abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66898198
De peuters:

1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
6 augustus 2005: dochterje van Rekkie
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
18 april 2006: Tinka, dochter van Mammietje
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl( Tamea)
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX

Het vorige deel: Het Peutertopic (2-4 jaar) deel 29
pi_66898226
Wat klinkt dat lief, die gesprekjes van Thies. En staand slapen, hoe krijgt hij het voor elkaar.

Storm kan echt al lekker kletsen, wat een wijsneus.

Haha Dean.
Af en toe vraag ik me echt wel eens af hoe ze nou bij dat soort dingen komen.

Damian zegt geen ik. Toen hij zijn eigen naam nog niet kon uitspreken hoorde ik het wel af en toe voorbij komen maar nu noemt hij zichzelf Deetje.

Ik heb wat hulp nodig.
Damian luistert de laatste tijd totaal niet. Af en toe vind ik het moeilijk om te weten wat ik er mee aanmoet.
Als hij echt stout is krijgt hij 3 waarschuwingen en daarna gaat hij op de gang. Ik vertel dan voor hij naar de gang moet kort waarom hij daar moet zitten en als hij weer de huiskamer in mag maken we het eerst weer goed. Hij weet me dan ook prima te vertellen wat hij fout gedaan heeft. Maar tegenwoordig als ik hem van de gang wil halen blijft hij gewoon staan of duikt ergens in een hoekje van de gang. Hij vertikt het om te komen en maakt er een spelletje van.
Bij alles wat ik daarna doe lijkt er weer zoveel te ontstaan waardoor hij vergeet waarom hij op de gang zit. Want als ik hem zelf van de gang afhaal en aandacht vraag, gaat dat met zoveel moeite. Hij probeert dan weg te rennen, kijkt me niet aan en vaak heb ik pas na een minuut zijn aandacht. Dat duurt gewoon te lang. En aan de andere kant, als ik de deur weer dichtdoe en hem op de gang laat zitten tot hij er zelf af wil komen is hij ook al vergeten waar het nou precies om ging.
Ik kies er nu voor om hem van de gang te halen omdat ik hem niet zijn zin wil geven, maar hij houdt dit nu al een maand vol.
Wat zouden jullie doen? Gewoon volhouden en er vanuit gaan dat het een fase is? Een andere strafmethode proberen? Of misschien weet iemand nog een andere oplossing.
pi_66898374
Als ik tegen Meike dreig dat ze naar de gang moet zegt ze: " o ja gang! "staat op van de stoel, en gaat in de gang zitten. Vind ze leuk, maf kind.
Het helpt hier beter om haar op haar kinderstoel in een hoekje te parkeren. "en je blijft zitten tot ik bij je kom!" dat maakte de vorige keer wel indruk.
Maar ik moet zeggen dat we het hier weinig nodig zijn. Ze luistert eigenlijk best goed.

Bij The Nanny zie je ook weleens van die tips, dan parkeren ze het kind op de "naughty chair" maar op het moment dat ie daar dan moet zitten zeggen ze ook duidelijk WAAROM hij daar zit. Misschien moet je dat ook tegen Damian zeggen op het moment dat je hem naar de gang stuurt.

Meike kan echt goed tekenen, ik zal binnenkort eens wat spammen hier.
Zo tekende ze gister een gezichtje, met ogen, neus, mond, oren, haren EN een kin.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_66898917
Wij zeggen altijd heel duidelijk waarom hij op de gang zit, en hij weet het ook echt wel want hij roept het vaak zelf al als hij naar de gang loopt. Misschien is het inderdaad een idee om de kinderstoel of een ander stoeltje erbij te gebruiken. Ik ga het eens overleggen.
Moet wel zeggen dat Damian ook niet heel vaak op de gang zit. Het is meer met periodes. Soms dus weken niet, en dan meerdere keren per week wel. Nu is hij gewoon vanalles aan het uitproberen.

Wat leuk dat Meike zo goed kan tekenen. Dat vind ik echt heel knap.
Damian tekent niet echt, maar kleuren wel. Hij begint nu gericht alles in te kleuren, dat vond ik ook al heel knap.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 15:54:19 #5
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66899665
Brent luistert voor geen klap en raakt overstuur als we hem hard aan pakken maar echt goed werkt dat ook niet. Zal wel weer zo'n fase fase ding zijn.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_66900164
Kim luistert een stuk slechter de laatste tijd. Lastig om de goede aanpak te vinden.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 17:49:27 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66904008
even inbreekt..

Probleem hier.. en weet echt niet meer wat ik kan doen wat wel werkt.. arwen is al eer geruime tijd zindelijk..
sporadisch een enkel ongelukje.. echter laatste maand is het regelmatig mis.. en nat op het toilet..
, de lieve aanpak, door compl;imentjes te geven keer op kee dt het goed gaat.. boos worden en op nadenk stoeltje zetten.. favoriete speelgoed tijdelijk wegstoppen..
luiers geprobeert.. die trekt ze af.. .. ik weet het gewoon echt niet wat wel gaat werken..
Misschien tips.. ?

voor het eerst dat ik echt gewoon bang ben dat ik iets verkeerds gedaan heb ofzo slaat nergens op maar t voelt wel als falen..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 10 maart 2009 @ 17:53:55 #8
190853 RockabeIIa
pi_66904179
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 16:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim luistert een stuk slechter de laatste tijd. Lastig om de goede aanpak te vinden.
Misschien echt een heel domme vraag maar er is nogal wat veranderd bij jullie thuis. Komt ze misschien een beetje aandacht tekort?

Evenstar, misschien voelt ze zich zelf ook wel falende...? Ik weet het niet hoor. Wat zegt ze er zelf over? Of heeft ze een blaasontsteking? Of lul ik compleet bagger. Tis altijd makkelijker bij anderen... Brent wil niet eens op het potje
  dinsdag 10 maart 2009 @ 17:56:29 #9
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66904279
Rocka als ik haar vraag warom doe je dat dan zegt ze of weet ik niet, of mijn kontje was vergeten dat ik moest plassen.. t deert haar niet.. heb nu maar vroeger naar bed, speelgoed weg.. fietsjes en step etc. tijdelijk afgepakt.. en flink gemopperd. ik weet het ook niet.. maar dit is niet leuk meer.. vandaag 3 keer.. op een dag.. keuken.. woonkamer.. wc... dus echt gewoon voor de wc...
pi_66909072
Ik denk altijd dat je wel een beetje voorzichtig moet zijn met zindelijk/ongelukjes enz.
Er kan zoveel in een koppie omgaan, wat er op die manier uitkomt.
Ik zou eerder voor de positieve benadering gaan, complimenteren als het een poos goed gaat. Belonen met een sticker. En ieder uur even naar de wc sturen ook al "hoeft" ze niet, toch even proberen.
pi_66910309
Evenstar,idd zoals Karin zegt, regelmatig naar de wc/het potje sturen. Boos worden gaat ws. alleen maar averechts werken. Heb het bij Amber eigenlijk niet gehad...

Appelsap, het is een FASE!! Amber heeft er ook regelmatig last van. Zo luistert ze soms totaal niet naar mij, kan op mijn kop gaan staan maar ze negeert me gewoon en als M. dan iets vraagt doet ze het wel.

Vanmiddag waren we in de Ikea en Amber moest en zou naar Smalland, ze was er nog nooit geweest. Nou ja prima, het was niet druk en ze mocht erbij. Nog geen half uur later ging mijn pieper dat ze opgehaald wilde worden, kind was helemaal overstuur, zo zielig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:48:28 #12
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66911085
ahhhh Amber. Zo groot en toch zo klein

Evenstar, niet uit eigen ervaring..... maar ik zou inderdaad ook voor de postieve aanpak kiezen. En misschien toch ook even een stapje terug. Ookal zeg je dat ze luiers uittrekt misschien toch met broekjes werken. Of zelfs totaal negeren. Misschien is ze je wel aan het uittesten. Alle ander manieren heb je geprobeert, dus wellicht is het een manier (zeker niet de fijnste) om aandacht te vragen. Moeilijk, maar misschien is het dan niet meer 'leuk' voor Arwen om te doen. Jij zegt op dat moment immers niets tegen d'r.

Appelsap, bij Fleur werkte het goed om te zeggen dat als ze weer rustig was, dat ze dan weer terug mocht komen in de kamer. En dat kon soms best lang duren. Maar, daardoor maakte ze er ook geen spelletje van.

En Maud is weer verkouden, zit weer onder de exceem (en ik ben het zoooooo beu!). Ik wil dat de wet van FOK! intreedt.... MAUD IS ZIEK... zo en nu wordt ze weer beter!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:02:04 #13
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66911766
Haha Chacama, ik help het je hopen.

Evenstar, het kan van alles zijn waardoor ze nu een stapje terug doet. Ik zou het mezelf niet te veel aanrekenen als ik jou was. Gebeurt zo vaak.
Wat wel kan helpen is er zelf weer alerter op te zijn. Dus om het kwartier/half uur of iets dergelijks vragen of ze moet plassen. Net zo lang tot ze zelf er ook weer alert op wordt en de aandrang herkent. Ook bij de opvang etc.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † dinsdag 10 maart 2009 @ 22:19:25 #14
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66915544
Appelsap ik heb er echt helemaal nog geen ervaring mee en heb Milo nog nooit hoeven straffen. Heb ik dan zo'n braaf kind? Voorlopig werkt afleiden nog heel goed en als hij echt met dingen wil spelen wat ik liever niet heb, dan pak ik het af en vertel daarbij waarom. Wascokrijtjes vind hij bijvoorbeeld enorm leuk, maar vooral om de kleuren te sorteren en ermee te spelen. Zodra Milo op iets anders tekent dan papier, dan waarschuw ik 1 x, de volgende keer is hij ze gewoon een paar dagen kwijt.

Evenstar het kan inderdaad te maken hebben met het ziekenhuisgebeuren van haar broertje. Dat zijn natuurlijk geen makkelijke tijden geweest. Zowieso heeft ze er ineens een broertje bij waarmee ze de aandacht moet delen. Ik zou ook zeker voor de positieve aandacht gaan en niet gaan straffen. Daarmee leg je er volgens mij veel teveel gewicht aan het gebeuren. Pff lastig hoor, heel veel sterkte ermee.

Agossie Amber. Wat lijkt me dat een moeilijk leermoment voor jullie beiden. Allebei heel dapper toch een beetje loslaten door haar alleen in Smalland te laten. Blijkbaar was het nog niet succesvol en moet ze het gewoon later nog een keertje proberen. Nu weet ze tenminste wat ze volgende keer kan verwachten. Wel goed van jou trouwens dat je het aandurfde om haar daar te laten. Lijkt me echt moeilijk!

Maud, hups beter worden hoor. Potverdorie meissie toch
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_66918504
Evenstar wat vervelend lijkt me dat voor jou maar ook voor Arwen natuurlijk. Alles wat ik zou zeggen is door anderen al genoemd maar ik wil je wel sterkte wensen ermee.

Arme Maud, wat vervelend voor haar. Hopelijk treedt de wet van Fok snel in.

Ik was vanavond niet thuis en Damian is bij zijn papa poeslief geweest en hij luisterde als de beste.
Hij is mij dus gewoon echt aan het uittesten. Het is me wel duidelijk dat het een fase is.

Slaapmeisje, ik weet natuurlijk niet hoe Milo is, maar Damian doet soms echt gevaarlijke dingen of gemene dingen, naar ons of naar onze kat. Alleen voor dat soort dingen zit hij op de gang, want bij normale dingen lossen we het wel op een andere manier op hoor. Hij zit niet op de gang omdat hij niet wil opruimen, maar omdat hij voor de 3de keer probeert om de hete oven open te trekken, of de kat aan zijn staart door het huis sleept. Sommige dingen kan je niet zo makkelijk afpakken en praten werkt niet altijd, maar ik wil wel dat hij leert dat je dat soort dingen écht niet mag doen. En even op de gang werkt dan normaal gesproken wél goed om tot inzicht te komen voor hem. Ik ben dan wel benieuwd hoe jij dat soort dingen oplost, want misschien doe ik het dan toch wel verkeerd. Ik zou het ook liever zien, zonder hem op de gang te moeten zetten.
  † In Memoriam † dinsdag 10 maart 2009 @ 23:31:16 #16
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66919232
Met gevaarlijke dingen ben ik inderdaad heel streng tegen hem. Als hij aan de oven wil komen dan zeg ik heel duidelijk en met een wat lagere stem (meer indruk ) dat hij daar af moet blijven. Niet doen, afblijven, is gevaarlijk. Zoiets dus. En bij minder urgente dingen zeg ik: niet aankomen, het is geen speelgoed. Blijkbaar heb ik dat vaak genoeg gezegd, want hij begint het nu zelf al te zeggen Het lijkt simpel als ik het zo opschrijf, maar het is wel een kwestie van duizend keer herhalen hoor. Maar met dat soort gevaarlijke dingen, zit ik echt als een bok op de haverkist
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_66923953
Ze hebben bij Mikael op de psz luizen Nu heb ik gisteravond toen Mikael bij mij op de bank lag hem ff nagekeken (en gelukkig niks gevonden). Hij wilde weten wat ik deed en waarom. Dus ik hem helemaal uitleggen. Ligt ie nu op de bank met de hond: "Kom maar Jimmy even kijken of jij ook van die kleine blauwe of andere kleur beestjes hebt." Ondertussen zit ie de hond helemaal na te kijken. "Nee jij hebt ook geen beestjes, jou jas hoefd niet in een tasje straks".
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_66924613
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:19 schreef Slaapmeisje het volgende:

Agossie Amber. Wat lijkt me dat een moeilijk leermoment voor jullie beiden. Allebei heel dapper toch een beetje loslaten door haar alleen in Smalland te laten. Blijkbaar was het nog niet succesvol en moet ze het gewoon later nog een keertje proberen. Nu weet ze tenminste wat ze volgende keer kan verwachten. Wel goed van jou trouwens dat je het aandurfde om haar daar te laten. Lijkt me echt moeilijk!
ze wilde zelf heel erg graag, had het al een paar keer gevraagd maar dan was het steeds te druk.
Liep ook wel steeds met de pieper in mijn hand hoor.
PSZ is ze gewend, daar zijn bekende kindjes en bekende juffen maar Smalland was ws. toch nog een maatje te groot voor d'r.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:10:16 #19
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_66924872
Slaapmeisje volgens mij bedoel jij Kim van Ingrid of denk ik nu verkeerd?

Evenstar het kan ook nog wel eens een reactie zijn op het overlijden van haar papa wat nu pas doorwerkt. Weet het van mijn nichtje ook en die was pas drie maanden toen mijn oom verdronk dat die jaren later ineens 's nachts gillend wakker werd dat ze papa wilde zien en naar papa wilde. Terwijl ze op dat moment zelf veel te klein was om er iets van mee te krijgen. En bij vlagen als er iemand boos op haar was riep ze van ik ga lekker naar papa toe. Je weet niet hoeveel er doorwerkt in zo'n klein bolletje dus ik zou voor de lieve aanpak gaan en haar idd ieder uur op het potje/wc parkeren al hoef je niet gewoon proberen.

Appelsap ik zou gewoon mijn poot stijf houden en hier is het gelukkig niet zo vaak nodig. Alleen als ze echt maar blijft gillen ipv praten dat moet ze naar de trap (als ze daar voor straf heen moet heeft ze niet door dat ze ook gewoon naar boven kan tot nu toe) en ze gaat zelf al als ze begint te gillen net als Meike dat is wel makkelijk hihihihi...

Amber is gewoon een stoere meid die het maar mooi wel even uitprobeert.
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:13:27 #20
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66924957
slaapmeisje wist niet dat ik ook een zoontje had

voorlopig maar niet mopperen, maar weer elk half uur naar de wc.. hopen dt het dan helpt, anders naar de dokter , ze heeft nl. voordat het begon blaasontsteking gehad, maar jah mocht geen antibiotica, ze klaagt niet meer over pijn oid.. en ziet er normaal uit, maar misschien dat de spiertjes niet helemaal jofel werken weer nog?
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:16:17 #21
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66925028
Appelsap zoals anderen zeggen consequent blijven,

Ambertje stoere, en ook stoere mama

Mibos.. ze vraagt of vertelt er nooit wat over. hooguit als ik foto'd laat zien dan is het hey das mij papa anders niets.. .. enige wat ik dagelijks hoor is wanneer we naar D. gaan..
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:18:04 #22
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_66925069
Onbewust kan het nog wel eens aan de oppervlakte drijven denk ik maar goed ik ben geen deskundige op dat gebied. Sterkte ermee...
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:26:20 #23
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_66930670
Een TVP en tevens kleine update van Mahre.
We gaan met Mahre over 2 weken even langs CB om te zien wat die ervan zeggen en kijken of zij evt. tips/trucs hebben om het praten te versnellen.
Op KDV kregen we de opmerking dat Mahre misschien doof is, ze hoort niet zo goed. Dit kan ook komen doordat ze de hele tijd verkouden is, vanmiddag maar eens naar de dokter kijken wat die zegt.
Het verkouden zijn is weer heel erg, vanochtend een meisje uit bed gehaald helemaal onder het snot, flink rochelen en hoesten, waar ze met tijd en wijlen flink last van heeft.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:36:32 #24
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66930971
Ooooh, dat praatje van Storm.... Echt té cute! Wat heerlijk zal dat voelen Sugie!

Hoe is het met Lis? Beetje beterderder? En Maud, sterkte hoor, met alweer zo veel eczeem.

Evenstar, geen tips wb zindelijkheid. maar ik moest net als mibos wel even denken aan een evt reactie op het overlijden van haar papa.

Vicky, ik moest even nadenken wat Smalland is. De ballenbak met speelgedoetje? Wat stoer dat ze daar wilde blijven.

Tazz, is er bij Mahre niet eerder gechecked hoe haar gehoor is? Toen bleek dat Thies zijn spraak zich niet snel ontwikkelde is dat als eerste bekeken.

Qua driftbuien/straffen hebben wij nauwelijks ervaring.
Óf mijn kind is heel braaf, óf we hebben nog wat voor de boeg.
Oh, en hij is tegenwoordig helemaal van het zélf uit- maar ook aankleden.
Ik hoef vaak alleen met de knopen te helpen. Leuk, maar tijdrooooooooooooovend...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_66931296
Slaapmeisje, bedankt.
Zo doen wij het inderdaad ook wel en het werkt (meestal) eigenlijk heel goed. Maar af en toe gewoon even een periode van dwarsheid waar we doorheen lijken te moeten.

Wauw, Thies zelf uitkleden en óók nog zelf aankleden. wat knap!

Tazz, wat lastig, maar goed dat jullie er mee bezig zijn en hopelijk levert het wat op.
Heeft Mahre er zelf eigenlijk ook 'last' van?
pi_66932037
Wat ik me afvraag, zijn die van jullie op dagen dat ze naar het KDV gaan ook nét iets bijdehandter dan normaal? Anna gaat op dinsdag en woensdag en ze is dan echt zo verschrikkelijk wijs en bijdehand als we 's avonds eenmaal aan tafel zitten. . Op andere dagen is dat veel minder lijkt het!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 11 maart 2009 @ 14:12:08 #27
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_66934461
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:36 schreef Moonah het volgende:
Tazz, is er bij Mahre niet eerder gechecked hoe haar gehoor is? Toen bleek dat Thies zijn spraak zich niet snel ontwikkelde is dat als eerste bekeken.
We zijn voor het praten nog niet eerder bij een HA of CB geweest. Op zich hoort ze je wel, alleen in de groep bij het KDV gaat het vaak mis. Komt misschien door meer omgevings lawaai, of dat wat meer aan het dromen is ofzo. Als je 1-op-1 bent met haar en je praat heel zachtjes met een hand voor de mond, dan hoort ze je namelijk wel.
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:45 schreef appelsap het volgende:
Tazz, wat lastig, maar goed dat jullie er mee bezig zijn en hopelijk levert het wat op.
Heeft Mahre er zelf eigenlijk ook 'last' van?
In zoverre dat mevrouw af en toe hevig gefrustreerd is, als wij haar niet begrijpen. Verder niet zo..
  woensdag 11 maart 2009 @ 14:13:27 #28
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_66934513
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:06 schreef Jarno het volgende:
Wat ik me afvraag, zijn die van jullie op dagen dat ze naar het KDV gaan ook nét iets bijdehandter dan normaal? Anna gaat op dinsdag en woensdag en ze is dan echt zo verschrikkelijk wijs en bijdehand als we 's avonds eenmaal aan tafel zitten. . Op andere dagen is dat veel minder lijkt het!
Mahre is altijd bij de hand, vooral als ze uitgeslapen is.
Je merkt wel dat ze bij KDV is geweest ('s avonds of de volgende dag) door nieuwe dingetjes die ze geleerd hebben (liedjes/woordjes enzo).
pi_66934581
O. Hier uit het zich echt in bijdehand gedrag.

"Anna eet je bord leeg."
"Nee."
"Waarom niet."
"Waarom wel?"

Dat soort grappen dus. En er maar lief bij blijven lachen en knipperen met die grote ogen. En dan serieus en streng proberen te blijven (wat mij dus ook zelden lukt).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 11 maart 2009 @ 14:31:20 #30
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_66935089
Veeg mij dan maar op hoor..
* Tazz is eigenlijk soms nog best wel blij dat ze niet praat..
pi_66935405
Ik trek het ook niet hoor, dat soort gedrag. Schiet echt continue in de lach. .

En de juffen op het KDV hebben dus al eens gevraagd of ze "alsjebieft even d'r mond kon houden" omdat ze er niet tussen kwamen. .
pi_66936166
Moonah, Smalland is de ballenbak/speelplaats bij de Ikea.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 11 maart 2009 @ 15:06:22 #33
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66936490
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:39 schreef Jarno het volgende:

En de juffen op het KDV hebben dus al eens gevraagd of ze "alsjebieft even d'r mond kon houden" omdat ze er niet tussen kwamen. .
Dat zeggen ze tegen Storm élke dag wel een paar keer.
En vooral ook of hij éven wil stoppen met zingen! Hij zingt en kletst de hele dag, zeggen ze.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_66937135
Mikael komt uit bed en wil zwemmen
"Ja mama de zon schijnt, het is mooi weer nu is het buitenzwembad weer open "

Toch nog maar even niet
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  Redactie Frontpage woensdag 11 maart 2009 @ 18:42:17 #35
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_66944105
Grote paniek hier. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan, maar ws overkomt het iedereen wel eens een keer. Kim heeft namelijk haar vingers tussen de deur gekregen.

Ik kam net thuis uit het werk. Gelijk Tyler spoelen, want dat moet eerst. Daarna ging Ingrid weg om boodschappen te doen. Nou goed, ik bezweet en wil natuurlijk douchen. Tyler in zijn bedje gelegd, Kim op de overloop en haar kamertje, zodat ze kan spelen.

Na het douchen had ik me aangekleed en wilde naar beneden. Tyler was nog wakker, en Kim wilde hem een kusje geven. Ik dekte hem nog even toe en wilde met Kim weer naar beneden. Kim liep voor me aan, en ik trok de deur dicht, in het slot.

Ineens een hard gekrijs en gebrul van Kim. Echt heel stom, ik wist niet eerst niet wat er aan de hand was. Als aan de grond genageld zag ik hoe Kims handje tussen de deur zat. Aan de achterkant, bij het scharnier. Ik deed gelijk de deur open, en zag dat het mis was.

Het zag er heel eng uit, allemaal vellen en veel bloed. Ik dacht eerst dat een dunne lap vel het restant was van haar vinger, maar da gelukkig niet. In een reflex pak ik de telefoon en neem Kim onder de arm naar de douche.
Ik bel de huisartsenpost en zet de telefoon op de speaker, terwijl ik Kims handje onder de kraan houd.

Ik doe mijn verhaal en de assistente zei dat we gelijk moesten langskomen. Dus ik bel mijn schoonvader, of hij gelijk wilde langskomen om Kim naar het ziekenhuis te brengen. Nog steeds Kims handje onder de kraan natuurlijk. Vervolgens bel ik Ingrid, die net bij de kassa staat af te rekenen. Die schrok ook en fietste gelijk deze kant op.

Mijn schoonpa en Ingrid waren er zo;n beetje tegelijk. Ik had Kims schoentjes al aangetrokken en Ingrid en Kim gingen op weg. Nu zijn ze beiden bij de huisartsenpost. Ik hou mijn hart vast, ziet er niet best uit. Ik hoop maar niet dat het ernstig is. Dem, ik voel me zo schuldig nu!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_66944579
a gossie, Kimmetje..
Djeez, niet schuldig voelen! Het gebeurd hier ook wel eens dat Amber vingers tussen de deur zitten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_66944885
Och Djeez, zulke dingen gebeuren he
Maar wel naar zeg, hoop dat het allemaal meevalt!
  Redactie Frontpage woensdag 11 maart 2009 @ 19:35:45 #38
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_66945946
Kim is net weer terug, het blijkt 100% mee te vallen. Kim heeft echt geluk gehad. Niks gebroken, alleen een open wond. Ben enorm geschrokken, moest zelfs janken zostraks.

Kim krijgt inmiddels weer praatjes, zo lekker patatjes eten. Ze heeft echt mazzel gehad, want ik zag net dat er een stuk uit de deur is geknapt zelfs. En bloed, dat ik inmiddels heb verwijderd. Hopelijk gaat ze zo lekker slapen, en is ze het morgen weer vergeten...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_66946339
Shit happens Djeez. En met de snelheid waarmee die ukkies opereren kun je daar als ouder van 2 amper nog fatsoenlijk op anticiperen. Logisch dat je je kut voelt, maar 't gebeurt nu eenmaal.
pi_66946349
fijn dat het allemaal meevalt Djeez!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_66946870
Gelukkig maar dat het allemaal meevalt Djeez! Brr, dat lijkt me heel eng. En een dikke kus voor Kim, ze zal zich ook wel rot geschrokken zijn! Hopelijk ben je zelf ook snel van de schrik bekomen.
Ik heb als kind een keer met mijn hand tussen de autodeur gezeten die toen ook in het slot viel, dat kan ik me nog goed herinneren.
pi_66947218
Och arme Kim. en papa natuurlijk. maar wat de rest al zegt, het kan iedereen gebeuren. Mahre viel gisteren van een stoel terwijl ik ervoor zit, het gaat zo snel! Gelukkig dat het meevalt voor Kim.

Vanmiddag met Mahre naar de huisarts geweest. Ze vind het nog niet zorgelijk, het vele verkouden zijn en hoesten hoort er een beetje bij zei ze. Er zat wel veel oorsmeer diep in het oor, ze kon niet veel zien maar wist wel zeker dat het geen oorontsteking is. Met een week of 6 tot 8 moet het wel minder zijn dan is de verkoudheidsperiode volgens haar voorbij. Mocht ze dan nog veel klachten hebben moeten we terug. Heb wel een neusspray meegekregen om te kijken wat die doet.

Over 2 weken moeten we naat het CB, heb ik zelf voor gebeld, toch eens kijken wat zij vinden van het praten nou ja eigenlijk het niet praten. Ze is wel wat driftiger omdat wij "die" niet alijd begrijpen. We zullen het wel zien.
pi_66947875
Kim was heel flink bij de dokter. Moesten best lang wachten en zei wel telkens auw en moest dan huilen, maar maakte grapjes tussendoor.
Mazzel gehad dat er niks is gebroken!
En er werd gevoeld en toen moest ze dr vinger buigen. Lukte eerst niet. Later een beetje. Zei ze heel droog, "hij doet het nog!"

[ Bericht 29% gewijzigd door _Ingrid_ op 11-03-2009 20:41:34 ]
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:07:38 #44
190853 RockabeIIa
pi_66948997
Arme Kim, zieltje is het ook
  † In Memoriam † woensdag 11 maart 2009 @ 21:13:52 #45
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66949205
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 09:13 schreef _evenstar_ het volgende:
slaapmeisje wist niet dat ik ook een zoontje had
Oh fuckaduck Ik zit gewoon van alles door elkaar te halen
  † In Memoriam † woensdag 11 maart 2009 @ 21:20:19 #46
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66949416
O en au Kim. Ik herken dat schuldgevoel heel erg hoor. Toen Milo net begon te kruipen heeft hij een keer zijn vingertjes in de schuifpuirail gehad. De kat wilde weeeer naar buiten en ik rukte zo de pui keihard open en had geen idee dat Milo aan het andere end ervan gekropen was. Van een van zijn vingers was het vel er gewoon afgeschraapt. Ik heb de hele dag met buikpijn en tranen in mijn ogen gekeken hoe hij gelukkig na de ergste schrik gewoon weer ging lachen en spelen.
  woensdag 11 maart 2009 @ 22:19:13 #47
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66952059
Ieuw, wat zielig voor Kim.
Gelukkig dat het uiteindelijk meeviel.
pi_66953165
Ach Kim toch

Hoe lossen jullie het volgende op? Sara dacht heel lang dat een baby uit een deurtje uit de buik komt. Dat kwam ons natuurlijk wel goed uit Nu heeft ze echter bedacht dat mijn buik helemaal geen deurtje is, en blijft ze dus vragen hoe Merel er nu uitkwam. Eerst bedacht ze dat het wel uit de navel moest komen, maarrrrr..(zoals ze nu zelf zegt) daar is Merel haar kop te groot voor
Dus nu wil ze weten hoe dat dan wel kwam, en deurtjes verhaal trapt ze niet meer in. Ze is 3,5 en ik vind haar eigenlijk te jong om het echt uit te leggen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 11 maart 2009 @ 22:50:58 #49
190853 RockabeIIa
pi_66953335
Misschien zijn er in de bieb leuke boekjes voor om het op een eenvoudige manier uit te leggen?
  woensdag 11 maart 2009 @ 22:52:50 #50
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66953408
Fuente, kun je niet gewoon zeggen dat mama's een plasgaatje, een poepgaatje en een babygaatje hebben? Of vind je dat te ver gaan?
pi_66953457
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:52 schreef Moonah het volgende:
Fuente, kun je niet gewoon zeggen dat mama's een plasgaatje, een poepgaatje en een babygaatje hebben? Of vind je dat te ver gaan?
Heb ik ook aan zitten denken, maar Sara komt eigenlijk nog niet verder dan dat alles een bips is.

Misschien inderdaad eens een boek gebruiken, we komen best vaak in de bieb. Stom dat ik daar niet zelf aan gedacht heb!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 11 maart 2009 @ 22:57:37 #52
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66953578
Wellicht kun je haar uitleggen dat in 'de bips' dus 3 gaatjes zitten.
Ze zal daar toch wel een keertje achter komen.
Om nou te zeggen dat een baby uit je bips komt is ook zoiets....
Maar ik huldig altijd de stelling dat kinderen vragen wanneer ze eraan toe zijn. Dan mag je ze imo ook eerlijk antwoorden.
pi_66953603
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:46 schreef Fuente het volgende:
Ach Kim toch

Hoe lossen jullie het volgende op? Sara dacht heel lang dat een baby uit een deurtje uit de buik komt. Dat kwam ons natuurlijk wel goed uit Nu heeft ze echter bedacht dat mijn buik helemaal geen deurtje is, en blijft ze dus vragen hoe Merel er nu uitkwam. Eerst bedacht ze dat het wel uit de navel moest komen, maarrrrr..(zoals ze nu zelf zegt) daar is Merel haar kop te groot voor
Dus nu wil ze weten hoe dat dan wel kwam, en deurtjes verhaal trapt ze niet meer in. Ze is 3,5 en ik vind haar eigenlijk te jong om het echt uit te leggen.
Dit hebben wij een paar maanden geleden ook aan de hand gehad. We zaten samen in bad en ik was toen nog zwanger. Ze wilde van alles weten over haar zusje die in mijn buik zat en natuurlijk ook hoe ze er dan uit kwam. Dus ik heb haar gevraagd hoe zij dacht dat ze eruit zou komen.

Verschillende opties kwamen naar voren, o.a. ook de navel. Ze had toch wel zoiets dat dat niet kon. Toen heb ik het haar gewoon verteld. In haar taal. Zij noemt een vagina altijd 'plaster', en ik heb uitgelegd dat babies uit je plaster komen. Daarmee was het ook klaar, ze nam dat aan en heeft er verder nooit meer naar gevraagd. Heel soms zegt ze nog wel eens iets als "Toen mijn zus geboren werd, kwam ze uit jouw plaster, he mam?" En dan zeg ik dat dat inderdaad klopt. Ik heb er nooit iets anders van gemaakt, zag daar ook geen reden voor eigenlijk.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_66953623
Dat is wel een goed uitgangspunt inderdaad. Ik ga 't haar gewoon uitleggen, met een boekje erbij.
Ik laat jullie nog wel weten hoe het ging
Sara
Merel
Ukje
pi_66953686
Igraine, fijn dat het zo dus goed ging!
Stom, ik vind mezelf helemaal niet preuts ofzo, maar op de 1 of andere manier vind ik het toch raar dat mijn (kleine ) meiske dat zo allemaal straks weet. Maar goed, het hoort er ook bij..
Sara
Merel
Ukje
pi_66954075
Ik heb er nooit moeite mee gehad. Maar ik ben dan misschien ook wel erg nuchter in dat soort dingen. Zo is dood ook gewoon dood, weg, leeft niet meer. Maar iedereen is daar anders in.

Zo stond ik laatst met mijn buurvrouw te praten, die ook twee kinderen heeft van bijna 4. Zij had eerst twee hondjes, een bruine en een witte. Die witte is een paar maanden geleden overleden.
Zij staat daar met dat bruine hondje op haar arm en ineens zegt die van mij: "Die witte is dood hč?" Waarop mijn buurvrouw een beetje stamelde: "Eh ja, die heeft een ander huisje." Ok, ze weet niet precies wat het concept 'dood' inhoudt, maar waarom verzinsels vertellen?
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_66958763
Nou daar ben ik het wel mee eens ja. Mijn oma is laatst overleden en Sara hebben we toen echt wel uitgelegd dat ze dood was. Ze is ook meegeweest naar de begrafenis en ze heeft oma in de kist gezien.
Ze snapt dat ook heel goed: als je dood bent kom je niet meer terug en kun je niet meer praten.
Sara
Merel
Ukje
pi_66961385
Oeh dat lijkt me echt lastig om uit te leggen allemaal. Zowel het baby wordt geboren-verhaal, als dat er iemand dood gaat. Hopelijk blijven wij daar voorlopig nog even vrij van.

Ik had al bedacht dat we voorlopig de speen van Meike nog niet gingen wegdoen, na de reacties hier, en ik zag hoeveel kinderen er hier nog een speen gebruiken met slapen.
Alleen had mijn vriend daar andere ideeen over. Gister had ik een vergadering, en vlak voordat ik wegging deelde hij me mee dat Meike zonder speen ging slapen.
Toen ik terug kwam, ff Meike checken....ligt lekker te slapen MET speen!!!!
Hij vond het eigenlijk toch wel erg zielig dat ze moest huilen om de speen, whahahaha

Voorlopig heeft Meike dus nog mooi een speentje om lekker te kunnen slapen...
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:13:22 #59
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66961603
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hij vond het eigenlijk toch wel erg zielig dat ze moest huilen om de speen, whahahaha
Het lijkt me toch wel zo prettig (zowel voor Meike als voor jou...) om dat soort zaken consequent en sámen uit te voeren...
  donderdag 12 maart 2009 @ 20:58:49 #60
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_66984191
Hahaha mannen, grote praatjes maar ondertussen...
Het afknippen van de speen werkte hier heel goed, zo met 1.5 jaar was Lotte van de speen af. Ik denk dat het nu wel moeilijker gegaan zou zijn.
Lotte heeft wel peuterdriftbuien, nee is hier een woord dat veel uit haar mond komt.
Ze wil ook graag op de grote stoel aan tafel zitten. Eten ging beter maar sinds Lola er is gaat dat minder. Ik hoop dat het wel weer komt...
(Ik zat laatste met 2 kinderen op schoot te eten, wel lastig hahaha maar ja ze willen allebei aandacht, en de rest van het gezin zat me uit te lachen mmmm)
  † In Memoriam † donderdag 12 maart 2009 @ 21:03:56 #61
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66984483
Vandaag ben ik met Milo naar het consultatiebureau geweest en ik kwam helemaal trots er vandaan. Normaal gesproken doet hij helemaal niets wat hem gevraagd wordt, maar vandaag deed hij redelijk mee. De vormpjes in de blokkenstoof waren geen enkel probleem voor hem. Hij benoemde zelfs direct de kleuren en vormen erbij. Dat vond de arts toch wel erg slim van hem. Verder praat hij honderduit en kan al hele lange zinnen maken: "oma, wat een mooie paarse jas" of "na het eten gaan we nijnjte kijken". Dat schijnt ook al best snel te zijn voor een 2-jarige. Zie je mij glimmen van trots?

En vanmiddag waren we lekker op zolder aan het spelen. Ik had eerst de was opgehangen en ben toen naast hem gaan zitten in de vensterbank. Vervolgens pakte Milo de pedaalemmer en ging "werken". Hij gaf me een kusje en ging toen op pad om vervolgens een paar seconden later weer terug te keren. Dat heeft hij wel een keer of 6 gedaan. Echt zo'n gezellig spelletje en ik ben bedolven onder de kusjes vandaag. Mijn dag kan dus echt niet meer stuk

[ Bericht 0% gewijzigd door Slaapmeisje op 12-03-2009 22:24:13 ]
pi_66986178
Wat cool van Milo

Lis vroeg zich vanmorgen af of een varken ook een navel heeft. Toen stond ik even met mijn mond vol tanden. Weer zo'n exemplaar met moeilijke vragen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_66998019
Slaapmeisje, ik zie je hier nog glimmen hoor Super dat hij zo goed meedeed, je weet zelf natuurlijk prima wat hij wel en niet kan, maar dat hij dat op het moment supreme laat zien is wel natuurlijk!
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:13 schreef Moonah het volgende:

[..]

Het lijkt me toch wel zo prettig (zowel voor Meike als voor jou...) om dat soort zaken consequent en sámen uit te voeren...
Nou ja....uh ja, misschien wel
Maar goed, als hij het wil proberen als ik er niet ben, en het werkt....dan hoor je mij niet klagen natuurlijk.
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:29 schreef snoopy het volgende:

Lis vroeg zich vanmorgen af of een varken ook een navel heeft. Toen stond ik even met mijn mond vol tanden. Weer zo'n exemplaar met moeilijke vragen
jeetje, hoe komt ze erbij? Wat was je antwoord???
  vrijdag 13 maart 2009 @ 09:14:42 #64
56471 pinquit
oh my lama!
pi_66998114
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:29 schreef snoopy het volgende:
Weer zo'n exemplaar met moeilijke vragen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_67007776
Ik heb gezegd dat een varken vast ook een navel heeft maar dat ik alleen niet wist waar die precies zat
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 13 maart 2009 @ 21:42:02 #66
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67022865
gewoon op zijn buik... net als bij alle zoogdieren

Milo mama glimt..... en met recht. Jij lief knap kind. Maar vooral lief. Ik krijg geen kusjes .... in elk geval niet zo maar. Alleen als Maud zelf weggaat, maar als ik wegga krijg ik een: doooooeeeeeei mama en een big smile. Opa daarintegen is vandaag bedolven onder kroeltjes en kusjes. En opa volees was erg veel gehoord vandaag. Opa heeft dus bijna de hele boekenkast voorgelzen.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 15:12:02 #67
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_67040137
Bijdehand? Na het kdv? Volgens mij ligt daar wel ergens een oorzaak, maar Simon is de laatste dagen gewoon alleen maar bijdehand! Of gewoon peuter natuurlijk

Wat een schrik voor Kim zeg, poe! Gelukkig niets ernstigs.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_67061129
Hier ook geen kusjes hoor voor mama hoor chacama, wel voor papa, opa en oom.... toen ze net door had dat ze kusjes kon geven werd iedereen er onder bedolven maar nu.... Als ik om een kusje vraag en papa is in de buurt dan moet die mij een kusje geven haha. ze zal wel denken een kus is een kus maar ik doe het niet!
pi_67062003
Ik zei toch laatst dat Sara zo ontzettend veel moest plassen? Het is inderdaad vanzelf beter geworden (zoals een paar van hier al zeiden). Ze plast nu echt nog maar om het uur ipv elk half uur We letten wel meer op hoevel ze drinkt, dat helpt vast ook. Maar ze kan het nu ook ophouden, als we bijvoorbeeld in de auto zitten en niet meteen kunnen stoppen
Sara
Merel
Ukje
pi_67071514
Wat goed van Sara.

We zijn dus bezig Kim zindelijk te krijgen, maar wil nog niet best lukken.
Paar dagen geleden de hele dag geen luier om, tig ongelukjes gehad. Maar wel 1x gepoept op de wc.
Maar nu wil ze niet meer zonder luier om. Dwingen lijkt me geen goed plan. Wat denken jullie?
Op de psz wil ze nu ook naar de wc, omdat de andere kindjes dat ook doen. En soms komt er ook wat. Dus dat gaat op zich wel goed. Vind het wel lastig om in te schatten wat de beste methode is zeg maar. Ook is het lastig als Tyler de fles krijgt en ze dan moet plassen bijvoorbeeld.
Snappen jullie het nog, of ben ik heel vaag?

Verder gaat het supergoed met haar! Kan nu heel goed praten. Is altijd vrolijk en nu ook heel zorgzaam voor haar broertje. Uiteraard soms ondeugend (altijd leuk in de supermarkt ...) maar luistert best goed. En kan lekker spelen, zowel alleen als met mij/ons. Gewoon een schatje is het!

Ohja, uit een beker drinken wil nog niet best. Ze is dan te druk, of wil te snel, let dan niet goed op en boem alles nat. Komt wel goed toch? Djeez dacht gisteren van niet, maar dat komt omdat zijn tijdschrift nat was geworden.
  zondag 15 maart 2009 @ 15:35:54 #71
190853 RockabeIIa
pi_67071730
Ingrid, misschien heeft ze iets meer de ruimte nodig. Klinkt alsof er wel heel veel op haar bordje komt de laatste tijd. Telkens wisselende situaties thuis, opeens aandacht moeten delen en de zorgen van je ouders voelen vind ik nogal wat.
Komen jullie al een beetje in rustiger vaarwater?
pi_67074463
Ja ik zit enorm te twijfelen qua zindelijkheid. Juist omdat alles zo druk is geweest.

Het is nu wel een stuk rustiger gelukkig, sinds hij thuis is. Nouja, als ze maar zindelijk is als ze naar de basisschool gaat. Shit, moeten we ook maar eens achteraan.
Maar morgen naar de kinderarts, dinsdag psycholoog en dan ook nog eens de fysio. Woensdag psz, donderdag helemaal niks, lekker thuis, vrijdagmiddag psz en dan weekend. Soms best druk dus, alles bij elkaar.

Trouwens leuke avatar, komt me bekend voor.
  zondag 15 maart 2009 @ 19:58:44 #73
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67080052
Ingrid. Ik zou het gewoon wat meer loslaten. Het komt echt wel. Laat Kim nu maar net als jullie eers weer wennen aan de nieuwe situatie. Geef ze evt. luierbroekjes. Als ze dan zelf wil gaan plassen dat kan dit, maar het hoeft nog niet. En als ze het op de psz wel doet... alleen maar mooi.

En qua drinken. Fleur drinkt nu nog steeds het liefst uit een grote rietjesbeker, juist omdat ze dan minder kritisch hoeft op te letten. Ze kan het echt wel, want op school heeft ze gewoon een drinkbeker en als we op bezoek zijn ect. drinkt ze ook gewoon uit een glas.
  zondag 15 maart 2009 @ 22:07:57 #74
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_67085016
Kent iemand dit?
Cas klaagde ineens over buikpijn, maar ik dacht dat het in een spelletje was (dat ik dan de dokter was en moest kijken) en nam het dus niet zo serieus.
's Avonds aan tafel wees hij op zijn navel en vroeg wat dat was. Dus gezegd dat dat zijn navel was en legde mijn hand erop. Vond dat het een beetje hard was.
Cas heeft een 'bobbeltjes-navel', dus die staat altijd wel iets uit. Manlief kleedde hem om en riep mij erbij. Zijn navel was inderdaad wat dik en er kwam een beetje pus uit.
Ge-googled natuurlijk, want waren bang voor een navelbreuk. Maar dat leek me wat laat. Kan ook een schimmelinfectie zijn. Morgen maar eens de echte dokter bellen.
Hebben jullie dit wel eens gehad bij jullie kinderen?
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 15 maart 2009 @ 22:11:10 #75
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67085131
nooit gehad zoiets. wel even schrikken lijkt me!

een navelbreuk kan altijd komen, hoeft niet vroeg bedoel ik. maar bij een navelbreuk is er niks ontstoken aan de buitenkant. dat betekent gewoon dat het buikvlies bij de navel is gescheurd.
maar het kan wel zo zijn dat de 'vouwtjes' bij de navel zijn gaan ontsteken door achterblijvend vuil of vocht ofzo. het lijkt me iig eerder iets van de huid.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')