abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67472560


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 |

Openingsposts van de Grands Prix van het huidige '09 seizoen:

2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport

Onze boyz:
- Christijan Albers
- Robert Doornbos
- Giedo van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Toyota
- Scuderia Toro Rosso
- RedBull Racing
- Williams
- Brawn GP
- Force India

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site

Technical Regulations 2009

[PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application

Testschema

  • Er staan voorlopig geen testsessies gepland.

    Wie staan er in 2009 aan de start

    Mclaren
    1. Lewis Hamilton - WDC 2008
    2. Heikki Kovalainen

    Ferrari - WCC 2008
    3. Felipe Massa
    4. Kimi Räikkönen

    BMW Sauber
    5. Robert Kubica
    6. Nick Heidfeld

    Renault
    7. Fernando Alonso
    8. Nelson Piquet jr.

    Toyota
    9. Jarno Trulli
    10. Timo Glock

    Scuderia Toro Rosso
    11. Sébastien Bourdais
    12. Sébastien Buemi

    Red Bull Racing
    14. Mark Webber
    15. Sebastian Vettel

    Williams
    16. Nico Rosberg
    17. Kazuki Nakajima

    Force India
    20. Giancarlo Fisichella
    21. Adrian Sutil

    Brawn GP
    22. Rubens Barrichello
    23. Jenson Button

    Voor meer info zie het [F1] Silly season 2009 Topic

    De kalender voor 2009 met 17 races
    quote:
    29/3 Australia
    5/4 Malaysia
    19/4 China
    26/4 Bahrain
    10/5 Spain
    24/5 Monaco
    7/6 Turkey
    21/6 Great Britain
    12/7 Germany
    26/7 Hungary
    23/8 Europe (Valencia)
    30/8 Belgium
    13/9 Italy
    27/9 Singapore
    4/10 Japan
    18/10 Brazil
    1/11 Abu Dhabi
    Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009

    Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS

    Artikel 1
    Artikel 2

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen

    Artikel 1

    BBC

    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.

    *wijzigingen onder voorbehoud

    FOK!sport F1-site

    De OP is hier te vinden

    [ Bericht 0% gewijzigd door ElmarO op 28-03-2009 19:21:22 ]
  • pi_67472950
      vrijdag 27 maart 2009 @ 19:55:07 #3
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_67473442
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 00:42 schreef Sally het volgende:
    Een werkende FOK! F1-manager, zo onder de arm meenemen? Dat wordt mss wat lastig, aangezien het geen bordspel is

    En waarom Spa? Dat is toch uit de richting? (ja: voor jou mss niet vosss met je werk in Wolre, maar voor het gros van de FOK!-F1-volgers wel...) En wordt er dit jaar nog getest op Spa? Of alleen geracet? Een testdag bezoeken is minder duur dan een race. Bovendien is Spa erg lastig met 't openbaar vervoer te breiekn, niet zo hendig voor de mensen die ervan afhankelijk zijn...


    Ik stelde voor om centraal in Nederland iets te zoeken waar je een F1-race kunt kijken.
    FF op verder breien uit het vorige topic.
    Mocht er eens een keer iets op Spa doorgaan en ik heb de tijd en 't geld (verbouwingen he) ter beschikking hebben, dan wil ik zeker komen , kan ik eens een serieus gesprek hebben met kenners, ipv altijd de leken die af en toe met me mee kijken iets te moeten uitleggen
    Mocht er iemand met een openbaarvervoers- probleem (wat een woord ) zitten: dan kan diegene (of meerdere) tot Maastricht CS komen met de trein, dan kan ik die wel oppikken daar, aangezien ik daar maar 10 minuten van af woon. Dan is er iig geen gezeik in BE met het OV. En Spa is maar 45 minuten van hier Heb 3 á 4 plaatsen ter beschikking
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 19:31 schreef ElmarO het volgende:

    Brawn GP
    22. Rubens Barrichello
    23. Jenson Button

    Force India
    20. Giancarlo Fisichella
    21. Adrian Sutil

    Pssst
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
    pi_67475782
    Heb eventueel intresse in een Fok!F1 meeting, maar ik ga er niet voor naar Spa of andere GP. Mijn ervaring is dat als ik met anderen ga, eigenlijk weinig contact heb met mijn reis/gp-genoten (ook zo'n woord :p) tijdens de race zelf. Ligt ook aan mij hoor, ik ga met mijn cameratje rustig de hele tribune af of verder om zoveel mogelijk verschillende shots te krijgen van de race.

    Een meeting met groot scherm en drinkgelegenheid op kruipafstand vind ik een veel beter idee.
    Helaas dat de GP van Canada niet doorgaat dit jaar... Maar de GP van Monza lijkt me ook een goede datum, nog ver weg dus makkelijker in te plannen. Eventueel wil ik wel wat uitzoeken voor een leuke bar of kartbaan ergens in het land.
    pi_67476135
    ben dr weer
    pi_67476821
    tvp
    <>
      vrijdag 27 maart 2009 @ 21:28:35 #7
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67477014
    tvp
    Please, make yourself uncomfortable.
      vrijdag 27 maart 2009 @ 21:30:17 #8
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_67477081
    ook van mij een tvp
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_67477184
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 20:58 schreef Meike26 het volgende:
    Heb eventueel intresse in een Fok!F1 meeting, maar ik ga er niet voor naar Spa of andere GP. Mijn ervaring is dat als ik met anderen ga, eigenlijk weinig contact heb met mijn reis/gp-genoten (ook zo'n woord :p) tijdens de race zelf. Ligt ook aan mij hoor, ik ga met mijn cameratje rustig de hele tribune af of verder om zoveel mogelijk verschillende shots te krijgen van de race.

    Een meeting met groot scherm en drinkgelegenheid op kruipafstand vind ik een veel beter idee.
    Helaas dat de GP van Canada niet doorgaat dit jaar... Maar de GP van Monza lijkt me ook een goede datum, nog ver weg dus makkelijker in te plannen. Eventueel wil ik wel wat uitzoeken voor een leuke bar of kartbaan ergens in het land.
    Een meeting is altijd leuk, of het nu Spa is of ergens anders. Helaas heb ik de vorige gemist vanwege familieomstandigheden, maar een volgende wil ik graag bijzijn.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_67477847
    Rosberg Wereldkampioen Formule 1 2009!!!
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 maart 2009 @ 21:55:42 #11
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_67478100
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 21:49 schreef HPoi het volgende:
    Rosberg Wereldkampioen Formule 1 2009!!!
    Zo ver is het nog niet, maar het zou wat zijn zeg
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_67478209
    Ga zeker weer kijken zondag
    Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
    pi_67478912
    Het is nu toch echt de beurt aan Button
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67482320
    Inderdaad, Button roept al het langst van iedereen dat het komend jaar toch echt zijn jaar gaat worden!

    Het zou een bak zijn. Of Rubens, who knows! Ik lach me gek hier !!

    Anyway, die F1 meet ben ik op zich wel voor, mits groot scherm en bier (en een hotel in de buurt, want ik ga echt geen hele middag cola drinken omdat ik nog 200km naar huis moet rijden)

    Daar wil ik me best een maandag voor vrij pakken
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67484874
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 16:27 schreef bodylotion het volgende:
    stukje van Mol's weblog over de (il)legale diffusers:
    [<tekst>

    Linkie: http://www.olavmol.nl/angrylog/log/150739/Mega+Denkfout/
    ]

    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67484887
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 19:01 schreef Treveo het volgende:
    Hi guys,

    Omdat de zomertijd in de nacht van zaterdag op zondag ingaat, vraag ik me af hoelaat de race precies begint. Op de site www.formula1.com staat 08.00u. Klopt dat ook?
    klopt.

    8 uur Nederlandse ZOMERtijd, dus.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67485040
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 20:58 schreef Meike26 het volgende:
    Heb eventueel intresse in een Fok!F1 meeting, maar ik ga er niet voor naar Spa of andere GP. Mijn ervaring is dat als ik met anderen ga, eigenlijk weinig contact heb met mijn reis/gp-genoten (ook zo'n woord :p) tijdens de race zelf. Ligt ook aan mij hoor, ik ga met mijn cameratje rustig de hele tribune af of verder om zoveel mogelijk verschillende shots te krijgen van de race.

    Een meeting met groot scherm en drinkgelegenheid op kruipafstand vind ik een veel beter idee.
    Helaas dat de GP van Canada niet doorgaat dit jaar... Maar de GP van Monza lijkt me ook een goede datum, nog ver weg dus makkelijker in te plannen. Eventueel wil ik wel wat uitzoeken voor een leuke bar of kartbaan ergens in het land.
    Ik wil liever ook niet te ver van huis voor 1 dagje ontmoeten. Spa is leuk, maar: a) ver weg van uit Nederland (brandstof en tijd), en b) een kaartje voor op het circuit kost ook wat. En dan is het idd nog zo wat Meike zegt: die fotocamera die je bij je hebt: die ga je toch gebruiken waar je maar kan, wat gezellig kletsen en wat volgen met een groep al een stuk minder is.

    Over de centen: een euro of 30 ben je al gauw kwijt aan toegang/heat/eten op een kartbaan, en dan is het nog niet eens zeker of je voor dat geld ook drankjes voor de hele 'dag' erbij hebt Geen idee hoe groot de portemonnee is van de gemiddelde FOK!user, de mijne is iig niet zo dik gevuld...

    Ik heb nog wel ergens 'plannen' in een van m'n mailboxen van centraal gelegen kartbanen waar ik in 2007 geinformeerd had. Wil eventueel wel helpen met wat dingen?


    Monza... vrijdag 11 t/m 13 september. Klinkt oke

    (heb toevallig iets op 12 september
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67486401
    De bevestiging


    Rood/blauw is ook nog mogelijk zag ik bij een ander plaatje ;
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67486663
    Hmm, ik ruik bijna een sponsordeal met FC Barcelona en BrawnGP !! Leuke en originele kleurstelling als dat het hem gaat worden !!

    Ik ga nu even een uur niets zeggen en genieten van de kwalificatie !!

    @Olav Mol, ik hoop dat het aan de Spaanse Optici ligt en niet aan jouw smaak, maar wat een bril zeg

    [ Bericht 23% gewijzigd door Meike26 op 28-03-2009 07:24:00 ]
    pi_67486940
    Vraag me nu af..

    Olav had het er over dat Renault al een zelfde soort diffuser in de fabriek klaar heeft liggen.
    Spreekt Renault hiermee niet hun eigen protest tegen? Ze zijn tegen die diffuser omdat ze tegen de illegale diffuser zijn, maar vervolgens ligt hij al wel klaar?
    Dat is i.m.o. wat anders dan het afwachten van het hoger beroep en NA de uitspraak een diffuser te maken en klaar voor gebruik mee te sturen naar de GP van China.

    En zoals Mol ook al zei: Zo'n groot voordeel hebben ze nu ook weer niet t.o.v. de teams die het niet hebben. Red Bull, ook in protest, staat verdomme op de 3e plek....en hoezo oneerlijk...hele top 10 staat binnen een seconde van elkaar.
    pi_67486997
    Mooi he
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67487030
    Yes indeed
      zaterdag 28 maart 2009 @ 08:44:36 #23
    154880 Bolter
    Awesomeness
    pi_67487039
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 08:27 schreef Meike26 het volgende:
    Vraag me nu af..

    Olav had het er over dat Renault al een zelfde soort diffuser in de fabriek klaar heeft liggen.
    Spreekt Renault hiermee niet hun eigen protest tegen? Ze zijn tegen die diffuser omdat ze tegen de illegale diffuser zijn, maar vervolgens ligt hij al wel klaar?
    Dat is i.m.o. wat anders dan het afwachten van het hoger beroep en NA de uitspraak een diffuser te maken en klaar voor gebruik mee te sturen naar de GP van China.

    En zoals Mol ook al zei: Zo'n groot voordeel hebben ze nu ook weer niet t.o.v. de teams die het niet hebben. Red Bull, ook in protest, staat verdomme op de 3e plek....en hoezo oneerlijk...hele top 10 staat binnen een seconde van elkaar.
    Ze zeggen dat er 0.7s mee gewonnen wordt, zou jij dan genoegen nemen met een derde plek? Welkom in de wereld van topsport en grotere belangen dan "meedoen"
    "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
    pi_67490548
    Ssssssssssssssssssst, hier niets zeggen over de kwalificatieresultaten Ik moet de herhaling nog zien... Vanaf 14 uur op BBC One, en vanaf 14:39 op RTL GP (rtl 7).

    Daar hebben we een Race-topic voor!
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67490859
    ElmarO: in de OP kun je de Sporting Regulations van de FIA-site ook toevoegen. Plus de Technical Regulations, die lijken me ook wel op hun plek in dit topic


    [quote] Op vrijdag 27 maart 2009 19:31 schreef ElmarO het volgende:
    ...

    Onze boyz:
    - Christijan Albers
    - Robert Doornbos
    - Giedo van der Garde
    >>> voornamen erbij is wel zo netjes

    ....


    Sporting Regulations

    [PDF] 2007 sporting regulations - F1
    [PDF] 2008 sporting regulations - F1
    [PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application
    [PDF]2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site

    >>>>>>>
    Technical Regulations 2009
    [PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application

    ...

    BBC One

    Tv-gids voor BBC1 BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.

    [ afbeelding ]*wijzigingen onder voorbehoud

    ]Fok!Sport F1manager FOK!sport F1-site
    >> Niet FOK!sport verkeerd schrijven En maak er voor nu maar even 'FOK!sport F1-site' van, de manager komt later dit seizoen

    De OP is hier te vinden
    ....................................


    Je kunt deze post quoten en meteen de tekst met linkjes eruit halen

    [ Bericht 9% gewijzigd door Sally op 28-03-2009 13:07:37 ]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67493069
    Grappige Sally... Je moet gewoon geen nieuws lezen (inclusief forum) als je niet verrast wil worden! Je kan toch niet 20000+ users verbieden hier te praten over wat er vanmorgen live op tv was.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67493548
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 14:20 schreef Atreidez het volgende:
    Grappige Sally... Je moet gewoon geen nieuws lezen (inclusief forum) als je niet verrast wil worden! Je kan toch niet 20000+ users verbieden hier te praten over wat er vanmorgen live op tv was.
    Nou.. ik had in het Nieuwtjestopic niet verwacht dat er iets zou staan. Maar ik heb heel snel mijn ogen afgewend en wat ik zag uit m'n geheugen geblockt Het ging me om een aanpassing en aanvullingen voor de OP En ik heb niet echt gelezen wat er boven m'n QR-box stond, hoor

    En ik weet dat ik niet op bepaalde plekken moet kijken om nog niet te weten wat een uitslag is hoor
    Zit nu BBC te kijken, dat is zeker de moeite waard, nu al! (Q2 bezig, nog 6:00 min. op de klok)
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67493778
    Toyota gediskwalificeerd na kwalificatie!

    http://www.f1today.nl/nie(...)erd-na-kwalificatie/
    &lt;&gt;
    pi_67494254
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 12:47 schreef Sally het volgende:
    ElmarO: in de OP kun je de Sporting Regulations van de FIA-site ook toevoegen. Plus de Technical Regulations, die lijken me ook wel op hun plek in dit topic

    [..]

    Je kunt deze post quoten en meteen de tekst met linkjes eruit halen
    Als het goed is heb ik al je voorgestelde wijzigingen nu doorgevoerd.
    pi_67494561
    Toyota.
    pi_67495511
    tvp
    pi_67495989
    Zo, net even een Formule 1 reisje geboekt voor 12 juli, Nurburgring! (T8-Bronze)
    pi_67496794
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 08:27 schreef Meike26 het volgende:
    Vraag me nu af..

    Olav had het er over dat Renault al een zelfde soort diffuser in de fabriek klaar heeft liggen.
    Spreekt Renault hiermee niet hun eigen protest tegen? Ze zijn tegen die diffuser omdat ze tegen de illegale diffuser zijn, maar vervolgens ligt hij al wel klaar?
    Dat is i.m.o. wat anders dan het afwachten van het hoger beroep en NA de uitspraak een diffuser te maken en klaar voor gebruik mee te sturen naar de GP van China.

    En zoals Mol ook al zei: Zo'n groot voordeel hebben ze nu ook weer niet t.o.v. de teams die het niet hebben. Red Bull, ook in protest, staat verdomme op de 3e plek....en hoezo oneerlijk...hele top 10 staat binnen een seconde van elkaar.
    Olav drol Kijken er nog mensen naar RTL dan nu we ook naar de BBC kunnen kijken?
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
    pi_67497766
    quote:
    Geen voorbeschouwingen vanuit RTL-studio
    28/03/2009 14:48 door: robin

    RTL Nederland heeft vanwege de hoge kosten de voor- en nabeschouwingen geschrapt voor dit seizoen, zo meldt Sportweek.nl. Vanwege de economische crisis zou RTL genoodzaakt zijn deze studioprogramma's te schrappen.

    Sinds 2006 heeft RTL de rechten weer in handen voor het verslaan van de Formule 1 via RTLGP op RTL7. Elke race werd een een voorbeschouwing vanuit de studio gemaakt met verschillende gasten, zoals Tom Coronel en Jan Lammers. Ook werd de race nabeschouwd via de studio. Vanaf dit jaar zal Olav Mol dus de complete voorbeschouwing van een uur voor zijn rekening nemen. Of er ook nog een nabeschouwing komt, is nog onbekend.
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67497850
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 16:52 schreef Kill_em_all het volgende:

    [..]

    Olav drol Kijken er nog mensen naar RTL dan nu we ook naar de BBC kunnen kijken?
    Geloof me, de groep die overschakelt naar de BBC is klein. Een paar procent kenners en/of BBC-adepten, meer zal het niet zijn.
    pi_67498232
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 15:12 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Als het goed is heb ik al je voorgestelde wijzigingen nu doorgevoerd.
    Great
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      zaterdag 28 maart 2009 @ 17:48:40 #37
    154880 Bolter
    Awesomeness
    pi_67498317
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 17:28 schreef wimderon het volgende:

    [..]

    Geloof me, de groep die overschakelt naar de BBC is klein. Een paar procent kenners en/of BBC-adepten, meer zal het niet zijn.
    Ga gewoon eens BBC kijken, het is echt stukken beter en informatiever. Maar goed, er lopen er hier al een paar rond die afvragen of "het Engels niet te snel gaat" .
    "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
    pi_67498363
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 17:25 schreef vosss het volgende:

    [..]
    Ach ja, ik zal het niet missen
    pi_67498423
    Even het verhaal van sasquatsch over de diffusers in dit topic halen: (let op: het is niet *Sally's analyse)

    [quote ]Op donderdag 26 maart 2009 21:50 schreef sasquatsch het volgende:

    Een aantal teams hebben een protest aangespannen tegen de diffusers van Brawn GP, Williams en Toyota. Deze diffusers zijn intussen door de technische commissie van de Australische Grand Prix goedgekeurd. Dat betekent dat Brawn GP, Williams en Toyota meedoen aan de Grand Prix en dat de legaliteit van de wagens later wordt vastgesteld in de Court of Appeal van de WMSC.

    Maar wat is het probleem nu?

    Hier een plaatje van de verschillende diffusers.


    Copyright onbekend, gekopieerd van een forum op [url=http://www.f1technical.net]www.f1technical.net

    Het grootste verschil (en waarom het protest is ingediend) is dat de diffusers aan de linkerkant hoger zijn dan de diffusers aan de rechterkant, en dus meer downforce genereren. Nu is de vraag of dit legaal is.

    De reglementen waar het (IMHO) om gaat:
    quote:
    1.4 Bodywork :
    All entirely sprung parts of the car in contact with the external air stream, except cameras, camera housings and the parts definitely associated with the mechanical functioning of the engine, transmission and running gear. Airboxes, radiators and engine exhausts are considered to be part of the bodywork.

    ARTICLE 3 : BODYWORK AND DIMENSIONS
    One of the purposes of the regulations under Article 3 below is to minimize the detrimental effect that the wake of a car may have on a following car. Furthermore, infinite precision can be assumed on certain dimensions provided it is clear that such an assumption is not being made in order to circumvent or subvert the intention of the relevant regulation.

    ...

    3.12.7 No bodywork which is visible from beneath the car and which lies between the rear wheel centre line and a point 350mm rearward of it may be more than 175mm above the reference plane. Any intersection of the surfaces in this area with a lateral or longitudinal vertical plane should form one continuous line which is visible from beneath the car. A single break in the surface is permitted solely to allow the minimum required access for the device referred to in Article 5.15 [de starter].
    In lekentaal lees ik dit als dat het deel dat zichtbaar is vanaf de onderkant van de auto en deel uitmaakt van het bodywork (het buitenste deel van de auto) achter de achteras niet meer dan 350 mm mag uitsteken en niet hoger mag zijn dan 175mm van de reference plane (bodemplaat).

    Als ik kijk naar bovenstaand plaatje en daar het deel op inteken dat zichtbaar is van de grond (rode lijn) kom ik tot het volgende plaatje.



    Hieruit blijkt dat de rode lijn van alle diffusers niet hoger is dan de geeiste 175mm. Daarnaast wordt deze lijn niet onderbroken (continu). Het deel van de diffuser dat niet zichtbaar is van de grond en geen bodywork betreft (omdat het onder het bodywork zit) is in de drie bewuste diffusers wel hoger dan die 175mm. En dat komt omdat deze delen niet zichtbaar zijn vanaf de grond.

    Met andere woorden, de diffusers voldoen aan de regels zoals opgesteld in 3.12.7.

    Blijft alleen nog de vraag over of dit niet bewust is gedaan om de regels zoals opgesteld aan het begin van artikel 3 te omzeilen. to minimize the detrimental effect that the wake of a car may have on a following car. En hier mag de Court of Appeal een uitspraak over doen.

    Nog even een update.

    Het grootste probleem is dat de achterkant van het deel onder de rode lijn dicht moet zijn, behalve het gat voor de starter, terwijl het boven de rode lijn open mag zijn, waardoor de lucht er beter doorheen geleid kan worden.

    Even nog een disclaimer: Bovenstaande is volledig mijn eigen interpretatie van de regels.
    ---------------------------------

    [ Bericht 9% gewijzigd door Sally op 29-03-2009 23:09:50 ]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67498442
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 17:25 schreef vosss het volgende:
    [..]
    thank god, eindelijk van dat gezever van allard kallf en die debiele spellen af - die er alleen waren vanwege de sponsoren.
    pi_67498624
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 17:48 schreef Bolter het volgende:

    [..]

    Ga gewoon eens BBC kijken, het is echt stukken beter en informatiever. Maar goed, er lopen er hier al een paar rond die afvragen of "het Engels niet te snel gaat" .
    Geen idee of de live-uitzending ook ondertiteld was, maar de herhaling van vanmiddag op BBC One iig wel Die balk boven in beeld ging wel over de sessie tijd en het lijstje met coureurs + tijden heen, en het is een beetje vertraagd, maar was prima te lezen/volgen.

    Dus dat kan een oplossing zijn voor het snelle praten van de commenatoren. Heb er zelf niet zoveel moeite mee, though.

    Maar zoals gezegd: ik weet niet of de live-uitzending ook de ondertiteling heeft, al kan ik het me wel voorstellen met zoiets als spraakherkenning. Het was een seconde of anderhalf vertraagd, dus het zou kunnen.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67499290
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 17:48 schreef Bolter het volgende:

    [..]

    Ga gewoon eens BBC kijken, het is echt stukken beter en informatiever. Maar goed, er lopen er hier al een paar rond die afvragen of "het Engels niet te snel gaat" .
    Je hoeft mij niet te overtuigen, ik geef alleen aan dat het voor 95% van het publiek niets uitmaakt dat Olav Barrichello en Button een keer door elkaar haalt of een tijd verkeerd van z'n computer afleest. Het lijkt misschien zo omdat de mensen die hier in de F1-topics posten massaal overschakelen, maar dan heb je het wel over een klein groepje dat de F1 echt volgt.
      zaterdag 28 maart 2009 @ 18:48:00 #43
    154880 Bolter
    Awesomeness
    pi_67499786
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 18:28 schreef wimderon het volgende:

    [..]

    Je hoeft mij niet te overtuigen, ik geef alleen aan dat het voor 95% van het publiek niets uitmaakt dat Olav Barrichello en Button een keer door elkaar haalt of een tijd verkeerd van z'n computer afleest. Het lijkt misschien zo omdat de mensen die hier in de F1-topics posten massaal overschakelen, maar dan heb je het wel over een klein groepje dat de F1 echt volgt.
    Oké, daar heb je een puntje. Maar goed, ik moet redelijk vaak mensen uitleggen waarom ik F1 volg en er ook daadwerkelijk mn bed voor uitkom. En dan vind ik 't altijd vrij lastig te begrijpen wat er aan F1 is als je het niet volgt maar puur op zondagmiddag om 14u die TV aanzet.
    "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
    pi_67503973
    Het gaat mij niet zozeer om de BBC, ik keek toch altijd al de ITV versies als herhaling. Brundle is the shizzle he En Olav ben ik ook nog steeds fan van hoor, op RTL 7 stoor ik me meer aan t programma er omheen (studio) en de reclame. Olav zelf is gewoon de nederlandse Murray.. die maakte ook altijd van die hele opzichtige en enthousiaste foutjes, en qua uitspraken kunnen ze er beide ook wat van.

    Ik kan me trouwens ook moeilijk inleven met mensen die nauwelijks engels kunnen verstaan.. Nou werk ik al 10 jaar op een internationaal bedrijf, dus dat heeft er misschien mee te maken
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67504560
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 17:53 schreef Sally het volgende:
    Even het verhaal van sasquatsch over de diffusers in dit topic halen:

    [quote ]Op donderdag 26 maart 2009 21:50 schreef sasquatsch het volgende:

    Een aantal teams hebben een protest aangespannen tegen de diffusers van Brawn GP, Williams en Toyota. Deze diffusers zijn intussen door de technische commissie van de Australische Grand Prix goedgekeurd. Dat betekent dat Brawn GP, Williams en Toyota meedoen aan de Grand Prix en dat de legaliteit van de wagens later wordt vastgesteld in de Court of Appeal van de WMSC.

    Maar wat is het probleem nu?

    Hier een plaatje van de verschillende diffusers.

    [ afbeelding ]
    Copyright onbekend, gekopieerd van een forum op [url=http://www.f1technical.net]www.f1technical.net

    Het grootste verschil (en waarom het protest is ingediend) is dat de diffusers aan de linkerkant hoger zijn dan de diffusers aan de rechterkant, en dus meer downforce genereren. Nu is de vraag of dit legaal is.

    De reglementen waar het (IMHO) om gaat:
    [..]

    In lekentaal lees ik dit als dat het deel dat zichtbaar is vanaf de onderkant van de auto en deel uitmaakt van het bodywork (het buitenste deel van de auto) achter de achteras niet meer dan 350 mm mag uitsteken en niet hoger mag zijn dan 175mm van de reference plane (bodemplaat).

    Als ik kijk naar bovenstaand plaatje en daar het deel op inteken dat zichtbaar is van de grond (rode lijn) kom ik tot het volgende plaatje.

    [ afbeelding ]

    Hieruit blijkt dat de rode lijn van alle diffusers niet hoger is dan de geeiste 175mm. Daarnaast wordt deze lijn niet onderbroken (continu). Het deel van de diffuser dat niet zichtbaar is van de grond en geen bodywork betreft (omdat het onder het bodywork zit) is in de drie bewuste diffusers wel hoger dan die 175mm. En dat komt omdat deze delen niet zichtbaar zijn vanaf de grond.

    Met andere woorden, de diffusers voldoen aan de regels zoals opgesteld in 3.12.7.

    Blijft alleen nog de vraag over of dit niet bewust is gedaan om de regels zoals opgesteld aan het begin van artikel 3 te omzeilen. to minimize the detrimental effect that the wake of a car may have on a following car. En hier mag de Court of Appeal een uitspraak over doen.

    Nog even een update.

    Het grootste probleem is dat de achterkant van het deel onder de rode lijn dicht moet zijn, behalve het gat voor de starter, terwijl het boven de rode lijn open mag zijn, waardoor de lucht er beter doorheen geleid kan worden.

    Even nog een disclaimer: Bovenstaande is volledig mijn eigen interpretatie van de regels.
    ---------------------------------
    Nou ben ik niet compleet A technisch, maar snap het niet helemaal. Als ik het goed begrijp is wat die ''dubbele'' diffuser doet zeg maar ipv dat de lucht langs 1 laag gaat, het langs 2 lagen gaat? Zeg maar boven de rode lijn op jouw plaatje, en eronder?
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
    pi_67504718
    Ja, anders zou het nooit een beter effect geven als de plaatjes van de diffusers rechts. Maarja, de regels praten alleen over visible from below the car, en niet over wat je daarboven allemaal nog doet.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67505211
    kheb helaas quali moete missen..

    wat zijn jullie voorspellingen , brawn gp niet te verslaan? of mengt iemand zich nog in het gevecht?
    pi_67505323
    Aan de hand van de top 10 in deze lijst, kan er met een pitstopje nog weleens een verassing komen De Brawns lijken echter aardig safe.

    Post-qualifying car weights:

    1 - Jenson Button / Brawn = 664.5kg
    2 - Rubens Barrichello / Brawn = 666.5kg
    3 - Sebastian Vettel / Red Bull = 657kg
    4 - Robert Kubica / BMW = 650kg
    5 - Nico Rosberg / Williams = 657kg
    6 - Felipe Massa / Ferrari = 654kg
    7 - Kimi Räikkönen / Ferrari = 655.5kg
    8 - Mark Webber / Red Bull = 662kg
    9 - Nick Heidfeld / BMW = 691.5kg
    10 - Fernando Alonso / Renault = 680.7kg
    11 - Kazuki Nakajima / Williams = 685.3kg
    12 - Heikki Kovalainen / McLaren = 690.6kg
    13 - Sebastien Buemi / Toro Rosso = 675.5kg
    14 - Nelson Piquet / Renault = 694.1kg
    15 - Giancarlo Fisichella / Force India =689kg
    16 - Adrian Sutil / Force India = 684.5kg
    17 - Sebastien Bourdais / Toro Rosso = 662.5kg
    18 - Lewis Hamilton / McLaren = 655kg
    19 - Jarno Trulli / Toyota = 660kg
    20 - Timo Glock / Toyota = 670kg

    Ook is de vraag hoelang ze op de softs kunnen rijden. Want als dat echt maar een rondje of 5 is dan krijgen we 5 rondes voor t eind ofzo nog pitstops
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67506049
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 21:30 schreef Kill_em_all het volgende:

    [..]

    Nou ben ik niet compleet A technisch, maar snap het niet helemaal. Als ik het goed begrijp is wat die ''dubbele'' diffuser doet zeg maar ipv dat de lucht langs 1 laag gaat, het langs 2 lagen gaat? Zeg maar boven de rode lijn op jouw plaatje, en eronder?
    Ik weet het niet precies. Ik quotete sasquatsch, het is zijn analyse.
    Maar volgens mij kan de lucht inderdaad via twee kanten eruit.

    Mss als je naar de link gaat van die post en dan verderop de vragen/antwoorden leest?
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67507100
    TVP
    pi_67510998
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 21:13 schreef Atreidez het volgende:
    Ik kan me trouwens ook moeilijk inleven met mensen die nauwelijks engels kunnen verstaan.. Nou werk ik al 10 jaar op een internationaal bedrijf, dus dat heeft er misschien mee te maken
    Ik vind dat ook vreemd. Iedereen heeft daar toch gewoon al op de basisschool les in gehad?

    Ik spreek vloeiend engels en ik heb het echt niet in de gaten als de ondertitel ineens uitvalt ofzo.
    Onbegrijpelijk dat er zoveel mensen zijn die echt geen woord over de grens spreken.

    Zoals gezegd, ik spreek vloeiend engels, een aardig woordje duits, 5 limurgse dialecten ( ) en een klein beetje frans.

    Ow, en ook nog japans! Domo Aregato!!

    En voor de rest ben ik het eens met je post1!

    Tot morgennvroeg
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_67511475
    Nou engels op de basisschool is nog niet zo lang hoor. Ik heb bv ook nagenoeg geen engels gehad op de basisschool en ik ben begin 20.

    Morgen trouwens toch maar RTL kijken, herhaling begint daar om 1 uur (nee smorgens ga ik niet redden, zeker niet als je om half 4 nog post...) en op de BBC een uur later. Nouja, die race begint bij RTL natuurlijk ook altijd pas rond een uur of 2?

    Ow en vosss-san ha nihongo koto ga dekimasen
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
    pi_67511700
    het zou leuk zijn as Williams dit jaar weer in top 3 terecht kan komen. Zal moeilijk worden, maar ik hoop van wel. Altijd een leuk team geweest en toen ik F1 begon to kijken waren Willams en Mclaren toch DE teams.
    pi_67513105
    Wie kijken het allemaal zonder reclames op BBC en wie kijkt het nog op Sporza of RTL?

    Poll: Waar kijk jij je F1?
  • BBC
  • RTL7
  • Sporza
  • Anders
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier
  • Calm down, please!
      zondag 29 maart 2009 @ 10:03:39 #55
    32840 rene29
    God bestaat niet.
    pi_67513131
    Anders.... zit in de Filipijnen.

    Star Sport is de enige optie hier.
    Met Steve Slater als commentator.

    PS: Waarom is er geen #3 australian grand prix topic?
    Kleffe Drop?
    Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
      zondag 29 maart 2009 @ 10:07:00 #56
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_67513157
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 10:03 schreef rene29 het volgende:


    PS: Waarom is er geen #3 australian grand prix topic?
    Kleffe Drop?
    2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix, deel3..the race!
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
    pi_67513272
    Eventjes mijn verhaal doen over het Engels op televisie volgen.

    Top Gear kijken we al tijden hier en ik heb er soms moeite mee hoe snel en onduidelijk Hammond en JC kunnen praten, plus dat er nog wel eens wat poblemen zijn met microfoontjes/slecht in de micro praten.
    We kijken ook andere programma's op BBC, zoals To buy or not to buy en Homes under the hammer.
    Dat gaat er net wat langzamer aan toe en dat is goed te volgen

    En tijdens de reclames heb ik wel even overgeschakeld op BBC en het viel me erg mee Maar toch, net als Atreidez, ben ik ook wel fan van Olav. Foutjes die hij maakt zijn voor mij te accepteren en maken het commentaar menselijker. Net als dat Jack van Gelder ook wel eens een foutje maakt bij het verslaan van een mooie voetbal wedstrijd...Jack mag dat van mij doen. Of een Mart Smeets, maar die maakt nagenoeg nooit fouten, of ik merk ze niet op omdat ik weinig/niets weet van wielrennen...ik geloof Mart op z'n woord.

    En trouwens, Brundle (ik geloof dat het Brundle was) maakte in het begin van de race ook een foutje door 2 coureurs door elkaar te halen...ik geloof Piquet en Alonso...waar Olav ook moeite mee heeft.

    Ik spreek zeker geen vloeiend Engels, maar ik probeer mijn accent wel zo te leggen dat het niet klinkt als het steenkolenaccent Engels van de gemiddelde Hollander, niets erger dan dat
      Moderator / Redactie Sport zondag 29 maart 2009 @ 10:25:06 #58
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_67513289
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 09:59 schreef Googolplexian het volgende:
    Wie kijken het allemaal zonder reclames op BBC en wie kijkt het nog op Sporza of RTL?

    Poll: Waar kijk jij je F1?
  • BBC
  • RTL7
  • Sporza
  • Anders
    Tussenstand:
    [ afbeelding ]
    Ook een poll maken? Klik hier
  • BBC . RTL7 reclame , Sporza
    winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
    pi_67519874
    Heb vandaag RTL gekeken omdat de BBC zonodig weer later moest beginnen...

    Anyway, was wel een leuke race. Ik weet trouwens niet wat ze bij Ferrari aan het doen zijn, maar ik denk dat het weer tijd word om een paar niet Italianen de boel daar te laten regelen.
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
    pi_67520140
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 15:46 schreef Kill_em_all het volgende:
    Heb vandaag RTL gekeken omdat de BBC zonodig weer later moest beginnen...

    Anyway, was wel een leuke race. Ik weet trouwens niet wat ze bij Ferrari aan het doen zijn, maar ik denk dat het weer tijd word om een paar niet Italianen de boel daar te laten regelen.
    laat maar zo ....
    pi_67521344
    teuveupeu
      zondag 29 maart 2009 @ 18:12:38 #62
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_67524038
    quote:
    Branson wil meer


    Nadat de Virgin logo’s op de zijkanten van de Brawn Mercedes naar een prachtige 1-2 gereden werden, heeft Richard Branson de smaak nog meer te pakken gekregen. De 58-jarige Virgin eigenaar liet vandaag doorschemeren dat hij misschien wel iets meer wil dan een sponsor zijn. Teameigenaar lijkt hem wel wat. "Momenteel zijn wij gewoon een sponsor. Maar misschien is het wel leuk om een eigen team te hebben en het naar Virgin te noemen. We moesten maar eens gaan praten," aldus de miljardair.

    Branson vervolgt: "Het kan wel eens een goede tijd zijn om met mij te gaan praten over de toekomst van het team. Deze sport werkt verslavend en ik sta er welwillend tegenover om mijn belang hier en daar wat uit te breiden. Zolang er hier bij Brawn GP mooie meiden rondlopen en ik wekelijks champagne over me krijg uitgespoten blijf ik geinteresseerd. Maar serieus, dit team verdient goede steun."
    Hij heeft 1 dag de champagne mogen proeven (althans tot nu toe 1 dag ) en wil al direct meer.
    Ik zou het bijzonder jammer vinden mocht de naam van het team gaan veranderen in Virgin, Brawn is gewoon een gevestigde naam in het f1-wereldje, dat maakt 't net wat ''specialer''.
    Virgin komt bij mij dan weer over als ''yet-another-bilionairs-toy''

    edit: dacht al dat ik nog zo iets gelezen op F1RR
    quote:
    Voor die laatste voorwaarde draagt Branson zelf een oplossing aan. ,,We hebben een flink bedrag geïnvesteerd in een bedrijf met de naam Gevo. Alle winsten die we maken in onze 'vuile' industrieën, zoals onze luchtvaartmaatschappij, worden hierin geïnvesteerd om een schone brandstof te ontwikkelen."

    ,,Eén van de doelen van Gevo was om met een brandstof voor de Formule 1 te komen die even goed presteert als de vuile brandstoffen, zonder vieze uitstoot te hebben. En ik ben verheugd dat ik kan zeggen dat we zo’n brandstof hebben gevonden.”

    De komende maanden zullen gebruikt worden om te kijken of deze brandstof geïntroduceerd kan worden in de Formule 1, zodat de sport wat schoner wordt.

    Ook worden de komende weken gebruikt om de details van onze samenwerking uit te werken. Een naamsverandering behoort tot de mogelijkheden. Tijdens de persconferentie in Melbourne verklaarde Branson dat de kans groot is dat het team wordt omgedoopt tot Virgin Grand Prix. Volgens de Brit heeft het meer zin het team een naam te geven die voor promotie zorgt, dan een naam van de eigenaar: Ross Brawn. Het team deelt die mening.

    Voor een eventuele naamsverandering is unanieme goedkeuring van de overige teams een vereiste.
    Niet alleen wil die nu al de naam veranderen maar wil ook nog 's andere brandstoffen hebben. Die kerel wil gelijk alles op de schop gooien

    [ Bericht 16% gewijzigd door Sinister-D- op 29-03-2009 18:18:26 ]
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
    pi_67524851
    Hij kan zoveel willen, dat wil nog niet zeggen dat het er ook meteen echt komt. Sowieso mocht die brandstof die ze hebben al voldoen dan moet het eerst nog in de reglementen komen, vervolgens moeten teams compleet nieuwe motoren bouwen waarschijnlijk, dat moet weer getest worden etc. Voordat je het weet ben je een paar jaar veder en mocht het er komen dan veranderd er voor ons niet zo heel veel dus niet zo boeiend wat mij betreft.

    Wel leuk dat ie nu trouwens meteen de boel wil kopen terwijl die dat eerst niet wou doen omdat ie het nog te duur vond (aka hij had geen zin om miljoenen te investeren in iets wat misschien alleen achteraan zou rijden) maar nu BrawnGP opeens (nog) wel snel lijkt te gaan wil ie opeens wel betalen. Maargoed hij zal zijn zin voor tenminste een groot deel wel krijgen natuurlijk want zonder sponsorship zal Brawn het ook niet lang uithouden.
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
    pi_67532787
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 09:59 schreef Googolplexian het volgende:
    Wie kijken het allemaal zonder reclames op BBC en wie kijkt het nog op Sporza of RTL?

    Poll: Waar kijk jij je F1?
  • BBC
  • RTL7
  • Sporza
  • Anders
    Tussenstand:
    [ afbeelding ]
    Ook een poll maken? Klik hier
  • Heb BBC ingevuld, maar ik keek vandaag ook Sporza, en op RTL 7 in de herhaling de voorbeschouwing

    Maar de BBC is wel een fave
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67533101
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 10:22 schreef Meike26 het volgende:
    Eventjes mijn verhaal doen over het Engels op televisie volgen.

    ...
    Meike: de BBC is ondertiteld, óók tijdens de live-race Helaas staat de ondertiteling bovenaan in beeld, waardoor de ronden wegvallen, maar het is wel te doen. Alleen is er een vertraging van ruim een seconde, omdat er meegetypt wordt tijdens de uitzending. Enne: een foutje in een woord? Het wordt een zin later verbeterd aangegeven

    Ik had niet altijd ondertiteling aanstaan, maar soms als ik iets niet goed had verstaan, heb ik 't snel weer aangezet. En daar kwam het een seconde later inderdaad in beeld
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67533365
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 18:12 schreef Sinister-D- het volgende:

    [..]

    Hij heeft 1 dag de champagne mogen proeven (althans tot nu toe 1 dag ) en wil al direct meer.
    Ik zou het bijzonder jammer vinden mocht de naam van het team gaan veranderen in Virgin, Brawn is gewoon een gevestigde naam in het f1-wereldje, dat maakt 't net wat ''specialer''.
    Virgin komt bij mij dan weer over als ''yet-another-bilionairs-toy''

    edit: dacht al dat ik nog zo iets gelezen op F1RR
    [..]

    Niet alleen wil die nu al de naam veranderen maar wil ook nog 's andere brandstoffen hebben. Die kerel wil gelijk alles op de schop gooien
    Waarom is een andere - schonere - brandstof zo erg? Als er tóch in de F1 geracet wordt (in het kader van 'Brood en Spelen' voor het gepeupel ), en er dus fossiele brandstof gebruikt moet worden, dan maar beter één die niet de smerige uitstoot heeft.

    En was de Koningsklasse niet oorspronkelijk uiteindelijk bedoeld om te testen wat er op 'de gewone wegauto's' ooit eens gebruikt zou kunnen worden?

    Ik zie het probleem niet zo wat betreft het ontwikkelen van Bransons bedrijf van 'een' brandstof. Tuurlijk moet het door de test van de FIA heenkomen, en het duurt waarschijnlijk nog wel even voor die brandstof - als het ooit lukt - voor de F1-bolides gebruikt wordt.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 30-03-2009 21:01:02 ]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67533843
    quote:
    En was de Koningsklasse niet oorspronkelijk bedoeld om te testen wat er op 'de gewone wegauto's' ooit eens gebruikt zou kunnen worden?
    Nee het was bedoelt om te bouwen wat je wou bouwen en zo snel mogelijk rond te rijden. Enige relevantie voor straat auto's was totaal niet interessant. In de jaren 70 (of waren het de jaren 80?) goten ze ook allerlei chemicaliën bij de brandstof, dat was pas sterk spel
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
    pi_67535330
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 23:37 schreef Kill_em_all het volgende:

    [..]

    Nee het was bedoelt om te bouwen wat je wou bouwen en zo snel mogelijk rond te rijden. Enige relevantie voor straat auto's was totaal niet interessant. In de jaren 70 (of waren het de jaren 80?) goten ze ook allerlei chemicaliën bij de brandstof, dat was pas sterk spel
    "te bouwen wat je wou bouwen" Het hele punt van het woord "formule" is juist dat je niet zomaar kan bouwen wat je wil bouwen.

    En dat F1 en de auto-industrie qua technologie een symbiotische relatie hebben met elkaar is natuurlijk niet meer dan normaal ... al sinds ver voor de 70'er jaren.

    en : be·doe·len -doelde, h -doeld
    Calm down, please!
    pi_67535748
    Zeik niet.

    Hoe dan ook, het punt was altijd om gewoon een zo snel mogelijke auto te bouwen. Uiteraard binnen de regels maargoed dat leek me zo logisch dat ik dat niet speciaal hoefde te noemen.

    En ja natuurlijk is die relatie er maar het is niet zo dat die fabrikanten mee deden omdat ze voor hun straat auto relevante technologie wouden ontwikkelen. Hell, het ontstaan van motorsport en de autofabrikanten uit die tijd was een puur commerciële keuze. Door de jaren heen is er idd wel het eea ook in straat auto's terecht gekomen maar dan is meer toeval dan keuze want de enige reden waarom ze op dingen als ABS en weet ik veel wat allemaal zijn gekomen is omdat ze sneller wouden niet omdat ze dachten he zou dat ff handig zijn voor je straat auto (toen ze het eenmaal hadden wel natuurlijk maargoed dat was waarschijnlijk niet het idee van de mensen die het ontwerpen hebben).
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
    pi_67542232
    Iemand al interviews gezien ergens met Kubica? Ik vat niet helemaal waarom Vettel is bestraft, en vraag me af wat hij daar zelf van zegt. Zoals Brundle het zei kan ik er mee leven, 50-50. Kubica gaf erg weinig ruimte, en Vettel schoot maar heel beperkt van die kerb af.. Het had mijn inziens makkelijk voorkomen kunnen worden.
    Where facts are few, experts are many.
      maandag 30 maart 2009 @ 12:22:53 #71
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67542683
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 12:03 schreef Atreidez het volgende:
    Iemand al interviews gezien ergens met Kubica? Ik vat niet helemaal waarom Vettel is bestraft, en vraag me af wat hij daar zelf van zegt. Zoals Brundle het zei kan ik er mee leven, 50-50. Kubica gaf erg weinig ruimte, en Vettel schoot maar heel beperkt van die kerb af.. Het had mijn inziens makkelijk voorkomen kunnen worden.
    ik snap die straf ook niet Vettel had ook niet verder naar binnen gekund.

    het uitvallen op die positie is al een straf opzic

    dat doorrijden van Vettel na de crashsnap ik overigens niet. heb ergens gelezen dat het moest van het team.. bang dat ie klappen ging krijgen van Kubica?
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_67543117
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 01:14 schreef Kill_em_all het volgende:
    Zeik niet.
    Een mens kan niet zonder
    quote:
    Hoe dan ook, het punt was altijd om gewoon een zo snel mogelijke auto te bouwen.
    En zo veilig mogelijk en zo efficient mogelijk.
    quote:
    En ja natuurlijk is die relatie er maar het is niet zo dat die fabrikanten mee deden omdat ze voor hun straat auto relevante technologie wouden ontwikkelen. Hell, het ontstaan van motorsport en de autofabrikanten uit die tijd was een puur commerciële keuze.
    Eerste klas onzin, dit. Ten eerste : toen "F1" ontstond was de commerciële waarde bijna nul. Vergeet niet dat de rootsw van F1 liggen in de 1890s (met de eerste "Grand Prix" in 1901 en FIA regulatie vanaf 1922). Ten tweede : toen F1 ontstond werden gewoon aangepaste straat-auto's gebruikt. Fabrikanten gingen steeds meer aangepast spul aan de teams leveren om te laten zien dat ze sneller waren dan de ander. Commerciële waarde, zeg je? Ja ... valt in het niet tegenover de technologie waarde voor productie-auto's omdat de commerciële waarde vervalt als de fabrikanten niets met de technologie doen. Ten derde : Je vergeet naar de grotere innovaties te kijken ... aerodynamica, bijvoorbeeld. Of de middenmotor.
    quote:
    Door de jaren heen is er idd wel het eea ook in straat auto's terecht gekomen maar dan is meer toeval dan keuze want de enige reden waarom ze op dingen als ABS en weet ik veel wat allemaal zijn gekomen is omdat ze sneller wouden niet omdat ze dachten he zou dat ff handig zijn voor je straat auto (toen ze het eenmaal hadden wel natuurlijk maargoed dat was waarschijnlijk niet het idee van de mensen die het ontwerpen hebben).
    ABS is door en voor de luchtvaart ontwikkeld. Zoals al eerder gezegd: de commerciële waarde valt of staat met de belofte dat de technologie beschikbaar wordt voor de doorsnee mens. Bij bijna elke nieuwe ontwikkeling door fabrieksteams hoor je binnen een week na de presentatie of het toepasbaar is in normale auto's en vaak is dat ook zo. Als jij als fabrieksteam iets kunt ontwikkelen dat bruikbaar is voor je gewone auto's dan scheelt dat je tientallen miljoenen pingels, snappie. Dat verantwoord de kosten een beetje (meer dan de commerciële waarde van wat logo's die sneller zijn dan andere logo's). Dat Honda uit F1 stapt is puur omdat ze zien dat de toekomst niet gericht is op snelle, maar zuinige auto's en niet omdat ze zo poepie-langzaam zijn. Zij gaan zich volledig focussen op hybride- en Fuel Cell-technologie (ook een reden waarom de nieuwe NSX er niet komt). Dat KERS er nu is (wat een dure oplossing lijkt) en beschikbaar wordt als klanten-onderdeel is PUUR omdat de FIA het voor de merken interessant wil houden.

    Calm down, please!
    pi_67543595
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 12:22 schreef bodylotion het volgende:
    dat doorrijden van Vettel na de crashsnap ik overigens niet. heb ergens gelezen dat het moest van het team.. bang dat ie klappen ging krijgen van Kubica?
    Nah, als team snap ik dat wel. Als je met een kapotte auto wel het tempo van de SC aan kan, dan kan je nog punten scoren. Helaas voor hen staat hard in de regels, dat je met een kapotte auto meteen van t circuit af moet.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67549559
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 12:39 schreef Googolplexian het volgende:


    En zo veilig mogelijk en zo efficient mogelijk.
    Vraag dat maar aan de jaren 50, 60, 70 en in iets mindere mate de jaren 80 De FIA is de enige die prioriteit gegeven heeft aan veiligheid en zelfs dat heeft vrij lang geduurd en is pas echt in gang gekomen na de dood van Senna.
    quote:
    Eerste klas onzin, dit. Ten eerste : toen "F1" ontstond was de commerciële waarde bijna nul. Vergeet niet dat de rootsw van F1 liggen in de 1890s (met de eerste "Grand Prix" in 1901 en FIA regulatie vanaf 1922).
    En als je de history iets beter had gelezen had je geweten dat de eerste races door een franse krant georganiseerd zijn. Renault deed daaraan mee specifiek omdat ze dachten dat het een goede manier zou zijn om hun auto's te promoten.
    quote:
    . Ten tweede : toen F1 ontstond werden gewoon aangepaste straat-auto's gebruikt.
    Je weet dat het F1 kampioenschap pas na ww2 is ontstaan? Toendertijd reden ze allang me auto's die weinig meer te maken hadden met auto's die over straat reden. Dat had je alleen in de begin jaren 1900 en zelfs daar was het al vrij snel over met teams die gigantische motoren begonnen te gebruiken die niets meer met weg wagens te maken hadden.
    quote:
    Commerciële waarde, zeg je? Ja ... valt in het niet tegenover de technologie waarde voor productie-auto's omdat de commerciële waarde vervalt als de fabrikanten niets met de technologie doen.
    Totaal niet belangrijk. Waar het om gaat is persoon A ziet op tv/krant/radio dat automerk B steeds weer wint. A krijgt dus een goede indruk van B. Of het product wat A van B kan kopen ook daadwerkelijk goed is heeft er niets mee te maken. Motorsport word alleen maar gebruikt om te promoten en dat is dus al zo vanaf het allereerste begin.
    quote:
    Ten derde : Je vergeet naar de grotere innovaties te kijken ... aerodynamica, bijvoorbeeld. Of de middenmotor.
    Wat ook weer voort is gekomen uit commerciele doeleinden omdat je met winnen nou eenmaal meer verdient. Tuurlijk, er zijn teams die puur meedoen voor het racen alleen maar dit veranderd totaal niks aan het feit dat motorsport is ontstaan uit commercieel oogpunt en nu ook nog alleen maar bestaat omdat er commerciele belangen zijn. Of denk je werkelijk dat Toyota, bmw, renault etc meedoen omdat ze zo lekker veel van hun F1 tech in hun wegauto's kunnen gebruiken? Tuurlijk niet. Het is goede reclame als je het goed doet.
    quote:
    de commerciële waarde valt of staat met de belofte dat de technologie beschikbaar wordt voor de doorsnee mens.
    Lees hierboven.
    quote:
    Bij bijna elke nieuwe ontwikkeling door fabrieksteams hoor je binnen een week na de presentatie of het toepasbaar is in normale auto's en vaak is dat ook zo.
    Uhh zoals? Behalve dat, dat is niet de reden dat die teams dus meedoen. Dat kunnen ze ook allemaal wel ontwikkelen los van F1 en dan is het waarschijnlijk nog een stuk goedkoper ook. Reclame voor je merk is de reden dat ze meedoen. Het ontwikkelen van tech is alleen maar een middel om te kunnen winnen -> meer reclame. Dat er van tijd tot tijd iets bedacht word wat op ten duur ook nog op hun commerciele auto's kan worden toegepast is leuk maar niet de reden om mee te doen.
    quote:
    Dat Honda uit F1 stapt is puur omdat ze zien dat de toekomst niet gericht is op snelle, maar zuinige auto's en niet omdat ze zo poepie-langzaam zijn.
    De reden dat Honda met F1 is gestopt is omdat ze jaren lang honderden miljoenen hebben geïnvesteerd en alleen maar achteraan reden. Dat is geen goede reclame. Of ze relevante technieken konden ontwikkelen voor hun weg auto's heeft er geen fuck mee te maken gehad en om precies dezelfde reden zijn mitshubishi, subaru en suziki ook opeens gestopt, ze konden niet winnen en met de crisis hadden ze een excuus om zonder al te veel gezichtsverlies te stoppen. Helaas zijn er een heleboel nitwits zoals jij die daar met ogen open intrappen en niet inzien dat de werkelijke reden dat ze stoppen is omdat ze niet kunnen winnen. Mjah als grote fabrikant stoppen en moeten toegeven dat je gewoon niet kon winnen is ook geen goede reclame.

    Als het waar zou zijn wat jij zegt dan had Honda door de jaren heen uberhaubt nooit in de F1 gezeten omdat de toekomst van weg auto's namelijk nooit sneller en sneller is geweest.
    quote:
    en beschikbaar wordt als klanten-onderdeel is PUUR omdat de FIA het voor de merken interessant wil houden.
    Nee, omdat de FIA zoals altijd weer eens ergens achteraan huppelt zonder na te denken. Iedereen wil kosten besparen. Wat doet de FIA? Komt met een compleet nieuw iets. KERS is totaal niet boeiend, ook niet voor autofabrikanten en het is alleen maar een verspilling van geld. Toyota rijd in Japan bv al met veel meer geavanceerde systemen in die GT achtige races daar. Hell, Die japanners lopen toch voorop wat betreft het hele hybride gebeuren en dan zegt Toyota notabene dat het hele KERS overbodig is en nemen ze geeneens de moeite om een KERS unit te maken. Nou, dat zegt dus wel genoeg over hoe interessant het commercieel gezien dus is
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
      maandag 30 maart 2009 @ 16:04:24 #75
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67549612
    nog ff over de diffusers
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 17:53 schreef Sally het volgende:
    Even het verhaal van sasquatsch over de diffusers in dit topic halen: (let op: het is niet *Sally's analyse)

    [...]

    Hieruit blijkt dat de rode lijn van alle diffusers niet hoger is dan de geeiste 175mm. Daarnaast wordt deze lijn niet onderbroken (continu). Het deel van de diffuser dat niet zichtbaar is van de grond en geen bodywork betreft (omdat het onder het bodywork zit) is in de drie bewuste diffusers wel hoger dan die 175mm. En dat komt omdat deze delen niet zichtbaar zijn vanaf de grond.

    [...]
    een diffuser zit onder de auto. de gedeeltes die nu zo omstreden zijn zitten niet meer onder de auto, want ze niet zichtbaar zijn vanaf de onderkant.

    is het dan nog wel een diffuser? en wat doet dat bovenste deel dan precies?
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_67551820
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 16:04 schreef bodylotion het volgende:
    nog ff over de diffusers
    [..]

    een diffuser zit onder de auto. de gedeeltes die nu zo omstreden zijn zitten niet meer onder de auto, want ze niet zichtbaar zijn vanaf de onderkant.

    is het dan nog wel een diffuser? en wat doet dat bovenste deel dan precies?

    Of het officeel nog een diffuser is, weet ik niet. Het heeft wel de werking van een diffuser, doordat het de lucht die van de onderkant van de auto komt op een zodanige manier geleid dat er meer downforce ontstaat. En juist doordat de achterkant open is in tegenstelling tot het onderste deel van de rode lijn, is het mogelijk om de lucht er doorheen te leiden.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      maandag 30 maart 2009 @ 17:28:12 #77
    225875 RowanF1
    @RowanTorres
    pi_67552253
    Als iemand nog wil terugkijken, zonet ff torrents gemaakt mirror!

    Hier de kwalificatie en hier de race.

    bAls iemand een mooie fileupload weet van ~1.3GB, altijd welkom . Found!

    [ Bericht 7% gewijzigd door RowanF1 op 30-03-2009 19:46:15 ]
    Feyenoord Rotterdam
      maandag 30 maart 2009 @ 18:56:58 #78
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_67554407
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 23:22 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Waarom is een andere - schonere - brandstof zo erg? Als er tóch in de F1 geracet wordt (in het kader van 'Brood en Spelen voor het gepeupel ), en er dus fossiele brandstof gebruikt moet worden, dan maar beter één die niet de smerige uitstoot heeft.

    En was de Koningsklasse niet oorspronkelijk bedoeld om te testen wat er op 'de gewone wegauto's' ooit eens gebruikt zou kunnen worden?

    Ik zie het probleem niet zo wat betreft het ontwikkelen van Bransons bedrijf van 'een' brandstof. Tuurlijk moet het door de test van de FIA heenkomen, en het duurt waarschijnlijk nog wel even voor die brandstof - als het ooit lukt - voor de F1-bolides gebruikt wordt.
    Ik vind het ook niet erg dat die dit wilt. Maar dat ie zich direct intressant wil maken na 1 dag actief te zijn in ''het wereldje''.
    De kerel is een uitermate slimme zakenman, wat nu wel weer blijkt. FF snel voor de GP enige (of zelfs hoofd-) sponsor worden van een gehypt team, omwille van de winterperiode van Honde/pre-BrawnGP. Zien dat BrawnGP toch wel behoorlijk snel is in de laatste weken van de winter.. En direct na de dubbelslag die uitspraak doen. Kerel heeft goed marketings-inzicht zal ik het dan zo zeggen
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
    pi_67555445
    In dit plaatje is een beetje te zien hoe het bovenste gedeelte werkt.


    Ik vind het gewoon heel erg slim, als je een 'gat' in het reglement hebt gevonden waarom zou je het dan niet gebruiken.
    Hier op deze foto lijkt het net of williams zelfs 3 lagen heeft.
    http://www.motorsport.com(...)2009-aus-xp-1089.jpg
    pi_67556850
    quote:
    http://www.motorsport.com(...)2009-aus-xp-1089.jpg
    Idd, die van Williams is nog eens extra illegaal, volgens Ferrari, Renault en Red Bull dan.. Toch hoop ik dat het diffusergezeik 14 April word uitgesproken in het voordeel van Brawn, Williams en Toyota. Lijkt me veel spannender voor het kampioesschap dan dat de punten worden afgepakt en die teams weer opnieuw kunnen beginnen met punten verzamelen.
    pi_67558000
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 18:56 schreef Sinister-D- het volgende:

    [..]

    Ik vind het ook niet erg dat die dit wilt. Maar dat ie zich direct intressant wil maken na 1 dag actief te zijn in ''het wereldje''.
    De kerel is een uitermate slimme zakenman, wat nu wel weer blijkt. FF snel voor de GP enige (of zelfs hoofd-) sponsor worden van een gehypt team, omwille van de winterperiode van Honde/pre-BrawnGP. Zien dat BrawnGP toch wel behoorlijk snel is in de laatste weken van de winter.. En direct na de dubbelslag die uitspraak doen. Kerel heeft goed marketings-inzicht zal ik het dan zo zeggen
    Dat klinkt al anders idd En ik ben zeker wel jaloers op dat inzicht hoor... Ik heb niet zo'n bankrekening

    [ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 30-03-2009 20:55:55 ]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_67558480
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 20:15 schreef Meike26 het volgende:

    [..]

    Idd, die van Williams is nog eens extra illegaal, volgens Ferrari, Renault en Red Bull dan.. Toch hoop ik dat het diffusergezeik 14 April word uitgesproken in het voordeel van Brawn, Williams en Toyota. Lijkt me veel spannender voor het kampioesschap dan dat de punten worden afgepakt en die teams weer opnieuw kunnen beginnen met punten verzamelen.
    En dat terwijl de diffuser van Williams al meer dan een jaar geleden is goedgekeurd door de FIA (volgens Sam Michaels). Dus ik zou het erg zwak vinden van de FIA als ze hier op terug komen. Maar ja, de FIA he? Die doen wel eens vaker uitspraken waar ze later op terugkomen.
    quote:
    “To be honest we were surprised that it even turned into an issue because for us it was very clearly inside the regulations.

    "It was something that in various forms teams have been doing for two years, so it wasn't really a big issue for us or the FIA. So it was something that we clarified with the FIA well over a year ago.

    "There wasn't really any confusion from our side, although there appeared to be some confusion from the other teams, but I don't know on what basis that was.

    "During the development, to be quite honest, we thought everyone would do it. It wasn't something that we really thought was trick. It was a previous interpretation of the new regulations.”
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      maandag 30 maart 2009 @ 21:24:41 #83
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_67559405
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 19:35 schreef Nek03 het volgende:
    In dit plaatje is een beetje te zien hoe het bovenste gedeelte werkt.
    [ afbeelding ]

    Ik vind het gewoon heel erg slim, als je een 'gat' in het reglement hebt gevonden waarom zou je het dan niet gebruiken.
    Hier op deze foto lijkt het net of williams zelfs 3 lagen heeft.
    http://www.motorsport.com(...)2009-aus-xp-1089.jpg
    Oohw dat is inderdaad wel veel meer dan die andere diffusers!
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
      maandag 30 maart 2009 @ 21:53:47 #84
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67560444
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 19:35 schreef Nek03 het volgende:
    In dit plaatje is een beetje te zien hoe het bovenste gedeelte werkt.
    [ afbeelding ]

    Ik vind het gewoon heel erg slim, als je een 'gat' in het reglement hebt gevonden waarom zou je het dan niet gebruiken.
    Hier op deze foto lijkt het net of williams zelfs 3 lagen heeft.
    http://www.motorsport.com(...)2009-aus-xp-1089.jpg
    aah nu wordt het duidelijker

    volgens mij is het eerder dom van de andere teams
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_67569819
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 21:53 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    aah nu wordt het duidelijker

    volgens mij is het eerder dom van de andere teams
    Nouja ze hebben de regels gewoon anders gelezen. En gignen er van uit dat het niet mag. Dat denken ze nog steeds, dus laten er een rechter uitspraak over doen.

    Als die zegt, het is goed.. dan weet je dat iedereen er mee gaat rijden, en anders gaan ze overal onder vandaan. De teams willen gewoon zekerheid.. zou ik in zo'n geval ook doen..
      dinsdag 31 maart 2009 @ 11:27:29 #86
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_67572492
    toch vreemd dat ze dat op dit niveau niet bedenken
    Please, make yourself uncomfortable.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 12:52:13 #87
    154880 Bolter
    Awesomeness
    pi_67575395
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 11:27 schreef bodylotion het volgende:
    toch vreemd dat ze dat op dit niveau niet bedenken
    Van Renault is het bekend dat ze het aan de FIA hebben gevraagd. Die zei nee, en daarom vind ik het zeer bedenkelijk dat die 3 teams nu rondrijden met zo'n diffuser.
    "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
    pi_67576259
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 12:52 schreef Bolter het volgende:

    [..]

    Van Renault is het bekend dat ze het aan de FIA hebben gevraagd. Die zei nee, en daarom vind ik het zeer bedenkelijk dat die 3 teams nu rondrijden met zo'n diffuser.
    Des te vreemder is het dat de diffuser van Williams dus wel is goedgekeurd door de FIA.

    Ofwel de diffuser van Renault is wezenlijk anders, ofwel er zijn verschillende mensen bij de FIA aan het werk die er elk een andere interpretatie op na houden.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_67579157
    quote:
    Zorgen bij coureurs over latere starttijden
    31 maart 2009

    Net als de Grand Prix van Australië begint ook de Grand Prix van Maleisië komend weekend om 17.00 uur lokale tijd. In Melbourne kampten de coureurs door de latere starttijd met een laaghangende zon, maar in Maleisië dient zich mogelijk nog een ander probleem aan, namelijk de combinatie van regen en weinig licht.

    De coureurs vrezen dat het wel erg donker wordt als als het regent. Williams-rijder Kazuki Nakajima zei hierover: "De laaghangende zon maakte het rijden in Melbourne erg moeilijk, vooral op plekken waar het zonlicht door het gebladerte van de bomen flikkerde. In Maleisië hebben we daar geen last van, maar krijgen we mogelijk wel een ander probleem, namelijk een samenspel van regen en minder licht."

    De vrees van de Japanner lijkt niet geheel ongegrond, want volgens de laatste weersvoorspellingen is er komend weekend een grote kans op zware regenval in Maleisië. Rosberg hoopt dat de races volgend jaar gewoon weer om de oude tijden beginnen. "In Melbourne was het zicht tegen het einde van de race zeer slecht, wat het volgens mij gevaarlijker maakt om te rijden omdat de kans op fouten dan groter is", liet Nico Rosberg weten. "Ik zou graag zien dat ze de races óf weer naar hun oorspronkelijk starttijd terugzetten óf dat ze er echte nachtraces van maken."

    De Grand Prix van Maleisië begint komende zondag om 11.00 uur.
    http://f1.gpupdate.net/nl(...)-latere-starttijden/

    Where facts are few, experts are many.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 15:06:41 #90
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_67579676
    JeeJ!! hopelijk de eerste regenrace van dit seizoen
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 15:13:40 #91
    249783 Jezza
    Since: niet zo lang
    pi_67579877
    mijn voorspelling :

    1. Alonso
    2. Kubica
    3. Hamilton (ja alweer op 3)

    Brawn dit keer niet.. Heb het gevoel dat het fout gaat met hun in de regen.. waarom? geen id...
    "Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
    pi_67580304
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 13:20 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Des te vreemder is het dat de diffuser van Williams dus wel is goedgekeurd door de FIA.

    Ofwel de diffuser van Renault is wezenlijk anders, ofwel er zijn verschillende mensen bij de FIA aan het werk die er elk een andere interpretatie op na houden.
    En daarom dus een rechtzaak.. dan weet iedereen het zeker.. waarschijnlijk rijd dus iedereen straks met zo'n diffuser.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 15:42:11 #93
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_67580856
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 15:13 schreef Jezza het volgende:
    mijn voorspelling :

    1. Alonso
    2. Kubica
    3. Hamilton (ja alweer op 3)

    Brawn dit keer niet.. Heb het gevoel dat het fout gaat met hun in de regen.. waarom? geen id...
    Ik denk dat de regen geen probleem is voor Brawn. Die auto is vooral zo snel door goede aerodynamica (neerwaarste druk), en dat heb je in de regen wel nodig wil je niet van de baan af glijden...
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_67585465
    Ik denk dat mechanische downforce een stuk belangrijker is dat aerodynamische downforce in de regen, want de snelheden liggen dan wat lager en dus werkt de aerodynamica niet optimaal.

    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 17:56:52 #95
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_67585490
    even een dubbelpost

    Aangekomen in Kuala Lumpur! Superheet hier, maar overdag (vandaag althans, en afgelopen dagen in Singapore) aan het eind van de middag veel regen

    Morgen en donderdag even de stad bekijken en dan vrijdag naar het circuit!

    Vorige race trouwens gezien in Singapore, daar hebben ze echt om de 5 minuten reclame. Bijna net zo erg als in NL, alleen had je vorig seizoen nog een klein beeld van de race
    The line is a dot to you!
    pi_67592708
    quote:
    Organisatie Montreal wil graag terug op kalender
    31 maart 2009

    De organisatoren van de Grand Prix van Canada zouden graag in 2010 weer op de kalender staan. Er wordt zelfs gefluisterd dat de race in Montreal dit jaar alsnog gehouden gaat worden, als blijkt dat het circuit van Abu Dhabi niet op tijd af is.

    "We hebben met Bernie Ecclestone gesproken over een comback in 2010 of 2011", zei Gerald Tremblay, de burgemeester van Montreal, tegen de Montreal Gazette. De geruchten gaan dat het circuit in Abu Dhabi niet op tijd klaar zou zijn voor dit seizoen en dat Canada alsnog op de kalender kan komen, maar dan wel als voorlaatste race, waardoor Brazilië opnieuw de seizoensafsluiter zou krijgen. "Als we om welke reden dan ook gevraagd worden om een race te organiseren, willen we niet alleen een deal hebben voor 2009. We willen een langdurig verbond", aldus Tremblay.
    http://f1.gpupdate.net/nl(...)g-terug-op-kalender/

    Stiekem hoop ik op hetgeen wat toch niet komt , maar ben bang dat die Abu Dhabi race net zoiets wordt al die van Valencia en om dat nou als seizoensafsluiter te hebben? Zou Canada toch veel mooier zijn. Nu vooral met die nieuwe wagens dan. Er gebeurt altijd wel wat
    pi_67593063
    Over Montreal gesproken, zat laatst een oud raceje daar te kijken en een van de grote problemen was altijd de grote hoeveelheid marbles tijdens de race, van die rubberstukjes die naast de ideale lijn liggen en waar t dus spekglad is... Is dat iets wat met de slicks nu verdwenen is? Aan t eind van de race zondag hoorde ik nog wel een team zeggen "pick up rubber", maar t lijkt me dat zonder groeven er een hele andere soort slijtage is.


    Montreal 2006, aan de onderkant zie je dus echt massa's marbles waardoor er eigenlijk nauwelijks kan worden ingehaald daar en op veel andere stukken. Het kost Villeneuve ook een bezoek aan de muur als hij Ralf wil lappen.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_67593332
    Montreal is toch wel mijn favoriete circuit !! Baalde ook behoorlijk toen ik hoorde dat het van de kalender verdween. Dit is tenminste goed nieuws !! En ik denk dat 90% van de coureurs het circuit Gilles de Villeneuve ook wel kunnen warderen en in het rijtje van 1 van de meest uitdagende en spannendste circuits is op de kalender.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 22:26:01 #99
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_67594986
    De F1 is verpest sinds al die frauderende oliestaatjes hun eigen circuit wilden hebben.

    Monza, Montreal, San Marino, die oude Hockenheimring, Suzuka, Adelaide.... allemaal hebben ze plaats moeten maken.

    Zou graag willen zien dat de F1 niet alleen naar het geld kijkt maar ook een goed gevarieerde kalender voor ogen houdt met veel spannende races.

    Een van de saaiste vind ik altijd Monaco... daarvan begrijp ik dat je die er niet af gooit, maar de Hungaroring staat óók bekend om zijn weinige inhaalmogelijkheden en die staat er steeds vrolijk op.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
      dinsdag 31 maart 2009 @ 22:26:28 #100
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_67595012
    De A1-ring was trouwens ook niet verkeerd.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')