abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66813800
Wat gaan ze precies doen dan?
Sanity is (not) statistical
pi_66820896
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 23:38 schreef Maeghan het volgende:
Wat gaan ze precies doen dan?
me helemaal onderzoeken niet alleen mijn dik zijn maar ook andere dingen ik heb een druk schema. Dus ik ben benieuwd. En ik vind het een beetje spannend. En mijn schatting wanneer ik in mijn nieuw huisje zit is eind april begin mei
  Licht Ontvlambaar zondag 8 maart 2009 @ 12:40:40 #253
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_66821704
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:53 schreef zesje het volgende:
Ben eindelijk weer aan 't afvallen gelukkig. Reden waarom het moeilijk ging is dat ik alles vasthield, dwz kon heel slecht naar de wc en hield vocht vast. Waarom het nu wel gaat geen idee, ik heb de afgelopen week iedere ochtend op de nuchtere maag een paar glazen warm water gedronken, een kuur Floracare gedaan en ben nu bijna 100 dagen gestopt met roken. Mijn osteopaat beweert dat je lichaam in cycli van 100 dagen functioneert. Wat het was weet ik niet maar ben erg blij dat er weer beweging inzit!
Zesje, jij ook hier
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 8 maart 2009 @ 12:46:42 #254
105850 Fuente
mamamuts
pi_66821902
Ik ben er nog steeds hoor! Alleen even heel druk met werk, moet er echt weer inkomen. Afvallen lukt ook niet echt, maar aankomen gebeurt gelukkig ook niet!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66833549
quote:
Op zondag 8 maart 2009 12:40 schreef Sjeen het volgende:
Zesje, jij ook hier
Sjeen!
Kicken hoor dat je zoveel bent afgevallen! Lukt het nog een beetje?
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_66833554
Maeghan, sterkte, het klinkt als een klote situatie..

Ik ben alweer terug, lekker gegeten afgelopen weekend, en vandaag nog een mooi stuk gewandeld.. Op de terugweg was ik op zoek naar een radiostation en al zoekende kwam ik in een flitsmelding terecht die een waarschuwing gaf voor mijn route.. Maar goed ook, want deze had ik anders echt niet gezien....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Licht Ontvlambaar zondag 8 maart 2009 @ 19:25:32 #257
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_66834941
quote:
Op zondag 8 maart 2009 18:38 schreef zesje het volgende:

[..]

Sjeen!
Kicken hoor dat je zoveel bent afgevallen! Lukt het nog een beetje?
Ik was nog veel meer afgevallen Toen wij ons gezien hebben, woog ik minder dan 80 kilo... Doordat alles een beetje losser is geweest dat afgelopen jaren, meer drank, meer snoepen ben ik weer opgeklommen. Sinds afgelopen week weer op strenger regime, oa alleen nog maar alcohol in het weekend en weer meer regelmaat met eten... Het begin is er weer dus en ik hoop tegen de verjaardag van Isa weer onder de 80 te zitten.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_66835906
Ha wb Teigan! Ik ben vandaag gezellig met je op een verjaardag geweest
Is iedereen al weer terug dan? Of ben je eerder weg gegaan?
pi_66836029
Ik ben eerder weggegaan, omearos is ook alweer thuis, de rest is nu aan het eten in Amersfoort.

Ik krijg morgen een lesbezoek(en eerder was er ook sprake van morgen mijn functioneringsgesprek), dus ik wilde op tijd thuis zijn.... Als ik mee was gaan eten was ik pas om 11 uur of later thuis geweest, terwijl de wekker morgen om 6 uur weer gaat..

ik had al gehoord dat je mijn tegengekomen was... Hij had het er nog over dat Leander hard zijn best deed om bij hem te komen....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 9 maart 2009 @ 07:47:57 #260
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66849420
Hopelijk komt er wat uit Riann, en helemaal fijn als het makkelijk te verhelpen is.

Gisteravond was gezellig.

Mijn medicijnen zijn nu helemaal klaar, dus tot ik met de volgende ga starten (maar dat duur ws wel even) ben ik ontopic. Vandaag en morgen cursus voor mijn werk, incl. lunch. Maar dat is makkelijk, het zijn niet de meest lunches. Dus dat gaat goed komen. Over een maand ga ik een paar maanden aan de pil, dus ik kan statisch wetenschappelijk bijhouden of dat iets met je gewicht doet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66849485
wat fijn YP!

Ik hoop zo dat alles helemaal goed blijft gaan! Geniet van je medicijnvrijheid

en bedankt voor je reactie in het andere topic dat waardeer ik echt enorm
Ja doei.
pi_66849879
Alles in orde met je, Moblo. Ik hoorde al dat je onderuit was gegaan en ik vind het eng klinken, onderuitgaan op een motor

Maeghan, klinkt alsof eea nu een beetje uit de hand aan het lopen is. Valt er niet met je ouders te praten!?

Weekend was heel erg tof. Ik was gisteren om iets voor enen thuis Die trein van 22:08 had ik niet moeten missen, nu vertrok ik pas na 23:08 vanaf Amersfoort.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66850020
ja, ik had best wel even hoi willen komen zeggen, maar motor proberen te maken had wat prioriteit...
heb er niets aan overgehouden uiteindelijk en de motor is ook niet veel beter geworden maaaaaar hij rijdt nog en uiteindelijk zit de kuip er weer ' ongeveer ' op
Ja doei.
pi_66850131
Nou ja, mooi dat jij er niets aan over hebt gehouden en fijn dat de motor nog rijdt (zij het met enig plak en knipwerk )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66850166

het was leuk dus?

nog jurken gehosseld?
Ja doei.
pi_66851704
Dieetclubweekend met heerlijke taart, risotto, trifle, enz. en toch nog afgevallen Komt vast door al het wandelen.
Ik vond het gezellig (ook al keek ik soms wat afwezig) en ik ga ook maar eens proberen om zelf risotto te maken.

Wie komen mij zaterdag nog aanmoedigen bij de CPC-loop? En wie doen er nog meer mee? Gisteren lagen mijn startnummer en chip in de brievenbus, nu gaat het echt gebeuren.
pi_66851798
Risotto is lekker hè, Omearos Ik ben nog niet op de weegschaal gaan staan, denk dat ik dat na een balansmaandje maar eens aandurf

We zijn jurken wezen kijken, Moblo, maar er is geen jurk aangeschaft. Wel hebben we de hele schaal met chocolade en spekkies bijna opgegeten in de winkel
pi_66851826

CPC ga ik niet halen helaas, wel de Marikenloop hoop ik

succes iig
Ja doei.
pi_66851954
Moblo, jij hebt ook wel pech met het motorrijden zeg Ik hoop dat je je motor weer een beetje snel op orde krijgt en dat je zelf natuurlijk weer goed ontdeukt

Trouwjurken kijken was weer erg leuk En als ik mocht beslissen over Pan's jurk, dan wist ik het wel
pi_66851999
octo: op MF in het yamaha diversion topic staan de foto's van zaterdag

maar hij is weer een beetje heel met kuipruit ziet hij er iig beter uit
en zelf ben ik ook wel weer ontdeukt

volgend uitje ga ik gewoon wel langskomen
Ja doei.
pi_66852239
Lief had gisteren ook de motor weer eens van stal gehaald. Hij moest eerst een kwartier aan de accu van de auto voordat er mee gereden kon worden Accu is wellicht niet meer goed. Maarja, hij heeft ook zeker een halfjaar stilgestaan

Met dat zonnetje krijg ik wel zin om lekker te rijden.

Ga je fulltime werken, zijn je weekenden ook ineens heel snel volgepland
pi_66852346
je bent de beheerder van je eigen agenda hè?

maar herkenbaar: was ook blij dat ik eindelijk eens een zaterdagavond en een hele zondag (aaneensluitend dus) thuis was heerlijk!
Ja doei.
pi_66858717
De motor hier doet het ook weer, en er zitten nu goede lampen in zodat mijn vriend niet steeds met groot licht hoeft te rijden. Ik heb er nog niet op gereden, maar ik heb ook nog geen motorbroek. Hebben jullie nog tips waar ze relatief goedkope broeken verkopen? Ik wil namelijk wel rijden, maar ook nog verder afvallen, en dan is een dure broek zo zonde van het geld Daarnaast heb ik ook gewoon niet zoveel te besteden. Misschien moet ik maar snel genoeg afvallen zodat ik de broek van mijn vriend pas

Gezond eten gaat nu trouwens wel beter nu ik met stage begonnen ben. Ik verveel me minder en heb gewoon minder tijd om aan snoepen te denken, ik moet er zelfs aan denken om op tijd te lunchen. Braaf elke dag boterhammen mee ipv iets uit de kantine halen. Als ik dit volhou moet het afvallen wel weer gaan lukken. Grootste valkuil nu is 's ochtends geen zin hebben om brood te smeren.
pi_66859242
Ik zou niet bezuinigen op motor kleding, dan maar liever een broek kopen die je voorlopig goed kan insnoeren
Ja doei.
  maandag 9 maart 2009 @ 15:34:31 #275
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_66863885
Ik dacht dat ik had gepost maar is mijn post op mysterieuse wijze verdwenen. Ah, ik weet het al, ik kreeg weer eens een reclamesite toen ik op invoeren drukte en toen was ik het gelijk zat.
quote:
Op maandag 9 maart 2009 10:14 schreef octopussy het volgende:
Trouwjurken kijken was weer erg leuk En als ik mocht beslissen over Pan's jurk, dan wist ik het wel

Trouwjurken kijken is zeker leuk! En die jurk is in ieder geval de leukste jurk die ik tot nu toe heb gezien. Maar ik ben er nog niet helemaal uit of deze het wel is. Zaterdag ga ik in Utrecht verder kijken. Ik ben niet lastig hoor . En eerst vriendlief eens die hoge hoed met veer uit zijn hoofd praten ...

Weekendje was zeker gezellig . Vooral lekker gegeten! Die banoffeepie was overheerlijk . Die moet ik eens vaker doen (lees: receptje? )

Moblo: ben je van je motor afgevallen? Ai, dat lijkt mij pijnlijk. Ook niet zo leuk voor je moter... Sterkte

Omearos: CPC is de 14e toch? Dan kan ik helaas niet. Veel plezier en succes dan!
pi_66863905
quote:
Dat is wel de laatste plek waar ik het zou verwachten Ik kan wel even kijken, en bij een zaak hier in de buurt die ik als tip van iemand anders kreeg. Ik sleep mijn vriend wel mee om te beoordelen of het goede broeken zijn. En anders nog maar even wachten.
quote:
Op maandag 9 maart 2009 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou niet bezuinigen op motor kleding, dan maar liever een broek kopen die je voorlopig goed kan insnoeren
Ik zal eens kijken wat er is.
pi_66864189
anders heeft hans van wijk (zoetermeer) een koopjeshoek, waarvan de kleding al vaak daar jaren hangt en officieel de ekeuren niet meer 'geldig' zijn.
Ja doei.
  maandag 9 maart 2009 @ 16:39:09 #279
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_66864313
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:28 schreef omearos het volgende:

[..]

Dat is wel de laatste plek waar ik het zou verwachten Ik kan wel even kijken, en bij een zaak hier in de buurt die ik als tip van iemand anders kreeg. Ik sleep mijn vriend wel mee om te beoordelen of het goede broeken zijn. En anders nog maar even wachten.
[..]

Ik zal eens kijken wat er is.
Lidl heeft vaak motorspullen. Wij hebben helmen van de Lidl. Voor de brommers.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  maandag 9 maart 2009 @ 16:52:26 #280
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_66864843
De Banoffee Pie, had het recept vanochtend al gemaild naar Omearos, dus dat is makkelijk.

De bodem: verkruimelde (chocolate chip) koekjes. Beetje gesmolten boter erdoorheen en mengen en dan aandrukken in een bakvorm. Ik gebruik er altijd eent bakvorm van 24 cm. als je een springvorm gebruikt, dan even bakpapier op de bodem doen. Vervolgens even een half uurtje in de koelkast, zodat de bodem een beetje hard wordt en je de caramel beter uit kunt smeren.

De caramellaag: je neemt een blikje gecondenseerde melk (in de supermarkt te vinden bij de aziatische producten, het is een blikje met een friese vlag erop meestal), dat kook je (blikje gewoon dicht laten) anderhalf uur in een pan met water. Goed laten afkoelen erna. Gewoon in diezelfde pan laten staan, geen koud water erbij doen, niet het blikje open maken, krijg je hele lelijke brandwonden van namelijk.
Maar afijn, als die caramel eenmaal is afgekoeld, dan doe je die over de bodem heen. Je snijdt een aantal bananen en die doe je in plakjes over de caramel en daarover heen doe je weer slagroom (bakje van 250 ml stijfkloppen, evt met wat oploskoffie er doorheen voor de smaak).
En dan heb je banoffee pie.
pi_66865899
Die bannofee pie was lekker, zelfs al ben ik niet zo dol op bananen, die ga ik hier thuis ook nog eens maken..

Ik had zonet een foldertje in de bus met een uitnodiging voor een gratis proefsessie van de heerlijke, voedzame herbalife shakes... Ik krijg wel regelmatig van die briefjes in de bus, maar deze vond ik wel grappig.. Kun je op een vrijdagavond alle soorten shakes gaan proeven..

Mijn lesbezoek is goed verlopen vandaag! Ik ben er ook wel blij mee, het is de v5 klas waar ik eerder veel moeite mee had, en het gaat gewoon steeds leuker...
pi_66871287
quote:
Op maandag 9 maart 2009 08:37 schreef Isabeau het volgende:
Alles in orde met je, Moblo. Ik hoorde al dat je onderuit was gegaan en ik vind het eng klinken, onderuitgaan op een motor

Maeghan, klinkt alsof eea nu een beetje uit de hand aan het lopen is. Valt er niet met je ouders te praten!?

Weekend was heel erg tof. Ik was gisteren om iets voor enen thuis Die trein van 22:08 had ik niet moeten missen, nu vertrok ik pas na 23:08 vanaf Amersfoort.
Ik geloof niet dat ze erg open staan voor rationeel gedrag. Ik geef het maar op, denk ik.
pi_66872234
quote:
Op maandag 9 maart 2009 19:52 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ze erg open staan voor rationeel gedrag. Ik geef het maar op, denk ik.
als je het nu laat rusten, heb je dan geen kans dat ze over een maand of 2 weer bijgedraaid zijn? En hoe gaat het nu met je , is hij alweer thuis?
  maandag 9 maart 2009 @ 20:19:04 #284
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66872329
O ja moblo, je was gevallen. Gelukkig maar dat je er zo goed afgekomen bent. graag gedaan, ging gewoon echt te ver, zelfs al ben jij zelf niet altijd een lieverdje

Lekker gaan teigan, wie weet is het wel lekker. Super van die les!

Nou heb ik dus wel de banoffee gemist. Moet ik echt weer eens zelf maken. Anna wil vast helpen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_66872622
quote:
Op maandag 9 maart 2009 20:19 schreef YPPY het volgende:
O ja moblo, je was gevallen. Gelukkig maar dat je er zo goed afgekomen bent. graag gedaan, ging gewoon echt te ver, zelfs al ben jij zelf niet altijd een lieverdje

Lekker gaan teigan, wie weet is het wel lekker. Super van die les!

Nou heb ik dus wel de banoffee gemist. Moet ik echt weer eens zelf maken. Anna wil vast helpen.
ik heb wel betere dingen te doen die dag geloof ik.... Komend weekend naar de woonbeurs, mijn moeder is jarig, en we gaan bij ons nieuwe huisje langs....

leuk om je hier weer te zien yppy, en jammer dat ik je gisteren niet heb kunnen spreken, was wel benieuwd hoe het nu met je gaat..
pi_66872787
quote:
Op maandag 9 maart 2009 20:17 schreef teigan het volgende:

[..]

als je het nu laat rusten, heb je dan geen kans dat ze over een maand of 2 weer bijgedraaid zijn? En hoe gaat het nu met je , is hij alweer thuis?
Jawel, hij is er weer. Gisteren was het wel gezellig. Maar nu ben ik eigenlijk boos op hem, want hij was van het weekend vlakbij een Lush winkel en ik had gevraagd of ie conditioner voor me kon halen. Als hij zegt dat ie dat doet, verwacht ik dat ook. Dus nu blijkt dat ie geen zin had om eerder uit bed te komen (hij zei: "ja ik was laat wakker" ik zei: daar heb je nou wekkers voor) dus hij heeft geen conditioner gehaald. En dat vind ik lullig, want hij weet dat ik niet tegen conserveermiddelen op mijn huid kan. Blijkbaar is een half uurtje eerder opstaan te veel moeite voor hem. *mopper*
pi_66873452
tja, mannen blijven mannen he... Soms hebben ze zulk soort dingen echt niet door..

Maar ik kan me voorstellen dat je baalt..
pi_66873605
O ja, ik had het afgelopen weekend over een reclame, deze bedoel ik.
pi_66874116
quote:
Op maandag 9 maart 2009 20:50 schreef teigan het volgende:
tja, mannen blijven mannen he... Soms hebben ze zulk soort dingen echt niet door..

Maar ik kan me voorstellen dat je baalt..
Ja, soms lijkt een lesbische relatie me een stuk minder vermoeiend.
pi_66874661
ik denk dat dat ook zijn nadelen heeft... Ik hou het wel bij mijn , die mannendingen neem ik dan wel voor lief..
  maandag 9 maart 2009 @ 22:34:05 #291
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_66878199
Ik hou het ook lekker bij een man Vrouwen vind ik vaak net zo onbegrijpelijk als kerels

Vandaag weer niet echt supernetjes gegeten (negerzoenen op m'n werk wegens een verjaardag / ernstig energietekort wegens te laat naar bed), maar wel weer lekker Evy gelopen. Alleen zonder MP3-speler, want de accu was leeg. Gelukkig wist ik wat ik moest lopen en zijn de loopstukken niet zo kort dat je constant op de tijd moet letten.
  maandag 9 maart 2009 @ 22:50:38 #292
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_66878868
We hebben gister trouwens 4 km gelopen Jojo. Het was 2 km naar de stoplichten.
Vandaag 4,5 km gelopen en dat ging eigenlijk ook wel goed. Zou mijn conditie nu echt terug komen??
  maandag 9 maart 2009 @ 22:57:21 #293
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_66879160
Was dat 4 km? Wow, wat zijn we goed dan
O, heb je toevallig terwijl je die route aan het nakijken was en passant ook nog de oplossing voor het " Mysterie van de stoplichten" annex "Welk bospad heeft Pan genomen?" gevonden?

En je conditie komt vast ondertussen wel weer terug Liejannuh. Je bent zo fanatiek bezig, die durft echt niet weg te blijven Voelt het fietsen naar je werk nu ook al weer wat makkelijker aan?
  maandag 9 maart 2009 @ 23:30:54 #294
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_66880647
Dit is de route die we hebben gelopen (enkele reis dan).
Ik zie werkelijk geen huizen met een bospad. Pandorah heeft echt een zwart gat gevonden!

Fietsen gaat wel al wat beter, maar nog niet zoals ik wil. Het stukje door de duinen is echt slopend! Net over de helft en dan een beetje duin op, duin af fietsen tegen de wind in.
  maandag 9 maart 2009 @ 23:34:05 #295
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66880761
Jammer idd dat we elkaar niet hebben gesproken teigan. Hoe het gaat? Wel bij de psych bespreken weer met medicijnen te beginnen. Zegt wel genoeg denk ik.

Hij klinkt als een echte vent Maaghan, je moet het voor hem uitspellen en in 10voud overhandigen en inspreken op een zich herhalende mp3 speler die je vastplakt aan z'n oren. Dan gaat het de volgende keer vast goed.

Wel een leuk stuk gelopen, 4 km! Het raadsel van het zwarte gat in de tijd. Ben wel benieuwd naar de oplossing.

Die conditie moet gewoon terugkomen Liejannuh, zo goed als jij bezig bent.

-edit-
*alfa, beta, charlie, chocolade*

[ Bericht 2% gewijzigd door YPPY op 09-03-2009 23:54:01 ]
*OUD heilige*
pi_66882410
Je moet ook met Google Earth kijken als je het zwarte raadsel wilt oplossen .
Het is daar waar de Boshoffweg een flauwe bocht naar links gaat (na de Molenbeekweg). Je ziet het bospad niet (duh, daar is het te klein voor of ik heb een verouderde versie ). Maar het gaat om de huizen van de Karel van Genreweg. Daar liep ik achterlangs. Zo, is dat raadsel ook weer opgelost .
pi_66894953
Vraagje over lightjam (jam zonder suiker), hoeveel kcal bevat zulke jam in NL? Ik heb vandaag een frambozenjam gehaald zonder suiker met slecht 40 kcal per 100 gram! Kan dat wel? Volgens voedingscentrum heeft halva jam zonder suiker nog 132 kcal per 100
  dinsdag 10 maart 2009 @ 13:59:12 #298
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_66895254
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:51 schreef heaven7 het volgende:
Vraagje over lightjam (jam zonder suiker), hoeveel kcal bevat zulke jam in NL? Ik heb vandaag een frambozenjam gehaald zonder suiker met slecht 40 kcal per 100 gram! Kan dat wel? Volgens voedingscentrum heeft halva jam zonder suiker nog 132 kcal per 100
Ik zal thuis eens kijken. Heb halvajam van AlbertHeijn, daar zit minder suiker in een geen zoetstoffen. Weet niet uit mijn hoofd hoeveel kcal het is.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_66896834
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:59 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik zal thuis eens kijken. Heb halvajam van AlbertHeijn, daar zit minder suiker in een geen zoetstoffen. Weet niet uit mijn hoofd hoeveel kcal het is.
Die's lekker, ja! Omdat ze 'm hier niet hebben, koop ik vaak bio-jam, geen toegevoegde suiker, beetje appel erbij om het dikker te maken Smaakt, als je eraan gewend bent, zoveel lekkerder: fruitiger en niet zo mierzoet.
pi_66903040
Ik kreeg vandaag van leerlingen de vraag of ik afgevallen was.... Wat goed zittende kleding al niet doet....

Zo denk ik nog even hardlopen, en dan lekker eten..

[ Bericht 22% gewijzigd door teigan op 10-03-2009 17:45:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')