quote:Samenvatting:
Toestel Turkish Airlines, vertrokken uit Istanbul, 135 mensen aan boord. Rond 10.30 uur neergestort nabij de landingsbaan van Schiphol, bij de A9. Persconferentie: 9 doden, 50 gewonden, van wie minimaal 25 zwaar gewond.
Update 18.14quote:[Update] Vliegtuig neergestort op Schiphol
Update 12.03
Een ooggetuige meldt tegenover de NOS: "Ikreed onder de aanvliegroute op de N232 vanaf Boesingeliede naar de N205. Het trok mijn aandacht, omdat het toestel zo raar in de lucht hing. Hij leek op z'n staart te gaan landen. Daarna volgde een, voor mijn gevoel, een te sterke correctie. De neus ging richting grond en het toestel verdween toen, voor mij achter het talud van de A9. Ik heb de auto nog even aan de kant gehad. Er was niets te horen of zien."
Update 12.29
Henk Westbroek zou eigenlijk in dit vliegtuig moeten zitten, maar hij had de vlucht op het laatste moment gecanceld. Hij heeft een vlucht later geboekt, zodat hij kon uitslapen. Twee meiden van Halal waren aan boord van het toestel, zij hebben het ongeluk overleefd.
Update 13:11
De NOS meldt dat er tot nu toe negen doden zijn. Zes pasagiers en drie doden in de cockpit. Vermoedelijk de twee piloten en de boordwerktuigkundige.
Update 13:35
Negen doden, zeker vijftig gewonden, 25 zwaargewonden, aldus loco-burgemeester Michiel Bezuijen.
Oorzaak niet bekend. Aandacht van de hulpdiensten gaat eerst uit naar opvang van gewonden. Het exacte tijdstip van de crash is 10.31 uur. De persconferentie was kort, alleen Bezuijen voerde het woord. Om 16.30 uur volgt een tweede persconferentie.
Update 14.35
In het hoofdkantoor van Turkish Airlines in Istanbul is het rustig gebleven bij de opvang voor familieleden van mensen uit het gecrashte toestel op Schiphol. Welgeteld twee families meldden zich. De pers kwam wel massaal op het crisiscentrum af.
Update 14.37
Snelweg A9 is woensdag aan het begin van de middag weer vrijgegeven voor het verkeer, meldt de ANWB. Vanwege het vliegtuigongeluk bij Schiphol werd de weg eerder in beide richtingen afgesloten
Update 15.23
Vanuit Istanbul is een vliegtuig onderweg naar Schiphol met nabestaanden en familieleden van slachtoffers van de vliegcrash die woensdagochtend plaatsvond. De vlucht met het nummer TK5901 arriveert naar verwachting om 18.10 uur op de luchthaven, liet een woordvoerster van Schiphol weten.
Update 16.31
Geruchten doen de ronde dat de twee piloten van het toestel zijn omgekomen. De zwarte doos met vluchtgegevens is nog niet gevonden.
Update 16.45
Zes mensen zeer zwaar gewond, niet te voorspellen of zij in leven blijven. Dat zei Ineke van der Zande van de geneeskundige dienst van Kennemerland. 25 mensen zijn "behoorlijk gewond". 24 lichtgewond, van 31 overlevenden is de aard van de verwondingen nog niet vastgesteld. Van der Zande wil niets zeggen over de vraag of de piloten zijn omgekomen.
Update 16.52
Er zijn nog stoffelijke overschotten in het vliegtuig, onder anderen van drie bemanningsleden
Daar ben ik het mee eens. Ik vind wel dat ze hier beter hadden kunnen kiezen voor een woordvoerder die fatsoenlijk Engels (of Nederlands, for that matter) spreekt, in plaats van zo'n lokale politicus.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:51 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat de hele wereldmedia tegenover je zit en je weet dat de beelden de hele wereld overgaan, dat maakt het niet makkelijker.
Ik kan me voorstellen dat je bang bent dat het ding alsnog in de fik vliegt en je niet durft te helpen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:51 schreef _Vulcanus_ het volgende:
[..]
Blijven filmen en telefoneren....
Maar niet gaan helpen.
Als je naar die baan toe moet dan moet je helemaal om de Zwanenburgbaan heen taxieen. Daar moet toch wat op te vinden zijn?quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:50 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Kortzichtig.. denk je nou dat ze die baan, die ze helemaal tussen de bebouwing hebben gepuzzeld, gaan verplaatsen om ervoor te zorgen dat jij minder hoeft te taxieen?
Er waren al 7 topics vol toen ik vanmorgen wakker werd.... Maar ja, tijdsverschil enzo.quote:
Echt? Is pas 20x herhaald op journaal ofzoquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:53 schreef Susi het volgende:
Ik weet zelfs dat er een vliegtuig onderweg is met familieleden
Ehhh nee?quote:
Of je denkt: KACHING! Mijn beelden op CNN straks!quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:56 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je bang bent dat het ding alsnog in de fik vliegt en je niet durft te helpen.
Gek he?quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:57 schreef Arn0 het volgende:
Ze zijn wel voorzichtig met informatie.
Terecht, beter geen info dan verkeerde info.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:57 schreef Arn0 het volgende:
Ze zijn wel voorzichtig met informatie.
De man op de persconferentie wist van nietsquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Echt? Is pas 20x herhaald op journaal ofzo
Eh wel dennis, persoon a zegt niet dood, persoon b zegt wel dood, dan is ze = hemquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:57 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ehhh nee?
En jij gaat zeiken over het Engels van de mensen daar, terwijl je zelf laatst nog neerzet: Your welcome
piepen over 20 min taxieen op een vlucht van 8 uurquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als je naar die baan toe moet dan moet je helemaal om de Zwanenburgbaan heen taxieen. Daar moet toch wat op te vinden zijn?
ja maar ze maken ook foutjes... eerst willen ze niet zeggen of ze dood zijn en dan lult die ander zijn bek voorbijquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:57 schreef Arn0 het volgende:
Ze zijn wel voorzichtig met informatie.
Dit zal wel goed afgewogen zijn, ivm protesten van omwonenden, geluidsoverlast, etc.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als je naar die baan toe moet dan moet je helemaal om de Zwanenburgbaan heen taxieen. Daar moet toch wat op te vinden zijn?
Een ramp komt zelden alleen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:56 schreef Unit_731 het volgende:
Mr. Pieter van Vollenhoven is trouwens ook al ter plaatse.
[ afbeelding ]
Goed te zien dat de achterkant de zwaarste klap heeft gehad.
[ afbeelding ]
meer foto's
Puur toeval.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:58 schreef ReReRaRa het volgende:
Blijkbaar is er iets aan de hand met Polderbaan.Blijft wel gevaarlijk.
http://www.nu.nl/algemeen(...)an-beland-video.html
Omdat misschien eerst de familieleden van de piloten geinformeerd dienen te worden....quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:58 schreef Susi het volgende:
[..]
De man op de persconferentie wist van niets
Hmja, maar dan nog kun je ervoor zorgen dat mensen die in het rampenplan een rol spelen (en zeker woordvoerders/persvoorlichters etc.) een cursus Engels hebben gevolgd. Dat is tenminste iets wat je zéker van tevoren kunt regelen in tegenstelling tot veel zaken die bij een ramp komen kijken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:51 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat de hele wereldmedia tegenover je zit en je weet dat de beelden de hele wereld overgaan, dat maakt het niet makkelijker.
In de luchtvaart spreek men dan ook over flightdeck.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:59 schreef PietjeDuck het volgende:
De manier waarop die man cock-*pauze*-pit zei.
Die discussie volgt later wel denk ik.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:58 schreef ReReRaRa het volgende:
Blijkbaar is er iets aan de hand met Polderbaan.Blijft wel gevaarlijk.
http://www.nu.nl/algemeen(...)an-beland-video.html
Ze beslissen als geheel om het niet bekend te maken, dus is het ze.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:58 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Eh wel dennis, persoon a zegt niet dood, persoon b zegt wel dood, dan is ze = hem
Moeilijk he, het verschil tussen 6 en 9quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:59 schreef thestoryofus2009 het volgende:
6 passagiers dood, valt op zich nog mee...
ik dacht dat van die 6 in elk geval 3 bemanningsleden waren?quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:59 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
ja maar ze maken ook foutjes... eerst willen ze niet zeggen of ze dood zijn en dan lult die ander zijn bek voorbij
6 passagiers dood, valt op zich nog mee...
moeilijk he 3 crewmembers - 9quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:01 schreef Burdie het volgende:
[..]
Moeilijk he, het verschil tussen 6 en 9.
Er zijn 9 doden. Waarvan 3 bemanningsleden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik dacht dat van die 6 in elk geval 3 bemanningsleden waren?
Nee, 9, waarvan 3 bemanningsleden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik dacht dat van die 6 in elk geval 3 bemanningsleden waren?
Echte oorzaak horen de komende dagen pas.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:01 schreef Specularium het volgende:
Volgens Pieter is de zwarte doos ook gevonden dus dan wordt het snel duidelijk wat de oorzaak was.
Was ook niet zo moeilijk te vinden he.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:01 schreef Specularium het volgende:
Volgens Pieter is de zwarte doos ook gevonden dus dan wordt het snel duidelijk wat de oorzaak was.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:02 schreef zoalshetis het volgende:
heeft kamphuys zich al geketent aan een zwaar gewonde?
quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:02 schreef zoalshetis het volgende:
heeft kamphuys zich al geketent aan een zwaar gewonde?
het hele dode aantal valt erg meequote:Op woensdag 25 februari 2009 17:03 schreef Marrije het volgende:
Dan valt 6 nog mee inderdaad, als je ziet hoe die staart er uitziet.
Waarom quote je jezelf?quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:03 schreef zoalshetis het volgende:
dubbel
Beroepsrisico?quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
En waarom zou je die niet meetellen?
Het blijft nog even afwachten of het de goede doos is.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:02 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Was ook niet zo moeilijk te vinden he.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:02 schreef zoalshetis het volgende:
heeft kamphuys zich al geketent aan een zwaar gewonde?
Nee volgens mij is het een sateliet telefoon.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:01 schreef sander-3 het volgende:
[ afbeelding ] Die telefoonUit de jaren 80 ofzo..
Dat niet, maar aangezien hulpverlening de prioriteit had hebben ze dat even uitgesteld.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:02 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Was ook niet zo moeilijk te vinden he.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:02 schreef zoalshetis het volgende:
heeft kamphuys zich al geketent aan een zwaar gewonde?
ja gelukkig wel inderdaadquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:03 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
het hele dodenaantal valt erg mee
met en daarnaast dus nog 6 waarvan het niet zeker is of ze het halenquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:03 schreef GoeRoe86 het volgende:
Zijn de 9 overledenen nu met of zonder de bemanning?
Nu nogquote:17:00:10 25-02-09 A 1 KROMME SPIERINGWEG VIJFHUIZEN
12. Kennemerland AMBU 12145 A1 LUCHTVAART ONGEVAL RITNR 8559 902251700100126999
0126999 CPA Kennemerland ( Monitorcode )
0126145 CPA Kennemerland ( Ambu 145 Haarlem )
metquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:03 schreef GoeRoe86 het volgende:
Zijn de 9 overledenen nu met of zonder de bemanning?
nee 6 passagiers en 3 van de cockpit crew (2 vliegers en boordwerktuigkundige).quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik dacht dat van die 6 in elk geval 3 bemanningsleden waren?
quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:02 schreef zoalshetis het volgende:
heeft kamphuys zich al geketent aan een zwaar gewonde?
quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:02 schreef zoalshetis het volgende:
heeft kamphuys zich al geketent aan een zwaar gewonde?
Heeft 'ie al uren.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:06 schreef jorienvdherik het volgende:
Die journalist heeft maar een sjaal omgedaan
stage pilootquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:05 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
nee 6 passagiers en 3 van de cockpit crew (2 vliegers en boordwerktuigkundige).
Het had idd heel veel erger kunnen zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:03 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
het hele dode aantal valt erg mee
quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:06 schreef BigKahuna het volgende:
Dus er zijn 9 passagiers dood + 3 bemanningsleden?
hoelang heb jij dat bericht onder de knop gehad? had mijn bericht vrijwel meteen ge-editquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:05 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
nee 6 passagiers en 3 van de cockpit crew (2 vliegers en boordwerktuigkundige).
dubbel koorknaapje.quote:
Hmja, je zit daar natuurlijk wel in het gedeelte van NL met de minste mobiele dekkingquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee volgens mij is het een sateliet telefoon.
Dus..... Wat dacht je van een C2000 portofoon?quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:01 schreef sander-3 het volgende:
[ afbeelding ] Die telefoonUit de jaren 80 ofzo..
Ik las op fox dat de zachte grond de impact enigzins zou hebben geabsorbeert, daarnaast is het mogelijk dat de brandstof door de grond werd opgenomen, het laatste lijkt me iets minder waarschijnlijk.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het had idd heel veel erger kunnen zijn.
lijkt mij welquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:07 schreef sander-3 het volgende:
Effe iets offtopics.. weet iemand wat die dingetjes zijn?
[ afbeelding ]
Die zie ik wel vaker rond schiphol.. Het lijkt me geen camera..
6 passagiers en 3 bemanningsleden toch? Dus 9 slachtoffers in totaal.quote:
Die was op.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:08 schreef raptorix het volgende:
het laatste lijkt me iets minder waarschijnlijk.
echt hequote:Op woensdag 25 februari 2009 17:07 schreef Corkscrew het volgende:
Wat praatte die vrouw trouwens ongelofelijk krakkemikkig Engels.
De tering wat een rij ambulances.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:07 schreef sander-3 het volgende:
Effe iets offtopics.. weet iemand wat die dingetjes zijn?
[ afbeelding ]
Die zie ik wel vaker rond schiphol.. Het lijkt me geen camera..
Lijkt mij een flitserquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:09 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
De tering wat een rij ambulances.
En nee, ik weet het niet.
Als je het van dichtbij bekijkt is het meer een kubus achtig ding. Het lijkt me meer een sensor ofzo.. maar voor wat.. Najah.. boeit ook niet.quote:
Op BNR zeiden ze dat de ondergrond ervoor zorgde dat de aanwezige kerosine niet in brand vloog.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik las op fox dat de zachte grond de impact enigzins zou hebben geabsorbeert, daarnaast is het mogelijk dat de brandstof door de grond werd opgenomen, het laatste lijkt me iets minder waarschijnlijk.
Zoiets idd, zie je volgens mij ook wel eens bij bruggen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:10 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Als je het van dichtbij bekijkt is het meer een kubus achtig ding. Het lijkt me meer een sensor ofzo.. maar voor wat.. Najah.. boeit ook niet.
http://www.remcoow.nl/nieuws/passagierslijst-crash-tk1951/quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:12 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand trouwens waar de passagierslijst te raadplegen is?
Ah, gevonden:quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:12 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand trouwens waar de passagierslijst te raadplegen is?
AT5quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:12 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand trouwens waar de passagierslijst te raadplegen is?
Volgens mij gewoon een rood touw om een lantaarnpaalquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:07 schreef sander-3 het volgende:
Effe iets offtopics.. weet iemand wat die dingetjes zijn?
[ afbeelding ]
Die zie ik wel vaker rond schiphol.. Het lijkt me geen camera..
Lijkt wel op een camera. Ik denk dat dat is omdat die weg relatief dicht langs een landingsbaan loopt. Gewoon een veiligheidscamera om te kijken of er geen onbevoegden rare dingen doen daar en op die manier de luchthaven proberen te bereiken...quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:07 schreef sander-3 het volgende:
Effe iets offtopics.. weet iemand wat die dingetjes zijn?
[ afbeelding ]
Die zie ik wel vaker rond schiphol.. Het lijkt me geen camera..
hahaquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:15 schreef denthemen het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon een rood touw om een lantaarnpaal
Ze melden daar al de doden onder de bemanning met naam... lijkt me een beetje voorbarig... al kun je er zeker van zijn dat het de piloten betreft...quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:15 schreef thestoryofus2009 het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Turkish_Airlines-vlucht_1951
word goed bijgehouden...
Dat is ook bevestigd door Pieter van Vollenhove, werd kort na de persconferentie gezegd bij de NOS.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze melden daar al de doden onder de bemanning met naam... lijkt me een beetje voorbarig... al kun je er zeker van zijn dat het de piloten betreft...
Ja maar die derde kan net zo goed een steward zijn die achterin heeft gezetenquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:22 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Dat is ook bevestigd door Pieter van Vollenhove, werd kort na de persconferentie gezegd bij de NOS.
Correctquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:22 schreef ASroma het volgende:
ik kan me trouwens ook nog wel voorstellen dat er naast de piloten ook nog 2 andere crewmembers zijn omgekomen, aangezien bij de landing die onder andere plaatsnemen in het achterste gedeelte van het vliegtuig (de staart) nou en daar is dus niks van over.....
Als ik zo de foto's zie van de crash lijkt de cockpit aardig intact, zou het dan niet zo zijn dat de piloten de klap niet overleefd hebben en niet door beknelling?quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:22 schreef ASroma het volgende:
ik kan me trouwens ook nog wel voorstellen dat er naast de piloten ook nog 2 andere crewmembers zijn omgekomen, aangezien bij de landing die onder andere plaatsnemen in het achterste gedeelte van het vliegtuig (de staart) nou en daar is dus niks van over.....
Ja, maar zo lang is die schuiver niet natuurlijk.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:26 schreef Specularium het volgende:
Hmz, net nieuwe beelden, helicopterview van de crashzone.
Ze zeggen wel dat dat ding als een baksteen uit de lucht is gevallen maar die beelden
laten zien dat hij toch een schuiver heeft gemaakt.
Ik denk dat de staart eerst de grond raakte en toen de voorkant ineens op de grond klapte.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:26 schreef Party_P het volgende:
[..]
Als ik zo de foto's zie van de crash lijkt de cockpit aardig intact, zou het dan niet zo zijn dat de piloten de klap niet overleefd hebben en niet door beknelling?
daar zit dacht ik een van de nooduitgangen en glijbanen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Misschien kan iemand me het hier wel uitleggen. Als ik met Ryanair vlieg en ik achterin zit bij zo'n 737-800 dan wordt er gevraagd of ik Engels spreek. Als dat niet het geval is dan mag je achterin geen plaats nemen. Heeft dat met veiligheidseisen te maken?
Vent klonk wel droog, ja bij die ene stewardess zaten haar benen helemaal door elkaar.quote:
bedanktquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:29 schreef raptorix het volgende:
Helicopter beelden: http://tinyurl.com/b2h6ae
Ze melden overal 9, wat is daar niet eenduidig aan?quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:33 schreef Quoi het volgende:
Nu weer bij "DIchtbij Nederland" (nooit van gehoord trouwens dat programma): 9 doden.
Lekker eenduidig.
Die 9 doden zijn inclusief de 3 crewmembersquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:33 schreef Quoi het volgende:
Nu weer bij "DIchtbij Nederland" (nooit van gehoord trouwens dat programma): 9 doden.
Lekker eenduidig.
Omdat ik net op NOS 6 hoorde, waaronder 3 bemanningsleden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:34 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ze melden overal 9, wat is daar niet eenduidig aan?
Nee, gewoon goed luisteren en niveau basisschool qua rekenen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:36 schreef Quoi het volgende:
[..]
Omdat ik net op NOS 6 hoorde, waaronder 3 bemanningsleden.
Maar goed.....
Wat ben jij aardig vandaag. Maak je niet druk.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:36 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nee, gewoon goed luisteren en niveau basisschool qua rekenen.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:35 schreef ukga het volgende:
Wat bestaan er toch dieptrieste mensen in Nederland, niet normaal gewoon.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:35 schreef ukga het volgende:
Manman, doe je oogkleppen eens af.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:35 schreef ukga het volgende:
Post het plaatje ook nog even.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:39 schreef Siniti het volgende:
[..]
De "not-so-subtle-troll", komen vaak voor op het internet maar wordt toch vaak serieus op gereageerd.
vond dat ze juist goed nederlands spraken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:35 schreef ukga het volgende:
wou eigenlijk precies zelfde smilie posten, maar zie dat er al een hele zooi voor me zijn!quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
----
Heftig ongeluk zo te zien. Maar het lijkt me wel dat de draaiboeken goed gewerkt hebben: de hulpdiensten waren in ruime mate snel aanwezig volgens mij.
dont feed the troll ofzoquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:40 schreef Koewam het volgende:
[..]
Wat bestaan er toch dieptrieste mensen in Nederland, niet normaal gewoon.!
Vrijwel alle jonge Turken in NL spreken prima Nederlands, alleen de ouderen meestal niet, dat blijkt nu ook weer.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:42 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
vond dat ze juist goed nederlands spraken.
behalve de vader van die tyfus halal wijven....
Alle levende mensen zijn uit het toestel. Er liggen nog wel doden in.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:49 schreef Tegan het volgende:
Het ene moment zeggen ze dat er geen mensen meer in het vliegtuig zijn, andere moment zeggen ze dat er nog drie crewleden in de cockpit zitten...
Persconferentiemiep zei dat er nog 3 bemanningsleden in het vliegtuig waren en bleven ivm het onderzoek. Waarschijnlijk moeten die dus losgeknipt worden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:49 schreef Tegan het volgende:
Het ene moment zeggen ze dat er geen mensen meer in het vliegtuig zijn, andere moment zeggen ze dat er nog drie crewleden in de cockpit zitten...
Mij raakt het ook niet persoonlijk, ik ken er toch helemaal niemand. Tuurlijk het is zielig maar waarom moet het je meteen raken?quote:
mij raakt het ook niet zo hoor... of het nou turken of nederlanders zijn maakt verder ook niet uit....quote:
Wat weet jij daarvan? Bij de visadienst is vandaag keihard gewerkt om visa uit te delen aan de nabestaanden/familieleden van de slachtoffers en IEDEREEN wordt daarbij nagekeken en eventueel in de gaten gehouden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:59 schreef rfk het volgende:
Het misselijke is dan ook dat hij het minder erg vind omdat het Turken zijn. De meeste zullen gewoon Turken zijn met de Nederlandse nationaliteit.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:01 schreef ASroma het volgende:
[..]
mij raakt het ook niet zo hoor... of het nou turken of nederlanders zijn maakt verder ook niet uit....
Gelukkig dat niemand jou en mensen zoals jou serieus neemt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:03 schreef rfk het volgende:
Dat het grotendeels Turken zullen zijn die in Nederland wonen maakt natuurlijk ook niet uit.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:03 schreef LoveProfusion het volgende:
Die El Al die in de Bijlmerflat vloog raakte me enorm. Als ditzelfde vliegtuig vol met Turken in Turkije was neergestort was er zowieso al minder aandacht aan besteed.... dit raakt me niet meer en niet minder dan een vliegtuigcrash in verwegistan...en dat het nu toevallig in een akker ligt bij Amsterdam...tja ok.
dat is waar, maar je moet die dude niet te serieus nemen. Komt net thuis naar een dagje gefrustreerd op zijn kutbaan gezeten te hebben tegen minimumloonquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het misselijke is dan ook dat hij het minder erg vind omdat het Turken zijn. De meeste zullen gewoon Turken zijn met de Nederlandse nationaliteit.
Het is visa of visumsquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:04 schreef rfk het volgende:
[..]
Precies we hebben weer aan de lopende band visa`s uitgedeeld maar wie weet over 2 weken nog waar ze zijn?
niemand!!
1 blik in de brandstoftank is genoeg.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Het onderzoek kan maanden/jaren duren." Loze opmerking. Ze weten toch al in welke richting ze moeten zoeken? Wat duurt dan nog zo lang??
Het klinkt als een scenario van een slappe filmquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:10 schreef Caesu het volgende:
met een extra speciaal exclusief ooggetuigeverslag over hoe hij in het gecrashte vliegtuig had kunnen zitten als hij zich niet had verslapen.
Met een klote einde.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het klinkt als een scenario van een slappe film.
Politiek gewauwel en getouwtrek over de verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Het onderzoek kan maanden/jaren duren." Loze opmerking. Ze weten toch al in welke richting ze moeten zoeken? Wat duurt dan nog zo lang??
Psies. Er zijn nu tig mensen met dat onderzoek bezig. Die hoeven toch geen duizenden en duizenden uren daarmee bezig te zijnquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Politiek gewauwel en getouwtrek over de verantwoordelijkheid.
Harteloos figuur. Het betreft hier mensen met gevoelens en emoties. Zo ga je toch niet met elkaar om?quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:03 schreef rfk het volgende:
Twee van de drie ja.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:14 schreef Kugari-Ken het volgende:
Meiden van Halal?
Zaten die serieus in dat vliegtuig?
jaquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:14 schreef Kugari-Ken het volgende:
Meiden van Halal?
Zaten die serieus in dat vliegtuig?
Ja en Henk Westbroek net niet, die lul.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:14 schreef Kugari-Ken het volgende:
Meiden van Halal?
Zaten die serieus in dat vliegtuig?
Dan weten ze alleen nog dat de kerosine op is.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:12 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
1 blik in de brandstoftank is genoeg.
Idd. Als er een vliegtuigongeval is gebeurd, wordt hij vaak als deskundige ingeschakeld. En in dit geval is die achternaam wel erg treffendquote:
Jup, zolang duren die onderzoeken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Het onderzoek kan maanden/jaren duren." Loze opmerking. Ze weten toch al in welke richting ze moeten zoeken? Wat duurt dan nog zo lang??
zo is hij altijd, hij kan beter eens gaan werkenquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:38 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wat ben jij aardig vandaag. Maak je niet druk.
Hoeft idd niet, maar het gebeurt wel.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Psies. Er zijn nu tig mensen met dat onderzoek bezig. Die hoeven toch geen duizenden en duizenden uren daarmee bezig te zijn
Is Turkish Air niet een van die maatschappijen die uitblinkt in het aantal ongelukken en doden? Iets zegt me dat de conclusie vrij snel gevonden zal worden. Technisch mankement naar alle waarschijnlijkheid. Ze melden het op het nieuws in een 2 minuten fragment, en dan is iedereen het weer vergeten.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Politiek gewauwel en getouwtrek over de verantwoordelijkheid.
Voel jij je ook aangesproken? Ik wil je best scharen onder die groep, maar dat doe je zelf beter.quote:
Neem je het echt serieus?quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:16 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Grappig zeg, denigrerend doen over mensen met een andere afkomst.
Pfff gaat nergens over :/quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:10 schreef Caesu het volgende:
vanavond Henk Westbroek bij Pauw&Witteman.
met een extra speciaal exclusief ooggetuigeverslag over hoe hij in het gecrashte vliegtuig had kunnen zitten als hij zich niet had verslapen.
http://pauwenwitteman.vara.nl
Ja en dat vind ik dus raar. Ze weten niks zinnigs over de oorzaak te zeggen, maar roepen vaak wel al dat het twee maanden of 6 maanden gaat duren. Dan krijg ik vaak 't idee dat ze het maar blijven rekken totdat die termijn om is. Als je de oorzaak weet, is het toch voldoendequote:Op woensdag 25 februari 2009 18:14 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dan weten ze alleen nog dat de kerosine op is.
Dan volgt nog een heel onderzoek waardoor dat komt...
Duurt wel 2 maandjes denk ik.
Turkisch Air staat bekend als een veilige, betrouwbare maatschappij. Ze worden 'de turkse KLM' genoemd. Het bewuste toestel heeft afgelopen december nog een uitgebreide keuring ondergaan.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:16 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Is Turkish Air niet een van die maatschappijen die uitblinkt in het aantal ongelukken en doden? Iets zegt me dat de conclusie vrij snel gevonden zal worden. Technisch mankement naar alle waarschijnlijkheid. Ze melden het op het nieuws in een 2 minuten fragment, en dan is iedereen het weer vergeten.
En over vijf maanden vragen mensen zich af "is daar ooit nog iets uitgekomen uit dat onderzoek?" niet omdat ze de uitkomst nog niet hebben gehoord, maar omdat ze het al lang en breed zijn vergeten.
Alhoewel een shortage of kerosine ook apart is.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:14 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dan weten ze alleen nog dat de kerosine op is.
Dan volgt nog een heel onderzoek waardoor dat komt...
Duurt wel 2 maandjes denk ik.
Praktijk zal wel leren dat het zolang duurt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ja en dat vind ik dus raar. Ze weten niks zinnigs over de oorzaak te zeggen, maar roepen vaak wel al dat het twee maanden of 6 maanden gaat duren. Dan krijg ik vaak 't idee dat ze het maar blijven rekken totdat die termijn om is. Als je de oorzaak weet, is het toch voldoendeOf moeten eerst de opnames van Air Crash Investigation worden afgerond
Misschien stond de hoogtemeter verkeerd ingesteld?quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:19 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Alhoewel een shortage of kerosine ook apart is.
Zoiets heb je al eerder in de gaten, en meld je aan SPL.
Het is dan onlogisch dat ze de Polderbaan krijgen toegewezen.
Of er moet iets mis zijn geweest met de indicaties.
Die ene had te weinig beenruimte en heeft van plaats gewisseld met een andere passagier. Misschien is net die ene wel dood nuquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:14 schreef Kugari-Ken het volgende:
Meiden van Halal?
Zaten die serieus in dat vliegtuig?
Kijk, daarom gaan ze dus een tijdje onderzoek doenquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Misschien stond de hoogtemeter verkeerd ingesteld?
Is dat sarcasme, want volgens de feiten scoren ze toch echt heel wat slechter dan de KLM op het gebied van veiligheid.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:19 schreef Burdie het volgende:
Turkisch Air staat bekend als een veilige, betrouwbare maatschappij. Ze worden 'de turkse KLM' genoemd. Het bewuste toestel heeft afgelopen december nog een uitgebreide keuring ondergaan.
Lees even de feiten voordat je dit soort onzin verkondigt.
Het voortbestaan van de bolderbaan zal wel weer ter discussie worden gesteldquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:21 schreef Prosac het volgende:
Jaaaaaaaaaaaa, eindelijk een omwonende die twijfelt aan zijn woonplek.
Could be, maar ik neem aan dat er een ILS-approach werd gevlogen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Misschien stond de hoogtemeter verkeerd ingesteld?
Nee, dat zijn de cijfers.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:22 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Is dat sarcasme, want volgens de feiten scoren ze toch echt heel wat slechter dan de KLM op het gebied van veiligheid.
Waar zijn die scores te zien?quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:22 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Is dat sarcasme, want volgens de feiten scoren ze toch echt heel wat slechter dan de KLM op het gebied van veiligheid.
Het heeft even geduurdquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:21 schreef Prosac het volgende:
Jaaaaaaaaaaaa, eindelijk een omwonende die twijfelt aan zijn woonplek.
Zucht. Jij zal echt wel anders piepen als er ineens zo'n ding in je achtertuin ligt.quote:Jaaaaaaaaaaaa, eindelijk een omwonende die twijfelt aan zijn woonplek.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:20 schreef Caesu het volgende:
Air Traffic Control
http://www.liveleak.com/view?i=555_1235561927
Nou, dan kan half Nederland gaan mailen, want iedereen weet wat er aan de hand was volgens mijquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
Alle info over ramp (foto's/filmpjes etc.) kun je naar communicatie@onderzoeksraad.nl sturen.
Lezen we even mee?quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de cijfers.
Ik zal er even een bron bij zoeken, doe jij het ook ff?
quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Nou, dan kan half Nederland gaan mailen, want iedereen weet wat er aan de hand was volgens mij
Dat had ie pas geleden al zelf gedaanquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo? Z'n akker is nu tenminste omgeploegd.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
Turkisch Air staat bekend als een veilige, betrouwbare maatschappij.
quote:Ze worden 'de turkse KLM' genoemd.
Wordt dat serieus gevraagdquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nou, daar komen de journalistiek sterke vragen bij EditieNL al![]()
"Wat vindt u er nou van dat hier een vliegtuig neerstort?"
Tering, tieft toch op.
Kijk dan ook Eenvandaagquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nou, daar komen de journalistiek sterke vragen bij EditieNL al![]()
"Wat vindt u er nou van dat hier een vliegtuig neerstort?"
Tering, tieft toch op.
Turkish Airlines niet op de zwarte lijstquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:22 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Is dat sarcasme, want volgens de feiten scoren ze toch echt heel wat slechter dan de KLM op het gebied van veiligheid.
Zou ie nog schadevergoeding krijgen?quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat had ie pas geleden al zelf gedaan.
Je zou toch denken dat die mensen gestudeerd hebben en enigszins een scenario voor een interview hebben bij een ramp.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nou, daar komen de journalistiek sterke vragen bij EditieNL al![]()
"Wat vindt u er nou van dat hier een vliegtuig neerstort?"
Tering, tieft toch op.
Met een ooggetuigeverslag van iemand die nog even onder het kleedje kijkt of de persoon wel echt dood is......quote:
Toch blijft het lastig om te moeten improviseren.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat die mensen gestudeerd hebben en enigszins een scenario voor een interview hebben bij een ramp.
Ja maar dan zo'n vraag stellen is toch wel heel erg amateuristisch.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Toch blijft het lastig om te moeten improviseren.
RTL-journalisten staan sowieso niet echt bekend om hun professionaliteit en spitsvondigheid.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:33 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ja maar dan zo'n vraag stellen is toch wel heel erg amateuristisch.
Die van de NOS was vanmiddag echt niks beter hoorquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
RTL-journalisten staan sowieso niet echt bekend om hun professionaliteit en spitsvondigheid..
Inderdaad... En ook die vraag of er al hotels en overnachtingen waren geregeld.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Die van de NOS was vanmiddag echt niks beter hoor
Woordvoerder: "Oorzaak doen we nog geen uitspraak over"
1e vraag (NOS): "Was de kerosine op? "
-200 ftquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:35 schreef basst2005 het volgende:
[ afbeelding ]
Laatste Vluchtgegevens, is hier nog iets vreemds aan te zien?
Welke ramp? Dat Henk Westbroek er niet inzat?quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ow god, RTL Boulevard heeft ook een aanleiding gevonden om aandacht te besteden aan deze ramp.
Nederland is een laag land hequote:Op woensdag 25 februari 2009 18:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
-200 ft![]()
in 2 minuten 1600 ft omlaag.. .dat lijkt nog een normale landing?
Ja, en een overheid die hun niet in de kou laat staan, die mee leeft met de slachtoffers, en die vooral niet 'de grote afwezige' blijft in dit verhaal.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:37 schreef OldJeller het volgende:
Premier Balkenende op Schiphol
Wat een onzin, heeft hij niet iets te doen waar hij voor betaald wordt?
Dit is net zo kansloos als Presidenten of andere vooraanstaande politici die tijdens hun campagne baby's vasthouden en ermee op de foto gaan.. om zo barmhartig of iets dergelijks over te komen.
Ga toch werken.
Die mensen hebben dokters en evt. maatschappelijk werkers e.d. nodig.
Vooral dat ja. En die mutsen van Halal.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:37 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Welke ramp? Dat Henk Westbroek er niet inzat?
Ja, tussen 09:25:53 en 09:26:08 is er iets goeds verkeerds gegaanquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:35 schreef basst2005 het volgende:
[ afbeelding ]
Laatste Vluchtgegevens, is hier nog iets vreemds aan te zien?
Feiten? Prima:quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
Turkisch Air staat bekend als een veilige, betrouwbare maatschappij. Ze worden 'de turkse KLM' genoemd. Het bewuste toestel heeft afgelopen december nog een uitgebreide keuring ondergaan.
Lees even de feiten voordat je dit soort onzin verkondigt.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/7910215.stmquote:A student who witnessed the crash said the plane appeared to be gliding into the airport without engine power.
Tomas Friedhoff told the BBC: "At first it didn't seem that odd because it was flying low but aeroplanes do that around Schiphol.
"At a certain point I realised I was hearing engine noise, but it wasn't coming from that plane.
"It was gliding through the air trying to make the runway. It completely lost propulsion or couldn't glide anymore, and you clearly saw it come down several tens of metres and come to a quite sudden stop," he added.
The fact that no fire broke out on impact has prompted some to suggest that the plane was low on fuel when it hit the ground.
Ik mis het gesprek ATC met de piloten net voor de crash ofzo, een van de stream-luisteraars moet dat toch hebben?quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:20 schreef Caesu het volgende:
Air Traffic Control
http://www.liveleak.com/view?i=555_1235561927
Ook namens mij: RIP aan de nabestaanden en mijn medeleven aan de slachtoffers.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:41 schreef magnifor het volgende:
[..]
Feiten? Prima:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)top_van_crash_-lijst
Ben overigens een Turk, maar heb hekel aan mensen die hun land proberen te verdedigen terwijl de feiten kant en klaar op tafel liggen.
RIP aan allen die zijn omgekomen, sterkte aan alle slachtoffers en nabestaanden.
Ik weet dat het er is, maar ook dat het niet vrijgegeven gaat wordenquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:41 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Ik mis het gesprek ATC met de piloten net voor de crash ofzo, een van de stream-luisteraars moet dat toch hebben?
Er zijn ook genoeg bronnen die het tegengestelde zeggen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:41 schreef magnifor het volgende:
[..]
Feiten? Prima:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)top_van_crash_-lijst
Heb je ook verder geklikt naar de bron die ze vermelden in dat artikel van NRC? Je hoeft echt niet alles te geloven wat je voorgeschoven wordt. Moet je kijken hoe ze komen tot die ratio van 3. Bovendien is die site niet up to date.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:41 schreef magnifor het volgende:
[..]
Feiten? Prima:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)top_van_crash_-lijst
Ben overigens een Turk, maar heb hekel aan mensen die hun land proberen te verdedigen terwijl de feiten kant en klaar op tafel liggen.
RIP aan allen die zijn omgekomen, sterkte aan alle slachtoffers en nabestaanden.
bij zoiets gaat lvnl op slot, gegevens en opnamen incluis. Ik sta er al verbaasd over dat het stuk wat er nu wordt uitgezonden, wordt uitgezonden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:41 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Ik mis het gesprek ATC met de piloten net voor de crash ofzo, een van de stream-luisteraars moet dat toch hebben?
Of er moet een mayday oproep zijn geweest, dan wordt er overgeschakeld naar een ander kanaal....
Heeft niemand wat aan, daarvoor zijn mensen die opgeleid zijn. Eén of andere houten Klaas die even komt vertellen hoe erg hij en de rest van Den Haag het allemaal niet vinden, is gewoon onzinnigheid.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, en een overheid die hun niet in de kou laat staan, die mee leeft met de slachtoffers, en die vooral niet 'de grote afwezige' blijft in dit verhaal.
ik ben ook turks. Maar feiten liegen niet. kranten wel:quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:41 schreef magnifor het volgende:
[..]
Feiten? Prima:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)top_van_crash_-lijst
Ben overigens een Turk, maar heb hekel aan mensen die hun land proberen te verdedigen terwijl de feiten kant en klaar op tafel liggen.
RIP aan allen die zijn omgekomen, sterkte aan alle slachtoffers en nabestaanden.
Dat komt ook niet van lvnl, maar van hobbyisten met een scannerquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
bij zoiets gaat lvnl op slot, gegevens en opnamen incluis. Ik sta er al verbaasd over dat het stuk wat er nu wordt uitgezonden, wordt uitgezonden.
Als de situatie vergelijkbaar zou zijn met het vullen van een gaatje bij de tandarts, dan kreeg je van mij gelijk. In dit geval niet. Wees blij dat de regering betrokkenheid toont, in plaats van afstandelijkheid en 'I don't care'.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Heeft niemand wat aan, daarvoor zijn mensen die opgeleid zijn. Eén of andere houten Klaas die even komt vertellen hoe erg hij en de rest van Den Haag het allemaal niet vinden, is gewoon onzinnigheid.
Dit is even logisch als dat er een clown op een éénwieler gaat jongleren, terwijl iemand bij de tandarts een gaatje gevuld krijgt. Nonsens dus.
Ik ben geen turk maar in die twee links wordt geen rekening gehouden met het aantal vliegbewegingen. KLM heeft een veel groter volume dan de turkse vliegmaatschappij. Dat moet iedereen toch zien?quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:46 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
ik ben ook turks. Maar feiten liegen niet. kranten wel:
KLM http://is.gd/kOEi versus Turkish http://is.gd/kOED
Er waren al 6 gewonden waarvan niet bekend is hoe lang ze nog leven. Dus het kan zomaar oplopen nog jaquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:49 schreef Frutsel het volgende:
19.15 uur was een nieuwe persconferentie toch?
10 doden dus volgens Twitter idd
Hoe bedoel je, de meeste streams op internet komen gewoon van fysieke scanners af.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
bij zoiets gaat lvnl op slot, gegevens en opnamen incluis. Ik sta er al verbaasd over dat het stuk wat er nu wordt uitgezonden, wordt uitgezonden.
Een "Wij zijn erg geschrokken en ons hart gaat uit naar de overlevenden en families en vrienden van de overledenen"-persbericht was sufficiënt geweest. Wat nu gebeurt is nutteloos.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Als de situatie vergelijkbaar zou zijn met het vullen van een gaatje bij de tandarts, dan kreeg je van mij gelijk. In dit geval niet. Wees blij dat de regering betrokkenheid toont, in plaats van afstandelijkheid en 'I don't care'.
Hebben we daar zelf niet genoeg expertise voor?quote:The United States is sending a team to investigate the deadly plane crash in Amsterdam today, CNN reports
2.4 miljoen vluchten van KLM tegenover 2.1 miljoen van THYquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:49 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik ben geen turk maar in die twee links wordt geen rekening gehouden met het aantal vliegbewegingen. KLM heeft een veel groter volume dan de turkse vliegmaatschappij. Dat moet iedereen toch zien?
Inderdaad. Daarnaast is er een groot verschil als je kijkt vanaf de jaren '70.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:49 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik ben geen turk maar in die twee links wordt geen rekening gehouden met het aantal vliegbewegingen. KLM heeft een veel groter volume dan de turkse vliegmaatschappij. Dat moet iedereen toch zien?
Idd, het is toch ook geen Nederlands vliegtuig?quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hebben we daar zelf niet genoeg expertise voor?
Twitter meldt idd dat er één in het AMC zou zijn overleden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:50 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er waren al 6 gewonden waarvan niet bekend is hoe lang ze nog leven. Dus het kan zomaar oplopen nog ja
Idd, de kans dat je bij Turkish dood gaat in een ongeveel is veel groter dan bij KLMquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:46 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
ik ben ook turks. Maar feiten liegen niet. kranten wel:
KLM http://is.gd/kOEi versus Turkish http://is.gd/kOED
Bij TA zijn er meer doden gevallen bij minder ongelukken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:46 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
ik ben ook turks. Maar feiten liegen niet. kranten wel:
KLM http://is.gd/kOEi versus Turkish http://is.gd/kOED
Retweetquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:51 schreef Meh7 het volgende:
[..]
2.4 miljoen vluchten van KLM tegenover 2.1 miljoen van THY
http://www.airsafe.com/events/regions/europe.htm
Daarom zeg ik streamquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
bij zoiets gaat lvnl op slot, gegevens en opnamen incluis. Ik sta er al verbaasd over dat het stuk wat er nu wordt uitgezonden, wordt uitgezonden.
Welke Twitter?quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Twitter meldt idd dat er één in het AMC zou zijn overleden.
Die verklaring kwam van Minister Eurlings, niet van de MP. Je kunt het nutteloos vinden ja, maar ik vind het beter dan niets.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:50 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Een "Wij zijn erg geschrokken en ons hart gaat uit naar de overlevenden en families en vrienden van de overledenen"-persbericht was sufficiënt geweest. Wat nu gebeurt is nutteloos.
Een wit voetje willen halen, heet dat.
Jij ook dan?quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Lezen we even mee?
"Sinds 1959 zijn in totaal dertien toestellen van Turkish Airlines verongelukt. Daarmee komt Turkish Airlines niet wezenlijk hoger uit dan maatschappijen als KLM."
Bron
"Turkish Airlines, de grootste maatschappij van Turkije, werd in 1933 opgericht en heeft in alle jaren slechts negen ongelukken mee mogen maken. Het staat bekend als een nette en veilige maatschappij."
Bron
"Lagendijk, getrouwd met een Turkse tv-journaliste, stelt dat de nationale maatschappij Turkish Airlines juist kwalitatief uitsteekt boven enkele particuliere maatschappijen. 'Turkish Airlines behoort tot de Star Alliance, samen met Lufthansa. Die hebben redelijk zware kwaliteitseisen'', aldus Lagendijk."
Bron
Kun je linkjes vermelden? Twitter is grootquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Twitter meldt idd dat er één in het AMC zou zijn overleden.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:53 schreef Drifter__ het volgende:
Daarom zeg ik stream
Veel van die gasten nemen alles 24/7 op...
quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:43 schreef Piles het volgende:
Ik weet dat het er is, maar ook dat het niet vrijgegeven gaat worden
Maar Turkish Air is dan ook weer geen Onur Air natuurlijk.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:22 schreef Kugari-Ken het volgende:
Is dat sarcasme, want volgens de feiten scoren ze toch echt heel wat slechter dan de KLM op het gebied van veiligheid.
Is de communicatie van lvnl met de piloten publiekelijk te ontvangen dan?quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:53 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Daarom zeg ik stream
Veel van die gasten nemen alles 24/7 op...
boing neem ik aanquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hebben we daar zelf niet genoeg expertise voor?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |