren wij ze een aantal dingen te zeggen: zeg dat het wel mee valt, zeg dat het een uitzondering is, zeg niets en negeer de persoon, speel op de man, geef een vage mening ipv de feiten, maak vergelijkingen met andere dingen die niet te achterhalen zijn, ondersteun je partijgenoten met dezelfde aanpak.

Ik moet zeggen dat ik in 2009 nog steeds datzelfde tegenkom.
nothing will change without a rebel
pi_67635416
bendk, ben je het met me eens vwb de cijfers?
Ik vraag me af hoe jij aan 2,5 miljoen kwam... Had je ipv de onderverdeling als zodanig te zien, gewoon de hele rij opgeteld of zo?
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_67635466
quote:
Op donderdag 2 april 2009 08:22 schreef sinadO het volgende:
bendk, ben je het met me eens vwb de cijfers?
Ik vraag me af hoe jij aan 2,5 miljoen kwam... Had je ipv de onderverdeling als zodanig te zien, gewoon de hele rij opgeteld of zo?
Nee ik citeer en heb destijds gecontroleerd, neem je de cijfers ook mee van de gemeentes?
nothing will change without a rebel
pi_67635480
Staat erin. Bijstandsuitkeringen. Trek jij cbs in twijfel? Ik ben geneigd ze te geloven..
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_67635502
Ik wil niet flauw doen, maar het cbs is van de ambtenaar en die hebben weer belang bij den Haag en cs, baantje houden, zie bv ook:

http://www.telegraaf.nl/b(...)de_IND__.html?p=21,1
nothing will change without a rebel
pi_67635527
Oh jij bent er eentje van TRU...

Kom ipv met vage beweringen eens met cijfers die de mijne ontkrachten en met bronvermeldingen van die cijfers.

Tot die tijd heb ik gewoon gelijk.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  donderdag 2 april 2009 @ 08:42:10 #275
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_67635677
De Telegraaf is inderdaad een veel betrouwbaardere bron dan het CBS.
pi_67635887
quote:
Op donderdag 2 april 2009 05:43 schreef sinadO het volgende:
Gemiddelden over 2008 (bron www.cbs.nl en niet de Telegraaf of FD)

(alle getallen x1000)
Arbeidsongeschiktheidsuitkeringen totaal: 842,1 (verdeeld in: 580,0 / 172,4 / 40,7 / 11,1 / 37,8)
WW uitkeringen: 174,6
Bijstandsuitkeringen totaal: 299,3 (verdeeld in 267,0 / 6,0 / 1,6 waarbij aannemelijk is dat het restant is aanvullende bijstand voor 65+)

842,1 + 174,6 + 299,3 = 1316,00

Volksverzekeringen:
AOW: 2 695,6
Anw: 119,7
AKW: 1 934,3

(Schrijffouten voorbehouden)

Mocht iemand het nóg beter weten, shoot!
dan is het totaal 4.750.000, lees ik dat goed?
nothing will change without a rebel
pi_67635959
quote:
Op donderdag 2 april 2009 08:54 schreef bendk het volgende:

[..]

dan is het totaal 4.750.000, lees ik dat goed?
Nee. Reken dat eens voor? En neem je de anw, AKW en AOW ook mee? Niet doen. Dat zijn volksverzekeringen en die hebben geen plek in deze discussie.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_67636073
quote:
Op donderdag 2 april 2009 08:57 schreef sinadO het volgende:

[..]

Nee. Reken dat eens voor? En neem je de anw, AKW en AOW ook mee? Niet doen. Dat zijn volksverzekeringen en die hebben geen plek in deze discussie.
Oh wringt daar de schoen, ik neem ze wel mee daar het verschil tussen wel en niet werken duidelijk wordt. Dat wat unfair is, is de gedachte dat de werker werkt voor een andere die niet werkt en jullie overheid zwijgt, dat komt niet zo goed uit namelijk. Een van mijn redenen om weg te gaan trouwens !
nothing will change without a rebel
pi_67636204
quote:
Op donderdag 2 april 2009 09:04 schreef bendk het volgende:

[..]

Oh wringt daar de schoen, ik neem ze wel mee daar het verschil tussen wel en niet werken duidelijk wordt. Dat wat unfair is, is de gedachte dat de werker werkt voor een andere die niet werkt en jullie overheid zwijgt, dat komt niet zo goed uit namelijk. Een van mijn redenen om weg te gaan trouwens !
Aow is voor gepensioneerden. Akw is kinderbijslag. Anw is nabestaanden uitkering.

Ik stel voor dat je je eerst een beetje inleest voor je met bizarre en op on- en halve waarheden gebaseerde cijfers gaat gooien.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_67636418
quote:
Op donderdag 2 april 2009 09:09 schreef sinadO het volgende:

[..]

Aow is voor gepensioneerden. Akw is kinderbijslag. Anw is nabestaanden uitkering.

Ik stel voor dat je je eerst een beetje inleest voor je met bizarre en op on- en halve waarheden gebaseerde cijfers gaat gooien.
ik heb nog even voor je nagekeken, maar vind eea niet meer terug, edoch mijn cijfers zijn juist, lieg ik dan lieg ik in commissie...
nothing will change without a rebel
pi_67636493
quote:
Op donderdag 2 april 2009 09:20 schreef bendk het volgende:

[..]

ik heb nog even voor je nagekeken, maar vind eea niet meer terug, edoch mijn cijfers zijn juist, lieg ik dan lieg ik in commissie...
Als er iemand is die het van me over wil nemen, be my guest. Ik trek hier mijn handen vanaf.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_67636898
Aantal uitkeringen maal 1000

Per januari 2009

WW 182.6
IVA 14.5
WGA 47.4
WAO 554.7
WAZ 38.3
WAJONG 834,3
ARB ONG 834,5
TRI 1,2
ZW 82.3
WAZO 42,8

Totaal 2.632.600

http://www.uwv.nl/Images/CT2009-01_tcm26-192045.pdf
nothing will change without a rebel
pi_67637286
Je doet het weer fout. Arb ong is ALLE bovenstaande arb uitkeringen bij elkaar opgeteld. Daarbij is je Wajong cijfer niet correct. Wat het wel moet zijn: 182,6 + 834,5 + 1,2 + 82,3 + 42,8 = 1143,40.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_67637361
in de geest van mijn andere posting:

aantal uitkeringen + AOW = 5.328.200 uitkeringsgerechtigden.
nothing will change without a rebel
pi_67637369


[ Bericht 100% gewijzigd door bendk op 02-04-2009 10:00:10 ]
nothing will change without a rebel
pi_67637673
quote:
Op donderdag 2 april 2009 09:59 schreef bendk het volgende:
in de geest van mijn andere posting:

aantal uitkeringen + AOW = 5.328.200 uitkeringsgerechtigden.
Jij grossiert in onzin. Nogmaals, de volksverzekeringen kun en mag je niet betrekken bij een discussie over 'profiteurs' en 'uitkeringstrekkers'. Mijn cijfers kloppen, jij rekent hoe het je uitkomt en hoe het in je standpunt lijkt te passen.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_67650881
Schandalig trouwens dat het geen één april grap is gebleken...
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 2 april 2009 @ 18:04:34 #288
74056 crew  ToT
pi_67652011
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:22 schreef sinadO het volgende:
Schandalig trouwens dat het geen één april grap is gebleken...
Was het wel, lijkt me, maar TS zal er zeker niet voor uit durven te komen!
pi_67664063
quote:
Op donderdag 2 april 2009 09:04 schreef bendk het volgende:

[..]

Oh wringt daar de schoen, ik neem ze wel mee daar het verschil tussen wel en niet werken duidelijk wordt. Dat wat unfair is, is de gedachte dat de werker werkt voor een andere die niet werkt en jullie overheid zwijgt, dat komt niet zo goed uit namelijk. Een van mijn redenen om weg te gaan trouwens !
Het punt van een verzekering is dat je betaald voor het geval je er aanspraak op moet maken dacht ik?
Of vind je ook dat je op schandelijke wijze van andermans premiegeld profiteert maakt als je een chemokuur bij de zorgverzekeraar claimt?
pi_67665658
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 00:48 schreef synthesix het volgende:

[..]

Het punt van een verzekering is dat je betaald voor het geval je er aanspraak op moet maken dacht ik?
Of vind je ook dat je op schandelijke wijze van andermans premiegeld profiteert maakt als je een chemokuur bij de zorgverzekeraar claimt?
Merkwaardige vraag, ik kan hem niet plaatsen in ieder geval
nothing will change without a rebel
pi_67665705
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 07:13 schreef bendk het volgende:

[..]

Merkwaardige vraag, ik kan hem niet plaatsen in ieder geval
Hij wil zeggen dat het Nederlandse sociale zekerheidsstelsel grotendeels gebaseerd is op verzekeringen, zowel werknemers als volks. Dat je dat niet snapt begrijp ik, dat is in lijn met je eerdere reacties. Echt, verdiep je eens in de materie.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:19:20 #292
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_67667205
quote:
Op donderdag 2 april 2009 09:04 schreef bendk het volgende:
Oh wringt daar de schoen, ik neem ze wel mee daar het verschil tussen wel en niet werken duidelijk wordt. Dat wat unfair is, is de gedachte dat de werker werkt voor een andere die niet werkt en jullie overheid zwijgt, dat komt niet zo goed uit namelijk. Een van mijn redenen om weg te gaan trouwens !
Aha, ben jij die ene Nederlander die in zijn leven altijd alles helemaal zelf en alleen heeft betaald? Die ene waarvan de paps en mams overheidsbemoeienis hebben afgewimpeld toen de opa's en oma's oud werden en stopten met werken? Die dus gezegd hebben: laat die AOW maar zitten; dat betalen wij wel! Ben jij die Nederlander waarvan de paps en mams gezegd hebben: "MIjn kind hoeft niet gratis naar school; daar betalen wij graag voor!" En was jij nou toevalig ook nog degene die er altijd op staat om zelf met de dokter af te rekenen na een bezoek, omdat je de kosten die je maakt niet op anderen wilt afwenden?

Goh... ik had niet gedacht dat ik je oit nog eens zou treffen

Of ben je misschien toch degene die rode vlekken krijgt van het idee dat je deelt in een deel van onze gezamelijke kosten, maar die ondertussen ruimschoots en zonder bezwaar gebruik maakt van zaken waar we met z'n allen voor betalen?

Ik zou ook weg gaan als ik jou was
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_67668264
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:19 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Aha, ben jij die ene Nederlander die in zijn leven altijd alles helemaal zelf en alleen heeft betaald? Die ene waarvan de paps en mams overheidsbemoeienis hebben afgewimpeld toen de opa's en oma's oud werden en stopten met werken? Die dus gezegd hebben: laat die AOW maar zitten; dat betalen wij wel! Ben jij die Nederlander waarvan de paps en mams gezegd hebben: "MIjn kind hoeft niet gratis naar school; daar betalen wij graag voor!" En was jij nou toevalig ook nog degene die er altijd op staat om zelf met de dokter af te rekenen na een bezoek, omdat je de kosten die je maakt niet op anderen wilt afwenden?

Goh... ik had niet gedacht dat ik je oit nog eens zou treffen

Of ben je misschien toch degene die rode vlekken krijgt van het idee dat je deelt in een deel van onze gezamelijke kosten, maar die ondertussen ruimschoots en zonder bezwaar gebruik maakt van zaken waar we met z'n allen voor betalen?

Ik zou ook weg gaan als ik jou was
Ik ben al weg, evenals gem 110.000 mensen per jaar sinds 2000. Mensen met pit, lef en gezond verstand die bv geen zin meer hebben om rekeningen van anderen te betalen.
Wat blijft over in Nederland?

ps. ook de gezondheidszorg is hier gratis, maar dat terzijde.
nothing will change without a rebel
  vrijdag 3 april 2009 @ 10:07:58 #294
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_67668381
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:02 schreef bendk het volgende:

[..]

Ik ben al weg, evenals gem 110.000 mensen per jaar sinds 2000. Mensen met pit, lef en gezond verstand die bv geen zin meer hebben om rekeningen van anderen te betalen.
Wat blijft over in Nederland?

ps. ook de gezondheidszorg is hier gratis, maar dat terzijde.
De rekening betalen van iemand anders is helemaal niet erg. Zo werkt het systeem nou eenmaal ook in het land waar jij nu woont. Hier in Nederland loopt men alleen meer te zeiken over het betalen van iemand anders zijn kosten dan in de andere, voornamelijk scandinavische landen.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_67669053
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:07 schreef Gewoonik het volgende:

[..]

De rekening betalen van iemand anders is helemaal niet erg. Zo werkt het systeem nou eenmaal ook in het land waar jij nu woont. Hier in Nederland loopt men alleen meer te zeiken over het betalen van iemand anders zijn kosten dan in de andere, voornamelijk scandinavische landen.
Ik denk dat het verder gaat dan dat, mn de liberaal gaat weg zoals ik. Ik zocht meer vrijheid, eigen verantwoordelijkheid en respect voor andere mensen.
Wat overblijft is de persoon die behoefte heeft aan herkenning in zijn/haar leven, de zekerheidzoekers zoals ambtenaren (1.150.000 overigens) de uitkeringsgerechtigden, de man/vrouw met 25 dienstjaren gedachte en zo.

Daar is overigens niets mis mee, een land heeft zulke mensen nodig. De vraag blijft dus over: wat is het verschil tussen de opbrengst en de kosten, het rendement dus, zowel rationeel als wel emotioneel.
Wie betaalt welke rekening ?
nothing will change without a rebel
  vrijdag 3 april 2009 @ 10:47:20 #296
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_67669578
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:02 schreef bendk het volgende:
ps. ook de gezondheidszorg is hier gratis, maar dat terzijde.
Nee, dat is bullshit. Het enige dat gratis is, is het daglicht.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_67670527
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:47 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nee, dat is bullshit. Het enige dat gratis is, is het daglicht.
Je bedoelt het bestedingspatroon van de belastingen. Wel aan, vergeleken met nl, heeft de gem Deen 100 a 200 euro netto meer inkomen
nothing will change without a rebel
pi_67670596
Oh ja, dat was ik vergeten, gas met 30% naar beneden en de belasting op inkomen wordt verlaagd, met gem 3-5%
Gewoon omdat het kan.
nothing will change without a rebel
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:28:04 #299
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_67670905
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:17 schreef bendk het volgende:
Je bedoelt het bestedingspatroon van de belastingen. Wel aan, vergeleken met nl, heeft de gem Deen 100 a 200 euro netto meer inkomen
Kan best wezen, maar ondertussen betaal je dus nog steeds keihard mee aan de ziektekosten van je ouwe buurvrouw
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:33:26 #300
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_67671100
tvp
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
pi_67671157
lapo
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')