Je zou tenminste verwachten dat ze ook de korstjes voor je er afhalen hè?quote:Op maandag 30 maart 2009 23:53 schreef DurumDoner het volgende:
wtf,.. ben best wel geshockeerd door de OP.
Omdat er misschien wél voldoende voedsel is om uit te kiezen? Klanten van de voedselbank zijn geen holbewoners om ze simpelweg af te schepen met een klomp brood.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:55 schreef tisauch het volgende:
Vreemd zeg, kan me voorstellen dat voor de man met de krappe beurs dergelijk voedsel meer dan welkom is.
Waarom een voedselbank dan zoiets doet weigeren?
Al sla je me dood, k zou het niet weten. M'n chef was ook in vol verbazing. Maargoed, we hadden tijd over en deden het. Genoeg andere dingen te doen op werk dus iig geen voedselbank meer.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:55 schreef tisauch het volgende:
Vreemd zeg, kan me voorstellen dat voor de man met de krappe beurs dergelijk voedsel meer dan welkom is.
Waarom een voedselbank dan zoiets doet weigeren?
Die klomp brood kost anders wel 3.50 per stuk in de winkel, speciaal gemaakt voor pasen. Zitten meer rozijnen en noten in dan brood.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:57 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Omdat er misschien wél voldoende voedsel is om uit te kiezen? Klanten van de voedselbank zijn geen holbewoners om ze simpelweg af te schepen met een klomp brood.
Brood is brood.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:58 schreef Detecheda het volgende:
[..]
Die klomp brood kost anders wel 3.50 per stuk in de winkel, speciaal gemaakt voor pasen.
Wees blij met wat je krijgt. Je bent niet in de positie om te gaan eisen.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:57 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Omdat er misschien wél voldoende voedsel is om uit te kiezen? Klanten van de voedselbank zijn geen holbewoners om ze simpelweg af te schepen met een klomp brood.
Ten eerste, de voedselbank heeft vele meerdere leveranciers. Ten tweede, wat heb je aan ongesneden brood? Het is wel een beetje armoedig om de ene dag wel gesneden brood weg te geven en de andere dag niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:00 schreef Detecheda het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de voedselbank, je spreekt jezelf nu tegen.
alsof ongesneden brood niet te vreten is, gutver, ze kunnen toch wel een mes hanteren, of wat?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:05 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ten eerste, de voedselbank heeft vele meerdere leveranciers. Ten tweede, wat heb je aan ongesneden brood? Het is wel een beetje armoedig om de ene dag wel gesneden brood weg te geven en de andere dag niet.
Dat heb je niemand ook horen beweren, maar als jij het zo wel ervaart.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:57 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
ongesneden brood/holbewoners?quote:Op maandag 30 maart 2009 23:57 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Het is niet heel tof voor de voedselbank klanten om duidelijk te zien dat je restanten meekrijgt. Straks krijgen ze door dat ze in armoede leven. Dat heeft alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:06 schreef Mirjam het volgende:
[..]
alsof ongesneden brood niet te vreten is, gutver, ze kunnen toch wel een mes hanteren, of wat?
er is totaal niks mis met ongesneden brood, het gaat toch niet naar tehuizen voor zwaar gehandicapte mensen
dude....jij slaat de plank zo hard mis hequote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:08 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Het is niet heel tof voor de voedselbank klanten om duidelijk te zien dat je restanten meekrijgt. Straks krijgen ze door dat ze in armoede leven. Dat heeft alle gevolgen van dien.
Er wordt een beeld geschetst dat voedselbanken en haar klanten afhankelijk zijn van alle kleine beetjes voedsel die binnen komt. Dat is niet zo.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:08 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ongesneden brood/holbewoners?
srsly, hoe kom je daar bij
wat is er in godsvredesnaam nou mis met ongesneden brood ?!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:08 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Het is niet heel tof voor de voedselbank klanten om duidelijk te zien dat je restanten meekrijgt. Straks krijgen ze door dat ze in armoede leven. Dat heeft alle gevolgen van dien.
nou, ik geloof dat dat wel mee valt.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:09 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Er wordt een beeld geschetst dat voedselbanken en haar klanten afhankelijk zijn van alle kleine beetjes voedsel die binnen komt. Dat is niet zo.
Voedselbanken bestaan vanwege liefdadigheid. Als je mensen afscheept met voedselrestanten is dat niet zo liefdadig meer.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:10 schreef Mirjam het volgende:
en hey, ze lopen niet voor niks bij de voedselbank, als ze verwachten daar kaviaar te krijgen, hebben ze een klap voor de neus nodig.
Inderdaad, schandalig van onze TS dat hij zo brutaal is geweest om daar zijn overgebleven ongesneden brood te droppen. Ik walg van dit soort schijnbetrokkenheid en gelukkig werd het dan ook meteen kordaat aangepakt.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:08 schreef Mendeljev het volgende:
WTF?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:08 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:12 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Voedselbanken bestaan vanwege liefdadigheid. Als je mensen afscheept met voedselrestanten is dat niet zo liefdadig meer.
achm, hou toch op, je doet alsof ze afgekloven botten toegeworpen krijgen, je weet zelf ook wel dat dat niet zo is, sterker nog, iedereen weet dat het meeste inderdáád restpartijen zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:12 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Voedselbanken bestaan vanwege liefdadigheid. Als je mensen afscheept met voedselrestanten is dat niet zo liefdadig meer.
Doh ze weten dat ze in armoede leven. Dat zou toch een boost moeten geven om er uit te komen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:08 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Precies. Hij had ten minste kunnen informeren naar de gebruikelijke gang van zaken daar. Ongesneden brood is voor paupers.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:13 schreef Emimich het volgende:
[..]
Inderdaad, schandalig van onze TS dat hij zo brutaal is geweest om daar zijn overgebleven ongesneden brood te droppen. Ik walg van dit soort schijnbetrokkenheid en gelukkig werd het dan ook meteen kordaat aangepakt.
en zo is het cirkeltje weer rondquote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:15 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Precies. Hij had ten minste kunnen informeren naar de gebruikelijke gang van zaken daar. Ongesneden brood is voor paupers.
Als je die mensen te veel pusht raken ze in een sociaal isolement. Dat is veel te barbaars.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:14 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Doh ze weten dat ze in armoede leven. Dat zou toch een boost moeten geven om er uit te komen.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:16 schreef Mirjam het volgende:
[..]
en zo is het cirkeltje weer rond
TS heeft gelijk, en jij bent een zeiksnor
Het zijn geen restanten. Dat zou het zijn nadat ik er zelf een paar stevige happen heb uit genomen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:12 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
gewoon doordouwen, en dan die volgestuwde eenden aan de voedselbank doneren, ze moeten alleen nog even zelf de lever eruit snijdenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:22 schreef Adelante het volgende:
Volgende keer gewoon aan de eendjes voeren in het park, hoewel twee pallets misschien wat veel is voor die beestjes
Dan krijg je al die eenden weer terug om het niet voorgesneden is.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:23 schreef Mirjam het volgende:
[..]
gewoon doordouwen, en dan die volgestuwde eenden aan de voedselbank doneren, ze moeten alleen nog even zelf de lever eruit snijden
Zie je opeens zo'n gans met een heel homp brood in zijn nek.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:22 schreef Adelante het volgende:
Volgende keer gewoon aan de eendjes voeren in het park, hoewel twee pallets misschien wat veel is voor die beestjes
Als het brood nog goed te eten is zou het toch ontzettend zonde zijn om het zomaar weg te gooien?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:26 schreef Emimich het volgende:
De hele intentie van TS klopt ook niet, ik citeer: "ik werk parttime bij een bakkerij af en toe. Nou zitten we wel eens met een overschot aan brood. Zondag ochtend moeten we dan zorgen dat we dat kwijtraken en zit het iig niet meer in de weg."
Oftewel, het doel van TS en de zijnen is om het restproduct weg te moffelen en denkt dan zijn geweten te kunnen oppoetsen door de voedselbank op te zadelen met wanstaltige producten. Alsof de voedselbank een vuilnisbelt is en de bezoekers daarvan ratten die alles eten, die houding die louter minachting uitstraalt, werd in deze vakkundig afgestraft. Driewerf hulde voor de chef import van de desbetreffende voedselbank, een lintje zeg ik je.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:26 schreef Emimich het volgende:
[..]
Zie je opeens zo'n gans met een heel homp brood in zijn nek.
Slagers, supermarkten etc etc gooien wekelijks meer weg dan wij met z'n allen eten in een jaar. Ook dergelijke partijen doen niets met 'goede doelen'. Puur omdat de regels erg streng zijn en weggooien goedkoper is.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:26 schreef Emimich het volgende:
De hele intentie van TS klopt ook niet, ik citeer: "ik werk parttime bij een bakkerij af en toe. Nou zitten we wel eens met een overschot aan brood. Zondag ochtend moeten we dan zorgen dat we dat kwijtraken en zit het iig niet meer in de weg."
Oftewel, het doel van TS en de zijnen is om het restproduct weg te moffelen en denkt dan zijn geweten te kunnen oppoetsen door de voedselbank op te zadelen met wanstaltige producten. Alsof de voedselbank een vuilnisbelt is en de bezoekers daarvan ratten die alles eten, die houding die louter minachting uitstraalt, werd in deze vakkundig afgestraft. Driewerf hulde voor de chef import van de desbetreffende voedselbank, een lintje zeg ik je.
Om eerlijk te zijn is dit een belachelijke situatie waarin, ervan uitgaande dat de TS de waarheid spreekt, de voedselbank een bijzonder dubieuze rol speelt. Al is het natuurlijk altijd wel vermakelijk om even het tegendeel te beweren.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:28 schreef Breathtaking het volgende:
Als het brood nog goed te eten is zou het toch ontzettend zonde zijn om het zomaar weg te gooien?
Bij de voedselbank help je er nog mensen mee(in dit geval even niet
maar toch).
Zou jij het liever de vuilnisbak in gooien?
Hou a.u.b. op zeg, teringquote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:26 schreef Emimich het volgende:
Ladies and gentlemen, mission accomplished.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:44 schreef Detecheda het volgende:
Hou a.u.b. op zeg, teringhet transporteren heebben wij zelfs betaald in afspraak met het transport bedrijf. Ik had die twee pallets ook in de container kunnen flikkeren. 30 min werk en kon eerder naar huis. Wat een kortzichtig gastje ben jij zeg. Het spul was zelfs vrijdag gemaakt en meteen de vriezer in dus verser dan wat jij bij de supermarkt koopt gast.
woorden schieten me echt tekort bij zulke reacties...
Slaap je nu weer lekker?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:52 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ladies and gentlemen, mission accomplished.
quote:
Ik wilde het net zeggenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:52 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ladies and gentlemen, mission accomplished.
tuurlijk, want principe (of zoiets, of weet hij veel, of het klinkt zo leuk, of ..) is vele malen belangrijker !quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:28 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Als het brood nog goed te eten is zou het toch ontzettend zonde zijn om het zomaar weg te gooien?
Bij de voedselbank help je er nog mensen mee(in dit geval even niet
maar toch).
Zou jij het liever de vuilnisbak in gooien?
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 01:49 schreef Isabeau het volgende:
Als je ook ziet wat er soms in die voedelbankpakketten zit dan ben je bijna verbaast dat ze kwalitatief lekker en goed brood weigeren omdat het niet is gesneden
http://www.geenstijl.nl/m(...)eft_geen_ongesn.htmlquote:Op dinsdag 31 maart 2009 01:21 schreef star_gazer het volgende:
Gevalletje voor geenstijl, lijkt meWat een mongolen joh
ik hoopte echt dat je opmerking sarcastisch was bedoeld, maar kennelijk meen je het nog serieusquote:Op maandag 30 maart 2009 23:57 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
my fucking god, je reacties klinken heel sarcastisch, maar het lijkt echt alsof je het meentquote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:12 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Omdat wij denken dat we daar mensen mee helpen, terwijl we eigenlijk de armoede in stand houden.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:29 schreef bendk het volgende:
Voedselbanken kennen wij hier niet...waarom wel in nederland eigenlijk?
maar daar bestaat de klantenkring van de voedselbank juist uitquote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:15 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Precies. Hij had ten minste kunnen informeren naar de gebruikelijke gang van zaken daar. Ongesneden brood is voor paupers.
Aaaarrrghhhh elke keer als ik die stomme doos zie krijg ik weer moordneigingen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:49 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb dit onderwerp met stijgende verbazing bekeken, het is gewoon een markt die bewerkt wordt. Iets van: waarom zou jij je druk om iets, je kunt het gewoon halen zonder daarvoor een prestatie te leveren.quote:
Nederland is nu eenmaal zeer betuttelend en verzorgend en dan krijg je dit soort uitwassen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:00 schreef bendk het volgende:
[..]
Ik heb dit onderwerp met stijgende verbazing bekeken, het is gewoon een markt die bewerkt wordt. Iets van: waarom zou jij je druk om iets, je kunt het gewoon halen zonder daarvoor een prestatie te leveren.
Volgende keer: blijft u maar thuis hoor, wij komen het wel brengen, wat wilt u vandaag eten ?
Het is te gek voor woorden....
Als je even onder je rots uitkomt, zou je weten dat ongesneden brood langer vers blijft. En ik heb uit betrouwbare brond dat zelfs arme mensen over een mes beschikken...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:15 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
SMILEje staat op geenstijl
http://www.geenstijl.nl/m(...)eft_geen_ongesn.html
Ik gok dat de meeste mensen wel gewoon een mes hebben hoorquote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:05 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ten eerste, de voedselbank heeft vele meerdere leveranciers. Ten tweede, wat heb je aan ongesneden brood? Het is wel een beetje armoedig om de ene dag wel gesneden brood weg te geven en de andere dag niet.
Ze krijgen nog Smiths met flippo's?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:19 schreef Adelante het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze krijgen wel de chips die nu nergens meer te koop is
Beweren arm te zijn en dan ook nog eisen stellenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:18 schreef Misan het volgende:
absurde kutmentaliteit
wel zeiken dat ze te weinig krijgen, maar je moet het wel in het juiste format aanleveren anders wordt het niet gewaardeerd
25 jaar een uitkeringquote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:41 schreef bendk het volgende:
Ik ken een vrouw in nederland, die zo'n 25 jaar al een uitkering heeft. Haar eigen huis is nu hypotheekvrij deelde ze trots mede.
Conclusie: steekt geen poot uit, betaalde hypotheek via uitkering, verkoopt straks haar huis en steekt zo'n 250.000 euro in haar zak.....
Wel werken jullie hoor fokkers, luie donders, anders:
wtfquote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:41 schreef bendk het volgende:
Ik ken een vrouw in nederland, die zo'n 25 jaar al een uitkering heeft. Haar eigen huis is nu hypotheekvrij deelde ze trots mede.
Conclusie: steekt geen poot uit, betaalde hypotheek via uitkering, verkoopt straks haar huis en steekt zo'n 250.000 euro in haar zak.....
Huis vrij is keurig, ze kan beter een nieuw en duurder huis kopen en dan ook nog de hypotheekrente aftrekkenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:41 schreef bendk het volgende:
je kunt alleen belasting aftrekken als je belasting betaaltquote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:46 schreef Adelante het volgende:
[..]
Huis vrij is keurig, ze kan beter een nieuw en duurder huis kopen en dan ook nog de hypotheekrente aftrekken
Ook over een uitkering betaal je toch belasting?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:48 schreef Misan het volgende:
[..]
je kunt alleen belasting aftrekken als je belasting betaalt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |