Zo komt het helemaal niet over. Het feit dat mensen die in de bijstand zitten klaarblijkelijk nog te lui zijn om een brood te snijden is waar het over gaat. Alhoewel het de voedselbank is en niet de mensen zelf die het afwijzen, maar toch. Je overdrijft verder enorm, want zo slecht en zielig als jij het hier voor laat komen hebben mensen in de bijstand het totaal niet. En tuurlijk moet de bijstand niet al te aantrekkelijk worden gemaakt, wie gaat het anders allemaal betalen?quote:
Het was een overdrijving obviously.. En je moet die lui op geenstijl eens lezen, goddamnit, maargoed dat is geenstijl, ik laat me te erg opnaaienquote:Op woensdag 1 april 2009 18:32 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Zo komt het helemaal niet over. Het feit dat mensen die in de bijstand zitten klaarblijkelijk nog te lui zijn om een brood te snijden is waar het over gaat. Alhoewel het de voedselbank is en niet de mensen zelf die het afwijzen, maar toch. Je overdrijft verder enorm, want zo slecht en zielig als jij het hier voor laat komen hebben mensen in de bijstand het totaal niet. En tuurlijk moet de bijstand niet al te aantrekkelijk worden gemaakt, wie gaat het anders allemaal betalen?
De getallen dan maar:quote:Op woensdag 1 april 2009 18:25 schreef synthesix het volgende:
Seriously, ik heb het topic niet eens uitgelezen maar wat een shitload kortzichtige reacties zeg.. En op geenstijl (uiteraard) nog 10 keer erger.
Willen jullie nou allemaal van 100 meter afstand kunnen ruiken dat iemand in de bijstand leeft? Dat iemand in zn vierdubbel bijgenaaide, versleten drollenvanger en met de 4 peuterende kids 3 km naar de supermarkt moet lopen allen uitgerust met 10 kg boodschappen op de tere nekjes?![]()
Is het nou echt nodig om jaloers te gaan zijn op minimagezinnen die we voor een halve stuiver een A-merk boodschappenpakket kunnen leveren? Een pakket dat bestaat uit producten die anders weggepleurd zouden worden omdat wij 'vrome burgers' zo decadent zijn dat we het niet in de supermarkt willen zien liggen cq dat we zoveel wasten dat er truckladingen overblijven?
Vinden jullie nou echt dat iemand die van een uitkering leeft het gelijk ook maar kut moet hebben? God mag bedanken dat we hen nog in leven houden?
Dat een gezin met kinderen savonds met de kachel uit bij kaarslicht kiezeltjes moet gaan zitten tellen omdat er niets beters te betalen is?![]()
Zo komt het wel over namelijk, en als je elk minimagezin zo wilt korten dan moet je ook niet gaan zeiken als de kids later crimineel of sociopathisch worden, of van die leuke militante clans gaan vormen...
Komop hee, als de bijstand zon pretpakket was weet ik zeker dat meer dan 50% van jullie niet zo ethisch zou zijn om hard te werken voor een kutter leven.
2,5 miljoen uitkeringen? wtf op 16,5 miljoen mensen, da's 15% van de bevolking en 30% van de beroepsbevolkingquote:Op woensdag 1 april 2009 19:13 schreef bendk het volgende:
[..]
De getallen dan maar:
er zijn 2.500.000 mensen die thans een uitkering hebben, daar komen -volgens verwachtingen eind 2010- nog eens 600.000 mensen bij, dat is dus 3.100.000. uitkeringen.
Wordt betaald door ?
ok, nog meer getallen:quote:Op woensdag 1 april 2009 19:19 schreef Adelante het volgende:
[..]
2,5 miljoen uitkeringen? wtf op 16,5 miljoen mensen, da's 15% van de bevolking en 30% van de beroepsbevolking
Dat kan toch niet?
gelezen: een maand of wat terug (ik dacht het FD) en CBS nagetrokkenquote:Op woensdag 1 april 2009 19:36 schreef livelink het volgende:
Heb je ook nog een bron voor deze cijfers?
Misschien doe je er verstandig aan om tóch het topic te lezen, dan kom je ook niet met deze nonsens op de proppen.quote:Op woensdag 1 april 2009 18:25 schreef synthesix het volgende:
Seriously, ik heb het topic niet eens uitgelezen maar wat een shitload kortzichtige reacties zeg.. En op geenstijl (uiteraard) nog 10 keer erger.
etcetera
Financieel Dagblad maar kan ook de Telegraaf geweest zijn....quote:
is bijna hetzelfdequote:Op woensdag 1 april 2009 21:42 schreef bendk het volgende:
[..]
Financieel Dagblad maar kan ook de Telegraaf geweest zijn....
Je cijfers kloppen niet.quote:Op woensdag 1 april 2009 21:42 schreef bendk het volgende:
[..]
Financieel Dagblad maar kan ook de Telegraaf geweest zijn....
Als deze cijfers uit de Telegraaf komen snap ik wel hoe het komt maar als dit uit het FD zou komen zouden ze zich de ogen uit de kop moeten schamen.quote:
Telegraaf is zo'n standaard 3x overdreven. Dan zouden de cijfers aardig kloppen. Als de cijfers al uit het FD komen dan is het waarschijnlijk uit een artikel gekomen over de eventuele toekomst mocht deze crisis nog een jaar of 4 doorzetten.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:40 schreef sinadO het volgende:
[..]
Als deze cijfers uit de Telegraaf komen snap ik wel hoe het komt maar als dit uit het FD zou komen zouden ze zich de ogen uit de kop moeten schamen.
In een interview werd aan Joop den Uijl, destijds voorzitter van de PvdA, gevraagd hoe het kwam dat hij zo'n succes had, bijvoorbeeld dat de PvdA zo'n 55 zetels had.quote:Op donderdag 2 april 2009 02:21 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Telegraaf is zo'n standaard 3x overdreven. Dan zouden de cijfers aardig kloppen. Als de cijfers al uit het FD komen dan is het waarschijnlijk uit een artikel gekomen over de eventuele toekomst mocht deze crisis nog een jaar of 4 doorzetten.
Nee ik citeer en heb destijds gecontroleerd, neem je de cijfers ook mee van de gemeentes?quote:Op donderdag 2 april 2009 08:22 schreef sinadO het volgende:
bendk, ben je het met me eens vwb de cijfers?
Ik vraag me af hoe jij aan 2,5 miljoen kwam... Had je ipv de onderverdeling als zodanig te zien, gewoon de hele rij opgeteld of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |