abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:28:27 #1
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67164255
Zwangerschap en geboorte deel 460

De aanstaande papa's en mama's :

***19 maart 2009: texelonia en Micha ***
18 april 2009: S_oepstengel
20 april 2009: Iksje
21 april 2009: Berto (papa)
22 april 2009: Wennie29 ( jongen & meisje)
27 april 2009: nummer_zoveel
04 mei 2009: Noli
20 mei 2009 Marlieske
20 mei 2009: Roonaan en Lief (meisje)
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009: Memmel (jongen)
31 mei 2009: Vicky (meisje)
06 juni 2009: Mammania (jongen)
13 juni 2009: TheFrankey (papa)
21 juni 2009: tessie (jongen)
24 juni 2009: MamaNik ( )
03 juli 2009: mikoxx ( )
03 juli 2009: MeNicole
07 juli 2009: wiseguy79
11 juli 2009: Jeetjejom
14 juli 2009: Flower-Ti-Amo
24 juli 2009: panda1980
25 juli 2009: Innepin
28 juli 2009: McLaura (jongen)
*** 31 juli 2009: miss_sly en het_fokschaap *** (meisje)
31 juli 2009: Nijna
09 augustus 2009: _Bar_
12 augustus 2009: Sjotime en Quinny
16 augustus 2009: Chan
18 augustus 2009: huuphuup (meisje)
*** 19 augustus 2009: Brighteyes en Stinkie *** (jongen)
21 augustus 2009: Kersjes
24 augustus 2009: Poppedein (meisje)
*** 25 augustus 2009: DuchessX en Juup© *** (meisje)
25 augustus 2009: SilkTie (papa, )
30 augustus 2009: Murp (papa)
17 september 2009: Linda2205
17 september 2009: mefke79
20 september 2009: Stiemie
20 september 2009: Ssserpente
22 september 2009: XXXKarinXXX
28 september 2009: Takkembah
03 oktober 2009: RockabeIIa
07 oktober 2009: Xenia
09 oktober 2009: Sorbootje
12 oktober 2009: Martine1984
16 oktober 2009: Sproet-je
27 oktober 2009: lunastar
03 november 2009: Twinkly
07 november 2009: Fiemeeltje

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 47% gewijzigd door BE op 19-03-2009 19:47:52 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:29:00 #2
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67164276
Rocka!
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:33 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

ik bedoelde meer die steun geven, niet die voor de sier
Bar www.prettymum.nl -> baby in je buik -> Kussens & ondersteuning daar staan de Cariwell Sporty buikband en de Anita Babybelt.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_67164863
Bar ik heb bij mijn vorige zwangerschap de Anita Babybelt gebruikt en die beviel zo goed dat ik 'm in de winkel meteen heb omgehouden Vooral als ik dagen had waarop ik veel moest staan/ veel lopen was dat ding ideaal!

Ik heb 'm gekocht bij een linderiezaak waar ze ook zwangerschapsbh's verkopen. Volgens mij verkoopt prenatal 'm ook.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:43:29 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67164886
Tssss, prutsmod!
pi_67165005
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:42 schreef Stiemie het volgende:
Bar ik heb bij mijn vorige zwangerschap de Anita Babybelt gebruikt en die beviel zo goed dat ik 'm in de winkel meteen heb omgehouden Vooral als ik dagen had waarop ik veel moest staan/ veel lopen was dat ding ideaal!

Ik heb 'm gekocht bij een linderiezaak waar ze ook zwangerschapsbh's verkopen. Volgens mij verkoopt prenatal 'm ook.
een prenatal is hier niet in de buurt
ga hem bestellen maar.
hier bij de vorige zwangerschap had ik er ook 1, alleen toen weinig aangehad, en later weggedaan alleen weet niet meer aan wie. lekker handig nu ik hem zelf toch best wel nodig heb.

juist door het vele lopen heb ik aardig wat last van mijn banden, en denk dat zo een steunband wel uitkomst bied, om het leed juist in de piekmomenten wat te verkleinen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_67165295
Hoop dat het helpt, Bar, zo'n band

En BE @ vorige topic, 14 kilo bij 18 weken? HALLELUJA! ik ben nu, bij 21 weken, welgeteld een halve kilo aangekomen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:56:47 #7
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67165345
Ik heb daar dus helemaal geen last van. Ik had alwel met 7 (!) weken al last van beginnende bekkenklachten maar een paar keer naar de fysio en eigenlijk geen last meer van gehad.
Ze heeft me aangeleerd mijn bekken goed te kantelen en mijn buikspieren aan te spannen (navel intrekken) zodat ik 'zelf mijn buik draag' en niet mijn buik voor mijn lichaam bungelt waardoor ik zou gaan waggelen.
Ik weet niet zo goed hoe ik het anders uit zou moeten leggen, maar zo voelt het iig. I mijn fysio!

Oh ja, had ik trouwens al gezegd dat ik extra uren kraamzorg kan krijgen? Alleen maar omdat ik blijkbaar ADD heb!
Maxi, Midi & Mini
pi_67165483
Is het trouwens raar dat ik mij zorgen maak over het kindje van mijn broer? 't is nog niet geboren hoor, maar hoe ze erover praten... ik heb ook geen ervaring met baby's, maar als schoonzusje zegt dat ze 't best de hele dag in het ledikantje kan leggen, dat regelmaat en 'wennen aan het "bedje=slapen" idee' onzin is, en dat een badstandaard niet nodig is, en dat kraamhulp haar irritant lijkt, én dat ze allebei nog nooit ook maar een baby hebben vastgehouden... dan vind ik toch dat ze even moeten bijlezen voordat dat kind geboren wordt
Maar ik wil ook niet betweterig zijn, zeker omdat ik zelf ook niet alles weet natuurlijk.
pi_67165495
Ik weet niet meer of deze nou al eens voorbij was gekomen of niet, maar bij deze, voor teckel-liefhebbers van H&M.
Kleuren zijn in het echt wit met bruin en zwart maar die mevrouw stond me zo bozig aan te kijken dat ik niet durfde te flitsen

Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67165611
Vervelend Innepin
maar aan de andere kant zijn er -zelfs hier!- mensen die zelfs nog nooit een baby van dichtbij bekeken hadden en die nu toch hele goede moeders zijn. Het klinkt vooral als een beetje puberaal gedrag zo "alles wat zij zeggen is stom en ik doe het lekker op mijn eigen manier want die is veel beter." Puntje bij paaltje komen dat soort dingen meestal wel goed. En sja, vooral niet geloven in regelmaat en dat soort dingen! Dan zit je lekker tot je vierde met een kind wat dramatisch slaapt (zie BE's verhaal in het slaap-topic). Bottomline, ik denk dat jij er weinig aan kunt doen en dat is heel frustrerend ik ken het maar je begint er heel weinig tegen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67165732
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:03 schreef huuphuup het volgende:
Vervelend Innepin
maar aan de andere kant zijn er -zelfs hier!- mensen die zelfs nog nooit een baby van dichtbij bekeken hadden en die nu toch hele goede moeders zijn. Het klinkt vooral als een beetje puberaal gedrag zo "alles wat zij zeggen is stom en ik doe het lekker op mijn eigen manier want die is veel beter." Puntje bij paaltje komen dat soort dingen meestal wel goed. En sja, vooral niet geloven in regelmaat en dat soort dingen! Dan zit je lekker tot je vierde met een kind wat dramatisch slaapt (zie BE's verhaal in het slaap-topic). Bottomline, ik denk dat jij er weinig aan kunt doen en dat is heel frustrerend ik ken het maar je begint er heel weinig tegen.
Ik zeg ook niet dat iedereen verplicht op cursus moet ofzo. Maar het is (vooral) haar koppigheid, het niet willen leren, mensen niet geloven als ze iets proberen uit te leggen. Ergens hoop ik dat ze de eerste paar dagen meteen met hun neus op de feiten worden gedrukt, zodat ze beseffen dat je niet alles op eigen houtje kan doen, in plaats van dat het nog min of meer lukt ook, de manier die zij beschrijft. Ze moet wel een héél makkelijk kind krijgen, wil ze het voor elkaar krjigen zoals zij het in gedachte heeft
pi_67165938
Ja nee dat bedoel ik ook niet van die cursus maar gewoon haar gedrag komt vrij puberaal over. Inderdaad het eigenwijze enzo.
Wat vindt je broer er zelf van verder? Staat hij vierkant achter haar of heb je het idee dat hij ook wel eigen opvattingen heeft over hoe hij zn kind groot wil brengen?

Ik ken uit mn eigen omgeving ook zoiets, wel iets anders maar dat heeft me een jaar of 4 gekost om dat los te laten en me er niet te druk meer om te maken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67165981
Ach zo merk in in mijn omgeving nu ook wel dat ik me aan zulke dingen "stoor". Ze gaan hun kindje vergelijken met hoe makkelijk Mikael was als baby zijnde. Nee joh, ga gewoon 2 dagen thuis werken dan doe ik net zoveel als ik op de zaak kan doen. Kind "vermaakt" zich wel!! Euh ja ok. Maar ja. Niet mee bemoeien, ze komen er vanzelf wel achter!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_67166224
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:12 schreef huuphuup het volgende:
Ja nee dat bedoel ik ook niet van die cursus maar gewoon haar gedrag komt vrij puberaal over. Inderdaad het eigenwijze enzo.
Wat vindt je broer er zelf van verder? Staat hij vierkant achter haar of heb je het idee dat hij ook wel eigen opvattingen heeft over hoe hij zn kind groot wil brengen?

Ik ken uit mn eigen omgeving ook zoiets, wel iets anders maar dat heeft me een jaar of 4 gekost om dat los te laten en me er niet te druk meer om te maken.
Ik denk, als ik heel eerlijk ben, dat hij niet echt duidelijk gevormde 'opvattingen' heeft bedacht over wat je met een kind aanmoet Maar hij is wel minder koppig dan z'n vrouw. Zij lijkt een paar willekeurige statements bedacht te hebben waar ze zich koste wat kost aan wil houden. (dus bv "Kraamzorg is onzin", "box is niet nodig", "de rest van de spullen kopen we wel als we denken dat het nodig is, dus ook een badstandaard halen we nog niet", "de eerste maand niemand op visite", "er staat wel zoveel pakken kraamverband op het lijstje, maar ík vind dat één pak wel genoeg is, daarna kan ik wel maandverband gebruiken" etcetera). En dat is frustrerend!

Nou ja, we zullen het zien, ze is over vier dagen uitgerekend...
pi_67166298
Ik denk inderdaad innepin dat hoe moeilijk het misschien ook is je het beter kan laten zoals het is. Wat MeNicole zegt, ze komen er vanzelf wel achter.
Al moet ik wel zeggen dat het idee kraamverzorgster mij heel erg tegenstaat. Wij houden niet zo van vreemden in huis en ook niet van mensen die mij zeggen wat te doen. Maar ja ik hoop dat dat allemaal mee zal vallen.

Gister alweer 23 weken en de kleine zwemt heerlijk al schoppend rond
  woensdag 18 maart 2009 @ 12:24:58 #16
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67166379
lijkt me lastig innepin.

hier overlaatst een vriendin,ik was enthousiast aan het vertellen over de zwangerschap (wat zelden voorkomt dat ik er spontaan enthousiast over kan praten)
meld zei me tussendoor doodleuk,
dat je je jezelf dat nog een keertje gaat aandoen...
Je lijkt wel gek...
en je denkt dat je dat zomaar weer even doet...

Sommige mensen je hebt die er altijd wel tussen zitten, en je doet er weinig aan.
pi_67166657
Jezus Bar
Wat een lompe mensen lopen er toch rond op deze aardkloot
  woensdag 18 maart 2009 @ 12:35:20 #18
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67166752
je mg gerust weten ze is nog vrijgezel, nog nooit samengewoond, laat staan iets weet over het moederschap.....
pi_67166908
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:00 schreef huuphuup het volgende:
Ik weet niet meer of deze nou al eens voorbij was gekomen of niet, maar bij deze, voor teckel-liefhebbers van H&M.

[ afbeelding ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_67167430
Tja kraamverband ik had een hele doos in huis uiteindelijk is de hele doos ook weer vertrokken naar stichting Hope, als ik er 2 van heb gebruikt is het veel.... grote kotex deed de truc ook en ik kon iig fijn ondergoed aan.... tja tis maar net hoe vaak je het wisselen wilt.
Kraamzorg als deze weer zo lamlendig is staat ze na 1 dag buiten want ik vind het ongemak van een vreemde in huis dan niet opwegen tegen die keer half stofzuigen, en een box werd hier pas in elkaar getimmerd toen Isa er 2 weken was tja ze was wat vroeg.
En het badje zou best op de commode kunnen staan, ik heb het badje op de standaard, welgeteld alleen gebruikt toen de kraamverzorgster er was, daarna ging Isa mee onder de douche of met mij mee in het grote bad in een liggertje.
Tja ieder dus zijn opvattingen maar ik meende de vorige keer ook alles spik en span te moeten hebben en later bleek dat best overdreven te zijn in veel dingen en kan je die inderdaad beter pas kopen als je ze nodig hebt, had mij veel geld gescheeld
Maar ik begrijp je reactie wel Innepin, maar niet iedereen denkt hetzelfde over opvoeden en aanschaffen van spullen.

Ach en regelmaat is ook zo betrekkelijk.... Isa wilde overdag niet slapen, enige plek waar ze sliep was de kinderwagen of maxi-cosi ik heb me half gek laten maken op het CB met het boekje regelmaat en rust (Ria Blom) en heb jankend aan de trap gestaan omdat ik Isa moest laten huilen (ooh dat deed zo'n zeer) in haar bedje, na 2 dagen was ik het zat en ging ik maar wandelen en boodschappen doen met Isa in de wagen of draagdoek kreeg er veel negatieve reacties op van de "perfecte moeders in mijn omgeving" maar ik vond dat ik het prima deed gezien de situatie en Isa slaapt nu prima, nooit moeite meer mee.
't ligt dus maar net aan je kind hoe alles gaat lopen en niet aan de norm die gesteld word.
Mama van Isa en Ties
pi_67167442
en Bar die vriendin van jou is lomp...
Mama van Isa en Ties
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:04:00 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67167620
Ik snap gewoon niet hoe het badje op de commode kan staan. Waar wil je je kindje dan uitkleden en weer afdrogen en aankleden?

Innepin, ik snap dat je je zorgen maakt, maar wrsch is dit een teval van hoe meer je erover zegt, hoe meer zij haar kont tegen de krib gooit. Hopelijk komen ze er snel genoeg achter dat bepaalde dingen toch wel zinnig zijn. Komt vast wel goed.
pi_67167667
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:58 schreef marlieske het volgende:
Maar ik begrijp je reactie wel Innepin, maar niet iedereen denkt hetzelfde over opvoeden en aanschaffen van spullen.
Ieder z'n eigen opvatting, natuurlijk! Alleen kreeg ik na een gesprek met mijn schoonzusje de kriebels over die van haar. En hoe jij het hebt gedaan is toch héél anders dan hoe zij in elkaar zit hoor, geloof me! Nou ja, ik hoop in elk geval dat het blijft bij 'andere opvattingen' en niet doorslaat naar gewoon echt niet goed voor je kind zorgen (waar zowel mijn moeder als ik nu een beetje bang voor wordt, gezien de manier waarop de mama-to-be zich gedraagt, met natuurlijk meer voorbeelden dan hier genoemd).

Maar genoeg erover, we shall see

[ Bericht 6% gewijzigd door innepin op 18-03-2009 13:13:54 ]
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:14:49 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_67167948
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap gewoon niet hoe het badje op de commode kan staan. Waar wil je je kindje dan uitkleden en weer afdrogen en aankleden?

Innepin, ik snap dat je je zorgen maakt, maar wrsch is dit een teval van hoe meer je erover zegt, hoe meer zij haar kont tegen de krib gooit. Hopelijk komen ze er snel genoeg achter dat bepaalde dingen toch wel zinnig zijn. Komt vast wel goed.
Commode van drie meter hebben

Hier ging Ruben de eerste tijd gewoon in een emmer op de eetkamertafel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator woensdag 18 maart 2009 @ 13:15:10 #25
5428 crew  miss_sly
pi_67167959
Bar, wat een naar mens

innepin, vergeet niet dat je schoonzus ook hormonaal is! En misschien wel een stuk koppiger dan ze normaal zou zijn. Hoewel ik sommige dingen ook weer niet zo wereldschokkend vind. En dat van die regelmaat is gewoon jammer, want het maak thet voor de baby ook niet gemakkelijk in het begin, denk ik.

Maar de standard van dat badje...ik wil niet eens een badje kopen. Ik wil ene tummytub en dan als ze daar te groot voor is met zo'n badmatrasje in het grote bad of met ons. Is dat echt zo raar? Wij hebben eigenlijk gewoon geen ruimte voor zo'n badje en ik denk dat we het zo ook wel redden...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:16:47 #26
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67168002
Bar! Wat ontzettend lomp zeg! Wat heb je 'r terug gezegd, of stond je heel even met de mond vol tanden?

Innepin probeer het maar te laten gaan.
Ik hoop voor haar dat het onwetendheid is, dat ze nu nog niet weet wat ze straks daadwerkelijk te wachten staat. En anders merkt ze het hopelijk (HOPELIJK, want je zult nét zien zulke mensen krijgen het aller-allermakkelijkste baby'tje ter wereld) snel genoeg.
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:17:58 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67168035
Heb je dan niet een standaard voor de tub miss_sly?

Zoals Innepin het me van het weekend vertelde was het nl. zo dat de schoonzus dacht dat het badje wel op de commode kon staan. Dat kan natuurlijk ook wel, maar dan heb je dus geen plek meer om je kindje aan en uit te kleden. Volgens mij was dat hetgene dat ze er vreemd aan vond.

Tenzij je idd een supergrote commode hebt, maar iets zegt me dat dat hier niet het geval is.
pi_67168126
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:17 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je dan niet een standaard voor de tub miss_sly?

Zoals Innepin het me van het weekend vertelde was het nl. zo dat de schoonzus dacht dat het badje wel op de commode kon staan. Dat kan natuurlijk ook wel, maar dan heb je dus geen plek meer om je kindje aan en uit te kleden. Volgens mij was dat hetgene dat ze er vreemd aan vond.

Tenzij je idd een supergrote commode hebt, maar iets zegt me dat dat hier niet het geval is.
Ze hebben eerst een tub, zonder standaard, daarna een badje. Allebei los op de "commode", die bestaat uit een laag ladenkastje met een losse (!) plank er op. Ik zie niet hoe ze handen genoeg heeft voor een kindje in de tub, én het stevig houden van zo'n ding. En inderdaad wat doe je daarna met het natte babytje?

En die regelmaat ging het ook niet zo om, sly, het ging er om dat als zij thuis aan het werk is, ze 't kind de hele dag in z'n bedje wil laten liggen, want dat is makkelijk en net zo goed als een box, en alleen in bed om te slapen is "onzin". Dat dus.
Maar goed, ik zou er over ophouden, en eerst maar afwachten hoe het in de praktijk werkt
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:21:47 #29
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67168157
Zo'n drijvend opblaasdingetje voor in bad of een badinzetje Miss_Sly?
Ik heb juist van hier begrepen dat ze op die opblaasbare juist heel snel niet meer op kunnen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Noli. op 18-03-2009 13:28:28 ]
Maxi, Midi & Mini
pi_67168183
Wij hadden ook geen badje met standaard, maar een tummytub en jawel, die stond op de commode
En daarna gingen ze mee met een van ons in bad of onder de douche.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:23:10 #31
190853 RockabeIIa
pi_67168199
BE supermod

Bar, gevalletje gebrek aan inlevingsvermogen... Treurig dat ze het waarschijnlijk ook nog goed bedoelt ook.

Hier gaat de tub weer op de keukentafel, naast de douche
Voor de rest ben ik wel normaal
  Moderator woensdag 18 maart 2009 @ 13:23:27 #32
5428 crew  miss_sly
pi_67168214
Ik wilde de tummytub gewoon op de grond of op tafel ofzo zetten...

hele dag werken met kind hele dag in bed lijkt me niet echt een optie, idd. Nou ja, wie weet hoe ze nog bijdraait, zoals gezegd, ze is ook hormonaal nu natuurlijk.
pi_67168255
Ik bekijk net oude foto's en zie dat we ook wel eens een stoel naast de commode hadden staan met daar de tummytub op
pi_67168259
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:22 schreef snoopy het volgende:
Wij hadden ook geen badje met standaard, maar een tummytub en jawel, die stond op de commode
En daarna gingen ze mee met een van ons in bad of onder de douche.
Het mysterie kan beantwoord worden! Wat deed je dan als je je kindje uit bad haalde? Of was er genoeg plek op jullie commode voor een aankleedkussen en een tub?
  Moderator woensdag 18 maart 2009 @ 13:24:57 #35
5428 crew  miss_sly
pi_67168261
He, gelukkig, ik begon al bang te worden dat ik nou echt zo gek was...Wat jij zegt, snoopy, en ook de keukentafel van Rocka klinken mij prima in de oren...

Noli, volgens vrienden van ons was dat matrasje juist erg fijn.
pi_67168297
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:24 schreef innepin het volgende:

[..]

Het mysterie kan beantwoord worden! Wat deed je dan als je je kindje uit bad haalde? Of was er genoeg plek op jullie commode voor een aankleedkussen en een tub?
Links de tummytub en rechts ernaast het aankleedkussen een kwartslag gedraaid.
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:34:57 #37
190853 RockabeIIa
pi_67168598
Brent heeft trouwens tot 16 maand in de tub gezeten. Heeeerlijk vond ie dat.
pi_67168775
Karin heb je de echo al gehad? Hoe was het?
pi_67168836
Ik zou me er niet te druk om maken hoor Innepin. Sommige dingen werken voor iedereen toch weer anders. Wat jij net juist fijn kan vinden aan een badje met standaard, kan een ander een onding vinden. Ze komen er vanzelf wel achter hoe dingen voor hun wel of juist niet werken.
pi_67169109
Ik vind het wel grappig dat iedereen ingaat op dat badje Terwijl dat echt het minst belangrijke was (in mijn ogen) van alles. Maar goed, maakt ook niet uit. Zoals ik al zei, we zien wel.
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:52:11 #41
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_67169116
Hoi dames

Ik zie een hele discusie over schoonzus van Innepin was het denk ik...

ik wil er gewoon bij zeggen dat wij zo'n badzitje hadden en dat beide meisje hier er vanaf begin héél graag in zaten... we hadden ook geen plaats voor een babybadje en hebben het toen zo opgelost... en hadden toen bi Luna ook geen plaats voor box gebruikte we gewoon als ze uitgeslapen en uitgegeten was een speelkleed om haar op te leggen dus niet heel de dag in bed of maxi of relaxstoeltje.. Dit hebben we deze keer weer zo gedaan en ook Jade vind het geweldig...

Maar alles alleen af kunnen... dan moet je idd een héél gemakkelijk kind hebben... Luna was zo, maar Jade niet..

en dan weet ik het niet meer...

Maar zoals sommige zeggen je niet te druk maken... ze zullen het zelf wel ondervinden... dat moeder zijn niet hetzelfde is als met popjes spelen...
pi_67169229
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:52 schreef innepin het volgende:
Ik vind het wel grappig dat iedereen ingaat op dat badje Terwijl dat echt het minst belangrijke was (in mijn ogen) van alles. Maar goed, maakt ook niet uit. Zoals ik al zei, we zien wel.
huh? je vraagt zelf toch hoe het mogelijk is om het zo met dat badje te doen?
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:20 schreef innepin het volgende:

[..]

Ze hebben eerst een tub, zonder standaard, daarna een badje. Allebei los op de "commode", die bestaat uit een laag ladenkastje met een losse (!) plank er op. Ik zie niet hoe ze handen genoeg heeft voor een kindje in de tub, én het stevig houden van zo'n ding. En inderdaad wat doe je daarna met het natte babytje?

En die regelmaat ging het ook niet zo om, sly, het ging er om dat als zij thuis aan het werk is, ze 't kind de hele dag in z'n bedje wil laten liggen, want dat is makkelijk en net zo goed als een box, en alleen in bed om te slapen is "onzin". Dat dus.
Maar goed, ik zou er over ophouden, en eerst maar afwachten hoe het in de praktijk werkt
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:24 schreef innepin het volgende:

[..]

pi_67169296
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:55 schreef snoopy het volgende:

[..]

huh? je vraagt zelf toch hoe het mogelijk is om het zo met dat badje te doen?
Nee, zo bedoel ik dat niet, dat vroeg ik later inderdaad. Ik bedoelde dat ik mij af en toe zorgen maak om het kindje van mijn broer vanwege een opeenstapeling van voorkeuren en meningen van mijn schoonzusje, waarvan ik een paar voorbeelden noemde, en iedereen gaat alleen maar in op dat badje

En verder, laat maar Genoeg woorden over vuilgemaakt geloof ik.
pi_67169359
Nou ja ok, kan zijn dat je je zorgen maakt. Maar met je voorbeelden ziet het er voor ons niet zo zorgelijk uit denk ik.
pi_67169366
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:23 schreef RockabeIIa het volgende:
BE supermod

Bar, gevalletje gebrek aan inlevingsvermogen... Treurig dat ze het waarschijnlijk ook nog goed bedoelt ook.

Hier gaat de tub weer op de keukentafel, naast de douche
Voor de rest ben ik wel normaal

dat had mijn tekst kunnen zijn

Ik weet wel wat je bedoelt hoor Innepin en het kan echt heel frustrerend zijn. Hopelijk valt het uiteindelijk mee en komt je schoonzusje een beetje terug van wat ze allemaal zo steevast geroepen heeft.

[ Bericht 53% gewijzigd door huuphuup op 18-03-2009 14:19:14 ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67169419
Oh en ik voel mn baby echt heel duidelijk mn baby en niets anders. De verloskundige was verbaasd dat ik eigenlijk nog twijfelde want met zo'n beweeglijk kind en met de placenta op de goeie plaats zoals bij mij kon het haast niet anders dan dat ik het al voelde

yay gezelligheid
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:04:01 #47
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_67169484
Tummy is wel te tillen met water erin maar zet is een badje met water op de commode

Hier ging Zoë op de eetkamertafel in de tummy ten eerste in de kamer is het altijd lekker warm en zo'n grote tafel is gewoon ideaal. Waterpret is zo weg te ruimen
pi_67169746
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:00 schreef snoopy het volgende:
Nou ja ok, kan zijn dat je je zorgen maakt. Maar met je voorbeelden ziet het er voor ons niet zo zorgelijk uit denk ik.
En dat helpt dan weer enorm om te horen

Huup, jeuj, babyvoelen!
En dat verhaal van jou is wel heel extreem Verschrikkelijk zeg. Nee, ik ben niet bang dat het zó erg zal zijn, een beetje common sense zit er vast wel in

[ Bericht 17% gewijzigd door innepin op 18-03-2009 14:19:41 ]
pi_67169858
Huup baby voelen is zo !
pi_67170008
Vanmorgen weer goedgekeurd bij de vk. Bloeddruk was netjes (105/65) en hartje gehoord. Mirte vond het maar niks dat ik op de bank moest gaan liggen, maar toen ze ernaast mocht zitten was het goed.

Na mij zaten er 2 dames in de wachtkamer, 1 met kind en 1 zonder. Kom ik buiten, staat daar een auto met 2 kinderen erin, een van een jaar of 2, de ander een jaar of 3,5 denk ik. Mama had ze blijkbaar gewoon erin laten zitten en zat binnen te wachten. VK had nog minstens 10 minuten koffiepauze... ik vond het een beetje raar... Maar goed, wie ben ik...
Fake it till you make it...
pi_67170284
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:12 schreef innepin het volgende:

[..]

En dat helpt dan weer enorm om te horen

Huup, jeuj, babyvoelen!
En dat verhaal van jou is wel heel extreem Verschrikkelijk zeg. Nee, ik ben niet bang dat het zó erg zal zijn, een beetje common sense zit er vast wel in
Ja common sense dat is daar onbekend hoor

Nijna wat belachelijk heul vroeger moesten wij wel eens in de auto wachten als papa een pak koffie ging halen, maar toen was ik 8 of 9 ofzo. Zulke jonge kinderen zou ik nóóit (zolang) alleen in een auto laten zitten
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:40:06 #52
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_67170707
Karin hoe is het gegaan???

Ik heb steeds minder zin in mijn werk echt heel erg. Terwijl ik het normaal leuk vind....!!!! Maar ik ben het liefste gewoon thuis, hebben meer mensen dat?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_67170808
Hier ook hoor Takkembah Heeft er ook mee te maken dat ik extreem moe ben en nog heel veel voor school moet ook.
komt vast vanzelf wel weer goed.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67170928
Ik heb ook helemaal geen zin in mijn werk, maar heb ook geen leuke collega´s ofzo...En ben doodmoe. Gelukkig hoef ik maar halve dagen te werken. Zit al af te tellen naar mijn verlof, nog maar een maand en een week!!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_67170954
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:27 schreef huuphuup het volgende:

Nijna wat belachelijk heul vroeger moesten wij wel eens in de auto wachten als papa een pak koffie ging halen, maar toen was ik 8 of 9 ofzo. Zulke jonge kinderen zou ik nóóit (zolang) alleen in een auto laten zitten
Ben blij dat ik niet de enige ben die het raar vindt...
Ik ga theeleuten bij mn ouders
pi_67173092
Kijk daar zou ik me dan weer wel zorgen om maken, ik laat Isa eigenlijk nooit in de auto zitten of ik moet er zicht op hebben bv bij het tanken, ze zou het trouwens ook niet pikken ook

Fijn dat alles weer goed was Karin

Vandaag bij de gyn geweest, Isa vond het maar niets dat gevoel en geduw aan mijn buik en zette een keel op, opera zangeres in de dop dat mag duidelijk zijn al klonk het minder fraai
Van de week had ik al mijn twijfels aan hoe onze kerel zou liggen en jawel hoor hij ligt weer in stuit, vandaar dat ik zo'n last van maagzuur heb sinds vorige week
Naja kan er niet wakker van liggen er staat een mooie stippellijn mocht het nodig zijn, van de vorige keer
Verder was alles prima en jahoor voor de verandering nu geen foto van de dwarsdoorsnede van de hersenen maar een mooie foto van de buik een fotograaf is onze gyn iig niet, maar het is 'm vergeven hij is verder precies goed
Mama van Isa en Ties
  woensdag 18 maart 2009 @ 16:31:36 #57
190853 RockabeIIa
pi_67174501
Heb net van de lieve vk die ik nu heb een verwijsbriefje gekregen zodat ik nog een echo mag maken
En dat ga ik zsm doen!

Ohja, en de zwangerschapsverklaring natuurlijk. Ik heb nl mijn verlof al aangegeven op mijn werk ivm bezetting. En ook wil ik na mijn verlof gelijk ouderschapsverlof gaan opnemen eerst rustig aan beginnnen met 2 dagen in de week en daarna 3 dagen in de week werken voor een tijdje lijkt me heel ideaal.

* RockabeIIa is weer zo blij
pi_67175565
damn deze topics gaan snel...

Tof Rocka dat je nog een echo krijgt, ik kan ook niet wachten tot mijn eerste.

Enne, kinderen in de auto achterlaten lijkt me niet echt de bedoeling inderdaad. Heb er vaak al problemen mee om de hond effe vijf minuutjes te laten zitten voor een snelle boodschap. (en dan mag de zon niet schijnen, anders doe ik het helemaal niet) Laat staan dat je twee van die kleintjes dik 20 minuten laat zitten...
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:08:34 #59
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_67175591
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Heb net van de lieve vk die ik nu heb een verwijsbriefje gekregen zodat ik nog een echo mag maken
En dat ga ik zsm doen!

Oh jij geluksvogel!!!!

En qua werk heb je goed geregeld eigenlijk. Een goede constructie om er weer helemaal in te komen. Ik heb nu al geen zin, laat staan als me frummel er is....

* Takkie jubelt lekker met Rocka mee

Iemand Karin al gesignaleerd ??
Alexa en Seth zijn lief
pi_67176163
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:24 schreef _Bar_ het volgende:
lijkt me lastig innepin.

hier overlaatst een vriendin,ik was enthousiast aan het vertellen over de zwangerschap (wat zelden voorkomt dat ik er spontaan enthousiast over kan praten)
meld zei me tussendoor doodleuk,
dat je je jezelf dat nog een keertje gaat aandoen...
Je lijkt wel gek...
en je denkt dat je dat zomaar weer even doet...

Sommige mensen je hebt die er altijd wel tussen zitten, en je doet er weinig aan.
Jezus, wat een lomp mens.
Zoiets slaat echt nergens op.
Als mijn ouders het niet nog een keer keer hadden geprobeerd waren mijn broertje en ik er nooit geweest.
Bar
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_67183425
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:52 schreef marlieske het volgende:

Fijn dat alles weer goed was Karin

Helderziend? Ik had me nog niet gemeld hier

Sorry Takkembah, dat ik je zolang liet wachten....we zijn na het eten even langs mijn schoonouders gegaan...

Het was allemaal goed! We hadden de leukste baby van de ochtend aldus de echoscopist. Toen baby in beeld kwam zag ik meteen dat hij/zij goed was gegroeid tov de grijze vlek bij 8,5 week, en geen halve seconde later sprong hij/zij in het rond. Blij om papa en mama te zien haha
De termijn klopte precies met wat we zelf dachten, dus de datum blijft onveranderd.
Wel leuk, want we hadden alles bekeken, toen beeb het nog niet genoeg vond, die draaide eens even op de zij, en toen zagen we de ruggegraat ook mooi lopen. Ik ben weer helemaal onder de indruk hoor, zo klein en alles zit eraan....heel wonderlijk en bijzonder mooi.

Hier is dan.....onze superbaby!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_67183523
Ha gelukkig Karin daar ben je! Wat een prachtige echo zeg! Dat lieve bolle buikje
pi_67183559

wat een mooie duidelijke echo zo zeg!
Fijn dat alles goed was
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67183877
Mooie echo Karin!
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:20:05 #65
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67184986
2 jaar geleden zat ik hier ook op het forum, maar toen onder de naam Sweaty. Ik heb toen veel aan iedereen gehad, vooral toen een dag na de bevalling van onze zoon Renzo bleek dat hij een herseninfarct had gehad waardoor hij heel veel stuiptrekkingen kreeg e.d. Uiteindelijk is alles goed afgelopen en probeer die tijd (de bevalling en de 2 weken erna) te vergeten. Nu ben ik weer zwanger, eerst was er een miskraam geconstateerd en ben ik met een vriendin op vakantie gegaan zodat ik alles van me af kon zetten en het verdriet kon verwerken. Toch knaagde er nog iets bij thuiskomst en mijn zwangerschapstesten bleven positief. Na toch maar weer en afspraak met een verloskundige gemaakt te hebben, kon ik na 2 weken eindelijk terecht voor een echo. " toevallig" had ik het 3 weken daarvoor gedroomd.....en ik zag het gelijk op de echo. We waren nog steeds zwanger, sterker nog ik was al 3 maanden zwanger van een tweeling! Het was even schrikken en ook raar omdat we ook veel verdriet om de miskraam hadden gehad (die later dus geen miskraam bleek).

Inmiddels ben ik morgen al 35 weken zwanger. Het worden een jongen en een meisje, ben er helemaal gelukkig mee. Ik heb nog een hoop bij te lezen denk ik, en wellicht zie ik nog " oude bekenden" voorbij komen. Iedereen in ieder geval een hele fijne zwangerschap gewenst.
pi_67185246
Jeetje wennie, wat een verhaal Denk je dat er niks zit, blijken het er twee
In elk geval gefeliciteerd
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:33:59 #67
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67185732
Dankjewel, had wel een paar maanden nodig om te wennen aan het idee hoor... ik was de eerste 3 maanden natuurlijk ook al " kwijt " , nu alleen nog een kwestie van wachten en wachten en wachten...
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:36:48 #68
190853 RockabeIIa
pi_67185855
Mooie duidelijke echo, Karin!

Sweaty! Wat leuk! We waren de vorige keer bijna op dezelfde datum uitgerekend. Ik had toen ook een andere nick.
En wat fijn dat het goed gaat met deze zwangerschap. Verrassing ook dat we nog eens van je horen. Ik vroeg vorige week toevallig nog aan iemand naar je maar helaas... Maar leuk dat je je weer es meldt
pi_67186143
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Helderziend? Ik had me nog niet gemeld hier

Sorry in de war met Nijna denk ik? avatars lijken qua kleur denk ik op elkaar en tja mijn lenzen wilden niet in vandaag

Wel een mooie echo

Wennie soooh dat moet inderdaad ff schrikken zijn geweest maar dan in de positieve zin van het woord, van harte en ik hoop dat de laatste weken van je zwangerschap fijn zullen verlopen.
Mama van Isa en Ties
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:48:34 #70
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67186396
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:36 schreef RockabeIIa het volgende:
Mooie duidelijke echo, Karin!

Sweaty! Wat leuk! We waren de vorige keer bijna op dezelfde datum uitgerekend. Ik had toen ook een andere nick.
En wat fijn dat het goed gaat met deze zwangerschap. Verrassing ook dat we nog eens van je horen. Ik vroeg vorige week toevallig nog aan iemand naar je maar helaas... Maar leuk dat je je weer es meldt
Ik ben echt al 2 jaar niet meer op fok geweest haha dus ben nog een beetje alles aan het uitzoeken, kan bijvoorbeeld nergens vinden waar ik mijn onderschrift kan wijzigen haha. Gelukkig zit ik thuis nu dus heb morgen alle tijd van de wereld om dat eens op mijn gemakje te bekijken.

Ja, ik kan me jou nog wel herinneren, was jij niet die meid met die mooie tatoo's ???? Hoe is het met jouw zoontje?

Grappig dat je toevallig vorige week nog naar me gevraagd had (voel me vereerd )
pi_67186494
Karin! Wat fijn dat alles weer goed was vandaag en wat heerlijk dat jullie zo van jullie kleine uk hebben mogen genieten! Je echo is werkelijk prachtig! Was je bij Rieks? Mijn leermeester Superkerel vind ik dat!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:56:53 #72
190853 RockabeIIa
pi_67186777
Wennie, yeps heel mooie
En een heel mooie zoon vol babbels en streken. Kom je ook mee babbelen in het peutertopic?
  woensdag 18 maart 2009 @ 22:04:13 #73
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_67187107
Mooi Karin...
pi_67187629
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:50 schreef Poppedein het volgende:
Karin! Wat fijn dat alles weer goed was vandaag en wat heerlijk dat jullie zo van jullie kleine uk hebben mogen genieten! Je echo is werkelijk prachtig! Was je bij Rieks? Mijn leermeester Superkerel vind ik dat!
Ja inderdaad, leuke man. Neemt ook goed de tijd ervoor, en strooit complimentjes in het rond aan het adres van de baby....ben ik helemaal niet vatbaar voor natuurlijk ahum
Guh wat leuk dat hij je het heeft mogen leren!
Er is ook een 3D gemaakt, maar die was niet zo duidelijk dat ik hem heb ingescand. Daar kan je het gezichtje niet goed op zien, wel de romp en de beentjes en armpjes.

Leuk de reacties hier!
  woensdag 18 maart 2009 @ 22:22:30 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67187989
Fijn dat alles goed was Karin!

Ik had vandaag met een heel simpel stukje wandelen toch ineens een heel erg nare pijnlijke kramp onderin mijn buik. Is dat dan een harde buik? Iig ben ik daarna over gegaan op bejaardentempo en toen zakte het wel weer weg.
Maar even in de gaten houden...
pi_67188031
Oh wat gaan jullie hard

Karin wat een prachtige echo, met zo'n lief buikje

Morgen om 14.00 geslachtsbepaling...ik ben nieuwsgieriger naar het kindje zelf als naar het geslacht merk ik. Gewoon fijn om het weer te zien Ben nu ook wel een tikkie nerveus hoor... Of ik het hier bekendmaak weet ik nog niet. Maar de kans is heel groot dat ik me verspreek dus mss kan ik het het best maar gewoon zeggen

En ik voelde vanavond ineens 2 hele zachte "duwtjes" onderin mijn buik. Zoiets had ik nog niet eerder gevoeld Zou het de baby kunnen zijn?! Met 12 weken zeiden ze nog dat mijn placenta aan de voorkant lag, dus dan zou dat nu toch nog niet kunnen? Of kan zo'n ding ook nog van positie veranderen? Nou ja ik vraag het morgen wel, waar mijn placenta nu zit. Of mss heeft onze baby gewoon heel grote voeten ofzo

Oh en kocht ik eerst heel veel kleertjes voor de baby, nu ben ik heel erg positiekleding aan het shoppen Het is bijna schandalig maar ik wil hebbuh hebbuh hebbuh Gelukkig hoeft niet alles van een duurder merk te zijn, dat scheelt dan wel weer

Ow en ik was vandaag een hormonster Arme Juup© Hij vindt mij trouwens wel vaker een hormonster maar ik weet van niks
#geen
pi_67188656
Wat leuk duchess dat je de geslachtsbepaling toch ineens nog op zo'n korte termijn hebt kunnen regelen!! Ik ben heeeeeeeeel benieuwd of er een klein meisje óf een klein jongetje in je buik zit! Mocht je t toch niet vertellen hier, dan mag je je ook altijd verspreken in een PM hoor

Ennuh..duwtjes die je eerder niet voelde maar er nu ineens wel zijn kunnen maar 1 verklaring hebben: je voelt 'm!! Misschien dat t net even een lucky shot was en t weer even duurt voordat je t nog eens voelt, maar een placenta aan de voorkant hoeft écht niet te betekenen dat je m sowieso later voelt! Het kindje moet alleen net iets krachtiger schoppen alvorens je dat ervaart,.. dus als hij nu al krachtig genoeg schopt dan is t m helemaal echt!

Ik geniet er nu ook van dat ik 'r toch steeds vaker eventjes langs voel komen... heeel voorzichtigjes nog, maar inderdaad, iets wat er eerder niet was, dat kan dus maar 1 verklaring hebben!
pi_67188727
Karin moooooi!
  woensdag 18 maart 2009 @ 22:53:25 #79
190853 RockabeIIa
pi_67189684
Poppedein, soms hoor je wel eens over dat de snelheid van de hartslag verteld wat voor geslacht het kindje heeft. En soms lees je dat het allemaal nonsens is wat daarover gezegd wordt. Kun jij daar wat meer over zeggen?
pi_67189962
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had vandaag met een heel simpel stukje wandelen toch ineens een heel erg nare pijnlijke kramp onderin mijn buik. Is dat dan een harde buik? Iig ben ik daarna over gegaan op bejaardentempo en toen zakte het wel weer weg.
Maar even in de gaten houden...
Komt me bekent voor en ja hoor dat is dan een harde buik, net of er iemand je een mep verkoopt in je buik
Mama van Isa en Ties
pi_67195333
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:53 schreef RockabeIIa het volgende:
Poppedein, soms hoor je wel eens over dat de snelheid van de hartslag verteld wat voor geslacht het kindje heeft. En soms lees je dat het allemaal nonsens is wat daarover gezegd wordt. Kun jij daar wat meer over zeggen?
had ik ook gelezen ja, of het waar is weet ik niet maar bij ons kindje was de hartslag bij de 14 wkn controle 165 ongeveer en eergister bij 18 weken zaten er pieken tussen van 173. En we krijgen dus een meisje. Dus bij ons gaat die vlieger van boven de 150 in ieder geval wél op.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67195403
Tsja...het is natuurlijk de categorie bakerpraatjes en volgens sommige mensen kloppen die alllllllllltijd... maar volgens mij lekker niet Het zegt net zoveel als naar voren dragen, misselijk zijn, mooiere huid hebben etc...

Ik leg altijd aan de mensen uit dat t sowieso niet eerlijk is op de manier waarop wij luisteren.. Wij frummelen eerst aan die buik om te voelen hoe t kind ligt, schudden t wakker, hartslag omhoog en dan maar luisteren... tsja, dan zouden er toch heel wat meer meisjes dan jongens geboren moeten worden...
pi_67195529
ha! Dat verklaard die hoge hartslag bij ons

Ja bakerpraatjes schmakerpraatjes. Ik geloof er over het algemeen weinig van. Er was er ook eentje met de hoeveelheid haargroei enzo geloof ik. Als het sneller zou groeien zou het zeker weten een jongetje zijn enzo. Nou hier niet hoor...

Hoe is het met jou verder Poppedein? Is je lief al helemaal verliefd op jullie meiske? mijn lief spreekt me tegenwoordig aan met 'mijn meisjes' zo schattig
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 19 maart 2009 @ 07:39:26 #84
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_67195560
Nou bakerpraatjes om gek van te worden, iedereen heeft wel zijn mening klaar.

Toen ik 2 jaar geleden zwanger was van mijn zoontje.
Heb alles gehoord van rond dragen het is een jongen tot rond dragen het is een meisje.
Heel erg misselijk was weer dat.. slechte huid was weer dat.
Brede heupen nou dat zou geen probleem zijn om te baren, nou vergeet het maar werd toch echt een mooi luikje gemaakt na 20 uur weeën en 2 uur persweeën omdat meneer niet door mijn bekken heen zou kunnen.

Nu ben ik weer zwanger en ik was 3x zo misselijk als bij mijn zoontje nou wat had dat dan moeten zijn haha
Draag nu heel anders dus iedereen heeft zijn meningen alweer klaar over het geslacht.
Om het moeilijk te maken voor iedereen het is 2 eiig dus kan alle kanten op maar wij houden lekker ons mond!

Het belangrijkste blijft volgens mij toch dat de kinderen gezond op de wereld komen
  donderdag 19 maart 2009 @ 07:43:46 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67195583
Juist mijn haar is heel anders nu. De vorige keer verloor ik geen enkele haar en nu valt het er nog steeds met bosjes uit. En toch twee knullen.
Ik vind het wel jammer dat ik hem niet (meer?) voel. Maar goed, volgens mij heb ik Sasha ook pas echt laat gevoeld en die was sowieso heel rustig in mijn buik ook. Vooralsnog lijken ze op elkaar dus.

Zo lief, nu mijn buikje groter wordt aait F. me steeds vaker over mijn buik. Zo leuk vind ik dat.

Wat schattig Huup!

Bijna op de helft hier... zo bekeken gaat het ineens superhard.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 19-03-2009 08:00:10 ]
pi_67195611
Ja lag het maar aan het haar op mn hoofd hahaha ik krijg donshaartjes op mn onderbuik maar goed als het goed is verdwijnt het ook vanzelf weer dus ik blijf er maar vanaf voordat ik het erger maak enzo.

Ooooh MamaNik, die van die bevalling heb ik ook gehad ja! Mn schoonmoeder keek me es twee keer aan, toen ik 7 weken was ofzo en toen zei ze zo heel stellig "ja jij gaat heel makkelijk bevallen" En tot op de dag van vandaag denk ik nog steeds van eh zomaar... Nouja, laten we hopen dat ze gelijk krijgt
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67195630
Gek en grappig hè BE..dat dat toch zo verschillend kan zijn!

Mijn lief heeft het hier ook steeds over "zijn 2 meissies" Huup, ik wordt er helemaal verliefd van als ik m dat hoor zeggen! Gister moest ik een lange autorit maken en belde ik m halvewege dat ik me verveelde.. Kreeg ik lekker droog als antwoord "hoe kan dat nou met 2 vrouwen in de auto"... toen ik zei dat die ene nog niet zoveel terugzegt op dit moment, moest ik me volgens hem toch maar zorgen gaan maken of ze bij de 20 weken echo dan niet tóch zouden zien dat t een jongetje zou zijn dan
  donderdag 19 maart 2009 @ 07:57:25 #88
248986 MamaNik
pi_67195684
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 07:49 schreef huuphuup het volgende:
Ja lag het maar aan het haar op mn hoofd hahaha ik krijg donshaartjes op mn onderbuik maar goed als het goed is verdwijnt het ook vanzelf weer dus ik blijf er maar vanaf voordat ik het erger maak enzo.

Ooooh MamaNik, die van die bevalling heb ik ook gehad ja! Mn schoonmoeder keek me es twee keer aan, toen ik 7 weken was ofzo en toen zei ze zo heel stellig "ja jij gaat heel makkelijk bevallen" En tot op de dag van vandaag denk ik nog steeds van eh zomaar... Nouja, laten we hopen dat ze gelijk krijgt
Nou huup huup ik ben er ondertussen wel achter dat die brede heupen nergens goed voor zijn hahaha.
Zij het tegen de gyn en die begon zo hard te lachen, heeft er dus helemaal niks mee te maken je heupen kunnen wel breed zijn maar als je bekken smal is en je krijgt een groot kind dan houd het toch op.
Ons zoontje bleek 57 cm te zijn en 8 pond.
  donderdag 19 maart 2009 @ 07:59:54 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67195709
Oh ja, haartjes op mijn buik heb ik ook idd. Maar vooralsnog lijkt dat dus ook wel minder dan bij Sasha. Blijkbaar hebben die hormonen dus invloed op alle haartjes.
En ja. Het verdwijnt na de bevalling (nou ja, niet meteen) vanzelf.
  donderdag 19 maart 2009 @ 08:04:49 #90
248986 MamaNik
pi_67195759
Hai, ja leuk nog een aankomende tweelingmama. Eh eerlijk gezegd ben ik er lichamelijk helemaal klaar mee. Het is gewoon zo anders dan de vorige keer. Toen liep ik wel bijna 2 weken overtijd en was mijn zoontje bij de geboorte 10 pond! Nu ben ik dan vandaag 35 weken en wegen Jip & Janneke samen al 11 pond plus ik heb heel veel vruchtwater.

De pijn uit mijn onderbuik straalt nu door naar mijn linkerbovenbeen, erg pijnlijk bij het lopen. Gisteren teveel gedaan (dan gaat mijn zoontje niet naar het kinderdagverblijf en tja die kan ook niet de hele dag binnen zitten met dat mooie weer) , vandaag dan weer rustig aan doen.

Ik hoop maar dat ik gewoon kan bevallen, wil geen keizersnede.

Hoe is het met jou? hoever ben je nu? Weet je de geslachten al?

De verhuizing ingezet van buikfototopic naar hier.

Wennie29:
Met mij gaat het goed hoor, beter als bij mijn eerste zwangerschap toen lag ik met 17 weken in het ziekenhuis vanwege een te hoge bloeddruk. En nu lijkt die onder controle te zijn al heb ik van de week 1 pilletje erbij gekregen om hem laag te houden, merk wel dat het zwaarder is en vooral drukker binnen hahaha plus er loopt er nog 1 rond die in mei pas 2 wordt.
Was even schrikken de eerste echo want je rekent er toch niet op dat het er 2 kunnen zijn vooral niet omdat het bij ons in de familie helemaal niet voorkomt.
Ben nu 26+ 1en ja we weten de geslachten al maar we houden ze nog even geheim.
Hebben ze nog niks gezegd over een eventuele bevalling??
Ik begin er af en toe gewoon zelf over hahaha ik wil juist liever niet natuurlijk bevallen mijn eerste bevalling was niet leuk 20 uur tot volledige ontsluiting toen 2 uur persweeën en toen uiteindelijk een keizersnede omdat hij niet bleek te passen door mijn bekken.
Dus wat mij betreft gebruiken ze het bestaande luikje en waarschijnlijk gaat dat dus ook wel gebeuren.
pi_67195872
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 06:48 schreef huuphuup het volgende:

[..]

had ik ook gelezen ja, of het waar is weet ik niet maar bij ons kindje was de hartslag bij de 14 wkn controle 165 ongeveer en eergister bij 18 weken zaten er pieken tussen van 173. En we krijgen dus een meisje. Dus bij ons gaat die vlieger van boven de 150 in ieder geval wél op.
En onze knul zit steeds onder de 150
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 19 maart 2009 @ 08:22:54 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67195917
Tex, waar zit jij trouwens? Vandaag niet vroeg je bed uit? Offeh....

* Brighteyes ziet nu pas dat je sinds gisteren half 11 niet meer geweest bent...
Heeft de fysio toch iets los kunnen rommelen?
pi_67195960
Wauw Karin wat een mooie echo!!

Gefeliciteerd nieuwe zwangere dames

Ik kwam met zelf tellen op 152 uit, beetje een twijfelgeval dus. Maar zonder eerst in mn buik te porren, dus geen opgevoerde hartslag. Straks naar de vk, ben benieuwd of zij het ook even gaat tellen. Ben sowieso benieuwd hoe dat gaat dit keer, de vorige keer had ik het gevoel dat ze me binnen een minuut weer buiten wilde hebben en ik was zo overdonderd van het geluid van het hartje dat ik het pas door had toen ik buiten stond. Dit keer dus maar een lijstje gemaakt van alles wat ik vragen wil.
  donderdag 19 maart 2009 @ 08:33:21 #94
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67196071
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 08:04 schreef MamaNik het volgende:
Hai, ja leuk nog een aankomende tweelingmama. Eh eerlijk gezegd ben ik er lichamelijk helemaal klaar mee. Het is gewoon zo anders dan de vorige keer. Toen liep ik wel bijna 2 weken overtijd en was mijn zoontje bij de geboorte 10 pond! Nu ben ik dan vandaag 35 weken en wegen Jip & Janneke samen al 11 pond plus ik heb heel veel vruchtwater.

De pijn uit mijn onderbuik straalt nu door naar mijn linkerbovenbeen, erg pijnlijk bij het lopen. Gisteren teveel gedaan (dan gaat mijn zoontje niet naar het kinderdagverblijf en tja die kan ook niet de hele dag binnen zitten met dat mooie weer) , vandaag dan weer rustig aan doen.

Ik hoop maar dat ik gewoon kan bevallen, wil geen keizersnede.

Hoe is het met jou? hoever ben je nu? Weet je de geslachten al?

De verhuizing ingezet van buikfototopic naar hier.

Wennie29:
Met mij gaat het goed hoor, beter als bij mijn eerste zwangerschap toen lag ik met 17 weken in het ziekenhuis vanwege een te hoge bloeddruk. En nu lijkt die onder controle te zijn al heb ik van de week 1 pilletje erbij gekregen om hem laag te houden, merk wel dat het zwaarder is en vooral drukker binnen hahaha plus er loopt er nog 1 rond die in mei pas 2 wordt.
Was even schrikken de eerste echo want je rekent er toch niet op dat het er 2 kunnen zijn vooral niet omdat het bij ons in de familie helemaal niet voorkomt.
Ben nu 26+ 1en ja we weten de geslachten al maar we houden ze nog even geheim.
Hebben ze nog niks gezegd over een eventuele bevalling??
Ik begin er af en toe gewoon zelf over hahaha ik wil juist liever niet natuurlijk bevallen mijn eerste bevalling was niet leuk 20 uur tot volledige ontsluiting toen 2 uur persweeën en toen uiteindelijk een keizersnede omdat hij niet bleek te passen door mijn bekken.
Dus wat mij betreft gebruiken ze het bestaande luikje en waarschijnlijk gaat dat dus ook wel gebeuren.
Zo, dan is je eerste zwangerschap niet echt lekker verlopen dan. De reden dat wij gewacht hebben met een 2e was ook de zware bevalling van mijn zoontje, hoop dingen waarvan ik nu zeg, " nee, dat had niet gemogen" maar ja dat is achteraf gepraat. Ik mag medisch gezien niet klagen, mijn bloeddruk is nog nooit zo laag geweest, en ondanks de bekende kwaaltjes (x 2, dus ook de hormonen ) mag ik niet klagen. In principe mochten ze vanaf vorige week komen zonder dat er dan weeenremmers aan te pas zouden komen. Ik probeer in ieder geval de 37 weken te halen, met 38 weken mogen ze inleiden. Ik heb geen idee over hoe en wat. Vrijdag zal ik wel meer horen dan moet ik voor het eerst een ctg filmpje gaan maken.

Werk je ook nog? Ik ben met 26 weken (op advies) gestopt.

Sorry andere dames, we zullen niet het hele topic gaan " vervuilen" met onze verhalen hoor
  donderdag 19 maart 2009 @ 08:34:33 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67196092
Dat laatste is natuurlijk onzin. Jullie mogen toch net zo goed over je zwangerschap praten als elke andere zwangere? Je plaatst jezelf nu echt onnodig buiten het geheel.
  donderdag 19 maart 2009 @ 08:36:36 #96
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67196118
Weet niet of de bakerpraatjes kloppen, bij mij wel in geval van geslacht betreft. Bij mij is nu duidelijk verschil te merken tussen Jip & Janneke qua hartslag. Kan toeval zijn natuurlijk, maar wel leuk dat het klopt.

Donshaartjes... eh ik zie ze niet, maar voel ze wel. Voel me steeds minder vrouwelijk , maar inderdaad dat gaat vast en zeker na de bevalling weer over.
  donderdag 19 maart 2009 @ 08:43:48 #97
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67196239
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 08:34 schreef Brighteyes het volgende:
Dat laatste is natuurlijk onzin. Jullie mogen toch net zo goed over je zwangerschap praten als elke andere zwangere? Je plaatst jezelf nu echt onnodig buiten het geheel.
Ja oke, je hebt gelijk Ben gewoon helemaal hyper de pieper dat ik eindelijk eens een toekomstige tweelingmama tegenkom, het is toch net even anders dan bij een eerste zwangerschap zeg maar
  donderdag 19 maart 2009 @ 08:45:32 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67196265
Er zitten er hier nog 2, kijk maar in de lijst bovenin.
pi_67196284
er zitten hier meer tweelingmama's en aanstaande tweelingmama's dus dan zit je goed
gewoon mee blijven kletsen, gezellig!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 19 maart 2009 @ 08:47:35 #100
248986 MamaNik
pi_67196294
Zo, dan is je eerste zwangerschap niet echt lekker verlopen dan. De reden dat wij gewacht hebben met een 2e was ook de zware bevalling van mijn zoontje, hoop dingen waarvan ik nu zeg, " nee, dat had niet gemogen" maar ja dat is achteraf gepraat. Ik mag medisch gezien niet klagen, mijn bloeddruk is nog nooit zo laag geweest, en ondanks de bekende kwaaltjes (x 2, dus ook de hormonen ) mag ik niet klagen. In principe mochten ze vanaf vorige week komen zonder dat er dan weeenremmers aan te pas zouden komen. Ik probeer in ieder geval de 37 weken te halen, met 38 weken mogen ze inleiden. Ik heb geen idee over hoe en wat. Vrijdag zal ik wel meer horen dan moet ik voor het eerst een ctg filmpje gaan maken.

Werk je ook nog? Ik ben met 26 weken (op advies) gestopt.

Sorry andere dames, we zullen niet het hele topic gaan " vervuilen" met onze verhalen hoor
[/quote]

Ja ach de hormonen, heb ze redelijk onder controle maar af en toe pfff.
Ik ben toevallig van de week minder gaan werken werk nu nog 3 dagen 3 uurtjes om toch nog een beetje onder de mensen te zijn ben er ook nog niet helemaal aan toe om al thuis te zitten, maar is wel al gezegd dat het rond de 30 weken waarschijnlijk klaar is.
De kids zijn ook nu al behoorlijk aan de maat heb van de week gehoord dat ze tot nu toe voorlopen op de eenlingencurve, moet ik me zorgen maken vroeg ik nog gyn lachen komt goed zei die je hebt je lengte mee
je kan wat dragen was zijn antwoord hahaha
Vind jij het ook nog steeds een raar idee dat je ineens 3 kinderen hebt??
  donderdag 19 maart 2009 @ 08:56:13 #101
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67196425
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 08:22 schreef Brighteyes het volgende:
Tex, waar zit jij trouwens? Vandaag niet vroeg je bed uit? Offeh....

* Brighteyes ziet nu pas dat je sinds gisteren half 11 niet meer geweest bent...
Heeft de fysio toch iets los kunnen rommelen?
Nee helaas, nog niks aan het handje hier Meestal kom ik pas online als ik Noah naar school heb gebracht. Heel soms al iets eerder spieken op m'n telefoon

Vandaag 40 weken
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 19 maart 2009 @ 08:57:11 #102
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67196439
Alle 'nieuwe' zwangeren welkom trouwens
Wat leuk weer 2 tweelingen op komst. Zijn er al 4 in totaal dus, je zou bijna denken dat het besmettelijk is
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 19 maart 2009 @ 08:57:13 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67196440
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 08:56 schreef texelonia het volgende:

[..]

Nee helaas, nog niks aan het handje hier Meestal kom ik pas online als ik Noah naar school heb gebracht. Heel soms al iets eerder spieken op m'n telefoon

Vandaag 40 weken
Jammer, ik had gehoopt dat je goed nieuws had.
  donderdag 19 maart 2009 @ 08:59:33 #104
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67196489
Ik ook, maar ja wat doe je eraan
Ik denk trouwens dat als er *iets* begint ik het toch niet kan laten om te posten hoor Dus een 'stiekeme' bevalling zal wel niet zo snel gebeuren denk ik.

en 22 maart, verjaardag van mijn oma waar de baby ook naar vernoemd wordt, lijkt me nog steeds een mooie datum
©Dumbo
  donderdag 19 maart 2009 @ 09:01:31 #105
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67196525
Ik ben ook 1.85m lang en vrij fors van mijzelf, dus ik kan wel wat hebben . Ik heb altijd gezegd, ALS we kinderen mogen krijgen dan niet meer dan 2, qua financien, vrijheid, opvang e.d. en tja dan is het even omschakelen als je hoort dat je er " ineens" 3 hebt dalijk. Ik ben er wel van overtuigd dat als het er bij 2 waren gebleven, ik 2 jochies zou hebben. Ook heel erg leuk hoor, maar stiekem heb ik altijd ook heel graag een meisje gewild, ik zie dit meisje dus echt als een kadotje.

Mijn zoontje is 2 geworden in november en zal dus als Jip & Janneke geboren worden bijna 2,5 zijn. Best een moeilijke leeftijd nu ook en lig dan ook best te piekeren hoe ik het in godsnaam allemaal moet gaan doen. Ik hoop maar dat we snel een ritme als gezin kunnen vinden en dalijk ook als ik weer ga werken. Heb nu wel ouderschapsverlof opgenomen na de bevalling, want bij mijn werkgever krijg je niet dubbel verlof als je gaat bevallen van een tweeling. 10 weken vind ik dan echt te kort. De eerste 5 maanden blijf ik thuis, daarna ga ik weer werken.

Ook met de aanschaf van alle spulletjes moest ineens anders. Ik dacht gewoon de oude kinderwagen e.d. van mijn zoontje te gebruiken, maar die vlieger ging dus mooi niet op.

Ben jij al veel aangekomen? Ik tot nu toe 23 kg , maar ja als je het deelt door 2 valt het best mee

Oh ja nog meer aankomende tweelingmama's, wat leuk! Wat ik al eerder zei, ben 2 jaar niet op FoK geweest, dus moet nog heel veel bijlezen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 09:02:12 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67196546
Ik hou niet van stiekem.

Net bij het door de gang lopen hier weer die pijnlijke kramp onderin mijn buik. Het is geen bandenpijn volgens mij, dat ken ik wel en voelt heel anders. Wanneer moet je zoiets nou melden bij de vk? Kan gewoon met mijn afspraak over 2 weken toch wel?
  donderdag 19 maart 2009 @ 09:18:51 #107
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67196894
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 08:57 schreef texelonia het volgende:
Alle 'nieuwe' zwangeren welkom trouwens
Wat leuk weer 2 tweelingen op komst. Zijn er al 4 in totaal dus, je zou bijna denken dat het besmettelijk is
Dankjewel voor je welkom, ik zie buiten op straat wel " ineens" heel veel tweeligen ja. Besmettelijk? haha in ons geval gewoon erfelijk voor een deel ;-)

Sta ik gisteren in het kruidvat, zegt de cassiere " nou je hoeft zeker niet lang meer" ik zeg nou dat lijkt zo, het zijn er 2. Zij " ja erg he, ik ben ook net zwanger van een tweeling, ik vind het verschrikkelijk" !!! hoe kan je dat in godsnaam zeggen. Ja ook ik moest aan het idee wennen, maar er zijn zoveel stellen die geen kinderen kunnen krijgen, wees toch dankbaar! Ik kon haar wel over de toonbank trekken, maar had er de puf niet voor. Haar woorden spoken steeds door mijn hoofd " een tweeling, wat erg he" ggggrrr

Oh, kan iemand mij nog toevoegen aan het lijstje, het is dan wel niet lang meer, maar toch
Uitgerekend op 22 april, maar het blijft een tweeling dus het zal wel begin april worden.
Oh van een jongen en een meisje
  donderdag 19 maart 2009 @ 09:20:53 #108
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67196949
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:02 schreef Brighteyes het volgende:
Ik hou niet van stiekem.

Net bij het door de gang lopen hier weer die pijnlijke kramp onderin mijn buik. Het is geen bandenpijn volgens mij, dat ken ik wel en voelt heel anders. Wanneer moet je zoiets nou melden bij de vk? Kan gewoon met mijn afspraak over 2 weken toch wel?
Als jij je zorgen maakt, moet je gewoon contact opnemen met je VK hoor. 2 weken duren dan nog heel erg lang als jij je elke keer met die pijn afvraagd wat het is, of het kwaad kan enz.

Ik voelde ze gisteren ook niet meer, heb gelijk gebeld hoor en kon gelijk een echo laten maken.

Twijfel = bellen bij mij, daar zijn ze toch voor?

Sterkte ermee.
  donderdag 19 maart 2009 @ 09:24:11 #109
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67197028
Wie weet haal je mij nog wel in dan wennie, ik ben vandaag 40 weken
©Dumbo
pi_67197123
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:18 schreef wennie29 het volgende:

Sta ik gisteren in het kruidvat, zegt de cassiere " nou je hoeft zeker niet lang meer" ik zeg nou dat lijkt zo, het zijn er 2. Zij " ja erg he, ik ben ook net zwanger van een tweeling, ik vind het verschrikkelijk" !!! hoe kan je dat in godsnaam zeggen. Ja ook ik moest aan het idee wennen, maar er zijn zoveel stellen die geen kinderen kunnen krijgen, wees toch dankbaar! Ik kon haar wel over de toonbank trekken, maar had er de puf niet voor. Haar woorden spoken steeds door mijn hoofd " een tweeling, wat erg he" ggggrrr
Verschrikkelijk nog wel Ik snap dat ook niet zo goed...
Mijn ene schoonzusje heeft een tweeling van 14 maanden en die roept ook altijd "Nou ik gun niemand een tweeling, het is zo zwaar blablabla" en nóóit iets positiefs over die twee leuke jochies. Snap ik ook niet
  donderdag 19 maart 2009 @ 09:34:55 #111
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67197325
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:24 schreef texelonia het volgende:
Wie weet haal je mij nog wel in dan wennie, ik ben vandaag 40 weken
Haha nou het zou kunnen, maar stel jij loopt 2 weken overtijd, dan ben ik 37 weken, ja nou vooruit haha, maar hoop voor jou en mij dat jij gewoon lekker eerder gaat bevallen en Jip en Janneke nog gewoon lekker bij me blijven.
  donderdag 19 maart 2009 @ 09:37:03 #112
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67197389
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:27 schreef innepin het volgende:

[..]

Verschrikkelijk nog wel Ik snap dat ook niet zo goed...
Mijn ene schoonzusje heeft een tweeling van 14 maanden en die roept ook altijd "Nou ik gun niemand een tweeling, het is zo zwaar blablabla" en nóóit iets positiefs over die twee leuke jochies. Snap ik ook niet
Wat erg toch zeg, die kinderen krijgen dat ook mee! Die voelen dat toch aan (mijn mening).
Ik snap ook wel dat het heeeeeeeeeeeeeel veel aanpassen is, veel tijd kost, een hoop frustraties, ik moet geduld leren opbrengen (aaaahhhh) , maar ik denk dat wat je ervoor terug krijgt (als ik kijk naar mijn oudste zoon) al het vorige teniet doet en ik dalijk 3 prachtige kinderen heb.
pi_67197692
BE, voelt het als steken van binnen?

Hoeveel paracetamol mag je ook al weer maximaal? Gister sinds lange tijd weer eens een migraine gehad en ik mag mijn medicijnen niet innemen, gelukkig viel het uiteindelijk allemaal wel mee maar ik heb wel behoorlijke koppijn...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 19 maart 2009 @ 09:49:34 #114
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67197750
Mijn vk zei van de week dat je paracetamol beter 2 tegelijk in kan nemen, en dat mag dan 3 keer op een dag.
©Dumbo
pi_67197771
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:49 schreef texelonia het volgende:
Mijn vk zei van de week dat je paracetamol beter 2 tegelijk in kan nemen, en dat mag dan 3 keer op een dag.
ok, thanx. Heb er vanmorgen al 2 genomen, dus vanmiddag eventueel nog en vanavond voor het slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 19 maart 2009 @ 09:53:16 #116
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67197857
Hee leuk Sweaty/Wennie! (ik was ooit Jonnetje of had ik toen al deze nick? )
En MamaNik ook welkom hier. Wat grappig zeg al die tweelingingen ineens hier.

Karin mooie echo!

En Rocka fijn dat je nog een echo mag!
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 19 maart 2009 @ 09:53:48 #117
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67197869
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:50 schreef Vicky het volgende:

[..]

ok, thanx. Heb er vanmorgen al 2 genomen, dus vanmiddag eventueel nog en vanavond voor het slapen.
Oh Vicky wat rot voor je die migraine, volgens mij inderdaad 3 x 2 paracetamol.
Doe maar lekker rustig aan
  donderdag 19 maart 2009 @ 09:53:53 #118
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67197871
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:50 schreef Vicky het volgende:

[..]

Yep, hopelijk helpt een beetje. Hoofdpijn is zo verrot... Ik heb er wonderwel al een paar dagen *ineens* geen last meer van (afkloppen)!
©Dumbo
pi_67197908
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:53 schreef texelonia het volgende:
Yep, hopelijk helpt een beetje. Hoofdpijn is zo verrot... Ik heb er wonderwel al een paar dagen *ineens* geen last meer van (afkloppen)!
houden zo!! Ik heb er gelukkig de laatste weken ook niet veel last van... tot gister..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 19 maart 2009 @ 09:55:24 #120
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67197926
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:53 schreef Noli. het volgende:
Hee leuk Sweaty/Wennie! (ik was ooit Jonnetje of had ik toen al deze nick? )
En MamaNik ook welkom hier. Wat grappig zeg al die tweelingingen ineens hier.

Karin mooie echo!

En Rocka fijn dat je nog een echo mag!
Hoi Noli, het zal wel mijn zwangerschapsdementie zijn, maar kan me je niet meer herinneren.
Bedankt voor je welkom, ja de tweelingen schieten als paddenstoelen uit de grond.
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 09:55:50 #121
5428 crew  miss_sly
pi_67197941
Rocka, lieve vk heb je

Karin, prachtige echo

welkom nieuwe tweelingmama's. Wat zijn er veel ineens
pi_67197983
BE, als ik hoor van de VK waar vrouwen voor bellen, dan mag je zeker voor krampen in je buik bellen hoor!!
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:12:52 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67198388
Thanks meiden.
Vicky, het zijn geen steken, het is echt een naar soort kramp. Net boven mijn schaambeen.
Mss is het toch ook wel bandenpijn hoor, geen idee. Voel tegelijk ook wel mijn bekken/heupen/onderrug.

Het is niet zo zeer dat ik me echt zorgen maak, maar het lijkt me dat ze het wel moeten weten voor het totaalplaatje. Ik ben zelf nu al nl. ernstig rekening aan het houden met dat ik mss wel niet mee kan met de snoepreisjes dit jaar. Dat is nl. erg veel lopen en staan en die zijn pas over een week of 4-8. En als ik dit nu al voel, dan kan dat nooit echt een goed idee zijn.
pi_67198452
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:12 schreef Brighteyes het volgende:
Thanks meiden.
Vicky, het zijn geen steken, het is echt een naar soort kramp. Net boven mijn schaambeen.
Mss is het toch ook wel bandenpijn hoor, geen idee. Voel tegelijk ook wel mijn bekken/heupen/onderrug.

Het is niet zo zeer dat ik me echt zorgen maak, maar het lijkt me dat ze het wel moeten weten voor het totaalplaatje. Ik ben zelf nu al nl. ernstig rekening aan het houden met dat ik mss wel niet mee kan met de snoepreisjes dit jaar. Dat is nl. erg veel lopen en staan en die zijn pas over een week of 4-8. En als ik dit nu al voel, dan kan dat nooit echt een goed idee zijn.
zou best bandenpijn kunnen zijn, maar al sje het niet vertrouwd gewoon de vk bellen!!
ik heb met lopen behoorlijke bandenpijn, vooral aan d elinkerkant en soms ook van die verschrikkelijke steken van binnen, alsof er iemand lekke rmet een mes aan het prikken is..
En ik heb een paar billen die weer lekker aan het draaien zijn, zo tegen mijn ribben aan..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:22:15 #125
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67198648
Oi Vicky, migraine.. Ik zat er laatst ook dicht tegenaan.
(al heb ik meestal alleen maar lichte migraine, de echte zware aanvallen zijn gelukkig alwer heel lang geleden dat ik die gehad heb. *afklopt* )

Wij weten per ongeluk ook wat 'het' wordt ! ! !
Ja verdikkie, dat was dus helemaal de bedoeling niet! Maar eergisteren hadden we dus die groeiecho. Hanne en Wilyan erbij, laatste kon er wel wat in zien maar Hanne kon er geloof ik geen soep van koken. Gisteren kwam ze dus met mijn agenda waar een echofoto van de baby op/inzit dus ik zeg dat we ook de baby op tv/dvd konden kijken. Vond ze wel interessant dus zo gezegd, zo gedaan.
Tralilatralielee. De echomeneer heeft bij ons toen nog even extra de navelstreng bekeken en daar kwam 'het' ineens VOL in beeld! De vorige keer was ik natuurlijk vol op die navelstreng gefixeerd dus heb ik dat nooit gezien. Nu was ik hier ook met wat andere dingetjes bezig en zie ik dat ineens.. Echt duidelijker dan dit heb ik het nog nooit gezien, zo scherp en eigenlijk NIET te missen. Zelfs het moment (even later op de dvd) dat de echomeneer het zelfs nog 'expres' aan ons liet zien "Hier zit 't met de kont op de plaat" kon ik er geen soep van koken.
Ik zat er eigenlijk even best wel mee dat ik het nu toch gezien heb. Lief vond me zielig en zat sneaky ook wel wat te vissen dus gewoon die dvd er weer in gepropt en hem laten zien. Eerst even het verschil laten zien met googggggleë'enen op afbeeldingen van ultrasound boy en ultrasound girl. Nou moet hij meestal even twee keer kijken bij een echo maar hij zat meteen met de kin op de grond.

Ter vergelijking het "kontje op de plaat"-sukje laten zien. En zelfs hij vond het verschil in duidelijkheid wel heel erg groot. Hij vond het dus ook niet raar dat ik het bij dat navelstrengloeren nu wel herkend heb want hij zag het zelfs overduidelijk.

Hij vind het eigenlijk -al was het nog niet de bedoeling- wel leuk dat hij het nu al weet. Ik moet nog even wennen dat ik het weet maar stiekem zijn we eigenlijk nu ook wel een beetje hyper.
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:25:21 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67198730
Ja, en wat wordt het dan dus?????
Want ik denk wel dat je een jongetje bedoelt, maar helemaal zeker weten doe ik niet!

Wel jammer als je het echt geheim had willen houden...
pi_67198766
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, en wat wordt het dan dus?????
Want ik denk wel dat je een jongetje bedoelt, maar helemaal zeker weten doe ik niet!

Wel jammer als je het echt geheim had willen houden...
ik dnek ook een jongetje..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:29:26 #128
248986 MamaNik
pi_67198871
Ja dat dachten wij dus ook we hebben alle spullen dus dat komt wel goed.
Maar de "oude" kinderwagen is verkocht. Toch maar 2 wiegjes gekocht zodat ze de eerste tijd bij ons op de kamer kunnen ( ook ik ben overstag gegaan al riep ik bij de eerste dat nooit! ) 2 nieuwe ledikantjes een nieuwe tweelingenwagen pff er komt wat bij kijken.

Nee ik vind het zelf nog wel meevallen, ben tot nu toe 26+1 8,5 kg aangekomen veel minder dan bij mijn eerste zwangerschap. Maar goed ik moet nog een week of 11/12. Bij de eerste was ik uiteindelijk 31 kg aangekomen geen idee hoe ik het heb mee kunnen sjouwen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:29:56 #129
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67198882
Oh wel lullig om er op die manier onbedoeld achter te komen Noli

Maar nu kun je het net zo goed hier ook zeggen toch?
©Dumbo
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:32:38 #130
248986 MamaNik
pi_67198971
Ik mag ook in het lijstje hoor, uitgerekend 24 juni van een tweeling!
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:48:17 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67199474
Je staat erbij!
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:49:03 #132
248986 MamaNik
pi_67199498
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:48 schreef Brighteyes het volgende:
Je staat erbij!
thanks!
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:17:28 #133
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_67200459
wenie welkom en wat een verhaal... en nog 2 wondertjes.. over paar weken kun je ze in je armen sluiten...

Karin mooie echo... al een echt minimensje
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:24:00 #134
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_67200719
rocka leuk dat je toch nog eerder voor echo moogt gaan

En wat een opmerking van die winkeldame.. Mijn mama zei altijd dat een 2ling veel gemakkelijker was dan 2 kort bij één...
pi_67201001
Welkom tweelingmama's!

Tex ik vind het zo spannend! Ik moest meteen aan jou denken vanmorgen toen ik opstond

Noli ik kan me voorstellen dat je even helemaal van je stuk bent zeg

Nog 2,5 uur en dan weten we (hopelijk) wat het wordt...what shall it be...een jongen of een meisje... Ben ook wel een beetje benauwd dat de baby het niet wil laten zien of dat het gewoon nog niet goed genoeg ontwikkeld is om het geslacht te bepalen...ik wil het gewoon zo graag weten!

Ik las dat baby's vanaf 17 weken geluiden buiten de baarmoeder kunnen horen Meteen vanalles dat geluid maakt tegen mijn buik gehouden (Juup©, katten, een muziekdoosje met Kortjakje... )

Oh ja nog 2 vragen aan jullie.
Zo'n belletje op je buik dat geluid maakt, is dat iets en zo ja waar is dat te koop?
Ik twijfel over een wiegje naast mijn bed voor de eerste 3 maanden. Maar wat zijn de voor- en nadelen? Is het voor het kindje niet moeilijk als het na een aantal maanden verhuisd naar zijn/haar eigen kamer? Is het beter om het kindje meteen op de eigen kamer te leggen? Pfff ik weet het allemaal niet...meningen graag!

Tex zou idd fijn zijn als je wat laat weten als 'het' begint Succes alvast, je weet maar nooit!
#geen
pi_67201032
Ik ben zoooo moe Mikael is nu naar zijn vader dus ik duik het bed nog weer even in. Deur van het balkon lekker open. Nog even een uurtje (of 2) lekker slapen. Vind zwanger zijn met dit weer extra leuk
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_67201126
Truste MeNicole
#geen
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:33:52 #138
248986 MamaNik
pi_67201128
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:31 schreef DuchessX het volgende:
Welkom tweelingmama's!

Tex ik vind het zo spannend! Ik moest meteen aan jou denken vanmorgen toen ik opstond

Noli ik kan me voorstellen dat je even helemaal van je stuk bent zeg

Nog 2,5 uur en dan weten we (hopelijk) wat het wordt...what shall it be...een jongen of een meisje... Ben ook wel een beetje benauwd dat de baby het niet wil laten zien of dat het gewoon nog niet goed genoeg ontwikkeld is om het geslacht te bepalen...ik wil het gewoon zo graag weten!

Ik las dat baby's vanaf 17 weken geluiden buiten de baarmoeder kunnen horen Meteen vanalles dat geluid maakt tegen mijn buik gehouden (Juup©, katten, een muziekdoosje met Kortjakje... )

Zo'n belletje op je buik dat geluid maakt, is dat iets en zo ja waar is dat te koop?
Ik twijfel over een wiegje naast mijn bed voor de eerste 3 maanden. Maar wat zijn de voor- en nadelen? Is het voor het kindje niet moeilijk als het na een aantal maanden verhuisd naar zijn/haar eigen kamer? Is het beter om het kindje meteen op de eigen kamer te leggen? Pfff ik weet het allemaal niet...meningen graag!

Tex zou idd fijn zijn als je wat laat weten als 'het' begint Succes alvast, je weet maar nooit!
Bedankt voor je welkom DuchessX, spannend straks je echo!!! Heel veel succes hopen dat het kindje een beetje gunstig ligt! Geniet ervan!
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:35:19 #139
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67201202
Van harte nieuwe a.s. mamma's, en nog een fijne zwangerschap gewenst!

Be zoals ik het lees, is het eerste wat in mij opkomt ook bandenpijn.

Noli dat zal idd raar geweest zijn, nu weten jullie het al. hopelijk zijn jullie er snel overheen

Me Nicole slaap lekker.

Duschexx heel veel plezier bij de echo straks !!!
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:36:31 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67201252
DuchessX, ik weet nog dat toen die balletjes helemaal hot waren, dat er toen wat geluiden opgingen dat veel vrouwen hem te hoog hadden hangen en dat kindjes daardoor in een stuit zouden komen te liggen omdat ze naar het geluid toe draaiden. Of dat echt zo is of dat dat alleen maar een hoop geklets was weet ik niet. Je zou het evt. aan je vk kunnen vragen.
Ze zijn volgens mij wel te koop bij chinese winkeltjes dacht ik.

Veel plezier bij de echo strakjes!
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:41:10 #141
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67201435
Bedankt DuchessX voor je welkom, en de andere ook natuurlijk en succes dalijk bij de echo.
Jammer dat ik zolaat in de zwangerschap weer hier terecht kom, merk dat het heel erg verslavend is

Mag ik ook nog voor een paar weekjes in het lijstje??? Uitgerekende datum: 22 april van een tweeling

Oh voor wat betreft die balletjes, ik heb er hier ook eentje liggen, maar omdat ik zo lang ben gebruik ik hem eigenlijk niet. Ik word zelf trouwens ook een beetje horendol van het gerinkel, maar manlief heeft hem gegeven dus af en toe doe ik hem om. Ik weet inderdaad niet of het waar is dat ze dan juist in stuit gaan liggen, lijkt me niet, anders zouden er toch niet zoveel verkocht worden?

Chinese winkeltjes hebben ze inderdaad en op internet zijn ze ook te krijgen, ben alleen even de naam kwijt van die kettingen.

[ Bericht 13% gewijzigd door wennie29 op 19-03-2009 11:47:38 ]
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:46:30 #142
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67201628
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:31 schreef DuchessX het volgende:

ik vind het ook wel spannend worden nu En de omgeving ook merk ik, ie-der-een vraagt ernaar enzow Ik hoop alleen niet dat ze morgen geboren wordt, dan is een achternichtje jarig, en hoewel die niet heel vaak zien, is het toch minder leuk vind ik. Maar ja, wie weet denkt onze dochter daar wl heel anders over

Spannend, bijna echo! Ben ook heel benieuwd wat jullie krijgen! En als ze het niet kunnen zien mag je meestal wel een andere keer terug komen voor een herkansing. Moet je alleen wel weer iets langer wachten...

Wij hebben wel een wieg op onze slaapkamer voor de eerste maanden. Voordeel bij ons is dat de babykamer boven is en onze slaapkamer beneden. Als je elk uur wakker wordt scheelt dat een hoop geloop De woonkamer is ook boven, dus overdag leggen we d'r voor d'r slaapjes wel gewoon op d'r kamertje. Op die manier verwacht ik niet dat dat een probleem zal opleveren.
Verder vinden sommigen het gewoon een prettiger idee dat je kindje zo dichtbij is. De wieg staat al naast ons bed, en het lijkt me ook wel heel gezellig dat je alleen maar even naast je hoeft te kijken om je kindje te zien
©Dumbo
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:47:41 #143
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67201689
Oh en ik zit vast aan een boterham met roze muisjes We hadden het alvast in huis en had er zo'n zin in ineens
©Dumbo
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:49:50 #144
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67201780
laat het je smaken Tex
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:50:00 #145
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67201789
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:47 schreef texelonia het volgende:
Oh en ik zit vast aan een boterham met roze muisjes We hadden het alvast in huis en had er zo'n zin in ineens
Haha herkenbaar, ik zit ook de laatste dagen aan de beschuit met muisjes. Over beschuit met muisjes gesproken, weet iemand waar je die mini beschuitjes kunt krijgen? Ik wil die namelijk uitdelen bij mijn zoontje op het kinderdagverblijf, en zie zo'n groot beschuitje voor de kinderen niet zitten (en de leidsters waarschijnlijk nog minder )
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:51:45 #146
35189 Troel
scherp en bot
pi_67201844
Zijn niet meer verkrijgbaar BE heeft geloof ik bij de geboorte van Sasha nog contact gehad met Bolletje daarover?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:54:02 #147
248986 MamaNik
pi_67201923
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:50 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Haha herkenbaar, ik zit ook de laatste dagen aan de beschuit met muisjes. Over beschuit met muisjes gesproken, weet iemand waar je die mini beschuitjes kunt krijgen? Ik wil die namelijk uitdelen bij mijn zoontje op het kinderdagverblijf, en zie zo'n groot beschuitje voor de kinderen niet zitten (en de leidsters waarschijnlijk nog minder )
Waarom doe je niet gewoon lange vingers met een beetje boter aan het eind en ze dan in de muisjes dopen.
of chocolade smelten daar even de lange vinger een stukje doorheen en dan gelijk in de muisjes.
1 van die 2 wordt onze traktatie voor het KDV als de twins geboren is.
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:54:24 #148
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67201936
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:51 schreef Troel het volgende:
Zijn niet meer verkrijgbaar BE heeft geloof ik bij de geboorte van Sasha nog contact gehad met Bolletje daarover?
Dat meen je niet! ik heb weer eens een idee , ik kan natuurlijk aan de plaatselijke bakker vragen of hij ze kan maken, maar ja of hij
dat doet??? Tja dan moet ik maar iets anders verzinnen?
Bedankt Troel.
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:56:01 #149
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67201990
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:54 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Waarom doe je niet gewoon lange vingers met een beetje boter aan het eind en ze dan in de muisjes dopen.
of chocolade smelten daar even de lange vinger een stukje doorheen en dan gelijk in de muisjes.
Haha goed idee, je vindt het vast niet erg dat ik je idee even jat ??? ;-) tenzij ze naar hetzelfde kinderdagverblijf gaan, maar dat lijkt me wel heeeeeeeeeeel toevallig.

Waar zet je die lange vingers dan in? Met boter wordt het dan niet zacht?
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:56:28 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_67202009
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:54 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Chocolade is natuurlijk alleen maar geschikt voor de wat oudere kinderen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 19 maart 2009 @ 11:56:36 #151
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67202021
@ Wennie wat leuk een broer en een zus voor Robin (toch?) erbij Renzo erbij

[ Bericht 51% gewijzigd door Ynske op 19-03-2009 12:05:36 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:02:43 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_67202232
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:56 schreef Ynske het volgende:

@ Wennie wat leuk een tweeling voor Robin (toch?) erbij
Da's een andere Wennie

Zwangerschap en geboorte deel 461
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:03:26 #153
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67202264
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:56 schreef Troel het volgende:

[..]

Chocolade is natuurlijk alleen maar geschikt voor de wat oudere kinderen
Hij zit in een wat oudere groep dus dat wordt chocolade ;-) bedankt voor de tip
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:04:35 #154
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67202323
quote:

@ Wennie wat leuk een tweeling voor Robin (toch?) erbij
2 jaar geleden was ik " sweaty" op het forum, ik heb toen een zoontje gekregen dat wel, maar die heet Renzo. Begint allebei met een " r" dat wel
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 19 maart 2009 @ 12:05:48 #155
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67202371
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:04 schreef wennie29 het volgende:

[..]

2 jaar geleden was ik " sweaty" op het forum, ik heb toen een zoontje gekregen dat wel, maar die heet Renzo. Begint allebei met een " r" dat wel
Leuk joh!!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:08:18 #156
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67202439
quote:
@ Wennie wat leuk een broer en een zus voor Robin (toch?) erbij Renzo erbij
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:12:17 #157
248986 MamaNik
pi_67202561
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:03 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Hij zit in een wat oudere groep dus dat wordt chocolade ;-) bedankt voor de tip
Nou ik kom uit Delft, en op het KDV bij ons waren geen 2lingen in de planning dus dat zal wel niet inderdaad.
Mijn vader is banketbakker die kon ze wel bakken die kleine beschuiten maar vind ik zo'n gedoe voor hem en lange vingers vinden kinderen altijd lekker, vooral met chocolade en muisjes
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:15:26 #158
35189 Troel
scherp en bot
pi_67202647
In plaats van een beschuitje zou je ook een (volkoren) biscuitje kunnen nemen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:16:52 #159
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67202687
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:12 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Nou ik kom uit Delft, en op het KDV bij ons waren geen 2lingen in de planning dus dat zal wel niet inderdaad.
Mijn vader is banketbakker die kon ze wel bakken die kleine beschuiten maar vind ik zo'n gedoe voor hem en lange vingers vinden kinderen altijd lekker, vooral met chocolade en muisjes
Ik woon in Utrecht en voor zover bij mij bekend, ook daar geen andere tweelingen in aantocht.
Nee, het worden lange vingers, echt een super tip van je!
Kan ook de ene kant blauwe muisjes doen en de andere kant roze muisjes
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:19:32 #160
190853 RockabeIIa
pi_67202749
Wennie, je staat in het lijstje hoor
Procentueel een hoog aantal tweelingen zo! Ik vind het geweldig!

Ik heb vanochtend een nieuwe afspraak gemaakt voor de 2e echo: 1 april
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:20:16 #161
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67202769
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:15 schreef Troel het volgende:
In plaats van een beschuitje zou je ook een (volkoren) biscuitje kunnen nemen
Ja ook een goed idee, normaal gesproken ben ik erg creatief, maar op het moment is het heeeeeeeeeel ver te zoeken
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:31:27 #162
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67203078
Ik ben er ook nog niet helemaal uit wat Noah op school moet trakteren. Hij las in een boekje over beschuit met muisjes trakteren, en nu wil ie dus perse beschuit met muisjes trakteren. Ik dacht eigenlijk ook dat er wel mini beschuitjes waren.... Zo'n grote lijkt me voor de kleuters zo'n gedoe en de juf is vast ook niet blij met al dat gekruimel en geknoei Maar Noah kan nogal kopppig zijn laatste tijd, dus als ie iets anders moet trakteren kan dat nog een heel drama worden
©Dumbo
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:44:41 #163
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67203516
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:19 schreef RockabeIIa het volgende:
Wennie, je staat in het lijstje hoor
Procentueel een hoog aantal tweelingen zo! Ik vind het geweldig!

Ik heb vanochtend een nieuwe afspraak gemaakt voor de 2e echo: 1 april
Dankjewel Rockabella. Leuk joh de 2e echo, en lekker snel al ;-)
De tijd vliegt echt voorbij, het is alweer bijna april.
pi_67203533
Tex, muisjes zijn lekker. Ik ben al 2 weken aan de beschuit met muisjes. Ik "moet" gewoon. Maar wel lastig om de kleur te kiezen, mensen trekken er gelijk conclusies uit en ik weet zelf nog niet eens wat het is... Maar goed, de roze muizen zijn een cent goedkoper dan blauw, dus ik hou het maar even bij roze voorlopig .

Wennie/Tex van haust hebben ze krokante toastjes, die zijn klein en rond en hebben wel wat weg van beschuitjes. Misschien is dat een idee?
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:45:26 #165
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67203537
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:31 schreef texelonia het volgende:
Ik ben er ook nog niet helemaal uit wat Noah op school moet trakteren. Hij las in een boekje over beschuit met muisjes trakteren, en nu wil ie dus perse beschuit met muisjes trakteren. Ik dacht eigenlijk ook dat er wel mini beschuitjes waren.... Zo'n grote lijkt me voor de kleuters zo'n gedoe en de juf is vast ook niet blij met al dat gekruimel en geknoei Maar Noah kan nogal kopppig zijn laatste tijd, dus als ie iets anders moet trakteren kan dat nog een heel drama worden
Zeggen dat beschuitjes tijdelijk niet meer verkocht worden helpt zeker niet
pi_67203550
Haha, we posten tegelijk
pi_67203619
Tex en een muffin waarvan de bovenkant gedoopt in chocolade of dat andere waarmee ze worden versierd en dan dippen in de muisjes. Is minder rotzooi lijkt me.
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:48:00 #168
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67203625
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:45 schreef Nijna het volgende:
Tex, muisjes zijn lekker. Ik ben al 2 weken aan de beschuit met muisjes. Ik "moet" gewoon. Maar wel lastig om de kleur te kiezen, mensen trekken er gelijk conclusies uit en ik weet zelf nog niet eens wat het is... Maar goed, de roze muizen zijn een cent goedkoper dan blauw, dus ik hou het maar even bij roze voorlopig .

Wennie/Tex van haust hebben ze krokante toastjes, die zijn klein en rond en hebben wel wat weg van beschuitjes. Misschien is dat een idee?
Oh ja dat is waar, ik heb nog heel even, wat leuk is van lange vingers, dat je in het midden een kaartje met een strikje kunt knopen. Krijg spontaan zin om ze nu al te maken, maar ja dan zijn we heel oud als hij ze uit moet delen
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:53:49 #169
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67203818
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:45 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Zeggen dat beschuitjes tijdelijk niet meer verkocht worden helpt zeker niet
Denk het niet nee, vooral niet als we thuis wel gewoon beschuiten hebben voor de kraamvisite

Op de site van bolletje staan trouwens wel deze:

Is misschien ook wel een idee.
©Dumbo
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:54:53 #170
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67203849
Volgende week is Noah vrij van school, dus heb ik nog even uitstel mocht de baby snel geboren worden
©Dumbo
pi_67203866
Even uittesten wat het lekkerst is met muisjes .
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:01:51 #172
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67204075
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:55 schreef Nijna het volgende:
Even uittesten wat het lekkerst is met muisjes .
Ja, ik kan natuurlijk een proeverij partijtje gaan houden, ik maak alles wat is voorgesteld en dan mag iedereen zijn mening geven, en uiteraard wat ik het lekkerste vind wordt het
pi_67204220
Welkom nieuwe mama's

DuchessX. Veel plezier met je echo! Ik heb een zwangerschaps sieraad (balletje) gekregen van mn schoonmoeder zij had hem bij de prenetal gekocht.

Tex, wij hadden met mn vriend zn verjaardag slagroomsoesjes laten glazuren en muisje erop bij de bakker vandaan. Kost wel wat (geloof 0.85 per soesje) maar het zag er wel super leuk uit, en was nog lekker ook
pi_67204243
Welkom nieuwe zwangeren!

Zo, en ik sta even wat lager in de lijst.
pi_67204270
Wennie van Robin post niet meer op Fok.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_67204302
Van harte welkom tweelingmama's en inderdaad wat zijn het er veel nu, vind het altijd wel mooi om te zien 2 wondertjes tegelijk, het blijft apart

Rocka wat fijn 1 april al, al had je 'm liever gisteren gehad natuurlijk.

BE bellen hé als je iets niet vertrouwt je hebt er niks aan om te gaan zitten piekeren en er dan het weekend mee in te moeten gaan. Een beetje vk krijgt heel wat meer telefoontjes verwacht ik zo die over heel wat minder urgents gaan
Mama van Isa en Ties
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:30:31 #177
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_67205046
Nog meer tweelingen? Welcome to the club !

Gisteren weer "even" naar het fertiliteitscentrum geweest voor het afsluitende gesprek met de arts. Natuurlijk eerst een echo : Knabbel was wakker maar Babbel lag nog te , maar nadat ik "Wakker worden!" tegen de buik had gezegd, was die ook weer bij de les .

De arts heeft toen alles bekeken en vond het er mooi uitzien. Desondanks raadde hij toch een punctie aan, vanwege Silly haar leeftijd. Wij twijfelen, omdat het risico op eventuele complicaties toch vrij hoog en we hebben veel moeten doorstaan om deze in wording te krijgen. Hij heeft ons toen naar de genetisch adviseuse gestuurd, die twee uur op zich liet wachten (waarbij onze jongste zoon van 2 uiteindelijk duidelijk zijn geduld had verloren ). Uit dat gesprek kwam eigenlijk niks nieuws ...

We hebben besloten om de komende echo (a.s. zondag, controle van de organen) af te wachten. Als die laat zien dat alles in orde is (hetgeen natuurlijk geen garantie is), nemen we geen extra risico. Mocht die iets laten zien wat reden tot verder onderzoek zou geven, zullen we nog eens even hard moeten nadenken. Lastig toch allemaal ... en dat nog voordat je met het daadwerkelijke opvoeden van dat grut begint .

Verder gaat het goed en weigert ze nog altijd jullie advies (dat ze met een grote glimlach gelezen heeft) op te volgen om maar gewoon al positiekleding aan te trekken. Momenteel draagt ze gemakkelijke jurken waar nog genoeg rek in zit (gisteren kreeg ze in het ziekenhuis een compliment van een andere dame die vond dat ze er mooi en vrouwelijk uitzag, netjes gekleed en met een trotse buik).
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:31:11 #178
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67205067
Volgens mij had ET toen ook slagroomsoesjes met muisjes, maar dan zelf gemaakt.
Van die diepvriesdingen en dan met poedersuiker en wat water glazuur maken en muisjes erop. Volgens mij had zij ze vantevoren gemaakt en weer in de diepvries gedaan tot het moment dat ze ze konden trakteren.

Ik denk dat ik dat idee maar eens ga misgebruiken..
(nu kan het, ik weet nu welke kleur ik kan/mag gebruiken.. )
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:41:58 #179
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67205397
Tja maar het gaat er dus om dat Noah het ook een goed idee vindt om te trakteren. Hij kan nogal moeilijk doen om minder de laatste tijd Geen zin dat ie drama gaat schoppen, en sowieso moet het voor hem ook wel leuk zijn om te trakteren, anders kan ie net zo goed niet trakteren
©Dumbo
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:45:55 #180
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67205559
Ik had trouwens een voedingsbh en een paar voedingstops besteld bij de H&M die net bezorgd zijn. Maar dat kan dus mooi geruild worden Zit nu al krap en m'n borsten zullen natuurlijk alleen maar groter worden als de borstvoeding op gang komt....

Vooral die tops vind ik stom. De top zelf past zelfs nu met dikke buik gewoon goed, alleen zit er aan de binnenkant een soort bh-ding en dát is dus te krap. Maar met een grotere maat loop ik straks met een slobberding om m'n buik...
©Dumbo
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 13:48:41 #181
5428 crew  miss_sly
pi_67205663
Wij hebben ons eindelijk opgegeven voor de cursus samen bevallen. En we waren nog niet te laat en er was nog plek. Weer een zorg minder.

Ik heb net ook een nieuwe bh gekocht, een meegroei van Anita. Wat zit dat ding lekker en hij is nog mooi ook, met een beugel die je echt niet voelt of ziet!
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:08:07 #182
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_67206269
Karin wat een mooie echo!!!! Ik ben helemaal jaloerssssss, bij mij was het profiel van het gezicht heel duidelijk, maar de benen niet echt!!!

Over die cursussen? Doet iedereen hier ook een cursus? Ik heb daar eigenlijk nog helemaal geen trek in
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:15:06 #183
248986 MamaNik
pi_67206492
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:16 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Ik woon in Utrecht en voor zover bij mij bekend, ook daar geen andere tweelingen in aantocht.
Nee, het worden lange vingers, echt een super tip van je!
Kan ook de ene kant blauwe muisjes doen en de andere kant roze muisjes
Zo ik lig even een uurtje op bed (nou ja uur en 3 kwartier kan er ook niks aan doen dat zoontje zolang sliep vandaag) en moet gelijk helemaal bijlezen, dat wordt wat op de dagen dat ik werk.

Graag gedaan hoor van de tip! Wij gaan dat denk ik ook doen voor de kids op de kraamborrel die we gaan geven.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:17:01 #184
248986 MamaNik
pi_67206542
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:08 schreef marlieske het volgende:
Van harte welkom tweelingmama's en inderdaad wat zijn het er veel nu, vind het altijd wel mooi om te zien 2 wondertjes tegelijk, het blijft apart
thanks Marlieske, het zijn er ineens 4 ja zag ik in het lijstje
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:17:23 #185
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67206552
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:08 schreef Takkembah het volgende:
Karin wat een mooie echo!!!! Ik ben helemaal jaloerssssss, bij mij was het profiel van het gezicht heel duidelijk, maar de benen niet echt!!!

Over die cursussen? Doet iedereen hier ook een cursus? Ik heb daar eigenlijk nog helemaal geen trek in
Nou hier niet hoor, ik ben daar gewoon absoluut geen type voor. Ook nu heb ik er niet de behoefte aan, en bij de eerste ook niet. Het is misschien best fijn om ademshaling oefeningen te leren om de weeen e.d. te verlichten, maar ik denk dat een lichaam van nature wel weet wat hij moet doen. Bovendien staat er meestal een verloskundige of gynaecologe naast je bed die je zegt wat je moet doen en hoe en wanneer je moet puffen. Uiteraard is dit voor iedereen anders. Sommige vrouwen vinden het leuk om met andere zwangere vrouwen de cursus te volgen en daarna dan afspreken bij elkaar om baby's te bekijken/vergelijken. Ik moet hier dus absoluut niet aan denken, maar dat is dus voor iedereen verschillend.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:20:25 #186
248986 MamaNik
pi_67206649
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:17 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Nou hier niet hoor, ik ben daar gewoon absoluut geen type voor. Ook nu heb ik er niet de behoefte aan, en bij de eerste ook niet. Het is misschien best fijn om ademshaling oefeningen te leren om de weeen e.d. te verlichten, maar ik denk dat een lichaam van nature wel weet wat hij moet doen. Bovendien staat er meestal een verloskundige of gynaecologe naast je bed die je zegt wat je moet doen en hoe en wanneer je moet puffen. Uiteraard is dit voor iedereen anders. Sommige vrouwen vinden het leuk om met andere zwangere vrouwen de cursus te volgen en daarna dan afspreken bij elkaar om baby's te bekijken/vergelijken. Ik moet hier dus absoluut niet aan denken, maar dat is dus voor iedereen verschillend.
Nou ik begin er ook niet meer aan, heb het bij de eerste gedaan omdat iedereen dan zegt dat je dat MOET doen nou bij les 2 was ik er al uit dat het niks voor mij was, heb de cursus voor de bevalling netjes gedaan maar na de bevalling, nog 8 lessen, ben ik echt niet meer geweest!
Ook dit keer dus geen cursus voor mij
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:20:43 #187
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67206654
Misschien een beetje persoonlijke vraag voor de aanstaande tweelingouders, maar hebben jullie allemaal spontaan een tweelingzwangerschap of d.m.v. vruchtbaarheidsbehandelingen. Valt me namelijk op (en is mij al een paar keer gevraagd) dat mensen ervanuit gaan dat een tweelingzwangerschap altijd het gevolg is van een vruchtbaarheidsbehandeling. (niet dat het wat uitmaakt natuurlijk, want het blijft een wonder 2 of meer tegelijk)
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:29:04 #188
248986 MamaNik
pi_67206891
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:20 schreef wennie29 het volgende:
Misschien een beetje persoonlijke vraag voor de aanstaande tweelingouders, maar hebben jullie allemaal spontaan een tweelingzwangerschap of d.m.v. vruchtbaarheidsbehandelingen. Valt me namelijk op (en is mij al een paar keer gevraagd) dat mensen ervanuit gaan dat een tweelingzwangerschap altijd het gevolg is van een vruchtbaarheidsbehandeling. (niet dat het wat uitmaakt natuurlijk, want het blijft een wonder 2 of meer tegelijk)
Nou die vraag had ik dus inderdaad heel vaak verwacht, want wat je mensen vaak hoort roepen oh een tweeling zeker IVF of zo. Maar ik heb hem geen 1x gesteld gekregen tot nu toe.
Vriendin van mij wel als zij het vertelde tegen mensen zeiden mensen wel oh met Ivf of??
Maar ik ben spontaan zwanger geworden van de tweeling. Daarom was het ook zo schrikken de eerste echo ging er totaal niet vanuit. Komt bij ons in de familie niet voor, dan denk je toch we gaan kijken of het nog een keer lukt 1 erbij, maar dat werden er 2! Toen schrikken nu helemaal SUPER!!
pi_67206996
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:08 schreef Takkembah het volgende:
Ik doe het wel, ten eerste omdat ik het wel leuk vind om wat ademhalingstechnieken enzo te leren, baat het niet dan schaadt het niet enzo. Ten tweede omdat ik in deze stad nog steeds bijna niemand ken na twee jaar, en ik gewoon mensen wil ontmoeten
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:33:37 #190
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67207014
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:29 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Nou die vraag had ik dus inderdaad heel vaak verwacht, want wat je mensen vaak hoort roepen oh een tweeling zeker IVF of zo. Maar ik heb hem geen 1x gesteld gekregen tot nu toe.
Vriendin van mij wel als zij het vertelde tegen mensen zeiden mensen wel oh met Ivf of??
Maar ik ben spontaan zwanger geworden van de tweeling. Daarom was het ook zo schrikken de eerste echo ging er totaal niet vanuit. Komt bij ons in de familie niet voor, dan denk je toch we gaan kijken of het nog een keer lukt 1 erbij, maar dat werden er 2! Toen schrikken nu helemaal SUPER!!
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ik dacht (vraag me niet waarom) dat het bij de 2e veel langer zou duren dan bij Renzo, maar binnen 2 maanden was het weer raak. Ze zeggen dat het een generatie overslaat, mijn oma heeft een tweeling gekregen dus in dat opzicht is het erfelijk, echter sta je (ik niet) er niet bij stil dat het jou ook kan " overkomen" Eerst inderdaad schrik je je het *&%&* en nu vind ik het helemaal super. En hebben we dalijk 3 blonde kindjes, i.p.v. 2
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:36:15 #191
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67207085
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:32 schreef innepin het volgende:

[..]

Ik doe het wel, ten eerste omdat ik het wel leuk vind om wat ademhalingstechnieken enzo te leren, baat het niet dan schaadt het niet enzo. Ten tweede omdat ik in deze stad nog steeds bijna niemand ken na twee jaar, en ik gewoon mensen wil ontmoeten
Ja tuurlijk Innepin, dat is zeker een goede gelegenheid om mensen te leren kennen. Ik heb denk ik helemaal geen sociaal leven meer haha dus voor mij niet,. Ik hoop dat je er wat aan zult hebben en leuke vrouwen/mannen leert kennen.
pi_67207170
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:36 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk Innepin, dat is zeker een goede gelegenheid om mensen te leren kennen. Ik heb denk ik helemaal geen sociaal leven meer haha dus voor mij niet,. Ik hoop dat je er wat aan zult hebben en leuke vrouwen/mannen leert kennen.
Dankje Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen het niet willen hoor! Ik vraag me ook wel af of ik het leuk ga vinden, maar hoop er gewoon wat contacten aan over te houden. Ik ben sowieso de enige in mijn vriendengroep en leeftijdsgroep die zwanger is En ik merk op Fok! dat het toch wel leuk is om met andere zwangeren te kletsen
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:40:33 #193
190853 RockabeIIa
pi_67207202
Boehoe, nou wil ik ook een tweeling!
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:42:05 #194
248986 MamaNik
pi_67207244
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:33 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ik dacht (vraag me niet waarom) dat het bij de 2e veel langer zou duren dan bij Renzo, maar binnen 2 maanden was het weer raak. Ze zeggen dat het een generatie overslaat, mijn oma heeft een tweeling gekregen dus in dat opzicht is het erfelijk, echter sta je (ik niet) er niet bij stil dat het jou ook kan " overkomen" Eerst inderdaad schrik je je het *&%&* en nu vind ik het helemaal super. En hebben we dalijk 3 blonde kindjes, i.p.v. 2
Precies ons zoontje van bijna 2 is nou niet blond maar wit zeg maar en knal blauwe ogen hahaha dus ben benieuwd wat voor haar en oogkleur er nu weer uit gaat komen. Zou het blond/blauwe ogen van mijn man echt zo sterk zijn dat die de 2eiige ook zo kan beïnvloeden??
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:42:31 #195
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67207257
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:40 schreef RockabeIIa het volgende:
haha tja helaas
Misschien de volgende????
pi_67207286
quote:
Ik ook, al deze tweelingpraat is alleen al zo leuk!
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:43:51 #197
190853 RockabeIIa
pi_67207310
Reken daar maar niet op
Maarreh, je bent een flinke inhaalslag aan het maken qua posts Rest mij de vraag waar je nou toch was al die tijd!
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:44:32 #198
248986 MamaNik
pi_67207332
quote:
hahahahaha dat riep ik ook altijd maar toen het zo bleek te zijn op de echo was het toch even slikken! Klinkt misschien heel stom maar had echt een paar dagen nodig om het te laten bezinken. En nu heb ik het nog af en toe, de tweelingenwagen is vorige week gekomen en kan me nog steeds niet voorstellen dat er straks 2 mini's in liggen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:45:28 #199
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67207359
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:42 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Precies ons zoontje van bijna 2 is nou niet blond maar wit zeg maar en knal blauwe ogen hahaha dus ben benieuwd wat voor haar en oogkleur er nu weer uit gaat komen. Zou het blond/blauwe ogen van mijn man echt zo sterk zijn dat die de 2eiige ook zo kan beïnvloeden??
Renzo is ook super blond en grote blauwe ogen (goh van wie zou hij dat nou hebben), mijn man heeft ook blauwe ogen en donkerblond haar, 1 dng weet ik wel het zullen echt 3 oerhollandse kindertjes worden, of rood dat kan ook geloof ik met een blonde man en een blonde vrouw.

Ik word zo nieuwsgierig naar ze... het duurt nog maar even en de angst wordt steeds groter over de bevalling, daarna enz. Kan me ook nu nog niet goed voorstellen dat ik net zoveel van ze zal houden als van Renzo.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:52:00 #200
248986 MamaNik
pi_67207560
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:45 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Renzo is ook super blond en grote blauwe ogen (goh van wie zou hij dat nou hebben), mijn man heeft ook blauwe ogen en donkerblond haar, 1 dng weet ik wel het zullen echt 3 oerhollandse kindertjes worden, of rood dat kan ook geloof ik met een blonde man en een blonde vrouw.

Ik word zo nieuwsgierig naar ze... het duurt nog maar even en de angst wordt steeds groter over de bevalling, daarna enz. Kan me ook nu nog niet goed voorstellen dat ik net zoveel van ze zal houden als van Renzo.
Joh niet druk maken over die bevalling er is er nog nooit 1 blijven zitten hoor!
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:00:43 #201
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67207805
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:43 schreef RockabeIIa het volgende:
Reken daar maar niet op
Maarreh, je bent een flinke inhaalslag aan het maken qua posts Rest mij de vraag waar je nou toch was al die tijd!
Ja, ik heb heel wat in te halen he, haha en aangezien ik nu nog tijd heb...

Ik weet niet, zoals jullie allemaal had ik het gewoon erg druk, 4 dagen werken, huishouden, Renzo, sociale contacten, ik zat amper nog op internet. Toen kreeg ik een keer een melding dat ik van Fok was gegooid, ik dacht prima ik heb er toch geen tijd voor. Totdat ik laatst een link kreeg van een vriend met een nieuwsberichtje wat van Fok kwam en dacht " oh ja, Fok, dat was leuk toen (en verslavend). Vroeg me eerst af of ik me aan zou melden, het is natuurlijk nog maar kort tot de bevalling, en wat zouden jullie wel niet vinden van iemand die zolang niets van zich had laten horen.

Maar heb toen zoveel steun van jullie gehad nadat we erachter kwamen dat Renzo een herseninfarct bij de geboorte had gehad, dat ik gewoon de gok waagde en ik moet zeggen het is weer als vanouds. Ik doe ook vandaag de hele dag niets want heb gisteren teveel gedaan en dat voelde ik overal. Vandaag dus rustig aan en morgen weer aan de schoonmaak e.d. Ik heb vandaag dus aaaaaaaaaaaalle tijd om te posten! zal morgen wel minder zijn hoor
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:03:36 #202
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67207884
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:44 schreef MamaNik het volgende:

[..]

hahahahaha dat riep ik ook altijd maar toen het zo bleek te zijn op de echo was het toch even slikken! Klinkt misschien heel stom maar had echt een paar dagen nodig om het te laten bezinken. En nu heb ik het nog af en toe, de tweelingenwagen is vorige week gekomen en kan me nog steeds niet voorstellen dat er straks 2 mini's in liggen.
Een paar dagen wennen???? ik heb er stiekem een paar maanden aan moeten wennen. Heb ook heel vroeg de tweelingwagen gekocht, zodat elke keer als ik hem zie ik er even aan word herinnerd dat er dalijk 2 kleine hummeltjes in liggen. En tevens ook voor Renzo gedaan zodat hij kan wennen!
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:05:30 #203
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67207944
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:52 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Joh niet druk maken over die bevalling er is er nog nooit 1 blijven zitten hoor!
Nee dat weet ik ook wel, maar wil het zo graag zelf doen (misschien te graag) en de vorige bevalling was best een hel eigenlijk, dus zie er behoorlijk tegenop.
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:08:02 #204
248986 MamaNik
pi_67208017
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:03 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Een paar dagen wennen???? ik heb er stiekem een paar maanden aan moeten wennen. Heb ook heel vroeg de tweelingwagen gekocht, zodat elke keer als ik hem zie ik er even aan word herinnerd dat er dalijk 2 kleine hummeltjes in liggen. En tevens ook voor Renzo gedaan zodat hij kan wennen!
hahahaha nou een paar dagen in de zin van het is echt zo en nu kunnen we het gaan vertellen tegen mensen.
Maar inderdaad nu 26 weken en soms kan ik het me nog niet voorstellen
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:09:36 #205
248986 MamaNik
pi_67208065
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:05 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Nee dat weet ik ook wel, maar wil het zo graag zelf doen (misschien te graag) en de vorige bevalling was best een hel eigenlijk, dus zie er behoorlijk tegenop.
oke, ja dat heb ik niet zo heb zoiets moet het zo dan maar zo maar gebruik de stippellijn maar die er zit
Al zouden ze nu zeggen je MOET natuurlijk bevallen dan zou ik er wel tegen op zien en nog wel even 10x slikken maar ga er eigenlijk stiekem vanuit dat het een keizersnee wordt
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:15:37 #206
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67208244
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:09 schreef MamaNik het volgende:

[..]

oke, ja dat heb ik niet zo heb zoiets moet het zo dan maar zo maar gebruik de stippellijn maar die er zit
Al zouden ze nu zeggen je MOET natuurlijk bevallen dan zou ik er wel tegen op zien en nog wel even 10x slikken maar ga er eigenlijk stiekem vanuit dat het een keizersnee wordt
Haha en zo hoop ik dus niet op een keizersnede, ik wil het perse zelf doen (vraag me niet waarom). Het is wel makkelijker geloof ik he als je al een keizersnede hebt gehad? Renzo was een normale bevalling en hij was 10 pond, dus deze " kleintjes" gaan ook wel passen
pi_67208567
Vanmorgen weer helemaal goedgekeurd bij de vk, hartje klopt goed en baarmoeder is het normale formaat voor de termijn Ben helemaal trots op mn baby De hartslag was 140 trouwens, dat zou goed passen bij mijn gevoel dat het een jongetje is Over een week en 5 dagen weten we als het goed is écht het geslacht
Ben wel meteen doorgestuurd naar een fysiotherapeut, de vk vond het toch ook niet helemaal normaal dat ik bijna niet meer kan lopen van de pijn af en toe. En ik dacht nog wel dat ik me aanstelde..

Wat leuk zoveel aanstaande tweelingmama's en papa's Ben wel een beetje jaloers hoor, aangezien mijn 2e vruchtzak onbewoond is.
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:34:04 #208
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67208811
Chan, wat fijn dat alles goed was! Ik had een ook beetje last van mijn rug. Ben naar naar mensen-dieck therapeut geweest die tevens haptonoom is en gespecialiseerd in zwangerschappen. Dat vond ik erg fijn. Hopelijk ben je ook snel van je pijn af

En tjee wat gaat dit topic weer als een tiet man!
Niet mieten! Door gieten!
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:38:15 #209
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67208929
Chan, wat fijn dat je weer goedgekeurd bent. Ik ben altijd gerustgesteld na een bezoekje aan de verloskundige/gynaecoloog, ook al zegt mijn gevoel dat er niets aan de hand is, toch weer even een extra bevestiging.

IK moet morgen voor het eerst een ctg filmpje e.d. laten maken. Hoop dat ik dan ook hoor tot hoelang ze me door laten lopen, want de 40 weken... dat ga ik echt niet trekken
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:00:25 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67209597
Gezien de update en idd het linkje in de sig...

Troel! Gefeliciteerd!
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:02:59 #211
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67209672
Troel gefeliciteerd Je kwam ook al verdacht veel in Z&G ineens
©Dumbo
pi_67209739
Jeetje, je moet nog scherp blijven wil je dat ontdekken
Anyway, gefeliciteerd natuurlijk Troel!

[ Bericht 16% gewijzigd door innepin op 19-03-2009 16:18:33 (het stond er zo on-enthousiast :D ) ]
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 16:14:09 #213
5428 crew  miss_sly
pi_67210035
Troeleke Wat goed, gefeliciteerd
  † In Memoriam † donderdag 19 maart 2009 @ 16:21:32 #214
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_67210268
Yay voor 2.2
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_67210285
Troel! Gefeliciteerd zeg!!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:22:38 #216
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_67210309
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:20 schreef wennie29 het volgende:
Bij ons is het dit keer via IVF gegaan. Onze vorige drie waren geheel natuurlijk tot stand gekomen en toen wilde 't ineens niet meer vanzelf.

Mijn vrouw droomde al jaaaaaren van een tweeling en sprong bijna van het bed af toen tijdens de eerste echo bleek dat er twee waren blijven 'plakken'. En ik? Ik wist van haar droom en ik wist dat de kans op een tweeling bestond. Ik kan niet zeggen dat het mijn droom is, maar ik ben wel dolgelukkig dat het er twee zijn, dus het is ook zeker niet mijn nachtmerrie!.

BTW, eergisteren de gyn ingelicht die we weer graag de KS willen laten doen. Vandaag belden ze al van de kraamafdeling om de afspraak te maken . We zitten nog maar in week 15! Soms duren dingen hier heel lang, maar andere dingen gaan dan weer gesmeerder dan gedacht en dan nodig. Prima, nu nog de verzekering inlichten die het straks allemaal moet betalen .
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_67210344
Wow Troel!! Gefeliciteerd!!!

Spannend hoor SilkTie, om NU al een datum te hebben om écht naar toe te kunnen leven! Bij hoeveel weken willen de de keizersnede in gaan plannen? ook 38, of eerder?
pi_67210443
Troel, van harte gefeliciteerd
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67210495
Troel, gefeliciteerd met purkie 2.2
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:35:12 #220
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_67210648
Heee... lees ik daar toch helemaal overheen....??!! Mamanik en Wennie!
Ik zie twee nieuwe tweelingmama's in spe! Wat leuk! Toch wel fijn om ook met jullie ervaringen te kunnen delen. Ik blijf nog 1 weekje doorwerken (ben met 18 weken al overgestapt naar halve dagen), en ik ga op advies van mijn gyn. met 26 weken stoppen.
pi_67210675
Troel gefeliciteerd

Ik lag net op mijn rug op de bank en toen zag ik ineens mijn buik bewegen van het schoppen
pi_67210836
ooh Troel , yesss wat goed zeg! Wat super! Van harte gefeliciteerd
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:44:57 #223
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_67210953
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:44 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Helemaal herkenbaar! Ook wij hadden eventjes nodig om aan het idee te wennen, maar nu kan ik me helemaaaaaaal niet meer voorstellen dat we 1 kindje zouden krijgen..
Aan mij hebben verschillende mensen wel gevraagd of er soms tweelingen in de familie voorkomen (en ik vind dat toch eigenlijk een beetje een verkapte vraag of je 'natuurlijk' aan de tweeling bent gekomen). Mijn oma was een tweeling, dus in die zin, ja het komt in de familie voor. Thanx oma! Oh, ze zou het echt geweldig gevonden hebben....

Oh dat schoppen FTM, mooooi he??
Troel: gefeli!!!
pi_67211000
troel gefeliciteerd!
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:54:14 #225
248986 MamaNik
pi_67211244
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:35 schreef mikoxx het volgende:
Ik zie twee nieuwe tweelingmama's in spe! Wat leuk! Toch wel fijn om ook met jullie ervaringen te kunnen delen. Ik blijf nog 1 weekje doorwerken (ben met 18 weken al overgestapt naar halve dagen), en ik ga op advies van mijn gyn. met 26 weken stoppen.
Ik ben met 22 weken gestopt met de koopavond werkte op vrijdag van 9 tot 9 en dan de zaterdag nog erachteraan, dat trok ik echt niet meer dus daar toen mee gestopt en nu sinds van de week werk ik alleen nog 3 ochtenden, en waarschijnlijk ergens rond de 30 stoppen
Leuk dat er zoveel tweelingen zijn! Inderdaad fijn om wat ervaringen mee te kunnen delen.

Hoever ben jij nu mikoxx???
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:58:02 #226
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_67211348
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:23 schreef Poppedein het volgende:
Wow Troel!! Gefeliciteerd!!!

Spannend hoor SilkTie, om NU al een datum te hebben om écht naar toe te kunnen leven! Bij hoeveel weken willen de de keizersnede in gaan plannen? ook 38, of eerder?
Ja, 38 weken.
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:58:27 #227
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_67211366
Ik ben morgen officieel 25 weken onderweg. En jij?
pi_67211390
Troel woehoe van harte!
pi_67211450
@ Mikoxx, ja echt geweldig, om te voelen is al super maar als je het ook kan zien en dat terwijl ik helemaal nog niet echt een grote buik heb, je kan bij mij nog steeds duidelijk zien dat mijn baarmoeder op gelijke hoogte met mijn navel zit.

Ik zag trouwens dat jullie het hadden over de hartslag maar dat heeft mijn verloskundige nooit gezegd. Op mijn kaart staat bij de 1e controle een + boven, bij de 2e een + beneden en de laatste controle een + boven en beneden. Volgende keer eens vragen waar dat voor staat!

Voor degenen die eens een lunchcurve hebben moeten laten prikken, moet je daar een afspraak voor maken in het ziekenhuis of kan je er gewoon zo heen?
  donderdag 19 maart 2009 @ 17:27:58 #230
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_67212107
Proficiat Troel.
pi_67212191
Hier ook gefeliciteerd Troel.

Wat leuk dat er zoveel tweelingen komen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_67212704
Jaaaa Troeliewoelie!

Chan fijn dat alles goed was!

Ik ben benieuwd hoe het met de echo van Duchess was, die was vandaag toch?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67212933
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 17:02 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Voor degenen die eens een lunchcurve hebben moeten laten prikken, moet je daar een afspraak voor maken in het ziekenhuis of kan je er gewoon zo heen?
Ik moest om 14:00 gewoon naar het lab gaan, dus niet eerst het lab gebeld ofzo.

Overigens was die van mij niet goed en ik heb morgen een glucosetolerantietest.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:10:54 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_67213081
Dank

Hier vooral blijdschap dat we het hartje gezien hebben, maar toch ook wel een beetje angst, omdat ik gisteren van mijn arts begreep dat mijn bloedwaardes niet zo denderend zijn. Heb geen zin om er heel erg over uit te weiden, maar de kans is groot dat het een kopietje van de zwangerschap van Ruben gaat worden met de daarbijbehorende nadelen. Hopelijk komt er uiteindelijk ook zo'n mooi kindje uit
In ieder geval is het natuurlijk nog afwachten, we zijn nog lang niet uit de gevarenzone, maar het voelt goed en dat hartje deed het super
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:14:14 #235
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_67213157
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 18:10 schreef Troel het volgende:
Dank

Hier vooral blijdschap dat we het hartje gezien hebben, maar toch ook wel een beetje angst, omdat ik gisteren van mijn arts begreep dat mijn bloedwaardes niet zo denderend zijn. Heb geen zin om er heel erg over uit te weiden, maar de kans is groot dat het een kopietje van de zwangerschap van Ruben gaat worden met de daarbijbehorende nadelen. Hopelijk komt er uiteindelijk ook zo'n mooi kindje uit
In ieder geval is het natuurlijk nog afwachten, we zijn nog lang niet uit de gevarenzone, maar het voelt goed en dat hartje deed het super
En wanneer mogen we purk2.2 verwachten?
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:15:12 #236
35189 Troel
scherp en bot
pi_67213174
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 18:14 schreef amaranta het volgende:

[..]

En wanneer mogen we purk2.2 verwachten?
Oja, 3 november

Purk 2.2 van Bert en Troel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67213212
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 18:04 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik moest om 14:00 gewoon naar het lab gaan, dus niet eerst het lab gebeld ofzo.

Overigens was die van mij niet goed en ik heb morgen een glucosetolerantietest.
Hoefde jij alleen maar om 14.00 uur? Ik mag na 10.00uur niks meer eten of drinken en dan om half 12 prikken, dan tussen 12.00 en 12.15 eten en dan om 13.00uur en 13.30 prikken.
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:31:17 #238
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_67213518
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 18:15 schreef Troel het volgende:

[..]

Oja, 3 november

Purk 2.2 van Bert en Troel
Dan is mijn moeder jarig
Haha goede dag!
pi_67213598
Oh, en een verlate reactie maarre Karin, wat een mooie duidelijke echo, en super dat alles goed leek
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:58:27 #240
190853 RockabeIIa
pi_67214260
Gefeliciteerd Troel. Ik hoop voor je dat een een gezonde zwangerschap hebt dit keer.
  donderdag 19 maart 2009 @ 19:11:53 #241
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_67214677
Gefeliciteerd Troel . Nog zo'n knapperd onderweg .
  donderdag 19 maart 2009 @ 19:12:30 #242
248986 MamaNik
pi_67214697
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:58 schreef mikoxx het volgende:
Ik ben morgen officieel 25 weken onderweg. En jij?
Morgen 26 weken en 2 dagen. Officieel 24 juni uitgerekend.
pi_67214809
JAHOE

We kunnen een eigen tweelingclub starten op FOK! Wat onwijs leuk, zeg.
Jullie gaan wrs veel aan elkaar hebben ! Helemaal leuk !!

ik heb ooit een topic geopend over 2-lingen...zal eens kijken of ik die kan vinden!

[ Bericht 7% gewijzigd door kapitein_pannekoek op 19-03-2009 19:24:43 ]
pi_67215246
We krijgen een meisje!!!!

Een meisje! Een dochter! Wow

Ze lag trouwens in stuit en mijn placenta ligt niet meer voor maar achter dus wrs heb ik haar gisteravond voor het eerst gevoeld!!!!

Ik ben zoooo blij!!!!

Troeleke, gefeliciteerd met Purk 2.2!!!!!!!!!!!!
#geen
pi_67215316
Meisjes zijn het leukste! En dat is keigaaf Duchess.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_67215648
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 19:16 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
JAHOE

We kunnen een eigen tweelingclub starten op FOK! Wat onwijs leuk, zeg.
Jullie gaan wrs veel aan elkaar hebben ! Helemaal leuk !!

ik heb ooit een topic geopend over 2-lingen...zal eens kijken of ik die kan vinden!

[ afbeelding ]
Je zal dit topic wel bedoelen
Wat grappig zeg, al die meerlingen ineens. Sinds een maandje heb ik 1 kleine, en ik moet zeggen dat ik aan haar al een dagtaak heb, laat staan dat ik een tweeling zou hebben!
Maar wel ontzettend gaaf, een tweeling

Gefeliciteerd aan alle nieuwe zwangeren!! Toen BE hier heel vaak postte ineens dacht ik, die is vast zwanger.. ja hoor! En nu dacht ik datzelfde met Troel.. en ja hoor! Hahaha.
Sterkte met de laatste loodjes Tex, is je hoofdpijn alweer wat minder?
Duchess wat leuk dat je een meisje krijgt!
En McLaura, volgens mij "ken" ik jou.. ik zag je posten over aquasportief.. dat doe je op maandagavond in Leeuwarden, of niet? Ik heb dat ook gedaan, samen met een vriendin.. totdat ik een week of wat (weet niet meer) zwanger was, en toen ben ik gestopt. Wil er wel weer mee beginnen later, als dat lukt.

Nouja, ik zal me zo rustig aan maar eens verplaatsen naar het volgende topic, al blijf ik hier zeker meelezen
pi_67215713
Duchess, een meiske leuk hoor!

Troel, spannend! Wel fijn dat jullie al een kloppend hartje hebben gezien
  donderdag 19 maart 2009 @ 19:46:30 #248
190853 RockabeIIa
pi_67215752
DuchessX Jammer hoor, geen jongen Maar wel een meiske! En die zijn NET ZO GAAF!!!!
  donderdag 19 maart 2009 @ 19:47:23 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67215782
Gefeliciteerd met je meisje DuchessX!
  donderdag 19 maart 2009 @ 19:48:38 #250
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_67215828
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 19:30 schreef DuchessX het volgende:

Ze lag trouwens in stuit en mijn placenta ligt niet meer voor maar achter dus wrs heb ik haar gisteravond voor het eerst gevoeld!!!!

Ik ben zoooo blij!!!!

Ohohohoohooh meisjes zijn het aller aller leukste (sorry mama's van jongens )
ik ben erg blij voor jullie!
  donderdag 19 maart 2009 @ 19:54:55 #251
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67216021
Héééé Troel! Wat fijn voor jullie! Van harte gefeliciteerd!
quote:

Ik ben zoooo blij!!!!

Aaaaah... Wat lekker dat je zo blij bent Duch!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_67216327
troel wat leuk! gefeliciteerd! oh duch, wat leuk een meid!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_67216401
Lamaar

[ Bericht 86% gewijzigd door Vicky op 19-03-2009 20:13:41 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 19 maart 2009 @ 20:31:29 #254
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67217322
Dutchess! Gefeliciteerd
Niet mieten! Door gieten!
  Jubileum moderator donderdag 19 maart 2009 @ 20:32:59 #255
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67217382
Duch en Juup gefeliciteerd, een dochter is zooo leuk

Troel van harte gefeliciteerd!!! Ik hoop dat deze zwangerschap minder heftig is voor jou dan de vorige.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_67217464
Duchess!!! Een klein meiske in je buik, een dochter voor jullie, wow!! Wat ontzettend leuk! Wat een meisjesboom al in augustus!
  donderdag 19 maart 2009 @ 20:38:27 #257
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67217578
Troel van harte gefeliciteerd zeg met Purk 2.2. Ik wens je een hele goede zwangerschap toe

Dutchess, wat geweldig een meid gefeliciteerd
  donderdag 19 maart 2009 @ 20:43:33 #258
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67217754
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:35 schreef mikoxx het volgende:
Hey Mikoxx, ja het valt me op dat hier procentueel gezien veel tweelingmama's zitten, LEUK

Ik moest ook op verzoek van de gynaecoloog doorwerken t/m 26 weken. Ik vond het niet erg nodig, maar ja wilde Jip & Janneke niet in gevaar brengen. Inmiddels is dit al mijn 9e week thuis en heb het nu wel gezien en ben het wachten zat. Ik kan nog heel veel schoonmaken als ik wil, maar heb er gewoon geen puf meer voor. Bovendien voel ik ze alleen als ik heel rustig ga zitten en niets doe.

Hoop dat we nog wat aan elkaar zullen hebben de komende tijd.
  donderdag 19 maart 2009 @ 20:57:57 #259
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67218213
DuchessX wat leuk en meisje!

Ik bedenk me net, morgen de laatste kans voor een Vissen-dochter, anders wordt het een Ram
©Dumbo
pi_67218293
Rammetjes zijn veeeeeeeeeel leuker Tex!! Lekkere eigewijze meisjes!
pi_67218456
Leuk Troel, Purk 2.2 in aantocht, van harte gefeliciteerd!

En Duchess, een meisje....leuk hoor!

Texelonia, nog eventjes.....!
pi_67218708
Allemaal goed nieuws!
Troel, gefeliciteerd met je zwangerschap.
Duchess, gefeliciteerd met je meisje!

Hier gaat het langzaamaan de goede kant op! Misselijkheid is aardig verminderd, overgeven vooral tijdens het overgieten van mijn plasje naar de MvM potten. Dus als iemand daar nog een goed idee voor heeft!!!
En morgen hebben we weer een echo... brrr vind het weer vreselijk spannend.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:16:19 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67218882
sproet-je, als ik het goed heb zijn er meiden die de dop eraf draaiden, dan een stukje verderop gingen piesen en dan overgieten. Op die manier kan die lucht een beetje wegwaaien voor je er met je snuffert op staat.
En anders je plasje de hele dag bewaren tot je man/vriend het 's avonds in die fles kan doen?
pi_67219214
Sproetje, wat irritant dat je daar zo van moet overgeven. Het stinkt ook echt, maar overgeven hoef ik dan weer niet. * afklopt*
Ben er nu alweer flauw van hoor, dat gepies boven die opvangkan....
Als ik op visite ben bij iemand geniet ik er gewoon van dat ik gewoon op de wc kan plassen haha
Maar het is voor het goede doel....
Was het nou tot, of tot en met de 16e week?
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:42:33 #265
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67219964
Troel van harte!

Duchess gefeliciteerd! Een meisje!
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:59:51 #266
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_67220770
Wat gebeurt er hier toch veel als je er even niet bent

Troel gefeliciteerd met je zwangerschap
en Duch wat leuk een meisje

En nog meer zwangere dames die zich hebben gemeld
waarvan ook een aantal, die ineens nog vóór mij in het rijtje plaats nemen

Ik zit morgen alweer op 31 weken, deze week ging het ietsje minder, vanmorgen vk maar eens gebeld. Vanmiddag langs geweest, mijn bloeddruk is ietsje aan de hoge kant en mijn ijzergehalte te laag. Dus deze dame moet het wat rustiger aan doen en aan de staalpillen
Maar met de kleine gaat het goed, heb gelukkig het hartje weer gehoord
No more games, no more drama...
pi_67220899
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:00 schreef Poppedein het volgende:
Rammetjes zijn veeeeeeeeeel leuker Tex!! Lekkere eigewijze meisjes!
als ze een beetje eigenwijs is blijft ze inderdaad gewoon lekker zitten tot ze een sterrenbeeld heeft wat erbij past

Duchess gefeliciteerd met jullie meisje!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67221340
quote:

Ik ben zoooo blij!!!!

Dan kan de account van Mini-Juup ook wel door de shredder
pi_67221384
quote:

...wrs heb ik haar gisteravond voor het eerst gevoeld!!!!

En vanavond weer
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:16:02 #270
190853 RockabeIIa
pi_67221436
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:13 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dan kan de account van Mini-Juup ook wel door de shredder
Ik vind het wel vrouwelijk klinken, hoor!
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:17:07 #271
62233 Jelief
ikke lief!
pi_67221479
Troel
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_67221488
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:16 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ik vind het wel vrouwelijk klinken, hoor!

pi_67221781
Sproet-je veel plezier morgen, geniet ervan
Ik vond het ook zo vies ruiken dat ik er misselijk van werd, dat gepies in die opvangkan en dan het overgieten, dus liet ik het in de kan (met geïmproviseerd deksel) en dan goot Juup© het over voor me. Hij luchtte de kannen trouwens ook buiten (dop eraf) voor gebruik. Al vond ik ze dan nog stinken hoor.

BE hoe gaat het nu met je? Ik heb niets meer gezien of ik heb erover heen gelezen of je met de vk gebeld hebt... Anyway beter te veel gebeld als te lang gewacht
#geen
pi_67221823
Troel van harte meid, ik hoop echt dat je een hele fijne en goede zwangerschap mag hebben

Duch en Juup van harte een meid, en ach Juup het word vast papa's meisje en dat is zoooooo vertederend om te zien als mama

Sproetje wat wel helpt bij die potten is om 's avonds een nieuwe pot te nemen en daar vast een plasje in te doen en die pot dan te nemen voor de volgende ochtend, de stank is dan echt heeel veel minder.

Hier vandaag veel harde buiken eigenlijk gewoon continu geen idee of het kwaad kan ??? iemand die er meer van weet, bij Isa had ik het iig niet zo vaak en ook niet zo erg maar om nou te gaan bellen.... misschien morgen als ik het dan nog heb, ben vandaag natuurlijk wel wezen werken.
Mama van Isa en Ties
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:24:46 #275
190853 RockabeIIa
pi_67221828
Maar die kannen stinken toch niet voor niets zo
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:36:37 #276
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_67222390
marlieske, continu harde buiken is volgens mij niet de bedoeling... als het morgen nog zo is, zou ik zeker even de vk bellen
No more games, no more drama...
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:44:42 #277
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67222751
Marlieske mij werd altijd verteld dat als er geen regelmaat in zit, en ze niet pijnlijk zijn het geen kwaad kan. Maar het wel een teken is dat je het rustiger aan moet doen.
©Dumbo
pi_67223258
hmmz ze zijn wel pijnlijk en tja regelmaat heb het vanaf vanmorgen 8.30 uur tot 17.00 gehad.
naja morgenvroeg maar eens kijken of het op een dag thuis ook zo is, en anders ga ik a.s. maandag bellen als ik het dan weer heb op mijn werk. We zullen zien.
Zou er wel een hekel aan hebben als ik niet meer mocht gaan werken, hoef nog maar een paar weken en de tijd lijkt dan toch sneller te gaan. Heb vorige keer zo lang thuis gezeten en dat vond ik maar niets.
Mama van Isa en Ties
pi_67226638
tvp
en tevens de nieuwe zwangeren: gefeliciteerd!!!
pi_67228713
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 19:43 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Je zal dit topic wel bedoelen
Wat grappig zeg, al die meerlingen ineens. Sinds een maandje heb ik 1 kleine, en ik moet zeggen dat ik aan haar al een dagtaak heb, laat staan dat ik een tweeling zou hebben!
Maar wel ontzettend gaaf, een tweeling
Ja! Bedankt!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 07:14:31 #281
248986 MamaNik
pi_67228780
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:43 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Hey Mikoxx, ja het valt me op dat hier procentueel gezien veel tweelingmama's zitten, LEUK

Ik moest ook op verzoek van de gynaecoloog doorwerken t/m 26 weken. Ik vond het niet erg nodig, maar ja wilde Jip & Janneke niet in gevaar brengen. Inmiddels is dit al mijn 9e week thuis en heb het nu wel gezien en ben het wachten zat. Ik kan nog heel veel schoonmaken als ik wil, maar heb er gewoon geen puf meer voor. Bovendien voel ik ze alleen als ik heel rustig ga zitten en niets doe.

Hoop dat we nog wat aan elkaar zullen hebben de komende tijd.
Wat een verschil dan he tussen de gynen. Ik heb het gevraagd en het zou wel raadzaam zijn om minder te gaan werken en ik moest lekker bezig blijven zolang ik het kon volhouden, dus toen vroeg ik werken de meeste tot 34 weken dan?? Nou zei die meestal tot een week of 30/32 maar ligt ook aan wat voor werk je hebt en hoe sterk en wat voor een doorzetter jezelf bent, je lijf geeft het zelf wel aan. Maar thuis zitten vanaf 26 weken heb je ook niks aan, dan zit je ook maar zo thuis en na een paar weken ben je dat ook zat en dan denk je kwamen ze maar alvast hahaha. Nou kon ik me eigenlijk wel in vinden, dus ik werk nog denk ik tot 30 weken en dan vind ik het wel mooi geweest vooral omdat ik staand werk heb.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 07:50:34 #282
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67228955
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:56 schreef marlieske het volgende:
hmmz ze zijn wel pijnlijk en tja regelmaat heb het vanaf vanmorgen 8.30 uur tot 17.00 gehad.
naja morgenvroeg maar eens kijken of het op een dag thuis ook zo is, en anders ga ik a.s. maandag bellen als ik het dan weer heb op mijn werk. We zullen zien.
Zou er wel een hekel aan hebben als ik niet meer mocht gaan werken, hoef nog maar een paar weken en de tijd lijkt dan toch sneller te gaan. Heb vorige keer zo lang thuis gezeten en dat vond ik maar niets.
Als ze pijnlijk en regelmatig zijn zouden het (voor)weeën kunnen zijn. En aangezien Isa aan de vroege kant was is het misschien wel handig om in de gaten te houden? En anders gewoon bellen voor de zekerheid
©Dumbo
  vrijdag 20 maart 2009 @ 07:58:49 #283
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67229010
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 07:14 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Wat een verschil dan he tussen de gynen. Ik heb het gevraagd en het zou wel raadzaam zijn om minder te gaan werken en ik moest lekker bezig blijven zolang ik het kon volhouden, dus toen vroeg ik werken de meeste tot 34 weken dan?? Nou zei die meestal tot een week of 30/32 maar ligt ook aan wat voor werk je hebt en hoe sterk en wat voor een doorzetter jezelf bent, je lijf geeft het zelf wel aan. Maar thuis zitten vanaf 26 weken heb je ook niks aan, dan zit je ook maar zo thuis en na een paar weken ben je dat ook zat en dan denk je kwamen ze maar alvast hahaha. Nou kon ik me eigenlijk wel in vinden, dus ik werk nog denk ik tot 30 weken en dan vind ik het wel mooi geweest vooral omdat ik staand werk heb.
Zeker een verschil dan, nou moet ook zeggen dat er een verschil is tussen de verloskundige en de gynaecologe, ik loop nog steeds bij een verloskundige omdat het zo goed gaat en heel af en toe moet ik voor controle naar de gynaecologe, viel me op dat zij ook erg verschillen. In principe zei mijn verloskundige ook," kijk maar, je lichaam geeft het zelf wel aan", maar de gynaecologe wilde echt dat ik ging stoppen. Aangezien ik geen risico wilde nemen, er maar naar geluisterd, moet zeggen dat de weken wel voorbij zijn gevlogen, nu zijn het gewoon de laatste loodjes.

Dalijk voor het eerst een ctg film laten maken, kan ik gelijk even vragen tot wanneer ze me door laten lopen.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 08:38:55 #284
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_67229415
Troel wat gaaf, van harte en hopelijk word het toch een zorgeloze zwangerschap

wennie29, ik wilde je een pm sturen maar je hebt het niet aanstaan, zou je je pm box kunnen activeren?

DuchessX, een dochter Joepie!!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 08:46:21 #285
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67229541
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 08:38 schreef Fruppel het volgende:
Troel wat gaaf, van harte en hopelijk word het toch een zorgeloze zwangerschap

wennie29, ik wilde je een pm sturen maar je hebt het niet aanstaan, zou je je pm box kunnen activeren?

DuchessX, een dochter Joepie!!
EH eh hoe doe ik dat? Ben sinds 3 dagen weer actief, ik ga wel even zoeken.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 08:48:21 #286
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_67229579
zie je dat envelopje rechtsboven bij je posts? Zo kom je bij je inbox en die moet je dan even activeren!
dank je wel alvast haha!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 08:50:53 #287
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67229626
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 08:48 schreef Fruppel het volgende:
zie je dat envelopje rechtsboven bij je posts? Zo kom je bij je inbox en die moet je dan even activeren!
dank je wel alvast haha!
Nu gelukt? haha digibeet
  vrijdag 20 maart 2009 @ 08:52:31 #288
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_67229652
Ja gelukt! Ik ga je PM-en!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 08:54:05 #289
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67229684
[quote]Op vrijdag 20 maart 2009 08:52 schreef Fruppel het volgende:
Ja gelukt! Ik ga je PM-en!
[/quote

Oke ;-) ik ben wel om 09:00 uur offline, moet dalijk naar het ziekenhuis, en anders lees ik het daarna wel ;-)
  vrijdag 20 maart 2009 @ 09:03:40 #290
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67229868
OMG! Ik heb die Babystrology teller op m'n hyves. Gisteren stond er 40 weeks 0 days so far, 0 days to go. Vandaag staat er 40 weeks 1 days so far, 1 days to go. Hij gaat gewoon weer terug tellen
©Dumbo
  Moderator vrijdag 20 maart 2009 @ 09:09:48 #291
5428 crew  miss_sly
pi_67229985
Fijn dat alles weer goed wsa, Chan

En Troel, het hartje al gezien, wat heerlijk

Duchess, een meisje Al onze juli-augustus dochters kunnen straks heerlijk spelen op meets
Bij ons lag Senna ook in stuit toen de -weken echo begon, maar tegen het einde lag ze helemaal andersom
pi_67230051
Troel, gefeliciteerd!
Ik hoop dat je een fijne zwangerschap hebt

Alle andere nieuwen hier ook gefeliciteerd , Mijn schoonzusje heeft ook een tweeling (inmiddels 16 jaar), was heel druk maar ook erg leuk .

En DuchessX, leuk, een meisje
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_67230077
Gefeliciteerd Troel, wat leuk.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:11:49 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67231453
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:09 schreef miss_sly het volgende:
Fijn dat alles weer goed wsa, Chan

En Troel, het hartje al gezien, wat heerlijk

Duchess, een meisje Al onze juli-augustus dochters kunnen straks heerlijk spelen op meets
Bij ons lag Senna ook in stuit toen de -weken echo begon, maar tegen het einde lag ze helemaal andersom
Moeten de jongetjes dan aan de kant blijven staan?

DuchessX, ik heb niet meer gebeld. Ik ga toch maar uit van bandenpijn want het is alleen als ik stevig doorloop, verder niet...
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:14:06 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_67231508
En toch vind ik het best jammer dat je niet mee mag doen aan MvM na een blodtransfusie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67231948
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:11 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Moeten de jongetjes dan aan de kant blijven staan?

DuchessX, ik heb niet meer gebeld. Ik ga toch maar uit van bandenpijn want het is alleen als ik stevig doorloop, verder niet...
Gelukkig worden er ook nog wel jongetjes geboren hoor
Ik heb dat ook een tijdje heel erg gehad BE, een paar weken terug, elke keer als ik liep, en dan liep ik nog niet eens hard ofzo, zo'n stekende pijn. Was volgens mijn VK idd gewoon bandenpijn. Zolang het overgaat als je stilstaat is het niet erg zei ze.

Troel, gefeliciteerd!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:34:45 #297
190853 RockabeIIa
pi_67232198
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:14 schreef Troel het volgende:
En toch vind ik het best jammer dat je niet mee mag doen aan MvM na een blodtransfusie
Wees blij! Met al jouw ongemakken dat er nog bij is misschien wat teveel van het goeie
  Moderator vrijdag 20 maart 2009 @ 10:34:45 #298
5428 crew  miss_sly
pi_67232200
Tuurlijk niet BE, zo bedoelde ik het niet
Ik vind het gewoon grappig dat er veel meisjes in de planning lijken te zitten, maar ik hoop dat ze allemaal samen gezellig kunnen spelen
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:37:54 #299
190853 RockabeIIa
pi_67232304
Heppiedepeppiemodus:
De 12 weken zijn om. Officieus vandaag, officieel morgen.
Nu ben ik dubbel zo gelukkig!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:53:37 #300
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67232783
Fijn Rocka dat die 12 weken voorbij zijn! Vond ik zelf ook een hele geruststelling

Nieuwe zwangeren in dit topic: gefeliciteerd
pi_67232786
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:37 schreef RockabeIIa het volgende:
Heppiedepeppiemodus:
De 12 weken zijn om. Officieus vandaag, officieel morgen.
Nu ben ik dubbel zo gelukkig!

Hier verder trouwens: Zwangerschap en geboorte deel 462
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')