abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:28:27 #1
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67164255
Zwangerschap en geboorte deel 460

De aanstaande papa's en mama's :

***19 maart 2009: texelonia en Micha ***
18 april 2009: S_oepstengel
20 april 2009: Iksje
21 april 2009: Berto (papa)
22 april 2009: Wennie29 ( jongen & meisje)
27 april 2009: nummer_zoveel
04 mei 2009: Noli
20 mei 2009 Marlieske
20 mei 2009: Roonaan en Lief (meisje)
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009: Memmel (jongen)
31 mei 2009: Vicky (meisje)
06 juni 2009: Mammania (jongen)
13 juni 2009: TheFrankey (papa)
21 juni 2009: tessie (jongen)
24 juni 2009: MamaNik ( )
03 juli 2009: mikoxx ( )
03 juli 2009: MeNicole
07 juli 2009: wiseguy79
11 juli 2009: Jeetjejom
14 juli 2009: Flower-Ti-Amo
24 juli 2009: panda1980
25 juli 2009: Innepin
28 juli 2009: McLaura (jongen)
*** 31 juli 2009: miss_sly en het_fokschaap *** (meisje)
31 juli 2009: Nijna
09 augustus 2009: _Bar_
12 augustus 2009: Sjotime en Quinny
16 augustus 2009: Chan
18 augustus 2009: huuphuup (meisje)
*** 19 augustus 2009: Brighteyes en Stinkie *** (jongen)
21 augustus 2009: Kersjes
24 augustus 2009: Poppedein (meisje)
*** 25 augustus 2009: DuchessX en Juup© *** (meisje)
25 augustus 2009: SilkTie (papa, )
30 augustus 2009: Murp (papa)
17 september 2009: Linda2205
17 september 2009: mefke79
20 september 2009: Stiemie
20 september 2009: Ssserpente
22 september 2009: XXXKarinXXX
28 september 2009: Takkembah
03 oktober 2009: RockabeIIa
07 oktober 2009: Xenia
09 oktober 2009: Sorbootje
12 oktober 2009: Martine1984
16 oktober 2009: Sproet-je
27 oktober 2009: lunastar
03 november 2009: Twinkly
07 november 2009: Fiemeeltje

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 47% gewijzigd door BE op 19-03-2009 19:47:52 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:29:00 #2
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67164276
Rocka!
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:33 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

ik bedoelde meer die steun geven, niet die voor de sier
Bar www.prettymum.nl -> baby in je buik -> Kussens & ondersteuning daar staan de Cariwell Sporty buikband en de Anita Babybelt.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_67164863
Bar ik heb bij mijn vorige zwangerschap de Anita Babybelt gebruikt en die beviel zo goed dat ik 'm in de winkel meteen heb omgehouden Vooral als ik dagen had waarop ik veel moest staan/ veel lopen was dat ding ideaal!

Ik heb 'm gekocht bij een linderiezaak waar ze ook zwangerschapsbh's verkopen. Volgens mij verkoopt prenatal 'm ook.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:43:29 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67164886
Tssss, prutsmod!
pi_67165005
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:42 schreef Stiemie het volgende:
Bar ik heb bij mijn vorige zwangerschap de Anita Babybelt gebruikt en die beviel zo goed dat ik 'm in de winkel meteen heb omgehouden Vooral als ik dagen had waarop ik veel moest staan/ veel lopen was dat ding ideaal!

Ik heb 'm gekocht bij een linderiezaak waar ze ook zwangerschapsbh's verkopen. Volgens mij verkoopt prenatal 'm ook.
een prenatal is hier niet in de buurt
ga hem bestellen maar.
hier bij de vorige zwangerschap had ik er ook 1, alleen toen weinig aangehad, en later weggedaan alleen weet niet meer aan wie. lekker handig nu ik hem zelf toch best wel nodig heb.

juist door het vele lopen heb ik aardig wat last van mijn banden, en denk dat zo een steunband wel uitkomst bied, om het leed juist in de piekmomenten wat te verkleinen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_67165295
Hoop dat het helpt, Bar, zo'n band

En BE @ vorige topic, 14 kilo bij 18 weken? HALLELUJA! ik ben nu, bij 21 weken, welgeteld een halve kilo aangekomen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:56:47 #7
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67165345
Ik heb daar dus helemaal geen last van. Ik had alwel met 7 (!) weken al last van beginnende bekkenklachten maar een paar keer naar de fysio en eigenlijk geen last meer van gehad.
Ze heeft me aangeleerd mijn bekken goed te kantelen en mijn buikspieren aan te spannen (navel intrekken) zodat ik 'zelf mijn buik draag' en niet mijn buik voor mijn lichaam bungelt waardoor ik zou gaan waggelen.
Ik weet niet zo goed hoe ik het anders uit zou moeten leggen, maar zo voelt het iig. I mijn fysio!

Oh ja, had ik trouwens al gezegd dat ik extra uren kraamzorg kan krijgen? Alleen maar omdat ik blijkbaar ADD heb!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_67165483
Is het trouwens raar dat ik mij zorgen maak over het kindje van mijn broer? 't is nog niet geboren hoor, maar hoe ze erover praten... ik heb ook geen ervaring met baby's, maar als schoonzusje zegt dat ze 't best de hele dag in het ledikantje kan leggen, dat regelmaat en 'wennen aan het "bedje=slapen" idee' onzin is, en dat een badstandaard niet nodig is, en dat kraamhulp haar irritant lijkt, én dat ze allebei nog nooit ook maar een baby hebben vastgehouden... dan vind ik toch dat ze even moeten bijlezen voordat dat kind geboren wordt
Maar ik wil ook niet betweterig zijn, zeker omdat ik zelf ook niet alles weet natuurlijk.
pi_67165495
Ik weet niet meer of deze nou al eens voorbij was gekomen of niet, maar bij deze, voor teckel-liefhebbers van H&M.
Kleuren zijn in het echt wit met bruin en zwart maar die mevrouw stond me zo bozig aan te kijken dat ik niet durfde te flitsen

Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67165611
Vervelend Innepin
maar aan de andere kant zijn er -zelfs hier!- mensen die zelfs nog nooit een baby van dichtbij bekeken hadden en die nu toch hele goede moeders zijn. Het klinkt vooral als een beetje puberaal gedrag zo "alles wat zij zeggen is stom en ik doe het lekker op mijn eigen manier want die is veel beter." Puntje bij paaltje komen dat soort dingen meestal wel goed. En sja, vooral niet geloven in regelmaat en dat soort dingen! Dan zit je lekker tot je vierde met een kind wat dramatisch slaapt (zie BE's verhaal in het slaap-topic). Bottomline, ik denk dat jij er weinig aan kunt doen en dat is heel frustrerend ik ken het maar je begint er heel weinig tegen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67165732
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:03 schreef huuphuup het volgende:
Vervelend Innepin
maar aan de andere kant zijn er -zelfs hier!- mensen die zelfs nog nooit een baby van dichtbij bekeken hadden en die nu toch hele goede moeders zijn. Het klinkt vooral als een beetje puberaal gedrag zo "alles wat zij zeggen is stom en ik doe het lekker op mijn eigen manier want die is veel beter." Puntje bij paaltje komen dat soort dingen meestal wel goed. En sja, vooral niet geloven in regelmaat en dat soort dingen! Dan zit je lekker tot je vierde met een kind wat dramatisch slaapt (zie BE's verhaal in het slaap-topic). Bottomline, ik denk dat jij er weinig aan kunt doen en dat is heel frustrerend ik ken het maar je begint er heel weinig tegen.
Ik zeg ook niet dat iedereen verplicht op cursus moet ofzo. Maar het is (vooral) haar koppigheid, het niet willen leren, mensen niet geloven als ze iets proberen uit te leggen. Ergens hoop ik dat ze de eerste paar dagen meteen met hun neus op de feiten worden gedrukt, zodat ze beseffen dat je niet alles op eigen houtje kan doen, in plaats van dat het nog min of meer lukt ook, de manier die zij beschrijft. Ze moet wel een héél makkelijk kind krijgen, wil ze het voor elkaar krjigen zoals zij het in gedachte heeft
pi_67165938
Ja nee dat bedoel ik ook niet van die cursus maar gewoon haar gedrag komt vrij puberaal over. Inderdaad het eigenwijze enzo.
Wat vindt je broer er zelf van verder? Staat hij vierkant achter haar of heb je het idee dat hij ook wel eigen opvattingen heeft over hoe hij zn kind groot wil brengen?

Ik ken uit mn eigen omgeving ook zoiets, wel iets anders maar dat heeft me een jaar of 4 gekost om dat los te laten en me er niet te druk meer om te maken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67165981
Ach zo merk in in mijn omgeving nu ook wel dat ik me aan zulke dingen "stoor". Ze gaan hun kindje vergelijken met hoe makkelijk Mikael was als baby zijnde. Nee joh, ga gewoon 2 dagen thuis werken dan doe ik net zoveel als ik op de zaak kan doen. Kind "vermaakt" zich wel!! Euh ja ok. Maar ja. Niet mee bemoeien, ze komen er vanzelf wel achter!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_67166224
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:12 schreef huuphuup het volgende:
Ja nee dat bedoel ik ook niet van die cursus maar gewoon haar gedrag komt vrij puberaal over. Inderdaad het eigenwijze enzo.
Wat vindt je broer er zelf van verder? Staat hij vierkant achter haar of heb je het idee dat hij ook wel eigen opvattingen heeft over hoe hij zn kind groot wil brengen?

Ik ken uit mn eigen omgeving ook zoiets, wel iets anders maar dat heeft me een jaar of 4 gekost om dat los te laten en me er niet te druk meer om te maken.
Ik denk, als ik heel eerlijk ben, dat hij niet echt duidelijk gevormde 'opvattingen' heeft bedacht over wat je met een kind aanmoet Maar hij is wel minder koppig dan z'n vrouw. Zij lijkt een paar willekeurige statements bedacht te hebben waar ze zich koste wat kost aan wil houden. (dus bv "Kraamzorg is onzin", "box is niet nodig", "de rest van de spullen kopen we wel als we denken dat het nodig is, dus ook een badstandaard halen we nog niet", "de eerste maand niemand op visite", "er staat wel zoveel pakken kraamverband op het lijstje, maar ík vind dat één pak wel genoeg is, daarna kan ik wel maandverband gebruiken" etcetera). En dat is frustrerend!

Nou ja, we zullen het zien, ze is over vier dagen uitgerekend...
pi_67166298
Ik denk inderdaad innepin dat hoe moeilijk het misschien ook is je het beter kan laten zoals het is. Wat MeNicole zegt, ze komen er vanzelf wel achter.
Al moet ik wel zeggen dat het idee kraamverzorgster mij heel erg tegenstaat. Wij houden niet zo van vreemden in huis en ook niet van mensen die mij zeggen wat te doen. Maar ja ik hoop dat dat allemaal mee zal vallen.

Gister alweer 23 weken en de kleine zwemt heerlijk al schoppend rond
  woensdag 18 maart 2009 @ 12:24:58 #16
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67166379
lijkt me lastig innepin.

hier overlaatst een vriendin,ik was enthousiast aan het vertellen over de zwangerschap (wat zelden voorkomt dat ik er spontaan enthousiast over kan praten)
meld zei me tussendoor doodleuk,
dat je je jezelf dat nog een keertje gaat aandoen...
Je lijkt wel gek...
en je denkt dat je dat zomaar weer even doet...

Sommige mensen je hebt die er altijd wel tussen zitten, en je doet er weinig aan.
pi_67166657
Jezus Bar
Wat een lompe mensen lopen er toch rond op deze aardkloot
  woensdag 18 maart 2009 @ 12:35:20 #18
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67166752
je mg gerust weten ze is nog vrijgezel, nog nooit samengewoond, laat staan iets weet over het moederschap.....
pi_67166908
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:00 schreef huuphuup het volgende:
Ik weet niet meer of deze nou al eens voorbij was gekomen of niet, maar bij deze, voor teckel-liefhebbers van H&M.

[ afbeelding ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_67167430
Tja kraamverband ik had een hele doos in huis uiteindelijk is de hele doos ook weer vertrokken naar stichting Hope, als ik er 2 van heb gebruikt is het veel.... grote kotex deed de truc ook en ik kon iig fijn ondergoed aan.... tja tis maar net hoe vaak je het wisselen wilt.
Kraamzorg als deze weer zo lamlendig is staat ze na 1 dag buiten want ik vind het ongemak van een vreemde in huis dan niet opwegen tegen die keer half stofzuigen, en een box werd hier pas in elkaar getimmerd toen Isa er 2 weken was tja ze was wat vroeg.
En het badje zou best op de commode kunnen staan, ik heb het badje op de standaard, welgeteld alleen gebruikt toen de kraamverzorgster er was, daarna ging Isa mee onder de douche of met mij mee in het grote bad in een liggertje.
Tja ieder dus zijn opvattingen maar ik meende de vorige keer ook alles spik en span te moeten hebben en later bleek dat best overdreven te zijn in veel dingen en kan je die inderdaad beter pas kopen als je ze nodig hebt, had mij veel geld gescheeld
Maar ik begrijp je reactie wel Innepin, maar niet iedereen denkt hetzelfde over opvoeden en aanschaffen van spullen.

Ach en regelmaat is ook zo betrekkelijk.... Isa wilde overdag niet slapen, enige plek waar ze sliep was de kinderwagen of maxi-cosi ik heb me half gek laten maken op het CB met het boekje regelmaat en rust (Ria Blom) en heb jankend aan de trap gestaan omdat ik Isa moest laten huilen (ooh dat deed zo'n zeer) in haar bedje, na 2 dagen was ik het zat en ging ik maar wandelen en boodschappen doen met Isa in de wagen of draagdoek kreeg er veel negatieve reacties op van de "perfecte moeders in mijn omgeving" maar ik vond dat ik het prima deed gezien de situatie en Isa slaapt nu prima, nooit moeite meer mee.
't ligt dus maar net aan je kind hoe alles gaat lopen en niet aan de norm die gesteld word.
Mama van Isa en Ties
pi_67167442
en Bar die vriendin van jou is lomp...
Mama van Isa en Ties
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:04:00 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67167620
Ik snap gewoon niet hoe het badje op de commode kan staan. Waar wil je je kindje dan uitkleden en weer afdrogen en aankleden?

Innepin, ik snap dat je je zorgen maakt, maar wrsch is dit een teval van hoe meer je erover zegt, hoe meer zij haar kont tegen de krib gooit. Hopelijk komen ze er snel genoeg achter dat bepaalde dingen toch wel zinnig zijn. Komt vast wel goed.
pi_67167667
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:58 schreef marlieske het volgende:
Maar ik begrijp je reactie wel Innepin, maar niet iedereen denkt hetzelfde over opvoeden en aanschaffen van spullen.
Ieder z'n eigen opvatting, natuurlijk! Alleen kreeg ik na een gesprek met mijn schoonzusje de kriebels over die van haar. En hoe jij het hebt gedaan is toch héél anders dan hoe zij in elkaar zit hoor, geloof me! Nou ja, ik hoop in elk geval dat het blijft bij 'andere opvattingen' en niet doorslaat naar gewoon echt niet goed voor je kind zorgen (waar zowel mijn moeder als ik nu een beetje bang voor wordt, gezien de manier waarop de mama-to-be zich gedraagt, met natuurlijk meer voorbeelden dan hier genoemd).

Maar genoeg erover, we shall see

[ Bericht 6% gewijzigd door innepin op 18-03-2009 13:13:54 ]
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:14:49 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_67167948
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap gewoon niet hoe het badje op de commode kan staan. Waar wil je je kindje dan uitkleden en weer afdrogen en aankleden?

Innepin, ik snap dat je je zorgen maakt, maar wrsch is dit een teval van hoe meer je erover zegt, hoe meer zij haar kont tegen de krib gooit. Hopelijk komen ze er snel genoeg achter dat bepaalde dingen toch wel zinnig zijn. Komt vast wel goed.
Commode van drie meter hebben

Hier ging Ruben de eerste tijd gewoon in een emmer op de eetkamertafel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator woensdag 18 maart 2009 @ 13:15:10 #25
5428 crew  miss_sly
pi_67167959
Bar, wat een naar mens

innepin, vergeet niet dat je schoonzus ook hormonaal is! En misschien wel een stuk koppiger dan ze normaal zou zijn. Hoewel ik sommige dingen ook weer niet zo wereldschokkend vind. En dat van die regelmaat is gewoon jammer, want het maak thet voor de baby ook niet gemakkelijk in het begin, denk ik.

Maar de standard van dat badje...ik wil niet eens een badje kopen. Ik wil ene tummytub en dan als ze daar te groot voor is met zo'n badmatrasje in het grote bad of met ons. Is dat echt zo raar? Wij hebben eigenlijk gewoon geen ruimte voor zo'n badje en ik denk dat we het zo ook wel redden...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')