Komt me bekent voor en ja hoor dat is dan een harde buik, net of er iemand je een mep verkoopt in je buikquote:Op woensdag 18 maart 2009 22:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had vandaag met een heel simpel stukje wandelen toch ineens een heel erg nare pijnlijke kramp onderin mijn buik. Is dat dan een harde buik? Iig ben ik daarna over gegaan op bejaardentempo en toen zakte het wel weer weg.
Maar even in de gaten houden...
had ik ook gelezen ja, of het waar is weet ik niet maar bij ons kindje was de hartslag bij de 14 wkn controle 165 ongeveer en eergister bij 18 weken zaten er pieken tussen van 173. En we krijgen dus een meisje. Dus bij ons gaat die vlieger van boven de 150 in ieder geval wél op.quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:53 schreef RockabeIIa het volgende:
Poppedein, soms hoor je wel eens over dat de snelheid van de hartslag verteld wat voor geslacht het kindje heeft. En soms lees je dat het allemaal nonsens is wat daarover gezegd wordt. Kun jij daar wat meer over zeggen?
Nou huup huup ik ben er ondertussen wel achter dat die brede heupen nergens goed voor zijn hahaha.quote:Op donderdag 19 maart 2009 07:49 schreef huuphuup het volgende:
Ja lag het maar aan het haar op mn hoofdhahaha ik krijg donshaartjes op mn onderbuik
maar goed als het goed is verdwijnt het ook vanzelf weer dus ik blijf er maar vanaf voordat ik het erger maak enzo.
Ooooh MamaNik, die van die bevalling heb ik ook gehad ja!Mn schoonmoeder keek me es twee keer aan, toen ik 7 weken was ofzo en toen zei ze zo heel stellig "ja jij gaat heel makkelijk bevallen" En tot op de dag van vandaag denk ik nog steeds van eh
zomaar... Nouja, laten we hopen dat ze gelijk krijgt
En onze knul zit steeds onder de 150quote:Op donderdag 19 maart 2009 06:48 schreef huuphuup het volgende:
[..]
had ik ook gelezen ja, of het waar is weet ik niet maar bij ons kindje was de hartslag bij de 14 wkn controle 165 ongeveer en eergister bij 18 weken zaten er pieken tussen van 173. En we krijgen dus een meisje. Dus bij ons gaat die vlieger van boven de 150 in ieder geval wél op.
Zo, dan is je eerste zwangerschap niet echt lekker verlopen dan. De reden dat wij gewacht hebben met een 2e was ook de zware bevalling van mijn zoontje, hoop dingen waarvan ik nu zeg, " nee, dat had niet gemogen" maar ja dat is achteraf gepraat. Ik mag medisch gezien niet klagen, mijn bloeddruk is nog nooit zo laag geweest, en ondanks de bekende kwaaltjes (x 2, dus ook de hormonenquote:Op donderdag 19 maart 2009 08:04 schreef MamaNik het volgende:
Hai, ja leuk nog een aankomende tweelingmama. Eh eerlijk gezegd ben ik er lichamelijk helemaal klaar mee. Het is gewoon zo anders dan de vorige keer. Toen liep ik wel bijna 2 weken overtijd en was mijn zoontje bij de geboorte 10 pond! Nu ben ik dan vandaag 35 weken en wegen Jip & Janneke samen al 11 pond plus ik heb heel veel vruchtwater.
De pijn uit mijn onderbuik straalt nu door naar mijn linkerbovenbeen, erg pijnlijk bij het lopen. Gisteren teveel gedaan (dan gaat mijn zoontje niet naar het kinderdagverblijf en tja die kan ook niet de hele dag binnen zitten met dat mooie weer) , vandaag dan weer rustig aan doen.
Ik hoop maar dat ik gewoon kan bevallen, wil geen keizersnede.
Hoe is het met jou? hoever ben je nu? Weet je de geslachten al?
De verhuizing ingezet van buikfototopic naar hier.
Wennie29:
Met mij gaat het goed hoor, beter als bij mijn eerste zwangerschap toen lag ik met 17 weken in het ziekenhuis vanwege een te hoge bloeddruk. En nu lijkt die onder controle te zijn al heb ik van de week 1 pilletje erbij gekregen om hem laag te houden, merk wel dat het zwaarder is en vooral drukker binnen hahaha plus er loopt er nog 1 rond die in mei pas 2 wordt.
Was even schrikken de eerste echo want je rekent er toch niet op dat het er 2 kunnen zijn vooral niet omdat het bij ons in de familie helemaal niet voorkomt.
Ben nu 26+ 1en ja we weten de geslachten al maar we houden ze nog even geheim.
Hebben ze nog niks gezegd over een eventuele bevalling??
Ik begin er af en toe gewoon zelf over hahaha ik wil juist liever niet natuurlijk bevallen mijn eerste bevalling was niet leuk 20 uur tot volledige ontsluiting toen 2 uur persweeën en toen uiteindelijk een keizersnede omdat hij niet bleek te passen door mijn bekken.
Dus wat mij betreft gebruiken ze het bestaande luikje en waarschijnlijk gaat dat dus ook wel gebeuren.
Ja oke, je hebt gelijkquote:Op donderdag 19 maart 2009 08:34 schreef Brighteyes het volgende:
Dat laatste is natuurlijk onzin. Jullie mogen toch net zo goed over je zwangerschap praten als elke andere zwangere? Je plaatst jezelf nu echt onnodig buiten het geheel.
Nee helaas, nog niks aan het handje hierquote:Op donderdag 19 maart 2009 08:22 schreef Brighteyes het volgende:
Tex, waar zit jij trouwens? Vandaag niet vroeg je bed uit? Offeh....
* Brighteyes ziet nu pas dat je sinds gisteren half 11 niet meer geweest bent...
Heeft de fysio toch iets los kunnen rommelen?
Jammer, ik had gehoopt dat je goed nieuws had.quote:Op donderdag 19 maart 2009 08:56 schreef texelonia het volgende:
[..]
Nee helaas, nog niks aan het handje hierMeestal kom ik pas online als ik Noah naar school heb gebracht. Heel soms al iets eerder spieken op m'n telefoon
Vandaag 40 weken
Dankjewel voor je welkom, ik zie buiten op straat wel " ineens" heel veel tweeligen ja. Besmettelijk? haha in ons geval gewoon erfelijk voor een deel ;-)quote:Op donderdag 19 maart 2009 08:57 schreef texelonia het volgende:
Alle 'nieuwe' zwangeren welkom trouwens
Wat leuk weer 2 tweelingen op komst. Zijn er al 4 in totaal dus, je zou bijna denken dat het besmettelijk is
Als jij je zorgen maakt, moet je gewoon contact opnemen met je VK hoor. 2 weken duren dan nog heel erg lang als jij je elke keer met die pijn afvraagd wat het is, of het kwaad kan enz.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:02 schreef Brighteyes het volgende:Ik hou niet van stiekem.
Net bij het door de gang lopen hier weer die pijnlijke kramp onderin mijn buik. Het is geen bandenpijn volgens mij, dat ken ik wel en voelt heel anders. Wanneer moet je zoiets nou melden bij de vk? Kan gewoon met mijn afspraak over 2 weken toch wel?
quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:18 schreef wennie29 het volgende:
Sta ik gisteren in het kruidvat, zegt de cassiere " nou je hoeft zeker niet lang meer" ik zeg nou dat lijkt zo, het zijn er 2. Zij " ja erg he, ik ben ook net zwanger van een tweeling, ik vind het verschrikkelijk" !!!hoe kan je dat in godsnaam zeggen. Ja ook ik moest aan het idee wennen, maar er zijn zoveel stellen die geen kinderen kunnen krijgen, wees toch dankbaar! Ik kon haar wel over de toonbank trekken, maar had er de puf niet voor. Haar woorden spoken steeds door mijn hoofd " een tweeling, wat erg he" ggggrrr
Haha nou het zou kunnen, maar stel jij loopt 2 weken overtijd, dan ben ik 37 weken, ja nou vooruit haha, maar hoop voor jou en mij dat jij gewoon lekker eerder gaat bevallen en Jip en Janneke nog gewoon lekker bij me blijven.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:24 schreef texelonia het volgende:
Wie weet haal je mij nog wel in dan wennie, ik ben vandaag 40 weken
Wat erg toch zeg, die kinderen krijgen dat ook mee! Die voelen dat toch aan (mijn mening).quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:27 schreef innepin het volgende:
[..]![]()
Verschrikkelijk nog wel
Ik snap dat ook niet zo goed...
Mijn ene schoonzusje heeft een tweeling van 14 maanden en die roept ook altijd "Nou ik gun niemand een tweeling, het is zo zwaar blablabla" en nóóit iets positiefs over die twee leuke jochies. Snap ik ook niet
ok, thanx. Heb er vanmorgen al 2 genomen, dus vanmiddag eventueel nog en vanavond voor het slapen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:49 schreef texelonia het volgende:
Mijn vk zei van de week dat je paracetamol beter 2 tegelijk in kan nemen, en dat mag dan 3 keer op een dag.
Oh Vicky wat rot voor je die migraine, volgens mij inderdaad 3 x 2 paracetamol.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:50 schreef Vicky het volgende:
[..]
ok, thanx. Heb er vanmorgen al 2 genomen, dus vanmiddag eventueel nog en vanavond voor het slapen.
Yep, hopelijk helpt een beetje. Hoofdpijn is zo verrot... Ik heb er wonderwel al een paar dagen *ineens* geen last meer van (afkloppen)!quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:50 schreef Vicky het volgende:
[..]
ok, thanx. Heb er vanmorgen al 2 genomen, dus vanmiddag eventueel nog en vanavond voor het slapen.
houden zo!! Ik heb er gelukkig de laatste weken ook niet veel last van... tot gister..quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:53 schreef texelonia het volgende:
Yep, hopelijk helpt een beetje. Hoofdpijn is zo verrot... Ik heb er wonderwel al een paar dagen *ineens* geen last meer van (afkloppen)!
Hoi Noli, het zal wel mijn zwangerschapsdementie zijn, maar kan me je niet meer herinneren.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:53 schreef Noli. het volgende:
Hee leuk Sweaty/Wennie! (ik was ooit Jonnetje of had ik toen al deze nick?)
En MamaNik ook welkom hier. Wat grappig zeg al die tweelingingen ineens hier.
Karin mooie echo!
En Rocka fijn dat je nog een echo mag!
zou best bandenpijn kunnen zijn, maar al sje het niet vertrouwd gewoon de vk bellen!!quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:12 schreef Brighteyes het volgende:
Thanks meiden.
Vicky, het zijn geen steken, het is echt een naar soort kramp. Net boven mijn schaambeen.
Mss is het toch ook wel bandenpijn hoor, geen idee. Voel tegelijk ook wel mijn bekken/heupen/onderrug.
Het is niet zo zeer dat ik me echt zorgen maak, maar het lijkt me dat ze het wel moeten weten voor het totaalplaatje. Ik ben zelf nu al nl. ernstig rekening aan het houden met dat ik mss wel niet mee kan met de snoepreisjes dit jaar.Dat is nl. erg veel lopen en staan en die zijn pas over een week of 4-8. En als ik dit nu al voel, dan kan dat nooit echt een goed idee zijn.
ik dnek ook een jongetje..quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, en wat wordt het dan dus?????
Want ik denk wel dat je een jongetje bedoelt, maar helemaal zeker weten doe ik niet!
Wel jammer als je het echt geheim had willen houden...
Bedankt voor je welkom DuchessX, spannend straks je echo!!! Heel veel succes hopen dat het kindje een beetje gunstig ligt! Geniet ervan!quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:31 schreef DuchessX het volgende:
Welkom tweelingmama's!![]()
Tex ik vind het zo spannend! Ik moest meteen aan jou denken vanmorgen toen ik opstond
Noli ik kan me voorstellen dat je even helemaal van je stuk bent zeg![]()
Nog 2,5 uur en dan weten we (hopelijk) wat het wordt...what shall it be...een jongen of een meisje... Ben ook wel een beetje benauwd dat de baby het niet wil laten zien of dat het gewoon nog niet goed genoeg ontwikkeld is om het geslacht te bepalen...ik wil het gewoon zo graag weten!
Ik las dat baby's vanaf 17 weken geluiden buiten de baarmoeder kunnen horenMeteen vanalles dat geluid maakt tegen mijn buik gehouden (Juup©, katten, een muziekdoosje met Kortjakje...
)
Oh ja nog 2 vragen aan jullie.
Zo'n belletje op je buik dat geluid maakt, is dat iets en zo ja waar is dat te koop?
Ik twijfel over een wiegje naast mijn bed voor de eerste 3 maanden. Maar wat zijn de voor- en nadelen? Is het voor het kindje niet moeilijk als het na een aantal maanden verhuisd naar zijn/haar eigen kamer? Is het beter om het kindje meteen op de eigen kamer te leggen? Pfff ik weet het allemaal niet...meningen graag!
Tex zou idd fijn zijn als je wat laat weten als 'het' begintSucces alvast, je weet maar nooit!
quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:31 schreef DuchessX het volgende:
Tex ik vind het zo spannend! Ik moest meteen aan jou denken vanmorgen toen ik opstond
Oh ja nog 2 vragen aan jullie.
Zo'n belletje op je buik dat geluid maakt, is dat iets en zo ja waar is dat te koop?
Ik twijfel over een wiegje naast mijn bed voor de eerste 3 maanden. Maar wat zijn de voor- en nadelen? Is het voor het kindje niet moeilijk als het na een aantal maanden verhuisd naar zijn/haar eigen kamer? Is het beter om het kindje meteen op de eigen kamer te leggen? Pfff ik weet het allemaal niet...meningen graag!
Tex zou idd fijn zijn als je wat laat weten als 'het' begintSucces alvast, je weet maar nooit!
Haha herkenbaar, ik zit ook de laatste dagen aan de beschuit met muisjes. Over beschuit met muisjes gesproken, weet iemand waar je die mini beschuitjes kunt krijgen? Ik wil die namelijk uitdelen bij mijn zoontje op het kinderdagverblijf, en zie zo'n groot beschuitje voor de kinderen niet zitten (en de leidsters waarschijnlijk nog minderquote:Op donderdag 19 maart 2009 11:47 schreef texelonia het volgende:
Oh en ik zit vast aan een boterham met roze muisjesWe hadden het alvast in huis en had er zo'n zin in ineens
Waarom doe je niet gewoon lange vingers met een beetje boter aan het eind en ze dan in de muisjes dopen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:50 schreef wennie29 het volgende:
[..]
Haha herkenbaar, ik zit ook de laatste dagen aan de beschuit met muisjes. Over beschuit met muisjes gesproken, weet iemand waar je die mini beschuitjes kunt krijgen? Ik wil die namelijk uitdelen bij mijn zoontje op het kinderdagverblijf, en zie zo'n groot beschuitje voor de kinderen niet zitten (en de leidsters waarschijnlijk nog minder)
Dat meen je niet! ik heb weer eens een ideequote:Op donderdag 19 maart 2009 11:51 schreef Troel het volgende:
Zijn niet meer verkrijgbaarBE heeft geloof ik bij de geboorte van Sasha nog contact gehad met Bolletje daarover?
Haha goed idee, je vindt het vast niet erg dat ik je idee even jat ??? ;-) tenzij ze naar hetzelfde kinderdagverblijf gaan, maar dat lijkt me wel heeeeeeeeeeel toevallig.quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:54 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Waarom doe je niet gewoon lange vingers met een beetje boter aan het eind en ze dan in de muisjes dopen.
of chocolade smelten daar even de lange vinger een stukje doorheen en dan gelijk in de muisjes.
1 van die 2 wordt onze traktatie voor het KDV als de twins geboren is.
Chocolade is natuurlijk alleen maar geschikt voor de wat oudere kinderenquote:Op donderdag 19 maart 2009 11:54 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Waarom doe je niet gewoon lange vingers met een beetje boter aan het eind en ze dan in de muisjes dopen.
of chocolade smelten daar even de lange vinger een stukje doorheen en dan gelijk in de muisjes.
1 van die 2 wordt onze traktatie voor het KDV als de twins geboren is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |