abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66907216
Fok! Dieetclub #277 Een bad vol hartjes

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je 1keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal 1 update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
pi_66907264
Net zo'n TT wanneer ik een topje aan heb die te klein is voor mijn borsten
pi_66907403
Hoi
Hier een te grote spijkerbroek. Al mijn passende broeken (2 ) zitten in de was
pi_66907537
Ik ben nog niet wezen hardlopen, we hadden net iets teveel trek net...
En ik ben me toch een partij moe!! Morgen gaat het bijles geven niet door, dus ik kan lekker uitslapen, en dan maar even lopen denk ik...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_66907637
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:21 schreef freecell het volgende:
Hoi
Hier een te grote spijkerbroek. Al mijn passende broeken (2 ) zitten in de was
Ik moest maar eens een riem gaan kopen...
En me realiseren dat spijkerbroeken die ik met de knoopjes vast van m'n kont kan trekken beter in de zak van Max kunnen
  † In Memoriam † dinsdag 10 maart 2009 @ 19:30:18 #6
43556 miss_dynastie
pi_66907726
Ik heb gewoon niet gegeten vandaag, omdat ik het ben vergeten
Tevens tvp
pi_66909089
even een saaie tvp. gewicht is nog steeds niet echt geweldig, maar we gaan dapper door.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_66910001
Nog maar een keer mijn jamvraag
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:51 schreef heaven7 het volgende:
Vraagje over lightjam (jam zonder suiker), hoeveel kcal bevat zulke jam in NL? Ik heb vandaag een frambozenjam gehaald zonder suiker met slecht 40 kcal per 100 gram! Kan dat wel? Volgens voedingscentrum heeft halva jam zonder suiker nog 132 kcal per 100
pi_66910377
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:24 schreef heaven7 het volgende:
Nog maar een keer mijn jamvraag
[..]

oja, jouw hamvraag jamvraag! Ik loop nu naar de keuken!
Die van AlbertHeijn (Halvajam viervruchten) is 120kcal per 100gram. 30gr suikers en 2 gram vezels.
40kcal is dus wel heel weinig! Zitten er misschien veel zoetstoffen ipv (de oorspronkelijke fruit)suikers in?
***Levi was here***
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:26:42 #10
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66912956
Inmiddels al gegeten miss_d?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 maart 2009 @ 21:34:32 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_66913341
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:28 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik moest maar eens een riem gaan kopen...
En me realiseren dat spijkerbroeken die ik met de knoopjes vast van m'n kont kan trekken beter in de zak van Max kunnen
Die heb ik ook maar gekocht, Isa gaat steeds aan mijn broekzakken hangen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:44:35 #12
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_66913793
Zo daar ben ik dan Een jaar geleden gestopt met roken en nu te zwaar (vind ik) Dus niet meer snoepen netjes 3 maaltijden per dag eten en gezonde tussendoortjes. En ik probeer 3 x per week iets aan sport te doen. En veel drinken.

Ik ga ervan uit dat ik me niet hoef te schamen deze zomer
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_66913808
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:33 schreef Levitation het volgende:

[..]

oja, jouw hamvraag jamvraag! Ik loop nu naar de keuken!
Die van AlbertHeijn (Halvajam viervruchten) is 120kcal per 100gram. 30gr suikers en 2 gram vezels.
40kcal is dus wel heel weinig! Zitten er misschien veel zoetstoffen ipv (de oorspronkelijke fruit)suikers in?
Bedankt voor de moeite!
In die van mij zit in:
9 gram koolhydraten waarvan 7 gram van 'suiker aard' (vertaald van zweeds), 0,5 gram vet en verder vezels, natrium en proteïne..
Per 100 gram jam is 50 gram vrucht waarvan 9 gram dus suiker, zowel van het fruit als toegevoegd.. En hij is lekker! Echt niet te onderscheiden bijna van normale jam. Alleen iets zuurder maar dat vind ik wel lekker

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2009 21:46:36 ]
pi_66914106
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:44 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Bedankt voor de moeite!
In die van mij zit in:
9 gram koolhydraten waarvan 7 gram van 'suiker aard' (vertaald van zweeds), 0,5 gram vet en verder vezels, natrium en proteïne..
Per 100 gram jam is 50 gram vrucht waarvan 9 gram dus suiker, zowel van het fruit als toegevoegd.. En hij is lekker! Echt niet te onderscheiden bijna van normale jam. Alleen iets zuurder maar dat vind ik wel lekker
Klinkt eigenlijk wel goed.
Staat er iets over zoetstoffen bij de ingredienten (aspartaam, cyclamaat, sacharine oid).?
***Levi was here***
pi_66914315
Yes, aspartam en acesulfam Ik weet nu al wat ik in grote getalen mee naar huis ga nemen Op een crackertje a 15 kcal echt het ideale tussendoortje waar geen reet inzit

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2009 21:54:29 ]
  dinsdag 10 maart 2009 @ 22:37:31 #16
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_66916433
Ik heb gisteren en vandaag alles wat ik heb gegeten bijgehouden op valtaf.nl en was best geschokt door hoe hoog ik uitkwam. En dat terwijl ik nog niet eens heel gek heb gedaan. Voorlopig dus maar weer even blijven bijhouden dus. Ik ga geen al te lage grens stellen, maar het bijhouden alleen al is een goede stok achter de deur.
pi_66919490
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:37 schreef Jojogirl het volgende:
Ik heb gisteren en vandaag alles wat ik heb gegeten bijgehouden op valtaf.nl en was best geschokt door hoe hoog ik uitkwam. En dat terwijl ik nog niet eens heel gek heb gedaan. Voorlopig dus maar weer even blijven bijhouden dus. Ik ga geen al te lage grens stellen, maar het bijhouden alleen al is een goede stok achter de deur.
Goed idee, Jojo! Ik vind eigenlijk dat ik dat ook maar weer eens een tijdje moet doen, want zoals je al zegt helpt het domweg ook gewoon om minder (vet) te eten. Je wilt geen 200 gram chocolade in hoeven voeren, dus eet je het ook niet op (heerlijke logica )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 11 maart 2009 @ 08:13:04 #18
4177 Jojogirl
pi_66923745
Zo werkt het bij mij wel
pi_66923863
Ik zou het dan gewoon niet invullen, maar ik word ook altijd dwars van eetlijstjes invullen, ik heb nooit zin om alles na te wegen, en het gewicht van hun boterhammen en beleg en dergelijke geloof ik nooit...

Gisteravond niet meer wezen hardlopen, in plaats daarvan lekker gecatand.
Ik denk dat het vandaag wel moet lukken, ik weet toch nog niet wat ik met mijn dag aanmoet...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_66924015
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 08:21 schreef teigan het volgende:
Ik zou het dan gewoon niet invullen, maar ik word ook altijd dwars van eetlijstjes invullen, ik heb nooit zin om alles na te wegen, en het gewicht van hun boterhammen en beleg en dergelijke geloof ik nooit...

Gisteravond niet meer wezen hardlopen, in plaats daarvan lekker gecatand.
Ik denk dat het vandaag wel moet lukken, ik weet toch nog niet wat ik met mijn dag aanmoet...
Ik weet vooral nooit wat ik met mijn avondeten aanmoet met zo'n lijstje... en dan heb ik er al heel snel geen zin meer in.

Gisteravond niet gefietst, vanmorgen niet gefietst. Vanavond niet fietsen. Haalde gisteren mijn fiets uit de fietsenstalling op mijn werk, heb ik een klapband! Die is dus geklapt in het fietsenhok. Snap er niets van. Al met al was ik gisteren te laat om nog een binnenband te kunnen kopen, dus ga ik dat straks maar even doen. En dan vanavond na school mijn fiets fixen. Kan ik morgen weer fietsen.
***Levi was here***
pi_66924173
Het is vandaag geweldig fietsweer!
En volgens mij ook geweldig loopweer.

Owja, bij de AH verkopen ze tegenwoordig doosjes met bevroren fruit. Naast de bakken frambozen en bosvruchten die ze al hadden.
Ze hebben bramen, aardbeien, bosbessen en mango. In prijs varieeren ze van 99 cent (aardbeien) tot 1,79 (bosbessen) voor 250 gram. Ik heb vandaag dus zelfgemaakte bosvruchten yoghurt bij me.
pi_66924498
Levitation, dat is balen zeg. Ik heb ook nog nooit van een klapband in een fietsenhok gehoord..

Ik ga straks denk ik even lopend naar de supermarkt, en dan kijk ik gelijk even naar dat fruit! Maar eerst maar even wat huishoudelijke dingen en lessen voorbereiden...

Ik vind het echt een raar idee, morgen 4 uurtjes, en dan gewoon al weekend

O ja, en onze hypotheek is rond, alleen nog even een keertje de offerte verlengen en dan afwachten tot de overdracht.
pi_66924512
Voor de dames die mee waren afgelopen weekend (en voor iedereen die van stand-up comedy houdt):
Put it in your Zakje (Over de AH)

* omearos wil ook een albert heijn XL met veel fruit enzo
pi_66924531
lekker teigan

Sterkte met je band plakken Levi
pi_66924570
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 08:53 schreef teigan het volgende:
Levitation, dat is balen zeg. Ik heb ook nog nooit van een klapband in een fietsenhok gehoord..

Ik ga straks denk ik even lopend naar de supermarkt, en dan kijk ik gelijk even naar dat fruit! Maar eerst maar even wat huishoudelijke dingen en lessen voorbereiden...

Ik vind het echt een raar idee, morgen 4 uurtjes, en dan gewoon al weekend

O ja, en onze hypotheek is rond, alleen nog even een keertje de offerte verlengen en dan afwachten tot de overdracht.
Ik heb ook met grote verbazing naar mijn fiets staan kijken, het gat in mijn binnenband is enorm, 2 bij 5cm ofzo. Een stuk van 1 bij 0.5 cm is er echt uitgeslagen en verder zitten er nog allemaal scheuren omheen. Plakken was geen optie meer.
Gaaf van je hypotheek. Zo leuk, huisje kopen.
***Levi was here***
pi_66924786
Is het mooi weer in NL ja? Hier is vannacht ongeveer 20 cm sneeuw gevallen dus fietsen of hardlopen zit er niet in Gelukkig heb ik nog 3 gratis keren fitnessreclamedingetje liggen die ik maar eens ga gebruiken. Maar vind het een beetje naar altijd om alleen naar zoiets toe te gaan

Trouwens een receptje voor echt superlekkere en hele magere soep:

-1 prei
-1 ui
-1 bouiilonblokje
-3 aardappelen
-2 brocollistronken
-1,2 liter water

-Prei en ui snijden en fruiten, ze mogen NIET bruin worden! Dan het water, de geschilde aardappelen in partjes gesneden en het bouillonblokje erbij. De boel aan de koek brengen en 30 minuten laten doorkoken. Met een mixer de hele boel tot pap mixen en er wat kruiden bij doen.
In het oorspronkelijke recept gaat er nog 100 ml kookroom door maar ik proef met of zonder amper verschil dus lekker mager zonder En hij vult behoorlijk goed
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:12:12 #27
4177 Jojogirl
pi_66924925
Hoe krijg je zo'n mega-gat in je band Levi?

En ik weeg ook niet alles wat ik eet, ik schat het maar zo'n beetje. Het gaat me toch niet om elke calorie maar om de grote lijnen. En om te zien in welke maaltijden teveel of te weinig calorien zitten.
pi_66925115
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 08:54 schreef omearos het volgende:
Voor de dames die mee waren afgelopen weekend (en voor iedereen die van stand-up comedy houdt):
Put it in your Zakje (Over de AH)

* omearos wil ook een albert heijn XL met veel fruit enzo
Volgens mij verkopen ze het ook in kleinere AH's. Tenminste, ik heb de bakken frambozen (300 gram voor 2,11 ) bij praktisch iedere AH gezien waar ik naar binnen liep. En daar zitten ook behoorlijk kleine AH's tussen. De aardbeien hadden ze daar ook, dus grote kans dat ze er meer hebben. Kortom: bestudeer het diepvriesschap eens goed.
pi_66925137
Hoooi

Hier lekker aan de koffie en worteltjes Zo meteen maar even een grote pot thee zetten.
Worteltjes zijn lekker!
En vanmorgen braaf ontbeten (dat schiet er hier vaak bij in omdat er 's morgens meteen heel veel moet)
Heerlijk weer hier, ga zo meteen een was buiten hangen!

Heaven: sneeuw is ook wel tof
pi_66925320
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 08:56 schreef Levitation het volgende:

[..]

Gaaf van je hypotheek. Zo leuk, huisje kopen.
Echt wel! Zondag gaan we weer kijken, meetlint en notitieblokje mee en schrijven maar...
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 maart 2009 @ 09:26:54 #31
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_66925332
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 09:20 schreef freecell het volgende:
Hoooi

Hier lekker aan de koffie en worteltjes Zo meteen maar even een grote pot thee zetten.
Worteltjes zijn lekker!
En vanmorgen braaf ontbeten (dat schiet er hier vaak bij in omdat er 's morgens meteen heel veel moet)
Heerlijk weer hier, ga zo meteen een was buiten hangen!

Heaven: sneeuw is ook wel tof
Ik vind worteltjes heerlijk, maar bij de koffie
pi_66925433
In Koken met Karin staat een lekker recept van wortelsalade... Die hebben we afgelopen weekend gegeten...

Misschien is hij ook wel opd e website te vinden.

edit: net gekeken en hij staat er niet op..
pi_66925492
Op de website staat ie iets anders teigan. Daar staat ie met dille en een mosterd dressing.
pi_66925543
Maar zaten daar ook abrikozen en dadels in dan?
pi_66925754
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 09:26 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik vind worteltjes heerlijk, maar bij de koffie
Mja, daarom zei ik ook dat ik thee wilde gaan zitten
NIet echt eden combi inderdaad.

En Teigan: lijkt me zo leuk! Rondlopen met notitieblok en meetlint en bedenken hoe alles moet!
pi_66925798
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 09:34 schreef teigan het volgende:
Maar zaten daar ook abrikozen en dadels in dan?
Nopez. Maar die kun je altijd toevoegen. En de dille weglaten. En de mosterd ook. En dan alleen olijfolie als dressing. En dan heb je de salade die in het boek staat.
pi_66925913
Mijn fietsband is ook al lek , maar dan in het ventiel geloof ik. Van de week een nieuwe binnenband kopen maar. Nu ben ik met mijn andere sportfiets. Ik was even vergeten hoe heerlijk deze fietst en dat je er zo snel mee ergens tussendoor kan .

Ik moet ook wat meer bijhouden wat ik eet. Als ik het moet opschrijven, dan snoep ik ook minder. Op valtaf hoef je niet altijd met gewicht te werken. Met brood wordt ook met "beleg" gewerkt . Dus ik ga hier maar ook mijn dagplanning opschrijven. En planningen kunnen altijd beter .

Planning woensdag:
O: glas optimel + 2 bruine boterhammen rookvlees
T: smoothie magere yoghurt banaan / druiven
T: Hardlopen Evy les 18
L: pistolet met cup a soup + crackers met salade
T: druiven + peer
A: wrap met runderreepjes/champignons/peultjes/ananas/komkommer/paprika/tomaat
L: bak magere yoghurt

Bakken bevroren fruit kopen moet ik ook eens doen. Makkelijk voor smoothies enzo .
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:47:47 #38
4177 Jojogirl
pi_66925923
Leuk teigan Kan je al helemaal dagdromen over hoe het wordt enzo. En mooi dat de hypotheek rond is

* Jojogirl zit aan de bleekselderij en aanmaaklimo.

En die wortelsalade op de site is een andere volgens mij. Geen dadel en abrikoos te bekennen

Wat bizar trouwens Levi, zomaar een klapband
pi_66926021
Ik zit aan de Indische mango thee..
pi_66926156
pi_66926219
Ymme, hoe is het met je? En met je medicijnen? En het afvallen?
pi_66926435
Wat een hoop vragen.
Het gaat super met me. Medicijnen heb ik niet meer en zeker ook niet meer nodig.
Een paar goede gesprekken hebben wonderen gedaan. En ik blijf nu ook eens per 2 weken gaan.

Het afvallen, tja het wordt niet meer, maar ook niet minder. Heb het onder controle. Gelukkig Dat vind ik al heel knap vanmezelf.
pi_66926459
Vandaag ook maar weer eens op de fiets gegaan na het parkeerdebacle en de regenbuien van gisteren.

Hoe lossen jullie de late-afternoon dip op? Ik lunch altijd rond 12.30 en dan heb ik rond 17.00 uur weer zo'n honger dat ik als ik thuis ben me op het brood stort. En vervolgens geen zin meer heb om te koken
Misschien toch maar eens wat fruit ofzo meenemen naar werk. Jammer dat we geen koelkastje hebben.
pi_66926479
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:07 schreef ymme het volgende:
Wat een hoop vragen.
Het gaat super met me. Medicijnen heb ik niet meer en zeker ook niet meer nodig.
Een paar goede gesprekken hebben wonderen gedaan. En ik blijf nu ook eens per 2 weken gaan.

Het afvallen, tja het wordt niet meer, maar ook niet minder. Heb het onder controle. Gelukkig Dat vind ik al heel knap vanmezelf.
Je hebt je depressie met een paar goede gesprekken overwonnen?
pi_66926509
Ik had minty morocco thee en ga zo nog maar een kop halen.
pi_66926539
Octo, ik eet meestal nog ergens fruit, en mijn zesde boterham. Het stomme is dat die 5 uur dip bij mij dana ook zo sterk is dat ik na die boterham nog steeds honger heb, dus met avondeten heb ik er verder geen last van.
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 maart 2009 @ 10:11:33 #47
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_66926555
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:08 schreef octopussy het volgende:
Vandaag ook maar weer eens op de fiets gegaan na het parkeerdebacle en de regenbuien van gisteren.

Hoe lossen jullie de late-afternoon dip op? Ik lunch altijd rond 12.30 en dan heb ik rond 17.00 uur weer zo'n honger dat ik als ik thuis ben me op het brood stort. En vervolgens geen zin meer heb om te koken
Misschien toch maar eens wat fruit ofzo meenemen naar werk. Jammer dat we geen koelkastje hebben.
Ik neem om vier uur iets van fruit of liga, anders trek ik het echt niet.
pi_66926560
Octo, ik eet meestal nog iets van een boterham of ontbijtkoek of fruit rond 3 a 4 uur, samen met een kop koffie of thee.
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:11:49 #49
4177 Jojogirl
pi_66926567
Ik eet 's middags bij de thee altijd nog wat fruit Octo, tegen de beruchte dip. En soms als ik er last van heb als ik thuiskom, dan neem ik een kop bouillon.
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 maart 2009 @ 10:12:58 #50
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_66926600
Trouwens net weer flesje Yakult eringegooid. Heb antibioticakuur en daarvan raakt mijn hele spijsverteringsstelsel van slag
pi_66926695
Ik heb vaak last van een flinke dip rond 15.30 en rond 17.00. Rond 15.30 eet ik wat fruit en mocht de dip een uur later niet over zijn dan eet ik een yoghurtje (vitalinea met 60 kcal per bakje) en eventueel wat (afgepast 10 gram) amandelen. Maar meer tips zijn welkom
pi_66926733
Ik zit ook vaak rond dat tijdstip in de auto... Het eerste stuk heb ik gelukkig een paar stoplichten, en dan vis ik mijn brood/fruit wel uit mijn tas..
pi_66927014
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:07 schreef ymme het volgende:
Wat een hoop vragen.

Een wonderbaarlijk herstel zeg! Dat zouden wel meer mensen willen.
Hoe komt het dat je in eerste instantie een diagnose krijgt van een depressie, daar medicijnen voor krijgt en een paar weken later al genezen bent?

Jammer dat het afvallen niet zo lukt. Beweeg je wel genoeg?
pi_66927066
Tegen de middagdip: eet een handje nootjes. Ik haal meestal een grote zak noten bij de Turk en dan doe ik wat in een plastic zakje.
Bij een enorme snaai aanval als je thuis komt, wil een cup a soup nog wel eens werken.
Ik heb er ook wel eens last van. Dan krijg ik op de fiets al visioenen van wat ik allemaal kan gaan eten. Dat zijn meestal geen visioenen van worteltjes en bakken sla overigens.
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:28:41 #55
4177 Jojogirl
pi_66927074
Antidepressiva werken toch pas na een paar weken innemen? En die moet je toch ook heel langzaam weer afbouwen?
pi_66927102
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:28 schreef Jojogirl het volgende:
Antidepressiva werken toch pas na een paar weken innemen? En die moet je toch ook heel langzaam weer afbouwen?
Voor zover ik weet wel. Misschien heeft Ymme placebo's gekregen? Die werken wel gelijk en hoef je niet af te bouwen.
pi_66927403
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:28 schreef Jojogirl het volgende:
Meestal staat er ongeveer 4 weken voor
Al kunnen gesprekken soms natuurlijk wel heel verhelderend zijn.

De 4 uur dip is hier ook een probleem. Ik pak sowieso altijd iets. Een stuk fruit oid.
pi_66932173
Het is geweldig hardloopweer zeg!
Beetje jammer van de lichte kramp die ik de hele tijd had in mijn kuiten.
pi_66932884
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:26 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Een wonderbaarlijk herstel zeg! Dat zouden wel meer mensen willen.
Hoe komt het dat je in eerste instantie een diagnose krijgt van een depressie, daar medicijnen voor krijgt en een paar weken later al genezen bent?

Jammer dat het afvallen niet zo lukt. Beweeg je wel genoeg?
Nou wonderbaarlijk niet.
En hoe het komt? Tja als iedereen een antwoord op alles heeft, was het allemaal veel makkelijker.
Ik had de medicijnen: Oxazepam omdat ik er ook nog eens Chronische hyperventilatie bij heb gekregen.
Ook dit is nu redelijk ook controle.
Heb in totaal 8 weken ofzo medicijnen geslikt. Waarvan ook L-Tryptofaan, dit is een voedingsupplement en kan ik echt iedereen aanraden die een despressie heeft of heeft gehad.

En de beweging kan wat meer ja. Maar dit komt allemaal vanzelf.
Ben nu vooral nog bezig met gezondheid en alles op een rijtje te krijgen. Want ik ben er nog lang niet!
En zal er altijd aan moeten blijven werken/praten.
pi_66932906
Zo en nu wil ik het er niet meer, uitgebreidt, er over hebben hier open en bloot.
Als je nog meer wilt weten/horen staat de pm ervoor open
pi_66932924
Ik heb een nieuwe binnenband gekocht. Vanavond even knutselen en dan morgen weer lekker fietsen.
***Levi was here***
pi_66932971
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:09 schreef octopussy het volgende:

[..]

Je hebt je depressie met een paar goede gesprekken overwonnen?
Nee hoor. Was dat maar z'n feest!

Er is heel wat bij komen kijken en nog steeds.

En ik gun dat zelfs mijn ergste vijand nog niet eens!
Ik ben blij dat ik het nu kan relativeren. Dat is al een heel groot begin.
pi_66933416
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:30 schreef ymme het volgende:

[..]

Nee hoor. Was dat maar z'n feest!

Er is heel wat bij komen kijken en nog steeds.

En ik gun dat zelfs mijn ergste vijand nog niet eens!
Ik ben blij dat ik het nu kan relativeren. Dat is al een heel groot begin.
Ik vond het al zo wonderlijk. Maar fijn dat het beter met je gaat in ieder geval. Een depressie gun je idd (bijna ) niemand.

Liejannuh, wat leuk dat last.fm Ik heb er zelf ook maar een profieltje aangemaakt.
pi_66934209
Ik wil nog even mijn soep promoten die slechts zo'n 350 kcal voor 1,2 liter bevat
pi_66938856
Ik heb net Evy les 9 gelopen..

Dat gaat dan ineens hard zeg, 2 x 4 en 1 x 5 minuten hardlopen! Maar ik heb hem wel weer lekker uitgelopen, ik heb nu alleen wat last van iets in mijn bovenbeen, dat is wel minder...
pi_66939277
Hoihoi!

Sjeen, hopelijk helpt de yakult. Bij mij helpt het in ieder geval als ik antibiotica heb gehad en het is één van de weinige bewezen claims van dat soort probiotica drankjes

De dames met platte band: succes

ymme, oxazepam is geen middel tegen depressie. Nooit. Nou ja, er bij dan als je niet kan slapen of heel angstig bent. Bij een depressie werkt het niet. Maar heel fijn dat je je stukken beter voelt en dat de gesprekken zo goed helpen, dat is ook heel wat waard.

Ik ben aangekomen sinds het weekend en ik heb nog niet echt iets gedaan om het er weer af te krijgen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66939532
Ach Isa, dan ga je in het vervolg toch gewoon hier shopppen?
Voor lekker gekke outfitjes enzo.
pi_66939713
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:24 schreef Liejannuh het volgende:
Zùlke leuke kleren! Alleen in Venray, ach helaas te ver weg
pi_66940107

Lekker gek doen!
pi_66940153
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dan moet Sjeen maar voor ons shoppen, die woont het dichtste bij, denk ik.
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:40 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]

Lekker gek doen!
Wat zit er eigenlijk op haar hoofd?
Is dat haar???
***Levi was here***
pi_66940174
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:24 schreef Liejannuh het volgende:

pi_66940222
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:18 schreef Isabeau het volgende:
Hoihoi!

Sjeen, hopelijk helpt de yakult. Bij mij helpt het in ieder geval als ik antibiotica heb gehad en het is één van de weinige bewezen claims van dat soort probiotica drankjes

De dames met platte band: succes

ymme, oxazepam is geen middel tegen depressie. Nooit. Nou ja, er bij dan als je niet kan slapen of heel angstig bent. Bij een depressie werkt het niet. Maar heel fijn dat je je stukken beter voelt en dat de gesprekken zo goed helpen, dat is ook heel wat waard.

Ik ben aangekomen sinds het weekend en ik heb nog niet echt iets gedaan om het er weer af te krijgen
Ik kon idd bijna niet meer slapen.
En had hele tijd het gevoel hartklopping te hebben, flauw vallen. Doof rond de mond en dit bleek dan chronische yperventilatie te zijn. Dit wilde ze onder controle hebben, heb hiervoor ook therapie, en dat helpt gelukkig.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:48:10 #73
4177 Jojogirl
pi_66940381
Was het nou een depressie of hyperventilatie?

En die kleren zijn tof ja. Dat pittige korte rode kapsel past er ook leuk bij
pi_66940495
Beide en voor beide onder behandeling.. Hihi zo heb je niets en zo heb je alles.
Maar nu doe ik het toch weer he.... ik wil hier niet verder over uitwijden.
Wil je meer weten PM me maar
pi_66940615
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:48 schreef Jojogirl het volgende:
En die kleren zijn tof ja. Dat pittige korte rode kapsel past er ook leuk bij
Ja! Je zou bijna zo'n leuk vlot rood kapsel nemen zodat de kleren echt bij je passen
pi_66940616
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:51 schreef ymme het volgende:
Beide en voor beide onder behandeling.. Hihi zo heb je niets en zo heb je alles.
Maar nu doe ik het toch weer he.... ik wil hier niet verder over uitwijden.
Wil je meer weten PM me maar
Misschien heb ik depressie van te dicht mee gemaakt, maar er is volgens mij helemaal niets Hihi aan dat je het opeens hebt............
En nu houd ik weer wijs mijn mond
pi_66941113
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:55 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Misschien heb ik depressie van te dicht mee gemaakt, maar er is volgens mij helemaal niets Hihi aan dat je het opeens hebt............
Er is helemaal niets leuks aan een depressie! Dus ik ben het helemaal met je eens Miss-S!
quote:
pi_66941164

[ Bericht 61% gewijzigd door Isabeau op 11-03-2009 17:13:06 (lama) ]
pi_66941219
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 17:11 schreef Isabeau het volgende:
lama
*knuffel*
pi_66941563
Ik vrees dat ik me ook weer hier mag melden. Anderhalf jaar geleden 40 kilo afgevallen, maar sinds ik een relatie heb en je zo nu en dan eens lekker uit eten gaat zijn er stiekem weer 10 kilootjes bij gekropen. De teller staat weer op 102 en daar moet dringend verandering in komen.

Het besef is er overigens alweer een tijdje. Zo ben ik weer fanatiek gaan sporten (hardlopen, zo'n kilometer of 7, 8 per keer) en probeer ik de tussendoortjes zo veel mogelijk te laten staan. I'm trying...
pi_66943417
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ik ga er na mijn opname denk ik eens kijken ik had er al eens eerder van gehoord en venray is goed om te doen vanuit mij halfuurtje rijden met de auto
pi_66943488
Oh Riann, even voor de duidelijkheid: het was sarcasme.
pi_66943654
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:26 schreef Isabeau het volgende:
Oh Riann, even voor de duidelijkheid: het was sarcasme.
er staan belachelijke dingen tussen maar ook een paar leuke dingen. Het is tegenwoordig bij mij alleen maar miss etam en wat leuke kleren die ik van iemand heb gekregen die behoorlijk aan het afvallen is.
pi_66943843
Ik liep laatst langs miss etam, en ik vond er voor de verandering nog wel leuke dingen hangen...

Fargo, wb, en zo te lezen ben je alweer goed bezig!
pi_66943918
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:35 schreef teigan het volgende:
Ik liep laatst langs miss etam, en ik vond er voor de verandering nog wel leuke dingen hangen...

Fargo, wb, en zo te lezen ben je alweer goed bezig!
Bij miss etam heb je van die echte kleren waaraan je meteen ziet dat komt van miss etam af en die kleren loop ik altijd met een boogje voorbij. Maar ja als je maat 48 hebt dan heb je weinig keus dan dat je daar kleren moet kopen voor een betaalbare prijs. Vaak als ik dan een andere grote maten winkel binnen loop zie ik helemaal niks dan vind ik het vaak allemaal flodderkleren waarin je alleen nog maar eens zo dik lijkt.
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 maart 2009 @ 18:40:39 #86
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_66944045
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:41 schreef Levitation het volgende:

[..]

Dan moet Sjeen maar voor ons shoppen, die woont het dichtste bij, denk ik.
[..]

Wat zit er eigenlijk op haar hoofd?
Is dat haar???
Ik weiger te winkelen bij een winkel die z'n kleren promoten wil met een vrouw met 'pittig kort rood haar'

Isa, ik ben na de apotheek meteen doorgerend naar de super om de yakult te halen. Mijn darmen doen eindelijk normaal sinds ik hooggedoseerd b12 slik, dat wil ik graag zo houden. Ben trouwens wel benieuwd of dat (het slikken van b12) ook in mijn bloed terug te zien is over een tijdje...
pi_66944138
Het is wat met die darmen. Ik ben benieuwd of ze ook wat vinden voor mijn darmen zelfs met ademen voel ik de beurse pijn in mijn buik. Yakult promoten ze idd overal. Maar bij mij heeft het niet meer te maken met de stoelgang maar gewoon de werking van mijn darmen. Met mijn stoelgang is op moment niks mis.
pi_66944175
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:40 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik weiger te winkelen bij een winkel die z'n kleren promoten wil met een vrouw met 'pittig kort rood haar'

Sorry dat ik je naam misbruikte.

Ik word trouwens juist heel ellendig van Yakult en aanverwante producten, mijn darmen raken daarvan helemáál overstuur.
***Levi was here***
pi_66944250
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:44 schreef Levitation het volgende:

[..]

Sorry dat ik je naam misbruikte.

Ik word trouwens juist heel ellendig van Yakult en aanverwante producten, mijn darmen raken daarvan helemáál overstuur.
Als je darmen gewoon normaal goed werken moet je ook niet van dat spul gaan gebruiken.
pi_66944252
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:55 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Eensch
Heb er vrij lang over gedaan om er weer uit te komen en zelfs achteraf is er niks hihi aan, al heb ik er wel veel van geleerd.
pi_66944375
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:46 schreef Riann het volgende:

[..]

Als je darmen gewoon normaal goed werken moet je ook niet van dat spul gaan gebruiken.
Ja, maar, dat doen ze niet. Heb volgens de huisarts "spatische darm", wat meestal betekent "ik snap dat je pijn hebt en het ellendig is, maar ik kan er helemaal niets mee".
Maar van probioticadrankjes wordt het dus alleen maar erger.
***Levi was here***
pi_66944649
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:49 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ja, maar, dat doen ze niet. Heb volgens de huisarts "spatische darm", wat meestal betekent "ik snap dat je pijn hebt en het ellendig is, maar ik kan er helemaal niets mee".
Maar van probioticadrankjes wordt het dus alleen maar erger.
hmmmz ik weet hoe erg dat het allemaal is bij mij komt het door mijn spierziekte maar dat word in die opname ook eens naar gekeken of ik er iets voor kan krijgen want mijn neuroloog dr faber die vond het eigenlijk niet nodig die dagelijkse pijn.
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 maart 2009 @ 19:37:14 #93
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_66945996
Ook vreselijk vervelend lijkt me, Levi... Bij mij is het niet zo zeer pijn, dat valt op zich wel mee. Maar mijn darmen lijken niet te kunnen beslissen of ze nu teveel of te weinig vocht eruit willen halen Sinds ik b12 slik, doen ze het eigenlijk gewoon zoals het hoort. Ik gebruik dan ook geen yakult en aanverwanten. Maar met antibiotica gaat het geheid weer mis en dat wilde ik toch graag voorkomen...

Voor de rest gaat het hier eigenlijk best lekker. Ik val geen kilo's per week af, maar het valt me niet zwaar zo
pi_66952064
Ik had voor mijn operatie ook erg veel last van mijn darmen. Nu nog maar zelden.

Geen idee hoe dat komt trouwens.
  woensdag 11 maart 2009 @ 23:02:39 #95
4177 Jojogirl
pi_66953784
Nog ff over dat geweldige kledingmerk Twister: denken ze nou echt dat dit soort foto's op hun site een reclame is?

pi_66953960
Ik begrijp de doelgroep ook niet helemaal, Jojo
  woensdag 11 maart 2009 @ 23:57:43 #97
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_66955704
@ levi: dat had ik dus vandaag ook! kom in de fietsenstalling, band plat, en en enorme scheur/gat in de buitenband... hmpf!

verkapte "ik was jullie niet vergeten hoor maar heel druk met t slanktopic post"... ben alleen een beetje aangekomen in Amerika dus motivatie uit twéé topics is wellicht een goed idee... sta weer in t lijstje... weeg weer t zelfde als van de zomer. nou ja, een half jaar stabiliseren na 13 kilo afvallen is misschien ook wel gezond ofzo beuh. ik baal wel. dus.... ehhh hoi! ik ben ook weer echt bezig enzo...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_66956055
Welkom terug kwakveense. Ook al is de reden voor jou wat minder leuk.

Wat een verschrikkelijke foto's. Daar ga ik dus noooooit iets kopen.

Isa, Jojo, Liejannuh en Octo, op het chocolade forum heb ik een topic geopend over het boekenreisje. De aanmelding is gestart.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 12 maart 2009 @ 00:46:17 #99
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_66956748
thnx YPPY! Ach, ik denk maar zo: ik kan er vast nog wel een keer 13 kilo afkrijgen, en dan zit ik toch maar mooi op een totaal van 26 en weeg ik 70 kilo... ik ben gewoon aan ronde 2 begonnen nu!

hmmm ik ben mn blonde haren al tien maanden aan t laten groeien en sparen. maar nu ik die foto's zo zie ga ik denk ik toch maar voor een pittig kort rood kopje volgende week! koop ik er meteen zo'n broek bij

maarreh, ik pas tegenwoordig dan wel meestal in gewone maten (de grootste ) maar ik kon bij miss etam toch ook wel eens leuke dingen vinden die niet "des moeders" waren. M&S heeft ook leukere dingen tegenwoordig! Dyanne bij C&A loop ik met een boog omheen.. en ik kocht eigenlijk zelf altijd bij H&M maar die hebben steeds minder leuke dingen in de Big is Beautiful...
pi_66958619
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 00:46 schreef kwakveense het volgende:
thnx YPPY! Ach, ik denk maar zo: ik kan er vast nog wel een keer 13 kilo afkrijgen, en dan zit ik toch maar mooi op een totaal van 26 en weeg ik 70 kilo... ik ben gewoon aan ronde 2 begonnen nu!

hmmm ik ben mn blonde haren al tien maanden aan t laten groeien en sparen. maar nu ik die foto's zo zie ga ik denk ik toch maar voor een pittig kort rood kopje volgende week! koop ik er meteen zo'n broek bij

maarreh, ik pas tegenwoordig dan wel meestal in gewone maten (de grootste ) maar ik kon bij miss etam toch ook wel eens leuke dingen vinden die niet "des moeders" waren. M&S heeft ook leukere dingen tegenwoordig! Dyanne bij C&A loop ik met een boog omheen.. en ik kocht eigenlijk zelf altijd bij H&M maar die hebben steeds minder leuke dingen in de Big is Beautiful...
ik vind de H&M vaak niks in het dikkere gedeelte.
pi_66958741
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:02 schreef Jojogirl het volgende:
Nog ff over dat geweldige kledingmerk Twister: denken ze nou echt dat dit soort foto's op hun site een reclame is?

[ afbeelding ]
.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_66959057
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 07:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

.
pi_66959202
In de laatste catalogus van de H&M stonden anders wel leuke dingen bij de BiB collectie.
Maar bij H&M is het wel vaak afwachten hoe de kwaliteit is.

Zeg Jarno, ik hoorde dat je zwanger was van Swets.
Hoe is het met jouw afval perikelen.
pi_66959276
Hier trouwens weer aan het opschrijven geslagen, dat motiveert behoorlijk! (en ik heb ontdekt dat het ook motiveert om de fles wijn niet nog ff leeg te maken )
pi_66960429
*zucht*

Wat zijn jullie erg en sneu zeg.
Denken dat ik mijn uitdrukking hihi (tja soms moet je een beetje lollig doen, mag ik??) mijn depressie leuk vind!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik gun dit niemand. Heb dagen dat het goed gaat, maar ook dagen dat HELEMAAL niet goed gaat. En dat het niet leuk is, weet ik zelf maar al te goed!!!!!

Gaan jullie nu maar lekker verder met oordelen over andere trekken, zonder deze mensen echt te kennen.
Zo gaat het helaas al langer in dit topic, maar iedereen kruipt elkaar later gewoon weer in de ....!

DOEI
pi_66960439
En nu ben ik er echt klaar mee.
pi_66960594
Sorry Ymme, maar je spreekt jezelf iets te vaak tegen om nog zomaar geloofd te worden op je woord.
Je reageert niet op PM's die mensen sturen en komt hier alleen maar binnenvallen als er weer wat ellendigs is gebeurt om je heen.
Wat verwacht je nu eigenlijk?
pi_66960832
Ik reageer niet op PM's??? Dus wel he.
Maar goed, ben er nog steeds klaar mee.

Kruipen jullie hier maar lekker allemaal verder. (Het is voor mij nog steeds niet de 'echte' wereld hier gelukkig).
pi_66960872
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:45 schreef ymme het volgende:
Ik had begrepen van niet. Sorry!
quote:
Kruipen jullie hier maar lekker allemaal verder. (Het is voor mij nog steeds niet de 'echte' wereld hier gelukkig).
Wat bedoel je met kruipen? Ik begrijp je niet.
  Licht Ontvlambaar donderdag 12 maart 2009 @ 09:53:22 #110
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_66961063
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:45 schreef ymme het volgende:

Lees je eigen posts eens terug en probeer daar eens objectief naar te kijken... Ik heb er bewust niet op gereageerd omdat ik er helemaal niets van kan maken. Maar ik kan me wel voorstellen dat er door anderen vraagtekens bijgezet worden, helemaal als iemand ervaring heeft (hetzij direct, hetzij indirect) met depressies. Dat heeft verder geen flikker te maken met andere de kont inkruipen...

Ik hoop in elk geval dat je er snel bovenop komt, wat het ook is waar je mee kampt
pi_66961336
Laatst heeft ymme mij nog terug gepm'd. Je krijgt nog antwoord, maar ik mis de tijd om rustig achter de laptop te zitten. Wat je daar schreef, kwam op mij heel anders over dan je posts hier. Ik vind het ook regelmatig moeilijk om te snappen hoe het nu zit. Zeker omdat ik zelf al zo lang bezig ben op te klimmen uit de put waar ik in heb gezeten. Dat je dan leest dat het bij iemand anders zo snel gaat, zelf vind ik dat lastig.
*OUD heilige*
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:32:00 #112
4177 Jojogirl
pi_66962155
Blegh, ben net bij de tandarts geweest en ik heb een mega-gat in m'n kies. Zo diep dat er misschien zelfs een wortelkanaalbehandeling nodig is.

En Ymme, ook ik word geen wijs uit je verhalen. Dingen zijn bij jou altijd extreem vreselijk en dan 2 dagen later lijkt er alweer niets meer aan de hand te zijn
pi_66962320
Postief blijven denken
En je hebt zoiets als goede en slechte dagen.
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:50:21 #114
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_66964866
ik kreeg toen ik daar kleren kocht (gecombineerd met stukken uit de gewone collectie) wel vaak complimenten dat ik er goed uit zag. De spijkerbroeken zijn vaak prima, en de linnen broeken ook. En als je t combineert met een leuk shirt en vestjes dan zie je er al snel toch wel leuk uit.
pi_66965900
Die foto's van dat Twister gebeuren. Wat erg zeg! Maar als ze kleding verkopen, dan raak ik in de war van die foto's. Willen ze nou een auto verkopen of kleding of …? Dus ik ga daar maar niet winkelen. Ook te ver weg . Ik ben eik nooit terecht gekomen bij die grote maten. Bij maat 46 vond ik eigenlijk dat het tijd werd om echt actie te ondernemen.

Jojo: brrrr…. Sterkte met de behandeling ! Ik moet maandag naar de tandarts. Hopelijk valt het mee.

Ymme: net als de anderen weet ik nooit zo hoe ik je posts moet opvatten. Daarom reageer ik maar niet.

Omdat opschrijven en plannen bij mij helpt, dus een eetlijstje:
O: glas optimel + pistolet rosbief
L: pistolet gekookt ei + crackers met magere kaas en komkommer
T: peer + banaan
T: vitalinea + ontbijtkoek
S: pilates
D: Salade met kip
T: bak yoghurt

Hopelijk weersta ik zo het 3-uur moment. We mogen hier rond die tijd een portie poffertjes halen op het terrein...
pi_66970966
ik moet hier toch even meelezen, ik mis een halve rel
Ja doei.
pi_66971354
we zijn niet meer zo goed in rellen tegenwoordig

Ik moet nog steeds wennen aan hele dagen stage en hoeveel eten ik dan mee moet nemen. Voor mijn gevoel neem ik genoeg mee, maar ik heb steeds enorm honger als ik om 5 uur thuis kom. Nog even doorgaan met proberen tot ik de juiste hoeveelheid heb gevonden.
Kan het ook door (een gebrek aan) bepaalde voedingsstoffen komen dat ik zo'n honger krijg? Ik heb geen idee of ik genoeg binnenkrijg, nooit zo op gelet, maar misschien moet ik dat toch maar gaan doen (hoe eigenlijk?)

Pandorah Hoe gaat het met het weerstaan van de poffertjes?
pi_66971805
gemiddeld lijstje:

O: brinta met magere melk
T: thee, of koffie met melk en suiker
L: 4 volkorenboterhammen, beleg: iets van sandwichspread, jam, kokosbrood, vruchtenhagel, kaas; drinken: weer koffie of thee
T: thee of koffie, fruit of ontbijtkoek oid.

Thee altijd zonder suiker
Koffie (of cappuccino oid) altijd met suiker

Ik had vandaag fruit en mueslireep mee voor tussen de middag, kijken of dat helpt. 's Ochtends heb ik eigenlijk nooit honger, ik lunch omdat het tijd is niet omdat mijn maag rammelt oid.
pi_66972096
Probeer je lunch wat meer te spreiden. Dus bijvoorbeeld om 12 uur 2 boterhammen, om 2 uur 1 en om 4 uur 1.
Als ik zo naar je lijstje kijk, dan zie ik vrij veel suiker voorbij komen (zoet beleg op brood, suiker in de koffie, mueslireep e.d.), probeer dat ook eens te minderen.

En om 4 uur natuurlijk een cup a soup nemen! Ga ik zo ook doen, want ik heb volgens mij tegenwind en het waart behoorlijk en ik ga om 6 uur nog een uurtje kickfit doen!
pi_66972678
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:51 schreef motorbloempje het volgende:
ik moet hier toch even meelezen, ik mis een halve rel
buh, valt mee. Het is een beetje as usual
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 15:23 schreef Liejannuh het volgende:
Probeer je lunch wat meer te spreiden. Dus bijvoorbeeld om 12 uur 2 boterhammen, om 2 uur 1 en om 4 uur 1.
Als ik zo naar je lijstje kijk, dan zie ik vrij veel suiker voorbij komen (zoet beleg op brood, suiker in de koffie, mueslireep e.d.), probeer dat ook eens te minderen.

En om 4 uur natuurlijk een cup a soup nemen! Ga ik zo ook doen, want ik heb volgens mij tegenwind en het waart behoorlijk en ik ga om 6 uur nog een uurtje kickfit doen!
Ik heb ontdekt dat een banaan het goed doet als maagvuller
Cup-a-soup kan ik ook eens proberen (ik kan me herinneren dat daar nog wel aardig wat calorieen inzit )
pi_66972804
Iets van 80 calorieen in een cup a soup geloof ik. Nou, die verbrand ik wel dankzij de tegenwind.
pi_66974338
Zo, ik heb weekend..

Mijn tweede klas was strontvervelend, ik moet maar weer eens gaan zoeken hoe ik die in het gareel krijg, want zo is het niet leuk...
Maarja, nu lekker een lang weekend, en ik geloof dat ik bijna al mijn lessen voor maandag alweer voor elkaar heb, dus ik kan lekker alleen maar leuke dingen gaan doen...
pi_66978733
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:50 schreef kwakveense het volgende:
ik kreeg toen ik daar kleren kocht (gecombineerd met stukken uit de gewone collectie) wel vaak complimenten dat ik er goed uit zag. De spijkerbroeken zijn vaak prima, en de linnen broeken ook. En als je t combineert met een leuk shirt en vestjes dan zie je er al snel toch wel leuk uit.
Er staan verschrikkelijke dingen tussen maar als je collectie bekijkt en dan tegen het einde wat voorbij komt staan er wel een paar leuke dingen tussen. Dus alles afkraken vind ik ook ver gaan en bij miss etam en andere winkels zie je ook net zo goed verschrikkelijke dingen.
pi_66979082
Ik ben wel een beetje uit-ge-miss-etamt. En dat was ik ook al toen ik nog maat 46 had.
pi_66979382
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:49 schreef freecell het volgende:
Ik ben wel een beetje uit-ge-miss-etamt. En dat was ik ook al toen ik nog maat 46 had.
ik zou er ook niet meer heen gaan of misschien alleen voor een leuke broek als ik in de gewone maten kan. Maar helaas en dan blijft miss etam toch nog wel betaalbaar. Ik moet ook maar leven van een WAJONG uitkering.
pi_66979433
ik vind miss etam echt smaak- en vormloos... zelfs dikke mensen kunnen vaak nog wel iets doen met gevormde kleding, maar die aardappelzakken die ze daar verkopen vind ik echt 10 keer niets.

dat van die andere winkel (Twister) vind ik uit precies dezelfde categorie...
Ja doei.
pi_66979963
Er zijn meer betaalbare winkels dan miss-etam
pi_66980223
moblo- ik ben het niet met je eens

freecell ik zou niet weten welke winkels dan voor maat 48
pi_66980508
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:23 schreef Riann het volgende:
moblo- ik ben het niet met je eens

freecell ik zou niet weten welke winkels dan voor maat 48
H&M is mooier dan Etam en tot maat 54
pi_66980614
juh, H&M vind ik veel smaakvoller, ook voor de grote maten
Ja doei.
pi_66980905
Ik ben het met Riann eens dat Miss Etam een van de weinige opties is als je er een beetje aardig wil uitzien met een grote maat, in ieder geval voor basic dingen. Bij H$&M BiB vond ik het altijd heel wisselend. Soms wel wat aardige dingen, maar ook heel veel troep en synthetisch spul. Het ergste vond ik die broeken met elastische inzet. Het zit lelijk en gaat heel snel op de huid irriteren.

Overigens is de Liefs Bo collectie van de Wehkamp ook nog een aardige...

Het lijkt me best een gat in de markt om een winkelketen op te zetten die leuke kleding aanbiedt voor jonge vrouwen en mannen met een grote maat.
pi_66981530
Bij de H&M kijk ik regelmatig in het grote maten gedeelte maar vaak ben ik daar ook zo weer weg omdat ik er niks zie hangen naar mijn zin. Ik ben zelf niet zo wehkamp achtig omdat ik het liever in de winkel zelf aanpas.
pi_66981658
Toen ik nog maat 44 of hoger had bestelde ik eigenlijk al mijn kleding bij de H&M

Net trouwens een halloweenkostuum besteld online voor een horrorfeestje, maat 42 hopelijk past ie
pi_66981760
Ik haalde de basisdingen bij miss etam toen denk ik... Maar volgens mij kocht ik verder bijna geen kleding toen...
pi_66982091
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:02 schreef Miss_S het volgende:
Toen ik nog maat 44 of hoger had bestelde ik eigenlijk al mijn kleding bij de H&M

Net trouwens een halloweenkostuum besteld online voor een horrorfeestje, maat 42 hopelijk past ie
Slobberhorror
pi_66982121
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:04 schreef teigan het volgende:
Ik haalde de basisdingen bij miss etam toen denk ik... Maar volgens mij kocht ik verder bijna geen kleding toen...
ik heb er afgelopen week 2 spijkerbroeken gekocht moet toch ooit
pi_66982181
Ik moest op een gegeven moment ook wel, bij de jeanswinkel waar ik normaal kwam paste ik niet eens de grootste mannenmaat meer... Dus toen daar maar naartoe... Nu ga ik weer naar de normale jeanswinkel, en bij de miss etam heb ik toevallig laatst eens een paar basic truitjes voor onder andere dingen gehaald, daar zijn ze best ok voor.
pi_66982577
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:01 schreef motorbloempje het volgende:
ik vind miss etam echt smaak- en vormloos... zelfs dikke mensen kunnen vaak nog wel iets doen met gevormde kleding, maar die aardappelzakken die ze daar verkopen vind ik echt 10 keer niets.

dat van die andere winkel (Twister) vind ik uit precies dezelfde categorie...
Ik koop best vaak bij Miss Etam en Promiss. Je moet goed zoeken, maar er zit best wel leuk spul tussen. Maar de kwaliteit is -net als bij H&M- vaak niet geweldig, vind dat het hard slijt.
***Levi was here***
pi_66982888
In mijn dikste periode heb ik weleens een broek bij de H&M gekocht. Crappy kwaliteit, waardeloze pasvorm.

Aanraders voor iets grotere maten (dan heb ik het niet over 50+): Laura Ashley en MAC. Allebei iets prijziger dan de eerder genoemde merken, maar hun geld zeker waard: mooi&flatteus, prettige stoffen, goede (en diverse!) pasvormen.
pi_66984435
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:42 schreef octopussy het volgende:
Ik ben het met Riann eens dat Miss Etam een van de weinige opties is als je er een beetje aardig wil uitzien met een grote maat, in ieder geval voor basic dingen. Bij H$&M BiB vond ik het altijd heel wisselend. Soms wel wat aardige dingen, maar ook heel veel troep en synthetisch spul. Het ergste vond ik die broeken met elastische inzet. Het zit lelijk en gaat heel snel op de huid irriteren.

Overigens is de Liefs Bo collectie van de Wehkamp ook nog een aardige...

Het lijkt me best een gat in de markt om een winkelketen op te zetten die leuke kleding aanbiedt voor jonge vrouwen en mannen met een grote maat.
Grappig dat je het zegt, want in Naaldwijk heb je 2xXL qua kleding en ik die schijnen net hun hoofd boven water te kunnen houden.
Hoe weet ik dat? Nou, die gezellig blonde dame op de foto's op de site is mijn tante.
Owja, zet je geluid uit voordat je de site opent want er zit een heel erg irritant muziekje onder en er zit geen geluid uit knopje bij.

Maar afijn, er zijn toch best wel wat winkels die gespecialiseerd zijn in grote maten. Alleen zijn die wnkels kennelijk niet leuk genoeg. Of je krijgt gelijk twister achtige kleding.

Maar is het ook niet zo dat de dames die net niet in de reguliere maten passen daar eigenlijk wel heel erg graag wel in zouden passen?
Ik zie een gat in de markt voor merken als Mexx en Esprit. Goede kwaliteit, redelijk betaalbaar en leuke kleding!
pi_66984612
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:13 schreef freecell het volgende:

[..]

Slobberhorror
Nouja als ie te groot is is het niet erg, kan altijd kleiner
Maar groter is iets moeilijker

Deze jurk:
pi_66984695
Heftige jurk! Ben benieuwd hoe hij eruit ziet als je hem hebt.
*OUD heilige*
pi_66985158
ik heb van Esprit een paar shirts van de grote maten collectie (volgens mij sportshirts oid), maar dat zijn ook vormeloze zakken jammergenoeg. Net alsof je als zwaarder persoon geen aansluitende shirts mag dragen.
pi_66996750
ik wist niet dat esprit een grote maten collectie had. Ik heb er wel nog een hele mooie trui van die me nog heel mooi past (de rest is helaas te klein is over 10 kilo weer heel mooi) maar dat is wel van de gewone collectie.
pi_66996838
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:32 schreef ColdFeet het volgende:
In mijn dikste periode heb ik weleens een broek bij de H&M gekocht. Crappy kwaliteit, waardeloze pasvorm.

Aanraders voor iets grotere maten (dan heb ik het niet over 50+): Laura Ashley en MAC. Allebei iets prijziger dan de eerder genoemde merken, maar hun geld zeker waard: mooi&flatteus, prettige stoffen, goede (en diverse!) pasvormen.
de meeste H&M broeken zitten mij dan weer als gegoten.. rare verhoudingen ftw
Ja doei.
pi_66998023
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 15:23 schreef Liejannuh het volgende:

Lunch spreiden kan ik idd proberen, en ik heb vanmorgen een doosje instantsoep in mijn tas gegooid. Eens kijken of dat werkt. De mueslirepen maak ik nog wel op, die had ik net gekocht als aanvulling voor 's middags naast het fruit.

Koffie ben ik sowieso aan het minderen vanwege de caffeine, maar dan verving ik het door warme chocolademelk tijdens de pauze

Bedankt
pi_66998357
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 07:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

de meeste H&M broeken zitten mij dan weer als gegoten.. rare verhoudingen ftw
Maar wij hebben dan ook nogal een verschillend figuur Volgens mij heb ik veel rondere vormen en heb jij een 'rechter' lijf.
pi_66998425
juh

stickfigure

met 66kg op dit moment is 't niet veel meer, maar onder mn speklaagje zitten wel wat taille verstopt die ik langzaam tevoorschijn zie komen (jaja!) dus ik sport nog even braaf door
Ja doei.
pi_66998922
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:25 schreef motorbloempje het volgende:
juh

stickfigure

met 66kg op dit moment is 't niet veel meer, maar onder mn speklaagje zitten wel wat taille verstopt die ik langzaam tevoorschijn zie komen (jaja!) dus ik sport nog even braaf door
66 kilo?

you skinny bitch!

tip van jip: getailleerde jasjes en bloesjes dragen=altijd mooi
pi_66999305
juh, 66

op naar de 60, en dan is 't mooi geweest maar als mn buik bij 63 ook naar tevreden is, dan vind ik 't ook prima, maar ik gok vooralsnog op 60 Het gaat vooral om buik en bovenbenen die wat minder mogen. Wil gewoon 's zomers een rokje aankunnen zonder dat mn benen schuren, en dat doen ze nog steeds wel minder, maar wel nog steeds

en jasjes ben ik niet zo van, bloesjes moet ik maar 's naar kijken. eerst een gala-jurk morgen, dan de rest
Ja doei.
pi_67001119
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:46 schreef freecell het volgende:

[..]

Eensch
Heb er vrij lang over gedaan om er weer uit te komen en zelfs achteraf is er niks hihi aan, al heb ik er wel veel van geleerd.
Nou, ik heb anders best wel wat debiele dingen gedaan waar ik achteraf wel om kan lachen =P Zoals stijf onder de AD weglopen bij een broodjeszaak en er tien minuten later achterkomen dat je vergeten bent te betalen. Of pinnen en dan denken 'niet vergeten m'n chipkaart op te laden' en dat er dan iemand achter je aan komt met 'mevrouw, is dat uw geld?'. Of je boodschappen kwijt zijn in de Albert Heijn, zoeken naar je mandje en dan denken 'wat is m'n tas zwaar' en dat als je er dan in kijkt, je erachter komt dat je met je wazige kop je boodschappen erin gestopt hebt. Of naar college aan en als je dan in Utrecht komt denken, 'wat moet ik eigenlijk in Utrecht? nou ja, ik ben hier nou toch, ik ga maar winkelen'.

Sanity is (not) statistical
pi_67001443
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:03 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Grappig dat je het zegt, want in Naaldwijk heb je 2xXL qua kleding en ik die schijnen net hun hoofd boven water te kunnen houden.
Hoe weet ik dat? Nou, die gezellig blonde dame op de foto's op de site is mijn tante.
Owja, zet je geluid uit voordat je de site opent want er zit een heel erg irritant muziekje onder en er zit geen geluid uit knopje bij.

Maar afijn, er zijn toch best wel wat winkels die gespecialiseerd zijn in grote maten. Alleen zijn die wnkels kennelijk niet leuk genoeg. Of je krijgt gelijk twister achtige kleding.

Maar is het ook niet zo dat de dames die net niet in de reguliere maten passen daar eigenlijk wel heel erg graag wel in zouden passen?
Ik zie een gat in de markt voor merken als Mexx en Esprit. Goede kwaliteit, redelijk betaalbaar en leuke kleding!
Misschien heeft het iets te maken met het feit dat de meeste mensen niet eens weten waar Naaldwijk ligt?

Overigens vind ik Esprit best ok voor basisdingen. En ik was blij dat ik in de grootste maat paste bij Primark, al heb ik de broeken nog niet uitgeprobeerd. Het was zo druk toen ik ben geweest dat ik alles maar gewoon buiten de paskamer heb gepast. Een shirt over een topje aantrekken kan wel, maar midden in een winkel een broek passen gaat me wat te ver. Maar goed, ik vond dat ze leuke shirts hadden in ieder geval.

H&M vind ik een ramp voor grote maten. Agz ze 26 verschillende collecties hebben met allemaal een andere maatvoering, de helft zo synthetisch is als wat en de BIB-collectie vind ik meestal eerder genant dan interessant. En vaak ook een sterk staaltje 'men neme een standaardmodel en vergrote dat een beetje', zodat als je maat 46 past, ze er ook vanuit gaan dat je armen 20 centimeter langer zijn dan bij iemand met maat 38. Gek genoeg gaat dat meestal niet op.
pi_67001775
Ik had vanmorgen al cappuccino met suiker op toen ik net binnenkwam maar daarnet in de koffiepauze netjes thee gedronken

Lijstje:
O: brinta met magere melk
T: cappuccino met suiker
T: thee

L: 4 boterhammen, 2x hagelslag en halvarine, 2x stroop
T: banaan, muesli-reep
D: nog geen idee
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:16:49 #155
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67001992
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:11 schreef omearos het volgende:
Ik had vanmorgen al cappuccino met suiker op toen ik net binnenkwam maar daarnet in de koffiepauze netjes thee gedronken

Ik drink sinds vandaag mijn cappu met 1 zoetje (ipv 2) eerste kopje was even wennen, nu vind ik het al best. Volgende week laatste zoetje ook afbouwen en dan Cappu zonder zoetigheid drinken.
Uiteindelijke doel is zwarte koffie drinken. Denk dat mijn darmen last hebben van de zoetjes en de melk.... misschien...
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar vrijdag 13 maart 2009 @ 11:21:22 #156
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67002149
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:16 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik drink sinds vandaag mijn cappu met 1 zoetje (ipv 2) eerste kopje was even wennen, nu vind ik het al best. Volgende week laatste zoetje ook afbouwen en dan Cappu zonder zoetigheid drinken.
Uiteindelijke doel is zwarte koffie drinken. Denk dat mijn darmen last hebben van de zoetjes en de melk.... misschien...
Zo heb ik ook afgebouwd Maar zonder melk zie ik niet zitten, zeker een cappucino niet
pi_67002222
Ik dronk bijna nooit koffie, dus dan kon die paar keer wel met gewoon suiker. Maar nu ik op stage ben drink ik elke dag wel koffie of cappuccino dus dan wordt het ineens veel. En ik merk het effect van de caffeine steeds sterker. Dus ik ga maar proberen om koffie te minimaliseren of zelfs helemaal schrappen.
Ik lust koffie ook wel zwart, maar met melk en suiker is gewoon lekkerder
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:28:17 #158
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67002396
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:21 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zo heb ik ook afgebouwd Maar zonder melk zie ik niet zitten, zeker een cappucino niet
Ik bedacht mij gisteren dat al die buikpijn die ik heb misschien wel (deels) gerelateerd is aan het drinken van veel cappuccino. Ik kan eigenlijk helemaal niet zo goed tegen melk.
Dus vandaar dat zwarte koffie het einddoel is. En dan nog af en toe als verwennerij een cappu.
***Levi was here***
pi_67002493
Ik drink al jaren niet anders dan zwarte koffie. Ik moest ook afbouwen, maar heb ik al gedaan toen ik dertien was. Ook met thee. Het went wel hoor, op een gegeven moment wil je niet eens meer koffie met suiker. Als iemand er dan per ongeluk suiker in doet, dan denk je dat iemand probeert je te vergiftigen, zo vies is het dan =P
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:34:07 #160
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67002613
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:31 schreef Maeghan het volgende:
Ik drink al jaren niet anders dan zwarte koffie. Ik moest ook afbouwen, maar heb ik al gedaan toen ik dertien was. Ook met thee. Het went wel hoor, op een gegeven moment wil je niet eens meer koffie met suiker. Als iemand er dan per ongeluk suiker in doet, dan denk je dat iemand probeert je te vergiftigen, zo vies is het dan =P
Thee drink ik al "zwart" sinds mijn moeder in 1985 ofzo ooit zei dat ik dik zou worden van thee met suiker. Ze had vast gelijk, ik bleek er alleen geen thee met suiker voor nodig te hebben.
***Levi was here***
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:35:01 #161
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67002640
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:23 schreef omearos het volgende:
Ik dronk bijna nooit koffie, dus dan kon die paar keer wel met gewoon suiker. Maar nu ik op stage ben drink ik elke dag wel koffie of cappuccino dus dan wordt het ineens veel. En ik merk het effect van de caffeine steeds sterker. Dus ik ga maar proberen om koffie te minimaliseren of zelfs helemaal schrappen.
Ik lust koffie ook wel zwart, maar met melk en suiker is gewoon lekkerder
Je weet toch wel dat in thee ook caffeïne zit? Dus koffie vervangen door thee is niet écht een oplossing.
***Levi was here***
pi_67002842
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:02 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Misschien heeft het iets te maken met het feit dat de meeste mensen niet eens weten waar Naaldwijk ligt?
Echt waar?
Maar wat wel scheelt is dat Naaldwijk toch het winkelcentrum is van het Westland. En daar wonen toch zo'n 100.000 mensen.
pi_67002948
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:35 schreef Levitation het volgende:

[..]

Je weet toch wel dat in thee ook caffeïne zit? Dus koffie vervangen door thee is niet écht een oplossing.
Dan is het een geluk dat ik veel kruidenthee drink. Al had ik net minty morocco, da's wel zwarte thee. Verder staat hier vuurthee, sterrenmunt, winterglow en turkish apple. Van huis nog maar wat meenemen.

Gaat het bij thee eigenlijk in dezelfde hoeveelheden? Misschien was de koffie wel de druppel, want thee dronk ik al veel, daar is alleen nog koffie bijgekomen.
pi_67003557
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:40 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Echt waar?
Maar wat wel scheelt is dat Naaldwijk toch het winkelcentrum is van het Westland. En daar wonen toch zo'n 100.000 mensen.
Tja, toch zie ik voor zo'n winkel meer potentieel in een grote stad. Volgens mij wonen er in steden sowieso meer dikke mensen. Gezien kansarme groepen vaak samenklitten in goedkope buurten in steden en kansarme groepen ook precies de groep zijn met het meeste overgewicht - ook gezien overgewicht bij met name Turkse kinderen erg toeneemt en die volgens mij meer in steden wonen dan in het Westland. En gezien er in de stad minder mogelijkheden zijn voor buiten spelen (en dikke kinderen worden vaak dikke volwassenen) en ook voor andere vormen van beweging - zelfs wandelen naar de bushalte zal hier een kleinere afstand zijn dan in het Westland. Daarnaast heb je in grote steden ook nog een grotere aanzuigende werking en meer toerisme. Iemand zal eerder een dagje Amsterdam doen dan een dagje Naaldwijk.

Aan de andere kant vraag ik me ook af of mensen zich niet schamen om bij een winkel naar binnen te gaan die specifiek op grote maten gericht is. Heb van een verkoopster bij C&A ook eens begrepen dat de grote maten jongerencollectie niet verkocht omdat mensen dus niet bij het rek durfden te kijken.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:00:42 #165
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67003592
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:43 schreef omearos het volgende:

[..]

Dan is het een geluk dat ik veel kruidenthee drink. Al had ik net minty morocco, da's wel zwarte thee. Verder staat hier vuurthee, sterrenmunt, winterglow en turkish apple. Van huis nog maar wat meenemen.

Gaat het bij thee eigenlijk in dezelfde hoeveelheden? Misschien was de koffie wel de druppel, want thee dronk ik al veel, daar is alleen nog koffie bijgekomen.
Volgens wikipedia:
quote:
Een kop thee bevat gemiddeld 30 miligram theïne, een kop koffie bevat gemiddeld 75 miligram cafeïne.
In koffie zit dus wel meer. Theïne is overigens het zelfde als cafeïne, maar de ene zit in thee, de andere in koffie.
***Levi was here***
pi_67003709
We zijn op weg! De eerste onsjes zijn er weer af... Lang leve het hardlopen!
pi_67006629
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:59 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Tja, toch zie ik voor zo'n winkel meer potentieel in een grote stad. Volgens mij wonen er in steden sowieso meer dikke mensen. Gezien kansarme groepen vaak samenklitten in goedkope buurten in steden en kansarme groepen ook precies de groep zijn met het meeste overgewicht - ook gezien overgewicht bij met name Turkse kinderen erg toeneemt en die volgens mij meer in steden wonen dan in het Westland. En gezien er in de stad minder mogelijkheden zijn voor buiten spelen (en dikke kinderen worden vaak dikke volwassenen) en ook voor andere vormen van beweging - zelfs wandelen naar de bushalte zal hier een kleinere afstand zijn dan in het Westland. Daarnaast heb je in grote steden ook nog een grotere aanzuigende werking en meer toerisme. Iemand zal eerder een dagje Amsterdam doen dan een dagje Naaldwijk.
Daar heb je een heel goed punt. Ter compensatie heb je in een dorp als Naaldwijk veel minder concurrentie en kun je het winkelen in een paar uur hebben gedaan.
quote:
Aan de andere kant vraag ik me ook af of mensen zich niet schamen om bij een winkel naar binnen te gaan die specifiek op grote maten gericht is. Heb van een verkoopster bij C&A ook eens begrepen dat de grote maten jongerencollectie niet verkocht omdat mensen dus niet bij het rek durfden te kijken.
Ik denk dat daar de kern van het probleem ligt. Hoeveel dames zijn er wel niet die maat 46 of 48 dragen en het voornemen hebben om af te vallen omdat ze dan ook weer in "de normale maten" vallen.
En daarom willen ze niet zoveel geld aan kleding uitgeven en dus houden die kleine winkels maar net aan het hoofd boven water.

Even voor de hardlopers onder ons: het is heerlijk weer! Ga een rondje rennen!
pi_67007070
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:31 schreef Liejannuh het volgende:

Ik geloof niet dat mijn baas daar zo blij mee zal zijn
  vrijdag 13 maart 2009 @ 13:46:27 #169
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67007100
quote:

Kom jij oppassen?

Heb al wel een uur gefietst vanochtend, dat kan lekker samen.
*OUD heilige*
pi_67007174
Liejannuh, ik zat er wel flink over na te denken, maar ik ben vanmorgen druk bezig geweest in huis en met boodschappen doen, en nu lig ik uitgeteld op de bank..

ik pak er zo een boek bij of probeer wat te slapen... Straks wilden we nog naar een woonbeurs, en als ik zo moe ben dan is er niets aan....
pi_67007292
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:45 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat mijn baas daar zo blij mee zal zijn
Die van mij vindt het goed, als ik het maar in mijn lunchpauze doe!

En Teigan, van hardlopen krijg je juist energie! Zeker met die heerlijke zonnetje erbij!

Yp, breng Anna maar langs, kun jij langs het strand rennen.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 14:06:47 #172
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67007709
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:53 schreef Liejannuh het volgende:

Yp, breng Anna maar langs, kun jij langs het strand rennen.
Weet je wel hoe lang het fietsen is naar jou?
*OUD heilige*
pi_67007807
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:06 schreef YPPY het volgende:

[..]

Weet je wel hoe lang het fietsen is naar jou?
Best een heel eind! Maar het is heerlijk fietsweer!
pi_67009727
Ik ben net weer wakker.. Zo lekker naar de woonbeurs..
  vrijdag 13 maart 2009 @ 15:32:15 #175
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67010763
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:09 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Best een heel eind! Maar het is heerlijk fietsweer!
Dat is zo, maar niet met een slapende peuter.

We hebben vanochtend al een uur gefietst, omdat ik had bedacht dat we best 'even' naar de v&d konden om een tas te kopen. Een weekendtas (roze roze) heb ik nu, maar ik wil ook nog iets voor m'n werk. Zo'n postbodetas, beetje nette kleur (werk nu met 80+ers) met wat ritsen en een rits om 'm dicht te maken, maar dat is nog best lastig voor een leuke prijs. Heb wel een hele leuke roze gezien, maar ja, dat is wel erg fel. Gelukkig heb ik voorlopig nog een blauwe met bloemetjes.
*OUD heilige*
pi_67011171
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:32 schreef YPPY het volgende:

[..]

Dat is zo, maar niet met een slapende peuter.

We hebben vanochtend al een uur gefietst, omdat ik had bedacht dat we best 'even' naar de v&d konden om een tas te kopen. Een weekendtas (roze roze) heb ik nu, maar ik wil ook nog iets voor m'n werk. Zo'n postbodetas, beetje nette kleur (werk nu met 80+ers) met wat ritsen en een rits om 'm dicht te maken, maar dat is nog best lastig voor een leuke prijs. Heb wel een hele leuke roze gezien, maar ja, dat is wel erg fel. Gelukkig heb ik voorlopig nog een blauwe met bloemetjes.
lekker shockeren met een felle tas

Bij Esprit hebben ze nu knalgele tassen die ik wel erg gaaf vind. Maar twijfel nog wel een beetje
pi_67015296
Levi, ik denk eerder dat je darmen last hebben van de caffeine maar goed, wie weet helpt dit dan.
Ik heb ook ooit zwarte koffie proberen te drinken, maar na een kopje of 7 ben ik er weer mee op gehouden. Het is de winst in kcal (van dat beetje melk) niet waard
  vrijdag 13 maart 2009 @ 17:50:16 #178
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67015442
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 17:45 schreef Isabeau het volgende:
Levi, ik denk eerder dat je darmen last hebben van de caffeine maar goed, wie weet helpt dit dan.
Ik heb ook ooit zwarte koffie proberen te drinken, maar na een kopje of 7 ben ik er weer mee op gehouden. Het is de winst in kcal (van dat beetje melk) niet waard
Gaat me ook niet om de kcal. En de cafeïne kan ik goed gebruiken om mijn stoelgang een beetje op gang te houden. Kan gewoon erg slecht tegen melk en dat krijg ik nu teveel binnen.
***Levi was here***
pi_67015502
Zelfs mensen met een lactoseintolerantie kunnen tegen deze beetjes melk Je hebt wel heel lastige darmen
  vrijdag 13 maart 2009 @ 17:57:25 #180
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67015654
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 17:52 schreef Isabeau het volgende:
Zelfs mensen met een lactoseintolerantie kunnen tegen deze beetjes melk Je hebt wel heel lastige darmen
Ik eet ook kaas en yoghurt en dat gaat wel goed. Maar die 6-10 cappuccino op een dag is toch iets van een halve liter melk ofzo en dat moet ik een beetje afbouwen!

Kan me trouwens niet anders herinneren dan dat ik buikpijn heb. Volgens mijn moeder klaagde ik er als peuter al over. Heb alleen de indruk dat het de laatswte jaren erger is geworden.
***Levi was here***
pi_67016940
quote:
ben net terug
Ja doei.
pi_67016966
wie komt mij morgen aanmoedigen bij de CPC? Start is om 12:00
pi_67016996
nee, sorry ben tegen die tijd nog niet in Den Haag denk ik. Ga er wel heen, maar moet nog een galajurk halen in Arnhem.

succes in ieder geval
Ja doei.
pi_67018944
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:52 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nou, ik heb anders best wel wat debiele dingen gedaan waar ik achteraf wel om kan lachen =P Zoals stijf onder de AD weglopen bij een broodjeszaak en er tien minuten later achterkomen dat je vergeten bent te betalen. Of pinnen en dan denken 'niet vergeten m'n chipkaart op te laden' en dat er dan iemand achter je aan komt met 'mevrouw, is dat uw geld?'. Of je boodschappen kwijt zijn in de Albert Heijn, zoeken naar je mandje en dan denken 'wat is m'n tas zwaar' en dat als je er dan in kijkt, je erachter komt dat je met je wazige kop je boodschappen erin gestopt hebt. Of naar college aan en als je dan in Utrecht komt denken, 'wat moet ik eigenlijk in Utrecht? nou ja, ik ben hier nou toch, ik ga maar winkelen'.

Ontsnappen via de regenpijp en dan met regenpijp en al van de muur flikkeren
Ok, dat is achteraf ergens wel komisch

En rennen? Ik heb van 11:30 tot 17:00 door de stad gezwalkt, beweging zat voor vandaag
pi_67021053
omearos, heel veel succes morgen, ik zal aan je denken!!

ik ga morgen naar mijn ouders, eindelijk eens de vakantiefoto's bekijken van hun tripje naar mexico en omstreken en mijn moeders verjaardag vieren.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 09:26:40 #186
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67031861
Succes omearos!

En Liejannuh? Lekker loopweer? Kom net terug en het was veel te warm. Moest gewoon stoppen om m'n jas uit te doen. Shirt met lange mouwen was eik ook al te warm.

*trots* vandaag voor de eerste keer sinds het ongeluk weer geweest. Toen had ik zo veel spierpijn. Ben ook gestopt met m'n medicijnen waardoor ik een paar weken lang duizelig was. Vanochtend dacht ik dat het wel weer ging. Twee keer ging het even minder, maar het was wel te doen. Gelukkig liep ik over een rustige dijk. En ik heb een les verder gelopen dan de vorige week. Wel lastig, maar het viel me mee dat het lukte, ondanks die drie weken ertussen.

Fannetje, hoe gaat het met jou? Mis ik je steeds of posten we gewoon op verschillende tijden?
*OUD heilige*
pi_67033750
Yppy, goed dat je weer bent wezen lopen, en fijn dat het ook wel lekker ging!!
pi_67037149
Lekker bezig met lopen!
Hier nog steeds niet. Ff wachten tot ik mijn hoofd helemaal niet meer voel
En eigenlijk heb ik er ook helemaal geen zin meer in
Ik zit aan de worteltjes En koffie, lekkere combi weer
pi_67037329
Je
Hebt
Er
Geen
Zin
Meer
In
?
!
pi_67037343
Yppy, klinkt goed! Fijn dat het wat beter gaat.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67037589
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 13:39 schreef Isabeau het volgende:
Je
Hebt
Er
Geen
Zin
Meer
In
?
!
Nee
Het wordt zomer, dan is lopen heel onaangenaam plakkerig, ik heb er gewoon geen zin meer in.
Er is HELEMAAL niks meer in mij wat zegt: 'ja, laten we lekker gaan rennen buiten'
Dus
pi_67037674
O, goh. Ik vind het oprecht leuk, maar ben bang voor blessures...
Maar maar...straks met het prille groen van de lente en vogeltjes en en...bloemen en bloesem! Da's echt wow!
Maar daar hoef je op zich niet voor hard te lopen natuurlijk
pi_67038427
Lente is idd altijd tof

Ik vond het ook echt heel leuk!Ik baalde zo dat ik door de zwangerschap moest stoppen! Maar nu heb ik er echt geen zin meer in...
pi_67043228
Ben weer terug. Heb er 44:01 over gedaan volgens de site, en ik was allerlaatste. Maar ik heb hem helemaal gerend en niet gewandeld
26 april is de volgende, eens kijken of ik mijn snelheid omhoog kan brengen.
pi_67043649
Hop voor Omearos!
pi_67043723
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 16:56 schreef omearos het volgende:
Ben weer terug. Heb er 44:01 over gedaan volgens de site, en ik was allerlaatste. Maar ik heb hem helemaal gerend en niet gewandeld
Maakt niets uit, je hebt het uitgelopen jeeee!!! Supertof!
  zaterdag 14 maart 2009 @ 17:14:13 #197
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67043759
Je hebt het gehaald!
*OUD heilige*
  zondag 15 maart 2009 @ 20:45:29 #198
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_67081809
Ik weet niet of dit ooit wel eens geplaatst is (kom nooit in dit topic , heb al een goddelijk lichaam )

Voor de mensen die sla eten , maar liever geen dressing nemen , omdat het toch wat vettig is , kan ik juliie deze aanraden

0,1 gram vet per 100gram

en hij is nog lekker ook
Ik ben inmiddels overleden
pi_67082266
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 18:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ben net terug
Ik heb gerend vandaag. verkeerde les op mijn mp3 speler gezet.pffftttt.
#35.
  zondag 15 maart 2009 @ 21:11:32 #200
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67082830
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:45 schreef Enchanter het volgende:
Ik weet niet of dit ooit wel eens geplaatst is (kom nooit in dit topic , heb al een goddelijk lichaam )

Voor de mensen die sla eten , maar liever geen dressing nemen , omdat het toch wat vettig is , kan ik juliie deze aanraden

[ afbeelding ]

0,1 gram vet per 100gram

en hij is nog lekker ook
en hoeveel suiker/koolhydraten?
***Levi was here***
  zondag 15 maart 2009 @ 21:12:44 #201
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67082884
omearos Goed zeg! Heerlijk gevoel he!
je had het weer trouwens niet mee!
Echt super gedaan.
***Levi was here***
  zondag 15 maart 2009 @ 22:17:37 #202
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_67085403
quote:
Op zondag 15 maart 2009 21:11 schreef Levitation het volgende:

[..]

en hoeveel suiker/koolhydraten?
Ik weet niet of je hier wat aan heb , maar dit is alles wat ik kon vinden op de fles

per 100g

Energy 407kJ / 96Kcal
Protein 0,2g
Carbohydrate 22,2 g
Fat 0,1 g
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 15 maart 2009 @ 22:38:06 #203
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67086241
ws dus wel veel suiker... maar de calorische waarde valt wel weer mee...

zucht. zucht. ik ga morgenochtend weer hardlopen. *tegenop ziet* maar ws. is t heel lekker als ik weer bezig ben.
pi_67086339
je kunt het kwak!

en wat een leuke foto in het andere topic
Ja doei.
  zondag 15 maart 2009 @ 22:45:52 #205
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67086549
thnx

zucht nu ga ik offline. ik móet de klerezooi hier opruimen, want ik heb een frisse start nodig maandag anders gaat t weer niet lukken deze week.
pi_67086571
quote:
Op zondag 15 maart 2009 22:40 schreef motorbloempje het volgende:
je kunt het kwak!

en wat een leuke foto in het andere topic
Stiekeme lurkert
  zondag 15 maart 2009 @ 23:22:05 #207
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67087813
lurkerts!

ik ben dus weer niet aan t opruimen. en ik moet t zo echt gaan doen... maar ik zit ook nog x factor te kijken...
  maandag 16 maart 2009 @ 06:56:50 #208
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_67091678
mogge! toch weer 1,5 kg kwijt de afgelopen +- week

donderdag as mn fittest op de sportschool... ben benieuwd of er verbetering is...
ik begon met 27 punten en dat was matig tot slecht...
qgaat nog steeds lekker ondanks ik nu in de stilstaan periode heb gezeten volgens mij..

en ook dat t allemaal weer moeilijker is om niet te snoepen enzo..
( moest gisteren even op CS op mn maat wachten hij moest piessen, sta ik opeens voor de febo te wachten met een berg losse euro's op zak kon me nog net inhouden !!! )
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  maandag 16 maart 2009 @ 07:49:50 #209
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67091903
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa, en kwak gaat vandaag hardlopen!

Dat is leuk mr. Spliffy, nu weer een fittest, zie je mooi wat je vorderingen zijn.
*OUD heilige*
  maandag 16 maart 2009 @ 09:45:16 #210
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67093589
sterker nog, kwak hééft hardgelopen!

alleen moet ik mn ipod dingetjechippie nog eens opnieuw calibreren. hij denk namelijk dat ik de hele weg gewandeld heb, met een eindsprint aan t einde, terwijl ik de hele weg gejogd heb, en gewandeld aan het einde.... beuh. maar de totale afstand klopt wel, die heb ik goed ingesteld...
  Licht Ontvlambaar maandag 16 maart 2009 @ 09:45:36 #211
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67093601
De iBood aanbieding van gisteren was niet te weerstaan

voor slechts 19,95 plus verzendkosten
pi_67093677
Da's niet duur Sjeen, mooie weegschaal hoor!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67093682
en goed voor omearos dat je 't gedaan hebt
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar maandag 16 maart 2009 @ 09:57:08 #214
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67093876
quote:
Ik vind het superstoer!!!
pi_67101037
Dank jullie wel.
Na zo'n wedstrijd merk je wel het verslavende aan rennen. Ik kan niet wachten tot ik weer kan rennen (morgen)

Op mijn eten letten lukt niet zo goed simpelweg omdat ik er niet zo'n zin in heb. Ik wil wel gezond eten maar er geen moeite voor doen, zoiets zeg maar. Vanmorgen ook weer uit gewoonte cappuccino met suiker gepakt bij binnenkomst, en pas later bedacht dat ik thee zou gaan drinken.
En dan is er nog het stemmetje dat zegt dat ik niet op mijn eten hoef te letten als ik 3x per week 5km ga lopen op een (hopelijk) steeds sneller tempo.
  maandag 16 maart 2009 @ 17:36:52 #216
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_67107480
quote:
Op maandag 16 maart 2009 07:49 schreef YPPY het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa, en kwak gaat vandaag hardlopen!

Dat is leuk mr. Spliffy, nu weer een fittest, zie je mooi wat je vorderingen zijn.
ja relax he! en als t goed is krijg ik weer zo'n uitdraai mee van de weegschaal
pi_67114337
Afgelopen week heb ik niet echt erg opgelet met eten. Ik heb niet zitten schranzen of zo, maar ik ben niet streng geweest en heb wel gesnoept dus en pannenkoeken gegeten. Vorige week was een slechte week door de ruzie met m'n ouders. Momenteel is het contact verbroken en dat geeft me meer rust. Gek genoeg voelt het ook helemaal niet erg of zo. Alleen maar rustgevend en ik voel me al meteen zelfstandiger, omdat ik niet meer constant hoef te bedenken of wat ik doe wel is wat m'n ouders van me verwachten of niet. Ze zijn altijd al zo veeleisend geweest en ik heb daar nooit mee om kunnen gaan. En verder dacht ik ook, wat een domme, respectloze mensen zijn het ook. Ze zeggen iets op een vervelende manier en vervolgens wordt mij verweten dat ik me beledigd voel - ik had gezegd dat ze het ook anders hadden kunnen formuleren, maar volgens mijn vader kwam het toch op hetzelfde neer en sloeg het nergens op dat ik zo viel over het woord 'dom'. Tja, als iemand me dom noemt, vind ik dat niet echt respectvol of behulpzaam overkomen, maar het zal wel aan mij liggen.

Dus nu kan ik tenminste weer langzaam aan normale dingen gaan denken.
pi_67131886
Sterkte Maeghan

Ik heb nog geen koffie op maar al wel taart en vanmiddag weer hardlopen

Zo, dat zijn wel weer genoeg smilies.

Wat is het hier trouwens rustig.
pi_67139547
Nou, daar ben ik weer. ja, een nobody hier op Fok! maar dat geeft niet, heb wel vaker mn usericon laten zien in dit topic (alhoewel het toen een andere was, maargoed )

Anyways! Ik ben nu al een maand bezig met afvallen en ben helemaal blij!

Ik zit nu elke week een uur in de sportschool op m'n werk, lekker een uur sporten
Daarbij ga ik 2 keer per week naar de sportschool bij mij in de buurt en volg daar het programma 'Win 2 Lose weight'. Ik krijg dan begeleiding bij het afvallen, ik krijg voedingssuplementen en mag onbeperkt sporten en zonnebanken

Vorige week donderdag liep het qua gewicht nog niet lekker, ik bleef maar hangen rond de 96.
Toen zei mn begeleidster dat ik waarschijnlijk een piek heb van koolhydraten, en dat mn stofwisseling dan erg traag is. Dus nu een week lang zo min mogelijk koolhydraten eten. En het gaat me goed af!
Gisteren weer laten wegen daar en ineens gewoon 3 kg lichter! Beter...
Verder ben ik rond mn middel al 6 cm kwijt.
Ik ben happy! Op naar de 80-ers!
Tralalalaaa
pi_67164372
klinkt goed T_A_P hup naar de 80-ers

Hardlopen gister ging niet zo lekker. Is toch een stuk vermoeiender na een dag werken dan op een zaterdagmiddag. Ik moest na 2,7km afhaken, te benauwd. Donderdag weer proberen, en dan toch maar weer langzamer beginnen.
pi_67172345
Dat is wel balen omearos.

TAP, je bent lekker bezig zo te zien!

Ik krijg net een mailtje dat de cursus die ik zou gaan volgen niet doorgaat, en ik baal eigenlijk als een stekker...

Ik had net mooi geregeld dat ik dan mijn wandelschoenen ook weer terug zou krijgen, en Utrecht is ook geen slechte plaats om een cursus te hebben, en nu moet ik die dag gewoon werken....
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:04:33 #222
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_67209719
Vandaag uur van de waarheid!

Moest om 10:00 uur melden in "the gym" om te kijken of ik mn in januari gestelde eerste doel gehaald had.. En de 2e fit test... 20 minuutjes op de fiets gezeten die dan verschillende levels in zwaarte gaat met een hartslag meter om... Toen ik in januari begon was het Slecht tot Matig... en scoorde ik 27 punten.. was echt beroerd volgens mn Trainer...

Vandaag scoorde ik 41 punten!!! Dat is dus Goed!! Helemaal blij en mn trainer ook!! Mn zuurstof opname was 4 liter per minuut.. Ik weet niet hoe of wat, maar hij zei dat t zeer goed was... Zware progressie dus!!! Echt super blij...

Toen nog even wegen en kijken of ik eindelijk onder de honderd ben gekomen... Het tussendoor lijstje hadden jullie al gezien, maar nu dan de Officiële uitslag;

Trommgeroffel.......... TADAAAAA!!!!

eerste target gehaald!!! We gaan nu wel heel klein beetje tandje terug , maar heb tot juni om op de 90 KG te komen... Nou met dit tempo

Ben echt helemaal blij met al deze test uitslagen!! Op naar de Shoarma boer!! Whoooeiiii

Nee hoor geintje
pi_67211082
Netjes Mr_Spliffy!!!

En gefeliciteerd met het halen van je eerste target!
  donderdag 19 maart 2009 @ 17:10:56 #224
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_67211664
ThnXX!!
pi_67211956
Wat goed!
*OUD heilige*
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:38:44 #226
35189 Troel
scherp en bot
pi_67213679
weekendjewegdames,

sorry
Ik was ergens bang dat Lianne het al wel doorhad trouwens
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67214019
Gefeliciteerd Troel!!!
Alles goed begrijp ik?
pi_67214247
ik snap het niet
pi_67214638
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:06 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Nouja als ie te groot is is het niet erg, kan altijd kleiner
Maar groter is iets moeilijker

Deze jurk:
[ afbeelding ]
Nou ik heb hem hoor en ben er blij mee
Kon er alleen niet echt goede foto's maken met de zelfontspanner
Zaterdag is het feest dus dan misschien betere foto's

pi_67214782
Gefeliciteerd Troel!
pi_67219278
Kwartje is gevallen

Troel gefeliciteerd!!
pi_67220086
Ruben krijgt een brusje

Miss_s, ik vind de jurk eerlijk gezegd niet echt mooi.
pi_67220256
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:45 schreef octopussy het volgende:
Ruben krijgt een brusje

Miss_s, ik vind de jurk eerlijk gezegd niet echt mooi.
Dat kan, wat vind je er niet mooi aan?

En gefeliciteerd Troel als ik het goed begrepen heb
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:51:13 #234
4177 Jojogirl
pi_67220379
Feli Troel Hoever ben je?
pi_67220385
Ik vind het model nu ook niet bepaald flatterend. De schouderbandjes zitten vrij dicht bij elkaar en daardoor lijken je schouders echt enorm breed.
Daarnaast lijkt je taille niet echt geaccentueerd te worden en lijken je heupen huge.
Maar dat kan natuurlijk ook allemaal vertekening zijn door de donkere foto.
pi_67220513
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:51 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vind het model nu ook niet bepaald flatterend. De schouderbandjes zitten vrij dicht bij elkaar en daardoor lijken je schouders echt enorm breed.
Daarnaast lijkt je taille niet echt geaccentueerd te worden en lijken je heupen huge.
Maar dat kan natuurlijk ook allemaal vertekening zijn door de donkere foto.
Juist door de lijnen lijkt mijn taille superslank, maar dat wil niet echt op de foto overkomen
En van die heupen klopt misschien, maar in combinatie met mijn taille vind ik dat niet erg omdat het juist voor een zandloperfiguur zorgt
En mijn schouders tja.......weinig aan te doen

Ik voel me er wel supersexy in
pi_67220628
Octo, hoe was het huisjes kijken eigenlijk? Daar ben ik nog wel nieuwsgierig naar..
pi_67220877
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:54 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Juist door de lijnen lijkt mijn taille superslank, maar dat wil niet echt op de foto overkomen
En van die heupen klopt misschien, maar in combinatie met mijn taille vind ik dat niet erg omdat het juist voor een zandloperfiguur zorgt
En mijn schouders tja.......weinig aan te doen
Ander model jurk uitzoeken.
quote:
Ik voel me er wel supersexy in
En daar gaat het om!
pi_67220957
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:02 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ander model jurk uitzoeken.
[..]

En daar gaat het om!

Ik vind mijn schouders er niet breed in, je ziet juist mijn sleutelbeenderen goed
En weet niet of het duidelijk is maar het midden is dus van doorschijnend stof dus mijn taille zie je sowieso
pi_67228954
Ga je er wel een strapless bh onder doen Miss_s?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 08:21:23 #241
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67229186
Ik denk dat de jurk er voor een witte/lichte achtergrond er heel anders uit ziet. Nu is het lastig te zien wat de jurk is en wat de achtergrond. Erg stoer dat je zoiets aandurft.

Suzanna, hoe gaat het bij jou? Misschien heb ik het gemist, maar hoe regel jij het met sporten en de kinderen?
*OUD heilige*
pi_67230013
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 07:50 schreef computergirl het volgende:
Ga je er wel een strapless bh onder doen Miss_s?
Dat is wel de bedoeling en anders een zwarte

En inderdaad YPPY de lijnen die je denkt te zien soms zijn niet mijn lichaam maar achtergrond
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 maart 2009 @ 09:43:54 #243
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67230757
Feli Troel

Miss_S, de jurk zou niet mijn keuze geweest zijn, maar ik ga normaal gezien voor het decolleté Denk trouwens dat hij inderdaad niet helemaal tot zijn recht komt met de donkere achtergrond...

Zo... ik had eigenlijk besloten dat ik alleen in het weekend alcohol zou doen. Die afspraak heb ik inmiddels iets aangepast, max drie dagen in de week. Gezien mijn sociale verplichtingen is dat iets makkelijker te realiseren Dinsdag en gisteren al gehad...
pi_67230809
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:43 schreef Sjeen het volgende:
Feli Troel

Miss_S, de jurk zou niet mijn keuze geweest zijn, maar ik ga normaal gezien ook maar voor het decolleté Denk trouwens dat hij inderdaad niet helemaal tot zijn recht komt met de donkere achtergrond...
Sta er echt van te kijken dat niemand hem leuk vind, maar goed daar gaat het ook niet op
Ik ga meestal ook voor decollete maar denk benen zijn ook wel een keer leuk (en beide vind ik niet zo'n super idee) + het doorschijnende midden gedeelte
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 maart 2009 @ 09:48:11 #245
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67230856
Ik wil natuurlijk wel een foto van het totaalplaatje zien, inclusief hairdo en make up En dan tegen een lichte achtergrond
pi_67230893
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:48 schreef Sjeen het volgende:
Ik wil natuurlijk wel een foto van het totaalplaatje zien, inclusief hairdo en make up En dan tegen een lichte achtergrond
Daar ga ik mijn best voor doen
Alleen weet ik nog niet wat ik wil met mijn haar en make up..............nog 2 dagen om over na te denken
pi_67230915
Ik vind dat je hem goed kan hebben miss-s!
Voor de gelegenheid zeer geschikte jurk zou ik zeggen!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 maart 2009 @ 09:55:36 #248
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67231058
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:49 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Daar ga ik mijn best voor doen
Alleen weet ik nog niet wat ik wil met mijn haar en make up..............nog 2 dagen om over na te denken
Haar zou ik ook niet zo weten, misschien lekker wild föhnen? Ik zou sowieso flink zwarte ogen doen en waarschijnlijk ook zwarte lippen of juist knalrood! Shocking in elk geval, beter te veel dan te weinig! Ben heel nieuwsgierig naar het eindresultaat
pi_67231126
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:55 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Haar zou ik ook niet zo weten, misschien lekker wild föhnen? Ik zou sowieso flink zwarte ogen doen en waarschijnlijk ook zwarte lippen of juist knalrood! Shocking in elk geval, beter te veel dan te weinig! Ben heel nieuwsgierig naar het eindresultaat
In ieder geval flink fohnen, maarja moet ook weer een half uur fietsen ermee dus veel zal er niet van overblijven
Zwarte ogen en rode lippen klinkt goed

En dankjewel freecell
pi_67231272
Misschien komt het inderdaad wel door de foto miss_s. Door de flits gaat de stof ook te veel glimmen. Ik ben ook wel benieuwd naar het eindresultaat. Je zou eens moeten googlen naar Elvira Mistess of the Dark voor wat inspiratie

Teigan, morgen gaan we pas huizen kijken. Heb er zin in
pi_67231323
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:43 schreef Sjeen het volgende:
Feli Troel

Miss_S, de jurk zou niet mijn keuze geweest zijn, maar ik ga normaal gezien voor het decolleté Denk trouwens dat hij inderdaad niet helemaal tot zijn recht komt met de donkere achtergrond...

Zo... ik had eigenlijk besloten dat ik alleen in het weekend alcohol zou doen. Die afspraak heb ik inmiddels iets aangepast, max drie dagen in de week. Gezien mijn sociale verplichtingen is dat iets makkelijker te realiseren Dinsdag en gisteren al gehad...
Waarom maken je sociale verplichtingen uit of je alcohol drinkt? En dronk je dan zoveel dat het nodig is om het te beperken? Anders gewoon drinken als de situatie daar voor is en niet teveel bij nadenken (en vooral genieten )
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 maart 2009 @ 10:16:40 #252
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67231582
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:06 schreef omearos het volgende:

[..]

Waarom maken je sociale verplichtingen uit of je alcohol drinkt? En dronk je dan zoveel dat het nodig is om het te beperken? Anders gewoon drinken als de situatie daar voor is en niet teveel bij nadenken (en vooral genieten )
Nou, ik heb graag een glas wijn of port zo 's avonds thuis. En omdat ik vond dat het afvaltechnisch gezien slim is om dat niet al te vaak te doen, had ik bedacht dat het gemakkelijk was om alleen op vrijdag, zaterdag en zondagavond daaraan toe te geven en de andere avonden lekker een kop thee te maken. Op zich een prima plan en ook heel goed uit te voeren, want ik vind thee ook erg lekker

Nu mijn sociaal leven Ik had dinsdagavond sponsoravond in het casino, ik zou in eerste instantie zelf rijden. Maar die plannen werden gewijzigd... Op zo'n avond ga ik sowieso niet aan de cola/limo want dat vind ik eigenlijk helemaal niet lekker. Om nou de hele avond op spa blauw te staan vind ik ook niets, dus heb ik een paar sjoes (pils met scheutje oud bruin) gedronken. Juist omdat ik daar op zo'n moment echt van kan genieten En gisteren een etentje met kantoor, wel zelf rijden dus alleen bij het hoofdgerecht een glas droge witte wijn genomen, de rest spa rood. Heb me prima geamuseerd trouwens, het is niet zo dat ik alcohol nodig heb om lol te hebben. Ik vind het gewoon lekker

Dan weer terug naar mijn voornemen, max 3 avonden. Dus nu nog een avond over
pi_67231986
Miss S, ik dacht bij een eerste blik op de foto ook: jeetje, dat oogt lang zo slank niet als ze is! Maar toen zag ik dat het middenstuk doorzichtig was en het beeld vertekent werd doordat de achtergrond donker is. Dus ik begrijp waar de reacties vandaan komen, ik denk dat het er in het echt veel flateuzer uitziet. Verder een super toffe jurk voor zo'n feest

Troel, van harte gefeliciteerd!

En MrSpliffy ook gefeliciteerd! Mooi resultaat, op naar het volgende doel.
pi_67232224
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:28 schreef Isabeau het volgende:
Miss S, ik dacht bij een eerste blik op de foto ook: jeetje, dat oogt lang zo slank niet als ze is! Maar toen zag ik dat het middenstuk doorzichtig was en het beeld vertekent werd doordat de achtergrond donker is. Dus ik begrijp waar de reacties vandaan komen, ik denk dat het er in het echt veel flateuzer uitziet. Verder een super toffe jurk voor zo'n feest
dus het gaat helemaal goed komen

en thanks voor de tip octo
pi_67232931
Sjeen, rot hè, dat alcohol zo slecht is voor de lijn Ik hou erg van een lekkere whisky 's avonds laat, ofzo. Maar ik merk echt dat ik beter afval als ik wat minder drink

Vanavond ga ik peach cosmo's maken, trouwens
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:59:41 #256
35189 Troel
scherp en bot
pi_67232955
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:51 schreef Jojogirl het volgende:
Feli Troel Hoever ben je?
7 weken, dus da's nog niets, maar wel met
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67233002
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:35 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dus het gaat helemaal goed komen

en thanks voor de tip octo
De user Maok heeft ooit iets soortgelijks gedaan! En die was ZOOOOO tof!
Dus als je nog tips wilt, moet je haar even opsporen in het Groningen stad topic en PMmen (en zeggen dat ik je gestuurd heb, haha ) Die is zo idioot creatief in dat soort dingen!
pi_67244948
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:01 schreef freecell het volgende:

[..]

De user Maok heeft ooit iets soortgelijks gedaan! En die was ZOOOOO tof!
Dus als je nog tips wilt, moet je haar even opsporen in het Groningen stad topic en PMmen (en zeggen dat ik je gestuurd heb, haha ) Die is zo idioot creatief in dat soort dingen!
je bedoeld die keer dat ze als corpse bride ging? Dat was toen echt tof!
  zaterdag 21 maart 2009 @ 07:57:26 #259
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_67262116
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:28 schreef Isabeau het volgende:

Troel, van harte gefeliciteerd!

En MrSpliffy ook gefeliciteerd! Mooi resultaat, op naar het volgende doel.
ja thnx!! op naar de 90 kg... dan mag ik van mezelf een dikke LCD tv kopen...
dat kan dan ook makkelijk van al t boodschappen geld wat ik over hou

enne miss S ik vind em wel erg mooi staan hoor!!
pi_67262458
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 07:57 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

ja thnx!! op naar de 90 kg... dan mag ik van mezelf een dikke LCD tv kopen...
dat kan dan ook makkelijk van al t boodschappen geld wat ik over hou
En ik dacht dat ik goed was in het mezelf belonen voor verloren kilo's
pi_67262562
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 07:57 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

enne miss S ik vind em wel erg mooi staan hoor!!
Kijk dat willen we horen
  zondag 22 maart 2009 @ 13:22:32 #262
4177 Jojogirl
pi_67291166
Woei, ik heb de 5k in 1 keer uitgelopen Ben alleen niet heel tevreden nog met de tijd (32:55), maar daar kan vast nog wat vanaf.
  zondag 22 maart 2009 @ 13:43:36 #263
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67291811
Whooooooooooooooooooooei Jojo, wat goed! De snelheid komt nog wel, je hebt het al gehaald.

de eerste keer deed ik er 40 minuten over
*OUD heilige*
pi_67292604
Goed zeg jojogirl!!!

En je hebt een mooi doel voor volgende lopen, proberen onder de 30 minuten te komen...
  zondag 22 maart 2009 @ 21:26:24 #265
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_67306409
pfffff vandaag 2 uur in de spotschool geweest... keihard getraind... heerlijk

's avonds toch niet kunnen beheersen, en ik weet je mag af en toe best gek doen, de sparerib-lijn gebeld... maar ik kan er niet meer van genieten.. voel me schuldig tijdens het eten, tis veel te vet en te zout en voel me zwak... ik ben echt aan t afkicken van de suiker en vetten.. vaag zeg...

zit met een psychise vetknoop in mn hersens nu
pi_67337630
zo morgen is het zo ver mijn opname rond 8 uur opstaan.
pi_67337988
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:58 schreef ColdFeet het volgende:
Sjeen, rot hè, dat alcohol zo slecht is voor de lijn Ik hou erg van een lekkere whisky 's avonds laat, ofzo. Maar ik merk echt dat ik beter afval als ik wat minder drink

Vanavond ga ik peach cosmo's maken, trouwens
Hier hetzelfde probleem. En ik ben bezig met een cursus slijtersvak dus ik moet proeven. En ik heb over minder dan twee maanden examen.
pi_67339248
Succes Riann
pi_67354076
Ik ben de laatste tijd even wat minder actief op het forum geweest vanwege drukte op het werk. Helaas gaat het met mij ook wat minder lekker. Ondanks dat ik nog steeds sport en op mijn eten let blijf ik al een maand lang op hetzelfde gewicht (ipv af te vallen). Daar baal ik dus best wel van dat al die moeite geen resultaat opleverd.

Wat ik mij nou nog afvraag, kan het zijn dat je lichaam went aan de lagere calorieinname en dat je daardoor dus steeds minder gaat afvallen?
pi_67354185
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:53 schreef dyna18 het volgende:
Wat ik mij nou nog afvraag, kan het zijn dat je lichaam went aan de lagere calorieinname en dat je daardoor dus steeds minder gaat afvallen?
Ja, en dan vooral als je veel te weinig kcal binnen krijgt. Maar dat niet alleen, ook als je lichter wordt heeft je lichaam minder kcal nodig om dat gewicht te onderhouden. Bij elkaar opgeteld kan het best zo zijn dat je steeds langzamer afvalt.
pi_67354274
quote:
Feli dat je hem volbracht hebt.
pi_67354384
Zie hier trouwens mijn afvalgrafiek:

Groen = afvalplan
Rood = gewicht (1x per week gemeten)

Wat je dus ziet is dat het allemaal erg lekker ging, behalve dus deze laatste maand Maart.
pi_67354639
Dyna, je kan ook best wel eens op het welbekende plateau zitten. Volhouden met je eetpatroon (sowieso veel variëren) is het devies.
Ik heb wel eens gelezen dat het lichaamsgewicht wat je bij een plateau hebt een gewicht is wat je eerder langdurig hebt gehad. Bij mij klopte dat ook wel redelijk.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:12:22 #274
35189 Troel
scherp en bot
pi_67354701
Ik heb via buzzer trouwens de nieuwe youw8 weegschaal

Erg grappig, hij hangt aan het netwerk en verstuurd de waardes dus naar internet. Ik zag dat je daar kon laten versturen naar valtaf.nl, dus ik ga eens kijken of het ook mogelijk is om zo'n koppeling te maken voor dieetweb. Geen idee hoor, maar niet geschoten is altijd mis.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67355166
Zou wel tof zijn Troel!
Hier een weekend schandalig los gegaa, was een weekendje weg en er was véél eten, we zijn 3x uit eten geweest en ik heb tussendoor ook gewoon genomen waar ik zin in had. Resultaat: nog niet eens 2 KG er bij Ik had echt meer verwacht, dit is er echt aan het einde van de week weer af
pi_67370273
Klinkt fijn freecell!!

Ik had vanavond oudergesprekken, ik heb gisteren maar even een bak pastasalade gemaakt, en dat beviel goed... Het was ook wel grappig, de jaloerse blikken van collega's met een standaard magnetronmaaltijd...
pi_67385517
Ik meld mij ook maar weer 'ns.
Met een andere avatar... dat wel Excuses voor de visueel-ingestelden onder ons.

Gewicht gaat hier nogal mis. Weeg weer bijna 96 kg.
Beweging ligt het niet aan, fiets nog netjes iedere dag 15-20km en als het niet hoost van de regen ga ik ook in mijn pauze braaf wandelen. (Gek eigenlijk, ik fiets wel door de regen, maar wandelen in de regen vind ik vreselijk) Heb gisteren ook weer voor de zoveelste keer het hardlopen opgepakt. Merk wel dat ik zwaarder ben, hardlopen kost echt veel moeite.

Maar, het aankomen ligt dús aan mijn voeding. Basis is wel goed, maar ik snoep er weer veel te veel bij. Daar ga ik dus maar weer 'ns wat aan doen. Vandaag al de snoeppot kunnen negeren. Is al een verbetering tov gisteren.
***Levi was here***
pi_67386081
Hier gaat het goed! Post wel niet zo actief hier, maar ben gewoon erg druk momenteel....
Binnenkort ben ik er echt weer vaker
Sara
Merel
Ukje
pi_67386691
Ik denk dat ik hier over 9 maanden weer kom.
Ga nu even niet meer lijnen..

Want want...

IK EN MIJN VRIEND ZIJN ZWANGER... En heel blij enzo....
pi_67386930
je vriend is óók zwanger? staat dat al in de krant?
Ja doei.
pi_67386972
Zoiets doe je samen. En niet alleen...

* zucht * de te verwachten reacties hier in dit topic.
lekker voor de hand liggend weer.

DOEI
pi_67387000
ja doei hè!
Ja doei.
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:52:04 #283
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_67387489
gefeliciteerd ymme. enneh, ook als je zwanger bent moet je goed op je eten letten hoor! juist extra! bovendien hóef je als vrouw geen 30 kilo aan te komen (kijk maar naar freecell). veel succes ermee!

(ik vind het persoonlijk gewoon jeukend irritant als mensen zeggen dat ze samen zwanger zijn... maar dat is een kwestie van smaak. samen een kindje krijgen, ja, samen zwanger, nee. kwestie van persoonlijke stylistische voorkeuren )
pi_67387540
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:36 schreef ymme het volgende:
Zoiets doe je samen. En niet alleen...

* zucht * de te verwachten reacties hier in dit topic.
lekker voor de hand liggend weer.

DOEI
je laat je ook wel weer lekker op de kast jagen zeg. 1 reactie, en je vertrekt gelijk weer.

Gefeliciteerd met je zwangerschap, en je kan natuurlijk altijd wat blijven letten op wat je eet, zodat je niet teveel kilo's overhoudt na de zwangerschap..

Levitation, wat balen, maar wat ik me dan afvraag is hoe het snoepen er steeds weer insluipt. Is daar een reden voor? (stress oid?). Hopen dat je het nu weer een beetje vol kan houden.

Fuente, fijn dat het goed gaat joh, en volgens mij ben je niet de enige die het druk heeft de laatste tijd..
pi_67388177
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:10 schreef octopussy het volgende:
Dyna, je kan ook best wel eens op het welbekende plateau zitten. Volhouden met je eetpatroon (sowieso veel variëren) is het devies.
Ik heb wel eens gelezen dat het lichaamsgewicht wat je bij een plateau hebt een gewicht is wat je eerder langdurig hebt gehad. Bij mij klopte dat ook wel redelijk.
Ik had nog nooit van zoiets als een plateau gehoord. Is dat niet psychologisch?
Of is het echt iets waar je lichaam op blijft hangen (en hoe kom je daar dan doorheen?)
pi_67388498
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:52 schreef kwakveense het volgende:
gefeliciteerd ymme. enneh, ook als je zwanger bent moet je goed op je eten letten hoor! juist extra! bovendien hóef je als vrouw geen 30 kilo aan te komen (kijk maar naar freecell). veel succes ermee!

(ik vind het persoonlijk gewoon jeukend irritant als mensen zeggen dat ze samen zwanger zijn... maar dat is een kwestie van smaak. samen een kindje krijgen, ja, samen zwanger, nee. kwestie van persoonlijke stylistische voorkeuren )
Niet per se. Bij mijn weten is het samen in verwachting, vrouw zwanger!

Afijn: gefeliciteerd ymme. En idd: blijf op je eten letten! Lijnen tijdens de zwangerschap is niet OK, maar aan iedere zoete-vreetbui toegeven is ook echt niet handig.
pi_67389139
Ik eet gezonder als nooit tevoren

Ok ik moet jullie gelijk geven, samen in verwachting en ik ben zwanger.
pi_67390018
Gefeliciteerd Ymme
Hier was het ook: samen in verwachting, maar ik alleen zwanger
(al komen sommige mannen wel netjes met hun vrouw mee aan )

Dat ik niet veel zwangerschapskilo's over heb is trouwens dankzij mijn lijf en niet dankzij mij hoor! (fudge-craving!)
pi_67390236
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:53 schreef teigan het volgende:

[..]

Levitation, wat balen, maar wat ik me dan afvraag is hoe het snoepen er steeds weer insluipt. Is daar een reden voor? (stress oid?). Hopen dat je het nu weer een beetje vol kan houden.

Ik ben gewoon een zoetekauw en hou echt heel erg van (dingen met) suiker. Ook als ik een tijd niet gesnoept heb, blijft zoetigheid een gigantische verleiding. Reden is dus hooguit gebrek aan ruggegraat. Maar, gewoon weer kiezen op elkaar (letterlijk en figuurlijk ) en gewoon weer dapper proberen.
***Levi was here***
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:29:31 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_67392650
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:10 schreef freecell het volgende:
Gefeliciteerd Ymme
Hier was het ook: samen in verwachting, maar ik alleen zwanger
(al komen sommige mannen wel netjes met hun vrouw mee aan )

Dat ik niet veel zwangerschapskilo's over heb is trouwens dankzij mijn lijf en niet dankzij mij hoor! (fudge-craving!)
Dat dus inderdaad. Al die vrouwen die zeuren om dat aankomen, daar stond ik dan met zoveel kilo's kwijt

Hoop dat dat dit keer anders is, anders blijft er geen Troel over (niet te hard juichen dames )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67398405
We willen wel wat Troel houden hoor
Anders wordt het ook maar een duffe boel allemaal!
pi_67406468
Hallo,
ik ben Pallas_Athena, hier gekomen via google en wat andere fora en als jullie het niet erg vinden zou ik hier graag ook mijn strijd om af te vallen willen ''delen''. Momenteel ben ik 1.72 meter lang en weeg ik 92 kilo. En ik wil terug naar een gewicht rond de 70 en 75 kilo, dus ik hoop dat dat gaat lukken.
Ik heb weinig ervaring met afvallen, dus ik hoop dat jullie mij er door kunnen helpen

Groeten, P_A
pi_67406556
Welkom Pallas_Athena
Wat is je plan? Ga je je etenspatroon aanpassen/meer sporten?
pi_67406978
Dankjewel.
Voornamelijk meer bewegen, en regelmatiger eten. Ik studeer, en dat is niet echt bevorderlijk voor je ritme. Sinds ik ben gaan studeren ben ik ruim twintig kilo aangekomen, mede omdat ik een tijd aan bed gekluisterd ben geweest. Maar dat is nu gelukkig helemaal over en nu ga ik weer proberen aan mijn gezondheid te werken.
pi_67412653
Veel succes Pallas Athena.
Als ik je een tip mag geven. Maak je plan voor afvallen heel concreet en met details.

Meer bewegen: wat ga je doen dan? Hoe vaak en hoe lang?
Regelmatiger eten: je bedoelt op vaste tijden? En wat ga je eten dan?

Dat helpt je hopelijk om de plannen concreet te maken (en dus makkelijk om uit te voeren).

En natuurlijk helpen wij je wel.

Ter voorbeeld mijn plan waarmee ik begonnen ben:
Ik wil een halve kg per week afvallen.
Ik ga daarvoor 3x per week fitnessen 1,5 uur lang.
Met eten ga ik letten op gezond eten, weinig vet, weinig kcal en veel water.
pi_67412758
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:29 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat dus inderdaad. Al die vrouwen die zeuren om dat aankomen, daar stond ik dan met zoveel kilo's kwijt
Maar jouw lijf is dan ook niet helemaal normaal

Is er een concreet plan om te voorkomen dat het dit keer weer gebeurt?
pi_67412830
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:51 schreef dyna18 het volgende:
Veel succes Pallas Athena.
Als ik je een tip mag geven. Maak je plan voor afvallen heel concreet en met details.

Meer bewegen: wat ga je doen dan? Hoe vaak en hoe lang?
Regelmatiger eten: je bedoelt op vaste tijden? En wat ga je eten dan?

Dat helpt je hopelijk om de plannen concreet te maken (en dus makkelijk om uit te voeren).

En natuurlijk helpen wij je wel.

Ter voorbeeld mijn plan waarmee ik begonnen ben:
Ik wil een halve kg per week afvallen.
Ik ga daarvoor 3x per week fitnessen 1,5 uur lang.
Met eten ga ik letten op gezond eten, weinig vet, weinig kcal en veel water.
Heb je dat eigenlijk nog steeds volgehouden zoveel te sporten?

Het is natuurlijk ook wel belangrijk om haalbare doelen te zetten.
  donderdag 26 maart 2009 @ 03:27:57 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_67418263
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:53 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Maar jouw lijf is dan ook niet helemaal normaal

Is er een concreet plan om te voorkomen dat het dit keer weer gebeurt?

Er wordt op dit moment gekeken welke mogelijkheden tot supplementen er zijn en zodra het de verkeerde kant uit dreigt te gaan, gaat er direct naar sondevoeding gekeken worden, in de hoop het daarmee snel onder controle te krijgen. IN ieder geval sta ik nu al vanaf het begin onder de goede controle en weet ik ook dat ze me niet eerst een aantal maanden laten aanklooien, maar meteen ingrijpen als het mis gaat. (en waarom dan sondevoeding: omdat de kans groot is dat de benodigde sporenelementen en mineralen en dergelijke niet in een cocktail voorkomen die door mijn darmen opgenomen kan worden en daarnaast veilig is voor zwangere vrouwen. Naast dat de tekorten voor mij zelf een probleem kunnen worden, is mijn arts vooral bang dat de baby echt te weinig binnen gaat krijgen)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67431176
Welkom Pallas_Athena
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:17 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik ben gewoon een zoetekauw en hou echt heel erg van (dingen met) suiker. Ook als ik een tijd niet gesnoept heb, blijft zoetigheid een gigantische verleiding. Reden is dus hooguit gebrek aan ruggegraat. Maar, gewoon weer kiezen op elkaar (letterlijk en figuurlijk ) en gewoon weer dapper proberen.
Hier hetzelfde probleem. Maaltijden zijn niet erg veranderd, alleen zoet beleg wat vaker en tussendoor snoepen, en nu zit ik ook boven de 90kg En ondanks dat ik er flink van baal kan ik me niet genoeg motiveren om er mee te stoppen. Beetje het gevoel alsof het toch niet helpt, ook al weet ik wel beter.

Succes met de kiezen op elkaar
pi_67431446
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:55 schreef omearos het volgende:
Welkom Pallas_Athena
[..]

Hier hetzelfde probleem. Maaltijden zijn niet erg veranderd, alleen zoet beleg wat vaker en tussendoor snoepen, en nu zit ik ook boven de 90kg En ondanks dat ik er flink van baal kan ik me niet genoeg motiveren om er mee te stoppen. Beetje het gevoel alsof het toch niet helpt, ook al weet ik wel beter.

Succes met de kiezen op elkaar
Jij ook succes!
Ik zou best graag zoetigheid gewoon vies willen vinden. Ken best wat mensen die dat hebben, lijkt me ideaal.
***Levi was here***
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:06:47 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_67431620
Hebben de andere moeders dat ook trouwens, dat je krampachtig probeert om je kind niet dezelfde weg te laten bewandelen als jij?
Ik ben (heel erg volgens mijn moeder) best streng voor Ruben met wat hij wel en niet mag hebben en heb soms zelf ook wel het gevoel dat ik misschien te streng ben en dat ik hem best wel eens een pleziertje mag gunnen. Maar toch ben ik ook bang dat hij uiteindelijk het figuur van zijn moeder krijgt zeg maar

Ruben is trouwens helemaal niet heel erg een zoetekauw, hij is net zo blij met zure dingen zoals yoghurt en karnemelk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')