abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66898198
De peuters:

1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
6 augustus 2005: dochterje van Rekkie
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
18 april 2006: Tinka, dochter van Mammietje
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl( Tamea)
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX

Het vorige deel: Het Peutertopic (2-4 jaar) deel 29
pi_66898226
Wat klinkt dat lief, die gesprekjes van Thies. En staand slapen, hoe krijgt hij het voor elkaar.

Storm kan echt al lekker kletsen, wat een wijsneus.

Haha Dean.
Af en toe vraag ik me echt wel eens af hoe ze nou bij dat soort dingen komen.

Damian zegt geen ik. Toen hij zijn eigen naam nog niet kon uitspreken hoorde ik het wel af en toe voorbij komen maar nu noemt hij zichzelf Deetje.

Ik heb wat hulp nodig.
Damian luistert de laatste tijd totaal niet. Af en toe vind ik het moeilijk om te weten wat ik er mee aanmoet.
Als hij echt stout is krijgt hij 3 waarschuwingen en daarna gaat hij op de gang. Ik vertel dan voor hij naar de gang moet kort waarom hij daar moet zitten en als hij weer de huiskamer in mag maken we het eerst weer goed. Hij weet me dan ook prima te vertellen wat hij fout gedaan heeft. Maar tegenwoordig als ik hem van de gang wil halen blijft hij gewoon staan of duikt ergens in een hoekje van de gang. Hij vertikt het om te komen en maakt er een spelletje van.
Bij alles wat ik daarna doe lijkt er weer zoveel te ontstaan waardoor hij vergeet waarom hij op de gang zit. Want als ik hem zelf van de gang afhaal en aandacht vraag, gaat dat met zoveel moeite. Hij probeert dan weg te rennen, kijkt me niet aan en vaak heb ik pas na een minuut zijn aandacht. Dat duurt gewoon te lang. En aan de andere kant, als ik de deur weer dichtdoe en hem op de gang laat zitten tot hij er zelf af wil komen is hij ook al vergeten waar het nou precies om ging.
Ik kies er nu voor om hem van de gang te halen omdat ik hem niet zijn zin wil geven, maar hij houdt dit nu al een maand vol.
Wat zouden jullie doen? Gewoon volhouden en er vanuit gaan dat het een fase is? Een andere strafmethode proberen? Of misschien weet iemand nog een andere oplossing.
pi_66898374
Als ik tegen Meike dreig dat ze naar de gang moet zegt ze: " o ja gang! "staat op van de stoel, en gaat in de gang zitten. Vind ze leuk, maf kind.
Het helpt hier beter om haar op haar kinderstoel in een hoekje te parkeren. "en je blijft zitten tot ik bij je kom!" dat maakte de vorige keer wel indruk.
Maar ik moet zeggen dat we het hier weinig nodig zijn. Ze luistert eigenlijk best goed.

Bij The Nanny zie je ook weleens van die tips, dan parkeren ze het kind op de "naughty chair" maar op het moment dat ie daar dan moet zitten zeggen ze ook duidelijk WAAROM hij daar zit. Misschien moet je dat ook tegen Damian zeggen op het moment dat je hem naar de gang stuurt.

Meike kan echt goed tekenen, ik zal binnenkort eens wat spammen hier.
Zo tekende ze gister een gezichtje, met ogen, neus, mond, oren, haren EN een kin.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_66898917
Wij zeggen altijd heel duidelijk waarom hij op de gang zit, en hij weet het ook echt wel want hij roept het vaak zelf al als hij naar de gang loopt. Misschien is het inderdaad een idee om de kinderstoel of een ander stoeltje erbij te gebruiken. Ik ga het eens overleggen.
Moet wel zeggen dat Damian ook niet heel vaak op de gang zit. Het is meer met periodes. Soms dus weken niet, en dan meerdere keren per week wel. Nu is hij gewoon vanalles aan het uitproberen.

Wat leuk dat Meike zo goed kan tekenen. Dat vind ik echt heel knap.
Damian tekent niet echt, maar kleuren wel. Hij begint nu gericht alles in te kleuren, dat vond ik ook al heel knap.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 15:54:19 #5
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66899665
Brent luistert voor geen klap en raakt overstuur als we hem hard aan pakken maar echt goed werkt dat ook niet. Zal wel weer zo'n fase fase ding zijn.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_66900164
Kim luistert een stuk slechter de laatste tijd. Lastig om de goede aanpak te vinden.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 17:49:27 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66904008
even inbreekt..

Probleem hier.. en weet echt niet meer wat ik kan doen wat wel werkt.. arwen is al eer geruime tijd zindelijk..
sporadisch een enkel ongelukje.. echter laatste maand is het regelmatig mis.. en nat op het toilet..
, de lieve aanpak, door compl;imentjes te geven keer op kee dt het goed gaat.. boos worden en op nadenk stoeltje zetten.. favoriete speelgoed tijdelijk wegstoppen..
luiers geprobeert.. die trekt ze af.. .. ik weet het gewoon echt niet wat wel gaat werken..
Misschien tips.. ?

voor het eerst dat ik echt gewoon bang ben dat ik iets verkeerds gedaan heb ofzo slaat nergens op maar t voelt wel als falen..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 10 maart 2009 @ 17:53:55 #8
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66904179
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 16:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim luistert een stuk slechter de laatste tijd. Lastig om de goede aanpak te vinden.
Misschien echt een heel domme vraag maar er is nogal wat veranderd bij jullie thuis. Komt ze misschien een beetje aandacht tekort?

Evenstar, misschien voelt ze zich zelf ook wel falende...? Ik weet het niet hoor. Wat zegt ze er zelf over? Of heeft ze een blaasontsteking? Of lul ik compleet bagger. Tis altijd makkelijker bij anderen... Brent wil niet eens op het potje
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 17:56:29 #9
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66904279
Rocka als ik haar vraag warom doe je dat dan zegt ze of weet ik niet, of mijn kontje was vergeten dat ik moest plassen.. t deert haar niet.. heb nu maar vroeger naar bed, speelgoed weg.. fietsjes en step etc. tijdelijk afgepakt.. en flink gemopperd. ik weet het ook niet.. maar dit is niet leuk meer.. vandaag 3 keer.. op een dag.. keuken.. woonkamer.. wc... dus echt gewoon voor de wc...
pi_66909072
Ik denk altijd dat je wel een beetje voorzichtig moet zijn met zindelijk/ongelukjes enz.
Er kan zoveel in een koppie omgaan, wat er op die manier uitkomt.
Ik zou eerder voor de positieve benadering gaan, complimenteren als het een poos goed gaat. Belonen met een sticker. En ieder uur even naar de wc sturen ook al "hoeft" ze niet, toch even proberen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_66910309
Evenstar,idd zoals Karin zegt, regelmatig naar de wc/het potje sturen. Boos worden gaat ws. alleen maar averechts werken. Heb het bij Amber eigenlijk niet gehad...

Appelsap, het is een FASE!! Amber heeft er ook regelmatig last van. Zo luistert ze soms totaal niet naar mij, kan op mijn kop gaan staan maar ze negeert me gewoon en als M. dan iets vraagt doet ze het wel.

Vanmiddag waren we in de Ikea en Amber moest en zou naar Smalland, ze was er nog nooit geweest. Nou ja prima, het was niet druk en ze mocht erbij. Nog geen half uur later ging mijn pieper dat ze opgehaald wilde worden, kind was helemaal overstuur, zo zielig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:48:28 #12
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66911085
ahhhh Amber. Zo groot en toch zo klein

Evenstar, niet uit eigen ervaring..... maar ik zou inderdaad ook voor de postieve aanpak kiezen. En misschien toch ook even een stapje terug. Ookal zeg je dat ze luiers uittrekt misschien toch met broekjes werken. Of zelfs totaal negeren. Misschien is ze je wel aan het uittesten. Alle ander manieren heb je geprobeert, dus wellicht is het een manier (zeker niet de fijnste) om aandacht te vragen. Moeilijk, maar misschien is het dan niet meer 'leuk' voor Arwen om te doen. Jij zegt op dat moment immers niets tegen d'r.

Appelsap, bij Fleur werkte het goed om te zeggen dat als ze weer rustig was, dat ze dan weer terug mocht komen in de kamer. En dat kon soms best lang duren. Maar, daardoor maakte ze er ook geen spelletje van.

En Maud is weer verkouden, zit weer onder de exceem (en ik ben het zoooooo beu!). Ik wil dat de wet van FOK! intreedt.... MAUD IS ZIEK... zo en nu wordt ze weer beter!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:02:04 #13
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66911766
Haha Chacama, ik help het je hopen.

Evenstar, het kan van alles zijn waardoor ze nu een stapje terug doet. Ik zou het mezelf niet te veel aanrekenen als ik jou was. Gebeurt zo vaak.
Wat wel kan helpen is er zelf weer alerter op te zijn. Dus om het kwartier/half uur of iets dergelijks vragen of ze moet plassen. Net zo lang tot ze zelf er ook weer alert op wordt en de aandrang herkent. Ook bij de opvang etc.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † dinsdag 10 maart 2009 @ 22:19:25 #14
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66915544
Appelsap ik heb er echt helemaal nog geen ervaring mee en heb Milo nog nooit hoeven straffen. Heb ik dan zo'n braaf kind? Voorlopig werkt afleiden nog heel goed en als hij echt met dingen wil spelen wat ik liever niet heb, dan pak ik het af en vertel daarbij waarom. Wascokrijtjes vind hij bijvoorbeeld enorm leuk, maar vooral om de kleuren te sorteren en ermee te spelen. Zodra Milo op iets anders tekent dan papier, dan waarschuw ik 1 x, de volgende keer is hij ze gewoon een paar dagen kwijt.

Evenstar het kan inderdaad te maken hebben met het ziekenhuisgebeuren van haar broertje. Dat zijn natuurlijk geen makkelijke tijden geweest. Zowieso heeft ze er ineens een broertje bij waarmee ze de aandacht moet delen. Ik zou ook zeker voor de positieve aandacht gaan en niet gaan straffen. Daarmee leg je er volgens mij veel teveel gewicht aan het gebeuren. Pff lastig hoor, heel veel sterkte ermee.

Agossie Amber. Wat lijkt me dat een moeilijk leermoment voor jullie beiden. Allebei heel dapper toch een beetje loslaten door haar alleen in Smalland te laten. Blijkbaar was het nog niet succesvol en moet ze het gewoon later nog een keertje proberen. Nu weet ze tenminste wat ze volgende keer kan verwachten. Wel goed van jou trouwens dat je het aandurfde om haar daar te laten. Lijkt me echt moeilijk!

Maud, hups beter worden hoor. Potverdorie meissie toch
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_66918504
Evenstar wat vervelend lijkt me dat voor jou maar ook voor Arwen natuurlijk. Alles wat ik zou zeggen is door anderen al genoemd maar ik wil je wel sterkte wensen ermee.

Arme Maud, wat vervelend voor haar. Hopelijk treedt de wet van Fok snel in.

Ik was vanavond niet thuis en Damian is bij zijn papa poeslief geweest en hij luisterde als de beste.
Hij is mij dus gewoon echt aan het uittesten. Het is me wel duidelijk dat het een fase is.

Slaapmeisje, ik weet natuurlijk niet hoe Milo is, maar Damian doet soms echt gevaarlijke dingen of gemene dingen, naar ons of naar onze kat. Alleen voor dat soort dingen zit hij op de gang, want bij normale dingen lossen we het wel op een andere manier op hoor. Hij zit niet op de gang omdat hij niet wil opruimen, maar omdat hij voor de 3de keer probeert om de hete oven open te trekken, of de kat aan zijn staart door het huis sleept. Sommige dingen kan je niet zo makkelijk afpakken en praten werkt niet altijd, maar ik wil wel dat hij leert dat je dat soort dingen écht niet mag doen. En even op de gang werkt dan normaal gesproken wél goed om tot inzicht te komen voor hem. Ik ben dan wel benieuwd hoe jij dat soort dingen oplost, want misschien doe ik het dan toch wel verkeerd. Ik zou het ook liever zien, zonder hem op de gang te moeten zetten.
  † In Memoriam † dinsdag 10 maart 2009 @ 23:31:16 #16
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66919232
Met gevaarlijke dingen ben ik inderdaad heel streng tegen hem. Als hij aan de oven wil komen dan zeg ik heel duidelijk en met een wat lagere stem (meer indruk ) dat hij daar af moet blijven. Niet doen, afblijven, is gevaarlijk. Zoiets dus. En bij minder urgente dingen zeg ik: niet aankomen, het is geen speelgoed. Blijkbaar heb ik dat vaak genoeg gezegd, want hij begint het nu zelf al te zeggen Het lijkt simpel als ik het zo opschrijf, maar het is wel een kwestie van duizend keer herhalen hoor. Maar met dat soort gevaarlijke dingen, zit ik echt als een bok op de haverkist
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_66923953
Ze hebben bij Mikael op de psz luizen Nu heb ik gisteravond toen Mikael bij mij op de bank lag hem ff nagekeken (en gelukkig niks gevonden). Hij wilde weten wat ik deed en waarom. Dus ik hem helemaal uitleggen. Ligt ie nu op de bank met de hond: "Kom maar Jimmy even kijken of jij ook van die kleine blauwe of andere kleur beestjes hebt." Ondertussen zit ie de hond helemaal na te kijken. "Nee jij hebt ook geen beestjes, jou jas hoefd niet in een tasje straks".
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_66924613
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:19 schreef Slaapmeisje het volgende:

Agossie Amber. Wat lijkt me dat een moeilijk leermoment voor jullie beiden. Allebei heel dapper toch een beetje loslaten door haar alleen in Smalland te laten. Blijkbaar was het nog niet succesvol en moet ze het gewoon later nog een keertje proberen. Nu weet ze tenminste wat ze volgende keer kan verwachten. Wel goed van jou trouwens dat je het aandurfde om haar daar te laten. Lijkt me echt moeilijk!
ze wilde zelf heel erg graag, had het al een paar keer gevraagd maar dan was het steeds te druk.
Liep ook wel steeds met de pieper in mijn hand hoor.
PSZ is ze gewend, daar zijn bekende kindjes en bekende juffen maar Smalland was ws. toch nog een maatje te groot voor d'r.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:10:16 #19
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_66924872
Slaapmeisje volgens mij bedoel jij Kim van Ingrid of denk ik nu verkeerd?

Evenstar het kan ook nog wel eens een reactie zijn op het overlijden van haar papa wat nu pas doorwerkt. Weet het van mijn nichtje ook en die was pas drie maanden toen mijn oom verdronk dat die jaren later ineens 's nachts gillend wakker werd dat ze papa wilde zien en naar papa wilde. Terwijl ze op dat moment zelf veel te klein was om er iets van mee te krijgen. En bij vlagen als er iemand boos op haar was riep ze van ik ga lekker naar papa toe. Je weet niet hoeveel er doorwerkt in zo'n klein bolletje dus ik zou voor de lieve aanpak gaan en haar idd ieder uur op het potje/wc parkeren al hoef je niet gewoon proberen.

Appelsap ik zou gewoon mijn poot stijf houden en hier is het gelukkig niet zo vaak nodig. Alleen als ze echt maar blijft gillen ipv praten dat moet ze naar de trap (als ze daar voor straf heen moet heeft ze niet door dat ze ook gewoon naar boven kan tot nu toe) en ze gaat zelf al als ze begint te gillen net als Meike dat is wel makkelijk hihihihi...

Amber is gewoon een stoere meid die het maar mooi wel even uitprobeert.
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:13:27 #20
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66924957
slaapmeisje wist niet dat ik ook een zoontje had

voorlopig maar niet mopperen, maar weer elk half uur naar de wc.. hopen dt het dan helpt, anders naar de dokter , ze heeft nl. voordat het begon blaasontsteking gehad, maar jah mocht geen antibiotica, ze klaagt niet meer over pijn oid.. en ziet er normaal uit, maar misschien dat de spiertjes niet helemaal jofel werken weer nog?
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:16:17 #21
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66925028
Appelsap zoals anderen zeggen consequent blijven,

Ambertje stoere, en ook stoere mama

Mibos.. ze vraagt of vertelt er nooit wat over. hooguit als ik foto'd laat zien dan is het hey das mij papa anders niets.. .. enige wat ik dagelijks hoor is wanneer we naar D. gaan..
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:18:04 #22
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_66925069
Onbewust kan het nog wel eens aan de oppervlakte drijven denk ik maar goed ik ben geen deskundige op dat gebied. Sterkte ermee...
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:26:20 #23
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_66930670
Een TVP en tevens kleine update van Mahre.
We gaan met Mahre over 2 weken even langs CB om te zien wat die ervan zeggen en kijken of zij evt. tips/trucs hebben om het praten te versnellen.
Op KDV kregen we de opmerking dat Mahre misschien doof is, ze hoort niet zo goed. Dit kan ook komen doordat ze de hele tijd verkouden is, vanmiddag maar eens naar de dokter kijken wat die zegt.
Het verkouden zijn is weer heel erg, vanochtend een meisje uit bed gehaald helemaal onder het snot, flink rochelen en hoesten, waar ze met tijd en wijlen flink last van heeft.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:36:32 #24
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66930971
Ooooh, dat praatje van Storm.... Echt té cute! Wat heerlijk zal dat voelen Sugie!

Hoe is het met Lis? Beetje beterderder? En Maud, sterkte hoor, met alweer zo veel eczeem.

Evenstar, geen tips wb zindelijkheid. maar ik moest net als mibos wel even denken aan een evt reactie op het overlijden van haar papa.

Vicky, ik moest even nadenken wat Smalland is. De ballenbak met speelgedoetje? Wat stoer dat ze daar wilde blijven.

Tazz, is er bij Mahre niet eerder gechecked hoe haar gehoor is? Toen bleek dat Thies zijn spraak zich niet snel ontwikkelde is dat als eerste bekeken.

Qua driftbuien/straffen hebben wij nauwelijks ervaring.
Óf mijn kind is heel braaf, óf we hebben nog wat voor de boeg.
Oh, en hij is tegenwoordig helemaal van het zélf uit- maar ook aankleden.
Ik hoef vaak alleen met de knopen te helpen. Leuk, maar tijdrooooooooooooovend...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_66931296
Slaapmeisje, bedankt.
Zo doen wij het inderdaad ook wel en het werkt (meestal) eigenlijk heel goed. Maar af en toe gewoon even een periode van dwarsheid waar we doorheen lijken te moeten.

Wauw, Thies zelf uitkleden en óók nog zelf aankleden. wat knap!

Tazz, wat lastig, maar goed dat jullie er mee bezig zijn en hopelijk levert het wat op.
Heeft Mahre er zelf eigenlijk ook 'last' van?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')