Bar www.prettymum.nl -> baby in je buik -> Kussens & ondersteuning daar staan de Cariwell Sporty buikband en de Anita Babybelt.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:33 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
ik bedoelde meer die steun geven, niet die voor de sier
een prenatal is hier niet in de buurtquote:Op woensdag 18 maart 2009 11:42 schreef Stiemie het volgende:
Bar ik heb bij mijn vorige zwangerschap de Anita Babybelt gebruikt en die beviel zo goed dat ik 'm in de winkel meteen heb omgehoudenVooral als ik dagen had waarop ik veel moest staan/ veel lopen was dat ding ideaal!
Ik heb 'm gekocht bij een linderiezaak waar ze ook zwangerschapsbh's verkopen. Volgens mij verkoopt prenatal 'm ook.
Ik zeg ook niet dat iedereen verplicht op cursus moet ofzo. Maar het is (vooral) haar koppigheid, het niet willen leren, mensen niet geloven als ze iets proberen uit te leggen. Ergens hoop ik dat ze de eerste paar dagen meteen met hun neus op de feiten worden gedrukt, zodat ze beseffen dat je niet alles op eigen houtje kan doen, in plaats van dat het nog min of meer lukt ook, de manier die zij beschrijft. Ze moet wel een héél makkelijk kind krijgen, wil ze het voor elkaar krjigen zoals zij het in gedachte heeftquote:Op woensdag 18 maart 2009 12:03 schreef huuphuup het volgende:
Vervelend Innepin![]()
maar aan de andere kant zijn er -zelfs hier!- mensen die zelfs nog nooit een baby van dichtbij bekeken hadden en die nu toch hele goede moeders zijn. Het klinkt vooral als een beetje puberaal gedrag zo "alles wat zij zeggen is stom en ik doe het lekker op mijn eigen manier want die is veel beter." Puntje bij paaltje komen dat soort dingen meestal wel goed. En sja, vooral niet geloven in regelmaat en dat soort dingen! Dan zit je lekker tot je vierde met een kind wat dramatisch slaapt(zie BE's verhaal in het slaap-topic). Bottomline, ik denk dat jij er weinig aan kunt doen en dat is heel frustrerend ik ken het maar je begint er heel weinig tegen.
Ik denk, als ik heel eerlijk ben, dat hij niet echt duidelijk gevormde 'opvattingen' heeft bedacht over wat je met een kind aanmoetquote:Op woensdag 18 maart 2009 12:12 schreef huuphuup het volgende:
Ja nee dat bedoel ik ook niet van die cursus maar gewoon haar gedrag komt vrij puberaal over. Inderdaad het eigenwijze enzo.
Wat vindt je broer er zelf van verder? Staat hij vierkant achter haar of heb je het idee dat hij ook wel eigen opvattingen heeft over hoe hij zn kind groot wil brengen?
Ik ken uit mn eigen omgeving ook zoiets, wel iets anders maar dat heeft me een jaar of 4 gekost om dat los te laten en me er niet te druk meer om te maken.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:00 schreef huuphuup het volgende:
Ik weet niet meer of deze nou al eens voorbij was gekomen of niet, maar bij deze, voor teckel-liefhebbers van H&M.
[ afbeelding ]
Ieder z'n eigen opvatting, natuurlijk! Alleen kreeg ik na een gesprek met mijn schoonzusje de kriebels over die van haar. En hoe jij het hebt gedaan is toch héél anders dan hoe zij in elkaar zit hoor, geloof me! Nou ja, ik hoop in elk geval dat het blijft bij 'andere opvattingen' en niet doorslaat naar gewoon echt niet goed voor je kind zorgen (waar zowel mijn moeder als ik nu een beetje bang voor wordt, gezien de manier waarop de mama-to-be zich gedraagt, met natuurlijk meer voorbeelden dan hier genoemd).quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:58 schreef marlieske het volgende:
Maar ik begrijp je reactie wel Innepin, maar niet iedereen denkt hetzelfde over opvoeden en aanschaffen van spullen.
Commode van drie meter hebbenquote:Op woensdag 18 maart 2009 13:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap gewoon niet hoe het badje op de commode kan staan. Waar wil je je kindje dan uitkleden en weer afdrogen en aankleden?
Innepin, ik snap dat je je zorgen maakt, maar wrsch is dit een teval van hoe meer je erover zegt, hoe meer zij haar kont tegen de krib gooit. Hopelijk komen ze er snel genoeg achter dat bepaalde dingen toch wel zinnig zijn.Komt vast wel goed.
Ze hebben eerst een tub, zonder standaard, daarna een badje. Allebei los op de "commode", die bestaat uit een laag ladenkastje met een losse (!) plank er op. Ik zie niet hoe ze handen genoeg heeft voor een kindje in de tub, én het stevig houden van zo'n ding. En inderdaad wat doe je daarna met het natte babytje?quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:17 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je dan niet een standaard voor de tub miss_sly?
Zoals Innepin het me van het weekend vertelde was het nl. zo dat de schoonzus dacht dat het badje wel op de commode kon staan. Dat kan natuurlijk ook wel, maar dan heb je dus geen plek meer om je kindje aan en uit te kleden. Volgens mij was dat hetgene dat ze er vreemd aan vond.
Tenzij je idd een supergrote commode hebt, maar iets zegt me dat dat hier niet het geval is.
Het mysterie kan beantwoord worden! Wat deed je dan als je je kindje uit bad haalde? Of was er genoeg plek op jullie commode voor een aankleedkussen en een tub?quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:22 schreef snoopy het volgende:
Wij hadden ook geen badje met standaard, maar een tummytub en jawel, die stond op de commode![]()
En daarna gingen ze mee met een van ons in bad of onder de douche.
Links de tummytub en rechts ernaast het aankleedkussen een kwartslag gedraaid.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:24 schreef innepin het volgende:
[..]
Het mysterie kan beantwoord worden! Wat deed je dan als je je kindje uit bad haalde? Of was er genoeg plek op jullie commode voor een aankleedkussen en een tub?
huh? je vraagt zelf toch hoe het mogelijk is om het zo met dat badje te doen?quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:52 schreef innepin het volgende:
Ik vind het wel grappig dat iedereen ingaat op dat badjeTerwijl dat echt het minst belangrijke was (in mijn ogen) van alles. Maar goed, maakt ook niet uit. Zoals ik al zei, we zien wel.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:20 schreef innepin het volgende:
[..]
Ze hebben eerst een tub, zonder standaard, daarna een badje. Allebei los op de "commode", die bestaat uit een laag ladenkastje met een losse (!) plank er op. Ik zie niet hoe ze handen genoeg heeft voor een kindje in de tub, én het stevig houden van zo'n ding. En inderdaad wat doe je daarna met het natte babytje?
En die regelmaat ging het ook niet zo om, sly, het ging er om dat als zij thuis aan het werk is, ze 't kind de hele dag in z'n bedje wil laten liggen, want dat is makkelijk en net zo goed als een box, en alleen in bed om te slapen is "onzin". Dat dus.
Maar goed, ik zou er over ophouden, en eerst maar afwachten hoe het in de praktijk werkt
quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:24 schreef innepin het volgende:
[..]
Het mysterie kan beantwoord worden! Wat deed je dan als je je kindje uit bad haalde? Of was er genoeg plek op jullie commode voor een aankleedkussen en een tub?
Nee, zo bedoel ik dat niet, dat vroeg ik later inderdaad. Ik bedoelde dat ik mij af en toe zorgen maak om het kindje van mijn broer vanwege een opeenstapeling van voorkeuren en meningen van mijn schoonzusje, waarvan ik een paar voorbeelden noemde, en iedereen gaat alleen maar in op dat badjequote:Op woensdag 18 maart 2009 13:55 schreef snoopy het volgende:
[..]
huh? je vraagt zelf toch hoe het mogelijk is om het zo met dat badje te doen?
dat had mijn tekst kunnen zijnquote:Op woensdag 18 maart 2009 13:23 schreef RockabeIIa het volgende:
BEsupermod
Bar, gevalletje gebrek aan inlevingsvermogen... Treurig dat ze het waarschijnlijk ook nog goed bedoelt ook.
Hier gaat de tub weer op de keukentafel, naast de douche
Voor de rest ben ik wel normaal
En dat helpt dan weer enorm om te horenquote:Op woensdag 18 maart 2009 14:00 schreef snoopy het volgende:
Nou ja ok, kan zijn dat je je zorgen maakt. Maar met je voorbeelden ziet het er voor ons niet zo zorgelijk uit denk ik.
Ja common sense dat is daar onbekend hoorquote:Op woensdag 18 maart 2009 14:12 schreef innepin het volgende:
[..]
En dat helpt dan weer enorm om te horen![]()
Huup, jeuj, babyvoelen!
En dat verhaal van jou is wel heel extreemVerschrikkelijk zeg. Nee, ik ben niet bang dat het zó erg zal zijn, een beetje common sense zit er vast wel in
![]()
Ben blij dat ik niet de enige ben die het raar vindt...quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:27 schreef huuphuup het volgende:
Nijna wat belachelijkheul vroeger moesten wij wel eens in de auto wachten als papa een pak koffie ging halen, maar toen was ik 8 of 9 ofzo. Zulke jonge kinderen zou ik nóóit (zolang) alleen in een auto laten zitten
Oh jij geluksvogel!!!!quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Heb net van de lieve vk die ik nu heb een verwijsbriefje gekregen zodat ik nog een echo mag maken
En dat ga ik zsm doen!
Jezus, wat een lomp mens.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:24 schreef _Bar_ het volgende:
lijkt me lastig innepin.
hier overlaatst een vriendin,ik was enthousiast aan het vertellen over de zwangerschap (wat zelden voorkomt dat ik er spontaan enthousiast over kan praten)
meld zei me tussendoor doodleuk,
dat je je jezelf dat nog een keertje gaat aandoen...
Je lijkt wel gek...
en je denkt dat je dat zomaar weer even doet...
Sommige mensen je hebt die er altijd wel tussen zitten, en je doet er weinig aan.
Helderziend? Ik had me nog niet gemeld hierquote:
Sorry in de war met Nijna denk ik? avatars lijken qua kleur denk ik op elkaar en tja mijn lenzen wilden niet in vandaagquote:Op woensdag 18 maart 2009 20:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Helderziend? Ik had me nog niet gemeld hier![]()
Ik ben echt al 2 jaar niet meer op fok geweest haha dus ben nog een beetje alles aan het uitzoeken, kan bijvoorbeeld nergens vinden waar ik mijn onderschrift kan wijzigen haha. Gelukkig zit ik thuis nu dus heb morgen alle tijd van de wereld om dat eens op mijn gemakje te bekijken.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:36 schreef RockabeIIa het volgende:
Mooie duidelijke echo, Karin!
Sweaty! Wat leuk! We waren de vorige keer bijna op dezelfde datum uitgerekend. Ik had toen ook een andere nick.
En wat fijn dat het goed gaat met deze zwangerschap. Verrassing ook dat we nog eens van je horen. Ik vroeg vorige week toevallig nog aan iemand naar je maar helaas... Maar leuk dat je je weer es meldt
Ja inderdaad, leuke man. Neemt ook goed de tijd ervoor, en strooit complimentjes in het rond aan het adres van de baby....ben ik helemaal niet vatbaar voor natuurlijk ahumquote:Op woensdag 18 maart 2009 21:50 schreef Poppedein het volgende:
Karin! Wat fijn dat alles weer goed was vandaag en wat heerlijk dat jullie zo van jullie kleine uk hebben mogen genieten! Je echo is werkelijk prachtig! Was je bij Rieks? Mijn leermeesterSuperkerel vind ik dat!
Komt me bekent voor en ja hoor dat is dan een harde buik, net of er iemand je een mep verkoopt in je buikquote:Op woensdag 18 maart 2009 22:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had vandaag met een heel simpel stukje wandelen toch ineens een heel erg nare pijnlijke kramp onderin mijn buik. Is dat dan een harde buik? Iig ben ik daarna over gegaan op bejaardentempo en toen zakte het wel weer weg.
Maar even in de gaten houden...
had ik ook gelezen ja, of het waar is weet ik niet maar bij ons kindje was de hartslag bij de 14 wkn controle 165 ongeveer en eergister bij 18 weken zaten er pieken tussen van 173. En we krijgen dus een meisje. Dus bij ons gaat die vlieger van boven de 150 in ieder geval wél op.quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:53 schreef RockabeIIa het volgende:
Poppedein, soms hoor je wel eens over dat de snelheid van de hartslag verteld wat voor geslacht het kindje heeft. En soms lees je dat het allemaal nonsens is wat daarover gezegd wordt. Kun jij daar wat meer over zeggen?
Nou huup huup ik ben er ondertussen wel achter dat die brede heupen nergens goed voor zijn hahaha.quote:Op donderdag 19 maart 2009 07:49 schreef huuphuup het volgende:
Ja lag het maar aan het haar op mn hoofdhahaha ik krijg donshaartjes op mn onderbuik
maar goed als het goed is verdwijnt het ook vanzelf weer dus ik blijf er maar vanaf voordat ik het erger maak enzo.
Ooooh MamaNik, die van die bevalling heb ik ook gehad ja!Mn schoonmoeder keek me es twee keer aan, toen ik 7 weken was ofzo en toen zei ze zo heel stellig "ja jij gaat heel makkelijk bevallen" En tot op de dag van vandaag denk ik nog steeds van eh
zomaar... Nouja, laten we hopen dat ze gelijk krijgt
En onze knul zit steeds onder de 150quote:Op donderdag 19 maart 2009 06:48 schreef huuphuup het volgende:
[..]
had ik ook gelezen ja, of het waar is weet ik niet maar bij ons kindje was de hartslag bij de 14 wkn controle 165 ongeveer en eergister bij 18 weken zaten er pieken tussen van 173. En we krijgen dus een meisje. Dus bij ons gaat die vlieger van boven de 150 in ieder geval wél op.
Zo, dan is je eerste zwangerschap niet echt lekker verlopen dan. De reden dat wij gewacht hebben met een 2e was ook de zware bevalling van mijn zoontje, hoop dingen waarvan ik nu zeg, " nee, dat had niet gemogen" maar ja dat is achteraf gepraat. Ik mag medisch gezien niet klagen, mijn bloeddruk is nog nooit zo laag geweest, en ondanks de bekende kwaaltjes (x 2, dus ook de hormonenquote:Op donderdag 19 maart 2009 08:04 schreef MamaNik het volgende:
Hai, ja leuk nog een aankomende tweelingmama. Eh eerlijk gezegd ben ik er lichamelijk helemaal klaar mee. Het is gewoon zo anders dan de vorige keer. Toen liep ik wel bijna 2 weken overtijd en was mijn zoontje bij de geboorte 10 pond! Nu ben ik dan vandaag 35 weken en wegen Jip & Janneke samen al 11 pond plus ik heb heel veel vruchtwater.
De pijn uit mijn onderbuik straalt nu door naar mijn linkerbovenbeen, erg pijnlijk bij het lopen. Gisteren teveel gedaan (dan gaat mijn zoontje niet naar het kinderdagverblijf en tja die kan ook niet de hele dag binnen zitten met dat mooie weer) , vandaag dan weer rustig aan doen.
Ik hoop maar dat ik gewoon kan bevallen, wil geen keizersnede.
Hoe is het met jou? hoever ben je nu? Weet je de geslachten al?
De verhuizing ingezet van buikfototopic naar hier.
Wennie29:
Met mij gaat het goed hoor, beter als bij mijn eerste zwangerschap toen lag ik met 17 weken in het ziekenhuis vanwege een te hoge bloeddruk. En nu lijkt die onder controle te zijn al heb ik van de week 1 pilletje erbij gekregen om hem laag te houden, merk wel dat het zwaarder is en vooral drukker binnen hahaha plus er loopt er nog 1 rond die in mei pas 2 wordt.
Was even schrikken de eerste echo want je rekent er toch niet op dat het er 2 kunnen zijn vooral niet omdat het bij ons in de familie helemaal niet voorkomt.
Ben nu 26+ 1en ja we weten de geslachten al maar we houden ze nog even geheim.
Hebben ze nog niks gezegd over een eventuele bevalling??
Ik begin er af en toe gewoon zelf over hahaha ik wil juist liever niet natuurlijk bevallen mijn eerste bevalling was niet leuk 20 uur tot volledige ontsluiting toen 2 uur persweeën en toen uiteindelijk een keizersnede omdat hij niet bleek te passen door mijn bekken.
Dus wat mij betreft gebruiken ze het bestaande luikje en waarschijnlijk gaat dat dus ook wel gebeuren.
Ja oke, je hebt gelijkquote:Op donderdag 19 maart 2009 08:34 schreef Brighteyes het volgende:
Dat laatste is natuurlijk onzin. Jullie mogen toch net zo goed over je zwangerschap praten als elke andere zwangere? Je plaatst jezelf nu echt onnodig buiten het geheel.
Nee helaas, nog niks aan het handje hierquote:Op donderdag 19 maart 2009 08:22 schreef Brighteyes het volgende:
Tex, waar zit jij trouwens? Vandaag niet vroeg je bed uit? Offeh....
* Brighteyes ziet nu pas dat je sinds gisteren half 11 niet meer geweest bent...
Heeft de fysio toch iets los kunnen rommelen?
Jammer, ik had gehoopt dat je goed nieuws had.quote:Op donderdag 19 maart 2009 08:56 schreef texelonia het volgende:
[..]
Nee helaas, nog niks aan het handje hierMeestal kom ik pas online als ik Noah naar school heb gebracht. Heel soms al iets eerder spieken op m'n telefoon
Vandaag 40 weken
Dankjewel voor je welkom, ik zie buiten op straat wel " ineens" heel veel tweeligen ja. Besmettelijk? haha in ons geval gewoon erfelijk voor een deel ;-)quote:Op donderdag 19 maart 2009 08:57 schreef texelonia het volgende:
Alle 'nieuwe' zwangeren welkom trouwens
Wat leuk weer 2 tweelingen op komst. Zijn er al 4 in totaal dus, je zou bijna denken dat het besmettelijk is
Als jij je zorgen maakt, moet je gewoon contact opnemen met je VK hoor. 2 weken duren dan nog heel erg lang als jij je elke keer met die pijn afvraagd wat het is, of het kwaad kan enz.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:02 schreef Brighteyes het volgende:Ik hou niet van stiekem.
Net bij het door de gang lopen hier weer die pijnlijke kramp onderin mijn buik. Het is geen bandenpijn volgens mij, dat ken ik wel en voelt heel anders. Wanneer moet je zoiets nou melden bij de vk? Kan gewoon met mijn afspraak over 2 weken toch wel?
quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:18 schreef wennie29 het volgende:
Sta ik gisteren in het kruidvat, zegt de cassiere " nou je hoeft zeker niet lang meer" ik zeg nou dat lijkt zo, het zijn er 2. Zij " ja erg he, ik ben ook net zwanger van een tweeling, ik vind het verschrikkelijk" !!!hoe kan je dat in godsnaam zeggen. Ja ook ik moest aan het idee wennen, maar er zijn zoveel stellen die geen kinderen kunnen krijgen, wees toch dankbaar! Ik kon haar wel over de toonbank trekken, maar had er de puf niet voor. Haar woorden spoken steeds door mijn hoofd " een tweeling, wat erg he" ggggrrr
Haha nou het zou kunnen, maar stel jij loopt 2 weken overtijd, dan ben ik 37 weken, ja nou vooruit haha, maar hoop voor jou en mij dat jij gewoon lekker eerder gaat bevallen en Jip en Janneke nog gewoon lekker bij me blijven.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:24 schreef texelonia het volgende:
Wie weet haal je mij nog wel in dan wennie, ik ben vandaag 40 weken
Wat erg toch zeg, die kinderen krijgen dat ook mee! Die voelen dat toch aan (mijn mening).quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:27 schreef innepin het volgende:
[..]![]()
Verschrikkelijk nog wel
Ik snap dat ook niet zo goed...
Mijn ene schoonzusje heeft een tweeling van 14 maanden en die roept ook altijd "Nou ik gun niemand een tweeling, het is zo zwaar blablabla" en nóóit iets positiefs over die twee leuke jochies. Snap ik ook niet
ok, thanx. Heb er vanmorgen al 2 genomen, dus vanmiddag eventueel nog en vanavond voor het slapen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:49 schreef texelonia het volgende:
Mijn vk zei van de week dat je paracetamol beter 2 tegelijk in kan nemen, en dat mag dan 3 keer op een dag.
Oh Vicky wat rot voor je die migraine, volgens mij inderdaad 3 x 2 paracetamol.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:50 schreef Vicky het volgende:
[..]
ok, thanx. Heb er vanmorgen al 2 genomen, dus vanmiddag eventueel nog en vanavond voor het slapen.
Yep, hopelijk helpt een beetje. Hoofdpijn is zo verrot... Ik heb er wonderwel al een paar dagen *ineens* geen last meer van (afkloppen)!quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:50 schreef Vicky het volgende:
[..]
ok, thanx. Heb er vanmorgen al 2 genomen, dus vanmiddag eventueel nog en vanavond voor het slapen.
houden zo!! Ik heb er gelukkig de laatste weken ook niet veel last van... tot gister..quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:53 schreef texelonia het volgende:
Yep, hopelijk helpt een beetje. Hoofdpijn is zo verrot... Ik heb er wonderwel al een paar dagen *ineens* geen last meer van (afkloppen)!
Hoi Noli, het zal wel mijn zwangerschapsdementie zijn, maar kan me je niet meer herinneren.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:53 schreef Noli. het volgende:
Hee leuk Sweaty/Wennie! (ik was ooit Jonnetje of had ik toen al deze nick?)
En MamaNik ook welkom hier. Wat grappig zeg al die tweelingingen ineens hier.
Karin mooie echo!
En Rocka fijn dat je nog een echo mag!
zou best bandenpijn kunnen zijn, maar al sje het niet vertrouwd gewoon de vk bellen!!quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:12 schreef Brighteyes het volgende:
Thanks meiden.
Vicky, het zijn geen steken, het is echt een naar soort kramp. Net boven mijn schaambeen.
Mss is het toch ook wel bandenpijn hoor, geen idee. Voel tegelijk ook wel mijn bekken/heupen/onderrug.
Het is niet zo zeer dat ik me echt zorgen maak, maar het lijkt me dat ze het wel moeten weten voor het totaalplaatje. Ik ben zelf nu al nl. ernstig rekening aan het houden met dat ik mss wel niet mee kan met de snoepreisjes dit jaar.Dat is nl. erg veel lopen en staan en die zijn pas over een week of 4-8. En als ik dit nu al voel, dan kan dat nooit echt een goed idee zijn.
ik dnek ook een jongetje..quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, en wat wordt het dan dus?????
Want ik denk wel dat je een jongetje bedoelt, maar helemaal zeker weten doe ik niet!
Wel jammer als je het echt geheim had willen houden...
Bedankt voor je welkom DuchessX, spannend straks je echo!!! Heel veel succes hopen dat het kindje een beetje gunstig ligt! Geniet ervan!quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:31 schreef DuchessX het volgende:
Welkom tweelingmama's!![]()
Tex ik vind het zo spannend! Ik moest meteen aan jou denken vanmorgen toen ik opstond
Noli ik kan me voorstellen dat je even helemaal van je stuk bent zeg![]()
Nog 2,5 uur en dan weten we (hopelijk) wat het wordt...what shall it be...een jongen of een meisje... Ben ook wel een beetje benauwd dat de baby het niet wil laten zien of dat het gewoon nog niet goed genoeg ontwikkeld is om het geslacht te bepalen...ik wil het gewoon zo graag weten!
Ik las dat baby's vanaf 17 weken geluiden buiten de baarmoeder kunnen horenMeteen vanalles dat geluid maakt tegen mijn buik gehouden (Juup©, katten, een muziekdoosje met Kortjakje...
)
Oh ja nog 2 vragen aan jullie.
Zo'n belletje op je buik dat geluid maakt, is dat iets en zo ja waar is dat te koop?
Ik twijfel over een wiegje naast mijn bed voor de eerste 3 maanden. Maar wat zijn de voor- en nadelen? Is het voor het kindje niet moeilijk als het na een aantal maanden verhuisd naar zijn/haar eigen kamer? Is het beter om het kindje meteen op de eigen kamer te leggen? Pfff ik weet het allemaal niet...meningen graag!
Tex zou idd fijn zijn als je wat laat weten als 'het' begintSucces alvast, je weet maar nooit!
quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:31 schreef DuchessX het volgende:
Tex ik vind het zo spannend! Ik moest meteen aan jou denken vanmorgen toen ik opstond
Oh ja nog 2 vragen aan jullie.
Zo'n belletje op je buik dat geluid maakt, is dat iets en zo ja waar is dat te koop?
Ik twijfel over een wiegje naast mijn bed voor de eerste 3 maanden. Maar wat zijn de voor- en nadelen? Is het voor het kindje niet moeilijk als het na een aantal maanden verhuisd naar zijn/haar eigen kamer? Is het beter om het kindje meteen op de eigen kamer te leggen? Pfff ik weet het allemaal niet...meningen graag!
Tex zou idd fijn zijn als je wat laat weten als 'het' begintSucces alvast, je weet maar nooit!
Haha herkenbaar, ik zit ook de laatste dagen aan de beschuit met muisjes. Over beschuit met muisjes gesproken, weet iemand waar je die mini beschuitjes kunt krijgen? Ik wil die namelijk uitdelen bij mijn zoontje op het kinderdagverblijf, en zie zo'n groot beschuitje voor de kinderen niet zitten (en de leidsters waarschijnlijk nog minderquote:Op donderdag 19 maart 2009 11:47 schreef texelonia het volgende:
Oh en ik zit vast aan een boterham met roze muisjesWe hadden het alvast in huis en had er zo'n zin in ineens
Waarom doe je niet gewoon lange vingers met een beetje boter aan het eind en ze dan in de muisjes dopen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:50 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Haha herkenbaar, ik zit ook de laatste dagen aan de beschuit met muisjes. Over beschuit met muisjes gesproken, weet iemand waar je die mini beschuitjes kunt krijgen? Ik wil die namelijk uitdelen bij mijn zoontje op het kinderdagverblijf, en zie zo'n groot beschuitje voor de kinderen niet zitten (en de leidsters waarschijnlijk nog minder)
Dat meen je niet! ik heb weer eens een ideequote:Op donderdag 19 maart 2009 11:51 schreef Troel het volgende:
Zijn niet meer verkrijgbaarBE heeft geloof ik bij de geboorte van Sasha nog contact gehad met Bolletje daarover?
Haha goed idee, je vindt het vast niet erg dat ik je idee even jat ??? ;-) tenzij ze naar hetzelfde kinderdagverblijf gaan, maar dat lijkt me wel heeeeeeeeeeel toevallig.quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:54 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Waarom doe je niet gewoon lange vingers met een beetje boter aan het eind en ze dan in de muisjes dopen.
of chocolade smelten daar even de lange vinger een stukje doorheen en dan gelijk in de muisjes.
1 van die 2 wordt onze traktatie voor het KDV als de twins geboren is.
Chocolade is natuurlijk alleen maar geschikt voor de wat oudere kinderenquote:Op donderdag 19 maart 2009 11:54 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Waarom doe je niet gewoon lange vingers met een beetje boter aan het eind en ze dan in de muisjes dopen.
of chocolade smelten daar even de lange vinger een stukje doorheen en dan gelijk in de muisjes.
1 van die 2 wordt onze traktatie voor het KDV als de twins geboren is.
Da's een andere Wenniequote:Op donderdag 19 maart 2009 11:56 schreef Ynske het volgende:
@ Wennie wat leuk een tweeling voor Robin (toch?) erbij
Hij zit in een wat oudere groep dus dat wordt chocolade ;-) bedankt voor de tipquote:Op donderdag 19 maart 2009 11:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Chocolade is natuurlijk alleen maar geschikt voor de wat oudere kinderen
2 jaar geleden was ik " sweaty" op het forum, ik heb toen een zoontje gekregen dat wel, maar die heet Renzo. Begint allebei met een " r" dat welquote:Op donderdag 19 maart 2009 11:56 schreef Ynske het volgende:
@ Wennie wat leuk een tweeling voor Robin (toch?) erbij
quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:04 schreef wennie29 het volgende:
[..]
2 jaar geleden was ik " sweaty" op het forum, ik heb toen een zoontje gekregen dat wel, maar die heet Renzo. Begint allebei met een " r" dat wel
quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:56 schreef Ynske het volgende:
@ Wennie wat leuk een broer en een zus voor Robin (toch?) erbijRenzo erbij
Nou ik kom uit Delft, en op het KDV bij ons waren geen 2lingen in de planning dus dat zal wel niet inderdaad.quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:03 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Hij zit in een wat oudere groep dus dat wordt chocolade ;-) bedankt voor de tip
Ik woon in Utrecht en voor zover bij mij bekend, ook daar geen andere tweelingen in aantocht.quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:12 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Nou ik kom uit Delft, en op het KDV bij ons waren geen 2lingen in de planning dus dat zal wel niet inderdaad.
Mijn vader is banketbakker die kon ze wel bakken die kleine beschuiten maar vind ik zo'n gedoe voor hem en lange vingers vinden kinderen altijd lekker, vooral met chocolade en muisjes
Ja ook een goed idee, normaal gesproken ben ik erg creatief, maar op het moment is het heeeeeeeeeel ver te zoekenquote:Op donderdag 19 maart 2009 12:15 schreef Troel het volgende:
In plaats van een beschuitje zou je ook een (volkoren) biscuitje kunnen nemen
Dankjewel Rockabella. Leuk joh de 2e echo, en lekker snel al ;-)quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:19 schreef RockabeIIa het volgende:
Wennie, je staat in het lijstje hoor
Procentueel een hoog aantal tweelingen zo! Ik vind het geweldig!
Ik heb vanochtend een nieuwe afspraak gemaakt voor de 2e echo: 1 april
Zeggen dat beschuitjes tijdelijk niet meer verkocht worden helpt zeker nietquote:Op donderdag 19 maart 2009 12:31 schreef texelonia het volgende:
Ik ben er ook nog niet helemaal uit wat Noah op school moet trakteren. Hij las in een boekje over beschuit met muisjes trakteren, en nu wil ie dus perse beschuit met muisjes trakteren. Ik dacht eigenlijk ook dat er wel mini beschuitjes waren.... Zo'n grote lijkt me voor de kleuters zo'n gedoe en de juf is vast ook niet blij met al dat gekruimel en geknoeiMaar Noah kan nogal kopppig zijn laatste tijd, dus als ie iets anders moet trakteren kan dat nog een heel drama worden
Oh ja dat is waar, ik heb nog heel even, wat leuk is van lange vingers, dat je in het midden een kaartje met een strikje kunt knopen. Krijg spontaan zin om ze nu al te maken, maar ja dan zijn we heel oud als hij ze uit moet delenquote:Op donderdag 19 maart 2009 12:45 schreef Nijna het volgende:
Tex, muisjes zijn lekker. Ik ben al 2 weken aan de beschuit met muisjes. Ik "moet" gewoon. Maar wel lastig om de kleur te kiezen, mensen trekken er gelijk conclusies uit en ik weet zelf nog niet eens wat het is... Maar goed, de roze muizen zijn een cent goedkoper dan blauw, dus ik hou het maar even bij roze voorlopig.
Wennie/Tex van haust hebben ze krokante toastjes, die zijn klein en rond en hebben wel wat weg van beschuitjes. Misschien is dat een idee?
Denk het niet nee, vooral niet als we thuis wel gewoon beschuiten hebben voor de kraamvisitequote:Op donderdag 19 maart 2009 12:45 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Zeggen dat beschuitjes tijdelijk niet meer verkocht worden helpt zeker niet
Ja, ik kan natuurlijk een proeverij partijtje gaan houden, ik maak alles wat is voorgesteld en dan mag iedereen zijn mening geven, en uiteraard wat ik het lekkerste vind wordt hetquote:Op donderdag 19 maart 2009 12:55 schreef Nijna het volgende:
Even uittesten wat het lekkerst is met muisjes.
Zo ik lig even een uurtje op bed (nou ja uur en 3 kwartierquote:Op donderdag 19 maart 2009 12:16 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Ik woon in Utrecht en voor zover bij mij bekend, ook daar geen andere tweelingen in aantocht.
Nee, het worden lange vingers, echt een super tip van je!
Kan ook de ene kant blauwe muisjes doen en de andere kant roze muisjes
thanks Marlieske, het zijn er ineens 4 ja zag ik in het lijstjequote:Op donderdag 19 maart 2009 13:08 schreef marlieske het volgende:
Van harte welkom tweelingmama's en inderdaad wat zijn het er veel nu, vind het altijd wel mooi om te zien 2 wondertjes tegelijk, het blijft apart![]()
![]()
Nou hier niet hoor, ik ben daar gewoon absoluut geen type voor. Ook nu heb ik er niet de behoefte aan, en bij de eerste ook niet. Het is misschien best fijn om ademshaling oefeningen te leren om de weeen e.d. te verlichten, maar ik denk dat een lichaam van nature wel weet wat hij moet doen. Bovendien staat er meestal een verloskundige of gynaecologe naast je bed die je zegt wat je moet doen en hoe en wanneer je moet puffen. Uiteraard is dit voor iedereen anders. Sommige vrouwen vinden het leuk om met andere zwangere vrouwen de cursus te volgen en daarna dan afspreken bij elkaar om baby's te bekijken/vergelijken. Ik moet hier dus absoluut niet aan denken, maar dat is dus voor iedereen verschillend.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:08 schreef Takkembah het volgende:
Karin wat een mooie echo!!!! Ik ben helemaal jaloerssssss, bij mij was het profiel van het gezicht heel duidelijk, maar de benen niet echt!!!![]()
![]()
![]()
Over die cursussen? Doet iedereen hier ook een cursus? Ik heb daar eigenlijk nog helemaal geen trek in
Nou ik begin er ook niet meer aan, heb het bij de eerste gedaan omdat iedereen dan zegt dat je dat MOET doen nou bij les 2 was ik er al uit dat het niks voor mij was, heb de cursus voor de bevalling netjes gedaan maar na de bevalling, nog 8 lessen, ben ik echt niet meer geweest!quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:17 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Nou hier niet hoor, ik ben daar gewoon absoluut geen type voor. Ook nu heb ik er niet de behoefte aan, en bij de eerste ook niet. Het is misschien best fijn om ademshaling oefeningen te leren om de weeen e.d. te verlichten, maar ik denk dat een lichaam van nature wel weet wat hij moet doen. Bovendien staat er meestal een verloskundige of gynaecologe naast je bed die je zegt wat je moet doen en hoe en wanneer je moet puffen. Uiteraard is dit voor iedereen anders. Sommige vrouwen vinden het leuk om met andere zwangere vrouwen de cursus te volgen en daarna dan afspreken bij elkaar om baby's te bekijken/vergelijken. Ik moet hier dus absoluut niet aan denken, maar dat is dus voor iedereen verschillend.
Nou die vraag had ik dus inderdaad heel vaak verwacht, want wat je mensen vaak hoort roepen oh een tweeling zeker IVF of zo. Maar ik heb hem geen 1x gesteld gekregen tot nu toe.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:20 schreef wennie29 het volgende:
Misschien een beetje persoonlijke vraag voor de aanstaande tweelingouders, maar hebben jullie allemaal spontaan een tweelingzwangerschap of d.m.v. vruchtbaarheidsbehandelingen. Valt me namelijk op (en is mij al een paar keer gevraagd) dat mensen ervanuit gaan dat een tweelingzwangerschap altijd het gevolg is van een vruchtbaarheidsbehandeling. (niet dat het wat uitmaakt natuurlijk, want het blijft een wonder 2 of meer tegelijk)
Ik doe het wel, ten eerste omdat ik het wel leuk vind om wat ademhalingstechnieken enzo te leren, baat het niet dan schaadt het niet enzo. Ten tweede omdat ik in deze stad nog steeds bijna niemand ken na twee jaar, en ik gewoon mensen wil ontmoetenquote:Op donderdag 19 maart 2009 14:08 schreef Takkembah het volgende:
Over die cursussen? Doet iedereen hier ook een cursus? Ik heb daar eigenlijk nog helemaal geen trek in
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ik dacht (vraag me niet waarom) dat het bij de 2e veel langer zou duren dan bij Renzo, maar binnen 2 maanden was het weer raak. Ze zeggen dat het een generatie overslaat, mijn oma heeft een tweeling gekregen dus in dat opzicht is het erfelijk, echter sta je (ik niet) er niet bij stil dat het jou ook kan " overkomen" Eerst inderdaad schrik je je het *&%&* en nu vind ik het helemaal super. En hebben we dalijk 3 blonde kindjes, i.p.v. 2quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:29 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Nou die vraag had ik dus inderdaad heel vaak verwacht, want wat je mensen vaak hoort roepen oh een tweeling zeker IVF of zo. Maar ik heb hem geen 1x gesteld gekregen tot nu toe.
Vriendin van mij wel als zij het vertelde tegen mensen zeiden mensen wel oh met Ivf of??
Maar ik ben spontaan zwanger geworden van de tweeling. Daarom was het ook zo schrikken de eerste echo ging er totaal niet vanuit. Komt bij ons in de familie niet voor, dan denk je toch we gaan kijken of het nog een keer lukt 1 erbij, maar dat werden er 2! Toen schrikken nu helemaal SUPER!!
Ja tuurlijk Innepin, dat is zeker een goede gelegenheid om mensen te leren kennen. Ik heb denk ik helemaal geen sociaal leven meer haha dus voor mij niet,. Ik hoop dat je er wat aan zult hebben en leuke vrouwen/mannen leert kennen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:32 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik doe het wel, ten eerste omdat ik het wel leuk vind om wat ademhalingstechnieken enzo te leren, baat het niet dan schaadt het niet enzo. Ten tweede omdat ik in deze stad nog steeds bijna niemand ken na twee jaar, en ik gewoon mensen wil ontmoeten
Dankjequote:Op donderdag 19 maart 2009 14:36 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk Innepin, dat is zeker een goede gelegenheid om mensen te leren kennen. Ik heb denk ik helemaal geen sociaal leven meer haha dus voor mij niet,. Ik hoop dat je er wat aan zult hebben en leuke vrouwen/mannen leert kennen.
Precies ons zoontje van bijna 2 is nou niet blond maar wit zeg maar en knal blauwe ogen hahaha dus ben benieuwd wat voor haar en oogkleur er nu weer uit gaat komen. Zou het blond/blauwe ogen van mijn man echt zo sterk zijn dat die de 2eiige ook zo kan beïnvloeden??quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:33 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ik dacht (vraag me niet waarom) dat het bij de 2e veel langer zou duren dan bij Renzo, maar binnen 2 maanden was het weer raak. Ze zeggen dat het een generatie overslaat, mijn oma heeft een tweeling gekregen dus in dat opzicht is het erfelijk, echter sta je (ik niet) er niet bij stil dat het jou ook kan " overkomen" Eerst inderdaad schrik je je het *&%&* en nu vind ik het helemaal super. En hebben we dalijk 3 blonde kindjes, i.p.v. 2
haha tja helaasquote:Op donderdag 19 maart 2009 14:40 schreef RockabeIIa het volgende:
Boehoe, nou wil ik ook een tweeling!
Ik ook, al deze tweelingpraat is alleen al zo leuk!quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:40 schreef RockabeIIa het volgende:
hahahahaha dat riep ik ook altijd maar toen het zo bleek te zijn op de echo was het toch even slikken! Klinkt misschien heel stom maar had echt een paar dagen nodig om het te laten bezinken. En nu heb ik het nog af en toe, de tweelingenwagen is vorige week gekomen en kan me nog steeds niet voorstellen dat er straks 2 mini's in liggen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:40 schreef RockabeIIa het volgende:
Renzo is ook super blond en grote blauwe ogen (goh van wie zou hij dat nou hebben), mijn man heeft ook blauwe ogen en donkerblond haar, 1 dng weet ik wel het zullen echt 3 oerhollandse kindertjes worden, of rood dat kan ook geloof ik met een blonde man en een blonde vrouw.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:42 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Precies ons zoontje van bijna 2 is nou niet blond maar wit zeg maar en knal blauwe ogen hahaha dus ben benieuwd wat voor haar en oogkleur er nu weer uit gaat komen. Zou het blond/blauwe ogen van mijn man echt zo sterk zijn dat die de 2eiige ook zo kan beïnvloeden??
Joh niet druk maken over die bevalling er is er nog nooit 1 blijven zitten hoor!quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:45 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Renzo is ook super blond en grote blauwe ogen (goh van wie zou hij dat nou hebben), mijn man heeft ook blauwe ogen en donkerblond haar, 1 dng weet ik wel het zullen echt 3 oerhollandse kindertjes worden, of rood dat kan ook geloof ik met een blonde man en een blonde vrouw.
Ik word zo nieuwsgierig naar ze... het duurt nog maar even en de angst wordt steeds groter over de bevalling, daarna enz. Kan me ook nu nog niet goed voorstellen dat ik net zoveel van ze zal houden als van Renzo.
Ja, ik heb heel wat in te halen he, haha en aangezien ik nu nog tijd heb...quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:43 schreef RockabeIIa het volgende:
Reken daar maar niet op
Maarreh, je bent een flinke inhaalslag aan het maken qua postsRest mij de vraag waar je nou toch was al die tijd!
Een paar dagen wennen???? ik heb er stiekem een paar maanden aan moeten wennen. Heb ook heel vroeg de tweelingwagen gekocht, zodat elke keer als ik hem zie ik er even aan word herinnerd dat er dalijk 2 kleine hummeltjes in liggen. En tevens ook voor Renzo gedaan zodat hij kan wennen!quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:44 schreef MamaNik het volgende:
[..]
hahahahaha dat riep ik ook altijd maar toen het zo bleek te zijn op de echo was het toch even slikken! Klinkt misschien heel stom maar had echt een paar dagen nodig om het te laten bezinken. En nu heb ik het nog af en toe, de tweelingenwagen is vorige week gekomen en kan me nog steeds niet voorstellen dat er straks 2 mini's in liggen.
Nee dat weet ik ook wel, maar wil het zo graag zelf doen (misschien te graag) en de vorige bevalling was best een hel eigenlijk, dus zie er behoorlijk tegenop.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:52 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Joh niet druk maken over die bevalling er is er nog nooit 1 blijven zitten hoor!
hahahaha nou een paar dagen in de zin van het is echt zo en nu kunnen we het gaan vertellen tegen mensen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 15:03 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Een paar dagen wennen???? ik heb er stiekem een paar maanden aan moeten wennen. Heb ook heel vroeg de tweelingwagen gekocht, zodat elke keer als ik hem zie ik er even aan word herinnerd dat er dalijk 2 kleine hummeltjes in liggen. En tevens ook voor Renzo gedaan zodat hij kan wennen!
oke, ja dat heb ik niet zo heb zoiets moet het zo dan maar zo maar gebruik de stippellijn maar die er zitquote:Op donderdag 19 maart 2009 15:05 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Nee dat weet ik ook wel, maar wil het zo graag zelf doen (misschien te graag) en de vorige bevalling was best een hel eigenlijk, dus zie er behoorlijk tegenop.
Haha en zo hoop ik dus niet op een keizersnede, ik wil het perse zelf doen (vraag me niet waarom). Het is wel makkelijker geloof ik he als je al een keizersnede hebt gehad? Renzo was een normale bevalling en hij was 10 pond, dus deze " kleintjes" gaan ook wel passenquote:Op donderdag 19 maart 2009 15:09 schreef MamaNik het volgende:
[..]
oke, ja dat heb ik niet zo heb zoiets moet het zo dan maar zo maar gebruik de stippellijn maar die er zit
Al zouden ze nu zeggen je MOET natuurlijk bevallen dan zou ik er wel tegen op zien en nog wel even 10x slikken maar ga er eigenlijk stiekem vanuit dat het een keizersnee wordt
Bij ons is het dit keer via IVF gegaan. Onze vorige drie waren geheel natuurlijk tot stand gekomen en toen wilde 't ineens niet meer vanzelf.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:20 schreef wennie29 het volgende:
Misschien een beetje persoonlijke vraag voor de aanstaande tweelingouders, maar hebben jullie allemaal spontaan een tweelingzwangerschap of d.m.v. vruchtbaarheidsbehandelingen. Valt me namelijk op (en is mij al een paar keer gevraagd) dat mensen ervanuit gaan dat een tweelingzwangerschap altijd het gevolg is van een vruchtbaarheidsbehandeling. (niet dat het wat uitmaakt natuurlijk, want het blijft een wonder 2 of meer tegelijk)
quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:44 schreef MamaNik het volgende:
[..]
hahahahaha dat riep ik ook altijd maar toen het zo bleek te zijn op de echo was het toch even slikken! Klinkt misschien heel stom maar had echt een paar dagen nodig om het te laten bezinken. En nu heb ik het nog af en toe, de tweelingenwagen is vorige week gekomen en kan me nog steeds niet voorstellen dat er straks 2 mini's in liggen.
Ik ben met 22 weken gestopt met de koopavond werkte op vrijdag van 9 tot 9 en dan de zaterdag nog erachteraan, dat trok ik echt niet meer dus daar toen mee gestopt en nu sinds van de week werk ik alleen nog 3 ochtenden, en waarschijnlijk ergens rond de 30 stoppenquote:Op donderdag 19 maart 2009 16:35 schreef mikoxx het volgende:
Heee... lees ik daar toch helemaal overheen....??!!Mamanik en Wennie!
Ik zie twee nieuwe tweelingmama's in spe! Wat leuk! Toch wel fijn om ook met jullie ervaringen te kunnen delen. Ik blijf nog 1 weekje doorwerken (ben met 18 weken al overgestapt naar halve dagen), en ik ga op advies van mijn gyn. met 26 weken stoppen.
Ja, 38 weken.quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:23 schreef Poppedein het volgende:
Wow Troel!! Gefeliciteerd!!!
Spannend hoor SilkTie, om NU al een datum te hebben om écht naar toe te kunnen leven! Bij hoeveel weken willen de de keizersnede in gaan plannen? ook 38, of eerder?
Ik moest om 14:00 gewoon naar het lab gaan, dus niet eerst het lab gebeld ofzo.quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:02 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Voor degenen die eens een lunchcurve hebben moeten laten prikken, moet je daar een afspraak voor maken in het ziekenhuis of kan je er gewoon zo heen?
En wanneer mogen we purk2.2 verwachten?quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:10 schreef Troel het volgende:
Dank
Hier vooral blijdschap dat we het hartje gezien hebben, maar toch ook wel een beetje angst, omdat ik gisteren van mijn arts begreep dat mijn bloedwaardes niet zo denderend zijn. Heb geen zin om er heel erg over uit te weiden, maar de kans is groot dat het een kopietje van de zwangerschap van Ruben gaat worden met de daarbijbehorende nadelen. Hopelijk komt er uiteindelijk ook zo'n mooi kindje uit
In ieder geval is het natuurlijk nog afwachten, we zijn nog lang niet uit de gevarenzone, maar het voelt goed en dat hartje deed het super
Oja, 3 novemberquote:Op donderdag 19 maart 2009 18:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
En wanneer mogen we purk2.2 verwachten?
Hoefde jij alleen maar om 14.00 uur? Ik mag na 10.00uur niks meer eten of drinken en dan om half 12 prikken, dan tussen 12.00 en 12.15 eten en dan om 13.00uur en 13.30 prikken.quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:04 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik moest om 14:00 gewoon naar het lab gaan, dus niet eerst het lab gebeld ofzo.
Overigens was die van mij niet goed en ik heb morgen een glucosetolerantietest.
Dan is mijn moeder jarigquote:Op donderdag 19 maart 2009 18:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Oja, 3 november
Purk 2.2 van Bert en Troel
Morgen 26 weken en 2 dagen. Officieel 24 juni uitgerekend.quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:58 schreef mikoxx het volgende:
Ik ben morgen officieel 25 weken onderweg. En jij?
Je zal dit topic wel bedoelenquote:Op donderdag 19 maart 2009 19:16 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
JAHOE![]()
![]()
We kunnen een eigen tweelingclub starten op FOK! Wat onwijs leuk, zeg.
Jullie gaan wrs veel aan elkaar hebben ! Helemaal leuk !!![]()
ik heb ooit een topic geopend over 2-lingen...zal eens kijken of ik die kan vinden!
[ afbeelding ]
Ohohohoohooh meisjes zijn het aller aller leukste (sorry mama's van jongensquote:Op donderdag 19 maart 2009 19:30 schreef DuchessX het volgende:
We krijgen een meisje!!!!![]()
![]()
![]()
Een meisje! Een dochter! Wow
Ze lag trouwens in stuit en mijn placenta ligt niet meer voor maar achter dus wrs heb ik haar gisteravond voor het eerst gevoeld!!!!
Ik ben zoooo blij!!!!
Troeleke, gefeliciteerd met Purk 2.2!!!!!!!!!!!!
Aaaaah...quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:30 schreef DuchessX het volgende:
![]()
![]()
Ze lag trouwens in stuit en mijn placenta ligt niet meer voor maar achter dus wrs heb ik haar gisteravond voor het eerst gevoeld!!!!
Ik ben zoooo blij!!!!
Hey Mikoxx, ja het valt me op dat hier procentueel gezien veel tweelingmama's zitten, LEUKquote:Op donderdag 19 maart 2009 16:35 schreef mikoxx het volgende:
Heee... lees ik daar toch helemaal overheen....??!!Mamanik en Wennie!
Ik zie twee nieuwe tweelingmama's in spe! Wat leuk! Toch wel fijn om ook met jullie ervaringen te kunnen delen. Ik blijf nog 1 weekje doorwerken (ben met 18 weken al overgestapt naar halve dagen), en ik ga op advies van mijn gyn. met 26 weken stoppen.
quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:00 schreef Poppedein het volgende:
Rammetjes zijn veeeeeeeeeel leuker Tex!! Lekkere eigewijze meisjes!
Dan kan de account van Mini-Juup ook wel door de shredderquote:Op donderdag 19 maart 2009 19:30 schreef DuchessX het volgende:
![]()
![]()
Ik ben zoooo blij!!!!
Troeleke, gefeliciteerd met Purk 2.2!!!!!!!!!!!!
En vanavond weerquote:Op donderdag 19 maart 2009 19:30 schreef DuchessX het volgende:
...wrs heb ik haar gisteravond voor het eerst gevoeld!!!!
Ik vind het wel vrouwelijk klinken, hoor!quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:13 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dan kan de account van Mini-Juup ook wel door de shredder
quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:16 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik vind het wel vrouwelijk klinken, hoor!
Ja! Bedankt!quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:43 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Je zal dit topic wel bedoelen
Wat grappig zeg, al die meerlingen ineens. Sinds een maandje heb ik 1 kleine, en ik moet zeggen dat ik aan haar al een dagtaak heb, laat staan dat ik een tweeling zou hebben!
Maar wel ontzettend gaaf, een tweeling![]()
Wat een verschil dan he tussen de gynen. Ik heb het gevraagd en het zou wel raadzaam zijn om minder te gaan werken en ik moest lekker bezig blijven zolang ik het kon volhouden, dus toen vroeg ik werken de meeste tot 34 weken dan?? Nou zei die meestal tot een week of 30/32 maar ligt ook aan wat voor werk je hebt en hoe sterk en wat voor een doorzetter jezelf bent, je lijf geeft het zelf wel aan. Maar thuis zitten vanaf 26 weken heb je ook niks aan, dan zit je ook maar zo thuis en na een paar weken ben je dat ook zat en dan denk je kwamen ze maar alvast hahaha. Nou kon ik me eigenlijk wel in vinden, dus ik werk nog denk ik tot 30 weken en dan vind ik het wel mooi geweest vooral omdat ik staand werk heb.quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:43 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Hey Mikoxx, ja het valt me op dat hier procentueel gezien veel tweelingmama's zitten, LEUK![]()
Ik moest ook op verzoek van de gynaecoloog doorwerken t/m 26 weken. Ik vond het niet erg nodig, maar ja wilde Jip & Janneke niet in gevaar brengen. Inmiddels is dit al mijn 9e week thuis en heb het nu wel gezien en ben het wachten zat.Ik kan nog heel veel schoonmaken als ik wil, maar heb er gewoon geen puf meer voor. Bovendien voel ik ze alleen als ik heel rustig ga zitten en niets doe.
Hoop dat we nog wat aan elkaar zullen hebben de komende tijd.
Als ze pijnlijk en regelmatig zijn zouden het (voor)weeën kunnen zijn. En aangezien Isa aan de vroege kant was is het misschien wel handig om in de gaten te houden? En anders gewoon bellen voor de zekerheidquote:Op donderdag 19 maart 2009 22:56 schreef marlieske het volgende:
hmmz ze zijn wel pijnlijk en tja regelmaat heb het vanaf vanmorgen 8.30 uur tot 17.00 gehad.
naja morgenvroeg maar eens kijken of het op een dag thuis ook zo is, en anders ga ik a.s. maandag bellen als ik het dan weer heb op mijn werk. We zullen zien.
Zou er wel een hekel aan hebben als ik niet meer mocht gaan werken, hoef nog maar een paar weken en de tijd lijkt dan toch sneller te gaan. Heb vorige keer zo lang thuis gezeten en dat vond ik maar niets.
Zeker een verschil dan, nou moet ook zeggen dat er een verschil is tussen de verloskundige en de gynaecologe, ik loop nog steeds bij een verloskundige omdat het zo goed gaat en heel af en toe moet ik voor controle naar de gynaecologe, viel me op dat zij ook erg verschillen. In principe zei mijn verloskundige ook," kijk maar, je lichaam geeft het zelf wel aan", maar de gynaecologe wilde echt dat ik ging stoppen. Aangezien ik geen risico wilde nemen, er maar naar geluisterd, moet zeggen dat de weken wel voorbij zijn gevlogen, nu zijn het gewoon de laatste loodjes.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 07:14 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Wat een verschil dan he tussen de gynen. Ik heb het gevraagd en het zou wel raadzaam zijn om minder te gaan werken en ik moest lekker bezig blijven zolang ik het kon volhouden, dus toen vroeg ik werken de meeste tot 34 weken dan?? Nou zei die meestal tot een week of 30/32 maar ligt ook aan wat voor werk je hebt en hoe sterk en wat voor een doorzetter jezelf bent, je lijf geeft het zelf wel aan. Maar thuis zitten vanaf 26 weken heb je ook niks aan, dan zit je ook maar zo thuis en na een paar weken ben je dat ook zat en dan denk je kwamen ze maar alvast hahaha. Nou kon ik me eigenlijk wel in vinden, dus ik werk nog denk ik tot 30 weken en dan vind ik het wel mooi geweest vooral omdat ik staand werk heb.
EH eh hoe doe ik dat? Ben sinds 3 dagen weer actief, ik ga wel even zoeken.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 08:38 schreef Fruppel het volgende:
Troel wat gaaf, van harte en hopelijk word het toch een zorgeloze zwangerschap![]()
wennie29, ik wilde je een pm sturen maar je hebt het niet aanstaan, zou je je pm box kunnen activeren?
DuchessX, een dochterJoepie!!
Nu gelukt? haha digibeetquote:Op vrijdag 20 maart 2009 08:48 schreef Fruppel het volgende:
zie je dat envelopje rechtsboven bij je posts? Zo kom je bij je inbox en die moet je dan even activeren!
dank je wel alvast haha!
Moeten de jongetjes dan aan de kant blijven staan?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:09 schreef miss_sly het volgende:
Fijn dat alles weer goed wsa, Chan![]()
En Troel, het hartje al gezien, wat heerlijk![]()
Duchess, een meisjeAl onze juli-augustus dochters kunnen straks heerlijk spelen op meets
![]()
Bij ons lag Senna ook in stuit toen de -weken echo begon, maar tegen het einde lag ze helemaal andersom
Gelukkig worden er ook nog wel jongetjes geboren hoorquote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Moeten de jongetjes dan aan de kant blijven staan?![]()
DuchessX, ik heb niet meer gebeld. Ik ga toch maar uit van bandenpijn want het is alleen als ik stevig doorloop, verder niet...
Wees blij! Met al jouw ongemakken dat er nog bij is misschien wat teveel van het goeiequote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:14 schreef Troel het volgende:
En toch vind ik het best jammer dat je niet mee mag doen aan MvM na een blodtransfusie
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:37 schreef RockabeIIa het volgende:
Heppiedepeppiemodus:
De 12 weken zijn om. Officieus vandaag, officieel morgen.
Nu ben ik dubbel zo gelukkig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |