natuurlijk, anders is het ongesneden... dan kan je het weigerenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:49 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ook over een uitkering betaal je toch belasting?
Wat een ongelofelijk dom wijf.quote:
zo voelt het een beetje bij die voedselbanken momenteelquote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:53 schreef AryaMehr het volgende:
Ondankbare honden inderdaad. Alsof de Afrikanen massaal broeken terugsturen met de klacht dat er teveel gaten in zitten. dat het geen replay broeken van de zomercollectie 2009 zijn.
Daar staat wel een beertender op de achtergrond?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:49 schreef MikeyMo het volgende:
Ze heb een auto, dus het valt allemeaal nog wel mee met die armoede, iig bij haar.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:16 schreef FixYou het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijk dom wijf.
Dom wijf = *
Interviewster= ^
* Televisie heb ik gekregen, dvd-speler die erop staat.....alles is gekregen
^ Andere landen in Afrika, heeft u daarmee te doen?
* Sorry hoor, maar dat is ver van mijn bed, en als mensen daar geld aan geven, nee, die mensen zijn niet eens goed bezig.
^ Waarom niet?
*Omdat, zoals ik al zeg, in Nederland is nog best veel armoede.
Ah daar hebben we peggy weerquote:
Ik krijg accuut moordneigingen als ik die muts zie.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:36 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Ah daar hebben we peggy weer![]()
Zelfs in china hadden ze het over haar.
Ik ook, heb je haar ook gezien in die speciale linda voor de voedselbank? Daar vertelde ze haar levensverhaal en kreeg ze gratis een hele dure outfit.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik krijg accuut moordneigingen als ik die muts zie.
Ja maar die auto heeft ze niet zomaar, ze heeft een straatfobiequote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:32 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ze heb een auto, dus het valt allemeaal nog wel mee met die armoede, iig bij haar.
Ik heb niet eens een auto, doe mij er es een geven meneer regering.
Ik lees Linda niet, maar in dit geval is dat maar goed ook. Dat soort mensen moeten ze echt aanpakken.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:42 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Ik ook, heb je haar ook gezien in die speciale linda voor de voedselbank? Daar vertelde ze haar levensverhaal en kreeg ze gratis een hele dure outfit.
Ja dat was het beste van allemaal. Als je echt een straatfobie hebt ga je ook niet in een auto de straat op.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:49 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ja maar die auto heeft ze niet zomaar, ze heeft een straatfobie
Ik heb een maatschappij fobie. Doe mij es in een bliksemtempo geld geven!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:49 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ja maar die auto heeft ze niet zomaar, ze heeft een straatfobie
Je hebt wel gelijk over dat eerste.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:18 schreef McKillem het volgende:
Ik heb een maatschappij fobie. Doe mij es in een bliksemtempo geld geven!
Doen ze wel vaker... overigens zijn dit soort verhalen toch vrijwel altijd waar.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:21 schreef Emimich het volgende:
Opmerkelijk van Geenstijl dat ze zo'n bericht plaatsen, nota bene uit KLB, zonder eerst te checken. Komkommertijd in het post-Powned-ledenverzameltijdperk?
Dat vind ik nogal een gedrufde bewering t.b.h. staat toch wel regelmatig onzin tussen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:24 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Doen ze wel vaker... overigens zijn dit soort verhalen toch vrijwel altijd waar.
als er iets is wat me de afgelopen jaren is opgevallen is dat een bepaald soort volk gebruikt maakt van de voedselbank. Deze beeldvorming is gekweekt door programma's als die van de wereldomroep maar ook bijvoorbeeld een serie genaamd Op Zwart Zaad. Vrijwel elke voedselbank klant in die programma's rookt, heeft een auto en weet ik veel wat voor troep allemaal...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:31 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal een gedrufde bewering t.b.h. staat toch wel regelmatig onzin tussen.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:30 schreef tisauch het volgende:
[..]
Daar staat wel een beertender op de achtergrond?
Ook zeker gekregen.
Pica:
[ afbeelding ]
Oh dit specifiek geloof ik wel.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:33 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als er iets is wat me de afgelopen jaren is opgevallen is dat een bepaald soort volk gebruikt maakt van de voedselbank. Deze beeldvorming is gekweekt door programma's als die van de wereldomroep maar ook bijvoorbeeld een serie genaamd Op Zwart Zaad. Vrijwel elke voedselbank klant in die programma's rookt, heeft een auto en weet ik veel wat voor troep allemaal...
Daarnaast is dit niet de eerste keer dat dergelijke verhalen over geweigerde producten de media bereiken
nja ik doelde mee rop plukken van fok. Ze hadden ooit ook een item nav de topics hier over de funda foto'squote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:37 schreef McKillem het volgende:
[..]
Oh dit specifiek geloof ik wel.![]()
Maar wat er over het algemeen in KLB gepost word.
Ik heb afgelopen weekend nog een paar zakken gekocht. Dus 'nergens'?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:19 schreef Adelante het volgende:Ze krijgen wel de chips die nu nergens meer te koop is
voedselbanken zijn gewoon private ondernemingen, heeft de gemeente verder weinig over te zeggen verder...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:24 schreef karr-1 het volgende:
Gewoon opheffen die voedselbank, zijn we overal vanaf.
Dat vind ik dan ook weer overdreven, er zijn ook wel mensen die het echt nodig hebben. Niet iedereen zit daar puur en alleen door de eigen schuld. Het gaat er bij mij ook niet in dat ieder voedselbankklant een shagrokende autorijder is met een dikke wehkampschuld.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:24 schreef karr-1 het volgende:
Gewoon opheffen die voedselbank, zijn we overal vanaf.
Tuurlijk er zullen best mensen zijn die het echt nodig hebben en die gun ik het ook van harte. Maar er is ook een groot deel wat het gewoon niet nodig heeft en het wel makkelijk vind op deze manier. De controle zou gewoon een stuk strenger moeten zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:27 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Dat vind ik dan ook weer overdreven, er zijn ook wel mensen die het echt nodig hebben. Niet iedereen zit daar puur en alleen door de eigen schuld. Het gaat er bij mij ook niet in dat ieder voedselbankklant een shagrokende autorijder is met een dikke wehkampschuld.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:48 schreef bendk het volgende:
Ik heb het hier aan enkele Deense vrienden en collega's laten zien. De een dacht ik em in de maling zat te nemen, de ander snapt niet dat er voedselbanken zijn in nederland en ......nou ja...ze vinden het intens triest dat er zulke mensen bestaan en ook nog de hand boven het hoofd wordt gehouden.
PS Als je hier geen werk hebt dan zorgt de gemeente oa dat je wel werk krijgt, werk je ze tegen, dan wordt je gekort en/of mag je flessen sorteren bij de stort, schoffelen, ouderen verzorgen en meer.
Ik schrijf dit laatste om een moraliteitskwestie aan de orde te stellen enw aar dat tot toe leidt.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:55 schreef teknomist het volgende:
Het zijn voor het meerendeel mensen die diep in problematische schulden zitten, maar niet in een schuldhulp0verleningstraject zitten. De schuldhulpverlening laat je echt niet omkomen van de honger.
Het is voor 95% echte eigen schuld, dikke bult.
Oh is dat een beetje armoedig?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:05 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ten eerste, de voedselbank heeft vele meerdere leveranciers. Ten tweede, wat heb je aan ongesneden brood? Het is wel een beetje armoedig om de ene dag wel gesneden brood weg te geven en de andere dag niet.
tering man, k ben bekendquote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:43 schreef star_gazer het volgende:
TS, zou je misschien wat specifieker kunnen zijn? Om welke voedselbank gaat het? Wellicht dat Rutger er een kijkje wil komen nemen
en particulieren, mijn doosjes eieren kunnen ze wel vergetenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:59 schreef Patches het volgende:
Zo help je de goodwill van leveranciers wel om zeep ja.
TS is zijn baan kwijt door alle "onschuldige" ophefquote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:53 schreef Detecheda het volgende:
[..]
tering man, k ben bekend![]()
![]()
![]()
, mijn topic heeft een veel groter impact dan ik had voorspelt, damn! ik zal het eerst met mijn chef moeten overleggen. Bedrijfsafspraken jeweets, ik kan shit aan m'n kop krijgen als ik ons bedrijf in een slecht daglicht zet met de voedselbank. We willen geen gezeur van die lui daar aan ons hoofd weetje, ik ben ook maar een werknemer...iig niet te gloven dit zeg
Ach, heeft ie altijd nog wel een adresje waar ie aan brood kan komenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:18 schreef Adolecens het volgende:
[..]
TS is zijn baan kwijt door alle "onschuldige" ophef
Als je een koophuis hebt dan wordt alle overwaarde in een aparte hypotheek gestopt waar dan de uitkering van betaald wordt.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:44 schreef Misan het volgende:
[..]
wtf
een uitkering krijgen en wel in een koophuis wonen?
Je moet het spel slim spelen man. Of die ondankbare honden van de voedselbank zijn sneller bij jouw baas en dan ben jij de sjaak of je kiest ervoor om het spel slim te spelen en Geenstijl geheel te informeren zodat er een mooie reportage van Rutger c.s. uitkomt en je op FOK een onsterfelijke status zal bereiken. Ik zou het wel weten.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:53 schreef Detecheda het volgende:
tering man, k ben bekend![]()
![]()
![]()
, mijn topic heeft een veel groter impact dan ik had voorspelt, damn! ik zal het eerst met mijn chef moeten overleggen. Bedrijfsafspraken jeweets, ik kan shit aan m'n kop krijgen als ik ons bedrijf in een slecht daglicht zet met de voedselbank. We willen geen gezeur van die lui daar aan ons hoofd weetje, ik ben ook maar een werknemer...iig niet te gloven dit zeg
En als je dan eenmaal je huis hypotheekvrij hebt dan heb je ineens vermogen dat je mag opeten ipv uitkering te krijgen? Of werkt het zo niet?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:36 schreef AyrtonSenna het volgende:
[..]
Als je een koophuis hebt dan wordt alle overwaarde in een aparte hypotheek gestopt waar dan de uitkering van betaald wordt.
En jij werkt voor de frontpagequote:
Beter laat dan nooitquote:
Zo zet je jezelf natuurlijk weer eens geweldig voor schut.quote:
Nou, de voedselbank is juist voor paupers dus TS deed het precies goed.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:15 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Precies. Hij had ten minste kunnen informeren naar de gebruikelijke gang van zaken daar. Ongesneden brood is voor paupers.
2 people, 1 thought.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tuurlijk er zullen best mensen zijn die het echt nodig hebben en die gun ik het ook van harte. Maar er is ook een groot deel wat het gewoon niet nodig heeft en het wel makkelijk vind op deze manier. De controle zou gewoon een stuk strenger moeten zijn.
die in leiden hoeft in ieder geval niet op mijn eieren te rekenen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:42 schreef MrBadGuy het volgende:
Bij welke voedselbank was het trouwens? Toch niet in Zwolle he?
http://www.destentor.nl/r(...)emen-door-crisis.ece
Of het gooi?
http://www.gooieneemlande(...)lbank_luidt_noodklok
En dan nog:
http://www.pzc.nl/regio/w(...)-er-weer-bovenop.ece
http://www.echo.nl/ww-nh/(...)dt.inzamelingsactie/
http://www.destentor.nl/r(...)or-voorraad-heen.ece
etc.
Ik ben verbaasd.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:48 schreef Mirjam het volgende:
[..]
die in leiden hoeft in ieder geval niet op mijn eieren te rekenen.
beetje flauw van mij misschien, maar dit soort dingen zijn te belachelijk voor woorden, laat ze eerst maar eens hun zaakjes goed krijgen.
Je wilde eieren geven aan een goeie doel als de voedselbank en omdat een anonieme persoon met een verhaal aankomt wat niet waar hoeft te zijn, laat je het maar zitten.quote:
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:53 schreef Yurithemaster het volgende:
Goh welke dag zal het morgen zijn?
ze kunnen die broden gewoon ongesneden uitdelen hoor. Iedereen heeft wele en mes in huis waar ze vervolgens thuis het brood mee kunnen snijdenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:15 schreef ToT het volgende:
Ik heb alleen de eerste pagina aan reacties gelezen, maar misschien is RSI ook een factor die mee zou kunnen spelen?
De medewerkers van de voedselbank zouden teveel snijbewegingen moeten maken om al die broden te snijden of zo?
Verder vind ik persoonlijk dat ze gewoon niet moeten zeiken; het is toch mooi dat je dat brood krijgt?
je denkt toch niet serieus dat die gasten eerst dat brood zoudfen gaan snijden voordat ze het in zo'n krat gooien?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:15 schreef ToT het volgende:
Ik heb alleen de eerste pagina aan reacties gelezen, maar misschien is RSI ook een factor die mee zou kunnen spelen?
De medewerkers van de voedselbank zouden teveel snijbewegingen moeten maken om al die broden te snijden of zo?
Verder vind ik persoonlijk dat ze gewoon niet moeten zeiken; het is toch mooi dat je dat brood krijgt?
Eh... geen honger?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:22 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben zo benieuwd naar de achterliggende reden
omdat het niet gesneden was.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:22 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben zo benieuwd naar de achterliggende reden
Dat dus: wat is het probleem met ongesneden brood?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:26 schreef Mirjam het volgende:
het niet gesneden was.
of bedoel je nóg een achterliggende reden?
al sla je me doodquote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:34 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat dus: wat is het probleem met ongesneden brood?
en verschrikkelijk arrogant.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:38 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dit vind ik trouwens helemaal bizar.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:58 schreef ToT het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)eft_geen_ongesn.html
Dankje, ik moest er echt naar zoeken. He, ik ben net een voedselbankbezoeker, ik ben liever lui dan moe.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:58 schreef ToT het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)eft_geen_ongesn.html
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:18 schreef Mr.Cooper het volgende:
Wat heb ik me geirriteerd aan Mendeljev in dit Topic
Ah, waarschijnlijk gaan die lui meteen ruzie maken als de ene Nutella krijgt en de ander Euroshopper chocopasta. Dus krijgt iedereen maar luxe.quote:Alleen de A-merken mogen naar de Voedselbank. De Voedselbank wil geen huismerken hebben, dat noemen ze conurrentievervalsing. (...) Deze mensen krijgen dus een pakket met uitlsuitend A-merken en daarmee hebben ze het vaak beter dan de doorsnee Nederlander.
Ik 'irriteer' me aan mensen die zeggen dat ze zich ergens aan irriteren, i.p.v. dat ze zich ergens aan ergeren.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:18 schreef Mr.Cooper het volgende:
Wat heb ik me geirriteerd aan Mendeljev in dit Topic,
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:48 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
OMG waar dat? Ik kan het echt niet vinden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Ok, hier moet ik even ertussen komen. Ik ben een kloon, van usert ''Dibble''. Was genoodzaakt deze aan te maken maar daar gaat het niet om. Mijn topics zijn uiterst geloofwaardig, ik heb al eerder duistere praktijken/organisaties opgedoekt op Fok!...zie---> Annswa. Ik kan je vertellen dat het brood in 101% goede staat was en we hebben dit als enig reden ( dat het niet gesneden is) van de VB waarom het retour is gezonden.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:02 schreef ToT het volgende:
Inderdaad ja, zat ik ook al aan te denken.
Als het sowieso al geen vervroegde 1 April grap is, is het verstandig dat er geen plaatsnaam vermeld is.
TS is trouwens pas 6 dagen lid...
Geen hoax?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |