abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67493069
Grappige Sally... Je moet gewoon geen nieuws lezen (inclusief forum) als je niet verrast wil worden! Je kan toch niet 20000+ users verbieden hier te praten over wat er vanmorgen live op tv was.
Where facts are few, experts are many.
pi_67493548
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 14:20 schreef Atreidez het volgende:
Grappige Sally... Je moet gewoon geen nieuws lezen (inclusief forum) als je niet verrast wil worden! Je kan toch niet 20000+ users verbieden hier te praten over wat er vanmorgen live op tv was.
Nou.. ik had in het Nieuwtjestopic niet verwacht dat er iets zou staan. Maar ik heb heel snel mijn ogen afgewend en wat ik zag uit m'n geheugen geblockt Het ging me om een aanpassing en aanvullingen voor de OP En ik heb niet echt gelezen wat er boven m'n QR-box stond, hoor

En ik weet dat ik niet op bepaalde plekken moet kijken om nog niet te weten wat een uitslag is hoor
Zit nu BBC te kijken, dat is zeker de moeite waard, nu al! (Q2 bezig, nog 6:00 min. op de klok)
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_67493778
Toyota gediskwalificeerd na kwalificatie!

http://www.f1today.nl/nie(...)erd-na-kwalificatie/
<>
pi_67494254
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 12:47 schreef Sally het volgende:
ElmarO: in de OP kun je de Sporting Regulations van de FIA-site ook toevoegen. Plus de Technical Regulations, die lijken me ook wel op hun plek in dit topic

[..]

Je kunt deze post quoten en meteen de tekst met linkjes eruit halen
Als het goed is heb ik al je voorgestelde wijzigingen nu doorgevoerd.
pi_67494561
Toyota.
pi_67495511
tvp
pi_67495989
Zo, net even een Formule 1 reisje geboekt voor 12 juli, Nurburgring! (T8-Bronze)
pi_67496794
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 08:27 schreef Meike26 het volgende:
Vraag me nu af..

Olav had het er over dat Renault al een zelfde soort diffuser in de fabriek klaar heeft liggen.
Spreekt Renault hiermee niet hun eigen protest tegen? Ze zijn tegen die diffuser omdat ze tegen de illegale diffuser zijn, maar vervolgens ligt hij al wel klaar?
Dat is i.m.o. wat anders dan het afwachten van het hoger beroep en NA de uitspraak een diffuser te maken en klaar voor gebruik mee te sturen naar de GP van China.

En zoals Mol ook al zei: Zo'n groot voordeel hebben ze nu ook weer niet t.o.v. de teams die het niet hebben. Red Bull, ook in protest, staat verdomme op de 3e plek....en hoezo oneerlijk...hele top 10 staat binnen een seconde van elkaar.
Olav drol Kijken er nog mensen naar RTL dan nu we ook naar de BBC kunnen kijken?
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_67497766
quote:
Geen voorbeschouwingen vanuit RTL-studio
28/03/2009 14:48 door: robin

RTL Nederland heeft vanwege de hoge kosten de voor- en nabeschouwingen geschrapt voor dit seizoen, zo meldt Sportweek.nl. Vanwege de economische crisis zou RTL genoodzaakt zijn deze studioprogramma's te schrappen.

Sinds 2006 heeft RTL de rechten weer in handen voor het verslaan van de Formule 1 via RTLGP op RTL7. Elke race werd een een voorbeschouwing vanuit de studio gemaakt met verschillende gasten, zoals Tom Coronel en Jan Lammers. Ook werd de race nabeschouwd via de studio. Vanaf dit jaar zal Olav Mol dus de complete voorbeschouwing van een uur voor zijn rekening nemen. Of er ook nog een nabeschouwing komt, is nog onbekend.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_67497850
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 16:52 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Olav drol Kijken er nog mensen naar RTL dan nu we ook naar de BBC kunnen kijken?
Geloof me, de groep die overschakelt naar de BBC is klein. Een paar procent kenners en/of BBC-adepten, meer zal het niet zijn.
pi_67498232
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 15:12 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Als het goed is heb ik al je voorgestelde wijzigingen nu doorgevoerd.
Great
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zaterdag 28 maart 2009 @ 17:48:40 #37
154880 Bolter
Awesomeness
pi_67498317
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 17:28 schreef wimderon het volgende:

[..]

Geloof me, de groep die overschakelt naar de BBC is klein. Een paar procent kenners en/of BBC-adepten, meer zal het niet zijn.
Ga gewoon eens BBC kijken, het is echt stukken beter en informatiever. Maar goed, er lopen er hier al een paar rond die afvragen of "het Engels niet te snel gaat" .
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_67498363
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 17:25 schreef vosss het volgende:

[..]
Ach ja, ik zal het niet missen
pi_67498423
Even het verhaal van sasquatsch over de diffusers in dit topic halen: (let op: het is niet *Sally's analyse)

[quote ]Op donderdag 26 maart 2009 21:50 schreef sasquatsch het volgende:

Een aantal teams hebben een protest aangespannen tegen de diffusers van Brawn GP, Williams en Toyota. Deze diffusers zijn intussen door de technische commissie van de Australische Grand Prix goedgekeurd. Dat betekent dat Brawn GP, Williams en Toyota meedoen aan de Grand Prix en dat de legaliteit van de wagens later wordt vastgesteld in de Court of Appeal van de WMSC.

Maar wat is het probleem nu?

Hier een plaatje van de verschillende diffusers.


Copyright onbekend, gekopieerd van een forum op [url=http://www.f1technical.net]www.f1technical.net

Het grootste verschil (en waarom het protest is ingediend) is dat de diffusers aan de linkerkant hoger zijn dan de diffusers aan de rechterkant, en dus meer downforce genereren. Nu is de vraag of dit legaal is.

De reglementen waar het (IMHO) om gaat:
quote:
1.4 Bodywork :
All entirely sprung parts of the car in contact with the external air stream, except cameras, camera housings and the parts definitely associated with the mechanical functioning of the engine, transmission and running gear. Airboxes, radiators and engine exhausts are considered to be part of the bodywork.

ARTICLE 3 : BODYWORK AND DIMENSIONS
One of the purposes of the regulations under Article 3 below is to minimize the detrimental effect that the wake of a car may have on a following car. Furthermore, infinite precision can be assumed on certain dimensions provided it is clear that such an assumption is not being made in order to circumvent or subvert the intention of the relevant regulation.

...

3.12.7 No bodywork which is visible from beneath the car and which lies between the rear wheel centre line and a point 350mm rearward of it may be more than 175mm above the reference plane. Any intersection of the surfaces in this area with a lateral or longitudinal vertical plane should form one continuous line which is visible from beneath the car. A single break in the surface is permitted solely to allow the minimum required access for the device referred to in Article 5.15 [de starter].
In lekentaal lees ik dit als dat het deel dat zichtbaar is vanaf de onderkant van de auto en deel uitmaakt van het bodywork (het buitenste deel van de auto) achter de achteras niet meer dan 350 mm mag uitsteken en niet hoger mag zijn dan 175mm van de reference plane (bodemplaat).

Als ik kijk naar bovenstaand plaatje en daar het deel op inteken dat zichtbaar is van de grond (rode lijn) kom ik tot het volgende plaatje.



Hieruit blijkt dat de rode lijn van alle diffusers niet hoger is dan de geeiste 175mm. Daarnaast wordt deze lijn niet onderbroken (continu). Het deel van de diffuser dat niet zichtbaar is van de grond en geen bodywork betreft (omdat het onder het bodywork zit) is in de drie bewuste diffusers wel hoger dan die 175mm. En dat komt omdat deze delen niet zichtbaar zijn vanaf de grond.

Met andere woorden, de diffusers voldoen aan de regels zoals opgesteld in 3.12.7.

Blijft alleen nog de vraag over of dit niet bewust is gedaan om de regels zoals opgesteld aan het begin van artikel 3 te omzeilen. to minimize the detrimental effect that the wake of a car may have on a following car. En hier mag de Court of Appeal een uitspraak over doen.

Nog even een update.

Het grootste probleem is dat de achterkant van het deel onder de rode lijn dicht moet zijn, behalve het gat voor de starter, terwijl het boven de rode lijn open mag zijn, waardoor de lucht er beter doorheen geleid kan worden.

Even nog een disclaimer: Bovenstaande is volledig mijn eigen interpretatie van de regels.
---------------------------------

[ Bericht 9% gewijzigd door Sally op 29-03-2009 23:09:50 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_67498442
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 17:25 schreef vosss het volgende:
[..]
thank god, eindelijk van dat gezever van allard kallf en die debiele spellen af - die er alleen waren vanwege de sponsoren.
pi_67498624
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 17:48 schreef Bolter het volgende:

[..]

Ga gewoon eens BBC kijken, het is echt stukken beter en informatiever. Maar goed, er lopen er hier al een paar rond die afvragen of "het Engels niet te snel gaat" .
Geen idee of de live-uitzending ook ondertiteld was, maar de herhaling van vanmiddag op BBC One iig wel Die balk boven in beeld ging wel over de sessie tijd en het lijstje met coureurs + tijden heen, en het is een beetje vertraagd, maar was prima te lezen/volgen.

Dus dat kan een oplossing zijn voor het snelle praten van de commenatoren. Heb er zelf niet zoveel moeite mee, though.

Maar zoals gezegd: ik weet niet of de live-uitzending ook de ondertiteling heeft, al kan ik het me wel voorstellen met zoiets als spraakherkenning. Het was een seconde of anderhalf vertraagd, dus het zou kunnen.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_67499290
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 17:48 schreef Bolter het volgende:

[..]

Ga gewoon eens BBC kijken, het is echt stukken beter en informatiever. Maar goed, er lopen er hier al een paar rond die afvragen of "het Engels niet te snel gaat" .
Je hoeft mij niet te overtuigen, ik geef alleen aan dat het voor 95% van het publiek niets uitmaakt dat Olav Barrichello en Button een keer door elkaar haalt of een tijd verkeerd van z'n computer afleest. Het lijkt misschien zo omdat de mensen die hier in de F1-topics posten massaal overschakelen, maar dan heb je het wel over een klein groepje dat de F1 echt volgt.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 18:48:00 #43
154880 Bolter
Awesomeness
pi_67499786
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 18:28 schreef wimderon het volgende:

[..]

Je hoeft mij niet te overtuigen, ik geef alleen aan dat het voor 95% van het publiek niets uitmaakt dat Olav Barrichello en Button een keer door elkaar haalt of een tijd verkeerd van z'n computer afleest. Het lijkt misschien zo omdat de mensen die hier in de F1-topics posten massaal overschakelen, maar dan heb je het wel over een klein groepje dat de F1 echt volgt.
Oké, daar heb je een puntje. Maar goed, ik moet redelijk vaak mensen uitleggen waarom ik F1 volg en er ook daadwerkelijk mn bed voor uitkom. En dan vind ik 't altijd vrij lastig te begrijpen wat er aan F1 is als je het niet volgt maar puur op zondagmiddag om 14u die TV aanzet.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_67503973
Het gaat mij niet zozeer om de BBC, ik keek toch altijd al de ITV versies als herhaling. Brundle is the shizzle he En Olav ben ik ook nog steeds fan van hoor, op RTL 7 stoor ik me meer aan t programma er omheen (studio) en de reclame. Olav zelf is gewoon de nederlandse Murray.. die maakte ook altijd van die hele opzichtige en enthousiaste foutjes, en qua uitspraken kunnen ze er beide ook wat van.

Ik kan me trouwens ook moeilijk inleven met mensen die nauwelijks engels kunnen verstaan.. Nou werk ik al 10 jaar op een internationaal bedrijf, dus dat heeft er misschien mee te maken
Where facts are few, experts are many.
pi_67504560
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 17:53 schreef Sally het volgende:
Even het verhaal van sasquatsch over de diffusers in dit topic halen:

[quote ]Op donderdag 26 maart 2009 21:50 schreef sasquatsch het volgende:

Een aantal teams hebben een protest aangespannen tegen de diffusers van Brawn GP, Williams en Toyota. Deze diffusers zijn intussen door de technische commissie van de Australische Grand Prix goedgekeurd. Dat betekent dat Brawn GP, Williams en Toyota meedoen aan de Grand Prix en dat de legaliteit van de wagens later wordt vastgesteld in de Court of Appeal van de WMSC.

Maar wat is het probleem nu?

Hier een plaatje van de verschillende diffusers.

[ afbeelding ]
Copyright onbekend, gekopieerd van een forum op [url=http://www.f1technical.net]www.f1technical.net

Het grootste verschil (en waarom het protest is ingediend) is dat de diffusers aan de linkerkant hoger zijn dan de diffusers aan de rechterkant, en dus meer downforce genereren. Nu is de vraag of dit legaal is.

De reglementen waar het (IMHO) om gaat:
[..]

In lekentaal lees ik dit als dat het deel dat zichtbaar is vanaf de onderkant van de auto en deel uitmaakt van het bodywork (het buitenste deel van de auto) achter de achteras niet meer dan 350 mm mag uitsteken en niet hoger mag zijn dan 175mm van de reference plane (bodemplaat).

Als ik kijk naar bovenstaand plaatje en daar het deel op inteken dat zichtbaar is van de grond (rode lijn) kom ik tot het volgende plaatje.

[ afbeelding ]

Hieruit blijkt dat de rode lijn van alle diffusers niet hoger is dan de geeiste 175mm. Daarnaast wordt deze lijn niet onderbroken (continu). Het deel van de diffuser dat niet zichtbaar is van de grond en geen bodywork betreft (omdat het onder het bodywork zit) is in de drie bewuste diffusers wel hoger dan die 175mm. En dat komt omdat deze delen niet zichtbaar zijn vanaf de grond.

Met andere woorden, de diffusers voldoen aan de regels zoals opgesteld in 3.12.7.

Blijft alleen nog de vraag over of dit niet bewust is gedaan om de regels zoals opgesteld aan het begin van artikel 3 te omzeilen. to minimize the detrimental effect that the wake of a car may have on a following car. En hier mag de Court of Appeal een uitspraak over doen.

Nog even een update.

Het grootste probleem is dat de achterkant van het deel onder de rode lijn dicht moet zijn, behalve het gat voor de starter, terwijl het boven de rode lijn open mag zijn, waardoor de lucht er beter doorheen geleid kan worden.

Even nog een disclaimer: Bovenstaande is volledig mijn eigen interpretatie van de regels.
---------------------------------
Nou ben ik niet compleet A technisch, maar snap het niet helemaal. Als ik het goed begrijp is wat die ''dubbele'' diffuser doet zeg maar ipv dat de lucht langs 1 laag gaat, het langs 2 lagen gaat? Zeg maar boven de rode lijn op jouw plaatje, en eronder?
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_67504718
Ja, anders zou het nooit een beter effect geven als de plaatjes van de diffusers rechts. Maarja, de regels praten alleen over visible from below the car, en niet over wat je daarboven allemaal nog doet.
Where facts are few, experts are many.
pi_67505211
kheb helaas quali moete missen..

wat zijn jullie voorspellingen , brawn gp niet te verslaan? of mengt iemand zich nog in het gevecht?
pi_67505323
Aan de hand van de top 10 in deze lijst, kan er met een pitstopje nog weleens een verassing komen De Brawns lijken echter aardig safe.

Post-qualifying car weights:

1 - Jenson Button / Brawn = 664.5kg
2 - Rubens Barrichello / Brawn = 666.5kg
3 - Sebastian Vettel / Red Bull = 657kg
4 - Robert Kubica / BMW = 650kg
5 - Nico Rosberg / Williams = 657kg
6 - Felipe Massa / Ferrari = 654kg
7 - Kimi Räikkönen / Ferrari = 655.5kg
8 - Mark Webber / Red Bull = 662kg
9 - Nick Heidfeld / BMW = 691.5kg
10 - Fernando Alonso / Renault = 680.7kg
11 - Kazuki Nakajima / Williams = 685.3kg
12 - Heikki Kovalainen / McLaren = 690.6kg
13 - Sebastien Buemi / Toro Rosso = 675.5kg
14 - Nelson Piquet / Renault = 694.1kg
15 - Giancarlo Fisichella / Force India =689kg
16 - Adrian Sutil / Force India = 684.5kg
17 - Sebastien Bourdais / Toro Rosso = 662.5kg
18 - Lewis Hamilton / McLaren = 655kg
19 - Jarno Trulli / Toyota = 660kg
20 - Timo Glock / Toyota = 670kg

Ook is de vraag hoelang ze op de softs kunnen rijden. Want als dat echt maar een rondje of 5 is dan krijgen we 5 rondes voor t eind ofzo nog pitstops
Where facts are few, experts are many.
pi_67506049
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 21:30 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Nou ben ik niet compleet A technisch, maar snap het niet helemaal. Als ik het goed begrijp is wat die ''dubbele'' diffuser doet zeg maar ipv dat de lucht langs 1 laag gaat, het langs 2 lagen gaat? Zeg maar boven de rode lijn op jouw plaatje, en eronder?
Ik weet het niet precies. Ik quotete sasquatsch, het is zijn analyse.
Maar volgens mij kan de lucht inderdaad via twee kanten eruit.

Mss als je naar de link gaat van die post en dan verderop de vragen/antwoorden leest?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_67507100
TVP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')