quote:Samenvatting:
Toestel Turkish Airways, vertrokken uit Istanbul, 135 mensen aan boord. Rond 10.30 uur neergestort nabij de landingsbaan van Schiphol, bij de A9. Persconferentie: 9 doden, 50 gewonden, van wie minimaal 25 zwaar gewond.
Bron, ook voor actuele updates: [Update] Vliegtuig neergestort bij Schipholquote:[Update] Vliegtuig neergestort op Schiphol
Update 12.03
Een ooggetuige meldt tegenover de NOS: "Ik ben net getuige geweest van het neerstorten van het toestel. Dat was omstreeks 10.30 uur. Ik reed onder de aanvliegroute op de N232 vanaf Boesingeliede naar de N205. Het trok mijn aandacht, omdat het toestel zo raar in de lucht hing. Hij leek op z'n staart te gaan landen. Daarna volgde een, voor mijn gevoel, een te sterke correctie. De neus ging richting grond en het toestel verdween toen, voor mij achter het talud van de A9. Ik heb de auto nog even aan de kant gehad. Er was niets te horen of zien."
Update 12.29
Henk Westbroek zou eigenlijk in dit vliegtuig moeten zitten, maar hij had de vlucht op het laatste moment gecanceld. Hij heeft een vlucht later geboekt, zodat hij kon uitslapen. Twee meiden van Halal waren aan boord van het toestel, zij hebben het ongeluk overleefd.
Update 12:42
Er zijn zo goed als zeker zeven doden gevallen. De NOS liet beelden zien waarop bodybags te zien waren. Ook wordt er gesproken over 85 gewonden.
Update 13:11
De NOS meldt dat er tot nu toe negen doden zijn. Zes pasagiers en drie doden in de cockpit. Vermoedelijk de twee piloten en de boordwerktuigkundige.
Update 13:35
Een woordvoerder heeft zojuist bevestigd dat er negen doden zijn gevallen en dat er zeker 50 gewonden zijn.
Ze hadden beter niets kunnen vragenquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:43 schreef F04 het volgende:
Ze hadden beter kunnen vragen wat er allemaal via de ATC is besproken voor de problemen.
http://www.ntvmsnbc.com/id/24940291/#storyContinuedquote:Bekir Kaya, Ahmet Arıkan, Ferruh Koral, Hakan Vercan, Sıpke Daivid, Nuri Taş, Ahmet Pekgöz,
Mustafa Gümüş, Mustafa Atman, Mustafa Bahçeci, Janneke Vantil, Kenan Öztürk, Frederich Gimpel, Gerrarda Gimtelve, Hasan Hüseyin Sümer, Mustafa Mermer, Selçuk Arda, Mehmet Gözükara, Saniye Albostan, Büşra Albostan, Erdem Recep Albostan, Atanas Skilijan,
Lucia Geijtemal, Jacobus Schinkel, Leendce Vanharbel, Marinus Vansstron, Ronald Ledford, George Anichuk, İlhan Gücüyener, Muhsin Cesur, Kenan Demir, Bora İnan, Kamile Banu Özcan, Volkan Dağasan, Cem Mert, Kerem Uzel, Ahmet Peynirci, Vedat Demir, Gülşen Yıldırım, Yavuz Yıldırım, Gökmen Yıldırım, Jacobus Labeyij, Sofia Labeyij, Lisa Labeyij, Suzan Lord, Orhan Kaya, Ali Yıldırım, Mayanil Kaya, Yurdanur Kaya, Bülent İçgören, Mert İçgören, Henk Heijlod, Ozan Duman, Can Türk Aydın, Patrick Boots, Mustafa Komut, Şeref Küçüker, Michel Hemmer, John Falman, Rici Wilson, Ronaldo Richey, Çağrı Kaya, Aslıhan Küçüker, Ramacenk Erözer, Kenan Eke, Sefer Barış, Cüneyt Er, Osman Bedri Başlılar, Ramazan İz, Emre Alkan, Oscar Valdalsu, Ahmet Berisha, Maria Rowers, İris Steneol, Petrus Steneol, Shahıd Mir, Sabina Mir, Kewlavatie Moennasık, Enayad Ahmadzai, Rana Musajeva, Muhammad Mirzaik, Yousha Rabtarva, Ahmad Sulayiman, Suzan Yango, Hajar Aleriaj, Jihad Aleriaj, Saftarali Tırmazi, Salih Yıldız, Yusuf Ekinci, Uğur Bayat, Sevgi Kalansun, Mustafa Kemal Yaşar, Ali Yardım, Yaşar Tufan, Onur Ünal, Mustafa Asal, Ronald Duywest, Döndü Kalantur, Tuba Kalan, Murat Göçmüş
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:40 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
dat was die miep van het jeugdjournaal toch?
Vertel, wat had jij gevraagd?quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:44 schreef zomgmoz het volgende:
lekker nuttige vragen van de pers ook
Waar haal je dat vandaan?quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:44 schreef Asskicker14 het volgende:
De passagierslijst van het verongelukte toestel van Turkish Airlines:
Sipke Dawid
Janneke Vantil
Fred Crongnale
Lucio Basso
Jakavus Labeij
Sofia Labeij
Lisa Labeij
Lucia Geijtema
Leentje Vanherbe
Marinus Vansipron
Ronalda Redford