Ik zit net aan mijn ontbijtje en ga zo maar lekker even sporten. Gisteren met mijn mams naar de bibliotheek geweest en daar een kookboek/dieetboek van Libelle meegenomen voor receptideetjes. Maar nu hebben ze in dat boek de dagmenu's verdeeld in 'streng/verwen/standaard' dagen.
Volgens de schrijvers van Libelle mag je streng max 4 dagen volhouden en dan val je in die 4 dagen 2 kilo af

Uh...om 2 kilo af te vallen (en dan heb ik het over vetweefsel en niet over vocht etc) moet je 12.800 kcal minder eten dan normaal (of meer verbranden) en dat betekent dus 3200 kcal minder dan normaal per dag. En je mag nog eten ook!

En ik altijd maar denken dat ze bij Libelle toch een beetje 'normaal' doen, niet dus. Streng ziet er overigens uit als een standaarddag voor mij

De verwendagen zijn trouwens nonsens, dan kan je net zo goed een dagje niet op je lijn letten want je mag continue lekkere dingen als minimarsjes, koekjes, gebakjes etc.
Voorbeeldverwendag:
O: exotische fruitsalade met amandelen
T: cappuccino met een bagel met peer en chocolade
L: broodje halfom en een broodje met zoet beleg (2 maisbolletjes)
T: thee met cacaoboontjes en sinaasappel
A: pannenkoeken of poffertjes met een ijsje naar keuze toe
T: koffie met een punt vruchtenvlaai
Andere dagen bevatten tompouces, milkshakes en patat.

Na zo'n dag heb je zeker weer een strenge dag nodig

Het is mij onduidelijk waarom je op een verwendag op elk eetmoment per se moet snoepen.
Anyway, ik eet wel lekker mijn volkorenboterham met appelstroop, glaasje karnemelk en mandarijntje op
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."