Ik vind dat ook absoluut stompzinnig. Maar dat bad vol hartjes, daar zou ik echt wel om kunnen lachenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:46 schreef Isabeau het volgende:
Maar...hadden hun vrienden en/of familie geen verstand? Of een rekening te vereffenen? Je wéét toch dat het absoluut niet leuk is?
Of gewoon ervoor zorgen dat je alle sleutels al weken van tevoren (voordat ze doorkrijgen dat ze een kopietje kunnen maken) al zelf in huis hebtquote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:59 schreef Isabeau het volgende:
Je zou bijna een beveiligingsbedrijf huren voor de dag van je bruiloft om in je huis te zitten
Ja lekker, ik heb net een groentepizza van AH Excellent op - die zijn erg lekker. 710 kcal, dus op zich valt het nog mee als avondmaaltijd.quote:
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 08:07 schreef teigan het volgende:
Hm, als ik zo'n " verwendag" zie, dan eet ik toch liever mijn boterhammetjes... Heb ik zelfs nog een kans dat ik lager in kcal uitkom...
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind Pasen de afgelopen jaren zo geweldig omdat dan mijn lievelingssnoep weer te koop is, namelijk gedrageerde eitjes. Dat zijn chocoladeeitjes met een harde suikerlaag er omheen. Echt goddelijk lekker spul
Vanmiddag liep ik bij de Hema naar binnen en ja hoor, daar lagen ze weerMaar toen was ik zo stom slim om de verpakking te lezen
maar liefst 517 kcal per 100 gram en het kleine zakje was 150 gram
![]()
Laten staan dus
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:12 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Ik heb net weer een koek op die ik eigenlijk wilde laten staan. Maar ja, had het bezoek maar meer koek moeten eten. Dat is niet mijn schuld.
Wij hadden ook alle sleutels zelf, maar aangezien wij geen auto hebben gingen er even wat schoonzussen de cadeautjes wegbrengen tijdens het feest.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:42 schreef teigan het volgende:
Gelukkig hebben wij straks alle sleutels weer in handen als wij gaan verhuizen...
haha grappigquote:Op zondag 22 februari 2009 05:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik vraag me al een tijdje af wat je qua voedingswaarde nou beter kan eten: aardappels, pasta of rijst. Dus dat heb ik vannacht uitgezocht compleet met excel-berekeningenOm het nog wat uitgebreider te doen heb ik er ook brood (volkorenbrood), tortilla's (alleen het omhulsel dus), linzen (klinkt zo gezond) en quinoa (schijnt enorm gezond te zijn) bijgehaald. Aanvankelijk had ik alles per 100 gram bekeken, maar dan is er een enorm verschil in kcal (van 86 voor aardappel tot 325 voor de tortilla's) en vochtgehalte.
Dus omgerekend naar hoeveel vitamines, mineralen en andere fijne stofjes (eiwit, complexe koolhydraten, vezels) je nou krijgt per kcal kom ik op de volgende rangorde
1. linzen (gekookt)
2. aardappel (gekookt)
3. volkorenbrood
4. quinoa (gekookt)
5. pasta (gekookt en niet volkoren, lust ik niet)
6. zilvervliesrijst (gekookt)
7. tortilla's (kant & klaar)
Linzen zijn dus volgens mijn berekening super voor je gezondheid en de oerhollandse (ehm, zuid-amerikaanse) aardappel doet het ook uitstekend! Dat rijst nou zo laag staat verbaast me helemaal niet, zulk fantastisch voedsel is dat nou ook weer niet.
En nog even voor wie het wil weten de nutriënten waar de voedingsmiddelen op 'scoren':
Linzen: eiwit, vezels, calcium, fosfor, kalium, zink, koper, mangaan, selenium, vitamine C, panthoteenzuur, vitamine B6, folaat, choline, beta-caroteen, vitamine A
Aardappel: complexe koolhydraten, kalium, koper, vitamine C, niacine, panthoteenzuur, vitamine B6, choline, beta caroteen, vitamine K
Volkorenbrood: eiwit, vezels, calcium, mangaan, selenium, niacine, vitamine E, vitamine K
Quinoa: ijzer, magnesium, fosfor, zink, riboflavine, vitamine A, vitamine E
Pasta: thiamine, riboflavine, folaat, vitamine B12, vitamine A
Zilvervliesrijst: complexe koolhydraten, magnesium, mangaan
tortilla's: ijzer, thiamine
Als je het trouwens per 100 gram bekijkt en niks om kcal geeft dan ziet het er zo uit:
1. Brood (met kop en schouders)
2. Linzen
3. Tortilla (meeste kcal van allemaal dus)
4. Aardappel
5. Pasta & Quinoa
6. Zilvervliesrijst
Morgen doe ik melkprodukten
wat is eigenlijk in godsnaam Quinoa nog nooit van gehoord volgens mij.quote:Op zondag 22 februari 2009 08:51 schreef freecell het volgende:
Isa geniaal!Dank je wel!
Kan dit ergens online en in de OP?
Neem je bij de melkproducten ook de optimel 0% drink mee?![]()
En de optimel kwark en yoghurt enzo?
Ik heb hier nog een bakje quinoa staan, maar ik weet niet meer hoe je het moest klaarmaken
Doen niet alle pubers dat op een dag wel een keer?quote:Op zondag 22 februari 2009 09:02 schreef teigan het volgende:
Maar dat was toendertijd ook nog het idee... Mensen weten zo bitter weinig van eten en voedingsstoffen en dergelijke af..
Ik had dit jaar ook meisjes in de klas die wilden afvallen en daarom maar niets meer aten, ik vond het doodeng, ze waren 11! Gelukkig wordt er bij ons op school wel aandacht aan besteed in de lessen geloof ik....
Ik weet nog bij ons op school die aten in de pauze hele zakken chips weg. En ik had netjes elke dag een broodtrommel bij. En ze bleven allemaal best mager dat snapte ik ook nooit.quote:Op zondag 22 februari 2009 09:02 schreef teigan het volgende:
Maar dat was toendertijd ook nog het idee... Mensen weten zo bitter weinig van eten en voedingsstoffen en dergelijke af..
Ik had dit jaar ook meisjes in de klas die wilden afvallen en daarom maar niets meer aten, ik vond het doodeng, ze waren 11! Gelukkig wordt er bij ons op school wel aandacht aan besteed in de lessen geloof ik....
nou, eentje was al vanaf het begin van het schooljaar steeds maar bezig dat ze te dik was, die was dus al een paar maanden aan het rommelen toen ik ze erover hoorde....quote:Op zondag 22 februari 2009 09:14 schreef freecell het volgende:
[..]
Doen niet alle pubers dat op een dag wel een keer?
Meestal is het 1 dag, dan aan het einde honger -> zak chips leeg. Dat doen ze dan 2 weken, vallen niet af en dan stoppen ze weerTenminste dat zag ik op mijn middelbare school vaak. (en ik maar aan voorlichting en preventie doen
)
Maar 11 is wel jong ja!
Interessante vraag Isa, maar las je nou puur naar de kcal kijkt? Als ik op caloriechecker kijk zou pasta het minste calorieen per eetlepel bevatten en rijst het meest, terwijl ik altijd dacht dat aardappels het minste en pasta het meeste calorieen bevatte:quote:Op zondag 22 februari 2009 05:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik vraag me al een tijdje af wat je qua voedingswaarde nou beter kan eten: aardappels, pasta of rijst. Dus dat heb ik vannacht uitgezocht compleet met excel-berekeningen
Een eetlepel rijst weegt misschien ook veel meer dan de pasta? Bij een eetlepel pasta zit veel meer lucht. Als je naar het gewicht kijkt heeft pasta misschien meer kcal?quote:Op maandag 23 februari 2009 14:35 schreef zesje het volgende:
[..]
Interessante vraag Isa, maar las je nou puur naar de kcal kijkt? Als ik op caloriechecker kijk zou pasta het minste calorieen per eetlepel bevatten en rijst het meest, terwijl ik altijd dacht dat aardappels het minste en pasta het meeste calorieen bevatte:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |