abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 maart 2009 @ 17:05:52 #1
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_67106548

Sports Interactive Games

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2009 is het spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen?
Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM2009 patch 1

MAC: Intel Processor, OS X 10.5.5 , NVIDIA GeForce 7300 / ATI X1600 Radeon. 1GB RAM
Windows: OS Windows Vista / XP; Vista 2.0 GHz / XP 1.4 GHz; Vista 1 GB / XP 512 MB RAM; 2 GB vrije ruimte;
128 MB NVIDIA FX 5900 Ultra, ATI Radeon 9800, Intel 82915G/82910GL of hoger

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 I
22

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco (met dank aan sjimz)
  maandag 16 maart 2009 @ 17:06:51 #2
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_67106584
Laatste post :
quote:
vragen:

- Waarom klagen spelers dat ze nooit spelen terwijl je ze nadrukkelijk een Backup contract hebt aangeboden? En wat doe je aan het klagen behalve hun weg te sturen?
- Heeft het klagen van niet spelende spelers nog invloed op je elftal?
pi_67106787
tvpavlyuchenko
  maandag 16 maart 2009 @ 17:22:30 #4
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_67107071
quote:
Op maandag 16 maart 2009 17:06 schreef Gtaboy107 het volgende:
Laatste post :
[..]

je kan ze ook laten spelen
IK verhuur ze veelal, of pleur ze in een affiliate.

een paar zeikerds maakt niet uit, maar veel kunnen de harmonie binnen de club negatief beïnvloeden.
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_67107304
quote:
Op maandag 16 maart 2009 17:22 schreef Reddiablo het volgende:

[..]

je kan ze ook laten spelen
IK verhuur ze veelal, of pleur ze in een affiliate.

een paar zeikerds maakt niet uit, maar veel kunnen de harmonie binnen de club negatief beïnvloeden.
Het probleem is dat veel spelers niet verhuurd kunnen worden, al zijn het goede spelers. Clubs lijken niet geïnteresseerd zelfs als je ze aanbied.

En jammer genoeg willen spelers ook niet altijd naar een affiliate.
  maandag 16 maart 2009 @ 17:57:47 #6
168255 J.Herrer
pi_67108090
Tvp
Ik moet in de eerste ronde Uefa cup tegen Zulte Waregem, dus grote kans dat ik de groepsfase haal
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_67108412
Gaat snel!
pi_67108582
quote:
Op maandag 16 maart 2009 17:57 schreef J.Herrer het volgende:
Tvp
Ik moet in de eerste ronde Uefa cup tegen Zulte Waregem, dus grote kans dat ik de groepsfase haal
Zulte is inderdaad geen wereldtopper. Ook niet in FM
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  maandag 16 maart 2009 @ 18:30:27 #9
25957 Reddiablo
pi_67109227
quote:
Op maandag 16 maart 2009 17:29 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Het probleem is dat veel spelers niet verhuurd kunnen worden, al zijn het goede spelers. Clubs lijken niet geïnteresseerd zelfs als je ze aanbied.

En jammer genoeg willen spelers ook niet altijd naar een affiliate.
Ja, maar het moet ook niet TE makkelijk zijn. Zullen er vast wel een paar willen, en ja.. er zullen er best een paar tussen zitten die ontevreden zijn. Stekelenburg? Silva?
www.3voor12denhaag.nl
pi_67109926
Waar kan ik een patch downloaden voor kits en logo's van de Premier League. Ben ook op zoek naar een patch zodat ik mijn game in het Nederlands kan afspelen, Nederlands is toch wat makkelijker dan Engels voor mij.

Thanks
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  maandag 16 maart 2009 @ 20:06:53 #11
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_67113248
Ik ben toch maar doorgegaan met Val di Sangro en sta nu aan het eind van seizoen 3 in de finale van de play-offs op 26 juni.

EDIT:
Gehaald

In de competitie ging het tot halverwege januari fantastisch maar toen de druk op mijn spelers groter werd en er veel interesse was ging spel rap achteruit. We bleven wel meedoen om de titel en hadden tot het einde volop kansen om de eerste plek te heroveren. Dit deden we niet waardoor we in de play-offs Cavese moesten uitschakelen. Na een 2-2 uit en een 0-0 thuis waren we op basis van onze eindklassering door naar de finale. Hier troffen we Perugia waar we uit met wat geluk 3-2 verloren en het thuis fantastisch afmaakten door 3-1 te winnen. Binnen 3 jaar in de Serie B en de Serie A lonkt.

[ Bericht 33% gewijzigd door Prik0 op 16-03-2009 20:24:14 ]
Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
  maandag 16 maart 2009 @ 21:28:54 #12
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67116204
Overzicht seizoen 2008/2009

Het eerste seizoen met Feijenoord zit er op en ik moet zeggen dat het me enigszins is tegen gevallen. Had er aan het begin van het seizoen voor gekozen om niemand te kopen en me vooral te richten op het versterken van de trainings- en scoutingsstaf. Daar is zo een beetje het hele transferbudget heen gegaan, met resultaat.

Niemand kopen houd dus in dat ik de competitie ben in gegaan met de volgende spelers:

Opzich een aardige selectie waar best wat mee bereikt kan worden. Eerste helft van het seizoen ging geweldig. Was van 30-8 tot aan 23-11 ongeslagen (2-0 verlies tegen AC Milan, geen schande). Enige minpunt was het geringe aantal doelpunten tijdens de wedstrijden. Daarom besloten om tijdens de winterstop over te schakelen op een andere tactiek.

Maar ook dat bracht me weinig geluk. Teveel gelijke spelen zorgde ervoor dat ik aan het einde van het seizoen op een zevende plaats eindigde. Let wel op het geringe verschil tussen de nummer 4 tot en met 7.

In de play-offs die volgde kreeg ik het lastige Groningen. De eerste wedstrijd ging dan ook verloren met 3-1. Gelukkig bracht de thuiswedstrijd een 4-0 zege met zich mee, waarna een derde (?) wedstrijd volgde die we vervolgens met 2-0 wonnen.

Volgende tegenstander was NAC, waar we helaas niet van konden winnen. Gelukkig kregen we wel een Europese plek toegewezen, maar dat is volgens mij omdat we de bekerfinale van Heerenveen verloren, die ook al derde stonden in de competitie.

Doelstelling is wel behaald!

Aankomend seizoen wil ik toch wat spelers lozen. Contracten van Timmer en Lucius worden niet verlengd en ik denk dat er ook geen toekomst meer zal zijn voor Makaay en Tomasson. Die twee zijn me iets te vaak geblesseerd. Heb wat jongere vervangers op het oog.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_67118283
Heb het spel gedownload

Om te kijken of het iets voor me is..
heb nog nooit een manager spel gespeeld en moet zeggen vind het tof!

Mn eerste match eindigde in een 0-0 en ik had alleen speler op een plek gezet en was begonnen...
2e match was vele malen beter omdat ik spelers rollen had gegeven

zal me eens gaan inlezen en opzoek naar tips

net mn 2e pot gespeeld

wat kost het spel nieuw?

en hoe kijken jullie je match? 2d? top? en helemaal? of enkel de goals/highlights
Narf!
  maandag 16 maart 2009 @ 22:50:34 #14
185115 Juk
Misschien
pi_67120141
Het 4de seizoen SC Cambuur-Leeuwarden zit erop.

Na een goed begin op de transfermarkt (eigenlijk had ik al in januari mijn slag geslagen met aflopende contracten) had ik vertrouwen in een succesvol jaar. Maar de voorbereiding verliep slecht, vooral defensief. In 7 wedstrijden kreeg ik 19 tegengoals en speelde ik daardoor tegen 2 amateurteams gelijk.

Ondanks dat ik hier en daar de tactiek had aangepast begon ik dramatisch aan de competitie. Na 9 nederlagen en een gelijkspel met een doelsaldo van 6 voor en 22 tegen stond ik stijf onderaan. Jack Tuyp kon niet tot scoren komen simpelweg omdat hij geen toevoer kreeg, op het middenveld werd elke keer de bal verloren.
Ondanks dat ik vanaf dat moment af en toe wat overwinningen sprokkelde, ik won van de nr 15, 16 en 17, stond ik in de winterstop nog steeds stijf onderaan. Met een keer op keer bij schoten buiten het strafschopgebied falende Jeroen Verhoeven was ik al snel op zoek gegaan naar een vervanger. Helaas was met een lege kas de enige optie die ik had gevonden Danny Wintjes. Een betere keeper dan Verhoeven alleen helaas pas beschikbaar in de winterstop. Maar met deze versterking in de ploeg dacht ik dat een laatste plaats weleens vermeden kon worden. Al snel bleek die gedachte terecht want er werd nu veel minder geïncasseerd dan eerst. Toen ik in maart ook nog eens op een transfervrije v.d. Wiel werd gewezen ging het helemaal een stuk beter.

Schijnbaar door wat meer rust achterin ging het aanvallend ook ineens lopen. Tuyp had een mooie serie met 11 goals in 10 wedstrijden wat me op een veilige 15de plaats bracht. Mijn geluk kon niet op, zou ik dan weer nacompetitie ontlopen? Het antwoord is vrij simpel, nee...
Door mijn zware programma in de laatste weken (achtereenvolgens Az, Psv, Top Oss, Groningen en Feyenoord) zakte ik nog 1 plaatsje en moest ik mijn plekkie in de Eredivisie gaan bevechten in de nacompetitie.

Ondanks dat ik dus in zwaar weer verkeerde in de competitie verliep de KNVB beker minder desastreus.
In die slechte beginperiode had ik wat geluk met de loting want Dordrecht (penalty's) en de Psv Reserves (2-0) werden verslagen. Met Wintjes vers in de selectie kreeg ik in de 4de ronde mijn aartsrivaal Heerenveen op bezoek.
Al na 8 minuten had Pranjic gescoord, maar gelukkig maakte Gerardi 8 minuten later de gelijkmaker. 10 minuten later was het bijna precies omgekeerd. Tuyp maakte 2-1 maar een minuutje later wist Lee Ho weer gelijk te maken. Deze 2-2 stand werd daarna 70 minuten lang onder druk gezet maar veranderde niet. Na een slopende partij moesten we dus gaan verlengen. De conditie van de Heerenveen spelers was verre weg de betere dus ik koos ervoor om voor de penalty's te gaan.

Na een zenuwslopende verlening van 30 minuten kreeg ik uit een zeldzame counter in de 120ste minuut nog een corner. Met bijna alle aanvallers al gewisseld zag ik het puur als tijdwinst en ik begon een penalty lijstje te verzinnen.
Maar tot mijn verbazing en mijn grote geluk wist Michael Jansen de afvallende bal van 20 meter in de kruising te volleren!! Gelijk daarna werd er afgefloten en stond ik springend en schreeuwend in mijn kamer te dansen. Dit was de spannendste wedstrijd die ik met FM09 had gespeeld en dan uitgerekend tegen mijn grote aartsvijand!

[ afbeelding ]

In de loting kreeg ik voor de kwartfinale FC Utrecht. Ondanks hun slechte positie in de competitie, 17de, was ik op mijn hoede voor de Cupfighters. Gelukkig was het nergens voor nodig en werden ze makkelijk opzij gezet.

[ afbeelding ]

De loting voor de halve finale koppelde me toen aan FC Groningen. Toen de nummer 3 in de competitie en ik had in 5 wedstrijden nog geen punt tegen ze gepakt. Toen ik na 25 minuten dan ook met 2-0 achter kwam had ik er vrede mee dat het avontuur zou eindigen in de halve finale.
Het had mijn slechte competitie wat kleur gegeven en die paar ton prijzengeld was zeer welkom. Dat in een slechte wedstrijd de revelatie van het seizoen Cascio (enige rede dat hij 2 jaar eerder gehaald was voor een paar knikkers en een spiegel was dat hij vriendjes was met de ongelukkige, op een transfer loerende Mascio) in de 37ste minuut nog de 2-1 maakte deed me niet veel. Dat Jackie Tuyp 2 minuten later de gelijkmaker binnen schoot liet me wel juichen. Met een 2-2 de rust in gaf hoop! Na weer een half uur weg gespeeld te worden stond het nog steeds 2-2 en begon ik zelfs wat balbezit te krijgen. Sterker nog, er kwamen kansen. Uit 1 van deze kansen kwam zelfs de 2-3!
Met nog 7 minuten te spelen zette ik een handbal verdediging neer en deze werd niet meer doorbroken.

De eerste bekerfinale voor Cambuur was een feit!! En dat niet alleen. Ik bedacht me dat de andere finalist vast al Europees speelde en ik dus automatisch ook in de internationale competitie mee zou doen.

[ afbeelding ]

Mijn tegenstander in de finale was ADO Den Haag en die stonden 11de in de competitie, er lagen dus kansen. Maar elk voordeel heeft een nadeel... Zei speelden niet al Europees en dus was er alleen voor de winnaar een plek weggelegd in de UEFA cup.
Tot overmaat van ramp moest ik Cascio, mijn AMR en met een gemiddelde van 7.16 mijn beste speler, en spits Gerardi missen.

Voordat ik goed en wel zat voor de wedstrijd stond ik al achter. Na 1 minuut was het nota bene Mboua die scoorde. Nadat ik hem 4 jaar eerder had verkocht had hij amper 25 wedstrijden gespeeld en niet meer gescoord en dan dit. Om het nog erger te maken maakte Caracciolo in de 6de minuut ook nog 0-2. Maar omdat ik had geleerd van het verleden wanhoopte ik dit keer niet en wachtte rustig af.
Mijn geduld werd geloond want in de 22ste minuut was het Jerry Tol, de vervanger van Cascio en 17 jarige jeugdspeler, die de aansluitingstreffer op het bord zette. Vervolgens stond ADO 20 minuten onder druk en kon Goedhart het niet meer handelen bij weer een gevaarlijk moment en hij schoot de bal dan ook hard achter zijn eigen keeper. Voor de 3de keer in de beker stond het 2-2. Dit keer haalde deze stand de rust eens niet. 3 minuten in blessure tijd scoorde de vervanger van Gerardi, Paul Hughes, na een mooie solo de 3-2. Ik stond voor in de bekerfinale!!!

Na mijn spelers in de rust te hebben opgepept ging ik in de tweede helft verder waar ik was gebleven, dominerend over het hele veld. Vol vertrouwen dat er elk moment een goal ging vallen die de wedstrijd op slot zou gooien tikte de tijd door. Maar hoe verder die tijd tikte hoe minder dominant ik speelde en hoe zenuwachtiger ik werd. Zo'n 10 minuten voor tijd wisselde ADO 2 verdedigers voor aanvallers en was ik genoodzaakt ook in te grijpen. Met weer die handbal verdediging in plaats moest ik het nog 10 minuten en een beetje volhouden. Nou speel ik altijd met highlights aan en dan kan 10 minuten voorbij vliegen. Maar als er continu schoten zijn voor de tegenstander en je op de tijd gaat zitten letten duren die 10 minuten laaang.

Maar zelfs 10 lange minuten zijn ooit afgelopen. En dat einde was heel dichtbij toen er in de 94ste minuut nog 1 keer een bal in mijn pot werd gegooid.
Als in slowmotion zag ik de bal indraaien.
Een fractie van een seconde dacht ik het aller ergste...
Maar toen maakte een poppetje met een Cambuurshirt contact met de bal om hem terug over de middenlijn te rammen.
Nog voordat de bal stuiterde vond de scheidsrechter het genoeg en floot hij af.
Voor het eerst in de historie was SC Cambuur-Leeuwarden erin geslaagd de KNVB beker te winnen!!!

[ afbeelding ]

Na alle felicitaties van het bestuur, de fans en mede-trainers in ontvangst genomen te hebben restte ons nog 1 taak... In de Eredivisie blijven. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een ploeg die de beker wint ook degradeert. Of beter nog, Europees spelen maar wel vanuit de eerste divisie.

Nog moe van de festiviteiten moesten we naar Emmen om daar de FC te verslaan. Na een over en weer gaande pot werd het 2-2. In de thuiswedstrijd kwamen we nooit meer in de problemen maar was de overwinning mager, 1-0.
Daarna waren onze buren aan de beurt. BV Veendam kwam vol goede moed naar het Cambuur Stadion maar werd gauw weer naar huis gestuurd met een 3-0 nederlaag. Dat de uitwedstrijd vervolgens 2-2 werd was een mooie afsluiter van een zeldzaam seizoen in Cambuur.

Ik had tijdens het seizoen gespeeld met de gedachte dat ik misschien maar eens een andere club met meer toekomst moest gaan zoeken (zonder geld kom je nergens). Maar met een Europees avontuur voor de boeg en 6 miljoen aan prijzengeld op de bank kon ik de nieuwe contractaanbieding natuurlijk niet weigeren.

Even een repost voor mensen die hem gemist hebben aan het einde van het vorige topic.
The only thing I fear is my MoM
pi_67123732
In m'n eerste seizoen met Feyenoord 9e geworden en dus Europees voetbal misgelopen. Bijna alle spelers hebben het vertrouwen in mij (de manager) verloren. Gelukkig waren enkele talenten na een contractverlenging weer tevreden en heb ik alle 30+ers de deur uit gedaan. Over m'n eerste seizoen wel 40 mln winst gemaakt dus heb ik van mijn bestuur 12.25 mln gekregen om mee te doen om het kampioenschap. Ik
heb Fiorillo, Dudek, Regini, Oscar, Feghouli, Saivet, Marquinhos en Laurito aangetrokken om dat proberen te halen.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_67125767
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:36 schreef Hofpleinfontein het volgende:
In m'n eerste seizoen met Feyenoord 9e geworden en dus Europees voetbal misgelopen. Bijna alle spelers hebben het vertrouwen in mij (de manager) verloren. Gelukkig waren enkele talenten na een contractverlenging weer tevreden en heb ik alle 30+ers de deur uit gedaan. Over m'n eerste seizoen wel 40 mln winst gemaakt dus heb ik van mijn bestuur 12.25 mln gekregen om mee te doen om het kampioenschap. Ik
heb Fiorillo, Dudek, Regini, Oscar, Feghouli, Saivet, Marquinhos en Laurito aangetrokken om dat proberen te halen.
dat moet wel lukken
pi_67126009
Zo 1e seizoen met het Ijslandse FH zit erop. 2e geworden omdat ik het slotduel verloor. In plaats van grootste concurent Valur is Keflavik kampioen geworden.
Ik had de meeste goals van de competitie, dit resulteerde dan ook in een 1e en 2e plaats op de topscorerslijst
De beker en ligabeker waren in de 4e ronde en de kwart finale voorbij. De Super Cup werd op penalties verloren.

Voorronde UEFA Cup(2009-2010 dus nieuwe stijl) 2e vorronde van Union uit Luxemburg gewonnen 2e voorronde 1-0 verlies(onrterecht!) en 0-0 gelijk tegen Bologna.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 08:18:04 #18
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_67126117
tvp

MMUFC, stoer dat je in ijsland aan de gang ben gegaan, heb je daar nog rare beperkingen qua buitenlanders enzo?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_67126176
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 08:18 schreef MaleDuck het volgende:
tvp

MMUFC, stoer dat je in ijsland aan de gang ben gegaan, heb je daar nog rare beperkingen qua buitenlanders enzo?
de wedstrijd selectie mag niet meer dan 3 buiten EU spelers bevatten, maar je zit niet met werkvergunningen of maximum aantal buirten eu spelers wat je aan mag trekken
  dinsdag 17 maart 2009 @ 09:43:20 #20
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_67127752
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:15 schreef Sickert het volgende:
Heb het spel gedownload

Om te kijken of het iets voor me is..
heb nog nooit een manager spel gespeeld en moet zeggen vind het tof!

Mn eerste match eindigde in een 0-0 en ik had alleen speler op een plek gezet en was begonnen...
2e match was vele malen beter omdat ik spelers rollen had gegeven

zal me eens gaan inlezen en opzoek naar tips

net mn 2e pot gespeeld
[ afbeelding ]

wat kost het spel nieuw?

en hoe kijken jullie je match? 2d? top? en helemaal? of enkel de goals/highlights
http://www.onlinekeystore.com/football-manager-2009.html

Hier heb ik hem ook gekocht, 12 euro en helemaal legaal
je kan hem alleen niet via steam spelen, maar aangezien je hem toch al gedownload hebt is dat geen probleem.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_67128756
Gisteren de kwartfinale van de Euro League gespeeld, moest tegen Manchester City.

Uitwedstrijd was top, won uiteindelijk met 2-3 in Manchester, en ik zag mezelf al in de halve finale staan.
Tussen de EL wedstrijden door moest ik ook nog even een Serie A wedstrijd spelen, geen idee meer wat de uitslag was, maar ik verloor wel 3 spelers met blessures.

Dus thuis tegen Man City helaas mijn tactiek iets aan moeten passen, en met veel wisselspelers in de basis begonnen, wordt het 0-5....

Kutspel.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_67130633
Man City

Ik sta op 10 gewonnen wedstrijden achter elkaar in de PRM League. Alleen Arsenal ( ) heeft er al 14 op rij gewonnen. Die zijn echt te goed in mijn game, angstgegner nummer eins! Ik sta daarom op een tweede plaats, met vrij veel voorsprong op Man Utd en Chelsea.

Tevens door de poulefase van CL gekomen. Uiteraard verloor ik 2 maal van Barcelona (CL-titelverdediger), maar in de overige 4 wedstrijden pakte ik 10 punten. Nu in de achtste finale tegen Leverkusen, die zijn wel te pakken dacht ik zo.. En ik zit nog in alle nationale bekers

Man City
  dinsdag 17 maart 2009 @ 11:18:25 #23
51794 Rahl
pi_67130668
Arsenal is in mijn game ook altijd oppermachtig.
last.fm
pi_67132838
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:18 schreef Rahl het volgende:
Arsenal is in mijn game ook altijd oppermachtig.
bij mij ook afgelopen 3 jaar volgensmij 2 keer CL gewonnen..
pi_67133595
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:17 schreef VonHinten het volgende:
Man City

Ik sta op 10 gewonnen wedstrijden achter elkaar in de PRM League. Alleen Arsenal ( ) heeft er al 14 op rij gewonnen. Die zijn echt te goed in mijn game, angstgegner nummer eins! Ik sta daarom op een tweede plaats, met vrij veel voorsprong op Man Utd en Chelsea.

Tevens door de poulefase van CL gekomen. Uiteraard verloor ik 2 maal van Barcelona (CL-titelverdediger), maar in de overige 4 wedstrijden pakte ik 10 punten. Nu in de achtste finale tegen Leverkusen, die zijn wel te pakken dacht ik zo.. En ik zit nog in alle nationale bekers

Man City
Ik had met mijn Liverpool game ook altijd de grootste moeite met Arsenal ja.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 15:34:58 #26
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_67138570
Hoeveel invloed heeft een persconferentie voorafgaande aan een wedstrijd?

Heb wel eens gehad dat ik zei dat ik denk dat we een kans maken, als we ons niveau halen en dan met 2-0 verliezen. Zelfde game opnieuw opgestart, en toen in de persconferentie gezegd dat ik denk dat we niet gaan winnen, staat er bij de spelers een reactie in de trend van: "wilt ongelijk bewijzen van de trainer " en dan winnen we de wedstrijd met 7-1
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_67140045
tvp
pi_67140606
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:34 schreef jpg97 het volgende:
Hoeveel invloed heeft een persconferentie voorafgaande aan een wedstrijd?

Heb wel eens gehad dat ik zei dat ik denk dat we een kans maken, als we ons niveau halen en dan met 2-0 verliezen. Zelfde game opnieuw opgestart, en toen in de persconferentie gezegd dat ik denk dat we niet gaan winnen, staat er bij de spelers een reactie in de trend van: "wilt ongelijk bewijzen van de trainer " en dan winnen we de wedstrijd met 7-1
Uh je geeft zelf al antwoord op je vraag?
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:39:13 #29
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_67141011
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:28 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Uh je geeft zelf al antwoord op je vraag?
Uh nee hoor. Dit is nu 1x voorgekomen. Kan toeval geweest zijn,maar kan ook inderdaad van invloed geweest zijn. Ik zie wel vaak van die verslagen voorbij komen na een persconferentie, waarin staat dat de groep al dan niet goed reageert ( of een individuele speler ) maar nog nooit meegemaakt dat het zo'n impact had.

Was dan ook benieuwd in hoeverre iemand dit ook zo heeft meegemaakt of dat het puur toeval was.

Overigens had ik in beide gevallen hetzelfde elftal, opstelling en instructies gebruikt.
PieAir
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:48:53 #30
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_67141350
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:39 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Uh nee hoor. Dit is nu 1x voorgekomen. Kan toeval geweest zijn,maar kan ook inderdaad van invloed geweest zijn. Ik zie wel vaak van die verslagen voorbij komen na een persconferentie, waarin staat dat de groep al dan niet goed reageert ( of een individuele speler ) maar nog nooit meegemaakt dat het zo'n impact had.

Was dan ook benieuwd in hoeverre iemand dit ook zo heeft meegemaakt of dat het puur toeval was.

Overigens had ik in beide gevallen hetzelfde elftal, opstelling en instructies gebruikt.
Je speelt dus altijd een wedstrijd opnieuw als je hem verloren hebt?
pi_67141370
Ik heb bij die tips die voorbijkomen als je laadt wel es gelezen dat persconferentie impact kan hebben op de prestaties van je spelers. Net zoals de praatjes voor, tijdens en na de wedstrijd. Maar kennelijk zal het wel meegespeeld hebben, als je van 0-2 naar 7-1 ging. Al denk ik ook dat er gewoon elke wedstrijd wel een gedeelte 'random' inzit. Geen enkele wedstrijd is hetzelfde, ook niet als je em honderd keer speelt.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 17:42:06 #32
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_67142922

Met deze selectie moet ik proberen te overleven in seizoen 4. Qua talent zit het wel goed maar we misschien gewoon heel veel ervaring. Gelukkig hebben we dit seizoen Tomassi aan kunnen trekken want anders was het wel heel mager geweest.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 18:50:13 #33
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_67144811
Ik wil weer eens wat kleiner beginnen. Wat raden jullie me aan? Liefst wel in een groot voetballand, dwz. Engeland, Italië, Spanje of Portugal. Duitsland en Frankrijk zijn natuurlijk ook groot maar vind ik niet boeiend, en Nederland heb ik nou wel eens gezien .
><(({°>
pi_67145208
er staat ook altijd bij RE dat de spelers tevreden waren over de persconferentie..

doen jullie de persconferentie altijd zelf??
ik laat die altijd door mijn assistent doen..
  dinsdag 17 maart 2009 @ 19:05:03 #35
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_67145271
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 18:50 schreef BigKahuna het volgende:
Ik wil weer eens wat kleiner beginnen. Wat raden jullie me aan? Liefst wel in een groot voetballand, dwz. Engeland, Italië, Spanje of Portugal. Duitsland en Frankrijk zijn natuurlijk ook groot maar vind ik niet boeiend, en Nederland heb ik nou wel eens gezien .
Italie.

Spanje is in mijn ogen niks doordat het zeer moeilijk is om de club makkelijk te managen doordat er een apart B-team is en Engeland trekt mij nooit zo.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 19:13:07 #36
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_67145540
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:48 schreef Prik0 het volgende:

[..]

Je speelt dus altijd een wedstrijd opnieuw als je hem verloren hebt?
Nee, niet altijd. Alleen als ik van Ajax verlies
PieAir
  dinsdag 17 maart 2009 @ 19:36:19 #37
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_67146480
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:13 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Nee, niet altijd. Alleen als ik van Ajax verlies
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:09:31 #38
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67147865
Wanneer wordt er eigenlijk bekend gemaakt wat het nieuwe transferbudget van het aankomende seizoen zal zijn? Op dit moment (15 juli 2009) zit ik met 600K als budget. Zal vast wel iemand voor gekocht kunnen worden, het is echter zo dat ik alleen maar spelers koop die ik zelf scout. En op dit moment zit daar weinig tussen wat voldoet aan een minimum vraagprijs van, laten we zeggen, 400K.

Voorlopig alleen Klavan aangetrokken, als stand-in voor Van Bronckhorst. En ben nog bezig met Mads Albaek, een 19 jarige AMC.

Helaas zit ik ook nog eens in de voorronde voor plaatsing bij de Europa cup. Stroomde bij de 2de ronde in en moest tegen Hibernians. Vrij eenvoudig gewonnen:

Volgende ronde tegen ZTE uit Hongarije. Heb ook niet het idee dat dit een zware opgave zal worden. Enige probleem nu is dat al mijn spitsen er met lange blessures uitliggen. Ben dus volledig aangewezen op mijn aanvallende middenvelders.
Elite
Tegen TTIP
pi_67148739
quote:
Italië.
pi_67154720
Zal morgen de stats posten

net een geniale match met Ajax - Groningen eindigde in 3-3
zat echt op het puntje van mn stoel na 2-0 voor staan 2-3 achter komen en door goede wissels en tactiek veranderingen nog de 3-3 afdwingen
Narf!
pi_67154742
Kan ik trouwens ook ergens een nederlandse manual vinden?
Narf!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 23:29:21 #42
185115 Juk
Misschien
pi_67155459
Nou mijn Europese avontuur met Cambuur strandde in de 4de kwalificatie ronde.
Helaas lootte ik Tottenham.

Na de eerste wedstrijd met een rode kaart te zijn afgeslacht met 0-6 kon ik uit nog gelijkspelen maar dat was niet tegen hun sterkste elftal.

In de competitie wel een goede start door te winnen tegen AZ en NAC thuis en uit bij PSV gelijk te spelen.
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:26:54 #43
236410 MaleDuck
pi_67160701
quote:
Ik ben een fan van Lower League Management in Engeland. De Blue Square North & South hebben genoeg leuke clubs die een uitdaging zijn. Zo heb ik FM08 Eastleigh naar het Championship geloost...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_67161645
Het seizoen zit er alweer bijna op, nog 1 wedstrijd te gaan in de Serie A, en ik ga 10-12e worden met Verona.

Toch wel een teleurstellend seizoen ondanks het behalen van de kwartfinale van de Euro League, ik had nml. toch minimaal weer 6e willen worden in de Serie A, maar het heeft er geen moment ingezeten.

Heb ook mijn tactiek maar drastisch veranderd, nu 4-4-2 ipv 4-2-3-1, maar echt geholpen heeft het nog niet.

Ook zijn er een paar spelers die hun vertrouwen in mijn capaciteiten hebben verloren, schijnbaar telt het niet meer dat ik de club vanuit de Serie C1 naar de Serie A heb gekregen en zelfs in Europa mooie resultaten heb geboekt…

Weet nog niet of ik verder ga, misschien was dit seizoen een incident en wordt het komend seizoen beter, maar misschien ook wel niet.
pi_67163724
quote:
Wolverhampton Wolves heb ik wel een leuke game mee gedraaid. Die hebben op zich een aardig team om mee te beginnen, play-offs halen van de Coca Cola Championship is haalbaar.

Bovendien krijgen Engelse clubs erg veel geld. 37.000.000 per seizoen aan tv-rechten, plus nog es iets van 20.000.000 als je bij de eerste 5-6 eindigt. Hoe zit dat in Italië?
  woensdag 18 maart 2009 @ 12:50:42 #46
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_67167200
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:36 schreef Prik0 het volgende:

[..]

PieAir
pi_67167408
Wie doet dat eigenlijk wel eens? Na een belangrijke wedstrijd die je verliest opnieuw loadgame. Ik moet zeggen dat ik dat nooit doe aangezien het in mijn opinie het spel daardoor niet meer reeel is.
pi_67167534
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:57 schreef Apekoek het volgende:
Wie doet dat eigenlijk wel eens? Na een belangrijke wedstrijd die je verliest opnieuw loadgame. Ik moet zeggen dat ik dat nooit doe aangezien het in mijn opinie het spel daardoor niet meer reeel is.
Nooit, dan is er niets meer aan.
pi_67167572
quote:
Met fifa 09 doe ik het soms als al mn ballen steeds op de lat knallen en er niets lukt

Met manager wil ik het absoluut niet doen want dan is het niet reeel idd..
Narf!
pi_67167728
quote:
Het is lam. Simpelweg cheaten. Als je verliest, dan verlies je. Als je niet wilt verliezen, moet je het beter voor elkaar hebben. Is niet juist het mooie van zo'n spel het gevoel van realisme? (niet als in fotografisch-realistisch uiteraard, maar je snapt wat ik bedoel )
pi_67167952
quote:
Natuurlijk niet, dan is het werkelijk geen klap meer aan. Het verliezen hoort ook bij de game en maakt het winnen alleen maar leuker. Iedereen kan de CL winnen als ze voortdurend elke game net zo lang spelen tot het resultaat goed is. Maar het allemaal in één seizoen doen, in één poging, en het dan halen: zo hoort het gespeeld te worden.

Verder: mijn winning streak in de PRM League blijft steken op 11 wedstrijden, omdat Boulahrouz, de gore hoer, na 1 minuut en 31 seconden een rode kaart haalt, uit bij Middlesbrough. Tackle met twee benen, op de helft van de tegenpartij Op de transferlijst met die flikker, het is niet de eerste keer dat ie zoiets stompzinnigs doet.

Snel de wedstrijd opnieuw spelen
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:15:21 #52
25957 Reddiablo
pi_67167966
in principe niet, maar ik heb het weleens gedaan toen ik voor de 3e keer op rij niet promoveerde via de playoffs in Engeland, toen had ik zoiets van - ja, ik heb geen zin om WEER een jaar in divisie X te zitten - ik wil nu omhoog anders hoeft het niet meer (veel frustraties tijdens het seizoen) - maar in principe is het wel lame ja
www.3voor12denhaag.nl
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:33:31 #53
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_67168547
Alleen als ik van Ajax verlies
PieAir
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:20:40 #54
51794 Rahl
pi_67170032
De veerkracht van mijn team
last.fm
pi_67171176
Ik doe het heeeeel soms, maar dan alleen in de volgende situatie. Ik heb het een paar keer gehad dat ik een heel belangrijke wedstrijd speel (CL groepsfase...Inter - PSV, ik win met 0-2)

Vlak na de wedstrijd crasht mn spel, en heb niet kunnen saven. En als ik dan vervolgens tegen Inter verlies vind ik het -te- flauw, en reload ik wel om n winst te krijgen.

Vervolgens won ik met 0-1, en ging ik niet door op doelsaldo, 1 doelpunt te weinig
pi_67172637

Stelletje falers Rooney Berbatov Tevez Ronaldo Saivet

Schiet eens op de goal! AUB

frustratietvp
It Never Hurts To Help!
pi_67172678
Oof dat is nice ja
pi_67173909
pfoe, balen dat ik goossens niet gehaald heb bij fctwente, hij speelt nu de sterrren van de hemel bij HSV.. en die stats!
pi_67174057
Leverkusen uit de CL geknikkerd. Na een homoseksuele 1-1 op eigen veld, stelde Cardozo de zegen in Duitsland veilig met twee afstandschoten: 2-0. 3-1 agg.

Op naar de kwartfinale in de CL tegen Tottenham Hotspur. Aangezien ook Inter, Barca, Real Madrid, Bayern en Arsenal er nog inzitten is dat zeker geen slechte loting.
pi_67174088
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:38 schreef -Willempie- het volgende:
Stelletje falers Rooney Berbatov Tevez Ronaldo Saivet

Schiet eens op de goal! AUB

frustratietvp
Gecondoleerd Herkenbaar.
  woensdag 18 maart 2009 @ 16:26:57 #61
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_67174352
Zo eerste seizoen met Cisco zit er op Kampioen geworden en gepromoveerd. En als klap op de vuurpijl ook nog eens de beker gewonnen.

Nu even wat goede verdedigers zoeken en proberen aan te trekken want anders ga ik het moeilijk krijgen in de serie C1
  woensdag 18 maart 2009 @ 16:37:40 #62
229690 Spougle
pi_67174710
quote:
Bij FM 06 deed ik dat echt heel vaak
Gelukkig heb ik het afgeleerd want het spel word er zeker niet leuker op.
  woensdag 18 maart 2009 @ 16:56:06 #63
185115 Juk
Misschien
pi_67175263
Ik laad in principe ook nooit een wedstrijd opnieuw.

Het is alleen wel frappant dat als ik een keer vergeet te saven dat wedstrijden die ik bv daarvoor met 3-1 won dan ineens met 4-1 verlies en andersom. Ik blijf het dus maar een raar spel vinden, maar wel erg verslavend
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:30:05 #64
229690 Spougle
pi_67176109

Het is dan wel geen verdediger, want die had ik eigenlijk meer nodig maar dit buiten kansje kon ik natuurlijk niet laten liggen.
  woensdag 18 maart 2009 @ 18:21:08 #65
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67177394
Transfers voor het nieuwe seizoen. Met Renan ben ik wel blij, word volgens mij een goede. Beentje is voor de toekomst en Klavan in stand-in.

Enige minpuntje is dat ik geen spits heb weten aan te trekken. Wilde Djibbi Fall binnenhalen maar elk bod op hem werd afgewezen.

Eerste wedstrijd van het seizoen tegen Den Bosch in een 1-1 geëindigd. Bij Den Bosch stond Dudek op goal.

Voor de Europa Cup ben ik ingedeeld bij Espanyol, Torino en FK Vojvodina Novi Sad. Volgens de pers een moeilijke opgave. Ik zie het probleem echter niet. Misschien dat ik er later nog op terugkom...
Elite
Tegen TTIP
pi_67182279
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:30 schreef Spougle het volgende:
[ afbeelding ]

Het is dan wel geen verdediger, want die had ik eigenlijk meer nodig maar dit buiten kansje kon ik natuurlijk niet laten liggen.
wat goedkoop, ik heb er met twente 3,6mil voor neer moeten leggen
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:35:26 #67
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_67182896
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:20 schreef fetss het volgende:

[..]

Ik kon hem voor 150k halen in seizoen 3 Serie B en heb het maar niet gedaan.
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:09:33 #68
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67184497
Wat doen jullie aan het probleem dat er teveel schoten van afstand zijn? Korte passing of directere passing?
Elite
Tegen TTIP
pi_67184864
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:09 schreef Happel het volgende:
Wat doen jullie aan het probleem dat er teveel schoten van afstand zijn? Korte passing of directere passing?
Je bedoelt door je eigen spitsen, of door de tegenpartij?

Eigen spitsen: je kunt in tactics aangeven hoe regelmatig spelers van lange afstand schieten. Let ook op PPM's die sommige spelers kunnen hebben: Shoots from Distance, bijvoorbeeld. Ook kun je je spitsen wellicht dieper laten spelen, zodat ze dichter bij het goal staan.

Tegenpartij: er is hier wel eens gezegd: je eigen verdediging laten opkomen (Push Up), zodat er minder ruimte en tijd is voor de tegenpartij om van afstand te schieten. Ikzelf speel met 3 verdedigers die redelijk veer naar achteren staan, en heb amper last van lange afstanden van de tegenpartij, dus ik weet niet in hoeverre bovenstaande klopt.
pi_67186668
foutje
It Never Hurts To Help!
pi_67187211
Gawd, ik moet echt een nieuwe laptop halen. Al die verhalen van jullie laat mij snakken naar FM.
PSN tag: Nick595 (Beter wist ik niet)
pi_67189148
Ik ben maar opnieuw begonnen, misschien later nog eens terug naar Verona.

Ben beland in Londen, bij Millwall.
  woensdag 18 maart 2009 @ 23:35:38 #73
229690 Spougle
pi_67191955
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:20 schreef fetss het volgende:

[..]

Misschien omdat Twente toch een soort van concurrent is?
pi_67193193
Ik ben heel depressief. Ben bij Ajax mijn talentvolle jonge spaans international Mateos vergeten zijn contract te laten verlengen. Nu ziet het er naar uit met nog enkele maanden looptijd, dat hij gratis naar Inter vertrekt. Hij wil bij mij namelijk niet bijtekenen (bekijkt eerst alle mogelijke opties)

Hoe kan ik dit nog regelen? Of is dat echt een onmogelijkheid?
  donderdag 19 maart 2009 @ 00:08:40 #75
25957 Reddiablo
pi_67193289
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:05 schreef thettes het volgende:
Ik ben heel depressief. Ben bij Ajax mijn talentvolle jonge spaans international Mateos vergeten zijn contract te laten verlengen. Nu ziet het er naar uit met nog enkele maanden looptijd, dat hij gratis naar Inter vertrekt. Hij wil bij mij namelijk niet bijtekenen (bekijkt eerst alle mogelijke opties)

Hoe kan ik dit nog regelen? Of is dat echt een onmogelijkheid?
Misschien kun je hem nog verleiden met een bijzonder hoog salaris en een signing on fee van een paar ton...
www.3voor12denhaag.nl
pi_67195216

wtf
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  donderdag 19 maart 2009 @ 09:28:48 #77
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_67197163
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 05:16 schreef Pacmaniac het volgende:
[ afbeelding ]

wtf
haha geniaal
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:04:01 #78
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_67198153
Heb mijn Ajax-game in de ijskast gezet. Had geen zin meer om er mee door te gaan, ook al was het een redelijk goed seizoen (sta 1e in de competitie, zit in kwartfinale Uefa cup en in kwartfinale Beker).

Heb een game aangemaakt met Thurrock. Geen idee waarom ik die club heb gekozen (misschien omdat de naam leek op Turok, en ik dat een leuk spel vond op de N64). Eerst maar eens aan de slag gegaan om alles een beetje te reorganiseren. Tot nu toe (1 uurtje mee bezig geweest pas) in ieder geval een 31 jarige verdediger gratis aangetrokken, hij gaat wel ¤50 euro verdienen haha. In verhouding met het niveau van het team is het een superverdediger. In verhouding met de top een zeer matige.

Vanavond maar eens kijken of ik meer spelers zo gek kan maken om bij de geweldige club Thurrock te komen spelen!
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:01:18 #79
168255 J.Herrer
pi_67199853
Ik ben ff een nieuwe game gestart met Chelsea
Soms kan een simpele game waar je flink met geld kan gooien ook wel leuk zijn
pi_67201482
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:01 schreef J.Herrer het volgende:
Ik ben ff een nieuwe game gestart met Chelsea
Soms kan een simpele game waar je flink met geld kan gooien ook wel leuk zijn
hoe veel uur per dag speel jij FM?
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:47:30 #81
51794 Rahl
pi_67201679
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 05:16 schreef Pacmaniac het volgende:
[ afbeelding ]

wtf
Haha, dat heb ik nog nooit gezien
last.fm
pi_67203068
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:08 schreef Reddiablo het volgende:

[..]

Misschien kun je hem nog verleiden met een bijzonder hoog salaris en een signing on fee van een paar ton...
signing fee van 3 miljoen en salaris van 90k week kan hem nog niet overhalen
pi_67203115
Tottenham verslagen in de kwartfinale FM. Na 0-0 thuis, uit een krankzinnige wedstrijd gespeeld. Met rust stond het 3-3, hele tweede helft onder druk gestaan, maar uiteindelijk met 10 man nog in blessuretijd de 3-4 gescoord

Nu in de halve finale tegen.. jawel: Arsenal Engelse teams roeleren wel in Europa: 2 van de 4 CL-teams zijn Engels, en 3 van de 4 Europacup teams ook.
pi_67203954
Met FH 1e seizoen 2e geindigd..
Nu in het 2e seizoen net de liga beker gespeeld. Groepswinnaar en uiteindelijk finale gehaald, in de halve finale won ik uit met 1-5 van regerend kampioen Keflavik..Uit eindelijk finale met 1-0 van titelverdediger Valur verloren.

Ben benieuwd wat komend seizoen gaat brengen..
pi_67212249
Ik had het dus helemaal gehad met ManU, dus toen ik naar de sportschool was heb ik het spel door laten lopen en kwam ik terug als manager op 27 mei de dag dat de competitie net afgelopen zou zijn.
Zie ik dat ik 2e ben geworden, niet slecht dacht ik eerst totdat, ik ff naar het verloop van de wedstrijden op die laatste speeldag ging kijken:

Typisch FM

Nu ontslag genomen en opzoek naar een nieuwe uitdaging.
It Never Hurts To Help!
pi_67212318
iemand een idee of ik mn engelse versie ook NL kan krijgen?

mn engels is heel goed en opzich heb ik er geen problemen mee maar mischien dat sommige termen wat makkelijker zijn in het nederlands?
Narf!
pi_67212365
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 17:36 schreef Sickert het volgende:

mn engels is heel goed en opzich heb ik er geen problemen mee maar mischien dat sommige termen wat makkelijker zijn in het nederlands?
Dat is gewoon in het spel te veranderen: ----> options -----> preferences. Hier kun je de taal in-game veranderen.
It Never Hurts To Help!
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:31:44 #88
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_67219491
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 17:38 schreef -Willempie- het volgende:

[..]

Dat is gewoon in het spel te veranderen: ----> options -----> preferences. Hier kun je de taal in-game veranderen.
Moet je wel een taalbestandje hebben. Kan je op googlen, gewoon iets van "FM 2009 dutch language download". Krijg je als het goed is een .ltc-bestandje, en die moet je zetten in de map "/Sports Interactive/Football Manager 2009/data/languages".

NIET bij Mijn Documenten dus, gewoon in de installatiemap .
><(({°>
pi_67220968
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:32 schreef VonHinten het volgende:
Tottenham verslagen in de kwartfinale FM. Na 0-0 thuis, uit een krankzinnige wedstrijd gespeeld. Met rust stond het 3-3, hele tweede helft onder druk gestaan, maar uiteindelijk met 10 man nog in blessuretijd de 3-4 gescoord

Nu in de halve finale tegen.. jawel: Arsenal Engelse teams roeleren wel in Europa: 2 van de 4 CL-teams zijn Engels, en 3 van de 4 Europacup teams ook.
Hoe vaak heb je het overgespeeld. En moet je de loting niet ook nog even overnieuw doen?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_67221084
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 17:36 schreef Sickert het volgende:

Ik heb dat taalbestandje. Als je je email PM paas ik hem je door!
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:14:49 #91
185115 Juk
Misschien
pi_67221381
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:04 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Hoe vaak heb je het overgespeeld. En moet je de loting niet ook nog even overnieuw doen?
Op de vorige pagina zegt hij nooit overnieuw te spelen.
Nu is dat niet te controleren natuurlijk maar vanwaar die haat?
pi_67225866
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:04 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Euh.. óf je hebt mijn post verkeerd gelezen, óf je hebt de verkeerde voor je. Ik speel nooit wedstrijden over Verliezen is verliezen.
pi_67228932
Gister heb ik een corner gescoord En dan bedoel ik niet dat de corner genomen wordt en die wordt binnengekopt, dat gebeurt me wel vaker namelijk.. nee, de corner nemer scoorde

Het verslag:
Hoekschop
Mattias Gudmundsson met een hoge hoekschop
Mattias Gudmundsson scoorde met veel geluk!

Na 4 duels staat regerend kampioen Keflavik al op 7 punten achterstand.
We starten allebei met een 0-0. Vervolgens speelde zij 2x gelijk en ik wone met 4-0 en 2-0. In het onderlinge duelkwam Keflavik met 0-1 voor, mijn 1e tegengoal.. Vervolgens maakte Villhjalmsson 1-1, kregen zij een rode kaart en scoorde Villhjalmsson vlak voor blessure tijd de 2-1 .
Concurenten Valur en KR staan 1 punt achter mij.

Valencia, dat vorig jaar de UEFA Cup won, won de CL, Arsenal de UEFA Cup.
Dit betekent dat de UEFA Cup weer bijna voor me begint

Kleine edit:
Na 5 duels staat Keflavik op 10 punten achterstand..

[ Bericht 6% gewijzigd door MMUFC op 20-03-2009 07:52:29 ]
pi_67229384
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 07:46 schreef MMUFC het volgende:
Gister heb ik een corner gescoord En dan bedoel ik niet dat de corner genomen wordt en die wordt binnengekopt, dat gebeurt me wel vaker namelijk.. nee, de corner nemer scoorde

Het verslag:
Hoekschop
Mattias Gudmundsson met een hoge hoekschop
Mattias Gudmundsson scoorde met veel geluk!

Na 4 duels staat regerend kampioen Keflavik al op 7 punten achterstand.
We starten allebei met een 0-0. Vervolgens speelde zij 2x gelijk en ik wone met 4-0 en 2-0. In het onderlinge duelkwam Keflavik met 0-1 voor, mijn 1e tegengoal.. Vervolgens maakte Villhjalmsson 1-1, kregen zij een rode kaart en scoorde Villhjalmsson vlak voor blessure tijd de 2-1 .
Concurenten Valur en KR staan 1 punt achter mij.

Valencia, dat vorig jaar de UEFA Cup won, won de CL, Arsenal de UEFA Cup.
Dit betekent dat de UEFA Cup weer bijna voor me begint

Kleine edit:
Na 5 duels staat Keflavik op 10 punten achterstand..
Netjes. Welk land speel je eigenlijk? Zweden ofzo?
pi_67232264
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 08:36 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Netjes. Welk land speel je eigenlijk? Zweden ofzo?
FH, voluit Fimleikafélag Hafnarfjarðar, speelt in de IJslandse Eredivisie. Ze komen uit Hafnarfjarðar wat met ong. 25.000 inwoners de 3e plaats van IJsland is.

FH is een van de topclubs in de Eredivisie maar zijn dit pas sinds 2004. In 2004, 2005 en 2006 werd FH drie keer op rij kampioen(seizoen loopt van April tot September, en in februari en maart is de Liga Beker).

Mijn streven bij deze club is om:
- Recordkampioen te worden van IJsland. Dan ben ik wel even bezig want FH staat op 3 en KR op 24..
- Groepsfase UEFA Cup behalen en later ook de groepsfase van de CL.

Wat overigens wel grappig is.. Van de 12 clubs uit de eredivisie komen 6 clubs uit Reykjavik. 5 clubs uit plaatsjes rondom Reykjavik(allemaal in zuid-west van het land..) en 1 club van een eilandje onder IJsland.
Van de clubs op het vaste land is Grindavik het verst van Reykjavik vandaan en dat is een kilometer of 50..
In het zuiden, oosten, noorden en westen spelen dus geen clubs op het hoogste niveau..
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:51:47 #96
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_67232726
TerugVindbookmarkPlaatsen. In mijn 6e seizoen met Roda gaat het steeds lekkerder. Een aantal goede spelers kunnen kopen zoals Schaars, Swerts, Da Silva, Wielaert. Goede regens die goed genoeg zijn voor de basis gekregen. Ik ben tevree.
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_67240077
Nou, mijn dubbele encounter met Arsenal in de halve finale CL is achter de rug: 3-4 verloren.

Arsenal 2 - 0 Man City
Hoewel ik meer balbezit en kansen had, hadden mijn spitsen een collectieve skele-bennies-dag. Van de 13 schoten waren er 2 op goal. Arsenal was dodelijk als altijd en schoot er 2 van de 8 schoten in.

Man City 3 - 2 Arsenal
Allereerst: gewonnen! Eindelijk es Arsenal verslagen. Nadat ik snel met 1-0 voorkwam, maakte Arsenal binnen no-time 1-1. Einde van mijn Europese avontuur, dacht ik, aangezien ik er nu nog 3 moest maken. Maar ik begon steeds beter te voetballen, maakte de 2-1 begin tweede helft en een schitterende 3-1 in de 80e minuut. Arsenal stond onder druk, nog één goal. Pats, gelijk suffige countergoal om de oren, op randje buitenspel: 3-2 in de 83e minuut. Daarna was het gedaan en kreeg Arsenal zelfs nog goede kansen op 3-3.

Ik kan tevreden terugkijken op mijn eerste CL-ervaring met Man City De PRM League heeft nog 5 wedstrijden te gaan en ik vecht nog met Chelsea om de tweede plaats achter, jawel.. Arsenal Chelsea en ik staan gelijk in punten, en moeten de laatste wedstrijd tegen elkaar spelen. Kan het mooier?
pi_67240197
tvp
pi_67245836
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:07 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ik heb dat taalbestandje. Als je je email PM paas ik hem je door!
doe ik thnx
Narf!
pi_67245890
Einduitslag PRM League:

1. Arsenal - 101 punten
2. Man City - 83 punten
3. Chelsea - 77 punten

pi_67245930
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:01 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Euh.. óf je hebt mijn post verkeerd gelezen, óf je hebt de verkeerde voor je. Ik speel nooit wedstrijden over Verliezen is verliezen.
Dan miste ik de spot in deze post denk ik...
pi_67247027
Er stond toch heel duidelijk een achter mijn opmerking
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:19:04 #103
229690 Spougle
pi_67248015
Mijn hoogste uitslag met Football Manager 2009 tot nu toe. Jammer dat het 10de doelpunt net niet viel. Mijn oude record was 7 doelpunten.

pi_67248852
1 goal in de uitwedstrijd scoren en zij moeten er 11 maken!!!

vrijdag 20 maart 2009 @ 20:38:59 #105
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_67250682
Door aanstekelijke verhaal ook een game aan laden in Ijsland.
Nu nog even een leuke club zoeken.

Ben benieuwd naar het niveau
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_67250817
eerste voorronde UEFA Cup tegen Shaktar nogwat uit Kazachastan gespeeld.. 1-0 winst en 0-0 gelijk..
nu moet ik tegen een Scandinavische club.. namelijk SC Heerenveen
  vrijdag 20 maart 2009 @ 20:44:51 #107
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_67250921
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 20:42 schreef MMUFC het volgende:
eerste voorronde UEFA Cup tegen Shaktar nogwat uit Kazachastan gespeeld.. 1-0 winst en 0-0 gelijk..
nu moet ik tegen een Scandinavische club.. namelijk SC Heerenveen
Hoeveel buitenlanders mag je nou opstellen. Herinder me in je post gelezen te hebben max. 3 van buiten EU.
nu lees ik op Fm2009.nl

Wat zijn de algemene regels?
IJsland wijkt niet af van de normale regels op het gebied van puntenverdeling. Bij een winstpartij krijg je gewoon drie punten en bij een gelijkspel krijgen beide clubs één punt. Bij een nederlaag ontvang je geen punten. De competitie duurt 22 wedstrijden, waarin alle teams elkaar twee keer treffen. Tijdens wedstrijden mag de selectie bestaan uit 18 spelers, waarvan er hooguit drie de buitenlandse nationaliteit hebben. Ook mag je slechts vier huurlingen binnen de selectie waarborgen.
pi_67251290
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 20:44 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Hoeveel buitenlanders mag je nou opstellen. Herinder me in je post gelezen te hebben max. 3 van buiten EU.
nu lees ik op Fm2009.nl

Wat zijn de algemene regels?
IJsland wijkt niet af van de normale regels op het gebied van puntenverdeling. Bij een winstpartij krijg je gewoon drie punten en bij een gelijkspel krijgen beide clubs één punt. Bij een nederlaag ontvang je geen punten. De competitie duurt 22 wedstrijden, waarin alle teams elkaar twee keer treffen. Tijdens wedstrijden mag de selectie bestaan uit 18 spelers, waarvan er hooguit drie de buitenlandse nationaliteit hebben. Ook mag je slechts vier huurlingen binnen de selectie waarborgen.
In de regels bij het aantal vervangingen voor een wedstrijd staat max. 3 spelers van buiten de EU..
Maar moet zeggen.. dat ik maar 4 buitenlanders heb.. 2 denen een duitser(Lars Niemeyer, broertje van Peter ) en een Braziliaan met Portugal als 2e nationaliteit..

Als je echt een nationalistische competitie wil moet je geloof ik naar Maleisie gaan, daar mag je volgens mij maar 1 buitenlander in je selectie hebben..
  vrijdag 20 maart 2009 @ 21:02:39 #109
229690 Spougle
pi_67251598
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 19:46 schreef VonHinten het volgende:
1 goal in de uitwedstrijd scoren en zij moeten er 11 maken!!!

Dat zat er niet in de uitwedstrijd werd 0-0. Kennelijk waren mijn spelers niet zo gemotiveerd meer na de 9-0 thuis. En ik kan het ze niet eens kwalijk nemen.
pi_67251872
Het WK is bezig.. Zweden - Argentinië.
In de 3e minuut komt Argentinië op 0-1. Meteen wisselt de Zweden manager zijn spits Goitom voor middenvelder Rasmus Lindgren...
Geen blessure of wat dan ook..

4e ronde Beker moest ik tegen IA. 0-0 geindigd.. 1-1 na verlenging. vervolgens penalties. Van de eerste 10 penalties gingen er voor beide 9 in en 1 mis. Vervolgens werd het door mijn keeper beslist.. hun keeper schoot ruim mis en mijn keeper scoorde wel..
  vrijdag 20 maart 2009 @ 22:45:08 #111
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_67256052
Damn dat is echt moeilijk dat Ijsland.
Ben IA. Spelers met deeltijd contracten en bijna meteen over loonbudget. Nu maar eens spelers eruit gooien.
pi_67263323
Heb het tegen Heerenveen net niet gered..
1e duel uit met 5-0 verloren, thuis kwam ik in de blessure tijd van de 1e helft op 0-1 achter. In de blessuretijd van de 2e helft maakte ik 1-1
Het thuis duel tegen Heerenveen was het eerste duel in FM wat volledige uitverkocht was.. Bij alle andere clubs die ik geleid was er minimaal 1 plaats over, maar nu zat er 5000 man in mijn stadion waar 5000 man in kan

Heb inmiddels good old Thomas Repka aan mijn verdediging toegevoegd Deze man, voor IJslandse begrippen een grootheid, verdient per maand nog geen 1200 euro..:)

Sta nu(na 9 duels) 3e. 4 punten achter Valur(9 duels), 1 punt achter KR(11 duels).
Regerend kampioen Keflavik staat 11 punten achter mij, en hebben 2 duels meer Ze staan met 9 punten net boven de streep.. alleen heeft de nummer 11 ook 9 punten maar wel een duel minder..

Heb overigens van titelkandidaat Valur verloren en van KR gewonnen
pi_67263624
Op de valreep wél de FA Cup gewonnen, na een 3-2 overwinning op Arsenal
pi_67263834
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 10:09 schreef MMUFC het volgende:
Heb inmiddels good old Thomas Repka aan mijn verdediging toegevoegd Deze man, voor IJslandse begrippen een grootheid, verdient per maand nog geen 1200 euro..:)
Thomas Repka heeft zijn 2010 aflopende contract(het is nu 2010) verlengd tot 2011. Hij verdient nu nog maar 520 euro per maand

Na een 1-0 nederlaag tegen eerste divisionist Leiknir R ook uitgeschakeld in de beker, kan ik me volledig op de competitie richten..

In IJsland kunnen proef spelers en spelers onder de 16 ook gewoon competitieduels spelen. Zo debuteerde proefspeler Marco Delvecchio in het met 4-3 verloren duel tegen Fylkir als invaller.. Een beetje onnodige nederlaag waarin ik een keeper had laten debuteren..en ik voor rust 3x op voorsprong kwam.. Fylkir was overigens de nummer 11 waardoor Keflavik nu in de degradatiezone staat
pi_67265704
FM09 wil maar niet lekker draaien hier, dus had een tijdje terug weer een oude game van FM08 opgepikt.

Na omzwerveringen via IJsland(FH), Engeland(Dag & Red), Nederland (Go Ahead Eagles) en Spanje (Sevilla) ben ik uiteindelijk in 2016 terecht gekomen bij de club van mijn hart: Feyenoord. Maar mijn voorgangers hebben het niet zo heel makkelijk gemaakt. Feyenoord zit diep in de schulden, dieper dan Irl. Op een begroting van 69miljoen hebben ze een schuld van 40 miljoen. En de salarissen gingen ver over het budget heen.

De club had er al heel wat speler uitgegooid voordat ik binnenkwam en ik ben daarmee stug doorgegaan. Het elftal had vaak slechts 1 Nederlands sprekende speler in de basis staan, Portugees was de voertaal. Onder andere Vagner Love, Buijs, Greene, Hevertone, McGlone, Mokoena, Samuel, Eltinho, Wagner, Eron, Guiliano, Guto, Eron, WIllian, Hofs, Saulo en Basta mochten vertrekken(Veel Brazilianen ja, er mocht er 1 blijven). Van de basisspelers mocht er 1 blijven, Schilder.

Dat leverde wat ruimte op de salarisposten op en zorgde dat ik tenminste iets kon doen op de transfermarkt. De transferperiode leverde de volgende (voorlopige) basis op.

Het elftal kent 3 huurlingen; Vorm(Bolton), De Vries(VVV) en van Eck(Everton). Kooistra, Seedorf, De Vries stonden vorig seizoen exact zo in de basis van het gedegradeerde VVV , maar beters kon ik niet halen. Alhoewel alle 3 prima verdedigers zijn en de 21-jarige Kooistra zie ik nog wel verder groeien. Cardozo is een van de paupers waar mijn voorganger Wotte me heeft opgezadeld en ik heb geen geld voor een andere linksback. Hopen dat mijn jeugdige linksback De Graaff(17 hjaar) door gaat breken.

Op het middenveld zit ik het ruimst in mijn spelers. Schilder is inderdaad Robbert Schilder. Vorig seizoen overgenomen van Wolfsburg en nu tegen wil en dank mijn aanvoerder. Doet het verbazingwekkend goed, had ik niet verwacht. Verstraeten is een aardige box-to-box middenvelder die transfervrij over is genomen van Club Brugge. Van Stokkum(20 jaar) en de Wit(21 jaar) zijn beide jeugdproducten van Feyenoord. Daarnaast heb ik in Suriname bij Transvaal Tom Schaap opgepikt. Ongelooflijk dat hij daar nog speelde, want een uitstekende middenvelder. 23 jaar, maar kan volgens mij nog verder groeien en zal dit seizoen regelmatig gaan spelen.

Jenner kreeg geen contractverlenging bij Reading en is eigenlijk te slecht dacht ik. Maar ik had geen andere opties op rechts, dus haalde ik hem maar voor een klein bedrag. De eerste 5 partijen doet hij het geweldig met 4 assists. Van Eck is een jeugdproduct van Volendam en scoorde op huurbasis vorig jaar bij Heerenveen 12x in 26 wedstrijden. Dit seizoen mag hij het bijh mij wel beter doen.

1 janauri krijg ik dan mijn eigen spits. Transfervrij komt Peter Olsson over van IFK Gotenburg en daar verwacht ik veel van eerlijk gezegd. Als reserves heb ik bijna alleen maar jeugd zitten, dus van de breedte van mijn selectie moet ik het niet hebben. Maar er zit wel potentie in.

De eerste 5 wedstrijden van het seizoen begonnen slecht, maar het gaat steeds beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Steven184 op 21-03-2009 12:33:16 ]
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_67266087
Door een serie van 5 duels zonder overwinning(3 gelijk, 2 verlies) sta ik nu op 16 punten achter Valur. Kampioenschap zit er niet meer in, maar hoop nog wel 2e te worden. Sta 1 verliespunt achter KR.

Door UEFA Cup verplaatsingen moet ik nu in 3 dagen tijd 2x voor de competitie tegen IBV..
De eerste werd een 1-2 overwinning, die mij bezorgd werd door oud Helmond speler Roma.
Tweede duel wordt zometeen gespeeld
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:09:21 #117
229690 Spougle
pi_67270464
Hebben mensen hier trouwens ervaring met Rodney Sneijder? Hij schijnt heel goed te worden maar in mijn vorige games viel hij echt tegen. Moet je hem echt elke wedstrijd laten spelen om hem beter te maken?
pi_67271502
Heb het seizoen dramatisch afgesloten..
In de laatste 13 duels heb ik 1x gewonnen, 4 gelijk en 8 verlies.. ben zelfs nog onder Keflavik geindigd.. dat zegt genoeg
  zaterdag 21 maart 2009 @ 17:22:52 #119
185115 Juk
Misschien
pi_67272104
Een bod van 8 miljoen op Mascio is geaccepteerd door de voorzitter. Helaas krijgt Cisco daar nog 40% van.

Ik ben net door Vitesse uit de 4de ronde van de beker geknikkerd. Ik kan dus helaas niet weer stunten. Wel gaat het aardig in de competitie, ik sta namelijk 10de met goede aansluiting naar plek 5. Helaas kan ik ook zo weer zakken naar de 13de plek na 1 verliespartij.
pi_67272247
Europees voetbal met Heracles behaald door in de nacompetitie Go Ahead Eagles te verslaan en Vitesse.
Go Ahead ontvangt ca 10 miljoen aan sponsorgeld en is nu een van de rijkste clubs in de eredivisie.
Voorronde Uefacup Sparta Praag en Jaen uitgeschakeld . Op naar het nieuwe seizoen.

Wel wat vage bugs in het spel. Zo is het dat als je 2 duels in de nacompetitie speelt en de ene met 1-0 verliest en het andere duel met 5-0 wint je een derde wedstrijd moet spelen voor beslissing. Is dit in de echte playoffs ook zo??
  zaterdag 21 maart 2009 @ 17:46:40 #121
229690 Spougle
pi_67272634
Mijn aanval loopt echt als een tierelier. Ik laat Suarez, Sanchez, Teixeira en Sulejmani flink positie wisselen met elkaar. En ze schoppen de ballen er uit elk mogelijke hoek in. De verdediging van de tegenpartij heeft geen idee wat ze over komt.

Je zou eigenlijk niet verwachten dat een aanval met zoveel kleine spelers zo goed zou werken.

pi_67272946
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 17:28 schreef Pacmaniac het volgende:
Zo is het dat als je 2 duels in de nacompetitie speelt en de ene met 1-0 verliest en het andere duel met 5-0 wint je een derde wedstrijd moet spelen voor beslissing. Is dit in de echte playoffs ook zo??
Volgens mij wel Kijk anders es bij de regels van de competitie, daar zou het vermeld moeten staan.
pi_67272950
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 12:19 schreef Steven184 het volgende:
FM09 wil maar niet lekker draaien hier, dus had een tijdje terug weer een oude game van FM08 opgepikt.

Na omzwerveringen via IJsland(FH), Engeland(Dag & Red), Nederland (Go Ahead Eagles) en Spanje (Sevilla) ben ik uiteindelijk in 2016 terecht gekomen bij de club van mijn hart: Feyenoord. Maar mijn voorgangers hebben het niet zo heel makkelijk gemaakt. Feyenoord zit diep in de schulden, dieper dan Irl. Op een begroting van 69miljoen hebben ze een schuld van 40 miljoen. En de salarissen gingen ver over het budget heen.

De club had er al heel wat speler uitgegooid voordat ik binnenkwam en ik ben daarmee stug doorgegaan. Het elftal had vaak slechts 1 Nederlands sprekende speler in de basis staan, Portugees was de voertaal. Onder andere Vagner Love, Buijs, Greene, Hevertone, McGlone, Mokoena, Samuel, Eltinho, Wagner, Eron, Guiliano, Guto, Eron, WIllian, Hofs, Saulo en Basta mochten vertrekken(Veel Brazilianen ja, er mocht er 1 blijven). Van de basisspelers mocht er 1 blijven, Schilder.

Dat leverde wat ruimte op de salarisposten op en zorgde dat ik tenminste iets kon doen op de transfermarkt. De transferperiode leverde de volgende (voorlopige) basis op.

[ afbeelding ]

Het elftal kent 3 huurlingen; Vorm(Bolton), De Vries(VVV) en van Eck(Everton). Kooistra, Seedorf, De Vries stonden vorig seizoen exact zo in de basis van het gedegradeerde VVV , maar beters kon ik niet halen. Alhoewel alle 3 prima verdedigers zijn en de 21-jarige Kooistra zie ik nog wel verder groeien. Cardozo is een van de paupers waar mijn voorganger Wotte me heeft opgezadeld en ik heb geen geld voor een andere linksback. Hopen dat mijn jeugdige linksback De Graaff(17 hjaar) door gaat breken.

Op het middenveld zit ik het ruimst in mijn spelers. Schilder is inderdaad Robbert Schilder. Vorig seizoen overgenomen van Wolfsburg en nu tegen wil en dank mijn aanvoerder. Doet het verbazingwekkend goed, had ik niet verwacht. Verstraeten is een aardige box-to-box middenvelder die transfervrij over is genomen van Club Brugge. Van Stokkum(20 jaar) en de Wit(21 jaar) zijn beide jeugdproducten van Feyenoord. Daarnaast heb ik in Suriname bij Transvaal Tom Schaap opgepikt. Ongelooflijk dat hij daar nog speelde, want een uitstekende middenvelder. 23 jaar, maar kan volgens mij nog verder groeien en zal dit seizoen regelmatig gaan spelen.

Jenner kreeg geen contractverlenging bij Reading en is eigenlijk te slecht dacht ik. Maar ik had geen andere opties op rechts, dus haalde ik hem maar voor een klein bedrag. De eerste 5 partijen doet hij het geweldig met 4 assists. Van Eck is een jeugdproduct van Volendam en scoorde op huurbasis vorig jaar bij Heerenveen 12x in 26 wedstrijden. Dit seizoen mag hij het bijh mij wel beter doen.

1 janauri krijg ik dan mijn eigen spits. Transfervrij komt Peter Olsson over van IFK Gotenburg en daar verwacht ik veel van eerlijk gezegd. Als reserves heb ik bijna alleen maar jeugd zitten, dus van de breedte van mijn selectie moet ik het niet hebben. Maar er zit wel potentie in.

De eerste 5 wedstrijden van het seizoen begonnen slecht, maar het gaat steeds beter.

[ afbeelding ]
hoe krijg je het voor elkaar dat die lijntjes zo lopen
ik ontdek elke minuut weer wat nieuws
Narf!
pi_67273020

Lol, check mijn gespeelde tijd en adictedness rating
pi_67273034
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 18:01 schreef Sickert het volgende:

[..]

hoe krijg je het voor elkaar dat die lijntjes zo lopen
ik ontdek elke minuut weer wat nieuws
Das FM08, jij speelt waarschijnlijk FM09, daar kan dat niet meer. (Die ronde lijntjes althans, rechte lijnen kunnen nog wel. Voor als je het niet wist: die geven de looprichting van een speler aan. Gaat ie veelal naar voren, of moet hij een beetje blijven hangen.)
pi_67273109
Ben nu ook coach van Zwitserland. Ik ga dat land proberen te kwalificeren voor het komende WK. Ik zit in de poule met Italië, Georgie, Andorra, Noord-Ierland en Ierland. Alleen de nummer 1 plaatst zich voor het WK, dat wordt dus nog een aardige kluif
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:33:18 #127
51794 Rahl
pi_67278479
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 18:05 schreef VonHinten het volgende:
[ afbeelding ]

last.fm
pi_67281580
Is het eigenlijk ooit iemand gelukt een ultimatum te stellen en dan niet ontslagen geworden?
  zondag 22 maart 2009 @ 00:40:37 #129
185115 Juk
Misschien
pi_67283191
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 23:19 schreef Sulejmani het volgende:
Is het eigenlijk ooit iemand gelukt een ultimatum te stellen en dan niet ontslagen geworden?
Mijn score wat dat betreft is 4 keer ontslagen en 1 keer niet.
De keer dat ik niet werd ontslagen zat ik zo'n 20 jaar bij Feyenoord en werd ik elk seizoen met 100 punten kampioen. Het ging om stadionuitbreiding.
pi_67283233
quote:
Op zondag 22 maart 2009 00:40 schreef Juk het volgende:

[..]

Mijn score wat dat betreft is 4 keer ontslagen en 1 keer niet.
De keer dat ik niet werd ontslagen zat ik zo'n 20 jaar bij Feyenoord en werd ik elk seizoen met 100 punten kampioen. Het ging om stadionuitbreiding.
Werd het stadion toen ook uitgebreid of werd je ultimatum alleen vergeven?
pi_67285854
quote:
[ afbeelding ]

hehe

zondag 22 maart 2009 @ 10:18:41 #132
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_67286927
quote:
[ afbeelding ]

zondag 22 maart 2009 @ 11:00:34 #133
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_67287647
Ik heb het spel al even, maar ik kan bijna nooit winnen
pi_67299289

Voor de rechtsbuitenpositie bij Feyenoord, als vervanger van de bejaarde Jenner, heb ik deze knaap binnen weten te halen. Had nog wat geld over van verkopen op de laatste transferdag, plus een heel mooi bedrag (+- 2mln) kreeg ik voor een transfer van een oud-speler van Feyenoord. Voor 2,5 mln wilde Tigres hem wel laten gaan. Ik denk dat het wel ene mooi transfer gaat worden.

Daarnaast doet huurling van Eck het geweldig. In de competitie 15 doelpunten in 13 wedstrijden. Wij staan nu 4e. Na 13e wedstrijden hebben we 24 punten. De top3 zou je daar niet echt verwachten. Willem II(30pnt), Go Ahead(26pnt) en Ado(25pnt) . PSV staat 1 punt onder me, maar wle een wedstrijd minder gespeeld.
pi_67299881
Met die nieuwe patch is het echt bijna niet te doen om 7-sterren trainers te krijgen, zeker niet in het begin voldoet er echt niemand aan dat profiel... of ze zitten al vast bij een club en willen niet meer weg
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_67309134
quote:
Op zondag 22 maart 2009 18:03 schreef TheVulture het volgende:
Met die nieuwe patch is het echt bijna niet te doen om 7-sterren trainers te krijgen, zeker niet in het begin voldoet er echt niemand aan dat profiel... of ze zitten al vast bij een club en willen niet meer weg
Best realistisch dat alleen de beste clubs de beste trainers hebben, toch?
  zondag 22 maart 2009 @ 23:09:02 #137
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_67309828
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:49 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Inderdaad ik vind het ook een verbetering. Het was wel erg makkelijk om 7-sterren te halen.
pi_67309912
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:49 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ja daar zit wel wat in maar zelfs de besten zijn nu niet goed genoeg lijkt het wel... die Meulensteen haalt bijvoorbeeld ook maar 6 sterren....
  zondag 22 maart 2009 @ 23:19:20 #139
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_67310224
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja daar zit wel wat in maar zelfs de besten zijn nu niet goed genoeg lijkt het wel... die Meulensteen haalt bijvoorbeeld ook maar 6 sterren....
Zes van de zeven is wat mij betreft best goed.
pi_67310517
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:19 schreef Prik0 het volgende:

[..]

Zes van de zeven is wat mij betreft best goed.
Jawel, maar ik vraag me af wat het voor je training betekent... gaat het nu allemaal ook een stuk lastiger om spelers op te trainen?
pi_67310614
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 16:09 schreef Spougle het volgende:
Hebben mensen hier trouwens ervaring met Rodney Sneijder? Hij schijnt heel goed te worden maar in mijn vorige games viel hij echt tegen. Moet je hem echt elke wedstrijd laten spelen om hem beter te maken?
heb hem met NAC op 17 jarige leeftijd voor 55000 opgepikt..

nu 2 jaar later is hij meer dan 2 miljoen waard..

zegt genoeg lijkt me.

zeer goede speler erg tevreden .
pi_67311431
quote:
Ik had em in mijn Wolves-game, toen speelde hij de pannen van het dak, werd op 22-jarige leeftijd vaste Oranje-klant en iedere club in Engeland wilde em hebben

In mijn huidige Man City game heb ik em gratis opgepikt en voor ¤1 miljoen doorverpatst, omdat ie allemaal 13'tjes en 14'tjes had
  maandag 23 maart 2009 @ 00:40:08 #143
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_67312337
Ey, speel een netwerkgame met vrienden! Echt supermooi is dat!

Ik zit met een probleempje, had met mijn eerste game in FM 2009 ook al het probleem; ernstig veel blessures, iedere wedstrijd 2 stuks.

Begon net de competitie: 5 stuks, wel 0-0 eruit gesleept tegen mijn aartsrivaal Newcastle:

Erg lelijk dit, bij Feyenoord was het precies hetzelfde, training staat tegen het lichte aan, goede technische staf, fysio's met kwaliteit aanwezig, niet te veel wedstrijden.

tsja..

[ Bericht 8% gewijzigd door Babbatuur op 23-03-2009 01:01:29 ]
Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
  maandag 23 maart 2009 @ 07:49:02 #144
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_67313917
Ik ben FC Omniworld . Ik heb een hele zooi gratis/goedkope spelers gehaald, en iedereen die weg wilde is verkocht ongeveer . De competitie is twee wedstrijden jong, maar ik heb die wel allebei gewonnen. 1-0 tegen Telstar en 2-1 tegen BV Veendam.

Enige minpunt is dat ik 13k over m'n salarisbudget heenzit. Maarja ik heb nu naast m'n 7 spelers op de bank nog 13 reserves, dus daar valt nog wel in te snijden .
><(({°>
pi_67315877
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:27 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Jawel, maar ik vraag me af wat het voor je training betekent... gaat het nu allemaal ook een stuk lastiger om spelers op te trainen?
Ik denk het wel. Zal wel één van de maatregelen zijn tegen de absurd veel goede spelers in 2012 en verder.
  maandag 23 maart 2009 @ 10:47:28 #146
168255 J.Herrer
pi_67317135
quote:
In mijn FM08 game bij Ajax had ik hem de eerste 3 jaar ofzo aan Omniworld verhuurd, daarna kreeg hij een kans om zich in de basis te spelen.. ik liet hem vaak in de basis beginnen in beker wedstrijden en CL wedstrijden waar niks meer op het spel stond en daar deed ie het wel aardig. Het seizoen daarop was ik van plan om hem definitief basisspeler te maken maar toen kwam Arsenal met 24 miljoen euro
  maandag 23 maart 2009 @ 10:52:47 #147
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_67317285
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:47 schreef J.Herrer het volgende:

[..]

In mijn FM08 game bij Ajax had ik hem de eerste 3 jaar ofzo aan Omniworld verhuurd, daarna kreeg hij een kans om zich in de basis te spelen.. ik liet hem vaak in de basis beginnen in beker wedstrijden en CL wedstrijden waar niks meer op het spel stond en daar deed ie het wel aardig. Het seizoen daarop was ik van plan om hem definitief basisspeler te maken maar toen kwam Arsenal met 24 miljoen euro
In fm09 blijft rodney maar een matige speler, goed voor de eredivisie maar subtop/top premier league of spanje haalt hij niet.
  maandag 23 maart 2009 @ 11:39:32 #148
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_67318796
Kampioen geworden met PSV, en daarna de bekerfinale gewonnen van ajax met 4-6 na eerst 2-0 achter te hebben gestaan

Nu zitten er allemaal clubs achter mijn spelers aan, maar niemand die een bod doet

En die spelers willen allemaal hogerop en zijn ontevreden

Hopelijk kan ik volgend seizoen iets verder komen dan 1e ronde knock out fase van de CL. Afgelopen seizoen verloren van Olympique Marseille

Wél een leuke speler gratis opgehaald: Nacer Barazite, een 24-jarige Nederlander met aardige stats! Ben benieuwd...
PieAir
pi_67318927
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:39
Wél een leuke speler gratis opgehaald: Nacer Barazite, een 24-jarige Nederlander met aardige stats! Ben benieuwd...
speelt die niet bij arsenal?
  maandag 23 maart 2009 @ 11:59:32 #150
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_67319485
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:43 schreef fetss het volgende:

[..]

speelt die niet bij arsenal?
Ja klopt, hij speelde bij Arsenal, maar hij had geen nieuw contract getekend. Daarop heb ik hem een contract aangeboden en daar ging hij mee accoord

Qua specs belooft het wel wat. Heb nu 3 goede middenvelders weten te strikken die ook nog eens jong zijn

Nacer Barazite, Svenbjörn Ellertson en Anders Birkeland. Stuk voor stuk toppers en met Dszuszák op links moet het een sterk middenveld worden .

Heb nu een oefentoernooi georganiseerd met Bayern München, Fenerbahce en Manchester City. Ben benieuwd!
PieAir
  maandag 23 maart 2009 @ 15:32:40 #151
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_67326420
Iemand de PSP versie trouwens al gespeeld?
PieAir
pi_67334094

Cardozo, de held
  maandag 23 maart 2009 @ 20:26:30 #153
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67336076
90+9. Verlenging toch zeker?

Sta op 8 wedstrijden van het einde vierde met Feijenoord. Ajax is onoverwinnelijk en lijkt met gemak kampioen te worden voor het tweede seizoen op rij. Ben tot nu toe wel de enige ploeg die van ze gewonnen (2-0) heeft.

Redelijk gemakkelijk door de groepsfase van de UEFA Cup gekomen, helaas niet verder gekomen dan dat. Leverkussen was te sterk voor mij. In de winterstop Seleznyov aangetrokken als target man (uitstekende stats voor dat doeleinde ). Ook mijn tactiek op hem aangepast en het helpt aardig. Een aantal grote overwinningen (5-1, 4-0, 3-0) op respectievelijk Roda JC, FC Utrecht en Heerenveen.

Kampioen ga ik niet worden, kan echter wel de beker nog winnen. Sta nu in de halve finale tegen FC Groningen (angstgegner )

[ Bericht 84% gewijzigd door Happel op 23-03-2009 20:33:23 ( ) ]
Elite
Tegen TTIP
pi_67337125
Ik ben uiteindelijk toch maar verder gegaan met Hellas Verona, moet toch minimaal een keer de Scudetto binnen halen.

Uit tegen Fiorentina, 2-0 achter bij rust, en dan kan een teamtalk schijnbaar toch ineens helpen.

maandag 23 maart 2009 @ 21:34:06 #155
168255 J.Herrer
pi_67338631
Ik ga ook weer verder met Cisco.
Chelsea werd toch een beetje saai als je alles al meteen wint 1e seizoen
pi_67344196
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:26 schreef Happel het volgende:
90+9. Verlenging toch zeker?
Nee! Dat is het geniale juist
pi_67373480
Het is weer winterstop hoor, daar heb je Manchester United, Chelsea, Liverpool, Tottenham, AC Milan, AS Roma, Fiorentina, Stuttgart, Sevilla, etc etc etc weer die lachwekkend lage bedragen bieden voor je sterspelers die net een half seizoen bij je spelen...
pi_67376017
Ik ben toch maar weer even teruggeswitcht naar mijn FM2008 game met Chelsea... ik heb op de een of andere manier nog steeds geen zin in FM2009... hoewel het spel best goed speelt nu na die 3e patch
  woensdag 25 maart 2009 @ 08:02:43 #159
236410 MaleDuck
pi_67381735
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:34 schreef J.Herrer het volgende:
Ik ga ook weer verder met Cisco.
Chelsea werd toch een beetje saai als je alles al meteen wint 1e seizoen
Begin dan in Engeland ook in de laagste divisie! Dat is ook erg leuk!
pi_67382721
Zo, heb regen Rivetti, een rechtsback die ik voor 3,6 miljoen euro van Sparta Praag had gekocht afgelopen zomer, voor 18,5 miljoen euro aan Liverpool verkocht.

Verder bood AS Roma nog 24 miljoen euro voor 50% van de rechten van mijn nieuwe keeper.
Maar die kunnen het vergeten, want ik blijf mijn topspelers niet verkopen...
pi_67383608
Ik vind het altijd leuk om met meerdere managers te spelen. Maar als ik 2 managers ben zorg ik dat ze niet in de zelfde competitie zitten. Zo ben ik nu PSV en FH(Ijs).

PSV:
JCS vrij eenvoudig gewonnen, niet veel kansen weggegeven en leek op een 1-0(Toivonen) overwinning af te stevenen. Totdat Timmy Simons in de eerste minuut blessuretijd bedacht dat 2-0 toch mooier was..
Competitie gestart met een 0-0 tegen ADO. Ik was de betere maar maakte de kansen niet af. Tweede duel tegen Feyenoord, in de Kuip. Ging gelijk op, Maza Rodriguez maakte 0-1 en 2 minuten later Makaay de 1-1. Er waren 2 minuten blessure tijd en in de 3e minuut blessure tijd kreeg Ola Toivonen vanaf 11 meter de kans om alsnog de winst te pakken. En dat deed hij dan ook
CL gestart met een 1-0 winst op Galatasaray, wederom goal van Toivonen.
Speel met 2 spitsen, Lazovic en Toivonen. In de voorbereiding was Lazovic topscorer, en nu na 4 officiele duels heeft Toivonen 3 goals en Lazovic 0..
1 aankoop gedaan: Emmanuel Eboué van Arsenal.

FH:
Kwam hier toen ze 4 punten achter de nummer 1 KR stonden. Nu is het gat nog 1 punt met nog 3 duels te gaan.
In de 2e voorronde UEFA Cup tegen Besiktas. Begon met het uit duel. kwam na een half uur met 0-2 voor. In de twintig minuten na rust wist Besiktas die achterstand om te buigen naar een 4-2 voorsprong. Uiteindelijk werd het toch nog 4-4 Thuis verloor ik echter met 0-2 maar toch kan ik met een tevreden gevoel terugkijken.
pi_67392998
Dit moet een record zijn ofzo, de halve Serie A mag Europa in:

Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_67393041
Is het bij een al gestarte game mogeijk om ECC te veranderen in CL zoals bij jou? En hoe?
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:43:34 #164
168255 J.Herrer
pi_67393086
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:40 schreef Saviola het volgende:

[ afbeelding ]
Cisco Roma
  woensdag 25 maart 2009 @ 17:25:52 #165
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_67399655
Ik meld me ook maar 'ns. Gisteren de hele dag gespeeld met mijn QPR game, en gelukkig begon ik weer te winnen na 14 wedstrijden niet gewonnen te hebben ( ). Met dank aan een Senegalese Bosniër die ik had gehaald als middenvelder maar beter was dan mijn spits van 1,5 miljoen (Chris Brown). Ik stond dik laatste maar begon op te klimmen tot boven de degradatiezone, tot ik Preston North achter me liet en Sheffield Wednesday boven me had. Die hebben me het nog erg moeilijk gemaakt door ook constant te blijven winnen, maar in de laatste wedstrijden verloren zij twee keer terwijl ik twee keer won --> veilig. Contractverlenging
gekregen gelukkig, ik eindigde als 19de. Één prijs gewonnen: grootste miskoop in de Championship (Chris Brown)
Nu tweede seizoen, heb een klein probleem in het aantal middenvelders. Had drie huurlingen op het middenveld en hun vervangers waren allemaal aan het huilen omdat ze het grootste gedeelte van het seizoen op de bank zaten. Dus die heb ik grotendeels eruit geschopt. Drie vervangers die ik op het oog had wilden niet komen of kregen geen werkvergunning, dus ben nog hard op zoek naar een middenvelder voor de flanken.
Tranquillo
pi_67400074
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:25 schreef icebliss het volgende:
Ik meld me ook maar 'ns. Gisteren de hele dag gespeeld met mijn QPR game, en gelukkig begon ik weer te winnen na 14 wedstrijden niet gewonnen te hebben ( ). Met dank aan een Senegalese Bosniër die ik had gehaald als middenvelder maar beter was dan mijn spits van 1,5 miljoen (Chris Brown). Ik stond dik laatste maar begon op te klimmen tot boven de degradatiezone, tot ik Preston North achter me liet en Sheffield Wednesday boven me had. Die hebben me het nog erg moeilijk gemaakt door ook constant te blijven winnen, maar in de laatste wedstrijden verloren zij twee keer terwijl ik twee keer won --> veilig. Contractverlenging
gekregen gelukkig, ik eindigde als 19de. Één prijs gewonnen: grootste miskoop in de Championship (Chris Brown)
Nu tweede seizoen, heb een klein probleem in het aantal middenvelders. Had drie huurlingen op het middenveld en hun vervangers waren allemaal aan het huilen omdat ze het grootste gedeelte van het seizoen op de bank zaten. Dus die heb ik grotendeels eruit geschopt. Drie vervangers die ik op het oog had wilden niet komen of kregen geen werkvergunning, dus ben nog hard op zoek naar een middenvelder voor de flanken.
Als je een linkermiddenvelder nodig hebt, probeer Rodney Sneijder te halen...ik weet dat die naam duizend keer valt, maar hij is voor zo'n team ook goud waard. Hij is in een paar van mijn games echt mijn held geworden.
  woensdag 25 maart 2009 @ 17:39:34 #167
25957 Reddiablo
pi_67400151
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:40 schreef Saviola het volgende:

[ afbeelding ]

wtf is jouw tactic, zo dan!
www.3voor12denhaag.nl
pi_67401572
Zonet ben ik met West Ham bankroet gegaan (stapte halverwege het seizoen in) heb geprobeerd om spelers te ontslaan om zo de salarissen omlaag tekrijgen, maar het bestuur blokkeerde dit telkens. Zo bleef ik tot het einde van het seizoen ongeveer per maand 120k boven mijn salarisplafond.

Heb 16 doorlopende contracten met waardeloze jeugd- en reservespelers. Aflopende contracten kan ik niet verlengen. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren!
It Never Hurts To Help!
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:23:17 #169
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67401654
Elite
Tegen TTIP
pi_67405310
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:39 schreef Reddiablo het volgende:

[..]

wtf is jouw tactic, zo dan!
Een aanvallende 451.
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:15:07 #171
25957 Reddiablo
pi_67405823
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:01 schreef Saviola het volgende:

[..]

Een aanvallende 451.

hmmm... zou je die kunnen uploaden, of een linkje kunnen geven of whatever?
www.3voor12denhaag.nl
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:37:59 #172
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67406762
Mijn eerste succes behaald na twee seizoenen Feyenoord. Vorige jaar de finale verloren en dit jaar winnend afgesloten, zij het dankzij een penalty van scheidend speler Makaay.

Al met al wel tevreden over het verlopen seizoen. Had gehoopt wat kansrijker te zijn in de strijd om het kampioenschap. Ajax was echter oppermachtig en ik liet te vaak punten liggen in wedstrijden tegen de grotere ploegen.

Doelstelling voor volgend seizoen word dan ook het behalen van een kampioenschap. Graag wil ik ook verder komen in de UEFA cup. Nu twee seizoenen op rij uitgeschakeld in de eerste ronde na groepsronde.

Neem afscheid van Makaay, Landzaat, Slory en Tiendalli. Afhankelijk van het transferbudget komen daar een of twee spelers voor terug. De rest haal ik uit de jeugd. Die moeten langzamerhand ook klaargestoomd worden voor het eerste, hè?
Elite
Tegen TTIP
pi_67407019
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:15 schreef Reddiablo het volgende:

[..]

hmmm... zou je die kunnen uploaden, of een linkje kunnen geven of whatever?
Sure. Hierzo (ik speel wel 08 nog he, weetniet of dat ook werkt met andere versies).
pi_67407280
Godsamme, save file gecrashed
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:53:14 #175
25957 Reddiablo
pi_67407348
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:45 schreef Saviola het volgende:

[..]

Sure. Hierzo (ik speel wel 08 nog he, weetniet of dat ook werkt met andere versies).
Dankje..

hmmm, waarschijnlijk niet - maar 't valt te proberen
www.3voor12denhaag.nl
  donderdag 26 maart 2009 @ 03:14:20 #176
185115 Juk
Misschien
pi_67418234
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:25 schreef icebliss het volgende:
Één prijs gewonnen: grootste miskoop in de Championship (Chris Brown)

Waar kan ik dat precies terugvinden? Ik kreeg het in beeld maar had een keer teveel geklikt en nu kan ik het niet meer vinden.
pi_67418830
Laatste speeldag met FH.
FH staat 1e en feitelijk kan de top 4 nog kampioen worden. Ik moet tegen de nummer 11. De anderen tegen de nummers 6 8 en 12.
Alle schoten van mij gaan naast of worden gekeerd.. zij kunnen van 30 meter met 5 man ertussen schieten en hij zit er in.. uitslag 3-1 voor Fylkir. En omdat de rest wel wint eindig ik gewoon 4e. De beker gaat tussen de nummer 6 en 8 dus FH geen Europees voetbal..
pi_67418899
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 07:56 schreef MMUFC het volgende:
Laatste speeldag met FH.
FH staat 1e en feitelijk kan de top 4 nog kampioen worden. Ik moet tegen de nummer 11. De anderen tegen de nummers 6 8 en 12.
Alle schoten van mij gaan naast of worden gekeerd.. zij kunnen van 30 meter met 5 man ertussen schieten en hij zit er in.. uitslag 3-1 voor Fylkir. En omdat de rest wel wint eindig ik gewoon 4e. De beker gaat tussen de nummer 6 en 8 dus FH geen Europees voetbal..
ff opnieuw laden, en overdoen ?
pi_67419788
Met nog 7 wedstrijden te gaan maak ik nog kans op CL voetbal met Hellas Verona.

Sta 6e, met 2 punten achterstand op nr 4 Fiorentina, waar ik net met 2-0 van heb gewonnen.

Ontknoping volgt.
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:49:18 #180
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_67420791
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:04 schreef fetss het volgende:

[..]

pi_67420863
quote:

[..]

Ja, net als in het echt
pi_67421224
quote:

[..]

Nee, ik neem mijn verlies als een echte Louis van Gaal(ik heb de uiteindelijke kampioenscoach niet gefeliciteerd) en ben daarna als een echte loser van de bovenste plank opgestapt bij FH
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet eens gekeken heb wie er uiteindelijk kampioen is geworden.. ik zag de 4 het missen van de letters EC en dan de letters FH.
Op dat moment storte de FM-wereld voor mij in

Vanavond maar eens een LLM uitdaging aangaan..
pi_67421444
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 03:14 schreef Juk het volgende:

[..]

Waar kan ik dat precies terugvinden? Ik kreeg het in beeld maar had een keer teveel geklikt en nu kan ik het niet meer vinden.
Als je naar competities gaat > dan je land naar keuze > seizoensoverzicht .

Inmiddels in 2015 in m'n netwerk game. Prima ingekocht Pepe en Diaby gratis binnen gehaald evenals wat regens.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:26:57 #184
229690 Spougle
pi_67432290
Yay! Lekker vroeg thuis vandaag, en het is nog slecht weer ook
Dat betekent Football manager

[ Bericht 0% gewijzigd door Spougle op 26-03-2009 18:10:23 ]
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:58:08 #185
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_67433405
Volgende wedstrijd tegen West Ham (gedegradeerd), zie ik dat ze een nieuwe manager hebben: L van Gaal. Dus ik was benieuwd of hij in de Engelse media zich misschien wat rustiger gedraagt. Nou, nee dus

Tranquillo
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:59:25 #186
51794 Rahl
pi_67433443
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:58 schreef icebliss het volgende:
Volgende wedstrijd tegen West Ham (gedegradeerd), zie ik dat ze een nieuwe manager hebben: L van Gaal. Dus ik was benieuwd of hij in de Engelse media zich misschien wat rustiger gedraagt. Nou, nee dus
[ afbeelding ]
last.fm
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:15:37 #187
185115 Juk
Misschien
pi_67434066
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:13 schreef Voltreffer het volgende:

[..]

Als je naar competities gaat > dan je land naar keuze > seizoensoverzicht .

Inmiddels in 2015 in m'n netwerk game. Prima ingekocht Pepe en Diaby gratis binnen gehaald evenals wat regens.
Tenk joe
pi_67437496
shit, kan maar niet winnen al duizend keer mn tactiek aangepast
pi_67437610
Ik begin aardig bored te raken met mijn Man City game. Arsenal is ongenaakbaar, maar voor de rest win ik alles wel aardig makkelijk. Ben nu 3-3-4 gaan spelen, kijken of dat het wat leuker en doelpuntrijker maakt allemaal. Zo niet, dan begin ik een nieuwe game. Eerstedivisieclub in NL lijkt me wel wat
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:28:17 #190
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67442390
Is dit nieuw?

Elite
Tegen TTIP
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:40:14 #191
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_67442770
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:56 schreef fetss het volgende:
shit, kan maar niet winnen al duizend keer mn tactiek aangepast
Gewoon steeds de wedstrijd herladen. Je komt vanzelf in een flow als je een paar keer op rij wint en dan hoef je minder vaak te herladen.
pi_67442935
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:40 schreef Prik0 het volgende:

[..]

Gewoon steeds de wedstrijd herladen. Je komt vanzelf in een flow als je een paar keer op rij wint en dan hoef je minder vaak te herladen.
mja herladen is ook zo kut , uiteindelijk nog 4e geworden met twente ..

harry slijngaard en joost adams zijn wel echte toppers bij mij !

[ Bericht 7% gewijzigd door fetss op 26-03-2009 20:51:01 ]
pi_67444324
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:40 schreef Prik0 het volgende:

[..]

Herladen is voor pussys
pi_67444409
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 18:01 schreef VonHinten het volgende:
Ik begin aardig bored te raken met mijn Man City game. Arsenal is ongenaakbaar, maar voor de rest win ik alles wel aardig makkelijk. Ben nu 3-3-4 gaan spelen, kijken of dat het wat leuker en doelpuntrijker maakt allemaal. Zo niet, dan begin ik een nieuwe game. Eerstedivisieclub in NL lijkt me wel wat
Ik heb precies hetzelfde! Ook met man city, en arsenal wint elk jaar bijna alles wat er in engeland te winnen valt. 2015.
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:26:59 #195
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_67444462
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:23 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Herladen is voor pussys
Ik herlaad ook niet hoor.

Zo hoort het.
pi_67445266
In Verona is seizoen 2015/16 heel erg goed afgelopen, 16 punten uit de laatste 7 wedstrijden en een hele knappe 3e plek is het resultaat.

De inmiddels met de club verbonden toppers Daniel Aquino, Mascio en Victor Irineu waren samen met nieuwkomer Guiseppe Greco de uitblinkers dit seizoen.

De transfers weer even op een rijtje :

En het grote verschil denk ik met het teleurstellende vorige seizoen was de nieuwe tactiek, ben uiteindelijk met een DMC ipv een AMC gaan spelen, en die Greco heeft dat perfect ingevuld.

Denk toch dat dit iets meer defensieve zekerheid heeft gebracht, en qua scoringsdrang ben ik niet achteruit gegaan.

Op naar de Champions League, hopelijk geeft dit de club genoeg status om topspelers te kunnen houden.
pi_67446815
kan niet meer stoppen
pi_67450322
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:25 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde! Ook met man city, en arsenal wint elk jaar bijna alles wat er in engeland te winnen valt. 2015.
Seizoen 2011/2012:

PRM League: 2e achter Arsenal
CL: in halve finale verslagen door Arsenal
League Cup: in finale verslagen door Arsenal
FA Cup: in finale gewonnen van Arsenal

Arsenal is 4x op rij kampioen geworden en heeft van de 4 CL's die er tot nu toe gespeeld zijn 3 gewonnen... En ze hebben praktisch geen speler aangekocht! Alleen ene Toulalan die alles van buiten de zestien in de kruising pegelt
  vrijdag 27 maart 2009 @ 00:38:08 #199
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_67450650
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:22 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Seizoen 2011/2012:

PRM League: 2e achter Arsenal
CL: in halve finale verslagen door Arsenal
League Cup: in finale verslagen door Arsenal
FA Cup: in finale gewonnen van Arsenal

Arsenal is 4x op rij kampioen geworden en heeft van de 4 CL's die er tot nu toe gespeeld zijn 3 gewonnen... En ze hebben praktisch geen speler aangekocht! Alleen ene Toulalan die alles van buiten de zestien in de kruising pegelt
Toulalan is in het echt ook een held hoor.
pi_67450993
Ik voel me net Bert van Marwijk, maar dan op het middenveld. Heb wel vijf wereldtoppers op het centrale middenveld bij Ajax. Van de originele ploeg spelen alleen Vermaelen, Stekelenburg en Huntelaar nog. Vertonghen komt er niet meer tussen met al die klasse in het midden.

Het heeft er ook voor gezorgd dat ik wel leuke talenten op op MR/ML en AMR/AML heb, maar gewoon de vleugels niet meer gebruik. Heb mijn sattelietclub Omniworld volgepropt, helaas staan ze nu bijna op promotie wat volgensmij zou betekenen dat ze niet meer mijn sattelietclub zullen blijven.
pi_67451267
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:38 schreef Prik0 het volgende:

[..]

Toulalan is in het echt ook een held hoor.
Ik ben toch meer Moutinho-fan Die komt elk seizoen dicht in de buurt van een 10-10-10 score. 10 goals, 10 assists, 10 MoM. En das toch lekker voor een MC.
pi_67454566
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:25 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik heb met Liverpool uiteindelijk een periode gehad van 4 jaar waar ik ongenaakbaar was(in een game van 15 jaar). Maar Arsenal was echt reteschoppend sterk telkens, gewoon niet meer normaal/realistisch. De overige 11 jaar heb ik echt moeten knokken tegen Arsenal...soms kon ik met een gelukje boven ze eindigen, soms met een ongelukje net eronder...maar nooit overtuigend
pi_67460934
Blaast het stof van zijn FM 2009 exemplaar en gaat er maar weer eens een goede middag voor zitten.

Tevens : TVP
pi_67479932
Ben een nieuwe game gestart met 2 managers. Ik ben met 1 van de 2 managers in een competitie begonnen waar ik in FM/CM nog nooit was begonnen.. De Turkse competitie, en wel bij Konya Sekerspor spelen in de Turkse Second Division(3e niveau) en hebben een stadion, nou ja stadion.. voetbalveld met daaromheen plaats voor 500 man..

Met de andere manager ben ik, natyuurlijk, PSV. Per Ciljan Skjelbred, Daniel Parejo en Cristian Molinaro gekocht en Jonathan Zebina geleend.
Zit nu in de voorbereiding..
Eerst 3-0 winst tegen Girona toen kwam het duel tegen JVC. Bij rust al 10-0 voor Eindstand 17-0, 5x Lazovic, 4x Afellay en 2x een eigen goal
Daarna Eurpen met 0-9 opgerold
pi_67483072

Het echte werk gaat beginnen.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 09:54:40 #206
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67487683
Seizen is goed begonnen met winst op Ajax in de Super Cup en een 2-0 winst in de eerste kwalificatieronde voor de UEFA Cup.

In het voorseizoen enkele oefenwedstrijden gespeeld tegen Borussia Dortmund, Celtic en Inter. Tevens een aantal spelers gekocht:

Gorter voor de toekomst. Die andere twee als aanvulling van de selectie. Heb vooral hoge verwachtingen van Tafer.
Elite
Tegen TTIP
pi_67492333
Heeft iemand in FM2009 een regen gehad met een abnormale lengte? 2.10m of hoger? Vroeg het me af
pi_67492702
Nee, wel n regen van 2.01 meter gehad. Spits. Zeer handig om als target man in te stellen, en Target man supply - op t hoofdje
*edit* zn heading was namelijk ook 20 en Jumping 19. Dikke stormram.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2009 14:14:40 ]
pi_67492898
Dacht in het verleden een regen gezien te hebben van 2.20m. Wel FM2008.
pi_67493012
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 14:11 schreef magnifor het volgende:
Dacht in het verleden een regen gezien te hebben van 2.20m. Wel FM2008.
2.20? Beetje gewicht wel, of echt zo'n dunne sjaak? En welke positie?
pi_67493071
Gewicht weet ik niet meer, was een spits.
pi_67493084
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 14:20 schreef magnifor het volgende:
Gewicht weet ik niet meer, was een spits.
In die positie kom je dr nog wel mee weg ja
pi_67493108
Ik heb in de zomer van 2025 maar eens afscheid genomen van Cisco Roma Was er dus mee begonnen in 2008, maar nadat ik nu de laatste 3 seizoenen, 3 keer op rij de treble won en ook telkens ongeslagen kampioen (al iets van een 120 ongeslagen wedstrijden in de Serie A) was de spanning er toch wel af.

Begonnen in 2008 dus, en meteen in 3 jaar van Serie C2 naar de Serie A:

Daarna mn eerste jaar op het hoogste niveau 4de geworden, en het jaar daarop kampioen en die titel vervolgens elk jaar binnengehaald. In totaal gewonnen: Serie A (14), Coppa Italia (10), Supercoppa (12), Champions League (9), Europese Supercup (8), WK voor clubs (7). Dus ik heb ze wel aardig op de kaart gezet en financieel zitten ze goed voor de rest van de eeuw ofzo.

Had dus na de CL finale ontslag genomen, maar eerst had ik de manager van Parma naar mijn staff gehaald (Parma wat al jaren in de Serie B zat en ik heel graag wilde coachen) zodat die positie vrij was, bleken ze opeens Chivu aan te stellen als manager Naja, verder wat gesolliciteerd bij o.a. Catanzaro, Cavese en Vicenza maar uiteindelijk aan de slag gegaan bij Atalanta, die ook verzeild geraakt zijn in de onderste regionen van de Serie B.
pi_67493167

..PSV is overgnomen door een of andere rijke rus, nu is zelf jong PSV ongenaakbaar.
pi_67493834
Weer over mijn game waar ik inmiddels met Feyenoord zit in 2017. Ongelooflijk maar waar, met slechts 1 dezelfde speler als vorig jaar ben ik kampioen geworden! Tot de winterstop was ik heel wisselvallig, ene wedstrijd 4-1 en volgende met 3-0 de boot ingaan. In de winterstop ging mijn linksbuiten de Wit naar Go Ahead, zelfs die club is financieel beter af dan Feyenoord. Meest dramatische was dat de Wit binnen 3 uur na het accepteren van het bod tekende en alles afgerond was. Daarnaast ging Kayal, een verdedigende middenvelder naar Duitsland.

En toen moest ik op de allerlaatste transferdag nog een vervanger regelen en dat werd huurling Arjen Robben van Spurs. Mocht daar weg, maar ik kan zijn salaris niet betalen. Gelukkig wilde en mocht hij op huurbasis komen. Samen met Carrizo en Olsson maakte hij het team een heel stuk stabieler. Na de winterstop werd er nog maar 1x verloren, 1-0 van Go Ahead en dat resulteerde in het volgende kampioenschap.

Je ziet het, tegenstand was vrij dramatisch. Normaal gesproken was ik nooit kampioen geworden. Na de winterstop was dit vaak mijn opstelling.

Maargoed, volgend seizoen CL en ik heb nauwelijks backups. Nouja, een paar jonkies. Maar voor volgend seizoen ligt Vermeer vast, komt transfervrij over van Duisburg. Daarnaast hoop ik voor Siebert van Den Bosch op een De Zeeuw-scenario, ook hij is transfervrij. En dan heb ik nog een Zweed vastgelegd: Nordberg van Levski Sofia. Kan aan de hele linkerkant spelen.

Wat heb ik nog nodig? Een extra centrale verdediger zou niet verkeerd zijn, evenals een sterke linksback. Daarnaast kijken of ik npog een buitenspeler of een verdedigende middenvelder kan halen. Een back-up spits is ook geen overbodige luxe nu de uitleenperiode van van Eck afloopt. Maar met het geld dat ik heb gaat het hem niet worden. Als ik een van die posities kan versterken, mag ik heel blij zijn.
pi_67493888
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 13:45 schreef magnifor het volgende:
Heeft iemand in FM2009 een regen gehad met een abnormale lengte? 2.10m of hoger? Vroeg het me af
Nee, wel een neger genaamd Tonnie Boks
pi_67493911
Ik heb -altijd- problemen met het vinden van een goede linksback
pi_67494106
In mijn Wolvesgame had ik Sikur (Hongaar) van een Franse club gekocht. Erg goed, ook aanvallend
  zaterdag 28 maart 2009 @ 15:18:10 #219
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_67494389
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 14:58 schreef Dein_Gesicht het volgende:
Heb ik met de positie van linkshalf.
><(({°>
  zaterdag 28 maart 2009 @ 15:51:45 #220
51794 Rahl
pi_67495254
quote:
Ik kan ze ook niet vinden inderdaad
last.fm
  zaterdag 28 maart 2009 @ 16:02:44 #221
185115 Juk
Misschien
pi_67495504
John Goossens doet het al anderhalf jaar erg goed bij mijn Cambuur.
pi_67495804
zojuist een wedstrijd tegen de Graafschap gespeeld.. zij hadden 1 schot, dat schot was op doel en erger nog, dat schot zat..
Jammer voor hun dat ik toen(88e minuut) al met 0-2 voor stond

Ben begonnen met de JCS tegen Feyenoord.. na 90 minuten 1-0 voor Feyenoord, in de 6e minuut blessure tijd scoort Toivonen 1-1 Uit eindelijk wint Feyenoord na penalties omdat uitgerekend Lazovic mist.
Competitie gestart met 3-1 tegen Volendam, 2-1 tegen de Graafschap en 1-0 tegen Utrecht.
In de CL in de poule bij ManU, Ol. Marseille en Fiorentina,. Dus vooraf al blij met ieder punt.. na de openingswinst ben ik dus al blij met de 3 punten die Toivonen met thuis tegen Fiorentina bezorgde

Tot nu toe in 5 officiële duels 8 goals, 1 voor Dzsudzsak, Salcido en Lazovic en 5 voor Toivonen..
Afellay is bijna weer speelklaar evenals Daniel Parejo. Die stonden in de voorbereiding naast elkaar op het middenveld(Parejo MC(r) en Afellay(MR)) en die kregen op dezelfde dag, dezelfde blessure, met dezelfde lengte Over 2 dagen zijn ze beide weer speelklaar.
pi_67495974
Bij FM leven we inmiddels in het jaar 2020 en mijn bestuur wil nog steeds geen nieuw stadion laten bouwen. Terwijl ik structureel in subtop eindig de afgelopen seizoenen en terwijl ik meer dan genoeg geld heb.

En een ultimatum loopt altijd slecht af bij mijn games
Patat Friet
pi_67496692
Isaksson heeft een rode kaart gehaald Hij pakte rand strafschopgebied de bal in zijn handen en stapte vervolgens het strafschopgebied uit Gelukkig stond het al 2-0 en hield Zoet in het laatste kwartier ook de nul..
  zaterdag 28 maart 2009 @ 17:13:15 #225
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_67497427
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 16:23 schreef ganzenherder het volgende:
Bij FM leven we inmiddels in het jaar 2020 en mijn bestuur wil nog steeds geen nieuw stadion laten bouwen. Terwijl ik structureel in subtop eindig de afgelopen seizoenen en terwijl ik meer dan genoeg geld heb.

En een ultimatum loopt altijd slecht af bij mijn games
Welke club ben je?
><(({°>
pi_67497484
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 17:13 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Welke club ben je?
Oja, VVV. Zit je dus met je stadionnetje waar 6000 man inkunnen
Patat Friet
  zaterdag 28 maart 2009 @ 17:25:08 #227
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_67497751
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 17:15 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Oja, VVV. Zit je dus met je stadionnetje waar 6000 man inkunnen
Aaah VVV. Momenteel mijn grote concurrent voor promotie naar de Eredivisie!
Ik ben FC Omniworld in het tweede seizoen, nog twee wedstrijden te gaan.
Ik sta eerste, VVV tweede maar we hebben beiden 73 punten.

Pikant detail is dat de laatste speelronde FC Omniworld - VVV op het programma staat .

[ Bericht 0% gewijzigd door BigKahuna op 28-03-2009 17:50:08 ]
><(({°>
  zaterdag 28 maart 2009 @ 17:41:20 #228
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_67498146
quote:
Ik heb daar William Matheus staan, een Braziliaan. Doet goed z'n werk. Geen gekke spectaculaire capriolen, maar wel altijd constant een hoog cijfer. Nooit geblesseerd ook, en hij staat in de belangstelling van onder anderen FC Twente, FC Groningen, NAC en Heerenveen.
><(({°>
  zaterdag 28 maart 2009 @ 17:49:48 #229
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_67498342
FC Omniworld: kampioen Jupiler League 2009-2010.
><(({°>
  zaterdag 28 maart 2009 @ 18:14:20 #230
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67498926
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 15:18 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Daar heb ik nooit zo een moeite mee, spelers vinden. Enige probleem wat ik overvind is dat ze 9 van de 10 keer niet te betalen zijn.
Elite
Tegen TTIP
pi_67499333
Save game kunnen herstellen
pi_67499588
quote:
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 15:18 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

john goossens? heeft echt superstats in mijn game.. en kan op verschillende posities goed uit de voeten..
  zaterdag 28 maart 2009 @ 19:51:27 #233
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_67501534
Peter Murphy van Carlisle (Coca Cola League 1) is een goede betaalbare linksback, ik ben alleen wel een leek dus weet niet of het echt een goede aankoop is Hij doet het bij mij in ieder geval erg goed.
Tranquillo
pi_67504890
Op Bol.com is Football Manager 30 euro, is dat goedkoop?
Tevens een meekijktvp aangezien ik dit spel nog niet heb
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_67505437
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 21:40 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Op Bol.com is Football Manager 30 euro, is dat goedkoop?
Tevens een meekijktvp aangezien ik dit spel nog niet heb
Games, films, boeken.. ga naar Amazon.co.uk nu de Britse pond een lachertje is.. (1 pond = 1,08 euro, terwijl dat niet lang geleden nog 1,70 euro was)

Dus ook voor FM 09 naar Amazon! (Nog geen ¤20 excl. verzendkosten)
pi_67506006
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 21:57 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Games, films, boeken.. ga naar Amazon.co.uk nu de Britse pond een lachertje is.. (1 pond = 1,08 euro, terwijl dat niet lang geleden nog 1,70 euro was)

Dus ook voor FM 09 naar Amazon! (Nog geen ¤20 excl. verzendkosten)
Hoe werkt dat? Ik snap dr niet zoveel van
pi_67506762
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 22:14 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Hoe werkt dat? Ik snap dr niet zoveel van
Op Amazon kun je online spullen kopen, die dan per post worden geleverd. Je kunt binnen drie minuten een account aanmaken (adres opgeven, e.d.) en dan kun je spullen bestellen. Een soort Engelse Bol.com eigenlijk. Enige 'nadeel', je hebt een creditcard nodig om te betalen, en die heeft niet iedereen. Maar ook díe kunnen aangevraagd worden
pi_67507226
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 22:34 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Op Amazon kun je online spullen kopen, die dan per post worden geleverd. Je kunt binnen drie minuten een account aanmaken (adres opgeven, e.d.) en dan kun je spullen bestellen. Een soort Engelse Bol.com eigenlijk. Enige 'nadeel', je hebt een creditcard nodig om te betalen, en die heeft niet iedereen. Maar ook díe kunnen aangevraagd worden
Gelukkig hebben mijn ouders die
pi_67507398
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 22:48 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Gelukkig hebben mijn ouders die
Dan kun je em dus beter uit Engeland halen
pi_67507603
Inderdaad, ik zoek het binnenkort even uit. Eerst: SE week!
  zondag 29 maart 2009 @ 23:08:45 #241
168255 J.Herrer
pi_67532833
Zouden jullie 7 miljoen uitgeven voor een rechtsback van 16, die momenteel niet eens zulke specials stats heeft maar volgens je scout beter kan worden dan Micah Richards?
Ik vind 7 miljoen wel veel voor zo'n snotneus, maar aan de andere kant kan het dus wel een wereldtopper worden... dilemma

Ik ben met Chelsea trouwens
  zondag 29 maart 2009 @ 23:35:07 #242
51794 Rahl
pi_67533767
quote:
Op zondag 29 maart 2009 23:08 schreef J.Herrer het volgende:
Zouden jullie 7 miljoen uitgeven voor een rechtsback van 16, die momenteel niet eens zulke specials stats heeft maar volgens je scout beter kan worden dan Micah Richards?
Ik vind 7 miljoen wel veel voor zo'n snotneus, maar aan de andere kant kan het dus wel een wereldtopper worden... dilemma

Ik ben met Chelsea trouwens
Wel eens 22 miljoen uitgegeven voor een ventje van 16. Gelukkig maakt ie z'n potentieel waar!
last.fm
  zondag 29 maart 2009 @ 23:53:24 #243
229690 Spougle
pi_67534296

maandag 30 maart 2009 @ 00:11:25 #244
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_67534681
quote:
Op zondag 29 maart 2009 23:53 schreef Spougle het volgende:
[ afbeelding ]

En wie heb je er allemaal van gekocht?
  maandag 30 maart 2009 @ 00:51:26 #245
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_67535404
quote:
Op maandag 30 maart 2009 00:11 schreef Prik0 het volgende:

[..]

En wie heb je er allemaal van gekocht?
Henk Vos?
  maandag 30 maart 2009 @ 00:52:09 #246
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_67535418
quote:
Op zondag 29 maart 2009 23:35 schreef Rahl het volgende:

[..]

Wel eens 22 miljoen uitgegeven voor een ventje van 16. Gelukkig maakt ie z'n potentieel waar!
Hehe ik ook, en speelt nu nog steeds als een zakhooi, hoort er bij!
pi_67537171
quote:
Op zondag 29 maart 2009 23:35 schreef Rahl het volgende:

[..]

Hoogste bedrag wat ik neergelegd heb is voor een gen in mijn Liverpool-game. Peter Corcoran, 24 miljoen euro. Zag er toen niet zo speciaal uit/

Toen ie 21 was, had hij betere stats dan Gerrard. Toen hij 28 was...mja zwaar overpowered.
pi_67541099
Ik ben op zoek naar het PDF bestandje wat hier een tijdje geleden stond, met allemaal goede tips over taktieken enzo. Staat dat nog ergens?
  maandag 30 maart 2009 @ 12:31:37 #249
168255 J.Herrer
pi_67542902
Het valt me wel op dat als je trainer bent van een bepaalde club, dat je niet zo snel van je reservespelers af komt

Sevilla deed navraag, speler is 9 miljoen waard. Ik vraag 3,5 miljoen contant en 4 miljoen in termijnen van 18 maanden + 50% doorverkoop. Gaan ze niet op in. 2 dagen later halen ze wel een speler van Arsenal voor 25 miljoen ofzo...
Het kan natuurlijk met reputatie te maken hebben, maar ze waren beide continentaal en volgens mij had mijn speler iets betere stats. Waarom doen ze dan zo krenterig maar betalen ze wel de volle pot voor een andere speler?

Is dat in FM09 ook zo?
pi_67547547
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:31 schreef J.Herrer het volgende:
Het valt me wel op dat als je trainer bent van een bepaalde club, dat je niet zo snel van je reservespelers af komt

Sevilla deed navraag, speler is 9 miljoen waard. Ik vraag 3,5 miljoen contant en 4 miljoen in termijnen van 18 maanden + 50% doorverkoop. Gaan ze niet op in. 2 dagen later halen ze wel een speler van Arsenal voor 25 miljoen ofzo...
Het kan natuurlijk met reputatie te maken hebben, maar ze waren beide continentaal en volgens mij had mijn speler iets betere stats. Waarom doen ze dan zo krenterig maar betalen ze wel de volle pot voor een andere speler?

Is dat in FM09 ook zo?
Leeftijd misschien? Potential? Speelde die speler van Arsenal in de basis?
pi_67549631
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:24 schreef JeroenV het volgende:
Ik ben op zoek naar het PDF bestandje wat hier een tijdje geleden stond, met allemaal goede tips over taktieken enzo. Staat dat nog ergens?
http://lmgtfy.com/?q=pdf+fm+09+tactics
pi_67551863
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:31 schreef J.Herrer het volgende:

Is dat in FM09 ook zo?
Basisspeler bij Arsenal, of een speler die in ieder geval regematig in het eerste van Arsenal speelt en daardoor zijn waarde/zichzelf bewijst.
Daarbij zijn vorm natuurlijk, prestaties uit eerdere jaren, leeftijd, blessuregevoeligheid, persoonlijkheid van de speler icm met wat zij voor elftal zij hebben en dus zoeken/of beter aansluit, etc...

Tevens zou ik, spelend met een grotere club, dit (3,5 miljoen contant en 4 miljoen in termijnen van 18 maanden + 50% doorverkoop) ook niet zomaar voor een reservespeler neerleggen.

Of de 50% of de 4 miljoen in termijnen. Beide zou ik niet doen (tenzij we het over een jonge zeer talentvolle speler hebben, maar gezien je post ga ik daar niet van uit).
50% van de volgende verkoop werkt het best bij jonge spelers, of bv een spits die totaal niet in vorm is.
  maandag 30 maart 2009 @ 23:09:56 #253
107005 Saviola
CM Legend
pi_67563307

Ik wil iemand pijn doen
pi_67564025
Telt dit als cheaten ? Ik zit met FC Emmenn in de nacompetitie en die had ik gewonnen alleen had ik nog niet opgeslagen. Nou heeft mijn vader mijn pc uitgezet en nu ben ik dus de hele tijd opnieuw aan het laden tot ik die nacompetitie weer gewonnen heb.
pi_67564231
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:34 schreef Sulejmani het volgende:
Telt dit als cheaten ? Ik zit met FC Emmenn in de nacompetitie en die had ik gewonnen alleen had ik nog niet opgeslagen. Nou heeft mijn vader mijn pc uitgezet en nu ben ik dus de hele tijd opnieuw aan het laden tot ik die nacompetitie weer gewonnen heb.
Standaard bij mij, als mn FM crasht moét ik minimaal elke wedstrijden hetzelfde óf een beter resultaat halen dan voorheen
Patat Friet
pi_67566213
Krijg ik in de laatste minuut van de blessuretijd nog een penalty, loopt m'n speler aan, fluit de scheidsrechter af !
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_67567536
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 01:48 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Krijg ik in de laatste minuut van de blessuretijd nog een penalty, loopt m'n speler aan, fluit de scheidsrechter af !
... !

Ik heb iets geniaals in mijn game nu Ik begon een game met een serie C ploegje, zie ik dat Liverpool en PSV een samenwerking aangegaan zijn
Gestopt, en n manager gepakt bij beide ploegen.

PSV heeft nu Babel en Riera in de gelederen als huurling
pi_67567982
quote:
Zie hem er nog niet tussen.. Of ik ben erg blind.
pi_67567984
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:09 schreef Saviola het volgende:
[ afbeelding ]

Ik wil iemand pijn doen

men die had ik ook laatst

10 schoten op doel en toch verliezen met 1-0 1 schot op doel ook
Narf!
pi_67570236
3 CL wedstrijden erop zitten :

Verona – Sporting Club Portugal 2-2
Olympique Lyon – Verona 1-1
Barcelona – Verona 3-2 (stond 0-2 voor bij rust…)
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:55:17 #261
51794 Rahl
pi_67573502
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 08:51 schreef JeroenV het volgende:

[..]

TT&F bedoel je denk ik.
last.fm
  dinsdag 31 maart 2009 @ 18:45:41 #262
168255 J.Herrer
pi_67586686
Pfff.. wie verzint dit?

Ferguson is ook maar een amateurt.. moet het 3 en een half keer afleggen tegen een manager die 30 jaar jonger is
pi_67596775
eerste seizoen bij PSV meteen de dubbel gewonnen
Vanaf speeldag 4 stond ik eerste en sindsdien niet meer afgestaan. De grootste voorspring was geloof ik 9 punten om een paar duels later nog maar 1 punt voor te hebben
Uiteindelijk 4 punten over gehouden op Heerenveen.

In de beker losten de toppers elkaar af. AZ ging er uit door Ajax, Ajax een ronde later door Feyenoord en Feyenoord weer een ronde later door Utrecht. Utrecht schakelde Heerenveen nog uit om vervolgens de finale van PSV te verliezen..

Feyenoord heeft 1 punt, AZ 2 punten en Ajax 0!! punten gepakt tegen mij
Volendam is zonder overwinning gedegradeerd.. maar 7 punten
  woensdag 1 april 2009 @ 00:31:34 #264
168255 J.Herrer
pi_67599617
Mijn god...

Ik koop zo'n speler en ik zet de datum op ingang volgend seizoen, maar het eerste bod was afgewezen voordat ik die scherm kreeg van het seizoen samengevat. Ok leuk, ik klik verder en bied opnieuw op de speler, dit keer werd het wel geaccepteerd. Speler accepteert het en tekent.. ondertussen is het nieuwe seizoen begonnen

Maar ik had het dus nog steeds op ingang volgend seizoen staan, wat dus betekent dat ik hem begin volgend seizoen krijg
En dan is hij ook al 19 dus ik zou hem op z'n 21e ook niet meer kunnen registreren als zelf opgeleid
pi_67612380
Ik snap er niks meer van. Ik heb vorig jaar een speler uitgeleend, alles goed en wel en de club vraagt of ik de uitleenbeurt wil verlengen. Ik zeg elke keer nee want de speler heeft zich wel genoeg ontwikkeld. Maar nu kijk ik steeds wanneer de uitleenbeurt afloopt, maar deze verandert steeds. Eerst stond er 20 juli, toen 30 augustus en nu weer 16 september. Ik snap er niks van
Patat Friet
  woensdag 1 april 2009 @ 14:46:26 #266
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_67612644
quote:
Op woensdag 1 april 2009 14:38 schreef ganzenherder het volgende:
Ik snap er niks meer van. Ik heb vorig jaar een speler uitgeleend, alles goed en wel en de club vraagt of ik de uitleenbeurt wil verlengen. Ik zeg elke keer nee want de speler heeft zich wel genoeg ontwikkeld. Maar nu kijk ik steeds wanneer de uitleenbeurt afloopt, maar deze verandert steeds. Eerst stond er 20 juli, toen 30 augustus en nu weer 16 september. Ik snap er niks van
ow die komt nooit meer terug, er zitten namelijk ook fraude contracten in fm, zo kan een speler naar eigen inzicht zijn termijn bij een andere club verlengen. dit proces kan net zo lang doorgaan tot zijn contract bij jou afloopt waarna hij bij die andere club een contract aanneemt.
pi_67612853
quote:
Op woensdag 1 april 2009 14:46 schreef Apekoek het volgende:

[..]

ow die komt nooit meer terug, er zitten namelijk ook fraude contracten in fm, zo kan een speler naar eigen inzicht zijn termijn bij een andere club verlengen. dit proces kan net zo lang doorgaan tot zijn contract bij jou afloopt waarna hij bij die andere club een contract aanneemt.
Het is dat het 1 april is, anders had ik het nog geloofd ook
Patat Friet
  woensdag 1 april 2009 @ 15:27:05 #268
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_67614191
quote:
Op woensdag 1 april 2009 14:52 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Het is dat het 1 april is, anders had ik het nog geloofd ook
1 april staat in dit geval buiten kijf dat het er mee te maken heeft.
pi_67651036
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 08:51 schreef JeroenV het volgende:

[..]

http://www.raymania.nl/FM.pdf

[ Bericht 18% gewijzigd door fetss op 02-04-2009 17:42:17 ]
  donderdag 2 april 2009 @ 17:59:41 #270
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_67651877
ben een nieuwe game begonnen als bondscoach van... Nieuw-Zeeland..
kijken of ik ze ooit naar het WK kan loodsen..
  donderdag 2 april 2009 @ 19:22:00 #271
229690 Spougle
pi_67654276
Verdorie, er zijn zoveel geblesseerde spitsen bij mijn Ajax dat Luque nu mijn beste spits is
pi_67656877
Man man, ben met Atalanta verwikkeld in een flinke tweestrijd met mn ex-club Cisco Roma. Kampioen geworden met 1 punt voorsprong op hun, maar dan ook de CL en bekerfinale

CL finale gewonnen na penals, maar heel bizar, slechts eentje van de 10 ging erin:

Maar dan de bekerfinale volgens mij wilden ze flink wraak want na een waardeloze eerste helft stond ik 4-0 achter. Tweede helft aanvallend gaan spelen, kwam nog terug tot 4-2 maar leek niet verder te komen. In de 94ste minuut scoor ik plots dan nog 4-3. Snel alles en iedereen in de aanval gegooid, en vanaf de aftrap valt gewoon nog de gelijkmaker

Uiteindelijk dan wel 5-4 verloren in de verlenging maarja.
  donderdag 2 april 2009 @ 21:56:07 #273
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_67659097
steeds wanneer ik FM speel en een paar keer verder heb geklikt valt het spel uit en krijg ik deze foutmelding:

wie kan me helpen..?

edit: ik heb m al op nieuw geinstalleerd maar hij doet het nog steeds niet..:(

[ Bericht 9% gewijzigd door inZanity op 02-04-2009 22:07:52 ]
pi_67660935
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:56 schreef inZanity het volgende:
steeds wanneer ik FM speel en een paar keer verder heb geklikt valt het spel uit en krijg ik deze foutmelding:

[ afbeelding ]

wie kan me helpen..?

http://www.lmgtfy.com/?q=(...)+line+1+of+speed.xml
pi_67660954
Godsamme, mijn game blijft om de 5 saves crashen . Nu zelfs tijdens Ajax - PSV, sta ik verdomme met 3-0 voor .
pi_67661731
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:56 schreef inZanity het volgende:

[ afbeelding ]

wie kan me helpen..?

Ik heb er ook last van gehad. Ik ben FM daarna in een venster gaan spelen en had er geen last meer van (nog wel de melding 1x gehad, maar zonder crash).

Ik kwam op een forum tegen dat het windowed spelen zou kunnen helpen, wie weet werkt het ook voor jou. Zoniet ga dan zoeken naaar een oplossing via google en via de forums daarover.
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:33:53 #277
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_67673159
Ik heb een probleem met FM09 en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Dit is voorheen niet voorgekomen en is dus een recent probleem. Als ik een wedstrijduitslag zie, kon ik voorheen op de score klikken en dan kreeg ik het wedstrijdrapport te zien. Maar de laatste tijd gebeurt dat niet meer. Ik heb ook niks extras geinstalleerd. Is dit probleem op te lossen door iets te wijzigen in de settings?
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:04:52 #278
229690 Spougle
pi_67677923
Na met Ajax 17 wedstrijden gewonnen te hebben. Is mijn team nu helemaal de weg kwijt.
Ik heb nu achterelkaar deze wedstrijden gespeeld

1-1 tegen De Graafschap
1-1 tegen NEC
2-3 tegen Feyenoord
1-4 tegen Roma
1-3 tegen Groningen

Echt heel gek ik speel met precies de zelfde tactiek en met precies de zelfde opstelling.

Edit: Ook met 1-2 van Vitesse verloren
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:09:58 #279
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67683065
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:04 schreef Spougle het volgende:
Na met Ajax 17 wedstrijden gewonnen te hebben. Is mijn team nu helemaal de weg kwijt.
Ik heb nu achterelkaar deze wedstrijden gespeeld

1-1 tegen De Graafschap
1-1 tegen NEC
2-3 tegen Feyenoord
1-4 tegen Roma
1-3 tegen Groningen

Echt heel gek ik speel met precies de zelfde tactiek en met precies de zelfde opstelling.

Edit: Ook met 1-2 van Vitesse verloren
De AI heeft je tactiek gekraakt.

Dat probleem heb ik nu ook. Win nagenoeg niks meer en mijn beide spitsen staan beide al ruim 600 minuten zonder doelpunt. Kampioenschap daardoor verspeeld. Stond bovenaan en nu al afgezakt tot plaats vier. Aan het eind van dit seizoen maar weer aan de tekentafel voor een nieuwe tactiek.

Mijn U19 kan het tenminste wel:

[ Bericht 5% gewijzigd door Happel op 03-04-2009 18:33:13 ( ) ]
Elite
Tegen TTIP
pi_67684072
En weer een crash dump Ik wordt er schijtziek van.
pi_67685856
Ok, I have had it! Het gaat nu zover dat ik m'n backup niet meer kan laden. Zit ik daar weer 2 maanden terug .
pi_67689172
Sta nu na 13 wedstrijden op een 3e plaats. 3 punten achter Ajax en 2 achter Sparta..
Mijn topaankoop van het jaar is Jan Vennegoor of Hesselink.Heeft 11 doelpunten in 12 competitieduels.

Er rust alleen een vloek op de speler naast VofH. In een periode van 4 duels raakten Toivonen, Lazovic, Hutten en Gueye geblesseerd. Toen ik Koef erin wilde zetten bleek die ook geblesseerd
Momenteel zijn Toivonen en Lazovic weer geblesseerd..

Champions League zit er op, maar wel naar UEFA Cup.
Begon met een afstraffing(3-0) tegen Olympiakos..
Vervolgens een punt tegen Lyon en 6 tegen Club Brugge.
Als ik vervolgens van Olympiakos zou winnen zou ik door zijn.. Sta 1-0 voor, ben de betere.. en 6 minuten voor tijd maakt Isaksson een eigen goal.
Nu zou ik aan een punt genoeg hebben tegen Lyon, of Brugge moest minimaal een punt pakken tegen Olympiakos. Het liep anders.. Olympiakos won met 2-0 en ik werd met 4-0 ingemaakt :S
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:48:07 #283
185115 Juk
Misschien
pi_67692487
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:09 schreef Happel het volgende:

[..]

De AI heeft je tactiek gekraakt.

Dat probleem heb ik nu ook. Win nagenoeg niks meer en mijn beide spitsen staan beide al ruim 600 minuten zonder doelpunt. Kampioenschap daardoor verspeeld. Stond bovenaan en nu al afgezakt tot plaats vier. Aan het eind van dit seizoen maar weer aan de tekentafel voor een nieuwe tactiek.

Mijn U19 kan het tenminste wel:

[ afbeelding ]
Ik speelde vroegâh ook altijd met dezelfde tactiek. Op ten duur lijkt het dan inderdaad dat de computer op al je zwakke plekken inspeelt. Opzich is dat in het echt ook zo maar kunnen mindere clubs daar gewoon niet van profiteren, in FM kunnen ze dat dus wel.

Tegenwoordig tweak ik gewoon het hele seizoen door mijn opstelling. Om de paar wedstrijden analyseer ik de stats en pas ik waar nodig wat aan. Niks groots en drastisch maar het lijkt erop dat nu de AI mijn tactiek niet kraakt.
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:58:28 #284
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_67692843
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:48 schreef Juk het volgende:

[..]

Ik speelde vroegâh ook altijd met dezelfde tactiek. Op ten duur lijkt het dan inderdaad dat de computer op al je zwakke plekken inspeelt. Opzich is dat in het echt ook zo maar kunnen mindere clubs daar gewoon niet van profiteren, in FM kunnen ze dat dus wel.

Tegenwoordig tweak ik gewoon het hele seizoen door mijn opstelling. Om de paar wedstrijden analyseer ik de stats en pas ik waar nodig wat aan. Niks groots en drastisch maar het lijkt erop dat nu de AI mijn tactiek niet kraakt.
Wat tweak je zoal dan?

Ik bepaal per wedstrijd tempo, width en defensive line en tegen sterke tegenstanders haal ik fwr van mijn backs af en zet ik cross ball op deep.

Deed het mijn laatste paar wedstrijden wel aardig trouwens. Omdat het moraal laag was en er al een tijd niets meer gewonnen werd had ik elke wedstrijd mijn defensieve tactiek gebruikt, met resultaat. Won alles met redelijk gemak.

Seizoen dan ook als vierde afgesloten. Ajax gewoon weer kampioen, echt absurd. Net als vorige jaar gewoon ruim 20 wedstrijden ongeslagen.
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 3 april 2009 @ 23:10:22 #285
185115 Juk
Misschien
pi_67693213
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:58 schreef Happel het volgende:

[..]

Wat tweak je zoal dan?

Ik bepaal per wedstrijd tempo, width en defensive line en tegen sterke tegenstanders haal ik fwr van mijn backs af en zet ik cross ball op deep.

Deed het mijn laatste paar wedstrijden wel aardig trouwens. Omdat het moraal laag was en er al een tijd niets meer gewonnen werd had ik elke wedstrijd mijn defensieve tactiek gebruikt, met resultaat. Won alles met redelijk gemak.

Seizoen dan ook als vierde afgesloten. Ajax gewoon weer kampioen, echt absurd. Net als vorige jaar gewoon ruim 20 wedstrijden ongeslagen.
Heel herkenbaar. Ik snap ook niet dat bv Huntelaar en Suarez er nog zitten in 2014. Huntelaar elk seizoen topscoorder en op 1 jaar na alle gouden schoenen (vorig jaar was mijn Jackie Tuyp de winnaar).

Maar ik tweak inderdaad dat soort dingen en dan vooral mentality van mijn buitenspelers en centrale verdedigers.. En door mijn smalle selectie kan ik niet altijd met 2 wingers spelen dus dan spelen mijn buitenste middenvelders veel meer als middenvelders.
Maar ik pas me eigenlijk nooit aan aan tegenstanders. Alleen in europa soms. Ik heb altijd het idee dat als ik wat defensiever speel tegen toppers dat ik dan niet onder hun druk vandaan kom.

Voorlopig heb ik al 5 jaar dezelfde formatie en behalve af en toe een dipje heb ik niet het idee dat ik ontspoor qua resultaten. Sterker nog, elk jaar eindig ik een paar plekkies hoger dan het jaar daarvoor. Ik ben nu op koers voor Europees voetbal.
pi_67756642
Bij mij(PSV) ook Ajax kampioen..
Wat bij mij ook altijd het probleem is dat na het eerste seizoen mijn halve selectie begint te muiten.
Afellay -> Wil naar grotere club
Amrabat -> Na 1 jaar PSV, wil naar grotere club
Dzsudzsak -> Wil naar grotere club
Skjelbred -> Wil naar grotere club
Parejo -> Hekel aan Bakkal, wil basisplaats

Verder is er ook interesse in Molinaro, Marcellis, Toivonen en Simons.

Op den duur was er interesse in 8 van de 11 basisspelerts!
En een gedeelte wil dan meteen weg...

Na seizoen 1 daalt de harmonie in mijn selectie ook altijd tot een dieptepunt, omdat ik spelers als Afellay wegwillen..
  maandag 6 april 2009 @ 21:38:27 #287
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_67774822

13 minuten verlenging in de eerste helft.
pi_67784226
Echte voetbaltrainers eten niet.
pi_67784406
Ik heb net mijn meest dramatische seizoenshelft -ooit- achter de rug. Ben begonnen met AC Milan (old time's sake, veel met AC gespeeld in fm2005/2006 )

Sta in de winterstop 12e niks ging goed.

Grote schoonmaak gehouden:

Ronaldinho, Gattuso, Pirlo, Bonera, Seedorf, Favalli, Kalac, Dida, Antonini en Emerson weggetrapt

Voor dat geld gekocht:

Suarez, Mascherano, Van der Wiel, Veloso, Kjaer, Afellay, Marquinhos, Asenjo, De Jong en Gareth Bale

Ik wil dit keer eens goed gaan presteren zonder meteen namen als Aguero te kopen Suarez is qua stats niet super, maar ik kon m goedkoop kopen toen ik krap zat in de aanvallende spelers, en hij presteert gewoon prima

v/d wiel heeft Zambrotta uit de basis gespeeld btw
pi_67806258
Eerste keer dat ik dit zie trouwens !

- link verwijderd. niet terugplaatsen! -
pi_67833145
GVD, in de uefacup tegen Heerenveen sta ik voor met 1 doelpunt verschil. Nog 20 minuutjes en ik ben door....

Dus ik laat mijn spelers even tijd rekken, heb ik gvd de verdedigende lijn helemaal open gezet ipv tijd rekken. In de 87e minuut een cruciale tegengoal en ik lig er dus uit. BAH
Patat Friet
  woensdag 8 april 2009 @ 17:09:12 #292
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_67834775
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:25 schreef ganzenherder het volgende:
GVD, in de uefacup tegen Heerenveen sta ik voor met 1 doelpunt verschil. Nog 20 minuutjes en ik ben door....

Dus ik laat mijn spelers even tijd rekken, heb ik gvd de verdedigende lijn helemaal open gezet ipv tijd rekken. In de 87e minuut een cruciale tegengoal en ik lig er dus uit. BAH
God straft onmiddelijk! Tijd rekken
PieAir
pi_67835824
Ok, voor de kenners heb ik wellicht een hele simpele vraag. Ik heb FM08 ORIGINEEL icm. ORIGINELE crack
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Maar nu wil ik dit spel spelen met de huidige selecties & transfers. Hoe update ik hem precies zo dat ik hem dus 'als nieuw' kan spelen ?
  woensdag 8 april 2009 @ 17:58:33 #294
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_67836240
Ik ben gestopt met FM ´09. Want ik kan het gewoon niet winnen...
  donderdag 9 april 2009 @ 09:49:29 #295
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_67854514
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:58 schreef Saninl het volgende:
Ik ben gestopt met FM ´09. Want ik kan het gewoon niet winnen...
PieAir
  donderdag 9 april 2009 @ 09:51:56 #296
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_67854596
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:45 schreef Flankengott het volgende:
Ok, voor de kenners heb ik wellicht een hele simpele vraag. Ik heb FM08 ORIGINEEL icm. ORIGINELE crack
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Maar nu wil ik dit spel spelen met de huidige selecties & transfers. Hoe update ik hem precies zo dat ik hem dus 'als nieuw' kan spelen ?
Een originele crack

Bedoel je niet een originele key?

Voor updates e.d. voor FM 08 zie onderstaande link:

http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=23101
PieAir
pi_67855937
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:45 schreef Flankengott het volgende:
SPOILER
ff originele .exe kopieren, update uitvoeren, nieuwe crack zoeken
  donderdag 9 april 2009 @ 14:47:34 #298
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_67864336
Ik begin altijd overnieuw, ik kom nooit zo ver in een FM game... Ik ga Hamsik denk ik kopen, dat is wel een goede speler

Ik speel nu dus met Bayern, en heb Hamsik binnen

[ Bericht 40% gewijzigd door Gtaboy107 op 09-04-2009 15:00:47 ]
  donderdag 9 april 2009 @ 17:50:05 #299
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_67870664
STOM FM! Krijg ik een foutmelding toen ik door wou gaan, nu moet ik weer overnieuw beginnen!
pi_67878078
gaat eindelijk soepel met fctwente, 4de seizoen alweer
7 wedstrijden gewonnen 2 gelijk 0 verloren.. sta 2de achter psv, omdat die zijn overgenomen door een of andere rijke rus , enkele zeer goedkope talenten weten te strikken voor de toekomst , veel uit België..
gouden toekomst
pi_67879044
Ik heb inmiddels al zo'n 15 Duitse regens gekocht, allemaal supertalenten volgens m'n scouts
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')