abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67093706
Discussier hier verder over het vonnis in kort geding (pdf) en welke gevolgen dit kan hebben voor andere internetfora.
quote:
Beste bezoeker,
Op deze site stond een topic over Trendylaarzen, geplaatst door gebruikers van de site.

Deze topic is verwijderd op last van een vonnis van een voorzieningenrechter van de rechtbank van Amsterdam van 12 maart 2009.
Lees hier het volledige vonnis (pdf)

Maar het gaat verder want door deze uitspraak hebben we ons genoodzaakt gezien deze site volledig offline te halen. De rechter heeft ons namelijk bevolen het topic verwijderd te houden gedurende zes maanden, op straffe van een boete van EUR 2.500,- per dag dat dit niet gebeurt. Aangezien iedere internetgebruiker het topic weer op het forum kan plaatsen, is het risico dat wij boetes moeten betalen heel groot. Het is voor ons technisch en organisatorisch onmogelijk de site te monitoren. Er staan in totaal 280.000 berichten op het forum en er komen dagelijks duizenden bij. Wij kunnen daar vanzelfsprekend geen supervisie op houden. Dat is ook niet onze taak.

Na zes jaar houdt internetoplichting.nl dus op te bestaan. De uitspraak van de rechter heeft grote gevolgen voor het internet en de wijze waarop forums kunnen worden aangeboden. Een forum is slechts een platform waarop bezoekers hun mening kunnen ventileren. In dit geval een forum over oplichting, waar internetgebruikers elkaar kunnen voorlichten, waarschuwen voor vermeende oplichtingspraktijken en elkaar zelfs kunnen helpen bij het oplossen van zaken. De eigenaar of beter gezegd facilitator van zo'n forum kan niet verplicht worden om de inhoud van berichten op dat forum te controleren. Ten eerste omdat er 280.000 berichten zijn geplaatst door 50.000 leden in 8.000 oplichtingszaken. Bovendien komen er elke dag duizenden berichten bij. Op de tweede plaats vinden we dat de eigenaar van het forum inhoudelijk helemaal niet kan oordelen of iets waar is of niet. Het is een mening van de schrijver van een bericht. Wij kunnen onmogelijk kennis hebben van de 8.000 onderwerpen die op de site aan de kaak worden gesteld. Wij zijn geen redactie en hebben alleen een site opgezet zodat de community elkaar kan helpen.

Als rechters als bovenstaand oordelen, wordt het ons dus helaas onmogelijk gemaakt dit maatschappelijke belang te dienen. Wat wij als heel merkwaardig hebben ervaren is dat een andere rechter op 12 februari in exact dezelfde zaak een heel andere mening was toegedaan. Die rechter vond dat de aanbieder van een forum niet zonder meer aansprakelijk is voor de berichten die anderen daarop plaatsen.

Wij overwegen nu in hoger beroep te gaan. Wij hopen dat internetoplichting.nl in de toekomst terugkeert. Immers Internetoplichting gebeurt nog elke dag en politie en justitie doen er weinig aan. Daarmee is bewezen dat er behoefte is aan zo’n platform. Waar gewone mensen zich organiseren, samen sterker staan en de misdaad wordt aangepakt.
Vorig deeltje: besteld bij webwinkel, maar deze levert niet, wat nu?

Game on
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 16 maart 2009 @ 09:53:56 #2
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_67093786
ik mag toch hopen dat internetoplichting in beroep gaat...
* I intend to live forever, so far so good! *
  Licht Ontvlambaar maandag 16 maart 2009 @ 09:55:02 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67093819
Als je per dag duizenden berichten erbij krijgt, hoe kan het dan dat je in 6 jaar maar 280.000 berichten bijelkaar gespaard hebt

(jaja, ook tvp)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 16 maart 2009 @ 09:56:33 #4
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_67093862
quote:
Op maandag 16 maart 2009 09:53 schreef IkWilbert het volgende:
ik mag toch hopen dat internetoplichting in beroep gaat...
Mja, gezien de uitspraak is het ook vooral het handelen van de modjes aldaar volgens .
pi_67094276
Zou internetoplichting een kans maken in hoger beroep?
tvp
  maandag 16 maart 2009 @ 10:13:48 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67094313
Tijd voor pils.
Erg jammer trouwens van het bericht over deze zaak op de frontpage, dat duidelijk niet de feiten heeft gechecked en dus geen degelijke achtergrondinformatie biedt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67094456
Zie; hier een reden om namen van bedrijven uit topics te weren....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_67094505
maak je er laarsjes.bv van.
pi_67094651
quote:
Op maandag 16 maart 2009 10:18 schreef Five_Horizons het volgende:

Zie hier een reden om als forumbeheerders niet pro-actief campagne te voeren tegen een bedrijf.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 16 maart 2009 @ 10:29:15 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67094711
quote:
Op maandag 16 maart 2009 10:18 schreef Five_Horizons het volgende:
Voor zulke dingen moet je uit principe niet zwichten, zolang je het geen extreme vormen laat aannemen zoals klaarblijkelijk wel is gebeurd op internetoplichting.nl .
Daarnaast is 't eigenlijk een policy die je met Danny zou moeten overleggen. Hij is tenslotte degene die het risco eigenlijk loopt.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Licht Ontvlambaar maandag 16 maart 2009 @ 10:31:15 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67094777
Nou, ik ben toch van mening dat een bedrijfsnaam er helemaal niet toe doet in het gemiddelde topic. Het draait er niet om welk bedrijf het is, maar wat TS kan doen om zijn recht te halen...
pi_67094897
quote:
Op maandag 16 maart 2009 10:31 schreef Sjeen het volgende:
Nou, ik ben toch van mening dat een bedrijfsnaam er helemaal niet toe doet in het gemiddelde topic. Het draait er niet om welk bedrijf het is, maar wat TS kan doen om zijn recht te halen...
Precies. Als een user 'bepaalt' een bedrijf door het slijk te halen, is dat nog steeds het woord van die user tegen het betreffende bedrijf.

Het doet in een dergelijke casus ook helemaal niet terzake.
pi_67094941
quote:
Op maandag 16 maart 2009 10:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Voor zulke dingen moet je uit principe niet zwichten, zolang je het geen extreme vormen laat aannemen zoals klaarblijkelijk wel is gebeurd op internetoplichting.nl .
Daarnaast is 't eigenlijk een policy die je met Danny zou moeten overleggen. Hij is tenslotte degene die het risco eigenlijk loopt.
Het gaat mij niet eens zozeer om het risico dat Danny loopt (dat is een aspect), maar gewoon om de gevolgen die zoiets kan hebben op de bedrijfsvoering van een onderneming. Eén klacht en Google indexeert zich wezenloos. Dag opgebouwde reputatie. Daar is niet tegen te vechten. (en dan nog is het de vraag of die klacht terecht is)

Ik denk erover om een bedrijf te starten. Stel dat een user een hekel aan me heeft (wat best zou kunnen ) en her en der wat laat vallen. Begin ik niets tegen.
  maandag 16 maart 2009 @ 10:40:25 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67095047
quote:
Klopt, maar dat zou dan ook de reden moeten zijn en niet het feit dat FOK erdoor in de problemen kan komen. Want je weet net zo goed als ik dat dat eigenlijk niet zomaar kan tenzij je het extreme vormen aan laat nemen zoals op internetoplichting.nl
Daarnaast was in dit geval de website genoemd zodat gebruikers de voorwaarden konden checken en TS van advies konden voorzien, en was het niet gedaan om de verkopende partij aan de schandpaal te nagelen.
Uiteindelijk heeft het betreffende topic toch een waarschuwende functie gekregen en heeft het topic waarschijnlijk een hoop leed voorkomen, immers kijken mensen nu wel uit voordat ze iets bij die website bestellen.
Ik hoop eigenlijk dat het bedrijf waar het hier om gaat flink wordt aangepakt door UGS zelf, aangezien het bedrijf nepprodukten verkoopt. Als het bedrijf is gestopt vanwege deze aanklacht, kan het dan nog steeds op internetoplichting.nl een dwangsom uitoefenen?
Een gedicht over Maanvis
  maandag 16 maart 2009 @ 10:44:27 #15
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_67095144
Radicals BV. (zeg maar Ugg nederland) is met een onderzoek bezig. Die zitten er al bovenop en hebben al bevestigd dat er nep en echt verkocht wordt. Dit zal dus nog wel een staartje krijgen via Radicals denk ik zo
To infinity…and beyond!
  maandag 16 maart 2009 @ 10:47:44 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67095236
quote:
Op maandag 16 maart 2009 10:36 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het gaat mij niet eens zozeer om het risico dat Danny loopt (dat is een aspect), maar gewoon om de gevolgen die zoiets kan hebben op de bedrijfsvoering van een onderneming. Eén klacht en Google indexeert zich wezenloos. Dag opgebouwde reputatie. Daar is niet tegen te vechten. (en dan nog is het de vraag of die klacht terecht is)
Ik denk dat je het niet zo dramatisch moet zien. Er zullen altijd mensen zijn die klagen over jouw produkt, maar eigenlijk zijn er over elk bedrijf wel klachten te vinden op het internet. Mensen die via google op zo'n klacht terecht komen zullen altijd wel kijken of er meerdere klachten over het bedrijf zijn en wat de aard van die klachten is. Als het op hele basic dingen aankomt zoals niet leveren na betaling of het leveren van nepprodukten dan is het meteen duidelijk dat je daar niets moet kopen, maar als het op complexe garantiekwesties aankomt dan is het een ander verhaal.
quote:
Ik denk erover om een bedrijf te starten. Stel dat een user een hekel aan me heeft (wat best zou kunnen ) en her en der wat laat vallen. Begin ik niets tegen.
Klopt. Maar dan moeten het wel concrete dingen zijn onderbouwd met bewijsmateriaal, anders zal niemand die user ooit geloven . Mensen kunnen immers zelf ook nadenken of ze zoiets voor waar aan willen nemen. ALs je zelf een beetje research doet op internet dan doe je het ook grondig, dus dan ga je niet op een incidentele klacht af maar dan analyseer je het wat beter .
Een gedicht over Maanvis
pi_67095364
Als je het vonnis goed doorleest, kun je lezen dat de rechter het voornamelijk de moderaters aanrekent een te aktieve rol op zich te hebben genomen. Hij verwijt het hun dat zij hebben de bezoekers aangespoord hebben aangifte te doen en kopieen van deze aangifte aan de bankrelatie van Trendylaarzen te zenden. Zie met name overweging 4.5 van het vonnis. ( http://www.internetoplichting.nl/vonnis/Vonnis%20120309.pdf )

Juist door deze te aktieve opstelling van de moderaters heeft de rechter "de kant van TL" gekozen en heeft internetoplichting.nl zich ook niet kunnen beroepen op uitsluiting van de aansprakelijkheid als bedoeld in art. 6:196c lid 4:

4. Degene die diensten van de informatiemaatschappij verricht als bedoeld in artikel 15d lid 3 van Boek 3, bestaande uit het op verzoek opslaan van van een ander afkomstige informatie, is niet aansprakelijk voor de opgeslagen informatie, indien hij:
a. niet weet van de activiteit of informatie met een onrechtmatig karakter en, in geval van een schadevergoedingsvordering, niet redelijkerwijs behoort te weten van de activiteit of informatie met een onrechtmatig karakter, dan wel
b. zodra hij dat weet of redelijkerwijs behoort te weten, prompt de informatie verwijdert of de toegang daartoe onmogelijk maakt.

Mijns inziens heeft de rechter juist geoordeeld en had internetoplichting.nl nog steeds bestaan indien de moderators zich gewoon bezig hadden gehouden met hun oorspronkelijke taak. Zij hebben zich laten meeslepen door hun "positie" en moeten daar nu de consequenties van dragen. Dan kunnen ze wel heel zielig gaan verkondigen op hun site dat dit een nederlaag voor de vrijheid van meningsuiting zou zijn, maar dan gaan ze voorbij aan hun eigen doorgeschoten en zeer verwijtbare gedrag.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_67095426
Heeft Radicals zelf neppe uggs van laarsjes.bv in hun handen gehad?
  maandag 16 maart 2009 @ 10:57:57 #19
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67095477
tvp, even inlezen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 16 maart 2009 @ 10:59:17 #20
11458 ivetje
pi_67095512
Quirina : Geen idee hoe ze het weten. Zelf heb ik wel een paar uggs van een vriendin in handen gehad die qua kwaliteit een stuk minder waren. Maar of het nep is of b-keus durf ik niet te zeggen
To infinity…and beyond!
pi_67096126
quote:
Op maandag 16 maart 2009 10:59 schreef ivetje het volgende:
Quirina : Geen idee hoe ze het weten. Zelf heb ik wel een paar uggs van een vriendin in handen gehad die qua kwaliteit een stuk minder waren. Maar of het nep is of b-keus durf ik niet te zeggen
Das dus geen bewijs.
  maandag 16 maart 2009 @ 11:20:00 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67096192
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:17 schreef quirina het volgende:

[..]

Das dus geen bewijs.
Ik denk dat ze wel bewijs gaan regelen hoor . Dat doen ze overigens niet zelf, daar zetten ze waarschijnlijk gewoon een rechercheur op die evt ook het magazijn van TL kunnen gaan doorspitten nadat ze daarvoor toestemming hebben gekregen.
Sowieso, waarom denk je dat die webwinkel zoveel leveringsproblemen heeft? Die nepzooi wordt natuurlijk en masse onderschept bij de douane.
Een gedicht over Maanvis
pi_67096376
quote:
Op maandag 16 maart 2009 10:53 schreef Flashwin het volgende:

Als je het vonnis goed doorleest, kun je lezen dat de rechter het voornamelijk de moderaters aanrekent een te aktieve rol op zich te hebben genomen. Hij verwijt het hun dat zij hebben de bezoekers aangespoord hebben aangifte te doen en kopieen van deze aangifte aan de bankrelatie van Trendylaarzen te zenden.

(...)
En dat is de kern
  maandag 16 maart 2009 @ 11:33:05 #24
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_67096564
* Dit bericht is verwijderd na een claim van Trendylaarzen *
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_67096568
Google eens op "trendylaarzen"
Het cache van IO is ook gewist.
pi_67096586
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:33 schreef eleusis het volgende:
* Dit bericht is verwijderd na een claim van Trendylaarzen *
grapjas?
  maandag 16 maart 2009 @ 13:17:35 #27
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_67099427
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:33 schreef quirina het volgende:

[..]

grapjas?
Uiteraard. Als FOK! een claim krijgt zullen ze niet snel stilletjes doen wat er gevraagd wordt... (tenzij de andere partij overduidelijk in zijn recht staat maar da's logisch)
quote:
Op maandag 16 maart 2009 08:17 schreef r_one het volgende:
Voor jou misschien niet, voor de rechter dus wel.
Moest "volgens mij" zin ipv "voor mij". Maar dat mag dus niet zomaar, wist ik niet

[ Bericht 26% gewijzigd door WebHawkjuh op 16-03-2009 13:24:33 ]
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  maandag 16 maart 2009 @ 13:25:20 #28
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67099660
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:17 schreef WebHawkjuh het volgende:

[..]

Uiteraard. Als FOK! een claim krijgt zullen ze niet snel stilletjes doen wat er gevraagd wordt... (tenzij de andere partij overduidelijk in zijn recht staat maar das logisch)
Inderdaad. Zie de 'rel' met dhr. Voerman van SABOS een heel tijdje geleden.
sabos/sibos/Voerman weer bezig (plaotjes zijn weg)
Een gedicht over Maanvis
pi_67100253
Als ik even google zie ik wel meer sites die negatieve berichten hebben over Trendylaarzen. Gaan ze die ook aanklagen?. Ik denk dat ze hierdoor de zaak wel kunnen opdoeken.
Live out of your imagination, not your history.
pi_67100545
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:46 schreef Sj0rs het volgende:
Als ik even google zie ik wel meer sites die negatieve berichten hebben over Trendylaarzen. Gaan ze die ook aanklagen?
Alleen als die ook actief opruiend gedrag vertonen denk ik.
  maandag 16 maart 2009 @ 14:06:22 #31
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67100817
nou bij Trendylaarzen moet je dus niets kopen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 16 maart 2009 @ 14:08:38 #32
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67100889
ze kunnen nog wel wat andere rechtszaken opstarten: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=68411

[..]
pi_67101049
quote:
Op maandag 16 maart 2009 14:08 schreef MikeyMo het volgende:
ze kunnen nog wel wat andere rechtszaken opstarten: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=68411

Het kan aan mij liggen, maar ik zie daar geen mods of admins die oproepen tot het doen van aangifte e.d.
  maandag 16 maart 2009 @ 14:14:15 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67101068
quote:
Op maandag 16 maart 2009 14:08 schreef MikeyMo het volgende:

Toch gaat ook daar de discussie de verkeerde kant op, namelijk zijn er mensen die oproepen om langs te gaan op hun privé adressen, die ook gepost worden. Dat kan uiteraard niet ,en dan zal idd trosradar die posts moeten verwijderen.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 16 maart 2009 @ 14:17:41 #35
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67101199
Ze kunnen natuurlijk ook eens eerlijke handel gaan bedrijven
[..]
pi_67102104
Tvp, even deel één lezen!
  maandag 16 maart 2009 @ 15:12:08 #37
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_67102851
Is het voor IO niet mogelijk om een scripje te laten draaien over de nieuw geplaatste berichten met trefwoorden (trendy,laarzen enzov...) en dat die berichten in een aparte modbox worden geplaatst zodat de mods die berichten eerst kunnen reviewen?
pi_67102923
quote:
Op maandag 16 maart 2009 15:12 schreef THEFXR het volgende:
Is het voor IO niet mogelijk om een scripje te laten draaien over de nieuw geplaatste berichten met trefwoorden (trendy,laarzen enzov...) en dat die berichten in een aparte modbox worden geplaatst zodat de mods die berichten eerst kunnen reviewen?
Ja, dat zou een prima oplossing zijn.
  maandag 16 maart 2009 @ 15:27:36 #39
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67103333
quote:
Op maandag 16 maart 2009 15:14 schreef Roy_T het volgende:

[..]

mwah, dan wordt het voor users een sport om zulke filters te gaan ontwijken .
Een gedicht over Maanvis
pi_67103530
quote:
Op maandag 16 maart 2009 15:27 schreef Maanvis het volgende:

Je zult er technisch wat moeite voor moeten doen ja, maar als ik IO was zou ik écht niet op zwart zijn gegaan. Volgens mij hebben ze het ook vooral gedaan voor de publiciteit, want met een paar extra mods had je het best schoon kunnen houden denk ik.
  maandag 16 maart 2009 @ 16:20:06 #41
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67104947
quote:
aangezien er een waarschuwende werking uit van kan gaan lijkt het me wel gewenst juist. Ik filter nog wel eens een bedrijf door te googlen. Als niemand bij problemen het bedrijf zou noemen dan kan het bedrijf ongestoord zijn gang blijven gaan
[..]
  Licht Ontvlambaar maandag 16 maart 2009 @ 16:31:20 #42
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67105335
quote:
Op maandag 16 maart 2009 16:20 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

aangezien er een waarschuwende werking uit van kan gaan lijkt het me wel gewenst juist. Ik filter nog wel eens een bedrijf door te googlen. Als niemand bij problemen het bedrijf zou noemen dan kan het bedrijf ongestoord zijn gang blijven gaan
Nee... dat is niet de taak van een forum als WGR of FOK! Het is niet aan ons om bedrijven (al dan niet terecht) in een kwaad daglicht te stellen. Het is de bedoeling dat TS hulp krijgt bij het behalen van zijn recht. Publieke schandpalen zijn er al genoeg op internet
  maandag 16 maart 2009 @ 16:59:07 #43
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67106310
Er is natuurlijk verschil tussen een schandpaal en gewoon een bedrijf noemen. Overigens roep je dergelijke publicaties op je af als je er zulke praktijken op na houdt.

Voor dit geneuzel keek niemand er van op als er een bedrijfsnaam werd genoemd in topic over ervaringen met een bedrijf.
[..]
  maandag 16 maart 2009 @ 17:03:13 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67106454
quote:
Op maandag 16 maart 2009 16:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nee... dat is niet de taak van een forum als WGR of FOK! Het is niet aan ons om bedrijven (al dan niet terecht) in een kwaad daglicht te stellen. Het is de bedoeling dat TS hulp krijgt bij het behalen van zijn recht. Publieke schandpalen zijn er al genoeg op internet
Je hoeft er iig niet krampachtig op weg te modereren. Als TS de naam van het bedrijf waarmee ie problemen heeft noemt is er niets aan de hand, als je echter twijfels hebt bij de echtheid van het verhaal of er wordt een hetze tegen het bedrijf gevoerd (jeweetwel, privé gegevens opzoeken etc) kun je de naam alsnog weg-editten. Het hoeft echt allemaal niet zo strak, we zijn toch geen Twiekurz?
Een gedicht over Maanvis
  maandag 16 maart 2009 @ 17:22:11 #45
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_67107059
quote:
Op maandag 16 maart 2009 15:14 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Dan kan IO dan weer gewoon de lucht in,want het is wel een site die veel leed kan voorkomen
  maandag 16 maart 2009 @ 17:24:02 #46
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_67107128
quote:
Op maandag 16 maart 2009 15:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maar , het valt voor de rechter wel aan te tonen, dat je er alles aan doet om die berichten weg te houden van je site, dus geen boete van 2500 per dag, zo zie ik het iig.
pi_67108189
quote:
Op maandag 16 maart 2009 17:24 schreef THEFXR het volgende:

[..]

maar , het valt voor de rechter wel aan te tonen, dat je er alles aan doet om die berichten weg te houden van je site, dus geen boete van 2500 per dag, zo zie ik het iig.
Modjes slapen nooit?
Tuurlijk wel en dus kunnen er wel degelijk berichten die niet wenselijk zijn geplaatst worden.
Hier op Fok word ook niet meteen 1 of ander bagger of kuttopic gesloten. Het is mensenwerk.
Je kan het niet helemaal voorkomen dus.
  maandag 16 maart 2009 @ 18:02:30 #48
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67108268
maar daar gingen het vonnis en de dwangsom dus ook niet over.. het ging erover dat de moderators zelf meewerkten aan de hetze en opruiend gedrag vertoonden .
Een gedicht over Maanvis
pi_67108573
Leuk te zien, dat als je op trendylaarzen zoekt, FOK! best goed scoort in google.
Zal ze klanten kosten
pi_67108586
quote:
Op maandag 16 maart 2009 18:00 schreef quirina het volgende:

Modjes slapen nooit?
Tuurlijk wel en dus kunnen er wel degelijk berichten die niet wenselijk zijn geplaatst worden.
Hier op Fok word ook niet meteen 1 of ander bagger of kuttopic gesloten. Het is mensenwerk.
Je kan het niet helemaal voorkomen dus.
Redelijkheid enzo. Er is nergens gezegd dat het helemaal voorkomen had moeten worden, en wanneer de mods op IO gedaan hadden wat ze moeten doen, dan had TL de zaak glansrijk verloren.
pi_67109937
quote:
Op maandag 16 maart 2009 10:59 schreef ivetje het volgende:
Wat ik ervan heb begrepen is dat Radicals een aantal laarzen heeft besteld (na talloze klachten van TL-klanten, de laarzen uit elkaar heeft getrokken en op basis daarvan kon concluderen dat ze een gedeelte nep-verkopen.
Maf eigenlijk, dat zij überhaupt laarzen krijgen.

Iedereen heeft het hier over de moderators die volgens sommigen te ver zijn gegaan, maar wat ik echt belachelijk vind is, dat ze de IP-adressen van postende klanten (waaronder ik) hebben geeist. Ik weet dat ik ijzersterk sta tegenover een rechter (zij zeggen dat ik onwaarheden heb gepost, wat absoluut niet het geval is en ik heb daar ook bewijs voor), maar jemig, het gezeik en kosten die ermee gemoeid gaan.... Het is toch te belachelijk voor woorden dat je hiervoor voor een rechter gesleept kan worden?! Of zie ik dat nou verkeerd?
pi_67110232
quote:
Op maandag 16 maart 2009 18:50 schreef French het volgende:
Het is toch te belachelijk voor woorden dat je hiervoor voor een rechter gesleept kan worden?! Of zie ik dat nou verkeerd?
Ik denk dat dat echt zo'n vaart niet zal lopen en je je onnodig zorgen hierover maakt.
.
pi_67110413
Hope so Dat zegt manlief gelukkig ook. Maar wat moeten ze anders met mijn ip? Vast niet nachecken of ze ECHT mijn bestelling vergeten zijn
  maandag 16 maart 2009 @ 19:07:36 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67110599
Het lijkt me erg wrang als al die IP's bij Trendylaarzen terechtkomen. Trendylaarzen kan die IP's koppelen aan hun eigen adresbestand, en dan is anoniem reageren op internetoplichting.nl ineens niet meer zo anoniem.
Een gedicht over Maanvis
pi_67110847
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:02 schreef French het volgende:
Hope so Dat zegt manlief gelukkig ook. Maar wat moeten ze anders met mijn ip? Vast niet nachecken of ze ECHT mijn bestelling vergeten zijn
Weinig tot niks, meer om bij de voorzieningenrechter een zaak met ballen te hebben, denk ik. Veel geblaat, weinig wol. Zoals je zelf al opmerkte, hebben ze je NAW-gegevens al lang. En daar hebben ze veel meer aan dan aan je IP, als ze je werkelijk in rechte zouden willen dagen.
.
pi_67110957
Die ip's zijn al bij TL, want die moest IO binnen 24 ofzo overdragen stond in het vonnis. Voor mijn adres hoefden ze het niet te doen, aangezien ik mijn ordernummer al had gepost, en ik daardoor ook mijn bestelling niet kreeg (zie vorige topic). Ze willen kennelijk zwart op wit dat ik idd degene was die daar gepost had. Wat mij in principe niet uitmaakt, maar wat moeten ze dan met die i'p-adressen van klagende klanten?
pi_67111031
@ r_one

Ik zie je post nu pas. Dat zal het wellicht zijn, thnx.
  maandag 16 maart 2009 @ 20:16:17 #58
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67113604
Het ging me eerder over criminele activiteiten om en in het huis van mensen die negatieve dingen op internet hebben gezet...
Een gedicht over Maanvis
pi_67114209
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 16 maart 2009 @ 23:58:03 #60
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_67122903
tvp
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_67132400
ik las per ongeluk trendayaarsjes en dacht dat het een bedrijf was waar je je anus kon laten bleken
  dinsdag 17 maart 2009 @ 15:00:47 #62
29985 gigatech
Rosie the bear
pi_67137349
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:14 schreef kapiteinhoken het volgende:
ik las per ongeluk trendayaarsjes en dacht dat het een bedrijf was waar je je anus kon laten bleken
De wens is de vader van de gedachte

tvp'tje
Reisverslag Camper Rondreis USA : http://usa2006.alibalex.com
Cosmic news : http://cosmicgravity.net
pi_67137724
wat staat er nou mooier bij zo'n laars dan een gebleekte aars
pi_67143738
pi_67149840
pi_67150132
Wat een triest bedrijf! Internetoplichting heeft wel een doorstart gemaakt las ik op het Tros Radar forum. I.p.v .nl is het nu .tk en de discussie gaat daar gewoon verder onder "Rode rubberen laarzen"
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:33:16 #67
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_67150962
Vandaag ook weer een artikel in de Pers hierover
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_67157242
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:09 schreef Cyan het volgende:
Wat een triest bedrijf! Internetoplichting heeft wel een doorstart gemaakt las ik op het Tros Radar forum. I.p.v .nl is het nu .tk en de discussie gaat daar gewoon verder onder "Rode rubberen laarzen"
Ook debiel. Alsof de domeinnaam ook maar enig verschil zal maken. Ze hadden het op .nl ook gewoon zo kunnen brengen. Ik vermoed dat het geen initiatief is van IO.nl.
pi_67158967
Trendylaarzen verklaart dat ze erachter zijn gekomen dat de postings zijn gemaakt door een concurrent. Als dit echt zo is zal het naar aanleiding van de vrijgegeven gegevens zijn. Geen goede ontwikkeling.
pi_67159032
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 07:06 schreef Sj0rs het volgende:
Trendylaarzen verklaart dat ze erachter zijn gekomen dat de postings zijn gemaakt door een concurrent. Als dit echt zo is zal het naar aanleiding van de vrijgegeven gegevens zijn. Geen goede ontwikkeling.
Nou, als ze dat hard kunnen maken, kan het best een aardige ontwikkeling zijn. Ben dan wel erg benieuwd wat een rechtbank daarvan gaat vinden met haar wetten uit de 18de eeuw en geschillen uit de 21ste eeuw.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_67159070
Van de bewuste website:
quote:
Beste Bezoekers,

Vanwege alle aandacht over de zaak met de website Internetoplichting.nl zien wij ons genoodzaakt hier een kort bericht te plaatsen.

Sinds enkele maanden werd Trendylaarzen op het de website van internetoplichting valselijk beschuldigd van oplichting. De beheerders en bezoekers van internetoplichting.nl hebben elkaar aangespoord tot het doen van telkens meer negatieve uitlatingen over ons bedrijf en onze medewerkers. Ze hebben iedereen opgeroepen aangifte te doen tegen ons bedrijf en ze hebben persoonlijke informatie over onze medewerkers en hun familieleden op het internet geplaatst. Alle beschuldigingen waren anoniem en wij konden ons hier dan ook niet tegen verdedigen. Internetoplichting wilde de identiteit van de beheerders en de bezoekers niet kenbaar maken. Inmiddels weten wij dat een concurrent van Trendylaarzen achter enkele van die anonieme beschuldigingen schuil gaat.

Trendylaarzen heeft door al deze beschuldigingen ernstige schade geleden en we werden gedwongen een rechtszaak aan te spannen tegen internetoplichting.nl. De voorzieningenrechter heeft daarin geoordeeld dat: ‘In een geval als het onderhavige, waarbij zonder enig bewijs voor oplichting sprake is van een hetze tegen een bedrijf, had 2dehands.nl, toen haar dit duidelijk werd, de hele topic van haar website moeten verwijderen en moeten voorkomen dat er nog verder over dit bedrijf op haar website werd gepubliceerd.’

Er is dus niet door de voorzieningsrechter uitgesproken dat internetoplichting.nl Offline moet.

Uiteraard zijn wij van Trendylaarzen erg blij met dit duidelijke oordeel van de rechter. We hopen dat we een vervelende periode kunnen afsluiten en we bedanken iedereen die ons is blijven steunen en vooral al onze klanten die nog altijd hun vertrouwen in ons stellen. Wij zullen de komende tijd weer al onze aandacht op jullie richten.
pi_67159369
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 07:21 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Nou, als ze dat hard kunnen maken, kan het best een aardige ontwikkeling zijn. Ben dan wel erg benieuwd wat een rechtbank daarvan gaat vinden met haar wetten uit de 18de eeuw en geschillen uit de 21ste eeuw.
Rechters en internet.
pi_67159379
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 07:26 schreef JumpingJacky het volgende:
Van de bewuste website:
[..]
Ze hebben het over enkele, terwijl je tig berichten vindt over oplichting van hun kant.
pi_67160021
Er stonden zo'n 30 á 40 gedupeerden op IO. TL zegt dat er ENKELE van de anonieme berichten van een concurrent zijn. Bovendien was het voor TL helemaal niet zo anoniem, omdat het ordernummer werd gepost en het bedrag waarvoor gekocht is. TL wist dit exact wie de klanten waren die daar posten.
pi_67161301
nog ff over die ipeetjes........

Ook ik ben opgenomen in het vonnis maar ik snap niet waarom.........het schijnt te zijn dat ze willen aantonen dat er concurrenten aan zwartmakerij doen.
Ik ben geen concurrent....zelfs geen klant!
als ze even de moeite hadden genomen om via mijn profiel naar al mijn postings te kijken hadden ze kunnen zien dat ik in heeeeeeeeel veel topics aan het posten was en enkel reageerde ter ondersteuning van gedupeerden.
m.i. hebben ze lukraak namen van posters doorgegeven en de rechter heeft ws niet de moeite genomen om elke screenname die door de eisers is aangedragen even te bekijken.

en wat www.interneloplichting.tk betreft, die is door een schat van een colegasite in het leven geroepen zodat gedupeerden (uit alle lopende zaken) ons misschien makkelijker terug kunnen vinden.
pi_67161337
Hij blijft leuk:
pi_67161649
pi_67162169
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 09:52 schreef mp-fan het volgende:
nog ff over die ipeetjes........

Ook ik ben opgenomen in het vonnis maar ik snap niet waarom.........het schijnt te zijn dat ze willen aantonen dat er concurrenten aan zwartmakerij doen.
Ik ben geen concurrent....zelfs geen klant!
als ze even de moeite hadden genomen om via mijn profiel naar al mijn postings te kijken hadden ze kunnen zien dat ik in heeeeeeeeel veel topics aan het posten was en enkel reageerde ter ondersteuning van gedupeerden.
m.i. hebben ze lukraak namen van posters doorgegeven en de rechter heeft ws niet de moeite genomen om elke screenname die door de eisers is aangedragen even te bekijken.

en wat www.interneloplichting.tk betreft, die is door een schat van een colegasite in het leven geroepen zodat gedupeerden (uit alle lopende zaken) ons misschien makkelijker terug kunnen vinden.
Wat moeten ze er volgens jou dan mee?
pi_67162926
Dat is mij dus ook een raadsel

(inmiddels brand er bij mij een klein lichtje) er is iemand op mp-fora actief die bijna dezelfde screenname heeft als ik, misschien dat ze daarom denken dat ik een concurrent zou zijn?

Maar ze mogen het hebben.........laat maar komme!

[ Bericht 34% gewijzigd door mp-fan op 18-03-2009 11:57:30 (toevoeging) ]
pi_67167374
http://rijdenderechter.ncrv.nl/ncrv?nav=duoytCsHtGAubCjcCI

Misschien eens daar je vraag stellen?

edit: dat gaat dus helemaal niet,want er is al uitspraak gedaan

[ Bericht 16% gewijzigd door quirina op 18-03-2009 12:58:59 (edit: dat gaat dus helemaal niet,want er is al uit) ]
pi_67167548
inde zaak tegen I.O. wel...........maar voor de gedupeerden die nog steeds hun recht niet hebben, is het wel degelijk interressant
pi_67167787
Dus niet want de rechter had toch verklaard dat ze geen oplichters zijn??
Ze bieden geen goede service door te laat te leveren maar dat maakt je geen oplichter.
( neemt niet weg dat je je wel genaaid kan voelen)
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:15:35 #83
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67167977
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:09 schreef quirina het volgende:
Ze bieden geen goede service door te laat te leveren maar dat maakt je geen oplichter.
Als je niet levert of nepproducten als echt verkoopt ben je toch een oplichter?
Of is het excuus voor de rechter van oplichters voortaan altijd "Ja de aanklager moet gewoon nog ff geduld hebben. Ik ga die laarzen heus wel leveren, de levering staat zelfs al ingepland op 19 maart 2028."
Een gedicht over Maanvis
pi_67168369
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:09 schreef quirina het volgende:
Oplichters of gewoon wanbeheer...........maakt geen fok uit!

Als er mensen tussen 4 en 6 maanden op geld of laarzen aan het wachten zijn, kun je gewoon een civiele procedure opstarten,
Bij mijn weten oordeeld mr Frank Visser in civielrecht en niet in strafrecht.
pi_67198266
Ook wel even leuk om te lezen

http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2898594
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:44:13 #86
11458 ivetje
pi_67201543
Vind het overigens wel schandalig dat Hyves IP-adressen afgeeft zonder dat daartoe aanleiding was. Dit is destijds gebeurt nog voordat TL begonnen was met die rechtszaak. Ze hebben alleen zelf gevraagd naar die IP-adressen en die zijn zonder blikken of blozen gewoon zo afgegeven. Nu kan je daar verder niks mee, tenzij je naar de provider gaat. En neem niet aan dat die zomaar je gegevens geeft zonder aanleiding. Maar toch
To infinity…and beyond!
pi_67203502
Inderdaad! de provider geeft alleen op last van de politie de abonneegegevens vrij, maar het is wel schandalig dat hyves zo snel gezwicht is..........ws hebben die ook een brief van de advocaat gekregen! persoonlijk vind ik dat ze die hele trenypruthuves er nu af moeten flikkeren!
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:11:53 #88
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_67204428
trenypruthuves
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_67208552
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:44 schreef mp-fan het volgende:
Inderdaad! de provider geeft alleen op last van de politie rechter de abonneegegevens vrij
pi_67210993
Goed artikel!
pi_67214689
Kunnen ze die ook weer aanklagen
  donderdag 19 maart 2009 @ 19:15:30 #92
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67214787
Is hyves nu in overtreding van de richtlijnen als opgesteld door de CBP?
Een gedicht over Maanvis
pi_67214831
Ga het eens vragen aan meneer hyves dan.
pi_67223777
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:44 schreef mp-fan het volgende:
Inderdaad! de provider geeft alleen op last van de politie de abonneegegevens vrij, maar het is wel schandalig dat hyves zo snel gezwicht is..........ws hebben die ook een brief van de advocaat gekregen! persoonlijk vind ik dat ze die hele trenypruthuves er nu af moeten flikkeren!
Wat was de strekking van die brief?, want TL, doet net alsof ze zo met de klanten zijn begaan, ik denk dat het gewoon een afleidingsmanoeuvre is, om de concurrent te beschuldigen, het gros van de klachten komen toch echt van consumenten af.
De klachten die op hyves staan, zijn die van mensen die bij TL zelf geen gehoord kregen, na diverese keren te hebben gemaild, gebeld en aangetekende brieven gestuurd.
Ik lees nergens hoe TL alle klachten gaan oplossen, ze zijn alleen maar geïnteresseerd in rechtszaken en advocaten
pi_67228936
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Wat was de strekking van die brief?, want TL, doet net alsof ze zo met de klanten zijn begaan, ik denk dat het gewoon een afleidingsmanoeuvre is, om de concurrent te beschuldigen, het gros van de klachten komen toch echt van consumenten af.
De klachten die op hyves staan, zijn die van mensen die bij TL zelf geen gehoord kregen, na diverese keren te hebben gemaild, gebeld en aangetekende brieven gestuurd.
Ik lees nergens hoe TL alle klachten gaan oplossen, ze zijn alleen maar geïnteresseerd in rechtszaken en advocaten
En.........Geld!!
De strekking van de brief weet ik niet, het is ook maar een vermoeden van mij gezien de gedupeerden die bij I.O. actief waren en I.O. zelf meteen een brief van een advocaat kregen over laster en smaad blablabla...
Ik neem aan dat je met alleen maar vriendelijk vragen ook van hyves geen ipeetjes krijgt.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 04:30:12 #96
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_67261593
Zijn er nog mensen die intussen zooltjes of geld terug hebben gekregen?
pi_67262162
Nou, ik niet

Mocht ik ze ooit krijgen dan ga ik ze denk ik ritueel verbranden gezien ik inmiddels die dingen in de winkel heb gekocht.
pi_67262309
Maar er zijn wel mensen die hun geld terug hebben gehad
pi_67262502
Die hebben vast niet gepost op www.internetoplichting.nl
pi_67403737
and the beat goes on.......... de gedupeerden druppelen alweer binnen
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:27:29 #101
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67403904
de eigenaar van trendylaarzen eindigt waarschijnlijk net zoals de vrouw die woensdag voor de rechter stond: http://www.nu.nl/internet(...)voor-de-rechter.html
Een gedicht over Maanvis
pi_67405455
Trendylaarzen heeft nu een betaalnummer voor nog betere service!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_67405616
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:05 schreef quirina het volgende:
Trendylaarzen heeft nu een betaalnummer voor nog betere service!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat vind ik dit toch een armoedige service. Een betaalnummer voor een nog betere service, meer lijnen beschikbaar (ja heel tof maar hoeveel telefoonmiepen )
Top 5 China producten
pi_67405932
Bel ze op en vraag het ze?
pi_67406512
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:18 schreef quirina het volgende:
Bel ze op en vraag het ze?
Zonde van het geld.
Top 5 China producten
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:22:01 #106
11458 ivetje
pi_67420197
Huh, 0900-TRENDYLAARZEN en er dan een nummer achterzetten met minder cijfers dan het woord trendylaarzen

en "hoeveel wachtenden ervoor u zijn"...uhm...er voor?
To infinity…and beyond!
pi_67424541
spelling is nooit hun sterkste kant geweest...
  donderdag 26 maart 2009 @ 14:05:29 #108
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_67429220
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:22 schreef ivetje het volgende:
Huh, 0900-TRENDYLAARZEN en er dan een nummer achterzetten met minder cijfers dan het woord trendylaarzen

en "hoeveel wachtenden ervoor u zijn"...uhm...er voor?
Haha, 0900-TRENDYL
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_67429964
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:22 schreef ivetje het volgende:
Dat is heel gangbaar hoor Soms is een naam nu eenmaal langer dan het nummer.

Hetzelfde met taxibedrijven die als nummer "4 x 25" ofzo hebben. Makkelijk te onthouden, maar die kun je ook gewoon bereiken via 2525252 bijvoorbeeld.
  donderdag 26 maart 2009 @ 14:26:40 #110
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_67430071
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:24 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Dat is heel gangbaar hoor Soms is een naam nu eenmaal langer dan het nummer.

Hetzelfde met taxibedrijven die als nummer "4 x 25" ofzo hebben. Makkelijk te onthouden, maar die kun je ook gewoon bereiken via 2525252 bijvoorbeeld.
Mja, maar om nu 6 extra nummers in te voeren?
SPOILER
pi_67430405
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:05 schreef Sylver_ het volgende:
Haha, 0900-TRENDYL
AARZEN is het doorkiestoestelnummer

Edit: ook de spoilers lezen, r_one
.
pi_67430510
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:26 schreef Sylver_ het volgende:

Mja, maar om nu 6 extra nummers in te voeren?
Zo is hun naam nu eenmaal he, en dat 0900-nummer kun je nu eenmaal niet langer krijgen
  donderdag 26 maart 2009 @ 14:38:58 #113
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_67430527
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:35 schreef r_one het volgende:

[..]

AARZEN is het doorkiestoestelnummer

Edit: ook de spoilers lezen, r_one
Hihi
pi_67433187
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:24 schreef Roy_T het volgende:
Maar dit bedrijf is weer niet te bereiken als je 100 intoetst, da's dan wel weer verwarrend
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:58:56 #115
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_67433428
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:52 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Maar dit bedrijf is weer niet te bereiken als je 100 intoetst, da's dan wel weer verwarrend
pi_67446302
Wat een kwats!!
quote:
Dit nr geeft een betere service, meerdere lijnen en zult u ook horen
hoeveel wachtenden ervoor u zijn.
1. Hoe kan een nummer betere service verlenen? Dat doen toch de mensen?
2. Meerdere lijnen? Dat kan met ISDN ook (ISDN2, ISDN15 of ISDN30, allemaal stapelbaar tot gewenste hoeveelheid)
3. Hoeveel wachtenden melding is niet iets wat een 0900 doet voor je, maar je telefooncentrale.

Dan nog een 'geheimpje' hoe 0900 werkt:
a. Klant belt 0900 nummer
b. Klant krijgt te horen hoeveel hij/zij moet betalen
c. Klant wordt doorverbonden met een ander telefoonnummer (vast of mobiel)
Vervolgens pakt de KPN een deel van wat je betaalt en krijgt de uitbater een deel. Samen in dit geval 45 cent per minuut.

Er verandert dus geen fluit daar, enige wat verandert is dat het vaste nummer verandert zodat niemand dat meer weet. Je wordt voortaan onnodig lang in de wacht gehouden en daarmee verdienen ze nog meer geld. Schandalig. Als je service verleent dan bied je een 0800 of 0900 tegen lokaal tarief aan en zet je er 5 medewerkers achter.

-Edit-
Edit voor de taalpuristen die niets beters te doen hebben. Het gaat om de inhoud, niet om de spelling.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tha_Duck op 27-03-2009 09:22:03 ]
pi_67451713
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:16 schreef Tha_Duck het volgende:
Er veranderd dus geen fluit daar, enige wat veranderd is dat het vaste nummer veranderd zodat niemand dat meer weet.
Meestal blijf ik knarsetandend van de quoteknop af maar 3x in één zin (afgezien van het eerdere beruchte 'betaald') doet echt pijn aan m'n ogen.
.
pi_67452013
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 02:03 schreef r_one het volgende:

[..]

Meestal blijf ik knarsetandend van de quoteknop af maar 3x in één zin (afgezien van het eerdere beruchte 'betaald') doet echt pijn aan m'n ogen.
het is al laat, maar die tweede klopt wel. en trendylaarzen blijven apen. zo.
pi_67452182
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 02:34 schreef bluejean het volgende:
het is al laat, maar die tweede klopt wel. en trendylaarzen blijven apen. zo.
De tweede klopt evenmin, het is ook daar geen voltooid deelwoord.
.
pi_67453136
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 03:00 schreef r_one het volgende:

[..]

De tweede klopt evenmin, het is ook daar geen voltooid deelwoord.
Dat ligt er helemaal aan hoe je het leest:
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:16 schreef Tha_Duck het volgende:
Er veranderd dus geen fluit daar, enige wat veranderd is dat het vaste nummer veranderd zodat niemand dat meer weet.
Als je de komma na 'is' zet, wordt 'veranderd' een voltooid deelwoord. Dan praat je over voltooid verleden tijd. Maar dan ontbreekt er wel een werkwoord in het volgende zinsdeel.
Als 'is' bij het volgende zinsdeel hoort, klopt wat R1 zegt en is het fout gespeld.

Hier blijkt maar weer eens het belang van het gebruik van leestekens.
pi_67453169
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 07:40 schreef JumpingJacky het volgende:
Maar dan ontbreekt er wel een werkwoord in het volgende zinsdeel.
Juist!
En daarom hoort de komma vóór 'is'. Of er moet een 2e 'is' bij:
quote:
enige wat veranderT, is dat het vaste nummer ...
enige wat veranderd is, IS dat het vaste nummer ...

[ Bericht 12% gewijzigd door r_one op 27-03-2009 07:55:28 ]
.
pi_67453175
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 07:46 schreef r_one het volgende:

[..]

Juist!
En daarom hoort de komma tussen vóór 'is'.
Zo, jij hebt kort geslapen? Of nog niet?
pi_67453236
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 07:47 schreef JumpingJacky het volgende:
Zo, jij hebt kort geslapen? Of nog niet?
Het eerste

Goeiesmorgens trouwens
.
pi_67454375
Ik ben het helemaal met r_one eens, ik krijg er ook altijd kromme tenen van! En nu weer on topic
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:16:20 #125
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67454430
Ojee, denk ik een update te vinden krijg ik een taaldiscussie voorgeschoteld!
tip voor r_one en JumpingJacky: http://www.onzetaal.nl/ot/meldaan.php , heb 'm zelf ook
Een gedicht over Maanvis
pi_67454763
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:14 schreef French het volgende:
ik krijg er ook altijd kromme tenen van!
En dat in een laarzentopic
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:16 schreef Maanvis het volgende:
tip voor r_one en JumpingJacky: http://www.onzetaal.nl/ot/meldaan.php , heb 'm zelf ook
.
pi_67455206
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:30 schreef r_one het volgende:

[..]

En dat in een laarzentopic
[..]

Ik voorspel dat aan het eind van jaar laarzentopic door de dikke van dale wordt gepresenteerd als "nieuw woord"
pi_67455335
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:47 schreef mp-fan het volgende:
Ik voorspel dat aan het eind van jaar laarzentopic door de dikke van dale wordt gepresenteerd als "nieuw woord"
In navolging van 'swaffelen' hét nieuwe woord van 2009

Ik kende overigens al wel 'boomlaarstopic'
.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:30:05 #129
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67456227
was een serieuze tip heur
Een gedicht over Maanvis
pi_67456496
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 10:30 schreef Maanvis het volgende:
was een serieuze tip heur
Nee dankje, geen behoefte aan betaalde abo's.

En je "heb 'm zelf ook " heeft een hoog bol.com-gehalte, zo vatte ik 'm tenminste op
.
pi_67456543
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 10:44 schreef r_one het volgende:

En je jouw "heb 'm zelf ook " heeft een hoog bol.com-gehalte, zo vatte ik 'm tenminste op
En nu hou ik er over op.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:48:40 #132
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67456603
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 10:46 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

En nu hou ik er over op.
http://www.onzetaal.nl/advies/jejij.php
Een gedicht over Maanvis
pi_67456674
quote:
Reden te meer om geen abonnement te nemen bij die gasten, want zij staan verloedering van onze taal toe.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:53:39 #134
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67456715
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 10:51 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Reden te meer om geen abonnement te nemen bij die gasten, want zij staan verloedering van onze taal toe.
Dat heeft niets met verloedering te maken! Taal is een organisme dat altijd aan het veranderen is, niet een statisch iets wat vastgelegd is in boeken. Zie het een beetje als goedaardige kanker.
Een gedicht over Maanvis
pi_67456746
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 10:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat heeft niets met verloedering te maken! Taal is een organisme dat altijd aan het veranderen is, niet een statisch iets wat vastgelegd is in boeken. Zie het een beetje als goedaardige kanker.
Taal als een kankergezwel..... Open jij er even een apart topic over, dan gaan we daar verder....
pi_67456902
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 10:46 schreef JumpingJacky het volgende:
En nu hou houd ik er over op.
.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 11:02:13 #137
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67456903
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 10:54 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Taal als een kankergezwel..... Open jij er even een apart topic over, dan gaan we daar verder....
Taal is als een (goedaardig) kankergezwel
Een gedicht over Maanvis
pi_67476241
Hoe staat het met de laarsjes?
  zaterdag 28 maart 2009 @ 01:15:26 #139
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67484513
Een betaalnummer, hoe diep kun je zakken?
pi_67577200
Wie van hier zijn nou allemaal gedupeerd?
Top 5 China producten
pi_67580697
Ik dacht dat ik hier nog steeds de enige was.

Ik heb vandaag even contact gezocht met de politie in mijn woonplaats, aangezien ik geluiden hoorde over een bemiddelingsactie tussen de politie en TL en de gedupeerden. Zij vertelden mij dat er geen bemiddeling bezig is, maar dat de politie in IJmuiden verdere aanknopingspunten had. Wat dat dan waren, daar konden zij mij uiteraard niets over vertellen.

M.a.w.: ik ben dus niets wijzer.
pi_67590025
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 15:37 schreef French het volgende:
Ik dacht dat ik hier nog steeds de enige was.

Ik heb vandaag even contact gezocht met de politie in mijn woonplaats, aangezien ik geluiden hoorde over een bemiddelingsactie tussen de politie en TL en de gedupeerden. Zij vertelden mij dat er geen bemiddeling bezig is, maar dat de politie in IJmuiden verdere aanknopingspunten had. Wat dat dan waren, daar konden zij mij uiteraard niets over vertellen.

M.a.w.: ik ben dus niets wijzer.
Hmm lekker rotzooitje maar weer. Ben benieuwd of hier ooit nog een einde aan gaat komen.
Top 5 China producten
pi_67591576
SPOILER
pi_67749997
hey...allemaal...

Voor de mensen die nog steeds op laarsjes wachten..en voor degenen die zich door iemand anders misleid/opgelicht voelen..

we're back!!!

www.internetmisleiding.nl
pi_67750378
pi_67909868
Internetmisleiding mag niet meer over laarsjes bv praten. Ze moesten het topic verwijderen
pi_67911204
Ja, belachelijk! Ik las net ook op het tros-radar forum dat TL in een mail naar een klant zegt de afgelopen maanden al ¤80.000,- te hebben terugbetaald aan haar klanten.
Yeah right, en Frenchie zeker vergeten....
pi_67913661
Misschien beteren ze hun leven?
pi_67913704
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 22:05 schreef quirina het volgende:
Internetmisleiding mag niet meer over laarsjes bv praten. Ze moesten het topic verwijderen
Ben eigenlijk wel benieuwd waarom ze gehoor aan zo'n dreigement geven. Bovendien denk ik dat ze in de eerste plaats - met het verplaatsen van de TL-topics naar een andere website - wel hadden kunnen verwachten dat ze gezeur van TL en consorten zouden krijgen.
pi_67913750
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 23:34 schreef bluejean het volgende:

[..]

Ben eigenlijk wel benieuwd waarom ze gehoor aan zo'n dreigement geven. Bovendien denk ik dat ze in de eerste plaats - met het verplaatsen van de TL-topics naar een andere website - wel hadden kunnen verwachten dat ze gezeur van TL en consorten zouden krijgen.
En hoe krijgen ze het iedere keer voor elkaar
  vrijdag 10 april 2009 @ 23:59:10 #151
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_67914327
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 22:34 schreef French het volgende:
Ja, belachelijk! Ik las net ook op het tros-radar forum dat TL in een mail naar een klant zegt de afgelopen maanden al ¤80.000,- te hebben terugbetaald aan haar klanten.
Yeah right, en Frenchie zeker vergeten....
Kun je nagaan hoe grootschalig hun oplichtingspraktijken zijn.. Schandalig gewoon.
Al overwogen om naar de kantonrechter te stappen teneinde een vonnis te krijgen zodat je beslag kan laten leggen ed.? Of is het bedrijf dermate naar de klote inmiddels dat dat ook een potentieel risico is?
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_67915638
quote:
Op maandag 6 april 2009 08:57 schreef mp-fan het volgende:
hey...allemaal...

Voor de mensen die nog steeds op laarsjes wachten..en voor degenen die zich door iemand anders misleid/opgelicht voelen..

we're back!!!

www.internetmisleiding.nl
You IP willen ze blijkbaar ook weten. Heb je nu schrik?
pi_67915978
Op dat Radarforum gaat het ook lekker
  zaterdag 11 april 2009 @ 15:36:05 #154
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_67925015
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 23:32 schreef quirina het volgende:
Misschien beteren ze hun leven?
no way, geloof dat maar niet.
  zaterdag 11 april 2009 @ 15:39:58 #155
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_67925076
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 23:34 schreef bluejean het volgende:

[..]

Toch vreemd, want het vonnis ging erover dat de mods actief deden meehelpen,om het bedrijf te intimideren en info te verzamelen, toen heeft io gezegd niet alle berichten te kunnen modden. op basis daarvan heeft de rechter de uitspraak gedaan, op de nieuwe sites is dat helemaal niet het geval, er mag best over trendy gesproken worden.
Alleen dreigt trendy nogal hard met juridische maatregelen en daar is men gewoon bang voor.
pi_67925677
Wel erg zonde dat IO weg is, was een mooie database van oplichters.
Top 5 China producten
pi_67929494
80.000 euro die ze al terug gedokt hebben....boel ontevreden klantjes dan!
pi_67946305
Ik geloof er geen reet van.... Ik snap overigens wel dat de moderators bang zijn voor de advocaat van TL. Als ze een kort geding zouden aanspannen hebben zij geen geld voor juridische verdediging, aangezien ze dit forum op eigen houtje opgezet hebben. Zonder medeweten van TTY, de eigenaar van IO. Dat weet TL ook, dus ze kunnen makkelijk hoog van de toren blazen.
  zondag 12 april 2009 @ 16:14:37 #159
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_67951738
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:47 schreef French het volgende:
Ik geloof er geen reet van.... Ik snap overigens wel dat de moderators bang zijn voor de advocaat van TL. Als ze een kort geding zouden aanspannen hebben zij geen geld voor juridische verdediging, aangezien ze dit forum op eigen houtje opgezet hebben. Zonder medeweten van TTY, de eigenaar van IO. Dat weet TL ook, dus ze kunnen makkelijk hoog van de toren blazen.
Jep, ze denken nu elke site te kunnen chanteren met die uitspraak, die vlieger gaat mooi niet op! maar welke site durft het gevecht in de rechtszaal aan?
pi_67969113
quote:
Op zondag 12 april 2009 16:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Jep, ze denken nu elke site te kunnen chanteren met die uitspraak, die vlieger gaat mooi niet op! maar welke site durft het gevecht in de rechtszaal aan?
Kennelijk trosradar wel, want die laten alles staan.
pi_67973185
quote:
Op maandag 13 april 2009 08:35 schreef quirina het volgende:

[..]

En Fok! [WGR]
.
pi_67975053
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:30 schreef r_one het volgende:

[..]

En Fok! [WGR]
Ja totdat ze hier ook gaan zeiken, dan is dit topic ook zo op slot.
  maandag 13 april 2009 @ 16:41:56 #163
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_67979150
quote:
Op maandag 13 april 2009 08:35 schreef quirina het volgende:

[..]

en terecht!
pi_68015266
Oh op trosradarforum heeft iemand gebeld met het telefoonpanel.
Misschien komt het op tv.
  woensdag 29 april 2009 @ 03:02:51 #165
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_68485613
trendylaarzen heeft de griep en laat niks meer horen?
pi_68486121
Trosradarforum lezen. Daar staat genoeg.

[ Bericht 49% gewijzigd door quirina op 29-04-2009 07:43:05 ]
pi_68491837
Trosradar beetje bijgelezen. Komt erop neer dat internetoplichting.moderators@gmail.com graag alle gedupeerden wilt spreken om zo een overzicht te maken in de kosten.

Verder zijn ze bezig op trosradar om te proberen met zijn allen iets te ondernemen.
Top 5 China producten
  woensdag 29 april 2009 @ 21:01:51 #168
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_68511367
ZO dat zijn 30 pagina's op het trosradarforum
pi_68590368
Het wordt steeds gekker! Vandaag een broef gekregen van TL of ik even 500,- wil overmaken! Ik heb volgens hen op valse gronden aangifte gedaan, zij hebben daar een adviesbureau op 'moeten' zetten. Dat kostte hen geld en of ik dat z.s.m. over wil maken!!!

Wat nu? Wie heeft advies?
pi_68590413
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:53 schreef French het volgende:
Het wordt steeds gekker! Vandaag een broef gekregen van TL of ik even 500,- wil overmaken! Ik heb volgens hen op valse gronden aangifte gedaan, zij hebben daar een adviesbureau op 'moeten' zetten. Dat kostte hen geld en of ik dat z.s.m. over wil maken!!!

Je hebt je al gemeld bij het trosforum lijkt mij?
Wat ik zou doen is het bij de politie melden zodat zij ook op de hoogte zijn. En het uiteraard niet betalen, is van de zotte.
Top 5 China producten
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:57:14 #171
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_68590451
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:53 schreef French het volgende:

Niets doen natuurlijk!
pi_68590481
Linkje naar de brief

Top 5 China producten
pi_68590578
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:58 schreef rene90 het volgende:
Linkje naar de brief
[ afbeelding ]

Ze zijn daar echt smerig bezig
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:07:02 #174
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_68590676
BTW als kosten rekenen
Denken dat de politie (en niet de rechter) uitspraken doet over of er strafbare feiten gepleegd zijn

Ik zou melding maken dat je een factuur hebt gekregen voor advies dat je niet gevraagd hebt
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:09:52 #175
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_68590746
Wat een boeven daar zeg, niet te geloven!
pi_68590798
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:07 schreef eleusis het volgende:
BTW als kosten rekenen
Denken dat de politie (en niet de rechter) uitspraken doet over of er strafbare feiten gepleegd zijn

Ik zou melding maken dat je een factuur hebt gekregen voor advies dat je niet gevraagd hebt
Valt wat ze nu doen niet onder valsheid in geschrifte? Ze brengen kosten in rekening die ze niet gemaakt KUNNEN hebben omdat ook mensen die de brief krijgen helemaal geen aangifte hebben gedaan.
Top 5 China producten
pi_68590887
Wie is die Langendoen?
Waarom stuurt die Langendoen-adviesbureau zelf geen brief?
Ik vind het een beetje vreemd ik kan ook wel zo'n brief sturen uit naam van een of ander adviesbureau.
pi_68592266
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:17 schreef quirina het volgende:
Ik vind het een beetje vreemd ik kan ook wel zo'n brief sturen uit naam van een of ander adviesbureau.
Dat staat er niet, hij is gestuurd 'uit naam van' een of andere online laarzenwinkel.
.
pi_68592276
@ rene90
Hoe weet je dat mensen dat die brief hebben gehad die geen aangifte gedaan hebben?

Ik ga dit sowieso niet betalen natuurlijk, niet op basis van deze brief. Ik zou dan ook wel een nota willen zien van deze toko etc. Maar het lijkt me niet dat ik deze brief zomaar kan negeren. Dan heb je straks een dagvaarding aan je broek hangen. Ik ga maandag naar de rechtswinkel om advies in te winnen. Vervelende bijkomstigheid is wel dat TL niet terugschrikt van gezwaai met advocaten, daar hebben ze blijkbaar het geld voor.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 16:20:16 #180
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68592348
Even dat adviesbureau gegoogled, ziet er niet zo fris uit
pi_68592652
Ik heb ook even gegoogled op de naam 'Klaas Langendoen'.....

Het onderzoek bij de politie is gedaan door politie Kennemerland. Wegens 'gebrek aan bewijs' heeft de politie dit onderzoek gestaakt (daar heb ik van de week een brief over gehad).

Laat hij daar nou chef zijn geweest.
pi_68593154
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 16:33 schreef French het volgende:
Ik heb ook even gegoogled op de naam 'Klaas Langendoen'.....

Het onderzoek bij de politie is gedaan door politie Kennemerland. Wegens 'gebrek aan bewijs' heeft de politie dit onderzoek gestaakt (daar heb ik van de week een brief over gehad).

Laat hij daar nou chef zijn geweest.
Hebben we het over dit adviesbureau (wat in de brief genoemd wordt)?
.
pi_68593210
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 16:52 schreef r_one het volgende:

[..]

denk t wel.
pi_68593293
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 16:52 schreef r_one het volgende:

[..]

Jep.
pi_68594138
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 16:17 schreef French het volgende:
@ rene90
Hoe weet je dat mensen dat die brief hebben gehad die geen aangifte gedaan hebben?

Ik ga dit sowieso niet betalen natuurlijk, niet op basis van deze brief. Ik zou dan ook wel een nota willen zien van deze toko etc. Maar het lijkt me niet dat ik deze brief zomaar kan negeren. Dan heb je straks een dagvaarding aan je broek hangen. Ik ga maandag naar de rechtswinkel om advies in te winnen. Vervelende bijkomstigheid is wel dat TL niet terugschrikt van gezwaai met advocaten, daar hebben ze blijkbaar het geld voor.
Staat op het radar forum.

Je hoeft echt niks te betalen hoor. Je aangifte is terecht. Is wel steeds aparter hoe het gaat nu met een oud chef die de brieven verstuurd enzo. Als dat allemaal klopt.
Top 5 China producten
pi_68594214
Google is my new best friend

Het is een feit dat de bewuste meneer bij de poltie Kennemerland heeft gewerkt en het is ook een feit dat het 'onderzoek' is gedaan door politie Kennemerland.
pi_68594361
Misschien handig om de huidige chef van Kennemerland aan te schrijven, lijkt mij niet juist dat een adviesbureau advies geeft terwijl die meneer ex werknemer is van het bureau wat het behandeld.
Top 5 China producten
pi_68595580
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 17:37 schreef rene90 het volgende:
Misschien handig om de huidige chef van Kennemerland aan te schrijven, lijkt mij niet juist dat een adviesbureau advies geeft terwijl die meneer ex werknemer is van het bureau wat het behandeld.
De politie is je beste vriend.
pi_68596954
Nou, de politie is in dit geval je op 1 na grootste vijand...

Ze doen niks (of in ieder geval veel te weinig) met de aangiftes. Vervolgens geven ze aan de zaak te sluiten omdat ze niet genoeg bewijs van oplichting hebben. Hiermee spelen ze Trendylaarzen weer in de kaart omdat die nu dus gewoon zo'n leuk briefje kunnen sturen, omdat ze min of meer de politie achter zich hebben...
pi_68597586
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:06 schreef mirannie het volgende:

Ze doen niks (of in ieder geval veel te weinig) met de aangiftes. Vervolgens geven ze aan de zaak te sluiten omdat ze niet genoeg bewijs van oplichting hebben. Hiermee spelen ze Trendylaarzen weer in de kaart omdat die nu dus gewoon zo'n leuk briefje kunnen sturen, omdat ze min of meer de politie achter zich hebben...
Dat zo'n oplichterstoko kosten maakt omdat er aangifte is gedaan is lekker hun probleem.

Anders gewoon nogmaals aangifte doen in verband met intimidatie en chantage praktijken.
pi_68599082
Ik ben blij dat ik er nooit ingestonken ben daar bij dat achterlijke TL. Gelukkig vertrouwde ik het al niet voordat alle negatieve verhalen naar buiten kwamen.
Dus ik hoef niet opnieuw aangifte te doen. Maar ben deze kwestie al maanden aan het volgen, met name via hyves. En ik heb er zo genoeg van en vind het zo onvoorstelbaar dat die oplichters zo maar overal mee weg komen.
pi_68603486
Lees dit maar eens. Ze zijn ineens vertrokken uit Wijk aan Zee..vreemd
Maar ja het is meivakantie he?
pi_68607504
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:06 schreef mirannie het volgende:

Die laatste zin is onzin: als niet tot strafvervolging wordt overgegaan wegens gebrek aan wettig en overtuigend bewijs, houdt dat niet automatisch in dat daarmee de aangifte vals was.

Dat stelt TL wel heel frank en vrij in de brief aan French maar willen ze dit civielrechtelijk doorzetten, dan zal TL toch echt moeten be-wij-zen dat haar aangifte ronduit vals was, anders spat hun civielrechtelijke claim als een luchtballon uiteen. Ik wens TL veel succes bij deze schone taak want dat gaat ze nooit lukken (tenzij ze aan kunnen tonen dat French haar zooltjes wel degelijk heeft ontvangen).
.
pi_68607631
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 17:30 schreef rene90 het volgende:
Is wel steeds aparter hoe het gaat nu met een oud chef die de brieven verstuurd enzo. Als dat allemaal klopt.
Waar lees jij toch dat die 'oud chef' die brief heeft verstuurd
(nogmaals) Ik zie toch echt als afzender 'M. Hellenberg' van 'Trendylaarzen' staan en niet 'K. Langendoen' van 'Langendoen Advies'.
.
  zondag 3 mei 2009 @ 00:19:12 #195
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_68608437
Jullie zien er iets te veel complotten in. Wel een beetje het hoofd koel houden.
  zondag 3 mei 2009 @ 03:29:35 #196
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_68610425
Die TL zijn echt oplichters, en ook nog knettergek om zo'n brief te sturen, kan het nog gekker wat ze nu aan het doen zijn? Het wordt tijd dat ze in Radar behandeld worden op tv, door de gehaktmolen ermee.
  zondag 3 mei 2009 @ 03:45:06 #198
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_68610510
Ooo.. zijn mijn Macdonalds topics n KLB daarom snel geslotterd?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 3 mei 2009 @ 03:46:36 #199
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_68610517
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:33 schreef quirina het volgende:
Google eens op "trendylaarzen"
Het cache van IO is ook gewist.
Dat kan toch niet. Google wist toch geen infromatie tenzij zij zelf een schoonmaakbeurt houden?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_68611180
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 23:48 schreef r_one het volgende:

[..]

(nogmaals) Ik zie toch echt als afzender 'M. Hellenberg' van 'Trendylaarzen' staan en niet 'K. Langendoen' van 'Langendoen Advies'.
Oke dan heb ik het verkeerd gelezen.
Top 5 China producten
pi_68612094
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 23:48 schreef r_one het volgende:

[..]

Zij hebben een adviesbureau in de arm genomen, ik neem aan dat die hen ook geadviseerd heeft over hoe te handelen m.b.t. klanten die aangifte hebben gedaan. Deze meneer Langendoen is chef geweest bij politie Kennemerland, waar het onderzoek heeft plaatsgevonden.

Ik ben inderdaad ook benieuwd naar hun bewijs dat ik de zooltjes niet wilde hebben zoals zij een poos geleden stelden. Is het slim om een advocaat in de arm te nemen? Of is dat nog een te vroeg stadium?
pi_68616257
quote:
Op zondag 3 mei 2009 10:20 schreef French het volgende:
Zij hebben een adviesbureau in de arm genomen, ik neem aan dat die hen ook geadviseerd heeft over hoe te handelen m.b.t. klanten die aangifte hebben gedaan. Deze meneer Langendoen is chef geweest bij politie Kennemerland, waar het onderzoek heeft plaatsgevonden.
Iemand van advies dienen is nog niet hetzelfde als namens iemand optreden als gemachtigde en als zodanig mensen aanschrijven.
quote:
Ik ben inderdaad ook benieuwd naar hun bewijs dat ik de zooltjes niet wilde hebben zoals zij een poos geleden stelden. Is het slim om een advocaat in de arm te nemen? Of is dat nog een te vroeg stadium?
Te vroeg. En ook als binnenkort een incassobureau zich zou melden (met de nodige dreigende taal) hoef jij nog geen kosten te maken voor een advocaat. Iets met blaffende honden enzo.

Pas als er gerechtelijke stappen komen (als die al gaan komen) wordt het tijd een professional in te schakelen. Die kosten kun je dan ook in reconventie claimen, nu is het een soort 'eigen keus' als je al hoge advieskosten zou gaan maken. Net zoals hun claim ook hun eigen keus is en waarschijnlijk niet voor vergoeding in aanmerking zal komen of gematigd zal worden tot normale proporties.
.
  zondag 3 mei 2009 @ 14:24:55 #203
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_68618141
Als je dat adviesbureau direct benaderd over of die opdracht wel echt is geweest, moeten ze dan die info met rapport verplicht verstrekken? Betalen moet de opdrachtgever, dus TL
pi_68618314
Dat gastenboek ook van hun.

95% "Nou we hebben even moeten wachten hoor maar het was het echt waard". Volgende keer bestellen we weer bij jullie"

Zelf hun eigen gastenboek invullen

Ze zijn al ja-ren falliet en het geld van domme mensen die zomaar eventjes geld overmaken omdat iemand een webshopje geinstalleerd heeft komt ze waarschijnlijk goed uit.... Niemand zal ooit een laarsje zien daar

Hopelijk staat hier een paar jaartjes water en brood op. Dit is toch wel heel erg fout
  zondag 3 mei 2009 @ 15:01:49 #205
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_68619407
TL heeft wel lef, zeg!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_68646215
@ r_one

Bedankt voor je goede adviezen. Ga vandaag naar de wetswinkel en een brief opstellen waarin ik bezwaar maak én vraag hoe het nu staat met mijn levering. Story will be continued!
pi_68665238
De rechtswinkel heeft mij vandaag geadviseerd over wat wel en niet te doen m.b.t. die brief. Gezien het bewijs dat ze nog steeds niet geleverd hebben (en 2 keer hebben aangegeven dat wel te doen), zijn ze nog steeds in gebreke. Op basis van de brief die ik van de hulpofficier van justitie heb gehad, zou een rechter ook alleen al kunnen concluderen dat de aangifte niet vals is, maar dat er sprake was van gebrek aan bewijs. Ze zeiden dat ik juridisch zeer sterk stond. De kans dat ik mijn spul alsnog krijg zonder een proces aan te spannen achten ze echter klein, maar dat is mijn zorg allang niet meer.

Ik heb hen vandaag een aangetekende brief teruggestuurd waarin ik vermeld heb dat ik niet mijzelf niet aansprakelijk stel voor het feit dat zij uit eigen keus een adviesbureau hebben ingeschakeld. De officier van justitie heeft niet besloten dat er sprake was van valse aangifte, maar van gebrek aan bewijs en dat ik nog steeds de zooltjes niet heb en zij dus nog steeds in gebreke zijn.

Bij de wetswinkel adviseerden ze mij ook nog contact op te nemen met de politie in Kennemerland. Dat heb ik gedaan en hun mond viel ook open. Op hun beurt adviseerden zij mij weer om met de brief naar het politiebureau in mijn woonplaats te gaan en dit te melden, evt. aangifte te doen van bedreiging.

Dat laatste slaap ik nog een nachtje over. Wat vinden jullie daavan?
  maandag 4 mei 2009 @ 19:25:46 #208
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68665430
Doen, dit is echt onacceptabel.
  maandag 4 mei 2009 @ 19:58:05 #209
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_68666545
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:20 schreef French het volgende:
Op hun beurt adviseerden zij mij weer om met de brief naar het politiebureau in mijn woonplaats te gaan en dit te melden, evt. aangifte te doen van bedreiging.

Doen.
pi_68680623
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:20 schreef French het volgende:
Op hun beurt adviseerden zij mij weer om met de brief naar het politiebureau in mijn woonplaats te gaan en dit te melden, evt. aangifte te doen van bedreiging.

Zinloos en kansloos. Bedreiging waarmee of waarvan dan wel? Ze stellen slechts schade te hebben geleden en die schade op jou te verhalen; dat is nog steeds niet bij wet verboden, laat staan een strafbaar feit.
.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:44:08 #211
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68684146
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 03:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Zinloos en kansloos. Bedreiging waarmee of waarvan dan wel? Ze stellen slechts schade te hebben geleden en die schade op jou te verhalen; dat is nog steeds niet bij wet verboden, laat staan een strafbaar feit.
Er moet toch wel iets tegen TL te doen zijn? Laster oid? Maar goed dat kan het best door iemand met flink wat juridische kennis uitgezocht worden
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:48:07 #212
98135 TeleluvR
pi_68684246
quote:
Maar goed dat kan het best door iemand met flink wat juridische kennis uitgezocht worden
=advocaat?
pi_68688031
Vast wel, maar wie gaat dat betalen?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:43:57 #214
98135 TeleluvR
pi_68709307
http://jure.nl/BI2823

Ik ben een leek op dit gebied, maar als ik dit vonnis van 29 april lees, heeft TL dan 130,000,- gebeurd van internetoplichting.nl (/tweedehands.nl)????

Nu snap ik dat ze zich het wel kunnen veroorloven om hun eigen klanten voor de rechter te slepen!

Kan iemand mij uitleggen wat hier precies instaat?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 23:14:52 #216
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68712571
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 22:05 schreef French het volgende:
http://jure.nl/BI2823

Ik ben een leek op dit gebied, maar als ik dit vonnis van 29 april lees, heeft TL dan 130,000,- gebeurd van internetoplichting.nl (/tweedehands.nl)????

Nu snap ik dat ze zich het wel kunnen veroorloven om hun eigen klanten voor de rechter te slepen!

Kan iemand mij uitleggen wat hier precies instaat?
Blijkbaar waren niet alle IP adressen overgedragen (die van de moderators) dus concludeert de rechter dat TL recht heeft op een dwangsom.
Een gedicht over Maanvis
pi_68712737
Ja, dat onderdeel heb ik idd begrepen (al snap ik niet dat ze niet gelijk de IP-adressen afgegeven hebben, ze weten dat TL zich in dat soort dingen vastbijt), maar dat deel van die 50.000 en 130.000 euro? Heeft 2ehands dat moeten betalen aan TL?
  woensdag 6 mei 2009 @ 00:54:41 #218
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_68715889
Volgens mij moet 2dehands.nl 50.000 euro betalen, en een garantie geven dat ze nog 130.000 euro zouden kunnen betalen mocht het nodig zijn (een bankgarantie betekent volgens mij niet dat ze het geld ook daadwerkelijk moeten betalen, het is enkel een verzekering dat de bank dat geld aan 2dehands.nl zou kunnen verstrekken wanneer het nodig mocht zijn)
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_68720080
Jemig.... Ik vind 50.000 te idioot voor woorden! Ik snap wel hoe de rechter beredeneerd heeft, en 2ehands.nl had ook gewoon die IP-adressen moeten afstaan, maar als je naar de gehele zaak kijkt is het toch te ERG voor woorden dat dit soort gasten beloond worden met 50.000,-....
  woensdag 6 mei 2009 @ 18:16:30 #220
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_68739284
van dat geld kunnen ze wel eens beginnen met terug te storten of willen ze ook als dieven bekent staan.
pi_68789825
Het komt iig a.s. zaterdag bij kassa. Wellicht dat ze als weerwoord hebben dat ZIJ er niks aan kunnen doen, dat ze van tevoren nooit weten welke Uggs ze binnenkrijgen etc. Maar goed dat er iig aandacht aan geschonken wordt! Zaterdag a.s. kijken dus.

Trouwens van mede-gedupeerde gehoord dat de zaak weer naar justitie gaat i.v.m. de inmiddels beruchte brief van TL. Ben heel benieuwd.
pi_68789952
Zeker benieuwd, ga even kijken bij kassa zaterdag.
Top 5 China producten
  vrijdag 8 mei 2009 @ 04:00:55 #223
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_68796929
Voor zover ik kan lezen is die rechter gek geworden, IO veroordelen op basis van vermoedens, dat de oude mods, verder zijn gegaan onder een nieuwe naam enzo.
En waarom moeten alle ip adressen worden vrijgegeven aan een commercieel bedrijf? Dacht dat zoiets al voorbehouden was aan justitie, hebben de mensen die gepost hebben op IO geen recht op privacy ofzo?
pi_68826170
Blijkbaar heeft TL aannemelijk kunnen maken dat er een concurrent was die daar postte, en bezig was met smaad. Daarom hebben ze de IP's af moeten staan. IO heeft dat van de mensen die gepost hebben wel gegeven, maar niet van de moderators omdat ze 'dat niet hadden' (zo lees ik het in het vonnis). Op het niet vrijgeven van die drie IP adressen én vanwege het verdergaan onder een andere naam, hebben ze dat bedrag af moeten geven.

Zoals ik het begrepen heb gaat het niet om de rol die TL speelt in de levering en of ze een K-bedrijf zijn of niet, maar omdat IO zich niet aan de afspraken gehouden heeft. Of snap ik het nu niet?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 03:27:23 #225
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_68834132
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 22:25 schreef French het volgende:
Blijkbaar heeft TL aannemelijk kunnen maken dat er een concurrent was die daar postte, en bezig was met smaad. Daarom hebben ze de IP's af moeten staan. IO heeft dat van de mensen die gepost hebben wel gegeven, maar niet van de moderators omdat ze 'dat niet hadden' (zo lees ik het in het vonnis). Op het niet vrijgeven van die drie IP adressen én vanwege het verdergaan onder een andere naam, hebben ze dat bedrag af moeten geven.

Zoals ik het begrepen heb gaat het niet om de rol die TL speelt in de levering en of ze een K-bedrijf zijn of niet, maar omdat IO zich niet aan de afspraken gehouden heeft. Of snap ik het nu niet?
De afspraak was, dat IO mods niet meer actief mochten deelnemen aan de topics en er mochten ook geen topics meer over TL gestart worden, aangezien IO dat niet kon moderen hebben ze daarom heel de website opgeheven.
Dat de ip's van de mods niet zijn gegeven kan ik begrijpen omdat dan Tl er misbruik van maakt en die mods voor de rechter slepen, dat was niet het doel wat de rechter voor ogen had.
pi_68834442
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 03:27 schreef THEFXR het volgende:
Dat de ip's van de mods niet zijn gegeven kan ik begrijpen omdat dan Tl er misbruik van maakt en die mods voor de rechter slepen, dat was niet het doel wat de rechter voor ogen had.
De rechter die vonnis heeft gewezen heeft echter de nicknames waarvan de de IP-adressen dienden te worden overlegd limitatief opgesomd, waaronder dus óók de IP-adressen van de mods. Dan dienen die ook gewoon te worden overlegd, punt. Kennelijk had de rechter niet datgene voor ogen wat jij nu stelt.

Ook zijn collega rechter, die de dwangsom van 50.000 nu ook heeft toegewezen, had er geen begrip voor dat IO de IP-adressen van de mods achterhield. Integendeel!
.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 04:43:08 #227
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_68834635
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 04:01 schreef r_one het volgende:

[..]

De rechter die vonnis heeft gewezen heeft echter de nicknames waarvan de de IP-adressen dienden te worden overlegd limitatief opgesomd, waaronder dus óók de IP-adressen van de mods. Dan dienen die ook gewoon te worden overlegd, punt. Kennelijk had de rechter niet datgene voor ogen wat jij nu stelt.

Ook zijn collega rechter, die de dwangsom van 50.000 nu ook heeft toegewezen, had er geen begrip voor dat IO de IP-adressen van de mods achterhield. Integendeel!
De kern ging om ip's van een concurrent, niet om de ip's van de IO mods. zodat men die zogenaamde concurrent kon aanklagen.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 11:28:15 #228
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_68837377
Ik ben eigenlijk wel blij dat IO die boete van 50.000 euro heeft gekregen, als de rechter bepaald dat jij schuldig bent en vervolgens de IP adressen moet overhandigen, dan moet je dat gewoon doen! Niet eigenwijs stiekem een paar IP adresjes toch niet geven!
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:05:43 #229
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_68838172
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zaterdag 9 mei 2009 @ 13:02:12 #230
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_68839466
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:28 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik ben eigenlijk wel blij dat IO die boete van 50.000 euro heeft gekregen, als de rechter bepaald dat jij schuldig bent en vervolgens de IP adressen moet overhandigen, dan moet je dat gewoon doen! Niet eigenwijs stiekem een paar IP adresjes toch niet geven!
Soms nemen rechters beslissingen die in een hoger beroep 180 graden omgekeerd uitvallen, het was zoiezo een schokkend vonnis!
pi_68843606
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 04:43 schreef THEFXR het volgende:
De kern ging om ip's van een concurrent, niet om de ip's van de IO mods. zodat men die zogenaamde concurrent kon aanklagen.
De rechter heeft nergens gesteld dat de concurrent niet tevens mod op IO is of was. Als een rechter oordeelt dat IO een aantal (limitatief opgesomde) IP-adressen dient te overleggen, waaronder de IP-adressen van de mods, dan wil hij die mogelijkheid kennelijk niet uitsluiten. Je hebt dan gewoon uitvoering te geven aan het vonnis. Doe je dat niet, ben je -terecht- het haasje.
.
pi_68843725
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:02 schreef THEFXR het volgende:
Soms nemen rechters beslissingen die in een hoger beroep 180 graden omgekeerd uitvallen, het was zoiezo een schokkend vonnis!
Er is niks schokkends aan het daadwerkelijk toekennen van de dwangsom als het vonnis niet wordt uitgevoerd.
En vwb het eerste vonnis: daar loopt meen ik een hoger beroep, ik betwijfel of het resultaat anders gaat worden. De overwegingen van de rechter waren immers niet mals, het dictum was daarmee echt niet schokkend.
.
pi_68844025
tvp
............................
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:48:28 #234
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_68844880
En toch lost TL de problemen helemaal niet op, veel mensen heb wel geld betaald maar niks ontvangen en geld wordt ook niet teruggestort, dat daar maar eens een rechtszaak over komt!
pi_68844978
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 16:48 schreef THEFXR het volgende:
En toch lost TL de problemen helemaal niet op, veel mensen heb wel geld betaald maar niks ontvangen en geld wordt ook niet teruggestort, dat daar maar eens een rechtszaak over komt!
Dat ben ik volkomen met je eens maar dat is een andere (rechts)gang. Met TL als gedaagde (i.pv. eiser) en andere eisers (i.p.v. IO als gedaagde).

Eerst maar eens Kassa kijken, wat daar misschien uitkomt.
.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:55:30 #236
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_68846590
Met die 50.000 heb ze iig genoeg geld om de zaken op te lossen, niet dan?
pi_68848411
Kijkt
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:23:34 #238
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_68849121
Niks nieuws onder de zon dus..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_68849144
Paar puntjes konden ze nog noemen:
-Gebeuren met neppe uggs en radicals bv.
-Telefoonnummer wat nu betaald is

Daarnaast wel grappig dat ze zegt "stuur een aangetekende brief en blablabla" maar dat ze net daarvoor alle adressen hebben bezocht en daar niemand woont
Top 5 China producten
pi_68849169
Wat was ook alweer die fashion site? Straks is trendylaarzen failliet en gaan ze verder met die fashion site
Top 5 China producten
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:25:49 #241
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_68849182
Ik heb het gevoel dat TL failliet gaat en dat ze verder gaan met de business onder de starfashionnaam.Verder mag je nooit je klanten de dupe laten worden van groothandel/leveranciers problemen. Het is iig duidelijk dat TL geen cent meer heeft, dat is dan opgegaan aan al die advocaten en onderzoeksbureau's!
pi_68849261
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:24 schreef rene90 het volgende:
Daarnaast wel grappig dat ze zegt "stuur een aangetekende brief en blablabla" maar dat ze net daarvoor alle adressen hebben bezocht en daar niemand woont
Een postbus is nooit een woonadres
.
pi_68849295
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:25 schreef THEFXR het volgende:
Ik heb het gevoel dat TL failliet gaat en dat ze verder gaan met de business onder de starfashionnaam.Verder mag je nooit je klanten de dupe laten worden van groothandel/leveranciers problemen. Het is iig duidelijk dat TL geen cent meer heeft, dat is dan opgegaan aan al die advocaten en onderzoeksbureau's!
Beslag laten leggen op die vordering op IO van 50.000 euro respectievelijk (bankgarantie) van 130.000 euro?
.
pi_68849308
Maar dan kan je het dus toch ook nooit aangetekend verzenden?
Top 5 China producten
pi_68849334
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:30 schreef rene90 het volgende:
Maar dan kan je het dus toch ook nooit aangetekend verzenden?
Kan prima hoor.
.
pi_68849394
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:31 schreef r_one het volgende:

[..]

Kan prima hoor.
Ik mis denk ik even iets, maar waar kan je een aangetekende brief naar sturen dan? Op geen van de bekende adressen is iemand aanwezig, en voor aangetekend heb je een handtekening nodig van de geadresseerde?
Top 5 China producten
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:33:43 #247
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_68849424
reactie TL:

Geachte klant,
In de afgelopen periode is Trendylaarzen breeduit en negatief in de publiciteit gekomen. Dit spijt ons zeer en we willen u langs deze weg graag informeren over de huidige stand van zaken.
Er hebben zich in sinds de start van onze webwinkel in september 2008 in feite twee problemen voor gedaan.
Na grondig onderzoek hebben wij moeten constateren dat onze tussenpersoon in de VS haar verplichtingen niet voldeed. Bestellingen die door u bij ons zijn geplaatst en betaald, werden door ons onmiddellijk doorgeplaatst en ook doorbetaald. Ondanks dat hebben wij eind december gemerkt dat er leveringen achterbleven. We hebben direct actie ondernomen en we zijn op zoek gegaan naar een andere leverancier. Vanaf februari bestellen we daar. Ook hebben we actie ondernomen tegen onze tussenpersoon in de VS. We hebben onder andere beslag gelegd op haar bankrekening , echter die bleek leeggehaald. De schade die wij hebben geleden door onze tussenpersoon in de VS is enorm; wij hebben zo’n ¤ 80.000,- terugbetaald aan klanten, vanwege niet uitgeleverde bestellingen. Dit geld hebben wij uit eigen zak voldaan.
Veel belangrijker is echter het tweede probleem. Al sinds de opening van onze webwinkel worden wij op het internet belaagd door anonieme aantijgingen van oplichting. Vooral op de website Internetoplichting.nl is deze hetze geëscaleerd. We hebben intussen al drie kort gedingen tegen de eigenaar van deze website (2dehands.nl / TTY) gevoerd en gewonnen. De eigenaar van de website is bevolen de lastercampagne tegen ons bedrijf te staken, echter tot op vandaag zet zij haar acties door en zoekt zij daar tussen onze klanten medestanders voor.
De website zorgt niet alleen negatieve publiciteit. Haar moderators en de bezoekers die zij voor hun hetze mobiliseren, benaderen allerlei instanties, zoals banken, Paypall, pakketdiensten, KvK, gemeente Web- en Domeinhosters etc… met onjuiste informatie over Trendylaarzen., waardoor leveringen en betalingen vastliepen. We zijn beschuldigd van het verkopen van nepproducten; later is de importeur op ons afgestuurd wegens vermeende parallel import van échte Uggs en dus geen nepproducten. Wij zijn ervan overtuigd dat we niets fout doen, echter de importeur heeft ons bedrijf wel een week stilgelegd. Op verschillende websites is erop aangedrongen strafrechtelijke aangifte te doen tegen ons, als middel om een bestelling geannuleerd of een betaling teruggedraaid te krijgen. Een aantal klanten hebben dat ook gedaan; deze zaken zijn gelukkig door Justitie allemaal geseponeerd. Er is diverse malen ingebroken in onze webshop, waarbij de status van allerlei bestellingen is gewijzigd en de administratie overhoop is gegooid.
De impact van dit alles voor Trendylaarzen is enorm. Als direct gevolg van deze lastercampagne is de bedrijfsvoering van Trendylaarzen compleet lamgelegd. Bestellingen werden massaal geannuleerd en bezorgde pakketten worden geweigerd. Onze telefoon staat roodgloeiend en de e-mail loopt over met berichten met ronduit schokkende inhoud. Vanwege bedreigingen moesten wij al twee keer verhuizen. We kunnen nauwelijks meer normaal telefoon- of e-mailverkeer verwerken.
We weten niet waaraan we deze actie van Internetoplichting verdiend hebben en we weten ook niet met welk doel het gebeurd. Wel zijn we inmiddels benaderd door andere bedrijven die ook op deze wijze door Internetoplichting belaagd zijn. In veel gevallen werd de hetze net als bij ons begonnen door een oneerlijke concurrent, die nooit een bestelling geplaatst heeft. Ook weten we dat de website 2dehands.nl commerciële belangen heeft bij het creëren van publiciteit voor Internetoplichting.nl.
Naast onszelf, bent vooral u als klant van dit alles de dupe geworden en dat spijt ons zeer. Inmiddels heeft een deel van u daadwerkelijk veel te lang op een bestelling of terugbetaling moeten wachten. Zo creëert een website met haar hetze dus haar eigen gelijk. We hebben geprobeerd de website te stoppen, onze webwinkel door te draaien en hebben zelfs geprobeerd onder een andere naam verder te gaan, omdat de naam Trendylaarzen zodanig beschadigd is dat we zelfs geen pakketdiensten meer kunnen inhuren. Die naam wordt inmiddels op het internet alweer door dezelfde mensen kapot geschreven.
We vinden dat we níet schuldig zijn aan de oorzaak van de problemen, maar wij voelen ons wél verantwoordelijk voor onze klanten. We willen dan ook alle klanten die hun bestellingen hebben geannuleerd tot de laatste cent terugbetalen.
We willen nogmaals benadrukken dat wij geen geld achterhouden. Al het geld dat door onze klanten is betaald, hebben wij gebruikt om bestellingen te plaatsen. Alle geannuleerde bestellingen hebben wij uit eigen zak betaald. Wij hebben al ons eigen geld in de onderneming gestoken. Het wordt ons onmogelijk gemaakt verder omzet te maken.
Wat wij wel hebben is een vordering van ¤ 177.000,- op onze Nederlandse tussenpersoon in de VS. Wat we ook hebben is een vordering op 2dehands.nl/TTY. Die moet aan ons een boete van ¤ 50.000,- betalen omdat zij de IP-adressen van de eigen moderators niet vrij wilde geven. Van haar bezoekers deed ze dat overigens wel meteen. Ook moet ze nog eens ¤ 130.000,- betalen in de vorm van een bankgarantie. In een bodemprocedure zal worden vastgesteld dat de eigenaar van Internetoplichting na 13 maart op andere websites opnieuw over ons heeft gepubliceerd. Als dat lukt, moet 2dehands.nl/TTY nog eens die ¤ 130.000,- betalen. Alle genoemde betalingen zullen worden gebruikt om onze klanten schadeloos te stellen.
We bieden onze oprechte excuses aan voor alle problemen die zijn ontstaan en zullen u zoveel mogelijk blijven informeren over de vervolgstappen.

Met vriendelijke groet,
Trendylaarzen

PS. Mocht u informatie hebben die voor ons behulpzaam kan zijn voor de procedure tegen Internetoplichting dan vernemen wij dat graag. Het gaat dan vooral om de identiteit van de moderators en de vraag of zij na 13 maart 2009 op websites over ons hebben gepubliceerd. Ook als de moderators u hebben benaderd horen wij dat graag. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we ervoor kunnen zorgen dat 2dehands.nl/TTY ook de ¤ 130.000,- moet betalen. Met dat geld kunnen we al onze klanten ruimschoots terugbetalen.

Ik denk dat TL zich veels te veel richt op rechtszaken en IO, TL moet zich gaan richten op klanten ipv zichzelf in een slachtofferrol te duwen en gewoon verantwoordelijkheid gaan nemen

[ Bericht 1% gewijzigd door THEFXR op 09-05-2009 19:38:52 ]
pi_68849518
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:32 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik mis denk ik even iets, maar waar kan je een aangetekende brief naar sturen dan? Op geen van de bekende adressen is iemand aanwezig, en voor aangetekend heb je een handtekening nodig van de geadresseerde?
Naar Postbus 2551 te 2002 RB Haarlem.

De houder van de postbus vindt een briefje in zijn postbus dat er aan de balie aan aangetekende zending klaarligt om afgehaald te worden en zal aldaar (moeten) tekenen voor ontvangst.
.
pi_68849719
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:36 schreef r_one het volgende:

[..]

Naar Postbus 2551 te 2002 RB Haarlem.

De houder van de postbus vindt een briefje in zijn postbus dat er aan de balie aan aangetekende zending klaarligt om afgehaald te worden en zal aldaar (moeten) tekenen voor ontvangst.
Aha prima, weer iets geleerd

Die reactie van TL.....beetje good will kweken en hopen op het beste. Die tussenpersoon in de VS klinkt wel geloofwaardig, maar is hun eigen domme schuld. Het blijft imo echter een grafservice dat ze die brieven sturen om maar 505 euro te betalen.
Top 5 China producten
pi_68849938
Gaan ze nu ook Kassa aanklagen?
pi_68851054
Nee, hun klanten omdat ze nog 505,75 per klant te vorderen hebben.
pi_68851451
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 20:18 schreef French het volgende:
Nee, hun klanten omdat ze nog 505,75 per klant te vorderen hebben.
Moeten ze, als ze stellen een vordering te hebben, deze niet onderbouwen met bewijsstukken?
Ik zou wel eens de desbetreffende rekening van Langendoen Advies willen zien plus een bewijs dat TL die ook daadwerkelijk heeft betaald
Kun jij ze niet eens in dergelijke bewoordingen aanschrijven, French?
Vorder dan meteen overlegging van de overeenkomst tussen TL en Langendoen Advies waarin Langendoen Advies bevestigt de belangen van TL te behartigen inzake de aangifte van ene French
.
pi_68851486
French, zat jij nou ook tussen het publiek?
Top 5 China producten
pi_68852361
Nee, ik ben wel benaderd, maar hoef niet in een oplichtingszaak (sorry, maar zo zie ik het nog wel steeds) met mijn kop op tv.

Enne, ik ga niet betalen, ook niet als meneer Langendoen bevestigt 'iets' behartigt m.b.t. mijn aangifte.
pi_68852563
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 20:51 schreef French het volgende:
Enne, ik ga niet betalen,
Uiteraard niet, heb ik ook nergens beweerd.
Maar als aangeschrevene ben jij in de positie ze even lekker te 'kietelen' met dergelijke verzoeken.
.
pi_68859624
Die ene blonde Lilian was toch van Take me Out?

En die 505 euro

[ Bericht 16% gewijzigd door dronkeykong op 10-05-2009 00:01:07 ]
MOKUM XXX RATED
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:42:07 #257
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68940089
ik zag het item net op kassa (opgenomen), en moest meteen aan dit topic denken
veel slachtoffers hier?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_68940177
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:42 schreef Mirjam het volgende:
ik zag het item net op kassa (opgenomen), en moest meteen aan dit topic denken
veel slachtoffers hier?
Naja hier valt wel mee volgens mij, maar er zijn er wel flink wat volgens mij. Zal wel in de tientallen lopen.
Top 5 China producten
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:45:57 #259
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68940224
bizarre zaak hoor, vooral ook dat sturen van die brieven dat ze moeten betalen wegens dat adviesbureau, zó slecht
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_68948135
http://uggs.hyves.nl/forum/2748339/z2Ku/HET_TRENDYLAARZEN_TOPIC/

Een aantal actieve hyvende gedupeerden doet hier zijn beklag. Ik denk dat het er minstens honderd zijn, en dan heb ik het alleen nog maar over de mensen die flink over het internet struinen.
pi_69083047
Ze waren wel mild bij Kassa.
Hier in Noord Holland heb je bij radio Noord Holland de klaaglijn op de radio en die zijn echt niet makkelijk hoor.
( Leuk programma om te luisteren)
  zaterdag 23 mei 2009 @ 09:10:31 #262
16715 Mylene
*schatje*
pi_69318367
Lees dit dan:
quote:
HET LIJKT EEN ziekelijke rage: internetters die op fora collectief karaktermoord plegen op mensen en bedrijven op basis van vage geruchten. Alles wordt daarbij op het ’world wide web’ gepubliceerd: van privéadressen tot foto’s, en zelfs wordt er opgeroepen tot geweld. ’Pedojaagster’ Yvonne van Hertum werd er onlangs nog voor veroordeeld tot een fikse celstraf. Gedupeerden durven nooit openlijk hun verhaal te doen, behalve Michel Hellenberg uit Velserbroek, slachtoffer van een collectieve internetklopjacht.

EIGENAAR WEBBEDRIJFJE SLACHTOFFER GENADELOZE HAATCAMPAGNE

LYNCHPARTIJ OP INTERNET

Rechters grepen twee keer in, maar dreigementen hielden aan

door BART OLMER

AMSTERDAM, zaterdag
Als jakhalzen stortte de website internetoplichting.nl zich op een webwinkeltje in laarzen. De winkeleigenaren, die moeite hadden met op tijd de bestelde spullen leveren, werden als oplichters opgejaagd. Ze moesten zelfs verhuizen om te ontsnappen aan de cyberspacebloedhonden die hen stalkten en bedreigden. Maar de verkopers zijn absoluut geen oplichters, zeggen rechtbanken in Haarlem en Amsterdam. „De hetze was volstrekt onterecht.”
In augustus 2008 startte Michel Hellenberg uit Velserbroek webwinkel Trendylaarzen.nl, gespecialiseerd in hebbedingetjes als laarzen, tassen, sieraden, beddengoed en kleding, maar vooral de populaire Uggs vrouwenlaarzen. Het bedrijfje kende een vliegende start, kampte enige tijd met lange leveringstijden, maar al snel werd de bedrijfsnaam besmeurd op website Hyves door een klager die stelde dat Trendylaarzen een oplichtersbedrijfje was.
Onder dreiging van een kort geding gaf Hyves de privégegevens prijs van de anonieme klager. Het spoor leidde naar een Rotterdamse concurrent met een webwinkel voor diezelfde Uggs laarzen, tegen wie inmiddels een bodemprocedure loopt.
Het noodlot sloeg definitief toe op 15 december jl. Toen verscheen op www.internetoplichting.nl een anoniem bericht dat de ondergang betekende voor het laarzenbedrijfje. De berichtschrijver, schuilnaam ’Preferred’, stelde opgelicht te zijn voor 250 euro: de bestelde laarzen zouden nooit zijn geleverd. Later bleek dat ’Preferred’ nooit iets had besteld…

Tirade
Maar toen was het kwaad al geschied. Het berichtje was het startschot voor een 160 pagina’s tellende tirade tegen Trendylaarzen, waardoor het complete klantenbestand ineens vreesde óók opgelicht te zijn. Iedereen eiste zijn geld terug.
Discussieleiders, zogeheten moderators, van internetoplichting.nl stookten iedereen op aangifte te doen bij de politie en kopieen daarvan door te sturen naar relaties van het webwinkeltje, zoals ABN Amro, Postbank, het onlinebetalingssysteem Paypal en pakketvervoerders. Ook riepen ze op bestellingen te annuleren en de koopsom terug te eisen. Het ’dubieuze’ bedrijfje zeeg als een kaartenhuis ineen.
De forumleden roken bloed. Als jakhalzen rond een gewond dier achterhaalden ze de privégegevens van de eigenaren en plaatsten die doodleuk op internet, want, ach, het waren toch maar oplichters, toch?

’Ik wil mijn nieuwe privéadres niet vrijgeven, anders moet ik wéér verhuizen’

De jacht was geopend, alle remmen gingen los: elk brokje informatie werd online gezet, zelfs over de kinderen tot aan kapperbezoekjes van de echtgenote van de eigenaar en emailadressen van werknemers. Een zekere ’Hepiehepie59’ onthulde Hellenbergs woonadres, zodat iedereen er eventjes langs kon gaan…
De hetze nam zúlke groteske vormen aan dat de politie Hellenberg uitnodigde voor verhoor op het politiebureau Velsen. Hij zat nog geen uurtje vast of de jakhalzen vierden zijn politieverhoor al als wapenfeit. „Tientallen forumleden maakten er een heilige dagtaak van om ons zwart te maken”, vertelt Hellenberg, noodgedwongen ten kantore van zijn Amsterdamse advocaat mr. Jaap Stikkelbroeck. „Ik wil mijn nieuwe privéadres niet vrijgeven, anders moet ik wéér verhuizen.”
Maar politie en justitie bleken niet geïnteresseerd in de ’oplichting’, want de winkelier kon bewijzen dat de weinige échte klachten in behandeling waren of allang terugbetaald. Hellenberg werd vrijgelaten, mét excuses.

Ophitsers
Om de hetze te stuiten, dwong advocaat Stikkelbroek via de rechter begin maart af dat de beschuldigingen van internet gehaald moesten worden door de exploitant van het gewraakte forum: 2dehands.nl B.V. Ook eiste de advocaat de namen en adressen van de ergste anonieme ophitsers, zoals ’Preferred’, ’Hepiehepie59’, ’Lalalaa’, ’Zion Wals’, ’French’, ’Mennepen’, ’Caro64’, ’Tex’, ’Em-Ha’ en ’Schuppie’.
De rechterlijke uitspraak was uniek: de website-eigenaar werd „ten volle verantwoordelijk” gehouden voor alle laster. Eindelijk werden grenzen gesteld aan de elektronische lynchpartij door internethyena’s: „Zonder enig bewijs voor oplichting is er sprake van een hetze tegen dit bedrijf.”
De rechter legde een dwangsom op van maximaal 150.000 euro als de discussie over Trendy Laarzen niet werd verwijderd én een rectificatie werd geplaatst. Oók moest de exploitant de ip-adressen bekendmaken van de modder gooiende discussieleiders, op straffe van een dwangsom van 50 mille.
Naïef als de laarzenverkoper was, dacht hij dat hiermee de kous af was. Maar zijn nachtmerrie werd juist erger. De website-exploitant was zó geschrokken van de torenhoge dwangsommen dat de stekker uit de website werd getrokken. Na zes jaar ging de website internetoplichting.nl op zwart, gekapseisd door eigen roekeloosheid.

Kokend van woede over zo veel ’onrecht’ keerde de internetmeute, beroofd van hun digitale hangplek, zich nóg harder tegen de winkeleigenaar, die uit vrees voor zijn gezinsveiligheid tweemaal verhuisde.
Huiveringwekkende dreigmail stroomde binnen: „De rechter kan jullie gelijk geven, maar ik maak jullie kapot, vuile oplichters”; „ik vermoed dat je nu zelf risico’s gaat lopen. Er zijn mensen die websites op illegale wijze uit de lucht halen…”; „bedankt dat jullie de enige plaats hebben vernietigd waar burgers elkaar waarschuwen voor oplichters!”; „ik maak er mijn missie van om iedereen te alarmeren over jullie malafide praktijken”.
„Het werd alleen maar erger: ons bedrijf werd lamgelegd met neporders. We hebben nog een mail gestuurd naar klanten, met de rechtbankvonnissen, maar niemand geloofde ons nog”, zegt winkeleigenaar Hellenberg. „Geloof me, ik heb gehuild.”
„Mobiele telefoonnummers werden gepubliceerd. Zelfs mijn bejaarde moeder wordt thuis gebeld. We krijgen telefoontjes dat knokploegen onderweg zijn. We krijgen emails dat ze ons woonadres hebben achterhaald en dat ze ’wel eventjes komen om paaseieren te zoeken’. We hebben bewakingscamera’s moeten opgehangen. Men schreef dat ze ons observeerden, alsof ze politieagenten waren. Eerst dacht ik: wat een idioten, zoiets doen ze toch niet écht?! Maar inderdaad: een uurtje nadat ik naar de kapper was geweest, las ik op internet over mijn nieuwe kapsel, hoe ik die dag gekleed ging en dat ik de hond had uitgelaten.”
Nog geen dag nadat de website internetoplichting.nl was opgeheven, gingen de discussieleiders doodleuk dóór met hun hetze op andere fora, zoals 123chatplein.nl en www.internetoplichting.tk. „Je zag alle bekende ophitsers elkaar weer hartelijk begroeten op die websites, waarna de ellende vrolijk doorging”, aldus een verbijsterde Hellenberg.

’Zelfs mijn bejaarde moeder wordt thuis gebeld’

Dat was nadrukkelijk verboden door de rechtbank Amsterdam, op straffe van een fikse dwangsom. De advocaat legde dan ook beslag op de domeinnamen tweedehands.nl en 2dehands.nl. De rechtbank Haarlem veroordeelde de website-eigenaar drie weken geleden tot 50.000 euro boete, omdat de gewraakte discussieleiders volhardden in hun haatcampagne. Ook moest 2dehands.nl voor 130.000 euro een bankgarantie geven voor aankomende claims.
De rechtbank Haarlem eist bekendmaking van de ware identiteit van de ergste hetzevoerders: ’Caro64’, ’Tex’ en ’Em-Ha’. Advocaat mr. Jaap Stikkelbroeck: „Het bedrijf had wel de ip-adressen van de bezoekers vrijgegeven, maar beschermt koste wat het kost de eigen beheerders en dus beweerde het bedrijf de ip-adressen van moderators ’Caro64’, ’Tex’ en ’Em-Ha’ niet te hebben. De voorzieningenrechter vond dat ’volstrekt onaannemelijk’.”
Komende week doet de internetondernemer aangifte bij de politie Kennemerland wegens bedreiging, stalking en smaad, gepleegd door deze oud-discussieleiders.

Verslavend
Hellenberg zucht: „Weet je wat nu zo zielig is? Toen hun website uit de lucht ging, wisten deze ’moderators’ niet meer hoe ze hun tijd moesten vullen. Ze schreven letterlijk dat ze nu tijd hadden om de was te doen en thuis te strijken. Wat een niveau!” En inderdaad: de moderators blijken verveeld rond te hangen op www.123chatplein.nl: ’Ik merk eigenlijk nu pas hoe verslavend het was, ik loop echt met m’n ziel onder mijn arm, verveel me en wil weer op boevenjacht’, schrijft ’Truvanu’, teleurgesteld dat het laarzenbedrijfje niet meer gestalkt mag worden.
En de gewraakte moderator ’Em-Ha’ reageert: ’Hey Truv, ook hier die addiction, heb m’n was en strijk helemaal op orde (was ook wel tijd ook!!!).’ Zij ondertekent nog altijd met ’moderator Internetoplichting.nl’.
Veel internetondernemers zijn laaiend enthousiast dat de macht is gebroken van jakhalzenfora. „Ik heb berichten gekregen van zes collega-ondernemers, die door dergelijke websites werden gechanteerd tot betalingsregelingen, anders zouden ze stuk worden geschreven”, vertelt Hellenberg op het advocatenkantoor.
E-mail van collega-ondernemers bevestigen dit: „Geweldig wat jullie doen. Deze clubs misbruiken hun websites als dwangmiddel.” Of deze: „Gefeliciteerd met uw overwinning op de grootste klotewebsite die er bestaat. Wij hadden er ook bijzonder veel last van; als men wat kocht en ze konden het niet betalen, was je opeens een oplichter, en kreeg je een dagvaarding of incassobureau. Al die mensen die klakkeloos over je schrijven, terwijl ze nergens van weten; een plaag.” En deze: „Namens iedereen die ook op deze wijze onnodig gedupeerd wordt, bedankt voor jullie heldhaftige stap.” En: „Super dat jullie dit voor de rechter hebben gegooid. Ik heb het nooit gedurfd.” Of: „Ik ben ontzettend blij met jullie vonnis. Ik heb soortgelijke ervaringen met dit forum: nooit zo’n waardeloos zooitje bij elkaar gezien.”
bron
pi_69318411
Lekker partijdig geschreven ook Zonder de gehele andere kant van het verhaal te noemen.
Top 5 China producten
pi_69318725
www.internetoplichting.tk.
Haha dat is zo'n klik-hier-niet-grap
pi_69319029
Jammer dat er geen research gedaan is naar de aard van de vele klachten op internet. Zowel niet door de rechter als door de telegraaf. Ze moesten namelijk eens weten dan sommige mensen (ook die in dit artikel genoemd worden) al meer dan een half jaar wachten.... Slimme zet van TL, dit artikel...

Mensen die dreigmailtjes versturen etc., zijn ook gestoord. Maar het gros wacht gewoon ontzettend lang!
pi_69321848
quote:
’Zelfs mijn bejaarde moeder wordt thuis gebeld’

Dat was nadrukkelijk verboden door de rechtbank Amsterdam, op straffe van een fikse dwangsom.

Dát heb ik niet uit het vonnis kunnen halen; lang leve de geletterdheid van de Telegraaf
.
pi_69323180
Ja maar kranten hebben dus altijd gelijk he? Vergeet dat niet!!
Alles wat in de krant staat is de waarheid!
Kranten zijn objectief en zijn verplicht research te doen.
En dat moet een kwaliteitskrant zoals de Telegraaf ook!
pi_69324505
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 10:16 schreef French het volgende:
Jammer dat er geen research gedaan is naar de aard van de vele klachten op internet. Zowel niet door de rechter als door de telegraaf. Ze moesten namelijk eens weten dan sommige mensen (ook die in dit artikel genoemd worden) al meer dan een half jaar wachten.... Slimme zet van TL, dit artikel...

Mensen die dreigmailtjes versturen etc., zijn ook gestoord. Maar het gros wacht gewoon ontzettend lang!
Jij vuige lynchende internetjakhals!
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 17:56:39 #269
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_69328892
Oftewel TL is het slachtoffer? maar geld terug storten, ho maar!
Het is erg simpel. als TL gewoon normaal was omgegaan met hun klanten, dan waren die dingen allemaal nooit gebeurt. Andere webshops annuleren de bestelling en je krijgt je geld binnen 2 a 4 weken terug. Maar TL is zogenaamd platzak, maar heeft wel geld om een of andere louche bureau in te huren voor meer dan 500 euro per klant.
Nu weer ontopic, zijn er werkelijk mensen die geld terug hebben gekregen na de kassa uitzending? of was dat nog maar eens een valse belofte/leugen?
pi_69329234
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 12:37 schreef r_one het volgende:

[..]

Dát heb ik niet uit het vonnis kunnen halen; lang leve de geletterdheid van de Telegraaf
Ik denk dat je het anders moet lezen:
quote:
Nog geen dag nadat de website internetoplichting.nl was opgeheven, gingen de discussieleiders doodleuk dóór met hun hetze op andere fora, zoals 123chatplein.nl en www.internetoplichting.tk. „Je zag alle bekende ophitsers elkaar weer hartelijk begroeten op die websites, waarna de ellende vrolijk doorging”, aldus een verbijsterde Hellenberg.

Dat was nadrukkelijk verboden door de rechtbank Amsterdam, op straffe van een fikse dwangsom.
Dat andere tekstje is waarschijnlijk gewoon ergens neergezet als blikvanger ofzo.
pi_69329775
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 17:56 schreef THEFXR het volgende:
Oftewel TL is het slachtoffer? maar geld terug storten, ho maar!
Het is erg simpel. als TL gewoon normaal was omgegaan met hun klanten, dan waren die dingen allemaal nooit gebeurt. Andere webshops annuleren de bestelling en je krijgt je geld binnen 2 a 4 weken terug. Maar TL is zogenaamd platzak, maar heeft wel geld om een of andere louche bureau in te huren voor meer dan 500 euro per klant.
Nu weer ontopic, zijn er werkelijk mensen die geld terug hebben gekregen na de kassa uitzending? of was dat nog maar eens een valse belofte/leugen?
Ik heb vanmorgen op een van die hyves gelezen dat er van de 30 mensen daar die nog geld of schoenen tegoed hadden, welgeteld een klant haar geld terug had. Van de overige 29 waren er verschillende die een mail hadden gehad dat ze door hun uitlatingen op internet over trendylaarzen.nl op een zwarte lijst waren gekomen en waarbij TL met zoveel woorden had gezegd dat zij naar hun geld en hun bestelde producten konden fluiten. Dat geld werd gezien als genoegdoening voor de laster o.i.d.
Geen idee wat er waar van is maar als dit echt zo is dan hoop ik dat die mensen al hun correspondentie bewaren, aangifte gedaan hebben en civielrechtelijke stappen ondernemen tegen dit bedrijf.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 18:59:59 #272
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_69330651
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:30 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Van de overige 29 waren er verschillende die een mail hadden gehad dat ze door hun uitlatingen op internet over trendylaarzen.nl op een zwarte lijst waren gekomen en waarbij TL met zoveel woorden had gezegd dat zij naar hun geld en hun bestelde producten konden fluiten. Dat geld werd gezien als genoegdoening voor de laster o.i.d.
Dus dan ineens gaat TL eigen rechter spelen? de losers, dat is dus echt oplichting, moedwillig de mensen hun geld niet terug geven,nadat in kassa duidelijk is geworden dat het wel moet volgens de consumentenwet!
pi_69331135
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:30 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik heb vanmorgen op een van die hyves gelezen dat er van de 30 mensen daar die nog geld of schoenen tegoed hadden, welgeteld een klant haar geld terug had. Van de overige 29 waren er verschillende die een mail hadden gehad dat ze door hun uitlatingen op internet over trendylaarzen.nl op een zwarte lijst waren gekomen en waarbij TL met zoveel woorden had gezegd dat zij naar hun geld en hun bestelde producten konden fluiten. Dat geld werd gezien als genoegdoening voor de laster o.i.d.
Geen idee wat er waar van is maar als dit echt zo is dan hoop ik dat die mensen al hun correspondentie bewaren, aangifte gedaan hebben en civielrechtelijke stappen ondernemen tegen dit bedrijf.
Je slaat de spijker op z'n kop. Er zijn inmiddelscollectief mensen bezig met gerechtelijke stappen, maar omdat mijn bedrag zo klein is (22,50) is dat de investering (+/- 150,- p.p.) niet waard. Ik heb gelukkig alle correspondentie bewaard en aangifte gedaan, mochten ze nog wat tegn mij willen beginnen.

En stel dat het allemaal waar is wat hij zegt, dat hij zijn huis uit moest vanwege bedreigingen (toevallig een dikke villa), camarabewaking heeft moeten aanleggen (zat al in de villa toen ze deze betreedden), daarna weer heeft moeten verhuizen vanwege de bedreigingen (nee, ze konden de huur niet meer betalen aldus de research van Kassa), alles over hem stond op internet, zelfs wanneer hij naar de kapper was geweest (shit! welk forum heb ik gemist?! Nooit iets gelezen over kappersbezoeken en kleren van meneer Hellenberg!). DAN NOG! Ik heb 7 mnd na dato nog steeds niet helemaal gekregen wat ik besteld had, en vele met mij. Zeker geen hetze om hun bedrijf ten gronde te richten, ik heb wel iets beters te doen!

Lees wel in dit verhaal dat ze gaan proberen de moderators van IO voor de rechter te slepen (hij gaat volgende week aangifte doen van smaad en laster oid). Dat zal nog wat worden vrees ik...
pi_69331755
Nou we wachten af.
pi_69332583
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 19:17 schreef French het volgende:

[..]

Je slaat de spijker op z'n kop. Er zijn inmiddelscollectief mensen bezig met gerechtelijke stappen, maar omdat mijn bedrag zo klein is (22,50) is dat de investering (+/- 150,- p.p.) niet waard. Ik heb gelukkig alle correspondentie bewaard en aangifte gedaan, mochten ze nog wat tegn mij willen beginnen.

En stel dat het allemaal waar is wat hij zegt, dat hij zijn huis uit moest vanwege bedreigingen (toevallig een dikke villa), camarabewaking heeft moeten aanleggen (zat al in de villa toen ze deze betreedden), daarna weer heeft moeten verhuizen vanwege de bedreigingen (nee, ze konden de huur niet meer betalen aldus de research van Kassa), alles over hem stond op internet, zelfs wanneer hij naar de kapper was geweest (shit! welk forum heb ik gemist?! Nooit iets gelezen over kappersbezoeken en kleren van meneer Hellenberg!). DAN NOG! Ik heb 7 mnd na dato nog steeds niet helemaal gekregen wat ik besteld had, en vele met mij. Zeker geen hetze om hun bedrijf ten gronde te richten, ik heb wel iets beters te doen!

Lees wel in dit verhaal dat ze gaan proberen de moderators van IO voor de rechter te slepen (hij gaat volgende week aangifte doen van smaad en laster oid). Dat zal nog wat worden vrees ik...
De slachtofferrol die ze aannemen in de Telegraaf lijkt me inderdaad zwaar misplaatst maar na enige ervaring op verschillende fora op het internet lijkt het me toch ook niet erg onwaarschijnlijk dat zij en hun familie inderdaad bedreigd of gestalkt zijn. Er lopen genoeg gekken rond wat dat betreft.
Maar om dan als een dolle om je heen te gaan slaan en de mensen die je al dan niet moedwillig gedupeerd hebt op een dergelijke manier benaderen kan gewoon echt niet door de beugel. Een verstandige ondernemer trekt dan het boetekleed aan, geeft toe dat zijn onderneming hem over het hoofd groeit en doet er alles maar dan ook alles aan om zijn klanten op de hoogte te houden en schadeloos te stellen.

Als de eerste berichten over oplichting inderdaad van een concurrent vandaan kwamen dan is dat zeker kwalijk maar als zij gewoon fatsoenlijke service hadden verleend en op tijd geleverd hadden of mensen binnen de wettelijke (!) termijn hun geld terug gestort hadden dan kan zo'n concurrent proberen wat hij wil maar krijgt hij geen bijval van klanten die zich gedupeerd voelen. Mensen komen immers pas op sites als internetoplichting.nl terecht als zij al het gevoel hebben opgelicht te zijn en eens gaan zoeken naar ervaringen van anderen. Of die eerste berichten nu van een concurrent kwamen of niet doet er op dit moment al niet eens meer toe. Ze hebben veel mensen gedupeerd en dat hebben ze gewoon netjes op te lossen. Zonder die mensen ook nog eens te gaan bedreigen met rechtszaken.

Ik krijg niet het idee dat ze deze onderneming gestart zijn met de bedoeling mensen moedwillig op te lichten (tenzij het verhaal over die nep UGGS waar is) maar ze werken zichzelf aardig in de nesten met die schaamteloze schoffering van de slachtoffers van hun onwaarschijnlijk slechte bedrijfsvoering.
pi_69332737
Amen.
pi_69333345
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:10 schreef Light het volgende:

[..]

Ik denk dat je het anders moet lezen:
[..]

Dat andere tekstje is waarschijnlijk gewoon ergens neergezet als blikvanger ofzo.
ik kwootte de quote van Mylene
.
pi_69334073
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 20:28 schreef r_one het volgende:

[..]

ik kwootte de quote van Mylene
Ik ook
pi_69334153
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 20:52 schreef Light het volgende:

[..]

Ik ook
Ja maar jij kwootte selectief en liet daarbij zomaar een regel weg, gij oplichtert
.
pi_69335310
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 20:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja maar jij kwootte selectief en liet daarbij zomaar een regel weg, gij oplichtert
Die regel hoorde daar ook helemaal niet te staan. Kijk hier maar, plaatje van het bericht zoals het in de krant staat.
pi_69335400
Jezus wat een groot artikel!!!!
pi_69335435
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 21:33 schreef French het volgende:
Jezus wat een groot artikel!!!!
Ik gooi het niet voor niets als linkje neer En het hele artikel is gewoon een volledige pagina, dus nog groter.
pi_69335540
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 21:35 schreef Light het volgende:
Ik gooi het niet voor niets als linkje neer En het hele artikel is gewoon een volledige pagina, dus nog groter.
Ik denk dat French het cynisch bedoelde

Postzegelformaat
.
pi_69335659
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 21:38 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik denk dat French het cynisch bedoelde

Postzegelformaat
Ik heb geen zin om te registreren, en zonder registreren krijg ik het niet groter.
pi_69335671
Volgens mij dwalen we af van het onderwerp.
pi_69335857
Nee, ik bedoelde het niet cynisch. Ik had het artikel wel als platte tekst gelezen, maar zo in het krantenperspectief is het toch een stuk imposanter! Mijn god, hoe krijgt die gast dat nou weer voor elkaar?!
pi_69346806
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 21:50 schreef French het volgende:
Nee, ik bedoelde het niet cynisch. Ik had het artikel wel als platte tekst gelezen, maar zo in het krantenperspectief is het toch een stuk imposanter! Mijn god, hoe krijgt die gast dat nou weer voor elkaar?!
Nou em.. misschien naar de Telegraaf gemailed ofzo?
pi_69359847
Denken jullie trouwens dat ze echt een zaak kunnen rondbreien tegen de moderators van IO? (van stalking, smaad en laster geloof ik, staat in het artikel).
pi_69368406
Ik denk het wel. Ze gaven adressen door en ze waren de boel bewust aan het opruien en deden niets aan reacties van de andere forummers.
pi_69372138
quote:
Op zondag 24 mei 2009 23:24 schreef quirina het volgende:
Ik denk het wel. Ze gaven adressen door en ze waren de boel bewust aan het opruien en deden niets aan reacties van de andere forummers.
Graag even verklaring?

wie gaf adressen door? deze werden bij mijn weten door gedupeerden zelf geplaatst en dan ook nog onder klikjes geplaatst zodat het niet via google te vinden was

de boel opruien? iemand gevraagd advies geven die al maanden wacht op spullen/geld en daarbij op alle gangbare stappen wijzen, heet dat tegenwoordig opruien?

en die andere reacties snap ik al helemaal niet? welke andere reacties van forumleden, en wat is er niet meegedaan?

[ Bericht 2% gewijzigd door mp-fan op 25-05-2009 08:31:41 ]
  maandag 25 mei 2009 @ 09:34:22 #291
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69373583
Ik wacht nog steeds op het moment dat er iemand een civiele procedure tegen TL start..
pi_69380339
Daar is iemand mee bezig (heb ik via hyves vernomen), maar het is moeilijk om medestanders te vinden.
pi_69383295
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:24 schreef French het volgende:
Daar is iemand mee bezig (heb ik via hyves vernomen), maar het is moeilijk om medestanders te vinden.
Zeker omdat het ze geld gaat kosten en geen zekerheid hebben of ze dat geld ook terug gaan zien.
pi_69389982
Ja, dat is het risico nu eenmaal van zoiets. Maar volgens mij is er geen rechter die deze gedupeerden in het ongelijk stelt!
pi_70057528
quote:
nternetoorlog om laarzensite voor rechter

door Bart Mos
AMSTERDAM - "De tot voor kort populaire webwinkel Trendylaarzen.nl maakt zich schuldig aan oplichting. De eigenaren doen zich ten onrechte voor als startende ondernemers die het slachtoffer zijn van een hetze op internet." Dit beweert de advocaat van internetbedrijf TTY, eigenaar van websites zoals 2dehands.nl en internetoplichting.nl, dat maandag door Trendylaarzen.nl voor de rechter werd gesleept.

Al maandenlang woedt er een oorlog op internet tussen een aantal klachtenwebsites (internetoplichting.nl, kassa.nl, 123chatplein.nl) en de firma Trendylaarzen.nl. Op de internetfora werden diverse privégegevens van de eigenaren van de onderneming gepubliceerd, omdat zij klanten zouden hebben opgelicht. Ook werden er bedreigingen aan hun adres geuit. Ondanks twee rechterlijke verboden blijft de hetze op internet voortduren. Trendylaarzen.nl ging vorig jaar zomer als een raket van start. Binnen enkele maanden wist de webwinkel vele duizenden 'Uggs-laarzen' aan vrouwen in heel Nederland te slijten. De winkel werd vooral populair omdat het schoeisel rechtstreeks uit Amerika importeerde en zo met fikse kortingen kon aanbieden.
Kapotgemaakt

Inmiddels staat het bedrijf van ondernemer Michel Hellenberg uit Velserbroek op het randje van faillissement. Kapotgemaakt door enkele agressieve internetfora, die het op hem en zijn vrouw gemunt hebben sinds er klad kwam in de levering van laarzen. Hellenberg zegt zélf slachtoffer te zijn van oplichting door het Amerikaanse bedrijfje fromus2eu.com, dat de bewuste laarzen niet meer levert. Maar daar wil niemand nog van weten.

"Het lijkt alsof de remmen sinds de rechterlijke uitspraken volledig los zijn gegaan. De familie Hellenberg wordt door deelnemers van de internetfora letterlijk tot op straat gevolgd. Zakenpartners worden aangezet te breken met Trendylaarzen.nl, het hele bedrijf wordt platgelegd", klaagt raadsman Jaap Stikkelbroek. Maar volgens de advocaat van TTY zijn het allemaal krokodillentranen die Hellenberg laat lopen. "Deze ondernemer heeft al jarenlang een spoor van schulden en schuldeisers achter zich aan. Hun laarzen werden ver onder de kostprijs verkocht maar niet geleverd, waardoor er sprake was van een klassiek piramidespel", weet Wanda van Kerkvoorden. De rechtbank doet uitspraak op 2 juli.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_voor_rechter__.html
pi_70072695
Ben benieuwd naar de uitspraak en of ze nou weer gelijk krijgen.
Ze zeggen belazerd te zijn door fromus2eu.com.
Kijk eens voor de grap die site eens door. Tevreden klanten tot oktober 2008.
Dan hadden ze toch ook voor een andere betrouwbare leverancier uit Amerika kunnen kiezen? Misschien maakt het de uggs dan wel duurder, maar het is dan toch vaak goedkoper dan hier in Nederland.

[ Bericht 85% gewijzigd door quirina op 16-06-2009 21:15:39 ]
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:23:52 #297
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_70079534
acht, die TL is zo goed als falliet, dit zijn nog wat nastuipen, dat ze hun energie maar eens in hun klanten stoppen,maar nee, al het geld gaat op aan rechtszaken, advocaten en adviesbureau's!
pi_70712870
www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BJ1669
een prachtige nieuwe uitspraak.
pi_70713654
pwned!
pi_70713974
Samengevat, het vorige vonnis is eigenlijk onterecht gebleken. En nu moet TL dus het geld terugbetalen aan 2ehands en alles? Met een toeslag van die 15.000?

En alle opgelichte mensen dan?
Top 5 China producten
pi_70717863
Die opgelichte mensen zullen wel naar hun centen kunnen fluiten want het geld is op.
Lullig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')