abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67245930
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:01 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Euh.. óf je hebt mijn post verkeerd gelezen, óf je hebt de verkeerde voor je. Ik speel nooit wedstrijden over Verliezen is verliezen.
Dan miste ik de spot in deze post denk ik...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_67247027
Er stond toch heel duidelijk een achter mijn opmerking
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:19:04 #103
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_67248015
Mijn hoogste uitslag met Football Manager 2009 tot nu toe. Jammer dat het 10de doelpunt net niet viel. Mijn oude record was 7 doelpunten.

pi_67248852
1 goal in de uitwedstrijd scoren en zij moeten er 11 maken!!!

vrijdag 20 maart 2009 @ 20:38:59 #105
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_67250682
Door aanstekelijke verhaal ook een game aan laden in Ijsland.
Nu nog even een leuke club zoeken.

Ben benieuwd naar het niveau
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_67250817
eerste voorronde UEFA Cup tegen Shaktar nogwat uit Kazachastan gespeeld.. 1-0 winst en 0-0 gelijk..
nu moet ik tegen een Scandinavische club.. namelijk SC Heerenveen
  vrijdag 20 maart 2009 @ 20:44:51 #107
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_67250921
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 20:42 schreef MMUFC het volgende:
eerste voorronde UEFA Cup tegen Shaktar nogwat uit Kazachastan gespeeld.. 1-0 winst en 0-0 gelijk..
nu moet ik tegen een Scandinavische club.. namelijk SC Heerenveen
Hoeveel buitenlanders mag je nou opstellen. Herinder me in je post gelezen te hebben max. 3 van buiten EU.
nu lees ik op Fm2009.nl

Wat zijn de algemene regels?
IJsland wijkt niet af van de normale regels op het gebied van puntenverdeling. Bij een winstpartij krijg je gewoon drie punten en bij een gelijkspel krijgen beide clubs één punt. Bij een nederlaag ontvang je geen punten. De competitie duurt 22 wedstrijden, waarin alle teams elkaar twee keer treffen. Tijdens wedstrijden mag de selectie bestaan uit 18 spelers, waarvan er hooguit drie de buitenlandse nationaliteit hebben. Ook mag je slechts vier huurlingen binnen de selectie waarborgen.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_67251290
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 20:44 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Hoeveel buitenlanders mag je nou opstellen. Herinder me in je post gelezen te hebben max. 3 van buiten EU.
nu lees ik op Fm2009.nl

Wat zijn de algemene regels?
IJsland wijkt niet af van de normale regels op het gebied van puntenverdeling. Bij een winstpartij krijg je gewoon drie punten en bij een gelijkspel krijgen beide clubs één punt. Bij een nederlaag ontvang je geen punten. De competitie duurt 22 wedstrijden, waarin alle teams elkaar twee keer treffen. Tijdens wedstrijden mag de selectie bestaan uit 18 spelers, waarvan er hooguit drie de buitenlandse nationaliteit hebben. Ook mag je slechts vier huurlingen binnen de selectie waarborgen.
In de regels bij het aantal vervangingen voor een wedstrijd staat max. 3 spelers van buiten de EU..
Maar moet zeggen.. dat ik maar 4 buitenlanders heb.. 2 denen een duitser(Lars Niemeyer, broertje van Peter ) en een Braziliaan met Portugal als 2e nationaliteit..

Als je echt een nationalistische competitie wil moet je geloof ik naar Maleisie gaan, daar mag je volgens mij maar 1 buitenlander in je selectie hebben..
  vrijdag 20 maart 2009 @ 21:02:39 #109
229690 Spougle
pi_67251598
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 19:46 schreef VonHinten het volgende:
1 goal in de uitwedstrijd scoren en zij moeten er 11 maken!!!

Dat zat er niet in de uitwedstrijd werd 0-0. Kennelijk waren mijn spelers niet zo gemotiveerd meer na de 9-0 thuis. En ik kan het ze niet eens kwalijk nemen.
pi_67251872
Het WK is bezig.. Zweden - Argentinië.
In de 3e minuut komt Argentinië op 0-1. Meteen wisselt de Zweden manager zijn spits Goitom voor middenvelder Rasmus Lindgren...
Geen blessure of wat dan ook..

4e ronde Beker moest ik tegen IA. 0-0 geindigd.. 1-1 na verlenging. vervolgens penalties. Van de eerste 10 penalties gingen er voor beide 9 in en 1 mis. Vervolgens werd het door mijn keeper beslist.. hun keeper schoot ruim mis en mijn keeper scoorde wel..
  vrijdag 20 maart 2009 @ 22:45:08 #111
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_67256052
Damn dat is echt moeilijk dat Ijsland.
Ben IA. Spelers met deeltijd contracten en bijna meteen over loonbudget. Nu maar eens spelers eruit gooien.
pi_67263323
Heb het tegen Heerenveen net niet gered..
1e duel uit met 5-0 verloren, thuis kwam ik in de blessure tijd van de 1e helft op 0-1 achter. In de blessuretijd van de 2e helft maakte ik 1-1
Het thuis duel tegen Heerenveen was het eerste duel in FM wat volledige uitverkocht was.. Bij alle andere clubs die ik geleid was er minimaal 1 plaats over, maar nu zat er 5000 man in mijn stadion waar 5000 man in kan

Heb inmiddels good old Thomas Repka aan mijn verdediging toegevoegd Deze man, voor IJslandse begrippen een grootheid, verdient per maand nog geen 1200 euro..:)

Sta nu(na 9 duels) 3e. 4 punten achter Valur(9 duels), 1 punt achter KR(11 duels).
Regerend kampioen Keflavik staat 11 punten achter mij, en hebben 2 duels meer Ze staan met 9 punten net boven de streep.. alleen heeft de nummer 11 ook 9 punten maar wel een duel minder..

Heb overigens van titelkandidaat Valur verloren en van KR gewonnen
pi_67263624
Op de valreep wél de FA Cup gewonnen, na een 3-2 overwinning op Arsenal
pi_67263834
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 10:09 schreef MMUFC het volgende:
Heb inmiddels good old Thomas Repka aan mijn verdediging toegevoegd Deze man, voor IJslandse begrippen een grootheid, verdient per maand nog geen 1200 euro..:)
Thomas Repka heeft zijn 2010 aflopende contract(het is nu 2010) verlengd tot 2011. Hij verdient nu nog maar 520 euro per maand

Na een 1-0 nederlaag tegen eerste divisionist Leiknir R ook uitgeschakeld in de beker, kan ik me volledig op de competitie richten..

In IJsland kunnen proef spelers en spelers onder de 16 ook gewoon competitieduels spelen. Zo debuteerde proefspeler Marco Delvecchio in het met 4-3 verloren duel tegen Fylkir als invaller.. Een beetje onnodige nederlaag waarin ik een keeper had laten debuteren..en ik voor rust 3x op voorsprong kwam.. Fylkir was overigens de nummer 11 waardoor Keflavik nu in de degradatiezone staat
pi_67265704
FM09 wil maar niet lekker draaien hier, dus had een tijdje terug weer een oude game van FM08 opgepikt.

Na omzwerveringen via IJsland(FH), Engeland(Dag & Red), Nederland (Go Ahead Eagles) en Spanje (Sevilla) ben ik uiteindelijk in 2016 terecht gekomen bij de club van mijn hart: Feyenoord. Maar mijn voorgangers hebben het niet zo heel makkelijk gemaakt. Feyenoord zit diep in de schulden, dieper dan Irl. Op een begroting van 69miljoen hebben ze een schuld van 40 miljoen. En de salarissen gingen ver over het budget heen.

De club had er al heel wat speler uitgegooid voordat ik binnenkwam en ik ben daarmee stug doorgegaan. Het elftal had vaak slechts 1 Nederlands sprekende speler in de basis staan, Portugees was de voertaal. Onder andere Vagner Love, Buijs, Greene, Hevertone, McGlone, Mokoena, Samuel, Eltinho, Wagner, Eron, Guiliano, Guto, Eron, WIllian, Hofs, Saulo en Basta mochten vertrekken(Veel Brazilianen ja, er mocht er 1 blijven). Van de basisspelers mocht er 1 blijven, Schilder.

Dat leverde wat ruimte op de salarisposten op en zorgde dat ik tenminste iets kon doen op de transfermarkt. De transferperiode leverde de volgende (voorlopige) basis op.

Het elftal kent 3 huurlingen; Vorm(Bolton), De Vries(VVV) en van Eck(Everton). Kooistra, Seedorf, De Vries stonden vorig seizoen exact zo in de basis van het gedegradeerde VVV , maar beters kon ik niet halen. Alhoewel alle 3 prima verdedigers zijn en de 21-jarige Kooistra zie ik nog wel verder groeien. Cardozo is een van de paupers waar mijn voorganger Wotte me heeft opgezadeld en ik heb geen geld voor een andere linksback. Hopen dat mijn jeugdige linksback De Graaff(17 hjaar) door gaat breken.

Op het middenveld zit ik het ruimst in mijn spelers. Schilder is inderdaad Robbert Schilder. Vorig seizoen overgenomen van Wolfsburg en nu tegen wil en dank mijn aanvoerder. Doet het verbazingwekkend goed, had ik niet verwacht. Verstraeten is een aardige box-to-box middenvelder die transfervrij over is genomen van Club Brugge. Van Stokkum(20 jaar) en de Wit(21 jaar) zijn beide jeugdproducten van Feyenoord. Daarnaast heb ik in Suriname bij Transvaal Tom Schaap opgepikt. Ongelooflijk dat hij daar nog speelde, want een uitstekende middenvelder. 23 jaar, maar kan volgens mij nog verder groeien en zal dit seizoen regelmatig gaan spelen.

Jenner kreeg geen contractverlenging bij Reading en is eigenlijk te slecht dacht ik. Maar ik had geen andere opties op rechts, dus haalde ik hem maar voor een klein bedrag. De eerste 5 partijen doet hij het geweldig met 4 assists. Van Eck is een jeugdproduct van Volendam en scoorde op huurbasis vorig jaar bij Heerenveen 12x in 26 wedstrijden. Dit seizoen mag hij het bijh mij wel beter doen.

1 janauri krijg ik dan mijn eigen spits. Transfervrij komt Peter Olsson over van IFK Gotenburg en daar verwacht ik veel van eerlijk gezegd. Als reserves heb ik bijna alleen maar jeugd zitten, dus van de breedte van mijn selectie moet ik het niet hebben. Maar er zit wel potentie in.

De eerste 5 wedstrijden van het seizoen begonnen slecht, maar het gaat steeds beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Steven184 op 21-03-2009 12:33:16 ]
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_67266087
Door een serie van 5 duels zonder overwinning(3 gelijk, 2 verlies) sta ik nu op 16 punten achter Valur. Kampioenschap zit er niet meer in, maar hoop nog wel 2e te worden. Sta 1 verliespunt achter KR.

Door UEFA Cup verplaatsingen moet ik nu in 3 dagen tijd 2x voor de competitie tegen IBV..
De eerste werd een 1-2 overwinning, die mij bezorgd werd door oud Helmond speler Roma.
Tweede duel wordt zometeen gespeeld
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:09:21 #117
229690 Spougle
pi_67270464
Hebben mensen hier trouwens ervaring met Rodney Sneijder? Hij schijnt heel goed te worden maar in mijn vorige games viel hij echt tegen. Moet je hem echt elke wedstrijd laten spelen om hem beter te maken?
pi_67271502
Heb het seizoen dramatisch afgesloten..
In de laatste 13 duels heb ik 1x gewonnen, 4 gelijk en 8 verlies.. ben zelfs nog onder Keflavik geindigd.. dat zegt genoeg
  zaterdag 21 maart 2009 @ 17:22:52 #119
185115 Juk
Misschien
pi_67272104
Een bod van 8 miljoen op Mascio is geaccepteerd door de voorzitter. Helaas krijgt Cisco daar nog 40% van.

Ik ben net door Vitesse uit de 4de ronde van de beker geknikkerd. Ik kan dus helaas niet weer stunten. Wel gaat het aardig in de competitie, ik sta namelijk 10de met goede aansluiting naar plek 5. Helaas kan ik ook zo weer zakken naar de 13de plek na 1 verliespartij.
The only thing I fear is my MoM
pi_67272247
Europees voetbal met Heracles behaald door in de nacompetitie Go Ahead Eagles te verslaan en Vitesse.
Go Ahead ontvangt ca 10 miljoen aan sponsorgeld en is nu een van de rijkste clubs in de eredivisie.
Voorronde Uefacup Sparta Praag en Jaen uitgeschakeld . Op naar het nieuwe seizoen.

Wel wat vage bugs in het spel. Zo is het dat als je 2 duels in de nacompetitie speelt en de ene met 1-0 verliest en het andere duel met 5-0 wint je een derde wedstrijd moet spelen voor beslissing. Is dit in de echte playoffs ook zo??
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  zaterdag 21 maart 2009 @ 17:46:40 #121
229690 Spougle
pi_67272634
Mijn aanval loopt echt als een tierelier. Ik laat Suarez, Sanchez, Teixeira en Sulejmani flink positie wisselen met elkaar. En ze schoppen de ballen er uit elk mogelijke hoek in. De verdediging van de tegenpartij heeft geen idee wat ze over komt.

Je zou eigenlijk niet verwachten dat een aanval met zoveel kleine spelers zo goed zou werken.

pi_67272946
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 17:28 schreef Pacmaniac het volgende:
Zo is het dat als je 2 duels in de nacompetitie speelt en de ene met 1-0 verliest en het andere duel met 5-0 wint je een derde wedstrijd moet spelen voor beslissing. Is dit in de echte playoffs ook zo??
Volgens mij wel Kijk anders es bij de regels van de competitie, daar zou het vermeld moeten staan.
pi_67272950
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 12:19 schreef Steven184 het volgende:
FM09 wil maar niet lekker draaien hier, dus had een tijdje terug weer een oude game van FM08 opgepikt.

Na omzwerveringen via IJsland(FH), Engeland(Dag & Red), Nederland (Go Ahead Eagles) en Spanje (Sevilla) ben ik uiteindelijk in 2016 terecht gekomen bij de club van mijn hart: Feyenoord. Maar mijn voorgangers hebben het niet zo heel makkelijk gemaakt. Feyenoord zit diep in de schulden, dieper dan Irl. Op een begroting van 69miljoen hebben ze een schuld van 40 miljoen. En de salarissen gingen ver over het budget heen.

De club had er al heel wat speler uitgegooid voordat ik binnenkwam en ik ben daarmee stug doorgegaan. Het elftal had vaak slechts 1 Nederlands sprekende speler in de basis staan, Portugees was de voertaal. Onder andere Vagner Love, Buijs, Greene, Hevertone, McGlone, Mokoena, Samuel, Eltinho, Wagner, Eron, Guiliano, Guto, Eron, WIllian, Hofs, Saulo en Basta mochten vertrekken(Veel Brazilianen ja, er mocht er 1 blijven). Van de basisspelers mocht er 1 blijven, Schilder.

Dat leverde wat ruimte op de salarisposten op en zorgde dat ik tenminste iets kon doen op de transfermarkt. De transferperiode leverde de volgende (voorlopige) basis op.

[ afbeelding ]

Het elftal kent 3 huurlingen; Vorm(Bolton), De Vries(VVV) en van Eck(Everton). Kooistra, Seedorf, De Vries stonden vorig seizoen exact zo in de basis van het gedegradeerde VVV , maar beters kon ik niet halen. Alhoewel alle 3 prima verdedigers zijn en de 21-jarige Kooistra zie ik nog wel verder groeien. Cardozo is een van de paupers waar mijn voorganger Wotte me heeft opgezadeld en ik heb geen geld voor een andere linksback. Hopen dat mijn jeugdige linksback De Graaff(17 hjaar) door gaat breken.

Op het middenveld zit ik het ruimst in mijn spelers. Schilder is inderdaad Robbert Schilder. Vorig seizoen overgenomen van Wolfsburg en nu tegen wil en dank mijn aanvoerder. Doet het verbazingwekkend goed, had ik niet verwacht. Verstraeten is een aardige box-to-box middenvelder die transfervrij over is genomen van Club Brugge. Van Stokkum(20 jaar) en de Wit(21 jaar) zijn beide jeugdproducten van Feyenoord. Daarnaast heb ik in Suriname bij Transvaal Tom Schaap opgepikt. Ongelooflijk dat hij daar nog speelde, want een uitstekende middenvelder. 23 jaar, maar kan volgens mij nog verder groeien en zal dit seizoen regelmatig gaan spelen.

Jenner kreeg geen contractverlenging bij Reading en is eigenlijk te slecht dacht ik. Maar ik had geen andere opties op rechts, dus haalde ik hem maar voor een klein bedrag. De eerste 5 partijen doet hij het geweldig met 4 assists. Van Eck is een jeugdproduct van Volendam en scoorde op huurbasis vorig jaar bij Heerenveen 12x in 26 wedstrijden. Dit seizoen mag hij het bijh mij wel beter doen.

1 janauri krijg ik dan mijn eigen spits. Transfervrij komt Peter Olsson over van IFK Gotenburg en daar verwacht ik veel van eerlijk gezegd. Als reserves heb ik bijna alleen maar jeugd zitten, dus van de breedte van mijn selectie moet ik het niet hebben. Maar er zit wel potentie in.

De eerste 5 wedstrijden van het seizoen begonnen slecht, maar het gaat steeds beter.

[ afbeelding ]
hoe krijg je het voor elkaar dat die lijntjes zo lopen
ik ontdek elke minuut weer wat nieuws
Narf!
pi_67273020

Lol, check mijn gespeelde tijd en adictedness rating
pi_67273034
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 18:01 schreef Sickert het volgende:

[..]

hoe krijg je het voor elkaar dat die lijntjes zo lopen
ik ontdek elke minuut weer wat nieuws
Das FM08, jij speelt waarschijnlijk FM09, daar kan dat niet meer. (Die ronde lijntjes althans, rechte lijnen kunnen nog wel. Voor als je het niet wist: die geven de looprichting van een speler aan. Gaat ie veelal naar voren, of moet hij een beetje blijven hangen.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')