Wat begreep je niet aan artiesten ?quote:Op zondag 22 februari 2009 21:59 schreef Shadow_NL het volgende:
1) Editors
2) Killers
3) Arctic Monkeys
4) Interpol
5) Last Shadow Puppets
6) Bruce Springsteen
7) Snow Patrol
8) White Lies
9) Metallica
10) Joy Division.
Dit is mijn top 10 van dit moment. Top 3 is al lange tijd hetzelfde, weliswaar is de volgorde vaker veranderd maar deze bands staan wel al lange tijd in mijn top 3.
Denk dat als je me dit achter 2 maanden weer vraagt nr. 3 t/m 10 compleet anders zijn.
Wát een rijtje zegquote:Op zondag 22 februari 2009 22:04 schreef tong80 het volgende:
1 Eddy Wally
2 Dries Roelvink
3 Sjakie Schram
4 Peter Beense
5 Nico Haak
6 Jacques Herb
7 Corry Konings
8 André van Duin
9 Arie Ribbens
10 Ria Valk
11 Jannes
12 Jan Smit
13 Heintje
14 Ben Cramer
15 Tineke Schouten
16 Wolter Kroes
17 Willy Batenburg
18 Zangeres zonder naam
19 Tante Leen
20 Johnnie Hoes
21 Willie Alberti
22 Olga Lawina
23 Vader Abraham
24 Herman van Keeken
25 Die dikke van de Deurzakkers
Ik had eigenlijk verwacht dat je Die Andere Van De Deurzakkers beter zou vindenquote:
Je kent me niet goed genoegquote:Op zondag 22 februari 2009 23:07 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk verwacht dat je Die Andere Van De Deurzakkers beter zou vinden
Je kunt kiezen voor:quote:Op zondag 22 februari 2009 21:49 schreef ranja het volgende:
Ok, je kunt dus ook kiezen voor bv
1 The Beatles + Paul McCartney + Wings
2 John Lennon
of bv.
1. John Lennon + Beatles
2. Paul McCartney + Wings (+ Beatles?)
of bv.
1. Beatles
2. John Lennon
3 Wings
4 Paul McCartney
of hoe had je dat bedoeld?
quote:
Tja, er wordt bijna elke week wel een topic gestart van 'favoriete artiesten' of 'beste liedjes ooit' o.i.d. Dat laatste zelfs gewoon tijdens een allertijden toernooiquote:Op maandag 23 februari 2009 10:10 schreef Beregd het volgende:
ooit was er zlefs al eens een top tien topic (zonder eindlijst dan)
Tja, als het daadwerkelijk dezelfde band is, graag er even bij vermelden, dan kan ik daar rekening mee houden.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:15 schreef pfaf het volgende:
Bij bands die (regelmatig) van naam veranderen, alle varianten noemen? Of er één kiezen?
quote:Op maandag 23 februari 2009 09:17 schreef mkrijt het volgende:
1. Toto
2. Neal Morse
3. Spock's Beard
4. Dire Straits
5. Moody Blues
5. Pink Floyd
6. U2
7. Phil Collins
8. Clanned
9. Ekseption
10. Focus
Verrek, even veranderen. edit: gefixt, thanks.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:09 schreef Trashcanman het volgende:
Je hebt Om er 2 keer in staan. Kun je er even bij vermelden in welke bezetting je Om op de 30e plaats hebt staan en in welke op de 50e?
Fijne lijst!quote:Op maandag 23 februari 2009 21:05 schreef On het volgende:
Ik was al bang dat ik me zou gaan vervelen vanavond.. Ik heb een top 50 gedaan.
Toelichtingen zijn juist leukquote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:55 schreef pfaf het volgende:
[..]
Fijne lijst!Alleen Frusciante staat wel erg hoog...
cafca, hoe ga je het verwerken? Is het vervelend als ik toelichtingen per artiest ga toevoegen?
Hij is één van mijn grootste inspiratiebronnen en voorbeelden en met het album dat hij dit jaar heeft afgeleverd staat hij hoog in aanzien bij mij.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:55 schreef pfaf het volgende:
[..]
Fijne lijst!Alleen Frusciante staat wel erg hoog...
En toch is het maar een top 49.....je bent nr 33 vergeten! Pas je hem nog even aan?quote:Op maandag 23 februari 2009 21:05 schreef On het volgende:
Ik was al bang dat ik me zou gaan vervelen vanavond.. Ik heb een top 50 gedaan.
Woeps bedankt, aangepast. Heb van mijn hele top 50 een liedje per artiest in een playlist gezet. Ben al de hele middag/avond aan het luisteren.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:42 schreef cafca het volgende:
[..]
En toch is het maar een top 49.....je bent nr 33 vergeten! Pas je hem nog even aan?
Ja, in engeland hebben ze wel hits gehad maar in Nederland heeft het nooit veel gedaan. Gelukkig hadden we destijds Tom Blomberg op de radio die ze wel regelmatig draaidequote:Op woensdag 25 februari 2009 01:07 schreef tong80 het volgende:
Ranja leuk dat je Transmission Vamp ertussen hebt staan. Vreemd dat die nooit zijn doorgebroken. Was de perfecte mix tussen alternative en pop
Ja, helaas. Of misschien maar goed ook en zouden meer bands dat moeten doenquote:Op woensdag 25 februari 2009 01:09 schreef tong80 het volgende:
31. Nymphs, een band met maar 1 album. Zangeres Inger Lorre heeft ook een solo album. Ondanks de weinige muziek is 31 misschien nog wel te laag, soms zijn er uitzonderingen op regels.
Hebben die maar één album gemaakt
Leuke lijst. Wat betreft je eerste punt zit ik wel met een dilemma, 100, waarbij het tweede deel inderdaad waan van de dag gaat worden, of een kleinere lijst. Ik ben er nog niet helemaal over uit. Al denk ik dat ik toch voor de volle 100 ga, omdat het kan.quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:05 schreef ranja het volgende:
Ik heb m'n best gedaanVerder dan 50 heeft niet veel zin, dan wordt te veel de waan van de dag, dit lijkt nog ergens op. Ik heb in elk geval wel geprobeerd bands te nemen die een album of 3 minimaal hebben. Ik heb zoveel bands die maar 2 albums gemaakt hebben
Die kunnen wel erg goed zijn maar of ze dan in zo'n lijst horen? Nou ja, 1 uitzondering dus
Of de Nozemsquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:03 schreef Beregd het volgende:
en naar een ernstige lijst van tong ook, zo'n lijst met "the clash" op één.
Leuke lijst!quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:19 schreef pfaf het volgende:
---
???????????quote:[006 - Shearwater
Coldplay voor muziekliefhebbers.
Komt denk ik omdat mijn vader dat heel vaak draaide toen ik net een beetje naar muziek begon te luisteren. Zoiets blijft je op de een of andere manier dan toch bijquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:14 schreef cafca het volgende:
Smaakvol lijstje, arie_bc
al zitten er voor mij een aantal onbegrijpelijke keuzes in...Sting solo boven the Police?
Tja.....nu ik er wat langer over nadenk...snap ik wel een beetje wat je bedoelt, denk ik.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:32 schreef pfaf het volgende:
Of vind je de vergelijking Coldplay <-> Shearwater vreemd?
Je kunt hem nog editten. Ik heb net nog even Paul Weller (incusief Jam en Style Council uiteraard) aan mijn lijst toegevoegd.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:53 schreef arie_bc het volgende:
Als je andere lijstjes bekijkt besef je toch ineens dat je wat bands mist, maarja als je een top 50 maakt past er niet meer in op een gegeven moment
Een band als Johan, en met name Pergola, is een van de beste platen ooit gemaakt imo. Stom dat ik dan zo'n band toch vergeet.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:03 schreef Beregd het volgende:
en naar een ernstige lijst van tong ook, zo'n lijst met "the clash" op één.
Tuurlijk een held voor het levenquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:19 schreef cafca het volgende:
In ieder geval nog iemand die Roky Ercikson noemt!
Dank uquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:25 schreef Beregd het volgende:
je bent nog de kwaadste niet, tong
interessante lijst
Tja, ik heb nog moeten schrappen ook.quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:56 schreef pfaf het volgende:
[..]
Leuke lijst. Wat betreft je eerste punt zit ik wel met een dilemma, 100, waarbij het tweede deel inderdaad waan van de dag gaat worden, of een kleinere lijst. Ik ben er nog niet helemaal over uit. Al denk ik dat ik toch voor de volle 100 ga, omdat het kan.
Beregd en mm uiteraard ook mooie lijsten. Gelukkig hebben jullie nog geen artiesten kunnen noemen die ik compleet gemist heb in mijn shortlist.
En wie denk je dat die liedjes schrijvers inhuurt? Zijzelf dus, ze weet precies wie ze op welk moment moet hebben.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:51 schreef arie_bc het volgende:
Alleen Madonna snap ik echt niet, altijd met der tijd mee ge gaan? Ik denk vooral altijd de juiste liedjes schrijvers ingehuurd die geld voor haar konden maken ^^
Bob Forrestquote:Op woensdag 25 februari 2009 23:29 schreef Doc het volgende:
Dat zijn serieuse lijsten ...
Ik zal eens mijn persoonlijst maken met de ultieme bands en zo maar mijn echte muzikale helden zijn personen:
Individueen die in topbands (Kyuss, Thelonious Monster en Luscious Jackson respectievelijk) gespeeld hebben en ook alle drie solo albums gemaakt hebben, en hebben ook samengewerkt in " side project" (Che, the Bicycle Thief en the Ko-Stars respectievelijk). Ze treden met bands op en ook solo. En alles wat ze gemaakt hebben is werelds. Ze hebben nog NOOIT een slecht album gemaakt in welke vorm dan ook. Helden met een hele grote H.
Brant Bjork - Melkweg 23-4
Bob Forrest is Alive!
Het grote Jill Cunniff topic
.
Ik heb nog een overhemd van 'm. We hadden shirts geruild in Paradiso.quote:
Dat maakt haar een briljant zakenvrouw/marketingvrouw maar maakt dat haar ook een goed artiest? ^^quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:55 schreef ranja het volgende:
[..]
En wie denk je dat die liedjes schrijvers inhuurt? Zijzelf dus, ze weet precies wie ze op welk moment moet hebben.
Wat is een artiest? Als dat alleen iemand is die zelf liedjes schrijft dan vallen er veel grote namen af.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:38 schreef arie_bc het volgende:
Dat maakt haar een briljant zakenvrouw/marketingvrouw maar maakt dat haar ook een goed artiest? ^^
Dat ben ik wel met je eens op zich.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Wat is een artiest? Als dat alleen iemand is die zelf liedjes schrijft dan vallen er veel grote namen af.
Volgens mij is het volledige plaatje de artiest, dus inclusief performance en marketing/pr.
Maar uiteindelijk gaat het er toch om - lijkt mij - hoeveel plezier je aan de muziek van een artiest beleeft.
Ik was vroeger helemaal idolaat van X-Japanquote:Op donderdag 26 februari 2009 15:05 schreef Desunoto het volgende:
#1 X Japan *
* Toelichtinkje bij top artiest:
X Japan - eigenlijk niet nodig. Legendarische band. Nummers als Art of Life, Kurenai en X zijn prachtvoorbeelden van metal die andere bands niets doen lijken. Daarnaast hebben ze de legendarische ballads zoals Crucify My Love, Tears en Endless Rain.
Van alle lijsten identificeer ik me het meest met die van jou. Gorki staat ook lekker hoogquote:Op donderdag 26 februari 2009 16:33 schreef methodmich het volgende:
FOK! artiesten top 100 allertijden
Heb mijn lijst gedeeltelijk van toelichting voorzien, helaas was de termijn verstreken voor de laatste paar Maar als iemand daar nog een aparte toelichting van wel, dan geef ik die desgewenst wel.
Ik dacht - vrienden zet ik op 1quote:
Die volgorde moet je niet al te veel van aantrekken. Unida staat bijvoorbeeld ook veel te laag en Curtis Mayfiled ook, en Jimi staat wat aan de lage kant. Madonna staat overigens wel terecht hoog, als is het nu wel aan de heel hoge kantquote:Op donderdag 26 februari 2009 22:59 schreef Conversatie het volgende:
Wel raar dat je met zoveel stoner bands Jimi Hendrix maar op no. 77 hebt. Eigenlijk is het sowieso raar dat je Jimi Hendrix maar op 77 hebt!Boven Madonna zelfs
Haha, hoe dan ook mooi lijstje.
Bedoel je niet Earsong?quote:Op donderdag 26 februari 2009 23:18 schreef tong80 het volgende:
35 The Bevis Frond
Doc die band hebben we nooit gedeeld. The Eye song
Die bedoel ik. Eén van mijn favoreite nummers all time.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:13 schreef ranja het volgende:
[..]
Bedoel je niet Earsong?
Ik zoek dit nummer al tijden. Ooit gehoord bij Fons en Lotje. Geen idee waar het op staat of wat nog meer leuk is, ze hebben nog al veel muziek uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toelichting op een aantal willekeurige bands.
Queen
All time favourite. Band bij toeval leren kennen toen Ajax halverwege de jaren '90 zo succesvol was en het "We are the champions" regelmatig van de tribunes in De Meer en het Olympisch Stadion rolden. Vervolgens een poos niks mee gedaan totdat ik voor het eerst eens goed naar Bohemian Rhapsody luisterde en Bicycle race en voor mijn het beste nummer van Queen Innuendo. Vind het nog altijd dood-en-dood-zonde dat Freddy Mercury dood is. Had hem echt erg graag een keertje live zien perfomen.
Micheal Jackson
Je kunt zeggen wat je wilt. Hij heeft de popmuziek veranderd, en de videoclip zo ongeveer uitgevonden. Thriller is misschien wel het beste album ooit en iedereen kent hem. Bijna niemand heeft nooit van hem gehoord. Vroeger zeker een beeldbepalend artiest met wie je je graag vereenzelfigde.
AC/DC
Lekker hard, lekker onbenullig. Heerlijke gitaren en gewoon een goede band.
Coldplay
Beste band van het afgelopen decennium. Met Pareltjes als Clocks, Speed of Sound, Talk en recentelijk Viva la Vida. Ik vind dat ze blijven vernieuwen en steeds net ietsjes anders uit de hoek komen, daardoor denk ik dat we nog lang niet van ze af zijn
DJ Tiesto
Nederlands Topproduct, herhaaldelijk beste DJ ter wereld. Toch "slechts" net in de top20. Tuurlijk ik vind het bij tijd en wijle verschrikkelijk goed danwel geniaal. Er is alleen beter spul gemaakt. In een '90's danwel '00's lijstje zou hij ongetwijfeld erg dik in de top 3 gestaan hebben. Nu helaas niet.
Dat zeg je over elk mooi nummerquote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die bedoel ik. Eén van mijn favoreite nummers all time.
Hij nog heel heel veel meer gemaakt (en imho ook mooiere nummers): alleen al de hele A New Riverhead LP is een 100% klassieker met alleen maar mooie nummers - check Ranja's youtube link met vandaaruit de nummers He'd be a diamond, Waving en Stain on the Sun, allen van die LP. Dat laatste nummer heb ik ook 7 jaar geleden op een Fok CD gezet (project waarbij een groep users op MUZ verzamel-CDs rond stuurden).quote:
Nu niet meer?quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:25 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Ik was vroeger helemaal idolaat van X-Japan
Beter dan de Beatles volgens Frank Zappa.quote:
Kan iemand mij uitleggen wat er zo goed is aan The Beatles?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:54 schreef Robijn1961 het volgende:
1. The Beatles
2. The Beatles
3. The Beatles
4. The Beatles
5. The Beatles
6. The Beatles
7. The Beatles
8. The Beatles
9. The Beatles
10. The Beatles
Dank u.
Meen je dit nou?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:56 schreef Siniti het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen wat er zo goed is aan The Beatles?
Dit meen ik ja. Ik heb veel geluisterd, zitten een boel catchy popliedjes bij maar voor de rest niks bijzonders. Dat ze zo'n grote invloed hebben gehad geloof ik wel, maar ik vind de muziek over het algemeen niks bijzonders.quote:
Wauw...dan ben je 1 van de weinigenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:00 schreef Siniti het volgende:
[..]
Dit meen ik ja. Ik heb veel geluisterd, zitten een boel catchy popliedjes bij maar voor de rest niks bijzonders. Dat ze zo'n grote invloed hebben gehad geloof ik wel, maar ik vind de muziek over het algemeen niks bijzonders.
Vooral die Ringo McJagger. Da's echt een virtuoos.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:54 schreef Robijn1961 het volgende:
1. The Beatles
2. The Beatles
3. The Beatles
4. The Beatles
5. The Beatles
6. The Beatles
7. The Beatles
8. The Beatles
9. The Beatles
10. The Beatles
Dank u.
Ja, kan echt merken dat je er veel van afweetquote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vooral die Ringo McJagger. Da's echt een virtuoos.
Hey, de Beatles is mijn favoriete band. Alleen hun jaren tachtig werk vind ik wat minder. Te veel keyboards.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:07 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ja, kan echt merken dat je er veel van afweet
Kijk alleen eens naar de tekst van Yello Submarine en naar Ob la di Ob La daquote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:56 schreef Siniti het volgende:
[..]
Werkelijk waar briljant.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 03:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kijk alleen eens naar de tekst van Yello Submarine en naar Ob la di Ob La da
Geen Slayer?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:23 schreef Ulx het volgende:
Nou ok dan.
Laat ik ook maar eens gaan doen alsof ik meedoe. Dit zijn ze wel, denk ik.. Vanaf nummer één ligt de volgorde niet vast.
Had ik er gisteren wel ergens tussen. Waarschijnlijk tijdens het verschuiven verdwenen.quote:
1. Was te verwachtenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:23 schreef Ulx het volgende:
1. Radio Birdman
5. Monster Magnet
8. The Bevis Frond
10. Sonic Youth
11. David Bowie
21. The Meters
23. Can
24. Hank Williams
25. Buddy Holly
26. Ministry
38. KYUSS
41. The Saints
43. Roxy Music
Ik ben het hier eigenlijk ook wel mee eens.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:00 schreef Siniti het volgende:
[..]
Dit meen ik ja. Ik heb veel geluisterd, zitten een boel catchy popliedjes bij maar voor de rest niks bijzonders. Dat ze zo'n grote invloed hebben gehad geloof ik wel, maar ik vind de muziek over het algemeen niks bijzonders.
Ik heb spijt dat ik The Bevis Fond niet h\b genomineerd.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Had ik er gisteren wel ergens tussen. Waarschijnlijk tijdens het verschuiven verdwenen.
51. Slayer
Ze zijn bekender dan je denkt, maar we zullen zien wie reageertquote:Op zaterdag 28 februari 2009 15:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb spijt dat ik The Bevis Fond niet h\b genomineerd.
Wist niet dat anderen ze ook kenden.
Nogal doorzichtig om twee uit de honderden songs die ze gemaakt hebben eruit te pikken, tongquote:Op zaterdag 28 februari 2009 03:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kijk alleen eens naar de tekst van Yello Submarine en naar Ob la di Ob La da
Neenee. Al zal ik zeker niet ontkennen dat er pareltjes zitten in hun oude werk. Maar ik neem het hele oevre van een band, en dan kom ik tot deze conclusie.quote:
Ja, ik doe ook niet aan de top 100 hoor, dit zijn degenen die ik ECHT goed vind.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:00 schreef IJsblock het volgende:
Dat had ik ook met mijn lijst, ik dacht makkelijk even 100 bands/zangers op te dreunen, maar het ging na de 20ste wel wat lastiger.....
Weet niet wat het toevoegt, maar goedquote:Op zondag 1 maart 2009 18:30 schreef tong80 het volgende:
Echo and the Bunnymen
Jesus and Mary Chain
Bad Religion
Victims Family
Ned's Atomic Dustbin
Nick Cave
Billie Bragg
The Easterndark
Agnostic Front
Madball
Arno Hintjens
Gorki
The Scene
Herman Brood
GG Allin
Ten Foot Pole
Deborah Hary
Die Toten Hosen
Paranoiacs
De Boegies
Vitesse
Frank Sinatra
Ramses Shaffy
At the drive inn
Johnny Thunders
Beck
Bullet Lavolta
Built to Spill
Fath no more
Flaming lips
The Sonics
Fireside
Jefh Dahl
The Nomads
Nina Hagen
Udo Lindenberg
Underword
Godspeed you blak emperor
The Vibrators
Jawbreaker
Low
Mogwai
QOTSA
Fat Boy Slim
Moby
Dick Dale
Galaxy500
Jerry Lee lewis
Buddy Holly
No means no
Wil ik nog toevoegen
Nummers 2 tot en met 5 zijn nu wel weer ontzettend goedquote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:46 schreef Robijn1961 het volgende:
Alle gekheid op een stokje:
1. The Beatles
2. The Eagles
3. The Police
4. Crosby, Stills, Nash and Young
5. Billy Joel
quote:Op zondag 1 maart 2009 18:59 schreef Siniti het volgende:
[..]
Nummers 2 tot en met 5 zijn nu wel weer ontzettend goed
quote:Op zondag 1 maart 2009 18:30 schreef tong80 het volgende:
Echo and the Bunnymen
....
No means no
Wil ik nog toevoegen
Daaromquote:Op zondag 1 maart 2009 21:07 schreef cafca het volgende:
[..]
OK. Het is overigens wel Billy Bragg(en niet Billie) maar goed. Je hebt nu een top100,
Ach, dat blijf jetoch houden,tong. Ik hoorde vandaag the Specials opde radio, die hadden er van mij ook wel in gemogen. En ik kom in andere lijsten ook artiesten tegen waarvan ik denk: "ja, dat was ook een geweldige band"quote:
Inderdaad. Ik heb mezelf bewust beperkt tot artiesten waarvan ik een goed beeld heb van hun complete oevre, dat scheelt een hoop.quote:Op zondag 1 maart 2009 21:38 schreef ranja het volgende:
Tja. Waar ligt op een bepaald moment de grens tussen 'een van m'n favorieten' of 'gewoon goed'?
Ik was er gelukkig wel op tijd bij met The Specials, maar was dan wel weer The New Adventures vergeten ...quote:Op zondag 1 maart 2009 21:37 schreef cafca het volgende:
[..]
Ach, dat blijf jetoch houden,tong. Ik hoorde vandaag the Specials opde radio, die hadden er van mij ook wel in gemogen. En ik kom in andere lijsten ook artiesten tegen waarvan ik denk: "ja, dat was ook een geweldige band"
Maar dan kun je blijven veranderen, he?
Doc ik ben The Dwarves vergetenquote:Op zondag 1 maart 2009 21:41 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik was er gelukkig wel op tijd bij met The Specials, maar was dan wel weer The New Adventures vergeten ...
Nee, ik kan er mijn aandacht niet bij houden (lees: het boeit me niet, te langdradig) en boeken lees ik zat.quote:Op zondag 1 maart 2009 21:54 schreef pfaf het volgende:
Je aandacht niet bij 100 namen kunnen houden? Kom op zeg! Wellicht wat meer boeken gaan lezen en minder Beatles luisteren?
Ik vind de argumentatie nog best leuk om te lezen, maar om nou een opsomming van 100 namen te gaan lezen..?quote:Op zondag 1 maart 2009 21:54 schreef pfaf het volgende:
Je aandacht niet bij 100 namen kunnen houden? Kom op zeg! Wellicht wat meer boeken gaan lezen en minder Beatles luisteren?
Ik vraag niet om een top 100, ik wil een top honderd samenstellen. Aan de hand van de ingediende tops 5, 10, 20, 30 etc...quote:Op zondag 1 maart 2009 21:48 schreef Robijn1961 het volgende:
Sorry, wil geen kritiek leveren maar................
Dit krijg je waarschijnlijk omdat er gevraagd wordt om een top honderd. Dan wordt het wel erg onoverzichtelijk, ook voor de lezers (waaronder ik) die geïnteresseerd zijn in de smaak van de anderen. Bovendien houdt een top 100 mijn aandacht niet vast.
Ik heb zelf gekozen voor een top 5, kort en krachtig.
Ik spreek nu voor mijzelf, maar ikd enk dat dit ongetwijfeld voor de meeste mensen geld. De meeste mensen kijken niet alleen maar objectief naar de muziek, maar dingen als herinneringen bij muziek of welke artiest je als eerste kende spelen ook heel erg mee in hoe goed je een band/artiest vind.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:04 schreef ranja het volgende:
Tja, ik vind het soms wel bijzonder om te zien dat iemand een band op bv 5 heeft en een band die ik vergelijkbaar vind op 83. Maar verder denk ik niet dat de volgorde echt heel precies kan zijn. Ook niet in mijn top 50, de eerste 12 á 15 wel, daarna wordt het al wat veranderlijker.
Tja, ondanks dat artiesten vergelijkbaar zijn kan er voor iedereen persoonlijk toch verschil in zitten, omdat je meestal wel een bepaald gevoel krijgt bij muziek. In mijn eigen lijst staat bijvoorbeeld The Kills wel en zat bands die qua sound redelijk vergelijkbaar zijn niet. Simpelweg door de stem van VV. Dus dat is wel iets wat meespeelt, de gevoelswaarde. En die verschilt nu weer voor iedereen, waardoor zoiets dus kan.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:04 schreef ranja het volgende:
Tja, ik vind het soms wel bijzonder om te zien dat iemand een band op bv 5 heeft en een band die ik vergelijkbaar vind op 83. Maar verder denk ik niet dat de volgorde echt heel precies kan zijn. Ook niet in mijn top 50, de eerste 12 á 15 wel, daarna wordt het al wat veranderlijker.
Da's een saaie zak hooi.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:43 schreef pfaf het volgende:
Leuk! Overigens: wel Nick Drake en Jeff Buckley (bijvoorbeeld) en geen Elliott Smith?
Bij Elliott Smith is dat wellicht het Buckley-syndroom... die heb ik ook beiden extreem veel tijd moeten geven voor ik ze snapte.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:43 schreef pfaf het volgende:
Leuk! Overigens: wel Nick Drake en Jeff Buckley (bijvoorbeeld) en geen Elliott Smith?
Zet maar in je hot or not's, of hoe dat ook heetquote:Op maandag 2 maart 2009 19:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Da's een saaie zak hooi.
Net als Jeff Buckley trouwens
Luister maar naar de vader van Jeff Buckley.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:49 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Zet maar in je hot or not's, of hoe dat ook heet
Blasfemie. Gij onverlaat!quote:Op maandag 2 maart 2009 19:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Da's een saaie zak hooi.
Net als Jeff Buckley trouwens
Had ie maar melodiën.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
Blasfemie. Gij onverlaat!Wat is er nu saai aan hemelse melodieën?
Ik ben het met je eens wat betreft deze artiestquote:Op maandag 2 maart 2009 19:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Luister maar naar de vader van Jeff Buckley.
Dan hoor je het verschil.
Oh dus ik mocht ook n top 200quote:Op maandag 2 maart 2009 12:01 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik vraag niet om een top 100, ik wil een top honderd samenstellen. Aan de hand van de ingediende tops 5, 10, 20, 30 etc...
Ikzelf vond een top 100 ook niet te doen, maar blijkbaar zijn er toch een hoop mensen die erg graag willen laten zien dat ze 100 artiesten kennen
Mocht wel, maar alleen de eerste 100 tellen mee...quote:
Godverdomme. Geen Ryan Adams en Radiohead.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:43 schreef pfaf het volgende:
Tja, Elliott Smith doet het voor mij ook niet (in tegenstelling tot Drake, Hardin, Frank en in veel mindere mate Buckley). Leuke muziek hoor, ik heb Either/Or en X/O in de kast staan, maar ik vind het allemaal net nietquote:Op maandag 2 maart 2009 19:43 schreef pfaf het volgende:
Ik heb hem net gekopieerd, en het bleken er 102 te zijn....quote:Op maandag 2 maart 2009 21:11 schreef wallofdolls het volgende:
Cafca, mocht je mijn lijst al gekopieerd hebben, ik heb er nog even een paar essentiele wijzigingen in gemaakt, buiten de top 5 om.
Daarom staat die er ook bovenquote:Op maandag 2 maart 2009 19:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Luister maar naar de vader van Jeff Buckley.
Dan hoor je het verschil.
Yeah, klopt, ik heb t nu even op 100 afgerond en de rest er buiten gezet.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:12 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb hem net gekopieerd, en het bleken er 102 te zijn....
Simpele liedjes... En dan zo verfijnd. The Beatles wisten dat je met 3 akkoorden kan toveren en geen professor in de muziektheorie hoeft te zijn. Die verfijndheid is nergens terug te vinden. Die klasse in het maken van unieke simpelheid, terwijl ze toch niet in eenzelfde patroon vervallen ook niet. Bovendien gingen ze in latere fases ook nog heel ver om sferische manipulaties te masteren, zonder dat het wederom echt moeilijk werd. Heel knap allemaal. En het is nog verschrikkelijk mooi ook.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:56 schreef Siniti het volgende:
[..]
Feast of Wire vind ik de beste. Heel jazzy en mexicano en vooral erg divers dus.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:00 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Godverdomme. Geen Ryan Adams en Radiohead.
edit: En nog meer uit de jaren '90![]()
En wat kan je verder aanraden van Calexico? Ik heb The black Light en die vind ik behoorlijk goed.
Is Richard Hell eigenlijk genoemd?quote:
Mooie lijst, naar mijn smaak. Vooral Jon Spencer doet mij een deugd, weinig mensen die je daar over hoort terwijl ze met eenzelfde stijl als White Stripes toch veel betere muziek maken.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:59 schreef Burnett het volgende:
1. The Police
2. Captain Beefheart
3. The Beatles
4. Led Zeppelin
5. The God Machine
6. The Smiths
7. James Brown
8. Talk Talk
9. Prince & The Revolution
10. Joy Division
11. Jeff Buckley
12. Radiohead
13. Soundgarden
14. Wilson Pickett
15. Depeche Mode
16. Faith No More
17. Frank Sinatra
18. Tom Waits
19. Muse
20. The White Stripes
21. Howlin' Wolf
22. Jon Spencer Blues Explosion
23. The Pixies
24. The Doors
25. Elvis Presley
morgen weer ietsje anders..., waarschijnlijk vanmiddag al..., ah..., vanochtend al...
Ik vind Jon Spencer live heel erg goed, maar op plaat erg wisselvallig. Het meeste kan me dan niet echt boeien terwijl op het podium is het gewoon compromisloos doorrocken.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:33 schreef wallofdolls het volgende:
Mooie lijst, naar mijn smaak. Vooral Jon Spencer doet mij een deugd,
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:29 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Wat is er in jezusnaam zo bijzonder aan the police? Misschien kan iemand mij dat uitleggen
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:30 schreef cafca het volgende:
4.Slechts 5 albums uitgebracht, maar feitelijk de beste band ooit. 3 geniale muzikanten die de energie van de punk combineerden met een fantastische muzikaliteit en dit samensmeedden tot heerlijke popsongs.
je moet wat minder tijd besteden aan je gezin en wat meer aan fokquote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:00 schreef peaceman het volgende:
Tering... ik zie dit topic nu pas... Tot wanneer heb ik?
Ik was idolaat van ze. Unieke sound. Kapot gedraaid als puber. Maar niet in mijn top 100.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:29 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Wat is er in jezusnaam zo bijzonder aan the police? Misschien kan iemand mij dat uitleggen
Afhankelijk van het animo......maar nog wel een paar weken, denk ikquote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:00 schreef peaceman het volgende:
Tering... ik zie dit topic nu pas... Tot wanneer heb ik?
Dat had ik zelfs bij mijn top honderd.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:45 schreef frame-saw het volgende:
1. David Bowie
2. The Smiths
3. Joy Division
4. The Cure
5. Arctic Monkeys
6. Franz Ferdinand
7. The Beatles
8. TV On The Radio
9. Kraftwerk
10. Sígur Ros
Dit kan echt binnen vijf minuten veranderen ben ik bang
Enige consistentie is niet te ontkennenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:38 schreef Gatenkaas het volgende:
16. Brian Eno
28. Robert Fripp
61. Fripp & Eno
36. Jeff Beck
40. The Jeff Beck Group
49. Ian Gillan Band
85. Gillan
Bij mij zitten alleen in de onderste 25 nog artiesten die bij een volgende selectie mogelijk de top 100 niet zouden halen (en ook een aantal die bij een volgende keer hoger zouden komen), maar daarboven denk ik dat ze volgende keer allen weer top 100 halen (sommigen misschien wat lager, maar nog wel in de top 100). Volgende keer krijgen The Red Hot Chili Peppers/John Frusciante ook een plek : die horen er bijvoorbeeld echt wel tussen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat had ik zelfs bij mijn top honderd.
Heb ook spijt dat ik er honderd heb gepost. Nu is het gewoon een list met namen. Ik had het bij 25 moeten houden en echte helden moeten posten. Nu heb ik gepost wat het eerst in me op kwam. Ik had er de tijd voor moeten nemen.
Je vergeet King Crimson te linken, waarvan Fripp ook al 30+ jaar gitarist isquote:Op zondag 8 maart 2009 13:03 schreef Doc het volgende:
[..]
Enige consistentie is niet te ontkennen![]()
Verder niet mis mee, maar de overlap overal is sowieso heel behoorlijk (veel artiesten van genoemde bands komen ook solo in je lijst voor), maar deze vond ik wel erg grappig.
O ja joh ? Dat wist ik nietquote:Op zondag 8 maart 2009 13:13 schreef Siniti het volgende:
[..]
Je vergeet King Crimson te linken, waarvan Fripp ook al 30+ jaar gitarist is
quote:Op zondag 8 maart 2009 13:03 schreef Doc het volgende:
Verder niet mis mee, maar de overlap overal is sowieso heel behoorlijk (veel artiesten van genoemde bands komen ook solo in je lijst voor), maar deze vond ik wel erg grappig.
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:52 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vind Jon Spencer live heel erg goed, maar op plaat erg wisselvallig. Het meeste kan me dan niet echt boeien terwijl op het podium is het gewoon compromisloos doorrocken.
Ik had wel Pussy Galore op m'n lijst staan maar die heeft de top 50 niet gehaald
Jeetje...quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:29 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Er valt sowieso heel veel te combinerenquote:
Dat wist ik dan weer nietquote:Op zondag 8 maart 2009 13:18 schreef Doc het volgende:
[..]
(En als je dan volledig wil zijn zet Roxy Music er dan ook nog maar bij voor wat betreft Eno)
Hmm, Yes, Genesis en KC. Maar bij mij vallen er ook tientallen links te plaatsen vermoed ik. Vooral in de jaren 60 en 70 was het een grote vriendenclub.quote:Op zondag 8 maart 2009 14:34 schreef Siniti het volgende:
Wallofdolls, Bill Bruford heeft wss ook in een vijftal ofzo bands van jouw gespeeld
Lees dit nu pas en begrijp ook dat je het mooi kan vinden, maar laat ik het er maar op houden dat ik het niks vindquote:Op maandag 2 maart 2009 21:28 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Simpele liedjes... En dan zo verfijnd. The Beatles wisten dat je met 3 akkoorden kan toveren en geen professor in de muziektheorie hoeft te zijn. Die verfijndheid is nergens terug te vinden. Die klasse in het maken van unieke simpelheid, terwijl ze toch niet in eenzelfde patroon vervallen ook niet. Bovendien gingen ze in latere fases ook nog heel ver om sferische manipulaties te masteren, zonder dat het wederom echt moeilijk werd. Heel knap allemaal. En het is nog verschrikkelijk mooi ook.
Maar ik hoop dat ik ietwat duidelijker heb kunnen maken waarom er zo veel mensen zijn die het adorerenquote:Op zondag 8 maart 2009 17:54 schreef Siniti het volgende:
[..]
Lees dit nu pas en begrijp ook dat je het mooi kan vinden, maar laat ik het er maar op houden dat ik het niks vind
Echt waar - mijn hemeltje wat ben jij een muziekkenner, asjemenouquote:Op zondag 8 maart 2009 14:28 schreef wallofdolls het volgende:
Yes
Rick Wakeman (speelde in Yes)
Genesis (Peter Banks speelde in Yes en daarna in Genesis)
Steve Hacket (speelde in Genesis)
Peter Gabriel (zong in Genesis)
King Crimson (De drummer van de beste Yes line-up speelde ook in meest succesvolle King Crimson periode meen ik).
Op King Crimson volgt het reeds bekende web
Gatenkaas is gewoon een conservatieveling![]()
![]()
quote:Op zondag 8 maart 2009 13:03 schreef Doc het volgende:
Echt waar - mijn hemeltje wat ben jij een muziekkenner, asjemenouquote:Op zondag 8 maart 2009 14:28 schreef wallofdolls het volgende:
Yes
Rick Wakeman (speelde in Yes)
Genesis (Peter Banks speelde in Yes en daarna in Genesis)
Steve Hacket (speelde in Genesis)
Peter Gabriel (zong in Genesis)
King Crimson (De drummer van de beste Yes line-up speelde ook in meest succesvolle King Crimson periode meen ik).
Op King Crimson volgt het reeds bekende web
Gatenkaas is gewoon een conservatieveling![]()
![]()
Ik ben benieuwd wie er straks wijs gaat lopen doen en bijvoorbeelde de Black Sabbath Deep Purple overlap gaat posten of alle Eric Claptons plaatstquote:Op zondag 8 maart 2009 13:03 schreef Doc het volgende:
What, ik dacht altijd dat ie Peter heette maar t is Tonyquote:Op zondag 8 maart 2009 20:47 schreef fripper het volgende:
Nooit geweten dat Peter Banks ook in Genesis heeft gespeeld overigens .
Shit, ik ben uit vorm vandaagquote:Op zondag 8 maart 2009 20:33 schreef Doc het volgende:
[..]
Echt waar - mijn hemeltje wat ben jij een muziekkenner, asjemenou![]()
Maar jij bent in ieder geval niet de enige die niet kan lezen- ik noemde alleen de overlap die zelfs compleet in naam overlapte - maar goed voor de derde keer dan maar
[..]
Ik ben benieuwd wie er straks wijs gaat lopen doen en bijvoorbeelde de Black Sabbath Deep Purple overlap gaat posten of alle Eric Claptons plaatst
Ter voorbeeld, Fall out, Peanuts en Next to youquote:Op zondag 8 maart 2009 13:57 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Jeetje...
Eerst al The Beatles, dan The Police.
Ik zal wederom een passende verklaring geven:
The Police waren met name live heel sterk, op album waren ze ietwat plastischer. Maar wat vooral de kracht was, was dat ze bloedscherp konden spelen, punk nastreefden, ook reggae, terwijl ze vanuit de basis drie jazzmuzikanten waren. Ze gingen zogezegd totaal in tegenstelling tot de geldende norm met een volledig gevulde rugzak dergelijke muziek maken. Hierdoor hebben ze in hun muziek de woede van punk gecombineerd met hele fijne progressies in zeer simpele nummers.
Daar komt bij dat ze ieder een heel vol geluid hebben.
quote:
Dit maakt dan weer veel goedquote:Op zondag 8 maart 2009 21:24 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ter voorbeeld, Fall out, Peanuts en Next to you
Albums en singles zijn dan ook meer momentopnames, met bands word het hele plaatje meteen beoordeeld.quote:Op zondag 8 maart 2009 21:27 schreef cafca het volgende:
[..]
[..]
Dit maakt dan weer veel goed![]()
Grappig trouwens dat deze lijst weer veel meer discussie teweegbrengt dan de album of single-lijsten
Leuke bandjes, maar vind je echt dat die mee kunnen doen voor het predikaat "beste band aller tijden"?quote:
Klopt, maar bij albums heb ik zelf vaak weer zoiets van: vind je dat echt het beste album van die-en-die?quote:Op zondag 8 maart 2009 21:33 schreef Siniti het volgende:
[..]
Albums en singles zijn dan ook meer momentopnames, met bands word het hele plaatje meteen beoordeeld.
Omdat er een behoorlijk verschil bestaat tussen de stijlen van bepaalde bands(en de officiële werken) - ook al dragen ze gelijksoortige namen - vond ik het nodig om deze zo te plaatsen. Zo is er een behoorlijk verschil tussen de jazz/funk-rock van de Ian Gillan Band en de wat Deep Purple- achtige rock van Gillan. Hetzelfde geldt voor de hardrock van The Jeff Beck Group(met oa. Rod Stewart ) en de fusion die Jeff Beck heeft gemaakt. Wellicht dat de notering van Fripp & Eno ietwat overdreven was, maar het gecombineerde werk wijkt alsnog af van de solo-uitingen van beide heren.quote:Op zondag 8 maart 2009 13:03 schreef Doc het volgende:
[..]
Enige consistentie is niet te ontkennen![]()
Even wat toevoegingen:quote:Op zondag 8 maart 2009 14:11 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Er valt sowieso heel veel te combineren
Ian Gillan (zong in Deep Purple)
Deep Purple
Rainbow (Blackmore speelde in Deep purple)
Tommy Bolin (Speelde in Deep Purple)
Steve Vai (speelde ofwel in Deep Purple, ofwel in Whitesnake, de band van David Coverdale, die een paar jaar in DP zong)
Frank Zappa (Daar speelde Vai weer een tijdje bij in de band).
DIO (Ronnie James Dio zong ook in Rainbow)
Black Sabbath (Dio zong ook in Black Sabbath)
etcetera
Ah, dat is dus Geitenkaas zelf dus.quote:Op zondag 8 maart 2009 20:33 schreef Doc het volgende:
Ik ben benieuwd wie er straks wijs gaat lopen doen en bijvoorbeelde de Black Sabbath Deep Purple overlap gaat posten of alle Eric Claptons plaatst
Moet je DIO ook wel even noemenquote:Op zondag 8 maart 2009 23:57 schreef Gatenkaas het volgende:
Even wat toevoegingen:
- Ian Gillan zong ook in Black Sabbath (Born Again + tour '83)
- Tommy Bolin speelde bij het album Spectrum van Billy Cobham(die op zijn beurt bij Miles Davis en The Mahavishnu Orchestra drumde)
Een inteelt van jewelste dus.
Dat was wallofdolls hoor.quote:
Iedereen vindt dat het beste album van de Stones, maar ik vind de 3 (4) albums daarvoor veel beter....quote:Op maandag 9 maart 2009 12:04 schreef Joostebrood het volgende:
10 Rolling Stones
.....Exile on Main Street, je kan er gewoonweg niet omheen.
Ah, ik wou na het weekend de deadline gaan stellen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:24 schreef peaceman het volgende:
Aankomend weekend komt mijn lijst.
Het enige wat ik van de Stones heb zijn, The London Years, machtig album!quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:13 schreef cafca het volgende:
[..]
Iedereen vindt dat het beste album van de Stones, maar ik vind de 3 (4) albums daarvoor veel beter....
tevens een schopje. Kom maar op met die nieuwe lijstjes!
Je neemt het weekend om na te denken; om dan na t weekend bekend te maken wanneer de deadline is?quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:55 schreef cafca het volgende:
[..]
Ah, ik wou na het weekend de deadline gaan stellen.
Voor de mierrenneukers onder ons:quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je neemt het weekend om na te denken; om dan na t weekend bekend te maken wanneer de deadline is?
Moest lachen om die J.S. Bach, die daar zo leuk tussen dat rijtje staatquote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:49 schreef Xa1pt het volgende:
Ik ga gemakshalve even uit van m'n Last FM-charts. Overigens mis ik in diverse lijstjes Radiohead.
1. Radiohead
2. God Is An Astronaut
3. Explosions In The Sky
4. Dream Theater
5. Archive
6. The Chemical Brothers
7. UNKLE
8. Ghinzu
9. Antony and the Johnsons
10. Get Well Soon
11. She Wants Revenge
12. Arcade Fire
13. Johann Sebastian Bach
14. Depeche Mode
15. This Will Destroy You
16. Vampire Weekend
17. Muse
19. IAMX
20. Mew
Wat een standaardlijstquote:Op zondag 15 maart 2009 18:43 schreef Peter88Online het volgende:
Moeilijke opgave. Een definitief lijstje kan ik dan ook niet maken. Enkel de bovenste vijf artiesten in mijn lijstje zijn definitief mijn 5 favoriete artiesten. De rest kan voor mij zo weer veranderen, maar dit is het lijstje wat ik nu maar instuur. Alles vanaf 5 tot 20 staat voor mij niet in volgorde van wat ik beter vind. Het is dus bijvoorbeeld niet zo dat ik echt The Killers beter vind dat bijvoorbeeld Elvis.
1. The Beatles
2. U2
3. Bruce Springsteen (zowel met als zonder The E Street Band)
4. Jeff Buckley
5. Queen
6. Coldplay
7. Led Zeppelin
8. Nirvana
9. The Killers
10. Elvis Presley
11. Pink Floyd
13. Kate Bush
14. Marvin Gaye
15. Jimi Hendrix Experience
16. R.E.M.
17. Janis Joplin
18. Johnny Cash
19. Rolling Stones (tot aan de jaren '70 waren ze goed, daarna hadden ze moeten stoppen)
20. Novastar
Dat komt omdat 'men' dit vindt en ik niet.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:23 schreef methodmich het volgende:
Peaceman, opvallend dat je dEUS bij drie de beste band van België noemt, maar ze niet in de top 50 hebt staan!
quote:Op zondag 15 maart 2009 18:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Hé cool.Bijna gemist. Ga ook eens nadenken. Al kan ik nu al vertellen dat ene Bob bovenaan staat bij mij.
Ik had Zanger Bob verwacht!quote:
2 minuten te laat!quote:Op maandag 16 maart 2009 00:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Hopelijk nog op tijd. Maar dit is het dan zo ongeveer.
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:14 schreef Robijn1961 het volgende:
Moest lachen om die J.S. Bach, die daar zo leuk tussen dat rijtje staat
Als je Radiohead maar op nummer 1 plaatst!quote:Op maandag 16 maart 2009 09:50 schreef cafca het volgende:
Mooi. Inschrijving is gesloten, ik ga vanavond aan de eindlijst werken.
Echt niet, er hoort maar 1 band op 1.....quote:Op maandag 16 maart 2009 09:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je Radiohead maar op nummer 1 plaatst!![]()
Natuurlijk.........quote:Op maandag 16 maart 2009 10:38 schreef pfaf het volgende:
Ik denk ook wel dat The Beatles het worden.
En zo niet, dan eet ik mijn pantoffels opquote:Op maandag 16 maart 2009 10:38 schreef pfaf het volgende:
Ik denk ook wel dat The Beatles het worden.
Okee, dan is het logisch. Kwam in het stukje niet helemaal naar voren, vandaar.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat komt omdat 'men' dit vindt en ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |