abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67204302
Van harte welkom tweelingmama's en inderdaad wat zijn het er veel nu, vind het altijd wel mooi om te zien 2 wondertjes tegelijk, het blijft apart

Rocka wat fijn 1 april al, al had je 'm liever gisteren gehad natuurlijk.

BE bellen hé als je iets niet vertrouwt je hebt er niks aan om te gaan zitten piekeren en er dan het weekend mee in te moeten gaan. Een beetje vk krijgt heel wat meer telefoontjes verwacht ik zo die over heel wat minder urgents gaan
Mama van Isa en Ties
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:30:31 #177
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_67205046
Nog meer tweelingen? Welcome to the club !

Gisteren weer "even" naar het fertiliteitscentrum geweest voor het afsluitende gesprek met de arts. Natuurlijk eerst een echo : Knabbel was wakker maar Babbel lag nog te , maar nadat ik "Wakker worden!" tegen de buik had gezegd, was die ook weer bij de les .

De arts heeft toen alles bekeken en vond het er mooi uitzien. Desondanks raadde hij toch een punctie aan, vanwege Silly haar leeftijd. Wij twijfelen, omdat het risico op eventuele complicaties toch vrij hoog en we hebben veel moeten doorstaan om deze in wording te krijgen. Hij heeft ons toen naar de genetisch adviseuse gestuurd, die twee uur op zich liet wachten (waarbij onze jongste zoon van 2 uiteindelijk duidelijk zijn geduld had verloren ). Uit dat gesprek kwam eigenlijk niks nieuws ...

We hebben besloten om de komende echo (a.s. zondag, controle van de organen) af te wachten. Als die laat zien dat alles in orde is (hetgeen natuurlijk geen garantie is), nemen we geen extra risico. Mocht die iets laten zien wat reden tot verder onderzoek zou geven, zullen we nog eens even hard moeten nadenken. Lastig toch allemaal ... en dat nog voordat je met het daadwerkelijke opvoeden van dat grut begint .

Verder gaat het goed en weigert ze nog altijd jullie advies (dat ze met een grote glimlach gelezen heeft) op te volgen om maar gewoon al positiekleding aan te trekken. Momenteel draagt ze gemakkelijke jurken waar nog genoeg rek in zit (gisteren kreeg ze in het ziekenhuis een compliment van een andere dame die vond dat ze er mooi en vrouwelijk uitzag, netjes gekleed en met een trotse buik).
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:31:11 #178
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67205067
Volgens mij had ET toen ook slagroomsoesjes met muisjes, maar dan zelf gemaakt.
Van die diepvriesdingen en dan met poedersuiker en wat water glazuur maken en muisjes erop. Volgens mij had zij ze vantevoren gemaakt en weer in de diepvries gedaan tot het moment dat ze ze konden trakteren.

Ik denk dat ik dat idee maar eens ga misgebruiken..
(nu kan het, ik weet nu welke kleur ik kan/mag gebruiken.. )
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:41:58 #179
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67205397
Tja maar het gaat er dus om dat Noah het ook een goed idee vindt om te trakteren. Hij kan nogal moeilijk doen om minder de laatste tijd Geen zin dat ie drama gaat schoppen, en sowieso moet het voor hem ook wel leuk zijn om te trakteren, anders kan ie net zo goed niet trakteren
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:45:55 #180
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67205559
Ik had trouwens een voedingsbh en een paar voedingstops besteld bij de H&M die net bezorgd zijn. Maar dat kan dus mooi geruild worden Zit nu al krap en m'n borsten zullen natuurlijk alleen maar groter worden als de borstvoeding op gang komt....

Vooral die tops vind ik stom. De top zelf past zelfs nu met dikke buik gewoon goed, alleen zit er aan de binnenkant een soort bh-ding en dát is dus te krap. Maar met een grotere maat loop ik straks met een slobberding om m'n buik...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 13:48:41 #181
5428 crew  miss_sly
pi_67205663
Wij hebben ons eindelijk opgegeven voor de cursus samen bevallen. En we waren nog niet te laat en er was nog plek. Weer een zorg minder.

Ik heb net ook een nieuwe bh gekocht, een meegroei van Anita. Wat zit dat ding lekker en hij is nog mooi ook, met een beugel die je echt niet voelt of ziet!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:08:07 #182
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_67206269
Karin wat een mooie echo!!!! Ik ben helemaal jaloerssssss, bij mij was het profiel van het gezicht heel duidelijk, maar de benen niet echt!!!

Over die cursussen? Doet iedereen hier ook een cursus? Ik heb daar eigenlijk nog helemaal geen trek in
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:15:06 #183
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_67206492
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:16 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Ik woon in Utrecht en voor zover bij mij bekend, ook daar geen andere tweelingen in aantocht.
Nee, het worden lange vingers, echt een super tip van je!
Kan ook de ene kant blauwe muisjes doen en de andere kant roze muisjes
Zo ik lig even een uurtje op bed (nou ja uur en 3 kwartier kan er ook niks aan doen dat zoontje zolang sliep vandaag) en moet gelijk helemaal bijlezen, dat wordt wat op de dagen dat ik werk.

Graag gedaan hoor van de tip! Wij gaan dat denk ik ook doen voor de kids op de kraamborrel die we gaan geven.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:17:01 #184
248986 MamaNik
pi_67206542
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:08 schreef marlieske het volgende:
Van harte welkom tweelingmama's en inderdaad wat zijn het er veel nu, vind het altijd wel mooi om te zien 2 wondertjes tegelijk, het blijft apart
thanks Marlieske, het zijn er ineens 4 ja zag ik in het lijstje
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:17:23 #185
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67206552
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:08 schreef Takkembah het volgende:
Karin wat een mooie echo!!!! Ik ben helemaal jaloerssssss, bij mij was het profiel van het gezicht heel duidelijk, maar de benen niet echt!!!

Over die cursussen? Doet iedereen hier ook een cursus? Ik heb daar eigenlijk nog helemaal geen trek in
Nou hier niet hoor, ik ben daar gewoon absoluut geen type voor. Ook nu heb ik er niet de behoefte aan, en bij de eerste ook niet. Het is misschien best fijn om ademshaling oefeningen te leren om de weeen e.d. te verlichten, maar ik denk dat een lichaam van nature wel weet wat hij moet doen. Bovendien staat er meestal een verloskundige of gynaecologe naast je bed die je zegt wat je moet doen en hoe en wanneer je moet puffen. Uiteraard is dit voor iedereen anders. Sommige vrouwen vinden het leuk om met andere zwangere vrouwen de cursus te volgen en daarna dan afspreken bij elkaar om baby's te bekijken/vergelijken. Ik moet hier dus absoluut niet aan denken, maar dat is dus voor iedereen verschillend.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:20:25 #186
248986 MamaNik
pi_67206649
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:17 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Nou hier niet hoor, ik ben daar gewoon absoluut geen type voor. Ook nu heb ik er niet de behoefte aan, en bij de eerste ook niet. Het is misschien best fijn om ademshaling oefeningen te leren om de weeen e.d. te verlichten, maar ik denk dat een lichaam van nature wel weet wat hij moet doen. Bovendien staat er meestal een verloskundige of gynaecologe naast je bed die je zegt wat je moet doen en hoe en wanneer je moet puffen. Uiteraard is dit voor iedereen anders. Sommige vrouwen vinden het leuk om met andere zwangere vrouwen de cursus te volgen en daarna dan afspreken bij elkaar om baby's te bekijken/vergelijken. Ik moet hier dus absoluut niet aan denken, maar dat is dus voor iedereen verschillend.
Nou ik begin er ook niet meer aan, heb het bij de eerste gedaan omdat iedereen dan zegt dat je dat MOET doen nou bij les 2 was ik er al uit dat het niks voor mij was, heb de cursus voor de bevalling netjes gedaan maar na de bevalling, nog 8 lessen, ben ik echt niet meer geweest!
Ook dit keer dus geen cursus voor mij
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:20:43 #187
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67206654
Misschien een beetje persoonlijke vraag voor de aanstaande tweelingouders, maar hebben jullie allemaal spontaan een tweelingzwangerschap of d.m.v. vruchtbaarheidsbehandelingen. Valt me namelijk op (en is mij al een paar keer gevraagd) dat mensen ervanuit gaan dat een tweelingzwangerschap altijd het gevolg is van een vruchtbaarheidsbehandeling. (niet dat het wat uitmaakt natuurlijk, want het blijft een wonder 2 of meer tegelijk)
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:29:04 #188
248986 MamaNik
pi_67206891
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:20 schreef wennie29 het volgende:
Misschien een beetje persoonlijke vraag voor de aanstaande tweelingouders, maar hebben jullie allemaal spontaan een tweelingzwangerschap of d.m.v. vruchtbaarheidsbehandelingen. Valt me namelijk op (en is mij al een paar keer gevraagd) dat mensen ervanuit gaan dat een tweelingzwangerschap altijd het gevolg is van een vruchtbaarheidsbehandeling. (niet dat het wat uitmaakt natuurlijk, want het blijft een wonder 2 of meer tegelijk)
Nou die vraag had ik dus inderdaad heel vaak verwacht, want wat je mensen vaak hoort roepen oh een tweeling zeker IVF of zo. Maar ik heb hem geen 1x gesteld gekregen tot nu toe.
Vriendin van mij wel als zij het vertelde tegen mensen zeiden mensen wel oh met Ivf of??
Maar ik ben spontaan zwanger geworden van de tweeling. Daarom was het ook zo schrikken de eerste echo ging er totaal niet vanuit. Komt bij ons in de familie niet voor, dan denk je toch we gaan kijken of het nog een keer lukt 1 erbij, maar dat werden er 2! Toen schrikken nu helemaal SUPER!!
pi_67206996
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:08 schreef Takkembah het volgende:
Ik doe het wel, ten eerste omdat ik het wel leuk vind om wat ademhalingstechnieken enzo te leren, baat het niet dan schaadt het niet enzo. Ten tweede omdat ik in deze stad nog steeds bijna niemand ken na twee jaar, en ik gewoon mensen wil ontmoeten
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:33:37 #190
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67207014
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:29 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Nou die vraag had ik dus inderdaad heel vaak verwacht, want wat je mensen vaak hoort roepen oh een tweeling zeker IVF of zo. Maar ik heb hem geen 1x gesteld gekregen tot nu toe.
Vriendin van mij wel als zij het vertelde tegen mensen zeiden mensen wel oh met Ivf of??
Maar ik ben spontaan zwanger geworden van de tweeling. Daarom was het ook zo schrikken de eerste echo ging er totaal niet vanuit. Komt bij ons in de familie niet voor, dan denk je toch we gaan kijken of het nog een keer lukt 1 erbij, maar dat werden er 2! Toen schrikken nu helemaal SUPER!!
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ik dacht (vraag me niet waarom) dat het bij de 2e veel langer zou duren dan bij Renzo, maar binnen 2 maanden was het weer raak. Ze zeggen dat het een generatie overslaat, mijn oma heeft een tweeling gekregen dus in dat opzicht is het erfelijk, echter sta je (ik niet) er niet bij stil dat het jou ook kan " overkomen" Eerst inderdaad schrik je je het *&%&* en nu vind ik het helemaal super. En hebben we dalijk 3 blonde kindjes, i.p.v. 2
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:36:15 #191
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67207085
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:32 schreef innepin het volgende:

[..]

Ik doe het wel, ten eerste omdat ik het wel leuk vind om wat ademhalingstechnieken enzo te leren, baat het niet dan schaadt het niet enzo. Ten tweede omdat ik in deze stad nog steeds bijna niemand ken na twee jaar, en ik gewoon mensen wil ontmoeten
Ja tuurlijk Innepin, dat is zeker een goede gelegenheid om mensen te leren kennen. Ik heb denk ik helemaal geen sociaal leven meer haha dus voor mij niet,. Ik hoop dat je er wat aan zult hebben en leuke vrouwen/mannen leert kennen.
pi_67207170
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:36 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk Innepin, dat is zeker een goede gelegenheid om mensen te leren kennen. Ik heb denk ik helemaal geen sociaal leven meer haha dus voor mij niet,. Ik hoop dat je er wat aan zult hebben en leuke vrouwen/mannen leert kennen.
Dankje Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen het niet willen hoor! Ik vraag me ook wel af of ik het leuk ga vinden, maar hoop er gewoon wat contacten aan over te houden. Ik ben sowieso de enige in mijn vriendengroep en leeftijdsgroep die zwanger is En ik merk op Fok! dat het toch wel leuk is om met andere zwangeren te kletsen
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:40:33 #193
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67207202
Boehoe, nou wil ik ook een tweeling!
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:42:05 #194
248986 MamaNik
pi_67207244
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:33 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ik dacht (vraag me niet waarom) dat het bij de 2e veel langer zou duren dan bij Renzo, maar binnen 2 maanden was het weer raak. Ze zeggen dat het een generatie overslaat, mijn oma heeft een tweeling gekregen dus in dat opzicht is het erfelijk, echter sta je (ik niet) er niet bij stil dat het jou ook kan " overkomen" Eerst inderdaad schrik je je het *&%&* en nu vind ik het helemaal super. En hebben we dalijk 3 blonde kindjes, i.p.v. 2
Precies ons zoontje van bijna 2 is nou niet blond maar wit zeg maar en knal blauwe ogen hahaha dus ben benieuwd wat voor haar en oogkleur er nu weer uit gaat komen. Zou het blond/blauwe ogen van mijn man echt zo sterk zijn dat die de 2eiige ook zo kan beïnvloeden??
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:42:31 #195
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67207257
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:40 schreef RockabeIIa het volgende:
haha tja helaas
Misschien de volgende????
pi_67207286
quote:
Ik ook, al deze tweelingpraat is alleen al zo leuk!
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:43:51 #197
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67207310
Reken daar maar niet op
Maarreh, je bent een flinke inhaalslag aan het maken qua posts Rest mij de vraag waar je nou toch was al die tijd!
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:44:32 #198
248986 MamaNik
pi_67207332
quote:
hahahahaha dat riep ik ook altijd maar toen het zo bleek te zijn op de echo was het toch even slikken! Klinkt misschien heel stom maar had echt een paar dagen nodig om het te laten bezinken. En nu heb ik het nog af en toe, de tweelingenwagen is vorige week gekomen en kan me nog steeds niet voorstellen dat er straks 2 mini's in liggen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:45:28 #199
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67207359
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:42 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Precies ons zoontje van bijna 2 is nou niet blond maar wit zeg maar en knal blauwe ogen hahaha dus ben benieuwd wat voor haar en oogkleur er nu weer uit gaat komen. Zou het blond/blauwe ogen van mijn man echt zo sterk zijn dat die de 2eiige ook zo kan beïnvloeden??
Renzo is ook super blond en grote blauwe ogen (goh van wie zou hij dat nou hebben), mijn man heeft ook blauwe ogen en donkerblond haar, 1 dng weet ik wel het zullen echt 3 oerhollandse kindertjes worden, of rood dat kan ook geloof ik met een blonde man en een blonde vrouw.

Ik word zo nieuwsgierig naar ze... het duurt nog maar even en de angst wordt steeds groter over de bevalling, daarna enz. Kan me ook nu nog niet goed voorstellen dat ik net zoveel van ze zal houden als van Renzo.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:52:00 #200
248986 MamaNik
pi_67207560
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:45 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Renzo is ook super blond en grote blauwe ogen (goh van wie zou hij dat nou hebben), mijn man heeft ook blauwe ogen en donkerblond haar, 1 dng weet ik wel het zullen echt 3 oerhollandse kindertjes worden, of rood dat kan ook geloof ik met een blonde man en een blonde vrouw.

Ik word zo nieuwsgierig naar ze... het duurt nog maar even en de angst wordt steeds groter over de bevalling, daarna enz. Kan me ook nu nog niet goed voorstellen dat ik net zoveel van ze zal houden als van Renzo.
Joh niet druk maken over die bevalling er is er nog nooit 1 blijven zitten hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')