abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66288884
Vorige topic: Fok! Dieetclub #276 - Liever zonder roze koeken ;-)

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66288950
Die spinaziezaadjes en ketchup noemde ik dan ook als voorbeeld van aso grappen. Brrr. Dat stel trok in een nieuw huis, en de bruid had de weken voorafgaand aan het huwelijk alles gepoetst en opgeruimd, krijg je zoiets
pi_66289102
Maar...hadden hun vrienden en/of familie geen verstand? Of een rekening te vereffenen? Je wéét toch dat het absoluut niet leuk is?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66289532
Die domme mensen zijn er gewoon. Helaas. Zie dat goed gebeuren straks in de vriendenkring van m'n broertje als die gaan trouwen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66289608
Je zou bijna een beveiligingsbedrijf huren voor de dag van je bruiloft om in je huis te zitten
pi_66289696
Het is net wat je als grapje ziet... Ik zou het ook absoluut niet kunnen waarderen...

Maarja, zo heb ik ook iets tegen de meeste stukjes die je op bruiloften langs ziet komen....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_66289735
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 19:46 schreef Isabeau het volgende:
Maar...hadden hun vrienden en/of familie geen verstand? Of een rekening te vereffenen? Je wéét toch dat het absoluut niet leuk is?
Ik vind dat ook absoluut stompzinnig. Maar dat bad vol hartjes, daar zou ik echt wel om kunnen lachen
pi_66290140
Ik vind Pasen de afgelopen jaren zo geweldig omdat dan mijn lievelingssnoep weer te koop is, namelijk gedrageerde eitjes. Dat zijn chocoladeeitjes met een harde suikerlaag er omheen. Echt goddelijk lekker spul

Vanmiddag liep ik bij de Hema naar binnen en ja hoor, daar lagen ze weer Maar toen was ik zo stom om de verpakking te lezen maar liefst 517 kcal per 100 gram en het kleine zakje was 150 gram

Laten staan dus
pi_66290532
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 19:59 schreef Isabeau het volgende:
Je zou bijna een beveiligingsbedrijf huren voor de dag van je bruiloft om in je huis te zitten
Of gewoon ervoor zorgen dat je alle sleutels al weken van tevoren (voordat ze doorkrijgen dat ze een kopietje kunnen maken) al zelf in huis hebt

De enigen die onze sleutel hebben zijn mijn ouders en die heb ik van tevoren gezegd dat ik zoiets dus echt niet op prijs stel... en die luisteren goed naar mij
pi_66291276
Gelukkig hebben wij straks alle sleutels weer in handen als wij gaan verhuizen...

niet dat er al een trouwdatum geprikt is hoor, maar we kunnen dus wel even goed nadenken wie we de reservesleutels geven tegen die tijd..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 20 februari 2009 @ 21:48:18 #11
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_66295007
TVPizza
pi_66296017
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 21:48 schreef Jojogirl het volgende:
TVPizza
Ja lekker, ik heb net een groentepizza van AH Excellent op - die zijn erg lekker. 710 kcal, dus op zich valt het nog mee als avondmaaltijd.
Sanity is (not) statistical
pi_66306417
Ik zit net aan mijn ontbijtje en ga zo maar lekker even sporten. Gisteren met mijn mams naar de bibliotheek geweest en daar een kookboek/dieetboek van Libelle meegenomen voor receptideetjes. Maar nu hebben ze in dat boek de dagmenu's verdeeld in 'streng/verwen/standaard' dagen.

Volgens de schrijvers van Libelle mag je streng max 4 dagen volhouden en dan val je in die 4 dagen 2 kilo af Uh...om 2 kilo af te vallen (en dan heb ik het over vetweefsel en niet over vocht etc) moet je 12.800 kcal minder eten dan normaal (of meer verbranden) en dat betekent dus 3200 kcal minder dan normaal per dag. En je mag nog eten ook! En ik altijd maar denken dat ze bij Libelle toch een beetje 'normaal' doen, niet dus. Streng ziet er overigens uit als een standaarddag voor mij

De verwendagen zijn trouwens nonsens, dan kan je net zo goed een dagje niet op je lijn letten want je mag continue lekkere dingen als minimarsjes, koekjes, gebakjes etc.
Voorbeeldverwendag:
O: exotische fruitsalade met amandelen
T: cappuccino met een bagel met peer en chocolade
L: broodje halfom en een broodje met zoet beleg (2 maisbolletjes)
T: thee met cacaoboontjes en sinaasappel
A: pannenkoeken of poffertjes met een ijsje naar keuze toe
T: koffie met een punt vruchtenvlaai

Andere dagen bevatten tompouces, milkshakes en patat. Na zo'n dag heb je zeker weer een strenge dag nodig Het is mij onduidelijk waarom je op een verwendag op elk eetmoment per se moet snoepen.

Anyway, ik eet wel lekker mijn volkorenboterham met appelstroop, glaasje karnemelk en mandarijntje op
pi_66306429
Hm, als ik zo'n " verwendag" zie, dan eet ik toch liever mijn boterhammetjes... Heb ik zelfs nog een kans dat ik lager in kcal uitkom...
pi_66306437
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 08:07 schreef teigan het volgende:
Hm, als ik zo'n " verwendag" zie, dan eet ik toch liever mijn boterhammetjes... Heb ik zelfs nog een kans dat ik lager in kcal uitkom...
juist als ik 's avonds van plan ben pannenkoeken, patat of gebak te eten doe ik de rest van de dag rustig aan Hoef je toch niet direct van 's morgens t/m 's avonds los te gaan?? Nou ja, misschien op je verjaardag een keer. En ik had bij die verwendagen wel iets als dagmenu's voor kerst en pasen en dergelijke verwacht: niet dus.

De standaarddagenmenu's zien er overigens heel normaal uit.
pi_66306459
Ik eet de dag erna wel wat minder.... Overdag minder eten omdat ik 's avonds iets bepaalds ga eten doe ik niet zo snel... En meestal ben ik de dag erna dan nog wel zo vol dat ik automatisch minder eet...
pi_66309584
Hoi! Ben ook weer van de partij.
Was van plan deze week weer wat strenger te worden voor mezelf en weer te gaan sporten. Maar ik ben ongesteld en er eigenlijk best ellendig van. Wordt dus afwachten hoe het zich deze week ontwikkelt. Vanmorgen maar niet op de weegschaal gaan staan, pastte mijn trouwring al niet meer door het extra vocht dat ik vast houd, dus de weegschaal mijdt ik maar even.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_66309730
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind Pasen de afgelopen jaren zo geweldig omdat dan mijn lievelingssnoep weer te koop is, namelijk gedrageerde eitjes. Dat zijn chocoladeeitjes met een harde suikerlaag er omheen. Echt goddelijk lekker spul

Vanmiddag liep ik bij de Hema naar binnen en ja hoor, daar lagen ze weer Maar toen was ik zo stom slim om de verpakking te lezen maar liefst 517 kcal per 100 gram en het kleine zakje was 150 gram

Laten staan dus

Ik heb net weer een koek op die ik eigenlijk wilde laten staan. Maar ja, had het bezoek maar meer koek moeten eten. Dat is niet mijn schuld.
pi_66309920
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:12 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Ik heb net weer een koek op die ik eigenlijk wilde laten staan. Maar ja, had het bezoek maar meer koek moeten eten. Dat is niet mijn schuld.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_66311605
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:42 schreef teigan het volgende:
Gelukkig hebben wij straks alle sleutels weer in handen als wij gaan verhuizen...
Wij hadden ook alle sleutels zelf, maar aangezien wij geen auto hebben gingen er even wat schoonzussen de cadeautjes wegbrengen tijdens het feest.
Nuja, de boel was verschoven en er hing een slinger voor het raam (en oja, Nemo zat op de WC Als je onze Nemo kent zie je de lol er wel van in denk ik). Ik had het kunnen verwachten met mijn familie en we vonden het ook niet erg.
De volgende dag stond de boel na een kwartiertje schuiven weer op z'n plek. En als je meubels verschuift geeft dat enorm veel stof, dus ze hadden al even gezogen

De meeste zooi was afkomstig van cadeautjes Daar ben je echt tijden mee aan het uitpakken en opruimen

En Isa: vet goed dat je de eitjes hebt laten staan!
pi_66311732
Oprah was deze week bij Tom Cruise thuis en de kinderen hadden een eigen soort speelhoek. En daar lag Nemo, dus ook daar nog steeds geliefd
pi_66311771
ik heb niet het idee dat wij risico lopen om in de zeik genomen te worden. We voeren de avond ervoor gewoon iedereen dronken
Ja doei.
pi_66315549
Bij ons heeft gelukkig niemand zoiets raars uitgehaald. WIj hebben dan ook een familie met een FIJN gevoel voor humor ... en we hebben niemand de sleutel gegeven natuurlijk
pi_66325444
Bij ons waren er alleen wat slingers en ballonnen opgehangen, maar ik was zwanger, dus ze durfden vast niet meer.

Baal wel dat ik nu al een week nu ben gaan lopen. Misschien morgen toch maar proberen of het weer gaat.
En we hebben een auto gekocht. Een paarse.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_66328344
Paars is leuk (en het allerbelangrijkste aan een auto, de kleur )
pi_66333321
Ik vraag me al een tijdje af wat je qua voedingswaarde nou beter kan eten: aardappels, pasta of rijst. Dus dat heb ik vannacht uitgezocht compleet met excel-berekeningen Om het nog wat uitgebreider te doen heb ik er ook brood (volkorenbrood), tortilla's (alleen het omhulsel dus), linzen (klinkt zo gezond) en quinoa (schijnt enorm gezond te zijn) bijgehaald. Aanvankelijk had ik alles per 100 gram bekeken, maar dan is er een enorm verschil in kcal (van 86 voor aardappel tot 325 voor de tortilla's) en vochtgehalte.

Dus omgerekend naar hoeveel vitamines, mineralen en andere fijne stofjes (eiwit, complexe koolhydraten, vezels) je nou krijgt per kcal kom ik op de volgende rangorde

1. linzen (gekookt)
2. aardappel (gekookt)
3. volkorenbrood
4. quinoa (gekookt)
5. pasta (gekookt en niet volkoren, lust ik niet )
6. zilvervliesrijst (gekookt)
7. tortilla's (kant & klaar)

Linzen zijn dus volgens mijn berekening super voor je gezondheid en de oerhollandse (ehm, zuid-amerikaanse) aardappel doet het ook uitstekend! Dat rijst nou zo laag staat verbaast me helemaal niet, zulk fantastisch voedsel is dat nou ook weer niet.

En nog even voor wie het wil weten de nutriënten waar de voedingsmiddelen op 'scoren':
Linzen: eiwit, vezels, calcium, fosfor, kalium, zink, koper, mangaan, selenium, vitamine C, panthoteenzuur, vitamine B6, folaat, choline, beta-caroteen, vitamine A
Aardappel: complexe koolhydraten, kalium, koper, vitamine C, niacine, panthoteenzuur, vitamine B6, choline, beta caroteen, vitamine K
Volkorenbrood: eiwit, vezels, calcium, mangaan, selenium, niacine, vitamine E, vitamine K
Quinoa: ijzer, magnesium, fosfor, zink, riboflavine, vitamine A, vitamine E
Pasta: thiamine, riboflavine, folaat, vitamine B12, vitamine A
Zilvervliesrijst: complexe koolhydraten, magnesium, mangaan
tortilla's: ijzer, thiamine

Als je het trouwens per 100 gram bekijkt en niks om kcal geeft dan ziet het er zo uit:
1. Brood (met kop en schouders )
2. Linzen
3. Tortilla (meeste kcal van allemaal dus)
4. Aardappel
5. Pasta & Quinoa
6. Zilvervliesrijst

Morgen doe ik melkprodukten

[ Bericht 1% gewijzigd door Isabeau op 22-02-2009 05:33:32 ]
pi_66333478
Je hebt echt niets te doen zeg.... Wat een uitzoekwerk...

hoe gaat het met je afstuderen?

yppy, ik ken het gevoel, ik heb maandag voor het laatst gelopen. Maar ik heb me voorgenomen om vandaag weer even te gaan. Ik heb nu geen rare pijntjes meer in spieren en gewrichten, dus dat moet goed gaan...
En gisteravond rook het helemaal weer naar lente, dus het hardlopen wordt ook weer steeds leuker zo.
pi_66333629
quote:
Op zondag 22 februari 2009 05:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik vraag me al een tijdje af wat je qua voedingswaarde nou beter kan eten: aardappels, pasta of rijst. Dus dat heb ik vannacht uitgezocht compleet met excel-berekeningen Om het nog wat uitgebreider te doen heb ik er ook brood (volkorenbrood), tortilla's (alleen het omhulsel dus), linzen (klinkt zo gezond) en quinoa (schijnt enorm gezond te zijn) bijgehaald. Aanvankelijk had ik alles per 100 gram bekeken, maar dan is er een enorm verschil in kcal (van 86 voor aardappel tot 325 voor de tortilla's) en vochtgehalte.

Dus omgerekend naar hoeveel vitamines, mineralen en andere fijne stofjes (eiwit, complexe koolhydraten, vezels) je nou krijgt per kcal kom ik op de volgende rangorde

1. linzen (gekookt)
2. aardappel (gekookt)
3. volkorenbrood
4. quinoa (gekookt)
5. pasta (gekookt en niet volkoren, lust ik niet )
6. zilvervliesrijst (gekookt)
7. tortilla's (kant & klaar)

Linzen zijn dus volgens mijn berekening super voor je gezondheid en de oerhollandse (ehm, zuid-amerikaanse) aardappel doet het ook uitstekend! Dat rijst nou zo laag staat verbaast me helemaal niet, zulk fantastisch voedsel is dat nou ook weer niet.

En nog even voor wie het wil weten de nutriënten waar de voedingsmiddelen op 'scoren':
Linzen: eiwit, vezels, calcium, fosfor, kalium, zink, koper, mangaan, selenium, vitamine C, panthoteenzuur, vitamine B6, folaat, choline, beta-caroteen, vitamine A
Aardappel: complexe koolhydraten, kalium, koper, vitamine C, niacine, panthoteenzuur, vitamine B6, choline, beta caroteen, vitamine K
Volkorenbrood: eiwit, vezels, calcium, mangaan, selenium, niacine, vitamine E, vitamine K
Quinoa: ijzer, magnesium, fosfor, zink, riboflavine, vitamine A, vitamine E
Pasta: thiamine, riboflavine, folaat, vitamine B12, vitamine A
Zilvervliesrijst: complexe koolhydraten, magnesium, mangaan
tortilla's: ijzer, thiamine

Als je het trouwens per 100 gram bekijkt en niks om kcal geeft dan ziet het er zo uit:
1. Brood (met kop en schouders )
2. Linzen
3. Tortilla (meeste kcal van allemaal dus)
4. Aardappel
5. Pasta & Quinoa
6. Zilvervliesrijst

Morgen doe ik melkprodukten
haha grappig

ik weet van de melkproducten wel dat chocomel light minder kcal in zit dat de halfvolle melk Scheelt niet veel maar wel wat. Maar vind beide lekker. Van magere melk hou ik nu weer niet van dat vind ik soms net water met melk gemengd.
pi_66333647
Isa geniaal! Dank je wel!
Kan dit ergens online en in de OP?

Neem je bij de melkproducten ook de optimel 0% drink mee?
En de optimel kwark en yoghurt enzo?

Ik heb hier nog een bakje quinoa staan, maar ik weet niet meer hoe je het moest klaarmaken
pi_66333682
Laatst met een vrouw ook nog een soort van discussie gehad over het sonja bakker.
Die vrouw is rond de 50 ze is dan bijv 5 kilo teveel volgens haar eigen en die valt ze af met sonja bakker. En zo is ze al 2 jaar bezig. Ze vond het een goed idee als ik dat ook eens ging proberen. Terwijl ik al had gezegt dat ik het een crash dieet vond. En dat dr faber mijn neuroloog ook had gezegt dat ik dat absoluut niet moest doen omdat ik dan kans heb om spieren af te gaan breken. Nu zei ze ook nog dat ze zoveel kon eten dat ze het zelfs niet op kon. Dus ik vroeg aan haar wat eet je dan smorgens. 1 plak ontbijtkoek met een glas melk of een schaaltje yoghurt zonder iets erin. Nou dus ik zei daar houik het niet op vol smorgens ik eet 2 sneetjes brood met een glas melk.

En ik zag haar denken van ja het ligt wel aan het eten. Een beetje minder eten en een beetje meer bewegen dan zal dat wel lukken. Heel aardige vrouw maar dat kan er bij mij echt niet in. En dat kon ik ook haar niet aan het verstand brengen. Terwijl ze weet dat ik bijna wel de dieet expert ben omdat ik gewoon alles al doe wat beter voor de lijn is. En ik heb al heel wat uitgeprobeerd. En ik eet nog steeds volgens de diëtiste richtlijnen.

Moe word je ervan van dat soort mensen.
pi_66333687
quote:
Op zondag 22 februari 2009 08:51 schreef freecell het volgende:
Isa geniaal! Dank je wel!
Kan dit ergens online en in de OP?

Neem je bij de melkproducten ook de optimel 0% drink mee?
En de optimel kwark en yoghurt enzo?

Ik heb hier nog een bakje quinoa staan, maar ik weet niet meer hoe je het moest klaarmaken
wat is eigenlijk in godsnaam Quinoa nog nooit van gehoord volgens mij.
pi_66333701
Maar dat was toendertijd ook nog het idee... Mensen weten zo bitter weinig van eten en voedingsstoffen en dergelijke af..

Ik had dit jaar ook meisjes in de klas die wilden afvallen en daarom maar niets meer aten, ik vond het doodeng, ze waren 11! Gelukkig wordt er bij ons op school wel aandacht aan besteed in de lessen geloof ik....
pi_66333766
quote:
Op zondag 22 februari 2009 09:02 schreef teigan het volgende:
Maar dat was toendertijd ook nog het idee... Mensen weten zo bitter weinig van eten en voedingsstoffen en dergelijke af..

Ik had dit jaar ook meisjes in de klas die wilden afvallen en daarom maar niets meer aten, ik vond het doodeng, ze waren 11! Gelukkig wordt er bij ons op school wel aandacht aan besteed in de lessen geloof ik....
Doen niet alle pubers dat op een dag wel een keer?
Meestal is het 1 dag, dan aan het einde honger -> zak chips leeg. Dat doen ze dan 2 weken, vallen niet af en dan stoppen ze weer Tenminste dat zag ik op mijn middelbare school vaak. (en ik maar aan voorlichting en preventie doen )

Maar 11 is wel jong ja!
pi_66333783
quote:
Op zondag 22 februari 2009 09:02 schreef teigan het volgende:

Ik weet nog bij ons op school die aten in de pauze hele zakken chips weg. En ik had netjes elke dag een broodtrommel bij. En ze bleven allemaal best mager dat snapte ik ook nooit.

Of van die meiden waren helemaal niet dik en als ze dan zaten een vetrolletje pakte wat met veel moeite ging en dan zeggen dat ze dik waren.
pi_66336737
Vind ik ook Isa. De kleur is goed, dus dan moet het lukken. De meest concurrerende auto was blauw. Felblauw, dus het was een lastige afweging, maar het is gelukt. Zat bijna te janken tijdens de proefrit, maar ik heb 5 minuten gereden. Incl. snelweg.
Wat een geniale lijst overigens.

Vanochtend toch gelopen. Voor de verandering regende het. Het was zeker niet goed voor de spierpijn (of eigenlijk juist wel), maar toch ben ik blij dat ik ben gegaan.

Lijkt me moeilijk voor je om te zien teigan als ze zo slecht eten. Dat heb ik nooit gedaan freecell. Elke dag een pakje evergreens oid en twee boterhammen mee. Pas in de 4e of 5e had ik wat geld mee om wat anders te kopen. Eens in de paar weken.
*OUD heilige*
pi_66338887
quote:
Op zondag 22 februari 2009 09:14 schreef freecell het volgende:

[..]

Doen niet alle pubers dat op een dag wel een keer?
Meestal is het 1 dag, dan aan het einde honger -> zak chips leeg. Dat doen ze dan 2 weken, vallen niet af en dan stoppen ze weer Tenminste dat zag ik op mijn middelbare school vaak. (en ik maar aan voorlichting en preventie doen )

Maar 11 is wel jong ja!
nou, eentje was al vanaf het begin van het schooljaar steeds maar bezig dat ze te dik was, die was dus al een paar maanden aan het rommelen toen ik ze erover hoorde....
pi_66339164
freecell: ik heb alle gegevens van een Amerikaanse regeringssite, en alhoewel je voor aardappel al 40 verschillende keuzes had denk ik niet dat Optimel erbij zal staan. Voor deze levensmiddelen stond vrijwel alles vermeld, van alle verschillende vitamines en mineralen t/m alle aminozuren en welke vetzuren precies (en dan bedoel ik niet alleen verzadigd en onverzadigd). Maar wie weet wat Optimel nog op zijn website heeft staan, ik zal eens kijken.

Riann: Quinoa is een zaad waar je bijvoorbeeld na het te malen ook (glutenvrij!) brood mee kan maken en je kan het koken en dan een beetje zoals couscous verwerken. Ik heb er wat couscous-achtige salades mee gemaakt en het smaakt nog erg lekker ook. Het bijzonder aan quinoa is dat het alle essentiële aminozuren bevat die je lichaam nodig heeft. In tegenstelling tot alle andere gewassen die veganisten gebruiken om aan eiwitten te komen, die moeten ze eigenlijk combineren om de juiste aminozuursamenstelling te krijgen. Dierlijke produkten hebben al van nature alle essentiële aminozuren. Quinoa maak je eigenlijk net zo als rijst klaar: de quinoa even goed afspoelen met water, dan 2 delen water op 1 deel quinoa en 12 minuten koken.

yppy: nah, iedereen rijdt al in een blauwe auto, paars is véél hipper Super dat je hebt hardgelopen!

En mensen weten inderdaad maar bitter weinig van goed en gezond eten af en de mensen die er heel veel van weten overdrijven dan weer en schrikken zo de mensen die er weinig van weten heel erg af. Sonja Bakker is idd een crashdieet, dus die mevrouw van Riann zal heus wel afvallen en daarmee haar stofwisseling omlaag trekken en steeds minder kcal moeten eten om op gewicht te kunnen blijven. En tienermeisjes die lijnen: tsja, dat is volgens mij van alle tijd. Maar gaat ook wel weer over. Meestal dan. Het schijnt trouwens de meest ondervoede bevolkingsgroep te zijn: tienermeisjes Las ik gisteren toevallig nog ergens... tieners hebben juist heel veel voedingsstoffen nodig en ze krijgen het minste binnen. En sommige meisjes eten helemaal geen producten waar vet in zit en krijgen zo een te kort aan vet binnen, ook schadelijk.
  zondag 22 februari 2009 @ 14:14:31 #38
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_66339631

Quinua-tvp!
Linzen zijn nog best lekker ook! Misschien binnenkort maar weer eens maken
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_66342248
Linzen zijn heel lekker hoor. Rode dan. Mijn favo soep is pompoen, rode linzen & wortelen. En dan lekker eten met volkorenbrood erbij, dus eigenlijk heel gezond

En quinoa gooi ik soms gewoon in m'n kiemenkweekbakje.
Sanity is (not) statistical
pi_66342628
Ik had nog nooit van quinoa gehoord...

Yppy, goed dat je bent wezen rennen, en nog dapperder dat je zo weer de auto in bent gestapt!
pi_66349153
yppy goed dat je alweer in een auto durft te rijden

Ik heb vanmiddag les 21 gelopen. Ik loop nu samen met een vriend van me, en hij loopt 1,5x zo snel maar het is gewoon gezelliger dan alleen lopen. Hij liep 1 week achter in het schema, dus heb ik afgelopen week weer week 7 gedaan zodat we samen kunnen lopen.
CPC-loop gaat helemaal goedkomen, ook al doe ik er in mijn tempo straks 45 minuten over
pi_66349328
Klinkt goed omearos..

Ik heb twee keer samengelopen, een keer met freecell, en toen ging ik nog harder, en een keer met een vriend van mij, die ook veel sneller liep (maar die heeft ook veel langere benen).. Nu fietst nog wel eens mee, en dat vind ik ook wel fijn, aangezien ik over een industrieterreintje loop, en hij kan mooi het verkeer in de gaten houden..

Ik ga morgen weer lopen, dan kan ik gewoon het schema weer oppakken wat voor mij goed uitkomt. Ik denk dat ik dan gewoon weer les 7 doe, ik hoop het ooit een keer uit te lopen, maar het gaat mij eigenlijk meer om de ontspanning..
pi_66351627
Ik ben de laatste tijd helaas nog al druk en daardoor niet echt in staat geweest hier veel te posten. Maar het is goed om te zien dat iedereen nog steeds goed bezig is.
pi_66363028
Klinkt als een leuk boek

pi_66363983
Dapper durven was het niet teigan en omearos, het was meer moeten. Ik ben al bang als ik naast iemand anders zit. *zen* het gaat goed *zen* zoiets was ik. En dan bibberen en bijna gillen van die bumerklever achter me. Ik was erg gezellig.

Vanmiddag gaan we naar de oude auto kijken. Hopelijk dringt het dan even goed door en kan ik het afsluiten. Al loopt het regelgedoegebeuren nog wel even.

Voordeel is wel dat ik vandaag thuis ga werken.

Dat boek zit er echt leuk uit! Post je een recensie?
*OUD heilige*
pi_66373876
quote:
Op zondag 22 februari 2009 05:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik vraag me al een tijdje af wat je qua voedingswaarde nou beter kan eten: aardappels, pasta of rijst. Dus dat heb ik vannacht uitgezocht compleet met excel-berekeningen
Interessante vraag Isa, maar las je nou puur naar de kcal kijkt? Als ik op caloriechecker kijk zou pasta het minste calorieen per eetlepel bevatten en rijst het meest, terwijl ik altijd dacht dat aardappels het minste en pasta het meeste calorieen bevatte:

Bron caloriechecker
Pasta gekookt 1 opscheplepel 47
Aardappelen gekookt 1 opscheplepel 53
Linzen gekookt 1 opscheplepel 62
Volkorenbrood 1 snee 77
Rijst gekookt 1 opscheplepel 81
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_66376105
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:35 schreef zesje het volgende:

[..]

Interessante vraag Isa, maar las je nou puur naar de kcal kijkt? Als ik op caloriechecker kijk zou pasta het minste calorieen per eetlepel bevatten en rijst het meest, terwijl ik altijd dacht dat aardappels het minste en pasta het meeste calorieen bevatte:

Een eetlepel rijst weegt misschien ook veel meer dan de pasta? Bij een eetlepel pasta zit veel meer lucht. Als je naar het gewicht kijkt heeft pasta misschien meer kcal?

M'n vriend heeft het op z'n heupen en wil vanavond gaan hardlopen. Maanden niks gedaan en ik heb zojuist gezegd dat ik meedoe.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_66377350
Oeh, ik hoop dat je morgen niet teveel te doen hebt soempie?

Ik kreeg net een mailtje of ik nog even de uren op wilde geven van een freelance klus.. En ik was het helemaal vergeten dat ik daar ook nog geld voor zou krijgen..

komt goed van pas met al die mooie spullen die we voor ons huisje hebben gezien....
pi_66377555
Lekker dat geld.

Ik ben deze week vrij, dus als ik morgen een plank ben en niks kan is het niet zo'n probleem. En ik denk toch dat ik niet verder kom dan het eind van de straat.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_66377737
Kijk, dan scheelt het weer... Ik ga straks ook nog even denk ik, maar eerst mijn lessen voor morgen even voorbereiden.... en ik ben al wat meer geoefend..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')