quote:Samenvatting:
Toestel Turkish Airlines, vertrokken uit Istanbul, 135 mensen aan boord. Rond 10.30 uur neergestort nabij de landingsbaan van Schiphol, bij de A9. Persconferentie: 9 doden, 50 gewonden, van wie minimaal 25 zwaar gewond.
Bron, ook voor actuele updates: [Update] Vliegtuig neergestort bij Schipholquote:[Update] Vliegtuig neergestort op Schiphol
Update 12.03
Een ooggetuige meldt tegenover de NOS: "Ikreed onder de aanvliegroute op de N232 vanaf Boesingeliede naar de N205. Het trok mijn aandacht, omdat het toestel zo raar in de lucht hing. Hij leek op z'n staart te gaan landen. Daarna volgde een, voor mijn gevoel, een te sterke correctie. De neus ging richting grond en het toestel verdween toen, voor mij achter het talud van de A9. Ik heb de auto nog even aan de kant gehad. Er was niets te horen of zien."
Update 12.29
Henk Westbroek zou eigenlijk in dit vliegtuig moeten zitten, maar hij had de vlucht op het laatste moment gecanceld. Hij heeft een vlucht later geboekt, zodat hij kon uitslapen. Twee meiden van Halal waren aan boord van het toestel, zij hebben het ongeluk overleefd.
Update 13:11
De NOS meldt dat er tot nu toe negen doden zijn. Zes pasagiers en drie doden in de cockpit. Vermoedelijk de twee piloten en de boordwerktuigkundige.
Update 13:35
Een woordvoerder heeft zojuist bevestigd dat er negen doden zijn gevallen en dat er zeker 50 gewonden zijn.
Wacht maar tot de persconferentie inderdaadquote:Op woensdag 25 februari 2009 14:34 schreef IkWilbert het volgende:
het wordt nu weer een beetje rustig, weinig nieuw nieuws op dit moment
iddquote:
Maak daar in de OP eens Turkish Airlines van trouwens.quote:Toestel Turkish Airways
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |