abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66288884
Vorige topic: Fok! Dieetclub #276 - Liever zonder roze koeken ;-)

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66288950
Die spinaziezaadjes en ketchup noemde ik dan ook als voorbeeld van aso grappen. Brrr. Dat stel trok in een nieuw huis, en de bruid had de weken voorafgaand aan het huwelijk alles gepoetst en opgeruimd, krijg je zoiets
pi_66289102
Maar...hadden hun vrienden en/of familie geen verstand? Of een rekening te vereffenen? Je wéét toch dat het absoluut niet leuk is?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66289532
Die domme mensen zijn er gewoon. Helaas. Zie dat goed gebeuren straks in de vriendenkring van m'n broertje als die gaan trouwen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66289608
Je zou bijna een beveiligingsbedrijf huren voor de dag van je bruiloft om in je huis te zitten
pi_66289696
Het is net wat je als grapje ziet... Ik zou het ook absoluut niet kunnen waarderen...

Maarja, zo heb ik ook iets tegen de meeste stukjes die je op bruiloften langs ziet komen....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_66289735
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 19:46 schreef Isabeau het volgende:
Maar...hadden hun vrienden en/of familie geen verstand? Of een rekening te vereffenen? Je wéét toch dat het absoluut niet leuk is?
Ik vind dat ook absoluut stompzinnig. Maar dat bad vol hartjes, daar zou ik echt wel om kunnen lachen
pi_66290140
Ik vind Pasen de afgelopen jaren zo geweldig omdat dan mijn lievelingssnoep weer te koop is, namelijk gedrageerde eitjes. Dat zijn chocoladeeitjes met een harde suikerlaag er omheen. Echt goddelijk lekker spul

Vanmiddag liep ik bij de Hema naar binnen en ja hoor, daar lagen ze weer Maar toen was ik zo stom om de verpakking te lezen maar liefst 517 kcal per 100 gram en het kleine zakje was 150 gram

Laten staan dus
pi_66290532
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 19:59 schreef Isabeau het volgende:
Je zou bijna een beveiligingsbedrijf huren voor de dag van je bruiloft om in je huis te zitten
Of gewoon ervoor zorgen dat je alle sleutels al weken van tevoren (voordat ze doorkrijgen dat ze een kopietje kunnen maken) al zelf in huis hebt

De enigen die onze sleutel hebben zijn mijn ouders en die heb ik van tevoren gezegd dat ik zoiets dus echt niet op prijs stel... en die luisteren goed naar mij
pi_66291276
Gelukkig hebben wij straks alle sleutels weer in handen als wij gaan verhuizen...

niet dat er al een trouwdatum geprikt is hoor, maar we kunnen dus wel even goed nadenken wie we de reservesleutels geven tegen die tijd..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 20 februari 2009 @ 21:48:18 #11
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_66295007
TVPizza
pi_66296017
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 21:48 schreef Jojogirl het volgende:
TVPizza
Ja lekker, ik heb net een groentepizza van AH Excellent op - die zijn erg lekker. 710 kcal, dus op zich valt het nog mee als avondmaaltijd.
Sanity is (not) statistical
pi_66306417
Ik zit net aan mijn ontbijtje en ga zo maar lekker even sporten. Gisteren met mijn mams naar de bibliotheek geweest en daar een kookboek/dieetboek van Libelle meegenomen voor receptideetjes. Maar nu hebben ze in dat boek de dagmenu's verdeeld in 'streng/verwen/standaard' dagen.

Volgens de schrijvers van Libelle mag je streng max 4 dagen volhouden en dan val je in die 4 dagen 2 kilo af Uh...om 2 kilo af te vallen (en dan heb ik het over vetweefsel en niet over vocht etc) moet je 12.800 kcal minder eten dan normaal (of meer verbranden) en dat betekent dus 3200 kcal minder dan normaal per dag. En je mag nog eten ook! En ik altijd maar denken dat ze bij Libelle toch een beetje 'normaal' doen, niet dus. Streng ziet er overigens uit als een standaarddag voor mij

De verwendagen zijn trouwens nonsens, dan kan je net zo goed een dagje niet op je lijn letten want je mag continue lekkere dingen als minimarsjes, koekjes, gebakjes etc.
Voorbeeldverwendag:
O: exotische fruitsalade met amandelen
T: cappuccino met een bagel met peer en chocolade
L: broodje halfom en een broodje met zoet beleg (2 maisbolletjes)
T: thee met cacaoboontjes en sinaasappel
A: pannenkoeken of poffertjes met een ijsje naar keuze toe
T: koffie met een punt vruchtenvlaai

Andere dagen bevatten tompouces, milkshakes en patat. Na zo'n dag heb je zeker weer een strenge dag nodig Het is mij onduidelijk waarom je op een verwendag op elk eetmoment per se moet snoepen.

Anyway, ik eet wel lekker mijn volkorenboterham met appelstroop, glaasje karnemelk en mandarijntje op
pi_66306429
Hm, als ik zo'n " verwendag" zie, dan eet ik toch liever mijn boterhammetjes... Heb ik zelfs nog een kans dat ik lager in kcal uitkom...
pi_66306437
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 08:07 schreef teigan het volgende:
Hm, als ik zo'n " verwendag" zie, dan eet ik toch liever mijn boterhammetjes... Heb ik zelfs nog een kans dat ik lager in kcal uitkom...
juist als ik 's avonds van plan ben pannenkoeken, patat of gebak te eten doe ik de rest van de dag rustig aan Hoef je toch niet direct van 's morgens t/m 's avonds los te gaan?? Nou ja, misschien op je verjaardag een keer. En ik had bij die verwendagen wel iets als dagmenu's voor kerst en pasen en dergelijke verwacht: niet dus.

De standaarddagenmenu's zien er overigens heel normaal uit.
pi_66306459
Ik eet de dag erna wel wat minder.... Overdag minder eten omdat ik 's avonds iets bepaalds ga eten doe ik niet zo snel... En meestal ben ik de dag erna dan nog wel zo vol dat ik automatisch minder eet...
pi_66309584
Hoi! Ben ook weer van de partij.
Was van plan deze week weer wat strenger te worden voor mezelf en weer te gaan sporten. Maar ik ben ongesteld en er eigenlijk best ellendig van. Wordt dus afwachten hoe het zich deze week ontwikkelt. Vanmorgen maar niet op de weegschaal gaan staan, pastte mijn trouwring al niet meer door het extra vocht dat ik vast houd, dus de weegschaal mijdt ik maar even.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_66309730
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind Pasen de afgelopen jaren zo geweldig omdat dan mijn lievelingssnoep weer te koop is, namelijk gedrageerde eitjes. Dat zijn chocoladeeitjes met een harde suikerlaag er omheen. Echt goddelijk lekker spul

Vanmiddag liep ik bij de Hema naar binnen en ja hoor, daar lagen ze weer Maar toen was ik zo stom slim om de verpakking te lezen maar liefst 517 kcal per 100 gram en het kleine zakje was 150 gram

Laten staan dus

Ik heb net weer een koek op die ik eigenlijk wilde laten staan. Maar ja, had het bezoek maar meer koek moeten eten. Dat is niet mijn schuld.
pi_66309920
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:12 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Ik heb net weer een koek op die ik eigenlijk wilde laten staan. Maar ja, had het bezoek maar meer koek moeten eten. Dat is niet mijn schuld.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_66311605
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:42 schreef teigan het volgende:
Gelukkig hebben wij straks alle sleutels weer in handen als wij gaan verhuizen...
Wij hadden ook alle sleutels zelf, maar aangezien wij geen auto hebben gingen er even wat schoonzussen de cadeautjes wegbrengen tijdens het feest.
Nuja, de boel was verschoven en er hing een slinger voor het raam (en oja, Nemo zat op de WC Als je onze Nemo kent zie je de lol er wel van in denk ik). Ik had het kunnen verwachten met mijn familie en we vonden het ook niet erg.
De volgende dag stond de boel na een kwartiertje schuiven weer op z'n plek. En als je meubels verschuift geeft dat enorm veel stof, dus ze hadden al even gezogen

De meeste zooi was afkomstig van cadeautjes Daar ben je echt tijden mee aan het uitpakken en opruimen

En Isa: vet goed dat je de eitjes hebt laten staan!
pi_66311732
Oprah was deze week bij Tom Cruise thuis en de kinderen hadden een eigen soort speelhoek. En daar lag Nemo, dus ook daar nog steeds geliefd
pi_66311771
ik heb niet het idee dat wij risico lopen om in de zeik genomen te worden. We voeren de avond ervoor gewoon iedereen dronken
Ja doei.
pi_66315549
Bij ons heeft gelukkig niemand zoiets raars uitgehaald. WIj hebben dan ook een familie met een FIJN gevoel voor humor ... en we hebben niemand de sleutel gegeven natuurlijk
pi_66325444
Bij ons waren er alleen wat slingers en ballonnen opgehangen, maar ik was zwanger, dus ze durfden vast niet meer.

Baal wel dat ik nu al een week nu ben gaan lopen. Misschien morgen toch maar proberen of het weer gaat.
En we hebben een auto gekocht. Een paarse.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66328344
Paars is leuk (en het allerbelangrijkste aan een auto, de kleur )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')