quote:Samenvatting:
Toestel Turkish Airlines, vertrokken uit Istanbul, 135 mensen aan boord. Rond 10.30 uur neergestort nabij de landingsbaan van Schiphol, bij de A9. Persconferentie: 9 doden, 50 gewonden, van wie minimaal 25 zwaar gewond.
Update 18.14quote:[Update] Vliegtuig neergestort op Schiphol
Update 12.03
Een ooggetuige meldt tegenover de NOS: "Ikreed onder de aanvliegroute op de N232 vanaf Boesingeliede naar de N205. Het trok mijn aandacht, omdat het toestel zo raar in de lucht hing. Hij leek op z'n staart te gaan landen. Daarna volgde een, voor mijn gevoel, een te sterke correctie. De neus ging richting grond en het toestel verdween toen, voor mij achter het talud van de A9. Ik heb de auto nog even aan de kant gehad. Er was niets te horen of zien."
Update 12.29
Henk Westbroek zou eigenlijk in dit vliegtuig moeten zitten, maar hij had de vlucht op het laatste moment gecanceld. Hij heeft een vlucht later geboekt, zodat hij kon uitslapen. Twee meiden van Halal waren aan boord van het toestel, zij hebben het ongeluk overleefd.
Update 13:11
De NOS meldt dat er tot nu toe negen doden zijn. Zes pasagiers en drie doden in de cockpit. Vermoedelijk de twee piloten en de boordwerktuigkundige.
Update 13:35
Negen doden, zeker vijftig gewonden, 25 zwaargewonden, aldus loco-burgemeester Michiel Bezuijen.
Oorzaak niet bekend. Aandacht van de hulpdiensten gaat eerst uit naar opvang van gewonden. Het exacte tijdstip van de crash is 10.31 uur. De persconferentie was kort, alleen Bezuijen voerde het woord. Om 16.30 uur volgt een tweede persconferentie.
Update 14.35
In het hoofdkantoor van Turkish Airlines in Istanbul is het rustig gebleven bij de opvang voor familieleden van mensen uit het gecrashte toestel op Schiphol. Welgeteld twee families meldden zich. De pers kwam wel massaal op het crisiscentrum af.
Update 14.37
Snelweg A9 is woensdag aan het begin van de middag weer vrijgegeven voor het verkeer, meldt de ANWB. Vanwege het vliegtuigongeluk bij Schiphol werd de weg eerder in beide richtingen afgesloten
Update 15.23
Vanuit Istanbul is een vliegtuig onderweg naar Schiphol met nabestaanden en familieleden van slachtoffers van de vliegcrash die woensdagochtend plaatsvond. De vlucht met het nummer TK5901 arriveert naar verwachting om 18.10 uur op de luchthaven, liet een woordvoerster van Schiphol weten.
Update 16.31
Geruchten doen de ronde dat de twee piloten van het toestel zijn omgekomen. De zwarte doos met vluchtgegevens is nog niet gevonden.
Update 16.45
Zes mensen zeer zwaar gewond, niet te voorspellen of zij in leven blijven. Dat zei Ineke van der Zande van de geneeskundige dienst van Kennemerland. 25 mensen zijn "behoorlijk gewond". 24 lichtgewond, van 31 overlevenden is de aard van de verwondingen nog niet vastgesteld. Van der Zande wil niets zeggen over de vraag of de piloten zijn omgekomen.
Update 16.52
Er zijn nog stoffelijke overschotten in het vliegtuig, onder anderen van drie bemanningsleden
Daar ben ik het mee eens. Ik vind wel dat ze hier beter hadden kunnen kiezen voor een woordvoerder die fatsoenlijk Engels (of Nederlands, for that matter) spreekt, in plaats van zo'n lokale politicus.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:51 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat de hele wereldmedia tegenover je zit en je weet dat de beelden de hele wereld overgaan, dat maakt het niet makkelijker.
Ik kan me voorstellen dat je bang bent dat het ding alsnog in de fik vliegt en je niet durft te helpen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:51 schreef _Vulcanus_ het volgende:
[..]
Blijven filmen en telefoneren....
Maar niet gaan helpen.
Als je naar die baan toe moet dan moet je helemaal om de Zwanenburgbaan heen taxieen. Daar moet toch wat op te vinden zijn?quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:50 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Kortzichtig.. denk je nou dat ze die baan, die ze helemaal tussen de bebouwing hebben gepuzzeld, gaan verplaatsen om ervoor te zorgen dat jij minder hoeft te taxieen?
Er waren al 7 topics vol toen ik vanmorgen wakker werd.... Maar ja, tijdsverschil enzo.quote:
Echt? Is pas 20x herhaald op journaal ofzoquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:53 schreef Susi het volgende:
Ik weet zelfs dat er een vliegtuig onderweg is met familieleden
Ehhh nee?quote:
Of je denkt: KACHING! Mijn beelden op CNN straks!quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:56 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je bang bent dat het ding alsnog in de fik vliegt en je niet durft te helpen.
Gek he?quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:57 schreef Arn0 het volgende:
Ze zijn wel voorzichtig met informatie.
Terecht, beter geen info dan verkeerde info.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:57 schreef Arn0 het volgende:
Ze zijn wel voorzichtig met informatie.
De man op de persconferentie wist van nietsquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Echt? Is pas 20x herhaald op journaal ofzo
Eh wel dennis, persoon a zegt niet dood, persoon b zegt wel dood, dan is ze = hemquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:57 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ehhh nee?
En jij gaat zeiken over het Engels van de mensen daar, terwijl je zelf laatst nog neerzet: Your welcome
piepen over 20 min taxieen op een vlucht van 8 uurquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als je naar die baan toe moet dan moet je helemaal om de Zwanenburgbaan heen taxieen. Daar moet toch wat op te vinden zijn?
ja maar ze maken ook foutjes... eerst willen ze niet zeggen of ze dood zijn en dan lult die ander zijn bek voorbijquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:57 schreef Arn0 het volgende:
Ze zijn wel voorzichtig met informatie.
Dit zal wel goed afgewogen zijn, ivm protesten van omwonenden, geluidsoverlast, etc.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als je naar die baan toe moet dan moet je helemaal om de Zwanenburgbaan heen taxieen. Daar moet toch wat op te vinden zijn?
Een ramp komt zelden alleen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:56 schreef Unit_731 het volgende:
Mr. Pieter van Vollenhoven is trouwens ook al ter plaatse.
[ afbeelding ]
Goed te zien dat de achterkant de zwaarste klap heeft gehad.
[ afbeelding ]
meer foto's
Puur toeval.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:58 schreef ReReRaRa het volgende:
Blijkbaar is er iets aan de hand met Polderbaan.Blijft wel gevaarlijk.
http://www.nu.nl/algemeen(...)an-beland-video.html
Omdat misschien eerst de familieleden van de piloten geinformeerd dienen te worden....quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:58 schreef Susi het volgende:
[..]
De man op de persconferentie wist van niets
Hmja, maar dan nog kun je ervoor zorgen dat mensen die in het rampenplan een rol spelen (en zeker woordvoerders/persvoorlichters etc.) een cursus Engels hebben gevolgd. Dat is tenminste iets wat je zéker van tevoren kunt regelen in tegenstelling tot veel zaken die bij een ramp komen kijken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:51 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat de hele wereldmedia tegenover je zit en je weet dat de beelden de hele wereld overgaan, dat maakt het niet makkelijker.
In de luchtvaart spreek men dan ook over flightdeck.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:59 schreef PietjeDuck het volgende:
De manier waarop die man cock-*pauze*-pit zei.
Die discussie volgt later wel denk ik.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:58 schreef ReReRaRa het volgende:
Blijkbaar is er iets aan de hand met Polderbaan.Blijft wel gevaarlijk.
http://www.nu.nl/algemeen(...)an-beland-video.html
Ze beslissen als geheel om het niet bekend te maken, dus is het ze.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:58 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Eh wel dennis, persoon a zegt niet dood, persoon b zegt wel dood, dan is ze = hem
Moeilijk he, het verschil tussen 6 en 9quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:59 schreef thestoryofus2009 het volgende:
6 passagiers dood, valt op zich nog mee...
ik dacht dat van die 6 in elk geval 3 bemanningsleden waren?quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:59 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
ja maar ze maken ook foutjes... eerst willen ze niet zeggen of ze dood zijn en dan lult die ander zijn bek voorbij
6 passagiers dood, valt op zich nog mee...
moeilijk he 3 crewmembers - 9quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:01 schreef Burdie het volgende:
[..]
Moeilijk he, het verschil tussen 6 en 9.
Er zijn 9 doden. Waarvan 3 bemanningsleden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik dacht dat van die 6 in elk geval 3 bemanningsleden waren?
Nee, 9, waarvan 3 bemanningsleden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik dacht dat van die 6 in elk geval 3 bemanningsleden waren?
Echte oorzaak horen de komende dagen pas.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:01 schreef Specularium het volgende:
Volgens Pieter is de zwarte doos ook gevonden dus dan wordt het snel duidelijk wat de oorzaak was.
Was ook niet zo moeilijk te vinden he.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:01 schreef Specularium het volgende:
Volgens Pieter is de zwarte doos ook gevonden dus dan wordt het snel duidelijk wat de oorzaak was.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:02 schreef zoalshetis het volgende:
heeft kamphuys zich al geketent aan een zwaar gewonde?
quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:02 schreef zoalshetis het volgende:
heeft kamphuys zich al geketent aan een zwaar gewonde?
het hele dode aantal valt erg meequote:Op woensdag 25 februari 2009 17:03 schreef Marrije het volgende:
Dan valt 6 nog mee inderdaad, als je ziet hoe die staart er uitziet.
Waarom quote je jezelf?quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:03 schreef zoalshetis het volgende:
dubbel
Beroepsrisico?quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
En waarom zou je die niet meetellen?
Het blijft nog even afwachten of het de goede doos is.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:02 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Was ook niet zo moeilijk te vinden he.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:02 schreef zoalshetis het volgende:
heeft kamphuys zich al geketent aan een zwaar gewonde?
Nee volgens mij is het een sateliet telefoon.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:01 schreef sander-3 het volgende:
[ afbeelding ] Die telefoonUit de jaren 80 ofzo..
Dat niet, maar aangezien hulpverlening de prioriteit had hebben ze dat even uitgesteld.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:02 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Was ook niet zo moeilijk te vinden he.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:02 schreef zoalshetis het volgende:
heeft kamphuys zich al geketent aan een zwaar gewonde?
ja gelukkig wel inderdaadquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:03 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
het hele dodenaantal valt erg mee
met en daarnaast dus nog 6 waarvan het niet zeker is of ze het halenquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:03 schreef GoeRoe86 het volgende:
Zijn de 9 overledenen nu met of zonder de bemanning?
Nu nogquote:17:00:10 25-02-09 A 1 KROMME SPIERINGWEG VIJFHUIZEN
12. Kennemerland AMBU 12145 A1 LUCHTVAART ONGEVAL RITNR 8559 902251700100126999
0126999 CPA Kennemerland ( Monitorcode )
0126145 CPA Kennemerland ( Ambu 145 Haarlem )
metquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:03 schreef GoeRoe86 het volgende:
Zijn de 9 overledenen nu met of zonder de bemanning?
nee 6 passagiers en 3 van de cockpit crew (2 vliegers en boordwerktuigkundige).quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik dacht dat van die 6 in elk geval 3 bemanningsleden waren?
quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:02 schreef zoalshetis het volgende:
heeft kamphuys zich al geketent aan een zwaar gewonde?
quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:02 schreef zoalshetis het volgende:
heeft kamphuys zich al geketent aan een zwaar gewonde?
Heeft 'ie al uren.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:06 schreef jorienvdherik het volgende:
Die journalist heeft maar een sjaal omgedaan
stage pilootquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:05 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
nee 6 passagiers en 3 van de cockpit crew (2 vliegers en boordwerktuigkundige).
Het had idd heel veel erger kunnen zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:03 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
het hele dode aantal valt erg mee
quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:06 schreef BigKahuna het volgende:
Dus er zijn 9 passagiers dood + 3 bemanningsleden?
hoelang heb jij dat bericht onder de knop gehad? had mijn bericht vrijwel meteen ge-editquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:05 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
nee 6 passagiers en 3 van de cockpit crew (2 vliegers en boordwerktuigkundige).
dubbel koorknaapje.quote:
Hmja, je zit daar natuurlijk wel in het gedeelte van NL met de minste mobiele dekkingquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee volgens mij is het een sateliet telefoon.
Dus..... Wat dacht je van een C2000 portofoon?quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:01 schreef sander-3 het volgende:
[ afbeelding ] Die telefoonUit de jaren 80 ofzo..
Ik las op fox dat de zachte grond de impact enigzins zou hebben geabsorbeert, daarnaast is het mogelijk dat de brandstof door de grond werd opgenomen, het laatste lijkt me iets minder waarschijnlijk.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het had idd heel veel erger kunnen zijn.
lijkt mij welquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:07 schreef sander-3 het volgende:
Effe iets offtopics.. weet iemand wat die dingetjes zijn?
[ afbeelding ]
Die zie ik wel vaker rond schiphol.. Het lijkt me geen camera..
6 passagiers en 3 bemanningsleden toch? Dus 9 slachtoffers in totaal.quote:
Die was op.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:08 schreef raptorix het volgende:
het laatste lijkt me iets minder waarschijnlijk.
echt hequote:Op woensdag 25 februari 2009 17:07 schreef Corkscrew het volgende:
Wat praatte die vrouw trouwens ongelofelijk krakkemikkig Engels.
De tering wat een rij ambulances.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:07 schreef sander-3 het volgende:
Effe iets offtopics.. weet iemand wat die dingetjes zijn?
[ afbeelding ]
Die zie ik wel vaker rond schiphol.. Het lijkt me geen camera..
Lijkt mij een flitserquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:09 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
De tering wat een rij ambulances.
En nee, ik weet het niet.
Als je het van dichtbij bekijkt is het meer een kubus achtig ding. Het lijkt me meer een sensor ofzo.. maar voor wat.. Najah.. boeit ook niet.quote:
Op BNR zeiden ze dat de ondergrond ervoor zorgde dat de aanwezige kerosine niet in brand vloog.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik las op fox dat de zachte grond de impact enigzins zou hebben geabsorbeert, daarnaast is het mogelijk dat de brandstof door de grond werd opgenomen, het laatste lijkt me iets minder waarschijnlijk.
Zoiets idd, zie je volgens mij ook wel eens bij bruggen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:10 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Als je het van dichtbij bekijkt is het meer een kubus achtig ding. Het lijkt me meer een sensor ofzo.. maar voor wat.. Najah.. boeit ook niet.
http://www.remcoow.nl/nieuws/passagierslijst-crash-tk1951/quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:12 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand trouwens waar de passagierslijst te raadplegen is?
Ah, gevonden:quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:12 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand trouwens waar de passagierslijst te raadplegen is?
AT5quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:12 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand trouwens waar de passagierslijst te raadplegen is?
Volgens mij gewoon een rood touw om een lantaarnpaalquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:07 schreef sander-3 het volgende:
Effe iets offtopics.. weet iemand wat die dingetjes zijn?
[ afbeelding ]
Die zie ik wel vaker rond schiphol.. Het lijkt me geen camera..
Lijkt wel op een camera. Ik denk dat dat is omdat die weg relatief dicht langs een landingsbaan loopt. Gewoon een veiligheidscamera om te kijken of er geen onbevoegden rare dingen doen daar en op die manier de luchthaven proberen te bereiken...quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:07 schreef sander-3 het volgende:
Effe iets offtopics.. weet iemand wat die dingetjes zijn?
[ afbeelding ]
Die zie ik wel vaker rond schiphol.. Het lijkt me geen camera..
hahaquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:15 schreef denthemen het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon een rood touw om een lantaarnpaal
Ze melden daar al de doden onder de bemanning met naam... lijkt me een beetje voorbarig... al kun je er zeker van zijn dat het de piloten betreft...quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:15 schreef thestoryofus2009 het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Turkish_Airlines-vlucht_1951
word goed bijgehouden...
Dat is ook bevestigd door Pieter van Vollenhove, werd kort na de persconferentie gezegd bij de NOS.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze melden daar al de doden onder de bemanning met naam... lijkt me een beetje voorbarig... al kun je er zeker van zijn dat het de piloten betreft...
Ja maar die derde kan net zo goed een steward zijn die achterin heeft gezetenquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:22 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Dat is ook bevestigd door Pieter van Vollenhove, werd kort na de persconferentie gezegd bij de NOS.
Correctquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:22 schreef ASroma het volgende:
ik kan me trouwens ook nog wel voorstellen dat er naast de piloten ook nog 2 andere crewmembers zijn omgekomen, aangezien bij de landing die onder andere plaatsnemen in het achterste gedeelte van het vliegtuig (de staart) nou en daar is dus niks van over.....
Als ik zo de foto's zie van de crash lijkt de cockpit aardig intact, zou het dan niet zo zijn dat de piloten de klap niet overleefd hebben en niet door beknelling?quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:22 schreef ASroma het volgende:
ik kan me trouwens ook nog wel voorstellen dat er naast de piloten ook nog 2 andere crewmembers zijn omgekomen, aangezien bij de landing die onder andere plaatsnemen in het achterste gedeelte van het vliegtuig (de staart) nou en daar is dus niks van over.....
Ja, maar zo lang is die schuiver niet natuurlijk.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:26 schreef Specularium het volgende:
Hmz, net nieuwe beelden, helicopterview van de crashzone.
Ze zeggen wel dat dat ding als een baksteen uit de lucht is gevallen maar die beelden
laten zien dat hij toch een schuiver heeft gemaakt.
Ik denk dat de staart eerst de grond raakte en toen de voorkant ineens op de grond klapte.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:26 schreef Party_P het volgende:
[..]
Als ik zo de foto's zie van de crash lijkt de cockpit aardig intact, zou het dan niet zo zijn dat de piloten de klap niet overleefd hebben en niet door beknelling?
daar zit dacht ik een van de nooduitgangen en glijbanen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Misschien kan iemand me het hier wel uitleggen. Als ik met Ryanair vlieg en ik achterin zit bij zo'n 737-800 dan wordt er gevraagd of ik Engels spreek. Als dat niet het geval is dan mag je achterin geen plaats nemen. Heeft dat met veiligheidseisen te maken?
Vent klonk wel droog, ja bij die ene stewardess zaten haar benen helemaal door elkaar.quote:
bedanktquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:29 schreef raptorix het volgende:
Helicopter beelden: http://tinyurl.com/b2h6ae
Ze melden overal 9, wat is daar niet eenduidig aan?quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:33 schreef Quoi het volgende:
Nu weer bij "DIchtbij Nederland" (nooit van gehoord trouwens dat programma): 9 doden.
Lekker eenduidig.
Die 9 doden zijn inclusief de 3 crewmembersquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:33 schreef Quoi het volgende:
Nu weer bij "DIchtbij Nederland" (nooit van gehoord trouwens dat programma): 9 doden.
Lekker eenduidig.
Omdat ik net op NOS 6 hoorde, waaronder 3 bemanningsleden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:34 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ze melden overal 9, wat is daar niet eenduidig aan?
Nee, gewoon goed luisteren en niveau basisschool qua rekenen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:36 schreef Quoi het volgende:
[..]
Omdat ik net op NOS 6 hoorde, waaronder 3 bemanningsleden.
Maar goed.....
Wat ben jij aardig vandaag. Maak je niet druk.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:36 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nee, gewoon goed luisteren en niveau basisschool qua rekenen.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:35 schreef ukga het volgende:
Wat bestaan er toch dieptrieste mensen in Nederland, niet normaal gewoon.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:35 schreef ukga het volgende:
Manman, doe je oogkleppen eens af.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:35 schreef ukga het volgende:
Post het plaatje ook nog even.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:39 schreef Siniti het volgende:
[..]
De "not-so-subtle-troll", komen vaak voor op het internet maar wordt toch vaak serieus op gereageerd.
vond dat ze juist goed nederlands spraken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:35 schreef ukga het volgende:
wou eigenlijk precies zelfde smilie posten, maar zie dat er al een hele zooi voor me zijn!quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
----
Heftig ongeluk zo te zien. Maar het lijkt me wel dat de draaiboeken goed gewerkt hebben: de hulpdiensten waren in ruime mate snel aanwezig volgens mij.
dont feed the troll ofzoquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:40 schreef Koewam het volgende:
[..]
Wat bestaan er toch dieptrieste mensen in Nederland, niet normaal gewoon.!
Vrijwel alle jonge Turken in NL spreken prima Nederlands, alleen de ouderen meestal niet, dat blijkt nu ook weer.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:42 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
vond dat ze juist goed nederlands spraken.
behalve de vader van die tyfus halal wijven....
Alle levende mensen zijn uit het toestel. Er liggen nog wel doden in.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:49 schreef Tegan het volgende:
Het ene moment zeggen ze dat er geen mensen meer in het vliegtuig zijn, andere moment zeggen ze dat er nog drie crewleden in de cockpit zitten...
Persconferentiemiep zei dat er nog 3 bemanningsleden in het vliegtuig waren en bleven ivm het onderzoek. Waarschijnlijk moeten die dus losgeknipt worden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:49 schreef Tegan het volgende:
Het ene moment zeggen ze dat er geen mensen meer in het vliegtuig zijn, andere moment zeggen ze dat er nog drie crewleden in de cockpit zitten...
Mij raakt het ook niet persoonlijk, ik ken er toch helemaal niemand. Tuurlijk het is zielig maar waarom moet het je meteen raken?quote:
mij raakt het ook niet zo hoor... of het nou turken of nederlanders zijn maakt verder ook niet uit....quote:
Wat weet jij daarvan? Bij de visadienst is vandaag keihard gewerkt om visa uit te delen aan de nabestaanden/familieleden van de slachtoffers en IEDEREEN wordt daarbij nagekeken en eventueel in de gaten gehouden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:59 schreef rfk het volgende:
Het misselijke is dan ook dat hij het minder erg vind omdat het Turken zijn. De meeste zullen gewoon Turken zijn met de Nederlandse nationaliteit.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:01 schreef ASroma het volgende:
[..]
mij raakt het ook niet zo hoor... of het nou turken of nederlanders zijn maakt verder ook niet uit....
Gelukkig dat niemand jou en mensen zoals jou serieus neemt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:03 schreef rfk het volgende:
Dat het grotendeels Turken zullen zijn die in Nederland wonen maakt natuurlijk ook niet uit.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:03 schreef LoveProfusion het volgende:
Die El Al die in de Bijlmerflat vloog raakte me enorm. Als ditzelfde vliegtuig vol met Turken in Turkije was neergestort was er zowieso al minder aandacht aan besteed.... dit raakt me niet meer en niet minder dan een vliegtuigcrash in verwegistan...en dat het nu toevallig in een akker ligt bij Amsterdam...tja ok.
dat is waar, maar je moet die dude niet te serieus nemen. Komt net thuis naar een dagje gefrustreerd op zijn kutbaan gezeten te hebben tegen minimumloonquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het misselijke is dan ook dat hij het minder erg vind omdat het Turken zijn. De meeste zullen gewoon Turken zijn met de Nederlandse nationaliteit.
Het is visa of visumsquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:04 schreef rfk het volgende:
[..]
Precies we hebben weer aan de lopende band visa`s uitgedeeld maar wie weet over 2 weken nog waar ze zijn?
niemand!!
1 blik in de brandstoftank is genoeg.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Het onderzoek kan maanden/jaren duren." Loze opmerking. Ze weten toch al in welke richting ze moeten zoeken? Wat duurt dan nog zo lang??
Het klinkt als een scenario van een slappe filmquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:10 schreef Caesu het volgende:
met een extra speciaal exclusief ooggetuigeverslag over hoe hij in het gecrashte vliegtuig had kunnen zitten als hij zich niet had verslapen.
Met een klote einde.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het klinkt als een scenario van een slappe film.
Politiek gewauwel en getouwtrek over de verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Het onderzoek kan maanden/jaren duren." Loze opmerking. Ze weten toch al in welke richting ze moeten zoeken? Wat duurt dan nog zo lang??
Psies. Er zijn nu tig mensen met dat onderzoek bezig. Die hoeven toch geen duizenden en duizenden uren daarmee bezig te zijnquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Politiek gewauwel en getouwtrek over de verantwoordelijkheid.
Harteloos figuur. Het betreft hier mensen met gevoelens en emoties. Zo ga je toch niet met elkaar om?quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:03 schreef rfk het volgende:
Twee van de drie ja.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:14 schreef Kugari-Ken het volgende:
Meiden van Halal?
Zaten die serieus in dat vliegtuig?
jaquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:14 schreef Kugari-Ken het volgende:
Meiden van Halal?
Zaten die serieus in dat vliegtuig?
Ja en Henk Westbroek net niet, die lul.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:14 schreef Kugari-Ken het volgende:
Meiden van Halal?
Zaten die serieus in dat vliegtuig?
Dan weten ze alleen nog dat de kerosine op is.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:12 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
1 blik in de brandstoftank is genoeg.
Idd. Als er een vliegtuigongeval is gebeurd, wordt hij vaak als deskundige ingeschakeld. En in dit geval is die achternaam wel erg treffendquote:
Jup, zolang duren die onderzoeken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Het onderzoek kan maanden/jaren duren." Loze opmerking. Ze weten toch al in welke richting ze moeten zoeken? Wat duurt dan nog zo lang??
zo is hij altijd, hij kan beter eens gaan werkenquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:38 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wat ben jij aardig vandaag. Maak je niet druk.
Hoeft idd niet, maar het gebeurt wel.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Psies. Er zijn nu tig mensen met dat onderzoek bezig. Die hoeven toch geen duizenden en duizenden uren daarmee bezig te zijn
Is Turkish Air niet een van die maatschappijen die uitblinkt in het aantal ongelukken en doden? Iets zegt me dat de conclusie vrij snel gevonden zal worden. Technisch mankement naar alle waarschijnlijkheid. Ze melden het op het nieuws in een 2 minuten fragment, en dan is iedereen het weer vergeten.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Politiek gewauwel en getouwtrek over de verantwoordelijkheid.
Voel jij je ook aangesproken? Ik wil je best scharen onder die groep, maar dat doe je zelf beter.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |